Yep, same here. Zal toch wel een onstellinkje ergens verkeerd staan. Misschien nl keyboard verwijderen en opnieuw toevoegen een oplossing. Maar zonder dat we weten wat ie zelf al geprobeerd heeft is het een soort van Pinata troubleshooting.
Het stond er wel bij, maar misschien niet duidelijk. Ik heb alle opties bij het keyboard geprobeerd en het keyboard zelfs verwijderd en weer toegevoegd. Ik hoop dat het kan worden teruggehaald met bijvoorbeeld een obscure toetscombinatie, maar ik kan daar niets over vinden.xxxneoxxx schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:57:
[...]
Yep, same here. Zal toch wel een onstellinkje ergens verkeerd staan. Misschien nl keyboard verwijderen en opnieuw toevoegen een oplossing. Maar zonder dat we weten wat ie zelf al geprobeerd heeft is het een soort van Pinata troubleshooting.
Sowieso nl-nl gebruiken voor swype en niet nl-be...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Hij doet het inmiddels eindelijk weer. Ik heb van alles geprobeerd en het werkt weer als volgt:
- Engels keyboard VS toevoegen. Er zijn er nu dus 2 (EN en NL-NL)
- In Nederlands keyboard tekstsuggesties uitzetten
- In Engels keyboard tekstsuggesties aanzetten
- Engels keyboard verwijderen
Hierna staan van het Nederlandse keyboard de tekstsuggesties aan EN ze werken ook weer!
Geen verklaring voor, ik denk dat intern ergens de instelling van het 'tweede' keyboard (dat was NL) uitstaat.
Afijn, hij doet het weer.
- Engels keyboard VS toevoegen. Er zijn er nu dus 2 (EN en NL-NL)
- In Nederlands keyboard tekstsuggesties uitzetten
- In Engels keyboard tekstsuggesties aanzetten
- Engels keyboard verwijderen
Hierna staan van het Nederlandse keyboard de tekstsuggesties aan EN ze werken ook weer!
Geen verklaring voor, ik denk dat intern ergens de instelling van het 'tweede' keyboard (dat was NL) uitstaat.
Afijn, hij doet het weer.
En Denim voor mijn 1020 is er nu ook eindelijk
GerkeP
Windows Phone (Lumia 630) gekregen van de baas.
Leuk, dacht ik. Lekker tv-series op de microSD en kijken in de trein ... geen player te vinden die .srt ondertitels aan kan.
Zijn er misschien betaalde players die dat gegarandeerd wel kunnen ? Weinig zin om €4.50 uit te geven en dan ontdekken dat het niet werkt.
Mmm, Xbox player zou het kunnen, nu nog zover krijgen dat hij in de 'videos' folder kijkt.
Tot nu toe vind ik w8.1 stukken minder intuïtief dan android.
Leuk, dacht ik. Lekker tv-series op de microSD en kijken in de trein ... geen player te vinden die .srt ondertitels aan kan.
Zijn er misschien betaalde players die dat gegarandeerd wel kunnen ? Weinig zin om €4.50 uit te geven en dan ontdekken dat het niet werkt.
Mmm, Xbox player zou het kunnen, nu nog zover krijgen dat hij in de 'videos' folder kijkt.
Tot nu toe vind ik w8.1 stukken minder intuïtief dan android.
[ Voor 29% gewijzigd door Goner op 25-03-2015 22:49 ]
Op mijn denim 630 werkt de (standaard?) Xbox Video app met .srt
http://www.windowsphone.c...67-4701-851f-7ac026e21665
Getest met een xvid+mp3 gecodeerd filmpje.
Wel jammer dat met deze app de navigatiebalk dan weer op de voorgrond in beeld blijft (en het aantal ondersteunende codecs is ook wat beperkt).
edit: ah, je had het al gevonden ^_^
http://www.windowsphone.c...67-4701-851f-7ac026e21665
Getest met een xvid+mp3 gecodeerd filmpje.
Wel jammer dat met deze app de navigatiebalk dan weer op de voorgrond in beeld blijft (en het aantal ondersteunende codecs is ook wat beperkt).
edit: ah, je had het al gevonden ^_^
[ Voor 5% gewijzigd door Norman op 25-03-2015 23:12 ]
2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid
Ik krijg de mp4 die ik wil spelen niet te zien in Xbox Video bij 'my videos', waarschijnlijk probleem met codecs.
Als ik via de explorer naar de 'videos' folder ga en de mp4 start, wordt die wel afgespeeld, maar zo te zien niet met Xbox ? Ik krijg nl niet die settings (tandwieltje) te zien om subtitles te kiezen. Welke player is dat dan ?
Als ik via de explorer naar de 'videos' folder ga en de mp4 start, wordt die wel afgespeeld, maar zo te zien niet met Xbox ? Ik krijg nl niet die settings (tandwieltje) te zien om subtitles te kiezen. Welke player is dat dan ?
Vlc lanplayer mischien.
Letwel, deze staat nog wel in de kinderschoenen en is uiters instabiel.
Letwel, deze staat nog wel in de kinderschoenen en is uiters instabiel.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Nog een vraag over de tekstsuggesties. Ik krijg bij het swypen nog steeds 'WE' en 'ZE' in plaats van 'we' en 'ze'. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit zou zijn opgelost, maar ik weet niet meer waar.
Heb ik ergens instellingen gemist? Mijn telefoon is een Lumia 735 (denim) met DP aan.
Heb ik ergens instellingen gemist? Mijn telefoon is een Lumia 735 (denim) met DP aan.
" MoliPlayer Pro basically plays “anything you throw at it”, RMVB, AVI, MKV, FLV, FLAC, APE... you name it" Ook SRT.
Zelf al geruime tijd tevreden gebruiker.
Moliplayer
Is nog in beta, srt moet je handmatig inladen.
VLC for Windows Phone
MX Player
Zelf al geruime tijd tevreden gebruiker.
Moliplayer
VLC for Windows Phone
MX Player
Dat heb ik inderdaad ook.Paulus73 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:28:
Nog een vraag over de tekstsuggesties. Ik krijg bij het swypen nog steeds 'WE' en 'ZE' in plaats van 'we' en 'ze'. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit zou zijn opgelost, maar ik weet niet meer waar.
Als dit opgelost kan worden, hoor ik dat graag!
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Ik had begrepen dat dit opgelost zou zijn in 8.1.1, maar wat ik ook begrepen heb is dat dit nog niet voor iedereen het geval is. Wat de verdere logica daar achter is, ontgaat mij ook.
Matthijs Hoekstra, voormalig Microsoft NL medewerker en inmiddels druk in de weer in Redmond heeft dit probleem aangekaart bij de WP devs...
Matthijs Hoekstra, voormalig Microsoft NL medewerker en inmiddels druk in de weer in Redmond heeft dit probleem aangekaart bij de WP devs...
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ah, VLC ! Ideaal, gebruiken we hier ook al voor Windows (PC), Android, Linux en iOS ...walterworld schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:45:
VLC for Windows Phone
Had er wel naar gezocht, maar deze versie van VideoLabs zelf kon ik niet in de 'store' vinden, alleen versies die streamen. Maar als ik google naar 'vlc for windows phone' kom ik ook in de store en kan gewoon de install button gebruiken.
Eens even mee stoeien. Handmatig selecteren van .srt lijkt te lukken, maar is nogal omslachtig en na selectie geen effect. Staat in dezelfde folder als mp4, maar ik moet via explorer of phone op zoek
EDIT: de proefversie van Moliplayer maar opgehaald en die laat me inderdaad na wat aanloop problemen kiezen voor srt subtitles !! Ziet er goed uit. Zal wel betalen zodra de proef voorbij is ...
EDIT2: nou nog een manier vinden om de status navigation bar uit te zetten als je een video kijkt. Best irritant die 3 witte ikoontjes ...
[ Voor 15% gewijzigd door Goner op 26-03-2015 21:10 ]
Hoe maak je met Lumia Camera Classic een HDR foto? Want je kan bij belichtings opties instellen hoeveel foto's en hoeveel EV bereik je wilt. Dus dit moet toch mogelijk zijn? Let op : CLASSIC, dus niet camera versie 5.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Geen idee welke features er zitten in de versie die je noemt, maar op mijn 1020 kan ik ik de app bar openen (druk op de ellips ("...")) en dan bracketing kiezen.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Bracketing is geen HDR, al kan je op de pc wel handmatig daarvan hdr maken.
Los van dat heeft HDR ook geen nut dus misschien dat het er daarom niet inzit? Ik herinner me namelijke reviews dat de L1020 zonder HDR mode meer dynamic range had dan alle concurentie.
Als je gaat voor het 'effect' kan je beter een filter eroverheen gooien die je mooi vind.
Aanrader: Adobe Photoshop Express voor Windows Phone http://www.windowsphone.c...12-42c0-b503-158284f48bf8
Los van dat heeft HDR ook geen nut dus misschien dat het er daarom niet inzit? Ik herinner me namelijke reviews dat de L1020 zonder HDR mode meer dynamic range had dan alle concurentie.
Als je gaat voor het 'effect' kan je beter een filter eroverheen gooien die je mooi vind.
Aanrader: Adobe Photoshop Express voor Windows Phone http://www.windowsphone.c...12-42c0-b503-158284f48bf8
[ Voor 39% gewijzigd door Heilige Kaas op 27-03-2015 18:58 ]
Ik wil gewoon de optie kunnen gebruiken. Want die optie zit er ook in, dus waarom zou je hem niet kunnen gebruiken?
In versie 5 zit de optie ook en die is soms best handig, als er veel licht/zon is tenminste.
Dat je dan kan kiezen tussen drie of vijf foto's met een verschillende belichting is handig.
Maar in versie vijf worden die opties nooit onthouden, default altijd naar drie foto's -0,5 EV +0,5EV.
In classic wordt dit wel onthouden. Maar daar weet ik dus niet hoe het te activeren...
En waarom classic ipv versie 5? Natuurlijkere foto's, ipv de gepimpte foto's in versie 5...
In versie 5 zit de optie ook en die is soms best handig, als er veel licht/zon is tenminste.
Dat je dan kan kiezen tussen drie of vijf foto's met een verschillende belichting is handig.
Maar in versie vijf worden die opties nooit onthouden, default altijd naar drie foto's -0,5 EV +0,5EV.
In classic wordt dit wel onthouden. Maar daar weet ik dus niet hoe het te activeren...
En waarom classic ipv versie 5? Natuurlijkere foto's, ipv de gepimpte foto's in versie 5...
Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat je bedoeld met classic en versie 5.
Ik heb Lumia camera op versie 4.9 nogwat.
Deze heeft alleen bracketing met keuze 3 of 5 foto's 0,5 EV tot 3 EV. De optie heet belichtingsverschuiving.
Ik zie geen HDR.
In de store kan ik ook geen versie 5 of classic vinden. Alleen Lumia Camera
Deze heeft alleen bracketing met keuze 3 of 5 foto's 0,5 EV tot 3 EV. De optie heet belichtingsverschuiving.
Ik zie geen HDR.
Vreemd. Ik zie geen icoontjes wanneer ik een video kijk.Goner schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:02:
[...]
EDIT2: nou nog een manier vinden om de status navigation bar uit te zetten als je een video kijkt. Best irritant die 3 witte ikoontjes ...
[ Voor 33% gewijzigd door Heilige Kaas op 27-03-2015 19:24 ]
Voor bepaalde Lumia modellen, waaronder de L830, L930 is met de Denim update een nieuwe camera versie released, versie 5. Om op deze modellen het onderscheid te maken met de vorige versie, heet deze 4.9 versie Lumia camera classic.Heilige Kaas schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:19:
Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat je bedoeld met classic en versie 5.
Ik zie geen HDR.
Ja, die keuze belichtings verschuiving heb ik ook.
Maar hoe kan ik dan die 5 verschillende foto's bekijken? Dat is dus mijn vraag.
Je moet dan toch die verschillende foto's met hun verschillende belichting kunnen bekijken??
Dit kan namelijk in versie 5.
Wanneer ik met die modus een foto maak dan maakt hij 5 verschillende losse foto's die achter elkaar in mijn lijst komen
Thanks, kwam ik ook net achter idd. Belichtings niveau opzetten en dan foto maken, en zorgen dat je camera stilhoudt.Heilige Kaas schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 21:03:
Wanneer ik met die modus een foto maak dan maakt hij 5 verschillende losse foto's die achter elkaar in mijn lijst komen
Bij camera v5 gaat dit wel veel sneller.
Edit : Wat ik bedoelde bij V5 is dus toch HDR dat mogelijk is met de optie "rijke opname". Is dus eigenlijk heel iets anders.
[ Voor 14% gewijzigd door daffie82 op 27-03-2015 21:21 ]
Hier nog wat meer uitleg en met voorbeelden in detail over verschil camera 4.9 en 5
http://allaboutwindowspho...tion_Lumia_Camera_Cla.php
Enige nadelen die ik zie van 4.9 zijn :
Geen HDR
Geen mogelijkheid om DNG image te laten opslaan
Trager
Maar goed, zolang je er aan denkt om bij felle zon of fel licht (buiten) camera 5 te gebruiken met "rich capture", zou mijn voorkeur voor alle overige situaties uitgaan naar camera 4.9 (classic dus)
http://allaboutwindowspho...tion_Lumia_Camera_Cla.php
Enige nadelen die ik zie van 4.9 zijn :
Geen HDR
Geen mogelijkheid om DNG image te laten opslaan
Trager
Maar goed, zolang je er aan denkt om bij felle zon of fel licht (buiten) camera 5 te gebruiken met "rich capture", zou mijn voorkeur voor alle overige situaties uitgaan naar camera 4.9 (classic dus)
[ Voor 47% gewijzigd door daffie82 op 27-03-2015 23:22 ]
Bij HDR fotograferen worden volgens mij altijd gekozen voor belichtingswaarden, automatisch eventueel met flits, voor de omstandigheid die op dat moment aanwezig zijn. Ik vind het automatische resultaat vaak voldoende en als ik toch ga kiezen tussen de foto's, dan kies ik meestal voor manueel de juiste belichting instellen om voor mij het beste resultaat eruit te pikken.daffie82 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:09:
Ik wil gewoon de optie kunnen gebruiken. Want die optie zit er ook in, dus waarom zou je hem niet kunnen gebruiken?
Ik ben vaak verbaast van hoe goede kwaliteit foto's mijn L930 met HDR maakt. Ik gebruik hem vaak voor mijn werk om (detail-) foto's van technisch materieel te maken en zelfs zonder goede lichtomstandigheden werkt HDR perfect om zelf achteraf de hoeveelheid flits in de foto te 'mengen'...
Voorbeeld:

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Verwijderd
Ik heb een vraag mbt. Windows Phone 8.1:
Een Jabra Revo wireless is met draad verbonden met de Lumia 1520.
Na het loskoppelen hoort deze over te gaan op bluetooth.
Dit gebeurt ook, maar om de een of andere reden krijg ik nu alleen nog via het linkerkanaal geluid te horen.
Als ik de draar weer aansluit is het geluid normaal.
Het lijkt mij sterk dat de koptelefoon beschadigt is, omdat dit zou moeten kunnen (ik neem aan dat een koptelefoon in deze prijsklasse dat zou moeten kunnen althans).
Ik vermoed dat het met de instellingen van Windows Phone 8.1 te maken heeft.
Met draad stond de equalizer ingesteld, deze heb ik inmiddels uitgezet.
Verder zou ik niet weten waar het aan kan liggen.
Heeft iemand enig idee met welke instelling te maken kan hebben?
Edit:
Verwijderen van de bluetooth lijst en opnieuw koppelen heeft ook niet het gewenste effect.
Ik heb zojuist een spelletje gedraaid, en ook hier is er alleen geluid in het linkerkanaal.
Allicht moet er toch iets aan de koptelefoon aangepast worden...
Een Jabra Revo wireless is met draad verbonden met de Lumia 1520.
Na het loskoppelen hoort deze over te gaan op bluetooth.
Dit gebeurt ook, maar om de een of andere reden krijg ik nu alleen nog via het linkerkanaal geluid te horen.
Als ik de draar weer aansluit is het geluid normaal.
Het lijkt mij sterk dat de koptelefoon beschadigt is, omdat dit zou moeten kunnen (ik neem aan dat een koptelefoon in deze prijsklasse dat zou moeten kunnen althans).
Ik vermoed dat het met de instellingen van Windows Phone 8.1 te maken heeft.
Met draad stond de equalizer ingesteld, deze heb ik inmiddels uitgezet.
Verder zou ik niet weten waar het aan kan liggen.
Heeft iemand enig idee met welke instelling te maken kan hebben?
Edit:
Verwijderen van de bluetooth lijst en opnieuw koppelen heeft ook niet het gewenste effect.
Ik heb zojuist een spelletje gedraaid, en ook hier is er alleen geluid in het linkerkanaal.
Allicht moet er toch iets aan de koptelefoon aangepast worden...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 12:29 ]
http://allaboutwindowspho...n_cost_and_workflow_o.phpSwerfer schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 10:41:
Ik ben vaak verbaast van hoe goede kwaliteit foto's mijn L930 met HDR maakt. Ik gebruik hem vaak voor mijn werk om (detail-) foto's van technisch materieel te maken en zelfs zonder goede lichtomstandigheden werkt HDR perfect om zelf achteraf de hoeveelheid flits in de foto te 'mengen'...
Mooie uitleg van HDR en wanneer te gebruiken. En wanneer niet
In view of all of the above, I believe the best strategy is to leave Rich Capture 'off' in Lumia Camera most of the time, saving space, battery, processor time, and more. Instead, you can save it for situations where the light is challenging:
shooting into a bright sky
using fill-in flash
night shots
Dus conclusie : HDR gebruiken als de lichtomstandigheden abnormaal zijn (meer licht dan normaal, of minder licht dan normaal)
Maar als een dikke side-note : als je HDR niet gebruikt bij Camera v5 (dus "Rich capture" OFF) en je trekt foto's in lage lichtomstandigheden of van personen dan zie je pas hoe Camera v5 je foto's artificieel gaat pimpen. Soms lijken de personen wel een soort zombies met belachelijke huidtinten.
Als je dan geen RAW foto in je opties hebt geactiveerd, is je foto naar de haaien.
Erg jammer dat Camera Classic (v4) geen RAW (DNG) ondersteunt (zoals Camera v5).
Welke video player gebruik je ?Heilige Kaas schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:19:
Vreemd. Ik zie geen icoontjes wanneer ik een video kijk.
Aha :
https://windowsphone.user...bar-when-watching-video-i
[ Voor 27% gewijzigd door Goner op 28-03-2015 16:17 ]
Ehm... Lumia Camera Classic heeft gewoon RAW ondersteuning. Al sinds het nog Nokia Camera was en sinds de release van de L930daffie82 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:54:
Erg jammer dat Camera Classic (v4) geen RAW (DNG) ondersteunt (zoals Camera v5).
Raw wordt alleen ondersteund bij bepaalde camera's ( zeis/ pureview ), tenminste als ik mijn huiswerk goed gemaakt heb.
Klinkt bij mij als een defect in de jabra. Een kanaal van de dac of versterker is defect, bij draad gebruik je de dac en amp van de telefoon.Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:25:
Een Jabra Revo
Andere optie is een softwarematige bug maar dit lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk. Pak een andere telefoon en probeer het daarmee. Dan weet je het zeker.
Ehm... Dan mag jij mij eens uitleggen hoe ik dat activeer bij classic? 4.9 dus. Hoor het graag.Propane schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:34:
[...]
Ehm... Lumia Camera Classic heeft gewoon RAW ondersteuning. Al sinds het nog Nokia Camera was en sinds de release van de L930.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie.Heilige Kaas schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 18:11:
[...]
Klinkt bij mij als een defect in de jabra. Een kanaal van de dac of versterker is defect, bij draad gebruik je de dac en amp van de telefoon.
Andere optie is een softwarematige bug maar dit lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk. Pak een andere telefoon en probeer het daarmee. Dan weet je het zeker.
Ik heb zojuist de Revo Wireless op en laptop aangesloten met zowel 3,5mm als USB en BT-verbinding.
Zowel USB als BT geven alleen geluid in de linker oorschelp, 3,5mm geeft wel volledig geluid.
Het lijkt er dus idd. op dat de hardware binnen de koptelefoon defect is geraakt, misschien een overbelasting na het loskoppelen van de 3,5mm kabel?
Mijn Lumia staat in het Engels, dus de Nederlandse termen kunnen verschillen, maar... :daffie82 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 18:21:
[...]
Ehm... Dan mag jij mij eens uitleggen hoe ik dat activeer bij classic? 4.9 dus. Hoor het graag.
Open de camera, druk rechts onderin op de ellipses, instellingen en vervolgens onder "Capture Mode" kies je "JPEG (5 MP) + DNG (16MP)"...
Veel makkelijker kan ik het niet maken
Wel recht op garantie. Al weet ik niet hoe oud hij is.Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 18:21:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Ik heb zojuist de Revo Wireless op en laptop aangesloten met zowel 3,5mm als USB en BT-verbinding.
Zowel USB als BT geven alleen geluid in de linker oorschelp, 3,5mm geeft wel volledig geluid.
Het lijkt er dus idd. op dat de hardware binnen de koptelefoon defect is geraakt, misschien een overbelasting na het loskoppelen van de 3,5mm kabel?
Zoiets is amper zelf te repareren maar als hij al uit de garantie is kan je altijd proberen hem een keer op de grond te gooien.
Verder offtopic dus beter nieuw topic maken wanneer je er meer over wilt weten.
Edit: ook als je buiten de garantie zit kan je altijd even bellen (naar jabra zelf) en wie weet zijn ze wel gul.
[ Voor 7% gewijzigd door Heilige Kaas op 28-03-2015 20:30 ]
Verwijderd
Lumia925 hier, camera 4.9.4.1...... Geen capturemode in mijn settings hoor..Propane schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:10:
[...]
Mijn Lumia staat in het Engels, dus de Nederlandse termen kunnen verschillen, maar... :
Open de camera, druk rechts onderin op de ellipses, instellingen en vervolgens onder "Capture Mode" kies je "JPEG (5 MP) + DNG (16MP)"...
Veel makkelijker kan ik het niet maken.
Niet alle Lumia's kunnen ook RAW schieten. Ik meende dat het initieel alleen de 930, 1520 en 1020 waren. Ik weet niet of ze dat nog verder hebben uitgerold of alleen op nieuwe toestellen. In ieder geval de 830 ook geloof ik...
[ Voor 10% gewijzigd door Propane op 28-03-2015 21:20 ]
Ik herhaal nogmaals : Camera 4.9??Propane schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:10:
[...]
Mijn Lumia staat in het Engels, dus de Nederlandse termen kunnen verschillen, maar... :
Veel makkelijker kan ik het niet maken.
Volgens mij verwar jij met camera v5...
Mijn L830 kan het ook. Maar NIET in camera classic 4.9Propane schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:15:
Niet alle Lumia's kunnen ook RAW schieten. Ik meende dat het initieel alleen de 930, 1520 en 1020 waren. Ik weet of ze dat nog verder hebben uitgerold of alleen op nieuwe toestellen.
In dat geval gok ik dat ze de Classic niet up to date hebben gehouden met ondersteuning voor de laatste toestellen. Ik heb hier 4.9.4.1 voor mijn neus op mijn 930 en die kan prima in RAW.
[ Voor 5% gewijzigd door Propane op 28-03-2015 21:20 ]
Misschien omdat je denim nog niet hebt? Of omdat je camera v5 nog niet hebt? Want hier kan het toch echt helaas niet.Propane schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:19:
In dat geval gok ik dat ze de Classic niet up to date hebben gehouden met ondersteuning voor de laatste toestellen. Ik heb hier 4.9.4.1 voor mijn neus op mijn 930 en die kan prima in RAW.
Sorry man, ik ga arrogant klinken, maar ik weet waar ik het over heb... Ik draai de laatste software/firmware en gebruik al langer dan vandaag Windows Phones
.
Waarschijnlijk zit er ergens in Camera Classic een modelnummer check en hebben ze de 830 nooit toegevoegd als toestel die ook RAW aankan.
Waarschijnlijk zit er ergens in Camera Classic een modelnummer check en hebben ze de 830 nooit toegevoegd als toestel die ook RAW aankan.
Verwijderd
Om het nog verwarrender te maken.... Volgend artikel stond op site WindowsCentrale.
Er zijn dus 3 versies van Lumia Camera.. En 2 daarvan hebben versie 4.9.4.1
http://www.windowscentral...three-very-confusing-apps
Er zijn dus 3 versies van Lumia Camera.. En 2 daarvan hebben versie 4.9.4.1
http://www.windowscentral...three-very-confusing-apps
Ik wil niet vervelend klinken, maar volgens mij worden er drie dingen vergeten.daffie82 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 22:00:
[...]
Misschien omdat je denim nog niet hebt? Of omdat je camera v5 nog niet hebt? Want hier kan het toch echt helaas niet.
1) RAW werd al aangeboden vanaf Black voor de 1520 en 1020.
2) 930 vanaf Cyan.
3) De 830 had juist Denim nodig om RAW-ondersteuning te krijgen. En laat deze ondersteuning ingebakken zitten in de nieuwe Lumia Camera v5 applicatie.
[ Voor 12% gewijzigd door Tjesus op 28-03-2015 23:38 ]
Thanks. Je klinkt niet vervelend hoor. Je klinkt als iemand die weet waar hij het over heeft 😉Tjesus schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:34:
[...]
Ik wil niet vervelend klinken, maar volgens mij worden er drie dingen vergeten.
1) RAW werd al aangeboden vanaf Black voor de 1520 en 1020.
2) 930 vanaf Cyan.
3) De 830 had juist Denim nodig om RAW-ondersteuning te krijgen. En laat deze ondersteuning ingebakken zitten in de nieuwe Lumia Camera v5 applicatie.
Dat verklaart dus waarom sommige het wel in classic kunnen en andere niet.
Kan er wel meer leven hoor, nu weet ik tenminste de reden.
Het was me niet opgevallen, maar het lijkt er op dat er iets beter gaat. "me' swypen geeft nog wel hardnekkig "Me", maar "we" gaat zonder problemen. Ik heb een L630 met de WP 10 preview.Paulus73 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:28:
babyslick schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:42:
"me' swypen geeft nog wel hardnekkig "Me", maar "we" gaat zonder problemen.
Voorheen, als ik me, we of ze swypte, verscheen dat automatisch in caps. Het was zelfs niet mogelijk om deze woorden toe te voegen. Je moest dan het woord selecteren en dmv shift het woord in kleine letters veranderen. Nu maken zij uit van de tekst suggesties.
De telefoon blijft wel hardnekkig een eerste keuze maken voor Me een ZE (dus met eerste letter caps of beiden).
Volgens mij werkt dit beter sinds wp10
De telefoon blijft wel hardnekkig een eerste keuze maken voor Me een ZE (dus met eerste letter caps of beiden).
Volgens mij werkt dit beter sinds wp10
[ Voor 0% gewijzigd door Bruce9000 op 30-03-2015 08:24 . Reden: typo ]
Mijn vader heeft sinds 2 weken een 630 maar heeft soms problemen met bellen. Als hij een contact wil bellen dan gaat hij maar niet over, wil hij oproep beëindigen dan lukt het ook niet. Toestel moet helemaal opnieuw opgestart worden.. pas dan lukt het bellen wel opeens. Heeft iemand anders dit ook wel eens meegemaakt?
Misschien het toestel eens een reset geven? Lijkt me weinig verschil maken maar goed.
Misschien het toestel eens een reset geven? Lijkt me weinig verschil maken maar goed.
Altijd eerst een soft reset proberen uitknop + volume down.bennieeee schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:39:
Mijn vader heeft sinds 2 weken een 630 maar heeft soms problemen met bellen. Als hij een contact wil bellen dan gaat hij maar niet over, wil hij oproep beëindigen dan lukt het ook niet. Toestel moet helemaal opnieuw opgestart worden.. pas dan lukt het bellen wel opeens. Heeft iemand anders dit ook wel eens meegemaakt?
Maar ik had eerst ook problemen maar dat lag aan de provider. Tele2 en iets met instellingen. Bel eens naar je provider en doorloop hun instellingen stappen en kijk of dat verschil maakt. En anders kan je altijd het toestel opsturen via nokia garantie. Komen ze hem ophalen en een week later is hij gerepareerd.
Hij heeft een prepaid kaart er altijd in.Heilige Kaas schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:02:
[...]
Altijd eerst een soft reset proberen uitknop + volume down.
Maar ik had eerst ook problemen maar dat lag aan de provider. Tele2 en iets met instellingen. Bel eens naar je provider en doorloop hun instellingen stappen en kijk of dat verschil maakt. En anders kan je altijd het toestel opsturen via nokia garantie. Komen ze hem ophalen en een week later is hij gerepareerd.
Zal wel even een soft reset proberen voor hem, zien of dat verschil maakt.
Mijn vader is op zoek naar een nieuwe telefoon en na wat spelen met verschillende toestellen in winkels is lijkt daarbij zijn oog gevallen op Windows Phone. Wat hij erg fijn vond was dat het lettertype via toegankelijkheid kon worden vergroot ( hij is al wat ouder, en de telefoon bedienen zonder bril is wel zo makkelijk).
Mijn vraag is als je die instelling toepast geldt dit dan ook voor apps zoals nu.nl , Here navigatie of echt alleen voor WP zelf?
Mijn vraag is als je die instelling toepast geldt dit dan ook voor apps zoals nu.nl , Here navigatie of echt alleen voor WP zelf?
http://gamercard.xbox.com/BraveBigman%20NL.card
Ik heb in het begin ongeveer hetzelfde gehad.
Ik had een standaard sim welke moest worden gekortwiekt.
Dat ging een paar dagen goed en toen kreeg ik ook verbindingsproblemen, niet altijd maar een paar keer per dag viel het gewoon weg.
Ik heb daarna mijn sim laten vervangen en had sindsdien geen problemen meer.
Ik had een standaard sim welke moest worden gekortwiekt.
Dat ging een paar dagen goed en toen kreeg ik ook verbindingsproblemen, niet altijd maar een paar keer per dag viel het gewoon weg.
Ik heb daarna mijn sim laten vervangen en had sindsdien geen problemen meer.
Geen idee of het al eerder genoemd is, maar ik irriteer me de laatste tijd enorm aan de volgende bug.
Telefoon speelt muziek (Xbox Music met Music Pass) af en is gelukt in mijn broekzak. De laatste tijd komt het vaak voor als ik het volume aan wil passen (via hardware volumerocker) de telefoon hier gewoon niet op reageert. Moet 'm dus eerst uit m'n zak halen, aan-toets indrukken, en dan gaat het wel. Vreemde is, is dat dit niet altijd voor komt en soms doet dit het dus wel.
Iemand een oplossing?
Telefoon speelt muziek (Xbox Music met Music Pass) af en is gelukt in mijn broekzak. De laatste tijd komt het vaak voor als ik het volume aan wil passen (via hardware volumerocker) de telefoon hier gewoon niet op reageert. Moet 'm dus eerst uit m'n zak halen, aan-toets indrukken, en dan gaat het wel. Vreemde is, is dat dit niet altijd voor komt en soms doet dit het dus wel.
Iemand een oplossing?
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Wellicht niet helemaal juiste topic..
Maar weet iemand hoe je WP10 op een 920 lumia kan krijgen? Sinds kort is de build beschikbaar die de 920 ook ondersteund...
Maar weet iemand hoe je WP10 op een 920 lumia kan krijgen? Sinds kort is de build beschikbaar die de 920 ook ondersteund...
1. Klopt, niet het juiste topic. Er is en Windows 10 topicDutch2007 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:50:
2. WP10 is nog niet beschikbaar voor de 920. Alleen aangekondigd: nieuws: Microsoft geeft meeste Lumia-smartphones toegang tot preview Windows 10
Klikkerdeklik - W10 mobile topicDutch2007 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:50:
Heb het net even geprobeerd voor je, en ik vrees dat het enkel WP apps zijn zoals berichten, contacten, ..DBM_NL schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:59:
Mijn vader is op zoek naar een nieuwe telefoon en na wat spelen met verschillende toestellen in winkels is lijkt daarbij zijn oog gevallen op Windows Phone. Wat hij erg fijn vond was dat het lettertype via toegankelijkheid kon worden vergroot ( hij is al wat ouder, en de telefoon bedienen zonder bril is wel zo makkelijk).
Echter heb je wel een instelling waarmee je met 2 vingers moet tikken op het scherm en dan zoomed hij automatisch in op dat stuk van het scherm. Je kan dan ook gemakkelijk navigeren. Dus in dit geval is het wel wat je zoekt denk ik
Drive it like you stole it.
Ik heb geen inner circles opgezet.
Voor bepaalde contact heb ik IN Cortana een nickname kunnen toewijzen (weet nu niet meer hoe).
Weet iemand hoe je die nick kunt toewijzen?
Hopelijk kan ik die overschrijven op deze manier aangezien de nick verwijderen niet mogelijk is.
Tenzij eerste de hele contact te verwijderen?
Voor bepaalde contact heb ik IN Cortana een nickname kunnen toewijzen (weet nu niet meer hoe).
Weet iemand hoe je die nick kunt toewijzen?
Hopelijk kan ik die overschrijven op deze manier aangezien de nick verwijderen niet mogelijk is.
Tenzij eerste de hele contact te verwijderen?
cortana > "hamburger"/menu > Inner circle
Daar kun je contacten toevoegen en ook een nick toewijzen.
Ja dat snap ik.Timmiee schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:12:
cortana > "hamburger"/menu > Inner circle
Maar ik heb het ooit eens gedaan zonder inner circles (die staat bij mij nog leeg).
Hoe deed ik dat? Als in: Wat is dat cmd voor Cortana.
Of is dat op die manier niet meer mogelijk.
Ik heb bv call girlfriend.
Dan wordt contact X gebeld.
Maar ik kan die nick niet meer deleten bij contact X.
Tenzij ik contact X helemaal verwijder. Maar dat vind ik een beetje rigoureus.
lol, als je dat niet doorhebt....
Hoe bedoel je dit precies? Ja het is een aprilgrap maar ze hebben wel mooi een werkende MS-DOS app gemaakt
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Als je niet door hebt dat het een aprilgrap is, bedoel ik
Het is alleen jammer dat autoexec.bat niet gebruikt wordt. Je kunt het wel editen (en de wijzigen worden onthouden), maar je kunt er niet voor zorgen dat Windows automatisch gestart wordt.
Iemand nog soms het probleem dat je geen reactie kan plaatsen via FB app?
"je reactie kon nu niet worden geplaatst"
Terwijl ik 500% zeker een werkende internetverbinding heb.
Jap heb ik ook heel af en toe. Als ik de app opnieuw opstart is de error meestal bij mij weg.Stancke schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:02:
Iemand nog soms het probleem dat je geen reactie kan plaatsen via FB app?
Heeft er iemand (positieve) ervaring met Lumia Play To? Ik ben op zoek naar een nieuwe receiver en zie bijna overal DLNA als mogelijkheid. Ik heb eerder een DLNA luidspreker gehad, alleen daar kon ik vanuit de music app niet naar toe streamen. De Lumia Play To app connecte prima, echter ondersteunde de luidspreker de stream niet.
Voordat ik een miskoop maak wat DLNA betreft zou ik graag weten of iemand een receiver heeft die dit wel ondersteund en of het makkelijk werkt met Lumia Play To...
Voordat ik een miskoop maak wat DLNA betreft zou ik graag weten of iemand een receiver heeft die dit wel ondersteund en of het makkelijk werkt met Lumia Play To...
Werkt dat niet gewoon op basis van het miracast protocol?Swerfer schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:16:
Heeft er iemand (positieve) ervaring met Lumia Play To? Ik ben op zoek naar een nieuwe receiver en zie bijna overal DLNA als mogelijkheid. Ik heb eerder een DLNA luidspreker gehad, alleen daar kon ik vanuit de music app niet naar toe streamen. De Lumia Play To app connecte prima, echter ondersteunde de luidspreker de stream niet.
Mijn receiver (Marantz SR5004) ondersteunt geen Lumia play To, maar mijn OPPO wel en dat werkt gewoon perfect.Swerfer schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:16:
Tubecast bijvoorbeeld gaat ook perfect met de OPPO.
Thanks. Ik denk dat ik voor een combinatie van een nieuwe receiver en een Nokia MD-310 ga. Met bluetooth lukt het zeker wel, alleen jammer dat er dan een analoge verbinding tussen zit waarvan de kwaliteit nog maar afwachten is.daffie82 schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:52:
[...]
Mijn receiver (Marantz SR5004) ondersteunt geen Lumia play To, maar mijn OPPO wel en dat werkt gewoon perfect.
Tubecast bijvoorbeeld gaat ook perfect met de OPPO.
Ik heb een receiver die Airplay ondersteunt. (Pioneer) gebruik de app Airplayto, werkt eigenlijk ook wel prima. Volgens mij is idd op audio kwaliteit vlak Bluetooth inderdaad niet echt ideaal nee.
Ik vind zelf dat de (streaming) audio kwaliteit via Bluetooth op de autoradio best prima is. Gewoon stereo en prima bas.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Probeer Smartplayer eens. http://www.windowsphone.c...b1-42aa-83e5-2ab808c8510dSwerfer schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:16:
Die laat je de bron kiezen, dus bijvoorbeeld je NAS of je telefoon, en het doel, wat dus ook je receiver kan zijn via DLNA.
Ik heb alle apps geprobeerd met het woordje DLNA in de omschrijving, dus Smartplayer ook. Mijn draadloze luidspreker blijft weigeren. Hij wordt wel gevonden door de meeste apps, maar verder krijg ik er geen geluid uit.
Ik heb inmiddels een Nokia MD-310 besteld en die komt eerdaags binnen. Ga ik wel via bluetooth streamen...
Ik heb inmiddels een Nokia MD-310 besteld en die komt eerdaags binnen. Ga ik wel via bluetooth streamen...
Hebben meer mensen problemen met het synchroniseren van hun Windows account? Verwijderen is niet echt een optie. Het is mijn hoofd account.
Heb een Lumia 920, hotmail account geeft de melding laatst gesynchroniseerd 22 uur geleden.
Heb een Lumia 920, hotmail account geeft de melding laatst gesynchroniseerd 22 uur geleden.
[ Voor 28% gewijzigd door Arjan81 op 08-04-2015 21:03 ]
HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7
Soft reset helpt idd.
status.live.com geeft wel aan dat er een probleem is. Apart weer.
Bedankt voor de tip
status.live.com geeft wel aan dat er een probleem is. Apart weer.
Bedankt voor de tip
[ Voor 40% gewijzigd door Arjan81 op 08-04-2015 21:25 ]
HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7
Hoi,Swerfer schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:16:
Via Lumia play to kan ik zowel video, photo en muziek bekijken/afspelen via mijn versterker (Sony DN840), TV (Philips 8008) en media speler (WD Tv live hub).
Het werkt erg makkelijk. Je klikt iets aan in je galerij en dan kan je een optie maken tussen de apparaten die de app vindt op het netwerk.
Hm....gemak dient de mens.
Maar het kan ook te gemakkelijk zijn.
Ik had vanavond het lumineuze idee om eens mijn mailaccount op te schonen en het eea te voorzien van een nieuw wachtwoord.
Uiteraard en natuurlijk voorbij enige logica lukt dat laatste niet vanaf je windowstoestelletje.
Dus moest dit vanachter mijn grote tikdoos gebeuren.
Na dit te hebben gedaan bleek dat deze wijziging zich ook gewoon had doorgevoerd in al mijn andere apparaten.
Meer dan logisch toch.
Wat ik minder logisch vind is dat ik op geen enkel apparaat geconfronteerd werd met het opnieuw inloggen.
Zowel op mijn telefoon als mijn tablet kon ik nog steeds gewoon bij mijn account zonder opnieuw in te loggen met het nieuwe wachtwoord.
Dit in tegenstelling tot mijn laptop.
En dat terwijl de eerste twee toch een hoger verlies of diefstal gehalte hebben dan een laptop.
Maw niet echt veilig.
Stel voor dat als iemand mijn wachtwoord heeft weten te bemachtigen en zich daarmee eerder reeds heeft ingelogd wordt de toegang tot dit account dus niet dichtgegooid als ik mijn wachtwoord nadien heb gewijzigd.
Prettige gedachte.
Maar het kan ook te gemakkelijk zijn.
Ik had vanavond het lumineuze idee om eens mijn mailaccount op te schonen en het eea te voorzien van een nieuw wachtwoord.
Uiteraard en natuurlijk voorbij enige logica lukt dat laatste niet vanaf je windowstoestelletje.
Dus moest dit vanachter mijn grote tikdoos gebeuren.
Na dit te hebben gedaan bleek dat deze wijziging zich ook gewoon had doorgevoerd in al mijn andere apparaten.
Meer dan logisch toch.
Wat ik minder logisch vind is dat ik op geen enkel apparaat geconfronteerd werd met het opnieuw inloggen.
Zowel op mijn telefoon als mijn tablet kon ik nog steeds gewoon bij mijn account zonder opnieuw in te loggen met het nieuwe wachtwoord.
Dit in tegenstelling tot mijn laptop.
En dat terwijl de eerste twee toch een hoger verlies of diefstal gehalte hebben dan een laptop.
Maw niet echt veilig.
Stel voor dat als iemand mijn wachtwoord heeft weten te bemachtigen en zich daarmee eerder reeds heeft ingelogd wordt de toegang tot dit account dus niet dichtgegooid als ik mijn wachtwoord nadien heb gewijzigd.
Prettige gedachte.
Correct me if I'm wrong;
Volgens mij kun je dit zelf aangeven, of je ingelogd wilt blijven of niet... Staat volgens mij ergens een knopje met "op alle locaties uitloggen"
Volgens mij kun je dit zelf aangeven, of je ingelogd wilt blijven of niet... Staat volgens mij ergens een knopje met "op alle locaties uitloggen"
Handig! Dat denk ik dan.
Als je telefoon gestolen word kan je hem altijd op afstand blokkeren, dan word hij niet meer opnieuw gesynchroniseerd en krijgen eventuele dieven nooit je wachtwoord in handen.
Goedemorgen,
Vraagje:
Ik zie op de tile van personen continu alle foto's van mijn contactpersonen. Maar ook continu een logo van Facebook. Is er een mogelijkheid om die er tussenuit te halen? ik heb niet eens Facebook, maar ik zie wel dat logo continu. Ik heb al in de instellingen zitten kijken, maar zie het ook nergens staan.
Thanks!
Vraagje:
Ik zie op de tile van personen continu alle foto's van mijn contactpersonen. Maar ook continu een logo van Facebook. Is er een mogelijkheid om die er tussenuit te halen? ik heb niet eens Facebook, maar ik zie wel dat logo continu. Ik heb al in de instellingen zitten kijken, maar zie het ook nergens staan.
Thanks!
Waarschijnlijk kan je het niet uitzetten.the Runningman schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:01:
Goedemorgen,
Vraagje:
Thanks!
Hail to the king baby!
Mijn pa heeft een Lumia 520, hij heeft een hoop apps in de appstore die niet willen updaten.
Is hier wat tegen te doen ?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Staat er eentje in de wachtrij waar toestemming voor nodig is? Dat zou wel een reden kunnen zijn, dan wachten die andere apps op die ene app die toestemming nodig heeft.Cyrus The Virus schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:09:
Mijn pa heeft een Lumia 520, hij heeft een hoop apps in de appstore die niet willen updaten.
Ik heb ze allemaal opnieuw laten downloaden, en dan begint hij met de eerste app te downloaden en stopt na een tijdje. En staat er attentie vereist. Ik krijg nergens de melding dat ik toestemming moet geven.SuikerBrood schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:12:
[...]
Staat er eentje in de wachtrij waar toestemming voor nodig is? Dat zou wel een reden kunnen zijn, dan wachten die andere apps op die ene app die toestemming nodig heeft.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik had vorige week een probleem met het updaten van VLC.Cyrus The Virus schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:14:
[...]
Ik heb ze allemaal opnieuw laten downloaden, en dan begint hij met de eerste app te downloaden en stopt na een tijdje. En staat er attentie vereist. Ik krijg nergens de melding dat ik toestemming moet geven.
Wilde maar niet updaten en wilde nadat ik hem verwijderd had ook niet opnieuw installeren.
Maar even laten zitten en een paar dagen later ging het zonder problemen. Misschien een storing en moet je het even een paar dagen met rust laten?
Dit is al twee wekenhjs schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:23:
[...]
Ik had vorige week een probleem met het updaten van VLC.
Wilde maar niet updaten en wilde nadat ik hem verwijderd had ook niet opnieuw installeren.
Maar even laten zitten en een paar dagen later ging het zonder problemen. Misschien een storing en moet je het even een paar dagen met rust laten?
Als je op attentie vereist drukt dan krijg je geen nieuw schermpje? Raar.
Vanmorgen moest ik dus wel het nieuwe ww invoeren.Heilige Kaas schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:00:
[...]
Handig! Dat denk ik dan.
Als je telefoon gestolen word kan je hem altijd op afstand blokkeren, dan word hij niet meer opnieuw gesynchroniseerd en krijgen eventuele dieven nooit je wachtwoord in handen.
Het ging mij niet om diefstal oid maar om de toegang tot mijn mailaccount.
De remote vergrendeling doet weinig als iemand toegang heeft tot je account vanaf een ander apparaat.
Diefstal gaat 9 van de 10 om het toestel of om zijn onderdelen.
Daarom is Microsoft druk bezig om hierop een oplossing te bieden. Met GDR2 wordt het mogelijk om dit te voorkomen en ervoor te zorgen dat dieven vrij weinig met je data kunnen als je telefoon gestolen is. Zo kunnen ze alsnog niks als je telefoon flashen.Amadeus1966 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:44:
[...]
Vanmorgen moest ik dus wel het nieuwe ww invoeren.
Het ging mij niet om diefstal oid maar om de toegang tot mijn mailaccount.
De remote vergrendeling doet weinig als iemand toegang heeft tot je account vanaf een ander apparaat.
Diefstal gaat 9 van de 10 om het toestel of om zijn onderdelen.
Natuurlijk moet je wel een wachtwoord op je smartphone zetten, maar dat doet lijkt mij iedereen die zijn privé data veilig wilt bewaren.
Ik had zoiets al meegekregen.
Op zich een hele goede zaak.
Dan loont diefstal zich alleen als het om de onderdelen gaat en niet voor het toestel in zijn geheel meer.
Een schermpje of behuizing levert altijd wel iets op.
Dus diefstal en of handel zal altijd wel blijven.
Telefoondiefstal voor alleen de data is voor menig boefje niet echt interessant.
Dan zegt hij dat er iets fouts is gegaan, en kan ik opnieuw klikken of annuleren. Zal vanavond eens kijken of er een fout code bij staat.Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:43:
[...]
Daar al eens op gedrukt neem ik aan, wat krijg je dan voor een scherm?
Dit is niet het topic voor je routerinstellingen.
[ Voor 113% gewijzigd door RoD op 09-04-2015 15:02 ]