[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-07-2024
hjs schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:05:
[...]

Nee, mijn oude toestel (L720) wordt nu ook alleen op wifi gebruikt en werkt prima.

Uit? Die optie moet ingeschakeld staan hoor
(toegestaan moet je zien staan in de batterijbesparing app)
Hij staat aan. Maar nog steeds geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Krijgt iemand van jullie ook hele rare meldingen van Farmville 2 (Don't judge) Ik weet niet hoe ze het hebben gedaan maar de app heeft afgeweken van de standaard banner notificaties en dus ook het notification centre. Nu krijg je een melding wat lijkt op een kalender melding. Je kan de app ook niet uitschakelen op de achtergrond en bij de instellingen voor het notificatiecentrum komt hij helemaal niet voor.

Ik heb dit nog nooit gezien bij een app en vind het vreemd dat het überhaupt mogelijk is. Zijn er developers die weten hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
erwindew schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:54:
Graag jullie hulp.
Mijn schoonvader heeft sinds vandaag een Lumia 530. Nu krijgt hij geen automatische whatsapp notificaties binnen. Hij heeft een prepaid simkaartje zonder data. Dus whatsapp werkt alleen via Wifi. Whatsapp berichten komen alleen binnen als hij whatsapp opent. De battery saver heb ik al uit gezet. Jullie nog enig idee?
zie hier een error in whatsapp.
Verbindingsfout
Whatsapp heeft een probleem ontdekt met uw toestel waardoor u geen meldingen van nieuwe berichten meer ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
erwindew schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:12:
[...]

zie hier een error in whatsapp.
Verbindingsfout
Whatsapp heeft een probleem ontdekt met uw toestel waardoor u geen meldingen van nieuwe berichten meer ontvangt.
Heeft te maken met een, niet stabiele, draadloze verbinding.
Is kritischer geworden na laatste update.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
tonber schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:40:
[...]

Heeft te maken met een, niet stabiele, draadloze verbinding.
Is kritischer geworden na laatste update.
Het is op meerdere wifi netwerken met een L530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:08
Ik had vandaag ook problemen met WA (Lumia 930, meest recente Dev Prev). Melding vanuit WA zelf (Bovenstaande meen ik) met tip om te herstarten. Dat gedaan, et voila, probleem over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:29
Ik ben al vanaf de Lumia 800 fan van Windows Phone en heb de tekortkomingen steeds voor lief genomen. Ze worden tenslotte steeds minder. Maar nu word ik toch wel weer een beetje narrig. Ik gebruik Outlook als agenda en 'Cal' als agenda omdat de letters van de standaard agenda me te pietepeuterig zijn (wie dat verzonnen heeft....). Maar nu krijg ik in de Cal applicatie andere informatie dan op de lifetile. Het lijkt wel of het een tijd duurt voordat de lifetile geüpdate is. Vervolgens geeft het Vergrendelscherm (waar ik agenda heb in gesteld die ook met Outlook synced) weer andere info. Erg inconsistent allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
coenox schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:35:
Ik ben al vanaf de Lumia 800 fan van Windows Phone en heb de tekortkomingen steeds voor lief genomen. Ze worden tenslotte steeds minder. Maar nu word ik toch wel weer een beetje narrig. Ik gebruik Outlook als agenda en 'Cal' als agenda omdat de letters van de standaard agenda me te pietepeuterig zijn (wie dat verzonnen heeft....). Maar nu krijg ik in de Cal applicatie andere informatie dan op de lifetile. Het lijkt wel of het een tijd duurt voordat de lifetile geüpdate is. Vervolgens geeft het Vergrendelscherm (waar ik agenda heb in gesteld die ook met Outlook synced) weer andere info. Erg inconsistent allemaal.
Bij mij staat vaan een item die de hele dag duurt op de lifetile met de dag voor de dag van het item is. (Dus er staat Dinsdag ipv Woensdag bijv.)

Ik heb zo'n vermoeden dat dit komt omdat ik mijn regio op US heb staan en er iets niet lekker loopt met de tijdzones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Eindelijk af vd blauwe tiles van here maps & drive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Nu die van OneDrive nog, dat is nu echt een storende factor op mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

hjs schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:47:
Eindelijk af vd blauwe tiles van here maps & drive :)
En waarbij de Nokia accounts uit gefaseerd worden en een here account vereist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Ik krijg met de laatste update (8.10.14219.341) geen app meer geopend op mijn telefoon (htc 8x), alles klapt er gewoon uit. De App zegt "laden" en dan word het gewoon afgesloten. Camera, mail, store, FB alles... zelf een reboot werkt niet *zucht*. Gisteravond werkte alles nog prima met deze update.

Edit: had nog 850MB aan opslag over, echter vond WP dat niet zo fijn. Wat muziek afgegooid en heb nu 1.5GB over. Alles lijkt nu weer te werken.

[ Voor 44% gewijzigd door JerX op 10-12-2014 08:07 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SuikerBrood schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:00:
Nu die van OneDrive nog, dat is nu echt een storende factor op mijn scherm.
En Smartglass, die is ook al sinds dag 1 nog niet transparant :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:28

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ja, kunnen we alles wel opnoemen: Twitter, Onedrive, Skype, Spyke Qik ....Alle camera apps van Lumia ...

Ik vind het niet erg hoor. Van mij had HERE ook niet transparant mogen blijven. Maar in ieder geval een keuze is dan wel weer zo handig.

[ Voor 90% gewijzigd door GerCor op 10-12-2014 10:45 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Het is dat ik het hier las dat Here nu ook transparant is,
anders had ik het waarschijnlijk nooit geweten.
Ik maakte altijd gebruik van transparantie apps net als ik een dergelijke app gebruikte voor de data togle.
Ach op deze manier ruimt het aardig op met die extra apps die ik daarvoor eerder nodig had.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:29
Ja. En nu nog zorgen dat ik de routes die ik op Here.com maak kan synchroniseren met mijn Windows Phone (zoals mijn symbian toestel twee jaar geleden wel al kon...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_oldie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Ik lees hier net dat de here drive tile nu transparant is. Maar bij mij is dat niet zo. Ik heb de tile al verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar hij is nog steeds blauw. Is dit alleen in de Developer Preview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:45
Nee hoor, bij mij zijn de here tegeltjes ook transparant en ik doe niet aan DP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Check voor updates in de store

http://lumiaconversations...tes-arrive-windows-phone/

[ Voor 58% gewijzigd door hjs op 10-12-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 22:25
b_oldie schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:34:
Ik lees hier net dat de here drive tile nu transparant is. Maar bij mij is dat niet zo. Ik heb de tile al verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar hij is nog steeds blauw. Is dit alleen in de Developer Preview?
Bij mij ook niet tranparant. Maar dat komt omdat ik geen background foto heb ik gesteld.
Als ik dat wél doe (settings -> start+theme), zijn de tiles mooi transparant.
Misschien is bij jou geen background foto ingesteld?

• b_oldie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Ik moest inderdaad even handmatig voor updates checken. :D
En heb nu ook mijn transparante tiles _/-\o_

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is er ook een methode om die 'verplichte' Wifi verbinding bij grote bestanden te overrulen? Regelmatig heb ik bij bv maps of grote games de melding dat Wifi verplicht is, maar met 6GB databundel op 4G lijkt me dat absoluut geen probleem.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Waar heb je data sense op ingesteld staan? En wat gebeurt er als je 'm op ongelimiteerde bundel zet? Zorgt waarschijnlijk wel voor dat de rest van Data sense niet meer werkt trouwens :P :/

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Lol, veel gepraat over transparante livetiles hier.. Niemand bekend met apps al transparency tiles?

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:27:
Lol, veel gepraat over transparante livetiles hier.. Niemand bekend met apps al transparency tiles?
Dat soort apps kunnen niet met alle apps overweg, alleen met apps die een custom URI-scheme geregistreerd hebben in de local DB van Windows Phone.

Zelf heb ik lang lopen zoeken om een C# / CodeBehind oplossing te vinden waarmee ik een transparante shortcut naar NU.nl en NOS apps zou kunnen maken; maar aangezien die een private URI-scheme hanteren, kan je dat wel vergeten.

Voor Tweakers WP is het me wel gelukt (logisch, het is mijn eigen app en daarvoor kan ik weer een eigen URI-scheme hanteren), waardoor je daar zoveel (live-)tiles kan aanmaken als je wilt - met keuze voor transparantie of kleur, live-notificaties of niet... maar niet elke app-bouwer gooit die API zo maar open...

[ Voor 26% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 11-12-2014 23:40 ]

• xxxneoxxx
I know.. ;) Maar de voorbeelden die hier voorbij kwamen waren meer apps die een hoop mensen gebruiken, standaard Nokia apps etc..

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Okay :)

Geen idee of die transparency apps toegang hebben tot die specifieke apps...

De apps die ik zelf heb getest, kwamen niet veel verder dan een rijtje standaard apps (Facebook, Twitter, Whatsapp, etc...) - exotische apps (Nederlandse markt) en ook veel bekende apps vielen buiten het bootje...

Er zijn er wel wat die het ondersteunen en de settings kan je altijd wel bereiken daarmee.

Overigens heb ik het hier over de optie om via zo'n transparency app een shortcut te maken naar een andere app (wellicht snap ik de discussie ook niet!) - zodat die andere app ook opeens een doorzichtige tegel heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 11-12-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Over transparante apptiles heb ik ooit eens een stukje over geschreven.
Misschien iets voor de liefhebber..............

Windows Phone 8 developer unlock en sideload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

SinergyX schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:05:
Is er ook een methode om die 'verplichte' Wifi verbinding bij grote bestanden te overrulen? Regelmatig heb ik bij bv maps of grote games de melding dat Wifi verplicht is, maar met 6GB databundel op 4G lijkt me dat absoluut geen probleem.
In de settings -> applications -> store heb je een optie "Only get updates over WiFi". Heb je die aan of uit staan?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:52

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Mr. Tom Warren is er klaar mee: http://www.theverge.com/2...given-up-on-windows-phone

Tja stiekem heeft hij wel een beetje gelijk, al is er wel een nuance .. Hij kijkt er door de bril van een "Verge Editor" hij wil natuurlijk alle nieuwe applicaties uitproberen. Ik geloof nog steeds dat WP8.x voor een bepaald publiek gewoon erg goed werkbaar is.. Al blijven er kritiekpunten zoals bijv. applicaties voor Sonos, Instagram nog steeds betá etc.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Waar hij, wat mij betreft, zeer terecht op wijst is dat er behoorlijk wat apps zijn die geen liefde krijgen van de ontwikkelaars. Functionaliteit die al lang terug te vinden is in iOS of Android versies, zijn niet beschikbaar in de WP versie. Dat is ondertussen 1 van de pijnpunten die mij het meest irriteert.

En het ontbreken van een echt toptoestel werkt ook niet mee...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Migrator schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:27:
Waar heb je data sense op ingesteld staan? En wat gebeurt er als je 'm op ongelimiteerde bundel zet? Zorgt waarschijnlijk wel voor dat de rest van Data sense niet meer werkt trouwens :P :/
Die heb ik op 6000MB staan, nog 4,76GB over.
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:33:
In de settings -> applications -> store heb je een optie "Only get updates over WiFi". Heb je die aan of uit staan?
Die staat uit, had op bepaald moment 13 apps met 'attentie' openstaan, moesten allemaal via de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Qua apps ben ik het er mee eens, maar heb ik er zelf niet heel veel last van. Eigenlijk mis ik alleen Chromecast ondersteuning voor Netflix en Youtube en de superirritante Wordfeud app.

Het ontbreken van een toptoestel vind ik een beetje zoeken naar een probleem. Toen de Lumia 930/1520 uitkwam in de US was het toch echt wel een high-end phone. Deze toestellen lopen nu een tijdje mee en zullen, neem ik aan over een tijdje opvolgers krijgen. De overname van Nokia door Microsoft zal misschien voor wat vertraging zorgen. Dat de 1520 te groot is voor The Verge dat kan maar de 930 is dan weer te bulky, wat heeft dat uberhaupt te maken met of het een toptoestel is daarnaast zoveel verschilt de 930 niet qua grootte van de Iphone 6.

Het universal apps ontwerp vind ik fantastisch ik kan al me games/apps vervolgen op de pc en vice versa, net als de integratie van cloud/Word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat moet een top toestel dan meer kunnen dan 'mid/low' segment? Marginaal sneller, marginaal meer opslag, enige waar je het uit zou kunnen zien is bij 3D games of misschien filmpjes (alsof huidige phones dat niet aankunnen). En dan kom je meteen bij het punt, waarom zou je een high-end lumia kopen? Je mist nog steeds 'die' apps, zijn nog steeds pijnpunten en het heeft geen naam (zoals Apple heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

SinergyX schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:39:
[...]
Die staat uit, had op bepaald moment 13 apps met 'attentie' openstaan, moesten allemaal via de wifi.
Dan is het enige wat ik kan vinden over wifi gebruiken voor data in de Data Sense.... Heb je die al eens uit gezet?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38

RayNbow

Kirika <3

SinergyX schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:45:
Wat moet een top toestel dan meer kunnen dan 'mid/low' segment?
41 MP camera met xenon flash en een rappe processor om die miljoenen pixels te verwerken? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:49:
Dan is het enige wat ik kan vinden over wifi gebruiken voor data in de Data Sense.... Heb je die al eens uit gezet?
Ik heb enkel een limiet ingesteld, geen meldingen of dergelijke. Hij stond eerst volledig uit, maar dacht juist dat dit kwam doordat ik geen limiet had ingesteld. Het is maar af en toe dat dit echt irritant is, maar jammer dat je dit niet specifiek uit of aan kan zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 12-12-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

SinergyX schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:03:
[...]

Ik heb enkel een limiet ingesteld, geen meldingen of dergelijke. Hij stond eerst volledig uit, maar dacht juist dat dit kwam doordat ik geen limiet had ingesteld. Het is maar af en toe dat dit echt irritant is, maar jammer dat je dit niet specifiek uit of aan kan zetten.
Ja, vooral als je geen wifi verbinding tot je beschikking hebt en alleen van je data gebruik kan maken...

(nu is het voor mij geen probleem, met m'n 200Mb limiet :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
PaT schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:07:
Waar hij, wat mij betreft, zeer terecht op wijst is dat er behoorlijk wat apps zijn die geen liefde krijgen van de ontwikkelaars. Functionaliteit die al lang terug te vinden is in iOS of Android versies, zijn niet beschikbaar in de WP versie. Dat is ondertussen 1 van de pijnpunten die mij het meest irriteert.

Tsjah, hij heeft wel degelijk een erg goed punt. Volgens mij had ik het in dit topic ook al eens eerder benoemd.. Veel apps komen uit en worden vervolgens niet onderhouden/geupdate. Zonde. Ons platform heeft zoveel potentie, zeker op gebied van snelheid voor een leuke prijs, maar het voelt nog steeds aan alsof MS hun eigen platform niet serieus wilt nemen.
De punten die Warren aandraagt, zeker het Instagram punt, is gewoon pijnlijk. Alleen lijkt het niemand binnen MS op te vallen/te interesseren. Alsof de mobiele divisie er gewoon bij hangt.
Het voelt een beetje zoals je bij sommige andere bedrijven wel eens hoort, ICT omgeving/project opgezet in het Westen, na oplevering iedereen er uit gekicked en support en aftercare wordt vervolgens ondergebracht in bijv. India. Daar blijken vervolgens alleen mensen te zitten die alles beantwoorden met "yes, yes" maar vervolgens lijdzaam vanaf de zijlijn toekijken en zelf 0 actie ondernemen omdat niemand leiding of verantwoordelijkheid wil dragen.
Ik had goeie hoop dat Nadella er voor zou gaan zorgen dat de mobiele divisie misschien weer wat meer op de radar zou komen, maar dit heeft vooralsnog niet echt voor een frisse wind gezorgd bonnen MS. Wat Warren verder zegt, "soon" lijkt onderhand wel een MS trademark. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"...but if Microsoft can get me quality apps that I care about on a true flagship Windows Phone then I'd happily switch back"

Een ieder begrijpt toch zeker wel dat je Microsoft niet altijd aan kunt spreken over het niet beschikbaar zijn van bepaalde apps. Je bent in grote lijnen toch echt afhankelijk van wat een derde partij daar zelf mee doet en hoe belangrijk dat ze het vinden dat er een (goede) app beschikbaar is op het Windows Phone platform. Als bijvoorbeeld alle banken zouden besluiten om Windows Phone niet meer te ondersteunen (of niet volledig zoals bij ABN pijnlijk duidelijk is), dan betekent dat simpelweg al de doodsteek voor Windows Phone in Nederland. En dat geldt natuurlijk voor veel meer apps. Als het te lang duurt voor een populaire app om voor het WP os te verschijnen, of al helemaal niet komt, dan haken er net zoveel gebruikers af als dat er bijkomen. Het aantal verkochte WP toestellen zegt dat niet al teveel, die worden op den duur aan de kant geschoven en vervangen door een platform waarbij wel alles aan wenselijke apps te krijgen is. Het OS en de hardware kan nog zo degelijk en betrouwbaar zijn, geen gewenste apps beschikbaar = geen bestaansrecht!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Maar, hoe erg ligt dat aan MS zelf, dat appmakers hun apps nauwelijks updaten? Of dat grote apps later/niet officieel op WP uitkomen? Iedereen maar een grote zak met geld geven om maar WP apps te maken is niet echt een oplossing, en gezien MS volgens velen nog een grote monopolist is, ook de manier om binnen no-time weer allemaal rechtszaken en boetes te krijgen vanwege marktverstorend gedrag.

En het puntje "geen vlaggenschip", wat is een vlaggenschip? De 930 heeft idd niet de rauwe specs van zeg een iPhone 6 of een of ander top of the line Android toestel, maar iedereen die ook maar iets van WP afweet, weet dat dat ook absoluut niet nodig is. Natuurlijk, ik zou ook graag een L1030 of een L935 zien, maar momenteel vind ik de lineup van toestellen goed genoeg, voor ongeveer ieder wat wils, imo zeker niet slecht geprijsd, zeker de 530 en 630 zijn voor hun kleine prijsje vreselijk goede telefoons.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Een auto analogie doet het altijd goed. :P

Stel, ik rijd een audi in de lease. Deze gaat eruit, dus ik moet een nieuwe leaseauto uitzoeken. De Audi bevalt mij wel, maar ik wil graag een nieuwer model. Nieuwe gadgets. Beetje afwisseling. Dus ik wacht en wacht. Inmiddels verbaast de wereld dat Audi geen nieuwe modellen uitbrengt terwijl de concurrentie dat wel doet.

Na een jaar of wat komt Audi met een persconferentie. Wereld kijkt gespannen toe want iedereen vermoed.. Nu komt het nieuws waar we op gewacht hebben, nieuwe modellen! Waarbij Audi vervolgens aankondigt navigatiesystemen te zullen gaan leveren aan BMW en Mercedes. Heel de wereld is verbaasd, en de aanwezige pers vraagt wanneer nieuwe modellen geintroduceerd worden en Microsoft Audi reageert op diepe, mysterieuze toon: "Sooooon".

De klanten en fans: "i'm through waiting!".

Een wat gesimplificeerd beeld van wat er gebeurt, maar MS geeft continue zelf signalen af dat het lak heeft aan haar eigen mobiele OS, dus dan is het niet gek dat mobiele app ontwikkelaars de gemakkelijkste en vooral veiligste weg kiezen. Alle core apps krijgen eerst updates op andere mobile platforms, bij de live divisie van windows phone bezuinigen ze iedereen weg etc etc..

[ Voor 18% gewijzigd door xxxneoxxx op 12-12-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Wat een kolder. Microsoft investeert juist heel veel in haar mobiele platformen. Denk aan de communicatie tussen alle devices via azure of andere platformen, denk aan het mobiel beschikbaar maken van Windows, denk aan alle telefoons die ze weggaven aan ontwikkelaars, denk aan de gratis devcamps over de hele wereld. Het heeft gewoon veel tijd nodig om alles op te zetten. Alle mensen die ik ken die in aanraking zijn gekomen met Windows Phone zijn enthousiast. Maar mensen zijn schapen en bestellen een Galaxy 5 of iPhone 6 zonder hem ooit vastgehad te hebben. Omdat de anderen dat ook hebben.

En je analogie begrijp ik niet helemaal. De analogie op zich wel, maar MS heeft de laatste tijd heel veel veranderd en verbeterd. Ze bieden het beste platform voor zowel gebruiker als ontwikkelaar. Maar zolang die schapen elkaar volgen is er niets wat je kan doen dan wachten en vertrouwen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Yup. Vertrouwen als klant. En geduld, veel geduld. Because.. Soon.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het os heerlijk werken, maar de visie vanuit ms is af en toe tranentrekkend slecht. Zo maar 2 voorbeelden. Remote desktop voor Windows Phone en de nieuwe Office versie. Beide MS producten. Komen het eerst uit voor..? Jawel. Ios. En dat zijn niet 2 op zichzelf staande kleine pakketjes. Dit doen ze bij MS opeens wel erg vaak. Ik begrijp de beweegreden erachter heus wel allemaal, en business wise is het ook nodig, maar je geeft ermee alsnog een slecht signaal af naar je userbase.

Ik volg Tom Warren al even op Twitter en ik begrijp wat hij bedoelt te zeggen. Leuk dat MS nu met de 8.1 update wat features toegevoegd heeft aan het OS, maar MS speelt zelf een grote rol in hoe succesvol het OS verder wordt. Als zij uitdragen dat zij geen flikker om hun eigen OS geven, doen 3rd party devs dat ook niet. Voor IOS en Android is een gegarandeerde afzetmarkt. Met "soon" kan een 3rd party dev niks, en verdient ie geen geld.
Komt bij, zeker in NL, onbekend maakt onbemind. Buiten de US lijkt windows phone zo'n beetje niet te bestaan op reclame/advertentievlak. In Amerika heb je Flagship stores met allerlei dikke acties waar bijna geen afzetmarkt is voor WP, en dus niemand die WP toestellen koopt.. In de landen in bijv. Europa waar wel veel meer potentie is/was in bottom/mid segment, wordt er bijna geen reclame gemaakr, zijn geen MS stores e.d. Dus kent niemand het OS en koopt niemand het.

Dat mensen de massa volgen is geen goed bewaard geheim. Maar dat gaat verder dan alleen een OS, dat heeft ook te maken met ecosysteem. Zie een hoop 40 plussers op het werk candy crush spelen. Die game komt als de hype compleet voorbij is, ook nog eens naar WP. Die mensen zullen nog eerder hun Galaxy aan einde contract omruilen naar een HTC/Sony/whatever Android telefoon dan ze die om zullen ruilen voor een telefoon met ander OS en "minder" ecosysteem.

Verder zeg je, MS de laatste tijd veel verbeterd. Mooi. Jammer alleen dat de eerste telefoons met Windows Phone uit 2010 stammen. Dus dat men het e.e.a verbeterd.. Tsjah, het wordt tijd.. En zaken als; "ze bieden het beste platform".. Kuch.. Verkoopcijfers? Deze zouden dit mooi weer moeten geven dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Ik wilde juist in mijn post aangeven dat je én het beste platform kan aanbieden én de cijfers tegen kunnen vallen. Zie het als een hele goede muzikant die kaartjes verkoopt voor een tientje en de zalen amper vol krijgt, en de eenheidsworst als De Toppers die 3x de arena volmaken voor veertig euro per kaartje. Of neem als voorbeeld plasma televisies. De beste televisie voor filmbeleving, maar bijna geen winkel had er één staan. Nee, mensen willen een led televisie omdat de buurman die ook heeft en worden in de winkel enkel op televisies gewezen waar veel marge op zit.

En dat niemand Windows Phone kent is volgens mij onzin. Mensen kent het wel, maar kiest niet met het verstand maar met wat een ander van hun keuze zal vinden. Kijk eens op een verjaardag hoeveel galaxy s5's en iphone 6's er op tafel liggen. Omdat die toestellen zo goed zijn? Omdat de prijs zo goed is?

Meneer Warren zou ik niet te serieus nemen. The verge in zijn algemeenheid niet. Een website die een artikel wijdt aan dat het niet erg is dat zijn iphone 6 gebogen is omdat Apple hem kosteloos vergoed heeft en zijn data vanuit de cloud zo weer teruggezet was laat ik links liggen. Dat lijkt me logisch..

Maar goed, het is de eeuwenoude discussie. Windows is niets, maar iedereen draait Windows. IE is traag en onveilig maar het is de meest gebruikte browser. Office is te gesloten, maar gratis Office Online is dan weer mooi meegenomen. Ik geloof in ieder geval dat met Windows 10 Microsoft gaat laten zien wat ze willen en dat er wat stabiliteit komt in de koers die ze willen varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
xxxneoxxx schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:15:
[....].. En zaken als; "ze bieden het beste platform".. Kuch.. Verkoopcijfers? Deze zouden dit mooi weer moeten geven dan toch?
Geschiedenis leert dat de beste tech niet altijd het best verkoopt. Laat ik even in het midden of er überhaupt een beste OS bestaat, want soms is Android gewoon beter. iOs raad ik dan weer niemand aan, maar ach dat is een andere discussie.

Overigens iets dat Microsoft al minstens 10 jaar verkeerd doet is teveel op de US gericht te zijn. Begrijpelijk want het is homebase, maar dat is niet echt verstandig. Europeanen belonen doorgaans IT bedrijven die moeite steken in het lokaliseren erg goed met merkloyaliteit.
En afrika is ook zo'n markt die betere kansen bied voor de toekomst dan de US lijkt mij. Vooral nadat Apple en Google de US markt zijn gaan domineren. Daar is momenteel denk ik gewoon geen speld tussen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ik geef jullie beiden ook geen ongelijk, ik probeer alleen te zeggen dat ik Toms relaaswel begrijp. The Verge als website volg ik niet zo, maar Tom op Twitter eigenlijk al tijden. En hij is vrijwel altijd positief geweest over Windows Phone. Maar de punten die hij opsomt zijn wel degelijk issues die ik als gebruiker/mede gebruiker herken. (de eerste WP hier in huis was een Lumia 800, welke nog steeds "in use" is afwachtend betere beschikbaarheid van de Lumia 535) Daarvoor jarenlang windows mobile gebruiker geweest. Zelf inmiddels al een tijdje een ativ s.

Apps komen niet uit voor ons OS, en als ze uitkomen dan worden ze gereleased op een later moment en waardeloos onderhouden. Uitzondering zijn 3rd party apps zoals alles van Rudy.. Maar het feit dat Rudy dit werk doet is m.i. al een teken dat er iets niet goed gaat met het ecosysteem. Granted, het wordt beter, zeker de laatste tijd, maar ik kan mij voorstellen dat het voor sommige users op een gegeven moment te lang duurt.
Zo is mijn wederhelft echt geen zware app user, maar zit toch continue te switchen tussen de facebook app en de facebook beta app, omdat bepaalde functionaliteit het opeens niet meer doet. De facebook app is toch echt niet een of andere exotische, niet veel gebruikte obscure app me dunkt.. Maar toch.. Op andere platformen spelen er niet zo zeer met zulke regelmaat rare issues met bijv. een facebook app.

Verder is uiteraard de beste tech zeker niet altijd de best verkopende tech. Dat staat vast. Maar toch zijn mensen in Amerika (waar tech sowieso relatief gezien goedkoper is dan hier) meer merkvast dan in Europa. En de meerderheid daar wil echt geen afstand doen van hun idevices.
De enigen die meerwaarde hebben gezien in WP in Europa zijn - wederom gebaseerd op de verkoopcijfers - Italianen als ik mij niet vergis. Bij de rest van de Europeanen is denk ik WP gewoon niet zo bekend, of wordt het qua gebruiksvriendelijkheid geassocieerd met het oudere Windows Mobile. Wat simpele reclame campagnes zouden dit kunnen fixen. Meer verkochte devices = grotere doelgroep = meer devs. De Xamarin overname is een goeie eerste zet, en ook Windows 10 Unified zal helpen, maar als MS blijft doen of er buiten de US niets bestaat zal er qua app development niet veel veranderen vrees ik.

Overigens, zoals Tarabass opmerkt; op feestjes ligt de tafel idd vol met Galaxies. Men is altijd onder de indruk van de simpele dingen op Windows Phone (simpele zaken als het snel bladeren door een fotoalbum - gaat je zonder lag op een veel modernere galaxy niet lukken :p) maar de beschikbaarheid van apps is altijd een eerste let down.

[ Voor 10% gewijzigd door xxxneoxxx op 12-12-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
PaT schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:07:

Ik ga me hier ook steeds meer aan ergeren. En recent voorbeeld is de connect optie voor Spotify. Waarin zit dit niet in de wp app? Ik zou die graag gebruiken om Spotify via mijn reciever te streamen, maar helaas moet ik hier eerst een android toestel voor aanschaffen.
Hoe moeilijk is het ook een app dezelfde functionaliteit te geven als op bijvoorbeeld het ios platform.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
trabbit schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:41:
Eigenlijk mis ik alleen Chromecast ondersteuning voor Netflix en Youtube en de superirritante Wordfeud app.
Apple Airplay en Chromecast kan je bereiken via deze app;

http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/tubecast/bee1728a-4c19-495e-86b2-ce13e4eaa6d4

(Of ik moet me heel erg vergissen; ik gebruik het zelf als standaard Youtube-app en dat werkt sowieso perfect - in de specs staat dat het high-res streaming naar oa. Smart TV, Chromecast, DLNA devices, Xbox & Xbox One mogelijk maakt).

En Wordfeud is al jaren niet geupdate; probleem is dat ze bij het opstarten gebruik maken van een reclame-API die niet meer bestaat; als hij vervolgens een advertentie probeert in te laden, crashed hij dus...

Met wat mazzel heb je een lage fillrate te pakken, kan hij geen advertentie tonen en dán start je door naar de app zelf... (of je betaalt 1x .99 USD en daarmee skip je de API voorgoed).

Maar goed, voor de rest klopt het; (bijna) niemand maakt vrijwillig een WP app, en als ze het doen flikkeren ze het over de schutting en laten ze het door gebrek aan aandacht in het grasveld sterven...

[ Voor 8% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 12-12-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Van wordfeud maak ik al vanaf het begin gebruik van een geactiveerde versie.
En bevalt mij prima, ga geen cent uitgeven voor iets wat min of meer abandoned is door de ontwikkelaars en waar je geen enkele update meer van hoeft te verwachten.

Als Youtube app gebruik ik metrotube, niet echt je van het maar het doet wat het doen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Is er eigenlijk al bekend wanneer WIndows Phone Mirrorlink gaat ondersteunen? Ik weet dat Microsoft in april van dit jaar een concept heeft laten zien op basis van Mirrorlink en de de Lumia Car App zou er perfect voor zijn. Ik kan er echter 0,0 informatie over vinden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

xxxneoxxx schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:15:
Yup. Vertrouwen als klant. En geduld, veel geduld. Because.. Soon.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het os heerlijk werken, maar de visie vanuit ms is af en toe tranentrekkend slecht. Zo maar 2 voorbeelden. Remote desktop voor Windows Phone en de nieuwe Office versie. Beide MS producten. Komen het eerst uit voor..? Jawel. Ios. En dat zijn niet 2 op zichzelf staande kleine pakketjes. Dit doen ze bij MS opeens wel erg vaak. Ik begrijp de beweegreden erachter heus wel allemaal, en business wise is het ook nodig, maar je geeft ermee alsnog een slecht signaal af naar je userbase.

Ik volg Tom Warren al even op Twitter en ik begrijp wat hij bedoelt te zeggen. Leuk dat MS nu met de 8.1 update wat features toegevoegd heeft aan het OS, maar MS speelt zelf een grote rol in hoe succesvol het OS verder wordt. Als zij uitdragen dat zij geen flikker om hun eigen OS geven, doen 3rd party devs dat ook niet. Voor IOS en Android is een gegarandeerde afzetmarkt. Met "soon" kan een 3rd party dev niks, en verdient ie geen geld.
Komt bij, zeker in NL, onbekend maakt onbemind. Buiten de US lijkt windows phone zo'n beetje niet te bestaan op reclame/advertentievlak. In Amerika heb je Flagship stores met allerlei dikke acties waar bijna geen afzetmarkt is voor WP, en dus niemand die WP toestellen koopt.. In de landen in bijv. Europa waar wel veel meer potentie is/was in bottom/mid segment, wordt er bijna geen reclame gemaakr, zijn geen MS stores e.d. Dus kent niemand het OS en koopt niemand het.

Dat mensen de massa volgen is geen goed bewaard geheim. Maar dat gaat verder dan alleen een OS, dat heeft ook te maken met ecosysteem. Zie een hoop 40 plussers op het werk candy crush spelen. Die game komt als de hype compleet voorbij is, ook nog eens naar WP. Die mensen zullen nog eerder hun Galaxy aan einde contract omruilen naar een HTC/Sony/whatever Android telefoon dan ze die om zullen ruilen voor een telefoon met ander OS en "minder" ecosysteem.

Verder zeg je, MS de laatste tijd veel verbeterd. Mooi. Jammer alleen dat de eerste telefoons met Windows Phone uit 2010 stammen. Dus dat men het e.e.a verbeterd.. Tsjah, het wordt tijd.. En zaken als; "ze bieden het beste platform".. Kuch.. Verkoopcijfers? Deze zouden dit mooi weer moeten geven dan toch?
Helemaal mee eens. Had het zelf niet beter kunnen schrijven. Echter vegeet niet het verschil tussen apps op IOS en Android die echte apps zijn en apps die standaard in de WP Rom zitten zoals Office en OneNote. Deze 2 applicaties zijn op IOS en Android veel beter omdat ze daar als echte app bestaan en dus makkelijk geupdate kunnen worden met nieuwe features. Op WP gaat dat moeilijker want dan heb je een nieuwe rom update nodig.

Echter vind ik wel dat MS de laatste tijd een dikke vinger aan het opsteken is naar haar eigen userbase, althans zo lijkt het. Neem nou de OneDrive app. Hamburger menu ala Android. Die hele interface is gewoon Android, echt vreselijk. Dan nog wat al eerder genoemd is, de US centrische houding. Veel zaken zijn in de EU niet eens te krijgen op het gebied van Bing diensten (Bing rewards etc) geen MS Stores. Als MS echt iets van WP wil maken (en ook W8 waar veel geklaag over is) dan laat je de MS stores uit de grond schieten als paddestoelen. Echter nergens in Europa ook maar 1 MS Store.

Op gebied van Marketing maken ze ook een complete flater. Zo af en toe zie ik in een bushokje een reclame poster hangen van een Lumia. Echter is dat dan weer een reclame campagne van Coolblue of een of andere telfoon aanbieder, niks van MS zelf. MS moet er gewoon een keiharde campagne tegenaan gooien, Surface Pro 3 reclame's, Lumia reclames, Xbox One reclames tot dat iedereen er ziek van is, so to speak. Echter niks van dat alles.

En dan hebben we nog MS Nederland. Tja, daar heb ik op wat twitter berichtjes nog noooooit wat van gehoord. Gemiste kans.....

Verder kan ik alleen nog maar zeggen dat mijn geduld ook op begint te raken. Zelf vergelijk ik mezelf wel eens met het Michelin mannetje ( je weet wel dat witte ronde mannetje) maar dan in de vorm van een Microsoft mannetje omdat ik alles van MS heb, meerdere Lumia's, Surface Pro 3, meerdere Surface RT's. Xbox One, Xbox 360, MS gecertificeerd en gespecialiseerd. Eigenlijk alles hier in huis is MS. Google diensten en apparaten komen er hier niet in, maar ik overweeg sterk om naar Apple over te stappen omdat ik het idee heb dat MS mij niet serieus neemt. Ik smeek ze bijna om mijn geld aan te nemen, maar nee hoor, ze willen het niet.....Xbox One in Nederland ? Dikke lul....stellen we gewoon een jaar uit. Lumia 920 release in Nederland (Okee dat wat toen nog Nokia), dikke lul mensen, doen we gewoon 4 maanden later. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik kan me dus ook best wel vinden in het verhaal van Tom Warren.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Marketing is idd gewoon kut van Microsoft, ja, van Windows heeft iedereen wel gehoord, maar, veel mensen zien Windows denk ik nieteens als een echt OS. Iedere computer heeft Windows, zal wel zo horen ofzo. En het is vaak dat nukkige Windows wat al die foutmeldingen geeft.

Apple en Samsung hebben complete marketing machines. Nu is Apple al jaren neen "hip" merk, en dankzij de iPhone is dat alleen maar meer geworden, maar vooral de transformatie van Samsung vind ik werkelijk verbluffend.

10 jaar geleden had ik nauwelijks van Samsung gehoord, Toen was ik 10, wat daaraan meegeholpen kan hebben, maar als wat oudere mensen vraag wat ze 10 jaar geleden van Samsung dachten, hadden ze er of ook nauwelijks van gehoord, of was het een beetje een B merk, op monitors na. Sony kende men wel, van Playstation, TV's en alle meuk die daarbij hoorde.

Maar, somehow, is Samsung Galaxy in een paar jaar tijd bijna synoniem voor smartphone geworden, zonder, naar mijn mening, ooit echt een goede telefoon te zijn geweest. Ik vind dat toch wel erg knap van Samsung.

Nokia presteerde het overigens om het tegenovergestelde te doen. Van dé mobieltjesmaker te zijn, je hoorde er gewoon niet bij zonder Nokia, tot uitsterven."Heb jij een Nokia?!?!?!?!" was toen een compliment, immers, hoe de hell kon je een N97 betalen, en wat deed je ermee? "Heb jij een Nokia?!" wordt nu gezegd met een vragend gezicht, want ja, "bijna niemand" heeft ze.

Enfin, MS kan WP zeker interessanter maken door de marketing machine aan te zwengelen, zeker in Europa. Onderstreep hoe goed de spotgoedkope 530 en 630 zijn, onderstreep hoe leuk alles samenvalt met het Windows op je computer, laat zien dat het gewoon lekker werkt. En maak direct Bing eens wat nuttiger buiten de VS. Veel van de leuke functies werken simpelweg niet/slecht in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Enerzijds snap ik Tom van iVerge wel, anderzijds is het ook gewoon een grote sukkel.

Enerzijds omdat hij gelijk heeft dat het platform nog achterloopt op apps gebied, dat het marktaandeel klein is en dat het momenteel geen wow-factor heeft. Er is nu niets wat het echt uniek en beter maakt. We begonnen WP7 met diverse hubs waar nu eigenlijk niets meer van over is. We begonnen met een ecosysteem waar veel beloftes zijn gemaakt die achteraf niet zijn waargemaakt of wat veel te lang heeft geduurd. En qua lokalisatie is het platform de afgelopen 4 jaar eigenlijk niet vooruit gekomen. Dat is jammer en daar kan Microsoft veel aan doen. Niet alleen wat meer mensen erop zetten, maar ook weer een aantal zaken beter uitwerken en Windows Phone weer de features geven die het niet alleen anders maken dan de concurrentie, maar waar ook door zaken mooier, fijner, handiger en/of slimmer in elkaar te zetten. De afgelopen 2 jaar stonden vooral in het teken om de features in dezelfde lijn te laten komen als Android en iOS. Iedereen kent het gezeur van een notificatiecentrum wel of de mogelijkheid tot achtergronden. Zaken waar ik eigenlijk nooit de noodzaak van heb gezien. Maarja, dat misten de overstappers van Android en iOS enorm. En dat ze het toevoegen is niet erg, maar dat zorgde er wel voor dat de rest van het platform gewoon niet vooruit is gekomen.

Waar Tom een sukkel voor is, ligt vooral bij het feit dat Windows 10 nou eindelijk weer grote stappen lijkt te zetten en het ook voor developers weer interessant maakt om voor WP te gaan ontwikkelen. De mogelijkheid voor Win8 en WP8 te ontwikkelen was wel aardig, maar Win8 apps werden ook amper gebruikt en het marktaandeel van Win8 is ook te laag om te spreken van een grote haalbare winst voor developers. De huidige Win8 store is gewoon matig en biedt al maanden weinig interessante apps. Het zijn vooral ports en vaak nog slechte ook. Er wordt ook totaal geen aandacht aan besteed en dat is gewoon jammer. Nee bij Windows 10 krijg je pas dat de store invloed heeft omdat het beoogde marktaandeel van Windows 10 gewoon een stuk hoger zal zijn. Momenteel werken de meeste mensen met Windows 7 en daar verdien je als WP8/Win8 dev gewoon niets aan.

Een ander punt is dat hij al op een Macbook werkt en een iPhone gebruikt naast zijn Windows Phone. Dan ben je al niet echt druk bezig met het platform en zul je ook nooit de voordelen inzien. Je hebt ze simpelweg niet nodig. Plus dat de apps die hij zoekt, directe namen zijn van zijn iOS apps. Ja leuk dat je een specifieke weer-app zoekt, maar dat is 1 van de velen die beschikbaar zijn en een alternatief kan net zo goed, zoniet beter zijn. Net als dat je de standaard Youtube-app niet moet hebben, maarja als je met het platform werkt en in de community actief bent, dan weet je dat soort zaken wel. Nee doordat hij werkt bij The Verge en dus vooral met Apple-gekkies werkt, zul je nooit krijgen dat daar ook maar enige animo voor Microsoft zal zijn en daarom volg ik The Verge ook al niet meer voor wat ook maar Mobile of Gaming is. De benodigde kennis en loyaliteit is daar gewoon niet te vinden voor alles behalve Apple (en in zekere zin ook Google).

WP8.1 was een mooie update en ik vind het dan ook erg raar dat ie nu besluit om ermee te stoppen. Juist nu is het platform zelf gewoon prima en doet het echt niet meer onder voor iOS en Android. Windows 10 gaat weer grote stappen zetten en ook de Xbox trekt weer aan, waardoor het platform zeker wel weer gaat groeien. Ik weet dat dit al lang op zich laat wachten, maar het lijkt nu toch echt wel weer goed te gaan. Zeker als je kijkt hoe de manier van ontwikkelen de afgelopen paar maanden is veranderd. Er wordt weer geluisterd naar de community, er worden weer legio features toegevoegd (want zeg nou zelf, de tijd tussen WP7.5 en 8.0 of 8.0 en 8.1 was gewoon te lang) en er komen weer high-end toestellen aan.

Of MS Nederland hier ook wat gaat doen betwijfel ik, maar misschien is er op dat vlak ook iets wat we hier met elkaar kunnen doen om het platform wat te promoten.
-Waarom geen WP-meetings houden (voor gebruikers of developers).
-Waarom geen promo-video's maken en delen (laat bv zien welke apps je gebruikt en waarom, vergelijk zaken met andere platformen en laat zien waarom WP beter is, etc etc)
-Waarom geen actie opzetten om MS te laten reageren over waarom er nog steeds geen Nederlandse spraakherkenning is voor WP en Xbox. Of waarom zij niet actief bezig zijn om Nederlandse bedrijven ook WP-apps te laten maken, desnoods door ontwikkelingen te financieren. Er is zeker wel budget beschikbaar, maar we zien er gewoon geen kut van.

Ik denk dat er zeker wel wat te doen is en misschien is het dan ook aan ons om eens wat te doen?

offtopic:
Momenteel heb ik zelf overigens een iPhone. Slecht ik weet het, maar de volgende high-end WP is voor mij. Misschien dat ik nog eens zo'n goedkope 630 haal voor tussendoor, maar ik wacht gewoon op de opvolger van de 930, liefst met Windows 10. Mijn vader heeft mijn 920 moeten overnemen omdat zijn 900 stuk was gegaan. En omdat de 930 er destijds nog niet was (plus dat ik het jammer vind dat daar geen Glance op zat) zit ik nu dus tijdelijk zonder WP. Ik volg het platform verder wel en gebruik ook Win10, dus doe stiekem gewoon mee hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 13-12-2014 02:10 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Martinspire schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 02:06:
Ik denk dat er zeker wel wat te doen is en misschien is het dan ook aan ons om eens wat te doen?
[/quote]

Daar heb je een waar woord te pakken.
Je hoeft maar door een winkelstraat heen te lopen of je struikeld over die borden met aanbiedingen....
Veelal zijn dat Samsung toestellen en de laatste tijd ook de Sony's.
Als ik op een feestje of iets dergelijks zit dan zit er een bepaalde generatie nagenoeg volcontinue met een smartphone in de handen, en als je vraagt van he leuk welke Android versie draai jij?
Dan krijg je vaak te horen van Android? Nee joh dit is een Samsung ( of een ander merk )...

Maar ook de tv speelt een grote rol hierin, kijk maar eens naar GTST,
daar is het momenteel Samsung wat de klok slaat.
Gosh en wat een kijkcijfers.......en stiekem reclame.......

Vergeet ook niet Flikken Maastricht, daar zie je ze niet anders gebruiken dan Nokia's.
Dus er wordt wel iets gedaan, maar trekt natuurlijk niet zoveel als GTST.

Afgelopen zomer zwalkte ik een willekeurig telefoontoko binnen, leuk rek met toestellen en niet achter glas.
Ik was toen wel nieuwgierig naar de 1020, maar het enige model wat ze daar hadden liggen was de 920.
Toen ik de beste man ( jongen ) er naar vroeg was zijn antwoord "maar meneer dat is de 1020 kijk maar".
Hij moest echt naar achteren lopen voor de verpakking eer hij overtuigd was dat het een 920 was.
Ach was zijn relaas door die kleuren raak je wel eens in de war, ze willen allemaal de Iphone imiteren....

Tuurlijk.....joh.
Productkennis is bij die mannen soms ook ver te zoeken.

Dus ja, ze mogen echt wel wat meer doen aan reklame, hetzij op tv hetzij op bilboards.

Ik heb zelf een 1320 en mijn jongste telg de 520 en zijn echt een vreemde eend in de bijt.
Maar merk wel dat er stiekem toch wel een bepaalde nieuwsgierigheid is.
Maar helaas is het nog steeds waar, onbekend maakt onbemind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Waar ik eigenlijk op zit te wachten: koop nu een Lumia 930 (o.i.d. prijsklasse) en krijg een Surface 2 gratis. Maar nee ....

MS maakt dan weinig reclame voor Windows Phone, momenteel wel voor Office 365 op de radio en Xbox One op TV.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 13-12-2014 10:11 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 02:06:
...we kunnen een speciaal forum-topic maken hiervoor?

"Tweakers helpt WP de winter door" (te negatieve insteek) "de Winter van WP !" of zo iets...

En dat we daarin onze krachten (vormgeving, programmeren, marketing, etc...) bundelen om tot een actieve marketing-campagne te komen en daarmee (het imago van) WP wellicht iets omhoog weten te krikken.

Bv. afspreken dat één van onze elke week een blog over WP schrijft (hardware, software, development, etc...) - weer een ander struint websites af die open staan voor een soort van product-placing, weer een ander maakt iets van een video of urban-campaign, whatever...

Het moet geen wanhopige indruk achterlaten, maar we kunnen best de positieve / goede / sterke punten onder de aandacht brengen en (en open staan voor kritiekpunten) en op die manier een stuk onwetendheid zien weg te masseren... en natuurlijk aangeven waaróm we het überhaupt doen (WP, goed systeem! MS, bagger marketing).

Ipv. zeiken dat het niets is, zelf de schouders er onder zetten, de focus richten op WP en de aandacht trekken voor ons Tweakers WP groepie gedrag :)

[ Voor 16% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 13-12-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:31:
[...]

"Tweakers helpt WP de winter door" (te negatieve insteek) "de Winter van WP !" of zo iets...

En dat we daarin onze krachten (vormgeving, programmeren, marketing, etc...) bundelen om tot een actieve marketing-campagne te komen en daarmee (het imago van) WP omhoog te krikken.

Bv. afspreken dat één van onze elke week een blog over WP schrijft (hardware, software, development, etc...) - weer een ander struint websites af die open staan voor een soort van product-placing, weer een ander maakt iets van een video of urban-campaign, whatever...

Ipv. zeiken dat het niets is, zelf de schouders er onder zetten, de focus richten op WP en de aandacht trekken voor ons Tweakers WP groepie gedrag :)
Ik zou zeggen, maak een topic aan en begin met een goede openingspost...
Hou het dan wel bij de tweede titel ipv de eerste...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik zou de term winter er helemaal buiten laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
"Winters WP, weg ermee - weg ermee!"

Hmmm... "Ten reasons why I own, a motherfuckin' Windows Phone"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Offeh "Oh so you have a phone with Material-based design? Well, mine is getting explosions: http://www.windowscentral...e-tiles-launch-windows-10 #WindowsMichaelBayPhone " ?

Maar iets van #WPFan?

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 13-12-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Lol, MS zou eens in dit topic rond moeten shoppen om reclame campagne ideeën op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
#WPFan... is dat een domotica-ventilator aangestuurd door WP?

"I'm dumped by my girl, fired by my boss and stuck in my live - but never feel alone... since I discovered the social hub on my lovely Windows Phone"

Anyhow, ze kunnen het wel...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=J9dKnfuKIp8]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZVVOzLyt3fo]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1DuAXFU6m4w]

[ Voor 37% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 13-12-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:31:
[...]

[knip]
Ik zou er zelf niet voor kiezen om het woordje "Winter" in een eventuele topic titel te stoppen en daarbij naar WP te linken. Je geeft dan mogelijk al een verkeerd signaal af.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

'[Windows Phone] Voor en door fans'

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

VasZaitsev schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 01:25:

Enfin, MS kan WP zeker interessanter maken door de marketing machine aan te zwengelen, zeker in Europa. Onderstreep hoe goed de spotgoedkope 530 en 630 zijn, onderstreep hoe leuk alles samenvalt met het Windows op je computer, laat zien dat het gewoon lekker werkt. En maak direct Bing eens wat nuttiger buiten de VS. Veel van de leuke functies werken simpelweg niet/slecht in Europa.
Daar moeten ze inderdaad echt eens iets aan doen. Bing USA kan allemaal handige dingen zoals omrekenen, sportuitslagen, woordenboek, etc., en Bing NL kan echt helemaal niets. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:11:
[...]

Ik zou er zelf niet voor kiezen om het woordje "Winter" in een eventuele topic titel te stoppen en daarbij naar WP te linken. Je geeft dan mogelijk al een verkeerd signaal af.
Ja, die hele winter moet weg :)

Maar ik ben oud en kan de actie "Help de Russen de winter door" nog goed herinneren, vandaar dat het een eerste associatie was!

Ik weet ook niet of het woordje "fan" er wel bij moet... dan is het net alsof je (diehard) fan moet zijn van WP om het überhaupt te willen gebruiken, terwijl ik het juist een dermate goed systeem vind dat je (zonder fan te zijn) het gewoon kan gebruiken; niet omdat je fan ben, maar omdat het goed is...

Anders word je weer voor fanboy ofzo uitgemaakt...

[ Voor 20% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 13-12-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hebben jullie ook altijd gezeik met hoofdletters als je gebruik maakt van swiftkey (of hoe heet de MS implementatie ook alweer)? Elke keer als ik "ze" wil tikken staat er "ZE". Als ik er "ze" van maak en dat selecteer dan kan ik dat niet toevoegen aan mijn woordeboek (want "ZE" bestaat immers al). Maar hij onthoudt ook niet dat ik dus nooit "ZE" wil gebruiken, want hij komt daar elke keer weer mee. Het liefst zou ik gewoon dat ene woord verwijderen zodat ik het weer goed toe kan voegen, maar dat lijkt niet te kunnen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
.oisyn schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:36:
Hebben jullie ook altijd gezeik met hoofdletters als je gebruik maakt van swiftkey (of hoe heet de MS implementatie ook alweer)? Elke keer als ik "ze" wil tikken staat er "ZE". Als ik er "ze" van maak en dat selecteer dan kan ik dat niet toevoegen aan mijn woordeboek (want "ZE" bestaat immers al). Maar hij onthoudt ook niet dat ik dus nooit "ZE" wil gebruiken, want hij komt daar elke keer weer mee. Het liefst zou ik gewoon dat ene woord verwijderen zodat ik het weer goed toe kan voegen, maar dat lijkt niet te kunnen.
Yes, twee-letter woorden kent die niet, denkt dan dat het een afkorting is en maakt het in kapitalen.

Handige tip (wellicht) als je het woordje "ZE" selecteert door er op te tappen / klikken en je drukt dan éénmaal op de "shift" button (waarmee je toggled tussen hoofd- en kleine letters), dan wordt het hele woord weer klein...

Tap je nog een keer, dan wordt de eerste letter een hoofdletter, tap je nog een keer, dan wordt het hele woord in kapitalen gezet, tap je nog een keer, dan wordt het weer klein, etc...

Werkt overigens system-wide, dus in alle apps (erg handig om snel iets te corrigeren als je op je taalgebruik let bij sms / whatsapp / etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Good ol fashioned swypen is dat volgens mij, wat al bestond voor Swiftkey.

Direct nog een reclamepuntje: het ronduit geweldige tobo van WP. Met Android liep ik altijd te klooien om een goed tobo te vinden, zelfs Swiftkey vond ik niet heel geweldig, tobo van iOS vind ik helemaal drama, die van Symbian is wel aardig, maar, die van WP, heerlijk :9~

Enfin, ja, ik heb dat probleem ook, maar ik merk dat swypen pas echt lekker snel wordt als je lange woorden moet maken. Korte woorden typ ik bijna altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik kan die switch in mijn hoofd zo snel niet maken, net als die woordsuggesties - het nadenken over wat de snelste manier van input zou zijn kost meer tijd dan gewoon volhardend (en langzaam) alles typen..

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Zie tip hierboven om snel korte woorden te corrigeren (selecteren en togglen met de shifttoets).

Wat ik zelf een (verborgen) handigheid vindt, is dat je via de zoekbutton heel snel een QR-code kan scannen (geen thirdparty app nodig) en dat je ook (via diezelfde button) kan zeggen "scan text".

Daarmee kan je dan een foto maken van een tekst-afbeelding (magazine, poster, bordje op de deur, etc...) en dat wordt live via OCR omgezet naar echte tekst en desnoods vertaald...

Op vakantie kan je zo heel snel vage karakters omzetten naar Westers-schrift, en vice versa... (vaak genoeg gehad dat ik op die manier een wijn-etiket of product-verpakking wist te lezen, terwijl ik geen idee had wat er stond).

Ook kan je zo muziek snel herkennen door de speaker bij de bron te houden... ook weer zonder third-party apps...

ZOEK -> OOGJE = scan QR of translate text
ZOEK -> MUSICNOTE = herken muziek

[ Voor 12% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 13-12-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

QR scannen en muziek herkennen wist ik (en gebruik ik regelmatig), maar tekst scannen en vertalen was me nooit opgevallen. Cool! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ja, die button is een beetje verstopt...

VERGROOTGLAS -> OOG-BUTTON -> (linksonder) -> SCAN TEXT

overigens is die "scan text" alleen enabled als er genoeg licht op de lens valt; als je bv. je vinger er voor houdt en de boel dimt, wordt hij vanzelf disabled :)

Nog praktischer is dat je de gevonden tekst niet alleen kan vertalen, maar ook kan kopiëren "as is" (dus ook gewoon Nederlandse tekst kan je scannen, zonder het te hoeven vertalen). Dit gaat dan via het app-menu, rechtsonder (de drie ...).

Praktisch maak je een foto van de tekst, kan je die omzetten naar een andere taal of via live OCR naar het klembord schieten en dan bv. plakken in een bericht of Onenote...

Als een woord herkend wordt, krijgt die een wit kader - en als je op dat kader klikt, zoom je in op het betreffende woord, kan je het nog handmatig een andere vertaling geven, een verkeerde letter corrigeren (de 1 naar een l bijvoorbeeld), etc...

Je hele tekstdocument wordt dus vertaald, gescannend en interactief gemaakt... met één druk op de knop...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bQyM8gF.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DuZlrFT.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/maBE0mD.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/181t7fY.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 13-12-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38

RayNbow

Kirika <3

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:02:
Ja, die button is een beetje verstopt...

VERGROOTGLAS -> OOG-BUTTON -> (linksonder) -> SCAN TEXT
Dat werkt niet als je Cortana hebt. ;)

Dan moet je iets doen als: Lumia Camera -> ... -> lenses... -> Bing Vision -> scan text

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat vind ik toch wel jammer van Cortana, want Bing Vision vond ik toch wel handig, zou leuk zijn als ik die via cortana ook makkelijk kon starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09
Dat van die tekst herkenning nooit geprobeerd.
Maar wel slecht, hij herkent mijn boodschappen briefje niet... Of dat ligt aan mijn IT-handschrift :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
O ja, ik heb Cortana uitstaan.. tenminste; het staat aan - maar GPS staat uit om de batterij te besparen en dan staat Cortana ook uit.

Dus om snel te kunnen scannen, kan je ook een quick-toggle maken met GPS aan/uit wat dan een equivalent is voor Bing Zoeken vs. Cortana zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:40:
[...]

Yes, twee-letter woorden kent die niet, denkt dan dat het een afkorting is en maakt het in kapitalen.
Maar dat is nonsens. "de" en "en" werken wel goed, en het gaat bij alles fout waar hij vindt dat er hoofdletters in moeten (zoals in "framework", daar maakt ie "Framework" van). Het is gewoon dom dat hij kwa woordenboek niet hoofdlettergevoelig is, maar wel altijd de vorm aanhoudt van hoe het als eerst is ingevoerd. Daar kom je dus nooit meer vanaf, tenzij je je hele woordenboek reset (en dan zit je nog opgescheept met de default woorden)
Handige tip (wellicht) als je het woordje "ZE" selecteert door er op te tappen / klikken en je drukt dan éénmaal op de "shift" button (waarmee je toggled tussen hoofd- en kleine letters), dan wordt het hele woord weer klein...

Tap je nog een keer, dan wordt de eerste letter een hoofdletter, tap je nog een keer, dan wordt het hele woord in kapitalen gezet, tap je nog een keer, dan wordt het weer klein, etc...
I know. Handige tip, als je tip enigszins leesbaar wilt laten zijn, post het dan niet in bold :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Yep, nog zoiets, ingebouwde swype mogelijkheid. Was er voorheen alleen op Android toestellen. Mooi op Windows Phone. Paar maanden later: taddaa: IOS aankondiging. Het OS wordt openener en.. Men kan 3rd party tobo's gaan installeren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
St00mwals schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:13:
Dat van die tekst herkenning nooit geprobeerd.
Maar wel slecht, hij herkent mijn boodschappen briefje niet... Of dat ligt aan mijn IT-handschrift :+
Lol, nooit geprobeerd met een handschrift, alleen met geprinte tekst...

Maar als je netjes schrijft, werkt het wel (even in het Engels omdat dat de standaard-taal van mijn telefoon is...).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3BP2vhI.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/haZUHLL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mijn handschrift herkend ie dus niet, maar, dat is dan ook vergelijkbaar met een doktershandschrift.

Overigens, ik heb van de toch wel vrij veel WP bezitters in mijn omgeving [hoe zou dat nou komen :+ ] gehoord dat ze het tobo niet prettig vonden. Wel snapt mijn moeder swypen niet, maar, ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Tja... ik zweer bij het tobo inmiddels... niet als je hem traditioneel gebruikt, wel als je swiped (en daar wat tijd voor neemt).

Lol, een hele webpagina vertalen valt nog niet mee- maar Chinees gaat redelijk goed... (er stond iets van "Hello Phone, Can You Read This Script?"

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KUBRuq7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rJuyeuq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qX344Ls.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9tjeVUW.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 13-12-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:40:
[...]

Lol, nooit geprobeerd met een handschrift, alleen met geprinte tekst...

Maar als je netjes schrijft, werkt het wel (even in het Engels omdat dat de standaard-taal van mijn telefoon is...).

[afbeelding]

[afbeelding]
Maar als ik je tweede afbeelding kijk, dan zie ik dat de vertaling toch wat 'intelligentie' mist. Waarom een nul in Wind0ws? Gooi er dan gelijk ook een spellingschecker overheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Kende de scan (ocr) functionaliteit niet. Dit is erg handig zeg. Hoe vaak ik zit te stoeien met url's overtikken enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Tarabass schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:09:
Kende de scan (ocr) functionaliteit niet. Dit is erg handig zeg. Hoe vaak ik zit te stoeien met url's overtikken enzo :)
Is zeker handig, en breed inzetbaar :)

En als je snel toegang wilt (via de zoekknop) en Cortana zit daarbij in de weg, dan kan je dus gewoon even de GPS aan/uit zetten (desnoods via een quick-toggle in je notification-centre).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Die live via OCR werkt ook in bing translate is heel handig en werkt ook met offline packs (geen data nodig) enige grote minpunt is dat je niet een foto kan maken. Zeker bij langere teksten moet je de hele tijd je mobiel erop richten, even van de tekst af en je kan overnieuw beginnen dit kan Google Goggle wel.

[ Voor 5% gewijzigd door trabbit op 13-12-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
trabbit schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:30:
Die live via OCR werkt ook in bing translate is heel handig en werkt ook met offline packs (geen data nodig) enige grote minpunt is dat je niet een foto kan maken. Zeker bij langere teksten moet je de hele tijd je mobiel erop richten, even van de tekst af en je kan overnieuw beginnen dit kan Google Goggle wel.
Als je de tekst met Bing Translate hebt vertaald, staat er onderin in het scherm "Tap to pause". Dan blijft de vertaalde tekst gewoon staan en hoef je de camera er niet op te houden.

xbl: superlucky luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Overigens zit die OCR functionaliteit er al in sinds WP7. Gebruikte 'm op m'n Samsung Omnia 7 ook regelmatig. Al kan het best dat je 'm toen nog op Engels moest zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Annoying-Orange schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:50:
[...]

Als je de tekst met Bing Translate hebt vertaald, staat er onderin in het scherm "Tap to pause". Dan blijft de vertaalde tekst gewoon staan en hoef je de camera er niet op te houden.
Klopt maar hij vertaalt dan niet meer verder, ik gebruik het veel in musea wanneer er geen Engelse vertaling bij staat. Bij android met goggles maakte ik een foto en ging die vertalen en kon ik tegelijkertijd om mij heen kijken. Bing translate kan er soms best even over doen namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door trabbit op 13-12-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Het werkt allemaal erg goed moet ik zeggen. Echter vind ik wel dat het een beetje lastig is te onthouden hoe je alle functies gebruikt en waar het terug te vinden is. Vinden jullie dat ook of ligt dit aan mij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Welke functies? Alle Instelling menu is niet erg overzichtelijk nee, verder herken ik het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Herken het wel, als je bv dubbel-tap om wakker te worden wil aan/uit zetten is het wel ff zoeken waar ook alweer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik hoop echt dat ze de instellingen gaan aanpassen in Windows 10, nu is het echt letterlijk een bij elkaar gezet zooitje, bij Lumia toestellen is het nóg erger.

Zou het niet fancy zijn als je een soort horizontale boom structuur zou zien van de woorden/categorieën van de instellingen. Dat je dus in één opslag ziet de plek waar je vandaan kwam, waar je bent, en wat je keuzes zijn. Een swipe naar links vanaf home laat je een klein aantal hoofd categorieën zien met ieder een aantal lijntjes/subcategorieën.
Door dat simpel te visualiseren leer je dat zo uit je hoofd.

Vindt overigens nog steeds dat de notificatie scherm aan de linkerkant van het homescherm had moeten zitten, dan kan je pas echt zeggen 'kijk, Windows bestaat uit 3 schermen: Notificaties, Home, en Instellingen.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb zelf helemaal geen moeite met het vinden van instellingen. Zo'n boomstructuur hoeft van mij dus niet. Ik heb voor mijn werk een Android toestel. Vind daar maar eens wat. Het meest simpele kan ik niet eens vinden: een foto toevoegen aan een contact. En vraag je iemand die een Android toestel heeft hoe je dat moet doen, weten ze het niet eens.

Dus, hoe krijg je dat voor elkaar? Op mijn Windows Phone foto's toevoegen, dan verschijnen ze vanzelf op dat Android ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
GerCor schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:44:
Ik heb zelf helemaal geen moeite met het vinden van instellingen. Zo'n boomstructuur hoeft van mij dus niet. Ik heb voor mijn werk een Android toestel. Vind daar maar eens wat. Het meest simpele kan ik niet eens vinden: een foto toevoegen aan een contact. En vraag je iemand die een Android toestel heeft hoe je dat moet doen, weten ze het niet eens.

Dus, hoe krijg je dat voor elkaar? Op mijn Windows Phone foto's toevoegen, dan verschijnen ze vanzelf op dat Android ding.
Boomstructuur hoeft ook helemaal niet, maar ze mogen inderdaad wel eens wat dingen gaan groeperen. Systeem, uiterlijk, connectiviteit, accessoires, etc als kopje met wat ruimte erboven zodat je iets makkelijker weet waar wat zal staan. En sommige dingen die bv Nokia erbij zet, mogen van mij ook wel bij de instellingen-pagina's zelf staan. Zeker als het bij sommige "instellingen" maar 1 pagina is. Of dat ze het bundelen in 1 settings-pagina oid. Nee, wat meer flexibiliteit en overzicht bij instellingen zou niet verkeerd zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 14-12-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Groeperen, ja. Boomstructuur, nee dank je. Zoals GerCor al zei, dat maakt het niet makkelijker. Ik kan inderdaad op m'n Android tablet nooit iets terug vinden omdat ik geen idee heb waar het onder zou staan.

Het liefst zou ik zelf willen sorteren. Deze dingen vind ik belangrijk en zet ik dus bovenaan, deze dingen vind ik niet belangrijk en mogen gewoon ergens onderaan bungelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ik merk de laatste tijd dat sommige afbeeldingen dramatisch worden beperkt in kwaliteit. Vooral bij tekst is het vervelend.
Data savings staat uit bij data sense en ook bij de internet explorer instellingen staat alles goed. Kan ik dit oplossen?

Zie: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RqyYjoq1DNIbgAwZsxlylFTb/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En bekijk 'm nu eens in landscape ;)

Hij resized 'm naar de breedte van je scherm. Het is alleen een beetje suf dat ie gewoon point sampling lijkt toe te passen, en dat hij niet beter wordt als je inzoomt.

.edit: wtf, als je 'm daarna weer terugdraait naar portrait dan ziet het er wel goed uit 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 11:09
Nog meer mensen problemen met de facebook app? Deze trekt nu binnen 3 uur mijn accu leeg op m'n 8x
Pagina: 1 ... 45 ... 66 Laatste