[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awosome
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-08 22:16
vali schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:24:
[...]

Beta lockscreen in het verleden geïnstalleerd?
Inderdaad! heb ik ook ondervonden, uiteindelijk opgelost door beta lockscreen te verwijderen en daarna kids corner aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

awosome schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:27:
[...]

Inderdaad! heb ik ook ondervonden, uiteindelijk opgelost door beta lockscreen te verwijderen en daarna kids corner aan en uit te zetten.
Vind de beeldopbouw ook trager de laatste tijd maar volgens mij had ik bovenstaande allang een keer gedaan. Maar goed, we proberen het nog maar een keer, incl opnieuw opstarten na het aan en na het uitzetten van de speelhoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:51:
Ik heb een Lumia 920 met Cyan geinstalleerd. Van het ene op het andere moment toont de map "Foto's" geen afbeeldingen meer, maar is deze helemaal leeg. Ook alle foto's bij mijn contactpersonen zijn verdwenen. De foto's voor mijn lockscreen zitten er vreemd genoeg nog wel in.
Ook wanneer ik hem aan mijn PC hang, zie ik nog alle foto's in de folder structuur...

Als ik nieuwe foto's maak komen deze wel naar voren in de map afbeeldingen.

Ik kan natuurlijk alle foto's weer terugzetten vanuit Onedrive, maar vroeg me af of er een andere manier is :)
Doe eens een softreset, als dit niet werkt kopieer dan al je media naar je pc/laptop
en verwijder ze van je toestel, om deze na een reboot vervolgens weer terug te zetten.
WP is wel eens gevoelig voor de zogenaamde verwijzingen naar bepaalde mediabestanden in de galerij.
Normaal zou een softreset voldoende zijn.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:39
Kids corner aan en uit lijkt het te hebben opgelost. Heb wel eens beta lockscreen geinstalleerd, maar ondertussen al 2x gereset zonder Beta lockscreen te installeren dus dat lijkt me sterk....

Begin nu wel moe te worden van het wachten op de officiele 8.1 update van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 16-09 09:49
Waah schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:09:
Kids corner aan en uit lijkt het te hebben opgelost. Heb wel eens beta lockscreen geinstalleerd, maar ondertussen al 2x gereset zonder Beta lockscreen te installeren dus dat lijkt me sterk....

Begin nu wel moe te worden van het wachten op de officiele 8.1 update van Samsung.
Het is inderdaad erg jammer dat Samsung niet zo snel is, al is het wel bijzonder dat ze een toestel van 2 jaar oud nog van een update gaan voorzien. Enige reden is dat Microsoft ze hier toe dwingt (in combinatie met een boel centjes). Een galaxy s3 wordt namelijk al niet meer ondersteund.

Als het echt gaat kriebelen, kan je altijd nog je stoute tweaker schoenen aantrekken en een andere ROM erop flashen die de update wel krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 17-10-2014 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:33
Ongetwijfeld een domme vraag met een simpel antwoord, maar sinds ik mijn Lumia 925 heb, gebeurt het nu al voor de tweede keer dat ik (in het buitenland) niet in kan loggen op de wifi van een hotel. Waarom zou dat thuis wel lukken en elders niet?

Ik dacht net de oplossing gevonden te hebben door de instelling 'Connect to WiFi hotspots' aan te zetten (die stond uit), maar ook dit helpt niet. Als ik verbinding maak, krijg ik de vrij algemene foutmelding: "Your phone can't connect to the WiFi network". Met de laptop lukt het in één keer.. Is er iets wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weet niet of de Lumia ook 5ghz netwerken ondersteunt, maar anders zou het kunnen dat het een 5ghz netwerk is waar je op wilt verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
Nah, ik heb het ook wel eens. Als ik dan reboot doet die het ineens wel. Soms de ene dag niet en de volgende dag wel.
Wat bij mij wel eens hielp was WiFi Sense aanzetten en dan proberen in te loggen. Soms doet die het dan ineens wel (in jouw geval dus niet).
Heb ook wel eens gehad dat die het alsnog niet deed en dat ik ergens anders online ging en de volgende dag de telefoon automatisch verbinding maakte met het wifi netwerk. Vermoed dat het in de tussentijds (semi)automatisch was opgenomen in de database van WiFi Sense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Wat ook wel eens wil helpen in dat soort situaties is om na het aantikken van het wifi netwerk naar je browser te gaan en een site te bezoeken (willekeurig eender welke). Dan wordt er zo'n inlogvenstertje geopend waar je dan soms je wachtwoord enz in moet voeren. Pas daarna werkt zo'n netwerk. Op iOS en Android opent dan automatisch de browser, maar dat wil met WP dus niet altijd werken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
PaT schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:26:
Wat ook wel eens wil helpen in dat soort situaties is om na het aantikken van het wifi netwerk naar je browser te gaan en een site te bezoeken (willekeurig eender welke). Dan wordt er zo'n inlogvenstertje geopend waar je dan soms je wachtwoord enz in moet voeren. Pas daarna werkt zo'n netwerk. Op iOS en Android opent dan automatisch de browser, maar dat wil met WP dus niet altijd werken.
Hm, bij mij werkt dat op de Lumia juist altijd perfect en op die van mijn vrouw (Samsung S3 Android) werkt het voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:09

BM

Moderator Spielerij
Geen idee of het een 930 'issue' is, of een WP8.1, maar ik waag het er op :)

Als ik het geluid van Ringer en Media op 0 zet, maar een koptelefoon ingeplugged heb worden notification geluiden alsnog over de speaker afgespeeld (ook via koptelefoon). Zover ik tot nu toe gezien heb is er geen instelling die dat regelt, maar tis wel irritant. Iedereen hier op kantoor krijgt precies mee wanneer er notifications binnen komen, terwijl ik die juist op m'n koptelefoon wil horen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van de 9% decline in sales voor Windows Phone. Gaat WP het wel redden? Is Microsoft bereid om nog veel meer miljarden verlies te nemen om dit platform omhoog te houden? 2014 ziet er heeeel slecht uit voor Windows Phone.
Market share is ook al onderuit. Hoe zien jullie werkelijk de toekomst realistisch gezien met dit OS. Of is het wachten op de "volgende" versie wat altijd geroepen word.

Wat voor wapens heeft Microsoft nog om Windows Phone het hoofd boven water te houden? Here maps is nu voor andere platformen. Android 5.0 is enorm soepel en snel. iPhones verkopen beter als nooit te voren.

Het gaat goed met iOS en Android. Waarom niet met Windows Phone? Wat voor plannen heeft Microsoft nog om in de aanval te gaan? Of geven ze het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Waar heb je die informatie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:29:
Waar heb je die informatie vandaan?
De grotere internationale tech nieuws websites natuurlijk .. o.a. the verge. etc (ik ga er van uit dat mensen dit soort websites ook met regelmaat lezen toch?). Tevens het laatste nieuws wat je hoort over Microsoft is meestal Windows 10 en Microsoft die dingen maakt voor Android.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Doe eens linken dan? Ik zie niks over marktaandeel of Windows Phone op de frontpage van The Verge http://www.theverge.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:32:
Doe eens linken dan? Ik zie niks over marktaandeel of Windows Phone op de frontpage van The Verge http://www.theverge.com/
http://www.theverge.com/2...sales-decline-q2-2014-idc

Sindsdien niet veel veranderd qua nieuwe WP toestellen. En natuurlijk de iPhone 6 uitgekomen wat zelfs bij Android een deuk in de sales slaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ah. Well, zoals ze ook schrijven:
IDC seemed to offer some hope that shipments in the second half of the year for Windows Phone products will get a big boost, stating that we should see "numerous vendors within key emerging markets come on board, including BLU, Micromax, Prestigio, Yezz, and others. These join Foxconn, Gionee, JSR, Karbonn, Lava, Lenovo, LG, Longcheer, and ZTE."
Los daarvan, een drop van 8.2M naar 7.4M is ook weer niet heel schokkend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:36:
Ah. Well, zoals ze ook schrijven:

[...]

Los daarvan, een drop van 8.2M naar 7.4M is ook weer niet heel schokkend :)
Het gaat me ook niet echt om de cijfers. Maar de strategie van Apple is bekend, die van Google ook. Maar wat voor strategie heeft Microsoft? Wat voor wapens hebben ze om zeg maar zich te onderscheiden. Waarom een Windows Phone als je verder niet geeft om het bedrijf wat erachter staat. Personen waarbij het geen ene moer kan schelen wat Microsoft, Google of Apple is. De Lumia 520 is groots verkocht vanwege de prijs/kwaliteit verhouding. Bang for your buck. Maar wat hebben de rest van de modellen dan? Waarom verkopen die niet zo goed?

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2014/08/image45.png

Gaat dit plaatje nog veranderen? En door welk wapen in de strijd der mobiele OSen gaat dit gebeuren? Wat heeft Microsoft nog in petto waarvan de gewone man zegt: Wauw nu wil ik Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:32:
[...]

http://www.theverge.com/2...sales-decline-q2-2014-idc

Sindsdien niet veel veranderd qua nieuwe WP toestellen. En natuurlijk de iPhone 6 uitgekomen wat zelfs bij Android een deuk in de sales slaat.
Sinds Q2 is zowat de hele Lumia lijn vernieuwd (630, 730, 830, 930) dat moet toch wel enig verschil in verkopen opleveren voor Q3 en Q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat jij hier een discussie start, zegt me dat het heel erg goed gaat met Windows Phone.
Zie de laatste cijfers. Zoals in Italie weer terug nr 2. Zelfs in de VS beginnen ze het te snappen.
En met de volgende stap naar universal apps voor alle devices is de toekomst heel mooi.

Maarreh, als ik naar je discussie op FOT kijk, je zwart-wit reacties, dan heeft je discussie niet veel zin. Want iedereen die je een beetje volgt, weet waar je met de discussie naar toe wil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:49
In Q2 is ook die nokia overname geweest dat zal ook wel een negatief effect gehad hebben.

Ik vind het zelf een geweldig OS om mee te werken

Maar zelf zie ik het eigenlijk niet meer gebeuren met Windows Phone. Het wordt niet aangeboden in winkels je moet er specifiek naar vragen kan dit ook goed begrijpen want die medewerkers zullen ook geen zin het gezeik hebben van die en die app en game kan ik nergens vinden wat een crap telefoon. Daarnaast is het lastig te verkopen met die "vierkantjes" naar mijn mening.

Mensen denken dat het hierdoor een saai en ook nog is vreemd uitziende telefoon is. Het is moeilijk om te verkopen dat je het helemaal zelf mag bepalen hoe je home screen eruit ziet. Als mensen mijn telefoon zien denken zel wel allemaal dat ziet er leuk uit maar ingewikkeld hoor. Als je dan uitlegt dat je het zo makkelijk/ingewikkeld kan maken als je wilt en alle tiles kan instellen zoals je zelf wilt kijken ze je aan of ze water zien branden.

Enige mogelijkheid die ik nog zie voor win phone is als bedrijven massaal besluiten om ze te gaan gebruiken omdat ze goed integreren met de software die ze gebruiken. Maar ik heb nog niet het idee dat MS dit echt van de grond aan het krijgen is op dit moment. Dit komt natuurlijk ook omdat veel bedrijven werken met BYOD.

Dus ik zie het helaas niet meer gebeuren aan de telefoons zelf ligt het naar mijn mening ook niet ben zelf wel gecharmeerd van het design van de meeste Lumia's ook secundaire voorwaarden zoals de camera's is allemaal in orde maar dit is voor de meeste mensen blijkbaar niet genoeg reden om ze aan te schaffen dan houdt het wel op denk ik.
Na meer dan 2 jaar Windows Phone 8 heb ook niet het idee dat Microsoft er echt hard aan trekt zeker hier in Nederland niet.

Ga er nog niet vanuit dat ze er op korte termijn ermee kappen overigens ook omdat de telefoons bij de Win 10 presentatie ook onderdeel waren van het portfolio dus verwacht dat ik nog wel een nieuwe windows phone kan kopen als ik het gehad heb met mijn 920s want zoals eerder gezegd ik ben er zelf erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dexmael schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 00:36:
In Q2 is ook die nokia overname geweest dat zal ook wel een negatief effect gehad hebben.
Trap er niet in. Gewoon negeren, want zijn bedoeling is om zoveel negativiteit/twijfel te genereren. Kijk zijn post verleden er maar eens op na. Kijk naar Chrome, Android en de vele Microsoft nieuwsposts. Allemaal met een negatieve teneur richting Microsoft. Nu zal hij het wel netjes proberen te houden zodat de mods hem hier zijn gang laten gaan, maar zijn doel is duidelijk.

En wat Windows Phone betreft weet iedereen, inclusief Texamicz, dat Microsoft met Windows Phone for the long run is. Zijn post hier betekent juist dat Windows Phone blijkbaar zo goed en compleet aan het worden is, dat zelfs Android/Chrome man nr1 van Tweakers.net hier komt posten.
De discussie over de toekomst is dus compleeet overbodig en dus kunnen we het beter over Windows Phone OS inhoudelijke zaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
En daarbij ...Ik zie toch steeds meer Windows Phone om me heen, ook al gaat het langzaam. Microsoft Lumia is net als naam gelanceerd en de toestellen maken deel uit van de hele Windows 10 strategie. Bovendien heeft Microsoft een gigantische (finaciële) adem. Ik blijf er nog wel even in geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 00:50:
En daarbij ...Ik zie toch steeds meer Windows Phone om me heen, ook al gaat het langzaam. Microsoft Lumia is net als naam gelanceerd en de toestellen maken deel uit van de hele Windows 10 strategie. Bovendien heeft Microsoft een gigantische (finaciële) adem. Ik blijf er nog wel even in geloven.
Natuurlijk. Er is helemaal geen reden om dat niet te doen. En die twijfel die er helemaal niet is, wil hij graag zaaien. Lekker laten doen.
Juist met Windows 10 op phones, tablets, desktops, laptops, Xbox, hybrids, ioT (en servers) wordt 2015 een fantastisch jaar met 1 kernel voor alle devices. Met universal apps voor al die devices.
Ik denk dat hij daar al stiekem jaloers op is en alvast in de aanval gaat. LOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Not sure if trolling.. But.. OK, i'll bite.. ;)
Want Microsoft is geen sterke merknaam? Ze gaan de naam Lumia gebruiken, inmiddels eveneens een 'gevestigd merk'. Of het even sterk wordt als Nokia is 1 ding, maar aangezien MS die naam niet kon blijven voeren (ze nemen alleen de telecom divisie over) is de adoptie van de naam LUMIA eigenlijk heel logisch. 'Galaxy' is inmiddels ook ogekrabbeld als "merknaam", veel mensen zeggend at ze een Galaxy hebben, en niet dat ze een Samsung galaxy hebben.
Maar zelf zie ik het eigenlijk niet meer gebeuren met Windows Phone. Het wordt niet aangeboden in winkels je moet er specifiek naar vragen kan dit ook goed begrijpen want die medewerkers zullen ook geen zin het gezeik hebben van die en die app en game kan ik nergens vinden wat een crap telefoon. Daarnaast is het lastig te verkopen met die "vierkantjes" naar mijn mening.
Ik woon in een klein dorp.. En reed gisteren naar mijn werk.. Kom voorbij een bushokje, met een Belcompany poster erin, waar gigantsch groot een Lumia aangeboden wordt. Dus jouw stelling zal wel meevallen. Verder heb je een punt; onbekend maakt onbemind. Bij Nederlanders geldt dit sterker dan in andere landen. Maar goed, Nederlanders zijn ook goed in het onderste uit de kan willen, bang for buck..

Genoeg mensen in mijn kennisenkring die zelf een Samsung Galaxy telefoon hebben, de 2e of de 3e, die om onverklaarbare redenen elke keert de geest geven, erg traag zijn en trager worden met elke update - kortom, die het gezeik er rondom dus beu zijn.
Feit dat er elke keer updates uitkomen van de Android releases erop die basis functionaliteit slopen (mailclient kapot met elke paar minuten een foutmelding) helpt ook niet echt. Die mensen gaan dus verder kijken voor een ander telefoon aan het einde van hun contract. Iphones vallen al snel af vanwege de kleinere schermpjes - of prijzen - i.t.t. hun concurrenten en wat blijft er dan over..? Juist.. ;)
Mensen denken dat het hierdoor een saai en ook nog is vreemd uitziende telefoon is. Het is moeilijk om te verkopen dat je het helemaal zelf mag bepalen hoe je home screen eruit ziet. Als mensen mijn telefoon zien denken zel wel allemaal dat ziet er leuk uit maar ingewikkeld hoor. Als je dan uitlegt dat je het zo makkelijk/ingewikkeld kan maken als je wilt en alle tiles kan instellen zoals je zelf wilt kijken ze je aan of ze water zien branden.
Het is geen vreemd en saai uitziende 'telefoon'..? Sowieso, er zijn verschillende merken die telefoons met "ons" OS uitbrengen, en er is dus best veel keus qua uiterlijkheden. Een HTC ziet er anders uit dan een Samsung, en weer anders dan een Huawei of een Nokia. Het probleem wat je beschrijft speelt meer bij Iphones. Als je het Iphone design niets vind, tsjah, dan ben je klaar want die zijn qua uiterlijk echt allemaal hetzelfde met wat minieme verschillen.. Nu vinden de meeste mensen dat wel mooi, maar dan nog. Kan mij voorstellend at als je een aantal Iphones gehad hebt, je op een gegeven moment ook wel toe bent aan iets "anders".

Homescreen aanpassingen en ingewikkeld? Grappig. Het meest verkochte mobiele OS wereldwijd is Android. Meeste mensen daar "customisen" hun hunscreen door.. Een andere achtergrond en.. Icoontjes te verslepen. Vervang icoontjes door livetiles in de zin en je kan exact hetzelfde met Windows Phone. En ingewikkeld..? Pak 2 android toestellen en probeer eens iets simpeks als de screen brightness aan te passen. Geen 2 toestellen waar dit op dezelfde plek zit. De ene Android telefoon heeft launcher X, de andere Y, waarbij bij de ene launcher deze setting onder gefragmenteerde instellingen daar zit, en op de andere telefoon het weer op een andere plek zit. Nope.jpg

Ergo; je argumenten waarom WP zou gaan falen zijn.. Niet echt "sterk" imho. Dat de verschillende telefoons in Nederland niet zo goed verkopen, tsjah. Mensen zijn nogal merkentrouw in Nederland. Aan de andere kant, als je Nederlanders lang genoeg crap voorschuift (budget/midend Android releases afgelopen paar jaar anyone?) dan gaat dat ook wel over. Duurt gewoon even wat langer dan in andere landen.
Ik durft te wedden dat zo'n 80-90% van de regulars in dit topic een Windows Phone heeft gekocht omdat ze of voorheen onverslijtbare Nokia's gehad hebben, of een budget danwel mid-end Android telefoon gehad hebben die ze kots en kots beu waren. :P

[ Voor 3% gewijzigd door xxxneoxxx op 23-10-2014 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
xxxneoxxx schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:06:
Ik durft te wedden dat zo'n 80-90% van de regulars in dit topic een Windows Phone heeft gekocht omdat ze of voorheen onverslijtbare Nokia's gehad hebben, of een budget danwel mid-end Android telefoon gehad hebben die ze kots en kots beu waren. :P
High end android en iPhone. toen Samsung Ativ S en was om. Kwijtgeraakt, zeer goedkoop (200 euro) voor de toen nieuwe Xperia Z betaald en aangeraden bij familie en vrienden. Wat een spijt van gehad. Allemaal hadden ze kuren (kwamen gewoon bij t-mobile weg inclusief abbonement, was toen een actie) en allemaal zijn ze hun telefoon meer maanden kwijt geweest (gemiddeld 6-9 maanden) dan dat ze hem gebruikten.

Gillend terug naar de Ativ S. Absoluut geen spijt van. Enige jammere is dat Samsung gewoon te lui is om een update naar WP 8.1 te schrijven. Dus mijn volgende telefoon (al heb ik geen haast) wordt zeker een Windows Phone, maar geen Samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Mwah.. Check het Ativ S topic. Je gebeden zijn gisteren verhoord. :P :D
Ik blijf bij mijn statement daar: volgens mij heeft Microsoft bewust de updates tegen gehouden gezien de timing waarop ze vrijgegeven zijn.. Net na de Lumia uitrol..

Wel weer grappig, Laatst op een verjaardag.. Wil wat foto's laten zien en flick door m'n fotoalbum heen op de Ativ S op zoek naar de foto die ik zocht.. Krijg ik een reaktie: "Dat gaat bij jouw wel snel!" En dan te bedenken dat deze opmerking bij iemand vandaan komt die voorheen een s4 had, en nu een s5. Terwijl de HW van de Ativ S gebaseerd is op de s3. Wat een verschil dat een OS maakt schijnbaar..

[ Voor 20% gewijzigd door xxxneoxxx op 23-10-2014 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik denk dat Microsoft en miljoenen in de marketing moet gaan steken. Je ziet over al Apple en Samsung, puur door de grote bedragen die ze er aan besteden. MS doet dat met een zeer klein budget.
Wat wel wel opvalt is dat hier gezegd wordt dat Android het zo fantastisch doet, maar Sony laat weten een enorme krimp door te maken met hun smartphones, Samsung doet het minder en Huawei verkoopt ook minder. Waar komt de informatie dan vandaan dat Android het beter dan ooit doet??

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Android heeft gewoon veel marktaandeel, en weet dit vrij/enigzins stabiel te houden. Mensen doen over het agemeen ook even met een telefoon.. Ik denk dat Azië voor MS een verloren markt is als ik zo de cijfers in China en Japan zie, met alle goedkope android toestellen en vele IOS gebruikers daar (want Iphone == status daar schijnbaar) Uitgezonderd landen als India, waar WP juist net weer veelgebruikt is. Waarom landen als Italië er zo bovenuit schieten is mij een raadsel maar goed.. Mooi meegenomen.

MS stopt best veel effort in marketing van haar mobiele OS, maar niet in Europa. Meer in de eigen achtertuin. Dit terwijl de USA er schijnbaar niet zo op zitten te wachten. Ik denk ook dat de markt voor low/mid end toestellen daar niet zo groot is. Amerika is natuurlijk het summum van de consumptiemaatschappij.. Veel elektronica daar is ook relatief goedkoop in vergelijking met hier. Aangezien het WP high-end productgamma nogal.. Lacking is, laat MS daar dus een kans liggen denk ik. Maar schijnbaar ziet MS er geen heil in om het eerst eens buiten de USA wat harder te proberen. jammer op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 18:18
Even voor de geinteresseerde, als je developer preview regelt op je Samsung ATIV S dan ga je goed mee met de updates.
Zit al enige tijd op 8.1 en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dexmael schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 00:36:Enige mogelijkheid die ik nog zie voor win phone is als bedrijven massaal besluiten om ze te gaan gebruiken omdat ze goed integreren met de software die ze gebruiken. Maar ik heb nog niet het idee dat MS dit echt van de grond aan het krijgen is op dit moment. Dit komt natuurlijk ook omdat veel bedrijven werken met BYOD.
Ik zie hier ook zeker veel potentie.
Wij (overheidsorganisatie) rollen sinds dit jaar de Lumia 630 uit (1.000+ aantallen).
Deze toestellen (ca €120 consumentenprijs) komen in plaats van iPhones (+€ 500 consumentenprijs)
Dit is bij de aantallen die wij uitrollen toch snel + € 500.000 "in de pocket", alleen al qua aanschaf.
Als we dan ook nog de uitstekende support van MS meenemen, dan schat ik in dat meer grote organisaties meer en meer naar de Windows Phones kijken.
Wellicht dat MS dus vanuit de zakelijke markt wellicht de consumentenmarkt wat meer kan bereiken.

[ Voor 4% gewijzigd door geenstijl op 23-10-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 15:09
geenstijl schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:08:
[...]
Wij (overheidsorganisatie) rollen sinds dit jaar de Lumia 630 uit (1.000+ aantallen).
Deze toestellen (ca €120 consumentenprijs) komen in plaats van iPhones (+€ 500 consumentenprijs)
Dit is bij de aantallen die wij uitrollen toch snel + € 500.000 "in de pocket", alleen al qua aanschaf.
Als we dan ook nog de uitstekende support van MS meenemen, dan schat ik in dat meer grote organisaties meer en meer naar de Windows Phones kijken.
Wellicht dat MS dus vanuit de zakelijke markt wellicht de consumentenmarkt wat meer kan bereiken.
Waarom werk ik dan weer bij zo'n organisatie (+- 1500 smartphones) waarbij nagenoeg alles op Microsoft draait. Alleen een paar telefoniebeheerders die Apple fanboy's zijn en ik dus zit opgescheept met zo'n oud aftandse crap iPhone 4. Maar ze zijn nu aan het kijken naar de 5c, joy... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Het is niet toegestaan GoT te gebruiken om mensen te werven voor een "beta" test.

[ Voor 96% gewijzigd door Bullet NL op 24-10-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Nu online
geenstijl schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:08:
[...]
Wij overheidsorganisatie (1000+ medewerkers) werken met Android en iPhone. Het kennisniveau van ICT over Windows Phone is bedroevend. Ik heb nu mijn eigen Lumia 830 maar aangeschaft en daar het SIM-kaartje van het werk ingedaan. Gelukkig is BYOD ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:19
Wanneer komt Windows Phone 8.1 GDR1 update uit? (voor de mensen die de preview niet hebben)

Edit: Gaat dus lumia denim heten

[ Voor 16% gewijzigd door Isane op 23-10-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:06
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:25:
Wat vinden jullie van de 9% decline in sales voor Windows Phone. Gaat WP het wel redden? Is Microsoft bereid om nog veel meer miljarden verlies te nemen om dit platform omhoog te houden? 2014 ziet er heeeel slecht uit voor Windows Phone.
Market share is ook al onderuit. Hoe zien jullie werkelijk de toekomst realistisch gezien met dit OS. Of is het wachten op de "volgende" versie wat altijd geroepen word.

Wat voor wapens heeft Microsoft nog om Windows Phone het hoofd boven water te houden? Here maps is nu voor andere platformen. Android 5.0 is enorm soepel en snel. iPhones verkopen beter als nooit te voren.

Het gaat goed met iOS en Android. Waarom niet met Windows Phone? Wat voor plannen heeft Microsoft nog om in de aanval te gaan? Of geven ze het op?
weet het zo niet hoor :)

http://www.theverge.com/2...1-2015-financial-earnings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:31:
[...]

De grotere internationale tech nieuws websites natuurlijk .. o.a. the verge. etc (ik ga er van uit dat mensen dit soort websites ook met regelmaat lezen toch?). Tevens het laatste nieuws wat je hoort over Microsoft is meestal Windows 10 en Microsoft die dingen maakt voor Android.
Maak je serieus een grap? Want ik moest erg hardop lachen toen ik dit las. De grotere internationale tech nieuws _/-\o_ _/-\o_

Enige wat ik nog wil melden dat het erg ironisch is dat Android gebruikers steeds maar hebben over een update die nog moet uitkomen en hoe snel en stabiel hij wel niet is (sneller/stabieler en veiliger dan Wp en IOS). Werd dit niet al sinds android 4.0 geroepen?? Komt er nog wel een einde aan deze loze beloftes?

Val bijna van het puntje van mijn stoel af, zo erg wacht ik op dat moment :9~

[ Voor 26% gewijzigd door vali op 23-10-2014 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Lol, voor wat het waard is... (alle verkopen stijgen - Surface, Xbox, Cloud, Lumia)...

http://www.nu.nl/internet...rosoft-schiet-omhoog.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dit is goed nieuws natuurlijk (en je moest wel een groot ei zijn als je niet zag aankomen dat de verkopen flink zouden stijgen, met zoveel nieuwe toestellen afgelopen kwartaal), maar WP heeft nog een lange weg te gaan als het in dit tempo doorgroeit. De iPhone 6 is weer een verkoopsucces en zal de 40 miljoen dit kwartaal wel overtreffen, en Android zit zo rond de 260 miljoen toestellen op kwartaalbasis.

Met het WP8 platform zelf is weinig mis (zoals iedereen in dit topic wel weet), maar de vraag is hoe MS de verkopen een zodanige turbo boost kan geven dat het tenminste richting de 10-15% marktaandeel kan komen, het gaat nu eigenlijk veel te langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Ik denk dat Microsoft bij de lancering van Android 5.0 er een reclame offensief tegenaan zal gooien met als belangrijkste boodschap dat de ondersteuning qua nieuwe features en beveiliging bij Windows Phone veel beter is dan bij Android.
Veel android gebruikers weten het verschil tussen bv 4.2 en 4.4 niet. Maar bij een nieuwe versie (versie 5) zal het toch jammer zijn dat een 1 jaar oude telefoon van 300 euro geen updates meer krijgt. Dat heeft Microsoft toch beter op orde.
Omdat binnenkort Android 5.0 uitkomt en mensen met een Iphone 4 geen IOS 8
update hebben gekregen is dit iets waar iedereen wel wat van gehoord heeft, waardoor zo'n boodschap goed kan aanslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik kreeg vanmorgen een critical update (Lumia 1020 Cyan + DP), maar blijkbaar is het verder niet zo boeiend.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
@_l_Arjan_l_

Wat een onzin lees ik hierboven over updates. Telefoons worden zeker ondersteund als ze ouder dan een jaar zijn. Je denkt zeker dat Microsoft en WP heilig is wat updates betreft, waar blijven de updates (lees 8.1) voor het toenmalige vlaggenschip HTC 8X dat nog niet zo oud is?

Waarom zijn de nieuwe features en beveiliging bij WP beter dan Android? Ik denk dat je weer objectief moet kijken naar de huidige stand van WP en Android in 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

laten we een beetje respectvol met de meningen van anderen omgaan

[ Voor 86% gewijzigd door Bullet NL op 24-10-2014 11:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Sheik schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:40:
@_l_Arjan_l_
Wat een onzin lees ik hierboven over updates. Telefoons worden zeker ondersteund als ze ouder dan een jaar zijn. Je denkt zeker dat Microsoft en WP heilig is wat updates betreft, waar blijven de updates (lees 8.1) voor het toenmalige vlaggenschip HTC 8X dat nog niet zo oud is?
Je ligt de vinger exact op de zere plek. Microsoft/Nokia kan met feiten aantonen dat zij een beter track-record heeft dan andere fabrikanten (bv de HTC die je noemt die de 8x binnen 2 jaar afserveerd) qua ondersteuning van toestellen met beveiligingsupdates. Ik denk dat ze daarmee zichzelf kunnen onderscheiden in een reclame. Het ecosysteem van Windows Phone kan gewoonweg niet op tegen Apple of Android, dus als ze reclame gaan maken over geweldige apps dan maken ze zichzelf makkelijk belachelijk of ongeloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Het gaat er mij om dat WP toestellen eerder dan Android toestellen het loodje leggen qua updates.

@SinergyX: *knip*. Ik gebruik alle 3 de platformen en zie objectief de voor- en nadelen van alle platformen. *ook weg*

[ Voor 31% gewijzigd door Bullet NL op 24-10-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Mensen, laten we het een beetje netjes houden, inhoudelijke discussies zijn prima, elkaar de vliegen afvangen of weg zetten als fanboy is niet nodig.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:57

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

_l_Arjan_l_ schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:02:
[...]

Het ecosysteem van Windows Phone kan gewoonweg niet op tegen Apple of Android, dus als ze reclame gaan maken over geweldige apps dan maken ze zichzelf makkelijk belachelijk of ongeloofwaardig.
Jij hebt werkelijk waar geen flauw benul waar een ecosysteem uit bestaat, net zoals het gros van de tweakers. Die denken dat een eco systeem alleen uit apps bestaat namelijk. Dat is zeggen dat het eco systeem van een savanne alleen uit leeuwen bestaat. Terwijl er ook planten, bomen, vlees eters, aaseters, graseters etc etc zijn.

Een eco systeem mbt de 3 grote spelers (MS, Apple en G00gle) bestaat niet alleen uit apps, ook uit cloud opslag, synchronisatie, muziek diensten, game diensten, office diensten, email diensten en nog wel wat zaken. Sterker nog, ik ben van mening dat MS met hun server software, client software, Office365 voorop loopt. Straks helemaal met Windows 10. Dan draaien tablets, telefoons, tablets en laptops allemaal hetzelfde basis OS met allemaal dezelfde services van het gehele ecosysteem.

Nee, roepen dat MS geen eco systeem heeft, is natuulijk erg makkelijk papagaaien van de Google en Apple fanboys. Lijkt net of je er verstand van hebt (niet persoonlijk bedoeld). Volgens mij doet MS prima mee in het hele eco systeem gebeuren

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Laten we nou toch eens stoppen met het woord Fanboy, kom op zeg, fanboys horen ergens in een land thuis met een duidelijk regime dat met oogkleppen de wereld aangaapt. Stop daarmee.

MS Heeft een uitgebreid eco systeem en ik maak er tot grote tevredenheid dankbaar gebruik van. Niet elke dienst is even goed uitgewerkt maar dat heeft er ook mee te maken dat MS een relatief jonge speler is als het gaat om het aanbieden van een compleet eco systeem waaronder ook muziekdiensten vallen.

Ik hoop oprecht dat Windows10 het begin van het success wordt voor het telefoon platform van MIcrosoft. Als de tablet, pc en telefoon wereld gaan samensmelten kan het heel snel gaan.

Het component apps is maar een onderdeel van het eco systeem, dat klopt. Helaas raakt dat wel een enorme afzetmarkt dat negatieve impact heeft op de verkoop van WP en acceptatie ervan. Ik heb deze keer met Windows 10 meer vertrouwen erin dan blijven aankwakkelen met WP 8.1. Want sinds Windowsmobile 6.5 heb ik MS weinig potten meer zien breken. Nu heb ik weer hoop.

Het WP OS is ook aan vernieuwing toe. Het is heden ten dage niet meer zo vernieuwend als toen het uitkwam. Het is blijven stilstaan, ondanks de update naar 8.1. In Windows 10 hoop ik meer gebruikerswensen terug te zien op alle devices. Ik heb er zin in, laat maar komen en overtuig de wereld! Deze keer is er geen herkansing meer voor de mobiele tak van MS. Het moet nu gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

.oisyn schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:39:
Ik kreeg vanmorgen een critical update (Lumia 1020 Cyan + DP), maar blijkbaar is het verder niet zo boeiend.
Ik had hem ook, maar mijn originele bug is er nog steeds niet uit. Wanneer ik email sync (of bericht 'download') werkt de rest van m'n internetverbinding niet meer. Pagina's worden niet weergegeven, facebook kan geen verbinding maken, alsof de hele internetverbinding gelocked wordt aan m'n email-syncen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sheik schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:02:
Laten we nou toch eens stoppen met het woord Fanboy
Laten we überhaupt stoppen met een WP vs. ander merk toestel discussie die hier echt compleet offtopic is. De topic gaat over het Windows Phone OS en ervaringen ermee. Vergelijkingen met andere OS'en doen compleet niet terzake.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
@.oisyn: Op het moment dat complete onwaarheden in dit WP topic worden verkondigd, is het zaak om dit aan de kaak te stellen. Deze discussie is door alleen deze reden ontstaan.
Je quote dan ook de verkeerde persoon, ik ben niet begonnen met de vergelijking te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:31:
[...]

Laten we überhaupt stoppen met een WP vs. ander merk toestel discussie die hier echt compleet offtopic is. De topic gaat over het Windows Phone OS en ervaringen ermee. Vergelijkingen met andere OS'en doen compleet niet terzake.
+735 Voor die discussies zijn andere topics. Dit topic gaat om Windows Phone 8.1 inhoudelijk.

Back on topic:
Draaien hier nou velen de DP of draaien de meesten stock WP8.1? Ik heb een tijd de DP gedraait, maar heb nu weer even stock WP8.1 maar twijfel weer om de DP te gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:25:
[...]

+735 Voor die discussies zijn andere topics. Dit topic gaat om Windows Phone 8.1 inhoudelijk.

Back on topic:
Draaien hier nou velen de DP of draaien de meesten stock WP8.1? Ik heb een tijd de DP gedraait, maar heb nu weer even stock WP8.1 maar twijfel weer om de DP te gaan draaien.
Na mijn ervaring met DP op mijn ATIV S draai ik het niet weer snel. Wacht nu nog steeds op de update (komt elk moment... dus zit hier als een idioot te refreshen :+) want nu zijn er teveel bugs.

Maar terug naar 8.0 is zeker geen optie. Verschil is te groot. Keuzes... keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:39:
Bij mij is in ieder geval opgelost dat het notificatie scherm wel eens haperde als ik dat naar beneden trok, verder voelt de gehele interface wat soepeler aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik draai wel de DP op mijn Lumia 920.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb ook gelijk de DP weer op mijn nieuwe L735 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:00:
[...]

Bij mij is in ieder geval opgelost dat het notificatie scherm wel eens haperde als ik dat naar beneden trok, verder voelt de gehele interface wat soepeler aan.
Merkte dat ook gelijk. Mijn l930 werkt net ff wat sneller en notification screen komt nu altijd soepel naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Het automatisch uploaden van foto's naar skydrive kan dat ook alleen via wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

badluckboy schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:53:
Het automatisch uploaden van foto's naar skydrive kan dat ook alleen via wifi?
Als je kiest om automatisch de beste kwaliteit foto's te uploaden, dan gaat dat alleen via WiFi.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
RayNbow schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:29:
[...]

Als je kiest om automatisch de beste kwaliteit foto's te uploaden, dan gaat dat alleen via WiFi.
Cool thx, en als je de foto's buiten maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Dan gaat hij uploaden zodra je weer bij wifi bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Ik heb een liedje afgespeeld via een muziek app. Als ik het liedje stop en de app kill dan blijft naam van liedje in de geluidsdrop down staan. Iemand een idee hoe ik hem daar weghaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:26
Jammer dat dat weer via een extra app moet.
Het is niet zo dat het niet ontdekt kon worden bij het testen.

Als ik bv Youtube luister en de app sluit, blijft het doorspelen en kan ik het alleen maar pauzeren.

En dan laten de updates ook nog zo lang op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Komt omdat het niet de app is maar een service van Windows Phone zelf die de muziek afspeelt. Dan zouden ze dus een extra stopknop er bij moeten stoppen en dat willen ze denk ik niet. Omdat als je op stop klikt per ongeluk er geen makkelijke manier is om weer naar de app te gaan, het nummer/album op te zoeken en weer af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had Developers preview 8.1 op een 520. Daarna de Cyan 8.1 daarover heen ontvangen. Nu zit nog steeds de "mapoptie" uit DP in het startscherm. Als ik de tegels rangschik, dan wordt regelmatig per ongeluk een map gemaakt in het startscherm. DP staat uitgeschakeld, maar die mapoptie is blijkbaar blijven zitten. Is die mapoptie er nog uit te halen/ uit te schakelen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Je bedoelt dat je van WP8.1 Update 1 naar Windows Phone 8.1 bent gegaan? Of zit je nu op 8.1 update 1? Want de folders zitten gewoon in WP8.1 update 1 en zijn niet uit te schakelen.
Is ook niet nodig, want je moet gewoon niet een tile op een andere tile loslaten. Je wil hem tussen tiles bewegen en dan even wachten totdat ze uit elkaar gaan en dan loslaten.

[ Voor 40% gewijzigd door Caelorum op 25-10-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
.Johnny schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 00:01:
Dan gaat hij uploaden zodra je weer bij wifi bent.
Ik heb zelf Onedrive als app ingesteld staan die op de achtergrond mag draaien. Ben eigenlijk benieuwd of de 'upload fotos bij wifi'-optie blijft werken als Onedrive niet op de achtergrond mag draaien. Iemand? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:26
Wat is het probleem als je dat zelf even test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:24:
Je bedoelt dat je van WP8.1 Update 1 naar Windows Phone 8.1 bent gegaan? Of zit je nu op 8.1 update 1? Want de folders zitten gewoon in WP8.1 update 1 en zijn niet uit te schakelen.
Is ook niet nodig, want je moet gewoon niet een tile op een andere tile loslaten. Je wil hem tussen tiles bewegen en dan even wachten totdat ze uit elkaar gaan en dan loslaten.
Ik ben van Developers Preview 8.1, naar de officiele WP 8.1 Cyan geupdate. Die DP heb ik uitgezet.

Ik dacht dus dat die folders nog een overblijfsel waren uit DP? Mijn vriendin vind dat niet fijn die folders, vaak maakt ze per ongeluk een nieuwe folder aan met rangschikken. :/
Ik heb hier nog een andere Lumia liggen met besturingssysteem 8.10.12393.890 en die heeft die folders niet. Bij die 520 zou ik ze er ook graag weer uit hebben als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt via DP de Cyan firmware gekregen waarschijnlijk.

Wil je de 8.1 Cyan zonder de verdere DP updates moet je even flashen met het Nokia Recovery tooltje.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Maar het is toch maar behelpen dan, want bij de volgende update gaat ze alsnog die folders krijgen en zal ze er toch mee moeten leren omgaan, want uitzetten gaat niet.
Zoals ik al zei, misschien even haar goed uitleggen hoe ze tiles kan verslepen zonder een folder te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awosome
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-08 22:16
De truck is om de tiles snel rond te bewegen, dus niet lang stil te blijven staan op het punt waar hij moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
xxxneoxxx schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:31:
[...]

Ik heb zelf Onedrive als app ingesteld staan die op de achtergrond mag draaien. Ben eigenlijk benieuwd of de 'upload fotos bij wifi'-optie blijft werken als Onedrive niet op de achtergrond mag draaien. Iemand? :P
Volgens mij draait dat niet via de onedrive app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
awosome schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:16:
[...]
De truck is om de tiles snel rond te bewegen, dus niet lang stil te blijven staan op het punt waar hij moet komen.
Nee, de truuk is om gewoon niet los te laten boven een andere tile, maar tussen twee tiles even te wachten totdat ze uitelkaar gaan en dan los te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Ik ben een behoorlijk fanatieke voorstander van Windows Phone en ook erg tevreden over het systeem, maar het schrikbarende gebrek aan apps begint zo langzamerhand toch zorgwekkend te worden wil het systeem ooit breed geaccepteerd gaan worden. Nu komt daar nog eens bij, zoals geconstateerd in dit bericht op windowscentral.com, dat bestaande populaire applicaties niet meer worden onderhouden. Geldt ook voor interessante apps uit de appstore. Ze zijn er soms wel, maar blijken meer dan een jaar oud (zoals Journalizr bijvoorbeeld) en worden niet meer onderhouden. Alternatieven zijn er vaak niet. Als het zo doorgaat voel ik me bij mijn volgende telefoon toch weer gedwongen aan de droid te gaan... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Nu online
Nou, 'schrikbarend gebrek aan apps'.... Zo ervaar ik het niet, alhoewel ik ook wel een beetje last heb van een app gap. Maar kan inmiddels mijn zakelijke Lotus Note mail gebruiken (met DME) en verder bijna alles wat ik nodig heb. Mis nog wel de Telfort app. Verder voel ik me lid van een exclusieve club mensen die nu door heeft wat het beste systeem is. Over een jaar zeggen we 'zie je wel...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, ligt puur aan of je ook echt apps nodig heb. Nu diverse sites eindelijk weer een redelijke mobiele versie maken, ga ik sneller gewoon naar de website en schakel over wanneer het nodig is naar desktop view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Merk wel dat veel mobiele sites echt waardeloos werken. Sommige desktop sites zijn nog slechter. Weet alleen niet of dit Windows specifiek is of dat het aan mobiele sites zelf ligt.
Ben nu op reis en zit te kijken naar Couchsurfing.org (werkt wel maar veel schalings issues) rome2rio.com als je hier inzoomd en op de map terecht kom kan je niet meer weg want je scrollt of zoomt alleen in de map.
Ryanair.com is een enorm drama, niet te geloven. (2 keer crash tijdens boekingsproces en tijdens zoeken werken veel knoppen niet)
Www.airbnb.nl

Gewoon om even wat voorbeelden te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoJan schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:45:
Ik ben een behoorlijk fanatieke voorstander van Windows Phone en ook erg tevreden over het systeem, maar het schrikbarende gebrek aan apps begint zo langzamerhand toch zorgwekkend te worden wil het systeem ooit breed geaccepteerd gaan worden. Nu komt daar nog eens bij, zoals geconstateerd in dit bericht op windowscentral.com, dat bestaande populaire applicaties niet meer worden onderhouden. Geldt ook voor interessante apps uit de appstore. Ze zijn er soms wel, maar blijken meer dan een jaar oud (zoals Journalizr bijvoorbeeld) en worden niet meer onderhouden. Alternatieven zijn er vaak niet. Als het zo doorgaat voel ik me bij mijn volgende telefoon toch weer gedwongen aan de droid te gaan... ;w
Het hele "Windows Runtime" staat op wankelende pilaren. Daar vallen dus ook die Metro/Modern UI applicaties onder. Er zijn maar een handje vol developers die de moeite nemen om applicaties te ontwikkelen voor het Windows Runtime. Voor Win32 zijn er gigantisch veel. Maar blijkbaar willen deze allemaal niet overstappen om applicaties te maken voor Windows Runtime ( De laag voor o.a. Windows Phone, Windows RT en alle modern ui applicaties dus)

Het is gewoon totaal niet aantrekkelijk op dit moment om geld te investeren om applicaties te ontwikkelen voor de Windows Runtime en/of Windows Phone. Je verdient er gewoon geen brood mee nu. Noem eens een persoon die gigantisch rijk is geworden door applicaties op Windows Phone. Die zijn er niet. Noem eens wat zolderkamer programmeurtjes op die apps hebben gemaakt voor iPhone of Android die nu millionairs zijn. Dat is de harde waarheid. De wereld draait om geld. En er is geen geld te verdienen aan Windows Phone apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:30:
Noem eens wat zolderkamer programmeurtjes op die apps hebben gemaakt voor iPhone of Android die nu millionairs zijn.
En zet dat tegenover de vele zolderproggers die geen miljonair zijn geworden. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
Er is heus wel geld te verdienen, maar je moet niet meteen in miljoenen denken nee. Punt is meer dat ook Android vaak achter loopt, terwijl dat het meest gebruikte platform is. Bij ons op de zaak zie ik elke iOS developer wel aan het werk, maar Android devs zijn nu ook maar Java-opdrachten aan het doen om maar wat te doen te hebben. WP devs zijn vooral met Windows apps bezig en niet specifiek WP.

Anyways, het probleem is momenteel eerder dat het redelijk verzadigd is en er niet meer apps bovenuit springen. Ik heb ook een iPhone en merk dat ik daar ook al een tijdje niets boeiends op heb gezet. Dr komen wel wat dingen uit, maar niets wat ik dagelijks gebruik. Sterker, ik vergeet al snel dat ik het met een app kan doen omdat ik de naam kwijt ben of eigenlijk nooit heb gebruikt.

Sure, je kunt je druk maken dat er geen app is voor de bakker op de hoek of voor bv McDonalds, maar voor mij is dat geen ramp. Het gaat mij om hoe ik dagelijks met mn toestel om kan gaan en daarbij voldoet WP prima. Ik zie verder ook meer toekomst in WP omdat ik ook andere MS-producten gebruik en de integratie daarvan beter aansluit op mijn wensen. Al moet ik wel bekennen dat ik nu onderhand wel een fatsoenlijke Office had verwacht waar je ook in de desktop client mee kon live-editen.

Dus ja, WP heeft met 8.1 het OS sterk verbeterd en op (bijna) gelijk niveau gezet als Android en iOS, maar zal de komende update gebruiken om daar voorbij te steken (met Win10). Het feit dat Win10 op desktop ook beter gaat functioneren (waar alle haat vandaan kwam bij Win8) zal ervoor zorgen dat de adoptie van het platform verhoogt en er dus weer meer devs mee aan de slag gaan. Het zorgt er dus ook voor dat WP vooruit gaat.

iOS maakt nog steeds weinig spannende ontwikkelingen door. Alleen als je in de volledige Apple-omgeving werkt, zul je er nog profijt van hebben, maar bied al een aantal versies weinig boeiends. Sure een nieuw design (maar dezelfde structuur) en wat nieuwe API's zijn leuk, maar daar ga je niet mee winnen. Android lijkt eindelijk te beseffen dat men wat flexibeler moet zijn enerzijds, en stricter anderzijds. Flexibeler in specificaties, maar stricter in het upgraden van versies. Het nieuwe design is interessant, maar maakt het niet uniek (het is in delen te kopieren naar andere platformen). API's krijgen ze er ook bij, maar dat is verder ook weinig spannends. Let wel: voor de consument.

Sure, voor devs kan het een leuke vooruitgang zijn, maar devs bepalen de populariteit van een platform niet. Het helpt, maar is geen noodzaak.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, er is een negatieve toon en Texamicz stapt in om zout te strooien. Met heel net taalgebruik. Hoe voorspelbaar. Met een zwart-wit verhaal dat natuurlijk nooit zwart-wit kan zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb sinds de laatste DP update van afgelopen week 2x een spontane reboot meegemaakt, nu net weer tijdens het Swypen van een reactie hier op Tweakers. Dat is me tot op afgelopen dagen nog niet eerder overkomen met mijn 820. Zijn er misschien meer gebruikers die dat opmerken? Tijdens de laatste vastloper maakte ik gebruik van de app Tweakers WP maar de vorige vastloper was bij een andere bezigheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een paar keer gehad dat IE crashte, veel vaker als voor de laatste update het geval was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:44:
[...]

Grappig, er is een negatieve toon en Texamicz stapt in om zout te strooien. Met heel net taalgebruik. Hoe voorspelbaar. Met een zwart-wit verhaal dat natuurlijk nooit zwart-wit kan zijn :+
Tsjah, mensen die zich nooit mengen in een discussie en opeens heel negatief beginnen te posten uit het niets met on-onderbouwde statements (meningen weggezet als feiten zonder enig empirisch bewijs) neem ik sowieso niet erg serieus. Zeker niet in OS of console/gaming topics.

Schijnbaar ligt de keuze van een mobiel os/gaming platform altijd heel gevoelig. Alsof het een life choice is. De ene persoon kiest ervoor om kinderen te nemen, en voor de andere persoon weegt de keuze Android of toch IOS schijnbaar even zwaar. :+ 8)7

En om dan bevestiging te krijgen dat hun 'life choice' toch de goeie zou zijn, vinden ze het schijnbaar nodig lekker in random topics m.b.t. concurrerende OS'sen/producten e.d. te trollen in de hoop daar een hoop reacties los te krijgen of misschien bevestiging te krijgen dat ze toch de goeie keuze gemaakt hebben, haha. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:03:
Ik heb wel een paar keer gehad dat IE crashte, veel vaker als voor de laatste update het geval was
Daar heb ik het nog niet bij meegemaakt, nu gebruik ik IE niet zo heel erg veel moet ik zeggen, daar is geen noodzaak voor op dit moment aangezien ik het meest vanaf een vaste aansluiting browse en niet vanaf de Lumia 820.

Ik wist overigens niet dat dit type Lumia ook 5G Wifi ondersteunde en stond maar wat raar te kijken dat de download opliep tot iets boven de 100Mbit, dacht dat 40Mbit zo'n beetje de top was. Weer wat geleerd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:44:
[...]

Het is zo jammer dat je mensen hier op de forums niet kan blokkeren. Het is gewoon zwaar irritant dat bepaalde mensen alleen maar een nutteloze discussie willen beginnen. Op FrontPage worden ze tenminste -1 gemod en dan heb je er geen last van.

Heb de vraag al eerder gesteld en doe het maar nog een keer, Texamicz wat doe jij hier als je altijd maar negatief bent over dit platform?? Moet een mod echt iedere keer maar ingrijpen om de forum netjes en ontopic te houden?

Het was in het begin irritant, maar nu begint het richting triest en kinderachtig te gaan..

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 26-10-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:03:
[...]

...
...en kinderachtig te gaan..
Inderdaad. Net alsof Bill Gates zijn koekje gejat heeft op de kleuterschool :o :)

Heb er al eens met hem over gehad en hij zei dat hij zeggen kon wat hij wil. Vrijheid van meningsuiting.
Dus hij zal gewoon in dit topic blijven komen als er niets gebeurd.

En wat als anderen net zoals hem in het ChromeOS topic (als die er is) aan de gang gaan. Dat wil je als Tweakers.net mods toch niet?!

Zo jammer, net nu dit 'Windows Phone 8.1 - OS Discussies en ervaringen' topic weer goed op gang kwam.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:19
Ik had van de week tijdens mijn trip naar Portugal twee keer een probleem met Music. Het aanpassen van volume werkte niet meer. Pas als ik skipte naar het volgende nummer werkte het weer :|

Meer mensen die dit probleem hebben ?

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Lol heb net de demin update op mijn Lumia 520 gekregen, hebben meer mensen hem hier gekregen op hun Lumia?

Op mijn l930 heb ik hem niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Op mijn L930 ook nog niets..

Hoe is de update op de L520?

[ Voor 36% gewijzigd door Krasloos op 26-10-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Krasloos schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:49:
Op mijn L930 ook nog niets..

Hoe is de update op de L520?
Lekker snel, vooral de camera werkt stukken sneller.

Change log

[ Voor 19% gewijzigd door vali op 26-10-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Leuk dat je de update al binnenkrijgt terwijl hij nog niet eens op de update kaart (http://www.microsoft.com/...e/availability-in-europe/) staat :P. Komt ook niet binnen op mijn 1520.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vali schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:59:
[...]

Change log
Een stel van de mogelijkheden uit de changelog zaten al in de voorlaatste DP update? Ik zie daar namelijk zaken in staan die ik inmiddels ook al op mijn 820 heb staan, zoals het meerdaagse weer in het glimpscherm.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Migrator schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:12:
Leuk dat je de update al binnenkrijgt terwijl hij nog niet eens op de update kaart (http://www.microsoft.com/...e/availability-in-europe/) staat :P. Komt ook niet binnen op mijn 1520.
Vind het ook erg apart. Draai op mijn l520 geen dp. Had hem ff uitgeleend aan iemand en kreeg na een hardreset een melding voor een update.

Hopelijk komt hij snel uit voor mijn l930. Ben erg benieuwd naar de camera verbeteringen(al is de camera nu ook al erg goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Ik woon aan de grens en heb mijn netwerk altijd op handmatig staan, sinds de laatste "critical update" van de preview versie staat hij altijd op automatisch.

Iemand nog meer last van ?

plus redelijk wat batterydrains

[ Voor 8% gewijzigd door Cyrus The Virus op 27-10-2014 09:27 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
vali schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:59:
[...]

Change log
Snooze Times – It’s now possible to customise the snooze time within the Alarm app
Oehh, zouden ze nou eindelijk ook het design van de snooze en uitknop aangepast hebben zodat mensen met wat mindere ogen 's ochtends het verschil tussen die twee kunnen zien?

@Vali, zou je een printscreen kunnen plaatsen met daarin versienummers enz van de Denim update? #nieuwsgierig!

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 27-10-2014 08:23 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
PaT schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:14:
[...]

[...]

Oehh, zouden ze nou eindelijk ook het design van de snooze en uitknop aangepast hebben zodat mensen met wat mindere ogen 's ochtends het verschil tussen die twee kunnen zien?

@Vali, zou je een printscreen kunnen plaatsen met daarin versienummers enz van de Denim update? #nieuwsgierig!
De snooze is al aangepast in de cyaan update. Tenminste ik zie het ook op mijn Lumia 930.

Heb de twee screenshots gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/28k3p6b.png
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2upfzfd.png

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 27-10-2014 10:03 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 66 Laatste