Dat was toch sowieso al niet mogelijk met WP?
Ik kan je in ieder geval melden dat Cyan niets oplost. Kreeg de update zojuist binnen, geïnstalleerd, en terwijl ik hier in deze topic zit te bladeren reset hij ineens uit zichzelf. Zoals hij al maanden doet dus bij mij (Lumia 1020). Ik heb overigens om die reden mijn SIM pin eraf gehaald zodat ik gewoon bereikbaar blijf. Gebruik momenteel louter een unlock code.HooksForFeet schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:17:
Ik ben het hele wachten op Cyan beu. Iedere ochtend moet ik m'n SIM-pincode opnieuw invullen omdat hij 's nachts een keer gereset is. Batterijduur is dramatisch verslechterd sinds de 8.1 update, enzovoort. Ik vraag me af of het de moeite waard is om terug te gaan naar de niet-DP versie en dan gewoon Cyan op te halen. Zijn er mensen die ook last hadden van dit soort ellende, teruggegaan zijn naar de "officiele" versie met Cyan, en betere resultaten kunnen melden, of is het zonde van de tijd?
Batterijproblemen heb ik overigens sowieso geen last van, bij normaal gebruik kan ie net 2 dagen mee.
Wat ik wel vreemd vind, ik heb nu dus Cyan en krijg direct daarna een notification van een viertal DP updates die ik volgens mij in het verleden allemaal al een keer heb binnengehaald.
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 02-10-2014 01:56 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het enige probleem dat ik tot nu toe had met Cyan op m'n L1020 met DP, is dat internet sharing eerst niet werkte ("limited connectivity"). Nadat ik naar network+ in de instellingen ben gegaan om het toestel nogmaals op te starten werkte het wel.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Daar had ik ook last van, alleen een restart werkte bij mij niet. Het was de dns in de telefoon die niet goed werkte, dus dat was gewoon een kwestie van handmatige dns settings op het verbonden apparaat.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het spontaan resetten schijnt te maken te hebben met volle opslag icm met de highres foto's. Sinds ik wekelijks mijn foto's overzet naar mijn nas (de highresvarianten) heb ik geen spontane reset meer gehad
GerkeP
Net weer een update gehad, nu weer alles in Nederlands.hardware-lover schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:25:
[...]
En slaat zomaar een dag over?![]()
[afbeelding]
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Vandaag mijn lumia 930 binnen. Ik kan alleen niet vinden waar ik de tijdsnotatie aan kan passen. Ik houd niet van 24h notatie en wil hem dus naar 12h. Alleen kan ik de regio instellen niet de tijdsnotatie.
Heb je onder country/region geen regional format staan?911GT2 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:43:
Vandaag mijn lumia 930 binnen. Ik kan alleen niet vinden waar ik de tijdsnotatie aan kan passen. Ik houd niet van 24h notatie en wil hem dus naar 12h. Alleen kan ik de regio instellen niet de tijdsnotatie.
Jawel, maar dat is niet aan te passen:Ereaser schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:46:
[...]
Heb je onder country/region geen regional format staan?
Datum: donderdag 2oktober 2014
Tijd: 15:47
Valuta: €
Maar die zijn niet aan te passen
Regional format op English (UK) zetten dan?
Of in ieder geval eentje zoeken die voldoet aan jouw wensen
Of in ieder geval eentje zoeken die voldoet aan jouw wensen
[ Voor 42% gewijzigd door Caelorum op 02-10-2014 17:14 ]
Ik had net hetzelfde. Waarschijnlijk worden de DP updates er eerst afgegooid voordat cyan wordt geïnstalleerd..oisyn schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 01:51:
Wat ik wel vreemd vind, ik heb nu dus Cyan en krijg direct daarna een notification van een viertal DP updates die ik volgens mij in het verleden allemaal al een keer heb binnengehaald.
Heb trouwens een L520CV en de update werd een paar uur geleden aangeboden.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ik heb sinds kort ook 8.1 update 1 (8.10.14176.243) draaien op mijn htc 8s, maar ik heb sindsdien dat ics-bestanden die als bijlage bij een mail zitten niet worden weergegeven in de mail app. Als ik hetzelfde mailtje open in de webinterface van gmail staat hij er daar wel bij. Ook in oude mails waarvan ik de ics bijlage voorheen gewoon kon openen is de bijlage ook niet meer zichtbaar.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
I Know... daarom had ik ook de regio aangepast en niet zo zeer de taal, had ooit eens bij mijn Samsung Galaxy Tab dit grapje gedaan (UK regio) waardoor ik wel opeens een update kon binnen halen en hij in Nederland pas 6 week later online kwam, maar helaas werkte dat grapje niet met de Lumia....Sonny7 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:00:
[...]
Updates worden gepushed niet gepushed naar aanleiding van welke taal geinstalleerd is op het toestel.. Er wordt gekeken welke ROM er geinstalleerd is.. Zo heb je bijvoorbeeld CV_NL (Country variant NL) en KPN_NL (branded KPN versie).. Afhankelijk hiervan worden de updates gepushed.. Gewoon geduld hebben.. (of de developer preview installeren)
Het zou wat zijn als de eigenaardigheidjes en backdoors van het ene OS één op één ook op het andere werken.Magure schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:06:
[...]
I Know... daarom had ik ook de regio aangepast en niet zo zeer de taal, had ooit eens bij mijn Samsung Galaxy Tab dit grapje gedaan (UK regio) waardoor ik wel opeens een update kon binnen halen en hij in Nederland pas 6 week later online kwam, maar helaas werkte dat grapje niet met de Lumia....
Hangt er een beetje vanaf. Die eerste drie puntjes zijn wat vaag omschreven.Aghanim schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:12:
Zo spannend lijkt me die update eerlijk gezegd niet? Of mis ik fantastische features?
Die snoozefunctie verder customizen klinkt trouwens ook wel handig.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Microsoft heeft wel eens vaker wat gejatNMe schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:15:
[...]
Het zou wat zijn als de eigenaardigheidjes en backdoors van het ene OS één op één ook op het andere werken.
Ik vraag me verder af wat er met die snoozefunctie wordt gedoeld... op het ene forum gaat het over het Alarm, en bij de andere of "misschien" de mogelijk om je toestel voor bepaalde tijden op stil te zetten (wat iOS en Andrioid 4.x.x ook heeft) , want mis deze feature wel erg.... Omdat je Whatsapp niet echt op stil en trilfunctie kan uitzetten (max een week..), ik moet voor mijn werk s' nachts bereikbaar zijn voor de alarmcentrale en nu is dat best lastig omdat als er nu iemand een bericht stuurt (Whatsapp, Facebook etc etc) het ding gaat piepen of trillen.... en ja je kan je telefoon helemaal op stil zetten en je trilfunctie uit maar dan komen telefoongespreken niet meer door... en ja ik kan Facebook ook wel op stil zetten... maar het zou beter zijn als je gewoon je toestel voor bepaalde tijden op stil kon laten zetten...[...]
Hangt er een beetje vanaf. Die eerste drie puntjes zijn wat vaag omschreven.
Die snoozefunctie verder customizen klinkt trouwens ook wel handig.

Als je je regio en taal op de VS zet kan je Quiet Hours gebruikenMagure schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:34:
ik moet voor mijn werk s' nachts bereikbaar zijn voor de alarmcentrale en nu is dat best lastig omdat als er nu iemand een bericht stuurt (Whatsapp, Facebook etc etc) het ding gaat piepen of trillen.... en ja je kan je telefoon helemaal op stil zetten en je trilfunctie uit maar dan komen telefoongespreken niet meer door... en ja ik kan Facebook ook wel op stil zetten... maar het zou beter zijn als je gewoon je toestel voor bepaalde tijden op stil kon laten zetten...
Ja! Eindelijk Cyan op m'n L820 \0/
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Volgens mij is die customizable snooze gewoon dat je aan kan geven hoe lang er tussen het op de snooze knop drukken en het opnieuw afgaan van je alarm zit.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
mhmm.. i see... vaag waarom ze dat niet gewoon in Nederland of andere talen doen.... ben het nu aan het proberen, dan Phone maar in het Engelsawosome schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:42:
[...]
Als je je regio en taal op de VS zet kan je Quiet Hours gebruiken
Denk het... of je telefoon schudden dat hij snoozed...NMe schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:13:
Volgens mij is die customizable snooze gewoon dat je aan kan geven hoe lang er tussen het op de snooze knop drukken en het opnieuw afgaan van je alarm zit.

[ Voor 85% gewijzigd door Magure op 06-10-2014 22:30 ]
Hey, hier ook op mijn L720Sc0tTy schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:11:
Ja! Eindelijk Cyan op m'n L820 \0/
Het werkt samen met Cortona, dus zolang zijMagure schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:17:
mhmm.. i see... vaag waarom ze dat niet gewoon in Nederland of andere talen doen.... ben het nu aan het proberen, dan Phone maar in het Engels
Heb hem nu even ingesteld, even getest met telefoon van de vriendin, kan nu weer rustig slapenawosome schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:36:
[...]
Het werkt samen met Cortona, dus zolang zijnog niet in andere talen beschikbaar is werkt het niet.
Quiet hours was ook het eerste wat ik miste nadat ik van Android was overgestapt naar een 930 ...
Ik mis alleen nog iets als Tasker... maar veel aut. instellingen schijnen niet te kunnen ivm de security policy in WP. Zo schijn je ook met een nfc tag niet BT aan/uit te kunnen schakelen. Maar alleen het BT instelling scherm op te kunnen roepen. Iemand inzichten hierbij ?
Ik mis alleen nog iets als Tasker... maar veel aut. instellingen schijnen niet te kunnen ivm de security policy in WP. Zo schijn je ook met een nfc tag niet BT aan/uit te kunnen schakelen. Maar alleen het BT instelling scherm op te kunnen roepen. Iemand inzichten hierbij ?
Aghanim schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:41:
Dat is wel nice, dat ga ik ook maar gelijk doen dan
Voor mij lost het 2 problemen op:
- ik miste inderdaad de quiet hours (iOS)
- ik vind het op stil zetten omslachtig en irritant (in vergelijking met de hardware button iPhone)
Nu hoef ik, door de quiet hours, de Lumia ook niet meer handmatig op stil te zetten. Top!
- ik miste inderdaad de quiet hours (iOS)
- ik vind het op stil zetten omslachtig en irritant (in vergelijking met de hardware button iPhone)
Nu hoef ik, door de quiet hours, de Lumia ook niet meer handmatig op stil te zetten. Top!
Er zijn geruchten dat deze week update 2 voor 8.1 uitgebracht gaat worden.
En ik wacht nog steeds op de officiele WP8.1 voor samsungbadluckboy schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:59:
Er zijn geruchten dat deze week update 2 voor 8.1 uitgebracht gaat worden.
Wel jammer dat je met het aanpassen van de regio om zaken als Cortana te fixen, ook niet fatsoenlijk meer spullen aan kan kopen in de store. Dat wil zeggen, ik kan de paypal betaal methode niet meer kiezen als ik de regio verander. En opnieuw toevoegen van een betaalmethode lukt dan ook niet. Lekker handig voor niet tech savvy eindgebruikers.. Geef dan iig de optie om zaken als Cortana in het Engels en de bijbeh. quiet hours beschikbaar te maken (middels een vinkje of zo) voor niet Engelse telefoongebruikers denk ik dan. Zo schieten ze zichzelf in de voet bij MS.
Wat daar nog mooier aan is is dat je dat nog verder kan customizen; dat bijvoorbeeld je vriendin, ouders, kinderen oid je wel kunnen bellen. (Je zgn Inner Circle) Of dat je Inner Cricle na twee keer kort na elkaar bellen erdoor komt. Kan nogal handig zijn in noodgevallen etc.Magure schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:40:
[...]
Heb hem nu even ingesteld, even getest met telefoon van de vriendin, kan nu weer rustig slapenthnx voor de tip!
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
even snel vraagje, kan hem niet zo snel meer terugvinden namelijk (
) maar er was toch een speciale site waarop je kon zien in welke landen de nieuweste windows phone updates al beschikbaar waren?
want voor mijn CV-NL 930 is de 8.1.1 nog niet beschikbaar evenals lumia denim...
want voor mijn CV-NL 930 is de 8.1.1 nog niet beschikbaar evenals lumia denim...
Deze?playah007 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:40:
even snel vraagje, kan hem niet zo snel meer terugvinden namelijk () maar er was toch een speciale site waarop je kon zien in welke landen de nieuweste windows phone updates al beschikbaar waren?
Dank u, maar waarom staat de lumia 930 daar niet tussen dan?
Die heeft hem al, die is met cyan gereleased. Netzoals de 630 en 530.playah007 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:07:
[...]
Dank u, maar waarom staat de lumia 930 daar niet tussen dan?
[ Voor 4% gewijzigd door badluckboy op 07-10-2014 10:12 ]
Hee, een Nokia Update voor Windows Phone op m'n 620. Zou het dan echt?
(Edit: en ja hoor, eindelijk Cyan!)
Ik meen me trouwens te herinneren dat ik vroeger gewoon 's ochtends een melding kreeg dat er een update beschikbaar is, maar de laatste tijd moet ik zelf naar instellingen > telefoonupdates gaan voor ik daar bericht over krijg. Is dat nieuw?
(Edit: en ja hoor, eindelijk Cyan!)
Ik meen me trouwens te herinneren dat ik vroeger gewoon 's ochtends een melding kreeg dat er een update beschikbaar is, maar de laatste tijd moet ik zelf naar instellingen > telefoonupdates gaan voor ik daar bericht over krijg. Is dat nieuw?
[ Voor 68% gewijzigd door HooksForFeet op 07-10-2014 11:56 ]
aaah oke bedankt!badluckboy schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:09:
[...]
Die heeft hem al, die is met cyan gereleased. Netzoals de 630 en 530.
laat ik dan verzoek rephrasen want doelde op update 8.1.1 met de folders maken optie erbij. is hier ook een overzicht van? (want sommige 930 toestellen hebben deze update al wel. wanneer is CV-NL aan de beurt?)
thank you!!
ik weet het niet hoor (bij mijn toestel (800) kreeg ik ze ook soms maar automatisch), maar ik heb zo'n vermoeden dat hij alleen je hierover inlicht op bepaalde intervallen en ten tijde dat je wifi bereik hebt. dus kan het soms zijn dat hij bijvoorbeeld maandag al uit is maar je er pas zaterdag over notificeert (terwijl je zelf dan al op een woensdag met de hand bent wezen kijken of hij beschikbaar was).HooksForFeet schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:16:
Hee, een Nokia Update voor Windows Phone op m'n 620. Zou het dan echt?
maar dit weet ik niet:)
Zodra je de developer preview aanzet zou je die update moeten krijgen.playah007 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:22:
[...]
aaah oke bedankt!
laat ik dan verzoek rephrasen want doelde op update 8.1.1 met de folders maken optie erbij. is hier ook een overzicht van? (want sommige 930 toestellen hebben deze update al wel. wanneer is CV-NL aan de beurt?)
thank you!!
thats especially why I ordered a Dutch country variant phone. I did not want to download developers preview due to fact that then specific software (from nokia) for phone is not available any more (i heard).HooksForFeet schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:26:
[...]
Zodra je de developer preview aanzet zou je die update moeten krijgen.
so I will wait until I receive official update.
Furthermore, installing developers preview will void warranty (as stated in agreement of developers preview).
Volgens mij mag dat in Europa helemaal niet.... dus het kan in de voorwaarden staan... maar dat boeit nietplayah007 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:37:
[...]
Furthermore, installing developers preview will void warranty (as stated in agreement of developers preview).
correct me if i'm wrong though
Misschien sta je in je recht, maar wat ga je dan doen? Microsoft aanklagen?
Ik heb mijn L720 ter reperatie opgestuurd met de DP geinstalleerd.
Niks geen problemen of vragen over gehad en gps werkt nu wel goed.
Niks geen problemen of vragen over gehad en gps werkt nu wel goed.
oh shit, zie nu dat het in het engels was! sorry, zit bij engelstalig bedrijf. excuses!Waah schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:41:
[...]
Volgens mij mag dat in Europa helemaal niet.... dus het kan in de voorwaarden staan... maar dat boeit niet![]()
maar bedankt voor de info!
[ Voor 4% gewijzigd door playah007 op 07-10-2014 15:25 ]
Nu na 20 min. Herstarten en radartjes en data terugzetten is het toch nog steeds 8.0...hoe KAN dat nou?!!!!!
Mijn ativ s is ineens een update aan het doen! Zou het dan toch....nee, ik geloof het bijna niet, maar misschien wel?
Mijn ativ s is ineens een update aan het doen! Zou het dan toch....nee, ik geloof het bijna niet, maar misschien wel?
[ Voor 32% gewijzigd door djamilo op 07-10-2014 17:20 . Reden: Update ]
djamilo
Ja, dat zou zomaar eens.. Letterlijk van alles kunnen zijn als je zo'n bericht plaatst zonder enige vorm van aanvullende info. Heb je DP geinstalleerd en aan staan bijvoorbeeld, wat was je huidige versie...
Nee, daar heb je helemaal gelijk in. In ieder geval in de zin dat de garantie op de hardware niet vervalt als je de software aanpast. Wil ik wel als kanttekening bijzetten dat als jij custom firmware gaat lopen schrijven en zo hardware molt het een beetje grijs gebied wordt. Ik kan mij goed voorstellen dat als het ooit tot een rechtzaak komt je in zo'n geval niet meer echt met zekerheid kan zeggen dat je die wint. In het geval van de DP: deze bied MS zelf aan, dus daar zal je in Nederland echt geen problemen mee moeten krijgen.Waah schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:41:
[...]
Volgens mij mag dat in Europa helemaal niet.... dus het kan in de voorwaarden staan... maar dat boeit niet![]()
Overigens is het aanpassen van de hardware ook niet altijd aanleiding voor het vervallen van de garantie. De "warranty void" zeggen dus ook niets hier. Je mag namelijk van een PC gewoon het RAM vervangen of een extra HDD aansluiten, zonder dat het recht op garantie vervalt. Zelfde geld voor een xbox. (maar ook daar zullen wel nog uitzonderingen op zijn).
Ik heb vanmiddag Cyan binnen gekregen op mijn developer lumia 925. Een vraag, ik zie nu ineens met enige regelmaat pijltjes die naar linksboven wijzen bij mijn wifi en telefoonverbinding (g, 3g etc) iconen. Wat houdt dit in? Dataverbruik?
youtube.com/@hisrep
Dat de verbinding wordt gebruikt voor data ontvangen /versturen.
en?djamilo schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:56:
Nu na 20 min. Herstarten en radartjes en data terugzetten is het toch nog steeds 8.0...hoe KAN dat nou?!!!!!
nee zo werkt het niet.The Dolf schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 01:37:
[...]
Ik had net hetzelfde. Waarschijnlijk worden de DP updates er eerst afgegooid voordat cyan wordt geïnstalleerd.
Heb trouwens een L520CV en de update werd een paar uur geleden aangeboden.
Nee, ik had 8.0 en na de uitgebreide update van vanmiddag is het nog steeds 8.0. Ik heb nu 8.0.10517.150
Baal ik van, wil zo graag eens foto's van bewegende mensen kunnen maken
Baal ik van, wil zo graag eens foto's van bewegende mensen kunnen maken
djamilo
Is er bij iemand wat bekend over usb OTG support? Ik heb een WP zonder sdkaart support. Zou mij mooi lijken als ik toch een flashdrive kan aansluiten met mijn muziek.
Als ik erop google zijn er wat geruchten, wat verborgen menuutjes, maar niks concreet.
Als ik erop google zijn er wat geruchten, wat verborgen menuutjes, maar niks concreet.
Goed mogelijk. Maar je kan dan vast wel vertellen hoe het wel werkt?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Misschien al eerder gevraagd, maar ik heb het volgende 'probleem'.
Ik gebruik af en toe het WordFlow keyboard, werkt super goed.. Maar bij sommige (korte) worden zoals 'ze' maakt het keyboard er 'ZE' van. Ook bijv. bij 'de' = "DE".
Enig idee hoe dit te verbeteren is? Niet een heel groot probleem, maar ziet af en toe raar uit in een zin :-)
Ik gebruik af en toe het WordFlow keyboard, werkt super goed.. Maar bij sommige (korte) worden zoals 'ze' maakt het keyboard er 'ZE' van. Ook bijv. bij 'de' = "DE".
Enig idee hoe dit te verbeteren is? Niet een heel groot probleem, maar ziet af en toe raar uit in een zin :-)
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Dat is al tijden bekend Niels en dat gaat ook niet veranderen. Ik heb daar al talloze berichten over gelezen. Je zou kunnen proberen 'ze', 'me' en wat al niet meer aan het woordenboek toe te voegen.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
En hoe voeg je woorden toe waar geen plusje voor komt te staan?
Soms wil ik wel eens woorden toevoegen. Dan selecteer ik ZE, maar komt er geen plusje tevoorschijn.
KUN je trouwens ook woorden verwijderen?
Soms wil ik wel eens woorden toevoegen. Dan selecteer ik ZE, maar komt er geen plusje tevoorschijn.
Helaas niet losNeutraleTeun schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:47:
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
De bedoeling van Windows Phone, althans ik heb nooit anders begrepen, is dat het woordenboek zelf-lerend is. Ik gebruik een aantal termen die ik voor mijn werk gebruik. Een woord als Nachterhoeker (hier wordt dat gelijk onderstreept) heb ik meerdere malen ingevoerd als tekst en na verloop van tijd komt het bij het typen van 'Nacht' als keuze beschikbaar. Daar heb ik nooit een + teken aan gegeven.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Hier net zo, soms is het wel eens iritant als je gauw wat in het engels plaatst en je hebt hem nog op nl staan, het nederlands woorden boek pakt deze woorden op te duur ook mee.GerCor schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:14:
De bedoeling van Windows Phone, althans ik heb nooit anders begrepen, is dat het woordenboek zelf-lerend is.
Nu is dat met engels niet zo'n probleem, maar wel als je vaak wat dialect gebruikt.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Verwijderd
Voor het bedrijf van mijn moeder wil zij waarschijnlijk een WP 8.1 toestel (waarschijnlijk een Lumia 930 maar dat doet er voor mijn vraag niet toe) aanschaffen. Nu heb ik een vraag, ik heb al gezocht maar kan het niet vinden, is het mogelijk om mail die je verzend vanaf je telefoon te synchroniseren met Outlook 2010 op de PC? (en andersom uiteraard) heb gezocht via Google maar heb het zelf niet kunnen vinden dus hoop dat ik het van mensen met ervaring zou kunnen horen of het wel of niet kan.
Nee, dat kan niet direct. Alleen via een IMAP/Exchange (ActiveSync) server gaat dat werken, maar alle grote e-mailproviders en de meeste bedrijven bieden wel 1 van beide (of allebei) aan. Alleen de provider mail en dergelijke vaak niet, maar daar moet je eigenlijk toch vanaf stappen, want bij overstappen van provider ben je anders niet blij.
Verwijderd
Ze heeft een info@websitenaam.nl emailadres wat we afnemen bij de hoster van de website. Weet zo niet of die een exchange server hebben, hoe kom ik daar achter? Contact opnemen met de hoster of kan ik daar zelf achter komen? Maar zonder exchange server ga ik het dus niet werkend krijgen?Caelorum schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:46:
Nee, dat kan niet direct. Alleen via een IMAP/Exchange (ActiveSync) server gaat dat werken, maar alle grote e-mailproviders en de meeste bedrijven bieden wel 1 van beide (of allebei) aan. Alleen de provider mail en dergelijke vaak niet, maar daar moet je eigenlijk toch vanaf stappen, want bij overstappen van provider ben je anders niet blij.
Imap of exchange. Een van die twee wordt waarschijnlijk wel ondersteund. Zou je in de control panel van de hosting wel ergens moeten vinden, maar er is geen plugin voor outlook/e-mailclients of een anders soort desktopprogramma dat direct de mail kan synchroniseren van de telefoon. Het zal dus via een server moeten verlopen. POP is wat dat betreft ouderwets en bevat geen mogelijkheid om te synchroniseren wat je wel en niet hebt gelezen en alle mail die je wilt synchroniseren moet je op de server opslaan, dus ook verzonden mail en drafts. IMAP en EAS doen die twee dingen wel en ondersteunen ook push mail, calender en contact synchronisatie.
Je zou het waarschijnlijk ook kunnen zien in de webmail van de hosting. Vaak staat daar of met koeienletters Exchange of staat er ergens wel een uitleg of overzicht van welke instellingen je moet invoeren voor IMAP.
Je zou het waarschijnlijk ook kunnen zien in de webmail van de hosting. Vaak staat daar of met koeienletters Exchange of staat er ergens wel een uitleg of overzicht van welke instellingen je moet invoeren voor IMAP.
[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 11-10-2014 20:46 ]
Verwijderd
Ik ga ernaar kijken.Caelorum schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:44:
Imap of exchange. Een van die twee wordt waarschijnlijk wel ondersteund. Zou je in de control panel van de hosting wel ergens moeten vinden, maar er is geen plugin voor outlook/e-mailclients of een anders soort desktopprogramma dat direct de mail kan synchroniseren van de telefoon. Het zal dus via een server moeten verlopen. POP is wat dat betreft ouderwets en bevat geen mogelijkheid om te synchroniseren wat je wel en niet hebt gelezen en alle mail die je wilt synchroniseren moet je op de server opslaan, dus ook verzonden mail en drafts. IMAP en EAS doen die twee dingen wel en ondersteunen ook push mail, calender en contact synchronisatie.
Ja, is zo makkelijk als Exchange of "other account" kiezen bij toevoegen van een account. Er wordt dan zo min mogelijk informatie gevraagd en zal de telefoon het een en ander aan standaard dingen proberen in te vullen. Tenzij er echt afwijkende zaken zijn geconfigureerd zal je allen nog gevraagd worden wat je precies wilt synchroniseren (contacten, mail, agenda's) en dan ben je in business.
Vermoed dat het proces net zo simpel zal zijn als op WM6. Wellicht op sommige punten zelfs simpeler
Vermoed dat het proces net zo simpel zal zijn als op WM6. Wellicht op sommige punten zelfs simpeler
Verwijderd
Helemaal top.Caelorum schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:59:
Ja, is zo makkelijk als Exchange of "other account" kiezen bij toevoegen van een account. Er wordt dan zo min mogelijk informatie gevraagd en zal de telefoon het een en ander aan standaard dingen proberen in te vullen. Tenzij er echt afwijkende zaken zijn geconfigureerd zal je allen nog gevraagd worden wat je precies wilt synchroniseren (contacten, mail, agenda's) en dan ben je in business.
Dan zit je bij WP denk ik wel goed. Er is weinig om echt verkeerd in te stellen
En als het echt niet werkt, misschien dan een Exchange Online/Office 365 mailbox voor haar werk domeinnaam regelen..? Dan werkt het zeker en heb je gelijk ook de Agenda / Contactpersonen sync ingeregeld.....daar wordt ze blij van hoor. Kost volgens mij iets van 4 euro per maand...Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:01:
[...]
Helemaal top.nog ff kijken of de hoster imap ondersteund en dan maar ff regelen binnenkort. Heb enkel ervaring met WM en Android persoonlijk, dus dat word zelf ook er even mee spelen natuurlijk.
(zal toch alle technische dingen moeten regelen waarschijnlijk haha)
[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 11-10-2014 21:13 ]
En voor 6E/maand meer heb je er meteen de laatste office bij ^^
[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 11-10-2014 21:23 ]
Verwijderd
Dat is altijd mogelijk inderdaad. Maar we prefereren natuurlijk de goedkoopste optie.TheVMaster schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:12:
[...]
En als het echt niet werkt, misschien dan een Exchange Online/Office 365 mailbox voor haar werk domeinnaam regelen..? Dan werkt het zeker en heb je gelijk ook de Agenda / Contactpersonen sync ingeregeld.....daar wordt ze blij van hoor. Kost volgens mij iets van 4 euro per maand...
Want agenda en contactpersonen werkt volgens mij ook gewoon met Outlook 2010 toch? Of denk ik te makkelijk?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2014 23:07 ]
Is er een manier om de livetiles zeg maar niet 'live' te krijgen. Al dat geflipper irriteert me nogal.
Ja, al is de plek waar outlook het spul neerzet niet altijd even logisch. In een aparte contactpersonen groep e.d. Moet je dus even goed naar kijkenVerwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:05:
[...] Want agenda en contactpersonen werkt volgens mij ook gewoon met Outlook 2010 toch? Of denk ik te makkelijk?agenda en contactpersonen werken zelfs met haar huidige symbian toestel dus daar heb ik niet eens bij stil gestaan.
Nope, niet mogelijk. Sommige apps bieden wel de mogelijkheid om de livetile uit te zetten. Dat zou moeten helpen. Verder moeten we denk ik wachten op WP9 voordat dat mogelijk is. Het kan namelijk wel in Windows 8(.1) en ik vermoed dat het in Windows 10 ook nog steeds kan.911GT2 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 08:41:
Is er een manier om de livetiles zeg maar niet 'live' te krijgen. Al dat geflipper irriteert me nogal.
In de app opties live tile uitschakelen?
Maar wat doe je eigenlijk zo lang op je homescreen dat je je daaraan kunt ergeren?
Maar wat doe je eigenlijk zo lang op je homescreen dat je je daaraan kunt ergeren?
Of een shortcut app downloaden. Shortcuts naar apps zijn meestal ook statisch. Maar goed, de klacht is m.i. een beetje onzinnig.
Een van de onderscheidende zaken bij Windows phone zijn de live tiles. Het is een beetje als klagen over de openheid van Android of de logische gebruikersinterface van IOS imho.
Ik vind het ook onrustig als mn telefoon naast me ligt op mn buro en ik zie de tiles bewegen in mn ooghoek.
Ik heb bijna al mn tiles op.kleintste formaat, stuk rustiger
Iemand een idee hoe je in WP8.1 de connectie forceert op 3G zodat er niet meer naar 2G geswitcht kan worden? Mijn Lumia gaat continu naar Edge en vervolgens bijna niet meer terug naar 3G/H+, tenzij ik dit handmatig doe. Ik heb gelezen over *#*#4636#*#* maar dat werkt niet.
Heb je hier misschien wat aan/Aghanim schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 09:57:
Iemand een idee hoe je in WP8.1 de connectie forceert op 3G zodat er niet meer naar 2G geswitcht kan worden? Mijn Lumia gaat continu naar Edge en vervolgens bijna niet meer terug naar 3G/H+, tenzij ik dit handmatig doe. Ik heb gelezen over *#*#4636#*#* maar dat werkt niet.
http://wmpoweruser.com/ti...-device-by-disabling-lte/
Die heb ik inderdaad gevonden alleen kan ik daar niet kiezen tussen 2G-3G-4G maar moet ik kiezen welke bands ik wil activeren/deactiveren zoals:
- LTE Band 1
- LTE Band 3
- LTE Band 7
- LTE Band 8
-LTE Band 20
- GSM DCS 1800
- E GSM 900
- B1-WCDMA 2100
- etc
Ik denk dat het uitzetten van E GSM 900 (dat is de enige die met E begint) waarschijnlijk Edge is. LTE zou ik ook uit kunnen zetten want ik heb geen 4G abonnement. WCDMA is volgens mij 3G en H+.
- LTE Band 1
- LTE Band 3
- LTE Band 7
- LTE Band 8
-LTE Band 20
- GSM DCS 1800
- E GSM 900
- B1-WCDMA 2100
- etc
Ik denk dat het uitzetten van E GSM 900 (dat is de enige die met E begint) waarschijnlijk Edge is. LTE zou ik ook uit kunnen zetten want ik heb geen 4G abonnement. WCDMA is volgens mij 3G en H+.
Dat is gek. Ik heb het even bij mij geprobeerd, maar kan daar onder settings wel kiezen tussen 2G-3G-4G
Als mijn telefoon naast me ligt dan is het scherm zwart?hjs schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 09:35:
Ik vind het ook onrustig als mn telefoon naast me ligt op mn buro en ik zie de tiles bewegen in mn ooghoek.
Raar. Als het netwerk op Auto staat kan ik niks instellen. Als ik handmatig kies dan krijg ik al die bands. Ik heb een 930, welk toestel gebruik jij? Heb overigens KPN.Tarabass schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:32:
Dat is gek. Ik heb het even bij mij geprobeerd, maar kan daar onder settings wel kiezen tussen 2G-3G-4G
Ik heb een 925, en zit bij Simyo.Aghanim schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 11:00:
[...]
Raar. Als het netwerk op Auto staat kan ik niks instellen. Als ik handmatig kies dan krijg ik al die bands. Ik heb een 930, welk toestel gebruik jij? Heb overigens KPN.
[ Voor 8% gewijzigd door Tarabass op 12-10-2014 11:25 ]
Dat dus...hjs schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 09:35:
Je zit ook op WP8.1 neem ik aan? Ik bij network type automatic/manual en meer niet.Tarabass schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 11:19:
[...]
Ik heb een 925, en zit bij Simyo.
[afbeelding]
Verwijderd
Ik zie het. Ook dat moet via je Windows live account. Wel balen dat je tegenwoordig niet meer offline kan synchroniseren.Caelorum schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 09:06:
[...]
Ja, al is de plek waar outlook het spul neerzet niet altijd even logisch. In een aparte contactpersonen groep e.d. Moet je dus even goed naar kijken
[...]
Nope, niet mogelijk. Sommige apps bieden wel de mogelijkheid om de livetile uit te zetten. Dat zou moeten helpen. Verder moeten we denk ik wachten op WP9 voordat dat mogelijk is. Het kan namelijk wel in Windows 8(.1) en ik vermoed dat het in Windows 10 ook nog steeds kan.
Ja, ik zit op 8.1 (geen Dev. Preview). Ik merk wel op dat de settings 'Cellular + Sim -> sim settings' invloed hebben, dat wil zeggen dat als je daar wat veranderd de settings waar we het over hebben gereset lijken te worden. Simyo is ook KPN, dus waar het verschil nu vandaan komt weet ik niet. Misschien dat iemand anders dit weet..Aghanim schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:20:
[...]
Je zit ook op WP8.1 neem ik aan? Ik bij network type automatic/manual en meer niet.
Agenda en Contactpersonen werken natuurlijk gewoon met Outlook 2010, maar dan heb je ze dus in je PST staan. Wil je ze dus ook op je Windows Phone / Windows Tablet / iPad / Android device, dan zul je dus een Cloud dienst moeten hebben : GMail, Outlook.com, of in jouw geval Office 365....Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:05:
[...]
Dat is altijd mogelijk inderdaad. Maar we prefereren natuurlijk de goedkoopste optie.(en als ik het zo hoor moet het gewoon werken als de email server maar imap ondersteunt.)
Want agenda en contactpersonen werkt volgens mij ook gewoon met Outlook 2010 toch? Of denk ik te makkelijk?agenda en contactpersonen werken zelfs met haar huidige symbian toestel dus daar heb ik niet eens bij stil gestaan.
Als je dat eenmaal gebruikt dan wil je niet meer terug naar de ouderwetse provider email....
Verwijderd
We gaan er nog maar even over nadenken. We willen eigenlijk niet over op 365 want 2010 werkt nog goed en 365 brengt weer maandelijkse kosten met zich mee. Het lijkt erop dat het ook via het outlook.com account kan. Offline lijkt helaas niet mogelijk te zijn (nogmaals, ik ben een groot voorstander van online werken, maar kan dat mijn moeder nog niet echt in het hoofd krijgenTheVMaster schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 17:37:
[...]
Agenda en Contactpersonen werken natuurlijk gewoon met Outlook 2010, maar dan heb je ze dus in je PST staan. Wil je ze dus ook op je Windows Phone / Windows Tablet / iPad / Android device, dan zul je dus een Cloud dienst moeten hebben : GMail, Outlook.com, of in jouw geval Office 365....
Als je dat eenmaal gebruikt dan wil je niet meer terug naar de ouderwetse provider email....
Wat ik me afvraag (en me ook aan stoor).. met de 8.1 update is de optie verdwenen om je wifi automatisch uit te laten schakelen* als het scherm uit is. Die optie is nog steeds niet terug...
*Of meer technisch correct: daar de standaard was bij WP om wifi automatisch uit te schakelen, werd in 7.5 of in 7.8 juist de optie geïntroduceerd om wifi ingeschakeld te laten. Maar nu is op de optie verdwenen en blijft de wifi aanstaan.
*Of meer technisch correct: daar de standaard was bij WP om wifi automatisch uit te schakelen, werd in 7.5 of in 7.8 juist de optie geïntroduceerd om wifi ingeschakeld te laten. Maar nu is op de optie verdwenen en blijft de wifi aanstaan.
[ Voor 41% gewijzigd door Eagle Creek op 12-10-2014 19:56 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Via outlook.com werkt het zeker. Offline kan je dan ook nog wel werken, maar dan synchroniseert het alleen niet ^^ Maar zolang je internet via een vaste lijn hebt (incl wifi) en internet via mobiel kan er weinig misgaan denk ik. Dan heb je twee manieren om alsnog te synchroniseren. Dus mocht je vaste internet of je mobiele internet er uit liggen kan er nog niet verkeerd gaan (want je kan tetheren via usb of wifi),Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:30:
[...] Het lijkt erop dat het ook via het outlook.com account kan. Offline lijkt helaas niet mogelijk te zijn (nogmaals, ik ben een groot voorstander van online werken, maar kan dat mijn moeder nog niet echt in het hoofd krijgen)
Denk ook niet dat het de bedoeling is dat deze terugkomt. MS had wat onderzoek gedaan en is tot de conclusie gekomen dat het in de meeste gevallen nadelig is voor de accuduur en daarom laten ze het gewoon permanent aanstaan. Dat is iig. wat ik hier en daar heb gelezen hierover. Heb er geen officiële bron van gezien (maar ben ook niet echt op zoek gegaan).Eagle Creek schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 19:54:
Wat ik me afvraag (en me ook aan stoor).. met de 8.1 update is de optie verdwenen om je wifi automatisch uit te laten schakelen* als het scherm uit is. Die optie is nog steeds niet terug...[...]
[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 12-10-2014 23:55 ]
Verwijderd
Snap ik.Caelorum schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 23:53:
[...]
Via outlook.com werkt het zeker. Offline kan je dan ook nog wel werken, maar dan synchroniseert het alleen niet ^^ Maar zolang je internet via een vaste lijn hebt (incl wifi) en internet via mobiel kan er weinig misgaan denk ik. Dan heb je twee manieren om alsnog te synchroniseren. Dus mocht je vaste internet of je mobiele internet er uit liggen kan er nog niet verkeerd gaan (want je kan tetheren via usb of wifi),
[...]
Denk ook niet dat het de bedoeling is dat deze terugkomt. MS had wat onderzoek gedaan en is tot de conclusie gekomen dat het in de meeste gevallen nadelig is voor de accuduur en daarom laten ze het gewoon permanent aanstaan. Dat is iig. wat ik hier en daar heb gelezen hierover. Heb er geen officiële bron van gezien (maar ben ook niet echt op zoek gegaan).
Als je op Android een beetje in de custom rom scene zit en daarbij ook battery tweaks toepast dan is 'wifi always on' één van de tips/tweaks die als belangrijk worden genoemd om je batterij te sparen. Dus mijn beeld is dat dit klopt.Caelorum schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 23:53:
Denk ook niet dat het de bedoeling is dat deze terugkomt. MS had wat onderzoek gedaan en is tot de conclusie gekomen dat het in de meeste gevallen nadelig is voor de accuduur en daarom laten ze het gewoon permanent aanstaan. Dat is iig. wat ik hier en daar heb gelezen hierover. Heb er geen officiële bron van gezien (maar ben ook niet echt op zoek gegaan).
Kan het niet terugkomen als privacy feature?
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Wellicht, maar misschien moet je dan wifi en bluetooth gewoon permanent uitdoen. En als je dan toch bezig bent ook even die NFC chip eruit solderen...
Velen maken nog steeds de fout om het eea te vergelijken met android of ios.
Wp gaat anders om met bepaalde bronnen en of hardware.
Ik merk dat gewoon in het dagelijks gebruik, waar ik eerder in droid alles uitzette heb ik nu gewoon aan staan en behaal rustig een paar dagen. Dit in tegenstelling tot menig droid toestel.
Wp gaat anders om met bepaalde bronnen en of hardware.
Ik merk dat gewoon in het dagelijks gebruik, waar ik eerder in droid alles uitzette heb ik nu gewoon aan staan en behaal rustig een paar dagen. Dit in tegenstelling tot menig droid toestel.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Verwijderd
Ik heb een Lumia 920 met Cyan geinstalleerd. Van het ene op het andere moment toont de map "Foto's" geen afbeeldingen meer, maar is deze helemaal leeg. Ook alle foto's bij mijn contactpersonen zijn verdwenen. De foto's voor mijn lockscreen zitten er vreemd genoeg nog wel in.
Ook wanneer ik hem aan mijn PC hang, zie ik nog alle foto's in de folder structuur...
Als ik nieuwe foto's maak komen deze wel naar voren in de map afbeeldingen.
Ik kan natuurlijk alle foto's weer terugzetten vanuit Onedrive, maar vroeg me af of er een andere manier is
Ook wanneer ik hem aan mijn PC hang, zie ik nog alle foto's in de folder structuur...
Als ik nieuwe foto's maak komen deze wel naar voren in de map afbeeldingen.
Ik kan natuurlijk alle foto's weer terugzetten vanuit Onedrive, maar vroeg me af of er een andere manier is
Ik heb een tijdje de DP gedraait, en heb nu de update uitgezet (dus draai nog de developer preview, maar update niet langer in de hoop op de officiele 8.1 van samsung)
Nu heb ik alleen sinds kort dat de telefoon bij het unlocken ontzettend traag is. Voordat het scherm aangaat duurt het soms wel enkele seconden. waar dat voorheen instant was. En daarna is die ook nog even traag lijkt het.
Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Nu heb ik alleen sinds kort dat de telefoon bij het unlocken ontzettend traag is. Voordat het scherm aangaat duurt het soms wel enkele seconden. waar dat voorheen instant was. En daarna is die ook nog even traag lijkt het.
Geheugen bijna vol? Mijn 920 werd best traag toen hij bijna vol zat.
Beta lockscreen in het verleden geïnstalleerd?Waah schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:14:
Ik heb een tijdje de DP gedraait, en heb nu de update uitgezet (dus draai nog de developer preview, maar update niet langer in de hoop op de officiele 8.1 van samsung)