[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 66 Laatste
Acties:

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 19:55
Anteros schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:55:
Ik dacht dat je met Windows Phone altijd updates gepushed kreeg vanuit Microsoft. Ala Apple? Maar nu blijkt dat alsnog de device vendor er tussen zit en dus de boel tegen kan houden? Wat is het verschil met Android eigenlijk? Niks toch?

Of begrijp ik het nu verkeerd?
De developer preview word door microsoft zelf gegeven, maar daarin fixen ze alleen kiritieke bugs en bugs die op elk toestel voorkomen.

Toestel specifieke bugs moeten de fabrikanten vaak zelf oplossen, ook zitten er in de dev preview niet alle drivers m

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:40
Dus uiteindelijk ben je nog steeds afhankelijk van je toestel vendor? Als Samsung bepaalt dat zij geen updates meer levert voor WP8, dan houdt het gewoon op. Uiteindelijk zal dan het Samsung toestel ook niet meer naar bv WP9 geupdatet kunnen worden omdat Samsung haar support gestopt heeft.

Correct?

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Anteros schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:20:
Dus uiteindelijk ben je nog steeds afhankelijk van je toestel vendor? Als Samsung bepaalt dat zij geen updates meer levert voor WP8, dan houdt het gewoon op. Uiteindelijk zal dan het Samsung toestel ook niet meer naar bv WP9 geupdatet kunnen worden omdat Samsung haar support gestopt heeft.

Correct?
Vlgs. mij krijgt iedereen de wp 8.1 8.1.1 etc.van Microsoft is het OS.
Firmware is fabrikant afhankelijk zoals cyan en dadelijk denim van de fabrikant(Nokia)
Het lijkt me wel, als de fabrikant de goede firmware c.q. drivers, niet levert, kan het os niet updaten.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 15:12
Ik controleerde net de updates bij kaarten. Er is een (erg kleine) update beschikbaar.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:17
Deels, ja. Microsoft pusht de OEMs wel iets meer dan Google om de laatste versies van het OS op de telefoons te krijgen.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Ik heb in de (inmiddels anderhalf jaar?) dat ik mijn Ativ S heb iig al meer updates gehad dan ik bij alle Android telefoons ooit bij elkaar opgeteld heb gehad.
RoJan schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:43:
[...]

Nou.... dat valt nog te bezien. Voor jou misschien, maar ik heb uiteindelijk de ATIV-S ingeruild voor een Nokia omdat ik het zat was om te blijven wachten op mijn updates. :( Ik had nog geen GDR2 terwijl de halve WP-wereld al op GDR3 zat. En ja, het was een netjes in Nederland gekochte ATIV-S. Uiteindelijk heb ik geforceerd, via die landcodes, GDR2 erop gekregen, maar dat werkte vervolgens niet meer met GDR3. Met Nokia geen last van gehad. Alles komt netjes op tijd binnen. :Y
Mjah, de mijne is ook een Nederlandse telefoon. En mijn updates kwamen altijd exact op tijd binnen. Eerlijk is eerlijk, MS kan er ook weinig aan doen dat er in Nederland zoveel dozenschuivers zijn die lekker middels grijze import veel winst denken te kunnen maken. Want dat was er waarsch. Bij jouw toestel aan de hand. Lekker goedkoop in het buitenland gekocht en vervolgens met flinke winst aan jou doorverkocht. Zou dus ook niet meer bij die winkel bestellen dan. ;)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

En er is weer een update voor DP preview 8.1.1
8.10.14176.243 komt nu binnen op mijn 1020 DP

edit: nog niet de cyan update zie ik nu.....

[ Voor 20% gewijzigd door GiLeX op 24-09-2014 19:39 ]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Caelorum schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:51:
[...]

Deels, ja. Microsoft pusht de OEMs wel iets meer dan Google om de laatste versies van het OS op de telefoons te krijgen.
Dat pushen zal inderdaad, misschien zelfs nog wel tegen een vorm van beloning, maar het is voor OEMs ook veel eenvoudiger om een update van Microsoft te verwerken. Niet zo makkelijk als Apple het met iOS heeft want die hebben immers ook het beheer over alle hardware, maar wel veel makkelijker dan het op Android is omdat er simpelweg veel minder versplintering is door de hardware eisen die Microsoft neerlegt en dat het niet wordt toegestaan om grote wijzigingen aan het OS door te voeren.

Overigens durf ik niet te zeggen dat Google OEMs niet pushed, maar het ecosysteem leent zich simpelweg niet voor snelle updates en dat wordt grotendeels veroorzaakt door al die eigen launchers e.d. Dat is ook zonder twijfel en op eenzame hoogte het grootste probleem met Android.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

"Build 8.10.14176 starts rolling today to developer preview participants, and provides a bunch of performance improvements and general fixes. One of the important fixes addresses an issue some folks were seeing during the update process – the 80188308 error – which resulted from running out of storage space in the system partition during update. We expect this fix to solve the update issue for most users."
aldus windows blog

nog steeds geen cyan helaas, maaar die zal er volgens de blog er ook eindelijk aan moeten komen.
De Cyan update gaat in fases de komende dagen als ik het goed lees

[ Voor 10% gewijzigd door GiLeX op 24-09-2014 19:50 ]

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
GiLeX schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:49:
[...]
aldus windows blog

nog steeds geen cyan helaas, maaar die zal er volgens de blog er ook eindelijk aan moeten komen.
De Cyan update gaat in fases de komende dagen als ik het goed lees
En dan moet je aangeven in de Developer Preview app dat je tijdelijk geen updates meer wilt ontvangen voor de DP, zodat hij gaat zoeken op de Nokia servers. Maar nog geen cyan update voor mijn 930 helaas. :/

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
CokeZero schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:11:
[...]

En dan moet je aangeven in de Developer Preview app dat je tijdelijk geen updates meer wilt ontvangen voor de DP, zodat hij gaat zoeken op de Nokia servers. Maar nog geen cyan update voor mijn 930 helaas. :/
uhh, op je 930 heb je al cyan ?

Ben nu btw een update voor mijn l930 aan het binnen halen :D

Meer info over deze update.

[ Voor 27% gewijzigd door vali op 24-09-2014 20:39 ]

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
vali schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:15:
[...]

uhh, op je 930 heb je al cyan ?

Ben nu btw een update voor mijn l930 aan het binnen halen :D

Meer info over deze update.
Nee nog een update voor cyan, die het paarse scherm probleem oplost. Firmware update. ;)

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:49

Radeon

Today is a good day to die

Net de update voor de developer versie geïnstalleerd, maar weet niet ze hebben gedaan maar alles gaat ineens een stuk vlotter en soepeler @lumia920

It's never easy.....

• vali
Radeon schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:14:
Net de update voor de developer versie geïnstalleerd, maar weet niet ze hebben gedaan maar alles gaat ineens een stuk vlotter en soepeler @lumia920
Heb het idee dat mijn Lumia 930 ook sneller is. Viel mij gelijk op met het browsen.

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
Voelt hier ook iets sneller (Ativ S)

• Anteros
Ik ben me nu enkele dagen flink aan het inlezen vwb Windows Phone. Dit omdat ik er aan zit te denken om de 930 aan te schaffen. Nu heb ik deze exercitie een klein half jaar eerder gedaan, maar toen durfde ik er helaas niet aan. Ik kreeg toen ook het gevoel dat Microsoft nogal langzaam is met het uitrollen van updates. De uitrol van WP8.1 en de Lumia Cyan release duurde een eeuwigheid naar mijn idee. Dat vind ik een nadeel omdat WP nog een heel stuk achter iOS/Android zit. Ik denk dat Microsoft snel functionaliteit toe moet voegen en bugs moet pletten om op die manier WP8 aantrekkelijker te maken voor de grote massa.

Echter krijg ik nu de indruk dat Microsoft actiever is geworden. Is dit ook zo, of is het alleen maar mijn perceptie?

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:29

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Dat is jouw perceptie, slechts. Ze zijn zo traag als stront tegen de muur op. Maar Windows 8.1 en Windows Phone 8.1 zijn voor mij ruim voldoende. Wat ik waardeloos vind aan Microsoft is dat ze in veel te weinig landen hun producten verkopen. Gisteren brachten ze de update 8.1.1 uit voor de Lumia 930 maar dan weer alleen in een paar landen. Gaat helemaal nergens over. Niet dat ik zit te springen om de update maar waarom nou niet gelijk alle Lumia's? Het enig voordeel is dat het forum van WPCentral volloopt met reacties die vaak erg grappig zijn.

Hoe dan ook, ik vind zowel mijn Lumia 930 als ook mijn Surface 2 meer dan geweldig. De rest, zoals Android of iOS boeit me totaal niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Wel de updates van Android/Samsung in vergelijk met Wp vindt ik meer dan het naadje.
Heb een Tab en een Note die maar een paar updates hebben gehad en de grote beveiligingslekken die keer op keer beschreven worden ( vorige week geloof ik zelfs nog ) worden niet gedicht, ook niet met een patch.
Nog maar te zwijgen over de lowbudget toestellen.
Oké je kan kiezen voor een custom rom, maar is dat nu de weg om in te slaan.
Wp neemt deze wel mee in de updates, zelf de goedkope 520 wordt nog steeds meegenomen.
De wijze van de uitrol van de updates, tja dat zal altijd een heikelpunt blijven.
Maar daar zijn wel oplossingen voor te vinden, via omwegen kan je gewoon de originele firmware flashen.
Is niet netjes natuurlijk maar de mogelijkheid is er.
Nee, ik heb geen klachten voor wat de updates betreft en voor wat de toestellen mij zelf bieden.
Ze zijn werkbaar en voldoen aan mijn wensen en eisenpakket.
Tegen de tijd dat mijn toestel vervangen moet worden kijk ik dan wel weer verder.
De kans is reel aanwezig dat het wederom een WP toestel wordt.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• vali
GerCor schreef op donderdag 25 september 2014 @ 00:00:
Dat is jouw perceptie, slechts. Ze zijn zo traag als stront tegen de muur op. Maar Windows 8.1 en Windows Phone 8.1 zijn voor mij ruim voldoende. Wat ik waardeloos vind aan Microsoft is dat ze in veel te weinig landen hun producten verkopen. Gisteren brachten ze de update 8.1.1 uit voor de Lumia 930 maar dan weer alleen in een paar landen. Gaat helemaal nergens over. Niet dat ik zit te springen om de update maar waarom nou niet gelijk alle Lumia's? Het enig voordeel is dat het forum van WPCentral volloopt met reacties die vaak erg grappig zijn.

Hoe dan ook, ik vind zowel mijn Lumia 930 als ook mijn Surface 2 meer dan geweldig. De rest, zoals Android of iOS boeit me totaal niet.
Microsoft heeft nou eenmaal een andere manier van updates releasen en wees er eigenlijk maar blij mee. Wil je dan liever de manier zoals Apple het hanteert en nu stuk op stuk blunders aan het maken is?

Als er nu blijkt dat er problemen zijn met de update voor de l930, dan kunnen ze hem nog stoppen met uit rollen.

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 25-09-2014 07:55 ]

• Waah
  • Laatst online: 22:32
Anteros schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:40:
Ik ben me nu enkele dagen flink aan het inlezen vwb Windows Phone. Dit omdat ik er aan zit te denken om de 930 aan te schaffen. Nu heb ik deze exercitie een klein half jaar eerder gedaan, maar toen durfde ik er helaas niet aan. Ik kreeg toen ook het gevoel dat Microsoft nogal langzaam is met het uitrollen van updates. De uitrol van WP8.1 en de Lumia Cyan release duurde een eeuwigheid naar mijn idee. Dat vind ik een nadeel omdat WP nog een heel stuk achter iOS/Android zit. Ik denk dat Microsoft snel functionaliteit toe moet voegen en bugs moet pletten om op die manier WP8 aantrekkelijker te maken voor de grote massa.

Echter krijg ik nu de indruk dat Microsoft actiever is geworden. Is dit ook zo, of is het alleen maar mijn perceptie?
Ik denk ook dat het een kwestie van perceptie is. Als een nieuwe Android versie uitkomt, duurt het vaak maanden voordat Samsung en anderen een update krijgen, als ze die al krijgen.
Dat gaat, in dat opzicht, bij Windows Phone een stuk sneller. tussen officiele release van WP8.1 en het daadwerkelijk ontvangen op de Nokia's zit 1 a 2 maanden. Dat is best rap. Volgens mij kan de Nexus dat alleen sneller, al weet ik dat niet uit eigen ervaring.

Maar door de Dev Preview van Microsoft LIJKT het heel lang te duren... omdat iedereen het eigenlijk al draait... maar de officiele maar niet lijkt te komen.

Persoonlijk vind ik het handig dat je kan kiezen tussen de Beta, of wachten. De beta wordt best vaak geupdate en dan kan je toch de features gebruiken die in 8.0 niet zitten. (ik kan niet meer terug naar 8.0, met alle verbeteringen). Enige jammere is dat de camera nog niet altijd lekker werkt op mijn Samsung Ativ S. Maar samsung is dat ook erg traag met updates >:) .

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
GerCor schreef op donderdag 25 september 2014 @ 00:00:
Gisteren brachten ze de update 8.1.1 uit voor de Lumia 930 maar dan weer alleen in een paar landen. Gaat helemaal nergens over. Niet dat ik zit te springen om de update maar waarom nou niet gelijk alle Lumia's?
Omdat localisatie tamelijk complex en tijdrovend is?

• GerCor

GerCor

HooksForFeet schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:14:
[...]

Dat weten we ondertussen wel. Maar het is van de zotte dat MS bezig is met de 8.1.1. update (gisteravond) voor developers preview en de Icon, de Amerikaanse tegenhanger van de 930, maar ook merken als HTC en Samsung nog steeds op Windows Phone 8 zitten. Dan weet je dus eigenlijk niet waar je goed aan doet als je een Windows Phone koopt. Welke moet je hebben om ook de updates te krijgen?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 09:55
HooksForFeet schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:14:
[...]

Zoiets waarschijnlijk én omdat een geleidelijke / gefaseerde uitrol safer is mbt fouten en dergelijke. Zoals het nu gaat vind ik het wel fijn, als je je gewoon op de normale versie houdt krijg je de updates vroeg of laat wel. En als je ze wat sneller wilt kan je via de DP review de nieuwste WP meteen krijgen en via de Nokia software recovery tool de laatste firmware. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
GerCor schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:28:
[...]

Dat weten we ondertussen wel. Maar het is van de zotte dat MS bezig is met de 8.1.1. update (gisteravond) voor developers preview en de Icon, de Amerikaanse tegenhanger van de 930, maar ook merken als HTC en Samsung nog steeds op Windows Phone 8 zitten. Dan weet je dus eigenlijk niet waar je goed aan doet als je een Windows Phone koopt. Welke moet je hebben om ook de updates te krijgen?
Ik had er geen idee van dat andere merken achtergesteld worden.. Nou mag er ook wel gezegd worden dat HTC en Samsung nou niet heel denderend veel investeren in windows phone, hun aanbod is nogal magertjes zeg maar. Wellicht dat dat een wisselwerking is tussen de houding van Microsoft en de investeringsdrang van die merken. Tot nog toe zit je met een lumia kwa updates prima.

[ Voor 42% gewijzigd door analogworm op 25-09-2014 09:31 ]

• HooksForFeet
GerCor schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:28:
[...]

Dat weten we ondertussen wel.
Waarom vraag je het dan nog een keer?

Wat updates betreft trouwens: net de nieuwe update ontvangen. Ik kijk nu al iets van een half uur naar de tandwielen met 0% op de progress bar. Hoop dat dit geen voorbode is van iets ergs.

[ Voor 33% gewijzigd door HooksForFeet op 25-09-2014 09:36 ]

• Anteros
Bedankt voor jullie reacties. Het lijkt er een beetje op dat de Lumia's de Nexusses zijn van Android. In beide OS gevallen is het dus het beste om een van deze telefoons te kopen als je verzekerd wil zijn van support en updates.

Jammer maar helaas. Maar goed, de Lumia 930 blijft voor mij vooralsnog interessant :). Op dit moment probeer ik met inlezen te bepalen of WP8.1 een alternatief kan zijn voor mijn Nexus 5 Android toestel. Op sommige punten wel, op andere punten twijfel ik nog....

• GerCor

GerCor

Sommige Lumia's, dat bedoel ik juist. Maar met de 930 zit je volgens mij wat de Lumia's betreft prima.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik ben ondertussen eigenlijk vergeten wat er voor bijzonders in Cyan zit dat ik het nodig heb :+

En van zo'n pagina denk ik ook steeds, heb ik al met 8.1.1

[ Voor 41% gewijzigd door hjs op 25-09-2014 09:54 ]

• Caelorum
Ik dacht dat dat gedoe met Samsung en HTC kwam doordat zij nog niet de benodigde firmware updates de deur uit hebben gedaan?

• xxxneoxxx
Caelorum schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:59:
Ik dacht dat dat gedoe met Samsung en HTC kwam doordat zij nog niet de benodigde firmware updates de deur uit hebben gedaan?
Mjah, "dat gedoe" is nogal breed. Bugs in 8.1 e.d. zijn toe te schrijven aan firmware welke nog niet beschikbaar is (en volgens onofficiele bronnen qua uitrol tegengehouden wordt door MS). Deze bugs zijn onder andere: een ringtone welke terug sprint naar standaard na een reboot, bluetooth welke erg buggy is, en algehele performance verslechtering en verminderde battery life t.o.v. 8.0.

Het uberhaubt niet kunnen updaten naar DP 8.1.1 is een ander verhaal, alhoewel daar waarsch. ook wel specifiek een oudere firmware update aan ten grondslag ligt. Het lijkt er op dat met firmware updates bij sommige toestellen, o.a. de Ativs, in het verleden er iets in partitionering op de toestellen gewijzigd is. Daardoor is een bepaalde partitie nu te klein om tijdelijk data van de GDR1 van 8.1 DP (dus: 8.1.1) te kunnen wegschrijven, waardoor deze update mislukte. De update welke gisteren uit kwam via de DP app, schijnt dit te verhelpen.

Heb zelf de laatste update vanuit MS via het DP programma nog niet geprobeerd op mijn Ativ - ik wacht liever eerst ervaringen van andere af op dat vlak.

• Kraanmachinist
xxxneoxxx schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:38:
[...]

Heb zelf de laatste update vanuit MS via het DP programma nog niet geprobeerd op mijn Ativ - ik wacht liever eerst ervaringen van andere af op dat vlak.
De laatste update heeft mijn Ativ S alleen maar sneller gemaakt, animaties gaan soepeler en geen hervattings schermen meer (zelfs whatsapp niet)

• xxxneoxxx
Oh, tof. Toch maar eens gaan updaten van. Thnx Kraanmachinist! 😃

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Heb de update gedaan maar nog steeds Black. Maar als ik dit lees:
Microsoft has just issued a statement and recommends users downgrade the Windows Phone 8.1 Preview for Developers to commercial software before downloading the Lumia Cyan update.
En ik las dat ze gewoon geen Cyan versturen aan telefoons die de DP draaien, maar dat kan ik even zo snel niet terugvinden.

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 16:55
Ik lees toch iets anders...

Finally, we know that many of you Lumia users on Developer Preview have been patiently waiting for the Lumia Cyan update. We started delivering the Cyan update to a few Lumia devices a few weeks ago, and are targeting a whole lot more starting today. We’ll continue to add more Lumia devices every couple of days over the coming weeks until we bring everyone up to the latest.

Xbox Live Knalle Arie

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Las net dit van Matthijs H
even om een idee te krijgen, er zijn meer dan 1300 updates voor alle verschillende phones
Beetje geduld dus nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Tropicc schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:01:
Heb de update gedaan maar nog steeds Black. Maar als ik dit lees:

[...]

En ik las dat ze gewoon geen Cyan versturen aan telefoons die de DP draaien, maar dat kan ik even zo snel niet terugvinden.
Dit klopt niet meer, ze brengen juist met de laatste DP update de mogelijkheid dat gebruikers met DP de cyaan update kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:32
Kraanmachinist schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:22:
[...]

De laatste update heeft mijn Ativ S alleen maar sneller gemaakt, animaties gaan soepeler en geen hervattings schermen meer (zelfs whatsapp niet)
Camera ook gefixt? of had je geen reboots met de camera (en flashen na een foto als je geen flits wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:49
Waah schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:29:
[...]

Camera ook gefixt? of had je geen reboots met de camera (en flashen na een foto als je geen flits wil)
Nee, nog steeds flitsen hier

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Is het gebruikelijk dat Windows Phone na een crash van het OS opnieuw opstart en dan om de sim pincode vraagt? Het vervelende is dan dat ik ongemerkt een hele tijd onbereikbaar ben. Mijn oude Symbian telefoon startte in zo'n geval wel weer gewoon op zodat je bereikbaar bleef.

Of is het crashen van het OS een kinderziekte op mijn Lumia 530?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Comp-Freak schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:51:
Is het gebruikelijk dat Windows Phone na een crash van het OS opnieuw opstart en dan om de sim pincode vraagt? Het vervelende is dan dat ik ongemerkt een hele tijd onbereikbaar ben. Mijn oude Symbian telefoon startte in zo'n geval wel weer gewoon op zodat je bereikbaar bleef.

Of is het crashen van het OS een kinderziekte op mijn Lumia 530?
Na het crashen start hij inderdaad opnieuw op als dat mogelijk is. Hij vraagt dan altijd om de sim code.

Het is trouwens niet gebruikelijk dat het OS crashed. Incidenteel komt het voor, maar als jij het al vaker hebt gehad in korte tijd, dan zou ik de telefoon voor reparatie aanbieden (garantie).

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Tenzij je het uit zet, de SIM pin code. De Ativ S start ook uit zichzelf opnieuw op als deze geen bereik heeft voor bepaalde tijd. Met bereikbaarheidsdiensten in de nachtelijke uren niet echt wenselijk. 'Oplossing' is om de SIM pin code te disabelen. Op het apparaat zelf kan je ook een lock screen pincode zetten. Als deze aan staat en de sim pin uit, meldt het toestel zichzelf wel netjes opnieuw aan op het netwerk bij een onverwachte reboot. Wel zo handig.

Maar een Nokia die zomaar regelmatig uit zichzelf opnieuw opstart lijkt mij niet goed nee.

[ Voor 4% gewijzigd door xxxneoxxx op 26-09-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Beste allen,

Ik heb destijds de developer test op mijn nokia lumia gezet om Phone 8.1 erop te zetten maar ik krijg nu om de 2 weken een systeem update en dan gaat de telefoon weer diezelfde update draaien.
Enig idee wat ik moet doen? terug naar fabrieksintellingen?
ik krijg dan na installatie preview voor developers is succesvol geinstalleerd., lijkt wel of de telefoon in een loop zit. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door mrcosmo op 26-09-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Heb je de preview for developers al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Het is in ieder geval niet normaal...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
basset schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:59:
[...]

Nee, nog steeds flitsen hier
Bij proshot heb ik dit probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50

Sebazzz

3dp

Echt Xbox Music... Wil je een 'artiest' afspelen, dan gaat de app de nummers op alfabet afspelen in plaats van per album op volgorde van nummer 8)7

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Kraanmachinist schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:22:
[...]

Bots. Inderdaad, animaties stuk sneller, ziet er binnen het os een stuk soepeler uit. Wel opgevallen dat sommige apps dan weer een stuk stroever lijken te lopen qua user interface dan voor de update.. Maar misschien dat dat even aan mijn verbinding gelegen heeft of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55
Sebazzz schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:15:
Echt Xbox Music... Wil je een 'artiest' afspelen, dan gaat de app de nummers op alfabet afspelen in plaats van per album op volgorde van nummer 8)7
Dat lijkt mij een vrij logische volgorde eigenlijk? Albums verschillen nog wel eens en kunnen ook dubbele varianten hebben. Waar zet je dan het nummer neer. Bij de "best-of" of bij het originele album?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Sebazzz schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:15:
Zorg dat je mp3 tags goed staan ingevuld. Een programma waarmee je prima de mp3 tags kan editen is bijvoorbeeld MediaMonkey

• Kraanmachinist
Swerfer schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 09:33:
[...]

Zorg dat je mp3 tags goed staan ingevuld. Een programma waarmee je prima de mp3 tags kan editen is bijvoorbeeld MediaMonkey
De ingebouwde id3 tag editor van windows doet dit echter ook erg goed

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Kraanmachinist schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 10:59:
[...]

De ingebouwde id3 tag editor van windows doet dit echter ook erg goed
Waar kan ik deze vinden op o.a. mijn L930 of mijn Surface RT?

• Sebazzz
  • Laatst online: 20:50

Sebazzz

3dp

Swerfer schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 09:33:
[...]

Mijn ID3 tags staan prima, het is gewoon raar gedrag die in de applicatie is geïmplementeerd. De Zune (Music) app op Windows Phone 7.5 deed het prima.
Martinspire schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 22:20:
[...]

Dat lijkt mij een vrij logische volgorde eigenlijk? Albums verschillen nog wel eens en kunnen ook dubbele varianten hebben. Waar zet je dan het nummer neer. Bij de "best-of" of bij het originele album?
Afspelen album tot album is toch veel logischer? Dit geldt zeker als sommige nummers afhankelijk van volgorde zijn omdat ze in elkaar overvloeien.

[ Voor 34% gewijzigd door Sebazzz op 27-09-2014 15:55 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik las laatst ergens dat Windows Phone 8.1 ondersteuning heeft voor iCloud mail/agenda/contacten. Wat klopt hiervan en tot hoever gaat die ondersteuning? Worden de iCloud mail aliassen bijvoorbeeld ondersteund? :)

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Reb87 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:02:
Ik las laatst ergens dat Windows Phone 8.1 ondersteuning heeft voor iCloud mail/agenda/contacten. Wat klopt hiervan en tot hoever gaat die ondersteuning? Worden de iCloud mail aliassen bijvoorbeeld ondersteund? :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LRjOlkQtchUcyA80FkJS4NBJ/full.png

Een iCloud account kan je dus toevoegen, maar hoe het zit met mail, agenda en contacten en de synchronisatie dat weet ik niet.

Edit:

http://www.ijsmblog.com/2...-81-builds-in-icloud.html

http://www.computerworld....windows-phone-8-1---.html

Voor de laatste: Scoll omlaag en lees de tekst naast de afbeelding van de kalender...

[ Voor 20% gewijzigd door Swerfer op 27-09-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
xxxneoxxx schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:41:
Ik heb in de (inmiddels anderhalf jaar?) dat ik mijn Ativ S heb iig al meer updates gehad dan ik bij alle Android telefoons ooit bij elkaar opgeteld heb gehad.

[...]

Mjah, de mijne is ook een Nederlandse telefoon. En mijn updates kwamen altijd exact op tijd binnen. Eerlijk is eerlijk, MS kan er ook weinig aan doen dat er in Nederland zoveel dozenschuivers zijn die lekker middels grijze import veel winst denken te kunnen maken. Want dat was er waarsch. Bij jouw toestel aan de hand. Lekker goedkoop in het buitenland gekocht en vervolgens met flinke winst aan jou doorverkocht. Zou dus ook niet meer bij die winkel bestellen dan. ;)
CoolBlue?? Normaliter toch wel betrouwbaar. Ik heb nu een Lumia 1320 zelf geïmporteerd uit HongKong. Altijd bij de eerste geüpdate telefoons. En verder gewoon 100% Nederlands in te stellen. Dan maar geen 'echt' Nederlands toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Sebazzz schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:54:
Afspelen album tot album is toch veel logischer? Dit geldt zeker als sommige nummers afhankelijk van volgorde zijn omdat ze in elkaar overvloeien.
Ik heb dat ook wel eens geopperd, maar toen kreeg ik de opmerking dat ik te oud ben. Ik denk in albums en dat schijnt 'uit' te zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

RoJan schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:55:
[...]

Ik heb dat ook wel eens geopperd, maar toen kreeg ik de opmerking dat ik te oud ben. Ik denk in albums en dat schijnt 'uit' te zijn. 8)7
Tegenwoordig zijn playlists 'in'. Misschien van al je albums playlists maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn Facebook live tile op medium grootte laat alleen maar mijn cover foto zien op het home screen. Hoe kan ik de Facebook tile op medium grootte laten variëren tussen verschillende Facebook foto's en niet alleen mijn cover foto? Er staan er voldoende in mijn FB account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik vind wel de batterijduur een stuk minder met de laatste DP OS versie en Cyan.

[ Voor 7% gewijzigd door enomiss op 28-09-2014 18:41 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:49

Radeon

Today is a good day to die

enomiss schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:40:
Ik vind wel de batterijduur een stuk minder met de laatste DP OS versie en Cyan.
Ja dat viel mij ook al op, maar de snelheid is wel flink opgevallen. En de DP versies blinken toch al nooit tot met batterij duur

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
RoJan schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:49:
[...]

CoolBlue?? Normaliter toch wel betrouwbaar. Ik heb nu een Lumia 1320 zelf geïmporteerd uit HongKong. Altijd bij de eerste geüpdate telefoons. En verder gewoon 100% Nederlands in te stellen. Dan maar geen 'echt' Nederlands toestel.
Nou ja, de mijne kwam destijds gewoon bij Saturn vandaan, en heeft dus geen update problemen. (CSC: ATO). Waar de eerdere poster die wel update issues 'm vandaan heeft, geen idee.. Maar het ziet er dan naar uit dat het er eentje was die niet voor de NL markt bedoeld is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Laatst online: 23:16

Punkrocker

Mostly harmless

Radeon schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:36:
[...]

Ja dat viel mij ook al op, maar de snelheid is wel flink opgevallen. En de DP versies blinken toch al nooit tot met batterij duur
Na de (DP) update hadden veel apps ineens toestemming om op de achtergrond door te blijven draaien. Nadat ik alle instellingen weer goed had gezet was mijn batterijduur weer net zo goed als voor de update.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Het zal bij elk model/merk anders zijn schat ik zo in. Het zal afhangen van de drivers die in het image zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Ik ben het hele wachten op Cyan beu. Iedere ochtend moet ik m'n SIM-pincode opnieuw invullen omdat hij 's nachts een keer gereset is. Batterijduur is dramatisch verslechterd sinds de 8.1 update, enzovoort. Ik vraag me af of het de moeite waard is om terug te gaan naar de niet-DP versie en dan gewoon Cyan op te halen. Zijn er mensen die ook last hadden van dit soort ellende, teruggegaan zijn naar de "officiele" versie met Cyan, en betere resultaten kunnen melden, of is het zonde van de tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Over welke telefoon heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Lumia 620, sorry. Al kan ik me voorstellen dat andere Lumia's ook last hebben van instabiliteit bij gebrek aan moderne firmware.

[ Voor 76% gewijzigd door HooksForFeet op 30-09-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mink-S
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-04-2018
Teruggaan naar de niet-DP versie en download dit:
http://www.nokia.com/nl-n...ingleTopic&topic=FA142987
Werkt bij mij prima (920)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nee, hoor. Mijn Lumia 920 is gewoon stabiel. Ja, af en toe reageert de touch niet bij het ontwaken (1x per twee weken). Dan moet ik een half minuut wachten ofzo, maar dat deed die ook al met oudere firmware en OS, dus dat is niets nieuws. Verder werkt de DP zonder cyan nog steeds stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Mink-S schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:28:
Maar had je voordat je dat deed ook last van spontane resets en dergelijke, of werkte je telefoon gewoon prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Mink-S schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:28:
Je hoeft helemaal niet terug naar voor-dp. Gewoon die tool downloaden zorgen dat je alles dat je wil bewaren hebt gebackupped en naar laatste versie zetten met die tool. Wijst zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
xxxneoxxx schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:39:
[...] 'Oplossing' is om de SIM pin code te disabelen. Op het apparaat zelf kan je ook een lock screen pincode zetten. Als deze aan staat en de sim pin uit, meldt het toestel zichzelf wel netjes opnieuw aan op het netwerk bij een onverwachte reboot. Wel zo handig.

Maar een Nokia die zomaar regelmatig uit zichzelf opnieuw opstart lijkt mij niet goed nee.
Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Helaas lukt het niet om de pincode uit te zetten, het toestel vraagt dan om de pincode in te voeren en geeft dan de melding "simfout". Na een beetje zoeken lijkt het erop dat dat een beperking is van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mink-S
.Johnny schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:34:
[...]

Je hoeft helemaal niet terug naar voor-dp. Gewoon die tool downloaden zorgen dat je alles dat je wil bewaren hebt gebackupped en naar laatste versie zetten met die tool. Wijst zichzelf.
Is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54

GerkeP

Vragen mag altijd........

En daar komt dan eindelijk de Cyan update binnen op mijn 1020 met DP

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verschillende Bing apps zijn MSN apps geworden met de laatste Store updates?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38

RayNbow

Kirika <3

hardware-lover schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:33:
Yup, en als je er een gepind had op je startscherm, dan kan de positie ervan wat gewijzigd zijn.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
hardware-lover schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:33:
Niet alleen apps, als je xbox games start zie je ook 'MSN laden...' staan, alsof de gehele service e.d. hernoemd is naar MSN. MSN werd toch juist uitgefaseerd als naam? Verwarrend... :? Niet dat ik het erg vind, Bing heeft mij nooit lekker geklonken... MSN is beter imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Leuk die MSN ipv Bing app's nu alleen nog graag in één taal..
Heb nu bijv de weer app die en engels en nederlands door elkaar gooit....
beetje slordig eigenlijk als ik het mag zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GiLeX schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:48:
Leuk die MSN ipv Bing app's nu alleen nog graag in één taal..
Heb nu bijv de weer app die en engels en nederlands door elkaar gooit....
beetje slordig eigenlijk als ik het mag zeggen.
En slaat zomaar een dag over? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/wp_ss_20140930_0001.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Oke, MSN Sport..
Hoezo MSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
nieuws: Nieuwe Windows-versie gaat Windows 10 heten en krijgt nadruk op desktopfeatures

Windows 10 komt er niet alleen voor pc's en tablets, net als Windows 8 en 8.1, maar ook voor smartphones,

Als het Cyan gaat vervangen, ben ik benieuwd naar deze versie! 8)

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
wizai schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:46:
nieuws: Nieuwe Windows-versie gaat Windows 10 heten en krijgt nadruk op desktopfeatures

Windows 10 komt er niet alleen voor pc's en tablets, net als Windows 8 en 8.1, maar ook voor smartphones,

Als het Cyan gaat vervangen, ben ik benieuwd naar deze versie! 8)
Zelfde OS, voor alle platformen, was al een tijdje bekend toch?

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mink-S
HooksForFeet schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:32:
[...]

Maar had je voordat je dat deed ook last van spontane resets en dergelijke, of werkte je telefoon gewoon prima?
Inderdaad ook spontane resets e.d.
Backup heb ik niet gedaan, documenten en foto`s staan in OneDrive.
Personen (nummers en emailadressen) blijven in je account.
Verder een frisse start gemaakt.
Gewoon die tool downloaden en naar laatste versie zetten. Wijst zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Ik moet dat hele "zelfde OS" verhaal nog zien. Dezelfde kernel wil ik wel geloven, maar dat is nu ook al zo. Wat mij betreft is het pas hetzelfde OS als ik een scherm en toetsenbord aan m'n telefoon kan hangen en in desktop-modus verder kan werken.

Als dat niet kan, wat is dan immers het voordeel ten opzichte van nu? Dat je apps op allebei je systemen werken hebben we nu ook al met universal apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
1 van de dingen die leuk zouden zijn in het "zelfde OS" verhaal is als je gewoon een doorsnee netwerkprinter vanaf je telefoon kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
HooksForFeet schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:04:
Ik moet dat hele "zelfde OS" verhaal nog zien. Dezelfde kernel wil ik wel geloven, maar dat is nu ook al zo. Wat mij betreft is het pas hetzelfde OS als ik een scherm en toetsenbord aan m'n telefoon kan hangen en in desktop-modus verder kan werken.

Als dat niet kan, wat is dan immers het voordeel ten opzichte van nu? Dat je apps op allebei je systemen werken hebben we nu ook al met universal apps.
Het voordeel is dat universal apps nu verplicht wordt, wil je in de store je apps publiceren. Zo kan het bv. niet zijn dat spotify een app maakt voor wp, maar niet voor Windows 8.1 . *correct me if i'm wong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
Dreamvoid schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:45:
1 van de dingen die leuk zouden zijn in het "zelfde OS" verhaal is als je gewoon een doorsnee netwerkprinter vanaf je telefoon kan gebruiken.
Daar heb je apps voor, maar ik snap je idee.

[ Voor 32% gewijzigd door wizai op 01-10-2014 11:56 ]

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
wizai schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:49:
Daar heb je apps voor, maar ik snap je idee.
Op Windows niet, daar zit printer support op driver niveau.

Ook zouden krachtige tools als Tasker eindelijk naar WP kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
vali schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:48:
[...]

Het voordeel is dat universal apps nu verplicht wordt, wil je in de store je apps publiceren. Zo kan het bv. niet zijn dat spotify een app maakt voor wp, maar niet voor Windows 8.1 . *correct me if i'm wong
Zelfs als het verplicht wordt: universal apps maken het alleen maar makkelijker om een Windows 8 en een Windows Phone versie te maken. Het is niet zo dat je maar één app hoeft te maken en dat die dan op beiden draait. Als het dan verplicht wordt al je apps universal te maken maar niet verplicht wordt om een versie voor telefoon en een versie voor PC te maken, dan schiet je nog niks op. Spotify kan dan bijvoorbeeld een universal Windows Phone app maken maar geen W8.1 variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
HooksForFeet schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:12:
[...]

Zelfs als het verplicht wordt: universal apps maken het alleen maar makkelijker om een Windows 8 en een Windows Phone versie te maken. Het is niet zo dat je maar één app hoeft te maken en dat die dan op beiden draait. Als het dan verplicht wordt al je apps universal te maken maar niet verplicht wordt om een versie voor telefoon en een versie voor PC te maken, dan schiet je nog niks op. Spotify kan dan bijvoorbeeld een universal Windows Phone app maken maar geen W8.1 variant.
Hopelijk maakt Microosft het dan mogelijk dat je apps op alle devices kan installeren, zoals apple dat doet tussen iphone en ipad. Universal apps zorgt ervoor dat ze niet worden uitgerekt.

Op dit moment is de manier van programeren tussen Windows 8.1 en Windows phone 8.1 nog steeds verschillend, anders zouden de developers van vlc niet zoveel moeite hebben. Misschien heeft Microsoft dit probleem eindelijk opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wat ik van Windows 10 heb begrepen is dat je Windows op je telefoon hebt, en bijvoorbeeld op een Surface. Er is maar 1 OS en maar 1 store. Windows herkent dus een telefoon en zal het scherm daar aan aanpassen maar het is precies hetzelfde OS als ik op mijn Surface heb. Nu kun je bijvoorbeeld je themakleuren synchroniseren tussen een Lumia 930 en een Surface 2, straks zal het mogelijk zijn dat op 1 device te doen en alles past zich aan.

Tenminste, zo zie ik Windows 10.

Trouwens, ik weet eigenlijk niet of ik Windows 10 nou zo geweldig vind. Maar het is een begin.

Ik heb gisteren naar dat filmpje gekeken van MS waar de eerste uitleg van Windows 10 te zien is. Ik werd erg afgeleid door de vele handgebaren van Joe Belfiore. Man wat irritant.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 01-10-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
GerCor schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:57:
Wat ik van Windows 10 heb begrepen is dat je Windows op je telefoon hebt, en bijvoorbeeld op een Surface. Er is maar 1 OS en maar 1 store. Windows herkent dus een telefoon en zal het scherm daar aan aanpassen maar het is precies hetzelfde OS als ik op mijn Surface heb. Nu kun je bijvoorbeeld je themakleuren synchroniseren tussen een Lumia 930 en een Surface 2, straks zal het mogelijk zijn dat op 1 device te doen en alles past zich aan.

Tenminste, zo zie ik Windows 10.

Trouwens, ik weet eigenlijk niet of ik Windows 10 nou zo geweldig vind. Maar het is een begin.
Dat suggereren ze ja, maar dat zeggen ze niet. Ik hoorde het "het is één OS" argument ook al ten tijde van WP8 en W8, en daar was het slechts dezelfde kernel, dus ik moet het nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nou ja, het dumpen van Phone uit Windows Phone suggereert toch wel veel. Je kunt dan nog moeilijk zeggen: Ja, Windows ja, maar welke Windows. Windows 8, Windows RT, Windows Phone? En dan zal een ander antwoorden: Hoezo, welke Windows. Ken jij een andere Windows dan Windows 10. Er is toch maar 1 Windows, en dat is Windows 10. Maakt niet uit welk apparaat je gebruikt?

In feite werken ze daar met universal apps al naar toe. Maar ze lopen natuurlijk wel het gevaar dat wanneer je WEER je apps moet aanpassen naar Windows 10, developers het een beetje zat beginnen te worden.

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 01-10-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Wederom: marketingpraatjes. Die ene store kunnen ook net zo goed beide stores zijn met dezelfde naam. Ik wil wel wat details weten over wat dat "ene OS op telefoon en pc" technisch gezien precies inhoudt voordat ik enthousiast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nou, marketing is nooit het sterkste punt geweest dus marketing is wat mij betreft volstrekt onbelangrijk bij MS. Net zo interessant als het weer voor volgend jaar voorspellen. Wat wel bijzonder positief is dat nooit tevoren gebruikers (bedrijven en particulieren) zo nou betrokken worden bij de ontwikkeling van Windows 10.

We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
GerCor schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:12:
Nou, marketing is nooit het sterkste punt geweest dus marketing is wat mij betreft volstrekt onbelangrijk bij MS.
En toch ga je er aan de hand slechts marketing vanuit dat we straks één besturingssysteem hebben. Maar goed, we zullen inderdaad zien.

Overigens waren ze volgens mij net zo open over de ontwikkelingen bij Windows Vista en bij Windows 8. Windows 7 was eigenlijk het enige besturingssysteem waar ze tot het einde toe vrijwel niets over loslieten.

[ Voor 27% gewijzigd door HooksForFeet op 01-10-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nee, aan de hand van het filmpje. Gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
GerCor schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:18:
Nee, aan de hand van het filmpje. Gezien?
Gezien, en daar heb ik geen telefoon in voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

GerCor schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:06:
In feite werken ze daar met universal apps al naar toe. Maar ze lopen natuurlijk wel het gevaar dat wanneer je WEER je apps moet aanpassen naar Windows 10, developers het een beetje zat beginnen te worden.
Is bij Apple toch ook zo, er waren geloof ik talloze apps die voor iOS 8.x weer aangepast moesten worden om ze daar überhaupt op te laten werken. Gelukkig voor Apple zijn de developers er bij iOS 8 wel een stuk sneller mee om hun apps aan te passen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
HooksForFeet schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:22:
[...]

Misschien meer filmpjes en beeldmateriaal bekijken?

edit:
Wilde meer info voor je opzoeken, maar als je zo'n opmerking maakt....

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 01-10-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Serieus, een render van een telefoon met een plaatje van het startscherm erop?

Edit: misschien wat bot, maar het ging net over marketing/wat er gesuggereerd wordt versus technische info/wat er daadwerkelijk kan. Dan valt dit toch duidelijk in de eerste categorie?

[ Voor 56% gewijzigd door HooksForFeet op 01-10-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

HooksForFeet schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:22:
[...]

Ik heb geen enkel apparaat voorbij zien komen, alleen een leuk scherm met plaatjes van wat het zou kunnen gaan worden. Die Joe vroeg op een gegeven ogenblik aan wat medewerkers of ze de beelden nog een keer wilde laten zien want hij wilde nog wat toelichten.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 01-10-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

vali schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:48:
[...]

Wrong. Wat als je een SMS app of Bel app maakt?

Pagina: 1 ... 39 ... 66 Laatste