Anteros schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:40:
Ik ben me nu enkele dagen flink aan het inlezen vwb Windows Phone. Dit omdat ik er aan zit te denken om de 930 aan te schaffen. Nu heb ik deze exercitie een klein half jaar eerder gedaan, maar toen durfde ik er helaas niet aan. Ik kreeg toen ook het gevoel dat Microsoft nogal langzaam is met het uitrollen van updates. De uitrol van WP8.1 en de Lumia Cyan release duurde een eeuwigheid naar mijn idee. Dat vind ik een nadeel omdat WP nog een heel stuk achter iOS/Android zit. Ik denk dat Microsoft snel functionaliteit toe moet voegen en bugs moet pletten om op die manier WP8 aantrekkelijker te maken voor de grote massa.
Echter krijg ik nu de indruk dat Microsoft actiever is geworden. Is dit ook zo, of is het alleen maar mijn perceptie?
Ik denk ook dat het een kwestie van perceptie is. Als een nieuwe Android versie uitkomt, duurt het vaak maanden voordat Samsung en anderen een update krijgen, als ze die al krijgen.
Dat gaat, in dat opzicht, bij Windows Phone een stuk sneller. tussen officiele release van WP8.1 en het daadwerkelijk ontvangen op de Nokia's zit 1 a 2 maanden. Dat is best rap. Volgens mij kan de Nexus dat alleen sneller, al weet ik dat niet uit eigen ervaring.
Maar door de Dev Preview van Microsoft LIJKT het heel lang te duren... omdat iedereen het eigenlijk al draait... maar de officiele maar niet lijkt te komen.
Persoonlijk vind ik het handig dat je kan kiezen tussen de Beta, of wachten. De beta wordt best vaak geupdate en dan kan je toch de features gebruiken die in 8.0 niet zitten. (ik kan niet meer terug naar 8.0, met alle verbeteringen). Enige jammere is dat de camera nog niet altijd lekker werkt op mijn Samsung Ativ S. Maar samsung is dat ook erg traag met updates

.