[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 13:17
Punkrocker schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:27:
[...]

Ik vind het maken van screenshots zelf lastig.... je moet ze gelijkertijd zien in te drukken, meestal druk je er één net een fractie van een seconde eerder in en lukt het weer niet. Of je zit te ver in het midden van de volumeknop en is het meer een Vol Down i.p.v. een Vol Up wat je indrukt.

Per ongeluk een screenshot maken overkomt mij dus niet zo snel :P
de truuk is om eerst de volume+ button in te drukken en daarna de powerbutton erbij.
je hebt namelijk een (halve?) seconde speling voordat je volume button reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:21
ik heb het vaak zoals ik al zei, maar kon me niet herinneren wanneer maar nu wel. Als ik de telefoon met 1 hand wil vergrendelen, pak ik hem in mijn rechter hand, en druk ik met mijn duim op de uitknop. Maar als ik dus dan met mijn hand "knijp" dan knijpt mijn wijsvinger automatisch op de volume + knop.

dus niet een heel handige locatie. (ativ S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Ja ach, en dan heb je een screenshot. Of een paar. Meeste mensen hebben wel een memory kaartje in hun telefoon zitten waar de foto's automatisch naartoe gaan. Je moet wel heel veel screenshots per ongeluk maken om je geheugenkaartje vol te laten lopen lijkt mij. :+

Ik moet zeggen, ik ben met mijn Ativ S vooral blij dat ik uberhaubt nog fysieke knoppen heb om eerlijk te zijn. Me een gsm bijvoorbeeld goeie onbewogen foto's maken zonder fysieke cameraknop lijkt mij nml wel een vrij grote opgave. Of het moet via voice commands kunnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 16-09 09:49
Het ik het toch beetje bij de juiste eind toen ik zei dat de Lumia 630 niet de volledige versie van cyaan bevatte.

Ik had namelijk niet zo gek lang gelezen dat Nokia de brightness settings wilt veranderen naar een mogelijkheid om met een balk dit te veranderen, inplaats dat je low, medium en high hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

TF

bla bla

ik kreeg net een update binnen van Windows 8.1. Weird ik had verwacht met de lumia 635 reeds de nieuwste te hebben

edit: versie 8.10.12397.895 is het geworden nu. Ik lijk wat achter te lopen. Maar het volgens wiki is dit de laatste develop preview release. Ik doe niet mee aan develop previews via die app. Dus is dit dan gewone de volgende final release?

[ Voor 103% gewijzigd door TF op 26-06-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 12:16
Mud schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:51:
[...]

Bij een HTC 8X zit de powerknop op een ongelukkige plek(rechtsboven) met aan de rechterkant de volume knoppen. Door mijn telefoon vast te pakken(bijvoorbeeld vanuit je broekzak) is het daardoor erg makkelijk om perongeluk een screenshot te maken. Behoorlijk irritant kan ik je zeggen.. ;)

[afbeelding]
Jep komt me bekend voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:18
TF schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:53:
ik kreeg net een update binnen van Windows 8.1. Weird ik had verwacht met de lumia 635 reeds de nieuwste te hebben [...]. Dus is dit dan gewone de volgende final release?
Sort of, maar je zal wel vaker nog updates krijgen. Je hebt een vrij nieuw toestel en er zal nog wel het een en ander moeten worden gefikst in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
TF schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:53:
ik kreeg net een update binnen van Windows 8.1. Weird ik had verwacht met de lumia 635 reeds de nieuwste te hebben

edit: versie 8.10.12397.895 is het geworden nu. Ik lijk wat achter te lopen. Maar het volgens wiki is dit de laatste develop preview release. Ik doe niet mee aan develop previews via die app. Dus is dit dan gewone de volgende final release?
Nou het gekke aan Windows Phone nu is dat de 630 en 930 eigenlijk een beta OS erop hebben. Ook al doe je niet mee aan het preview programma, dan nog heb je een telefoon met een beta versie OS erop. Ik vind het echt belachelijk. Dus jij doet gewoon mee aan het preview programma eigenlijk. Je zal straks pas WP8.1 final krijgen net zoals iedereen. Ik vind het echt heel raar hoe MS hiermee bezig is.
Overigens zal je wel al de Cyan firmware hebben.

edit: je hebt met deze update continuous autofocus gekregen zie ik net:)

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 26-06-2014 17:23 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
enomiss schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:19:
[...]
Nou het gekke aan Windows Phone nu is dat de 630 en 930 eigenlijk een beta OS erop hebben. Ook al doe je niet mee aan het preview programma, dan nog heb je een telefoon met een beta versie OS erop. Ik vind het echt belachelijk [...] Ik vind het echt heel raar hoe MS hiermee bezig is. [...]
Een developer preview is iets compleet anders dan een beta. Het *kan* een beta zijn, maar ook een alpha versie of zelfs al een uitontwikkelde versie die gewoon nog niet is vrijgegeven. Daarnaast komen zeer waarschijnlijke het overgrote deel van de problemen die mensen hebben met de preview van een "disconnect" tussen de firmware en het OS. Ik neem aan dat het OS al prima draaide voordat de 630/930 uitkwamen, doordat er al een zooi aan QA overheen is gegaan, zodat de firmware goed aansluit bij het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Caelorum schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:45:
[...]

Een developer preview is iets compleet anders dan een beta. Het *kan* een beta zijn, maar ook een alpha versie of zelfs al een uitontwikkelde versie die gewoon nog niet is vrijgegeven. Daarnaast komen zeer waarschijnlijke het overgrote deel van de problemen die mensen hebben met de preview van een "disconnect" tussen de firmware en het OS. Ik neem aan dat het OS al prima draaide voordat de 630/930 uitkwamen, doordat er al een zooi aan QA overheen is gegaan, zodat de firmware goed aansluit bij het OS.
Zo lang het nog niet is uitgegeven als final, is en blijft het een beta. Je kan er lang een breed over discussiëren, maar zo is het gewoon. Anders had MS de final al lang uitgebracht, want hoe sneller is, hoe beter, ook voor hun. Maar dat doen/deden ze nog niet, want er zijn overal bugs te lezen op WP Central. Het is dus nog beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Tuurlijk. Final software heeft namelijk nooit bugs ... In elk geval niet bij IOS en Android 8)7

Of stiekum toch ... Dus mag het bij WP ook :?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
PinokkioTV schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:55:
Tuurlijk. Final software heeft namelijk nooit bugs ... In elk geval niet bij IOS en Android 8)7

Of stiekum toch ... Dus mag het bij WP ook :?
Het gaat erom dat MS kiest wanneer het iets beta of final noemt. Wanneer de bugs binnen beperkingen vallen wordt het final genoemd. Dat moment is er nog niet zolang iedereen het moet doen met de developer preview. De DP wordt ook door MS overal aangeduid als beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

enomiss schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 18:00:
[...]

Het gaat erom dat MS kiest wanneer het iets beta of final noemt. Wanneer de bugs binnen beperkingen vallen wordt het final genoemd. Dat moment is er nog niet zolang iedereen het moet doen met de developer preview. De DP wordt ook door MS overal aangeduid als beta.
Definiëer overal?
Je kunt het ook van de andere kant bekijken. De software die op de 63x en 930 draait is final, uitgebracht door Nokia (of heb ik iets gemist en zit er een label 'beta' ergens in, op, rond of onder het toestel?). Dezelfde software (qua versienr.) die als Dev Preview draait op elk ander toestel is dan in principe ook final (gereleased door Microsoft) maar nog niet als final uitgebracht door de fabrikant/de provider.

edit:
Bedenk me net dat de versie die we nu draaien in die zin in ieder geval nog geen final is dat nog niet alle features die voor WP8.1 aangekondigd zijn ingebakken zitten (denk aan lock screen app)

[ Voor 11% gewijzigd door Migrator op 26-06-2014 18:17 . Reden: Toevoeging ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
enomiss schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:48:
[...]
Zo lang het nog niet is uitgegeven als final, is en blijft het een beta. Je kan er lang een breed over discussiëren, maar zo is het gewoon. Anders had MS de final al lang uitgebracht, want hoe sneller is, hoe beter, ook voor hun. Maar dat doen/deden ze nog niet, want er zijn overal bugs te lezen op WP Central. Het is dus nog beta.
Ja, want als iets klaar is bij MS hebben ook alle OEMs en providers hun dingen automatisch klaar... Nee, dat MS iets klaar heeft wil niet meteen zeggen dat wij het als eindgebruikers ook hebben of zelfs maar binnen een maand krijgen. Ik wil niet zeggen dat het OS al klaar is hoor. Kan best bèta zijn, maar kan ook al een final zijn. Daarnaast kan het best ook nog zo zijn dat het voor sommige toestellen al wel een final is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Caelorum schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 19:56:
[...]

Ja, want als iets klaar is bij MS hebben ook alle OEMs en providers hun dingen automatisch klaar... Nee, dat MS iets klaar heeft wil niet meteen zeggen dat wij het als eindgebruikers ook hebben of zelfs maar binnen een maand krijgen. Ik wil niet zeggen dat het OS al klaar is hoor. Kan best bèta zijn, maar kan ook al een final zijn. Daarnaast kan het best ook nog zo zijn dat het voor sommige toestellen al wel een final is.
ehm het OS is voor alle toestellen hetzelfde.. alleen de firmware verschilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 09:39
WP8.1 is al heel lang klaar (RTM noemen we dat) er zijn daarna nog een aantal updates gemaakt na feedback van ondere operators en OEM's. (qfe1, qfe2 en qfe3 builds). Deze worden samen met de software van de OEM (De combi van wp8.1 en de spullen zoals de BSP's, dat zijn de aangepaste drivers etc van Nokia heet bijvoorbeeld CYAN) wordt weer aangeboden aan de operators om te testen. Zodra ze klaar zijn krijgt MS een seintje en worden de packages vrijgegeven op de update servers. Diegene die de developer preview draaien hoeven alleen nog de OEM specifieke spullen te krijgen.

Er zit toch ook wel een afhankelijkheid tussen de spullen die MS maakt en de OEM specifieke spullen. Soms worden er workarounds geschreven (voor bv WiFi drivers) in het MS specifieke stuk maar niet voor alles. Daardoor zul je soms problemen zien op de developer preview die er niet zijn als je ook de BSP update van bijvoorbeeld Nokia hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
enomiss schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 01:14:
[...]
ehm het OS is voor alle toestellen hetzelfde.. alleen de firmware verschilt
Ehmmmm... ja? Dat was precies het punt :+ Het OS kan al perfect klaar zijn, maar voor sommige toestellen (lees de meeste) nog niet zijn vrijgegeven. Elke update die we nu dus zien voor die "preview" versie zijn kunnen dus eigenlijk gewoon normale updates aan een klaar OS zijn. Waarom wij het nog niet op de telefoons krijgen als normale update is dan omdat de firmware nog niet geschikt is. Dat kan uiteraard in het geval van de Lumia 630 en 930 wel anders zijn.

*EDIT*
Had de post van Matthijs nog niet gelezen ^^

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 27-06-2014 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enomiss schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:48:
[...]

Zo lang het nog niet is uitgegeven als final, is en blijft het een beta. Je kan er lang een breed over discussiëren, maar zo is het gewoon.
Da's wel erg zwart-wit. Er zijn meerdere stadiums tussen beta en final. Wat te denken van RC (Release Candidate) of RTM (Release to Manufacture). In dit geval betreft het een DP (Developer Preview). Die bevindt zich ergens tussen RC en RTM in. En dat is zeker geen beta, anders zou dat ook wel in de versienummer als zodanig te vinden zijn. In het geval van DP is de software in praktijk al getest door honderden, zoniet duizenden mensen bij Microsoft, MVP's, OEM's e.d., in tegenstelling tot een beta, die bij wijze van spreken ongetest in het wild losgelaten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 18:25
Geen crossposts aub.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 27-06-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:31

GerCor

Zonder dallen geen pieken

*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 27-06-2014 11:39 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:31:
[...]

Da's wel erg zwart-wit. Er zijn meerdere stadiums tussen beta en final. Wat te denken van RC (Release Candidate) of RTM (Release to Manufacture). In dit geval betreft het een DP (Developer Preview). Die bevindt zich ergens tussen RC en RTM in. En dat is zeker geen beta, anders zou dat ook wel in de versienummer als zodanig te vinden zijn. In het geval van DP is de software in praktijk al getest door honderden, zoniet duizenden mensen bij Microsoft, MVP's, OEM's e.d., in tegenstelling tot een beta, die bij wijze van spreken ongetest in het wild losgelaten kan worden.
Oh ja? Heb je ooit wel eens de developer preview van Windows 8 geprobeerd? Deze build was misschien nog wel een eerder stadium dan een beta, totaal niet feature compleet en nog ontzettend buggy. Daarna kwam nog de consumer preview en toen de release preview. Pas bij de release preview was Windows 8 feature compleet en zaten er alleen nog enkele bugs in. De Release preview was meer te vergelijken met een RC.

Ik weet dus niet waar je vandaan haalt dat een developer preview na een RC komt?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
tjtristan schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:29:
[...] Ik weet dus niet waar je vandaan haalt dat een developer preview na een RC komt?
Al die labels betekenen geen ruk meer sinds Google te pas en onpas overal het label beta aanhangt. Een DP is gewoon precies wat het zegt. Een preview voor developers zodat ze kunnen rondkijken en hun software kunnen fixen voordat het product aan de rest van de bevolking wordt gegeven. Of dat nou een pre-alpha, een beta, RC of zelfs final is, maakt niets uit voor de naamgeving. Blijft erbij dat Matthijs al heeft aangegeven dat het in dit geval wel zeker om een final (RTM) van het OS gaat -> Matthijs Hoekstra in "\[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen"

@hAl: lolbroek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:38:
[...]
Een DP is gewoon precies wat het zegt.
Hmmmm, weet je dat wel zeker.
Ik associeer dat met iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:21
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:40:
[...]

Hmmmm, weet je dat wel zeker.
Ik associeer dat met iets anders...
get your dirty mind out of here :9 of bedoelde je dat niet :D

Hoop dat er nog wel wat fixes komen. niet alles werkt nog vlekkeloos (na gebruik camera in whatsapp doet mijn gewone camera het soms niet, zwart ipv beeld) en de locatie van de screenshotknoppen nu vind ik niet ideaal (uitzetten met 1 hand is meteen een screenshot bij mij....)

Verder wel erg blij met de verbeteringen. Ik zou niet meer terug kunnen volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Overigens missen er nog steeds wat features welke wel beloofd waren voor 8.1.. Zoals bijvoorbeeld de lockscreen cust. die beloofd was. Dus ik denk haast dat stellen dat de DP hetzelfde zal zijn als de uiteindelijke 8.1, met als enige verschil drivers, wat te kort door de bocht zal zijn.

Ander scenario; Mogelijk worden naderhand extra features uitgerold middels losse ipdates. Dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
xxxneoxxx schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:57:
[...] Dus ik denk haast dat stellen dat de DP hetzelfde zal zijn als de uiteindelijke 8.1, met als enige verschil drivers, wat te kort door de bocht zal zijn.[...]
Ik heb geen reden om aan Matthijs te twijfelen en een betere bron ga je zo snel niet vinden denk ik..
Maar meende dat het al eens eerder is gezegd door iemand bij MS dat de functionaliteit wel aanwezig is, maar dat de SDK die daarvoor nodig is nog niet is uitgebracht, behalve aan een select groepje developers. Die apps zijn gewoon nog niet in de store geplaatst. Klinkt ergens ook wel zinnig. Is geen reden voor om de API niet al in het OS te hebben zitten als toch niemand het kan gebruiken. Twee versies hebben zou alleen maar onnodig ingewikkeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
Omdat het me een OS ding lijkt toch maar hier ipv in WA topic.

Probleem: Ik luister spotify en zodra er een whatsapp binnenkomt gaat het geluid in de headphone van stereo naar mono. Enkel op te lossen met telefoon reboot. Dit alles op windows phone 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Misschien een driver die nog niet 100 % koosjer is?

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Ik had laatst ongeveer hetzelfde, althans, gewoon vanuit xbox music was het geluid mono (niet mono, maar alleen 1 kant werkte) en was een reboot nodig. Weet niet wat het toen veroorzaakte, maar vraag: is het bij jou alleen bij spotify? en kun je het consistent reproduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

nieuws: Windows Phone krijgt ondersteuning voor mappen op het startscherm

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1404108467.jpeg

Microsoft is goed bezig! Ben alleen benieuwd hoevaak ik per ongeluk een map aanmaak als ik weer eens mijn startscherm overhoop gooi :P. Ik denk ook dat ik het alleen ga gebruiken om mijn games in een map te zetten (da's nu ook het geval via app folder).

Wie van julie is van plan om zijn startscherm om te gooien nu dit mogelijk is? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Migrator op 30-06-2014 10:27 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

ik niet denk ik.. mss games idd ofzo.. maar het fijne is dat je nu live tiles hebt die meteen zichtbaar zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik niet. Ik heb mijn startscherm zo ingedeeld dat het niet nodig is :) Ik verwijder apps ook van mijn telefoon als ik ze niet meer gebruik. Zie bij mensen met andere OSsen wel eens dat ze gewoon 40 apps ofzo hebben geinstalleerd staan die ze niet eens gebruiken. Zijn ze ook nog verbaasd als ze een app niet kunnen vinden tussen al die andere meuk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Ik ga het denk niet gebruiken , ik heb genoeg ruimte op mijn Lumia 1520 voor alle tiles. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nog niet heel veel veranderd heb aan de standaard indeling van de tiles , ik vond het namelijk wel goed werken zo. Ik ga er binnenkort wel een middagje voor zitten om te zorgen dat ik niet meer hoef te scrollen op het homescreen , er staan namelijk nog wel een paar apps tussen die niet op het homescreen hoeven te staan voor mij.
Wat ik wel handig zou vinden is een programma op de pc of een app op de telefoon waarbij je lay-outs kan maken en importeren zodat je snel kan wisselen en netjes van te voren een mooie indeling kan maken.

Ik heb nog wel 1 vraag mbt Windows Pone 8.1. Is er een manier om Glance screen op basis van tijd uit te zetten. Overdag vind ik het namelijk enorm handig maar s'nachts ben ik wat minder gecharmeerd van die schijnwerper in een donkere kamer , zelfs als ik hem op nightmode (blue) zet verlicht hij nog een deel van de muur (rechtopstaande wireless charging dock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Je kunt het glance scherm toch 's nachts laten dimmen, bij mij is hij na 0:00 uur donkerblauw. Zowiezo staat niet het glance scherm altijd aan als hij wordt opgeladen (voorproefje).

Settings / Glance / Night mode

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vicros schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:03:
[...]
zelfs als ik hem op nightmode (blue) zet verlicht hij nog een deel van de muur (rechtopstaande wireless charging dock).
Overigens houd blauw licht je juist wakker. Kan je hem beter op rood zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 30-06-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 23-09 07:16
.Johnny schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:05:
Ik had laatst ongeveer hetzelfde, althans, gewoon vanuit xbox music was het geluid mono (niet mono, maar alleen 1 kant werkte) en was een reboot nodig. Weet niet wat het toen veroorzaakte, maar vraag: is het bij jou alleen bij spotify? en kun je het consistent reproduceren?
Ik had het soms met een gesprek dat ik via headset beantwoordde.
Raar genoeg is het nu opgelost :)

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
CAP-Team schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:38:
Je kunt het glance scherm toch 's nachts laten dimmen, bij mij is hij na 0:00 uur donkerblauw. Zowiezo staat niet het glance scherm altijd aan als hij wordt opgeladen (voorproefje).

Settings / Glance / Night mode
Ik heb hem inderdaad op Night mode staan waarbij hij donkerblauw word. Ik heb echter nog niet gemerkt dat het glance scherm uit gaat tijdens het opladen, misschien dat hij dit alleen doet als je hem oplaad via usb.

Ik denk dat ik hem nu gewoon maar elke avond uit zet , dat is toch zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Ik heb het Glance scherm op groen staan in de nachtmodus van 03:01 t/m 03:00, met andere woorden eigenlijk altijd op groen, ook overdag.

Ik heb een L920 en dat groene is eigenlijk nooit te helder 's nachts en helder genoeg overdag (behalve in de felle zon).

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
.Johnny schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:05:
het lijkt spotify te zijn. Xbox music luisteren terwijl er een WA binnenkomt blijft wel gewoon stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Ik heb afgelopen nacht Glance op rood gezet en dat werkte prima , ik merkte meteen dat ik met blauw een kleine bug had. Zodra hij aan het opladen was met Glance nacht modus op blauw dimde het scherm totaal niet , met het gevolg dat hij dus een hoop licht uitstraalde.

Ik merk de laatste tijd ook een probleem met apps die gifs openen , dit zorgt er met regelmaat voor dat muziek word stopgezet. Heel vervelend als ik een willekeurige Imgur app gebruik in het ov en m'n muziek stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:14
Heeft iemand van jullie bij 8.1 ook problemen met de Calendar app?
Mijn broer heeft die geupdate en kan nu geen nieuwe afspraken maken.

Is het mogelijk om terug te gaan naar een oudere versie?

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 01-07-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe update bevat een bug waardoor ie crasht als je een afspraak toevoegd of edit.... Niet installeren dus mocht je het nog niet gedaan hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:26
Arunia schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:31:
In de dag-view kan je nog wel nieuwe afspraken aanmaken zonder dat de app crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

voor de zekerheid maar even de auto app updates uitgezet. thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Daar crasht het ook. Inderdaad, je kunt autoupdate maar beter uitzetten.

Even op zoek of je een vorige versie terug kunt zetten. Dat zou wel even fijn zijn.

edit,
In de dag view moet je op de tijd klikken en dan typen. Dan werkt het wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 01-07-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

dat gaat niet lukken vrees ik, maar als dit aan ms gemeld word zal er morgen wel een nieuwe versie opstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
jezus hier ook al...
het lijkt me toch dat je een basisfunctionaliteits als een afspraak maken wel test voordat je een update releast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Hij heeft het iig wel gemeld en verwacht ook zelf een snelle update voor de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
heb het ook even gemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vicros schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:55:
[...] Zodra hij aan het opladen was met Glance nacht modus op blauw dimde het scherm totaal niet , met het gevolg dat hij dus een hoop licht uitstraalde.[...]
Ohja dat soort dingen zijn wel leuk ja :) Is waarschijnlijk niet eens een bug, maar een logisch gevolg. De lichtsensor pikt het licht op van je scherm, waardoor de telefoon het scherm feller gaat zetten, zoals het hoort. Maar dat versterkt zichzelf uiteraard totdat je scherm op felst staat te branden :P
Heb dat ook wel eens gehad toen ik midden in de nacht een nogal witte internetpagina opende...
Maar rood is sowieso de betere kleur om te nemen in de nacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:20
Blauw is veel mooier. Niet te veel een ook geen last van net slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kan zijn, maar veel onderzoeken tonen aan dat blauw licht je wakker houdt.. Zelfs ondanks dat maar iets van 2% van je kegeltjes deze kleur waarnemen. Ze zijn een stuk gevoeliger en je hersenen boosten het signaal ook nog eens op een bepaalde manier. Resultaat is in ieder geval dat blauw licht je een stuk wakkerder houd dan rood licht. Kan je ook zelf testen als je wilt. Laat in de nacht maar eens een blauwe lamp aan staan en dan nadat je weer een paar nachten goed hebt geslapen en uitgerust bent een rode lamp. Dit is waarom programma's als f.lux en redshift zo goed werken voor mensen die tot laat in de avond (lees uur voor bedtijd) nog naar een scherm zitten te staren.

Niet dat dat beetje licht van je telefoon echt merkbaar verschil zou moeten geven, maar toch iets om rekening mee te houden :)

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 01-07-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Ik vraag me toch echt af hoeveel waarde je aan die "blauw licht/rood licht" verhalen moet hechten. Zo'n zelf-experiment met een blauwe en een rode lamp is natuurlijk zinloos als je geen controlegroep hebt en geen grip op alle andere factoren (stress, verkeer buiten, klimaat). En dan nog: hoe meet je hoe goed je hebt geslapen?

En dat er een hoop onderzoeken zijn die dat aantonen.. tja. Ik twijfel niet aan de theorie dat je melatonineniveaus beinvloedbaar zijn door licht, maar in hoeverre? En hoeveel invloed heeft dat daadwerkelijk op je slaapritme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
offtopic:
Tja, mij persoonlijk maakt het niet zo uit. Ik, en vele met mij, merken wel verbetering. Daarnaast hoef je het voor jezelf niet te meten. Het is een beetje als vragen hoe je meet dat kaas lekkerder is dan vlees. Dat hoeft niet. Als je het niet een verschil merkt is het voor jou niet relevant genoeg en maakt het voor jou niet uit ;)

Daarnaast zijn die studies ook niet over 1 nacht gegaan he. Voordat een instantie als de American Medical Association's Council on Science and Public Health een recommendation publiceert (link staat op deze pagina) is er al behoorlijk wat aanwijzingen dat het effect blijkbaar toch meetbaar is en van redelijke invloed. De onderzoeken zien er overigens zo op het oog ook wel degelijk uit. Heb ze uiteraard niet allemaal gelezen want wie heeft daar de tijd nou nog voor. Daarnaast is het effect voor mij persoonlijk wel merkbaar, dus maakt het voor mij allemaal niet zoveel uit wat die studies zeggen :P

Daarnaast wordt er nergens gezegd dat blauw ligt slechter is. Dat volgt alleen uit de conclusies van een onderzoek dat het systeem dat verantwoordelijk is voor melatonine gevoeliger is voor kortere golflengtes dan voor lange.
spank_mojoo schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:45:
jezus hier ook al...
het lijkt me toch dat je een basisfunctionaliteits als een afspraak maken wel test voordat je een update releast?
Och een foutje is zo gemaakt toch? Vooral als het voor Amerikanen in een "rare" tijdzone manifesteert of als er "rare" datums/tekens worden gebruikt :P

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 01-07-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:57

BM

Moderator Spielerij
Als ze dan toch een hotfix gaan uitbrengen, laat ze dan gelijk fixen dat die agenda zich aan de regional settings houd....Alles op m'n telefoon is netjes in 24 uurs notatie, behalve die agenda... irritant.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-09 15:25

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

BM schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:44:
Als ze dan toch een hotfix gaan uitbrengen, laat ze dan gelijk fixen dat die agenda zich aan de regional settings houd....Alles op m'n telefoon is netjes in 24 uurs notatie, behalve die agenda... irritant.
En meer afspraken op je agenda live tile. Echt te dom voor woorden dat er maar 1 afspraak op staat.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik hoop dat ze de agenda nog wat verder gaan uitbreiden idd wel handig dat het nu een losse app is die ze onafhankelijk van het OS kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gelukkig dat ik de Chronos Agenda gebruik :+

[ Voor 8% gewijzigd door hjs op 01-07-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Arunia schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:31:

Is het mogelijk om terug te gaan naar een oudere versie?
Als je op US staat, kan je Cortana gebruiken voor je agenda, dan crasht de app niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
hjs schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:28:
Gelukkig dat ik de Chronos Agenda gebruik :+
Alleen weer jammer dat basic functionaliteit van een standaard app niet voldoet.. Waardoor je weer een 3rd party app dient aan te schaffen die wel fatsoenlijk werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

xxxneoxxx schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:50:
[...]

Alleen weer jammer dat basic functionaliteit van een standaard app niet voldoet.. Waardoor je weer een 3rd party app dient aan te schaffen die wel fatsoenlijk werkt. ;)
Je hoeft niet de preview te draaien, dat is een keuze en dan accepteer je eventuele bugs...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 08:06
Swerfer schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:04:
[...]

Je hoeft niet de preview te draaien, dat is een keuze en dan accepteer je eventuele bugs...
En wat als je al een Lumia 630 of 635 hebt aangeschaft? Deze zijn al beschikbaar in de winkel en draait echt geen delevoper preview... Gewoon weer de zoveelste fout van Nokia/Microsoft.. En ze kunnen zich er niet al te veel van permitteren..

Kijk alleen al naar het uitrolschema van de Lumia 930... Geïntroduceerd in april (of eigenlijk al in 2013 als de Icon) en nog steeds nergens beschikbaar in Europa.. Ze moeten echt iets gaan doen aan die distributie of misschien wel productie.. Laten ze dan wat langer wachten met het aankondigen van een nieuw toestel en het wel binnen een korte termijn beschikbaar maken in de winkels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Swerfer schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:04:
[...]

Mjah, kan nou niet zeggen dat de agenda functionaliteit in de originele agenda onder 8.0 zoveel beter was.. Ik bedoel.. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit..

Bugs zijn niet onoverkomenlijk maar bij zulke bugs vraag ik mij af of de Q&A afdeling met z'n allen zuipspelletjes aan het spelen geweest is of zo tijdens de acceptatietests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
xxxneoxxx schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:22:
[...]
Mjah, kan nou niet zeggen dat de agenda functionaliteit in de originele agenda onder 8.0 zoveel beter was.. Ik bedoel.. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.. [...]
Die was nog wel te begrijpen. Is een overblijfsel uit WP7, waar de schermen toch al niet groot genoeg en van hoog genoeg pixeldensiteit waren dat je verschil kon zien. Eigenlijk was dat met WP8 in het begin ook al zo, want niemand had het door totdat het al maanden uit was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 09:39
xxxneoxxx schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:22:
[...]

Mjah, kan nou niet zeggen dat de agenda functionaliteit in de originele agenda onder 8.0 zoveel beter was.. Ik bedoel.. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit..

Bugs zijn niet onoverkomenlijk maar bij zulke bugs vraag ik mij af of de Q&A afdeling met z'n allen zuipspelletjes aan het spelen geweest is of zo tijdens de acceptatietests.
de app was zeer uitvoerig getest. De verkeerde versie is online gezet. Menselijke fout dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Fix agenda is alweer beschikbaar. Kan snel dus.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Weet je wat ik nou jammer vind. Zit MS developers te pushen om een changelog bij hun updates te plaatsen. Doen ze het zelf vrijwel nooit... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

WP8.1 Calendar fix is ready and getting posted to the store. Will take a bit of time to show up everywhere. Sorry for the inconvenience!
:)

En je kunt natuurlijk ook handmatig updaten: Store -> menu -> downloads -> history -> calendar -> update. Of gewoon via deze link naar de store. Handmatig zoeken had geen zin bij mij.

edit:
GerCor was er vroeg bij :p

[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 02-07-2014 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
Thanx @evest,
dat werkt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

mijn kalender is net automatisch geupdate naar de nieuwe werkende versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Caelorum schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 07:34:
Weet je wat ik nou jammer vind. Zit MS developers te pushen om een changelog bij hun updates te plaatsen. Doen ze het zelf vrijwel nooit... :X
Dit. Meer dan minor updates and tweaks zijn er eigenlijk nooit.

Zelfde met de agenda, er is een update maar wat er nu gewijzigd is?
Ik zou liever zien dat ze echt gaan kijken naar wat men het meest vraagt, zoals bijvoorbeeld meerdere afspraken op de live tile, en dit implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

CAP-Team schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:20:
[...]

Dit. Meer dan minor updates and tweaks zijn er eigenlijk nooit.

Zelfde met de agenda, er is een update maar wat er nu gewijzigd is?
Gokje: bugfixes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Wordt toch wel eens tijd die Cyan update in NL. Niemand die enige geruchten heeft opgevangen rondom Nederlandse providers? Krijgen we Cyan echt pas midden-eind augustus?

Afbeeldingslocatie: http://www.nokiarevolution.com/wp-content/uploads/2014/06/cyan-schedule.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 14:13
Zoals in de grafiek staat aangegeven zullen de 925, 1020 en de 1520 de update kunnen verwachten in Week 28 (Vanaf 7 Juli dus ongeveer, al zal dat eerder zijn tegen het einde van volgende week!) , de rest vanaf week 29 (Vanaf 14 Juli, over 2 weken).

Volgens de blokjes kan dat dus duren t/m ergens week 31, 32. Eind Juli, eerste week Augustus voordat de uitrol compleet is.

[ Voor 31% gewijzigd door icratox op 02-07-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bocht
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-07-2020
Ik heb net mijn Lumia 630 dual sim met windows 8.1 erop. Fijn dingetje. Nog lekker snel.
Alleen problemen met Facebook app. Krijg ik maar niet aan de praat. steeds 80073cf9 melding. En nergens hulp om het op te lossen. De vooringestelde facebook app werkte niet. En met update krijg ik deze fout. Maar hetzelfde ook met de Agenda app en de Games app die zijn bijgeleverd.
Wel jammer dat het niet allemaal in een keer goed kan.
Iemand anders ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
net begonnen met de 635. Is er een music player die folder play ondersteund? Wil alles spelen vanuit folder perspectief... Had een app gevonden maar die kon ik niet installeren ivm andere app store area?

en kan ik exchange contact list benaderen? Kan nu niks vinden?

[ Voor 13% gewijzigd door Tennisbal op 02-07-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Bocht schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:02:
Ik heb net mijn Lumia 630 dual sim met windows 8.1 erop. Fijn dingetje. Nog lekker snel.
Alleen problemen met Facebook app. Krijg ik maar niet aan de praat. steeds 80073cf9 melding. En nergens hulp om het op te lossen. De vooringestelde facebook app werkte niet. En met update krijg ik deze fout. Maar hetzelfde ook met de Agenda app en de Games app die zijn bijgeleverd.
Wel jammer dat het niet allemaal in een keer goed kan.
Iemand anders ervaring ermee?
Probeer de Facebook beta app, die werkt al een stuk beter qua synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Tennisbal schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:06:
net begonnen met de 635. Is er een music player die folder play ondersteund? Wil alles spelen vanuit folder perspectief... Had een app gevonden maar die kon ik niet installeren ivm andere app store area?

en kan ik exchange contact list benaderen? Kan nu niks vinden?
Probeer dit eens... http://www.windowsphone.c...22-4c8c-9a14-169fd0a8c947

Echter geen briljante app volgens mij...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024

Vow

Ik heb sinds kort ook wp 8.1 op mijn Lumia 820.
Alles werkt perfect enkel heb ik het nieuwe keyboard er blijkbaar niet bij.
Moet de "word flow" ergens in een optie nog aangezet worden of zit dit er standaard toch niet meer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Vow schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:00:
Ik heb sinds kort ook wp 8.1 op mijn Lumia 820.
Alles werkt perfect enkel heb ik het nieuwe keyboard er blijkbaar niet bij.
Moet de "word flow" ergens in een optie nog aangezet worden of zit dit er standaard toch niet meer bij?
Da's apart als je het niet hebt. Je hoeft helemaal niks aan te zetten namelijk. Gewoon simpelweg swipen. Wat gebeurt er als je dat probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Op welke taal staat je toestel / toetsenbord?
Swipe werkt niet bij Belgisch bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 20:46
Hoe bedienen jullie de muziek als je bijvoorbeeld aan het surfen bent. Ik heb sinds een paar dagen een Lumia 1520 (wp 8.1) en hiervoor heb ik een tijdje android gehad. Bij android kan je of de volumeknop ingedrukt houden of je trok de notificatie scherm naar beneden en kon je de muziek bedienen. Ik krijg nu wel in mijn lockscreen zo'n bedieningspaneel, maar daar heb ik weinig aan als ik aan surfen ben of een spelletje doe. Ik moet nu helemaal naar de muziekplayer toe, erg onhandig?

Terwijl ik de vraag stel heb ik de oplossing gevonden, als je de volumeknop indrukt verschijnt het bedieningspaneel!

Afbeeldingslocatie: http://i1015.photobucket.com/albums/af275/kolere88/wp_ss_20140703_0001.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door trabbit op 03-07-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Morgen gaat mijn 720 weer in reparatie bij Nokia.

Zou hij al een upgrade krijgen naar 8.1? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow

Vow

Migrator schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:03:
[...]

Da's apart als je het niet hebt. Je hoeft helemaal niks aan te zetten namelijk. Gewoon simpelweg swipen. Wat gebeurt er als je dat probeert?
Als ik het probeer gebeurd er gewoon niets. Hij pakt gewoon de laatste letter of cijfer waar ik op kom :-)
Blijkbaar werkt het niet op Belgisch? Dan ben ik er ook niet veel mee als ik mijn taal op Engels ofzo moet zetten :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vow schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:10:
[...]
Blijkbaar werkt het niet op Belgisch? Dan ben ik er ook niet veel mee als ik mijn taal op Engels ofzo moet zetten :-).
Taal op Nederlands zou eventueel nog wel kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:52
Taal op nederlands instellen werkt sowieso. Geen idee overigens wat het verschil is in het woordenboek BE/NL, maar dat zal aan mij liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, in het Nederlandse woordenboek zullen wel niet woorden als spetterpoep en goesting staan :P (ja, zover reikt mijn Belgisch ^^)

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 04-07-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Als ik mijn toetsenbord op Azerty zet, werkt het niet, op Qwerty wel. de taal heeft er volgens mij niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow

Vow

Ja ik heb ook gemerkt dat als ik nederlands (Nederland) neem dat het dan wel werkt. Het toetsenbord verandert dan ook in qwerty. Op nederlands (Belgie) werkt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Caelorum schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:44:
Mja, in het Nederlandse woordenboek zullen wel niet woorden als spetterpoep en goesting staan :P (ja, zover reikt mijn Belgisch ^^)
Ja, en 'het' altijd uitspreken als 'hut'. Dan ben je Belg. Cortana gaat het straks moeilijk krijgen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:00
GerCor schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:33:
[...]

Ja, en 'het' altijd uitspreken als 'hut'. Dan ben je Belg. Cortana gaat het straks moeilijk krijgen. :o
En hoe spreek jij het dan wel uit ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Mylotec schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:24:
[...]

En hoe spreek jij het dan wel uit ? :P
Dan denk ik dat we hier in het noorden helemaal een probleem krijgen met Cortana.
Ben benieuwd of ze trouwens ook in het Fries uitkomt, zou wel lachen zijn

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Cortana schijnt steeds beter te begrijpen wat je zegt, dus lichte dialecten zullen steeds minder een probleem worden.

Als maar genoeg mensen met hetzelfde dialect dezelfde woorden gebruiken, dan begrijpt Cortana op den duur wat er bedoeld wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Swerfer schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:39:
Cortana schijnt steeds beter te begrijpen wat je zegt, dus lichte dialecten zullen steeds minder een probleem worden.

Als maar genoeg mensen met hetzelfde dialect dezelfde woorden gebruiken, dan begrijpt Cortana op den duur wat er bedoeld wordt...
Lijkt mij onmogelijk. Zou Cortana weten wat er met: 'Wie goat brommers kiekn' wordt bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 16:17

TheVMaster

Moderator WOS
GerCor schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:59:
[...]

Lijkt mij onmogelijk. Zou Cortana weten wat er met: 'Wie goat brommers kiekn' wordt bedoeld?
Op dit moment nog niet natuurlijk O-) maar wie weet in de toekomst. Cortana is wel van de langere antwoorden. M'n vrouw vroeg vandaag Who is Bill Gates? and Who is Steve Jobs?...en dan krijg je toch een verhaal van Cortana terug.... _/-\o_

Valt me op dat de vraag Who is [Microsoft (ex-)CEO]? een korter antwoord geeft dan Who is [Apple (ex-)CEO]?......grappig.

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 05-07-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

GerCor schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:59:
[...]

Dit is niet een licht dialect, maar wie weet.

In het begin had Cortana moeite om mij te verstaan als ik The Netherlands uitsprak. Ze verstond steeds The Meadowlands. Na verloop van tijd is ze die fout steeds minder gaan maken, of mijn articulatie moet ineens beter geworden zijn...

Vraag maar eens "Who will win, Argentina or the Netherlands"

(Ik hoop dat Cortana na 12x goed voorspellen op rij nu een fout maakt :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Toevallig of niet, maar vandaag drukte ik eens op het scout icoon (Lumia met regio op US) (druk op maps en vervolgens links op het scout icoon) en ik krijg voor het eerst lokale data van bij mij direct in de buurt te zien. Dus lokale info staat inmiddels voor NL aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Ik hoop dat Cyan update gauw beschikbaar wordt! En dat Cortana ook gauw zal kunnen gebruikt worden zonder die omweg (al gehoord dat er een uitstel is voor de UK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Van de FP:
De Cyan-update bevat onder andere een apparaat-hub voor beheer van accessoires,
Ik heb allang een device hub in mijn settings staan?
Pagina: 1 ... 26 ... 66 Laatste