[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
PaT schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:43:
Ik heb de laatste tijd toch een beetje dubbel gevoel bij Windows Phone 8.1. Het OS in de basis is verdomde goed, het app aanbod qua kwantiteit voor mij prima, maar er begint mij iets anders steeds meer te irriteren.

De snelheid van de apps is eigenlijk echt om te janken. Vergelijk ik de Facebook app (al dan niet beta) met de Android variant, dan duurt het een spreekwoordelijke eeuwigheid voordat de apps up and running zijn.
Daarnaast zijn de apps wel beschikbaar, maar missen ze vaak functies die de iOS of Android apps wel hebben.

Voor wat betreft de snelheid ben ik benieuwd of de 1520 eigenaren daar anders over denken. Een antieke soc zoals die in de Lumia 925 zit vergelijken met een Snapdragon 800 is niet helemaal eerlijk.

Ik heb onderstaande video gevonden en dat ziet er wel hoopgevend uit. Benieuwd of hij de app voor het eerst op start of dat het in de achtergrond al draaide. Gezien het "loading" scherm hoop/verwacht ik het eerste.

[video]
Ik moet zeggen dat de Facebook app ook op de 1520 erg traag is. Het laden duurt lang, en het scrollen gaat niet helemaal lekker. Je kan natuurlijk ook via de People hub gaan kijken, maar dit vind ik weer irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
PaT schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:43:
Ik heb de laatste tijd toch een beetje dubbel gevoel bij Windows Phone 8.1. Het OS in de basis is verdomde goed, het app aanbod qua kwantiteit voor mij prima, maar er begint mij iets anders steeds meer te irriteren.

De snelheid van de apps is eigenlijk echt om te janken. Vergelijk ik de Facebook app (al dan niet beta) met de Android variant, dan duurt het een spreekwoordelijke eeuwigheid voordat de apps up and running zijn.
Daarnaast zijn de apps wel beschikbaar, maar missen ze vaak functies die de iOS of Android apps wel hebben.

Voor wat betreft de snelheid ben ik benieuwd of de 1520 eigenaren daar anders over denken. Een antieke soc zoals die in de Lumia 925 zit vergelijken met een Snapdragon 800 is niet helemaal eerlijk.

Ik heb onderstaande video gevonden en dat ziet er wel hoopgevend uit. Benieuwd of hij de app voor het eerst op start of dat het in de achtergrond al draaide. Gezien het "loading" scherm hoop/verwacht ik het eerste.

[video]
Dat probleem herken ik ook, al heeft de laatste beta update veel goeds gemaakt. Daar hebben ze de ui stuk verbeterd en aan de snelheid hebben ze ook gewerkt.

Al was het beter geweest als Facebook zelf de app had gemaakt en niet Microsoft (waarschijnlijk met hulp van Facebook). Ik snap dat Microsoft er een snelle en stabiel van wilt maken, maar ik mis persoonlijk de optie 2 way authentication. Omdat Facebook zo nodig het in een app wilt hebben kan je als wp8 gebruiker niks anders dan gebruik te maken van de sms service. Mijn ogen niet de meest geweldige oplossing..

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 19-06-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:28
Ik heb een Lumia 620 met WP8.1. De laatste week heb ik al regelmatig dat de telefoon blijft hangen op het vergrendelscherm. Aan/uitknop werkt, maar het naar beneden schuiven van het scherm om af te sluiten werkt ook niet meer. Enige remedie is het verwijderen van de batterij. Misschien relevant is dat ik enige tijd geleden een nieuw scherm heb gekregen (onder garantie), de vorige reageerde niet meer goed.

Ook zie ik sinds de update het icoontje van de GPS (het bolletje) verschijnen, zonder dat ik die heb aangezet. Inschakelen en weer uitschakelen van de GPS via het Mededelingenscherm laat het icoontje verdwijnen.

Is er iemand die vergelijkbare ervaringen heeft sinds de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 11:07
Paulus73 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:47:
Ik heb een Lumia 620 met WP8.1. De laatste week heb ik al regelmatig dat de telefoon blijft hangen op het vergrendelscherm. Aan/uitknop werkt, maar het naar beneden schuiven van het scherm om af te sluiten werkt ook niet meer. Enige remedie is het verwijderen van de batterij. Misschien relevant is dat ik enige tijd geleden een nieuw scherm heb gekregen (onder garantie), de vorige reageerde niet meer goed.
Jep ik heb hetzelfde. Lijkt op een bug in 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:27
Paulus73 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:47:
[...] Ook zie ik sinds de update het icoontje van de GPS (het bolletje) verschijnen, zonder dat ik die heb aangezet. Inschakelen en weer uitschakelen van de GPS via het Mededelingenscherm laat het icoontje verdwijnen.[...]
Dat icoontje komt tevoorschijn zodra een app of het OS zelf je locatie opvraagt. Geen idee of je met locatie uitzetten ook daadwerkelijk je GPS uitzet. Volgens mij niet namelijk. Enige dat het doet is ervoor zorgen dat apps je locatie niet meer kunnen opvragen, maar het OS zou het ongetwijfeld nog wel kunnen voor bijv. geofencing. locatiegebaseerde app suggesties in de store of internet sites die je toestemming hebt gegeven om je locatie te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 19-06-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:28
Fijn dat het waarschijnlijk een bug is. Dan ligt het niet aan de hardware ;-)

En bedankt voor de uitleg over het icoontje, snap nu wat het wil zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:47

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Alle icoontjes worden uitgelegd in de handleiding.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Deze wordt ook nog eens uitgelegd in het settings menu zelf ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Caelorum schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:49:
[...]
Geen idee of je met locatie uitzetten ook daadwerkelijk je GPS uitzet. Volgens mij niet namelijk.
"Locatie" is in WP hetzelfde als Gps.
Door deze uit te zetten zet je inderdaad de GPS uit.
Zet het maar eens uit en start dan Here Drive maar eens op.
Waarom ze deze optie niet eenvoudig gps hebben genoemd????
Volgens mij heeft dat te doen met dat Gps een naam voor een bepaald systeem is,
net zoals bijvoorbeeld Glonas welke ook ondersteund wordt door diverse WP toestellen.

De term Gps wordt in de volksmond gebruikt voor alle systemen ongeacht welke.
Het bolletje bovenin komt inderdaad tevoorschijn wanneer er daadwerkelijk positie wordt opgevraagd, hetzij door het OS hetzij door een app.

[ Voor 15% gewijzigd door Amadeus1966 op 19-06-2014 15:16 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nee, die optie staat nadrukkelijk bij vermeld dat het alleen apps betreft (waar Here Drive ook onder valt). Nergens wordt gps/glonass genoemd of dat het OS niet alsnog je locatie kan gebruiken.

Op uit staat er "Applications can't access your current location." en bij aan staat er "When Location services (lees gps, glonass, wifi triangulation) are on, your current location will be available to any apps you've allowed to acces it."
Nu zullen ze niet zo snel alsnog je locatie opvragen, maar ze laten vrij duidelijk de mogelijkheid open (wellicht ivm lokale opsporingswetgevingen of Find My Phone?)

En waarom er geen GPS of GLONASS staat is vrij duidelijk. Ze weten niet wat er aan boord zit van je device en "location services" dekt zowat alle technieken wel lijkt me.

[ Voor 65% gewijzigd door Caelorum op 19-06-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Op uit staat er "Applications can't access your current location."
Lijkt mij overduidelijk toch.

Dus jij zegt eigenlijk als je location/gps uitzet dat het eigenlijk stiekem niet uit staat maar gewoon in de achtergrond blijft werken?

Waar berust jou informatie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Laatst online: 21-08 23:04
vali schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:27:
[...]

Dat probleem herken ik ook, al heeft de laatste beta update veel goeds gemaakt. Daar hebben ze de ui stuk verbeterd en aan de snelheid hebben ze ook gewerkt.

Al was het beter geweest als Facebook zelf de app had gemaakt en niet Microsoft (waarschijnlijk met hulp van Facebook). Ik snap dat Microsoft er een snelle en stabiel van wilt maken, maar ik mis persoonlijk de optie 2 way authentication. Omdat Facebook zo nodig het in een app wilt hebben kan je als wp8 gebruiker niks anders dan gebruik te maken van de sms service. Mijn ogen niet de meest geweldige oplossing..
Wat ik me dan afvraag is waar dit aan ligt. Facebook app is niet door Facebook zelf ontwikkeld, maar door Microsoft. Je verwacht dan dat zij een app weten te ontwikkelen die het OS maximaal benut. Een telefoon met een SD800 proc mag je toch van verwachten dat dit zonder moeite weet uit te spugen.

any thoughts....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Regenbui schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:25:
[...]

Wat ik me dan afvraag is waar dit aan ligt. Facebook app is niet door Facebook zelf ontwikkeld, maar door Microsoft. Je verwacht dan dat zij een app weten te ontwikkelen die het OS maximaal benut. Een telefoon met een SD800 proc mag je toch van verwachten dat dit zonder moeite weet uit te spugen.

any thoughts....
Sowieso is de fb app waardeloos op WP. Newsfeed laat maar de helft zien. Ik behelp me dan ook maar altijd met m.facebook.com

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Amadeus1966 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:08:
[...]
Dus jij zegt eigenlijk als je location/gps uitzet dat het eigenlijk stiekem niet uit staat maar gewoon in de achtergrond blijft werken?[...]
Nee, ik zeg dat je niet kan weten of het uit of aan staat. Jij doet de aanname dat als de locatie services voor apps uit staan dat deze voor het hele systeem uitstaan. Dat vind ik persoonlijk gevaarlijker dan mijn aanname. Ik heb geen idee hoe het onderwater wordt geregeld, maar ik kan mij goed voorstellen dat alleen de toegang voor apps wordt geblokkeerd.
Overigens kunnen we het wel testen hoor. Zet de volgende keer als je van huis weggaat locatieservices eens uit en find my phone aan en kijk dan of ze je nog kunnen tracken. Dan weten we snel genoeg of jij gelijk hebt of ik (in ieder geval op het vlak van dat het OS de gegevens blijft gebruiken).
Overigens wil ik niet zeggen dat ze je blijven tracken, alleen dat ik hun bewoordingen nogal opvallend vind. Kan ook standaard Amerikaans indekgedrag zijn hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 19-06-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
enomiss schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:31:
[...]

Sowieso is de fb app waardeloos op WP. Newsfeed laat maar de helft zien. Ik behelp me dan ook maar altijd met m.facebook.com
Enkele dagen geleden is er een grote update uitgerold. Wellicht helpt dit je problemen op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

enomiss schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:31:
[...]

Ben ik juist blij mee, krijg nuttige posts nog wel te zien, maar al die onzin van 'deel en win' of 'shared a link' zie ik gelukkig amper. (om maar niet over die retarted zut te praten van die 'ik heb zoveel score in game Y' posts.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
geenstijl schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:39:
[...]
Enkele dagen geleden is er een grote update uitgerold. Wellicht helpt dit je problemen op te lossen?
Nope. Lost het niet op. JDB for Facebook laat wel meer zien, net gecheckt.
SinergyX schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:48:
[...]

Ben ik juist blij mee, krijg nuttige posts nog wel te zien, maar al die onzin van 'deel en win' of 'shared a link' zie ik gelukkig amper. (om maar niet over die retarted zut te praten van die 'ik heb zoveel score in game Y' posts.
Nou je mist ook veel andere soort posts zoals profielfoto wijzigingen, of relatie wijzingen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

enomiss schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:57:
Nou je mist ook veel andere soort posts zoals profielfoto wijzigingen, of relatie wijzingen, enz.
Zal er ws niet in zitten, maar ik mis het absoluut niet.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
SinergyX schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:02:
[...]

Zal er ws niet in zitten, maar ik mis het absoluut niet.
Los van het feit of je het mist of niet, als het je geen zak boeit waarom open je dan überhaupt de Facebook app. 8)7

Het is gewoon zo dat de app zwaar zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-09 14:42
enomiss schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:04:
[...]
Los van het feit of je het mist of niet, als het je geen zak boeit waarom open je dan überhaupt de Facebook app. 8)7

Het nut/gebruik van FB zal per persoon verschillen en staat los van deze discussie. Het instellen van wat je te zien krijgt in de mobiele app wel. Microsoft zou deze functie misschien in kunnen bouwen. Maar volgens mij zijn de verschillen Facebook apps van de verschillende mobiele OS'en nihil.

Microsoft heeft met de Facebook app (van WP7 naar W8.1), naar mijn mening, grote stappen gemaakt qua functies en performance. Ik ben dan ook een tevreden gebruiker van de app en kan me ook niet vinden in de uitspraak dat deze app zwaar zuigt. Waarmee heb je de vergelijking gemaakt, app voor iOS of Android?

De combinatie van de vele updates voor apps (inclusief de Facebook app) en WP8.1 maken Windows Phone een volwaardig mobiel OS.

edit: Oh ja, sinds ik Wifi Inzicht aan heb staan komt het GPS teken vaker in beeld. Misschien is dit wel het probleem van de bovenstaande posts ?? 8)

[ Voor 6% gewijzigd door jspr360 op 19-06-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

enomiss schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:04:
[...]

Omdat ze het nodig vonden dit in 8.1 zo te doen? Ik ging normaal naar people, reageer op dingen, bekijk dingen, post dingen, puur vanuit People.

Nu ga je vanuit People naar die FB-app, of je nu foto wil zien of reactie wil plaatsen, je kan niets meer in die People tile/app.

Dus waarom? Als ze 8.0 systeem hadden gehouden, had ik FB app nooit nodig gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
SinergyX schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:22:
[...]

Omdat ze het nodig vonden dit in 8.1 zo te doen? Ik ging normaal naar people, reageer op dingen, bekijk dingen, post dingen, puur vanuit People.

Nu ga je vanuit People naar die FB-app, of je nu foto wil zien of reactie wil plaatsen, je kan niets meer in die People tile/app.

Dus waarom? Als ze 8.0 systeem hadden gehouden, had ik FB app nooit nodig gehad.
Waar heb je het in godsnaam over. De app zuigt voornamelijk omdat je helft niet ziet. KLAAR.
Einde discussie. Feit.

Het is als het hebben van een tweakers app, en je ziet 50% van die headlines niet. Dat daar toevallig nieuwsonderwerpen tussen zitten die jou niet interesseren wil niet zeggen dat het daarom minder erg is.

[ Voor 14% gewijzigd door enomiss op 19-06-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
jspr360 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:20:
[...]
edit: Oh ja, sinds ik Wifi Inzicht aan heb staan komt het GPS teken vaker in beeld. Misschien is dit wel het probleem van de bovenstaande posts ?? 8)
Dat is die zooi dat je wifi netwerken in de buurt kan opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

enomiss schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:37:
[...]

Waar heb je het in godsnaam over. De app zuigt voornamelijk omdat je helft niet ziet. KLAAR.
Einde discussie. Feit.
Geen feit, maar jouw mening. Klaar, volgend onderwerp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enomiss schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:37:
[...]

Einde discussie. Feit.

Het is als het hebben van een tweakers app, en je ziet 50% van die headlines niet. Dat daar toevallig nieuwsonderwerpen tussen zitten die jou niet interesseren wil niet zeggen dat het daarom minder erg is.
Ik zie in facebook app alle posts die ik wil zien.

Ik wou dat dat in dit forum ook zo was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Caelorum schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:35:
[...]

Kan ook standaard Amerikaans indekgedrag zijn hoor.
Ik denk het eerder ;-)

Find my Phone.
Ik gebruik geen data buiten wifi om en ben dus buiten een netwerk onvindbaar.

Voor de Nsa en hun conculega's natuurlijk niet, want die hebben over achterdeurtjes als je de menigte mag geloven.
Voor dat laatste denk ik eerder dat
.................nee schrap dat laatste anders wijken we te veel af.
Fixed :Y)

[ Voor 2% gewijzigd door PaT op 20-06-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Klopt, sommige apps lijken altijd weer tergend traag te zijn. Daar tegenover staat dat het hele OS weer super vloeiend is.

Ik merk wel, nu ik van scratch ben begonnen met Regenmeter als een Universal app dat de performance echt merkbaar sneller is (op mijn Lumia 925 WP8.1). Na het splashscreen is alle data al opgehaald (GPS locatie, 3 externe APIs). Lijkt er op dat MS hier wel flink wat dingen heeft doorgevoerd, hopelijk gaan we dat ook snel terug zien bij andere apps.

In mijn bedrijf zie ik echt steeds meet Lumia 625s rond gaan. Schijnt het standaard voertuig te zijn van IT, wat ook logisch is aangezien alles op MS producten/services draait.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, mijn post ging over de snelheid en functionaliteit van apps in het algemeen. Ik heb daar de FB app bij gepakt omdat bijna iedereen die kent. Ik zal wel eens een filmpje maken tussen de verschillen op de L925 en op de LG G2.

Ik vind het gewoon vreemd dat apps op verschillende platformen een compleet andere ervaring opleveren. Neem als onbekender voorbeeld de Expedia app die onlangs voor wp is uitgekomen. Niets meer dan een doodordinaire wrapper. Bekijk je weer de Android equivalent, dan ziet die er echt compleet anders uit (overigens ook een enorme klote app, maar dat terzijde)

Windows Phone Expedia:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/c71586f0-700e-4a24-af0a-c5ede73a218a?imageType=ws_screenshot_small&rotation=0p

Android Expedia:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.ggpht.com/drWjtFxVj1f1Itz5tHpUgFY9Z57vDS66FyaIcfD5MlV6Kbk6yhAsjSHtw5l2mApC3Q=h900

En zo kunnen we nog wel even door gaan.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Toch is dat nog niet zo logisch hoor. ;)

Hier was voorheen de standaard ook Windows Mobile. En dit is het ook lange tijd gebleven vanwege de activesync ondersteuning met Exchange (OMA), en zaken als remote wipe etc.. Toen kwam de Iphone uit.. Toen kwam Android uit.. En Microsoft.. kwam niet met een antwoord. Alleen een nieuwe versie Windows Mobile. Met stylus bediening.
Inmiddels zag je hier steeds meer gebruikers hun simkaartjes (illegaal) omprikken in een Iphone en later Android telefoon. De Windows Mobile devices bleven vervolgens ongebruikt in de kast liggen.

Ik denk serieus dat Microsoft bij een hoop bedrijven op mobile devices de vlag over heeft gedragen aan Android devices, puur en alleen omdat Microsoft geen reaktie klaar had op de oprukkende stortvloed aan goedkope Android devices. Uiteindelijk is men hier ook maar over gegaan op Android als standaard. Er is naar mijn weten op een later moment nog wel even gekeken naar Windows Phone, maar het heeft niet lang geduurd voor Microsoft aangegeven heeft Windows Phone 7 van een andere kernel te voorzien. Zal ook niet veel geholpen hebben denk ik. Inmiddels doet een hoop beheertooling het ook prima voor Android en IOS, dus om later alsnog een overstap te maken naar een ander mobiel OS zou het bedrijf alleen maar geld kosten.
PaT schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:39:
En zo kunnen we nog wel even door gaan.
En de reden? :P
http://www.wpcentral.com/...ws-phone-only-web-wrapper
Ze hebben geen app gemaakt voor Windows Phone, ze hebben een wrapper om de (mobiele) site heen gemaakt. Zelfde als met de 'officiele' marktplaats app. Weinig gebruikers t.o.v. Android en IOS, mag niet te veel kosten om te maken en onderhouden? Prima, doen we dit. Jammer, maar waar.

[ Voor 15% gewijzigd door xxxneoxxx op 20-06-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op mijn Lumia 520 draait WP 8.1 via developers preview. Op mijn Lumia 630 draait WP 8.1 (Cyan). De verschillen die ik heb weten te identificeren:
- de foto's van de contactpersonen zijn in hogere resolutie, erg merkbaar (wordt gesync met gmail)
- meerdere agenda's van mijn google account zijn te syncen (verjaardagskalender)
- je kan binnen Onedrive direct een foto bij je favorieten zetten op je telefoon. Aanvankelijk moest je deze eerst opslaan op je telefoon, en dan pas als favoriet bestempelen.
- bij het fotoalbum staat nu een album "onedrive". Bij WP 8.1 preview zag je daadwerkelijk de albums in Onedrive. Een keer extra klikken is nu benodigd.
- een aantal apps werkt niet goed meer. Voorbeelden: ASN bankieren (werkt niet), VLC Remote (na slaapstand moet je app opnieuw opstarten)

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
wcduck schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:51:
- bij het fotoalbum staat nu een album "onedrive". Bij WP 8.1 preview zag je daadwerkelijk de albums in Onedrive. Een keer extra klikken is nu benodigd.
Weet je zeker dat dat een verandering is? Op mijn 1520 met 8.1 DP staat OneDrive ook als apart album. Als je daaropt tikt krijg je pas de albums die op Onedrive staan. In WP8 had je wel alle folders direct van OneDrive, met heel vaak grijze tegels. Mogelijk ook nog in de eerste build van de DP, maar volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat Onedrive album is gewoon een koppeling met de onedrive app. De view die je ook krijgt als je dat opent wordt vanuit de Onedrive app gegenereerd (volgens mij alleen gevuld). Vandaar ook dat het naast Facebook onder het kopje Online staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 20-06-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Propane schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:52:
[...]

Weet je zeker dat dat een verandering is? Op mijn 1520 met 8.1 DP staat OneDrive ook als apart album. Als je daaropt tikt krijg je pas de albums die op Onedrive staan. In WP8 had je wel alle folders direct van OneDrive, met heel vaak grijze tegels. Mogelijk ook nog in de eerste build van de DP, maar volgens mij niet.
Je hebt gelijk. Ik heb nu een update van de DP op de Lumia 520 geinstalleerd, en nu zie je inderdaad alleen de snelkoppeling naar Onedrive in plaats van alle fotomappen. Dat is dus gelijkgetrokken.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
xxxneoxxx schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:50:
[...]

Das waar.. Alleen zijn low-end WP low-end devices vaak beter (sneller) dan Android voor eenzelfde prijs, en ook qua veiligheid lijkt het voor mij prettiger om voor een 'gesloten' systeem te gaan.. Je weet nooit wat mensen doen met rooten, vooral als je met veel confidentiele informatie om gaat.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Dat klopt. Helaas hebben veel beleidsmakers nog nooit van het fenomeen rooten gehoord.. Ben het absoluut met je eens verder, maar het besef dat de veiligheid van een smartphone/tablet inmiddels allicht even belangrijk is als dat van een laptop, is bij dezelfde beleidsmakers nog altijd niet geland.

Volgens mij kan trouwens sommige mobile tooling tegenwoordig ook onderscheid maken tussen geroot/niet geroot. Goeie bedrijfspolicy zou iig zijn dat gerootte devices bijvoorbeeld geen OMA meer kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
xxxneoxxx schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:50:
[...]

Hier was voorheen de standaard ook Windows Mobile. En dit is het ook lange tijd gebleven vanwege de activesync ondersteuning met Exchange (OMA), en zaken als remote wipe etc.. Toen kwam de Iphone uit.. Toen kwam Android uit.. En Microsoft.. kwam niet met een antwoord. Alleen een nieuwe versie Windows Mobile. Met stylus bediening.
Inmiddels zag je hier steeds meer gebruikers hun simkaartjes (illegaal) omprikken in een Iphone en later Android telefoon. De Windows Mobile devices bleven vervolgens ongebruikt in de kast liggen.

Ik denk serieus dat Microsoft bij een hoop bedrijven op mobile devices de vlag over heeft gedragen aan Android devices, puur en alleen omdat Microsoft geen reaktie klaar had op de oprukkende stortvloed aan goedkope Android devices. Uiteindelijk is men hier ook maar over gegaan op Android als standaard. Er is naar mijn weten op een later moment nog wel even gekeken naar Windows Phone, maar het heeft niet lang geduurd voor Microsoft aangegeven heeft Windows Phone 7 van een andere kernel te voorzien. Zal ook niet veel geholpen hebben denk ik. Inmiddels doet een hoop beheertooling het ook prima voor Android en IOS, dus om later alsnog een overstap te maken naar een ander mobiel OS zou het bedrijf alleen maar geld kosten.

[...]

En de reden? :P
http://www.wpcentral.com/...ws-phone-only-web-wrapper
Ze hebben geen app gemaakt voor Windows Phone, ze hebben een wrapper om de (mobiele) site heen gemaakt. Zelfde als met de 'officiele' marktplaats app. Weinig gebruikers t.o.v. Android en IOS, mag niet te veel kosten om te maken en onderhouden? Prima, doen we dit. Jammer, maar waar.
Dat er beheertools zijn voor android en ipad, wilt nog niet zeggen dat je veilig bent. Er zijn genoeg beheertools te vinden, alleen zijn er maar weinig die veiligheid garanderen en daar betaal je ook de hoofdprijs voor.

Ik had laatst nog een hoorcollege hoe gemakkelijk het is om een app van een android device eraf te halen, aan te passen en opnieuw te updaten naar het toestel. Zelfde geld voor gejailbreakte ios en android toestellen.

Er zal maar een galaxy s3 (heeft geen security updates meer) op je netwerk zetten die geroot is om 4.4 te krijgen en daarmee malware en trojans op je netwerk loslaat omdat deze zit ingebakken in de custom rom. Zou jij dat als beheerder op je geweten willen hebben?

Op dit moment ben je alleen veilig met bb10 en wp8 wil je zekerheid hebben dat het toestel niet reroot kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Dat zal wel, maar veel bedrijven hebben tegenwoordig een byod beleid. ;) Tegenhouden doe je het toch niet, en het merendeel van de zakelijkne mensen heeft nu eenmaal al een Iphone/Droid. Windows Phone zal dan wel veilig zijn, maar als een bedrijf al geld uitgegeven heeft aan beheertooling voor Iphones/Droids, dan is dat geld toch al uitgegeven me dunkt. Geld weegt meestal op korte termijn zwaarder dan security. (totdat er een major security incident is - uiteraard ;) )

Punt is: Iedereen over laten stappen op een ander platform brengt ook weer kosten met zich mee. En als je al kosten hebt gemaakt in je huidige infra, dan wil je daar even mee vooruit kunnen me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
xxxneoxxx schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:24:
Dat zal wel, maar veel bedrijven hebben tegenwoordig een byod beleid. ;) Tegenhouden doe je het toch niet, en het merendeel van de zakelijkne mensen heeft nu eenmaal al een Iphone/Droid. Windows Phone zal dan wel veilig zijn, maar als een bedrijf al geld uitgegeven heeft aan beheertooling voor Iphones/Droids, dan is dat geld toch al uitgegeven me dunkt. Geld weegt meestal op korte termijn zwaarder dan security. (totdat er een major security incident is - uiteraard ;) )

Punt is: Iedereen over laten stappen op een ander platform brengt ook weer kosten met zich mee. En als je al kosten hebt gemaakt in je huidige infra, dan wil je daar even mee vooruit kunnen me dunkt.
BYOD beleid is in mijn ogen het stomste wat je met je netwerk kunt doen. Wil je malware en dat soort zaken binnen halen zonder enige personeel met verstand, dan liggen in korte tijd je gehele data op straat.

Anyway ik stop hier, het gaat alweer fftopic.
Punt is: Iedereen over laten stappen op een ander platform brengt ook weer kosten met zich mee. En als je al kosten hebt gemaakt in je huidige infra, dan wil je daar even mee vooruit kunnen me dunkt
Dan komen we toch terug op waar we het over hadden? Wat is het beste en veiligste op je netwerk zonder dure tools.

[ Voor 13% gewijzigd door vali op 20-06-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 11:59

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Bij ons in de toko willen ze perse MDM uitrollen want dan kun je een device op afstand wissen of blokkeren. Terwijl dit toch standaard functionaliteit is icm Exchange en Windows Phone..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
CAP-Team schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:52:
Bij ons in de toko willen ze perse MDM uitrollen want dan kun je een device op afstand wissen of blokkeren. Terwijl dit toch standaard functionaliteit is icm Exchange en Windows Phone..
Yep, same here. Zegt dus m.i. wat over het vertrouwen dat managers in het platform Windows Phone hebben. Maar goed, zoals gezegd; onbekend maakt onbemind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
defcon84 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:13:
[...]

Die link gaat niet werken, maar ja idd terug naar WP 8.0 of wachten op een volgende update, of rebooten.
Zie je het ook aan je belminuten dat het open blijft staan?

Ik heb hier met mijn L930 op WP8.1dp & T-Mobile geen problemen daarmee.
Eh..je kunt die Nokia tool ook gewoon bij Nokia downloaden, althans..ik kreeg van Nokia Support paar weken terug gewoon een linkje toen ik zei dat ik issues had met de 8.1 preview. Moest eerst een factory reset doen naar 8.0 (met de tool) en daarna (het probleem was niet opgelost) werd hij gewoon onder garantie gerepareerd (zelfs een KPN Lease toestel O-) , opsturen naar KPN doe ik niet meer...die keuren hem gelijk af..en dan zit je zonder)......nu zijn de issues opgelost. Moet alleen weer tig updates downloaden voordat ik helemaal weer bij ben met 8.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
TheVMaster schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:09:
[...]
Eh..je kunt die Nokia tool ook gewoon bij Nokia downloaden, althans..ik kreeg van Nokia Support paar weken terug gewoon een linkje toen ik zei dat ik issues had met de 8.1 preview. [...]
Deze tool neem ik aan? http://www.nokia.com/nl-n...ingleTopic&topic=FA142987 Die zal automatisch de laatst beschikbare firmware op je telefoon zetten. Dat zal dan WP8.0 zijn, omdat WP8.1 voor deze toestellen nog niet is vrijgegeven (buiten het dev-programma om)

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 20-06-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:19

Grvy

Bot

Word APP data na een tijdje gecleaned ofzo? heb net whatsapp opnieuw geinstalleerd na 10 dagen geen gebruik ervan te maken.. en hij vraagt niet of ik mn backup wil herstellen :/

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Dat ligt aan de ondoorgrondelijke wegen van Whatsapp. Hij schijnt backups te maken, maar hoe en wanneer hij ze terug zet weten er maar weinig.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

PaT schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:37:
Dat ligt aan de ondoorgrondelijke wegen van Whatsapp. Hij schijnt backups te maken, maar hoe en wanneer hij ze terug zet weten er maar weinig.
mjah.. lijkt me vaag; heb vaker whatsapp opnieuw geinstalleerd maar nooit met zoveel dagen ertussen.. en dan vroeg die het wel altijd.. dit is de eerste keer dat ik die vraag niet krijg en het enigste verschil is dat het nu langer duurde voordat whatsapp er terug op kwam..

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
xxxneoxxx schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:36:
[...]

Yep, same here. Zegt dus m.i. wat over het vertrouwen dat managers in het platform Windows Phone hebben. Maar goed, zoals gezegd; onbekend maakt onbemind.
Heeft niets met Windows Phone te maken, want Exchange kan iedere - met Exchange verbonden - telefoon wipen en locken. Je stelling gaat dus niet op.
Eerder te dom voor woorden dat men altijd nog niet wist dat Exchange dat kan. Kan al vanaf Exchange 2003 SP2. Dus al > 10 jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Heb je gelijk in, maar mobile device management houdt meer in dan alleen remote wipen, locken en een locking policy applyen. Je moet ook denken aan het deployen van company apps bijvoorbeeld, zetten van settings e.d. Een hoop dingen die je met Exchange net niet kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Tweaker1234 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:19:
[...]
Heeft niets met Windows Phone te maken, want Exchange kan iedere - met Exchange verbonden - telefoon wipen en locken. Je stelling gaat dus niet op.
Eerder te dom voor woorden dat men altijd nog niet wist dat Exchange dat kan. Kan al vanaf Exchange 2003 SP2. Dus al > 10 jaar..
Even voor de duidelijkheid. Niemand is verplicht dat deel van Exchange te ondersteunen. Er zijn meerdere clients en devices die prima Exchange ondersteunen vanuit de gebruiker bekeken, maar waar je niet blij van zal worden als beheerder.

Een mooi voorbeeld is bijv. de Nokia N900 en N9.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 21-06-2014 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Oh ja .. en ze willen ook afdwingen dat er een pin-code op het toestel staat.. Laat dat nou ook iets zijn wat prima af te dwingen is via Exchange..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Laatst online: 19-09 14:50
Hebben jullie ook vaak dat je telefoon met WP8.1, 's ochtends na de hele nacht stil aan de oplader te hebben gelegen, niet wil unlocken en dan vast loopt als je dat probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Apaat schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:21:
Hebben jullie ook vaak dat je telefoon met WP8.1, 's ochtends na de hele nacht stil aan de oplader te hebben gelegen, niet wil unlocken en dan vast loopt als je dat probeert?
Nee dat komt niet bekend voor. Welk toestel heb je?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Jep HTC 8x

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Laatst online: 09:27
Dat heb ik ook met mijn HTC 8S, waarschijnlijk een bug gerelateerd aan HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Hier HTC 8x met WP8.1, nergens last van.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hier een 1320 en een 520 beiden geen last van.
Doch zijn beiden geen Htc toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:02

Eagle Creek

Breathing security

Heb een tweedehands telefoon waar al 8.1 op staat; is een Lumia 620. Hij is dus dev unlocked. Wanneer 8.1 officieel wordt uitgebracht voor dit toestel, ontvang ik dan wel de uiteindelijke updates? Of ben ik nu verplicht custom reeks aan te gaan houden?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Je ontvangt gewoon de 8.1 final als het goed is. En het is niet een custom iets, gewoon de developer preview. :P Microsofts sjieke benaming voor "de beta die je buitenom je provider mag draaien". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
xxxneoxxx schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:27:
[...] Microsofts sjieke benaming voor "de beta die je buitenom je provider mag draaien omdat die samen met de OEMs maar wat zitten aan te kloten en het ecosysteem zowat de nek om draaien..". ;)
FTFY :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-09 22:41
Met m'n verse Lumia 630 loop ik tegen het volgende aan, thuis over wifi krijg ik met IE continu de melding
We're having trouble with this site's security certificate.
It looks like the security certificate wasn't issued by a trusted...

Of ik nou -https://tweakers.net-, -https://www.google.com-, -https://google.nl-, -https://duckduckgo.com- of -https://bing.com- bezoek. Dezelfde melding steeds.
Gewoon 630-http gaat prima, https op win7 en fedora via wifi ook geen probleem.
Ik kan letterlijk 0 informatie over de certificaten vinden met/binnen WP8.1 IE.
Ben echt een n00b als het gaat om WP8.1, wat zie ik (blijkbaar totaal) over het hoofd?
Volgens WP dev 'WP8 ssl certificates' link,
In Windows Phone 8, the list of root certificates is identical to and automatically synced with the root certificates supported by Windows 8.
Ik wacht nog op een nieuwe micro-sim, ben ik bijv. afhankelijk van een bepaalde OTA update?

[ Voor 16% gewijzigd door Baserk op 22-06-2014 00:59 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
De Ota's staan er los van, deze komen gewoon binnen ( afhankelijk van je provider natuurlijk )

voor je wifi issue, probeer het eens in een bevriend netwerk en kijk eens wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Het kan aan mij liggen, maar na de update naar WP 8.1 maakt de Camera-app op mijn Lumia 920 ineens foto's van een veel lagere resolutie. Voorheen maakte ik gewoon foto's in de hoogste kwaliteit/resolutie mogelijk, namelijk 3264×2448, maar sinds de update naar WP 8.1 willen mijn foto's geen hogere resolutie dan 1278×720 aannemen.

Heeft iemand dit probleem ook en/of weet hoe ik dit kan oplossen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Baserk, heb je dit probleem direct na het updaten van je telefoon naar WP8.1 of is het een tijd lang goed gegaan? Als het het eerste is, lijkt me dat er iets verkeerd is gegaan bij het updaten. In dat geval zou je kunnen overwegen de firmware er opnieuw op te zetten en opnieuw te updaten naar WP8.1.
Wat je ook kan doen is de benodigde root certificates vanuit Windows 8.1 doormailen naar je telefoon en ze zo toevoegen.

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 22-06-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Iridium schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:26:
Dat heb ik ook met mijn HTC 8S, waarschijnlijk een bug gerelateerd aan HTC?
Nee, ik heb het op mijn Lumia 920... Verschrikkelijk irritant want vaak moet ik mijn telefoon dus 's ochtends soft resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
ProfoundValue schreef op zondag 22 juni 2014 @ 08:59:
Het kan aan mij liggen, maar na de update naar WP 8.1 maakt de Camera-app op mijn Lumia 920 ineens foto's van een veel lagere resolutie. Voorheen maakte ik gewoon foto's in de hoogste kwaliteit/resolutie mogelijk, namelijk 3264×2448, maar sinds de update naar WP 8.1 willen mijn foto's geen hogere resolutie dan 1278×720 aannemen.

Verrek... Ik merk het nu ook ! Was me nog niet opgevallen. Daarvoor heb ik toch geen 925 gekocht?

[ Voor 0% gewijzigd door VAnTurenhout op 22-06-2014 22:54 . Reden: Typenummer.....duh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Laatst online: 17:47

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Misschien is ondertussen het besef op de achtergrond geraakt dat er een preview versie beschikbaar is. Al dat geklaag mag natuurlijk maar volgens mij het gevolg van software gebruiken dat 'eigenlijk' nog niet beschikbaar is om te gebruiken. Maar verder vind ik het best interessant om te lezen wat 8.1 uiteindelijk moet gaan worden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vreemd, ik krijg met mijn L920 gewoon 3552 x 2000 landscape foto's. Ik gebruik dan wel de Nokia Camera app. Daar heb je overigens niet eens de keuze in formaat. Afgezien van 16:9 of 4:3 zal die altijd de hoogst mogelijke resolutie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ook met de gewone camera app krijg ik op mijn Lumia 920 op WP8.1 3552x2000 foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Hmm.. don't ask me how and why, maar nu uploaden afbeeldingen weer in de 3552 x 2000 resolutie. Ik was er toch echt heilig van overtuigd dat ik de juiste optie in de OneDrive-app had geselecteerd. Kan best dat ik toch fout zat, dat ik nu wel de juiste optie heb aangevinkt en dat de foto's weer in de hoogste resolutie uploaden, in ieder geval bedankt voor het meedenken boys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Voor de tweakers onder ons is dit misschien een leuk draadje om te volgen

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=53596514
De TS of Xda heeft de thread verwijderd maar is eigenlijk gelijk aan deze
http://windowsphone-9.blo...bypassed-security-in.html

[ Voor 37% gewijzigd door Amadeus1966 op 24-06-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Laatst online: 25-09 22:41
Caelorum schreef op zondag 22 juni 2014 @ 10:59:
Baserk, heb je dit probleem direct na het updaten van je telefoon naar WP8.1 of is het een tijd lang goed gegaan? Als het het eerste is, lijkt me dat er iets verkeerd is gegaan bij het updaten. In dat geval zou je kunnen overwegen de firmware er opnieuw op te zetten en opnieuw te updaten naar WP8.1.
Wat je ook kan doen is de benodigde root certificates vanuit Windows 8.1 doormailen naar je telefoon en ze zo toevoegen.
Op m'n 630 staat al 8.1 geinstalleerd dus ik heb niet hoeven updaten.
Het probleem is ontstaan nadat ik land en taal op NL had gezet (eerst op VS gezet om met Cortana te kunnen pielen).
Toen ik die instellingen weer op terug VS/USA heb gezet; geen https/certificate security waarschuwing meer... 8)7
Ik ga, als ik tijd heb, proberen om de 630 naar fabrieksinstellingen terug te zetten en dan proberen om het probleem te reproduceren. Vind het nogal vaag...
Bedankt voor de tip over importeren van root certificates.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
ProfoundValue schreef op zondag 22 juni 2014 @ 08:59:

Heb ik ook eens gehad. Volgens mij moest ik Nokia Camera opnieuw installeren om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:24
Dit is echt heel apart. Ik heb m'n Windows Phone op Nederlands ingesteld, maar ik kan toch gebruik maken van cortana. Het aparte is dat het geen vrouwenstem is, maar een mannenstem.... Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Inmiddels lijkt dit probleem opgelost: de app "Clock Hub" op het startscherm gepinned hebben, lijkt het te hebben veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

@Annold weet je zeker dat het Cortana is, en niet gewoon de spraak functie die ook al in WP8.0 zit (weliswaar in het Engels)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
CAP-Team schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:14:
@Annold weet je zeker dat het Cortana is, en niet gewoon de spraak functie die ook al in WP8.0 zit (weliswaar in het Engels)?
Inderdaad enneh..heb je in je app lijst ook een Cortana App staan? Enneh..als je dat hebt..doe dan ff screenshot zodat we kunnen zien dat het werkt op een NL foon :+ 'k geloof er namelijk geen reet van (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:24
TheVMaster schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:52:
[...]

Inderdaad enneh..heb je in je app lijst ook een Cortana App staan? Enneh..als je dat hebt..doe dan ff screenshot zodat we kunnen zien dat het werkt op een NL foon :+ 'k geloof er namelijk geen reet van (helaas).
Kijk.... Duidelijk genoeg of nog meer foto's

[ Voor 22% gewijzigd door AppleDroid op 24-06-2014 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat is de standaard spraakfunctie en niet cortana ;) die functionaliteit zit er al sinds WP7.5 ofzo in. (wp7.0 volgens mij zelfs)
Dit dus http://www.windowsphone.c...h-on-my-phone?signin=true
Dat moet je niet verwarren met Cortana, zoals het artikel ook aangeeft
[...]•In Windows Phone 8.1 kunt u Spraak gebruiken als Cortana niet beschikbaar is of is uitgeschakeld[...]
*edit*
Wel lame om je screenshots weg te halen hoor :/

[ Voor 72% gewijzigd door Caelorum op 24-06-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Apaat schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:27:
[...]

Inmiddels lijkt dit probleem opgelost: de app "Clock Hub" op het startscherm gepinned hebben, lijkt het te hebben veroorzaakt.
Dit dus. Ik dacht het al even te lezen, heb het nml ook gehad. In de ochtend als je de telefoon pakt, lagged de UI verschrikkelijk, knoppen/scherm reageert echt nergens meer op en zo. Kwam op wpcentral mensen tegen die dit ook hadden na installatie Clock Hub. Deze hier verwijderd en hoppa - opgelost. Goed alternatief dit dit soort gedrag niet vertoont is Tile Clock. Helaas heeft deze alleen een digitale klok, en niet die toffe analoge die clock hub wel heeft. Nevertheless, het is een alternatief die niet je WP8.1 gebruikerservaring compleet om zeep helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik had ook kleine probleempjes o.a. de back-up bug heredriv+ geen geluid.

De stoute schoenen toch maar aangetrokken, en via fabrieksinstellingen, een harde reset gedaan.
Kost veel tijd en ik kon niets terugzetten.
Maar voor mij was het een verrassing, alles werkte, en kan nu geen rare dingen meer ontdekken.
Dus ik denk dat de mensen in redmond, de updates over updates, moeten perfectioneren.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
xxxneoxxx schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:42:
[...]

Dit dus. Ik dacht het al even te lezen, heb het nml ook gehad. In de ochtend als je de telefoon pakt, lagged de UI verschrikkelijk, knoppen/scherm reageert echt nergens meer op en zo. Kwam op wpcentral mensen tegen die dit ook hadden na installatie Clock Hub. Deze hier verwijderd en hoppa - opgelost. Goed alternatief dit dit soort gedrag niet vertoont is Tile Clock. Helaas heeft deze alleen een digitale klok, en niet die toffe analoge die clock hub wel heeft. Nevertheless, het is een alternatief die niet je WP8.1 gebruikerservaring compleet om zeep helpt.
Een klok op je homescherm is zoo000oo Android 2008-2014 :z ;)
Vooral als je al glance hebt, en de tijd op het lockscherm en nog eens rechtsboven op het homescherm snap ik het nut er helemaal niet van. Maarja veel mensen die van Android komen kunnen er niet meer zonder denk ik. O-)
Bovendien ben je gedoemd met zulk soort tiles die constant willen updaten.

[ Voor 8% gewijzigd door enomiss op 24-06-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Caelorum schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 00:21:
Dat is de standaard spraakfunctie en niet cortana ;) die functionaliteit zit er al sinds WP7.5 ofzo in. (wp7.0 volgens mij zelfs)
Dit dus http://www.windowsphone.c...h-on-my-phone?signin=true
Dat moet je niet verwarren met Cortana, zoals het artikel ook aangeeft

[...]

*edit*
Wel lame om je screenshots weg te halen hoor :/
Ik had al zo'n vermoeden...vandaar de vraag om screenshots :+ Wel jammer dat ze dan vervolgens weer weggehaald zijn, maar ach....we weten in ieder geval dat Cortana niet werkt op een NL Windows 8.1 Phone (op dit moment helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
ProfoundValue schreef op maandag 23 juni 2014 @ 00:54:
Hmm.. don't ask me how and why, maar nu uploaden afbeeldingen weer in de 3552 x 2000 resolutie. Ik was er toch echt heilig van overtuigd dat ik de juiste optie in de OneDrive-app had geselecteerd. Kan best dat ik toch fout zat, dat ik nu wel de juiste optie heb aangevinkt en dat de foto's weer in de hoogste resolutie uploaden, in ieder geval bedankt voor het meedenken boys!
Jep.. Uploaden van foto's via 3(4)G was bij mij ook het euvel. Als ik Wifi kies heb ik wel de hoge kwaliteit foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
VAnTurenhout schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:29:
[...]

Jep.. Uploaden van foto's via 3(4)G was bij mij ook het euvel. Als ik Wifi kies heb ik wel de hoge kwaliteit foto's
Precies, dit was het probleem en blijkbaar was het kiezen voor de juiste optie de oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
enomiss schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:01:
[...]

Een klok op je homescherm is zoo000oo Android 2008-2014 :z ;)
Vooral als je al glance hebt, en de tijd op het lockscherm en nog eens rechtsboven op het homescherm snap ik het nut er helemaal niet van. Maarja veel mensen die van Android komen kunnen er niet meer zonder denk ik. O-)
Bovendien ben je gedoemd met zulk soort tiles die constant willen updaten.
Tsjah, ik heb een Ativ S en dus geen Glance. ;)

Nadeel met hogere reso schermen is dat zaken als de tijd rechts bovenin e.d. ook kleiner worden. Als de telefoon wat verder weg ligt, is dat klokje rechts bovenin net een rijstkorrel. :+

Dan is een grote doorschijnende livetile met de tijd erop best mooi. En ik moet zeggen, 2 van die vierkante livetiles, eentje met een analoge clock, andere met zo'n pulserende Cortana Halo erop is ook best cool op je homescreen. ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
xxxneoxxx schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:48:
[...]

Tsjah, ik heb een Ativ S en dus geen Glance. ;)

Nadeel met hogere reso schermen is dat zaken als de tijd rechts bovenin e.d. ook kleiner worden. Als de telefoon wat verder weg ligt, is dat klokje rechts bovenin net een rijstkorrel. :+

Dan is een grote doorschijnende livetile met de tijd erop best mooi. En ik moet zeggen, 2 van die vierkante livetiles, eentje met een analoge clock, andere met zo'n pulserende Cortana Halo erop is ook best cool op je homescreen. ;) 8)
Maar je hebt toch ook nog een klok op je vergrendelscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ja, dat dan weer wel. En die's ook best groot. :+

[ Voor 4% gewijzigd door xxxneoxxx op 25-06-2014 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
xxxneoxxx schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:04:
Ja, dat dan weer wel. En die's ook best groot. :+
Persoonlijk vind ik analog clock tile erg mooi. Vooral de analoge klok met 24 uur aanduiding vind ik een vondst. En waarom zou een leuke klok zoooooo Android zijn? Onzinpraat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ach, ik vind het op zich wel leuk dat het er is. En er zijn inderdaad genoeg apps die een klokje laten zien. Dus dan zal er toch wel vraag naar zijn schat ik zo in.
Zie het hetzelfde als het notification center gebeuren. De ene persoon zag er wel de toegevoegde waarde van in; de andere persoon vond het niets hebben omdat het het os te veel richting de concurrentie zou bewegen qua functies. Uiteindelijk zit het NC zelfs in het OS vanaf 8.1, dus zal er toch genoeg vraag naar geweest zijn lijkt mijn dan. Plus, met een losse app kan je kiezen of je 'm wilt gebruiken of niet. Choice is always good imho. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik meende dat HTC de trendsetter was met een WPhone klokje.
Maar ja ze hadden op hun droid toestellen ook hele leuke klokjes, menig ripoff kan je nog wel in de playstore vinden.

Voor de Noti-center, tja ik vind het een meer dan prima oplossing.
Als ik nu een melding krijg dan hoef ik niet eerst mijn hele scherm af te zoeken waar deze melding nog maar vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:27:
Ik meende dat HTC de trendsetter was met een WPhone klokje.
Die startte automatisch als je de HTC telefoon in het dock plaatste.
http://wmpoweruser.com/ht...indows-phone-marketplace/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Meer mensen die nu regelmatig printscreens maken doordat Vol Up + power de combi is geworden? Ik vind het echt verrot vreselijk irritant! :@

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-09 10:59
NeFoRcE schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:39:
Meer mensen die nu regelmatig printscreens maken doordat Vol Up + power de combi is geworden? Ik vind het echt verrot vreselijk irritant! :@
Nee, totaal geen last van gelukkig. De power knop en vol up combi gebruik je toch haast nooit tegelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 16:59
Herkenbaar ja... pak hem vaak aan de zijkanten beet de telefoon... en dan heb je al snel een screenshot te pakken tegenwoordig. Maar goed het kan erger.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:34

Punkrocker

Mostly harmless

Ik vind het maken van screenshots zelf lastig.... je moet ze gelijkertijd zien in te drukken, meestal druk je er één net een fractie van een seconde eerder in en lukt het weer niet. Of je zit te ver in het midden van de volumeknop en is het meer een Vol Down i.p.v. een Vol Up wat je indrukt.

Per ongeluk een screenshot maken overkomt mij dus niet zo snel :P

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Waah schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:15:
[...]
Herkenbaar ja... pak hem vaak aan de zijkanten beet de telefoon... en dan heb je al snel een screenshot te pakken tegenwoordig. Maar goed het kan erger.....
Dan pak je je telefoon wel erg stevig vast denk ik.. Bij de L920 kan ik die knopjes eigenlijk alleen indrukken als ik het bewust doe. Ze hebben nog best veel kracht nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Laatst online: 16:01

Mud

Sonny7 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:03:
[...]

Nee, totaal geen last van gelukkig. De power knop en vol up combi gebruik je toch haast nooit tegelijk??
Bij een HTC 8X zit de powerknop op een ongelukkige plek(rechtsboven) met aan de rechterkant de volume knoppen. Door mijn telefoon vast te pakken(bijvoorbeeld vanuit je broekzak) is het daardoor erg makkelijk om perongeluk een screenshot te maken. Behoorlijk irritant kan ik je zeggen.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.htc8x.eu/wp-content/uploads/2012/10/htc-8x-blauw-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 21:28
Mud schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:51:
[...]

Bij een HTC 8X zit de powerknop op een ongelukkige plek(rechtsboven) met aan de rechterkant de volume knoppen. Door mijn telefoon vast te pakken(bijvoorbeeld vanuit je broekzak) is het daardoor erg makkelijk om perongeluk een screenshot te maken. Behoorlijk irritant kan ik je zeggen.. ;)

[afbeelding]
Dan ben ik niet de enige die dit heeft dus :P Ik heb dit namelijk ook regelmatig met mijn HTC 8X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Ik herken dat totaal niet met mijn HTC 8x. Ik heb nog nooit per ongeluk een screenshot gemaakt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Laatst online: 24-09 22:59
Jup, hier ook...
Pagina: 1 ... 25 ... 66 Laatste