[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"What is the next World Cup Match", Maybe "what" should be "when"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:33:
Vliegtuigmodus gebruiken? Heb je alleen wel Wifi nodig als je iets met internet wil doen, maar verder is je telefoon gewoon te gebruiken en kunnen mensen jou niet bellen
Ik wil juist apps gebruiken die internet nodig hebben dus ik vrees dat ik hier niets aan heb.
martijn.s schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:51:
Nee, in Windows Phone hebben apps geen rechten om aan settings en dergelijke te komen.
Oh, da's erg jammer dan. Dan kan ik dus alleen voorkomen dat ik gebeld wordt als ik m'n telefoon op engels instel, Cortana inschakel en dan Quiet hours gebruiken.
Of wellicht voor een dual sim toestel kiezen, de 630 bijvoorbeeld? Ik neem aan dat je dan wel een van de 2 sims kan uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
hardware-lover schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:08:
"What is the next World Cup Match", Maybe "what" should be "when"?
Ohja, ze snapt het alleen niet... Ze gaat gewoon zoeken..

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:01

Swerfer

Hmm...

musicfreak schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:12:
[...]

Ik wil juist apps gebruiken die internet nodig hebben dus ik vrees dat ik hier niets aan heb.

[...]
Als je vliegtuigmodus inschakelt, kan je daarna Wifi weer aanzetten. Dan kan je dus niet gebeld en of ge-sms-t worden maar wel je apps gebruiken die internet nodig hebben. Er van uitgaand dat je Wifi hebt. En je moet de vliegtuigstand handmatig in- en uitschakelen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:10
Dat is dezelfde als deze neem ik aan? Swerfer in "\[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen"

oh laat maar was deze GerCor in "\[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen" (van gisteren dus :P)

[ Voor 35% gewijzigd door Caelorum op 13-06-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ja klopt kwam ik nadat ik hem gepost had ook achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 12:17
Wanneer komt de cyan update? Heb ik vandaag m'n treasure tag binnen.. Is cyan update vereist :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Lumia Cyan in Benelux

Deze had @evleaks gepost, en WPCentral heeft er ook een artikel over geschreven.
June (4th week) Cyan completion – Lumia 925, Lumia 1020, Lumia 1520
June (5th week) Cyan completion – Lumia 520, 620, 625, 720, 820, 920 and 1320
:)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Maar blue is wat anders dan cyan? Komt het nou eind juni of eind augustus? Of is die eind augustus alweer een andere update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ehm tja goeie vraag. Ik ga er van uit dat de Blue update bestaat uit WP 8.1 + Cyan - de lichtblauwe OTA blokjes geven dan dus aan wanneer je de update ontvangt en de donkerblauwe SC blokjes zijn de data vanaf wanneer de 'Sales Canditate software' getest wordt binnen Nokia denk ik.

Eind juli/begin augustus ontvangen we de cyan update dan dus echt.

[ Voor 11% gewijzigd door Migrator op 13-06-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Blue is de naam van wp 8.1 zelf
Cyan is het complete "Lumia" pakket.
Net zoiets als in WP8 Gdr 3 had en de Nokia's Gdr 3 Black

Cyan is eigenlijk het extraatje.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Maar ik wil verdulle Cyan anders heb ik niets aan m'n treasuretag! Hij herkent de treasure tag wel maar kan hem niet toevoegen in de app ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Zuur cadeautje, hoelang is ie geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-09 10:59
Is het in 8.1 mogelijk om je dataverbinding eruit te gooien op het moment dat je je data limiet bereikt hebt? Ik heb al gezocht in de 'Data Inzicht', maar kan zo niet iets vinden helaas.. Gisteravond nog ff een streampje gekeken van Chili-Australië, maar toen heeft ie dus niet het wifi netwerk gepakt, maar gewoon mijn 3G/4G verbinding :( :(

480 mb boven m'n bundel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Volgens mij kan je niet de data compleet uit laten zetten, maar je kan wel iig de background data laten restricten in Data Sense.
Wel enorm kut voor je overigens... Zal wel niet goedkoop worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Amadeus1966 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 23:42:
Zuur cadeautje, hoelang is ie geldig?
Treasure tag is altijd geldig, ik wil hem gewoon gebruiken! :P

http://www.wpcentral.com/...ced-coming-globally-april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:06

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Kan ik me voorstellen, leuk ding zeg. :9

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
Caelorum schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 11:34:
Volgens mij kan je niet de data compleet uit laten zetten, maar je kan wel iig de background data laten restricten in Data Sense.
Wel enorm kut voor je overigens... Zal wel niet goedkoop worden.
Jep, 'maar' 65 euris...! daarom zou het fijn zijn als ie automatisch je data verbinding eruit gooit als je bundel op is.. maar kon helaas ook niet zo'n optie vinden in data sense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nee, jammer genoeg is dat niet mogelijk. Eigenlijk zouden de operators dat voor je moeten doen, maar ja... die willen graag geld verdienen :) Overigens kan het op Android wel in bepaalde custom roms...
Ik zou zeggen kijk even of er al iets op http://windowsphone.userv...01801-feature-suggestions staat en geef daar je vote aan en wie weet komt het nog wel een keer (als de operator niet dwars liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het zal aan mij liggen, maar als je niet wil dat je boven je bundel uitkomt dan moet je een provider (of abo) kiezen die je dataverbinding dichtgooit of begrenst zonder kosten. Zo simpel kan het zijn. Ik zit bij Telfort en heb een 1GB databundel, toen ik daar één keer overheen ging (door Deezer m'n hele playlist te laten syncen over 3G) hebben ze de volgende dag gewoon m'n dataverbinding dichtgegooid. Geen centje pijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:11
Kiezen voor een abbo die je snelheid afkapt als je over je bundel raakt ipv extra kosten te tellen?
Mocht je toch snelheid willen na je bundel, dan gewoon een smsje sturen voor wat extra bundel?

Alles wat doorloopt gaat op een gegeven moment onnodig geld kosten, zoals nu.
Niks voor mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:59

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow is blij dat ie nog een oud abonnementje heeft met onbeperkt houdbaar beltegoed en een onbeperkte databundel...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nokia 630, goed spul voor de prijs. ik begrijp alleen niet van de agenda functie.
Ik ben "geabonneerd" op 3 agenda's van andere mensen (oa wk + voetbal wedstrijden). Die staan op mijn computer netjes ingeladen. Ik krijg ze alleen op geen mogelijkheid in mijn telefoon-agenda.
Weet iemand of dit mogelijk is.. wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:30
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:35:
Ik heb de nokia 630, goed spul voor de prijs. ik begrijp alleen niet van de agenda functie.
Ik ben "geabonneerd" op 3 agenda's van andere mensen (oa wk + voetbal wedstrijden). Die staan op mijn computer netjes ingeladen. Ik krijg ze alleen op geen mogelijkheid in mijn telefoon-agenda.
Weet iemand of dit mogelijk is.. wat doe ik verkeerd?
Zou moeten werken! Controleer even bij de instellingen van het betreffende account op je telefoon hoe vaak hij synchroniseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carsten
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:07
Je kan je mobiele data verbinding gewoon uitzetten via instellingen, mobiel netwerk en dan is er een toggle data verbinding. Erg handig als je even zeker wilt weten dat je wifi verbinding gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Sonny7 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 11:25:
Is het in 8.1 mogelijk om je dataverbinding eruit te gooien op het moment dat je je data limiet bereikt hebt? Ik heb al gezocht in de 'Data Inzicht', maar kan zo niet iets vinden helaas.. Gisteravond nog ff een streampje gekeken van Chili-Australië, maar toen heeft ie dus niet het wifi netwerk gepakt, maar gewoon mijn 3G/4G verbinding :( :(

480 mb boven m'n bundel...
Je kan dit wel instellen. Als je per maand aangeeft hoeveel data je mag verbruiken kan je daarna inzetten wanneer hij het moet restricten. Je krijgt dan een melding in je scherm dat je in de buurt komt van je data limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Restricten is alleen niet helemaal hetzelfde als compleet uitzetten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 22:59
RayNbow schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:50:
* RayNbow is blij dat ie nog een oud abonnementje heeft met onbeperkt houdbaar beltegoed en een onbeperkte databundel...
Met bijbehorende snelheid uit het stenen tijdperk?? (386kb/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MrSleeves schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:09:
[...]

Nu wel in ieder geval: 8.10.12397.895.
Maar schijnt weinig verschil te maken.
Och.
De verslechtering van het batterijverbruik dat ik ervaarde na update 2 is met update 3 op z'n minst teruggedraaid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 01:20
Jeps. Hier ook veel betere batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
Heilige Kaas schreef op zondag 15 juni 2014 @ 09:44:
Jeps. Hier ook veel betere batterij duur.
Ja merk ik ook, viel op doordat mijn Lumia 1520 veel koeler aanvoelt. Koude telefoon = lange batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:59

RayNbow

Kirika <3

jorisjan schreef op zondag 15 juni 2014 @ 00:55:
[...]

Met bijbehorende snelheid uit het stenen tijdperk?? (386kb/s)
Voor de meeste doeleinden is dat prima. Thuis, op werk en bij familie heb je doorgaans een draadloos netwerk dat je kunt gebruiken.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Caelorum schreef op zondag 15 juni 2014 @ 00:43:
Restricten is alleen niet helemaal hetzelfde als compleet uitzetten :/
Nee, maar dan krijg je tenminste wel een melding dat je bijna je bundel hebt verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik weet niet wat het e.e.a. met Windows Phone 8.1 te maken heeft maar ik krijg, zoals de TV reclame ook aangeeft, van mijn provider T-Mobile een sms bericht als mijn bundel bijna op is. Daarna, als de bundel op is, gaat mijn internetsnelheid fors naar beneden en kan ik voor 5 euro nieuwe snelheid kopen tot aan het moment waarop mijn bundel opnieuw op volle snelheid is. Bij mij gaat dat per 15e van de maand. Heb ik ook opgegeven in Data Sense. Ook van Data Sense krijg ik een bericht (Windows Phone 8.0)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:50
nog niet werkend met 8.1 dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
GerCor schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:29:
Ik weet niet wat het e.e.a. met Windows Phone 8.1 te maken heeft maar ik krijg, zoals de TV reclame ook aangeeft, van mijn provider T-Mobile een sms bericht als mijn bundel bijna op is. Daarna, als de bundel op is, gaat mijn internetsnelheid fors naar beneden en kan ik voor 5 euro nieuwe snelheid kopen tot aan het moment waarop mijn bundel opnieuw op volle snelheid is. Bij mij gaat dat per 15e van de maand. Heb ik ook opgegeven in Data Sense. Ook van Data Sense krijg ik een bericht (Windows Phone 8.0)
Dat heb ik dus ook met telfort. Als mijn bundel op is kan ik voor een klein bedrag het weer aanzetten met een sms'je, doe ik dit niet kan ik dus niet internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik kan altijd internetten met T-Mobile. Zoal gezegd (ook in de reclame-uitingen van T-Mobile) op een lagere snelheid. Ik vraag me dus af wat het met 8.1 te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn.s schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:58:
[...]

Zou moeten werken! Controleer even bij de instellingen van het betreffende account op je telefoon hoe vaak hij synchroniseert.
bedankt. Dat was het, nu werkt het.. Hoe stom kon ik ook zijn. Synchroniseerde de verkeerde agenda |:( |:(

Ben ook zeer te spreken over de batterijduur. Met alles aan en redelijk gebruik trekt hij gewoon 2 dagen. Dat is lang geleden dat ik dat met een smartphone kon doen. Ook veel beter dan de lumia 925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Het valt mij steeds meer op dat de low-end toestellen een veel betere batterij duur hebben. Jou lumia 630, maar ook mijn Huawei W1 gaat met gemak 2 dagen mee.
Ik denk dat dit vooral in de browser zit (standby is namelijk prima dus OS is het niet), snellere hardware browst sneller maar zorgt ook voor meer energie vebruik. Misschien dat hier nog het een en ander aan te tweaken valt mij Microsoft.

p.s. Verder totaal geen programmeer ervaring hoor

[ Voor 7% gewijzigd door Heilige Kaas op 15-06-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vermoed dat het eerder ligt aan het scherm. Hogere schermresolutie en verversingssnelheid betekent dat er meer rekenkracht nodig is voor het renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:55
Hey allemaal,

Ik volg al een tijd deze forum, moest even goed mijn huiswerk doen voor de overstap van Android naar WP. Heb vorige week toch een Lumia 630 betseld.

Ik kan alleen iets niet vinden. Is het mogelijk om het scherm NIET aan te laten slaan bij het binnenkomen van een bericht? nu iedere keer als ik een whatsapp of mailtje binnenkrijg gaat mijn scherm aan. Leuk als hij op tafel voor me licht, minder leuk als ie in me broekzak zit. Het gebruikt alleen maar accu.

Is hier een instelling voor die ik niet kan vinden?

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
In je broekzak zou dat niet moeten voorkomen. De nabijheidssensor zou ervoor moeten zorgen dat het scherm niet aangaat, net zoals deze dat doet als je je telefoon tegen je oor aan houdt.
Je kan dat testen door je vinger op de sensors te leggen (ergens bij de front-camera/luidspreken) en iemand je een berichtje te laten sturen.

Overigens doet het touchscreen het ook niet als de sensor weinig licht detecteert. Dus de telefoon hoort ook niet te ontgrendelen in de broekzak met de "double tap to unlock" van Glance/Glimp. Dit kan nog wel gebeuren met de power-knop.

[ Voor 53% gewijzigd door Caelorum op 16-06-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:55
<--- heeft een lumia 630 - die heeft geen front facing camera. :D

Ik zal het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Daarom ook dat ik ook de luidspreker noemde ;)

Ah, de Lumia 630 heeft geen proximity sensors, maar:
[...]The Lumia 630 does not include a proximity sensor, but I didn’t face any problem with unwanted taps on the touchscreen while I took calls. I discovered that the touchscreen detects large objects like face or the ear and blanks the display. Unlike with the proximity sensor, I found that this happens when the object touches the display and not when it gets near (obviously, since there is no proximity sensor).[...]
Dat zal je dus even moeten testen door je hand op het scherm te leggen. Of nog beter een boek of een glas erop zetten. Iets dat niet stroom produceert (zoals je eigen lichaam doet).

[ Voor 98% gewijzigd door Caelorum op 16-06-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:59
Baksteen89 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:31:
Hey allemaal,

Ik volg al een tijd deze forum, moest even goed mijn huiswerk doen voor de overstap van Android naar WP. Heb vorige week toch een Lumia 630 betseld.

Ik kan alleen iets niet vinden. Is het mogelijk om het scherm NIET aan te laten slaan bij het binnenkomen van een bericht? nu iedere keer als ik een whatsapp of mailtje binnenkrijg gaat mijn scherm aan. Leuk als hij op tafel voor me licht, minder leuk als ie in me broekzak zit. Het gebruikt alleen maar accu.

Is hier een instelling voor die ik niet kan vinden?

alvast bedankt,
Je kan dit uitzetten als je bij instellingen>meldingen & acties bij bijvoorbeeld whatsapp de optie voor meldinsbanners weergeven uitvinkt. Dan gaat je scherm niet meer aan zodra een bericht binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
baszzz schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:51:
[...]

Je kan dit uitzetten als je bij instellingen>meldingen & acties bij bijvoorbeeld whatsapp de optie voor meldinsbanners weergeven uitvinkt. Dan gaat je scherm niet meer aan zodra een bericht binnenkomt.
Dit zorgt er echter ook voor dat je geen melding bovenin beeld krijgt als je bezig bent met je telefoon. Dit lijkt me wel gemakkelijk. Anders weet je namelijk niet wat de notificatie is, en zul je eerst het Action Center naar beneden moeten halen. Hierdoor heb ik het weer aangezet.

Aan het begin vond ik het ook gruwelijk irritant, maar eenmaal aan gewend is het best fijn. Je hoeft nu niet telkens je telefoon aan te zetten om te kijken wat de notificatie was. Dit hoeft niet nodig te zijn i.c.m. Glance, maar dit heb ik uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Sinds laatste update (3e) op 8.1 Preview is bij mij de Wifi-verbinding op mijn Lumia 920 duidelijk verbeterd/stabieler geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 23:35

Radeon

Today is a good day to die

Heb sinds de laatste update dat ik geregeld me simcode weer moet invullen terwijl de telefoon niet uit is geweest. Toevallig meerdere mensen hier last van. Gaat om een L920.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Radeon schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:51:
Heb sinds de laatste update dat ik geregeld me simcode weer moet invullen terwijl de telefoon niet uit is geweest. Toevallig meerdere mensen hier last van. Gaat om een L920.
Dus het ligt toch niet aan mij. Had het vanmiddag een paar keer achter elkaar, daarna eigenlijk geen last meer van gehad. Vond het al vreemd want ik wist zeker dat ik hem niet had gereboot. Toen ik dat wel deed heb ik er geen last meer van. Lumia 1520 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Radeon schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:51:
heb deze bug ook soms op mijn lumia 520 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Laatst online: 21-08 23:04
Heb sinds de laatste update issues met gebeld worden (Vodafone) direct naar voicemail. Zodra ik zelf iemand bel dan lijkt het alsof de verbinding open gezet wordt en de gemiste oproepen komen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Regenbui schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:28:
Heb sinds de laatste update issues met gebeld worden (Vodafone) direct naar voicemail. Zodra ik zelf iemand bel dan lijkt het alsof de verbinding open gezet wordt en de gemiste oproepen komen binnen.
Dat heb ik dus heel vaak als ik mijn vriendin bel, erg irritant :S Zij hij heeft een htc desire 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Laatst online: 19:12
Hoe kan ik download van een APP stoppen?
Ik heb de FIFA app aangeklikt en pas later gezien dat die 903 MB is. Ik zit in een vakantiehuisje met een trage WiFi en het duurt maar. Mijn L920 met 8,1 is al twee uur bezig. Ik wil het dus afbreken. Maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
In de store naar downloads gaan en dan long-press op de app die bezig is en dan cancel download kiezen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BozIAP7.png

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Laatst online: 19:12
Dank je, gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Gosh voor het eerst nu meegemaakt dat mijn telefoon leeg was.
Gisteren nog via de wandcontact opgeladen,
gisteravond heeft hij min of meer de hele avond aan de Usb gehangen voor wat heen en weer gesleep van bestanden.
En vanmorgen..................niets.
Een koud stukje plastic met wat glas :-/

Ik had al wel vaker gelezen over dit verschijnsel,
maar had zelf nog nooit ervaren met deze toestellen ( 1320 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Laatst online: 21:58
@Amadeus1966 Zo te horen een heel nieuwe ervaring voor je; ik maak het regelmatig mee dat mijn telefoon door gebruik leeg is geraakt. Maar geen nood! Hij kan worden opgeladen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dat de preview van wp8.1 net uit kwam waren er wat batterij dingen, zijn ook oplossingen voor genoemd en dingen die je kon checken. Misschien even lijstje terug zoeken. Ging oa om syncen van mailaccounts die bleven hangen.

En check ff er geen update van wp8.1 voor je klaar staat.

[ Voor 16% gewijzigd door hjs op 17-06-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik denk dat ik er al achter ben wat de oorzaak was.
Ik ga het vannacht nog eens proberen...
Het laatste wat ik gisteravond laat gedaan heb was een spelletje Angry Birds.
Normaal sluit ik deze gewoon af, maar nu had ik gewoon op home getikt.
Dus vermoed ik dat Angry Birds in de achtergrond is blijven draaien.

Ik heb verder niets oiig weinig in de achtergrond draaien,
mailaccounts heb ik altijd handmatig staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ja, en toen werd dat vogeltje natuurlijk boos. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

vali schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:36:
[...]

Dat heb ik dus heel vaak als ik mijn vriendin bel, erg irritant :S Zei hij heeft een htc desire 300.
Dat heb ik met een L925 met DP en alle laatste updates ook al geruime tijd. Friggin' irritant! Kijk je na een uur op je telefoon of je oproepen gemist hebt, want "het was best rustig", staat dat ding om je pin te roepen.

:/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
max schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:44:
[...]

Dat heb ik met een L925 met DP en alle laatste updates ook al geruime tijd. Friggin' irritant! Kijk je na een uur op je telefoon of je oproepen gemist hebt, want "het was best rustig", staat dat ding om je pin te roepen.

:/
Zelfde probleem bij mijn L920 en mijn moeder's L520.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
enomiss schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:15:
[...]

Zelfde probleem bij mijn L920 en mijn moeder's L520.
Begint heel irritant te worden, bijna niemand kan mij bereiken. Heeft iemand een link/tip hoe ik de DP kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Terug naar wp8.0

Download en installeer de Nokia care suite van de onderstaande link.
http://www.mediafire.com/....60.1409_WindowsMania.exe
Bovenstaande link werkt niet meer :-(
Maar deze nog wel :-)
http://nokia-care-suite.en.lo4d.com/download/mirror-hs1

Start de applicatie en sluit daarna je toestel aan.
Klik nu op optie 5 "product support tool for store " en laat het programma zijn ding doen.
Hij download zelf de benodigde firmware van het internet.
Verbreek tijdens de procedure nimmer maar ook nimmer de verbinding tussen de pc en uw toestel.

[ Voor 21% gewijzigd door Amadeus1966 op 18-06-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

Amadeus1966 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:00:
Die link gaat niet werken, maar ja idd terug naar WP 8.0 of wachten op een volgende update, of rebooten.
Zie je het ook aan je belminuten dat het open blijft staan?

Ik heb hier met mijn L930 op WP8.1dp & T-Mobile geen problemen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
Ik heb een Tomtom carkit met bluetooth en speaker.
Verbinden lukt snel en stabiel, maar de spraak is echt onverstaanbaar (gekraad en ruis).
Het lijkt er eigenlijk op alsof het geluid veel te hard staat.
Volume verlagen helpt niet.

Een ander toestel verbinden vertoont dit probleem niet en bij mijn weten had ik het ook niet op 8.0 (had de carkit maar net voor de upgrade, dus niet 100% zeker).

Iemand anders met deze problemen?
(ik draai momenteel de laatste update)

[ Voor 20% gewijzigd door BlackShadow op 18-06-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
defcon84 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:13:
[...]

Die link gaat niet werken, maar ja idd terug naar WP 8.0 of wachten op een volgende update, of rebooten.

L930???

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
BlackShadow schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:21:
Ik heb een Tomtom carkit met bluetooth en speaker.
Verbinden lukt snel en stabiel, maar de spraak is echt onverstaanbaar (gekraad en ruis).
Het lijkt er eigenlijk op alsof het geluid veel te hard staat.
Volume verlagen helpt niet.

Een ander toestel verbinden vertoont dit probleem niet en bij mijn weten had ik het ook niet op 8.0 (had de carkit maar net voor de upgrade, dus niet 100% zeker).

Iemand anders met deze problemen?
(ik draai momenteel de laatste update)
Denk dat weinig mensen er iets over kunnen roepen. Mijn Ativ S heeft ook slechte audio over de carkit, was voorheen ook niet zo. Als de telefoon al verbindt, uberhaubt.
Enige wat je kan doen is denk ik wachten op de final van Windows Phone 8.1 + de update van je telefoonfabrikant, die verbeterde drivers toevoegt. (in mijn geval een losse Samsung update, in geval van Nokia gebruikers Cyan)

[ Voor 4% gewijzigd door xxxneoxxx op 18-06-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
xxxneoxxx schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:14:
[...]

Denk dat weinig mensen er iets over kunnen roepen. Mijn Ativ S heeft ook slechte audio over de carkit, was voorheen ook niet zo. Als de telefoon al verbindt, uberhaubt.
Enige wat je kan doen is denk ik wachten op de final van Windows Phone 8.1 + de update van je telefoonfabrikant, die verbeterde drivers toevoegt. (in mijn geval een losse Samsung update, in geval van Nokia gebruikers Cyan)
Vrees er ook voor... Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ja, m.i. een van de grootste nadelen van het DP programma. Je draait een beta welke nieuwe features toevoegt. Features die broodnodig zijn in een hoop gevallen (niet alleen eye-candy), dus een hoop mensen installeren de beta maar al te graag. Als vervolgens blijkt dat je tijden mag wachten tot bepaalde core functionaliteit het weer normaal doet en je in wezen dus alsnog afhankelijk bent van je telefoonfabrikant, vaak de vertragende factor bij updates (en een van de hoofdredenen van het bestaan van het DP programma), wordt je niet vrolijk. Mooi dat MS de mogelijkheid biedt, het zou nog mooier zijn als fabrikanten een beetje op zouden schieten met die drivers; of dat dit iig strakker aan zou sluiten bij de DP. Nog mooier zou zijn als MS de drivers van de laatste, stabiele niet-beta versie mee zou nemen in hun basis DP image/update. Maar dat zal om een of andere reden wel niet mogen/kunnen/werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
defcon84 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:13:
[...]

Hoezo gaat dat niet werken?
Hiermee heb ik mijn "oude" 520 ook van WP 8.1 terug naar 8.0 gezet.

Edit.gezien, de link werkt niet meer.
Gek genoeg gisteravond nog wel.
Maar deze werkt nog wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Amadeus1966 op 18-06-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Ik dacht gelezen te hebben dat Nokia deze keer hun update klaar zal hebben samen met de final van 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
xxxneoxxx schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:26:
Ja, m.i. een van de grootste nadelen van het DP programma. Je draait een beta welke nieuwe features toevoegt. Features die broodnodig zijn in een hoop gevallen (niet alleen eye-candy), dus een hoop mensen installeren de beta maar al te graag. Als vervolgens blijkt dat je tijden mag wachten tot bepaalde core functionaliteit het weer normaal doet en je in wezen dus alsnog afhankelijk bent van je telefoonfabrikant, vaak de vertragende factor bij updates (en een van de hoofdredenen van het bestaan van het DP programma), wordt je niet vrolijk. Mooi dat MS de mogelijkheid biedt, het zou nog mooier zijn als fabrikanten een beetje op zouden schieten met die drivers; of dat dit iig strakker aan zou sluiten bij de DP. Nog mooier zou zijn als MS de drivers van de laatste, stabiele niet-beta versie mee zou nemen in hun basis DP image/update. Maar dat zal om een of andere reden wel niet mogen/kunnen/werken.
Je kunt wel klagen maar je kunt het ook als een positief iets zien dat Microsoft tenminste iets doet. Immers doet zich nagenoeg hetzelfde probleem ook bij Android voor. Alleen daar zie je dat Google geen formeel DP programma waardoor je bent aangewezen op de community die met reverse engineering op de drivers roms bakken met nieuwere Android AOSP versies. Dat levert net zo goed onstabiele roms op tenzij de binaries/sources zijn vrijgegeven, iets wat sporadisch gebeurd en vaak per toeval. En daar treuzelen de fabrikanten net zo erg zo niet erger omdat ze in tegenstelling tot Microsoft geen verplichting* hebben om een nieuwe OS release uit te brengen.

Dus ja, glas half vol of half leeg...

*Er was ooit sprake van een 18maanden periode maar dat is dus nooit van de grond gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Oh, ik klaag niet echt hoor.. Het is een constatering.

Als de updates vanuit MS alleen grappigheidjes toe zouden voegen zoals bijvoorbeeld Cortana, wat de meeste mensen niet dagelijks gebruiken, zou je mij niet horen. Maar zaken als, ik noem maar wat, custom ringtones voor programma's, een optie om gemiste toasts/applicatie messages terug te kunnen vinden (action/notification center), mogelijkheid om je telefoon "eigen" te maken met achtergrondjes, een *werkende* agenda e.d. zijn m.i. vrij elementaire zaken die de concurrentie al lang en breed hadden. Sterker nog, Windows Mobile 6 had een hoop van deze dingen ook al. :P

Maar om deze, in principe, inmiddels basis smartphone functionaliteiten erbij te krijgen, moet je dus een tijd lang een beta gaan draaien die dus in een hoop gevallen bij een hoop mensen andere core functionaliteit kapot maakt helaas. Is allemaal tijdelijk, maar het gebeurt wel. Lees maar eens terug hoe veel mensen in alleen al dit topic komen vragen of je terug kan naar 8.0. In mijn geval is de battery life dramatisch afgenomen, doet de carkit het niet OK meer via bluetooth e.d.. Niet genoeg reden om terug te gaan naar 8.0, maar vervelend begint het nu toch wel te worden. Kan mij voorstellen dat dit voor sommige mensen wel een reden is om terug te willen nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
xxxneoxxx schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:38:

Als de updates vanuit MS alleen grappigheidjes toe zouden voegen zoals bijvoorbeeld Cortana, wat de meeste mensen niet dagelijks gebruiken, zou je mij niet horen. Maar zaken als, ik noem maar wat, custom ringtones voor programma's, een optie om gemiste toasts/applicatie messages terug te kunnen vinden (action/notification center), mogelijkheid om je telefoon "eigen" te maken met achtergrondjes, een *werkende* agenda e.d. zijn m.i. vrij elementaire zaken die de concurrentie al lang en breed hadden. Sterker nog, Windows Mobile 6 had een hoop van deze dingen ook al. :P

Maar om deze, in principe, inmiddels basis smartphone functionaliteiten erbij te krijgen, moet je dus een tijd lang een beta gaan draaien die dus in een hoop gevallen bij een hoop mensen andere core functionaliteit kapot maakt helaas. Is allemaal tijdelijk, maar het gebeurt wel. Lees maar eens terug hoe veel mensen in alleen al dit topic komen vragen of je terug kan naar 8.0. In mijn geval is de battery life dramatisch afgenomen, doet de carkit het niet OK meer via bluetooth e.d.. Niet genoeg reden om terug te gaan naar 8.0, maar vervelend begint het nu toch wel te worden. Kan mij voorstellen dat dit voor sommige mensen wel een reden is om terug te willen nml.
al een hard reset geprobeerd trouwens?

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Yep, al 2 keer sinds de laatste update. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Amadeus1966 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:00:
Terug naar wp8.0

Bovenstaande link werkt niet meer :-(
Maar deze nog wel :-)

Start de applicatie en sluit daarna je toestel aan.
Klik nu op optie 5 "product support tool for store " en laat het programma zijn ding doen.
Hij download zelf de benodigde firmware van het internet.
Verbreek tijdens de procedure nimmer maar ook nimmer de verbinding tussen de pc en uw toestel.
Dank U, gaan we morgenavond testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36
xxxneoxxx schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:38:

Je hebt daar zeker gelijk in, maar ik wil wel even specifiek ingaan op het bluetooth probleem. Ik heb bij zoveel toestellen problemen gezien met verbindingen met bluetooth-apparaten. Dan werd er weer een update uitgerold voor de telefoon en werkte het weer niet, dan moest er weer wat gedaan worden aan de carkit. Het lijkt soms wel een kip/ei-verhaal. Ondanks dat het een standaard is wordt het gewoon niet altijd even correct toegepast en het kan zowel aan de kant van het toestel als het verbonden apparaat fout gaan.

Zie het als de HDCP-handshake die ook altijd zou moeten werken tussen compatible apparaten, maar in sommige gevallen voor problemen zorgt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Tsjah, na de telefoon een paar keer opnieuw gekoppeld te hebben vanuit de carkit/radio en alle problemen die ik vervolgens nog ervaar ermee, durf ik in mijn geval te stellen dat de dader toch echt de telefoon zal zijn.

Nu paired de telefoon 90% van de tijd niet, en als deze wel succesvol paired is de geluidskwaliteit over de carkit barslecht tijdens het bellen. Ook wil bij een succesvolle koppeling naderhand bluetooth op de telefoon in het geheel niet meer uit. (je krijgt van die stippeltjes bovenin het scherm dat de telefoon bezig is, maar vervolgens gebeurt er niets en blijft bluetooth aan staan)

Overigens heb ik verder niet veel opties, gezien het feit dat de radio met carkit al enige jaren oud is, en hier geen firmware updates meer voor uitkomen. Pairen op dezelfde manier als voorheen heb ik ook al een paar keer opnieuw gedaan, vanuit de radio, en dat lost het helaas ook niet op.

Maar: ik heb goeie hoop dat een update op de telefoon dit nog wel zal verbeteren, aangezien het onder 8.0 wel vlekkeloos werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
http://www.nu.nl/tech/380...e-ouderen-en-tieners.html

Telecom cijfers van NL is bekend. Nokia heeft een marketshare van +/- 3% in ons land. Met andere WP vendors (Huawei, Samsung, HTC) misschien net 4%?

Volgens Statline zijn er zo'n 12.108.531 NL-ers tussen 10 - 65 jaar ouder in 2010. (Bron: CBS - Statline)
12.108.531 * 0.04 = +/- 484.341 WP toestellen in de NL.

Of mis ik iets?

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
Niels9001 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:24:
http://www.nu.nl/tech/380...e-ouderen-en-tieners.html

Telecom cijfers van NL is bekend. Nokia heeft een marketshare van +/- 3% in ons land. Met andere WP vendors (Huawei, Samsung, HTC) misschien net 4%?

Volgens Statline zijn er zo'n 12.108.531 NL-ers tussen 10 - 65 jaar ouder in 2010. (Bron: CBS - Statline)

Of mis ik iets?
Poeh dit zijn wel tegenvallende cijfers voor Nokia/Microsoft hoor.. Had toch zeker verwacht dat het marktaandeel al tussen de 5-10% zou liggen.. en dan dichter bij de 10 dan de 5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niels9001 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:24:
[...]

Of mis ik iets?
Gaat over verkoopcijfers lijkt mij?
Sonny7 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:27:
[...]
Poeh dit zijn wel tegenvallende cijfers voor Nokia/Microsoft hoor.. Had toch zeker verwacht dat het marktaandeel al tussen de 5-10% zou liggen.. en dan dichter bij de 10 dan de 5%
Voor Nederland? Dit land is echt een Android land. Zelfs de iPhone is hier niet zo populair meer als dat het in het buitenland is.

[ Voor 49% gewijzigd door Caelorum op 18-06-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
GerCor schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:34:
Ja, en toen werd dat vogeltje natuurlijk boos. ;-)
Even terug komend op het voorgaande............
Het had idd te maken met de boze vogeltjes.
Als ik vanuit het spel rechtstreeks naar home ga, blijft deze geladen in de achtergrond.
En door dit zuigt hij dus wel aan mijn accuutje, niet zoveel als dat het spel actief is maar toch.
Ik had hem gisteravond opgeladen, even een leveltje gespeeld en toen hetzelfde weer gedaan.
Dus op home en dan wegleggen.
Een uurtje nadien even weer gekeken en ja hoor, ik had nog iets van 5 of 6 uur resterend.
Vanmorgen weer bijgeladen en weer even gespeeld, maar nu gewoon het spel netjes afgesloten.
Zojuist even weer gekeken en dit keer geen abnormaliteiten.
Dan is een conclusie gauw getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

L920 ^^ sorry :p

ik wil de L930 te graag denk ik :p

Volgens statcounter.com heeft WP nog maar 1.8% marktaandeel
:?

[ Voor 29% gewijzigd door defcon84 op 18-06-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Sonny7 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:27:
[...]

Ik vind het betrekkelijk meevallen als je dit plaatje erbij pakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.emerce.nl/content/uploads/2014/06/Capture19.png

Hierop kun je zien dat de overige partijen op Samsung en Apple na ook niet veel hoger scoren. Als je ziet welke lijdendsweg Nokia de afgelopen jaren heeft doorgemaakt vind ik het niet eens zo slecht. Ik vind het eerder slechter van Sony, LG en HTC dat op het Android terrein zoveel marktaandeel aan Samsung zijn kwiijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 20:17
al opgelost

[ Voor 94% gewijzigd door Cyrus The Virus op 18-06-2014 18:23 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Al die mooie cijfers benadrukken toch wel weer mooi dat de WP gebruikers geen
kuddeschapen zijn en dat we redelijk uniek zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Echt onvoorstelbaar dat Samsung nog steeds zo'n hoog marktaandeel heeft. Ik kan van alle mensen die ik ken maar één persoon voor de geest halen die blij is met zijn S nogwat. Voor de rest loopt iedereen over elk toestel in elke prijsrange te klagen.

iOs is altijd wel blij en ook windows phone gebruikers zijn (zeker tegenwoordig) zeer tevreden. Waarom zien we dit niet terug in de cijfers? Omdat de meeste mensen te stom zijn om zelf na te denken over wat ze willen hebben en maar kopen wat de rest heeft? Of hoe zit het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Heilige Kaas schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:30:
Echt onvoorstelbaar dat Samsung nog steeds zo'n hoog marktaandeel heeft. Ik kan van alle mensen die ik ken maar één persoon voor de geest halen die blij is met zijn S nogwat. Voor de rest loopt iedereen over elk toestel in elke prijsrange te klagen.

iOs is altijd wel blij en ook windows phone gebruikers zijn (zeker tegenwoordig) zeer tevreden. Waarom zien we dit niet terug in de cijfers? Omdat de meeste mensen te stom zijn om zelf na te denken over wat ze willen hebben en maar kopen wat de rest heeft? Of hoe zit het?
Ik vrees voor een groot gedeelte het laatste. Ios apparaten vinden mensen (terecht) te duur, dan blijft Windows Phone over samen met Android, en aangezien iedereen Android heeft en kent, tsjah. Onderschat de kuddementaliteit niet. Is bij een hoop mensen erg sterk ontwikkeld zo merk ik in mijn directe omgeving. Of het nu om leaseauto's, LCD tv's of gsm's gaat.. Kopen wat een ander heeft, liefst nog net iets groter/nieuwer.
In het geval van Android smartphones resulteert het vervolgens dan in klagen dat het allemaal bagger traag is (want Android) om vervolgens aan het einde contract weer exact dezelfde wijn in een nieuwe zak te kopen (Samsung Galaxy X met Android release X en vertragende schil X)

En voor degenen die het niet daarom doen; een ecosysteem maakt of breekt een OS. Als je dezelfde apps kan gebruiken als je vrienden/familie is het natuurlijk een plus.

Mensen vragen mij af en toe nog wel eens of Whatsapp het nu al doet op Windows Phone, als ze mijn telefoon zien. Slecht nieuws blijft schijnbaar langer hangen dan goed nieuws. Helpt het platform ook niet.

Qua apps en app-hypes hobbelt WP ook nog steeds achterop bij de concurrentie.. Het zijn vaak jongeren die inspringen op hypes, en ouderen die vervolgens de trend volgen die jongeren zetten. Geen nieuwe, gehypte apps = geen jongere generatie gebruikers = geen oudere generatie gebruiker-volgers. Gelukkig verbetert dit laatste met de dag, maar er is nog een lange weg te gaan voor we wat meer premium apps zien vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik moet zeggen dat de meeste in mijn omgeving toch heel content zijn met hun samsungs.
De vrouw met haar Note 1, de buren allemaal een S4 ( of 5 ) en onlangs een kennis een S5
Dochter heeft een Note 2, ik ben de enige uitzondering op een maat en zijn vrouw na dan.

Het is idd een kopieer gedrag, niet allen qua toestel maar ook de aanbiedingen van verschillende apps spelen hierin een rol
Maar ook providers zijn hier mede debet aan.
Ik ben voor wat dat betreft toch zeer gezegend.
Niemand die in huis aan mijn toestel komt of tijdens feestjes er even mee willen pielen.
Mensen zijn huiverig voor het onbekende, zeker als een toestel ook nog eens geld gaat kosten.
Dan zoeken ze vaak advies bij vrienden of kennissen en negen van de tien heeft een Droid.
En als ze bij een telefoonboer naar binnen stappen dan is het eerste wat ze willen proberen te verkopen...Ios en als tweede keuze Android.
WP zie je amper in de stelling, en als ze het hebben ligt het wat ergens verstopt achteraf.
Voor een paar maanden geleden eens bij een telefoonboer naar binnengestapt, pure nieuwsgierigheid.
Ik wilde eens een 1020 of een 1520 vasthouden.
De 1520 had hij nog nooit van gehoord maar had wel een 1020 liggen.
Maar dat bleek een 920 te zijn en dan moest ik de beste man ook nog eens overtuigen dat het een echte 920 was en geen 1020.
Pas na dat hij gekeken had op het net, gaf hij toe.
Maar wel met een sneer dat al die Nokia's op elkaar leken en gewoon een vaag aftreksel was van Apple.
Ik heb maar niet gevraagd waar hij een vaag aftreksel van was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 19:25
Amadeus1966 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:19:

Maar wel met een sneer dat al die Nokia's op elkaar leken en gewoon een vaag aftreksel was van Apple.
Ik heb maar niet gevraagd waar hij een vaag aftreksel van was.
Hoe komt ie bij apple? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 15:05
Volgens mij was Nokia toch veel eerder met de huidige design dan Apple met de iPhone 5C? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tsja, het kan vreemd lopen. Mijn zwager had een Windows telefoon, 6.5 geloof ik maar daar hield de ondersteuning al snel van op. Hij zei: nooit meer een telefoon met Windows. Hij heeft nu de S4 geloof ik. Mijn zoon, had een iPhone en wilde een nieuwe kopen maar kon via een vriend aan een S3 komen. Is hij superblij mee, wil niet meer terug naar een iPhone. Mijn vriendin heeft een iPhone van het werk. Overal is een app voor bij iOS. Mijn dochter is met haar eerste baantje begonnen, reclamefolders rondbrengen. En ja hoor, van Spotta is een app, kan ze precies haar looproute op zien.

En ik geniet van mijn Windows Phone, andere OS-en boeien mij eenvoudigweg niet. Ik kan ook niemand van Windows Phone overtuigen in mijn familie dus ben daar al tijden mee gestopt en eerlijk gezegd zal het mij een grote worst zijn wat een ander zijn voorkeur is. Wat mij betreft heeft Android 99,9 % van de markt, als ik maar Windows Phone heb.

En ja, weinig nuttige app. Klopt maar veel van die nuttige apps gebruik ik ook niet. Ik heb eigenlijk alle apps al die ik wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 11:17
Neefje van 12 gaat een telefoon kopen. Wil Samsung. Dat is "cool" zegt ie. Ik zeg, ja, klopt misschien, maar wel traag en duur (samsung galaxy huppeldepup) voor 200 euro. Kan je een WP8.1 van kopen die het ff beter uithoud. Maar dat maakte hem niet uit. Tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36
robkrekel schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:33:
Neefje van 12 gaat een telefoon kopen. Wil Samsung. Dat is "cool" zegt ie. Ik zeg, ja, klopt misschien, maar wel traag en duur (samsung galaxy huppeldepup) voor 200 euro. Kan je een WP8.1 van kopen die het ff beter uithoud. Maar dat maakte hem niet uit. Tsja.
Tja een merk is niet een logo of een kleur of een design. Een merk is een gevoel. En als een bedrijf het voor elkaar krijgt dat mensen een bepaald gevoel hebben bij een product, dan verkoopt het zichzelf. Het gevoel van Apple is premium, dus ze krijgen het voor elkaar apparaten voor een hoge prijs te verkopen (even los van dat het kwalitatief goede apparaten zijn natuurlijk), Samsung is voor veel mensen bijna synoniem aan Android geworden door hun marketingbudget. Doen HTC en Sony veel onder aan Samsung? Nee, absoluut niet. Om precies te zijn hebben zowel Sony als HTC mijn voorkeur boven Samsung met hun plastic speelgoedtelefoons en lelijke interface. Maar het algemene gevoel is dat Samsungs de beste Android telefoons zijn. En dat is heel knap op dat voor elkaar te krijgen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:00
Ik heb een Galaxy S3 van mijn werk. Privé een Lumia 620 zonder sim-kaart (ik wissel soms in het weekend). Heb bij ons bij ICT gevraagd of ik mijn S3 mag inleveren en de SIM-kaart in deze of een andere Lumia mag gebruiken. Ik heb hier ondersteuning van ICT bij nodig omdat ons mail verkeer via een app loopt: DME. Deze is ook voor Windows Phone beschikbaar. Antwoord: 'Waarom wil je dat?' Ik: 'Omdat ik de S3 heel erg traag vind. Moet soms zitten wachten op het openen van een app' Antwoord: 'Je bent de eerste die dat vind'. Bovendien vinden ze Windows Phone traag en onveilig. Huh? Ik heb de discussie maar gestaakt. Tegen onwetendheid valt niet op te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
coenox schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:13:
Ik heb een Galaxy S3 van mijn werk. Privé een Lumia 620 zonder sim-kaart (ik wissel soms in het weekend). Heb bij ons bij ICT gevraagd of ik mijn S3 mag inleveren en de SIM-kaart in deze of een andere Lumia mag gebruiken. Ik heb hier ondersteuning van ICT bij nodig omdat ons mail verkeer via een app loopt: DME. Deze is ook voor Windows Phone beschikbaar. Antwoord: 'Waarom wil je dat?' Ik: 'Omdat ik de S3 heel erg traag vind. Moet soms zitten wachten op het openen van een app' Antwoord: 'Je bent de eerste die dat vind'. Bovendien vinden ze Windows Phone traag en onveilig. Huh? Ik heb de discussie maar gestaakt. Tegen onwetendheid valt niet op te discussiëren.
De laatste opmerking moest ik erg van lachen. Galaxy s 3 wordt niet meer ondersteun. Bij windows XP is iedereen in rep en roer om zo snel mogelijk (behalve overheden) over te stappen naar Windows 7, maar een telefoon in je netwerk laten communiceren is geen enkel probleem 8)7

Zegt wel genoeg over het niveau van je it-afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 11:59

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Bij ons hetzelfde hoor, de "bedrijfs" smartphone moet en zal een Android zijn, want iOS is te duur.
Na veel ellende met HTC wordt het nu Huawey. Want dat is goedkoop. Maar naar een goedkope 630 die het wel gewoon doet wordt niet gekeken.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd toch een beetje dubbel gevoel bij Windows Phone 8.1. Het OS in de basis is verdomde goed, het app aanbod qua kwantiteit voor mij prima, maar er begint mij iets anders steeds meer te irriteren.

De snelheid van de apps is eigenlijk echt om te janken. Vergelijk ik de Facebook app (al dan niet beta) met de Android variant, dan duurt het een spreekwoordelijke eeuwigheid voordat de apps up and running zijn.
Daarnaast zijn de apps wel beschikbaar, maar missen ze vaak functies die de iOS of Android apps wel hebben.

Voor wat betreft de snelheid ben ik benieuwd of de 1520 eigenaren daar anders over denken. Een antieke soc zoals die in de Lumia 925 zit vergelijken met een Snapdragon 800 is niet helemaal eerlijk.

Ik heb onderstaande video gevonden en dat ziet er wel hoopgevend uit. Benieuwd of hij de app voor het eerst op start of dat het in de achtergrond al draaide. Gezien het "loading" scherm hoop/verwacht ik het eerste.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1 ... 24 ... 66 Laatste