@Paco2013, nee dit gaat niet lukken. Alleen vroege productieweken reference kaarten zijn te unlocken. Meestal XFX, Club3D, VTX3D, Powercolor en Sapphire.
@evilpin0,
De 290X average zo rond de 80-85, de 970 95-100. Vind het zelf ook vreemd hoor.
Ik draai 1080p, 125% resolution scale (2400x1350 rendering resolutie), geen AA, rest alles Ultra zonder Motion Blur en HBAO aan.
Geen idee waar het aan ligt. Te veel variabelen die er invloed op kunnen hebben. De 290X is inmiddels al verkocht dus ja.. Lastig te testen nu
@ Alle eigenaren GTX970 / GTX980.
Dankzij een paar zeer hard werkende mensen op overclock.net hebben we nu werkende BIOS modding voor GTX9xx kaarten!
Een nieuwe custom build nvflash is beschikbaar gesteld door een forum member die de signature checks overslaat en een bios force flashed. Die signature checks zorgden ervoor dat een moded BIOS veelal niet geflashed kon worden.
Er is ook een werkende editor beschikbaar (KBE 1.27) welke core clocks, boost states, mem clocks, power limiet, fanspeeds en voltage aan kan passen in de BIOS. Helaas is er nog geen
extra voltage beschikbaar maar dat is de volgende stap waaraan hard gewerkt wordt!
Ik heb zelf redelijk ervaring met flashen en met KBE dus als iemand een custom BIOS wil kan ik die zo voor je maken. Lever even je originele BIOS aan of een compatible BIOS (via TechPowerUp! GPU BIOS database bv.) en je wensen en ik maak hem wel voor je.
Ik kan aanpassen:
- Standaard clocksnelheden.
- Boost uitzetten (zodat hij altijd dezelfde clocks draait 3D en veel makkelijk te overclocken is omdat je een vaste base clock hebt)
- Power limits. Elke gewenste waarde is mogelijk. Kan zowel de stock ''100%'' waarde aanpassen of bv. de slider tot ''150%'' laten gaan.
- Voltage. Kan hem in 3D (Boost) vast zetten op een bepaalde waarde, kan zowe de minimum als maximum aanpassen maar ben hier nog mee aan het testen wat de werkelijke max is wat de BIOS ondersteund.
- Fanspeed. De curve is niet aan te passen maar ik kan de minimale en maximale niveau's wel aanpassen in %. Dus, ene kaart zonder passive idle kan ik wel zo maken dat de BIOS ''0%'' ondersteund. Een custom fancurve in bv. MSI AB zou dan dus een passive idle moeten geven als de fancontroller van de desbetreffende kaart ''0%'' ondersteund.
Flashen op eigen risico en ik neem GEEN verantwoordelijkheid voor bricked / defecte kaarten.
[
Voor 21% gewijzigd door
Imprezzion op 23-10-2014 12:02
]