Ik heb ditzelfde probleem ook. Echter denk ik dat ik weet waarom de OC niet zichtbaar wordt in 3d mark.
Zoals je kunt zien in de link met de resultaten staat rechts bij de score: graphics driver not approved.
Je zult waarschijnlijk net als mij een beta driver van CCC gebruiken (zelf gebruik ik 14.7 RC3).
Aangezien deze niet ondersteund wordt door 3d mark, zullen de juiste OC waardes niet overgenomen worden bij de details.
Maar ook al zijn de juiste OC waardes niet zichtbaar in 3d mark, ze worden zeker wel gebruikt bij de benchmark. Ik krijg namelijk een veel hogere score bij mijn OC dan bij stock maar 3d mark zegt bij beide dat ik dezelfde core clock en memory clock heb gebruikt

Dus hij pakt je OC wel gewoon ook al zie je het niet.
Gisteren voor het eerst een poging gewaagd om mijn gpu te overklokken. Eerst hier ingelezen en ben al redelijk tevreden met het resultaat:
http://www.3dmark.com/3dm/3883634
Firestrike graphics score van 12217

Ik heb een sapphire r9 290 tri-x en de core clock staat nu op 1125, memory clock op 1450 en +50mV.
Met de memory clock kan ik misschien nog wat hoger, maar met deze waardes ben ik gisteren gestopt.
De temperatuur volgens gpu-z lag rond de 72 graden max, met 60% van max fanspeed.
Ik gebruik trixx om te overklokken en gpu-z om te monitoren. Heaven gebruik ik om te controleren op artefacten.
Nu is mijn doel van het overklokken om een maximale 24/7 overklok te halen. Waarbij ik dus niet bang hoef te zijn dat ik mijn kaart teveel stress. Nu game ik ongeveer 6 uurtjes in de week, dus dat is niet belachelijk veel.
Ik lees dat voor een 24/7 overklok wordt aangeraden om niet hoger te gaan dan +50mV, dus dat zou betekenen dat ik daar nu al aan zit en niet veel speling meer heb in mijn OC. Sommige andere sites zeggen dat het nog wel iets hoger kan tot 1,2 V op de core clock.
Wat kan ik het beste aanhouden? Graag jullie advies