Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 99 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@President Het ergste wat ik ooit heb meegemaakt is een rondleiding door een makelaar maar dat de eigenaren nog wel in woonkamer zaten te wachten.

Ik weet niet meer precies wat de reden was dat ze er nog waren (het was 20 jaar geleden), maar ik geloof iets met een hond. Anyway, dat huis hebben we niet gekocht. Niet zo zeer vanwege die mensen, maar vanwege het huis zelf. Dat we met de makelaar ook "geen klik" hadden hielp daar zeker ook niet aan mee.

Ik ben ook regelmatig op de "Open Huizen Dag" geweest (dat kan je je nu haast niet meer voorstellen) en dan werd je vrijwel altijd door de eigenaren zelf rond geleid. Dat was wel een wisselend beeld, maar het kon enorm handig zijn als je een eigenaar trof die wel verstand van zaken had. Dan werd een vraag gelijk beantwoord en niet met "Ehm, ik vraag het voor u na en kom er op terug" dat ik regelmatig van makelaars hoorde.

Maar ik heb ook zeker naast mensen gestaan die glunderden om hetgeen ze hadden bedacht en uitgevoerd, terwijl ik dan maar mijn mond moest houden dat ik het enorm onhandig vond dat ze dat zo hadden gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 08:16
Ons huidige huis was rondleiding door makelaar waarbij de bewoners in huis waren. Vreselijk. Begonnen heel verhaal over hoe zuinig ze leefden, wie er in de familie allemaal overleden waren. Hoe sterk de houten vloer was, want de hond "zeek" er ook regelmatig per ongeluk over (ok, die moet er dus ook uit :+). En toen we vroegen of de houten vloer onder de aarslelijke stenen schouw doorliep was het huis te klein. Of we wel snapten hoeveel ze wel niet betaald hadden voor dat kitscherige ding.

Makelaar laten weten dat hij nog een kans kreeg om het zonder de bewoners te doen, en anders ging het over. 2015, toen je als koper nog wat te vertellen had.

Ander huis waar we door bewoners werden rondgeleid, legde de man des huises uit waarom er een zeiltje op de vloer van de wc lag. "Want met 3 mannen in huis, is dat voor de vrouw toch wel makkelijker schoonmaken... ga dan zitten ranzige aap, en tmi!

Na deze akkefietjes wel meteen het besluit genomen dat als we ooit onze woning gaan verkopen, we dat niet zelf gaan doen.

[ Voor 14% gewijzigd door FireAge op 22-06-2021 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
Mars18 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:23:
[...]

Hun tactiek is om 15 mensen te laten kijken en aan te geven dat er ook een reservelijst is, zodat mensen eerder geneigd zouden zijn om een bod te doen, met de "hete adem" van een reservelijst in hun nek
Als jij €10.000 extra voor je huis krijgt, levert dat de makelaar ongeveer €150 op. Dat is het niet echt waard om 2 dagen extra voor te werken.
De makelaar wil gewoon zo snel mogelijk verkopen. Zijn taak is straks vooral jou overtuigen om een bod te accepteren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Eens, als je geld wil laten werken zul je niet voor 1.5% moeten gaan. Maar voor 1% + 20% op alles boven X oid. Dan loont het voor ze om er meer voor je uit te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
RocketKoen schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:28:
[...]

Als jij €10.000 extra voor je huis krijgt, levert dat de makelaar ongeveer €150 op. Dat is het niet echt waard om 2 dagen extra voor te werken.
De makelaar wil gewoon zo snel mogelijk verkopen. Zijn taak is straks vooral jou overtuigen om een bod te accepteren.
Dat had ik al verwacht ja, vandaag en morgen is het afwachten, hopelijk komt er een leuk bod.
In totaal van de 14 kijkers waren er 2 met een aankoop makelaar.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:52
FireAge schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:38:
Eens, als je geld wil laten werken zul je niet voor 1.5% moeten gaan. Maar voor 1% + 20% op alles boven X oid. Dan loont het voor ze om er meer voor je uit te slepen.
Dat werkt alleen als jij een perfect idee hebt wat het huis waard is en wat X moet zijn. Als je te hoog zit heeft de makelaar geen interesse in de deal en als je te laag zit krijgt ie al heel snel een enorme som zonder er iets voor te doen. Dus in de praktijk is dat ook geen goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireAge
Hielko schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:49:
[...]

Dat werkt alleen als jij een perfect idee hebt wat het huis waard is en wat X moet zijn. Als je te hoog zit heeft de makelaar geen interesse in de deal en als je te laag zit krijgt ie al heel snel een enorme som zonder er iets voor te doen. Dus in de praktijk is dat ook geen goed idee.
Tsja, als je de makelaar met het voorstel laat komen, zie ik alleen maar win-win.

Dus als makelaar aangeeft dat je woning weg zou moeten kunnen voor 250k (te koop voor 199k) euro en hij 1.5% wil, dan zou je (na vergelijk met andere makelaars) kunnen aanbieden om 250k a 1% te doen, en alles er boven tegen 20%. Sleept hij er dan 270k uit, heb jij 270k - 2500 - 4000 = 263.500 euro en hij heeft 6500.

Als hij hem met minder effort anders wegzet voor 260k, heeft hij maar 3900 en jij maar 256.100 euro.

Maar goed. Theoretisch mooi verhaal. Weet niet of er makelaars zijn die dit doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:04
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Nee hoor, wij hadden ook een vast bedrag. Bewust voor gekozen zodat we wisten waar we aan toe waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
FireAge schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:57:
[...]

Tsja, als je de makelaar met het voorstel laat komen, zie ik alleen maar win-win.

Dus als makelaar aangeeft dat je woning weg zou moeten kunnen voor 250k (te koop voor 199k) euro en hij 1.5% wil, dan zou je (na vergelijk met andere makelaars) kunnen aanbieden om 250k a 1% te doen, en alles er boven tegen 20%. Sleept hij er dan 270k uit, heb jij 270k - 2500 - 4000 = 263.500 euro en hij heeft 6500.

Als hij hem met minder effort anders wegzet voor 260k, heeft hij maar 3900 en jij maar 256.100 euro.

Maar goed. Theoretisch mooi verhaal. Weet niet of er makelaars zijn die dit doen.
Die zijn er wel. Hebben wij een jaar of zes geleden met de makelaar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Laatst online: 10-09 09:39
Wij hebben ook een vast bedrag, tot een bepaalde verkoop prijs.
Members only:

De foto's zijn inmiddels gemaakt, we zijn benieuwd naar het resultaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
Maandag en dinsdag 14 kijkers gehad, tot vanmiddag 17:00 uur nog geen bod binnen gekomen bij de makelaar. Gisteren is een dochter van een kennis van mijn vrouw wezen kijken bij ons, die het huis op social gezien had.

Hun hebben vanavond wel een bod gedaan van 266.0000, de vraagprijs is echter 275.000

Wij zijn wel bang dat er geen ander bod binnen komt voor morgen ochtend, gelukkig nog wel 38 personen op de reservelijst, makelaar moet die mensen nog maar eens benaderen om volgende week te komen kijken.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
Mars18 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:31:
Maandag en dinsdag 14 kijkers gehad, tot vanmiddag 17:00 uur nog geen bod binnen gekomen bij de makelaar. Gisteren is een dochter van een kennis van mijn vrouw wezen kijken bij ons, die het huis op social gezien had.

Hun hebben vanavond wel een bod gedaan van 266.0000, de vraagprijs is echter 275.000

Wij zijn wel bang dat er geen ander bod binnen komt voor morgen ochtend, gelukkig nog wel 38 personen op de reservelijst, makelaar moet die mensen nog maar eens benaderen om volgende week te komen kijken.
Over die biedingen hoef je je nu nog geen zorgen te maken.
Ik had 35 bezichtigingen, en tot gisterochtend maar 2 biedingen, gistermiddag kreeg ik ineens een lijst met 10 biedingen welke allemaal boven de vraagprijs zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MadeK schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:32:
En daarom lijkt mij zelf de bezichtigingen doen eigenlijk geen slecht idee.
Het is even werken, maar je kan wel zelf het aantal kijkers bepalen.
Een makelaar besteedt hier maar een bepaalde tijd aan.
Begin er maar niet aan hoor, zelf bezichtigingen doen. Tenzij je zelf een commerciële tijger bent, kun je dit beter aan een derde overlaten. Een huis is veel emotie, voor zowel de verkoper als de koper. Daar wil je eigenlijk niet teveel ruimte voor laten, want dat geeft enorm veel "ruis" en spanning. Sterker nog, je wil iemand die emotioneel niet betrokken is en zoveel mogelijk van de emotie van de kopers kan lezen en op waarde kan schatten.

Wij hebben vorig jaar ook wat huizen bekeken en daar zat er ook 1 bij waar ze zelf de bezichtigingen deden. Dat was echt de meest ongemakkelijke bezichtiging van allemaal. Juist het feit dat de verkopers zelf de rondleiding deden en hun hele situatie uit de doeken deden, gaf ons een heel erg dubbel gevoel. En je gaat heel erg op je woorden letten. Want die verkoper staat daar heel enthousiast te vertellen over zijn fan-tas-tisch opgeknapte en geïsoleerde zolder, terwijl jij net met je vrouw kort van gedachte wilde wisselen over "de mogelijkheden om iets te maken van die bende". En dan durf je al bijna niet meer te vragen wannéér die zolder dan geïsoleerd en opgeknapt was..... maar je doet het toch maar: 1990. Auw.....

Van de verkopers van onze huidige woning hebben we alleen de vrouw des huizes gezien (1x toen ik wat maten kwam opnemen en bij de eindinspectie voor de overdracht, dus pas voor het eerst ná het tekenen van de overeenkomst). Die mensen zijn nu inmiddels gescheiden. Haar man is nooit ook maar een seconde in beeld geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

@MadeK Ik heb toentertijd mijn tussenwoning verkocht via Makelaarsland waarbij ik zelf de bezichtigingen deed. Ik zou het niet per definitie aanraden vanaf een 'bepaalde prijsklasse' maar als het gaat om een typische starterswoning en je bent zelf een beetje vlot gebekt/commercieel dan vind ik het een reële optie.

Je kunt inderdaad zelf het aantal kijkers bepalen en je kunt de kijker ook wat meer tijd gunnen i.p.v. wat standaard nu gebeurt; in 10 minuten door de woning heen en graag je bod voor overmorgen indienen. Het argument m.b.t. de emotie daar begrijp ik zelf echt helemaal niets van; je gaat je woning verkopen omdat je zelf iets 'beters' wil waarom zou het dan erg zijn wanneer anderen bepaalde zaken van je woning krap, lelijk of versleten vinden? Misschien is dat een vrouwendingetje? Mijn typische starter-tussenwoning toentertijd kon wel een keer een nieuwe badkamer en nieuw keuken gebruiken, niets om geheimzinnig over te doen of om je vervelend over te voelen als een potentiële koper komt kijken.

Ik heb toen van veel kijkers/bieders complimenten gehad dat ze het een zeer welkome afwisseling vonden omdat ze adequaat en eerlijk antwoord kregen op hun vragen. Ik heb toen van veel mensen bijv. de vraag gehad "hoe is de buurt/buren?", dat is een vraag die je niet snel stelt aan een makelaar want die weet dat toch niet en geeft natuurlijk altijd een gewenst antwoord. In mijn geval kwamen er veel starters en gescheiden mensen van rond de 40/50 op af. Bij de starters wees ik steevast naar de buren aan de rechterkant; daar woonde ook een jong gezin. En bij de wat meer oudere mensen wees ik steevast naar de buren aan de linkerkant: "daar woont een stel rond de pensioenleeftijd, kinderen al gevlogen, lekker rustig en nooit herrie, prima contact mee, hele fijne buren".

Zoals ik al min of meer zei: is je woning een doorstroomwoning dan zou ik zelf niet snel alles zelf gaan doen, de kijker/koper verwacht dat ook niet in de wat hogere prijsklasse. Als het om een starterswoning gaat dan krijg je starters of stellen langs waar je qua leeftijd ook wat makkelijker mee 'klikt', die hebben al 15x mis gegrepen op allerlei woningen waar ze 10 min. mochten kijken en ervaren het volgens mij als 'zeer prettig' dat ze niet als een gek gejaagd worden in de (op dat moment) mogelijk grootste aankoop van hun leven.

Just my 2 cents...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:59
Mars18 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:31:

Ik heb vorige week mijn huis verkocht en pas op de laatste dag kwamen die biedingen binnen. Daarvoor ook 0 biedingen ondanks dat er een weekend tussen zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

jordyc schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:44:
[...]

Ik heb vorige week mijn huis verkocht en pas op de laatste dag kwamen die biedingen binnen. Daarvoor ook 0 biedingen ondanks dat er een weekend tussen zat.
Dit inderdaad. @Mars18 een veel toegepaste 'tactiek' op dit moment is om op het aller- allerlaatste moment te bieden. Of makelaars wel of niet zuiver op de graat zijn laat ik even in het midden, maar bij veel kopers heerst de notie dat wanneer je 'te vroeg' bent met je bieding de makelaar misschien wel een bevriende aankoopmakelaar kan bellen die ook met een klant is wezen kijken met de opmerking "ik heb een bod binnen van 320k met voorbehoud, dus als jouw klant 320k zonder voorbehoud biedt of iets erboven dan regel ik wel dat die woning naar jouw klant gaat".

Nogmaals; of dat daadwerkelijk gebeurt doe ik geen uitspraken over, maar omdat mensen in ieder geval het idee hebben dat dat gebeurt willen veel bieders pas last minute hun bod doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:37

Rmg

Harrie_ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:51:
[...]

Nogmaals; of dat daadwerkelijk gebeurt doe ik geen uitspraken over, maar omdat mensen in ieder geval het idee hebben dat dat gebeurt willen veel bieders pas last minute hun bod doorgeven.
Dat het gebeurt staat vast: https://nos.nl/nieuwsuur/...en-biedingen-de-oplossing

De schaal van hoe vaak dat gebeurt is alleen lastig in te schatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Rmg schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:55:
[...]

Dat het gebeurt staat vast: https://nos.nl/nieuwsuur/...en-biedingen-de-oplossing

De schaal van hoe vaak dat gebeurt is alleen lastig in te schatten
Ja dat is wat ik bedoel. Je hebt natuurlijk altijd excessen, ik bedoelde vooral te zeggen "ik laat in het midden of dat op reguliere basis gebeurt".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mars18
Gister avond is er 290.000 geboden.
Onder voorbehoud van financiering en onder voorbehoud van keuren.

En 1 minuut voor sluiting 280.000
Dit bod is zonder voorwaarde van financiering en zonder bouw keuring.

Wij gaan voor de 280.000 zodat wij er snel van af zijn, geeft toch stress.

Ook heeft ons huis erfpacht. Wat de verkoop ook niet bevorderd.

2,5 jaar geleden dit huis voor 212 gekocht. Wel 5.000 winst inplaats van 15.000 maar zekerheid gaat nu voorop bij ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-09 16:48
Mars18 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:47:

2,5 jaar geleden dit huis voor 212 gekocht. Wel 5.000 winst inplaats van 15.000 maar zekerheid gaat nu voorop bij ons
Gefeliciteerd! 5.000 overboden. Ik kan de keuze begrijpen al is het gat van EUR 10.000 wel groot. Tegenbod niet mogelijk (inschrijving)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
colvano schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:44:
[...]

Ik denk dat het op een “objectieve” manier bevragen van potentiële kopers de grootste meerwaarde is van een goede makelaar. Onze makelaar kon ons na iedere bezichtiging precies vertellen wat de financiële positie van de personen was. Hij wist bij ondernemers in hoeverre zei hun financiën al geregeld en inzichtelijk hadden bijvoorbeeld. Dit is zeer waardevol als je uiteindelijk een winnend bod moet selecteren. Bij de zoektocht naar een makelaar zou ik dus ook zeker vragen hoe zei dit doen.
We hebben hier een makelaar in de buurt die zoiets al checkt tijdens het gesprek en degene die het mogelijk winnende bod uitbrengt, gratis laat screenen bij een bevriende hypotheekshop voordat het proces verder gaat. Juist om teleurstelling voor de verkoper te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mars18
Mars18 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:47:

Slecht nieuws.

Ze zien van de koop af, ze hebben een akkoord met een ander huis.
Hebben dus meerdere huizen geboden.

Makelaar gaat als een speer nu de mensen van 290.000 benaderen. Of hun nog willen

EDIT:
Andere mensen van 290.000 willen erg graag. Voorwaarde is een bouwtechnische keuring, en dat ons huis dan minstens 210.000 waard moet zijn, zal geen probleem zijn.

En een hypotheek van 210.000 vragen ze aan, hebben veel eigen middelen ter beschikking

[ Voor 14% gewijzigd door Mars18 op 30-06-2021 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertvanoosten
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-09 12:27
Mars18 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Slecht nieuws.

Ze zien van de koop af, ze hebben een akkoord met een ander huis.
Hebben dus meerdere huizen geboden.

Makelaar gaat als een speer nu de mensen van 290.000 benaderen. Of hun nog willen
Ai, balen zeg. Temeer omdat je bewust voor de 'stressloze' optie had gekozen...
Succes/sterkte met het vervolg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
bertvanoosten schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:00:
[...]

Ai, balen zeg. Temeer omdat je bewust voor de 'stressloze' optie had gekozen...
Succes/sterkte met het vervolg
Dank ben bijna direct alweer gebeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:35
Mars18 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Andere mensen van 290.000 willen erg graag.
*O* hopelijk eind goed al goed en 10.000 piek gratis geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
amboly schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:10:
[...]

*O* hopelijk eind goed al goed en 10.000 piek gratis geld!
Zeker, komt goed hopelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 20:47

Sen

<-->

Nou komende week gaat ons 3de huis in 5 jaar tijd de verkoop in. Maandag zijn de foto's genomen als het goed is zijn ze vandaag of morgen klaar en gaat hij op funda.

Laatste 2 huizen gingen in 1 dag en 1 jaar dus ben benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-09 16:48
Hier verkoop afgerond c.q. onherroepelijk geworden!

Members only: title

[ Voor 8% gewijzigd door Resdogg op 30-06-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
@Resdogg , mag ik vragen welke omgeving? (Globaal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxitt
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-09-2021
FireAge schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:57:
[...]

Klopt in praktijk ook. Heb vorig jaar in juni mijn woning zo verkocht. Vaste courtage van 1% tot 300K en 20% over het bedrag boven de 300K.

Zeker nu is het mogelijk en de moeite waard om dit met de makelaar te bespreken. Genoeg makelaardijen, te weinig huizen, dus de concurrentie is moordend. Verder verkopen huizen op dit moment zichzelf, dus gewoon op tafel gooien en in zee gaan met de makelaar waar je je het beste bij voelt.

[ Voor 3% gewijzigd door maxitt op 01-07-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Argh, ik wacht nog steeds op goedkeuring van de kopende partij m.b.t. het concept koopcontract, als zij akkoord geven kunnen we pas tekenen en gaan de 3 dagen in.

Ik weet het, geduld is een schone zaak, maar ik wil het graag geregeld hebben zodat ik ook weet waar ik aan toe ben.
De taxateur komt al wel langs, maar zonder handtekening dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
FabianGTI schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:41:
Argh, ik wacht nog steeds op goedkeuring van de kopende partij m.b.t. het concept koopcontract, als zij akkoord geven kunnen we pas tekenen en gaan de 3 dagen in.

Ik weet het, geduld is een schone zaak, maar ik wil het graag geregeld hebben zodat ik ook weet waar ik aan toe ben.
Nou ja, als er al een taxateur langskomt, dan weet je in elk geval dat de koper serieus is (een taxateur kost immers ook wat duiten).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
En dan kunnen ze er nog makkelijk onderuit als de taxatie toch lager uitvalt dan gedacht of nodig is voor de financiering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

FabianGTI schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:41:

Vreselijk dat ja. Hebben ze een financierings voorbehoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Sen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:35:
[...]

Vreselijk dat ja. Hebben ze een financierings voorbehoud?
Nee geen voorbehoud van financiering en geen bouwkundige inspectie.
Eind van de maand zou de overdracht al zijn. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:19
FabianGTI schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:02:
[...]

Nee geen voorbehoud van financiering en geen bouwkundige inspectie.
Eind van de maand zou de overdracht al zijn. :X
Oeh, er zit makkelijk een week tussen start taxatieopdracht en een uiteindelijke taxatierapport dat NWWI gekeurd is. Dan moeten ze ook nog daarna een hypotheek regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:11
blackshelve schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:22:
[...]

Oeh, er zit makkelijk een week tussen start taxatieopdracht en een uiteindelijke taxatierapport dat NWWI gekeurd is. Dan moeten ze ook nog daarna een hypotheek regelen.
Gaat tegenwoordig best snel bij veel partijen. Onze taxatie werd vrijdag aangevraagd, maandagmiddag getaxeerd en woensdagmiddag was deze al getekend en gekeurd door NWWI.

Maar het is wel billenknijpen op deze manier zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Wat is de reden dat ze niet tekenen volgens je makelaar? Als er niets bevredigend uitkomt zou ik die taxatie uitstellen. Zonder financiering voorbehoud is zonder financiering voorbehoud.

Laatste keer had ik ook kopers die in de bedenktermijn een keuring wilde doen maar ik heb hem gewoon 1 dag nadien laten doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Sen op 01-07-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 20:21

Osxy

Holy crap on a cracker

Sen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:46:
Wat is de reden dat ze niet tekenen volgens je makelaar? Als er niets bevredigend uitkomt zou ik die taxatie uitstellen. Zonder financiering voorbehoud is zonder financiering voorbehoud.

Laatste keer had ik ook kopers die in de bedenktermijn een keuring wilde doen maar ik heb hem gewoon 1 dag nadien laten doen.
Rekken zodat als ze afwijzing van hypotheek krijgen ze er makkelijker onderuit kunnen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:16
https://www.destentor.nl/...met-mijn-woning~a219c9eb/

Niet iedereen heeft goede ervaringen met verkopen, staat al 16 jaar te koop 8)7

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Morpheusk schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:11:

Ja volgens mij ligt dat niet zozeer aan de verkoopmakelaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Morpheusk schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:11:

Tsja - verplicht linkje natuurlijk ;-) :
https://www.funda.nl/koop...is-412378-den-dolvert-12/
Bekeken: 105138x
Op Funda sinds: 6-9-2005

Vraagprijs: € 535.000 k.k
WOZ 01-01-2020: € 537.000

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 20:31

Rival24

I'll Be Back

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20
De komende maand gaan wij het huis van mijn overleden vader te koop aanbieden. Dit is een goed onderhouden woning met een alu overkapping en zonnepanelen. Volgens walter living in goed onderhouden staat komt hij op 173k. (noord-oosten van het land).

Nou hebben we 3 makelaars over de vloer gehad die allemaal staan te trappelen om de verkoop te gaan regelen. Met alle 3 was het contact prima en kwamen ook oprecht over, alleen de strategieën waren nogal verschillend.
Het is een starterswoning in een gewilde wijk waar weinig te koop komt te staan. Laatst vergelijkbare woning in mindere staat ging voor 168k (iets mindere staat)

Makelaar 1: we zetten in op 175K, als er meerdere geïnteresseerden zijn gaan we over op een veilingsysteem (plus: transparant en geen bieders die het op 1k mislopen Min: misschien missen we dan wel die ene FOMO bieder)

Makelaar 2: we zetten het voor 159k in de verkoop in de wetenschap dat er overboden gaat worden (plus:mogelijk meer kijkers Min:ook veel kijkers uit lager segment)

Makelaar 3: we zetten het voor 150k in de verkoop zodat we extra funda klasse pakken ( Plus en min van nr 2)

Persoonlijk heb ik lichte voorkeur voor het verhaal van makelaar 1 die ook aangaf dat we voor het juiste bod helemaal die mensen uit een lagere klasse niet willen hebben. Daarnaast in het transparante van een veiling indien meerdere geïnteresseerden zich melden ook wel fijn, je hoort veel verhalen van kopers en verkopers die hier over twijfelen. Het kan natuurlijk 2 kanten op gaan, maar dat is een beetje koffiedik kijken.

Welke zouden jullie kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Persoonlijk denk ik bij een veiling "laat maar dan". Maar ik zoek dan ook niet in dit segment.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
Ha ik wou dat ik net als jij ook was blijven zitten. Maar ik heb ook aan het begin van de corona ellende verkocht om tijdelijk een jaar te verhuren ivm nieuwbouw en had nu minstens 50k meer kunnen krijgen. Ach ja ik heb gelukkig wel alle vinkjes voor de nieuwbouw kunnen kiezen wat ik wilde omdat ik precies wist wat m'n overwaarde zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Zit er tegenwoordig qua "segment" echt nog een verschil tussen potentiele kopers die tot 160k kunnen gaan en kopers die 180k (of zelfs nog een paar k meer) kunnen / willen uitgeven?

[ Voor 36% gewijzigd door naitsoezn op 06-07-2021 15:33 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
Als ik dit lees vraag ik me af of het überhaupt wel als het beste is om je oude woning te verkopen: https://www.nu.nl/economi...ing-aan-voor-verhuur.html

Vooral als het in een populaire huuromgeving zit. Ik heb in ieder geval spijt dat ik mijn appartement in Amsterdam vorig jaar heb verkocht. Ik had het moeten aanhouden en verhuren.
Misschien een tip voor anderen die overwegen te verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door MemeMaster op 06-07-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
naitsoezn schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:32:
[...]

Zit er tegenwoordig qua "segment" echt nog een verschil tussen potentiele kopers die tot 160k kunnen gaan en kopers die 180k (of zelfs nog een paar k meer) kunnen / willen uitgeven?
Heel eerlijk, geen idee!
Dat is denk ik het lastige van de huidige markt, hoe zoeken mensen naar een woning. Houden ze al rekening met overbieden of niet..
Deze woningen gingen 6 jaar terug nog voor onder de 100k.
Als je toen deze getallen genoemd had was iedereen in lachen uitgebarsten denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

jichem schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:38:
[...]

Heel eerlijk, geen idee!
Dat is denk ik het lastige van de huidige markt, hoe zoeken mensen naar een woning. Houden ze al rekening met overbieden of niet..
Deze woningen gingen 6 jaar terug nog voor onder de 100k.
Als je toen deze getallen genoemd had was iedereen in lachen uitgebarsten denk ik.
In deze markt MOET je er wel rekening mee houden, maar eigenlijk slaat het nergens op. Dat vraagprijs achterloopt op wat de markt wilt betalen (te hoog of te laag) is niet vreemd maar op dit moment is de markt zo gewend dat x% overbieden (afhankelijk van regio) de norm is kan je bijna niet de "echte" vraagprijs op Funda zetten.
Dan raak je namelijk iedereen kwijt die een lagere zoekopdracht hebben wetende dat ze nog x% bij de vraagprijs moeten rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Osxy schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:47:
[...]

In deze markt MOET je er wel rekening mee houden, maar eigenlijk slaat het nergens op. Dat vraagprijs achterloopt op wat de markt wilt betalen (te hoog of te laag) is niet vreemd maar op dit moment is de markt zo gewend dat x% overbieden (afhankelijk van regio) de norm is kan je bijna niet de "echte" vraagprijs op Funda zetten.
Dan raak je namelijk iedereen kwijt die een lagere zoekopdracht hebben wetende dat ze nog x% bij de vraagprijs moeten rekenen.
De markt is een beetje verrot op het moment. Het is noord oost nederland, dus nog iets minder gek vermoed ik.
Het lastige vind ik de strategie te kiezen, makelaar 2 heeft aangegeven de prijs naar aanleiding van een verkoop deze week toch aan te passen naar 167.5k. Ik zelf twijfel steeds maar aan strategie 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je wil de zoekers tot 150k eigenlijk helemaal niet hebben als je rekent op 180k+ opbrengst. Voor iemand die ongeveer 160k te besteden heeft, is 20k meer waarschijnlijk onoverkomelijk.

Deze tactiek hebben we gebruikt toen we ons appartement in Utrecht verkochten. Maar dat is lang geleden en toen was de markt heel anders. Toen ging je nog uit van een opbrengst van maximaal de vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Dat was ook mijn eerste gevoel, als we willen dat er overboden wordt moet je in de huidige markt de mensen hebben die rond je vraagprijs zoeken. Die weten dat ze moeten overbieden en dat het hoger gaat worden.

Komende maandag gaan we de knoop doorhakken met welke makelaar we verder gaan. Makelaar 1 is redelijk joviaal maar ook wat overheersend, niet elke koper zal hiermee door 1 deur kunnen ben ik bang. Hij lijkt wel iets meer gefocust op de hoogste prijs halen (deze makelaar is wat kleiner, 24 verkopen dit jaar maar wel voor goede prijzen). Makelaar 2 is heel rustig en op de achtergrond, maar luistert enorm goed, die zal niemand voor het hoofd stoten en vooral de informatie afstemmen op de kopers. (makelaar 2 is ook de grootste speler op de markt, verkoopt alle huizen voor hoge prijzen op het moment) Makelaar 3 is gewoon gemiddeld, geen uitspattingen beide kanten op, ik kan hem niet helemaal peilen, dat vind ik wel heel lastig (klein kantoor, verkoopt vooral net buiten de gemeente en dus lastig qua verkoopsprijzen te peilen)

Mijn gevoel is nu met makelaar 2 te gaan praten over de strategie en hem nog iets hoger in de markt te zetten, op 170k of 172.5k en dan kijken hoe zij er tegen aan kijkt. Courtages komen zonder onderhandelen uit tussen 2650 en 4000 afhankelijk van makelaar en verkoopprijs waarbij makelaar 2 1.5% rekent zonder opstartkosten.

(overigens zit er ook wel veel verschil in het pakket wat de makelaar aanbied in opstartkosten, bij makelaar 1 a 495 zitten foto's, 360 graden foto's, filmpje, plattegrond, drone etc. , Makelaar 2 bied er ook bouwkundige keuring bij aan maar vragen geen opstart, makelaar 3 vraagt 700 euro voor enkel foto's en een plattegrond)

[ Voor 10% gewijzigd door jichem op 07-07-2021 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De makelaar waar wij vorig jaar voor gingen, bood - binnen beschreven grenzen - de mogelijkheid om gratis de opdracht in te trekken. Maarja, die rekende dus wel ongeveer 500 euro aan opstartkosten voor de presentatie. Een andere makelaar kwam op een vergelijkbaar totaalbedrag. Maar daar was je een bedrag van iets meer dan 500 euro kwijt als je de opracht introk.

Natuurlijk moet je de makelaar kiezen waar je zelf een klik mee hebt, maar probeer te kijken naar wat waarschijnlijk het grootste deel van je doelgroep is. Wij mikten bijvoorbeeld bij de verkoop van ons appartement lang geleden op een andere doelgroep dan toen we vorig jaar onze tussenwoning verkochten. Daar hoort ook een ander type makelaar bij. Dat appartement was gericht op starters, koud van school/universiteit. Daar hadden we een makelaar (vrouw van middelbare leeftijd) die heel correct en betrouwbaar overkwam. Je eerste huisje kopen is toch voor veel mensen even slikken, flinke stap. In mijn ogen werkt een té gehaaide makelaar dan tegen je. Tempo laag houden, vooral niet opjagen. Bij de verkoop van onze tussenwoning mikten we op de onderkant van de doorstromers (al hebben we ook starters gehad als kijker). Voor die mensen is het allemaal niet meer helemaal nieuw en dan kun je er best een wat vlottere makelaar op zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
Sen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:46:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Verwijderd schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:12:
De makelaar waar wij vorig jaar voor gingen, bood - binnen beschreven grenzen - de mogelijkheid om gratis de opdracht in te trekken. Maarja, die rekende dus wel ongeveer 500 euro aan opstartkosten voor de presentatie. Een andere makelaar kwam op een vergelijkbaar totaalbedrag. Maar daar was je een bedrag van iets meer dan 500 euro kwijt als je de opracht introk.

Natuurlijk moet je de makelaar kiezen waar je zelf een klik mee hebt, maar probeer te kijken naar wat waarschijnlijk het grootste deel van je doelgroep is. Wij mikten bijvoorbeeld bij de verkoop van ons appartement lang geleden op een andere doelgroep dan toen we vorig jaar onze tussenwoning verkochten. Daar hoort ook een ander type makelaar bij. Dat appartement was gericht op starters, koud van school/universiteit. Daar hadden we een makelaar (vrouw van middelbare leeftijd) die heel correct en betrouwbaar overkwam. Je eerste huisje kopen is toch voor veel mensen even slikken, flinke stap. In mijn ogen werkt een té gehaaide makelaar dan tegen je. Tempo laag houden, vooral niet opjagen. Bij de verkoop van onze tussenwoning mikten we op de onderkant van de doorstromers (al hebben we ook starters gehad als kijker). Voor die mensen is het allemaal niet meer helemaal nieuw en dan kun je er best een wat vlottere makelaar op zetten.
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Dit bevestigd ook meteen een beetje mijn gevoel bij makelaar nummer 2. Een vriendelijke zachte vrouw van rond de 50. Krijg je toch meteen een beetje een gevoel van veiligheid bij.(als ik moet inschatten wat voor kopers er gaan komen, mij maakt de makelaar niet zoveel uit, daarvoor ben ik te koppig :9 )
Overigens is makelaar 1 een prima kerel, de intake duurde 2 uur 8)7 , makelaar 2 was na 45 minuten vertrokken en had exact evenveel informatie gegeven en geen moment het gevoel gegeven dat ze snel weg wilde. Makelaar 3 was na een half uur weg, had echt tijd voor ons gemaakt op een volle agenda, dus geen slecht woord. Maar eigenlijk haakt die voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

MemeMaster schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:36:
Als ik dit lees vraag ik me af of het überhaupt wel als het beste is om je oude woning te verkopen: https://www.nu.nl/economi...ing-aan-voor-verhuur.html

Vooral als het in een populaire huuromgeving zit. Ik heb in ieder geval spijt dat ik mijn appartement in Amsterdam vorig jaar heb verkocht. Ik had het moeten aanhouden en verhuren.
Goeie tip, maar voor verreweg de meeste mensen is het financieel niet eens mogelijk om de oude woing aan te houden of je moet echt kleiner of op een veel mindere locatie gaan wonen. Natuurlijk zijn er ook mensen die hun salaris hebben zien verdrievoudigen de afgelopen jaren, maar over het algemeen kun je wel stellen dat de flinke overwaarde op de oude woning gewoon hard nodig is om de nieuwe woning te kunnen bekostigen (die is net zo hard in waarde gestegen als de oude woning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
Harrie_ schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:19:
[...]

Goeie tip, maar voor verreweg de meeste mensen is het financieel niet eens mogelijk om de oude woing aan te houden of je moet echt kleiner of op een veel mindere locatie gaan wonen. Natuurlijk zijn er ook mensen die hun salaris hebben zien verdrievoudigen de afgelopen jaren, maar over het algemeen kun je wel stellen dat de flinke overwaarde op de oude woning gewoon hard nodig is om de nieuwe woning te kunnen bekostigen (die is net zo hard in waarde gestegen als de oude woning).
niet te vergeten dat het vaak ook niet mag van de bank ( of je huis moet helemaal afbetaalt zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Onze net 2,5 jaar oude woning gaat morgen Funda op. Afgelopen periode zijn er al woningen uit zelfde project verkocht was ons al redelijk beeld gaf wat te verwachten maar nu begint voor ons vooral afwachten.

Vol vertrouwen in onze makelaar en een flink verhitte markt. Gelukkig al nieuwe woning aangekocht dus geen stress in die context.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
Osxy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:52:
Onze net 2,5 jaar oude woning gaat morgen Funda op. Afgelopen periode zijn er al woningen uit zelfde project verkocht was ons al redelijk beeld gaf wat te verwachten maar nu begint voor ons vooral afwachten.

Vol vertrouwen in onze makelaar en een flink verhitte markt. Gelukkig al nieuwe woning aangekocht dus geen stress in die context.
Succes, waarom gaan er al meerdere mensen weg na 2,5 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Mars18 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:54:
[...]

Succes, waarom gaan er al meerdere mensen weg na 2,5 jaar?
Heeft niets met de wijk te maken, ze zijn in vergelijking met de rest van de markt nog harder gestegen in waarde dus zijn kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 14:39
Poeh de 'wacht ik niet te lang met verkopen' stress begint echt toe te nemen.

prognose oplevering nieuwbouwhuis: 1-6-2022..

Ons huidige huis in 2019 gekocht voor 195k. Huidige waarde: ~215k. Volgens onze makelaar moeten we nog zeker 6 maanden wachten voor we beginnen aan een verkooptraject, maar ik ben echt verschrikkelijk bang dat we een grove daling qua prijzen gaan zien door de rekening van de coronacrisis die er aan komt...

Hoe dealen jullie hier mee, tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
jessy100 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:50:

Ons huidige huis in 2019 gekocht voor 195k. Huidige waarde: ~215k. Volgens onze makelaar moeten we nog zeker 6 maanden wachten voor we beginnen aan een verkooptraject, maar ik ben echt verschrikkelijk bang dat we een grove daling qua prijzen gaan zien door de rekening van de coronacrisis die er aan komt...

Rustig op je eieren blijven zitten. Een grote daling gaat niet van de 1 op 1 andere dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Morpheusk schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:51:
[...]

Rustig op je eieren blijven zitten. Een grote daling gaat niet van de 1 op 1 andere dag.
Betaal jij dan het verschil?

Van 2019 195
naar 215 2021

Is maar 20k hoger, net geen 10%. Terwijl het gemiddelde volgens mij hoger ligt.

Er is dus risico dat deze sneller terug valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
Vorkie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:54:
[...]

Van 2019 195
naar 215 2021

Hij vroeg zich af hoe andere ermee dealen. Rustig op de eieren blijven zitten. Verkoop je nu ben je bijna je die 20k sowieso al kwijt aan onder andere huur, dubbel verhuizen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Morpheusk schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:00:
[...]

Hij vroeg zich af hoe andere ermee dealen. Rustig op de eieren blijven zitten. Verkoop je nu ben je bijna je die 20k sowieso al kwijt aan onder andere huur, dubbel verhuizen etc.
Die oplevering van 12 maanden is best te regelen.

Ik zou dan eerder adviseren nu nog 3 maanden te wachten, vordering nieuwbouw, gevoel en de markt peilen en dan weer bepalen of je 3 maanden wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MemeMaster schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:36:

Als je je comfortabel voelt met het in stand houden van een krappe woningmarkt voor kopers, en liever ziet dat men tussen wal en schip valt, dan wel. Anders gewoon lekker verkopen, en een huis gebruiken om te wonen ipv rendement te scoren. Daar zijn makkelijker methodes voor, zoals maandelijks inleggen in indexfondsen. Hoef je ook nog eens geen onderhoud te plegen, of huurders te screenen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Nou hier gister op funda gekomen de 4 kijkdagen zijn al volgeboekt in 3 uur tijd. Nu even kijken wat de reserve lijst gaat doen of we nog meer moeten doen.

Omdat ik in een doodlopende straat woon en ik de rest van de auto's wel ken kan ik zeggen dat er nogal wat mensen langs rijden/lopen. Sommige staan echt gewoon op mijn oprit te gapen voor 15 minuten en ik denk dat ze hopen dat ik naar buiten kom of zo. Zijn wel vooral de babyboom generatie die zo opzichtig staat te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Jeroenneman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:13:
[...]

Als je je comfortabel voelt met het in stand houden van een krappe woningmarkt voor kopers, en liever ziet dat men tussen wal en schip valt, dan wel. Anders gewoon lekker verkopen, en een huis gebruiken om te wonen ipv rendement te scoren. Daar zijn makkelijker methodes voor, zoals maandelijks inleggen in indexfondsen. Hoef je ook nog eens geen onderhoud te plegen, of huurders te screenen.
Dan zou ik voor beide gaan. Zowel indexfondsen als stenen. Spreiding blijft het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Vorkie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:06:
[...]

Die oplevering van 12 maanden is best te regelen.

Ik zou dan eerder adviseren nu nog 3 maanden te wachten, vordering nieuwbouw, gevoel en de markt peilen en dan weer bepalen of je 3 maanden wacht.
Het kan wel, maar het beperkt de koper sterk in het aantal hypotheekverstrekkers. Vaak zijn offertes maar 3 maanden geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Vorkie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:54:
[...]

Van 2019 195
naar 215 2021

Waarom zou hij het verschil moeten betalen?

Risico = kans * impact.

De kans dat je minstens 10-20k verliest + ongemak hebt is in elk geval 100% als je eerder verkoopt en gaat huren.

De kans dat de markt zo snel daalt is zeer klein. Zoek maar eens terug naar de jaren 2008-2013. Pas in 2013 is het dieptepunt bereikt met ik geloof een gemiddelde daling van 6% per jaar. Courante (tussen-)woningen daalden een stuk langzamer dan bijv. tweekappers of vrijstaande huizen.

Natuurlijk moet je wel iets verder inzoomen naar je eigen situatie en dan zelf tot een conclusie komen. Als je het xx k waard vind om je gerust te voelen omdat je niet lekker slaapt moet je het natuurlijk vooral doen.

Wij pakken het zelf aan zoals hierboven gesuggereerd. We evalueren gewoon maandelijks hoe de bouw + woningmarkt ervoor staan.

E.e.a. ook afhankelijk van hoeveel je minimaal moet vangen voor een overbrugging of financiering natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:27

Niet, geen enkel indicator om zich daar druk om te maken. Zelfde situatie als jij maar maak me totaal niet druk. Mensen hebben nu toch geen keuze, betalen toch wel. Huis staat nu in stille verkoop voor de prijs van eind van het jaar. Koopt niemand hem tot die tijd, gaat die Funda op. Binnen 2 weken verkocht. Woop woop.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Morpheusk schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:17:
[...]

Het kan wel, maar het beperkt de koper sterk in het aantal hypotheekverstrekkers. Vaak zijn offertes maar 3 maanden geldig.
Een half jaar is makkelijk te vinden. Ook een jaar is bijvoorbeeld bij de Rabobank geen probleem, tegen een iets hogere rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
finsdefis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:24:
[...]

Een half jaar is makkelijk te vinden. Ook een jaar is bijvoorbeeld bij de Rabobank geen probleem, tegen een iets hogere rente.
Precies dus het beperkt de verkoper flink en een halfjaar is misschien iets makkelijker. Maar we praten nu nog over bijna een jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Ik heb overlevering q2 2021 en zit er ook wel mee, mijn plan is om september, oktober of zo te gaan verkopen. Dan heb ik nog speling mocht het trager gaan al denk ik gezien hoe ver ze al zijn dat dat niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

maar ik ben echt verschrikkelijk bang dat we een grove daling qua prijzen gaan zien door de rekening van de coronacrisis die er aan komt...
Welke "rekening van de coronacrisis"?

Het economisch herstel gaat in Nederland sneller dan verwacht, ECB gaat niets aan de rente wijzigen noch aan het opkoopprogramma voor obligaties, Bouwmateriaal is reteduur en lijkt ook niet echt verandering in te komen op korte termijn, door de stikstofcrisis komt dat "meer bouwen" ook maar niet van de grond, sparen word ook alleen maar duurder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Morpheusk schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:29:
[...]

Precies dus het beperkt de verkoper flink en een halfjaar is misschien iets makkelijker. Maar we praten nu nog over bijna een jaar. ;)
Ja het wordt voor met name een koper iets beperkter. Maar in deze verkopersmarkt nog geen probleem, als je een gewild huis hebt.

Overigens willen sommige kopers zelfs het risico nemen op een verlenging van de offerte te rekenen of de financiering later pas te regelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Bschnitz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:23:
[...]

Niet, geen enkel indicator om zich daar druk om te maken. Zelfde situatie als jij maar maak me totaal niet druk. Mensen hebben nu toch geen keuze, betalen toch wel. Huis staat nu in stille verkoop voor de prijs van eind van het jaar. Koopt niemand hem tot die tijd, gaat die Funda op. Binnen 2 weken verkocht. Woop woop.
Precies zo wilde ik het ook gaan doen, maar hoe bepaal je nu in hemelsnaam je direct verkocht prijs? Ok, ergens flink hoog, maar via Funda kan het nog erger omhoog schieten natuurlijk. Daar zit bij mij nu nog de twijfel.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
ChUcKiE schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:26:
[...]

Precies zo wilde ik het ook gaan doen, maar hoe bepaal je nu in hemelsnaam je direct verkocht prijs? Ok, ergens flink hoog, maar via Funda kan het nog erger omhoog schieten natuurlijk. Daar zit bij mij nu nog de twijfel.
VIP backup lijst. Dus tot nu toe hier. Ik laat hem gaan voor 420K omdat ik denk dat dit de reële Funda waarde is, taxatie was 370K 2 maanden terug. Verkoop datum uiterlijk start december dit jaar. Bod 385K direct afgewezen, maandag komt een bod van 400K, die mag op de lijst als VIP.

Mocht ik tegen december niks beters krijgen in stille verkoop en toch geen zin hebben in Funda gezeik en 30 man dan gaat die naar de hoogste op de VIP backup lijst.

Het is dus niks anders dan een stille inschrijving voor mensen, mochten ze per toeval de 420K raken dan zeg ik direct ja. Hoeven ze ook niet te gokken op Funda en ik ook niet.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Bschnitz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:17:
[...]

VIP backup lijst. Dus tot nu toe hier. Ik laat hem gaan voor 420K omdat ik denk dat dit de reële Funda waarde is, taxatie was 370K 2 maanden terug. Verkoop datum uiterlijk start december dit jaar. Bod 385K direct afgewezen, maandag komt een bod van 400K, die mag op de lijst als VIP.

Mocht ik tegen december niks beters krijgen in stille verkoop en toch geen zin hebben in Funda gezeik en 30 man dan gaat die naar de hoogste op de VIP backup lijst.

Het is dus niks anders dan een stille inschrijving voor mensen, mochten ze per toeval de 420K raken dan zeg ik direct ja. Hoeven ze ook niet te gokken op Funda en ik ook niet.
Ja zoiets dus hebben wij ook in gedachte. Twee potentiële kopers die er heel graag willen komen te wonen en geen problemen hebben wanneer we er uit gaan. Oplevering nieuwe woning staat waarschijnlijk ergens begin februari, we denken er over om max 2 maanden erna eruit te kunnen zijn.

het moeilijke vind ik om (gezien de verhalen/geruchten over de gekte op de markt), de prijs van zeg die 420K te bepalen. Waarom 420 en niet 435 bijvoorbeeld. zeker als je via Funda 3 dagen bezichtigingen hebt kan er zo maar 1 tussen zitten. Dus ja het vaststellen van het bedrag waarvoor je je huis in stille verkoop verkoopt vind ik nu lastig, omdat de kans groot is dat het altijd blijft knagen zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornHero
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 22:46
ChUcKiE schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:26:
[...]

Hmm.. ik denk dat je jezelf erg druk maakt over het inperken van je risico's mbt de verkoop... Wees je ervan bewust dat je op deze manier ook je kansen (extreem hoge verkoopprijs?) Erg beperkt...
Gek vind ik het niet, we zijn immers opgegroeid met het idee dat het erger is 1 euro te verliezen dan er 3 mis te lopen...

Maar dat toch, het bepalen van de "direct verkocht prijs", voorop moet dit een prijs zijn waar jij tevreden mee bent!

Hoe (zou ik) tot zo een prijs komen.
Ahv kadaster data kijken voor welke prijzen woningen in de buurt zijn verkocht(gerust ook meerdere wijken opvragen met soortgelijke woningen). Hierbij zou ik enkel focussen op verkopen in de laatste 12 maanden.
Dan deze verkoopprijzen vergelijken met de vraagprijzen destijds zodat je een gevoel daarvoor krijgt.

Dan, op basis van deze info, en een "prijsindicatie" van je makelaar een prijs vaststellen, eventueel nog een x% erbovenop (volgend jaar is de prijs immers weer x% gestegen in je buurt/regio) en dan kijken wat er gebeurt...

Maar toch denk ik dat je er het best vanaf komt (financieel) als je hem via Funda aanbied en een overdracht binnen 3-6 maanden mogelijk is...

2050vandaag, waarom wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Ja dat denk ik ook steeds meer. De gegadigden probeer ik dan wel een VIP behandeling te geven als het huis op Funda staat (doen sowieso mee met de biedingen en hebben een beetje een streepje voor als ze rondom het hoogste bod zitten).

Dus dat wordt dan ergens in september/oktober naar Funda denk ik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
ChUcKiE schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:23:
[...]

Ja zoiets dus hebben wij ook in gedachte. Twee potentiële kopers die er heel graag willen komen te wonen en geen problemen hebben wanneer we er uit gaan. Oplevering nieuwe woning staat waarschijnlijk ergens begin februari, we denken er over om max 2 maanden erna eruit te kunnen zijn.

het moeilijke vind ik om (gezien de verhalen/geruchten over de gekte op de markt), de prijs van zeg die 420K te bepalen. Waarom 420 en niet 435 bijvoorbeeld. zeker als je via Funda 3 dagen bezichtigingen hebt kan er zo maar 1 tussen zitten. Dus ja het vaststellen van het bedrag waarvoor je je huis in stille verkoop verkoopt vind ik nu lastig, omdat de kans groot is dat het altijd blijft knagen zeg maar...
Omdat als je nu al zo denkt je net zo goed je woning niet kan verkopen en wachten tot het einde van die 2 jaar voor verkoop.

Kijk, ik heb mijn hypotheek al rond, ik wil dit gewoon afronden voor een prijs die fair is op dat moment. Als ik echt het maximale eruit wil halen, dan verkoop pas aan het einde van die 2 jaar omdat het moet van de bank. Succes met slapen in de tijd xD

We weten allemaal dat dit nog jaren gaat duren tot het ooit weer gaat dalen of gelijk blijft, zeker in het termijn dat wij ons huis verkopen. Maar je wilt ook wel eens afsluiten en doorgaan met je leven toch?

Dus ja, je kan zomaar 10/20% meer verdienen door 1 of 2 jaar te wachten, dat kan ook 5% zijn. Dat is je probleem, je wilt het maximale omdat je weet dat je niet kan verliezen.

Maar geen zorgen, dat hoeft namelijk niet. Je nieuwe huis stijgt ook gewoon door hoor :p

We profiteren dus sowieso al dubbel op kosten van een ander. }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Ow maar wij gaan over in april/mei 2022, dus minder dan een jaar. Er zijn nu gegadigden die het nu willen kopen en wachten totdat we rustig overgehuisd zijn.
Met die twee zou ik dus kunnen kijken wat ze er nu voor over hebben en of dat iets is wat ons aan staat.
Hypotheek voor het nieuwe huis is rond met een lage taxatie van ons huidige huis. deze is van februari dit jaar en de makelaar dacht ergens tussen 395k en 425k, ingezet op 395k, dat was ook genoeg voor onze hypotheek.
Ondertussen zijn de huizenprijzen weer zeg 6-8% gestegen. Dus nu verkopen met vraagprijs 425k zou zeker mogelijk moeten zijn, dan kunnen we het afsluiten, maar ik vrees dat er met twee gegadigden beduidend minder overboden gaat worden dan via Funda over 3 maanden. Of we zetten de vraagprijs direct een stuk hoger. indien deze gehaald wordt is het ook klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door ChUcKiE op 08-07-2021 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32

Ik zou rustig blijven zitten. Onze nieuwbouw wordt opgeleverd Q3/4 van dit jaar en we zijn nu rustig aan klusjes in huis aan 't doen die nog steeds moeten. Dan gaat het in september ergens in de verkoop waarschijnlijk. Hebben we nog tijd om in 't nieuwe huis te klussen.
Je raakt het toch wel kwijt en 10% gaat er niet in een week vanaf áls het al instort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 21:33
Pannencouque schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:58:
[...]
Ik zou rustig blijven zitten. Onze nieuwbouw wordt opgeleverd Q3/4 van dit jaar en we zijn nu rustig aan klusjes in huis aan 't doen die nog steeds moeten. Dan gaat het in september ergens in de verkoop waarschijnlijk. Hebben we nog tijd om in 't nieuwe huis te klussen.
Je raakt het toch wel kwijt en 10% gaat er niet in een week vanaf áls het al instort.
Wij hebben hetzelfde idee.
Oplevering is Q1/2022 van onze nieuwbouw. All voorzichtige berichtgeving dat het al voor de kerst zou zijn.

Toch gaan wij pas september (is het toch nooit redelijk aangenaam weer en licht buiten) de woning in de verkoop zetten. Zijn nu al wel bezig met een dossier opbouwen/fotograaf ingepland zodat de woning in september heerlijk op de markt kan.

Zie geen meerwaarde in nu al verkopen met 6+ maanden oplevering. Denk dat ook een deel van de doelgroep (starters bij ons, of gescheiden met kinderen) niet meer dan een half jaar wilt wachten. Starters willen bij pa/ma weg, liefst gisteren en onlangs gescheiden ouders willen z.s.m. Een nieuw onderkomen. Onze makelaar verwacht dat in september te koop zetten, oktober verkocht is. Dan wel met een clausule dat wij eerst in de nieuwbouw ingetrokken zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:57
Bij de vorige dip daalden de verkoopprijzen inderdaad maar heel gestaag. Een veel groter probleem voor velen was echter dat de verkoopsnelheid héél rap af nam in de net iets minder populaire wijken. Want er ontstond in rap tempo een kopersmarkt waarbij de kopers de huizen voor het uitzoeken hadden. Dus dan kiezen ze voor (bijna) hetzelfde voor dat huis in die populaire straat. De verkoopprijzen lijken volgens de statistieken nog een tijdje aardig op peil te blijven, omdat in het begin vooral de 'beste' huizen binnen elk segment en prijsklasse nog wel goed verkopen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:50
ik lees hier al die ervaringen van tweakers bij wie de kijkdagen na een paar dagen op Funda vol zaten. Bij ons huis - een dorp tussen Rotterdam en Den Haag, courant, kleine 150 m2woonopervlak, perceel een kleine 120 m2, 5 jaar oud, vraagprijs iets boven 500.000 - zitten we na drie dagen Funda op 7 bezichtigingen. Ik vraag me af of we ons alvast zorgen moeten gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 18:01
Nee hoor, maak je geen zorgen. Hier zaten we uiteindelijk op 11 bezichtigingen waar 8 biedingen uit voort kwamen. Dat aantal van 11 ingeplande bezichtigingen was na een week op funda.

Edit: wel het oosten van het land hier. Tussenwoning van 75m2 op ruim 150m2 grond.

[ Voor 19% gewijzigd door Insert12 op 09-07-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
e-bird schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:23:
ik lees hier al die ervaringen van tweakers bij wie de kijkdagen na een paar dagen op Funda vol zaten. Bij ons huis - een dorp tussen Rotterdam en Den Haag, courant, kleine 150 m2woonopervlak, perceel een kleine 120 m2, 5 jaar oud, vraagprijs iets boven 500.000 - zitten we na drie dagen Funda op 7 bezichtigingen. Ik vraag me af of we ons alvast zorgen moeten gaan maken.
Gast, je vraagt ook te veel voor huis. Je startprijs voor je type huis schrikt direct af. Logisch dat alleen de mensen komen die sowieso die 500K kunnen opbrengen, alle twijfelaars komen nu niet.

Kleine tuin helpt niet mee, je parceel is gewoon klein. Als je tuin nu ook niet west of zuid is vraag je gewoon te veel.

Met 460K had je veel meer interesse gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
Dat snap ik, maar die vraagprijs komt ergens vandaan. Drie makelaars adviseerden een maand of 3 geleden een vraagprijs van tussen de 500K en 525K. En er ligt een taxatie van april 2020 van 465K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Bschnitz schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:37:
[...]

Gast, je vraagt ook te veel voor huis. Je startprijs voor je type huis schrikt direct af. Logisch dat alleen de mensen komen die sowieso die 500K kunnen opbrengen, alle twijfelaars komen nu niet.

Kleine tuin helpt niet mee, je parceel is gewoon klein. Als je tuin nu ook niet west of zuid is vraag je gewoon te veel.

Met 460K had je veel meer interesse gehad.
Wij zaten eind vorig jaar in dezelfde situatie, in een stad tussen Rotterdam en Den Haag ;) Soortgelijk huis en tuin, op het zuidwesten dat wel. Verkocht voor 535. Nieuwbouw uit 2015.

Hele gekke prijs lijkt me het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
kepler schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:47:
[...]

Wij zaten eind vorig jaar in dezelfde situatie, in een stad tussen Rotterdam en Den Haag ;) Soortgelijk huis en tuin, op het zuidwesten dat wel. Verkocht voor 535. Nieuwbouw uit 2015.

Hele gekke prijs lijkt me het dus niet.
Niet om te krijgen nee, wel om op Funda te zetten als je echt veel reacties wilt.

Mensen willen liever een iets lagere startprijs, dan hebben ze nog een idee dat ze een kans maken.

Iedereen weet nu wel dat de vraagprijs niet de prijs is voor wat je het gaat krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 13:04
Bschnitz schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:51:
[...]

Niet om te krijgen nee, wel om op Funda te zetten als je echt veel reacties wilt.

Mensen willen liever een iets lagere startprijs, dan hebben ze nog een idee dat ze een kans maken.

Iedereen weet nu wel dat de vraagprijs niet de prijs is voor wat je het gaat krijgen.
Onzin. Het zijn verschillende strategieën. Wij hebben onze woning ook gewoon voor de prijs gezet die wij wilden hebben. Geen hordes kijkers maar wel allemaal geïnteresseerden en na een week verkocht. 8 bezichtigingen en 2 biedingen. Recordprijs neergezet ondanks lage kwantiteit. Ik vind het persoonlijk niet prettig om hordes mensen over elkaar heen te laten struikelen. Gewoon een reële prijs neerzetten en kijken wie dit wil en kan betalen.

Edit: ik vraag mij echt af wat je wilt bereiken met mensen binnenhalen die “het idee hebben een kans te maken”. Dat hebben ze dus niet en dus zonde van iedereen z’n hoop en tijd naar mijn mening. Ik vind het een wat arrogante houding om zo met mensen te spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door colvano op 09-07-2021 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
colvano schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:08:
[...]

Onzin. Het zijn verschillende strategieën. Wij hebben onze woning ook gewoon voor de prijs gezet die wij wilden hebben. Geen hordes kijkers maar wel allemaal geïnteresseerden en na een week verkocht. 8 bezichtigingen en 2 biedingen. Recordprijs neergezet ondanks lage kwantiteit. Ik vind het persoonlijk niet prettig om hordes mensen over elkaar heen te laten struikelen. Gewoon een reële prijs neerzetten en kijken wie dit wil en kan betalen.

Edit: ik vraag mij echt af wat je wilt bereiken met mensen binnenhalen die “het idee hebben een kans te maken”. Dat hebben ze dus niet en dus zonde van iedereen z’n hoop en tijd naar mijn mening. Ik vind het een wat arrogante houding om zo met mensen te spelen.
Wij hebben zelfs verkocht onder de vraagprijs :D Iedereen tevreden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
colvano schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:08:
[...]

Hey, ik ben niet die zeurt dat die maar 8 mensen over de vloer krijgt. Ik leg alleen uit hoezo dat komt. Meer niet. Lagere vraagprijs = meer mensen en meer biedingen.

Heb zelf ook liever 8 mensen die willen, dan 30 die er wel wat in zien.

Maar er zijn gewoon nu heel veel makelaars die dit systeem toepassen om mensen tegen elkaar op te hitsen, ja dat is vrij arrogant om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e-bird
Nou, zeuren, ik ben benieuwd hoe dit zal uitpakken. En als het allemaal echt geïnteresseerde kijkers zijn waarvan er een aantal een bod uitbrengen hoor je mij niet klagen. Dus laat ik daar maar vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
e-bird schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:27:
Nou, zeuren, ik ben benieuwd hoe dit zal uitpakken. En als het allemaal echt geïnteresseerde kijkers zijn waarvan er een aantal een bod uitbrengen hoor je mij niet klagen. Dus laat ik daar maar vanuit gaan.
Bod komt sowieso pas vaak op sluiting of 1 week na kijken. Het feit dat er al 8 gekomen zijn met jou vraagprijs zegt mij al genoeg. Denk dat je 3 -5 opties gaat krijgen om uit te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
Het zou voor veel verkopers denk ik wel interessant zijn om te weten welk percentage kijkers uiteindelijk een bod uitbrengt. Mogelijk onderverdeeld in een percentage bij een kwalitatieve en bij een kwantitatieve vraagprijs.
Pagina: 1 ... 99 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.