Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 10 ... 208 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 11:30
Daar gaat een kookplaat module 600x600 en een watermodule van 600x600 (grofweg) vanaf. Op de foto's lijkt hij kleiner en als je aan het koken bent, dan moet je om alles heen lopen om iets te pakken. In principe moet koken - water - koeling een driehoek maken. Hoe compacter die driehoek, hoe ergonomischer. In jouw geval valt het kookgedeelte erbuiten. Ook kan je niet uit het raam kijken tijdens het koken of spoelen.

Maar zet een koffieapparaat, een messenblok, je ingrediënten e.d. erbij en je houdt niet zoveel werkruimte over.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Señor Sjon schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:55:
[...]

Maar zet een koffieapparaat, een messenblok, je ingrediënten e.d. erbij en je houdt niet zoveel werkruimte over.
Zal best waar zijn, maar dat ga je nu niet meer veranderen lijkt mij. Je kan het hooguit zo gunstig mogelijk op de foto zetten... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 11:49

bord4kop

maximaal 100KB!

Klopt, ik zal wat foto 's maken. zorgen dat het bij een nieuwe fotoserie duidelijker overkomt en er tevens nog iets van "aankleding" op het aanrecht staat d:)b

Kan prima naar buiten kijken tijdens koken, dan zie ik vooral de buren. Tijdens kraanactiviteiten zie ik de hele straat.
Klopt wel dat als ik sta te koken de kraan wat lastig te bereiken is. :/ Maar verder zit alles aan die kant (potten, pannen, kruiden, lepels etc)

[ Voor 18% gewijzigd door bord4kop op 06-03-2015 14:03 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 17:10
Maak je ook niet al te dik over de opmerkingen hier en daar, zou ik zeggen. Zag hier laatst foto's van een huis naast een mooi breed watertje met wuivend riet voorbijkomen, en dat werd gekwalificeerd als "stinkende sloot". Tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is ook een beetje een realitycheck voor verkopers. Zij zien de voor- en nadelen van hun eigen huis vaak niet meer. Mening van iemand anders kan dan weleens prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocmer-traallos
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 12:31
Goed, we zijn nu een paar maanden verder. De woning is een paar maand van funda geweest, er zijn nieuwe foto's gemaakt en er is een nieuw verhaaltje door de makelaar bedacht:

http://funda.nl/48382040/

Verder nog de bossage voor het balkon vervangen voor wat lagere planten die het uitzicht niet bederven en is de bijdrage voor de VVE (iets) verlaagd.
Helaas kreeg ik de kids niet zover dat ik de zandbak op het balkon mocht weghalen ;-)

Iemand nog tips?

Alvsat bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ocmer-traallos schreef op zondag 08 maart 2015 @ 12:52:
Goed, we zijn nu een paar maanden verder. De woning is een paar maand van funda geweest, er zijn nieuwe foto's gemaakt en er is een nieuw verhaaltje door de makelaar bedacht:

Verder nog de bossage voor het balkon vervangen voor wat lagere planten die het uitzicht niet bederven en is de bijdrage voor de VVE (iets) verlaagd.
Helaas kreeg ik de kids niet zover dat ik de zandbak op het balkon mocht weghalen ;-)

Iemand nog tips?

Alvsat bedankt!
Ik ken Deventer verder helemaal niet, maar zitten jullie in een dure buurt? Op een klein afstandje van jullie woning (1 á 2km) zie ik o.a. een ander 3k-app. van 84m2 en een 3k-eengezinswoning van 76m2 staan, voor ~30k minder...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 11:49

bord4kop

maximaal 100KB!

Goede foto 's. Niet super, mis wat 'warmte' (net als bij mijn huis kennenlijk :P) maar wel goed genoeg.

Zandbak stoort niet op het balkon. Laatste serie geeft een mooi pluspunt weer, namelijk het uitzicht, eendjes, vijver, d:)b

Ik zou alleen de foto van achter de bank richting keuken weghalen/wijzigen. Je appartement lijkt dan ineens een stuk kleiner..

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocmer-traallos
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 12:31
naitsoezn schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:02:
[...]

Ik ken Deventer verder helemaal niet, maar zitten jullie in een dure buurt? Op een klein afstandje van jullie woning (1 á 2km) zie ik o.a. een ander 3k-app. van 84m2 en een 3k-eengezinswoning van 76m2 staan, voor ~30k minder...
Ik denk dat ik weet waar je op doelt, dit is wel een wat duurdere buurt ja. In Deventer heb je best wat variaties in prijs per buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

In dat geval heb je gewoon een lastige woning, denk ik. Qua vraagprijs nét niet te betalen voor een alleenstaande Jan Modaal zonder spaargeld, en lastig qua vergelijkbaar aanbod: Aan de ene kant zit je aan de hoge kant qua 'vergelijkbaar' materiaal, aan de andere kant kun je voor jouw vraagprijs een woning vinden waar je wél met een gezin in past (beide gevallen idd 1 of 2 km van waar je nu zit). Voor de rest, met de omschrijving / foto's weinig mis, imho... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je appartement heeft een paar puntjes. Ik kijk er blanco naar zonder je woning af te willen kraken. ;)
  • Keuken is wel erg open richting woonkamer. Kleurstelling verraadde voor mij al het bouwjaar. ;)
  • Schuin=puin. Je zal die wanden goed moeten benutten, nu ziet het er door de plaatsing van de bank en zwarte stoel erachter uit als een loze ruimte.
  • Je hebt een bg appartement, maar geen tuin. Dat is wel jammer.
  • Het kastje naast de TV vloekt met de TV-kast en salontafel.
  • Je tekst geeft impliciet aan dat er max 3 mensen kunnen wonen, want je verhuist vanwege de vierde. Dit zou ik weghalen, want stelletjes zullen dan sneller kijken naar egw en eerder je concurrent worden. Waarom je weggaat is niet zo relevant in een advertentie en kan iemand een reden geven het niet te kopen.
  • VvE is 60-70 te duur voor de bouwstijl en periode. Er zijn geen complexe details. Dat is ook een nadeel want het is vrij veel baksteen (met zoutuitbloei) en qua gebouw weinig usp.
  • Badkamer is nog de oorspronkelijke uit 1998, geen douchescherm en helaas is de kleurstelling op dit moment niet in de mode.
Je prijs schurkt tegen goedkope eengezinswoningen aan, een probleem dat veel appartementen hebben helaas. Je zal denk ik mensen moeten trekken waarbij kinderen zijn uitgevlogen en kleiner willen wonen, hoewel die vaak honkvast zijn en ruimte voor kleinkinderen willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:12

Iemand nog tips?

Alvsat bedankt!
De foto's lijken onscherp, vergroot vanuit een lage resolutie of gewoon met een slechte camera gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Hoi,

Hier even een vraag waar iemand mij misschien antwoord op kan geven:

Wij hebben een nieuwe woning op het oog (nieuwbouw) en willen deze graag kopen echter (je raad het al) ik heb nog een huis die ik wil verkopen (staat nog niet te koop maar dat kan komende week geregeld worden indien nodig.) Ik zit nu echter met een belangrijk issue:

Stel wij kopen de nieuwe woning onder voorbehoud van verkoop eigen woning en ik zet mijn huidige woning te koop. Ik woon in Groningen en zit in de klasse tot 100.000. in dat opzicht redelijk gunstig. Stel mijn woning staat net 2 weken te koop en er komt iemand anders bij de makelaar van de nieuwe woning die aangeeft direct de nieuwe woning te willen kopen. Vervolgens zal de makelaar aan mij vragen of ik de woning wil kopen of niet.

Tot zover nog niet zoveel aan de hand. Echter de makelaar gaat vervolgens aan mij vragen of ik het huis wil kopen of niet met een bedenk tijd van enkele dagen (3 of hooguit een week). Mijn huis is niet zomaar verkocht en dan moet ik binnen een week een antwoord geven of ik het huis wil kopen of niet. Wij hebben geen ander huis op het oog dus stel ik zet mijn huis net te koop maar heb nog geen koper gevonden en iemand anders wil het nieuwbouw huis kopen wordt ik in een hoekje gedrukt om binnen 7 dagen een beslissing te maken.

Als ik het wel doe loop ik het risico dat ik met 2 woningen kom te zitten als ik die van mij niet verkoop. Als ik het niet doe dan moet ik mijn woning uit de verkoop halen (met alle kosten die daarbij komen) omdat we verder niks anders op het oog hebben en daarnaast met een restschuld moeten verkopen.

Is die periode van beslissen ergens vastgelegd? Ik vind 3-7 dagen maar belachelijk weinig, daar kan ik helemaal niks mee. Zal dit nog te bespreken zijn met de makelaar of aannemer? Ik heb de makelaar wel gesproken maar volgens mij was mijn verhaal niet helemaal binnengekomen. Hij zou het doorsturen naar zijn zoon maar dat schiet allemaal niet echt op.

Extra info, de financiering voor het nieuwe huis is zo goed als rond. Het hangt echter natuurlijk wel af van de daadwerkelijke verkoopwaarde van mijn woning. Maar dit is ruim meegenomen in de berekening.

[ Voor 4% gewijzigd door biggydeen2 op 08-03-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

biggydeen2 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:41:

Stel wij kopen de nieuwe woning onder voorbehoud van verkoop eigen woning en ik zet mijn huidige woning te koop. Ik woon in Groningen en zit in de klasse tot 100.000. in dat opzicht redelijk gunstig. Stel mijn woning staat net 2 weken te koop en er komt iemand anders bij de makelaar van de nieuwe woning die aangeeft direct de nieuwe woning te willen kopen. Vervolgens zal de makelaar aan mij vragen of ik de woning wil kopen of niet.
Een voorbehoud gaat meestal gepaard met een termijn. Als jij een nieuwe woning koopt onder voorbehoud van verkoop eigen woning, dan koop jij gewoon die woning tenzij je huidige woning niet verkocht voor *de-termijn-die-je-samen-met-verkoper-overeen-komt*. Ze kunnen dus niet zomaar een 'beter' bod accepteren en jij kunt niet zomaar van de koop afzien wanneer je huis verkocht is en bv in de tussentijd een beter/goedkoper/ander huis hebt gezien wat je liever zou willen betrekken. Het huis is wel gewoon gekocht, het is geen bod waar beide partijen eenzijdig op elk moment zonder problemen onderuit zou kunnen komen....

That said, een verkoop onder voorbehoud van verkoop huidige woning is nou ook weer niet iets waar elke verkoper ongezien mee akkoord gaat. Het is wel steeds meer 'standaard', maar er zijn nog genoeg verkopers die afhaken als een koper dergelijke clausule wil opnemen. Reken jezelf nog niet te snel rijk...

[ Voor 22% gewijzigd door naitsoezn op 08-03-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
naitsoezn schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:55:
[...]

Een voorbehoud gaat meestal gepaard met een termijn. Als jij een nieuwe woning koopt onder voorbehoud van verkoop eigen woning, dan koop jij gewoon die woning tenzij je huidige woning niet verkocht voor *de-termijn-die-je-samen-met-verkoper-overeen-komt*. Ze kunnen dus niet zomaar een 'beter' bod accepteren en jij kunt niet zomaar van de koop afzien wanneer je huis verkocht is en bv in de tussentijd een beter/goedkoper/ander huis hebt gezien wat je liever zou willen betrekken. Het huis is wel gewoon gekocht, het is geen bod waar beide partijen eenzijdig op elk moment zonder problemen onderuit zou kunnen komen....

That said, een verkoop onder voorbehoud van verkoop huidige woning is nou ook weer niet iets waar elke verkoper ongezien mee akkoord gaat. Het is wel steeds meer 'standaard', maar er zijn nog genoeg verkopers die afhaken als een koper dergelijke clausule wil opnemen. Reken jezelf nog niet te snel rijk...
Dank voor je reactie.

Ik zal het nogmaals maar even bij de makelaar voorleggen. Ze hoeven dat natuurlijk niet te doen dat begrijp ik heel goed. De aannemer wil natuurlijk zo snel mogelijk het geld binnenhalen. De huizen zijn pas klaar in december dus wat mijn inzien heb ik nog genoeg tijd om mijn huis te kunnen verkopen, helaas heb ik dat niet voor het zeggen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bij een nieuwbouwwoning is die kans kleiner dan bij een particuliere verkoper, maar dat hoort in het kooptopic en niet het verkooptopic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-12-2015
Beste iedereen,

Ik lees al een tijdje stiekem mee en ik zie dat jullie tips geven enzo.
Zouden jullie eens na ons appartement willen kijken en deze beoordelen.
Het staat nu bijna 5 maanden te koop en 2 reacties gehad. 1 persoon helaas niet gekomen de andere wel en deze had hem ook gekocht als zijn contact was door gegaan. Over de prijs waren we wel uitgekomen. Maar nu blijft het al een 3 maanden stil we zetten er met regelmaat tophuis op en dat wordt het ook goed bekeken geen reactie kom hier verder uit.
Nu gaan we met de opendag gebruik maken van de fundaopenhuizen topper dus hopen dat er wat mensen komen kijken. Maar we twijfelen toch wel is de prijs te hoog of verkeerder foto's of moet we foto's weg halen de badkamer is niet groot dus deze maar weg laten?

De prijs is afgestemd met een andere makelaar die ons toen heeft geholpen en ook de makelaar van huysshop heeft gezegd dat dit een goede vraagprijs is dit is nog wel onderhandelbaar maar geen 10000 euro. Maar misschien toch wel te hoog?

http://www.funda.nl/koop/...t-48252195-preludepad-53/
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
De eerste foto is belangrijk, en die vind ik niet zo geweldig. Iets te veel vervorming door de groothoek, waardoor je twijfelt aan de rest van het appartement / foto's (hoe groot/klein is de rest...). Ik zou foto 4 of 5 als eerste foto zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
Speed 24, nu je het zegt is foto 5 inderdaad wel een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:09
Mee eens, 5 spreekt veel meer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
Ik heb een email na de makelaar gestuurd om foto 5 voor foto 1 te zetten de rest wordt een stukje opgeschoven hierdoor.

Bedankt alvast voor deze tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 22:25

Sebastiaan

....

Iemand nog tips?

Alvsat bedankt!
Zorg voor een makelaar die gegevens kan invoeren op Funda. De servicekosten staan op 160 euro, maar bij VvE staat alles op "nee".

Ik zou bij de omschrijving ook wat meer omschrijven van de VvE, is dit bijvoorbeeld ook al voor water of stoken? Of is er een grote reserve? Hoe is de staat van onderhoud, recent grote dingen laten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 20:29
Ik ben van plan mijn flat in Den Haag te verkopen, maar als ik zoek naar makelaars vragen deze tussen de 0,5 en 2,x% courtage. Op basis van 125k, wat ons verkoopdoel is, verschilt de prijs tussen 600 en 2400 euro.Ik snap niet goed hoe er zoveel verschil kan zitten in makelaars. Kan iemand mij dat uitleggen?

Waarschijnlijk het verschil tussen makelaars die alles in hoofdletters zetten of wat slimmer zijn dan dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-10 19:37
patrickos85 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:44:
Ik ben van plan mijn flat in Den Haag te verkopen, maar als ik zoek naar makelaars vragen deze tussen de 0,5 en 2,x% courtage. Op basis van 125k, wat ons verkoopdoel is, verschilt de prijs tussen 600 en 2400 euro.Ik snap niet goed hoe er zoveel verschil kan zitten in makelaars. Kan iemand mij dat uitleggen?

Waarschijnlijk het verschil tussen makelaars die alles in hoofdletters zetten of wat slimmer zijn dan dat..
Open dagen, bezichtigingen op zaterdag / na kantooruren, goede foto's, onderhandelingen etc. Wat mij is opgevallen is dat er echt wel verschil is tussen de verschillende makelaars. In mijn straat (in Den Haag) heeft één makelaar binnen een paar weken 3 appartementen verkocht terwijl de rest na maanden nog steeds te koop staat.

Het kost wat, maar uiteindelijk is er echt wel verschil tussen een makelaar uit de buurt of een willekeurige makelaar via makelaarsland.

[ Voor 7% gewijzigd door wvdveer op 09-03-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
wvdveer schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:09:
[...]

Open dagen, bezichtigingen op zaterdag / na kantooruren, goede foto's, onderhandelingen etc. Wat mij is opgevallen is dat er echt wel verschil is tussen de verschillende makelaars. In mijn straat (in Den Haag) heeft één makelaar binnen een paar weken 3 appartementen verkocht terwijl de rest na maanden nog steeds te koop staat.

Het kost wat, maar uiteindelijk is er echt wel verschil tussen een makelaar uit de buurt of een willekeurige makelaar via makelaarsland.
Zou je mij kunnen vertellen welke makelaar die 3 appartementen binnen weken verkocht had? Desnoods met DM. Dat zou ik op prijs stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-10 20:13

Iemand nog tips?

Alvsat bedankt!
Zoals hierboven al eerder genoemd, ik mis vooral een hoop informatie. Mensen zijn niet geïnteresseerd waarom je weg gaat, ze willen vooral feiten hebben. Bouwjaar van verschillenden dingen zoals CV ketel, meer details over de VVE, oppervlakten van de kamers etc. Kijk maar eens verschillende advertenties door, dan zie je dat jou omschrijving erg summier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-10 15:57

Kju

patrickos85 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:44:

Het verschil zit in service en daadwerkelijke dienstverlening. Als de makelaar puur dient als toegang tot funda en een loopjongen die heel gehaast de bezichtigingen doet, ja knikt op elke vraagprijs die je noemt, ga dan lekker voor de goedkoopste makelaar die je kan vinden en verwacht nul service en begeleiding.
Voor mezelf sprekend: Ik reken tot 1,85% van de koopsom inclusief BTW met een minimum van € 2.250,- (incl. BTW), inclusief € 500,- opstartkosten (te verrekenen bij verkoop), exclusief advertentiekosten. Bij hogere koopsommen hanteer ik een lagere courtage, e.e.a. is afhankelijk van de te verwachten tijdsbesteding.
Ik werk met een minimum omdat er een minimaal te verwachten tijdsbesteding is en ik voldoende tijd wil besteden aan mijn klant en aan kandidaten tijdens bezichtigingen. Ik vraag in mijn regio zeker geen hoofdprijs, maar als ik volgens de klant alles gehaast moet doen, want dat is wat je voor minimaal tarief krijgt, verwijs ik de klant naar de legio budgetmakelaars in de regio of naar een advertentiedienst (makelaarsland).

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
chrisborst schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:26:
[...]

Zoals hierboven al eerder genoemd, ik mis vooral een hoop informatie. Mensen zijn niet geïnteresseerd waarom je weg gaat, ze willen vooral feiten hebben. Bouwjaar van verschillenden dingen zoals CV ketel, meer details over de VVE, oppervlakten van de kamers etc. Kijk maar eens verschillende advertenties door, dan zie je dat jou omschrijving erg summier is.
Was ik ook nog vergeten. De CV is uit 1998 en nu 17 jaar oud. In principe dus afgeschreven. Een koper zal dat als eerste van de prijs af willen.
Vuursteentje schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:55:
Beste iedereen,

Ik lees al een tijdje stiekem mee en ik zie dat jullie tips geven enzo.
Zouden jullie eens na ons appartement willen kijken en deze beoordelen.
Het staat nu bijna 5 maanden te koop en 2 reacties gehad. 1 persoon helaas niet gekomen de andere wel en deze had hem ook gekocht als zijn contact was door gegaan. Over de prijs waren we wel uitgekomen. Maar nu blijft het al een 3 maanden stil we zetten er met regelmaat tophuis op en dat wordt het ook goed bekeken geen reactie kom hier verder uit.
Nu gaan we met de opendag gebruik maken van de fundaopenhuizen topper dus hopen dat er wat mensen komen kijken. Maar we twijfelen toch wel is de prijs te hoog of verkeerder foto's of moet we foto's weg halen de badkamer is niet groot dus deze maar weg laten?

De prijs is afgestemd met een andere makelaar die ons toen heeft geholpen en ook de makelaar van huysshop heeft gezegd dat dit een goede vraagprijs is dit is nog wel onderhandelbaar maar geen 10000 euro. Maar misschien toch wel te hoog?

http://www.funda.nl/koop/...t-48252195-preludepad-53/
Alvast bedankt.
Probeer je je bank te verkopen? De eerste vijf foto's laten telkens hetzelfde zien. ;)
Foto van de berging als laatste interieurfoto en dan de buitenkant? Nu ga je van woning > kelder > balkon.

De badkamer lijkt erg klein door de wasmachine/droger op de foto.

Ander puntje:
- Zeer gezonde VVE, bijdrage VVE per maand: € 115,27 (incl. glas- en opstalverzekering), bewonerssaldo VVE: € 4.830,55 (jan. 2015)
- In 2016 zeer groot onderhoud gepland
Er komt dus 1.380/appartement bij dit jaar. Hoeveel zitten er in het complex? Zeer groot onderhoud kan mensen ook afschrikken dat ze denken dat het bijbetalen wordt. En het blijft natuurlijk een startersappartement, ik zou niet onevenredig veel aan Funda spenderen.

[ Voor 60% gewijzigd door Señor Sjon op 09-03-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Kju schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:54:
[...]

Het verschil zit in service en daadwerkelijke dienstverlening. Als de makelaar puur dient als toegang tot funda en een loopjongen die heel gehaast de bezichtigingen doet, ja knikt op elke vraagprijs die je noemt, ga dan lekker voor de goedkoopste makelaar die je kan vinden en verwacht nul service en begeleiding.
Voor mezelf sprekend: Ik reken tot 1,85% van de koopsom inclusief BTW met een minimum van € 2.250,- (incl. BTW), inclusief € 500,- opstartkosten (te verrekenen bij verkoop), exclusief advertentiekosten. Bij hogere koopsommen hanteer ik een lagere courtage, e.e.a. is afhankelijk van de te verwachten tijdsbesteding.
Ik werk met een minimum omdat er een minimaal te verwachten tijdsbesteding is en ik voldoende tijd wil besteden aan mijn klant en aan kandidaten tijdens bezichtigingen. Ik vraag in mijn regio zeker geen hoofdprijs, maar als ik volgens de klant alles gehaast moet doen, want dat is wat je voor minimaal tarief krijgt, verwijs ik de klant naar de legio budgetmakelaars in de regio of naar een advertentiedienst (makelaarsland).
Ik begrijp wel dat een hoop mensen vragen stellen bij de verloning van een makelaar. Sommige makelaars vragen dik 2,4% courtage en dat is van de gekke. Uitgaande van een gemiddelde koopprijs van zo'n € 229.000,- komt dat op een courtage uit € 5.496,-

Dat courtage is vervolgens ongeveer driemaal een netto modaal salaris, oftewel wat een gemiddelde Nederlander na een jaar sparen in de hand heeft. Zo denkt dat gemiddelde huizenverkoper, en dat is niet eens zo gek; veel (maar niet alle) makelaars verdienen nog altijd teveel, te gemakkelijk geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nu moet de woning daadwerkelijk verkocht zijn en getransporteerd bij de notaris voordat hij geld krijgt. Maar alles is onderhandelbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Ach mijn collega's zijn sowieso misleidend. De courtage is zo hoog omdat het altijd onderhandelbaar is. Een groot deel van de verkopers onderhandelt niet op courtage. Daarnaast zijn er altijd van die geintjes zoals courtages ex. BTW en opstartkosten bovenop de courtage en niet in de courtage.
Ongeacht het object is 5000 inclusief BTW toch ongeveer het maximum wat een makelaar zou moeten vragen, ook al is het no cure no pay. De tijdsbesteding aan een woning van 1 miljoen is niet evenredig meer t.o.v. een appartement van 100k. Grotere objecten kosten meer om op te nemen en iets langer om te bezichtigen maar zeker niet het tienvoudige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
@ señor sjon.

Het grote onderhoudsplan is hier fincieeel goed afgedekt.
Tegen de tijd dat het onderhoud wordt gedaan staat in die pot 175.000 dit voor 24 appartementen is wel genoeg mocht dit niet zo zijn dan betaald de huurcopartie waar nog 18 appartementen van zijn het bedrag wat teveel uitgegeven zou zijn. Maar we hebben al eens een grote onderhoud mee gemaakt en dit viel niet duurder uit.

Dit vertel we er ook altijd bij als er kijker mochten komen.

@ courtage
Hier meerder makelaar gehad en deze waren allemaal wel redelijk.
Alleen we zijn bij een paar huizen gaan kijken wie deze makelaar in zijn verkoop hadden.
Maar we vonden ze niet goed verkopen wisten vragen niet en wouden erg snel weer weg.
Daarom ervoor gekozen om hem zelf te verkopen. Bezichtigingen gaan ons wel goed af. Alleen de mensen zien binnen te krijgen dat is nu ons probleem dat lukt niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik lees al een tijdje mee en heb ook mijn huis maar te koop gezet. Wel besloten om een makelaar in te schakelen, want heb niet meer de apparatuur en kunde om zelf goede foto's te maken, en ik betwijfel ook of ik de juiste prijs zou krijgen voor mijn appartement. Als die makelaar er 2k meer voor vangt, dan heeft hij zichzelf al terugbetaald ten opzichte van wat ik zelf kwijt zou zijn als ik het helemaal zonder makelaar zou doen.

Wat vinden jullie, zowel van de vraagprijs als de presentatie?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Ik zit met het volgende dilemma:

Er zijn 2 gegadigde makelaars die mijn huis willen verkopen. De een gaf als advies dat mijn woning ongeveer 92.000 waard is. We zouden dan het huis te koop zetten met een vanaf prijs van 92.000.

De andere makelaar vind het huis iets meer waard en stelt voor om het te koop te zetten voor 100.000. Dit is ook een beetje strategisch gezien aangezien je met een prijs van 100.000 beide zoekkanten van funda bedekt. Dus zeg maar de mensen die zoeken van 0 -> 100.000 maar ook de mensen van 100.000 -> 125.000 (of dat in de praktijk ook echt meer kijkers opleverd durf ik niet te zeggen).

Mijn eigen richtprijs is 96.000

Wij gaan daarna een nieuwe woning kopen, dit loopt via de makelaar die ons huis te koop wil zetten voor 100.000. Uit tactische redenen zou het dan verstandiger zijn om voor deze makelaar te gaan? Deze heeft er meer baat bij om mijn huis te verkopen omdat we via hem ook een nieuw huis willen kopen.

Qua kosten zijn ze gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zou zelf niet met een vanaf prijs beginnen.
Zoals al eerder gezegd, potentiele kopers zien het woordje 'vanaf' niet en gaan er toch onder zitten.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

@ barticus, Ziet er netjes en modern uit. Wel prijzig voor 60 m2, maar Utrecht is nou eenmaal duur. Het is wel aan het randje van Utrecht, dus niet echt het 'grote stads gevoel' lijkt mij. Wel weer fijn als je van fietsen en wandelen op het platteland houdt. Ik zou er zelf prima kunnen wonen, maar ik lees wel dat de markt voor dit soort appartementen een beetje is ingestort, maar daar kan jij niks aan doen.

Prachtige keuken, badkamer vloeren etc. Kun je zo in denk ik, geen werk aan! Ik ben zelf geen fan van stadsverwarming, maar weet niet of dat echt een breekpunt zou zijn.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Kurkentrekker schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:08:
Ik lees al een tijdje mee en heb ook mijn huis maar te koop gezet. Wel besloten om een makelaar in te schakelen, want heb niet meer de apparatuur en kunde om zelf goede foto's te maken, en ik betwijfel ook of ik de juiste prijs zou krijgen voor mijn appartement. Als die makelaar er 2k meer voor vangt, dan heeft hij zichzelf al terugbetaald ten opzichte van wat ik zelf kwijt zou zijn als ik het helemaal zonder makelaar zou doen.

Members only:
Wat is er met je badkamervloer (voegen) gebeurd?! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

biggydeen2 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:41:
[...]

Wij gaan daarna een nieuwe woning kopen, dit loopt via de makelaar die ons huis te koop wil zetten voor 100.000. Uit tactische redenen zou het dan verstandiger zijn om voor deze makelaar te gaan? Deze heeft er meer baat bij om mijn huis te verkopen omdat we via hem ook een nieuw huis willen kopen...
Ik zou hem ook op een ton zetten. Mensen willen graag het gevoel hebben dat ze er wat vanaf gepraat hebben...

Weet je wel zeker dat je een aankoopmakelaar nodig hebt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
ZeRoC00L schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:45:
Zou zelf niet met een vanaf prijs beginnen.
Zoals al eerder gezegd, potentiele kopers zien het woordje 'vanaf' niet en gaan er toch onder zitten.
Ja daar heb je gelijk in, maar de betreffende makelaar heeft er wel success mee in Groningen.
Ik vraag me echter af of de stap van 92.000 naar 96.000 moeilijker is te bereiken dan van 100.000 naar 96.000. Dat eerste lijkt mij moeilijker te onderhandelen.
Fiber schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:53:
[...]

Ik zou hem ook op een ton zetten. Mensen willen graag het gevoel hebben dat ze er wat vanaf gepraat hebben...

Weet je wel zeker dat je een aankoopmakelaar nodig hebt...?
Ja ik denk het wel, het gaat namelijk om een nieuwbouw woning en deze makelaar onderhandeld met de aannemer. Vandaar dat mijn voorkeur toch deze makelaar heeft omdat deze een zegje hebben over onze nieuwe woning. Zo kunnen ze b.v. de termijn onder voorbehoud verkoop Eigen woning verlengen zodra mijn woning nog niet is verkocht.

Ik heb hier verder ook geen ervaring mee maar in dit geval lijkt het me in eerste instantie wel nodig.

[ Voor 41% gewijzigd door biggydeen2 op 11-03-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42
EddoH schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:52:
[...]

Wat is er met je badkamervloer (voegen) gebeurd?! :|
Kalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Das dan wel extreem veel voor een woning uit 2008...
Ik zou het in ieder geval even proberen op te knappen. Het oogt niet heel fris, en ik denk dat het bij bezichtigingen ook zeker opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

Door wat te snel klikken (want ja, we hebben haast met de woning op tijd te koop zetten!) heb ik nu een probleem met de aanvraag van mijn energielabel :(

De geselecteerde aanbieder adverteerde met €0 aan kosten, en omdat me dat heel aantrekkelijk leek heb ik daar direct op gehapt. Helaas blijkt er nog een klein lettertje aan te geven "alleen icm kortingsbon" en is de reguliere prijs €15. Ook geen grote kostenpost, maar dat is niet de bedoeling.

Jammer genoeg kan niemand mijn aanvraag ongedaan maken, dus ik heb meneer nu maar gemaild dat hij vandaag de tijd heeft om mijn aanvraag te verwerken danwel af te wijzen en dat er een klacht is ingediend over misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
EddoH schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:07:
[...]

Das dan wel extreem veel voor een woning uit 2008...
Ik zou het in ieder geval even proberen op te knappen. Het oogt niet heel fris, en ik denk dat het bij bezichtigingen ook zeker opvalt.
Het is op de foto's erger dan het er in het echt uit ziet, maar ik krijg het er met geen mogelijkheid vanaf. Allerlei Antikal-achtig spul geprobeerd, tijdens het boenen wordt het even schoon, maar als de boel weer is opgedroogd, dan ziet het er weer net zo erg uit. Mocht iemand nog een tip hebben, dan houd ik me aanbevolen, zeker voor de open huizen dag van 28 maart wil ik het gewoon goed in orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 20:12

CodeIT

Code IT

Pathogen schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:12:
Door wat te snel klikken (want ja, we hebben haast met de woning op tijd te koop zetten!) heb ik nu een probleem met de aanvraag van mijn energielabel :(

De geselecteerde aanbieder adverteerde met €0 aan kosten, en omdat me dat heel aantrekkelijk leek heb ik daar direct op gehapt. Helaas blijkt er nog een klein lettertje aan te geven "alleen icm kortingsbon" en is de reguliere prijs €15. Ook geen grote kostenpost, maar dat is niet de bedoeling.

Jammer genoeg kan niemand mijn aanvraag ongedaan maken, dus ik heb meneer nu maar gemaild dat hij vandaag de tijd heeft om mijn aanvraag te verwerken danwel af te wijzen en dat er een klacht is ingediend over misleiding.
Ik ging gisteren ook het label aanvragen. Er adverteren heel veel 'adviseurs' met 0 euro. En dan in de beschrijving de echte prijs. Heel irritant.
En gelijk maar een klacht ingediend bij de ACM: https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/tip-ons/

[ Voor 5% gewijzigd door CodeIT op 11-03-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

CodeIT schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:16:
[...]

Ik ging gisteren ook het label aanvragen. Er adverteren er heel veel met 0 euro. En dan in de beschrijving de echte prijs. Heel irritant.
Yep. En een "kortingsbon" die nergens te vinden is. Oplichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, there's no free lunch in the market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Kurkentrekker schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:15:
[...]

Het is op de foto's erger dan het er in het echt uit ziet, maar ik krijg het er met geen mogelijkheid vanaf. Allerlei Antikal-achtig spul geprobeerd, tijdens het boenen wordt het even schoon, maar als de boel weer is opgedroogd, dan ziet het er weer net zo erg uit. Mocht iemand nog een tip hebben, dan houd ik me aanbevolen, zeker voor de open huizen dag van 28 maart wil ik het gewoon goed in orde hebben.
Ouderwets azijn geprobeerd? (2 dagen laten intrekken onder doordrenkte doeken).
Eventueel HG-professioneel kalkverwijderaar? (http://nl.hg.eu/products/...ar__hagesan_blauw__500_ml)

[ Voor 3% gewijzigd door EddoH op 11-03-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 20:12

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:18:
Tsja, there's no free lunch in the market.
Ik ben ook zeker bereid te betalen. De site voor het energielabel laat het alleen toe te zoeken op naam of je kan sorteren op prijs. Sorteren op prijs resulteert dus in een hele lange lijst met 'gratis' aanbieders die je 1 voor 1 moet aanklikken om de echte prijs te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Ik ben toevallig ook net een label aan het aanvragen, wat een vaag gedoe.... Is er überhaupt iemand die het voor niks doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31
Kurkentrekker schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:08:

Members only:
Ziet er op zich wel netjes uit. De foto's van de badkamer tonen alleen wat te veel vervorming wat mij betreft.

Voor wat betreft de voegen: voegenfris. Wel eerst goed je tegels en voegen schoonmaken en ontkalken. Voor dat laatste kan je, als azijn niet voldoende werkt, ook wat verdund zoutzuur gebruiken. Wel even proberen in een onopvallend hoekje, en heel voorzichtig. Het is nogal aggressief...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31
biggydeen2 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:34:
Ik ben toevallig ook net een label aan het aanvragen, wat een vaag gedoe.... Is er überhaupt iemand die het voor niks doet?
Nee, natuurlijk niet. Waarom zou een bedrijf dat doen?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
Ik heb het voor 4 euro laten uitvoeren door:

Michelle Terpstra
Meer Vastgoed Diensten

Op 1 dag ingediend, werd afgekeurd (omdat een close-in boiler blijkbaar geen warmwatervoorziening is ofzo), bewijs weg gehaald, opnieuw ingediend en goedgekeurd.

Kan deze dus zeer aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
EddoH schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:21:
[...]

Eventueel HG-professioneel kalkverwijderaar? (http://nl.hg.eu/products/...ar__hagesan_blauw__500_ml)
Daar moet ik dan maar eens mee aan de slag, dank voor de tip. Als het allemaal schoon is, dan kunnen we het ook op de foto's nog wel even aanpassen met wat Photoshopsaus.

Het voelt wel apart nu het huis op Funda staat hoor, het is toch net even anders dan je iPhone op Marktplaats zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Laatst online: 05-10 10:49
ATS schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:47:
[...]

Er zijn een aantal partijen die het voor niets aanbieden maar waarbij je later wel een factuur krijgt voor administratiekosten a € 200,- of iets in die richting.
Let dus wel een beetje op met wie je in zee gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:29
@ Barticus. Het ziet ernaar uit dat er cement uit de voegen komt. Probeer eens cementsluierverwijderaar, daarna goed naspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

En nog immer geen reactie van de heer D. van Nieuwmegen (NEBA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

ATS schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:47:
[...]

Reclame?

EDIT: oops, onbedoelde dubbelpost.

[ Voor 9% gewijzigd door Pathogen op 11-03-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Laatst online: 05-10 21:05
Als ik deze commentaren zo lees, is het belangrijk om sfeervolle foto's te maken...

Ik heb nog geen onmiddellijke plannen om te verkopen, daarvoor staan er nog te veel vraagtekens voor mijn toekomst in de USA. Maar het interieur van mijn appartement is een vreemde combinatie van stijlen en wellicht gewoon lelijk. Da's ok voor mij, het kan me niet schelen, zo heb ik het gekocht en vervolgens een kozijn in de woonkamer voor de grap grijs geverfd en begonnen opnieuw te behangen en toen de lol eraf was enkele muren in de plaaster gelaten. #millennial

Ok, blijkbaar maakt dit een woning onverkoopbaar. Ook al wil men wellicht toch het behang eraf pellen en opnieuw verven/behangen/eventueel tapijt leggen? Er is niets versleten of kapot, maakt het echt zoveel uit hoe iets eruit ziet dat de koper toch zal vervangen? Zal ik nu na vertrek naar de USA (*hopelijk) een sigaar van duizenden euro's smoren als ik niet herbehang in een modekleur?... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mode- of neutrale kleur, nette stuc met een verflaagje kan ook wel in sommige gevallen :)
Afschrikwekkende kleuren kunnen je meer dan duizenden euro's kosten, als er niemand komt verkoop je tenslotte niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enai schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:54:
Ok, blijkbaar maakt dit een woning onverkoopbaar. Ook al wil men wellicht toch het behang eraf pellen en opnieuw verven/behangen/eventueel tapijt leggen? Er is niets versleten of kapot, maakt het echt zoveel uit hoe iets eruit ziet dat de koper toch zal vervangen? Zal ik nu na vertrek naar de USA (*hopelijk) een sigaar van duizenden euro's smoren als ik niet herbehang in een modekleur?... :(
Als jij de woning als kluswoning in de markt zet, zal het niet veel uitmaken. Maar dan moet je qua prijs ook wel echt op klusniveau zetten. Je moet je woning dan ook echt behandelen alsof er geen keuken, badkamer of whatever inzit.

Als de keuken en badkamer er wel inzitten en bruikbaar zijn, alleen ze hebben een achterlijke kleur, dan gaat het wel een probleem worden als jij daar nog geld voor wilt vangen. Daarom snap ik ook nooit dat mensen een kanariegele of knalrode keuken of badkamer plaatsen. Het kost je gewoon geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Laatst online: 05-10 21:05
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:43:
[...]

Als de keuken en badkamer er wel inzitten en bruikbaar zijn, alleen ze hebben een achterlijke kleur, dan gaat het wel een probleem worden als jij daar nog geld voor wilt vangen. Daarom snap ik ook nooit dat mensen een kanariegele of knalrode keuken of badkamer plaatsen. Het kost je gewoon geld.
Er is niets definitief verknoeid, behalve misschien de knalblauwe badkamertegels uit 1967 van de vorige eigenaar.

Maar als zaken als een mooi behangpapiertje op de muren en een mooi lampje aan het plafond (ipv een suikertje en een staanlamp op de grond) inderdaad als belangrijk worden gezien door de huizenmarkt, dan zal ik wellicht geen andere keuze hebben dan hier geld/tijd in te investeren voor ik (*hopelijk) vertrek.

Bedankt voor de waarschuwing... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
EddoH schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:21:
[...]

Dat Hg-spul is echt epic. Dat ik dat niet eerder wist, is nu helemaal brandschoon! Ik had al allerlei antikal-varianten geprobeerd, maar dat hielp allemaal niet. Dit stinkt even, maar dan heb je ook wat :) Nu de foto's nog even shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Enai schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:54:

Ok, blijkbaar maakt dit een woning onverkoopbaar. Ook al wil men wellicht toch het behang eraf pellen en opnieuw verven/behangen/eventueel tapijt leggen?
Mjah, da's een beetje de val waar veel verkopers van nu in lijken te vallen: De aanname dat mensen 'ergens' wel doorheen kunnen kijken....

Als je woning in een courante buurt staat: d:)b . Dat behangetje halen ze er zelf wel af, en die lelijke keuken nemen ze op de koop toe om bang te zijn dat een concurrent ze te vlug af is...

Als er in jouw buurt in jouw prijsklasse en in jouw categorie nog X andere woningen staan, dan haal je het niet met 'ze kijken er maar doorheen'. Dan zul je OF iets moeten doen aan de presentatie, OF iets moeten doen aan de prijs. En zelfs dat laatste is nog niet altijd genoeg, want veel mensen wachten liever tot er wel een geschikte woning voor hun budget op de markt komt, dan genoegen te nemen met een mindere woning voor een minder budget. Als je bv 150k tot je beschikking hebt, dan kun je proberen die woning van 135k binnen je budget helemaal naar jouw smaak te maken, of je kunt wachten tot je die 'af'-woning van 165k voor 151k binnen kunt harken ;)

Kortom: Wacht niet af en 'act'. Als je nu al weet dat je woning niet verkocht zal worden, dan kun je beter daar iets aan proberen te doen. Als dat heel simpel kan door voor 3k een schildersbedrijf 2 dagen je woning onder handen te laten nemen, dan kun je dat beter doen dan je woning 6 of 12 mnd in de verkoop te laten en vervolgens alsnog 10k of 20k te moeten zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Kurkentrekker schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:33:
[...]

Dat Hg-spul is echt epic. Dat ik dat niet eerder wist, is nu helemaal brandschoon! Ik had al allerlei antikal-varianten geprobeerd, maar dat hielp allemaal niet. Dit stinkt even, maar dan heb je ook wat :) Nu de foto's nog even shoppen.
Als je alles geprobeerd hebt is er altijd nog HG, is mijn ervaring. Niet al hun producten zijn even goed, maar het meeste werkt toch echt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Grappig, ik heb ook zo'n tube gehad en dat haalde echt totaal niks uit... Heb ik een dud-flesje gehad?

Overigens vervolg op het Energielabelverhaal: ook een afwijzing (waar ik om had gevraagd) zorgt er niet voor dat ik een nieuwe deskundige kan selecteren.
Heb het bijltje erbij neergelegd en maar betaald. Mocht ik geen haast hebben gehad was dat nooit gebeurd.

[ Voor 56% gewijzigd door Pathogen op 12-03-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Wij hebben de prijs verlaagd. Qua aantal bezichtigingen niets te klagen, maar vooral om meer publiek te trekken voor de openhuizendag en ze dan maar gelijk over de streep te trekken. Hopelijk komt er nu wel een bod.

http://www.funda.nl/koop/...29918-dr-h-colijnlaan-21/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Op zich best een net appartement, maar de indeling blijft natuurlijk ouderwets met de badkamer die alleen bereikbaar is door de keuken. En het grote voordeel van een appartement, alles op dezelfde etage, is hier helaas ook niet aanwezig. Wel een lekker grote woonkamer en een tuin. Ik hoop dat je veel succes hebt op de Open Huizendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dat zo'n enorme issue is bij mensen die naar appartementen van deze soort kijken. Het is en blijft oudbouw. Wil je een 'moderne' indeling dan kun je beter kijken naar nieuwere appartementen.

Daarom snap ik mensen ook nooit die per se een oud huis willen vanwege de sfeer en de gezelligheid, maar dan wel gaan klagen dat er geen open keuken is en dat er zoveel hokkerige kamers zijn. Dat ís nu juist de sfeer uit die tijd :P

Als je het uiterlijk van een oude woning wil met het comfort en de indeling van een nieuwe, dan moet je gewoon zo'n nieuwbouwgeval in 'jaren-dertig-stijl' kopen (een 'jonge-jaren-dertig-woning' heet dat geloof ik :D)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:17:

Als je het uiterlijk van een oude woning wil met het comfort en de indeling van een nieuwe, dan moet je gewoon zo'n nieuwbouwgeval in 'jaren-dertig-stijl' kopen (een 'jonge-jaren-dertig-woning' heet dat geloof ik :D)
Of je koopt gewoon een jaren-30 woning waar het hokkerige en de dichte keuken al is uitgesloopt O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Is hier natuurlijk niet helemaal onmogelijk. Kwestie van de badkamer/wc verhuizen naar dat veel te kleine slaapkamertje, een paar muurtjes eruit breken en je hebt een prachtige open keuken, een beter bereikbaar balkonnetje en een beter bereikbare badkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Ik houd de huizen in Leiden nog wel eens in de gaten. Niet om iets te kopen, maar omdat ik wat vrienden heb die willen gaan verhuizen. Vandaag kwam ik dit pareltje tegen: http://www.funda.nl/koop/...t-100/fotos/#groot&foto-4

Ik vind het lastig om door alle versierselen heen te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 15:25
celshof schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:55:
Ik houd de huizen in Leiden nog wel eens in de gaten. Niet om iets te kopen, maar omdat ik wat vrienden heb die willen gaan verhuizen. Vandaag kwam ik dit pareltje tegen: http://www.funda.nl/koop/...t-100/fotos/#groot&foto-4

Die badkamer... ;w gadverdamme... en dan nog 220k vragen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Def1ant schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:06:
[...]

Ach, een beetje vochtproblemen, hoort toch bij een woning van zo'n leeftijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Heb je wel een echte 'Jaren '30 woning'... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Def1ant schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:06:
[...]

Het verbaast me eigenlijk dat de schimmel zo duidelijk in beeld is. Dat zou toch potentiële kopers kunnen afschrikken om uberhaupt te komen kijken. Andere woningen in die buurt staan ook rond die prijs te koop trouwens. En als het een iets betere wijk zou zijn, dan denk ik dat de vraagprijs makkelijk 40k hoger was geweest (zie bijv. http://www.funda.nl/koop/...ter-de-la-courtstraat-19/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 15:25
Schimmel enzo los je toch nog op voor verkoop? of gaat men er vanuit dat een eventueel nieuwe verflaag herkent wordt en dat het zo een gebrek wordt waarvan het lijkt alsof men het wou verbergen en daardoor vervelender kan uitpakken als deze eerlijke foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Def1ant schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:24:
Schimmel enzo los je toch nog op voor verkoop? of gaat men er vanuit dat een eventueel nieuwe verflaag herkent wordt en dat het zo een gebrek wordt waarvan het lijkt alsof men het wou verbergen en daardoor vervelender kan uitpakken als deze eerlijke foto?
Naast schimmel zou je ook verwachten dat dingen als 'rotzooi' worden opgelost voor de verkoop van je woning. Is het nou zo moeilijk om even op te ruimen als de fotograaf langskomt om plaatjes te schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Def1ant schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:24:
Schimmel zal dwars door die verflaag heengaan, dus je zult er toch echt iets over moeten melden als je de kans op later problemen wilt voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
celshof schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:55:

O wat erg dat huis ziet erg echt heel erg slecht uit.
Zo trek je toch geen kijkers jeetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 13:08
Afgelopen week een hoop gebeurd. Ik zal even een iets langer verhaal ophouden :-)

In 2008 mijn appartement gekocht in Groningen, net voor de crisis (142k), twee jaar geleden baan genomen in Nieuwegein en daar 1,5 jaar gewoond. Tijdens ons verblijf daar hebben we mijn woning verhuurd aan een stel studenten die we goed kenden.

Nadat ik toch om me heen aan het kijken was naar nieuwe kansen qua carrière, besloten om terug te gaan naar Groningen, een nieuwe kans aanpakken terwijl je nog mogelijkerwijs een leegstaand huis hebt etc, dat wil je niet. Daarnaast is het appartement in Groningen 110m2 en het huis dat ik voor 900€ kale huur had in Zeist maar 70m2.

In eerste instantie met een aantal aannemers gesproken, we hebben nog een keuken van toen het nog huurhuizen waren (aluminium aanrecht etc), op zolder wilden we 2 nieuwe dakramen, nieuwe douche en nieuw toilet. Totale kosten al gauw 15-17k, maar het levert wel een stuk meer woongenot op!

Een deel van die verbouwing wilden we meefinancieren, dus ook eens met onze hypotheekadviseur een afspraak gemaakt. Hij rekende me volledig voor dat als ik nu een huis koop van rond de 190-200k, een restschuld neem van 30-35k ik nog steeds goedkoper uit ben dan huidige hypotheek + financieren. Voordeel is dat je dan ook nog eens, eindelijk, op de grond kan wonen, met een tuintje en de voorbereiding kan leggen voor een toekomst met evt. kinderen.

In mijn straat staan momenteel 2 appartementen te koop, maar deze hebben geen zolderverdieping (die zijn dus 70m2), deze staan te koop voor 116 en 119 en zien er een stuk minder uit dan mijn appartement. De keukens daar zijn wel beter, maar niet goed genoeg om er geen nieuwe in te willen zetten in mijn optiek. Mijn buren hebben afgelopen jaar het huis verkocht (met zolder verdieping) tegen opbod. Ze waren begonnen met 119.500 en zijn geëindigd op 122.500, in mijn optiek was hun huis iets netter en logischer ingedeeld dan de onze, maar de prijzen zijn ook weer aangetrokken en we hebben net 3 weken een nieuwe HR Ketel.

Met oog op dat ik waarschijnlijk volgend jaar mede eigenaar wordt van de zaak waar ik nu in zit, wil ik het ook nog eens voor die tijd allemaal geregeld hebben, immers een hypotheek regelen als je ondernemer bent wordt al lastiger.

Wat is wijsheid? Mijn appartement ook tegen opbod verkopen en dan gewoon asap ergens settelen? Of toch proberen het huis voor een misschien wel langere periode en normale manier aanbieden?

Ik moet volgens mij nu met een of meerdere makelaars in gesprek, evt ook zodat ze me gaan begeleiden met de koop van een nieuwe woning en op die manier courtage iets naar beneden brengen?

Ik ben zelf het type dat dingen snel afgehandeld wil hebben, keuze maken, ervoor gaan en rust creeren... Zodra het huis te koop staat zal ik ook wel wat foto's plaatsen. Al zijn er al wat foto's van mijn home-cinema en apple zaken te vinden hier elders op het forum :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik snap er geen hout van maar dat ligt vast aan mij...

In het kort: Je hebt een flat in Groningen en die wil je verkopen. Toch?

Wat is je vraag precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Fiber schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:18:
Ik snap er geen hout van maar dat ligt vast aan mij...

In het kort: Je hebt een flat in Groningen en die wil je verkopen. Toch?

Wat is je vraag precies?
Ha, dacht dat ik het vrij helder had opgeschreven.

Ja, ik heb een appartement in Groningen, die wil ik het liefst asap verkopen voor min 120k. Wat is verstandig, tegen opbod net als mijn buren of juist gewoon 127,5 vragen en hopen dat iemand dan komt bieden?

En wat is voor een dergelijke vraagprijs een normale courtage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

2500 incl btw, misschien zelfs incl. advertentiekosten als ze die rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Scr33x0r schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:21:
[...]

Ja, ik heb een appartement in Groningen, die wil ik het liefst asap verkopen voor min 120k. Wat is verstandig, tegen opbod net als mijn buren of juist gewoon 127,5 vragen en hopen dat iemand dan komt bieden...?
Lastig te zeggen zonder het huis te kennen. Ik hoop dat die studenten het niet uitgewoond hebben en dat ze al vertrokken zijn. Verkopen per opbod ben ik, en de meesten hier volgens mij, geen fan van. Ik zou de prijs op 125k zetten, dan neem je de mensen die op Funda tot 125k zoeken ook nog mee. Dat is net zo'n 'snelzoekgrens'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja mee eens. Al kan ik niet beoordelen of je huis het ook echt waard is. Een keuken die er netjes uitziet, is vaak veel meer waard dan je zou denken. De beste methode om zo snel mogelijk te verkopen is een zo laag mogelijke vraagprijs en geen "bieden vanaf" neerzetten zou ik zeggen.

Maar die 125k snijdt wel hout.

120K vragen en gewoon geen onderhandelingsruimte bieden is mogelijk een nog snellere methode. Wellicht heb je mazzel en trek je in een keer 10 geïnteresseerden. Dan kan je die dat vertellen en allemaal uitnodigen om allemaal één finaal bod neer te leggen, waarbij jij het meest aantrekkelijke bod accepteert. Als die 120K echt scherp is, dan krijg je die geïnteresseerden ook wel. Het is wel een harde manier om erachter te komen dat je huis mogelijk minder waard is (als je geen enkele interesse krijgt)... Maar dat weet je dan ook snel.

Dat laatste zou mijn voorkeur hebben, ik denk dat je met goede foto's, een net verhaal, een leeg huis en (vooral) een lage vraagrpijs de meeste mensen trekt. Ik zou besparen op een makelaar (lekker via een NVM "doe het zelf" makelaar op funda krijgen voor 750 - 1000 euro ofzo).

[ Voor 77% gewijzigd door JvS op 20-03-2015 13:27 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Volgens mij ben je wettelijk verplicht om het het eerste bod in onderhandeling te gaan toch? Theoretisch kun je dan alles afwijzen totdat je wel een goed bod heb. Misschien weet Kju hoe dit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
revolised schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:44:
Volgens mij ben je wettelijk verplicht om het het eerste bod in onderhandeling te gaan toch? Theoretisch kun je dan alles afwijzen totdat je wel een goed bod heb. Misschien weet Kju hoe dit zit.
Ik kan mij niet voorstellen dat er moet worden onderhandeld als jij 'eigendom' wilt verkopen. Maar dat is mijn gedachtegang, niet wettelijk onderbouwt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

revolised schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:44:
Nee dat klopt niet. NVM heeft een code waarin zij stellen maar met één partij in onderhandeling te zullen zijn. Maar in onderhandeling ben je niet na een bod.

Wettelijk is het sowieso niet trouwens. En uitnodigen om een beter eerste bod te doen valt niet onder "in onderhandeling zijn", dat ben je volgens de NVM 'regels' als je als verkoper een tegenbod doet.

https://www.nvm.nl/wonen/...eest_gestelde_vragen.aspx
Moet een makelaar als eerste met mij in onderhandeling gaan als ik de eerste ben die belt voor een bezichtiging of als ik als eerste een bod uitbreng?

Nee. De verkopende makelaar bepaalt samen met de verkoper de verkoopprocedure. Hebt u serieus belangstelling, vraag de makelaar dan wat uw positie is. Dat kan teleurstelling voorkomen.
Ik zie daar ook dit staan:
Overigens mag ook met meer dan één gegadigde tegelijk worden onderhandeld. Een NVM-makelaar moet dit wel duidelijk melden.

[ Voor 30% gewijzigd door JvS op 20-03-2015 13:58 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wettelijk zijn er geen normen voor, het zijn allemaal gedragsregels die zich bovendien alleen maar richten tot de makelaar, niet tot de (ver)koper. Er is in Nederland contractsvrijheid. Zo is het al decennia vaste rechtspraak dat een verkoper niet verplicht is om met de koper in zee te gaan, ook niet als de koper onvoorwaardelijk de vraagprijs biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Om een idee te geven, de twee andere huizen hier in de straat:
http://www.funda.nl/koop/...5618-dierenriemstraat-73/
http://www.funda.nl/koop/...8385-dierenriemstraat-69/

En dan een foto van hoe bij mij bijv. de woonkamer is:
Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/woonkamer/IMG_0661_t.jpg

En mijn zolder:
Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/mancave/IMG_0658_t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://arjandev.io/_share/mancave/IMG_0649_t.jpg

En tuurlijk, er moet nieuwe verf overheen, er moet een nieuwe keuken in en misschien ook wel een nieuw toilet, maar voor een kleine 10k kan je daar ook klaar mee zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
JvS schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:53:
[...]

Nee dat klopt niet. NVM heeft een code waarin zij stellen maar met één partij in onderhandeling te zullen zijn. Maar in onderhandeling ben je niet na een bod.

Wettelijk is het sowieso niet trouwens. En uitnodigen om een beter eerste bod te doen valt niet onder "in onderhandeling zijn", dat ben je volgens de NVM 'regels' als je als verkoper een tegenbod doet.

https://www.nvm.nl/wonen/...eest_gestelde_vragen.aspx

[...]

Ik zie daar ook dit staan:

[...]
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:57:
Wettelijk zijn er geen normen voor, het zijn allemaal gedragsregels die zich bovendien alleen maar richten tot de makelaar, niet tot de (ver)koper. Er is in Nederland contractsvrijheid. Zo is het al decennia vaste rechtspraak dat een verkoper niet verplicht is om met de koper in zee te gaan, ook niet als de koper onvoorwaardelijk de vraagprijs biedt.
Aha, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Scr33x0r schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:59:
[...]

En dan een foto van hoe bij mij bijv. de woonkamer is:
[afbeelding]
Oogt erg krap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Het zijn zeker geen foto's die gebruikt gaan worden voor de verkoop hoor. Maar de woonkamer is 3,90 x 8,90.. Niet heel klein lijkt me? Ik heb gewoon een grote bank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb gewoon een grote bank :)
Toen wij ons huis verkochten hebben we een nieuw bed gekocht wat een (heel) stuk kleiner was dan het bed waar we altijd op geslapen hadden. Toen leek de slaapkamer ineens ruim in plaats van "er past net een bed in".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Qua oppervlakte groot zat inderdaad, maar het oogt zo smal, ook bij die twee andere huizen. En die slaapkamertjes in die twee linkjes... Dat ze die nog 'royaal' durven noemen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Door de enorme drukte afgelopen week heeft de makelaar het een beetje afgeraffeld, maar ons appartementje staat in ieder geval sinds dit weekend online:
http://www.funda.nl/koop/...-48313323-broekweg-164-a/

Op tijd voor de Open Huizen dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Dat ziet er netjes uit voor een appartement uit 1955!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik mis een plattegrondje. Desnoods als foto. En is het nou op de eerste verdieping of op de begane grond?

En ik mis een foto van je balkon, en van het hoofdeinde van je slaapkamer...

En ik word geïntrigeerd door dat wit/blauwe gordijn. Wat zit daar nou achter...? O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 23-03-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Sterker nog, in het Burgerlijk Wetboek is bepaald dat de koop van een woonhuis schriftelijk moet worden aangegaan indien de koper een particulier is. Deze regel brengt mee dat een eventuele mondelinge overeenstemming de koper niet bindt zolang die overeenstemming niet schriftelijk is bevestigd. Dit geldt ook voor de verkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Fiber schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:03:
Ik mis een plattegrondje. Desnoods als foto. En is het nou op de eerste verdieping of op de begane grond?

En ik mis een foto van je balkon, en van het hoofdeinde van je slaapkamer...

En ik word geïntrigeerd door dat wit/blauwe gordijn. Wat zit daar nou achter...? O-)
Bedankt voor de feedback!

Helaas hebben we een beetje haast gehad, dus de advertentie was nog niet helemaal af :)

- Plattegrond is nog in de maak!
- Foto's van het balkon moeten voor zaterdag ook online komen (moeten nog geschoten worden, balkon is helaas pas opgeknapt na de fotoshoot)
- Dat gordijn... kom kijken! ;) (is een stellingkast, die krijg je eigenlijk nooit netjes op de foto)
- Hoofdeinde van de slaapkamer is een puntje, maar ik denk niet dat een foto daarvan voordelig zal zijn. Er hangen kasten boven ons bed die het beeld vullen en de kamer kleiner maken.

@barticus: bedankt! Wij hebben er in 2012 voor gezorgd dat we er zelf in ieder geval zo fijn mogelijk konden wonen, maar we groeien er nu uit.

Ik zie nu in de stats op Funda 1069 views sinds de plaatsing (vrijdagavond héééél laat). Is dat goed?

[ Voor 8% gewijzigd door Pathogen op 23-03-2015 13:38 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 208 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.