Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 11 ... 208 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
Pathogen schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:36:
[...]

Bedankt voor de feedback!

Helaas hebben we een beetje haast gehad, dus de advertentie was nog niet helemaal af :)

- Plattegrond is nog in de maak!
- Foto's van het balkon moeten voor zaterdag ook online komen (moeten nog geschoten worden, balkon is helaas pas opgeknapt na de fotoshoot)
- Dat gordijn... kom kijken! ;) (is een stellingkast, die krijg je eigenlijk nooit netjes op de foto)
- Hoofdeinde van de slaapkamer is een puntje, maar ik denk niet dat een foto daarvan voordelig zal zijn. Er hangen kasten boven ons bed die het beeld vullen en de kamer kleiner maken.

@barticus: bedankt! Wij hebben er in 2012 voor gezorgd dat we er zelf in ieder geval zo fijn mogelijk konden wonen, maar we groeien er nu uit.

Ik zie nu in de stats op Funda 1069 views sinds de plaatsing (vrijdagavond héééél laat). Is dat goed?
Ik vind het ook een erg mooi appartement. Klein maar fijn zeg maar. Ik ken de markt in Vlaardingen niet, maar 125k is ook niet duur denk ik. Volgens mij ben je dit appartement zo kwijt! (zei ik als noob op de woningmarkt, dus hecht niet teveel waarde aan deze woorden...)

Over de cijfers in Funda, die van ons waren de eerste 3 dagen ongeveer hetzelfde. De eerste dag 901, de tweede dag 406 en de derde dag 139. Ik denk dat het best goede getallen zijn dus.

In ieder geval succes met de verkoop en hopelijk heb je veel inloop zaterdag.

http://www.funda.nl/koop/...29918-dr-h-colijnlaan-21/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
[...]

Ik zie nu in de stats op Funda 1069 views sinds de plaatsing (vrijdagavond héééél laat). Is dat goed?
Zelf merkte ik dat ik in de eerste dag ongeveer 1300 views had. Dat komt natuurlijk vanwege de mails die ze dagelijks sturen naar mensen die een e-mailalert hebben ingesteld voor huizen die aan hun zoekopdracht voldoen. Bezoeken op Funda zakken daarna wat in, omdat je dan 'gewoon' tussen de zoekresultaten staat. Hier ben ik ineens gekelderd naar enkele tientallen per dag.

Eigenlijk wel vreemd dat Funda dit op deze manier meldt. Je hebt er namelijk he-le-maal niets aan. Je wil weten hoe lang mensen naar je huis kijken, of het terugkerende bezoekers zijn, en of ze 'dieper' kijken dan alleen de eerste pagina. Pas dan kun je echt zeggen dat mensen bijvoorbeeld afknappen op de tekst, of juist lang bij de foto's blijven hangen.
Ook werkt dit net even anders dan website-analyse, die dezelfde statistieken gebruikt om conversie te optimaliseren. Want je hoeft helemaal geen optimale conversie op je huis, je wil gewoon 1 koper hebben. Dus eigenlijk wil je weten hoeveel views een gemiddeld huis van jouw categorie nodig heeft om verkocht te raken.... Maar dat zeggen ze dan weer niet bij Funda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-10 15:57

Kju

Die views zijn normaal voor een eerste dag. Na de derde dag zal het pijlsnel dalen om na enkele dagen op 5 tot 15 kliks per dag te komen.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 20:12

CodeIT

Code IT

Ik zie sinds januari een verhoging van het aantal kliks op onze woning. Mijn neef die zijn huis ook te koop heeft staan merkte dit ook al op.
Het aantal kliks zegt niet zo heel veel. De conversie is interessanter. Deze ligt bij ons, over een periode van 2 maanden, gemiddeld op 21% (gemiddeld 72 x bekeken per dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Bedankt voor de feedback!

Helaas hebben we een beetje haast gehad, dus de advertentie was nog niet helemaal af :)

- Plattegrond is nog in de maak!
- Foto's van het balkon moeten voor zaterdag ook online komen (moeten nog geschoten worden, balkon is helaas pas opgeknapt na de fotoshoot)
- Dat gordijn... kom kijken! ;) (is een stellingkast, die krijg je eigenlijk nooit netjes op de foto)
- Hoofdeinde van de slaapkamer is een puntje, maar ik denk niet dat een foto daarvan voordelig zal zijn. Er hangen kasten boven ons bed die het beeld vullen en de kamer kleiner maken.

@barticus: bedankt! Wij hebben er in 2012 voor gezorgd dat we er zelf in ieder geval zo fijn mogelijk konden wonen, maar we groeien er nu uit.

Om heel eerlijk te zijn is het erg onverstandig om in de haast een advertentie te maken. Vrijwel de meeste hits krijg je in de eerste 24 uur. Daarna amper nog nieuwe kijkers. Die 1000+ views hebben allemaal een huis gezien zonder plattegrond en zonder foto's van het balkon, dat zijn toch redenen om wellicht het huis niet te bewaren en nog een keer te bekijken. Later extra informatie toevoegen kan maar zal door het gros al niet meer gezien worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wat is de haast met het online gooien, als ik vragen mag? Wat win je ermee door nu die advertentie online te gooien, ipv even een paar dagen tijd nemen om alles op orde te maken? :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31
Kju schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:58:
Die views zijn normaal voor een eerste dag. Na de derde dag zal het pijlsnel dalen om na enkele dagen op 5 tot 15 kliks per dag te komen.
En daarom wil je ook de advertentie in één keer goed hebben. Compleet, met alle foto's, met de juiste tekst, met plattegrond...

De haast is het mee willen doen met de open huizen dag komende zaterdag gok ik.

[ Voor 10% gewijzigd door ATS op 23-03-2015 14:44 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Wat eigenlijk nog belangrijker is bij de eerste publicatie is de juiste prijs. Alleen bij eerste publicatie krijg je zoveel kliks en daarom moet je gelijk scherp prijzen en niet eerst "proberen", die mensen die misschien net in een lagere prijsklasse zitten krijgen het dan wel in hun mailbox. Je kan wel later nog verlagen maar dan alleen als je opnieuw publiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

De prijs is een vervelende fout van de makelaar :/

De haast is inderdaad ivm de open huizendag, dan is het weekend ervoor online staan wel essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Pathogen schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:32:
De prijs is een vervelende fout van de makelaar :/

[...]
Vanwaar die prijs-aanpassing? O-)

Ik vind zelf 125k een veel mooiere prijs. Dan doet hij mee in zoekopdrachten van 100k - 125k en in zoekopdrachten van 125k - 150k...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Fiber schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:46:
[...]

Vanwaar die prijs-aanpassing? O-)

Ik vind zelf 125k een veel mooiere prijs. Dan doet hij mee in zoekopdrachten van 100k - 125k en in zoekopdrachten van 125k - 150k...
De bovenste bovenburen staan ook voor 125k, wij willen daar onder duiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Yeah, right, Die 500 Euro minder gaat echt het verschil maken...

Dat huis heeft trouwens een onbereikbare keuken... :z

http://www.funda.nl/koop/...oekweg-164-d/plattegrond/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:29
Dat pand staat al vijf maanden te koop. Waarom denk je dat jij het voor € 500,- minder wel verkoopt? Ik zou die elementen benadrukken. Wellicht trekt dat potentiële kopers die het appartement van de bovenburen hebben laten schieten, bij jou wel over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Fiber schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:07:
Yeah, right, Die 500 Euro minder gaat echt het verschil maken...

Dat huis heeft trouwens een onbereikbare keuken... :z

http://www.funda.nl/koop/...oekweg-164-d/plattegrond/
Lol, nooit opgemerkt :D

Kan me voorstellen dat die 500 euro voor veel mensen geen verschil maakt.

Het zoekopdracht-argument is ook zeker goed, ik had niet beseft dat je dan ook in de hogere prijscategorie te vinden bent. Als dat zo is, vind ik het gek dat de makelaar dat niet heeft verteld trouwens...

EDIT: getest, klopt inderdaad... Maar even over nadenken dan. Om nou nog een keer de prijs te wijzigen is misschien weer wat gek.

[ Voor 9% gewijzigd door Pathogen op 23-03-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Enige tijd geleden een berichtje geplaatst m.b.t. het kiezen van een makelaar. De ene hanteerde een vanaf prijs (met advies vanaf 89.500) waarbij ik zelf nog moest aandringen om de prijs hoger te maken. De andere makelaar had een prijs van 100.000 in gedachten zodat je de zoekresultaten van 0 tot 100.000 en 100.000 - 125.000 meepakt.

Ik ben op o.a. aanraden van mede tweakers en gevoel van mijzelf voor het laatste gegaan. Zie:

http://www.funda.nl/koop/...5675-friesestraatweg-346/

De zoekopdrachtstatistieken volgens funda liegen er niet om, de eerste dag direct 2600 unieke bezoekers en sindsdien gemiddeld meer dan 1000 bezoekers per dag! In totaal staat de teller al op ruim 7000 in minder dan een week tijd.

Nu is gister iemand wezen kijken en heeft die middag nog een bod uit gebracht. Dit bod was direct de vraagprijs! Wij natuurlijk helemaal blij maar hij had daarbij wel een opmerking dat hij dan liever niet had dat de openhuizendag door zou gaan.

Ik heb overleg gehad met de makelaar en besloten dat de openhuizendag wel door moet gaan omdat deze persoon de financiele zaken nog niet in orde heeft. Daarbij met de opmerking dat ik de bezoekers op de huizendag toelicht dat er alleen hoger kan worden geboden dan de vraagprijs en uiterlijk aan het einde van middag moet worden doorgegeven aan de makelaar.

Om de bieder tegemoet te komen hebben we de afspraak gemaakt dat zodra er uiterlijk zaterdag einde van de middag verder geen mensen een bod willen uitbregen we het bod van 100.000 accepteren. Is dit volgens jullie een juiste strategie? Ik ben er zelf wel zeker van maar hoe meer mensen met een mening hoe beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:38
Tja concreet ligt er dus niets vast buiten een bod. Er zijn nog geen overeenkomsten getekend en straks laat jij potentiele huizenkopers schieten voor één persoon zijn wens. Probeer de vergelijking eens te maken met een marktplaats advertentie. Wat zou je dan doen? Tegenwoordig is er zoveel gepeupel dat geen woord houdt dat je zou willen dat je die andere geïnteresseerde niet had afgewimpeld met "sorry ik heb al een overeenkomst met iemand".

Dus gewoon lekker door laten gaan die hap. Ik heb zelf ervaren dat makelaars mensen tegen elkaar uit probreren te spelen of niet transparant zijn en nu zou die persoon meteen wat te eisen hebben. -Nee dankje.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-10 18:23
biggydeen2 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:27:
Enige tijd geleden een berichtje geplaatst m.b.t. het kiezen van een makelaar. De ene hanteerde een vanaf prijs (met advies vanaf 89.500) waarbij ik zelf nog moest aandringen om de prijs hoger te maken. De andere makelaar had een prijs van 100.000 in gedachten zodat je de zoekresultaten van 0 tot 100.000 en 100.000 - 125.000 meepakt.

Ik ben op o.a. aanraden van mede tweakers en gevoel van mijzelf voor het laatste gegaan. Zie:

http://www.funda.nl/koop/...5675-friesestraatweg-346/

De zoekopdrachtstatistieken volgens funda liegen er niet om, de eerste dag direct 2600 unieke bezoekers en sindsdien gemiddeld meer dan 1000 bezoekers per dag! In totaal staat de teller al op ruim 7000 in minder dan een week tijd.

Nu is gister iemand wezen kijken en heeft die middag nog een bod uit gebracht. Dit bod was direct de vraagprijs! Wij natuurlijk helemaal blij maar hij had daarbij wel een opmerking dat hij dan liever niet had dat de openhuizendag door zou gaan.

Ik heb overleg gehad met de makelaar en besloten dat de openhuizendag wel door moet gaan omdat deze persoon de financiele zaken nog niet in orde heeft. Daarbij met de opmerking dat ik de bezoekers op de huizendag toelicht dat er alleen hoger kan worden geboden dan de vraagprijs en uiterlijk aan het einde van middag moet worden doorgegeven aan de makelaar.

Om de bieder tegemoet te komen hebben we de afspraak gemaakt dat zodra er uiterlijk zaterdag einde van de middag verder geen mensen een bod willen uitbregen we het bod van 100.000 accepteren. Is dit volgens jullie een juiste strategie? Ik ben er zelf wel zeker van maar hoe meer mensen met een mening hoe beter :)
Na 1 open huis bezichtiging zou ik persoonlijk nooit even snel een bod uitbrengen.
ik zou altijd voor een 2e meer technische bezichtiging gaan, waarbij ik me ook wat meer kan verdiepen in de papieren als VVE en andere zaken die ik bij de eerste bezichtiging heb gezien.

Dus om bij aanvang van het open huis al strikte regels als bod kan alleen hoger dan 100.000 euro en eind van de dag moet hij binnen zijn. Zijn denk ik gelijk harde regels waarbij ik persoonlijk zou zeggen steek het lekker in je ****.:-P

Wie zegt dat het huidige bod blijft staan van de koper, je hebt niks getekend. Misschien bied iemand anders wel het zelfde bedrag, en zijn de financie bij hem wel rond en wilt hij wel direct tekenen of iemand bied 1000 euro lager. wie weet. De personen die dit zou doen ben je nu al kwijt omdat je bij binnenkomst al regels oplegt (die niet genoemd worden voordat mensen er naar toe gaan).

[ Voor 49% gewijzigd door maartendd op 27-03-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Natuurlijk wel door laten gaan. De eerste die echt een concreet bod doet heeft het huis. Tijdens de Open Huizendag natuurlijk wel melden dat er al een bod onder voorbehoud ligt, maar inderdaad, niet te moeilijk doen.

Wel leuk om te horen dat e zo veel belangstelling is. Leuk huisje. Nadeel is wel dat er geen lift lijkt te zijn. Maar dat is wel weer goed voor je conditie.

[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 27-03-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Geen idee wat gewenst is maar gezien de vraagprijs schat ik in dat niet was verwacht dat ook daadwerkelijk vraagprijs zou worden geboden. Ik zou die koper gelijk vastleggen voordat hij op de open huizendag een andere woning leuk vind. Daar is het gezien de wettelijke bedenktijd nu een beetje laat voor dus laat die open huizendag maar doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Precies zo dacht ik er zelf ook over, zolang er niks vast staat laat ik het doorgaan. Wat betreft de koper, deze heeft aangegeven (bij de makelaar) dat ze al tig woningen hebben bezocht. Het is dus wel een serieuze kandidaat, voor zover het allemaal klopt natuurlijk.

Ik zit dan alleen nog te bedenken wat ik aan de eventuele bezoekers moet vertellen. Natuurlijk dat er al een bod gedaan is maar ook hoe hoog dat bod is? Indien ik aangeef dat de vraagprijs geboden is kan dit mensen afschrikken, aan de andere kant het kan het er ook voor zorgen dat mensen een hoger tegenbod kunnen doen. Ik wil natuurlijk de andere koper (die de vraagprijs bied) ook niet afschrikken, het kan zo maar zijn dat verder niemand de vraagprijs wil bieden.

Ik had van te voren inderdaad niet gedacht dat er zoveel belangstelling voor zou zijn en al helemaal niet dat direct de vraagprijs geboden zou worden. Tenminste het aantal views op funda zegt natuurlijk niks over hoeveel mensen echt geinteresseerd zijn.

Waar ik zelf naar toe wil? Een zo hoog mogelijke opbrengst voor mijn woning. Ik blijf hoe dan ook met een restschuld zitten dus hoe hoger de opbrengt hoe minder restschuld ik straks mee hoef te financieeren.

Wat betreft de gedachtengang van de bieder snap ik wel, die wil graag het huis kopen en denkt waarschijnlijk dat er meer kapers op de kust zijn en wil deze voor zijn door de openhuizendag niet door te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Ik vraag me wel af:
Verwar je "totaal gevonden" (het voorkomen in de zoekresultaten) en "bekeken" (daadwerkelijke kliks) niet?Die aantallen die je noemde klinken wel heel onwaarschijnlijk als het om daadwerkelijke kliks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
biggydeen2 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:26:
Ik zit dan alleen nog te bedenken wat ik aan de eventuele bezoekers moet vertellen. Natuurlijk dat er al een bod gedaan is maar ook hoe hoog dat bod is? Indien ik aangeef dat de vraagprijs geboden is kan dit mensen afschrikken, aan de andere kant het kan het er ook voor zorgen dat mensen een hoger tegenbod kunnen doen. Ik wil natuurlijk de andere koper (die de vraagprijs bied) ook niet afschrikken, het kan zo maar zijn dat verder niemand de vraagprijs wil bieden.
2 opties imho:
- Niets
- De woning is onder bod. klaar

Ga je ze meer vertellen schiet je je zelf misschien in je voet. Misschien vinden ze je dan een lompe boer dat je niet vertelt hoeveel, maar je bent wel eerlijk dat er al een bod ligt. Maar wie gaat dat aan. Dat is iets tussen de bieder en jou.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Kju schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:39:
Ik vraag me wel af:
Verwar je "totaal gevonden" (het voorkomen in de zoekresultaten) en "bekeken" (daadwerkelijke kliks) niet?Die aantallen die je noemde klinken wel heel onwaarschijnlijk als het om daadwerkelijke kliks.
Nee, het totaal gevonden aantal staat op bijna 50.000 en de bekeken aantallen staat nu op 7300. Er komen gemiddeld elke dag 1000 bekeken bij. Ik vind het ook bijzonder maar het staat toch echt zo op de funda pagina.
loewie1984 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:47:
[...]

2 opties imho:
- Niets
- De woning is onder bod. klaar

Ga je ze meer vertellen schiet je je zelf misschien in je voet. Misschien vinden ze je dan een lompe boer dat je niet vertelt hoeveel, maar je bent wel eerlijk dat er al een bod ligt. Maar wie gaat dat aan. Dat is iets tussen de bieder en jou.
Opzich heb je daar gelijk in maar ik kan niet weken gaan wachten totdat iemand een keer een goed bod gaat doen. Ik heb op een ander huis een optie onder voorbehoud verkoop eigen woning die loopt op 7 april af (tot die tijd kan niemand anders die woning kopen). Dit loopt trouwens via dezelfde makelaar, ook een van de redenen dat ik deze makelaar gekozen heb. Hier heb ik trouwens nog niks voor getekend, dit moet nog. Dat brengt de zaak misschien in een ander daglicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
^^ dus tijd /tijdsdruk speelt mee. Dan nog wat zou bovenstaande wel/niet kunnen bespoedigen?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 07:44
biggydeen2 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:43:
[...]

Opzich heb je daar gelijk in maar ik kan niet weken gaan wachten totdat iemand een keer een goed bod gaat doen. Ik heb op een ander huis een optie onder voorbehoud verkoop eigen woning die loopt op 7 april af (tot die tijd kan niemand anders die woning kopen). Dit loopt trouwens via dezelfde makelaar, ook een van de redenen dat ik deze makelaar gekozen heb. Hier heb ik trouwens nog niks voor getekend, dit moet nog. Dat brengt de zaak misschien in een ander daglicht.
Dus die makelaar dient jouw belang maar ook dat van de verkopers van de woning die jij wilt kopen? Tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Arnout schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:28:
[...]

Dus die makelaar dient jouw belang maar ook dat van de verkopers van de woning die jij wilt kopen? Tricky.
Daar mist misschien wat cruciale informatie, het gaat om een nieuwbouwhuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-12-2015
Opendag hier helemaal niemand helaas pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Je treft het ook niet met het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Vuursteentje schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 14:49:
Opendag hier helemaal niemand helaas pff.
Dat is wel zonde. Hier wel wat interesse gelukkig, nu maar afwachten of een van de mensen een tweede bezichtiging wil doen. Mijn inschatting is dat er wel een of twee echt geïnteresseerden bij zaten, maar dat kan natuurlijk ook beleefdheid zijn.
Je treft het ook niet met het weer...
True, de impulsbezoekers zullen wellicht thuisblijven, maar de mensen die dit echt gepland hebben en een lijstje hebben om af te werken die zullen zich toch niet door een beetje grauwe lucht en wat spetters laten tegenhouden?
Natuurlijk ziet een balkon of tuin er wel wat aantrekkelijker uit als het mooi weer is en je lekker naar buiten kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
Ik zou met drie bezoekers blij geweest zijn, het werden er uiteindelijk zeven. Bij drie daarvan had ik het idee dat er een klik met het huis was, zes van de zeven wilden door de makelaar teruggebeld worden. Ik weet het, het zegt niets, maar het is in ieder geval een positief gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Erg jammer van het weer inderdaad, het begon goed vanochtend met de zon... Vooral omdat ik het moet hebben van mijn dakterras, komt dan net iets minder uit de verf.

Desondanks toch nog 8 bezoekers waarvan meer dan de helft wel erg enthousiast waren, voor zover dat iets zegt... Gelukkig is er al een bod gedaan afgelopen week dus ik zit eigenlijk al in een luxe positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
Jeetje ik ben jaloers haha.
Hoop dat jullie huizen snel verkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Wij hadden totaal 8 bezichtigingen gister. Waarvan 3 serieus geïnteresseerd waren. Althans, dat gaven ze aan. Hopen dat er een tweede bezichtiging van komt.

Modbreak:Dit huis is nu wel genoeg gepost in dit topic.

[ Voor 26% gewijzigd door Krisp op 31-03-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:56
Zucht, de horror van het energielabel :-(

Woning niet te vinden op de site waarop je de voorlopige energielabel kunt opvragen en op de site van RVO ben ik hoegenaamd geen hoofd eigenaar. Gelukkig wel vanochtend de helpdesk kunnen bereiken en van hun krijg ik schriftelijke aanvraag binnen 3 weken thuisgestuurd. Wordt een closecall met aanleveren documenten aan de notaris.

Gelukkig is de verkoop wel goed gegaan :) Eerste dag 4500 unieke hits op funda en bij eerste open huis 3 weken geleden, een bod conform vraagprijs ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:02

t3q

Say yes to teq

Bij ons ook 7 bezoeken, 5 redelijke interesse waarvan ik van 2 of 3 een 2e bezichtiging verwacht.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
Kurkentrekker schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:10:
True, de impulsbezoekers zullen wellicht thuisblijven, maar de mensen die dit echt gepland hebben en een lijstje hebben om af te werken die zullen zich toch niet door een beetje grauwe lucht en wat spetters laten tegenhouden?
Natuurlijk ziet een balkon of tuin er wel wat aantrekkelijker uit als het mooi weer is en je lekker naar buiten kunt.
Toch moet je die denk ik niet onderschatten. Wij hadden een rijtje woningen waar we echt heen wilden, en een paar extra's omdat we toch in de buurt waren. Bij ons is het zo'n extra geworden, een dag of drie na de open huizendag. Die "extra's" vallen makkelijk af om daadwerkelijk heen te gaan als het waardeloos weer is.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Ons huis staat nu enkele maanden te koop en sinds 2 maanden ineens redelijk wat bezichtigingen. Dat heeft vandaag geresulteerd in een bod. Ons huis staat te koop voor 195.000. Het bod is van 178000. Nu gaat het grote spel van bieden beginnen. Spannend. We richten op een verkoopprijs van 187000. Ik zit te denken aan een tegenbod van 192000. Dit zet de deur open, maar we hebben nog wat ruimte.
Is dit verstandig of heeft er iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Open Huizen dag is aardig in het druilweer gevallen. Op zich niet heel gek, maar nu is het zaak om alsnog mensen binnen te krijgen.
We hebben wel een plan nu: als er na 6 maanden nog geen concrete interesse is, gaan we veel scherper inzetten. Het is de bedoeling om hoe dan ook in de komende 2 jaar te verkopen, want we willen niet terug na ons huuravontuur :D.

http://t.co/mvFRBdYx7y

[ Voor 16% gewijzigd door Pathogen op 30-03-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Zojuist een telefoontje van de makelaar. Er zijn 2 vervolgafspraken gemaakt naar aanleiding van de open huizen dag. Hopen dat het wat wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
Op de opendag Niemand geweest. Wel vandaag een bezichtingsaanvraag. Donderdag komt hij ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
Helaas, van de zeven bezichtigingen één vervolgafspraak die een uurtje later onze makelaar weer afbelde: men ging toch voor een ander huis. Verder werden er volgens de makelaar merkwaardige redenen aangegeven waarom men geen verdere belangstelling had: 'Te veel achterstallig onderhoud' (ik zou niet weten wat, huis ziet er prima uit) en 'Had verwacht dat er een tuin bij zou zitten'. Blijkbaar toch een aantal mensen dat dacht zich afgelopen zaterdag te gaan vervelen. En jammergenoeg drie keer: 'Te hoge VVE-bijdrage'. Wat rest is met de makelaar een verdere strategie bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Ook hier nog geen concrete reacties van de openhuizen dag. Makelaar heeft nog 3 mensen gebeld waarvan eentje maar 90.000 kon lenen (huis staat voor 100.000 te koop), een ging voor een ander huis en de andere was niet bereikbaar.

Omdat we al een bod hadden van de vraagprijs hebben we deze vandaag geaccepteerd. Komende donderdag wordt de koopakte ondertekend! Toch nog spannend aangezien ze er nog steeds onderuit kunnen. Ben pas echt blij als het achter de rug is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

biggydeen2 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:53:
Ook hier nog geen concrete reacties van de openhuizen dag. Makelaar heeft nog 3 mensen gebeld waarvan eentje maar 90.000 kon lenen (huis staat voor 100.000 te koop), een ging voor een ander huis en de andere was niet bereikbaar.

Omdat we al een bod hadden van de vraagprijs hebben we deze vandaag geaccepteerd. Komende donderdag wordt de koopakte ondertekend! Toch nog spannend aangezien ze er nog steeds onderuit kunnen. Ben pas echt blij als het achter de rug is...
Apart dat je dat bod niet meteen hebt geaccepteerd? Of zijn de huizen zo gewild in de buurt dat de kans aannemelijk was dat je een hoger bod zou krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Laatst online: 23:24
Binnenkort is de overdracht van ons huis.
Morgen komt de koper langs om naar spullen te kijken voor evt. overname. Nu zijn dit eigenlijk allemaal gordijnen, rolgordijnen en vouwgordijnen boven en beneden. Van ongeveer 4 a 5 jaar oud.
Totaal afgerond waren we toen €2000 kwijt.

Alles is natuurlijk op maat gemaakt, misschien dat we maximaal de helft kunnen hergebruiken.

Ik weet dat het persoonlijke smaak is, maar wat kan ik hier voor vragen (wat is normale afschrijving?) En is het handig om een totaalprijs te noemen ipv alles apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Laatst online: 05-10 10:49
Als alles er nog mooi uitziet en de smaak is van de nieuwe bewoners: max € 500,-
Wij hebben alles er destijds uitgetrokken en nieuwe gordijnen geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:12
SeeS schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:09:
Binnenkort is de overdracht van ons huis.
Morgen komt de koper langs om naar spullen te kijken voor evt. overname. Nu zijn dit eigenlijk allemaal gordijnen, rolgordijnen en vouwgordijnen boven en beneden. Van ongeveer 4 a 5 jaar oud.
Totaal afgerond waren we toen €2000 kwijt.

Alles is natuurlijk op maat gemaakt, misschien dat we maximaal de helft kunnen hergebruiken.

Ik weet dat het persoonlijke smaak is, maar wat kan ik hier voor vragen (wat is normale afschrijving?) En is het handig om een totaalprijs te noemen ipv alles apart.
Zou je de helft willen hergebruiken? Als je er namelijk van af wilt, zou ik niet teveel vragen, zeg €200 maximaal ofzo. Je mag het dan laten hangen, hoeft het niet in te pakken en in je nieuwe huis een plekje te geven (is ook heel wat waard ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het zou er bij mij ook nog een beetje aan liggen hoe 'vel over de neus' de kopers bij de onderhandelingen waren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
allen @hierboven. Dank voor de reacties. Zal waarschijnlijk iets rond de €400 / €500 voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Pathogen schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:34:
[...]

Apart dat je dat bod niet meteen hebt geaccepteerd? Of zijn de huizen zo gewild in de buurt dat de kans aannemelijk was dat je een hoger bod zou krijgen?
De koper gaf aan, nadat hij een bod had gedaan, om de openhuizendag niet door te laten gaan. In principe was dat voor mij niet direct een probleem maar de koper had de financieen niet rond en was dus geen onvoorwaardelijke koop. Daar kan ik niet op gaan gokken, dus direct na de openhuizendag hebben we het bod geaccepteerd omdat de andere kijkers niet op tijd hadden gereageerd.

En daarnaast, never never ever take the first offer ;)

[ Voor 4% gewijzigd door biggydeen2 op 31-03-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 15:14

SeatRider

Hips don't lie

CodeIT schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:36:
Ons huis staat nu enkele maanden te koop en sinds 2 maanden ineens redelijk wat bezichtigingen. Dat heeft vandaag geresulteerd in een bod. Ons huis staat te koop voor 195.000. Het bod is van 178000. Nu gaat het grote spel van bieden beginnen. Spannend. We richten op een verkoopprijs van 187000. Ik zit te denken aan een tegenbod van 192000. Dit zet de deur open, maar we hebben nog wat ruimte.
Is dit verstandig of heeft er iemand tips?
Heb je geen makelaar? Ik zou in elk geval niet in 1 klap 3k zakken. Het hangt er daarna ook vanaf hoe snel zij gaan stijgen. Als zij hun bod steeds met 1k verhogen, kom je uiteindelijk ook niet op 187k uit.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

SeatRider schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:14:
[...]

Heb je geen makelaar? Ik zou in elk geval niet in 1 klap 3k zakken. Het hangt er daarna ook vanaf hoe snel zij gaan stijgen. Als zij hun bod steeds met 1k verhogen, kom je uiteindelijk ook niet op 187k uit.
Jawel, die adviseerde ongeveer hetzelfde. Het tegenbod is gedaan. 1.5k onder de vraagprijs. Daarbij de opmerking dat er wel wat water bij de wijn moet aan hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Einde van dit jaar ben ik van plan mijn huis te koop te zetten. Mijn broer heeft dit vorig jaar gedaan en die was erg tevreden over de verkoopmakelaar.

Hoe staan jullie hier tegenover? Is deze persoon zijn geld ook echt waard in jullie beleving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik vind dat lastig om te zeggen. Zo'n makelaar helpt je vaak te bevestigen wat je zelf al weet, bijv. dat je moet zakken met je vraagprijs (vooral in deze tijd). Het rondleiden van mensen, vermarkten van je woning op Funda of andere plaatsen dat zijn allemaal zaken die je zelf prima kunt doen. Maar de deskundigheid van de advertentie, makelaars vakjargon en het gebruik van goede foto's, dat moet je dan ook voor elkaar zien te krijgen.

Daarnaast merk je toch dat mensen niet oprecht eerlijk kunnen zijn in het bijzijn van de verkoper tijdens een bezichtiging. Dat vangt zo'n verkoopmakelaar dan af. Net als alle papieren rompslomp. Model contracten genoeg natuurlijk, dus ook dat is prima te doen, maar toch. Je hebt ook uitzonderingen, mensen die het helemaal niets uitmaakt met welke partij ze zaken doen. Maar die ben ik nog niet heel vaak tegen gekomen.

Eigenlijk zou die hele markt met deze tradities op de schop moeten (waarom kan ik niet zelf mijn huis verkopen), van de andere kant ik zit er niet op te wachten dat ik mijn woning zou moeten verkopen op dezelfde manier zoals het er nu op marktplaats al eraan toe gaat. Van de andere kant, ook dat komt gewoon voor bij makelaars: Bezichtigingen van mensen die gewoon nooit meer wat laten horen, waarom de woning niet naar hun smaak is, of wat er aan scheelt. Met die feedback kun je best zinnige dingen doen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:18:
Einde van dit jaar ben ik van plan mijn huis te koop te zetten. Mijn broer heeft dit vorig jaar gedaan en die was erg tevreden over de verkoopmakelaar.

Hoe staan jullie hier tegenover? Is deze persoon zijn geld ook echt waard in jullie beleving?
Ik heb geen idee hoe goed de verkoopmakelaar van je broer is :)

Zelf wel gekozen voor een verkoopmakelaar. Dit kostte in mijn geval 2000 euro meer dan dat ik het zelf op Funda moest gaan zetten. Voor die 2k word ik dan wel ontzorgd in het maken van goede foto's, ik heb mooie gedrukte folders gekregen die ik op de openhuizendag heb kunnen uitdelen en enthousiaste reacties op heb ontvangen, ze voeren de onderhandelingen en ze stellen de contracten op. Ook in het bepalen van de vraagprijs heb ik goed advies gekregen op basis van kadasterdata en verkoopcijfers uit de buurt van de afgelopen jaren.

Die dingen kun je natuurlijk allemaal zelf, maar af en toe een stukje externe expertise inroepen kan echt meerwaarde hebben. Ik vond het die 2k wel waard, en dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
Dan moet je wel een goede makelaar treffen... Ik heb mijn huis verkocht bij Makelaarsland en daar heb je alles folders, feedback kopers, contract, hrlpdesk ed behalve fotos, tekst, bezichtigingen. Destijds nog voor €995. In mijn geval was ML vele malen beter dan de traditionele makelaars die ik daarvoor heb gehad. Ervaringen verschillen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
loewie1984 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:50:
Eigenlijk zou die hele markt met deze tradities op de schop moeten (waarom kan ik niet zelf mijn huis verkopen)
Dat kan toch gewoon? Het staat je vrij om een bord met "te koop" in de tuin te zetten. Sterker nog, ik ken een paar mensen die zelf hun woning hebben verkocht (pre crisis) zonder tussenkomst van een makelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Tjoekie schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:13:
[...]

Dat kan toch gewoon? Het staat je vrij om een bord met "te koop" in de tuin te zetten. Sterker nog, ik ken een paar mensen die zelf hun woning hebben verkocht (pre crisis) zonder tussenkomst van een makelaar.
Dat het kan onderschrijf ik ook, maar "it takes two to tango". Voor potentiele kopers kan het niet hebben van een verkoop makelaar een struikelblok zijn om de woning te kopen. Dat is het enige wat ik wilde aangeven. Daarnaast dien je als verkoper gewoon goed te weten wat je doet. Mensen die hun huis verkopen hebben de tendens naar hun woning te kijken door een roze bril. Terwijl een makelaar je met beide benen weer op de grond zet.

Mensen die bijvoorbeeld verwachten dat een nieuwe keuken van 10k ook 10k meerwaarde oplevert terwijl je (uitzonderingen zoals een dakkapel daargelaten) maar ca 70% van de aanschafwaarde als meerwaarde bij op kan tellen.

Maar als je kritisch bent op je eigen woning en weet je wat je doet, en een partij hebt die het niet uitmaakt dat ze via een particulier ipv verkoopmakelaar de woning kopen, dan kan je dat geluk hebben. En ik denk dat pre crisis ook wel een rol speelt. De meeste mensen (met name ook hier in het topic) zijn goed geïnformeerd of laten zich informeren en zijn kritisch op hun volgende huis. Een foutje als 'zelf verkoper' is daarbij snel gemaakt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Laatst online: 05-10 23:28

Shiro

Serenity

Vraagje, hoe hebben jullie je verkoopmakelaar gekozen?

Was het gewoon een gevoel, of bepaalde vragen gesteld om toch zeker van te zijn dat diegene de juiste persoon is om je huis te verkopen?

Ik zat zelf te denken om de makelaar rond te leiden, vervolgens aan de makelaar te vragen wat hij denkt dat een realistische vraagprijs is en hoe men op zo'n getal is gekomen.

Zijn er nog tips hoe men een verkoop makelaar uitkiest?

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Shiro schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 17:33:
Vraagje, hoe hebben jullie je verkoopmakelaar gekozen?

Was het gewoon een gevoel, of bepaalde vragen gesteld om toch zeker van te zijn dat diegene de juiste persoon is om je huis te verkopen?

Ik zat zelf te denken om de makelaar rond te leiden, vervolgens aan de makelaar te vragen wat hij denkt dat een realistische vraagprijs is en hoe men op zo'n getal is gekomen.

Zijn er nog tips hoe men een verkoop makelaar uitkiest?
Ga eerst eens een huis bezichtigen wat die makelaar in de verkoop heeft. Dan krijg je een goed beeld van het werk dat hij ook voor jou zal gaan doen. Als hij er als een lompe zak bij staat waar je geen zin van krijgt om verder te kijken, dan weet je dat hij ook jouw potentiële kopers niet zal motiveren. Verder, kijk naar de fotografie van de huizen die hij al te koop heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Heb even jullie vrijblijvende advies nodig :) :).

Korte situatieschets;

Ik woon nu in een huis (tussenwoning) wat binnen nu en 2 jaar verkocht moet worden (lang verhaal, waarvan ik niet in details zal treden om jullie te vervelen ;)).

Het huis hebben we 5 jaar geleden gekocht voor € 212.500 met een hypotheek van € 231.000. Ondertussen hebben we € 12.000 gespaard op de 25% aflossingsvrije spaarhypotheek. Ik zit enorm te twijfelen tussen enkele opties;

Optie 1
Nu te koop zetten tegen de huidige prijzen. Dit jaar nog verkopen + nieuw huis kopen en profiteren van de 103% regeling. Ook profiteren dus van de lagere koopprijzen van huidige huizen.

Optie 2
Wachten met verkopen. Hierdoor de kans op een hogere verkoopprijs vergroten en volgend jaar max 102% en het jaar erna 101% mogen lenen.

Extra info;
Huis van mijn buurman is november 2014 verkocht voor € 202.000. Mijn huis heeft een aanbouw achter van 3 meter, een aanbouw voor van 1½ meter, gebouwde stenen schuur + carport achter. Dus mijn huis is in principe meer waard dan dat van mijn buurman.

De overdrachtsbelasting blijft structureel op 2%. Dus daar hoef ik geen snel besluit voor te nemen...toch? Wat ik ervan kan vinden, is dat dit blijvend is.

Wat zouden jullie adviseren? Zie ik belangrijke zaken over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
StealthyPeanut schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:05:
Ja verplaats jij opeens je reacte :+

Woy in "Ervaring met huis kopen Deel 7"

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:09
StealthyPeanut schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:05:
Heb even jullie vrijblijvende advies nodig :) :).

Ja, woon- en levensgenot en je financiële (on)afhankelijkheid even los van je huis. Afhankelijk van hoe graag je dat huis kwijt wilt / een ander huis wilt, etc. en wat dat doet voor jou en je eventuele partner kan het 'verlies' van een paar euro een hele grote impact of juist een verwaarloosbare impact hebben. Iemand die nog jaren ergens woont waar hij of zij het echt niet naar de zin heeft kan daar heel ongelukkig van worden. En als het bijvoorbeeld een huis betreft van een gesneuvelde relatie dan zou ik daar sowieso zo snel mogelijk van af willen, desnoods met iets meer financiele ongemakken. Maar goed, dat hangt dus ook weer af van of je die ongemakken (makkelijk) kan dragen.

Misschien zie ik je vraag te ingewikkeld hoor, en wil je alleen een ratio-advies op basis van wat op termijn voor jou het voordeligste is, maar mijns inziens is de aanschaf van een huis toch wel een van de dingen met veel impact en veel haken en ogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik woon er nu al 3 jaar alleen (na scheiding) en heb nog 2 jaar te gaan op het afgesproken "termijn". Dus ik zou het nog makkelijk 2 jaar uit kunnen zingen. Dat verhaal is voor mij compleet afgewikkeld, dus daar zit ik niet zo mee. Ik woon er nu ook samen met m'n nieuwe vriendin (6 maanden).

Het gaat me meer om het financiële plaatje en wat op dit gebied de meest verstandige keuze zal zijn.
Woy schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:10:
[...]

Ja verplaats jij opeens je reacte :+

Woy in "Ervaring met huis kopen Deel 7"

Een belangrijke vraag is hoe je een eventuele restschuld wil financieren/aflossen. Met een hypotheek van € 231.000,- en €12.000 gespaard hou je een netto hypotheek van € 219.000,- over. De kans dat je uiteindelijke verkoopprijs lager is, is natuurlijk vrij reëel. Het is theoretisch mogelijk om dat mee te financieren in je volgende hypotheek, maar in de praktijk volgens mij niet haalbaar. Je zult dus moeten zorgen dat je genoeg spaargeld hebt om dat gat te overbruggen.

Door langer te wachten zul je meer vermogen in je spaargedeelte opbouwen, en dus zal dat gat kleiner worden.

Verder zou ik mij vooral niet al te veel mee laten slepen met wat de huizenprijzen gaan doen, maar vooral met wat je zelf fijn vindt om te wonen. Als de huizenprijzen verder stijgen dan zal je misschien meer krijgen voor jouw huis, maar zul je waarschijnlijk ook meer moeten betalen voor je volgende huis, aangezien dat huis waarschijnlijk duurder is is het misschien zelfs nadelig voor je.
Daar zit ook weer wat in. Ik heb weinig spaargeld, omdat ik de kosten voor dit huis 3 jaar zelf heb moeten betalen. Nu kan ik wel weer wat gaan sparen, omdat ik samenwoon. Er zit inderdaad wat in, wat je zegt.

De restschuld zal inderdaad wel een feit zijn. Meenemen in de hypotheek ga ik denk ik niet doen. Liever los ik het op via doorlopend krediet of een eigen lening privé.

Ik weet ook nog niet of ik mijn huidige hypotheek meeneem (mijn deel) en dan een deel aflossingsvrij behoud in de toekomstige hypotheek. Of dat we volledig voor annuïteit gaan. Of vervalt deze optie als we besluiten om de restschuld op bovenstaande manier te financieren?

[ Voor 71% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-04-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Ook even een case, denk heel makkelijk maar vind het toch maar ingewikkeld:

- Ik woon nu 5 jaar in een woning met een hypotheek van 220.000 euro en een koopsom van 190.000 euro
- Hypotheek is 10 jaar rentevast en betreft een bankspaarhypotheek (dus het oude fiscaalvoordelige model) waarbij ik per jaar zo'n 2.000 euro spaar.

Hoewel nu gelukkig nog tevreden met dit huis vraag ik mij nu af wanneer ik zou kunnen verhuizen zonder 'restschuld'. Stel dat ik bijvoorbeeld over 5 jaar mijn huis verkoop voor 205.000 euro. Dan heb ik op dat moment tevens 20.000 euro gespaard in mijn bankspaarhypotheek. Betekent dit dan dat ik 205.000 + 20.000 - 220.000 = 5.000 euro 'over' heb en meeneem als 'korting op de hypotheek' in mijn volgende huis?

En als ik het huis bijwoord over 5 jaar zou verkopen voor 185.000 euro, dan heb ik ook 20.000 euro gespaard in de bankspaarhypotheek. Hou ik dan een restschuld over van 15.000 euro over die ik op een of andere manier moet meefinancieren in een volgend huis (of af moet kopen)?

(ik begrijp dat het bovenstaande even heel kort door de bocht is, maar gaat even om het idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Valorian, klopt helemaal wat je zegt, vergeet alleen niet de rente die je op je bankspaarrekening krijgt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
ZeRoC00L schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:26:
Valorian, klopt helemaal wat je zegt, vergeet alleen niet de rente die je op je bankspaarrekening krijgt.
Dank je, dan heb ik het in ieder geval goed in mijn hoofd nu. Voorlopig zit ik nog wel even waar ik zit, 2010 was 'de kop eraf' wat huizenprijzen in Utrecht betreft, maar de jaren erna is er nog wel flink verder gedaald en ik verwacht dat ik mijn huis nu nauwelijks met meerwaarde kan verkopen (ondanks zo'n 10.000 euro aan opknapwerk). Maar 2010 was ook het moment waarop elk goed nadenkend persoon al wist dat je niet meer moest uitgaan van elke 5 jaar een ander huis met winst op de koop toe, dus daar heb ik al rekening mee gehouden. Fijn idee dat die bankspaarconstructie nu gewoon een gedisciplineerde spaarpot is, 165 euro per maand is niet zoveel maar 5 jaar schiet voorbij en dan heb je toch ineens 10.000 euro 'afgelost'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wat is een beetje jullie verwachting over de rente? Hij is nu "lekker laag" natuurlijk en ook een reden om sneller te verhuizen, dan nog 2 jaar te wachten.

Is hier überhaupt iets zinnigs over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
De FED verwacht in elk geval weer te gaan verhogen binnen een paar maanden. Dat zullen geen mega-stappen zijn, maar toch. In Europa duurt het waarschijnlijk nog wel even, ook gezien het feit dat recent nog het paardenmiddel van de QE is ingezet door de ECB voor een periode tot in 2016. Ook het feit dat er langzaam aan weer wat toetreders komen op de hypotheekmarkt in NL zou een drukkend effect moeten hebben op de rentes.

Aan de andere kant: ik zou niet uitgaan van de rente voor je aankoopbeslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

biggydeen2 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:26:
[...]

De koper gaf aan, nadat hij een bod had gedaan, om de openhuizendag niet door te laten gaan. In principe was dat voor mij niet direct een probleem maar de koper had de financieen niet rond en was dus geen onvoorwaardelijke koop. Daar kan ik niet op gaan gokken, dus direct na de openhuizendag hebben we het bod geaccepteerd omdat de andere kijkers niet op tijd hadden gereageerd.

En daarnaast, never never ever take the first offer ;)
Apart, maar desalniettemin een erg fijne situatie :)

Na de nul-oogst van de Open Dag nu maar weer vingertjes kruisen... Afgelopen weekend weer in onze aankomende tijdelijke huurwoning geweest, ohhhh kan niet wachten om te verhuizen!

[ Voor 12% gewijzigd door Pathogen op 07-04-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Beste mensen, ik ben op zoek naar wat advies. Ik hoop dat iemand wat zinnigs kan zeggen, al realiseer ik me dat het redelijk persoonlijk is.

De situatie is als volgt. We hebben ons huis nu iets meer dan 6 maanden te koop staan. Het totaal aantal bezichtigingen wat we nu hebben gehad is nu 28, dat is inclusief open huizen dag. Er staan er nog 2 gepland, morgen en maandag. Er zijn een aantal mensen 2 keer geweest en 1 iemand 3 keer. Die laatste heeft nu een bod uitgebracht van 130k, dat is 29k onder de vraagprijs. Als we voor de vraagprijs (159k) zouden verkopen, hebben we een restschuld van ongeveer 30k, die we al gedeeltlijk gedekt hebben (door aflossing), en de rest zelf kunnen financieren. We zijn bereid te zakken tot 150k. Ook dan kunnen we de restschuld zelf financieren.

Nu is mijn concrete vraag wat een goede onderhandelingsstrategie is? Uiteraard wachten totdat de overige bezichtigingen zijn geweest, maar wat dan? Als daar een beter startbod uitkomt dan denk ik dat we daarmee in onderhandeling gaan, maar als dat niet gebeurd.... Ik ben zelf geneigd om keihard vast te houden aan de 150k, maar moet ik het laten klappen op 5k?

Ik realiseer me dat er een goed advies moeilijk is in deze, maar dan zou ik zeer benieuwd zijn wat jullie ervaringen zijn met deze situaties. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:54
revolised schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:36:
Beste mensen, ik ben op zoek naar wat advies. Ik hoop dat iemand wat zinnigs kan zeggen, al realiseer ik me dat het redelijk persoonlijk is.

De situatie is als volgt. We hebben ons huis nu iets meer dan 6 maanden te koop staan. Het totaal aantal bezichtigingen wat we nu hebben gehad is nu 28, dat is inclusief open huizen dag. Er staan er nog 2 gepland, morgen en maandag. Er zijn een aantal mensen 2 keer geweest en 1 iemand 3 keer. Die laatste heeft nu een bod uitgebracht van 130k, dat is 29k onder de vraagprijs. Als we voor de vraagprijs (159k) zouden verkopen, hebben we een restschuld van ongeveer 30k, die we al gedeeltlijk gedekt hebben (door aflossing), en de rest zelf kunnen financieren. We zijn bereid te zakken tot 150k. Ook dan kunnen we de restschuld zelf financieren.

Nu is mijn concrete vraag wat een goede onderhandelingsstrategie is? Uiteraard wachten totdat de overige bezichtigingen zijn geweest, maar wat dan? Als daar een beter startbod uitkomt dan denk ik dat we daarmee in onderhandeling gaan, maar als dat niet gebeurd.... Ik ben zelf geneigd om keihard vast te houden aan de 150k, maar moet ik het laten klappen op 5k?

Ik realiseer me dat er een goed advies moeilijk is in deze, maar dan zou ik zeer benieuwd zijn wat jullie ervaringen zijn met deze situaties. Alvast bedankt!
Heb je een andere koopwoning op het oog? In dat geval hou rekening met het feit dat je nu ook tegen een lagere hypotheekrente kan lenen. Ik zou het in ieder geval niet op 5K laten klappen.

Verder inderdaad de bezichtigingen afwachten. Wat zegt je makelaar (of doe je de onderhandelingen zelf)?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Nee, geen andere koopwoning op het oog. We willen eerst verkopen, dan huren en tegelijk voor een nieuwbouwwoning gaan. Het project loopt al wel, maar de fase die we willen gaat hopelijk dit jaar in de verkoop.

De makelaar geeft aan dat we (omdat de bieder geen datum heeft gegeven) dit bod even 'on hold' zetten tot na het weekend, om te kijken wat de andere potentiele kopers doen. Over de bezichtiging van vanmiddag zei de makelaar dat ze het verwacht dat er een bod uit komt.

In ieder geval bedankt voor je advies. De reden waarom ik geneigd ben op 150 te pushen is omdat we al 10k zijn gezakt in de vraagprijs en dus redelijk wat aanloop hebben. Daarbij opgeteld hebben we geen haast. Maar ja, het kan zo maar afgelopen zijn met de aandacht en de biedingen, dat realiseer ik me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:54
Tja, als ze je nieuwbouw nog moeten gaan bouwen, heb je nog wel even de tijd om te verkopen. Dan snap ik het om niet te snel te verlagen met je prijs. Huren kost natuurlijk ook nog geld.

Tevens lijkt de woningmarkt toch een beetje op te krabbelen en is geduld misschien juist wel goed.

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Ok, in ieder geval bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik vind 28 bezichtigingen in zes maanden best veel eigenlijk. Heb je een idee waarom die bijna allemaal afgehaakt hebben? Ik vind 130k ook wel een erg laag bod. Doe gewoon een tegenbod van 158k of zo met de boodschap er bij dat je geen haast hebt en een fatsoenlijk tegenbod afwacht... En verder rustig aan doen.

(En drie keer wezen kijken duidt er voor mij op dat ze het best graag willen hebben, dus dan kun je ook stevig onderhandelen...)

[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 09-04-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Een aantal mensen afgehaakt omdat ze bij nader inzien de slaapkamers te klein vonden. Terwijl de foto's (volgens mij) een goede weergave van de werkelijkheid zijn. Ik wil de advertentie nog wel posten, maar vorige keer kreeg in een modbreak omdat ik dit best vaak had gedaan (wat overigens wel veel traffic opleverde...). Een aantal vonden het een mooi huis, maar de vraagprijs dermate hoog dat ze geen bod wilde uitbrengen en van een aantal kregen we helemaal geen feedback.

De makelaar gaf aan nu nog geen tegenbod te willen doen om de andere bezichtigingen nog een kans te geven. Als we nu in onderhandeling gaan, dan mogen de andere potentiele kopers geen bod meer doen zegt ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mag best hoor, is meer een soort ongeschreven regel, als je echt serieus aan het onderhandelen bent.

Of je laat ze gewoon weten dat je hun bod echt te laag vind maar dat je altijd open staat voor een beter bod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Ja, dat kan ik inderdaad ook doen. Bedankt voor de feedback in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Is dat echt een ongeschreven regel? Ik dacht dat je niet MOCHT onderhandelen met meerdere partijen (dus bod-tegenbod-bod-tegenbod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:14:
Is dat echt een ongeschreven regel? Ik dacht dat je niet MOCHT onderhandelen met meerdere partijen (dus bod-tegenbod-bod-tegenbod).
Volgens mij mag de makelaar dat niet doen vanwege de NVM-regels waar hij zich aan dient te houden. Ook kan ik heel veel sites vinden die allemaal melden dat je niet met meerdere partijen mag onderhandelen, maar nergens een bron in de wet. Heeft iemand die toevallig, of neemt iedereen gewoon klakkeloos de niet-bindende NVM-erecode over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Volgens mij is onderhandelen vormvrij. Je mag dus doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
Hallo,

Ook ik heb even jullie advies nodig mochten jullie mij willen helpen.
We hebben ons appartement nog bij 6 maanden te koop staan.
3 kijkers geweest helaas alle 3 niet genomen. Gelukkig niet om de reden het appartement zelf.
1 kon niet genoeg lenen vriend van me zus. 1 kreeg de baan toch niet dus kon ook niet kopen. 1 vond het toch te ver van het stadscentrum.
Nu hebben we al een x aantal keer tophhuis op funda gedaan.

Hierdoor kregen we helaas niet meer kijkers door.
De vraagprijs is 119.500 nu willen we als nieuwe actie deze wat gaan verlagen.
De woning is tussen de 113.500 en 115.000 waard het liefst willen we natuurlijk die 115.000 ervoor terug krijgen dan blijft de restschuld nog beperkt de 113.500 kunnen we ook nog meeleven.
Dus nu de vraag wat zou het om de beste zijn om mee te verlagen. We willen natuurlijk niet te laag gaan zitten want dan gaan mensen straks 105.000 ofzo bieden dat vinden we te laag.

We verkopen trouwens zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als je op 115k wil uitkomen kun je de vraagprijs beter verhogen naar 125k... Trek je wellicht nog een andere doelgroep ook, die wat meer te besteden heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:01:
Als je op 115k wil uitkomen kun je de vraagprijs beter verhogen naar 125k... Trek je wellicht nog een andere doelgroep ook, die wat meer te besteden heeft...
Of mensen komen net eens kijken omdat ze het te duur vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Fiber schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:01:
Priceless... woning verkoopt niet, dus laten we de vraagprijs verhogen... :+

Als er 6 maanden bij vraagprijs 119k maar 3 kijkers zijn geweest (eigenlijk 2 want 1 kennis) dan is de vraagprijs gewoon te hoog.
Wil je echt verkopen dan zou ik dalen naar 109k. Trek je misschien meer kijkers en heel misschien gaan ze tegen elkaar opbieden.

Hoe kom je erbij dat de woning 113-115k waard is?
_/-\o_ Heel goed (http://www.ftm.nl/exclusive/de-zwanenzang-van-de-makelaar/)

[ Voor 32% gewijzigd door Arnout op 11-04-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Laatst online: 06-10 13:35
Wat doen de vergelijkbare appartementen in de buurt?
Heb je al koopsominformatie van eerdere verkopen bekeken?
Wat is de WOZ waarde?
Is je appartment nog onderscheidend van de andere appartementen die te koop staan?
Is je Funda presentatie in orde? Qua foto's en tekst. Is het compleet bv. qua VvE informatie.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
Arnout schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 11:00:
[...]

Priceless... woning verkoopt niet, dus laten we de vraagprijs verhogen... :+

Als er 6 maanden bij vraagprijs 119k maar 3 kijkers zijn geweest (eigenlijk 2 want 1 kennis) dan is de vraagprijs gewoon te hoog.
Wil je echt verkopen dan zou ik dalen naar 109k. Trek je misschien meer kijkers en heel misschien gaan ze tegen elkaar opbieden.

Hoe kom je erbij dat de woning 113-115k waard is?

[...]

_/-\o_ Heel goed (http://www.ftm.nl/exclusive/de-zwanenzang-van-de-makelaar/)
We hebben wat makelaars uit de buurt laten komen en deze zeiden allemaal rond deze prijs.
Ik vind met tegen elkaar opbieden te link want dat gaan ze waarschijnlijk toch niet doen.
Een huis hier in de buurt heeft dat ook en dan zijn we niet meer onderscheiden daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
kraades schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:49:
Wat doen de vergelijkbare appartementen in de buurt?
Heb je al koopsominformatie van eerdere verkopen bekeken?
Wat is de WOZ waarde?
Is je appartment nog onderscheidend van de andere appartementen die te koop staan?
Is je Funda presentatie in orde? Qua foto's en tekst. Is het compleet bv. qua VvE informatie.
We vinden natuurlijk wel dat ons appartement onderscheid van de andere in de buurt.

http://www.funda.nl/koop/...t-48252195-preludepad-53/
Dat is de link vanons huis.

We hebben gewoon pech dat er veel kaal vanuit de verhuur worden verkocht deze gaan weg voor een matsprijs dat kunnen we niet tegen op helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Vuursteentje schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:50:
[...]

We vinden natuurlijk wel dat ons appartement onderscheid van de andere in de buurt.

http://www.funda.nl/koop/...t-48252195-preludepad-53/
Even naar gekeken, maar Rondopad 7 is 10k goedkoper, zelfde oppervlak, betere afwerking.

Maar ja, die hebben dit mooie :+ stukje tekst:
De vermelde prijs dient gezien te worden als inzetprijs. De inzetprijs dient het minimale openingsbod te zijn om in onderhandeling te kunnen treden bij deze woning. Biedingen boven dit bedrag worden door de verkopers serieus in overweging genomen!
Wat is dit voor onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:59
Dat is de nieuwe manier om aan te geven dat ze niet alteveel willen zakken met de prijs :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Je kan het als verkoper altijd proberen natuurlijk. En dat werkt ook wel als er veel potentiële kopers voor je huis zijn, maar niet als er maar weinig belangstelling voor is.

Het kan ook aan de wijk liggen natuurlijk. Ik denk dat er in die wijk en in dat type huizen vrij veel mensen van buitenlandse afkomst wonen. Niks mis mee mijns inziens, maar niet iedereen wil graag in zo'n wijk wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
Arnout schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 17:02:
[...]

Even naar gekeken, maar Rondopad 7 is 10k goedkoper, zelfde oppervlak, betere afwerking.

Maar ja, die hebben dit mooie :+ stukje tekst:

[...]

Wat is dit voor onzin.
Mag ik vragen wat je beter vind afgewerkt?
Misschien kunnen we hier nog wat aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
Fiber schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 17:17:
Je kan het als verkoper altijd proberen natuurlijk. En dat werkt ook wel als er veel potentiële kopers voor je huis zijn, maar niet als er maar weinig belangstelling voor is.

Het kan ook aan de wijk liggen natuurlijk. Ik denk dat er in die wijk en in dat type huizen vrij veel mensen van buitenlandse afkomst wonen. Niks mis mee mijns inziens, maar niet iedereen wil graag in zo'n wijk wonen.
Dit valt reuze mee. Wat verder in de wijk misschien wat meer.
Maar in de type woning waar we wonen op een aantal van 98 denk ik 20%.
Maar ik denk dat het inderdaad meer aan de wijk ligt dan aan de woning zelf helaas.
Ik woon al 25 jaar in deze wijk en zou zelf niet weg willen maar buitenstaande schrikt het misschien wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
Hallo allemaal, ook wij hebben ons huis verkocht en binnenkort is de overdracht.
Een maand later is de overdracht van ons nieuwe huis.
Tijdens deze overbrugging bivakkeren we (gezin met kinderen) op twee verschillende adressen (waaronder schoonouders).
Zijn hier verdere consequenties aan verbonden als we (maar) voor 1 maand hier laten inschrijven? Bijv. AOW, toeslagen, belastingdienst ? (Niet voor ons maar voor degene bij wie we ons laten inschrijven). Wij hebben geen toeslagen.

Wat ik al wel tegen kwam is het aanvragen van een briefadres in geval van een bijzondere situatie (zal morgen eens even bellen, kwam al wel wat formulieren tegen).

Bovenstaande opties lijkt me aardige administratieve rompslomp, want daarna weer het adres wijzigen in het nieuwe adres.

Andere optie wat ik mij nu bedenk is aan de verkoper vragen of wij een maand langer in het oude huis ingeschreven mogen staan. Voor de gemeentelijke belastingen maakt het niet uit (peildatum is 01-01-2015) . Wel voor iets andres?

Let wel, ik probeer niks te omzeilen of iets dergelijks, 'maar' het gaat om een maand en we willen wel ingeschreven blijven staan....

Heeft iemand zoiets meegemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Vuursteentje schreef op zondag 12 april 2015 @ 02:08:
[...]

Mag ik vragen wat je beter vind afgewerkt?
Misschien kunnen we hier nog wat aan veranderen.
- nieuw stucwerk (2010) waarbij misschien ook de elektra is verlaagd
- nieuwe laminaatvloer zonder drempels/onderbrekingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
Arnout schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:13:
[...]

- nieuw stucwerk (2010) waarbij misschien ook de elektra is verlaagd
- nieuwe laminaatvloer zonder drempels/onderbrekingen
Bedankt voor je antwoord.
Ik zie dat je dit uit de tekst hebt kunnen halen.
Misschien moeten we de tekst ook aanpassen want onze vloer bestaat ook uit een stuk alleen een drempel na de woonkamer. En een mooie stenenvloer in de keuken.
En zo hebben we nog wat andere kleine afwerkingen die we niet in de tekst vermeld hebben. Kleinste kamer in 2013 helemaal opnieuw gestuct. Leidingen in de muur laten weg werken nieuwe radar laten plaatsen.
Wc bij ons is de water meter weg gewerkt en de leidingen in het plafon zie ie ook niet meer. Dat zie je allemaal bij rondopad nog wel. En niet te missen we een mooie nieuwe keuken die hebben hun niet.
Hun hebben de deur in slaapkamer weg gewerkt die zie je bij ons nog wel.
Alle met alle denk dat we een beetje gelijk zitten met alle voor en tegens.
Ik zou ik na gaan denken over wat we nog kunnen verbeter om meer uit te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
We zijn er denk ik over uit dat de nieuwe vraagprijs 117.000 of 116.500 gaat worden zoiets.
Denk dat we dan wel op minimaal 113.500 kunnen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Vuursteentje schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:48:
We zijn er denk ik over uit dat de nieuwe vraagprijs 117.000 of 116.500 gaat worden zoiets.
Denk dat we dan wel op minimaal 113.500 kunnen uitkomen.
Ik ben niet zo op de hoogte van hoe het werkt met huizen met een dergelijke lage koopsom, maar persoonlijk vind ik < 3% erg weinig marge om te onderhandelen. Daar hoeft natuurlijk niks mis mee te zijn als het huis het gewoon waard is, maar dat is wel afhankelijk van de instelling van de potentiële kopers.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Vuursteentje schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:48:
Of .... dus ben je er nog niet uit :P

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
Woy schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:21:
[...]

Ik ben niet zo op de hoogte van hoe het werkt met huizen met een dergelijke lage koopsom, maar persoonlijk vind ik < 3% erg weinig marge om te onderhandelen. Daar hoeft natuurlijk niks mis mee te zijn als het huis het gewoon waard is, maar dat is wel afhankelijk van de instelling van de potentiële kopers.
Dat ben ik zeker met je eens hoor.

We moeten iets proberen om toch wat meer kijkers te gaan krijgen.
Wellicht snijden we nu ons zelf in de vinger en komen er wel meer mensen maar die gaan wellicht inderdaad veel minder bieden. Maar misschien zit er daar wel een bij die het dan toch zo graag wilt hebben dat ze wel wat hoger gaan met de prijs.
En misschien zijn we het dan ook wel zat dat als er een bod komt van 110.000 dat we ook akkoord gaan dat moet de tijd dan uitwijzen.

Wellicht komt er nog niemand dat hopen we niet hihi.
Pagina: 1 ... 11 ... 208 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.