Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 12 ... 208 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-12-2015
ZeRoC00L schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:26:
[...]

Of .... dus ben je er nog niet uit :P
Haha we komen er binnen nu en een paar dagen wel uit.
We willen het waarschijnlijk toch pas in mei gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Vuursteentje schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:37:
[...]
Dat ben ik zeker met je eens hoor.

We moeten iets proberen om toch wat meer kijkers te gaan krijgen.
Proberen kan zeker geen kwaad, ik vraag mij meer af of een verlaging van €2.500,- wel echt effect oplevert. Ik kan mij niet echt voorstellen dat dat mensen over de streep trekt, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
En misschien zijn we het dan ook wel zat dat als er een bod komt van 110.000 dat we ook akkoord gaan dat moet de tijd dan uitwijzen.
Het lijkt mij persoonlijk verstandig om inderdaad elk bod serieus te overwegen. Het is natuurlijk afhankelijk van een hoop zaken, maar als je graag van je huis af wil kan het natuurlijk best zijn om dan maar voor iets minder te verkopen. Zeker als je al dubbele lasten hebt moet je ook meewegen dat het eerder verkopen ook waarde heeft, en zeker ook een hoop rust kan geven als je er eindelijk vanaf bent.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:32

SeatRider

Hips don't lie

Zo dan, http://www.nu.nl/geldzake...twee-jaar-in-etalage.html. Dan mag ik echt van geluk spreken dat ons huis binnen een week onder bod was, en we binnen 2,5 maand bij de notaris zaten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:33

Fiber

Beaches are for storming.

Twee jaar is echt vreselijk lang, al is dat wel een gemiddelde wat waarschijnlijk vrij sterk beïnvloed wordt door een berg huizen die überhaupt niet verkopen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
Woy schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:07:
[...]

Proberen kan zeker geen kwaad, ik vraag mij meer af of een verlaging van €2.500,- wel echt effect oplevert. Ik kan mij niet echt voorstellen dat dat mensen over de streep trekt, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

[...]

Het lijkt mij persoonlijk verstandig om inderdaad elk bod serieus te overwegen. Het is natuurlijk afhankelijk van een hoop zaken, maar als je graag van je huis af wil kan het natuurlijk best zijn om dan maar voor iets minder te verkopen. Zeker als je al dubbele lasten hebt moet je ook meewegen dat het eerder verkopen ook waarde heeft, en zeker ook een hoop rust kan geven als je er eindelijk vanaf bent.
Gelukkig hebben we nog geen andere huis gekocht en dat gaan we ook niet doen om de reden die jij zeg hierboven.
Het probleem is ook wel we willen weg hier omdat we wat groter willen gaan wonen maar we wonen hier gewoon ontzettend goed en rustig mooie omgeving dus we hoeven niet weg binnen nu en 3 maanden dus we willen er gewoon niet meer dan 25.000 op bijleggen daarvoor wonen wie hier te goed.
Maar als je eenmaal te koop hebt gezet dan wil je natuurlijk ook verder dan kriebelt het ook heel erg hihi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 07:44
Vuursteentje schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:33:
[...]

Gelukkig hebben we nog geen andere huis gekocht en dat gaan we ook niet doen om de reden die jij zeg hierboven.
Het probleem is ook wel we willen weg hier omdat we wat groter willen gaan wonen maar we wonen hier gewoon ontzettend goed en rustig mooie omgeving dus we hoeven niet weg binnen nu en 3 maanden dus we willen er gewoon niet meer dan 25.000 op bijleggen daarvoor wonen wie hier te goed.
Maar als je eenmaal te koop hebt gezet dan wil je natuurlijk ook verder dan kriebelt het ook heel erg hihi.
Als ik dit zo lees wil je misschien niet graag genoeg verhuizen. Met de minimale verlaging die je voor ogen hebt ga je m.i. geen nieuwe geïnteresseerden trekken... is je huis de eerste 3 maanden niet verkocht, dan wordt het daarna héél lastig zonder flinke prijsverlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
Arnout schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:44:
[...]

Als ik dit zo lees wil je misschien niet graag genoeg verhuizen. Met de minimale verlaging die je voor ogen hebt ga je m.i. geen nieuwe geïnteresseerden trekken... is je huis de eerste 3 maanden niet verkocht, dan wordt het daarna héél lastig zonder flinke prijsverlaging.
Wellicht heb je gelijk.
We gaan de poging toch proberen.
Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
Weer even een update. Er is beweging!

Eerste bod 130k, dat is 30k onder de vraagprijs. Na wat heen en weer onderhandelen, kwam er een andere geïnteresseerde die 144k bood, 15k onder de vraagprijs. Een stuk hoopvoller.

Hierdoor hebben we een laatste bod bij bieder 1 neergelegd (van 152,5k), die het naast zich neer heeft gelegd. Bij bieder 2 zijn we minimaal gezakt naar 157k, maar die heeft nu direct een laatste bod neergelegd van 148,5. Wij hebben op onze beurt een laatste bod van 150 neergelegd.

Nu afwachten. Ook de opleverdatum is onderdeel van de onderhandeling. Kopers willen 1 juni, wat absoluut niet haalbaar is. Tegenvoorstel 1 augustus gedaan, kopers willen nu 1 juli, wat niet onmogelijk is, maar wel een uitdaging.

Nu hebben we het volgende voorgesteld: 150 met opleverdatum 15 juli. Accepteren ze dat, dan is dat mooi. Mochten ze vast houden aan 148,5, dan houden wij vast aan 1 augustus.

Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik dit uiteraard graag! Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
@revolised, het is op dit moment een kopers markt, je mag blij zijn als je je huis verkocht krijgt. Ik zou nu niet moeilijk gaan doen om 1500 euro. En ook niet met de opleverdatum afhankelijk laten worden van de hoogte van het bod. De koper zal voor 1500 de woning niet laten schieten, maar hij zou wel uit principe af kunnen haken. Als de manier van onderhandelen hem niet aan staat. Er zijn genoeg andere huizen voor hem.

Heeft de koper wel een aankoop makelaar? 1 juni lijkt mij erg krap om een hypotheek rond te krijgen. Of de koper moet nog wat geld in een oud matras hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Bedankt voor de tips. Het tegenvoorstel wat we hebben gedaan was op aanraden van onze makelaar. Wij moeten ook nog een huurhuis gaan vinden, dus 15 juli is eigenlijk wel de max, en daarbij een (gulden) middenweg. Als er echt moeilijk gedaan wordt, kunnen we altijd nog meebuigen. Uiteraard heb je gelijk dat het een kopersmarkt is, maar zoals het er nu voor staat zijn wij 9000 euro naar hen toegekomen, en zij maar 6000 onze kant op.

Voor zover ik weet hadden ze initieel een aankoopmakelaar. Althans, ze zijn tijdens de open huizen dag zonder makelaar binnen geweest, maar de tweede bezichtiging was met een aankoopmakelaar. Echter toen ze contact zocht met onze makelaar gaf ze aan dat ze zelf de contactpersonen zijn. Nu is er dus geen sprake meer van een aankoopmakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
WokeBroke schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:06:
@revolised, het is op dit moment een kopers markt, je mag blij zijn als je je huis verkocht krijgt. Ik zou nu niet moeilijk gaan doen om 1500 euro. En ook niet met de opleverdatum afhankelijk laten worden van de hoogte van het bod. De koper zal voor 1500 de woning niet laten schieten, maar hij zou wel uit principe af kunnen haken. Als de manier van onderhandelen hem niet aan staat. Er zijn genoeg andere huizen voor hem.
Aan de andere kant moet je ook niet teveel toegeven. Die koper heeft niet voor niets dit huis gekozen om op te bieden ondanks dat er nog veel meer te koop staan. Hij wil dit huis dus ook graag hebben dus daar moet je gebruik van maken. Je kunt het wat minder hard spelen dan voorheen, maar dat betekend niet dat je te snel toe moet happen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:56
revolised schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:44:

Potentiële koper: 144k naar 148,5 K
Verkoper: 157 naar 150
Ik ken de hele situatie niet hoe graag / snel je er vanaf moet maar (nu te laat) is jullie stap behoorlijk te noemen. Dit laten jullie niet op €1500 schieten en koper weet dit ook. Jullie willen er vanaf en voor hem/haar zijn er zat huizen.

Dus wat is jullie minimale prijs en ben je bereid om het hard te spelen voor die €1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Klopt, de stap is ook behoorlijk. Onze minimum prijs is/was 150. De vraag is nu inderdaad of we het laten klappen op 1500... Ik ben geneigd om te zeggen van niet, maar dan wel onder onze opleverdatum. Tegelijk hebben we geen haast. Er is in september wel een start-verkoop van een nieuwbouw wijk die we graag zouden willen, maar ja, er zijn zat andere huizen/projecten. Ergens is het natuurlijk wel lekker als je door kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
revolised schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:10:
Klopt, de stap is ook behoorlijk. Onze minimum prijs is/was 150. De vraag is nu inderdaad of we het laten klappen op 1500... Ik ben geneigd om te zeggen van niet, maar dan wel onder onze opleverdatum. Tegelijk hebben we geen haast. Er is in september wel een start-verkoop van een nieuwbouw wijk die we graag zouden willen, maar ja, er zijn zat andere huizen/projecten. Ergens is het natuurlijk wel lekker als je door kan...
En nog wat uitgekomen? Hoop het wel voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Vuursteentje schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:05:
[...]

En nog wat uitgekomen? Hoop het wel voor jullie.
Ja er is wel wat uitgekomen. Het eindvoorstel van onze kant is niet geaccepteerd, d.w.z. 148,5 en daarmee klaar. Dat hebben we nu geaccepteerd, maar wel de opleverdatum een week naar achter geschoven zodat we niet hoeven te haasten. Dat voorstel ligt dus nog bij de kopers, maar ik verwacht daar wel uit te komen. Dus ik juich nog niet, maar het lijkt allemaal goed te komen.

Als er getekend is, zal ik dit zeker hier laten weten. In ieder geval leuk dat je interesse toont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
revolised schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:10:
[...]

Ja er is wel wat uitgekomen. Het eindvoorstel van onze kant is niet geaccepteerd, d.w.z. 148,5 en daarmee klaar. Dat hebben we nu geaccepteerd, maar wel de opleverdatum een week naar achter geschoven zodat we niet hoeven te haasten. Dat voorstel ligt dus nog bij de kopers, maar ik verwacht daar wel uit te komen. Dus ik juich nog niet, maar het lijkt allemaal goed te komen.

Als er getekend is, zal ik dit zeker hier laten weten. In ieder geval leuk dat je interesse toont!
Nog even spannend dus ben benieuwd.
Ik lees het dan wel.
Succes nog eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Nu al een uur bezig met het doorlezen van alle reacties en ik zie dat er goede tips gegeven worden dus ook ik wil jullie graag om advies vragen :)

Wij hebben ons appartement in de verkoop gehad bij Makelaarsland, maar zijn hier niet tevreden over en hebben deze week de opdracht ingetrokken. Nu hebben wij deze week 2 andere makelaars over de vloer gehad en 1 van hen had een bijzondere strategie.
(onze situatie: een hypotheek van 170.000 nu druk aan het sparen en gaan een deel van onze restschuld meefinancieren in nieuwe hypotheek. Onze bodemprijs ligt rond de 145.00)
Deze makelaar wil de woning voor 137.500 in de markt zetten (zo'n 10.000 lager dan de woningen in de omgeving Utrecht - Nieuwegein) en op deze manier zoveel mogelijk mensen ''lokken'' naar de woning. Hij wil dan 1 bezichtigingsdag houden en uiteindelijk zo proberen om mensen tegen elkaar op te laten bieden.
Een methode waar wij even aan moesten wennen, maar ergens lijkt ons dit wel wat. Een andere (nieuwe?) manier van makelaardij. Echter kennen wij geen mensen die hier ervaring mee hebben en hebben wij ook geen idee of dit daadwerkelijk haalbaar is.

(onze woning heeft trouwens al 2.5 maand te koop gestaan voor 155.000. Deze periode geen kijkers gehad, ook niet tijdens de openhuizenroute.)

Zijn er hier mensen die hier wat vanaf weten en /of tips hebben?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij een gewild huis in een gewilde buurt gaat dat wel werken denk ik. Maar als het een wat minder goed in de markt liggend huis is gaat het niet werken vrees ik. In het beste geval krijg je dan een paar biedingen van tussen de 137.5k en 140k of zo, in het slechtste geval een bod van 120k of zo en mag je nog steeds gaan onderhandelen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Mjah, je zou het vertrouwen van de makelaar op zijn voorgestelde methode kunnen testen, door een soort van 'no-cure-minimal-pay' af te spreken. Bv. 50 euro max. als er op de afgesproken datum geen bod van min. 145k ligt. En als dat bod er wél ligt kun je hem een iets ruimere courtage voorspiegelen dan ie normaal zou willen. Eens kijken of ie dan nog achter z'n eigen strategie staat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 26-04-2015 21:49 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:12
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 14:11:
Hallo allemaal,

Nu al een uur bezig met het doorlezen van alle reacties en ik zie dat er goede tips gegeven worden dus ook ik wil jullie graag om advies vragen :)

Wij hebben ons appartement in de verkoop gehad bij Makelaarsland, maar zijn hier niet tevreden over en hebben deze week de opdracht ingetrokken. Nu hebben wij deze week 2 andere makelaars over de vloer gehad en 1 van hen had een bijzondere strategie.
(onze situatie: een hypotheek van 170.000 nu druk aan het sparen en gaan een deel van onze restschuld meefinancieren in nieuwe hypotheek. Onze bodemprijs ligt rond de 145.00)
Deze makelaar wil de woning voor 137.500 in de markt zetten (zo'n 10.000 lager dan de woningen in de omgeving Utrecht - Nieuwegein) en op deze manier zoveel mogelijk mensen ''lokken'' naar de woning. Hij wil dan 1 bezichtigingsdag houden en uiteindelijk zo proberen om mensen tegen elkaar op te laten bieden.
Een methode waar wij even aan moesten wennen, maar ergens lijkt ons dit wel wat. Een andere (nieuwe?) manier van makelaardij. Echter kennen wij geen mensen die hier ervaring mee hebben en hebben wij ook geen idee of dit daadwerkelijk haalbaar is.

(onze woning heeft trouwens al 2.5 maand te koop gestaan voor 155.000. Deze periode geen kijkers gehad, ook niet tijdens de openhuizenroute.)

Zijn er hier mensen die hier wat vanaf weten en /of tips hebben?

Alvast bedankt! :)
Als vergelijkbare huizen voor zo'n 147.500 te koop staan, dan snap ik dat jullie geen kijkers hebben gehad. Bij een ander huis kijken scheelt dus meteen 7.500 aan onderhandelingen.
Mensen 'lokken' met een prijs die maar 10.000 onder andere huizen ligt en minimaal 7.500 meer moet opleveren dan de nieuwe vraagprijs lijkt me niet handig. Zou hoogstens een optie zijn als jullie een appartement hartje Utrecht hebben.
Wellicht een tip als er vergelijkbare huizen in jullie flat zijn verkocht: vraag via het kadaster de verkoopprijzen op. Zo weet je of het haalbaar is om er €145.000 voor te krijgen.

Heb je een linkje naar de Funda-pagina van je appartement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties!

De Funda link bestaat helaas niet meer omdat wij nu niet meer op Funda staan. De andere appartementen beginnen hier bij 149.000. Vraag mij inderdaad af of 145 uberhaupt haalbaar is. Toch lijkt mij het idee van opbieden best oke. Misschien moet ik alleen de bodemprijs voor mijzelf bijstellen?..

Overigens brengt de makelaar het nu zo dat wij opstartkosten betalen (600eu) en wanneer er na 2 maanden geen bod ligt de woning uit de verkoop gehaald wordt (dit omdat hij denkt dat het huis voorlopig niet verkoopt) en dan krijgt hij dus ook geen courtage. Dan betalen wij alleen de opstartkosten..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2015 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik denk dat als de rest 149k is minimaal, en dan hem voor 145 in de markt zet, dat je hem voor 140(+) binnen afzienbare termijn kan verkopen.

Ik ben zelf juist een koper... op zoek naar een appartementje. Ik kijk naar een aantal woonapps in een park (weet vrij zeker dat ik daar wil wonen, vanwege de mooie locatie en toch dichtbij centrum), alleen exact dezelfde woningen (staan er zo'n 15 te koop) allemaal. Dus het is mij een beetje om het even welk app, boeit mij weinig. Ik wil eigenlijk op termijn naar eigen smaak kunnen inrichten/verbouwen, dus bij voorkeur met badkamer/wc/keuken e.d. die toch vernieuwd moeten worden. Ik kijk gewoon alleen naar de goedkoopste paar (de andere zijn alleen om mogelijkheden van inrichting te bekijken e.d. ;) ), omdat ik weet dat de anderen zo hard moeten dalen in prijs wil het interessant worden dat ik er niet eens aan ga beginnen.

Kortom, als je echt wil dat het snel verkocht wordt moet je gewoon net onder de rest gaan zitten.
Vuursteentje schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:10:
...
Nu hebben we al een x aantal keer tophhuis op funda gedaan.
....
Volgens mij zorgt dat hooguit voor wat extra hits van lurkers op inet. Ik geloof er geen drol van dat het voor een statistisch significant hogere kans tot bezichtigingen en koop leidt (Funda zal uiteraard anders beweren... wc eend). Ik kijk ook naar ALLE interessante koopwoningen in mijn prijsklasse en gebied, of er nu 'tophuis' bij staat en bovenaan de lijsten boeit mij echt 0,0 (vaak kijk ik zelfs op de kaart ipv gewone list, daar maakt het helemaal niets uit).
Arnout schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 17:02:
[...]
Even naar gekeken, maar Rondopad 7 is 10k goedkoper, zelfde oppervlak, betere afwerking.

Maar ja, die hebben dit mooie :+ stukje tekst:
[...]
"De vermelde prijs dient gezien te worden als inzetprijs. De inzetprijs dient het minimale openingsbod te zijn om in onderhandeling te kunnen treden bij deze woning. Biedingen boven dit bedrag worden door de verkopers serieus in overweging genomen!"

Wat is dit voor onzin.
Ja, dat zie ik tegenwoordig ook veel 8)7 Of: "De genoemde prijs betreft een vanafprijs. Biedingen kunnen dus vanaf deze prijs uitgebracht worden."

Als er dat soort dingen staan haak ik direct af (staat bij één van de 15 apps in het gebied waar ik interesse in heb), dat soort mensen gun ik het gewoon niet (dan wordt het principieel, en dat ben ik heel erg). Gelukkig heb ik veel keuze :)

[ Voor 47% gewijzigd door Bartjuh op 27-04-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bartjuh schreef op maandag 27 april 2015 @ 00:33:...Ja, dat zie ik tegenwoordig ook veel 8)7 Of: "De genoemde prijs betreft een vanafprijs. Biedingen kunnen dus vanaf deze prijs uitgebracht worden."

Als er dat soort dingen staan haak ik direct af (staat bij één van de 15 apps in het gebied waar ik interesse in heb), dat soort mensen gun ik het gewoon niet (dan wordt het principieel, en dat ben ik heel erg). Gelukkig heb ik veel keuze :)
welk principe zit daar achter dan? En wat bedoel je met dat soort mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Roenie schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:00:
[...]
welk principe zit daar achter dan? En wat bedoel je met dat soort mensen?
Het principe dat de markt vrij hoort te zijn, en een iedere koper vrij staat te bieden en verkoper te loven opdat een juiste marktconforme prijs tot stand kan komen. Een equilibrium.
Mensen die dit soort dingen neerzetten hechten doorgaans een sterke emotionele waarde aan hun woning. "DAT is mijn woning waard!", "Dat MOET ik er voor krijgen.", terwijl de 'waarde' een resultante is van een complex spel tussen allerlei partijen in een economie en overheid die de omstandigheden en regels bepalen. Een waarde die praktisch 0 kan zijn (Detroit), of zelfs negatief kan worden (bijv. op grond die gesaneerd moet worden).

De NL markt is nauwelijks vrij te noemen door een beleid van woning(grond)schaarste + subsidie op schuld (HRA). Alsmede sociale huur en huursubsidie uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 06-10 20:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Bartjuh schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:12:
[...]
Het principe dat de markt vrij hoort te zijn, en een iedere koper vrij staat te bieden en verkoper te loven opdat een juiste marktconforme prijs tot stand kan komen. Een equilibrium.
Mensen die dit soort dingen neerzetten hechten doorgaans een sterke emotionele waarde aan hun woning. "DAT is mijn woning waard!", "Dat MOET ik er voor krijgen.", terwijl de 'waarde' een resultante is van een complex spel tussen allerlei partijen in een economie en overheid die de omstandigheden en regels bepalen. Een waarde die praktisch 0 kan zijn (Detroit), of zelfs negatief kan worden (bijv. op grond die gesaneerd moet worden).

De NL markt is nauwelijks vrij te noemen door een beleid van woning(grond)schaarste + subsidie op schuld (HRA). Alsmede sociale huur en huursubsidie uiteraard.
Het staat jou volkomen vrij om niet mee te doen daaraan. Het staat de verkoper ook volkomen vrij om die woning niet aan jou te verkopen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Freee!! schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:15:
[...]
Het staat jou volkomen vrij om niet mee te doen daaraan. Het staat de verkoper ook volkomen vrij om die woning niet aan jou te verkopen.
Uiteraard, en daar doe ik dus (principieel) niet aan mee, zoals in de originele post ook staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Bartjuh schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:12:
[...]
Het principe dat de markt vrij hoort te zijn, en een iedere koper vrij staat te bieden en verkoper te loven opdat een juiste marktconforme prijs tot stand kan komen...[/small]
Een vanafprijs is toch ook gewoon een vorm van loven?

Begrijp ik dus het goed dat je vindt dat de koper mag bieden wat hij/zij wil, maar dat de verkoper zich bij het loven aan bepaalde conventies moet houden?

Om te voorkomen dat je niet goed begrepen wordt is het trouwens handiger om meer alledaagse synoniemen te gebruiken. Het gebruik van ongebruikelijke woorden maakt niet dat je posting opeens meer 'waar' is of dat je als poster als 'slimmer' gezien wordt. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wat is een meer alledaagse synoniem van loven dan? Vragen? Het woord 'loven' is imo nou niet bepaald louter toebedeeld aan de taal-elite.

Een vraagprijs neerzetten om er vervolgens eerdergenoemde disclaimers achter te zetten is imo geen vraagprijs. Dat is een veiling met reserve. Iets dat nooit werkt in een markt waar je concurrenten met een echte vraagprijs al lager zitten, en waar woningen makkelijk jaren te koop staan. Als je je woning wilt veilen moet je naar een veiling gaan (krijg je waarschijnlijk niet je 'vanafprijs').

Achter een dergelijke retoriek van 'vanafprijs' zit doorgaans een vorm van irrationele verliesaversie opgelopen door de booming-jaren. Deze mensen zitten nog steeds met hun hoofd in de wolken, de realiteit niet accepterend. Daar zaken mee doen resulteert in bijna alle gevallen in een waste of time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

offtopic:
Ik heb nog nooit gehoord van loven in deze context

Verder is een vanafprijs, of het nou werkt of niet, imho gewoon een manier van duidelijkheid vooraf scheppen. Persoonlijk negeer ik het 'vanaf'-gedeelte altijd, en zou gewoon bieden wat ik het pand waard vind. Maar ik zie eerlijk gezegd weinig verschil tussen een koper die mijn bod afwijst omdat er een 'vanaf'-prijs op funda staat, en een koper die mijn bod afwijst omdat ie een eigen fictief minimum in z'n hoofd heeft. Ik zie het principe dan eerlijk gezegd ook niet zo, om die woningen in z'n geheel te negeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Mwoah, als het een krappe markt was en een goede prijs dan had ik iets dergelijks wel in overweging genomen hoor (zelfs dan is het nog steeds vreemd om een dergelijke vanafprijs te noemen, als een object dat echt 'waard' is dan krijgen ze vanzelf die prijs ervoor in een vrije markt). Maar er veel keuze is, objecten jaren te koop staan, en de vanafprijs niet eens scherp is.... tsjah, dan weet ik wel aan welke goed beschreven gedragswetenschappelijke effecten ik moet denken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Niks verbiedt jou om gewoon toch onder die vanaf-prijs te bieden hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dit soort 'principes' nooit zo goed, zowel aan de koperszijde als aan de verkoperszijde. Voor een koper denk ik dat hij zijn tijd beter kan besteden dan zich op te winden over woningen waarvan de verkopers volgens hem niet realistisch zijn. Voor een verkoper denk ik dat hij zijn tijd beter kan besteden dan eigen regeltjes te bedenken in een markt die nog steeds niet in zijn voordeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:24
Wij gaan ook een poging doen het huis te verkopen. We hebben wel een makelaar genomen die het volgens mij best netjes heeft omschreven. De fotograaf heeft denk ik ook goed werk geleverd. Zie ik nog dingen over het hoofd, of is dit gewoon een goede advertentie?
http://m.funda.nl/koop/st...is-49461681-kaaistraat-28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:39
Nomis schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:56:
Wij gaan ook een poging doen het huis te verkopen. We hebben wel een makelaar genomen die het volgens mij best netjes heeft omschreven. De fotograaf heeft denk ik ook goed werk geleverd. Zie ik nog dingen over het hoofd, of is dit gewoon een goede advertentie?
Eerste indruk: inderdaad een nette advertentie, en erg mooi compleet.

Maar eerlijk (en wellicht persoonlijk dus kijk maar wat je er mee doet): die 360 graden foto's wordt ik echt niet goed van ;) .. Staan er helemaal geen normale foto's meer bij? Ik vind het knap gemaakt en op sommige punten voegt het zeker wat toe maar over het algemeen hou ik toch meer van goede 'statische' foto's dan van zo'n draaideur voor mijn neus. Maar goed, misschien ben ik ouderwets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Normale foto's staan er ook hoor... Wellicht even doorklikken naar desktop view...

Ik heb het zelf helaas ook, en jullie en je makelaar kunnen er ook niets aan doen, maar ik zou alleen al afknappen op de plattegrond: Geen wc en douche boven bij je slaapkamers is toch wel erg lastig!

Wel een mooie grote tuin en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Jammer dat de maten op de plattegrond niet te lezen zijn.
De genoemde woonoppervlakte en inhoud lijkt mij behoorlijk naar boven afgerond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
nokiaan958GB schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 23:39:
Jammer dat de maten op de plattegrond niet te lezen zijn.
De genoemde woonoppervlakte en inhoud lijkt mij behoorlijk naar boven afgerond :(
De link gaat naar de mobiele weergave, als je naar desktopweergave gaat kan je de maten wel lezen. Maar volgens mij heb je gelijk wat betreft oppervlak, als er geen andere ruimtes zijn dan op de plattegrond aangegeven dan is er volgens mij minimaal 10 meter te ruim gerekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 11:49

bord4kop

maximaal 100KB!

mijn woning is waarschijnlijk verkocht; 's ochtends bezichtiging, 's middags biedingen over en weer, om 18 uur mondeling overeengekomen..

Helemaal gelukkig ben ik er niet mee. Maar ja, in deze markt moet je misschien ook maar accepteren. Er zijn ook nog andere belangstellenden trouwens, daar horen we aankomende week van.

Als de (ver-)koop contracten getekend zijn en 3 dagen verlopen zijn, leg ik me er maar bij neer..Ik ben die bezichtigingen iedere keer en onzekerheid + stress ook een beetje zat.
Ach, anderzijds kunnen we nu ook verder gaan kijken. We willen toch het liefste naar een kinderrijke buurt met speeltuintjes enzo..

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt een mondelinge overeenkomst maar je gaat alsnog verder kijken of je iets beters kan krijgen van andere bieders?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

nee, dat niet. Kan ook niet we hebben geaccepteerd.
Maar de overeenkomst is onder voorbehoud van financiering, als dat niet lukt, hebben we nog anderen die het vrijwel zeker wel rond kunnen krijgen..

@hieronder; nee klopt. (doe ik dus ook niet, wat mij betreft is het gewoon rond)

[ Voor 16% gewijzigd door bord4kop op 03-05-2015 16:02 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 23:01
Nou ja feitelijk zit je nog nergens aan vast dus je kan nog even afwachten. Netjes zou het echter niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
bord4kop schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:19:
mijn woning is waarschijnlijk verkocht; 's ochtends bezichtiging, 's middags biedingen over en weer, om 18 uur mondeling overeengekomen..

Helemaal gelukkig ben ik er niet mee. Maar ja, in deze markt moet je misschien ook maar accepteren. Er zijn ook nog andere belangstellenden trouwens, daar horen we aankomende week van.

Als de (ver-)koop contracten getekend zijn en 3 dagen verlopen zijn, leg ik me er maar bij neer..Ik ben die bezichtigingen iedere keer en onzekerheid + stress ook een beetje zat.
Ach, anderzijds kunnen we nu ook verder gaan kijken. We willen toch het liefste naar een kinderrijke buurt met speeltuintjes enzo..
Gefeliciteerd waarschijnlijk als je het even laat bezinken dan ben je er uiteindelijk wel blij mee nu kan ook weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Valorian schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 23:44:
[...]

De link gaat naar de mobiele weergave, als je naar desktopweergave gaat kan je de maten wel lezen. Maar volgens mij heb je gelijk wat betreft oppervlak, als er geen andere ruimtes zijn dan op de plattegrond aangegeven dan is er volgens mij minimaal 10 meter te ruim gerekend ;)
Er wie vertrouwt nou een makelaar die over maten jokt? Ik niet iig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

nokiaan958GB schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:55:
[...]
Er wie vertrouwt nou een makelaar die over maten jokt? Ik niet iig 8)
^ exact. De opgegeven oppervlakte is vaker fout dan goed :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
Bartjuh schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:34:
[...]

^ exact. De opgegeven oppervlakte is vaker fout dan goed :')
De makelaar is op verschillende punten al aangesproken. Hij had de 3d foto's en plattegronden eerst nog niet geupload. Maten van de garage en tuin klopten niet, etc...

Dus die punten worden zeker recht gezet. Ik wil dat de advertentie gewoon klopt. Het feit dat er geen badkamer aanwezig is op de 1e verdieping is niet te veranderen. Mensen die dat niet willen, zullen gewoon verder zoeken.

Ik was echter zo blij en positief over de teksten en foto's, dat ik het echt even moest spiegelen aan andere mensen. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Zit al een tijdje mee te lezen hier en het blijft erg interessant en leerzaam om al jullie bevindingen en ervaringen te lezen! Wil einde van dit jaar mijn huis te koop gaan zetten met een makelaar. Deze makelaar wil ik dan meteen als aankoopmakelaar gaan benutten, mits er een mooie deal te regelen is :).

Mijn huis is afgelopen december compleet nieuw ingericht en geschilderd van binnen, maar zit nog even te twijfelen of het de moeite is om het buiten ook een keer aan te pakken om over te schilderen. Mijn vader is schilder, dus het kan tegen een zeer geringe kostprijs (alleen verf, RALkleur blauw).

Maar, het is natuurlijk nogal een klus om "even" een huis compleet te vernieuwen aan de buitenkant. Is dit altijd aan te raden? Ik lees hier vaak dat "achterstallig schilderwerk" als punt wordt aangedragen om rekening mee te houden, dus heeft het echt een meerwaarde om een woning te verkopen met schilderwerk buiten wat paar maanden oud is? In gedachte houdend, dat het echt een bulk werk met zich mee brengt.

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-05-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
StealthyPeanut schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:14:
Zit al een tijdje mee te lezen hier en het blijft erg interessant en leerzaam om al jullie bevindingen en ervaringen te lezen! Wil einde van dit jaar mijn huis te koop gaan zetten met een makelaar. Deze makelaar wil ik dan meteen als aankoopmakelaar gaan benutten, mits er een mooie deal te regelen is :).

Mijn huis is afgelopen december compleet nieuw ingericht en geschilderd van binnen, maar zit nog even te twijfelen of het de moeite is om het buiten ook een keer aan te pakken om over te schilderen. Mijn vader is schilder, dus het kan tegen een zeer geringe kostprijs (alleen verf, RALkleur blauw).

Maar, het is natuurlijk nogal een klus om "even" een huis compleet te vernieuwen aan de buitenkant. Is dit altijd aan te raden? Ik lees hier vaak dat "achterstallig schilderwerk" als punt wordt aangedragen om rekening mee te houden, dus heeft het echt een meerwaarde al het schilderwerk buiten nog geen jaar oud is?
Als het schilderwerk nog geen jaar oud is én door een professional verzorgt is dan zou ik de uren die jouw vader kennelijk bereid is te maken steken in andere zaken. Er is vast nog wel iets anders wat gedaan moet worden / geupgrade kan? Mocht er echt tijd over zijn dan kan het natuurlijk nooit kwaad, maar als potentiële koper zou ik zelf geen meerwaarde hechten aan "schilderwerk buiten 2015" ipv "schilderwerk buiten 2014".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Valorian schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:29:
[...]

Als het schilderwerk nog geen jaar oud is én door een professional verzorgt is dan zou ik de uren die jouw vader kennelijk bereid is te maken steken in andere zaken. Er is vast nog wel iets anders wat gedaan moet worden / geupgrade kan? Mocht er echt tijd over zijn dan kan het natuurlijk nooit kwaad, maar als potentiële koper zou ik zelf geen meerwaarde hechten aan "schilderwerk buiten 2015" ipv "schilderwerk buiten 2014".
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt; het huidige schilderwerk buiten is minimaal 5 jaar oud (zolang woon ik er nu) en ik denk zeker wel zo'n 7 tot 10 jaar oud. (was ook niet helemaal duidelijk zie ik nu, sorry)

Mijn vraag is, of het meerwaarde bied om een woning aan te bieden met schilderwerk van een paar maanden oud. In gedachte houdend hoeveel tijd je erin steekt.

Het is ook nog de kleur blauw ook, dus best specifiek. Een andere kleur is niet echt ideaal, omdat alle rolluiken en zonnescherm ook blauw zijn afgewerkt.

[ Voor 58% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-05-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het heeft altijd meerwaarde. Al is het alleen al in de snelheid van verkopen. Of het de kosten en tijd ook waard is durf ik niet te zeggen. Een goed onderhouden woning verkoopt gewoon beter tegenwoordig. Voor een potentiële koper heeft een huis altijd pluspunten en minpunten. Mooi schilderwerk zou dan voor veel kopers weer een pluspuntje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 10:49
Plus dat ze de kosten niet zelf hoeven op te hoesten maar mooi versleuteld zit in de koopprijs. Je huis moet het liefst instapklaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Het instapklare is inderdaad wel een groot pluspunt voor veel kijkers. Ik vroeg me af in hoeverre schilderwerk ook meewegen in de keuze voor een huis :).

Ik zal eens gaan overleggen met m'n pa om eens wat dagen te prikken om samen aan de gang te gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
StealthyPeanut schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:23:
Het instapklare is inderdaad wel een groot pluspunt voor veel kijkers. Ik vroeg me af in hoeverre schilderwerk ook meewegen in de keuze voor een huis :).

Ik zal eens gaan overleggen met m'n pa om eens wat dagen te prikken om samen aan de gang te gaan :).
Ah, ik had het verkeerd begrepen/gelezen, ik dacht dat het nu een jaar oud was en je overwoog het alsnog te vernieuwen. Als het meer dan 5 jaar oud is dan staat het meteen op de lijst met punten die 'aan de beurt' zijn (al kan goede verf soms nog wel wat langer mee). In dat geval lijkt het me zeker meerwaarde om het te schilderen. Vooral omdat de binnenkant al up to date is en je dan inderdaad een instap-klaar huis aanbiedt.

Sowieso zie je nu dat de kloof qua verkoopbaarheid/snelheid van huizen waar wat aan moet gebeuren vs instapklaar steeds groter wordt omdat je niet meer zo makkelijk extra kan lenen voor een nieuwe keuken, verbouwing, etc. Zeker bij starterswoningen is dat het geval. Toen ik zelf keek zag ik soms ook huizen die al 2 jaar te koop stonden en er niet uit zagen maar een goede basis hadden, en volgens mij een stuk sneller waen gegaan als er even nog 1.000 euro tegenaan zou worden gegooid voor een likje witte verf, een laminaatvloer en een weekendje klussen. Maar goed, kan natuurlijk niet in iedereens portomonnaie en planning kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hier loopt momenteel ook de verkoop van ons huidige appartement. Moet zeggen dat ik het voorbereinde traject nog behoorlijk tegen vond vallen. Heeft even geduurd totdat er een makelaar gevonden was die een redelijke prijs rekende én een goed gevoel gaf. De prijzen die sommige durven te rekeken en het gebrek aan interesse dat anderen tonen schrok ik van. Uiteindelijk wel gelukt om er één te vinden. De foto's heb ik de eerste keer ook nog teruggestuurd naar de vastgoedfotograaf, maar uiteindelijk ook wel tevreden over. Zijn er hier nog op of aanmerkingen op de advertentie?

http://www.funda.nl/koop/...9479774-houthalenlaan-51/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Alleen dat 'computerhok' toont op de foto wel erg krap en rommelig. Dat kan op zich beter: Lamp, kasten, krukjes, dozen er even uit. Groene plant in de hoek, laptopje op tafel, schilderijtje of foto aan de muur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idee om wat meubels uit je huis te gooien? Het is geen groot appartement, maar er staan toch twee volledige zitbanken in plus nog tig andere spullen. Daardoor krijg je als kijker geen goed beeld van de ruimte (in elk geval niet op basis van de foto's) en lijkt het (nog) kleiner dan het is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Bedankt voor de tips. Dat de werkkamer nogal krap en rommelig overkomt op de foto kan ik me wel in vinden ja. Eens kijken of we daar een betere foto van kunnen maken.

@nare man: Ik vraag me af of het dan door de foto's komt of dat we andere standaarden hebben. Wij hebben juist veel moeite om huizen te vinden met een woonkamer die even ruim is en aanvoeld. Meeste rijtjeshuizen hier in Eindhoven hebben kleinere woonkamers, stuk smaller vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:33
Nette foto's, alleen krijg ik een groothoek idee bij de foto's, er lijkt een lichte kromming in te zitten.

Wij zijn ook bezig met alles gereed maken voor de verkoop, en we hebben bijna de handtekening gezet voor een nieuwbouw woning. Bij mij zouden groothoek foto's een afknapper zijn voor de woning. op een of andere manier krijg ik dan altijd een gevoel van mooier voordoen dan dat het is.

Wie hebben ervaring met het echt maken van een filmpje? En dan niet een slideshow van de foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 11:30
Even met de botte bijl erdoorheen:
Een aantal foto's heeft een resize gehad waarbij verhoudingen kapot zijn gegaan. Ook is het contrast over the top. Ik ben het wel met nare man eens dat de woonkamer klein lijkt omdat de grijze muur een soort looppad is. Kan je niet de inrichting omdraaien dat de tv aan de grijze muur hangt en de banken de kamer in kijken? Die werkkamer voegt weinig toe, je kan overwegen de foto weg te laten. Men ziet hem wel op de plattegrond. De CV-leidingen in de hoeken bij de woonkamer geven het plafond een vieze indruk, terwijl de rest er netjes uitziet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

@Dipsausje:
Ik ben het wel eens met nare man wat betreft de woonkamer, ik zou in ieder geval voor de foto 1 bank uit beeld halen.
De studeer/computerkamer kan ook veel voordeliger. Staande lamp eruit, voetenbanken even weg, alles bovenop de kast uit beeld halen.
De dubbele badkamerfoto oogt slordig. Mijn vertical-video-syndrome alarm gaat er ook meteen bij af :D

Verder: ja, als je goed kijkt kun je wel zien dat er ruimte is in de woonkamer/keuken. Maar dan moet je al gericht naar jouw afvertentie aan het kijken zijn.
Is €145k voor Eindhoven een goede prijs? Ik vind het erg duur klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dipsausje schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:59:
@nare man: Ik vraag me af of het dan door de foto's komt of dat we andere standaarden hebben. Wij hebben juist veel moeite om huizen te vinden met een woonkamer die even ruim is en aanvoeld. Meeste rijtjeshuizen hier in Eindhoven hebben kleinere woonkamers, stuk smaller vooral.
Ik zie op de plattegrond dat jouw woonkamer 4,16 x 5,40 is oftewel net 22m2 (exclusief keuken). Dat is niet bijzonder ruim, maar je hebt wel gelijk dat sommige woonkamers die een groter oppervlak hebben, toch kleiner kunnen aanvoelen. Dat is vooral het geval bij oudere woningen, die vaak een hele diepe, smalle woonkamer hebben (standaard breedtemaat van de woonkamer bij vooroorlogse woningen is vaak maar 3,80 terwijl die kamers soms wel >12 meter diep zijn). Echter bij veel nieuwere woningen is de woonkamer vaak weer rechthoekiger en bij jaren '70-woningen (zoals jouw appartement) zijn het vaak allerlei fantasievormen, bijvoorbeeld met de keuken er schuin achteraan. Of een woning ruim aanvoelt heeft natuurlijk ook te maken met de plafondhoogte. Ben je gewend aan kamers met plafonds van 2,80 of hoger dan lijkt een kamer van 2m40 ineens volstrekt claustrofobisch.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31
Mij valt vooral de volgorde op. Waarom begin je niet met de belangrijkste ruimte (woonkamer) maar met drie foto's van de buitenkant (2x buiten, 1x gezamelijke hal)? Maargoed: eigenlijk ben je al te laat met showen: de kans voor een eerste indruk is al verkeken.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat een woonkamer als thumbnail volstrekt niet overkomt. :P Als ik zo'n foto zie, dan denk ik gelijk: lelijke buitenkant.

De twee badkamerfoto's zijn inderdaad wat overdreven. Die houten rekjes blijven toch niet achter neem ik aan, dus die hoeven niet op de foto. Het badkamermeubel zelf is dan nauwelijks zichtbaar. Ander nadeel van de badkamer is douchen in bad en er is geen spatscherm. Dus na een douchebeurt ligt de hele badkamer onder?

De grijze keuken is natuurlijk smaakgebonden. Dat blijft altijd lastig. De witte greeploze keuken met natuursteenblad doet het altijd goed. :P

Qua prijs ken ik de omgeving niet goed genoeg, maar het is een appartement van 43 jaar oud in een markt met veel keuze. Dan zijn er nieuwere alternatieven met betere energiezuinigheid beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Botte bijl gaat inderdaad prima hier. :P Ben wel dankbaar voor de feedback, iemand die nog nooit daadwerkelijk binnen heeft gestaan ziet de foto's toch anders. In hoeverre ik er daarna ook nog echt wat mee kan doen is een tweede, kan het in ieder geval met de makelaar bespreken.

Groot pluspunt van het appartement is dat je aan beide kanten vrij uitzicht hebt, dat draagt ook bij aan het gevoel van ruimte. Alleen is dat vanwege contrast helaas erg lastig op de foto te vangen. En wat betreft de leeftijd, het grootste deel van eindhoven komt uit de jaren 60/70 en ik ken weinig complexen die zo goed onderhouden en up-to-date gehouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat haal ik niet helemaal uit de tekst. :)
• Recentelijk gemoderniseerd complex met actieve vereniging van eigenaren. Het dak van het complex werd in 2007 vernieuwd en geïsoleerd. Tevens werd in 2012 gevelisolatie toegepast.
... is in 2007.. Tevens is in 2012 gevelisolatie aangebracht.

Maar recent gemoderniseerd en 2007 vind ik weer niet samengaan.

Wellicht struikelen mensen hierover:
Praktische bergkast met aansluiting wasmachine en opstelling elektrische boiler (120 liter).
Ik zie ook blokverwarming en naar de prijs van het appartement vrij hoge servicekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Dipsausje schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:03:
Hier loopt momenteel ook de verkoop van ons huidige appartement. Moet zeggen dat ik het voorbereinde traject nog behoorlijk tegen vond vallen. Heeft even geduurd totdat er een makelaar gevonden was die een redelijke prijs rekende én een goed gevoel gaf. De prijzen die sommige durven te rekeken en het gebrek aan interesse dat anderen tonen schrok ik van. Uiteindelijk wel gelukt om er één te vinden. De foto's heb ik de eerste keer ook nog teruggestuurd naar de vastgoedfotograaf, maar uiteindelijk ook wel tevreden over. Zijn er hier nog op of aanmerkingen op de advertentie?

http://www.funda.nl/koop/...9479774-houthalenlaan-51/
Wat mij direct opvalt, cq stoort, is dat alle foto's op de voorpagina in een hoek van 45 graden genomen zijn, dus dat je recht in een hoek kijkt. Daarmee benadruk je niet de lengte/grootte van een kamer mee, hetgeen je wel wilt.

En waarom in hemelsnaam 2 foto's van de badkamer, van bijna dezelfde hoek, proberen in 1 plaatje te shoppen?

[ Voor 5% gewijzigd door SeatRider op 20-05-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Rob-T6 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:11:
[...]

Nette foto's, alleen krijg ik een groothoek idee bij de foto's, er lijkt een lichte kromming in te zitten.

Wij zijn ook bezig met alles gereed maken voor de verkoop, en we hebben bijna de handtekening gezet voor een nieuwbouw woning. Bij mij zouden groothoek foto's een afknapper zijn voor de woning. op een of andere manier krijg ik dan altijd een gevoel van mooier voordoen dan dat het is.
Maar als jij de enige bent op Funda die het niet doet, lijkt jouw huis vooral kleiner dan de rest. Aldus het antwoord van onze fotograaf, waarna het huis binnen een week verkocht was.

Echter, foto 1 (met die platte auto's) benadrukt wel heel erg dat er groothoeklenzen zijn gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door SeatRider op 20-05-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ook ff reageren op de advertentie.
Het komt op mij raar over dat je na een foto van een centrale hal met systeemplafonds de foto van de woonkamer krijgt. Net alsof je van de hal in je woonkamer stapt.
De binnenfoto's vind ik niet bijzonder. Een tikkie meer groothoek had wel gemogen of als fotograaf een stapje naar achteren doen. Op de foto's lijken het erg kleine ruimtes.
Misschien dat het een "techniek" is maar ik zie wel erg veel plafond op de foto.....................

Algemeen:
- is dit wel een portiekflat?
- VvE bijdrage vind ik vrij hoog (kun jij niet veranderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

SeatRider schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:53:
[...]

Maar als jij de enige bent op Funda die het niet doet, lijkt jouw huis vooral kleiner dan de rest. Aldus het antwoord van onze fotograaf, waarna het huis binnen een week verkocht was.

Echter, foto 1 (met die platte auto's) benadrukt wel heel erg dat er groothoeklenzen zijn gebruikt.
Onzin! Groothoekfoto's levert misschien meer kijkers op, maar die krijgen allemaal een teleurstelling te verwerken als ze de drempel over stappen. Hou je foto's realistisch, max 24mm groothoek fullframe. Dan hebben mensen realistische verwachtingen. Hier ook gedaan: Binnen 3 dagen 4 kijkers, 2 bieders, en een koper. En dat in een regio die normaliter niet erg hard loopt.
Foto's van bovenstaand appartement in Eindhoven zien er overigens goed uit en geven m.i. een realistisch beeld van de inhoud.

[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 21-05-2015 23:06 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Idd 24mm is mooi zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Laatst online: 06-10 22:33
Dat is voor mij ook het punt, met een groothoek blijf je een beetje op het verkeerde been voor een huis.

Wij hebben verschillende makelaars ter oriëntatie gehad, en 2 van de 4 gaven aan nooit met groothoek te werken en hadden qua verhaal een beter pleidooi om voor hun te kiezen.

Professionele foto's zijn wel een must voor mij, een echt goede fotograaf kan ook de kamers wel beter uit laten komen door verschillende type foto's te maken vanuit 1 standpunt, en over elkaar te leggen en te filteren, zodat je alles in de kamer kan zien zonder dat het overdreven is.
Voor mij is een foto welke deels donker is geworden door veel lichtinval ook een ruimte totaal afbreken.

Ons huis wordt waarschijnlijk eind deze maand op de foto gezet voor de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:00
Als ik naar de foto's kijk krijg ik het idee dat het geen echte foto's zijn maar dat ze bewerkt zijn, contrast kwam al voorbij als opmerking. De beste manier om het te beschrijven is dat het er onnatuurlijk uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:14

JvS

Ik heb hem zelf ook

24mm is dat dan groothoek? Dat Lijkt me een standaard maat voor dit soort foto's.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:31
Ik vind het netjes hoor. Zou alleen de buren vragen om even de luiken open te doen bij de eerste foto en de foto's van de badkamer zou ik iets anders doen (diepte van het bad een beetje laten zien bijvoorbeeld). Succes met de verkoop ^O^.
Vind het een mooi plekje overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
PLAE schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:36:
[...]
Succes met de verkoop ^O^.
Vind het een mooi plekje overigens.
Dank je.

Aanstaande vrijdag komen de eerste kijkers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

nokiaan958GB schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:05:

- VvE bijdrage vind ik vrij hoog (kun jij niet veranderen)
Vind ik erg meevallen, als je bedenkt dat er een lift aanwezig is (wat enorm veel onderhoud en controle kost - denk aan 24/7 alarm etc.). Ik vind de foto's (als leek) wel aardig, ze zouden mij niet afschrikken om te gaan kijken iig mocht ik geïnteresseerd zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Sport_Life op 25-05-2015 02:59 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Lift lijkt mij hier niet het argument. Ik ken flats met 1:15 en 1:20 met een lagere bijdrage. Lijkt mij dat hier meer appartementen de liftkosten delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Laatst online: 17-09 11:00
rewind. schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:16:
Ons huis ook maar even laten zien, buitenfoto's moet ik nog even opnieuw maken met mooi weer. Wat is jullie indruk?

http://www.funda.nl/koop/...389344-bentinckslaan-137/
Verkocht aan de 1e kijker, eigenlijk binnen 2 maanden. Wanneer plakken jullie de verkocht sticker op het bord? Bouwkundige keuring is geweest, koopcontract is getekend en bedenktijd is verlopen, alleen de financiering is nog een ontbindende voorwaarde maar was volgens koper ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:55
Ik zou die er pas op doen als het echt helemaal rond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Die verkocht sticker intrigeert mij. Waarom niet gewoon het bord weghalen? Je maakt alleen nog maar reclame voor de makelaar lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 06-10 20:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Roenie schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:53:
[...]
Je maakt alleen nog maar reclame voor de makelaar lijkt me.
Precies, een deel van de vergoeding gaat in natura.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31
Tenzij dat in je contract staat of je super blij met de makelaar bent, zou ik hem gewoon weghalen. Heb ik dus ook gedaan bij de verkoop. Ik zou hem pas weghalen als ik zeker was: als de borgsom of bankgarantie bij de notaris ligt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik kwam dit topic toevallig tegen en dacht ik deel mijn ervaring met zelf verkopen (via makelaarsland) ook even, wie weet help ik iemand er mee:

Zelf verkopen is beduidend goedkoper dan reguliere makelaars. Je moet hiervoor wel wat meer zelf doen (zoals foto's maken, een omschrijving van je huis maken en de rondleidingen zelf doen). Ik vond dit een voordeel. Foto's maken kan iedereen. Sommige makelaars weten echt mooiere foto's te maken of huren hier een professionele fotograaf voor in, maar de meeste makelaars maken hier ook een zooitje van.

Een omschrijving maken is ook niet moeilijk, je kunt andere huizen op funda als voorbeeld gebruiken. De kans dat je zelf een betere omschrijving weet te schrijven dan de meeste makelaars is groot! Veel makelaars maken zich hier makkelijk vanaf met hele slechte teksten die vol staan met onzin of niet kloppende gegevens. Zelf schrijven geeft je de mogelijkheid om alles juist op te schrijven en de punten te benadrukken die jij als bewoner als positief ervaart ipv de mening van de makelaar.

Zelf rondleidingen geven is het werk niet. Je moet echter wel tegen het eventuele commentaar van kijkers kunnen, dit ligt toch wat gevoeliger bij je eigen huis natuurlijk. Pas wel op voor kijkers met een aankoopmakelaar, dan krijg je namelijk de ware aard van veel makelaars te zien, deze zijn niet te beroerd om vanaf de eerste minuut te beginnen met afkraken. (voorbeeld dat ik zelf heb meegemaakt, makelaar komt binnen met klant en begint direct over dat het wel een erg donker huis is. Op datzelfde moment valt er buiten een stortbui uit een donkergrijze wolk en hangt er een groot te koop bord op het raam die het resterende licht nog even wegneemt. De meeste huizen zijn dan wel donker in zo'n situatie.)

Makelaarsland helpt je verder goed met instructievideo's en tips en tricks voor alle stappen in het proces die je zelf moet doen. De video's zijn trouwens gewoon op youtube te vinden dus als je kiest voor een andere aanbieder dan kun je de video's van makelaarsland alsnog bekijken. Al met al een prima makelaar die goed bereikbaar is. Er zijn goedkopere bedrijven die hetzelfde doen, ik vond makelaarsland wat beter klinken dan zelfverkopen.nl of dergelijke namen. Je wilt tenslotte wel mensen trekken.

Misschien dat je zo door mijn post wel kan merken dat ik makelaars niet heel hoog heb zitten, dat klopt. ;) Dit is (helaas) gebaseerd op mijn ervaring met makelaars, misschien dat anderen betere ervaring hebben.
Ik denk dat je de meeste dingen die een makelaar doet prima zelf (beter) kunt doen en dat je een makelaar alleen hoeft te gebruiken voor het juridische deel en het overige papierwerk.

Dus:
Zelf verkopen? Zeker doen, scheelt je heel veel geld.
Heb je geld zat en wil er geen werk van hebben? Dan zou ik voor een makelaar kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
En, is je huis al verkocht?

Zo nee, plaats eens een linkje dan weten we hoe je het als dhz-makelaar doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
nokiaan958GB schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:02:
En, is je huis al verkocht?

Zo nee, plaats eens een linkje dan weten we hoe je het als dhz-makelaar doet :+
Hij is verkocht :)
In 6 maanden. Volgens 1 van de makelaars die we wel een offerte hebben laten maken toen we het huis te koop gingen zetten, was het gemiddelde voor appartementen in onze buurt 8 maanden.

Ik heb trouwens wel een vermoeden dat huizen die te koop staan via makelaarsland of zelfverkopen.nl een beetje vermeden worden door de reguliere makelaars die mensen bij een aankoop begeleiden. Dus misschien had het sneller gekund via een gewone makelaar maar dat had voor ons geen voordeel gehad. Het is in ieder geval geen 2500 euro aan extra kosten waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
Hier ook dezelfde ervaring als Kornalt. Ook Makelaarsland. Ook geen hoge pet op van makelaars.
Binnen 6 maanden verkocht. Appartement €350k. Randstad.
Scheelt veel geld en leuk om zelf te doen / in de hand te hebben.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001

K-Jay

Klaas Jan

Wij hebben onze woning te koop staan via zelfverkopen.nl. Tot nu toe een positieve indruk van deze club: ze reageren snel op vragen en geven duidelijke instructies. Zelf maken van foto's en zelf schrijven van teksten zie ik ook als een voordeel.
Of het snel verkoopt moet nog blijken, vandaag dag 1 op Funda... Ben wel benieuwd hoe het zelf rondleiden bevalt. Zelf kun je enthousiaster vertellen over de woning dan een makelaar dat kan. Bovendien weet je meer van de buurt en kun je veel vragen specifieke beantwoorden lijkt me. Daarnaast, we zijn nu zelf ook op huizenjacht en het enthousiasme van sommige makelaars is niet om over naar huis te schrijven. Dan ben ik blij dat ik het zelf doe.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Zit je met 237,5k niet vrij hoog in de markt? Woningen in dezelfde wijk met ong. dezelfde grootte gaan zo rond de 2 ton lijkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

We hebben onafhankelijk van elkaar twee NVM-makelaars laten kijken. De een adviseerde deze vraagprijs, de ander 239k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Leuk huis hoor...!

Die zwarte hanglamp boven de tafel oogt een beetje gek op de derde foto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Prima tekst, het enthousiasme en vrolijke spat ervan af. Nou echt eens een beschrijving waar ik een positief gevoel aan over hou. d:)b

Aanmerkingen:
- Wat lang.. Echter wel volledig, dus als ik op zoek zou zijn misschien juist een voordeel!?
- gestuukt vs gestuct
- beschijving van de keuken, iedereen kan zelf zien dat het witte kastjes zijn
- bergruimte, ik zou hier de woorden ".. goederen en fietsen " even omdraaien, het is nu net alsof je de fietsen op zolder plaatst :+

Foto 's:
Kamer foto: ik dacht eerst dat er een wasmachine naast de bank stond :F Dat is wellicht perceptie mijnerzijds ;)
Foto met WC/trap gecombineerd.. :N Dat lijkt m.i. nergens naar. Waarom niet gewoon apparte foto 's?
Open huizen dag appart ploatje en Ingemeten volgens blafdiblah plaatje = d:)b

Bij kenmerken zou ik niet volle eigendom, maar 'volledig eigendom' zetten.

Al met al, prima presentatie!!

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Goeie feedback, dank daarvoor! Dat plaatje met "ingemeten " was trouwens niet gepland. Geen idee waar het vandaan komt eigenlijk.
Tot nu toe 839x bekeken vandaag, hoeveel tweakers zaten daartussen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 10:15
Minimaal 1 ;)

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
K-Jay schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:47:
Tot nu toe 839x bekeken vandaag, hoeveel tweakers zaten daartussen? :)
Als je er vandaag maar 1 hebt dan ben ik dat geweest ;)

Ik ben het met het commentaar eens dat dit een veel betere plaatsing is dan je meestal ziet. Maar ik moet toch altijd wat zeuren over zaken die anderen nog niet hebben genoemd: neem het vooral ook met een korrel zout.

Een aantal foto's zijn scheef. Soms is dat niet anders omdat er vanuit een hoek wordt gefotografeerd. Maar vooral op foto 1 (voorkant) en foto 16 (tuin vanuit de eerste verdieping) vind ik het wel een beetje storend. Ik zou die foto's met een bewerkingsprogramma aanpassen zodat de nok van de huizen of de bergingen horizontaal loopt.

Je hebt bij het maken van de foto's de triptrap-kinderstoel uit je woonkamer gehaald. helemaal prima, maar op foto 3 zie je die aan de linkerkant net voor de voordeur staan. Dat (bijna) iedereen zijn huis opruimt om foto's te nemen snap ik wel, maar dan moet je in de achtergrond niet kunnen zien dat alles aan de kant is geschoven. Dat is dan een beetje zonde van het verplaatsen.

Ik weet niet precies waarom maar op foto 6 (badkamer) wordt mijn oog heel erg getrokken naar het ventilatierooster die je net in de linkerbovenhoek van de spiegel ziet. Wellicht omdat het zwart heel erg opvalt tussen al het wit.
Ik weet niet of je de foto anders kan nemen zodat die er niet op staat. Waarschijnlijk niet door de ruimte. Misschien is dit minder opvallend als je het rooster even dicht zet zodat je geen zwarte gaten meer ziet?

Ik snap je keuze voor de wc en de trap wel. Ik heb het idee dat je op funda geen "smalle" foto's kan zetten en als je dat wel doet dat ze dan worden opgerekt (en dus enorm lelijk zijn).
Ik moet wel altijd even "schakelen" als ik zo'n dubbele foto zie omdat je gewend bent om 1 ruimte te zien en niet twee verschillende ruimtes naast elkaar. Misschien wordt dit iets beter als je meer witruimte tussen de foto's hebt zitten ipv de smalle zwarte lijn.

Zoals gezegd, trek je niet te veel aan van mij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Bedankt voor je commentaar JeroenE! Je hebt gelijk voor wat betreft de scheve foto's. En die kinderstoel was mij ook al opgevallen, heb al eens een poging gedaan om deze weg te werken. Overigens, op de originele foto van de keuken stond er een beeldvullende trampoline buiten voor het raam. Die heb ik maar wel even weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
K-Jay schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:21:
Bedankt voor je commentaar JeroenE!
Graag gedaan. Ik wist dat ik ergens betere dubbele foto's had gezien en ik heb ze ondertussen weer gevonden. Nu hebben ze bij dit huis wel heel vaak gedaan maar hier staat hun wc en trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:40
Afgelopen maand opnieuw de knoop doorgehakt om mijn appartement te koop aan te bieden.

Al in 2011-2012 heb ik geprobeerd om het appartement te verkopen, maar dat is toen niet gelukt. De vraagprijs is destijds verlaagd van 159.000 naar 149.000 en uiteindelijk 139.500.

Blijkbaar is de markt, ondanks alle positieve verhalen van o.a. VEH en de banken, nog lang niet op zijn retour. Op advies van drie verschillende makelaars is de vraagprijs nu bepaald op 125.000. Dat betekent uiteindelijk een restschuld van 50.000+, maar blijven zitten is op dit moment ook geen optie. :(

De advertentie op funda staat inmiddels online: http://funda.nl/49499617/

Kunnen jullie eens met een frisse blik de advertentie bekijken en commentaar geven? Bekend is dat de plattegrond niet klopt, dit wordt uiterlijk morgen aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakersOnly op 04-06-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Leuk appartementje!

Ik mis informatie over de VvE...

En er wordt een lift genoemd bij de voorzieningen. Lijkt me overbodig op de begane grond. (Bij nader inzien wellicht toch wel slim, omdat sommigen dit als filter aanklikken bij het zoeken...)

[ Voor 33% gewijzigd door Fiber op 04-06-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
Mooi appartement! En de omschrijving is best goed vind ik. Ik hou persoonlijk niet van termen als levensloop bestendig maar voor de rest prima omschrijving. Zou wel wat korter kunnen en mogen maar dat terzijde.

Wat betreft de foto's, zou ik de foto van de tuin als laatste laten zien en niet als 1 van de eerste.

Wat mij opviel is dat er niks voor de VVE geregeld lijkt te zijn. En dat is echt een minpunt. Zal de verkoop niet ten goede komen.

Wat betreft de huizenmarkt, deze trekt vooral aan in populaire steden (Utrecht, Amsterdam, Groningen) en dan alleen in een bepaalde klasse. Alles rond de 2,5 ton met meer dan 2 slaapkamers is gewild. Appartementen wat minder en boven de 1,5 ton veel minder denk ik. Alles boven de 3 ton gaat volgens mij nog steeds niet goed. Dat is ook voor veel minder mensen bereikbaar geworden met alle nieuwe hypotheek regels enz.
Zo'n appartement als dit is ook maar voor een specifieke doelgroep geschikt. 1 verdieners met een goede baan (want je moet tegenwoordig al aardig wat verdienen wil je een beetje hypotheek in je eentje kunnen krijgen, voor dit appartement moet je al op 2300,- bruto per maand zitten en dan heb je alsnog ongeveer 7000euro eigen geld nodig, en dan moet je nog inrichten).
2 verdieners zullen eerder voor meer ruimte gaan omdat dat ook in hun bereik ligt. 1 extra slaapkamer is voor veel mensen wel een must.

Was de markt in Roermond zo goed trouwens een paar jaar geleden? Zo'n 170.000 voor 55m2? Dat vind ik meer Utrecht prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:40
Dank je wel voor de opmerkingen. Goed punt van VVE! Ik ga dat bespreken met de makelaar.

Voor wat betreft de volgorde van de foto's hebben we expliciet gekozen om te beginnen met de tuin in plaats van de voorkant van het appartementencomplex. Voor veel mensen lijkt het gebouw geen appartementencomplex, maar een erg groot stadspand. Aangezien veel mensen enkel op de eerste foto al een selectie maken, heb ik in overleg met makelaar besloten om foto van appartementsaanzicht vanuit de tuin als hoofdfoto te nemen.

Edit: Terwijl ik dit typ, belt makelaar op dat er twee bezichtigingen zijn gepland. :) Biedt wellicht hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
TweakersOnly schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:05:
Aangezien veel mensen enkel op de eerste foto al een selectie maken, heb ik in overleg met makelaar besloten om foto van appartementsaanzicht vanuit de tuin als hoofdfoto te nemen.
Goed punt. Ik doelde meer op foto 3 (en een beetje 2). Ik zou bijvoorbeeld foto 5 als 2e foto doen. De foto's 2-4 kunnen later wel.
Als je snel wat foto's bekijkt zou je graag ook de binnenkant willen zien.
Pagina: 1 ... 12 ... 208 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.