Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 83 ... 193 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:46
Muggenstift schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:34:
@Gijsje22 nee dat heeft hij niet.
Maar wij hebben de kaarten in handen. We hebben het spel door en het niet terugbellen bevestigd het.
Na overleg met vrienden die hier regelmatig mee te maken hebben, (ivm vermogen, panden) blijkt dit een vrij "normale" gang van zaken te zijn. Zelf staan ze regelmatig aan de kant van investeerder. Wat hun aangeven is dat deze investeerder waarschijnlijk de tijd krijgt tot het eind van aankomende week om er met ons uit te komen. Lukt dit niet dan laten ze Piet en Klaas pas kijken. Ze drukten ons voornamelijk op het hart om ons niet gek te laten maken. Laat de investeerder nog maar met een aanbod komen. Staat je dit aan, dan doen. Staat je dit niet aan, dan afwijzen.
Verder was het advies om het een beetje op z'n beloop te laten. Als we eind van volgende week nog geen afspraken voor kijkers hebben dan even aan de bel gaan trekken.
"normale" gang van zaken of niet, dit zou voor mij TOTAAL onacceptabel zijn. Ik betaal die makelaar toch geen berg geld voor dit soort gedrag. Jullie en maximalisering van de verkoopprijs/voorwaarden zouden zijn grootste prioriteit moeten zijn voor deze specifieke opdracht en niet een investeerder uit het netwerk. Ik zie echt niet in hoe dit ooit in jullie voordeel kan werken..

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:50
@Muggenstift
Ik ben het met alle bovenstaande reacties eens.
Het is uiteraard jouw eigen keuze, dus ik veroordeel je zeker niet.
Maar je geeft zelf aan courant huis, dus met kopers kan je waarschijnlijk meer dan de vraagprijs eruit halen.
Die investeerder gaat echt niet veel meer bieden, die zijn op zoek naar koopjes, niet naar huizen die 'duur' verkocht worden.
De makelaar houdt je gewoon voor dat er weinig animo is zodat jij meer geneigd bent het investeerder aanbod te accepteren.

Ik zou puur uit principe al mijn samenwerking beëindigen en sowieso aangifte doen bij de NVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Roadman schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:05:
[...]

Zou wel vreemd zijn aangezien je richting de consument niet zonder btw mag communiceren.
Laat ik het anders verwoorden. Bij ons noemde een makelaar een percentage en dan werd er wat later gezegd ex btw. Daarom lijkt het mij goed om dit nog even duidelijk te krijgen voordat je je rijk rekent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• icarus007
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-05 14:20
Muggenstift schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:34:
@Gijsje22 nee dat heeft hij niet.
Maar wij hebben de kaarten in handen. We hebben het spel door en het niet terugbellen bevestigd het.
Na overleg met vrienden die hier regelmatig mee te maken hebben, (ivm vermogen, panden) blijkt dit een vrij "normale" gang van zaken te zijn. Zelf staan ze regelmatig aan de kant van investeerder. Wat hun aangeven is dat deze investeerder waarschijnlijk de tijd krijgt tot het eind van aankomende week om er met ons uit te komen. Lukt dit niet dan laten ze Piet en Klaas pas kijken. Ze drukten ons voornamelijk op het hart om ons niet gek te laten maken. Laat de investeerder nog maar met een aanbod komen. Staat je dit aan, dan doen. Staat je dit niet aan, dan afwijzen.
Verder was het advies om het een beetje op z'n beloop te laten. Als we eind van volgende week nog geen afspraken voor kijkers hebben dan even aan de bel gaan trekken.
Het meeste is hier al over verteld, maar ik snap werkelijk waar echt niet dat je met deze oplichter verder gaat.
Je wilt juist zoveel mogelijk kijkers in de eerste paar dagen die tegen elkaar opbieden. Bekijk het zo: wat is jouw voordeel van de investeerder alle tijd en ruimte gunnen en de andere kijkers weghouden?? NIETS, je hebt er alleen flinke nadeel van. Onbegrijpelijk zulke makelaars, waarom moet een investeerder de ruimte krijgen? wat is er speciaal aan een investeerder? Laat hem lekker opbieden met de rest van de kijkers. Ik vind het echt knap van je dat je het geduld nog hebt om met deze makelaar door te willen, ik had er geen nano seconde over nagedacht......maagoed ieder zijn keuze uiteraard

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Asteroid9

General Failure

@Muggenstift

Ik ben het eens met alle voorgaande commentaren, en ik ben bang dat je inderdaad niet alle troeven in handen hebt ook al heb je de makelaar 'door'....

Jij betaalt de makelaar voor 1 ding: jouw belangen behartigen, dus een zo goed mogelijk totaalaanbod cq de beste prijs en voorwaarden voor jouw woning.
Nou weet ik niet hoe bij jou de lokale markt is, maar in veel plaatsen geldt het volgende: timing, momentum en dan de markt zijn werk laten doen.

Zodra een woning op Funda staat (met een goede vraagprijs, liever te laag dan te hoog) gelijk alle geinteresseerden laten bezichtigen. De rol van de makelaar is ook laten merken dat er veel animo is en dat de geinteresseerden maar snel een goed bod uit moeten brengen.
Als dat goed verloopt ontstaat een biedingsoorlog en ga je makkelijk dik boven een vraagprijs uit.

Het is niet veel anders dan marktplaats, alles wat er na 3 weken nog op staat terwijl het 'courant' is, daar mankeert iets aan. Door deze actie van je makelaar die onder 1 hoedje speelt met die investeerder ben he het momentum volledig kwijt.

Je hebt geen idee of dat bod van die investeerder wel zo goed is, want hoe realistisch is je vraagprijs? Veel huizen gaan makkelijk 10%-20% boven de vraagprijs weg. Wie heeft de vraagprijs bepaald? Ik neem aan diezelfde makelaar die niet bezig lijkt om jouw belangen te behartigen....
Stel dat je volgende week alsnog bezichtigingen kwijt, gaat die makelaar dan echt zijn best doen voor een goede deal? Of is hij dan pissig omdat zijn deal met de bevriende investeerder mislukt is? Het is een soort relatie, dit draait om vertrouwen en dat is hier volkomen weg.

Mijn keuze zou zijn om hem te confronteren (neem rustig een telefoongesprek op, laat een vriend nog eens bellen) - trek de hele opdracht in en betaal zeker geen opstart- of annuleringskosten (dreig maar rustig met NVM escalatie).
Daarna opnieuw met een fatsoenlijke makelaar in de markt zetten, dat is echt de beste optie...

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:03
Juist in de eerste 2-3 dagen als nieuw status haal je de meeste leads binnen. Ik weet niet waar je woning staat maar in Utrecht hadden wij de eerste drie dagen al ongeveer 60 aanmeldingen. Na die 2-3 dagen liep het ook direct minder storm want alle echt geïnteresseerde mensen reageren direct bij een nieuwe woning.

De week erop 2 dagen bezichtigen met inschrijving als gevolg. Resultaat meer dan 10 biedingen allemaal boven de vraagprijs. Hoogste bod lag ongeveer 20% erboven.

Dit ‘spel’ mis je nu compleet. Dat kan prima zijn als je vraagprijs al aan de hoge kant is, of je in een minder gekke markt zit. Maar anders zou ik echt direct stoppen met deze makelaar want die is duidelijk meer met zijn netwerk bezig dan met jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kappen met deze makelaar, een ander zoeken en over een paar weken als de vakantie over is op nieuw proberen. Nou ja, dat is wat ik zou doen.

Wie weet wat voor andere trucs hij nog in petto heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Muggenstift De soap continues... En het ergste is, jij laat het gewoon toe! |:(

Waarom denk jij "de kaarten" in handen te hebben? Wat is jouw belang, dat de makelaar potentiële kijkers (kopers) afhoudt om te bezichtigen, omdat er een investeerder in het spel is? Ik zie het namelijk niet :?

Jouw belang (tenminste, het zou mijn belang zijn als ik zou verkopen):
* een zo'n hoog mogelijke prijs voor het huis (of iets mindere prijs, maar betere voorwaarden)
* zo veel mogelijk kijkers (dicht op elkaar, zodat men "voelt" dat er interesse in het huis is en dus gaan starten met bieden, wat leidt tot bovenstaande)

Het belang van jouw makelaar:
* jouw huis verkopen met minimale inspanning (want vast bedrag)

Voor de makelaar is er geen enkele incentive om meer tijd (en dus geld) in jou / de verkoop te steken, omdat jij alles maar slikt. Waarom zou de makelaar 1 of 2 dagdelen gaan rondleiden (of wellicht unieke bezichtigingen inplannen), wanneer hij een investeerder heeft (die nota bene nooit de hoofdprijs zal betalen als er geen concurrentie is) die geen rondleiding wilt. Simpel: Tijd = geld!

Ik zou toch echt overwegen of je niet met een andere makelaar verder zou willen gaan. Hier wordt je gewoon genaaid waar je bij staat en je betaald er ook nog dik voor! Ik zou, als ik zou worden genaaid, er op z'n minst van willen genieten >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muggenstift
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-05-2022
Jongens, het huis is verkocht. Voor een goede prijs met prima voorwaarden. Als de bedenktijd voorbij is dan trekken we de champagne open.

Edit: bedankt voor de adviezen. Achteraf gezien was het goed dat ik woensdag even gebeld heb en heb laten merken dat we het doorhebben. Ik vermoed dat we daarom zo'n goede prijs hebben gekregen. Dan zijn ze er vanaf.

[ Voor 44% gewijzigd door Muggenstift op 07-08-2020 12:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:50
Muggenstift schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:07:
Jongens, het huis is verkocht. Voor een goede prijs met prima voorwaarden. Als de bedenktijd voorbij is dan trekken we de champagne open.

Edit: bedankt voor de adviezen. Achteraf gezien was het goed dat ik woensdag even gebeld heb en heb laten merken dat we het doorhebben. Ik vermoed dat we daarom zo'n goede prijs hebben gekregen. Dan zijn ze er vanaf.
Allereerst gefeliciteerd!
Hoe dat zo opeens dan? Heb je opeens een bezichtiging gehad? Of is de investeerder opeens toch met heel veel geld over de brug gekomen?
Iets meer informatie zou welkom zijn :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Met het risico voor azijnpisser uitgemaakt te worden: die champagne zou mij niet meer smaken door de wrange nasmaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-01 22:58

Goed om te horen - de gang van zaken stinkt van alle kanten, maar als jullie uiteindelijk tevreden zijn met het resultaat kunnen jullie je hopelijk op een nieuwe woning gaan richten. Gefeliciteerd!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:07

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zou je aanraden een klacht in te dienen indien deze makelaar lid is van een branchevereniging (NVM/VBO). Wat deze makelaar probeerde is wettelijk niet toegestaan (van 2 wallen eten: zowel verkoper als koper). Of anders een beoordeling op Google e.d. Maak er geen emotionele rollercoaster van, maar vertel de feiten.

Daarmee voorkom je het leed bij 18 andere woningverkopers die hun woning aan deze investeerder verkopen voor een prijs (ruim) onder de marktwaarde.

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 07-08-2020 12:31 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muggenstift
Frank_P schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:12:
[...]

Allereerst gefeliciteerd!
Hoe dat zo opeens dan? Heb je opeens een bezichtiging gehad? Of is de investeerder opeens toch met heel veel geld over de brug gekomen?
Iets meer informatie zou welkom zijn :P
Excuus, ik dacht dat dat wel duidelijk was. Ja, aan de investeerder. Hij is met een stuk meer geld over de brug gekomen ja. En de voorwaarden zijn top, meer kunnen we er niet van maken.

En champagne smaakt altijd he. Uiteindelijk gaat het toch om het geld wat we er uiteindelijk mee verdienen en de mooie toekomst die we hierdoor in het verschiet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Top! Fijn dat het toch goed is afgelopen. Het werd de makelaar duidelijk dus te heet onder zijn voeten een andere reden kan ik niet verzinnen dat de investeerder opeens zijn bod zo omhoog gooit.

Maar gefeliciteerd en geniet van de champagne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggenstift
Gijsje22 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:38:
Top! Fijn dat het toch goed is afgelopen. Het werd de makelaar duidelijk dus te heet onder zijn voeten een andere reden kan ik niet verzinnen dat de investeerder opeens zijn bod zo omhoog gooit.

Maar gefeliciteerd en geniet van de champagne!
Dat denken wij ook! Dankjewel! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:03
Muggenstift schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:36:
[...]

Excuus, ik dacht dat dat wel duidelijk was. Ja, aan de investeerder. Hij is met een stuk meer geld over de brug gekomen ja. En de voorwaarden zijn top, meer kunnen we er niet van maken.

En champagne smaakt altijd he. Uiteindelijk gaat het toch om het geld wat we er uiteindelijk mee verdienen en de mooie toekomst die we hierdoor in het verschiet hebben.
Proficiat!
Als jullie er tevreden mij zijn is het goed, geeft een lekker gevoel als je praktisch zeker weet dat alles rond komt d:)b

Heeft de makelaar nog iets van een verklaring gegeven voor zijn handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyear
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-08-2021
Revaes schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:01:
[...]

Gefeliciteerd, maar ik zou echt nooit mijn huis verkopen voordat ik zelf een nieuw heb gekocht, zeker niet in deze verkopers markt. Nu zit je met een termijn waarop je iets nieuws nodig hebt (of je moet gaan huren en 2x verhuizen) en dat is in deze verkopers markt niet triviaal.
Hi,

We kunnen tijdelijk in een vakantiewoning gaan zitten van bekenden van ons. Dus we hebben gewoon onderdak, betalen hier qua 'huur' maar een derde van wat we nu aan hypotheek voor betaalde.

En ik verwacht dat we best snel iets anders op de kop weten te tikken. Komt best veel te koop in de regio, en gaat ook genoeg weg.

We hebben ook al op 2 huizen een bod weggelegd.

Plus de koper wilt er pas eind oktober/midden november in. Dus tijd zat :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muggenstift
B-Real schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:54:
[...]

Proficiat!
Als jullie er tevreden mij zijn is het goed, geeft een lekker gevoel als je praktisch zeker weet dat alles rond komt d:)b

Heeft de makelaar nog iets van een verklaring gegeven voor zijn handelen?
Precies. Nu kunnen we gaan uitleven maar de nieuwe woning.
Nee, alles wordt ontkent. Het is absoluut onmogelijk, de secretaresse die onze kennis gesproken heeft geeft ook aan zeker niemand gesproken te hebben. Het is dus ons woord tegen dat van hun.
We zijn blij dat het allemaal goed is gekomen, er is een last van mijn schouders gevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jopie035
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-05 22:20
Schandalig, die makelaar... pfff.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reiziger88
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-05 13:19
Ik zou uit principe al niet eens meer in zee gaan met zulke haaien.

Wellicht had je er op normale wijze veel meer uit gehaald..

[ Voor 31% gewijzigd door Reiziger88 op 07-08-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ben je dat verplicht in NL?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Muggenstift
Reiziger88 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:19:

Soms kun je je principes beter even opzij schuiven als de deal perfect is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Nu online

Asteroid9

General Failure

Muggenstift schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:39:
[...]

Soms kun je je principes beter even opzij schuiven als de deal perfect is.
Dat klopt, maar het vervelende is hier dat je nooit kan weten of die deal perfect was...
Heb je 50K boven de vraagprijs gekregen? Misschien had een andere koper wel 70K gegeven. Jij denkt dan een superdeal te hebben maar eigenlijk ben je gepiepeld....

Waarom mochten particuliere kopers geen bod uitbrengen van die makelaar? Als die investeerder echt een perfecte deal voor je had zouden die particuliere bieders vrolijk mee mogen bieden....

Ik begrijp dat je liever gemoedsrust wil en dat is wat waard, maar als je op Tweakers om advies vraagt en krijgt is dat misschien niet wat je nu wil horen ;)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:11
Maar ook als je het wel publiek had aangeboden weet je nooit of je de perfecte deal hebt gekregen. Het kan altijd zijn dat als je het object "nog 1 dag extra" te koop laat staan het perfecte bod komt. Als je van te voren een doel stelt, en dat doel wordt ruimschoots gehaald (zo lees ik het). Waarom zou je dan nog door willen gaan om te kijken of er - met veel tijd/energie - nog net iets meer uit valt te halen?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Nu online

Asteroid9

General Failure

Zo'n investeerder is ook niet gek, die biedt echt niet veel meer dan de markt. Dat de makelaar hier zo'n schmmig spelletje speelt zou voor vele mensen hier doorslaggevend zijn om er niet op te in te gaan.

Veel tijd en energie? Daar betaal je nou net die makelaar voor, die maakt afspraken en regelt bezichtigingen, zo veel mogelijk en zo snel mogelijk. Die verzamelt ook de biedingen en presenteert de koper een pasklaar voorstel.
Deze makelaar heeft dat allemaal niet gedaan, en daar denk ik het mijne van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Reiziger88 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:19:

Zekerheid is ook wat waard (geen voorbehouden).

Die emotie ontbreekt wanneer het iemand anders betreft.....

Hij heeft al een andere woning gekocht , dus ik begrijp best dat hij wil "betalen" voor een stukje zekerheid. Wat de kosten precies zijn is eenvoudig na te gaan door recente transacties te vergelijken met deze verkoop. (mag aannemen dat hij dat gedaan heeft).

[ Voor 35% gewijzigd door Sport_Life op 07-08-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggenstift
Asteroid9 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:58:
[...]

Dat klopt, maar het vervelende is hier dat je nooit kan weten of die deal perfect was...
Heb je 50K boven de vraagprijs gekregen? Misschien had een andere koper wel 70K gegeven. Jij denkt dan een superdeal te hebben maar eigenlijk ben je gepiepeld....

Waarom mochten particuliere kopers geen bod uitbrengen van die makelaar? Als die investeerder echt een perfecte deal voor je had zouden die particuliere bieders vrolijk mee mogen bieden....

Ik begrijp dat je liever gemoedsrust wil en dat is wat waard, maar als je op Tweakers om advies vraagt en krijgt is dat misschien niet wat je nu wil horen ;)
Precies wat je onderbuurman reageert.
Wij hadden een doel, dat hebben we ruimschoots gehaald + voorwaarden zijn perfect. Dus aftikken en door. Waarom extra risico lopen? Waarom meer en meer willen?

Waar maak je uit op dat ik je advies liever niet wil horen? Ik vraag er toch om? Of en wat ik er vervolgens mee doe is aan mij. Of had je dat liever niet willen horen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reiziger88
Freeaqingme schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:01:
Maar ook als je het wel publiek had aangeboden weet je nooit of je de perfecte deal hebt gekregen. Het kan altijd zijn dat als je het object "nog 1 dag extra" te koop laat staan het perfecte bod komt. Als je van te voren een doel stelt, en dat doel wordt ruimschoots gehaald (zo lees ik het). Waarom zou je dan nog door willen gaan om te kijken of er - met veel tijd/energie - nog net iets meer uit valt te halen?
Omdat je op zijn minst wilt dat een groot percentage van de mensen je huis bekijkt en een bod doet. Nu heb je enkel 1 partij. Indien 90% het bekijkt en in de overige 10% zat het hoogste bod, omdat je het minder dagen online laat. Kijk dat kan, maar de kans is vele malen groter dat de hoogste bod in de 90% van de mensen zit.

Nu heb je wellicht maar 10% van de mensen laten kijken (1 partij), terwijl het hoogste bod als je het bekijkt vanuit kansberekening veel hoger zou kunnen zijn bij de overige 90% van de partijen. En zeker als je in acht neemt dat het hier om een investeerder gaat die altijd scherp wilt inkopen en daar zelfs schimmige constructies voor optuigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

50k of 70k boven de waarde (!!) was alleen in de grote steden, en ook nog eens in een klein aantal gevallen.
Dit betreft een vrij standaard nieuwbouwwoning uit 2013 begreep ik , daar gaat niemand 70k over de waarde bieden (los daarvan kan bijna niemand dat financieren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggenstift
Reiziger88 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:10:
[...]

Omdat je op zijn minst wilt dat een groot percentage van de mensen je huis bekijkt en een bod doet. Nu heb je enkel 1 partij. Indien 90% het bekijkt en in de overige 10% zat het hoogste bod, omdat je het minder dagen online laat. Kijk dat kan, maar de kans is vele malen groter dat de hoogste bod in de 90% van de mensen zit.

Nu heb je wellicht maar 10% van de mensen laten kijken (1 partij), terwijl het hoogste bod als je het bekijkt vanuit kansberekening veel hoger zou kunnen zijn bij de overige 90% van de partijen. En zeker als je in acht neemt dat het hier om een investeerder gaat die altijd scherp wilt inkopen en daar zelfs schimmige constructies voor optuigt.
Zie mijn vorige reactie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• icarus007
Denk dat we 2 zaken uit elkaar moeten houden.
@Muggenstift heeft zijn doel ruimschoots bereikt en is daar tevreden mee, ook vanwege andere factoren/voorwaarden, en daar is op zich helemaal niets tegen in te brengen. Maaaarrr, dat wil niet zeggen dat dit het maximale is wat je eruit had kunnen halen, en iderdaad dat weet je achteraf nooit, maar denk dat als je het objectoef bekijkt, wel tot de conclusie moet komen dat er hier waarschijnlijk meer had in gezeten, alleen al om het feit dat er maar 1 bieder is geweest. Blijkbaar vindt hij dat rust en zekerheid ook een prijsaartje mogen hebben, en dat is prima, zolang dat een bewuste keuze is. Veel plezier met de verkoop en geniet ervan. Leuk om zo het weekend in te gaan denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggenstift
icarus007 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:41:
[...]

Denk dat we 2 zaken uit elkaar moeten houden.
@Muggenstift heeft zijn doel ruimschoots bereikt en is daar tevreden mee, ook vanwege andere factoren/voorwaarden, en daar is op zich helemaal niets tegen in te brengen. Maaaarrr, dat wil niet zeggen dat dit het maximale is wat je eruit had kunnen halen, en iderdaad dat weet je achteraf nooit, maar denk dat als je het objectoef bekijkt, wel tot de conclusie moet komen dat er hier waarschijnlijk meer had in gezeten, alleen al om het feit dat er maar 1 bieder is geweest. Blijkbaar vindt hij dat rust en zekerheid ook een prijsaartje mogen hebben, en dat is prima, zolang dat een bewuste keuze is. Veel plezier met de verkoop en geniet ervan. Leuk om zo het weekend in te gaan denk ik zo
Je weet toch helemaal niet waar het voor verkocht is? Ik vind dat je nogal wat conclusies trekt zonder dat je op de hoogte bent van details.

De investeerder wilde het blijkbaar nogal graag hebben. Blijkbaar neemt hij genoegen met minder marge dan normaal. Nou prima toch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Muggenstift schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:33:

De investeerder wilde het blijkbaar nogal graag hebben. Blijkbaar neemt hij genoegen met minder marge dan normaal. Nou prima toch!
Of makelaar en investeerder zijn bang, dat hun 'handeltje' uitkomt, en nemen dan nu maar genoegen met minder winst, om de zaak te sussen...

Maar 't is jouw huis, dus wanneer jij tevreden bent met de deal, is 't inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-05 22:20
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:16:
[...]

Die prijs lijkt mij heel netjes. Maar belangrijker is natuurlijk of er een klik is met de makelaar en met de werkwijze van de makelaar. Als je 1000 euro op de makelaar bespaart, maar de verkoopprijs door de minder goede presentatie 5000 minder is, dan schiet je er weinig mee op. Prioriteit zou daarom liggen bij de makelaar waar ik mij prettig bij voel.
Bedankt allemaal voor de snelle reacties (y)

Vandaag 2e makelaar gehad die zit op 1%. Ofgerte moet nog komen en daar zou de bieden vanaf prijs in aangeven worden. Beetje vreemd dat die niet meteen kwam. Maar qua indicatie was het wel stuk hoger dan de andere maar vind het zelf te hoog....

Andere makelaar hebben we goed gevoel bij en lijkt realistischere bieden vanaf prijs in gedachten te hebben.

Maar even goed over nadenken....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• icarus007
Muggenstift schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:33:
[...]

Je weet toch helemaal niet waar het voor verkocht is? Ik vind dat je nogal wat conclusies trekt zonder dat je op de hoogte bent van details.

Wil jij nou beweren dat je het maximale eruit hebt kunnen halen met maar 1 bod? Klinkt redelijk naief.
Ik weet inderdaad niet waar het voor verkocht is, maar je hoeft geen professor te zijn om de basis regel te begrijpen, meer vraag = hogere prijs.........Waarom denk je dat de Makelaar de boot heeft afgehouden voor alle andere geinteresseerden? Waarom heeft zijn investeerders vriend geeist dat hij de privilege van enige bieder mocht hebben? Geloof jij maar het verhaal van de makelaar dat dit een geweldige deal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Update: ons huis is verkocht(o.v.)

Heeft 1 week geduurd maar we hebben een mooi bod ontvangen waarbij we ook niet 2 keer hoeven te verhuizen dus done deal. Geeft een lekker gevoel.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 20:25
Zo, hierbij maar eens even melden. Komende week het huis opruimen (wat verzamel je veel zeg en wat zien ze het huis graag leeg op de foto’s :)) en dan foto’s maken. In de 2 weken daarna tekst/digitale brochure goedkeuren, dan op social media + het zoekersbestand van de verkoopmakelaar en vervolgens Funda op. Benieuwd naar het verloop. Even getwijfeld qua (vakantie-)periode, maar volgens de makelaar houden de geïnteresseerden Funda toch wel in de gaten. We gaan het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
Niek_ schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:12:
Zo, hierbij maar eens even melden. Komende week het huis opruimen (wat verzamel je veel zeg en wat zien ze het huis graag leeg op de foto’s :)) en dan foto’s maken. In de 2 weken daarna tekst/digitale brochure goedkeuren, dan op social media + het zoekersbestand van de verkoopmakelaar en vervolgens Funda op. Benieuwd naar het verloop. Even getwijfeld qua (vakantie-)periode, maar volgens de makelaar houden de geïnteresseerden Funda toch wel in de gaten. We gaan het meemaken.
Als je alles zo optelt dan zit je sowieso al op zijn vroegst laatste week van augustus op funda. Geen idee in welke regio je zit maar dat is al snel einde vakantie periode. Een weekje langer wachten is dan toch geen probleem? Ik hoor juist altijd de tip om niet in vakantietijd in verkoop te gaan. Een deel van de potentiële kopers is er dan even niet mee bezig is simpelweg het land uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Klinkt als dezelfde aanpak die mijn makelaar wil hanteren. Ik moet alleen nog even definitieve akkoord geven en ik ga denk voor de optie om eerst (nog voor de foto's) de makelaar met een koppel door het huis te laten lopen om het op die manier misschien snel te verkopen. Leg ik een hoge take it or leave it prijs bij ze neer die niet onderhandelbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VicTheTrader
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:00
Komende week het huis opruimen (wat verzamel je veel zeg en wat zien ze het huis graag leeg op de foto’s :))
We staan hier op hetzelfde punt, al begonnen met het opruimen en het ziet al veel beter uit. Ik denk dat ik, als ik de foto's zien met alles opgeruimd, tegen de makelaar ga zeggen, laat maar, ik wil hier blijven wonen :)

Het is wel wat werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je weet nooit of de deal perfect is, ergo:
- Als je het huis over een half jaar (of na corona-tijd) in de verkoop zet kan je er misschien nog meer voor krijgen;
- Als je wacht met het accepteren van een bod, kan het zomaar zijn dat er ineens iemand langskomt die geld zat heeft en er zo nog eens 10% bovenop het hoogste bod neertelt.

Kortom, er is nooit een perfecte deal zo werkt de markt nu eenmaal...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:02

Crazy D

I think we should take a look.

Enforcer schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:14:
[...]

Je weet nooit of de deal perfect is, ergo:
- Als je het huis over een half jaar (of na corona-tijd) in de verkoop zet kan je er misschien nog meer voor krijgen;
- Als je wacht met het accepteren van een bod, kan het zomaar zijn dat er ineens iemand langskomt die geld zat heeft en er zo nog eens 10% bovenop het hoogste bod neertelt.

Kortom, er is nooit een perfecte deal zo werkt de markt nu eenmaal...
Of je krijgt in oktober minder voor je huis omdat de markt toch instort. Je weet het nooit. Belangrijker is dat het goed voelt. Of het beter had gekund weet je ook niet, Voor hetzelfde geld houdt je de boot af, komt dat hogere bod niet, en moet je alsnog akkoord gaan met een lager bod.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wij zitten hier een beetje met hetzelfde. We hebben een bod ontvangen dat boven het minimum dat we wilden ligt. Alleen vindt de vriendin het nog te vroeg (staat dikke twee weken te koop) om er al op in te gaan. Ik ben langs de andere kant geneigd om het net wel te doen - je hebt inderdaad geen garanties dat een nieuw bod hoger gaat zijn. Tien vogels in de lucht...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:06:
Of je krijgt in oktober minder voor je huis omdat de markt toch instort. Je weet het nooit. Belangrijker is dat het goed voelt. Of het beter had gekund weet je ook niet, Voor hetzelfde geld houdt je de boot af, komt dat hogere bod niet, en moet je alsnog akkoord gaan met een lager bod.
Precies dat dus. Rust en zekerheid weegt voor sommige (ik ben ook zo) veel meer dan die extra paar centjes als je langer wacht met onzekerheid tot gevolg, ik kan genoeg doom-scenario's bedenken waarbij de verkopende partij zich wel voor de kop zou slaan door niet direct in zee te gaan met een bieder/investeerder. Denk aan huis verkopen aan de hoogst mogelijke bieder, financiering niet rond krijgen na x-weken, huis opnieuw op de markt, nieuwe (corona) crisis-tijdperk waarbij huis lager aangeboden moet worden, etc...etc... etc. In de tussentijd zit je zelf ook te stressen met de aankoop van je nieuwe woning, moet je extra overbrugging nemen, etc..etc..etc..

Kortom, goed afgerond door @Muggenstift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
VicTheTrader schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:19:
[...]

We staan hier op hetzelfde punt, al begonnen met het opruimen en het ziet al veel beter uit. Ik denk dat ik, als ik de foto's zien met alles opgeruimd, tegen de makelaar ga zeggen, laat maar, ik wil hier blijven wonen :)

Het is wel wat werk.
Herkenbaar :-) toen ik ons huis op funda zag wou ik het eigenlijk zelf direct kopen! Goede foto’s maken een wereld van verschil. Wij vonden het op de foto eigenlijk te ruim over komen, maar de meeste bieders vonden het in het echt juist nog ruimer. Dat is beter dan die standaard groothoeklens waarbij alles daarna in real life tegenvalt .

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:09
koentjuh schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:56:
[...]

Herkenbaar :-) toen ik ons huis op funda zag wou ik het eigenlijk zelf direct kopen! Goede foto’s maken een wereld van verschil. Wij vonden het op de foto eigenlijk te ruim over komen, maar de meeste bieders vonden het in het echt juist nog ruimer. Dat is beter dan die standaard groothoeklens waarbij alles daarna in real life tegenvalt .
Onze dochter is nu 1½ en wij bewaren de verkoopbrochure zodat we kunnen laten zien hoe netjes wij wel niet woonde vóór er kleine kinderen waren. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
Voor wat betreft de vakantieperiode: onze makelaar vertelde dat het nu (augustus) echt rustig is, maar dat het in juli nog behoorlijk druk was. Dit gold zowel voor nieuwe huizen die op de markt kwamen als de bezichtigingen. Hij verwachtte dat het in september weer zou aantrekken.

Het enige wat ik persoonlijk echt vervelend vond was dat ik op een gegeven moment het woord “vakantieperiode” niet meer kon horen. Bij alles wat er gedaan of geregeld moest worden (niet alleen de makelaar hoor) ging er door die vakantieperiode drie keer zo veel tijd overheen. Niet ideaal voor een racekonijn als ik die het liefst alles in drie dagen rond wilde hebben. Een lesje geduld hebben dus.

Members only:

[ Voor 32% gewijzigd door Rokuta op 10-08-2020 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Members only:

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 07:05
Rokuta schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:12:
Voor wat betreft de vakantieperiode: onze makelaar vertelde dat het nu (augustus) echt rustig is, maar dat het in juli nog behoorlijk druk was. Dit gold zowel voor nieuwe huizen die op de markt kwamen als de bezichtigingen. Hij verwachtte dat het in september weer zou aantrekken.

Het enige wat ik persoonlijk echt vervelend vond was dat ik op een gegeven moment het woord “vakantieperiode” niet meer kon horen. Bij alles wat er gedaan of geregeld moest worden (niet alleen de makelaar hoor) ging er door die vakantieperiode drie keer zo veel tijd overheen. Niet ideaal voor een racekonijn als ik die het liefst alles in drie dagen rond wilde hebben. Een lesje geduld hebben dus.

***members only***
Welk bedrag willen ze eraan hangen? 5000?

Als er niks boeiends is kunnen ze altijd wat standaard dingen opnemen als schilderen en een kitrand, maar dat blijft wel onder de 5k.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
Members only:
Martinusz schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:22:
[...]

Welk bedrag willen ze eraan hangen? 5000?

Als er niks boeiends is kunnen ze altijd wat standaard dingen opnemen als schilderen en een kitrand, maar dat blijft wel onder de 5k.
Members only:

[ Voor 33% gewijzigd door Rokuta op 10-08-2020 22:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-05 21:17

Don Quijote

El Magnifico

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rokuta schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:12:

***members only***
Was bij de verkoop van ons appartement geen probleem, overigens zat er wel wat geld in kas en er was een mjop. Dat weegt zwaarder dan een eventuele schilderbeurt over 2 jaar.
Ook had ik de financiele stukken tot 5 jaar terug in jaarverslagen gegoten.

Uiteindelijk zat er bij ons een douchetegel los oid, verder niets. Terwijl in het mjop voor duizenden euro's aan onderhoud stond beschreven. (Wat uit de maandelijkse fee komt).

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 10-08-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Rokuta schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:22:
[...]

***members only***

[...]

***members only***
Ik zou mij niet zo zorgen maken, het kost ze geld om het te laten uitvoeren, als er niks groots is, gaan ze natuurlijk niet terugtrekken. (Dit ga je niet meerdere keren doen als koper, het kost je iedere keer geld zo’n keuring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
@Rokuta Is weinig spannend. Ik heb het ook gedaan bij m'n (jaren '70) huis. Iedereen zei dat de kans heel klein was dat er echt iets schokkends aan 't licht zou komen. Toch zo eigenwijs om wel die keuring uit te laten voeren. Niet omdat ik problemen verwachtte, maar wel omdat bij een aanschaf van een paar ton niet per se ga gokken dat 't wel goed zit.

Enige puntje was dat het dakraam slecht was. Afspraak was een ontbindende voorwaarde als de keurder op >2500 reparatiekosten zou komen ex dakraam. Er werd misschien voor 200 euro aan bevindingen genoteerd. Niets aan de hand dus (en inmiddels eigenaar van dat huis *O* ).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 14:24
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:02
Dat je ook bij een appartement en bouwkundige keuring wil lijkt mij niet zo raar. Er kan ook in een appartement een hoop geknutseld worden door de eigenaren en bovendien kan de staat van onderhoud van het VvE-deel natuurlijk ook flink variëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Ja dat was ook de grap; op basis van 'normaal onderhoud' (wat idd geld kost) concluderen dat de prijs omlaag moet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:43
zaten die voorwaarden in hun bod? en een bod is niks meer dan een eerste opening om in gesprek te komen. Je kunt die voorwaarde zo kneden als je hem hebben wil. Als je die keuring OK vindt kun je ook zeggen 'onder voorwaarde bouwkundige keuring met max 3000 direct te maken kosten' bijvoorbeeld.
Het is tenslotte een verkopersmarkt, je mag ook best vragen stellen hoor :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 18-05 19:11
Persoonlijk vond ik de keuring vooral fijn omdat ik daarmee meteen op een rijtje had waar iets aan moest gebeuren (evt op termijn). Daarbij was het voor mij ook een vrij simpele risicoberekening. Een soort mini-verzekering ten opzichte van een investering van tonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
De verkoopmakelaar van onze aangekocht woning gaf juist als tip om de bouwkundige keuring uit te laten voeren tijdens de bedenktijd. Wij hadden eigenlijk als voorbehoud in het bod opgenomen dat er niet meer dan € 5000 aan directe verbouwingskosten uit mogen komen. Makelaar gaf aan dat het tegenwoordig veel gebruikelijker is om de keuring tijdens de bedenktijd te doen, dan kun je altijd nog beslissen wat je met de informatie doet. Ga je er toch voor, verlaag je je bod of laat je het varen.

Als de verkopers juist heel huiverig doen tegenover de keuring zou ik als potentiëel koper afhaken. Dat kan wellicht nog hier in het Oosten (al is de markt ook nog aardig overspannen), maar als je een normaal/goed onderhouden huis hebt hoef je toch niks te vrezen van een keuring tijdens de bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-05 21:35
Iemand hier recent ervaring met de verkoop van een appartement zonder actieve VVE( (opstalverzekering is wel up to date en geregeld)? Heb je dit zelf opgelost door op eigen kosten een MJOP op te stellen bijv?

Ik begrijp van de verkopende makelaars dat dit wel een "dingetje" is tegenwoordig voor de financiering vanuit de potentiële kopers. Er zijn 2 opties: of 0.5% reserveren van de herbouwwaarde, of een MJOP opstellen.

Denk niet dat ik de andere 2 VVE leden kan "dwingen" om opeens geld opzij te zetten omdat ik mijn appartement wil verkopen, dus zie de MJOP route als meest realistisch nu.

Maar doe je dit dan pas als de koper/taxateur/bank erom vraagt, of op voorhand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 17:06

Kju

@Harrie_ ik kom ook altijd overeen om uiterlijk binnen de bedenktijd de uitkomsten van de keuring te hebben. Dat is praktischer dan een ingewikkeld voorbehoud en, belangrijker nog, het overeenkomen voor een bedrag voordat het voorbehoud in kan worden geroepen.
Dat er binnen de bedenktijd nog wordt ontbonden komt zo vaak voor, om allerlei redenen, de laatste keer dat ik dat mee maakte is het omdat de koper tijdens de bedenktijd akkoord op een bod kreeg op een andere woning.

@Laros88 het is geen dingetje. Veel banken financieren niet eens of stellen allerlei extra voorwaarden aan een appartement zonder actieve VVE.
Qua dwingen: a, je gaat toch verhuizen, wat boeit dat nog? B. De leden zijn verplicht om 0,5% van de herbouwwaarde te reserveren. Gaan ze daar niet mee akkoord, dan kan je naar de rechter stappen.
In de praktijk zie ik vaker dat er vlak voor de verkoop nog “even de VVE wordt geactiveerd”, men besluit om 0,5% herbouwwaarde te sparen en dat de bijdragen ingaan nadat de VVE is ingeschreven bij de KVK en de bankrekening is geopend. De meeste banken nemen daar al genoegen mee. Of er daarna nog daadwerkelijk gespaard wordt, dat weet niemand..
Edit: nog even toevoegen, het opstellen van een MJOP is niet voldoende. Je moet ook begroten en reserveren op basis van de MJOP waardoor de leden alsnog een bijdrage moeten betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kju op 11-08-2020 14:44 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-05 21:35
@Kju

Wellicht goed te melden dat het om 3 appartementen gaat in een VVE in de stad (dus geen complex). In de splitsingsakte is bepaald dat ieder zorgt voor eigen kozijnen, schilderwerk en gevel.

Eigenlijk is alleen het dak gemeenschappelijk deel en heeft dan een MJOP nodig.

Op dit moment worden dak problemen ad-hoc opgelost en daar is 100% van de VVE leden het mee eens. Conform Rijksoverheid is dat ook toegestaan bij >80%. Bron: https://www.rijksoverheid...rhoud-appartementengebouw

Ik lees vooral dat banken de MJOP of het reservefonds toetsen, maar er zijn meer opties toegestaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Laros88 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:41:
Iemand hier recent ervaring met de verkoop van een appartement zonder actieve VVE( (opstalverzekering is wel up to date en geregeld)? Heb je dit zelf opgelost door op eigen kosten een MJOP op te stellen bijv?

Ik begrijp van de verkopende makelaars dat dit wel een "dingetje" is tegenwoordig voor de financiering vanuit de potentiële kopers. Er zijn 2 opties: of 0.5% reserveren van de herbouwwaarde, of een MJOP opstellen.

Denk niet dat ik de andere 2 VVE leden kan "dwingen" om opeens geld opzij te zetten omdat ik mijn appartement wil verkopen, dus zie de MJOP route als meest realistisch nu.

Maar doe je dit dan pas als de koper/taxateur/bank erom vraagt, of op voorhand.
Wij zitten in een kleine VvE: ons huis is van ons, de winkel onder ons en het appartement boven ons is van een ander persoon. We zijn al vanaf het begin dat we er kwamen wonen ingeschreven bij de KvK, we maken een maandelijkse bijdrage over (ons breukdeel is 36/100, het zijne 64/100) waarvan we de opstalverzekering en wat kort slagwerk financieren. Voor grote renovaties (laatst het dak en het terras opnieuw laten doen, bij elkaar 20.000 euro) rekenen we (volgens de breukdelen) af van onze eigen rekeningen. Geen reserveringen dus, geen MJOP en volgens mij mag dat ook bij een kleine VvE waarin iedereen er hetzelfde over denkt

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Bockelaar schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:57:
zaten die voorwaarden in hun bod? en een bod is niks meer dan een eerste opening om in gesprek te komen. Je kunt die voorwaarde zo kneden als je hem hebben wil. Als je die keuring OK vindt kun je ook zeggen 'onder voorwaarde bouwkundige keuring met max 3000 direct te maken kosten' bijvoorbeeld.
Het is tenslotte een verkopersmarkt, je mag ook best vragen stellen hoor :)
Klopt maar als het bod boven de vraagprijs ligt dan hoef je niet echt een tegenbod te doen :D
(dat was bij ons het geval :) )

En nee dan heb ik het niet over een woning in grote steden die ver boven de vraagprijs verkocht worden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Frostbite op 13-08-2020 08:05 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Frostbite schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:04:
[...]

Klopt maar als het bod boven de vraagprijs ligt dan hoef je niet echt een tegenbod te doen :D
(dat was bij ons het geval :) )

En nee dan heb ik het niet over een woning in grote steden die ver boven de vraagprijs verkocht worden ;)
:? Je kunt net zo goed eisen stellen ook al is het boven de vraagprijs! Het is jouw huis en jouw verkoop :)

• Gijsje22
  • Niet online
Ook bij een bod boven de vraagprijs kan er zeker een (nog hoger) tegenbod gedaan worden. Zelf regelmatig meegemaakt, doe je een bod van 5.000 boven de vraagprijs krijg je gerust een tegenbod dat daar nog 10k boven zit.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tuurlijk kan dat maar ik zou dat doen als je weet dat er meerdere geïnteresseerden zijn of meerdere biedingen hebt. Dan kun je bij het een bepaald bod met gunstigere voorwaarden (niet eerder je huis uit moeten) een tegenbod doen.

Wij hadden het gevoel ook met de huizen in de buurt dat dit bod echt het beste was.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:55
Ik vind dit niet perse een red flag. Ik heb het zelf namelijk ook gedaan bij de aankoop van mijn apartement van 185k.

We hebben opgenomen dat als de kosten van de dingen die binnen 1 jaar gedaan moeten worden de 5000 euro over gaat, dat we dan mogen ontbinden. Het was namelijk een ex-woningbouw appartement en we wilden zeker weten waar we aan begonnen.

Dus het is zeker geen easy way out voor de kopers, tenzij je het bedrag extreem laag laat zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door jessy100 op 13-08-2020 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
Pfff, rond 18.00 komt onze op funda, ben benieuwd hoe het gaat! Begin nu toch wat gezonde spanning te krijgen...

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Gijsje22 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:32:
Ook bij een bod boven de vraagprijs kan er zeker een (nog hoger) tegenbod gedaan worden. Zelf regelmatig meegemaakt, doe je een bod van 5.000 boven de vraagprijs krijg je gerust een tegenbod dat daar nog 10k boven zit.
Als iemand mijn bod boven de vraagprijs zou "tegenbieden" zou ik hem/haar kei hard uitlachen en succes wensen.

Een collega heeft het meegemaakt en we hebben er op kantoor hard om gelachen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 13-08-2020 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:56

CeesKees

I rest my Kees

Gijsje22 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:50:
Pfff, rond 18.00 komt onze op funda, ben benieuwd hoe het gaat! Begin nu toch wat gezonde spanning te krijgen...
Afhankelijk van soort, locatie en vraagprijs van de woning ben ik geneigd om te zeggen... sit back en zet je champagne maar alvast koud.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Sport_Life schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:57:
[...]

Als iemand mijn bod boven de vraagprijs zou "tegenbieden" zou ik hem/haar kei hard uitlachen en succes wensen.

Een collega heeft het meegemaakt en we hebben er op kantoor hard om gelachen.
Tja, toch is dat in de Randstad best normaal tegenwoordig... Sterker nog: verkopende makelaar geven aan dat ze vraagprijs van 350k openen om een groter publiek te trekken, waarbij ze uitgaan van een verkoopprijs van 365-370...

Als iemand dus 355k biedt wordt het 'afgewezen' als in: er wordt tijdstip x op dag X aan alle geïnteresseerden gemaild waarop ze een uiterst bod kunnen indienen om mee te doen.

Waardeloze manier voor de kopers, ideaal voor de verkopers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

President schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:05:
[...]

Tja, toch is dat in de Randstad best normaal tegenwoordig... Sterker nog: verkopende makelaar geven aan dat ze vraagprijs van 350k openen om een groter publiek te trekken, waarbij ze uitgaan van een verkoopprijs van 365-370...

Als iemand dus 355k biedt wordt het 'afgewezen' als in: er wordt tijdstip x op dag X aan alle geïnteresseerden gemaild waarop ze een uiterst bod kunnen indienen om mee te doen.

Een hoger bod afwijzen vind ik nog heel anders dan een soort "tegenbod" indien het bod reeds boven de vraagprijs is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Gijsje22 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:32:
Er gebeuren momenteel heel gekke dingen op de woningmarkt.

Hier in de buurt stond een huis te koop voor 550.000.
Uiteindelijk voor 690.000 weggegaan. Echt bizar.
2 Vergelijkbare woningen in dezelfde straat waren voor rond 525.000 weggegaan een paar maanden geleden.

Blijkt dat die mensen er heel graag willen wonen.
Beide hoge functie, geen kinderen. Hebben een jacht en willen graag bij de jachthaven wonen.
En betalen ook nog eens contant.
Tegen zoiets is gewoon niet op te bieden 😳

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

jessy100 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:24:
[...]

Ik vind dit niet perse een red flag. Ik heb het zelf namelijk ook gedaan bij de aankoop van mijn apartement van 185k.

We hebben opgenomen dat als de kosten van de dingen die binnen 1 jaar gedaan moeten worden de 5000 euro over gaat, dat we dan mogen ontbinden. Het was namelijk een ex-woningbouw appartement en we wilden zeker weten waar we aan begonnen.

Dus het is zeker geen easy way out voor de kopers, tenzij je het bedrag extreem laag laat zetten.
Dat is niet waar we het over hadden. Jij hebt hebt over een voorbehoud op basis van bouwtechnische keuring met een grenswaarde van 5k in 1 jaar. We hadden het over een bouwtechnische keuring tijdens de wettelijke bedenktijd; de bedenktijd van 3 dagen na het tekenen van het voorlopig koopcontract waarbij je altijd en zonder reden mag ontbinden...

• Freeaqingme
Sport_Life schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:11:
[...]

Een hoger bod afwijzen vind ik nog heel anders dan een soort "tegenbod" indien het bod reeds boven de vraagprijs is.
Ik denk dat in de huidige markt (zeker in segment randstad, <600K euro) het woord 'vraagprijs' niet op z'n plaats is. Ik denk dat een 'bieden vanaf prijs' meer gepast zou zijn.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:49
President schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:05:
[...]

Jep, de zogenaamde Funda prijzen.
Net in een segment vallen waar meer vraag naar is en zo een grotere doelgroep bereiken.

• koentjuh
D-dark schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:39:
[...]

Jep, de zogenaamde Funda prijzen.
Net in een segment vallen waar meer vraag naar is en zo een grotere doelgroep bereiken.
Logisch toch? Uiteindelijk wil een verkoper zijn opbrengst minimaliseren dus zo veel mogelijk traffic genereren. Je bent dief van je eigen portemonnee als je het niet zo doet tegenwoordig.

Leuk voor de kopers? Nee, maar het is een verkopersmarkt op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Harrie_ schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:45:
[...]

Dat is niet waar we het over hadden. Jij hebt hebt over een voorbehoud op basis van bouwtechnische keuring met een grenswaarde van 5k in 1 jaar. We hadden het over een bouwtechnische keuring tijdens de wettelijke bedenktijd; de bedenktijd van 3 dagen na het tekenen van het voorlopig koopcontract waarbij je altijd en zonder reden mag ontbinden...
Maar wat eigenlijk als verkopers daar niet aan meewerken? Verkopers tekenen maandag, gaan lekker een week weg, bouwkundige keuring kan niet. Iemand dat wel eens meegemaakt?

* Kalentum heeft 2013 een huis gekocht, toen je na een eerste bezichtiging een keuring liet doen en daarna pas een bod deed...

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-05 21:17

Don Quijote

El Magnifico

Kalentum schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:38:
[...]

Maar wat eigenlijk als verkopers daar niet aan meewerken? Verkopers tekenen maandag, gaan lekker een week weg, bouwkundige keuring kan niet. Iemand dat wel eens meegemaakt?

* Kalentum heeft 2013 een huis gekocht, toen je na een eerste bezichtiging een keuring liet doen en daarna pas een bod deed...
Dan ontbind je de overeenkomst in je bedenktijd en ga je na een week weer met ze praten en het nog eens proberen.

• Kalentum
  • Nu online
Don Quijote schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:41:
[...]

Dan ontbind je de overeenkomst in je bedenktijd en ga je na een week weer met ze praten en het nog eens proberen.
Ja en dan mag je als koper weer het overbied circus in. Het is een verkopersmarkt dus als verkoper zeg ik dan ;w

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kalentum schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:38:
[...]

Als verkopers niet mee willen werken aan een bouwkundige keuring, moeten er bij kopers flink wat alarmbellen afgaan.
Onze makelaar had ook gewoon een sleutel ,dus vakantie is een slecht excuus ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
Sport_Life schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:02:
[...]

Als verkopers niet mee willen werken aan een bouwkundige keuring, moeten er bij kopers flink wat alarmbellen afgaan.
Onze makelaar had ook gewoon een sleutel ,dus vakantie is een slecht excuus ;).
Ja maar het ging om een bouwkundige keuring in die drie dagen bedenktij. Dus dat er nog even snel een bouwkundige keuring wordt gedaan. Als verkoper zou ik daar niet enthousiast aan mee doen. Immers als het reden is tot ontbinding van het koopcontract dan moeten kopers maar onderhandelen dat er een ontbindende voorwaarde is. Als verkoper wil je zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HPX
  • Nu online

HPX

Gisteren en vandaag een 3 tal makelaars langs gehad voor de verkoop van onze woning.
1 valt sowieso af (komt niet professioneel genoeg over, slechtere ervaringen vanuit onze vriendenkring gehoord, maar omdat wij ons nieuwe huis van hen kopen, en wij niet echt slechte ervaringen hebben gehad wel hen ook uitgenodigd voor een gesprek)

De 2 overgebleven partijen hebben ongeveer dezelfde kosten, en dezelfde insteek qua verkoopprijs.
Nu las ik hier wat verhalen over onderhandelen over de courtage, en daardoor loop ik met het idee om beide makelaars zodra ik op papier een definitief aanbod heb ontvangen, ze een mail te sturen met de kans om een final offer uit te brengen voor de verkoop.

Iemand al eens op deze manier gehandeld ? Voor's en tegens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiziger88
HPX schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:48:
Gisteren en vandaag een 3 tal makelaars langs gehad voor de verkoop van onze woning.
1 valt sowieso af (komt niet professioneel genoeg over, slechtere ervaringen vanuit onze vriendenkring gehoord, maar omdat wij ons nieuwe huis van hen kopen, en wij niet echt slechte ervaringen hebben gehad wel hen ook uitgenodigd voor een gesprek)

De 2 overgebleven partijen hebben ongeveer dezelfde kosten, en dezelfde insteek qua verkoopprijs.
Nu las ik hier wat verhalen over onderhandelen over de courtage, en daardoor loop ik met het idee om beide makelaars zodra ik op papier een definitief aanbod heb ontvangen, ze een mail te sturen met de kans om een final offer uit te brengen voor de verkoop.

Iemand al eens op deze manier gehandeld ? Voor's en tegens ?
Makelaars moet je behandelen zoals zij te werk gaan. Gewoon zeggen dat je al een aanbod van 1% incl btw hebt liggen, maar dat je het beste klik met hen had. Indien ze akkoord gaan met 1% dan gaan we ervoor anders houdt het op. Heeft voor mij gewerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
Reiziger88 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:07:
[...]

Makelaars moet je behandelen zoals zij te werk gaan. Gewoon zeggen dat je al een aanbod van 1% incl btw hebt liggen, maar dat je het beste klik met hen had. Indien ze akkoord gaan met 1% dan gaan we ervoor anders houdt het op. Heeft voor mij gewerkt. :)
Ik heb geloof ik echt geluk. Makelaar 1 doet het voor 3000 en 600 opstartkosten. Makelaar 2 doet het voor 1% en 595 opstartkosten.
Verqachten beide heel dicht tegen de 400k te komen of iets erover dus die van 3000 is wel echt goedkoop. Iemand die voor zichzelf is begonnen en dus niet een heel kantoor. Zo zie je maar weer wat je allemaal moet betalen voor de advertentiekosten van een makelaar, de lease wagens met reclame erop, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HPX
  • Nu online

HPX

Bedankt voor de antwoorden so far.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Tsja. Ik maak mijn keuze niet obv prijs maar meer gewoon op gevoel . Die 1.000 euro meer vind ik niet zo spannend als ik het vermoeden heb dat die makelaar er een betere prijs uit gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jawadde. En ik hoor hier in België tarieven van 3% passeren voor makelaars (2 % als je goed onderhandelt of meerdere panden in de verkoop kan doen). In België wordt er dan weer best wat verkocht zonder makelaar ook (zelf zowel aangekocht als verkocht zonder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
VidaR-9 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:44:
Tsja. Ik maak mijn keuze niet obv prijs maar meer gewoon op gevoel . Die 1.000 euro meer vind ik niet zo spannend als ik het vermoeden heb dat die makelaar er een betere prijs uit gaat krijgen.
Maar werkt het tegenwoordig wel zo? Is het niet gewoon simpel plaatsen op funda en daarna doet de gekke markt zijn werk? Kijkers die komen weten precies wat ze doen en wat ze moeten bieden tegenwoordig want hebben het al meerdere keren meegemaakt. Heb dus niet het idee dat de makelaar daar even 10k bij sprokkelt. Maar dat is mijn gevoel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HPX
  • Nu online

HPX

VidaR-9 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:44:
Wij maken ook onze keuze op gevoel.
Maar deze 2 zitten qua gevoel beide goed.
Dus daarom het idee om dan maar te kijken of ze zich op prijs willen onderscheiden van de ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 12:23
Ons huis staat nu een paar weken te koop (midden van het land + 500k) en de impact van die bezichtigingen in vakantietijd met drie kids is toch wel stevig.
Heb me daarnaast vooral verbaasd over de eerste kijkers die afhaakten op dingen die op de plattegrond al hadden kunnen zien.

[ Voor 159% gewijzigd door StevenK op 16-08-2020 08:14 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-05 22:23
StevenK schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 07:56:
Ons huis staat nu een paar weken te koop (midden van het land + 500k) en de impact van die bezichtigingen in vakantietijd met drie kids is toch wel stevig.
Heb me daarnaast vooral verbaasd over de eerste kijkers die afhaakten op dingen die op de plattegrond al hadden kunnen zien.
Herkenbaar... elke keer weer die 200m2+ schoonmaken terwijl de kinderen met natte zwemkleding in en uit rennen. Laat staan de tuin, het onkruid schiet omhoog terwijl je er naar kijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 20-05 20:25
StevenK schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 07:56:
Dat is dan zonde van je tijd zeg.
Hoe is het qua belangstelling zo in de vakantietijd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 13:11
Ons huis (jaren 20) is een tijdje geleden verkocht (Eindhoven), hieronder mijn ervaring.

Voor te koop zetten 2 makelaars uitgenodigd die wij hebben meegemaakt tijdens bezichtigingen in onze huizenjacht.
  • Makelaar 1: Loopt rond en denkt in mogelijkheden. Zie wellicht dingen die niet top zijn (bijv. niet geïsoleerde zolder), maar ziet dit als punten die hij aan kan halen bij de geïnteresseerden als mogelijke verbeteringen. Wil voordat hij een schatting aflevert, nog even extra onderzoek doen. Was nog iets minder bekend in Eindhoven. Richtprijs 379k.
    Makelaar 2: Loopt snel rond, ziet het huis "as is", voor 349k te koop, verwachte verkoop iets hoger.
    Courtage bij beiden 1,5% zonder opstartkosten.
Uiteindelijk voor makelaar 1 gekozen, hadden wij het beste gevoel bij dat zijn manier van werken het beste bij ons past, maar ook bij geïnteresseerden. Te koop gegaan met vraagprijs van 369k - voelde voor ons beter dan 379k. De 379k gaat net weer een psychologische grens (of 2) extra door en we wilden wel voldoende bezichtigingen hebben.

In totaal 9 bezichtigingen gehad. Vlak voordat we de tweede dag ingingen een bod ontvangen. Kopers wilden het in één keer goed doen. 375k + voorbehouden keuring (5.000 grens) en financiering. Voor ons een goede prijs en voelde geen noodzaak om de tweede dag af te wachten. Mondeling akkoord gegaan, want vertrouwen in de staat van onze woning + financiering van de kopers (na overleg makelaar). Bezichtigingen hebben we wel door laten gaan, voor het geval de kopers toch terug zouden trekken in de bedenktermijn.

Uiteindelijk koopovereenkomst getekend en dan kan het wachten beginnen. Eerst de keuring, zoals verwacht - geen noemenswaardige punten dus check.

Dan de financieringstermijn. Na 4 weken nog geen makelaar over de vloer gehad voor taxatie dus onze makelaar eens laten bellen met de kopers. Hypotheekadviseur had aangegeven dat het wel zou lukken met een Calcasa rapport, vandaar geen taxatie nodig. Uiteindelijk bleek toch een taxatie nodig. Beste man langgewenst, maar door de vertraging de vraag of we 2 weken uitstel op het financieringsvoorbehoud wilden geven. Dat was een tegenvaller, zekerheid is iets waar ik wel van houd in deze situaties en 6 weken wachten duurt al (te) lang. Uiteindelijk in overleg met onze makelaar 1 week uitstel gegeven onder het mom: zet je adviseur maar even onder druk om hard te gaan lopen en duwen bij de bank. Et voilà, na deze week was het rond :).

Wij zijn enorm tevreden over hoe onze makelaar alles heeft begeleid. Goede updates, presentatie huis was top maar ook communicatie richting kopers en later in het traject helder en praktisch. Dan is het de 1,5% wat mij betreft dik waard.

Uiteindelijk hebben wij ook nog een ontmoeting met de kopers gehad en dat maakt het geheel wel leuker. Nog even over gehad of ze wat dingen over wilden nemen (zoals raamdecoratie).

Al met al een soepel proces, met slechts een " hick-up". Vertrouwen in de kopers en makelaar heeft geholpen door ook niet te strak in de wedstrijd te zitten. Ook tevreden met de opbrengst. We hebben er 12 jaar gewoond dus wel goede overwaarde wat de hypotheek wat verminderd van onze nieuwe woning. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Goed om te lezen @m4yall :)

Onze makelaar kende we al van zijn vorige baan dus die klik was er al. Volledig vertrouwen in hem vanaf het begin dat scheelt gewoon. Ook de kosten die hij berekende waren voor ons gunstig.

Maar ons huis is dus voor een mooie prijs verkocht en van het weekend is de akte ondertekend. Nu drie dagen in spanning wachten of de koper zich niet bedenkt.

--
Bij ons nieuwe huis hebben we ook goed contact met de verkopers. Pas nog even langsgeweest om de kinderen het huis ook wilden zien. Gaat allemaal heel gemoedelijk. Ook zij waren blij dat wij ons huis goed hebben kunnen verkopen en niet extra hoeven te verhuizen.

Ik vernam ook net dat de andere buren ook contact op hebben genomen met onze makelaar :D

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1 ... 83 ... 193 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.