Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 84 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
Frostbite schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:28:
Goed om te lezen @m4yall :)

Onze makelaar kende we al van zijn vorige baan dus die klik was er al. Volledig vertrouwen in hem vanaf het begin dat scheelt gewoon. Ook de kosten die hij berekende waren voor ons gunstig.

Maar ons huis is dus voor een mooie prijs verkocht en van het weekend is de akte ondertekend. Nu drie dagen in spanning wachten of de koper zich niet bedenkt.

--
Bij ons nieuwe huis hebben we ook goed contact met de verkopers. Pas nog even langsgeweest om de kinderen het huis ook wilden zien. Gaat allemaal heel gemoedelijk. Ook zij waren blij dat wij ons huis goed hebben kunnen verkopen en niet extra hoeven te verhuizen.

Ik vernam ook net dat de andere buren ook contact op hebben genomen met onze makelaar :D
Gefeliciteerd!

Die drie dagen vond ik ook spannend, maar relativeren naar een eigen situatie helpt meestal. Hoeveel heb je zelf getwijfeld in deze drie dagen bij de aankoop van je nieuwe woning? :)

Bij onze nieuwe woning ook al meerdere keren langsgeweest inclusief kids - geen een mooie extra dimensie aan het proces als het allemaal zo goed kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:13
Weet niet helemaal of het hier thuis hoort maar zijn er nog tips/tricks om voor een taxatie pluspunten te scoren, met betrekking tot een hogere taxatiewaarde? Het gaat niet om om het huis verkopen, maar een taxatie om de hypotheek op te hogen voor de tuin uitbreiding (190m² extra)
Heb het huis 5 jaar geleden gekocht voor een prikkie, dus verwacht voldoende ophoging voor de hypotheek maar meer is altijd mooi meegenomen natuurlijk!

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JustinoFTW schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:53:
Weet niet helemaal of het hier thuis hoort maar zijn er nog tips/tricks om voor een taxatie pluspunten te scoren, met betrekking tot een hogere taxatiewaarde? Het gaat niet om om het huis verkopen, maar een taxatie om de hypotheek op te hogen voor de tuin uitbreiding (190m² extra)
Heb het huis 5 jaar geleden gekocht voor een prikkie, dus verwacht voldoende ophoging voor de hypotheek maar meer is altijd mooi meegenomen natuurlijk!
Een extra slaapkamer op zolder/zolder netjes afwerken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustinoFTW
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:12:
[...]

Een extra slaapkamer op zolder/zolder netjes afwerken?
Zolder is helemaal netjes en functioneert inderdaad als logeerkamer.
Kozijnen zijn netjes geverft, waren nogal geel. Verder kan ik zo even niks bedenken wat er mis mee zou moeten zijn. Denk dat ik mij druk maak om niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
JustinoFTW schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:48:
[...]

Zolder is helemaal netjes en functioneert inderdaad als logeerkamer.
Kozijnen zijn netjes geverft, waren nogal geel. Verder kan ik zo even niks bedenken wat er mis mee zou moeten zijn. Denk dat ik mij druk maak om niks
Meeste extra waarde haal je wanneer je of extra m2 woonruimte hebt kunnen realiseren of bijvoorbeeld erg hoge afwerking (of nieuwe badkamer bijv.) in het gehele huis.
Een nieuwe tafel en bank bijvoorbeeld neerzetten heeft 0 effect :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
Hier gaat ie morgen op Funda maar is ie vandaag op het interne makelaars netwerk geplaatst. Ik kreeg net bericht van onze makelaar dat de eerste kijkdag al vol zit en dat ze de 2de kijkdag al verlengt hebben.
Nu maar hopen dat er ook een koper tussen zit. Grote voordeel is dat er door vakantie geen direct concurrent te koop staat naast de onze. Dus geen aanbod maar wel veel vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HPX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 10:04

HPX

Hier vandaag opdracht gegeven aan de eerste makelaar die langs gekomen is.
Van de andere 3 makelaars was er nog 1 in de race, maar nadat die bij de eerste afspraak al te laat kwam, en vandaag het aanbod via mail zou bevestigen (wat niet gebeurd is) makelaar 1 maar gevraagd of ze nog iets wilden doen met de courtage.
Vlak erna werd ik gebeld dat ze er nog 0,2% af wilden doen, als ze vandaag de opdracht kregen.
Kort overlegd met m'n wederhelft, en aangezien ze door het laat reageren van de andere makelaar die nog in de race zat al enigszins de voorkeur hadden, akkoord gegeven.

Morgen maar eens horen wat de verdere stappen gaan worden, en wanneer de foto's e.d. gemaakt gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:44
Afgelopen weekeinde heel veel puntjes op de i aan het zetten geweest. Allerlei van de kleine dingetjes waarvan ik dacht ‘dat moet ik nog even een keertje fixen als ik me echt begin te vervelen’ nu in orde gemaakt. Kreeg van m’n wederhelft de terechte opmerking dat het ook wel een paar jaartjes eerder gefixt had kunnen worden :)
Vandaag zijn ze wezen inmeten, woensdag de foto’s. Begin komende week concept vanuit de makelaar en dan richting Funda. Erg benieuwd hoe het verloop zal zijn, betreft een woning in de buurt van het echte middelpunt van Nederland ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
Zo herkenbaar, afgelopen weken ook lopen klussen waarbij (ook vanuit mijzelf) de vraag werd gesteld “waarom niet eerder?”.
Voor de foto’s ook het halve huis leeg moeten halen waardoor we erachter kwamen dat het toch best ruim is 😂.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51

Don Quijote

El Magnifico

Bij menigeen heeft het huis er nog nooit zo goed uit gezien als wanneer het in de verkoop gaat :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustinoFTW
Martinusz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:55:
[...]

Meeste extra waarde haal je wanneer je of extra m2 woonruimte hebt kunnen realiseren of bijvoorbeeld erg hoge afwerking (of nieuwe badkamer bijv.) in het gehele huis.
Een nieuwe tafel en bank bijvoorbeeld neerzetten heeft 0 effect :P
Badkamer is in 2015 compleet gerenoveert, en vorig jaar een nieuwe douchecabine. Verder is het hele huis van top tot teen opgeknapt (stucwerk, nieuwe keuken, nieuwe deuren, nieuwe radiatoren, nieuwe vloer, stopcontacten etc) voordat ik het kocht door een opkoper/opknapper, dus los van een paar (nog) vergeelde kozijnen zit het allemaal wel goed dan.
Vandaag even alles (extra) schoongemaakt en opgeruimt zodat ook dat goed zit.

[ Voor 5% gewijzigd door JustinoFTW op 17-08-2020 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50
Don Quijote schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:06:
Bij menigeen heeft het huis er nog nooit zo goed uit gezien als wanneer het in de verkoop gaat :).
Hier net zo. Mijn ouders hebben het huis gekocht toen het gebouwd werd in 1989. Ik heb onder andere in twee ruimtes het tapijt dat er sinds de bouw lag vervangen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik lees al enige tijd mee en heb in het verleden wel eens wat gepost. Toen besloten niet te verkopen (viel weinig naar onze smaak terug te kopen voor een prijs die wij het waard zouden vinden).

Maar ik ga nu weer iets actiever meelezen hier en wellicht om wat adviezen vragen. Binnenkort zal ik namelijk een woning moeten verkopen... Helaas is er een familielid overleden en ben ik -samen met mijn neef- een erfgenaam. Neef en ik hebben beide al een woning en hebben dus geen behoefte om deze woning te betrekken (of over te nemen voor verhuur). Als straks al het papierwerk (hopelijk deze week) rond is, kunnen we de verkoop op gaan starten. Aangezien neef en ik beide >100 km van de te verkopen woning af wonen, willen we eigenlijk alles uit handen geven. Iemand nog tips voor een goede makelaar in Eindhoven? Aangezien neef en ik beide >100km weg wonen, willen we zo min mogelijk heen en weer reizen. Bezichtigingen e.d. willen we dus volledig via de makelaar laten verlopen, maar dan wil je wel een makelaar hebben die z'n vak verstaat en niet zo'n lapzwans is, die er weinig / geen moeite in steekt.

Ons idee is ook om foto's te laten maken met de inboedel (zodat je een beeld hebt hoe het er uit kan komen te zien in plaats van een lege woning). En na de foto's de inboedel op te ruimen / verkopen of de Kringloopwinkel blij maken. Of kan je dit pas beter doen, nadat het huis is verkocht? Zodat men bij bezichtigingen niet in een lege woning rondlopen (ik weet dat sommige mensen moeite hebben om dan een goed beeld te scheppen van de ruimtes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
BastaRhymez schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:10:
Ik lees al enige tijd mee en heb in het verleden wel eens wat gepost. Toen besloten niet te verkopen (viel weinig naar onze smaak terug te kopen voor een prijs die wij het waard zouden vinden).

Maar ik ga nu weer iets actiever meelezen hier en wellicht om wat adviezen vragen. Binnenkort zal ik namelijk een woning moeten verkopen... Helaas is er een familielid overleden en ben ik -samen met mijn neef- een erfgenaam. Neef en ik hebben beide al een woning en hebben dus geen behoefte om deze woning te betrekken (of over te nemen voor verhuur). Als straks al het papierwerk (hopelijk deze week) rond is, kunnen we de verkoop op gaan starten. Aangezien neef en ik beide >100 km van de te verkopen woning af wonen, willen we eigenlijk alles uit handen geven. Iemand nog tips voor een goede makelaar in Eindhoven? Aangezien neef en ik beide >100km weg wonen, willen we zo min mogelijk heen en weer reizen. Bezichtigingen e.d. willen we dus volledig via de makelaar laten verlopen, maar dan wil je wel een makelaar hebben die z'n vak verstaat en niet zo'n lapzwans is, die er weinig / geen moeite in steekt.

Ons idee is ook om foto's te laten maken met de inboedel (zodat je een beeld hebt hoe het er uit kan komen te zien in plaats van een lege woning). En na de foto's de inboedel op te ruimen / verkopen of de Kringloopwinkel blij maken. Of kan je dit pas beter doen, nadat het huis is verkocht? Zodat men bij bezichtigingen niet in een lege woning rondlopen (ik weet dat sommige mensen moeite hebben om dan een goed beeld te scheppen van de ruimtes).
Wat voor inboedel is het? Van oude mensen geweest? (lees donkere ouderwetse meubels en oude kleedjes etc..)
Ik zou liever een leeg huis zien dan een huis met ouwe meubels erin bijvoorbeeld, dus het ligt er een beetje aan hoe de inboedel eruit ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@Martinusz Nee, iemand die helaas te vroeg heen is gegaan...
Inboedel is verre van ouderwets, eerder modern! De "jonge generatie" zal het iets minder aanspreken, maar de 35+ kan het denk ik wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Is een lastige. Als het inderdaad prima meubelen zijn en het de woning een frisse uitstraling geeft dan kan het niet je smaak zijn, maar dan toont het wel de gezelligheid en mogelijkheden van de woning. Zou ik een pluspunt vinden denk ik.

Anderzijds, een geheel lege woning oogt optisch misschien nog veel ruimer maar vergt wel wat inbeeldingsvermogen van de potentiële kopers.

Ik denk dat een netjes ingericht en opgeruimde woning het prima zal doen bij verkoop. Al het overbodige eruit, bijvoorbeeld die ene grote kledingkast die zoveel mensen hebben. Lekker praktisch en logisch, maar dat vreet ontzettend veel ruimte natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
BastaRhymez schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:45:
@Martinusz Nee, iemand die helaas te vroeg heen is gegaan...
Inboedel is verre van ouderwets, eerder modern! De "jonge generatie" zal het iets minder aanspreken, maar de 35+ kan het denk ik wel waarderen.
Balen zeg, gecondoleerd :-(

Met de inboedel die je omschrijft zal het dan wel goed zitten.
Vaak zie je inderdaad huizen met meubels die ook al tientallen jaren oud zijn, oudbollig om het zo maar te noemen, wat veel mensen laat verder kijken (of het graag direct laat afvoeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:09
@BastaRhymez Als het meubilair in goede staat is, jullie er zelf even kritisch naar kijken en overbodige zaken wegdoen/vervangen: dan met meubels.

Zonder meubels kan a). over komen alsof het (zeer) snel verkocht moet worden en b). komt op mij altijd over als een ex-huurwoning, uitgeleefd door 9 Oostblokkers ofzo :P

Gecondoleerd!

[ Voor 4% gewijzigd door remzor op 18-08-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
Zijn er dan serieus mensen die afknappen op een huis om de meubels die erin staan? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 15:42
Zat, of de verkeerde kleur op de muren etc. Zijn genoeg mensen die niet door zulke dingen kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Roadman schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:36:
Zijn er dan serieus mensen die afknappen op een huis om de meubels die erin staan? :F
Er zijn vast mensen die verder klikken op Funda als er ouwe meuk staat ja :)
Het kan ook een zeker beeld geven, stoffig etc. als het er 'vies' uitziet, dan zal wellicht onderhoud etc ook nooit echt uitgevoerd zijn etc.

Ik ken een stel die zoeken naar huizen, maar die moet het liefst al zo ingericht zijn zoals ze zelf willen 7(8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Martinusz op 18-08-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:10
Martinusz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

Er zijn vast mensen die verder klikken op Funda als er ouwe meuk staat ja :)
Het kan ook een zeker beeld geven, stoffig etc. als het er 'vies' uitziet, dan zal wellicht onderhoud etc ook nooit echt uitgevoerd zijn etc.

Ik ken een stel die zoeken naar huizen, maar die moet het liefst al zo ingericht zijn zoals ze zelf willen 7(8)7
Maar meestal betekent een hoop oude meuk ook dat de basiszaken als vloeren, keuken, sanitair oude meuk zijn. Niet altijd natuurlijk, maar 9 vd 10x wel. Dus ja, dan klik ik ook door, maar dat komt dat door die basiszaken ipv de meubels.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Roadman schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:36:
Je zal je echt verbazen hoe mensen naar een woning kunnen kijken. Typische grootouder meubels kunnen bij mensen de indruk wekken dat het hele huis wel verouderd zal zijn omdat de inrichting dat is, die kijken niet verder dan de eerste indruk. Een huis kan afvallen omdat ze de vloertegels lelijk vinden terwijl je daar zo een PVC vloertje overheen knalt. Of de keuken die niks is terwijl je voor 6k een compleet nieuwe keuken hebt die het hele huis omhoog haalt.

Maar een huis zonder meubels kan weer als zeer klein over komen omdat ongemeubileerde kamers nu eenmaal kleiner ogen dan gemeubileerd. Wij waren al verhuisd maar de makelaar wilde dat we de keukentafel en twee kasten nog even lieten staan omdat we uit een relatief kleiner huis kwamen maar die meubels wel lieten zien hoe de ruimte alsnog optimaal ingedeeld kan worden. Dan zie je pas dat in die hoek prima een eettafel met vier stoelen past.

Daarnaast kan in veel huizen het even zitten op de bank al een enorm verschil maken. In mijn vorige huis kon je vanaf de bank pas goed zien dat je vrij weg kijkt omdat het een hoekhuis is, als je staat is dat een stuk lastiger.

Dus @BastaRhymez ik zou wat essentiele grote meubels laten staan. De rest kan je prima opruimen maar een bankstel, TV meubel en eettafel doen het toch wel goed. En een bed in de master bedroom ook zodat je goed kan zien hoe ruim die kamer is. Ook dit kan je natuurlijk uitbesteden aan een makelaar, die kunnen ook prima een verhuisbedrijf inschakelen om de rest van de meubels te verhuizen of met de lokale kringloop schakelen als dat de voorkeur heeft. Maar dat alles heeft natuurlijk wel een prijskaartje, die kosten worden doorbelast.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:17
Aangezien neef en ik beide >100 km van de te verkopen woning af wonen, willen we eigenlijk alles uit handen geven. Iemand nog tips voor een goede makelaar in Eindhoven? Aangezien neef en ik beide >100km weg wonen, willen we zo min mogelijk heen en weer reizen. Bezichtigingen e.d. willen we dus volledig via de makelaar laten verlopen, maar dan wil je wel een makelaar hebben die z'n vak verstaat en niet zo'n lapzwans is, die er weinig / geen moeite in steekt.

Gecondoleerd ten eerste.

Ligtvoet, Soetens wellicht. Die zie ik vaak voorbij komen. Zou je een PB willen sturen mbt tot het huis, zitten te kijken naar een andere woning en liefst een opknapper :)

Ik zou de inboedel laten staan tot na de bezichtingen, anders hebben veel mensen toch moeite met het indelen van een huis. Plus ze zien dan opeens vanalles wat ze normaal niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Begreep van onze makelaar dat interieur wel degelijk meespeelt (er was namelijk de mogelijkheid dat onze buurman tegelijk zijn huis op funda ging zetten als wij)
Zo had ze ooit een opendag bij 2 dezelfde type huizen in dezelfde straat (zaten 10 huizen tussen). Alleen interieur, badkamer en keuken verschilde.
Dan denk je dat als je huis 1 gaat bekijken dat men dan ook even doorloopt naar de andere maar op de gehele dag was er maar 1 stel dat beide bezocht. Alle andere kijkers waren verschillende type mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Iemand nog tips voor een goede makelaar in Eindhoven?
Toen wij op zoek waren naar een huis in regio Eindhoven hadden we Tim bij een huis als verkoopmakelaar. Dat huis uiteindelijk niet gekocht maar om er later “tussen te komen” besloten om hem in te schakelen als aankoopmakelaar. Geen gladde verkoper maar gewoon een relaxte nuchtere gast. Toen werkte hij nog bij Hypodomus maar inmiddels zelfstandig en aangesloten bij ERA: https://www.erafocus.nl/team/tim-de-rouw/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 12:01
Hier komt ons huis deze week op Funda. Even mijn ervaringen. Het is toch even flink wat werk om alles op te ruimen (vooral met 35 graden...). Ik heb een opslagbox gehuurd die helemaal vol staat. Tip is om dit ruim te rekenen, ze zijn vaak hoger dan breed en je kan maar tot een bepaalde hoogte goed dozen stapelen...

Foto's zijn gemaakt en data voor eerste bezichtigingen staan gepland, ik ben echt heel benieuwd hoe het gaat lopen, het is Utrecht centrum dus zou hard kunnen gaan.

Verder wel blij dat we een verkoopmakelaar hebben ingeschakeld, zit om de hoek en heeft veel ervaring met deze woningen en buurt. Kost wel wat (0,9% courtage bij prijs rond 575k) maar alles zelf regelen was echt wat teveel geweest. Heb hier wel over nagedacht.

Zijn zaken als wat te eten of koffie bij bezichtigingen nog iets waar je wat mee moet doen? Gebeurd dat nog wel in de huidige markt waarbij 8 kijkers in een ochtend het huis doorgaan? Ik heb eerder ergens en woning bezichtigd en kreeg een stuk appeltaart en koffie en heb daarmee de halve woning doorgelopen en dat gaf alleen maar gedoe en afleiding.

Verder heb wel het idee dat er komende weken relatief meer woningen online komen, omdat iedereen even de vakantie afgewacht heeft. Wij niet specifiek, het kwam gewoon zo uit, maar ik heb natuurlijk liever dat de eventuele kopers niet op vakantie zijn. Hebben jullie hetzelfde idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Mijn ervaring nu is (zeker ivm corona) dat je als koper eigenlijk helemaal niets ma aanraken dus ook geen kopje 😉
Bij het huis dat wij gekocht hebben kregen we handschoenen aan en de bezichtiging ervoor was “liever niets aanraken” (maar dit was wel april/mei dus tijdens lockdown).
Bij ons hebben ze nu ook maar een half uur dus weinig tijd voor de kopers op uitgebreid koffie te doen.
Evt koffie/thee en een glas voor water klaarzetten voor de makelaar is voldoende denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Zeker in deze bizarre tijden op de huizenmarkt én corona zou ik geen koffie/thee/gebak klaar zetten. Geeft inderdaad alleen maar gedoe en gaat er volgens mij echt niet voor zorgen dat je je huis sneller/beter verkoopt eerlijk gezegd.

Ik persoonlijk zou het (ook buiten deze bizarre tijden/corona) niet aannemen. Ik kom daar om het huis te bekijken, niet voor een theekransje.

Als de makelaar de hele dag in je huis vertoeft voor bezichtigingen kun je hem natuurlijk wel even het koffiezetapparaat en de koektrommel aanwijzen, die zal ook af en toe pauze nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 19:00

Allereerst gecondoleerd en veel sterkte! Ik kan me goed voorstellen dat een dergelijk verkoopproces dan iets is wat je goed wil regelen, maar niet teveel met de details rekening wil houden.

Ik las hieronder al de tips Soetens en Ligtvoet. Zijn beiden goede makelaars en bekend in Eindhoven en afhankelijk waar het huis staat wellicht zelfs zeer bekend met de wijk wat het nog wat makkelijker kan maken.

Zelf hebben wij onze woning verkocht met Dwars Makelaars (Eugene was de aangewezen makelaar voor regio Eindhoven). Wat minder bekend in Eindhoven, maar presentatie vind ik zelf erg goed en zijn stijl beviel ons ook goed.

Tav meubels - aangezien je al aangeeft dat het niet enorm oud is zou ik altijd eerst voor met meubels kiezen. Ruimtes zijn dan beter in te schatten ipv lege ruimtes. Daarnaast doet een lege ruimte (voor mij) vaak ook vermoeden dat het al langer te koop staat.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 16:33
JelleMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:51:
Zijn zaken als wat te eten of koffie bij bezichtigingen nog iets waar je wat mee moet doen? Gebeurd dat nog wel in de huidige markt waarbij 8 kijkers in een ochtend het huis doorgaan? Ik heb eerder ergens en woning bezichtigd en kreeg een stuk appeltaart en koffie en heb daarmee de halve woning doorgelopen en dat gaf alleen maar gedoe en afleiding.
Wij hebben bij de bezichtigingen een kan koud water en wegwerpbekers neergezet, maar ook een flesje handalcohol. Er werd met de hitte goed gebruik van gemaakt. We hebben het niet actief aangeboden, maar aan de kijkers (en de makelaar!) gelaten om hier indien nodig gebruik van te maken.

Verder dan dat zou ik zeker niet gaan - kijkers krijgen gemiddeld een minuut of 20-30 om naar je huis te kijken en als je binnen die tijd ook nog een punt appeltaart naar binnen moet schuiven wordt het allemaal wel heel erg krap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Iedereen bedankt voor de condoleance en de reacties (ook via pm).

Wij zijn nu eerst in afwachting van de notaris, totdat we verdere acties mogen gaan doen. De aanbevelingen voor de makelaars nemen we mee en met een aantal zullen we t.z.t. contact gaan opnemen :Y
Met de makelaar zullen we ook kijken, wat de beste "verkoopstrategie" is (huis leeghalen of niet).

Zelf neig ik naar de basis laten staan en alle overbodige spullen er uit te halen. Als we toch door de (persoonlijke) bezittingen heen moeten gaan, kunnen we meteen al wel wat opruimen / weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

JelleMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:51:

Voor een 1e bezichtiging zou ik daar ook niet op zitten te wachten (tenzij het een open huizen dag is). Maar bij een 2e op zich wel, want daardoor wordt je eigenlijk gedwongen even rustig te gaan zitten en dan ziet een woning er opeens heel anders uit. Iets waar niet iedereen uit zichzelf aan denkt om te doen...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 15:27
Zelf neig ik naar de basis laten staan en alle overbodige spullen er uit te halen.
Dit is waarschijnlijk het beste idee. Ik heb dat net met mijn eigen huis gedaan, van stiliste en de makelaar. Ongeveer een helft van spullen is nu in een ingehuurde opberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
Wij nog bezig met de zoektocht naar een makelaar, nu valt het mij dat er best veel verschillende kwaliteit qua foto's tussen de makelaars zitten. Met een makelaar waar wij een goede klink mee hadden had niet echt denderende foto's.

Wat vinden jullie van de volgende foto's voor mij sprongen ze er echt uit of is hier overdreven aan geshopt?

https://www.funda.nl/koop...079688-voorstadslaan-148/
https://www.funda.nl/koop...48-berg-en-dalseweg-38-c/

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Morpheusk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:33:
Wij nog bezig met de zoektocht naar een makelaar, nu valt het mij dat er best veel verschillende kwaliteit qua foto's tussen de makelaars zitten. Met een makelaar waar wij een goede klink mee hadden had niet echt denderende foto's.

Wat vinden jullie van de volgende foto's voor mij sprongen ze er echt uit of is hier overdreven aan geshopt?

Het lijkt mij dat de lucht wel wat bewerkt is. Zeker bij die 2e (appartement) zie je de ene keer veel wolken en daarna weer strak blauwe hemel...
Maar de foto's zien er wel goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:08
Misschien is dit iets persoonlijks, maar ik heb een gruwhekel aan de HDR-style fotos waar alle kleuren als een soort waas naar voren spatten.

Als ik zulke foto's zie, heb ik meteen een stuk minder interesse in het huis (en ja ik weet het, het huis zelf is er niet anders door...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
Basekid schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:43:
Misschien is dit iets persoonlijks, maar ik heb een gruwhekel aan de HDR-style fotos waar alle kleuren als een soort waas naar voren spatten.

Als ik zulke foto's zie, heb ik meteen een stuk minder interesse in het huis (en ja ik weet het, het huis zelf is er niet anders door...)
Inderdaad het huis verandert er niet door en foto's zouden eigenlijk niet veel uit moeten maken, voor mij persoonlijk niet. Maar voor het merendeel van de mensen wel denk ik.

Zou jij bij deze foto's meer interesse hebben?

https://www.funda.nl/koop...857968-saturnusstraat-37/
https://www.funda.nl/koop...johannes-vijghstraat-5-7/

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Probleem is, als de foto’s te goed zijn kan het in het echt eigenlijk alleen maar tegenvallen. Teveel geshopt valt ook echt wel op. Heb dan zelf altijd het idee dat ze het mooier voor willen stellen dan het in werkelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:17
Hier denk ik gelijk dat iemand zelf zijn huis verkoopt |:( Slechte foto's, en ook te veel (hoezo van binnenkant deur portier of close up van open haard die op vorige foto er exact zelfde op staat..)

Ik vond die andere goed, behalve de volgorde van die bovenwoning (trap en gang later in de serie, eerst de goede punten laten zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:08
Morpheusk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:52:
[...]

Inderdaad het huis verandert er niet door en foto's zouden eigenlijk niet veel uit moeten maken, voor mij persoonlijk niet. Maar voor het merendeel van de mensen wel denk ik.

Zou jij bij deze foto's meer interesse hebben?

https://www.funda.nl/koop...857968-saturnusstraat-37/
https://www.funda.nl/koop...johannes-vijghstraat-5-7/
Ja hoor. Die vallen allenzinds mee.

Wat ik een beetje bedoel is dit soort (maar heb erger gezien):

https://www.funda.nl/koop...41944766-maatweg-3/#foto1
https://www.funda.nl/koop...944766-maatweg-3/#foto-24
https://www.funda.nl/koop...1944766-maatweg-3/#foto-2

Alsof er een laagje wax overheen is gegoten ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustinoFTW
JustinoFTW schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:08:
[...]

Badkamer is in 2015 compleet gerenoveert, en vorig jaar een nieuwe douchecabine. Verder is het hele huis van top tot teen opgeknapt (stucwerk, nieuwe keuken, nieuwe deuren, nieuwe radiatoren, nieuwe vloer, stopcontacten etc) voordat ik het kocht door een opkoper/opknapper, dus los van een paar (nog) vergeelde kozijnen zit het allemaal wel goed dan.
Vandaag even alles (extra) schoongemaakt en opgeruimt zodat ook dat goed zit.
Gister de taxateur over de vloer gehad. Vrij strikt, dus liet niet echt los wat hij er van vond (los van, ziet er prima uit)
Kreeg nog de vraag of ik zonnepanelen had, maar hij dacht van niet. Terwijl hij toch echt langs 16 panelen is gelopen :+
Een deze dagen het taxatierapport, dus we gaan het meemaken.

Verwijderd

Wij zijn ook gestart met het verkopen van onze woning. De NVM-vragenlijst die we moeten invullen heeft 2 delen. Een deel voor de koper en een deel voor tussen de verkoper en makelaar.

In het deel wat alleen de makelaar te zien krijgt staat een vraag of we overlast ervaren.

Het lijkt me toch dat de koper dat ook wilt weten? Waarom staat dat alleen op het makelaars deel?

Wij ervaren soms overlast tijdens het mooi-weer-seizoen aangezien de achterburen nogal dicht op ons zitten en het sociale huur betreft met wat aso's. Overlast is geschreeuw en soms harde muziek.

We willen aan onze meldingsplicht voldoen, dus als we dit op de vragenlijst zetten hebben we dat gedaan. Alleen heeft de koper daar niks aan, wat op zich in ons voordeel is.

We gaan dit ook nog met de makelaar bespreken. Maar ik ben bang dat hij zegt: "Vul maar niks in. "

Dan is hij namelijk niet verantwoordelijk omdat ik niks heb gemeld. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:47
overlast is een interpreteerbaar begrip. De ene heeft overlast van een vlinder die in de zomer langs vliegt, bij de ander kun je 24x7 met drilboren in de fundering tekeer gaan zonder klachten.
'Gewone' leefgeluiden zou ik niet opschrijven als overlast.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Kalentum
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:39:
Wij zijn ook gestart met het verkopen van onze woning. De NVM-vragenlijst die we moeten invullen heeft 2 delen. Een deel voor de koper en een deel voor tussen de verkoper en makelaar.

In het deel wat alleen de makelaar te zien krijgt staat een vraag of we overlast ervaren.

Het lijkt me toch dat de koper dat ook wilt weten? Waarom staat dat alleen op het makelaars deel?

Wij ervaren soms overlast tijdens het mooi-weer-seizoen aangezien de achterburen nogal dicht op ons zitten en het sociale huur betreft met wat aso's. Overlast is geschreeuw en soms harde muziek.

We willen aan onze meldingsplicht voldoen, dus als we dit op de vragenlijst zetten hebben we dat gedaan. Alleen heeft de koper daar niks aan, wat op zich in ons voordeel is.

We gaan dit ook nog met de makelaar bespreken. Maar ik ben bang dat hij zegt: "Vul maar niks in. "

Dan is hij namelijk niet verantwoordelijk omdat ik niks heb gemeld. :+
Er is wat jurisprudentie over. Een iets extremere situatie misschien maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:47
die zaak gaat over ernstige overlast, dat is borrelende buren die tijdens het mooi-weer-seizoen wat harder praten en muziek draaien echt niet lijkt mij.

Maar je hebt gelijk: laat het aan de makelaar over, en leg dat vast, dan is het zijn risico ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Verwijderd

Het is overigens ook de enige jurispudentie die erover te vinden valt. En het is wel een erg specifieke en bijzondere zaak imho.

Ik zie overigens regelmatig vrij lage courtages voorbij komen. Is het gebruikelijk dat we praten over courtages excl. btw hier? :+

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
"Alles wat je in deze lijst invult kan tegen je gebruikt worden"

Dat was ongeveer de strekking van de diverse makelaars die ik gesproken had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:18:
"Alles wat je in deze lijst invult kan tegen je gebruikt worden"

Dat was ongeveer de strekking van de diverse makelaars die ik gesproken had.
Dat is een makelaar die zichzelf indekt, zodat hij achteraf kan zeggen: Ja maar je hebt het mij niet gemeld(lees: op de vragenlijst ingevuld), dus kon ik het ook niet aan de koper melden.

En dan doel ik op deel 1 van de vragenlijst, tussen verkoper en makelaar. :)

• Togi
De 3 kijkdagen zitten vol en ze konden er nog een paar dagen vullen.
Grappig ook om te horen dat veel mensen niet doorhebben hoe snel de markt op dit moment is en hoe snel je wel niet moet reageren. Klanten van de makelaar die de dag (afgelopen maandag) voordat hij op funda (dinsdag) kwam al benaderd werden en dan vandaag bellen dat ze willen kijken en verbaasd zijn dat ze te laat zijn.

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
Bij mij begint aanstaande maandag het verkoop avontuur. Ik koop zelf via de welbekende Slimmer Kopen constructie bij de Trudo in Eindhoven en ga rond Januarie naar een nieuwbouwwoning. Nu moet er dus een aanbod komen. Gelukkig is er recentelijk een appartement verkocht hier voor 195k dus ik weet ongeveer waarop ik kan en ga rekenen, maar ik ben benieuwd hoeveel moeite ik moet doen om een eerlijk getal te krijgen bij ze.

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-09 21:42
Dengra schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:51:
Ons huis is vandaag online gegaan op de site van de makelaar. Morgen op Funda.

Hogere prijsklasse dus we zijn heel benieuwd hoeveel belangstelling er zal zijn...
Inmiddels zijn we 6 weken onderweg en hebben we na zo'n 8-tal bezichtigingen deze week het eerste bod ontvangen, vandaag ook overeenstemming bereikt!

• VicTheTrader
Hier gaan we morgen op Funda. De foto's en de tekst zijn klaar, geen reden meer om meer te wachten. Spannend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51

Don Quijote

El Magnifico

Dengra schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:57:
[...]

Inmiddels zijn we 6 weken onderweg en hebben we na zo'n 8-tal bezichtigingen deze week het eerste bod ontvangen, vandaag ook overeenstemming bereikt!
Niet in de randstad? Of hogere prijsklasse als in +1,5M?
8 bezichtigingen in zes weken klinkt weinig?

In ieder geval gefeliciteerd!

[ Voor 4% gewijzigd door Don Quijote op 20-08-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HPX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 10:04

HPX

Hier komen ze vandaag de foto's maken.
Zeer benieuwd of we nog veel dingen moeten verplaatsen of opruimen voor de foto's
Verwacht dat we niet te veel hoeven te doen, ons huis is verre van overvol.
Gisteren nog ff grondig gepoetst en alvast wat losse rommeltjes opgeruimd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dengra
Don Quijote schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:13:
[...]

Niet in de randstad? Of hogere prijsklasse als in +1,5M?
8 bezichtigingen in zes weken klinkt weinig?

In ieder geval gefeliciteerd!
Een dorp tegen Rotterdam aan dus wel in de randstad.

We hebben 3 makelaars over de vloer gehad. Twee adviseerden om het voor 699.000 te koop te zetten. Het is niet vrijstaand en 7 ton was echt de max.

De derde zei dat in zijn ervaring er bij deze prijzen wel onderhandeld werd. 'Als je het voor 7 ton te koop zet ben je het waarschijnlijk binnen een week kwijt maar heb ik het gevoel dat er meer in zat.' Dus hebben we zijn advies gevolgd. We hebben het voor 750.000 te koop gezet en nu overeenstemming voor 730.000. We zijn er enorm blij mee!

De eerste week hadden we 5 bezichtigingen, in de bouwvak was het stil en nu de afgelopen week weer 3. Er is er nog 1 afgebeld. Niet de praktijken als in Den Haag centrum maar ik denk dat dit best representatief is voor woningen in deze prijsklasse die niet gelegen zijn in centra van populaire steden. En we hebben de vraagprijs hoog ingestoken.

[ Voor 3% gewijzigd door Dengra op 21-08-2020 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:09:

Ik zie overigens regelmatig vrij lage courtages voorbij komen. Is het gebruikelijk dat we praten over courtages excl. btw hier? :+
Nee sterker nog een makelaar mag er ook niet over praten want die moet altijd inclusief BTW aan de consument melden.
Het blijft dus nog steeds een ordinaire truc van de makelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
Sinds vandaag zitten we op Funda. Twee bezichtigingen staan al ingepland, ik heb geen idee of dat mee of tegen valt, in de eerste twee uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
Morpheusk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:33:

De foto's van het tweede huis zijn gemaakt door Zibber en niet door de makelaar zelf (Rob Disbergen bijvoorbeeld laat het ook door Zibber doen, maar je kan ook een duurdere partij nemen (scheelt iets van 700 euro ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VicTheTrader schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:11:
Sinds vandaag zitten we op Funda. Twee bezichtigingen staan al ingepland, ik heb geen idee of dat mee of tegen valt, in de eerste twee uur.
Vakantieperiode is voorbij. Afgelopen maandag barstte bij ons "de bom". Zet je maar vast schrap als je in een populaire buurt woont. Maandag gaat het echt los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiziger88
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 19:53
Dengra schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:02:
[...]

Een dorp tegen Rotterdam aan dus wel in de randstad.

We hebben 3 makelaars over de vloer gehad. Twee adviseerden om het voor 699.000 te koop te zetten. Het is niet vrijstaand en 7 ton was echt de max.

De derde zei dat in zijn ervaring er bij deze prijzen wel onderhandeld werd. 'Als je het voor 7 ton te koop zet ben je het waarschijnlijk binnen een week kwijt maar heb ik het gevoel dat er meer in zat.' Dus hebben we zijn advies gevolgd. We hebben het voor 750.000 te koop gezet en nu overeenstemming voor 730.000. We zijn er enorm blij mee!

De eerste week hadden we 5 bezichtigingen, in de bouwvak was het stil en nu de afgelopen week weer 3. Er is er nog 1 afgebeld. Niet de praktijken als in Den Haag centrum maar ik denk dat dit best representatief is voor woningen in deze prijsklasse die niet gelegen zijn in centra van populaire steden. En we hebben de vraagprijs hoog ingestoken.
Ik vraag me wel af.. Als je in deze prijsklasse zit. Wat is de reden van verkoop? De stap naar een vrijstaande woning? Meestal zijn de meeste mensen gewoon tevreden, tenzij ze kleiner gaan wonen vanwege pensioen etc toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

Vakantieperiode is voorbij. Afgelopen maandag barstte bij ons "de bom". Zet je maar vast schrap als je in een populaire buurt woont. Maandag gaat het echt los.
Het is wel een populaire buurt maar de woning is een beetje specifiek, en ligt aan de drukke weg, dus we verwachten ook minder dan gemiddeld interesse.

Toch hoop ik dat je over maandag gelijk heb :) de teller staat nu op 4 ingeplande bezichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Laatst online: 13-12-2024
Als de financiering nog niet rond is bij de kopende partij, wie mag dan uitstel verlenen? De verkoopmakelaar vanuit zichzelf? Of moet dit altijd in overleg met de verkopende partij gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:07

CeesKees

I rest my Kees

De makelaar fungeert slechts als filter/ doorgeefluik.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:49

vanDaal

-ismeereentje

Reiziger88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:26:
[...]

Ik vraag me wel af.. Als je in deze prijsklasse zit. Wat is de reden van verkoop? De stap naar een vrijstaande woning? Meestal zijn de meeste mensen gewoon tevreden, tenzij ze kleiner gaan wonen vanwege pensioen etc toch?
In mijn geval was dat de stap van een tussenwoning in de stad met kleine tuin (650K) naar een vrijstaand huis met grote tuin in een dorp net buiten de stad (800K), 2.5 jaar geleden. De belangrijkste reden was vanwege kleine kinderen. In principe zouden we hier best lang kunnen wonen. Maar aangezien ik het leuk vind om aan mijn huis te sleutelen en dat op een gegeven moment wel klaar is, hou ik de huizenmarkt altijd in de gaten. Wellicht dat ik dan mijn huidige huis inruil voor eentje met nieuwe mogelijkheden :). De komende vijf jaar zal dat zeker niet gebeuren overigens... zeg ik nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mierenfokker schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:39:
Als de financiering nog niet rond is bij de kopende partij, wie mag dan uitstel verlenen? De verkoopmakelaar vanuit zichzelf? Of moet dit altijd in overleg met de verkopende partij gebeuren?
Alleen de verkoper kan dat uitstel verlenen. Die kan kiezen: uitstel, of ontbinden. De makelaar heeft natuurlijk een adviserende rol, maar is daarnaast alleen oneerbiedig gezegd "de boodschappenjongen".

Of je dat uitstel gaat krijgen, hangt waarschijnlijk vooral af van hoeveel uitstel je vraagt. Gok dat de meeste mensen niet moeilijk zullen doen over een paar dagen of 1 week. Als je om meer vraagt, kan ik me voorstellen dat dat wel wat doet met het vertrouwen in een goede afloop en dan kan het weleens klaar zijn.

Er is "iets" mis als die financiering nog niet rond is in de standaard 6 weken. Dat kan een klein onhandigheidje zijn (adviseur die zaken niet overgedragen heeft aan een vakantie-vervanger en daardoor vertraging bijvoorbeeld), maar het kan ook duiden op problemen met het verkrijgen van financiering (en da's ernstiger).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:48
[...]

In die prijsklasse heb je in bepaalde steden nog steeds een 'krappe' tussenwoning met kleine tuin. Als je dan 3 of meer kinderen hebt groei je vaak gewoon uit het huis. Vroeger kocht je voor 700k een villa. Die tijden zijn echt voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
koentjuh schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:04:
[...]

In die prijsklasse heb je in bepaalde steden nog steeds een 'krappe' tussenwoning met kleine tuin. Als je dan 3 of meer kinderen hebt groei je vaak gewoon uit het huis. Vroeger kocht je voor 700k een villa. Die tijden zijn echt voorbij :)
Ons huis is 200m2+ dus dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
[...]

Wij besloten om verder te gaan kijken omdat we nog een hypotheekrente van 3,4 % hebben. De keuze was openbreken met een boete van 70k of verhuizen. We hebben een kavel gekocht en gaan nu vrijstaand bouwen. De ligging van het nieuwe huis is niet per se beter, het huis wordt ook iets kleiner. Maar straks hebben we een lagere hypotheeklast voor een gloednieuw huis met zonnepanelen en warmtepomp, dus veel lagere stookkosten, waar we theoretische gezien de komende 20 jaar geen onderhoud aan hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Dengra op 21-08-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:48
Dengra schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Wij besloten om verder te gaan kijken omdat we nog een hypotheekrente van 3,4 % hebben. De keuze was openbreken met een boete van 70k of verhuizen. We hebben een kavel gekocht en gaan nu vrijstaand bouwen. De ligging van het nieuwe huis is niet per se beter, het huis wordt ook iets kleiner. Maar straks hebben we een lagere hypotheek met een gloednieuw huis met zonnepanelen en warmtepomp dus veel lagere stookkosten, waar we theoretische gezien de komende 20 jaar geen onderhoud aan hebben.
Slim :) Die 70k kan je dan inderdaad beter stoppen in een nieuwe woning. Klinkt als een logische stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
VicTheTrader schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:11:
Hangt sterk van de buurt af.
Hier ging ie op dinsdag ochtend op funda en maandag intern. Maandag zat dag 1 al vol en dinsdag om 10 uur dag 2 met voldoende reserves voor dag 3.
Dag 3 zat dinsdag begin van de middag ook vol. Totaal iets van 28 bezichtigingen gepland en er is nog een lange reserve lijst.

Maar dat hadden wij ook met het huis wat wij gekocht hebben. Vrijdag ochtend funda en vrijdag middag gereageerd en wij stonden al op de reserve lijst (30 kijkers).
Gelukkig kwam er een plekje vrij en door de relatie met de verkoopmakelaar (was ook onze aankoopmakelaar in eerdere trajecten en is nu ook de verkoopmakelaar van ons huis) hadden wij een streepje voor en mochten we kijken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-09 12:50

ChUcKiE

Dus........

Ja bizar deze tijden, zit funda in de gaten te houden als of er een iBOOD hunt aan de gang is en je wacht op een voorbijkomende box 😂

[ Voor 20% gewijzigd door ChUcKiE op 21-08-2020 15:25 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
Togi schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:08:
[...]

Hangt sterk van de buurt af.
Hier ging ie op dinsdag ochtend op funda en maandag intern. Maandag zat dag 1 al vol en dinsdag om 10 uur dag 2 met voldoende reserves voor dag 3.
Dag 3 zat dinsdag begin van de middag ook vol. Totaal iets van 28 bezichtigingen gepland en er is nog een lange reserve lijst.

Maar dat hadden wij ook met het huis wat wij gekocht hebben. Vrijdag ochtend funda en vrijdag middag gereageerd en wij stonden al op de reserve lijst (30 kijkers).
Gelukkig kwam er een plekje vrij en door de relatie met de verkoopmakelaar (was ook onze aankoopmakelaar in eerdere trajecten en is nu ook de verkoopmakelaar van ons huis) hadden wij een streepje voor en mochten we kijken.
Bij ons is het zeker niet zo (maar dat hadden we ook niet verwacht), we staan er nog op 4, dat is wel wat minder dan persoonlijk verwacht na de eerste dag op Funda. We hebben net een gesprekje gehad met de makelaar, hij verwacht dat het goed komt en dat we op mandaag nog bezichtingen gaan ingepland krijgen. Ik was bezorgd, maar hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

Ik hoop dat het hier ook los gaat. 4 weken op de markt, diverse (ook 2e) bezichtigingen maar nog geen bod.

100 jaar oud vrijstaand huis in een beschermd dorpsgezicht, geen gebreken of oude elektra, mooie tuin en dat voor 3 ton. In 500 meter rij zo de A8 op.

Kom op Amsterdammers, pak je kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
Dengra schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Wij besloten om verder te gaan kijken omdat we nog een hypotheekrente van 3,4 % hebben. De keuze was openbreken met een boete van 70k of verhuizen. We hebben een kavel gekocht en gaan nu vrijstaand bouwen. De ligging van het nieuwe huis is niet per se beter, het huis wordt ook iets kleiner. Maar straks hebben we een lagere hypotheeklast voor een gloednieuw huis met zonnepanelen en warmtepomp, dus veel lagere stookkosten, waar we theoretische gezien de komende 20 jaar geen onderhoud aan hebben.
Die boete is wel aftrekbaar toch, dus effectief 35k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
mierenfokker schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:13:
[...]

Die boete is wel aftrekbaar toch, dus effectief 35k?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:57:
[...]

Alleen de verkoper kan dat uitstel verlenen. Die kan kiezen: uitstel, of ontbinden. De makelaar heeft natuurlijk een adviserende rol, maar is daarnaast alleen oneerbiedig gezegd "de boodschappenjongen".

Of je dat uitstel gaat krijgen, hangt waarschijnlijk vooral af van hoeveel uitstel je vraagt. Gok dat de meeste mensen niet moeilijk zullen doen over een paar dagen of 1 week. Als je om meer vraagt, kan ik me voorstellen dat dat wel wat doet met het vertrouwen in een goede afloop en dan kan het weleens klaar zijn.

Er is "iets" mis als die financiering nog niet rond is in de standaard 6 weken. Dat kan een klein onhandigheidje zijn (adviseur die zaken niet overgedragen heeft aan een vakantie-vervanger en daardoor vertraging bijvoorbeeld), maar het kan ook duiden op problemen met het verkrijgen van financiering (en da's ernstiger).
En als de ontbindende voorwaarden afgelopen woensdag af zouden lopen, en er donderdag (dus gisteren) gevraagd is om te verlengen? Is dat dan slim om te doen, de termijn voor de ontbindende voorwaarden was inmiddels al verlopen toch dus recht op die 10% (vraag dit voor iemand anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
mierenfokker schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:03:
[...]

En als de ontbindende voorwaarden afgelopen woensdag af zouden lopen, en er donderdag (dus gisteren) gevraagd is om te verlengen? Is dat dan slim om te doen, de termijn voor de ontbindende voorwaarden was inmiddels al verlopen toch dus recht op die 10% (vraag dit voor iemand anders)
Ik zou dat doen en t huis opnieuw in de verkoop gooien waarschijnlijk. Eigenlijk zou ik de 10% al direct om 00:01 hebben opgeëist voor ze verzoek tot verlenging hebben gedaan. Maar als het überhaupt al met pijn en moeite verkocht is is het wellicht ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izdp
  • Laatst online: 10:11
VidaR-9 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:43:
[...]

Ik zou dat doen en t huis opnieuw in de verkoop gooien waarschijnlijk. Eigenlijk zou ik de 10% al direct om 00:01 hebben opgeëist voor ze verzoek tot verlenging hebben gedaan. Maar als het überhaupt al met pijn en moeite verkocht is is het wellicht ander verhaal.
Dat kan dus niet zoals jij stelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
[...]

Wanneer hadden ze die waarborgsom of bankgarantie bij de notaris moeten storten? Als dat een datum in het verleden is zou ik vriendelijk vragen (c.q. eisen) dat ze dat per ommegaande doen. Als dat geld eenmaal bij de notaris staat dan kan je wel wat flexibel omgaan met de passeerdatum imho.

Overigens moet volgens het NVM contract een eventueel beroep op ontbindende voorwaarden de dag na het verlopen van die voorwaarden bij de tegenpartij binnenkomen. Dus je kan je afvragen of ze niet gewoon op tijd waren. Dat wil zeggen, er staat:
De partij die de ontbinding inroept, dient er zorg voor te dragen dat de mededeling dat de ontbinding wordt ingeroepen, uiterlijk op de ........ werkdag na de datum waarvan in de betreffende ontbindende voorwaarde sprake is door de wederpartij of diens makelaar is ontvangen.
In mijn geval stond er '1e'.
[...]

Eigenlijk zou ik de 10% al direct om 00:01 hebben opgeëist voor ze verzoek tot verlenging hebben gedaan. Maar als het überhaupt al met pijn en moeite verkocht is is het wellicht ander verhaal.
Op grond van wat dan? De tegenpartij is toch nog niet in gebreke? Dat kan ik uit de geschetste casus in ieder geval niet opmaken.

[ Voor 15% gewijzigd door Freeaqingme op 21-08-2020 20:04 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je kunt die 10% helemaal niet opeisen. Pas op het moment dat er bijv. een waarborgsom gestort of bankgarantie gesteld moet worden en dat wordt niet gedaan, dan ga je die richting in. Als de koper alsnog de financiën gewoon geregeld krijgt zonder de gestelde data noemenswaardig te overschrijden, dan is er in feite niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
Freeaqingme schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:02:
[...]

Wanneer hadden ze die waarborgsom of bankgarantie bij de notaris moeten storten? Als dat een datum in het verleden is zou ik vriendelijk vragen (c.q. eisen) dat ze dat per ommegaande doen. Als dat geld eenmaal bij de notaris staat dan kan je wel wat flexibel omgaan met de passeerdatum imho.
Passeerdatum is pas volgende week. (Sorry voor de vragen, probeer het een proces te begrijpen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Sta sinds vandaag ook met mijn woning op Funda (appartement in de Randstad), ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Van iedereen hoor je 'dat ben je zo kwijt', maar als het om je eigen huis gaat en het eindelijk zover is, is het stiekem toch wel spannend. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:12
ilhanko schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:39:
Sta sinds vandaag ook met mijn woning op Funda (appartement in de Randstad), ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Van iedereen hoor je 'dat ben je zo kwijt', maar als het om je eigen huis gaat en het eindelijk zover is, is het stiekem toch wel spannend. :9
Herkenbaar. Mijn huis komt volgende week op Funda and I can't wait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:12:
[...]

Je kunt die 10% helemaal niet opeisen. Pas op het moment dat er bijv. een waarborgsom gestort of bankgarantie gesteld moet worden en dat wordt niet gedaan, dan ga je die richting in. Als de koper alsnog de financiën gewoon geregeld krijgt zonder de gestelde data noemenswaardig te overschrijden, dan is er in feite niets aan de hand.
Ah ja correct, verkeerd gelezen. Ik zou iig nooit met verlenging akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
Waarom niet? Ik ga straks een verlenging moeten aanvragen door de vakantie van de hypotheekadviseur. Hij zei dat een kleine verlenging gebruikelijk is. Als verkoper zou ik niet heel graag opnieuw door het verkoopproces gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koifim
  • Niet online
@VidaR-9

Hier vorige week een week verlenging gegeven aan onze kopers. De initiële periode van 6 weken is momenteel vaak net te krap (i.v.m. corona). Vaak duurt het al 3 weken eer de papierstapel is ingediend bij de bank en op het moment kan het bij sommige banken dan nog wel 3 of 4 weken duren voordat de offerte wordt uitgegeven. Als de verkopende partij een aankoopmakelaar in de hand heeft genomen die je kan spreken en/of met de financiële adviseur van de andere partij, dan moet je over een week echt niet moeilijk doen mijns inziens. Hetzelfde kan jou de volgende keer overkomen.

Gisteren overigens gehoord dat de hypotheek nu rond is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Als er nog 10 anderen waren met een goed bod kun je overwegen om geen verlenging te doen maar ja, dan gaat de volgende daadwerkelijk de hypotheek aanvragen en die loopt er ook tegenaan dat het dankzij corona langer kan duren (en jij gaat opnieuw de termijn in...). Afhankelijk van hoeveel uitstel ze vragen natuurlijk (2 maanden not done maar 1 of 2 weken) zou ik daar ook niet moeilijk over doen. Bedenk bij dat soort dingen ook altijd dat het straks anders is en dan ben je ook blij als mensen die uitstel geven.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:44
Ik heb 2x een week uitstel moeten geven. Was daar niet blij mee, maar heb via de aankoopmakelaar even goed geschakeld met de hypotheekadviseur van de kopende partij. Die verzekerde me dat het procedureel was en hij geen enkele twijfel had over de kredietwaardigheid van de kopers. Dit aangevuld met een financieringsvoorbehoud dat een ton lager lag dan de koopsom, was voor mij voldoende. Wel steeds in overleg maar een week gegeven om het proces en de communicatie hierover gaande te houden.

Lang verhaal kort, als je er redelijk zeker van bent dat het uitstel procedureel is, dan zou ik dat eerder doen dan opnieuw de verkoopmolen in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nee, je hebt niet meteen recht op 10%.

De koopovereenkomst is gewoon bindend waar mogelijk een aantal ontbindende voorwaarden (met een bepaalde termijn/bedragen) in kunnen zitten die de kopende partij kan 'inzetten' om zodoende van de koopovereenkomst af te kunnen zien. Als men een verlenging aanvraagt voor de ontbindende voorwaarden dan kun je hier als verkoper gewoon een keiharde ja of nee op aangeven. Als je dan aangeeft niet akkoord te gaan met het verlengen van de ontbindende voorwaarden dan zit de kopende partij in principe vast aan de koopovereenkomst en kun je er van uitgaan dat jullie samen op de dag van de overdracht bij de notaris zitten als ze hun zaakjes gewoon nog op orde krijgen. Mocht de overdracht dan alsnog niet door kunnen gaan doordat de kopende partij de financiën niet op orde heeft dan kun je die vordering van 10% alleen maar krijgen op het moment dat je de kopende partij officieel in gebreke stelt. Dan hebben ze alsnog een wettelijke termijn van 8dagen om alles rond te krijgen. Mocht het dan alsnog niet lukken dan kun je naar de rechter om je 10% op te eisen, wat ook weer een lang proces zal worden.

-edit-
Bovenstaand stukje geldt natuurlijk alleen voor het verlengen van de ontbindende voorwaarden. Ik ga er hier gemakshalve vanuit dat de waarborgsom of bankgarantie inmiddels al wel is afgegeven voor de afgesproken termijn die in de koopovereenkomst staat, mocht dit niet het geval zijn dan kun je wederom dezelfde procedure aanhouden, in gebreke stellen van de koper dat hij zijn verplichting tot de bankgarantie/waarborgsom niet is nagekomen.

[ Voor 12% gewijzigd door Enforcer op 24-08-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izdp
  • Laatst online: 10:11
Precies, zo werkt het.
Als de koper wil afnemen, maar niet kan omdat hij moet wachten op ..., dan zal de rechter zijn argumenten afwegen en de werkelijk geleden schade beoordelen.
Dat 10% eenvoudig is op te halen is een fabeltje,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
Vierde dag Funda, 6 bezichtigingen ingepland. Ik ga ervan uit dat er niet meer komt, of misschien nog een paar vanavond. Eigenlijk was er 8 afspraken, maar twee ervan werden geannuleerd :(

Het is maar hopen dat er een koper tussenin zit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:07

CeesKees

I rest my Kees

VicTheTrader schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:37:
Vierde dag Funda, 6 bezichtigingen ingepland. Ik ga ervan uit dat er niet meer komt, of misschien nog een paar vanavond. Eigenlijk was er 8 afspraken, maar twee ervan werden geannuleerd :(

Je kunt je huis maar aan een koper kwijt.

Liever 6 echt geïnteresseerden dan 25 die afhaken.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:09
CeesKees schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 17:00:
[...]

Je kunt je huis maar aan een koper kwijt.

Liever 6 echt geïnteresseerden dan 25 die afhaken.
Natuurlijk is dat zo, maar bij 25 geïnteresseerden is de kans groter dat er een koper tussen zit (met een mooi bod) dan bij 6 geïnteresseerden. In beide gevallen is het maar afwachten of er een koper tussen zit en of ze niet allemaal afhaken. Ik snap de teleurstelling daarom ook wel.

@VicTheTrader Wel een complete en mooie Funda plaatsing? Dus goede foto’s, goede tekst, alle info, plattegronden, filmpje, enz.?
Regio en prijsstelling spelen natuurlijk ook mee (om maar eens wat te noemen).

Hopelijk verkoop je het alsnog tegen een mooie prijs. En wie weet komen er nog wat bezichtigingen binnen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:44

Waneer hebben jullie de bezichtingen, deze week nog? Hopelijk zit er inderdaad die ene koper tussen die je nodig hebt. Wel een spannende periode, heel veel succes!

Foto's zijn gemaakt en nu even het voorstel vanuit de makelaar afwachten qua tekst enz. Wel irritant dat er een paar dagen terug een soortgelijke woning online is gekomen met een net iets lagere vraagprijs dan wij in willen zetten. Aan de andere kant, wellicht dat het daar lekker hard gaat en de mensen die mis grijpen nog even bij ons langs komen O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Niek_ op 24-08-2020 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn inmiddels klaar met de bezichtigingen. Onze ervaring is dat er vooral na het weekend weer nieuwe aanvragen voor bezichtigingen komen. Door de week was er vooral interactie met mensen die een tweede keer wilden komen kijken.

Wij dachten ook dat het niet echt hard ging in het begin. Maar dan komt er "ineens" een bieding binnen en is het snel rond. Dan ga je de nog staande afspraken even bellen om te vragen of ze in deze situatie nog wel willen komen kijken en dan blijkt dat daar iemand tussen zit die ook wilde gaan bieden (en afhaakt na het noemen van een bedrag en de reactie van de makelaar daarop). Daarna ook nog een koppeltje twijfelaars teleurgesteld, die na 2 bezichtigingen het huis toch niet wilden kopen maar 2 dagen later toch maar wel.... Helaas, gemiste kans! Was ook nog eens de enige partij die zelfs een aankoopmakelaar meenam naar de tweede bezichtiging.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2020 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 12:31
Wij hebben recent een nieuwbouwhuis gekocht en de oplevering staat gepland voor q2 2021. We vinden het nu met corona toch wel spannend worden dus hebben besloten over te gaan op de verkoop van onze woning. We zorgen dat alles klaar staat en zodra we te veel negatieve berichten zien is het een kwestie van "op de knop drukken" om online te komen. Spannend, en wellicht zijn we dan alsnog te laat maar als we alles nog moeten opstarten als het allemaal al afzakt, zijn we sowieso te laat.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1ntroduc3 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:56:
Wij hebben recent een nieuwbouwhuis gekocht en de oplevering staat gepland voor q2 2021. We vinden het nu met corona toch wel spannend worden dus hebben besloten over te gaan op de verkoop van onze woning. We zorgen dat alles klaar staat en zodra we te veel negatieve berichten zien is het een kwestie van "op de knop drukken" om online te komen. Spannend, en wellicht zijn we dan alsnog te laat maar als we alles nog moeten opstarten als het allemaal al afzakt, zijn we sowieso te laat.

Iemand nog tips?
Aanbod is nog steeds laag, hypotheekrente is nog steeds laag en zakt weer een klein beetje (in honderdsten), huizenprijzen stijgen nog steeds. Zolang er geen 2e golf komt, en dan doel ik op overbelaste IC's, zal het allemaal wel meevallen met de huizenmarkt, dit jaar.

Ik zit overigens in dezelfde situatie, huis wordt waarschijnlijk Q4 2021 opgeleverd. We gaan ons huidige huis nu verkopen omdat we een tussenoplossing hebben, en het fijn is om de overwaarde alvast in onze zak te hebben voordat de bouw begint.

Maar ik zeg wel: Als het kan, z.s.m. verkopen.
En kijk niet in het huizenmarkt topic, stelletje zwartkijkers daar :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 12:31
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:05:
[...]

Aanbod is nog steeds laag, hypotheekrente is nog steeds laag en zakt weer een klein beetje (in honderdsten), huizenprijzen stijgen nog steeds. Zolang er geen 2e golf komt, en dan doel ik op overbelaste IC's, zal het allemaal wel meevallen met de huizenmarkt, dit jaar.

Ik zit overigens in dezelfde situatie, huis wordt waarschijnlijk Q4 2021 opgeleverd. We gaan ons huidige huis nu verkopen omdat we een tussenoplossing hebben, en het fijn is om de overwaarde alvast in onze zak te hebben voordat de bouw begint.

Maar ik zeg wel: Als het kan, z.s.m. verkopen.
Thanks, goede tip. We kunnen eventueel een periode bivakkeren op zolder van mijn schoonouders, maar natuurlijk niet optimaal. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1ntroduc3 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:08:
[...]

Thanks, goede tip. We kunnen eventueel een periode bivakkeren op zolder van mijn schoonouders, maar natuurlijk niet optimaal. :9
Niet optimaal, maar wel een enorme en nogal cruciale zorg minder. Ik zou het serieus overwegen als ik in jouw schoenen stond. Scheelt ook dubbele lasten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2020 11:10 ]

Pagina: 1 ... 84 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.