Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 85 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:09:
[...]

Niet optimaal, maar wel een enorme en nogal cruciale zorg minder. Ik zou het serieus overwegen als ik in jouw schoenen stond.
Precies dat.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1ntroduc3 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:56:
Wij hebben recent een nieuwbouwhuis gekocht en de oplevering staat gepland voor q2 2021. We vinden het nu met corona toch wel spannend worden dus hebben besloten over te gaan op de verkoop van onze woning. We zorgen dat alles klaar staat en zodra we te veel negatieve berichten zien is het een kwestie van "op de knop drukken" om online te komen. Spannend, en wellicht zijn we dan alsnog te laat maar als we alles nog moeten opstarten als het allemaal al afzakt, zijn we sowieso te laat.

Iemand nog tips?
Tijdelijke woonruimte regelen als het echt begint te knagen. Je gemoedsrust is heel veel waard, zeker in een periode dat je het druk gaat krijgen. Wij kopen bestaand, dan speelt dit natuurlijk veel minder. Maarja, wij moeten dan waarschijnlijk na een korte tijd alweer tijdelijk het huis uit vanwege de verbouwing... Maar dat is gelukkig gebudgetteerd en maakt alles wel wat overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

Tijdelijke woonruimte regelen als het echt begint te knagen. Je gemoedsrust is heel veel waard, zeker in een periode dat je het druk gaat krijgen. Wij kopen bestaand, dan speelt dit natuurlijk veel minder. Maarja, wij moeten dan waarschijnlijk na een korte tijd alweer tijdelijk het huis uit vanwege de verbouwing... Maar dat is gelukkig gebudgetteerd en maakt alles wel wat overzichtelijker.
Inderdaad, gemoedstoestand is me veel waard. Vooral nu in de herfst men spreekt van een potentiële 2e golf met corona. Hoe is jullie ervaring met verkopen, maar sleuteloverdracht pas over langere tijd? Staan kopers daar soms voor open?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:00
Mijn appartement staat sinds vanmorgen op de site van de makelaar, inmiddels staan er 12 bezichtigingen gepland. Morgen komt het op Funda, ik ben benieuwd hoe hard het dan gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmic1612
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-09 21:05
1ntroduc3 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:11:
[...]

Inderdaad, gemoedstoestand is me veel waard. Vooral nu in de herfst men spreekt van een potentiële 2e golf met corona. Hoe is jullie ervaring met verkopen, maar sleuteloverdracht pas over langere tijd? Staan kopers daar soms voor open?
onze ervaring was dat potentiele kopers afhaken als de oplevertermijn veel langer dan 6 maanden is (in verband met geldigheid hypotheek offertes) wij hebben nu ook ons huidige huis verkocht per 01-10. en gaan 1 jaar huren. oplevering nieuwbouw is Q4 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-09 21:42
1ntroduc3 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:11:
[...]

Wij moeten ook over een half jaar opleveren en voor 4-6 maanden een huurwoning gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dengra schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:15:
[...]

Wij moeten ook over een half jaar opleveren en voor 4-6 maanden een huurwoning gaan zoeken...
Dat is best lastig, succes...

4-6 maanden huren zijn de verhuurders niet zo van (99/100 vrije sector woningen zijn gewoon >1 jaar contract)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
silmic1612 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:13:
[...]

onze ervaring was dat potentiele kopers afhaken als de oplevertermijn veel langer dan 6 maanden is (in verband met geldigheid hypotheek offertes) wij hebben nu ook ons huidige huis verkocht per 01-10. en gaan 1 jaar huren. oplevering nieuwbouw is Q4 2021
Ok, dus niet al te optimaal. tx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-09 21:42
Vorkie schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:17:
[...]

Dat is best lastig, succes...

4-6 maanden huren zijn de verhuurders niet zo van (99/100 vrije sector woningen zijn gewoon >1 jaar contract)
Nee, daar zijn wij ons van bewust... in het ergste geval kunnen we bij (schoon)ouders op de zolder 8)7 . Een vakantiepark zitten we ook aan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dengra schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:15:
[...]

Wij hebben destijds een appartement gehuurd van een jongen die voor een half jaar naar het buitenland ging. Was voor die 4 maanden best prima te doen met baby ;).
Alternatief was een vakantiepark a 3000 per maand.. bij (schoon)ouders ging niet ivm afstand.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 20:53
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:09:
[...]

Niet optimaal, maar wel een enorme en nogal cruciale zorg minder. Ik zou het serieus overwegen als ik in jouw schoenen stond. Scheelt ook dubbele lasten :)
Zal ik dan maar even de andere kant kiezen :p Hier ook oplevering nieuwbouw in q2 van 2021. Makelaars geven inderdaad aan dat men niet langer wil wachten dan 6 maanden vanwege offerte geldigheid. Dus kan einde van het jaar pas in de verkoop. Best spannend maar vooralsnog lijkt het allemaal wel oke te gaan met de huizenmarkt.

Bovendien 2 kleine kids en willen echt niet 2 keer verhuizen. Als ik iets moet huren dan ben ik bijna dubbele kwijt dan mijn huidige lasten vermoed ik. En als de huizenmarkt een tik krijgt dan hoop ik dat het niet in ene met vele percentages naar beneden knalt. Daling van ongeveer 15% en dan zouden we op verhaaltje uitkomen waarmee is gerekend bij de bank, dus op zich zitten we denk ik wel oke.

Is uiteraard spannend allemaal maar lig er gelukkig niet wakker van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:20
Rhumba schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:53:
[...]

Zal ik dan maar even de andere kant kiezen :p Hier ook oplevering nieuwbouw in q2 van 2021. Makelaars geven inderdaad aan dat men niet langer wil wachten dan 6 maanden vanwege offerte geldigheid. Dus kan einde van het jaar pas in de verkoop. Best spannend maar vooralsnog lijkt het allemaal wel oke te gaan met de huizenmarkt.

Bovendien 2 kleine kids en willen echt niet 2 keer verhuizen. Als ik iets moet huren dan ben ik bijna dubbele kwijt dan mijn huidige lasten vermoed ik. En als de huizenmarkt een tik krijgt dan hoop ik dat het niet in ene met vele percentages naar beneden knalt. Daling van ongeveer 15% en dan zouden we op verhaaltje uitkomen waarmee is gerekend bij de bank, dus op zich zitten we denk ik wel oke.

6 maanden is niet overal, er zijn aanbieders met 12 maanden of gewoon steeds verlengen kan ook, betaal je wel boete, maar die is weer aftrekbaar.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
Martinusz schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:58:
[...]

6 maanden is niet overal, er zijn aanbieders met 12 maanden of gewoon steeds verlengen kan ook, betaal je wel boete, maar die is weer aftrekbaar.
Klopt, hadden wij zelf ook nodig voor de nieuwbouwwoning. Zaten al bij de rabo en die bieden dat ook aan. Maar veel mensen gaan toch wel voor de laagste rente en dat is vaak niet met dit soort voorwaarden.

En ik kan me er ook wel iets bij voorstellen. Als je bestaand koopt dan wil je niet een jaar wachten.

Makelaar gaf ook aan dat het wel zou kunnen. Maar je krijgt gewoon veel minder respons en dat gaat ten koste van het effect waar ze momenteel gebruik van willen maken: bezichtigingen net zo laten lopen dat men elkaar ziet. Druk op de ketel en laten zien dat er veel interesse is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:20
Rhumba schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:08:
[...]

Klopt, hadden wij zelf ook nodig voor de nieuwbouwwoning. Zaten al bij de rabo en die bieden dat ook aan. Maar veel mensen gaan toch wel voor de laagste rente en dat is vaak niet met dit soort voorwaarden.

En ik kan me er ook wel iets bij voorstellen. Als je bestaand koopt dan wil je niet een jaar wachten.

Makelaar gaf ook aan dat het wel zou kunnen. Maar je krijgt gewoon veel minder respons en dat gaat ten koste van het effect waar ze momenteel gebruik van willen maken: bezichtigingen net zo laten lopen dat men elkaar ziet. Druk op de ketel en laten zien dat er veel interesse is.....
Hier zelf verkocht met jaar wachttijd ;) binnen 2 weken verkocht boven vraagprijs. Zijn genoeg stellen (starters) die kunnen wachten omdat ze bijv nog thuis wonen. (Ligt wel aan prijsklasse en buurt natuurlijk)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
Martinusz schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:10:
[...]

Hier zelf verkocht met jaar wachttijd ;) binnen 2 weken verkocht boven vraagprijs. Zijn genoeg stellen (starters) die kunnen wachten omdat ze bijv nog thuis wonen. (Ligt wel aan prijsklasse en buurt natuurlijk)
Netjes d:)b

Ik had tijdje terug bij me buurman laten vallen dat we weg gingen met de melding dat het misschien wat was voor familie of vrienden ;)

Is een "expat" en vandaag informeerde hij toch even wat de prijs zou gaan worden want een vriend van hem zocht nog een huis hier. Dus wie weet wordt dat nog een leuke snelle uitweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNVBX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 26-07 20:15
Wij hebben in mei onze woning gekocht (bestaande bouw, maar huidige bewoners gaan wel naar nieuwbouw) met de oplevering is ergens tussen december en uiterlijk maart. Dus wij hadden inderdaad een hypotheekofferte nodig met 12 maanden geldigheid, dus dat zorgt wel voor minder keuze, maar het is te overzien. Overigens liep het in dit huis alsnog storm, dus het leek weinig mensen af te schrikken..

Ons appartement in de randstad vervolgens in juni verkocht met overdracht datum op in december, dus ook 6 maanden ongeveer. Was snel weg boven de vraagprijs, dus weinig problemen ondervonden. Wij moeten dus eventueel 3 maanden overbruggen bij bijv. ouders of schoonouders, maar ook dat vind ik te overzien. Blij in elk geval met de zekerheid dat ik niet met dubbele lasten kom te zitten en ik zeker weet welke waarde mijn woning heeft!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper
Jasper schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:11:
Mijn appartement staat sinds vanmorgen op de site van de makelaar, inmiddels staan er 12 bezichtigingen gepland. Morgen komt het op Funda, ik ben benieuwd hoe hard het dan gaat!
Na een eerste dagje Funda staat de score op 32 bezichtigingen en de makelaar gaat nog een extra sessie bezichtigingen plannen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Jasper schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:43:
[...]

Na een eerste dagje Funda staat de score op 32 bezichtigingen en de makelaar gaat nog een extra sessie bezichtigingen plannen :o
Waarom wacht je niet even na die 32 bezichtigingen of er geen biedingen komen? Of je moet ze een uiterste bod laten doen via de makelaar. alleen dan zou ik een tweede dag reserveren.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Er zal volgens het Amsterdamse systeem geboden worden, en we beginnen al met een bod van de eerste kijker (die staat al). Dus iedereen krijgt dat te horen en mag dan eenmalig een bod doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hier komt er ook langzaam maar zeker wat voortgang.
De eerste oriëntatie afspraken (vier stuks) met makelaars staan gepland voor aankomend weekend.

Aangezien het voor ons een "onbekend" gebied is, zijn wij wel benieuwd naar de verschillende verhalen van de makelaars, de geschatte opbrengst en hun courtage.
Voorkeur gaat uit naar degene met de laagste courtage, mits de klik er natuurlijk wel is. We twijfelen echter nog wel, of we iets van een "bonus" moeten afspreken als ie boven een bepaald bedrag weg gaat. Omdat we meerdere afspraken hebben staan, willen we uit gaan van de een na hoogste geschatte opbrengst (tenzij de verschillen echt groot zijn) en alles wat het daarboven oplevert, dus in aanmerking komt voor de bonus. Maar de vraag is, of een makelaar voor die paar honderd euro (veel meer zal het natuurlijk niet zijn) wel die extra stap wilt zetten. Ik bedoel ze kunnen nog een extra open dag doen of extra rondleidingen om een hoger bod te krijgen, maar in diezelfde tijd zouden ze ook een compleet andere woning kunnen doen en daar de volle mep vangen. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
@BastaRhymez Goedkoop is duurkoop met de courtages. Staar je niet blind op courtages alleen, maar kijk ook goed wat je totaal krijgt. Sommige makelaars hebben een lage courtage maar dan betaal je je weer scheel aan opstartkosten of andere zaken die ze net even niet meenemen.

Meeste makelaars zijn wel ontvankelijk voor een bonus boven X bedrag, maar leg dat niet meteen voor wanneer ze nog geen richt verkoopprijs hebben gegeven. Anders schalen ze die lager in waardoor ze de bonus makkelijker pakken. Eerst gewoon afspreken dat je vast courtage percentage wil. Hou je zelf het initiatief om de bonusvoorwaarden te kunnen stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:30
@BastaRhymez Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je exact dit vraagstuk kan voorleggen aan de makelaars, kijken met wat voor antwoord ze komen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Jasper schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:12:
Er zal volgens het Amsterdamse systeem geboden worden, en we beginnen al met een bod van de eerste kijker (die staat al). Dus iedereen krijgt dat te horen en mag dan eenmalig een bod doen.
Hoe werkt dat? Krijgen ze alleen het eerste bod te horen?

Waarom niet op dat moment het hoogste bod (zodat ze kunnen overbieden)? Drijft dat de prijs niet beter op?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@Beanie uiteraard wacht ik eerst de vier gesprekken af, anders weet ik ook niet wat een beetje de te verwachte opbrengst zal zijn.
Pas als we alle gesprekken hebben gehad, kunnen we de balans opmaken qua te verwachte opbrengst, courtages (en bijkomende kosten, goed punt, thanks!), voordat we het vervolg gesprek aan zullen gaan.
Ons doel is om het zo te spelen, dat we de één na hoogste prijs nemen tegen zo'n laag mogelijk courtage (en andere kosten). Dus stel:
makelaar 1 geeft aan 350k tegen 1,5%
makelaar 2 geeft aan 340k tegen 1,4%
makelaar 3 geeft aan 370k tegen 1,55%
makelaar 4 geeft aan 330k tegen 1%

Dan willen we best met makelaar 4 in zee gaan (mits het gevoel uiteraard ook goed is), maar dan wel tegen 350k verkoop. Of met makelaar 2 (en de andere) ook het gesprek aan of zij in courtage (en andere kosten) kunnen zakken en ook tegen 350k kunnen verkopen.

En dan willen we eventueel overwegen om alles boven de 370k (bedrag van makelaar 3) een kleine bonus toe te kennen, eventueel een vast % van alles wat het meer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
BastaRhymez schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:38:
@Beanie uiteraard wacht ik eerst de vier gesprekken af, anders weet ik ook niet wat een beetje de te verwachte opbrengst zal zijn.
Pas als we alle gesprekken hebben gehad, kunnen we de balans opmaken qua te verwachte opbrengst, courtages (en bijkomende kosten, goed punt, thanks!), voordat we het vervolg gesprek aan zullen gaan.
Ons doel is om het zo te spelen, dat we de één na hoogste prijs nemen tegen zo'n laag mogelijk courtage (en andere kosten). Dus stel:

Dan willen we best met makelaar 4 in zee gaan (mits het gevoel uiteraard ook goed is), maar dan wel tegen 350k verkoop. Of met makelaar 2 (en de andere) ook het gesprek aan of zij in courtage (en andere kosten) kunnen zakken en ook tegen 350k kunnen verkopen.

En dan willen we eventueel overwegen om alles boven de 370k (bedrag van makelaar 3) een kleine bonus toe te kennen, eventueel een vast % van alles wat het meer wordt.
Maar de "prijs" die de makelaar opgeeft is toch gewoon een advies prijs om het in de markt te zetten? De courtage is toch ook geen succes fee ofzo.

Oftewel: je kan toch prima met makelaar 4 in zee gaan en hem voor 350k de markt in gooien.

Zeker in deze markt is de invloed van de makelaar op de opbrengstmaximalisatie naar mijn mening redelijk beperkt. Oké, wel afhankelijk van regio en vraag natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Jasper schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:12:
Lijkt mij niet helemaal zuiver, gezien de verkoop makelaar helemaal geen prijs mag noemen wat andere geboden hebben.
De makelaar mag je nooit vertellen wat de andere geïnteresseerden hebben geboden. Een verkoopmakelaar mag de verschillende partijen namelijk niet tegen elkaar op laten bieden. Je moet echt zelfstandig tot je bod komen. Lastig, want zo weet je niet zeker of je met jouw bod kans maakt.

Besef alleen wel dat deze regel er is om jou te beschermen tegen jezelf. Je wilt toch niet veel meer bieden dan het huis waard is, alleen maar omdat je in een soort bidding war verzeild bent geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:27
Vorkie schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:46:
[...]

Lijkt mij niet helemaal zuiver, gezien de verkoop makelaar helemaal geen prijs mag noemen wat andere geboden hebben.

[...]
Dat mag wel hoor, is slechts een richtlijn die van toepassing is op makelaars die aangesloten zijn bij de NVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Roadman schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:48:
[...]

Dat mag wel hoor, is slechts een richtlijn die van toepassing is op makelaars die aangesloten zijn bij de NVM.
Zonder NVM kom je niet op Funda :), dus makelaar zal wel NVM makelaar zijn. Dit hebben te maken met een erecode etc etc etc... dus die gaan daar niet zoveel risico in willen lopen.

Heb nog even gezocht in zijn specifieke gebied, het Amsterdams biedsysteem :)

Het kan dus wel en ze komen er mee weg :P

https://www.nvmtuchtrechtspraak.nl/?p=12349

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:27
Vorkie schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:01:
[...]

Zonder NVM kom je niet op Funda :),
Jawel, al sinds 2007 komen ook andere makelaars, die geen lid zijn van de NVM, op Funda terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
BastaRhymez schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:38:

Zou dan wel opnemen dat de bonus voor een maximale tijd geldig is. Dan leg je ook nog een stukje haast bij de makelaar neer naast alleen een streefgetal. Dan kan je dus bijvoorbeeld stellen dat je alles boven 350K een X% bonus afspreekt maar dat dat maximaal geldig is voor een periode van X dagen/weken nadat het op Funda is gekomen. Het is in principe niet nodig in de huidige markt, maar dan dek je het wel in jouw voordeel af.

Zou in de eerste plaats wel absoluut op gevoel afgaan en hoe meedenkend de makelaar is. Zijn een groot aantal luie rakkers actief die alleen voor de eigen bottomline aan de gang zijn en niet voor jou als verkoper.

Qua bonus zal een makelaar zeker zeggen dat een vast % van alles boven X bedrag als bonus geldt. Vaak genoeg gezien. Toets wel zelf een beetje aan de hand van Funda listings of een bepaalde vraagprijs realistisch is, dat geeft je ook wat gevoel bij de bedragen die een makelaar roept. Als je twijfelt laat het onderbouwen, meestal komen ze dan wel met wat verkoopreferenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:16
[...]

Hier hetzelfde, maar dan met kind 3 op komst in december. We willen dus ook echt niet tijdelijk ergens anders wonen met drie kleine kinderen.

Ze beginnen volgende week met de bouw van ons nieuwe huis, oplevering ongeveer mei volgend jaar. Overdracht huidige huis zal dan ongeveer juli zijn. We willen het eigenlijk in november te koop gaan zetten, precies in het verlof van mijn vriendin :D

Zodra de eerste paal de grond in is van ons nieuwe huis, gaan we aantal afspraken maken met makelaars. In Maart al met twee afgesproken om indicatie te krijgen van het proces en mogelijke prijs. Eens kijken wat ze nu aanraden. Indien mogelijk verkiezen we zekerheid boven een (marginaal) hogere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
Vorkie schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:46:
[...]

[...]
Sorry, ik was niet compleet. Het bod wordt idd niet gedeeld, enkel dat er een bod ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:11
Vorkie schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:01:
[...]

Zonder NVM kom je niet op Funda :), dus makelaar zal wel NVM makelaar zijn. Dit hebben te maken met een erecode etc etc etc... dus die gaan daar niet zoveel risico in willen lopen.
Tuurlijk wel. Staan genoeg woningen te koop op Funda zonder dat de makelaar aangesloten is bij de NVM. Ze kunnen elders zijn aangesloten of nergens zijn aangesloten, maakt allemaal niet uit.

Onze NVM makelaar liet mensen ook niet tegen elkaar opbieden, omdat dit simpelweg moreel verwerpelijk is en het niet mag volgens de richtlijnen van de NVM.
De makelaar waarbij we onze woning hebben gekocht loog en bedroog wel en speelde mensen wel tegen elkaar uit. Maar die was dus niet aangesloten bij de NVM..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
remzor schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:47:
[...]

Tuurlijk wel. Staan genoeg woningen te koop op Funda zonder dat de makelaar aangesloten is bij de NVM. Ze kunnen elders zijn aangesloten of nergens zijn aangesloten, maakt allemaal niet uit.

Onze NVM makelaar liet mensen ook niet tegen elkaar opbieden, omdat dit simpelweg moreel verwerpelijk is en het niet mag volgens de richtlijnen van de NVM.
De makelaar waarbij we onze woning hebben gekocht loog en bedroog wel en speelde mensen wel tegen elkaar uit. Maar die was dus niet aangesloten bij de NVM..
My bad en dat terwijl ik net verkocht en gekocht hebt 😶

Excuus, denk dat het de wens van vader van de gedachte was dat er alleen NVM makelaars zouden op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
kepler schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:19:
[...]

Hier hetzelfde, maar dan met kind 3 op komst in december. We willen dus ook echt niet tijdelijk ergens anders wonen met drie kleine kinderen.

Ze beginnen volgende week met de bouw van ons nieuwe huis, oplevering ongeveer mei volgend jaar. Overdracht huidige huis zal dan ongeveer juli zijn. We willen het eigenlijk in november te koop gaan zetten, precies in het verlof van mijn vriendin :D

Zodra de eerste paal de grond in is van ons nieuwe huis, gaan we aantal afspraken maken met makelaars. In Maart al met twee afgesproken om indicatie te krijgen van het proces en mogelijke prijs. Eens kijken wat ze nu aanraden. Indien mogelijk verkiezen we zekerheid boven een (marginaal) hogere prijs.
Allereerst gefeliciteerd met de 3e! (Ik hou het bij 2 ;) )

8 maanden van tevoren in de verkoop dus. Wat zeiden de makelaars daarvan? En hoe zeker is je oplevering in mei? Onze palen zijn in mei de grond in gegaan en oplevering is gepland voor q2. Als ik huidge opleveringen in het project doorreken dan zouden wij eigenlijk in januari aan de buurt zijn.

Waar ik eigenlijk naartoe wil: wat ga je doen wanneer oplevering vertraging oplevert en juli wordt? Ik wil dus ook alle tijd qua muren, vloer met opstookprotocol, etc. Wil verder eigeijk alles wel laten doen als het even kan. Maar wil dus wel ruim zitten. Pas een maand of 2 na oplevering me eigen huis uit. Vind het niet erg om iets langer dubbel te betalen.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:16
Rhumba schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:36:
[...]

Allereerst gefeliciteerd met de 3e! (Ik hou het bij 2 ;) )

8 maanden van tevoren in de verkoop dus. Wat zeiden de makelaars daarvan? En hoe zeker is je oplevering in mei? Onze palen zijn in mei de grond in gegaan en oplevering is gepland voor q2. Als ik huidge opleveringen in het project doorreken dan zouden wij eigenlijk in januari aan de buurt zijn.

Waar ik eigenlijk naartoe wil: wat ga je doen wanneer oplevering vertraging oplevert en juli wordt? Ik wil dus ook alle tijd qua muren, vloer met opstookprotocol, etc. Wil verder eigeijk alles wel laten doen als het even kan. Maar wil dus wel ruim zitten. Pas een maand of 2 na oplevering me eigen huis uit. Vind het niet erg om iets langer dubbel te betalen.
Bedankt!

We bouwen in particuliere opdracht, dus geen groot project. Daarom is mijn verwachting ook dat er minder kans is op vertraging. Maar de kans is er zeker!

Vorige keer is door verkoopmakelaars gezegd dat dit in principe geen probleem is en dat je dit soort zaken kan meenemen in het verkoop contract. Niet oneindig natuurlijk, maar wel een maand of twee heb ik toen begrepen.

Maar de eerste gesprekken met de verkoopmakelaars waren dus toen de corona net was gestart. Daarom gaan we binnenkort opnieuw offertes/gesprekken aanvragen om dit soort details eens door te nemen. Wij willen ook een maand of twee tussen oplevering en verhuizing.

Er is altijd een (kleine) kans op grote vertraging, in het allerergste geval zal je dan toch iets tijdelijks moeten regelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:34
[...]

Hier ook hoor, ons nieuwbouwhuis wordt in november opgeleverd, ik heb lekker gewacht met huidige huis verkopen. Echt geen zin om 2x te verkopen. Daarnaast, hoe lost eerder verkopen je dubbele woonlasten op? Van extra verhuizen, huren, of zelfs op een vakantiepark wonen gaan je lasten alleen maar omhoog imho.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:08
Zo, we kunnen niet meer terug.
Rond 2100 vanavond hebben alle woningzoekers uit het bestand van de makelaar onze woning in de mail gekregen, morgen het bord in de tuin én op Funda. Afgelopen week had de makelaar op Instagram een teaser geplaatst, op basis daarvan al 2 kijkers en 8 brochure verzoeken. Geen idee of dat veel/weinig is, maar het is een leuk begin. Vanaf morgen de Funda stats F5’en :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:50
Hier zitten de kijkdagen erop. In totaal iets meer dan 20 kijkers met nog wat reserves. Wat ik wel asociaal vond was dat er 3 niet op zijn komen dagen (meld dat dan eerder zodat andere dan de kans hebben om te kijken). Enkele haakte af (doen geen bod) ivm locatie (denk ik dan over “dat zie je ook op Google maps”).
Op dag 1 hadden we 2 biedingen (beiden boven vraagprijs) waarna makelaar besloot om de kijkdagen wel af te maken en iedereen 1 bod te laten doen. Mochten middag is daar de sluiting van dus nog ff 1 dagje inspanning zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HPX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:42

HPX

Hier ook sinds gisteren online.
Uurtje of 11 ging die online, uurtje later de eerste bezichtiging ingepland.
Ondertussen staat de teller op 7 ingeplande bezichtigingen.
Ben benieuwd hoeveel er vandaag bij gaan komen. Ik heb wat verwachtingen van mensen die gisteren na sluitingstijd van de makelaar op Funda gekeken hebben, maar, of dat ook echt zo is is natuurlijk altijd maar afwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Togi
De uitslag is binnen.
Uiteindelijk 5 biedingen waarbij het beste bod iets meer dan 6,5% boven vraagprijs zat.
Hoogste bod zat op 8% maar was met hun voorwaarden minder interessant.
Weer een stap verder. Bijna kan de champagne open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Bij mij in de buurt ook weer een leuk "dingetje", diverse berichten van makelaars over dat er mensen geinteresseerd zijn in onze woning en bereid zijn daar goed voor te betalen....

De woning heeft alleen al op de woz waarde een overwaarde van 175.000 euro, dus zoiets zou best grappig kunnen zijn. We zijn immers nog altijd op zoek naar een geschikte vrijstaande woning (Randstad, omgeving A'dam/Haarlem) met tuin rondom, klein oprijlaantje en een garage voor tenminste 1 auto....

Iemand ervaring met dergelijke makelaarsacties?

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Niek_
En online:
Members only:

Best gelukkig met het eindresultaat van de foto's. Weekje ervoor enorm noodweer gehad waardoor de annabelles in de achtertuin en de leilindes een aardige klap gehad hebben. Annabelles maar gesnoeid, zag er echt niet uit. Baalde er wel van, zorgt voor mooi wat kleur achterin. Nu eens zien hoeveel respons erop komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
Mooi pand @Niek_, foto's ziet er ook goed uit! Had denk ik het bedje uit de woonkamer gehaald, maar soit.

Mijn appartement staat inmiddels 3 dagen op Funda en de teller staat op 45 bezichtigingen voor volgende week, in 3 dagdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Niek_ schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:44:
En online:
***members only***

Best gelukkig met het eindresultaat van de foto's. Weekje ervoor enorm noodweer gehad waardoor de annabelles in de achtertuin en de leilindes een aardige klap gehad hebben. Annabelles maar gesnoeid, zag er echt niet uit. Baalde er wel van, zorgt voor mooi wat kleur achterin. Nu eens zien hoeveel respons erop komt :)
Mooi huis. Prima presentatie ook. Dat komt wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
Jasper schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:43:
Mooi pand @Niek_, foto's ziet er ook goed uit! Had denk ik het bedje uit de woonkamer gehaald, maar soit.

Mijn appartement staat inmiddels 3 dagen op Funda en de teller staat op 45 bezichtigingen voor volgende week, in 3 dagdelen.
Had het er nog wel even over met de fotograaf, maar die gaf aan dat het toch wel duidelijk was dat er kinderen in huis zijn (kinderkamers) en dat de box geen 13 in een dozijn variant was + dat er toch ruimte genoeg was. Ach, als iemand hier niet doorheen kan kijken..

Zo dan, dat zijn nog eens aantallen, wordt druk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:57
Inmiddels een week op Funda en 8 bezichtigingen gehad. Nog geen reacties van de kijkers en er staan niet meer bezichtigingen ingepland. Even komende dagen afwachten en hopen dat er wat uit gaat komen. Moet zeggen dat ik het nu wel echt spannend ga vinden. Is naar jullie idee nu acht bezichtigingen een beetje een goede score? Heb het idee dat het wat weinig is.

Funda link:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
JelleMan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:08:
Inmiddels een week op Funda en 8 bezichtigingen gehad. Nog geen reacties van de kijkers en er staan niet meer bezichtigingen ingepland. Even komende dagen afwachten en hopen dat er wat uit gaat komen. Moet zeggen dat ik het nu wel echt spannend ga vinden. Is naar jullie idee nu acht bezichtigingen een beetje een goede score? Heb het idee dat het wat weinig is.

Funda link:

***members only***
Had anders verwacht in Utrecht centrum. Huis en foto’s zien we goed uit, maar ken de markt in Utrecht verder niet qua prijzen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Funda link:

***members only***
Voor een bovenwoning van 6ton is de markt gewoon wat kleiner denk ik. Je prijs en presentatie lijken mij prima, maar je vist gewoon in een kleinere vijver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

Funda link:

***members only***
Wat een fantastisch dakterras zo aan de binnenstad!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Togi
Ben bang dat Corona niet echt heeft meegewerkt voor je. Heb het gevoel dat de afgelopen maanden mensen in de stad toch een echte tuin misten. En zeker in jouw markt heb je voor 5,5k buiten de stad mooie alternatieven.

Wij kregen gisteren einde vd dag nog een bod binnen (een paar uur na sluiting van de biedingsronde) die iets interessanter was dan het bid waar we voor gekozen hadden.
Hoewel de eigenlijke winnaar al geïnformeerd was hadden we er (volgend de makelaar) toch nog voor kunnen gaan.
Kon het alleen niet over me hart krijgen om de winnaar dan weer af te bellen (mede omdat we spelregels afspreken met een deadline en die andere bieder zich er niet aan hielden). Koste me alleen wel wat geld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 19:13
En online:
***members only***

Mooie presentatie idd maar de prijs is echt bezopen. Meer dan 500k voor een tweekapper in Lunteren? Naast gouden kranen ook gouden leidingen denk ik?

Serieus, ondanks de fraaie afwerking binnen en buiten is de vierkante meter prijs ridicuul. Heeft Maaike ook aangegeven binnen welke termijn ze het denkt te verkopen voor jullie? Of hebben jullie echt alle tijd? Als je het binnen een half jaar kwijt wil zou ik minimaal een ton zakken in de vraagprijs.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

@Niek_ je kocht de woning in 2016, waarom nu al verkopen?
peacelord schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:27:
[...]

Mooie presentatie idd maar de prijs is echt bezopen. Meer dan 500k voor een tweekapper in Lunteren? Naast gouden kranen ook gouden leidingen denk ik?

Serieus, ondanks de fraaie afwerking binnen en buiten is de vierkante meter prijs ridicuul. Heeft Maaike ook aangegeven binnen welke termijn ze het denkt te verkopen voor jullie? Of hebben jullie echt alle tijd? Als je het binnen een half jaar kwijt wil zou ik minimaal een ton zakken in de vraagprijs.
Vind het best een prima prijs, 4.200 per m2 voor een 2 kapper op >300m2 grond met wp.
Tenminste een tweekapper met veel licht inval, zie er ook veel welke van binnen gewoon een rijtjeswoning zijn.

Ken de markt niet precies in lunteren, maar denk dat t wel goed komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 29-08-2020 19:58 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
Sport_Life schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:42:
@Niek_ je kocht de woning in 2016, waarom nu al verkopen?
We zijn tegen iets moois vrijstaand aangelopen. Mocht de verkoop conform verwachting verlopen dan kunnen we die stap maken. Anders zoeken we rustig verder. Het is gelukkig geen kwestie van moeten.

[ Voor 53% gewijzigd door Niek_ op 29-08-2020 20:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Funda link:

***members only***
Denk dat Corona idd niet mee helpt, maar vergeet niet dat je met 2 normale slaapkamers en 1 kleine al veel potentiële kopers verliest, namelijk de stellen die een gezin starten of al kleintjes hebben. Dan ontgroei je het huis snel omdat je geen ruimte hebt om uit te breiden. (Vermoedelijk ook de reden dat jullie weggaan?)

Huis zelf is top, locatie fantastisch! Zelf heb ik iets verderop In Hoograven een jaren 30 tussenwoning binnen no time verkocht, ver boven de vraagprijs en niet eens veel minder dan je vraagprijs, terwijl een vriend van me ook een bovenwoning in Utrecht ruim drie maanden te koop heeft gehad en na een prijsverlaging het redelijk snel heeft verkocht. Feedback daar was dat de meeste kijkers toch een kamer misten en er geen uitbouw mogelijkheid was.

Je huis is eigenlijk te duur voor een doorsnee startend stel wat nog geen kinderwens heeft of voor een vrijgezel, maar qua kamers te beperkt voor doorstromers die een gezin willen starten. Dat maakt de markt wat kleiner en dus niet die absurde Utrechtse markt beleving. Gewoon geduld hebben. Het momentum in Utrecht ligt echt in de eerste funda week, maar dat betekend niet dat er de komende maanden niet iemand komt die serieus geïnteresseerd is.

edit:

Mijn gevoel is dat jouw verkopend makelaar vaak ook aan de bovenkant van de prijsrange gaat zitten. Kan een bewuste strategie zijn; met bijhorende doorlooptijd.

[ Voor 4% gewijzigd door koentjuh op 29-08-2020 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleMan
Dank voor de reacties, inmiddels weer een kijker erbij en hij staat pas een weekje op Funda, dus nog tijd genoeg. Klopt wel dat ons huis wel voor een vrij specifieke groep is, maar voor bij wie het past is het heerlijk wonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1ntroduc3
Morgen komen ze foto's maken voor de verkoop van ons appartement. Ik ben benieuwd. Omgeving Rotterdam,225k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

1ntroduc3 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:31:
Morgen komen ze foto's maken voor de verkoop van ons appartement. Ik ben benieuwd. Omgeving Rotterdam,225k
Ga je het toch nu verkopen? :)

Morgen komen ze bij ons ook foto's maken, spannend. Hoeveel tijd zit er over het algemeen tussen het foto's maken en online gaan op funda? Weekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:08:
[...]

Morgen komen ze bij ons ook foto's maken, spannend. Hoeveel tijd zit er over het algemeen tussen het foto's maken en online gaan op funda? Weekje?
Jep, in iedere geval klaar zetten voor de verkoop. Als de hele markt instort kunnen we iets sneller handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
1ntroduc3 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:19:
[...]

Jep, in iedere geval klaar zetten voor de verkoop. Als de hele markt instort kunnen we iets sneller handelen.
Als je het in de verkoop doet wanneer de markt instort, help je de markt alleen maar mee met instorten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HPX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:42

HPX

Viel mij bij ons huis tegen dat er vrijdag (1e volle dag funda) maar 1 bezichtiging bijgekomen is.
Ook nu nog niets gehoord over extra ingeplande bezichtigingen. (kan zijn dat er wel wat meer zijn, heb aangegeven plan de woensdag maar vol, wij zijn toch niet aanwezig overdag)

Nu dus totaal 8 bezichtigingen gepland naar mijn weten (dat kunnen er uiteraard genoeg zijn) waarvan 1 afgelopen zaterdag geweest is.

Deze mensen waren enthousiast, en ik heb via een andere makelaar wat achtergrondinfo van hen waardoor ik de kansen goed inschat dat zij een prima bod gaan neerleggen.

Nu dus woensdag afwachten wat daar nog uitkomt, en hopen dat er volgende week maandag een aantal biedingen binnen komen / zijn, zodat wij daaruit een beslissing kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 11:28
Togi schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:01:
Ben bang dat Corona niet echt heeft meegewerkt voor je. Heb het gevoel dat de afgelopen maanden mensen in de stad toch een echte tuin misten. En zeker in jouw markt heb je voor 5,5k buiten de stad mooie alternatieven.

Wij kregen gisteren einde vd dag nog een bod binnen (een paar uur na sluiting van de biedingsronde) die iets interessanter was dan het bid waar we voor gekozen hadden.
Hoewel de eigenlijke winnaar al geïnformeerd was hadden we er (volgend de makelaar) toch nog voor kunnen gaan.
Kon het alleen niet over me hart krijgen om de winnaar dan weer af te bellen (mede omdat we spelregels afspreken met een deadline en die andere bieder zich er niet aan hielden). Koste me alleen wel wat geld
Hier een maandje geleden soortgelijke situatie. Winnend bod was medegedeeld, vervolgens knalde een van de eerdere bieders die dus afgevallen was er een bod overheen (diezelfde middag nog). Duivels dilemma, maar uiteindelijk toch voor het nieuwe bod gegaan. Namelijk significant hoger (ruim 15K) en financiële voorwaarde stuk interessanter (200K minder). Voelde wel raar en een soort van onethisch, maar volgens mij gebeuren er wel gekkere dingen... Makelaar gaf ook aan dat het regelmatig gebeurt.

Overigens nog wel de makelaar eerst terug laten gaan naar de eerdere bieders met het hoogste bod met de vraag of zij nog wat wilden doen. Met de insteek om als ze in de buurt komen van het nieuwe hoogste bod met hun in zee te gaan.

@Togi wat was het verschil bij jullie?

[ Voor 15% gewijzigd door j_cda op 31-08-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
En online:
***members only***

Wow die prijzen daar! Ons huis is qua perceel en woonoppervlak gelijk, alleen 'iets' verder naar het oosten (in een dorp circa 10 min van Zwolle/A28). Wij hebben geen voor- of achterburen en wonen we ook niet naast een tennisbaan. Als iemand 6,5 ton voor mijn huis zou bieden kreeg hij het interieur & de auto er gratis bij.
Oké, ons huis is wat ouder (1973) en mist een warmtepomp/zonnepanelen, maar is verder de afgelopen 5 jaar volledig vernieuwd. Zelfs voor 5 ton had ik mijn huis verkocht. Een vergelijkbare nieuw te bouwen woning op een groter perceel kost bij ons circa 475k.

Overigens verder een mooi huis hoor, en zonder nood om te verkopen ook prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Tehh schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:19:
[...]

Wow die prijzen daar! Ons huis is qua perceel en woonoppervlak gelijk, alleen 'iets' verder naar het oosten (in een dorp circa 10 min van Zwolle/A28). Wij hebben geen voor- of achterburen en wonen we ook niet naast een tennisbaan. Als iemand 6,5 ton voor mijn huis zou bieden kreeg hij het interieur & de auto er gratis bij.
Oké, ons huis is wat ouder (1973) en mist een warmtepomp/zonnepanelen, maar is verder de afgelopen 5 jaar volledig vernieuwd. Zelfs voor 5 ton had ik mijn huis verkocht. Een vergelijkbare nieuw te bouwen woning op een groter perceel kost bij ons circa 475k.

Overigens verder een mooi huis hoor, en zonder nood om te verkopen ook prima toch?
Dat laatste zinnetje dekt de lading inderdaad. Het is een hoop geld maar je krijgt er ook wat voor. Daarnaast is het gelukkig geen moeten.
Eerste kijkdag is ondertussen volgepland en begreep dat ze nog wat bezichtigingsaanvragen in de mail hadden zitten cq. op terugkoppeling qua datum/tijd wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
j_cda schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:44:
[...]

Hier een maandje geleden soortgelijke situatie. Winnend bod was medegedeeld, vervolgens knalde een van de eerdere bieders die dus afgevallen was er een bod overheen (diezelfde middag nog). Duivels dilemma, maar uiteindelijk toch voor het nieuwe bod gegaan. Namelijk significant hoger (ruim 15K) en financiële voorwaarde stuk interessanter (200K minder). Voelde wel raar en een soort van onethisch, maar volgens mij gebeuren er wel gekkere dingen... Makelaar gaf ook aan dat het regelmatig gebeurt.

Overigens nog wel de makelaar eerst terug laten gaan naar de eerdere bieders met het hoogste bod met de vraag of zij nog wat wilden doen. Met de insteek om als ze in de buurt komen van het nieuwe hoogste bod met hun in zee te gaan.

@Togi wat was het verschil bij jullie?
2k (op net geen 400)
Dus niet zoveel als bij jouw
Maar ik weet nog hoe blij wij waren met het telefoontje dan wij ons nieuwe huis hadden en kan me wel voorstellen hoe ik mij zou voelen als een paar uur later je weer een belletje zou krijgen "sorry maar toch niet".
Vond eigenlijk ook raar dat het kon want er was in mijn ogen al een mondelinge overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@Togi netjes dat je het laat zoals het is! Ja, je had 2k meer kunnen vangen, maar ik geloof heilig in de stelling: Karma is a B*tch". Vroeg of laat had je 'm via een boemerang terug gekregen.

Was het inderdaad >10k geweest, dan had ik mijzelf ook wel achter mijn oren gekrabd en overwogen aan de "kopers" of zij niet een hoger bod willen doen. Maar het is precies zoals je het zegt: je hebt de nieuwe kopers al blij gemaakt, wellicht is daar de champagne zelfs al open gegaan en dan bel je ze af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:08:
[...]

Ligt eraan wat je zelf wil. Kan een weekje zijn, kan 3 maanden zijn...

Hier zijn ze vandaag voor de derde keer foto's komen maken.

1. Voor Funda.
2. Bouwtechnische keuring.
3. Taxatie (vandaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 11:28
Togi schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:02:
[...]

2k (op net geen 400)
Dus niet zoveel als bij jouw
Maar ik weet nog hoe blij wij waren met het telefoontje dan wij ons nieuwe huis hadden en kan me wel voorstellen hoe ik mij zou voelen als een paar uur later je weer een belletje zou krijgen "sorry maar toch niet".
Vond eigenlijk ook raar dat het kon want er was in mijn ogen al een mondelinge overeenkomst.
Het voelde ook raar dat het inderdaad zo kan. Maar de makelaar verzekerde ons dat dit regelmatig gebeurt (hoewel die natuurlijk ook voor de n hoogst mogelijke courtage wil gaan natuurlijk :+ ).

Zoals gezegd, we hebben de initiële hoogste bieders nog wel de kans gegeven, maar die zagen er verder vanaf wat ik mij ook goed kon voorstellen. En was het 'maar' 2k geweest, dan waren we denk ik ook gewoon bij het eerst gewonnen bod gebleven.

[ Voor 5% gewijzigd door j_cda op 31-08-2020 17:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasper
Jasper schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:43:
[...]

De eindscore staat op 45 bezichtigingen. 3 dagdelen over de komende 3 dagen. Bizar veel!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j_cda schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:28:
[...]

Het voelde ook raar dat het inderdaad zo kan. Maar de makelaar verzekerde ons dat dit regelmatig gebeurt (hoewel die natuurlijk ook voor de n hoogst mogelijke courtage wil gaan natuurlijk :+ ).

Zoals gezegd, we hebben de initiële hoogste bieders nog wel de kans gegeven, maar die zagen er verder vanaf wat ik mij ook goed kon voorstellen. En was het 'maar' 2k geweest, dan waren we denk ik ook gewoon bij het eerst gewonnen bod gebleven.
Klopt helemaal. De verkoop van een huis is pas definitief na het tekenen van het contact. Moet verplicht schriftelijk. Verkoper is meestal niet eens verplicht tot schadevergoeding als koper in deze fase al kosten heeft gemaakt. Wijkt inderdaad af en voelt daarom ook een beetje raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:11
Jasper schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:41:
[...]

De eindscore staat op 45 bezichtigingen. 3 dagdelen over de komende 3 dagen. Bizar veel!

***members only***
Damn, wat een aantallen!
Vraag me wel af wat de ‘kwaliteit’ van de bezichtigingen is als je er zo snel doorheen gejaagd wordt. 15 per dagdeel, keertje pauze ertussen wellicht. Betekent max. 15 min. per bezichtiging? Incl. ontvangst, praatje, rondje lopen, vragen stellen, brochure overhandigen, enz.

Maar goed, je zal het voor een mooie prijs verkopen. Daar twijfel ik niet over ;) Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Toch wel gek, ons huis is verkocht (afgelopen vrijdag koopcontract ondertekend) en straks komt de taxateur van de koper langs. Vanavond de koper voor het overnemen / bekijken van een aantal meubels. Makelaar wilde daar niet tussen zitten.

Hij heeft bedenktijd tot 23:59 vandaag. Toch maar een taart bakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Niek_ schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:39:
[...]

Dat laatste zinnetje dekt de lading inderdaad. Het is een hoop geld maar je krijgt er ook wat voor. Daarnaast is het gelukkig geen moeten.
Eerste kijkdag is ondertussen volgepland en begreep dat ze nog wat bezichtigingsaanvragen in de mail hadden zitten cq. op terugkoppeling qua datum/tijd wachten.
Ik woonn een dorp/stad ten zuiden van je :) Ede.. Ik ben benieuwd hoe het loopt! Ons viel het relatief tegen, maar we zitten in Veldhuizen en een rijtjes woning. Ons nieuwe huis wordt zoiets als wat jij hebt, maar dan in het noorden en inderdaad een ton minder :-) Wel gaaf huis hoor! Grote garage erbij, jammer dat daar geen fotos van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Scr33x0r schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:11:
[...]

Ik woonn een dorp/stad ten zuiden van je :) Ede.. Ik ben benieuwd hoe het loopt! Ons viel het relatief tegen, maar we zitten in Veldhuizen en een rijtjes woning. Ons nieuwe huis wordt zoiets als wat jij hebt, maar dan in het noorden en inderdaad een ton minder :-) Wel gaaf huis hoor! Grote garage erbij, jammer dat daar geen fotos van zijn.
Ah, streekgenoot. Dat van die garage was inderdaad een dingetje, samen met de kelder. Ik was al van plan om deze leeg te ruimen zodat ze op de foto konden. De garage is namelijk enorm groot (staat nu een hoop zooi in inclusief een oldtimer die in hoofdgroepen uit elkaar ligt) en de kelder is ook een prettige bijkomstigheid. Volgens de makelaar was dit niet nodig, buitenfoto's en plattegrond zouden voldoende zijn + dan de rondleiding.
Ach, we gaan het wel zien. Vond het behoorlijk spannend hoe het qua bezichtigingsaanvragen zou lopen (en dan heb je natuurlijk nog geen koper) maar daar ben ik nu wel in gerust gesteld. Nu op naar de bezichtigingen en hopelijk 1 of meerdere mooie biedingen eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:25
JelleMan schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:56:
Dank voor de reacties, inmiddels weer een kijker erbij en hij staat pas een weekje op Funda, dus nog tijd genoeg. Klopt wel dat ons huis wel voor een vrij specifieke groep is, maar voor bij wie het past is het heerlijk wonen.
Heb je al nieuws? Lauteslager is inderdaad altijd aan de prijs. Wij gaan ook verkopen met een hoger segment makelaar in Utrecht (Lombok), 141m2 in een rustig straatje in Lombok.

Het is lastig om rustig te blijven zitten, maar met de oplevering van de nieuwe woning in q2 2021 is het beste voor ons om ook tot maart ongeveer te wachten. Terwijl 2021 in alle prognoses het kantel jaar gaat zijn.. ik vertrouw maar op een Fed die net een nieuw beleid van langdurig lage rente heeft uitgebracht, een eurozone deflatie die bestreden moet worden, zwaarder meetellen van tweede inkomen vanaf volgend jaar, lagere overdrachtsbelasting vanaf volgend jaar, én een zeer gewilde locatie.. Moet toch goedkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
nel!s schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:14:
[...]

Heb je al nieuws? Lauteslager is inderdaad altijd aan de prijs. Wij gaan ook verkopen met een hoger segment makelaar in Utrecht (Lombok), 141m2 in een rustig straatje in Lombok.

Het is lastig om rustig te blijven zitten, maar met de oplevering van de nieuwe woning in q2 2021 is het beste voor ons om ook tot maart ongeveer te wachten. Terwijl 2021 in alle prognoses het kantel jaar gaat zijn.. ik vertrouw maar op een Fed die net een nieuw beleid van langdurig lage rente heeft uitgebracht, een eurozone deflatie die bestreden moet worden, zwaarder meetellen van tweede inkomen vanaf volgend jaar, lagere overdrachtsbelasting vanaf volgend jaar, én een zeer gewilde locatie.. Moet toch goedkomen..
We hebben nog weer 3 kijkers, loopt zo rustig door. Verder nog geen reacties. Het is gewoon even een kwestie van wat geduld hebben denk ik.

Lombok is populair de laatste tijd, zal wel goedkomen. Maar de poel van mensen waarin je vist is in het wat hogere segment gewoon wat kleiner, er staan gewoon niet meteen 45 man op de stoep die even dit soort bedragen neerleggen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:02
@JelleMan een gemiddelde verkoop is dacht ik nog steeds 10-12 weken. Je staat pas een week online met al bezichtigingen. Ik zou mij nog niet druk maken. Je bent realistisch genoeg dat het een specifieke woning is. Daarnaast is de markt natuurlijk hoog en is het een fors bedrag.

@nel!s als je je nu al druk maakt om 2021 is het nu te koop zetten dan geen optie? Dan huur je desnoods in een dorp verder wat of particulier maar slaap je wel heerlijk? Wellicht met het huidige thuiswerken is dat opeens reëel ?

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 02-09-2020 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JelleMan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:49:
[...]

We hebben nog weer 3 kijkers, loopt zo rustig door. Verder nog geen reacties. Het is gewoon even een kwestie van wat geduld hebben denk ik.

Lombok is populair de laatste tijd, zal wel goedkomen. Maar de poel van mensen waarin je vist is in het wat hogere segment gewoon wat kleiner, er staan gewoon niet meteen 45 man op de stoep die even dit soort bedragen neerleggen lijkt me.
Zodra je in de prijsklasse van 400k+ zit, heb je te maken met kijkers die wat minder haast hebben en waarschijnlijk ook nog wel wat keuze en meer eisen. In bijvoorbeeld het uiterste noorden (of oosten) ligt dat bedrag iets lager.

Het zijn vooral de starterswoningen en het segment daar nét boven die erg hard gaan. Ik had bijvoorbeeld geen rush verwacht op een appartement van bijna 6 ton in de vakantieperiode. Zelfs onze "starterswoning" (niet in Utrecht stad, wel provinicie Utrecht) had een wat langzame start in de vakantieperiode. Toen 2 van de 3 regio's weer aan het werk waren, hadden we die maandag ineens weer 4 geïnteresseerden voor 10 uur 's ochtends. Uiteindelijk verkocht aan iemand die al in de vakantie was komen kijken. Toen die voor de tweede keer kwam kijken hadden we 4 bezichtigingen achter elkaar en hij zat "in het midden". Hij moest wachten tot de vorige kijkers vertrokken en de volgende stonden alweer te wachten toen hij vertrok. Volgens mij was dat het moment waarop de knoop doorging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:27:
[...]

Zodra je in de prijsklasse van 400k+ zit, heb je te maken met kijkers die wat minder haast hebben en waarschijnlijk ook nog wel wat keuze en meer eisen. In bijvoorbeeld het uiterste noorden (of oosten) ligt dat bedrag iets lager.

Het zijn vooral de starterswoningen en het segment daar nét boven die erg hard gaan. Ik had bijvoorbeeld geen rush verwacht op een appartement van bijna 6 ton in de vakantieperiode. Zelfs onze "starterswoning" (niet in Utrecht stad, wel provinicie Utrecht) had een wat langzame start in de vakantieperiode. Toen 2 van de 3 regio's weer aan het werk waren, hadden we die maandag ineens weer 4 geïnteresseerden voor 10 uur 's ochtends. Uiteindelijk verkocht aan iemand die al in de vakantie was komen kijken. Toen die voor de tweede keer kwam kijken hadden we 4 bezichtigingen achter elkaar en hij zat "in het midden". Hij moest wachten tot de vorige kijkers vertrokken en de volgende stonden alweer te wachten toen hij vertrok. Volgens mij was dat het moment waarop de knoop doorging. :)
In Utrecht stad ligt de grens wel iets hoger dan 400k, maar dan wel specifiek voor de eengezinswoning. Hier in de buurt is het eigenlijk nog altijd gekkenhuis als er iets in de verkoop gaat, en dan gaat het toch om 500-600k categorie.

Maar eerlijk; dat wordt ook een beetje in de hand gewerkt met twee kijkdagen en een biedingsdeadline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjuh schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:49:
[...]

In Utrecht stad ligt de grens wel iets hoger dan 400k, maar dan wel specifiek voor de eengezinswoning. Hier in de buurt is het eigenlijk nog altijd gekkenhuis als er iets in de verkoop gaat, en dan gaat het toch om 500-600k categorie.

Maar eerlijk; dat wordt ook een beetje in de hand gewerkt met twee kijkdagen en een biedingsdeadline.
Voor woningen met grond zal dat bedrag nog wel hoger liggen inderdaad.
Dat gekkenhuis regelt je makelaar als het goed is. Die gaat proberen om een rij met kijkers te regelen op de juiste momenten. Wij hebben in totaal helemaal niet zo enorm veel kijkers gehad, maar de makelaar speelde het toch zo dat het altijd "druk" leek tijdens de kijkmomenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Wij zitten erover na te denken om het huis waar we in wonen te verkopen .

de impressie die (ruim)voordat we het kochten gemaakt is.
Members only:

- tuin is veranderd (opgehoogd)
- zolder heeft een vliering gekregen
- zonnepanelen (14 stuks)
- nieuwe kozijnen
- nieuw dakkapel
- cv ketel van 2015
kortom een "A-label" we zijn bv van 2000m3 gas naar een verbruik van 600-800m3 gezakt

maar binnen is er nog niet veel gewijzigd, de makelaar had het erover "opruimen" en beneden laminaat vloer vervangen..

maar ja ik denk niet dat het de prijs "maximaliseert"

Wat zouden we nu het beste kunnen doen ? we zijn niet onhandig .. zoiezo gaat overal een kwastje overheen.
- om bv de keuken te verplaatsen moet de badkamer "verbouwd" worden .. (wegens warmwater leiding)
- badkamer verven met of "verbouwen"
- woonkamer voorzien van VloerVerwarming ?

We zitten niet op een schopstoel, maar het huis is gewoon "te groot" (165m2 vloeroppervlak)

wat zouden jullie doen, kortom ik zoek advies/mening ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:09

Crazy D

I think we should take a look.

vso schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:31:
wat zouden jullie doen, kortom ik zoek advies/mening ..
Een lichte vloer erin zou het wel wat ruimer en lichter laten ogen, lijkt op de foto's best een donker hol. Keuken wellicht frontjes vervangen zodat dat ook wat minder donker is? Muren wellicht ook even een sausje zodat ook dat frisser oogt.

Badkamer is wel gedateerd maar zonder verbouwing kun je daar weinig mee (en verbouwen van de badkamer krijg je er nooit uit). Al weet ik niet hoe kopers daarmee om zouden gaan. Ik zelf zit niet te wachten op een verbouwing als ik een huis koop, dus met deze badkamer zou ik verder kijken (tenzij de prijs echt flink lager is). Maar ja, als jij 20k in een mooie badkamer steekt heb ik daar geen 20k extra voor over.

Mogelijke overweging: als je niet heel veel haast hebt, toch opknappen en er zelf nog lekker 2 a 3 jaar blijven wonen? Heb je er zelf nog plezier van.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuzzBightyear
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-07-2022
Leuk om jullie ervaringen hier te lezen. Ik ga dit topic wat actiever volgen en dus ook maar een account aangemaakt :)

Willen over een tijdje ons huis (Utrecht) in de verkoop zetten, zodra we zelf wat anders geschikts hebben gevonden (andere stad en meer (buiten)ruimte). Aan onze eigen woning eerst nog wat achterstallig onderhoud laten doen. Nu een aantal kozijnen met houtrot. Wil dat dat er eerst weer netjes uitziet, want ik vermoed dat dat de nodige geïnteresseerden zou kunnen afschrikken. Zeker als je zoiets niet in een advertentie zou zetten, lijkt me dat als kijker een behoorlijke domper waar je een slecht gevoel aan overhoudt. Zo zijn wij zelf eens wezen kijken bij een huis dat deels verzakt was. Tijdens de bezichtiging was de verkopende makelaar er behoorlijk open over, maar vooraf dus niets over gehoord. Zijn wij zelf uiteindelijk op afgehaakt. Nu laten kozijnen zich natuurlijk makkelijker herstellen dan een verzakking, maar dan nog kan ik me voorstellen dat mensen daar geen trek in hebben (hoe leuk ons huis ook is ;)).

En ondertussen dus ook nog op zoek naar een nieuwe woning, dus voor het in de verkoop staat zal het nog wel even duren. Maar niettemin interessant om hier mee te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wij hadden een koper voor ons appartement. Ging redelijk snel. Alleen had hij z'n huiswerk niet gedaan en krijgt hij z'n lening dus niet rond. Lekker balen. Gelukkig nog online laten staan en dus binnenkort maar opnieuw geïnteresseerden laten langskomen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Crazy D schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:19:
[...]

Een lichte vloer erin zou het wel wat ruimer en lichter laten ogen, lijkt op de foto's best een donker hol. Keuken wellicht frontjes vervangen zodat dat ook wat minder donker is? Muren wellicht ook even een sausje zodat ook dat frisser oogt.

Badkamer is wel gedateerd maar zonder verbouwing kun je daar weinig mee (en verbouwen van de badkamer krijg je er nooit uit). Al weet ik niet hoe kopers daarmee om zouden gaan. Ik zelf zit niet te wachten op een verbouwing als ik een huis koop, dus met deze badkamer zou ik verder kijken (tenzij de prijs echt flink lager is). Maar ja, als jij 20k in een mooie badkamer steekt heb ik daar geen 20k extra voor over.

Mogelijke overweging: als je niet heel veel haast hebt, toch opknappen en er zelf nog lekker 2 a 3 jaar blijven wonen? Heb je er zelf nog plezier van.
Ik vind het niet erg om in een "help mijn man is klusser" situatie te wonen, maar ik snap best dat er veel mensen zijn die om het netjes uit te drukken "wegrennen" ..

Dus hoeveel mensen accepteren geverfde (badkamer/wc)tegels eventueel opnieuw gevoegd? of heb je liever gewoon tegels ? en een wit (plastic) bad ..

kan ik beter de keuken gewoon verplaatsen (lees ergens een goedkope keuken scoren) en gelijk inductie aansluiting (perilex wcd) op de muur schroeven naast de gas aansluiting ?

kortom ik ga geen 20k investeren .. maar 5k ofzo is geen issue zeker als me dat een sneller verkocht huis oplevert .. mooi meegenomen is dat het 20k of 30k extra oplevert .. (ik maak toch al winst)

ik houd niet van afgeraffeld/slordig werk .. ondanks dat ik geen problemen heb erin te leven.. wil ik wel een goeie uitstraling hebben. betekend dat ik pas volgend jaar het huis te koop kan zetten dan is dat maar zo.

[ Voor 6% gewijzigd door vso op 02-09-2020 12:44 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:09

Crazy D

I think we should take a look.

vso schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:42:
Dus hoeveel mensen accepteren geverfde (badkamer/wc)tegels eventueel opnieuw gevoegd? of heb je liever gewoon tegels ? en een wit (plastic) bad ..
Voor mij persoonlijk zou simpel wit ook weer niet goed zijn :P Dat geeft me het gevoel van een woningbouw-badkamertje. Maar het moeilijke is dat er ook genoeg mensen zijn die ook geen problemen hebben om eerst even een maandje te klussen en dan is elke euro die jij erin steekt best zonde, omdat als het een heel simpele badkamer is de kans best groot is dat ze 'm alsnog willen aanpakken.
kan ik beter de keuken gewoon verplaatsen (lees ergens een goedkope keuken scoren) en gelijk inductie aansluiting (perilex wcd) op de muur schroeven naast de gas aansluiting ?
Ik schrik niet zo van je keuken, wel van de donkere kleur. Een lichte vloer en lichtere frontjes (desnoods een verfje op de deurtjes ?) zou het wat frisser maken. Dan leg je het probleem bij de potentiële koper neer of het voldoende is of dat ze echt willen verbouwen.

Je kunt natuurlijk ook stellen dat er op dit moment nog steeds meer vraag dan aanbod is, dus 'take it or leave it'. En wel zorgen dat het goed onderhouden is (dus even een verfje, misschien een voeg opnieuw doen), zodat het er goed onderhouden uit ziet ('veroudert' is iets anders dan slecht onderhouden), dat zal in de prijs wel iets schelen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Crazy D schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:26:
[...]

Voor mij persoonlijk zou simpel wit ook weer niet goed zijn :P Dat geeft me het gevoel van een woningbouw-badkamertje. Maar het moeilijke is dat er ook genoeg mensen zijn die ook geen problemen hebben om eerst even een maandje te klussen en dan is elke euro die jij erin steekt best zonde, omdat als het een heel simpele badkamer is de kans best groot is dat ze 'm alsnog willen aanpakken.

[...]

Ik schrik niet zo van je keuken, wel van de donkere kleur. Een lichte vloer en lichtere frontjes (desnoods een verfje op de deurtjes ?) zou het wat frisser maken. Dan leg je het probleem bij de potentiële koper neer of het voldoende is of dat ze echt willen verbouwen.

Je kunt natuurlijk ook stellen dat er op dit moment nog steeds meer vraag dan aanbod is, dus 'take it or leave it'. En wel zorgen dat het goed onderhouden is (dus even een verfje, misschien een voeg opnieuw doen), zodat het er goed onderhouden uit ziet ('veroudert' is iets anders dan slecht onderhouden), dat zal in de prijs wel iets schelen.
Fijn dat je in elk geval je mening deelt, dank is groot.

ik snap je hierin, ook snap ik dat een keuken/badkamer verbouwen "nuttenloos" is .. het voegt dat betreft niet veel meerwaarde toe. omdat de koper 99% kans dat toch zelf wil aanpassen. Alleen ik ben of beter gezegd was overtuigt dat zonder bv de keuken verplaatsing / badkamer verbouwing de vraagprijs 30k minder zou zijn. Als dat probleem verholpen word met een verven / folie plakken dan is dat een no-brainer

ps folie doe ik liever bij de keuken, omdat het glad aanvoelt, iets lichts en effen, verven dwing je ze de keuken te vervangen (mijn eigen mening) .. maar dat betreft is gaat het meer om he effect dan de methode.

ik vind het dus niet erg "werk" te verrichten zolang het maar resultaat boekt.. en als mensen het meteen weg halen of 2 jaar "sparen" voordat ze gaan verbouwen zal mij roesten ..

Hier in de omgeving /.stad word toch wel de huizen momenteel met 10k tot 20k meerprijs verkocht .. maar ja laten we wel wezen zonder jou tips (ook die van de makelaar wellicht) ga ik daar niet op rekenen.

ps ik zou verwachten dat een A-label, en dus lage energie kosten, PV panelen, nieuwe kozijnen meer "impact' hebben .. ook in een kleine mate een tuin die "kant en klaar" is ..

ps(edit)
maar ja ik vind het nogal wat als men de badkamer en keuken al aftrekt van de vraagprijs dat zijn 2 objecten die zoiezo persoonlijke smaak zijn .. als het verouderd is .. zoals hier .. tja dan valt daar wel wat voor te zeggen natuurlijk maar anderzijds als je het toch verbouwd .. dan vind ik die discussie redelijk nutteloos.

zelf zou ik meer zeggen dat bv je 10-20 jaar geen onderhouds kosten hebt aan je buitenkant .. en je lage energie kosten hebt ... belangrijker. Juist meer geld voor de intereur over :)

[ Voor 13% gewijzigd door vso op 02-09-2020 14:51 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
GeeMoney schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:27:

@nel!s als je je nu al druk maakt om 2021 is het nu te koop zetten dan geen optie? Dan huur je desnoods in een dorp verder wat of particulier maar slaap je wel heerlijk? Wellicht met het huidige thuiswerken is dat opeens reëel ?
Nee, ik heb echt geen zin om twee keer te verhuizen met kind en twee zware banen >:) We zitten hem rustig uit, ik slaap vooralsnog prima!

Verwijderd

Een groot gerenommeerd makelaarskantoor hier in de buurt vraagt 1.35% ex btw courtage (1.68% incl.) voor een courante woning met een vanaf prijs van 350.000,-

Ik vind het aan de hoge kant, het komt neer op minimaal 6000,-. Is dat niet heel veel geld als je het omrekent naar een uurtarief van paar bezichtigingen doen? Ik was onder de veronderstelling dat een makelaar gemiddeld zo'n 3500,- moest kosten.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:50
@Verwijderd ik vind het ook veel geld, maar onderhandelen staat je vrij :) net als naar de concurrent stappen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:21:
Een groot gerenommeerd makelaarskantoor hier in de buurt vraagt 1.35% ex btw courtage (1.68% incl.) voor een courante woning met een vanaf prijs van 350.000,-

Ik vind het aan de hoge kant, het komt neer op minimaal 6000,-. Is dat niet heel veel geld als je het omrekent naar een uurtarief van paar bezichtigingen doen? Ik was onder de veronderstelling dat een makelaar gemiddeld zo'n 3500,- moest kosten.
Da's fors. Waar verwacht hij heel veel tijd aan kwijt te zijn?

Onze courante woning (koopsom net onder de 3 ton) wilde de makelaar wel verkopen voor 1,25 procent all-in. En dat deed hij ook, snel. Volgens mij heeft hij nog steeds leuk verdiend. Ik gun hem elke euro overigens, want hij heeft ons niet teleurgesteld. Opbrengst boven zijn voorspelling, ondanks de vakantie in een paar weken verkocht.

Hoeveel makelaars heb je gesproken? Je hebt op dit moment geen groot gerenommeerd makelaarskantoor nodig overigens. Dat huis verkoopt elke makelaar op dit moment wel, even plat gezegd. Ik zie weinig meerwaarde aan een groot gerenommeerd kantoor momenteel (alleen meerkosten, maar dat had je zelf ook al ondervonden). :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2020 08:40 ]

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:08

Don Quijote

El Magnifico

Verwijderd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:21:

Het is veel geld. Maar ik heb het ook betaald. Vraagprijs 700k. Courtage inclusief BTW 1%. Dus dat kwam ook op 7k uit. Nu heeft hij daar uiteindelijk wel aardig voor moeten werken (40+ bezichtigingen) maar goedkoop is het niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33
vso schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:42:
[...]

Ik vind het niet erg om in een "help mijn man is klusser" situatie te wonen, maar ik snap best dat er veel mensen zijn die om het netjes uit te drukken "wegrennen" ..

kortom ik ga geen 20k investeren .. maar 5k ofzo is geen issue zeker als me dat een sneller verkocht huis oplevert .. mooi meegenomen is dat het 20k of 30k extra oplevert .. (ik maak toch al winst)

ik houd niet van afgeraffeld/slordig werk .. ondanks dat ik geen problemen heb erin te leven.. wil ik wel een goeie uitstraling hebben. betekend dat ik pas volgend jaar het huis te koop kan zetten dan is dat maar zo.
Het huis wat wij 3 jaar geleden hebben gekocht had ook een gedateerde badkamer. De verkopers hebben destijds een waardebon van 10k aangeboden bij het huis om de badkamer op te knappen. Wij hebben dat zelf omgezet naar 10k lagere vraagprijs en dat was ook het doel van de makelaar maar alleen voor de mensen die verder lazen dan de eerste 2 regels van de advertentie ;) Misschien kun je op die manier er iets mee doen.

Verwijderd

We hadden die makelaar laten komen, omdat die ook het nieuwbouwproject deed waar we ingeloot wilden worden.
Hij heeft ons toen op een voorkeurslijst geplaatst waardoor we uiteindelijk ook werden ingeloot. Een beetje onder het mom van dan mogen jullie ons huis verkopen :+ Schimmige handel, maar goed daar zit blijkbaar een prijs aan vast.

Ik heb al eerder een appartement gekocht en verkocht via hun en ook onze nieuwe hypotheek door hun adviseur laten regelen, en heb altijd wel een goed gevoel bij hen gehad.

Maar dan nog vind ik 6k een hoop geld, als ik soms bedragen van rond de 3k hier voorbij zie komen.

Op zich gun ik ze het wel als ze ons huis goed verkopen. Het huis zelf is namelijk wel courant, alleen de locatie is wat minder met sociale huur als achterburen met hun achtertuin op +- 9 meter van onze achtergevel af.

We zullen blij zijn als we er vanaf zijn :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:05:
We hadden die makelaar laten komen, omdat die ook het nieuwbouwproject deed waar we ingeloot wilden worden.
Hij heeft ons toen op een voorkeurslijst geplaatst waardoor we uiteindelijk ook werden ingeloot. Een beetje onder het mom van dan mogen jullie ons huis verkopen :+ Schimmige handel, maar goed daar zit blijkbaar een prijs aan vast.

Ik heb al eerder een appartement gekocht en verkocht via hun en ook onze nieuwe hypotheek door hun adviseur laten regelen, en heb altijd wel een goed gevoel bij hen gehad.

Maar dan nog vind ik 6k een hoop geld, als ik soms bedragen van rond de 3k hier voorbij zie komen.

Op zich gun ik ze het wel als ze ons huis goed verkopen. Het huis zelf is namelijk wel courant, alleen de locatie is wat minder met sociale huur als achterburen met hun achtertuin op +- 9 meter van onze achtergevel af.

We zullen blij zijn als we er vanaf zijn :P
Kijk. Hij verwacht er dus wat meer voor te moeten doen en je "staat nog in het krijt" vanwege een eerdere "dienst". Is het nog steeds duur, maar wellicht te verdedigen.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

la_fusion schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:00:
[...]

Het huis wat wij 3 jaar geleden hebben gekocht had ook een gedateerde badkamer. De verkopers hebben destijds een waardebon van 10k aangeboden bij het huis om de badkamer op te knappen. Wij hebben dat zelf omgezet naar 10k lagere vraagprijs en dat was ook het doel van de makelaar maar alleen voor de mensen die verder lazen dan de eerste 2 regels van de advertentie ;) Misschien kun je op die manier er iets mee doen.
Wat @Crazy D o.a zei .. is maak het lichter/verzorgder en mensen lopen niet voorbij .. en foto's zeggen veel, en mensen lezen pas de tekst als je geintresseerd bent

En als ik toch moet verven(muur/plafond) & laminaat neerleggen, en hier en daar wat afwerking in orde maken .. wat zal het me kosten 200,- ? aan afwerkmeuk ?

nu dat we toch willen verhuizen zijn veel zaken minder relevant .. of juist meer

ipv de huidige (donkere) keuken te verplaatsen .. is het wellicht slimmer om gewoon een lichtere op MP te scoren voor paar euro. de oude weg te breken en de muur door te breken .. moet toch verven en nieuwe vloer neerleggen .. tja .. de moeite ..

Zelfde geld voor de badkamer, ipv tegels te verven (100 a 200,-) kan ik ook voor paar euro meer ander bad, inloop douche (afvoerputje die nu mist is dan ook gefixed) en wat andere goedkope tegels erin knallen. alleen op letten dat het waterdicht is .. gewoon niet als een gek de badkamer afbreken maar even met beleid.. met zo'n level systeem krijg je ook een redelijk(er) resultaat.

Ik verwacht niet dat ik 20k meer kan vragen maar at least is het meer oog strelend en meer kijkers krijgen is op zijn minst het al waard

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasper
Jasper schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:41:
[...]

***members only***
Én verkocht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:43

CeesKees

I rest my Kees

Knallende kurken!

330k?

Mijn huis in Haarlem ging Jan 2019 ook zwaar over de vraagprijs!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nel!s
Ik zat even te kijken op het Instagram account FundaMakeovers. Toch bijzonder hoe goede foto's, met mooie decoratie en interieur, een totaal ander huis maken.

Ik zal eens een foto in dit topic plaatsen binnenkort misschien kunnen jullie helpen met tips om het meer Instagram-waardig te maken :)

[ Voor 6% gewijzigd door nel!s op 05-09-2020 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Buren willen ons huis kopen.. iemand wel eens in dit situatie gezeten? Hoe pak je dit aan? We geven al een verkoop makelaar in de arm
Pagina: 1 ... 85 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.