Crazy D schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:26:
[...]
Voor mij persoonlijk zou simpel wit ook weer niet goed zijn

Dat geeft me het gevoel van een woningbouw-badkamertje. Maar het moeilijke is dat er ook genoeg mensen zijn die ook geen problemen hebben om eerst even een maandje te klussen en dan is elke euro die jij erin steekt best zonde, omdat als het een heel simpele badkamer is de kans best groot is dat ze 'm alsnog willen aanpakken.
[...]
Ik schrik niet zo van je keuken, wel van de donkere kleur. Een lichte vloer en lichtere frontjes (desnoods een verfje op de deurtjes ?) zou het wat frisser maken. Dan leg je het probleem bij de potentiële koper neer of het voldoende is of dat ze echt willen verbouwen.
Je kunt natuurlijk ook stellen dat er op dit moment nog steeds meer vraag dan aanbod is, dus 'take it or leave it'. En wel zorgen dat het goed onderhouden is (dus even een verfje, misschien een voeg opnieuw doen), zodat het er goed onderhouden uit ziet ('veroudert' is iets anders dan slecht onderhouden), dat zal in de prijs wel iets schelen.
Fijn dat je in elk geval je mening deelt, dank is groot.
ik snap je hierin, ook snap ik dat een keuken/badkamer verbouwen "nuttenloos" is .. het voegt dat betreft niet veel meerwaarde toe. omdat de koper 99% kans dat toch zelf wil aanpassen. Alleen ik ben of beter gezegd was overtuigt dat zonder bv de keuken verplaatsing / badkamer verbouwing de vraagprijs 30k minder zou zijn. Als dat probleem verholpen word met een verven / folie plakken dan is dat een no-brainer
ps folie doe ik liever bij de keuken, omdat het glad aanvoelt, iets lichts en effen, verven dwing je ze de keuken te vervangen (mijn eigen mening) .. maar dat betreft is gaat het meer om he effect dan de methode.
ik vind het dus niet erg "werk" te verrichten zolang het maar resultaat boekt.. en als mensen het meteen weg halen of 2 jaar "sparen" voordat ze gaan verbouwen zal mij roesten ..
Hier in de omgeving /.stad word toch wel de huizen momenteel met 10k tot 20k meerprijs verkocht .. maar ja laten we wel wezen zonder jou tips (ook die van de makelaar wellicht) ga ik daar niet op rekenen.
ps ik zou verwachten dat een A-label, en dus lage energie kosten, PV panelen, nieuwe kozijnen meer "impact' hebben .. ook in een kleine mate een tuin die "kant en klaar" is ..
ps(edit)
maar ja ik vind het nogal wat als men de badkamer en keuken al aftrekt van de vraagprijs dat zijn 2 objecten die zoiezo persoonlijke smaak zijn .. als het verouderd is .. zoals hier .. tja dan valt daar wel wat voor te zeggen natuurlijk maar anderzijds als je het toch verbouwd .. dan vind ik die discussie redelijk nutteloos.
zelf zou ik meer zeggen dat bv je 10-20 jaar geen onderhouds kosten hebt aan je buitenkant .. en je lage energie kosten hebt ... belangrijker. Juist meer geld voor de intereur over
[
Voor 13% gewijzigd door
vso op 02-09-2020 14:51
]