Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 79 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 00:40
We gaan onze woning verkopen. Eind juni 2021 wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd en in augustus zouden we erin willen.
Wanneer is het juiste moment om ons huidige huis op Funda te zetten? Afgelopen vrijdag is al wel de fotograaf geweest, zodat we foto's hebben van de tuin in bloei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
Valorian schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:59:
[...]

Hangt wel een beetje van de locatie af. In Utrecht krijg je echt geen 1,5 uur pp meer hoor, daar is de norm één of twéé “bezichtigingsdagen” met 20 minuten kijktijd pp. En meestal wordt er gewoon gestopt met inplannen omdat het dan “vol” is, dus met slechts 1/2 dag extra werk zouden er vaak nog 12 bezichtigingen extra kunnen worden gepland...
Dat doe je in het begin ja. Dan plan je ze mooi achter elkaar zodat de makelaar ook niet telkens op een neer hoeft. Erg efficient.
En in Utrecht werkt het misschien ook wel goed voor je verkoopprijs. Het zet natuurlijk een hoop druk op de kopers als ze snel moeten bieden (en liefst ook flink boven de vraagprijs).
Daar is het voor de makelaar weer lastig om nieuwe voorraad te vinden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
Vraagje aan degenen die momenteel hun huis te koop hebben staan of recent verkocht hebben. Hebben jullie dit gedaan voordat jullie een nieuwe woning kochten? Of eerst een andere woning gekocht. Ik wou zelf namelijk eerst verkopen, zodat ik flexibeler ben, maar aan de andere kant kan het ook wel even duren voordat ik een huis gevonden heb.

Ik zal al een aantal nieuwbouw situaties voorbij komen, dat lijkt me duidelijk.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VidaR-9 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:05:
Vraagje aan degenen die momenteel hun huis te koop hebben staan of recent verkocht hebben. Hebben jullie dit gedaan voordat jullie een nieuwe woning kochten? Of eerst een andere woning gekocht. Ik wou zelf namelijk eerst verkopen, zodat ik flexibeler ben, maar aan de andere kant kan het ook wel even duren voordat ik een huis gevonden heb.

Eerst verkocht. Maar goed, ik had geen gezin wat onderdak nodig heeft. Ik ben alleen dus een maandje of langer logeren vond ik geen probleem mocht dat nodig zijn voor het juiste huis.

Ik heb ook meegemaakt dat een verkopende makelaar simpelweg zei dat verkopers eigenlijk alleen met kopers om de tafel gaan die de woning al hadden verkocht. Ietwat onzinnig maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Eerst gekocht, we wouden niet het risico lopen om verkocht te hebben en dat er dan geen geschikte woning te koop stond. En daarbij ook geen zin om eventueel 2 keer te moeten verhuizen (huren tussendoor), toch lastig met een gezin.

Enige aandachtspunt daarbij is de meeste geldverstrekkers dan niet de hele waarde van je huidige woning meenemen bij een nieuwe financiering bij ons mam de Rabobank 90% van de taxatiewaarde mee als verwachte verkoopwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Gijsje22 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:35:
Eerst gekocht, we wouden niet het risico lopen om verkocht te hebben en dat er dan geen geschikte woning te koop stond. En daarbij ook geen zin om eventueel 2 keer te moeten verhuizen (huren tussendoor), toch lastig met een gezin.

Enige aandachtspunt daarbij is de meeste geldverstrekkers dan niet de hele waarde van je huidige woning meenemen bij een nieuwe financiering bij ons mam de Rabobank 90% van de taxatiewaarde mee als verwachte verkoopwaarde.
Snap ik, dat heb ik ook. Eerst alles in de opslag, paar maanden bij mijn ouders op zolder (mijn zoontje heeft daar dan al eigen kamer, dat scheelt), en dan weer verhuizen. Verre van ideaal.

Ah thanks. 90% van de taxatiewaarde valt nog niet tegen eerlijk gezegd (toen we in 2015 gingen kopen was dit nog 80%). Mijn LTV is lager en ik hoef niet perse tot de max te gaan voor mijn nieuwe hypotheek, dus ik kan overwaarde buiten beschouwing laten voor de financiering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:58

Don Quijote

El Magnifico

Uiteindelijk eerst gekocht. We zijn vrij kritisch, er komt dus maar zelden iets voorbij waar we ons huidige huis voor achter willen laten. Het was dus niet evident dat we bij eerst verkopen, snel iets zouden vinden. En tussendoor in een huurwoning oid hebben we geen zin in.

Update op mijn verkoop- Nadat de advertentie vrijdag online ging, is vandaag het eerste blok bezichtigingen. 7 Stuks. In totaal hadden we Zaterdagmiddag 21 aanvragen. Dus is er ook nog een blok van 7 op Woensdag en een blok van 7 op Donderdag.

Qua stats:
Woning is 176x bewaard en 6449x bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

Eerst gekocht. Toen we kochten kon ik het oude huis nog niet eens te koop zetten omdat er nog het nodige gerepareerd werd dankzij waterschade 8)7
(en omdat ik toen 3 maanden elders heb moeten verblijven weet ik ook hoe kut het is om iets voor 3 maanden te vinden....)
Gijsje22 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:35:
Bij ons pakte de ING een rekensom met de verwachte verkoopwaarde, geen officiële taxatie (hadden we ook niet). Hij had een lijstje zo van, zou 265 moeten opleveren dus wij rekenen met 240 (of zoiets). Zat dus ook 40k onder de uiteindelijke verkoopprijs. Maar ze houden inderdaad een stuk marge. Zolang je je nieuwe hypotheek gewoon kunt krijgen is dat niet zo'n probleem (hooguit dat je misschien iets te hoge hypotheek hebt, maar je kunt natuurlijk direct extra aflossen), maar als het er om hangt en je hebt die overwaarde echt nodig is dat wel vervelend (al zit je dan misschien wel gewoon te hoog in je hypotheek....).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Don Quijote schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:53:
[...]

Update op mijn verkoop- Nadat de advertentie vrijdag online ging, is vandaag het eerste blok bezichtigingen. 7 Stuks. In totaal hadden we Zaterdagmiddag 21 aanvragen. Dus is er ook nog een blok van 7 op Woensdag en een blok van 7 op Donderdag.

Qua stats:
Dat schiet lekker op! Welke regio verkoop je als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55

Tegelijkertijd, mag dat ook? :)

De zoektocht naar een andere woning duurde bij ons dik 1,5 jaar. Kortom, ik was er al snel achter dat ik mijn eigen huis nog niet wilde verkopen omdat ik dan zomaar een tijd zonder zou kunnen zitten inclusief de ellende van opslag/nog een keer verhuizen/bijkomende kosten etc.

Wel wist ik dat de huizen in mijn toenmalige straat als warme broodjes gingen, eens in de zoveel tijd kwam er weer één te koop en was binnen een week verkocht. Alle huizen in de straat waren in de loop der jaren al uitgebouwd en verbouwd. O.b.v. de Funda foto's en mijn eigen objectieve mening ziet die van mij qua netheid wel bij de mooiste huizen.
Klinkt arrogant, maar ik wist vrij zeker dat ik mijn woning makkelijk kwijt zou raken en ik er geen verlies op zou maken.

Op een gegeven moment al wel een makelaar in de arm genomen voor de verkoop, vooral om de verkoopwaarde in beeld te brengen (positiever dan verwacht) zodat we wisten wat er mogelijk was qua prijzen van de nieuwe woning. Samen kwamen we echter tot de conclusie om alles al helemaal gereed te maken zodat de woning met een druk op de knop in de verkoop kon.

Zo geschiede. Eindelijk vonden we een woning die we zagen zitten en waarbij we niet achter het net visten. Toen we hoorden dat ons bod was geaccepteerd gelijk de makelaar gebeld om mijn woning te koop te zetten. Een week later was deze verkocht voor een prijs waarvan ik niet had durven dromen.

Uiteindelijk met wat passen en meten, subtiel tijdrekken (hebben de verkopers van onze woning niets van gemerkt) verkocht ik mijn woning op woensdag en kochten we op donderdag onze nieuwe woning. Ik ben dus een half dagje "dakloos" geweest :P

Zo naadloos verhuizen was overigens wel een gelukje. De woning die wij kochten stond al leeg en we mochten van de verkopers een week eerder alvast onze spullen overbrengen, maar er niet wonen. Al met al dus een weekje bij (schoon)ouders gelogeerd, maar geen gedoe met 2x verhuizen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Oh overigens, toen ik mijn eerste woning (uit de vorige post dus) kocht was het 2013 of 2014. Huizenmarkt krabbelde net weer een beetje op, maar van gekte was absoluut geen sprake.

De toenmalige bewoners ging iets nieuws bouwen, verkochten de woning aan mij en hebben nog een jaar lang een soortgelijke woning gehuurd.
Ik heb ze gevraagd waarom. Antwoord: we durfden het niet aan om nog langer te wachten, bang voor een lange periode met dubbele kosten omdat de woning niet verkocht werd.

Vond ik toen al onvoorstelbaar:
- Starterswoning, met ruimte voor een gezin (vorige bewoners hadden vier kinderen)
- Woning was netjes (relatief nieuwe keuken en badkamer)
- Uitbouw van de woonkamer, dakkapel over de volle breedte
- Verbrede en verlengde schuur
- Oprit voor twee auto's
- Tuin was klein en ietwat verwaarloosd, maar niets om de woning voor te laten schieten
- Gunstige prijscategorie, ik was net een klein jaar aan het werk en kon de woning prima in mijn eentje betalen.

Kortom, die had ook in 2013/2014 nooit lang te koop gestaan. Daardoor durfde ik de gok eind 2018 ook wel aan om de woning pas in de verkoop te doen als we zelf (eindelijk) iets hadden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

VidaR-9 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:02:
[...]

Dat schiet lekker op! Welke regio verkoop je als ik vragen mag?
Ja. Gaat sneller dan gedacht. In Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:38
We hebben nu twee verkoopmakelaars op bezoek gehad. Prijzen iets aangepast t.o.v. echte situatie. Lastige keuze wie de betere taktiek heeft.

Makelaar 1
- verwachte opbrengst 315k
- bieden vanaf 299.5k

Makelaar 2
- verwachte opbrengst 340k
- bieden vanaf 310k

Net onder de 3 ton zitten zorgt misschien voor meer animo, wat weer kan resulteren in mensen die elkaar gek maken en fors overbieden.
Makelaar 2 zegt dat je nooit aan een bedrag van 350k gaat komen als je te laag inzet met je bieden vanaf.

Keuzes, keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@B-Real ik verwacht mijn woning ook wel makkelijk kwijt te zijn eigenlijk. 3,5 jaar oud, neutraal en goed afgewerkt en midden in de randstad. Het enige is dat ik in een dorpje woon en nog niet weet hoe de markt hier is. 1,5 jaar geleden een formele taxatie gedaan en verwacht toch wel minimaal dat te halen nu.

@Don Quijote steden in de randstad blijft bizar ja..

@Piet_Piraat7 ook wel fors verschil in de verwachte opbrengst uiteindelijk. Misschien een 3e partij vragen?

[ Voor 12% gewijzigd door VidaR-9 op 06-07-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Piet_Piraat7 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:00:
We hebben nu twee verkoopmakelaars op bezoek gehad. Prijzen iets aangepast t.o.v. echte situatie. Lastige keuze wie de betere taktiek heeft.

Makelaar 1
- bieden vanaf 299.5k

Makelaar 2
- bieden vanaf 310k

Net onder de 3 ton zitten zorgt misschien voor meer animo, wat weer kan resulteren in mensen die elkaar gek maken en fors overbieden.
Makelaar 2 zegt dat je nooit aan een bedrag van 350k gaat komen als je te laag inzet met je bieden vanaf.

Keuzes, keuzes.
Waarom bieden vanaf? Zijn er wat onderzoeken die daadwerkelijk laten zien dat dit beter werkt dan gewoon een vraagprijs? Ik vind het altijd wat risicovol, want als je huis niet binnen een week weg is, dan is de "Bieden vanaf"-prijs de facto gewoon een vraagprijs geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@Piet_Piraat7 Als je een courant huis hebt en niet te hoog inzet dan is het te verwachten dat mensen gaan overbieden. Maar mensen gaan nu ook weer niet zomaar spontaan 40k eroverheen (sommige grote steden misschien daargelaten). Dus je moet inderdaad wel een idee hebben van wat je zou willen krijgen uiteindelijk.

Als ik er vanuit ga dat 340 reëel is om te krijgen voor je woning, dan ben ik het met makelaar 2 eens. Als je bedoeling is om op 330-350 uit te komen dan lijkt het me te laag om onder de 300 te vragen. Immers wat is daar dan je doel van? Om veel mensen aan te spreken? De meeste mensen die echt onder de 300 kijken zullen niet zomaar 340 of 350 gaan betalen. Dus misschien is het dan wel beter om je te focussen op jouw doelgroep: de mensen die een huis tussen 300 en 350 zoeken. En dan onderaan die range te vragen. Dus zoals makelaar 2 voorstelt.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@mddd thanks, goede onderbouwing. Mensen die net onder de 3 ton zoeken zijn wellicht niet de doelgroep voor dit huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

Makelaar 1
- bieden vanaf 299.5k

Makelaar 2
- bieden vanaf 310k

Keuzes, keuzes.
Vind het een dusdanig groot verschil dat ik een 3e zou laten komen. Maar ben het ermee eens dat als je richting 350 hoopt te gaan, je niet onder de 3 ton moet inzetten. Dan krijg je waarschijnlijk een deel van je kijkers die geen 340 willen betalen (want als je 340 voor een huis wilt uitgeven ga je denk ik minder snel kijken naar huizen onder de 3 ton). Gevoelsmatig zou ik als vraagprijs op 320 inzetten.

Al vind ik bieden vanaf geen goed idee, wat doe je wanneer er de 1e dagen geen of te weinig biedingen komen? Vind een vraagprijs altijd raar want als je precies de vraagprijs biedt en er zijn geen andere biedingen, hoe eerlijk kun je dan nee zeggen omdat je het te weinig vindt?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:59

Makelaar 1
- bieden vanaf 299.5k

Makelaar 2
- bieden vanaf 310k

Keuzes, keuzes.
Hier een beetje je hetzelfde verhaal.

Makelaar 1
- verwachte opbrengst: Misschien 230k/235k
- Te Koop zetten voor 209k, 215k en als we eens gek doen op 225k te koop zetten.

Makelaar 2
- verwachte opbrengst: 250k
- Te Koop zetten voor 239k.

Makelaar 1 kwam kwam minder enthousiast binnen en vroeg ook wat er was verandert terwijl die notabene het appartement zelf destijds verkocht. (felle kleuren op de muren naar alles netjes wit, zou toch moeten opvallen vanuit de oude brochure)
Verder kwam eigenlijk deze makelaar alleen maar met dat men deze prijzen nog niet gewend zijn en dus meer in lijn zit te denken aan wat vergelijkbare appartementen, maar minder mooie nu op brengen. Wij hadden eigenlijk zoiets van dat we zelf ook wel weten waarvoor de andere appartementen te koop staan maar willen weten wat de deze waard is.

Makelaar 2 kwam super enthousiast en gaf aan dat het appartement eigenlijk te luxe voor de buurt was. En geheel instap klaar is.
Maar wist het goed te verkopen waarom het 240 a 250k zou moeten opbrengen. Hier onder zouden we ons te kort doen.

Gevoelsmatig zaten wij eerlijk gezegd wel meer aan de prijzen van Makelaar 1 te denken en voelt Makelaar 2 aan de hoge kant. Maar aan de andere kant denk ik dan ook als de makelaar niet achter een hogere prijs staat ga je ook nooit die hogere prijzen krijgen, want hij moet het wel weten te verkopen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Morpheusk schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:40:
[...]
Gevoelsmatig zaten wij eerlijk gezegd wel meer aan de prijzen van Makelaar 1 te denken en voelt Makelaar 2 aan de hoge kant. Maar aan de andere kant denk ik dan ook als de makelaar niet achter een hogere prijs staat ga je ook nooit die hogere prijzen krijgen, want hij moet het wel weten te verkopen.
Ja dan zit je in hetzelfde schuitje. Lastige keuze. Je wil wel het maximale uit je woning halen, maar je wil ook niet dat het te lang op Funda staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real

Makelaar 1
- bieden vanaf 299.5k

Makelaar 2
- bieden vanaf 310k

Keuzes, keuzes.
Geen ervaring met bieden vanaf, heb er persoonlijk zelfs een hekel aan maar begrijp ook dat het in o.a. de Randstad wel zo werkt.

Ik zou beide makelaars eens vragen hoe ze tot hun verwachte opbrengst komen, die vind ik nog best een eind uit elkaar liggen.

Daarnaast wel eens met makelaar 2. Bieden vanaf 300k om zo hopelijk op 350k uit te komen zie ik niet gebeuren. Dat is meer dan 16% overbieden, 50k is een hoop geld op een dergelijk budget.
Makelaar 1 gaat uit van 30k overbieden, ook dat vind ik stevig (toch ook bijna 10%). Wat dat betreft acht ik de tactiek van makelaar 1 logischer, deze gaat uit van 5% overbieden.

Welke prijs/opbrengst het dichtst bij de werkelijkheid ligt kunnen wij op dit forum niet beantwoorden.

Ik zou zelf het meeste voelen voor de tactiek van makelaar 1. Als je hoopt op 350k dan bieden vanaf 332,5k (5% eronder). Dan trek je denk ik wel de mensen die het budget hebben voor minimaal 330k en waarschijnlijk 350k. Kan ook zomaar zijn dat die 5% dan 10% wordt, maar dat zal ook afhangen hoe realistisch die 350k überhaupt is.

Je bent niet opzoek naar meer animo (incl. gelukszoekers), je bent opzoek naar zoveel mogelijk serieuze kopers. Liever 5 bezichtingingen incl bod, dan 20 bezichtigingen waarvan er maar 5 een bod doen.

Disclaimer: alles op basis van GBV (gezond boeren verstand) mijnerzijds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-07 08:00
Wij zijn momenteel ook door de hele molen aan het gaan. Afgelopen januari voorzichtig begonnen met rondkijken op de woningmarkt, met het idee om te kijken wat er zoal wordt aangeboden en als er echt een hit zou zijn eens bezichtigen en vanaf daar verder te kijken. Geen urgentie, geen haast.

Na een tweetal bezichtigingen (zonder aankoopmakelaar) in Leiden zijn we ook in omliggende gemeentes gaan kijken (huizen waar wij interesse in hebben zijn in Leiden ca. 75-100k duurder dan daar omheen - we zouden dit kunnen betalen, maar willen vooral ook leuk en comfortabel blijven leven. Uiteindelijk kwamen we een nieuwbouwproject in de buurt tegen waarvan de woningen oplever-klaar waren maar een koper last-minute heeft moeten afhaken. Twee bezichtigingen verder en een beetje onderhandelen over de bouwrente/oplevering later hadden we een koopcontract getekend.

Toen onze huidige woning pas in de verkoop gezet (overigens hadden we in januari al met een drietal makelaars afgesproken om een beeld te krijgen van de verkoop-waarde en kosten van onze woning). Hierbij is er natuurlijk een groter risico voor langere dubbele lasten, maar omdat we niet perse weg moesten wilden we ook niet het huis al te koop zetten voor we iets anders hadden gevonden.

Nu de grote pech: onze woning kwam online op funda in het weekend voor de eerste corona/covid maatregelen werden ingesteld. Dit heeft het verkoopproces zeker niet geholpen en heeft de nodige extra stress opgeleverd (waar bij vergelijkbare woningen in onze buurt rustig 20-30 reacties kwamen in een week tijd, hadden wij er 6),

In totaal is de woning 3 keer (mondeling) verkocht geweest:
- koper die op de dag van tekenen contract wakker werd en toch besloot om het niet te doen;
- stel waarvan de vrouw ca 1 week voor aflopen financieringsvoorbehoud werd ontslagen en ze de hypotheek niet rond kregen;
- stel waarbij de aankoopmakelaar hen geadviseerd heeft om nog even geen taxatie te doen omdat ze hun huidige woning wel op tijd verkocht kregen voor de overbruggingslening. Dat bleek niet zo te zijn dus kwamen ze met verzoek tot een extra week financieringsvoorbehoud (zijn we akkoord mee gegaan).

Uiteindelijk afgelopen donderdag laatste dag voorbehoud en ook op vrijdag werden we niet geïnformeerd over ontbinding dus is de verkoop nu rond (tenzij ze bereid zijn de 10% boeteclausule te betalen).

met de makelaar hebben we een staffel afgesproken waarbij hij een hoger percentage als courtage krijgt naarmate er hoger boven de vraagprijs werd geboden. Wij kwamen uiteindelijk 10k boven de vraagprijs uit, wat hem een iets hogere courtage oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@PRoeske lag de woning die je verkocht hebt ook in Leiden? Daar zou ik toch verwachten dat het wel snel en goed verkoopt, maar blijkbaar toch ook wel wat gehannes voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:59
Piet_Piraat7 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Ja dan zit je in hetzelfde schuitje. Lastige keuze. Je wil wel het maximale uit je woning halen, maar je wil ook niet dat het te lang op Funda staat.
Precies en ik vind het lastig om in te schatten wat er gebeurd als je hem te duur in de markt zet. Denken mensen dan laat maar zitten of bieden ze gewoon onder de vraagprijs. Dat laatste is natuurlijk niet zo erg.

Verder vind ik het eigenlijk wel de taak van de makelaar om een reële inschatting te maken. Misschien gaat de rest wel op de veilige kant zitten en denk van ze bieden toch wel fors er overheen? Terwijl de ander denkt we zetten wat hoger in, want dat scheelt een hoop bezichtigingen die toch niet mee kunnen bieden en scheelt diegene een hoop werk.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
VidaR-9 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:05:
@PRoeske lag de woning die je verkocht hebt ook in Leiden? Daar zou ik toch verwachten dat het wel snel en goed verkoopt, maar blijkbaar toch ook wel wat gehannes voor jullie.
Ja, onze huidige woning ligt ook in Leiden. Denk dat de invloed van Corona/Covid op de bereidheid van mensen om een huis te kopen toch minder is in de praktijk. Daarnaast kan ik me ook wel enigszins in het sentiment hierboven vinden dat makelaars ook wel erg makkelijk aannemen dat een huis toch wel verkocht wordt in deze markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@PRoeske ik gok dat het corona verhaal juist een positieve invloed heeft op de huizenmarkt. Mensen zitten meer thuis, willen meer ruimte. Van wat ik van de verkoopmakelaars begreep die hier langs zijn geweest is het gekkenhuis op dit moment qua bezichtigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Maar eens een afspraak gemaakt met makelaar voor aankomende maandag om beetje beeld te krijgen van de verkoop van mijn woning. Tijdslijnen, interesse, opbrengst, tactiek, etc

Wil later nog 2 andere makelaars vragen, zodat ik beter beeld kan vormen.

Net nog even het taxatierapport van december 2018 zitten lezen. Toen getaxeerd op 410K, dus benieuwd wat het nu doet. Enerzijds hoger, want over 2019 al gemiddeld 6,9% gestegen, anderzijds zijn de tijden nu enigszins onzeker gezien Corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
Piet_Piraat7 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:44:
@PRoeske ik gok dat het corona verhaal juist een positieve invloed heeft op de huizenmarkt. Mensen zitten meer thuis, willen meer ruimte. Van wat ik van de verkoopmakelaars begreep die hier langs zijn geweest is het gekkenhuis op dit moment qua bezichtigingen.
Ik kan me voorstellen dat dit nu wel weer het geval is, wij merkten bij de 2e en 3e poging ook dat er makkelijker bezichtigingen gepland worden. De conversie van bezichtigingen naar biedingen was echter nog steeds vrij laag.

Met name de timing (te koop tijdens het hoogtepunt van besmettingen/overlijdens/etc) zal toen niet geholpen hebben. In het begin lijkt het tijdelijk en gaan mensen zich daar wellicht nog niet druk over maken en maakte men zich meer zorgen over of we allemaal dood gaan aan Covid-19 :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:27
Vandaag liep de termijn voor biedingen op ons huis af. Uiteindelijk 3 biedingen, allen boven de vraagprijs. Alledrie gaven ze ons tot juni volgend jaar de tijd.
Dit geeft ons zekerheid wat we kunnen investeren in ons nieuwbouw huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13
deejeebv schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:21:
Vandaag liep de termijn voor biedingen op ons huis af. Uiteindelijk 3 biedingen, allen boven de vraagprijs. Alledrie gaven ze ons tot juni volgend jaar de tijd.
Dit geeft ons zekerheid wat we kunnen investeren in ons nieuwbouw huis.
Dus die mensen wachten een jaar op een nieuwe woning :? Bijzonder. Je krijg je hypotheek amper rond met zo'n lange termijn.

Welke regio, prijsklasse als ik vragen mag?

[ Voor 6% gewijzigd door MaStar op 06-07-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Een jaar is wel lang inderdaad. Al gaat onze woning ook pas opgeleverd worden in januari want de sleutels voor de nieuwe woning krijgen we pas in december. Hopelijk schrikt dat kopers niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:41

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

MaStar schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:42:
[...]

Dus die mensen wachten een jaar op een nieuwe woning :? Bijzonder. Je krijg je hypotheek amper rond met zo'n lange termijn.

heel bijzonder inderdaad.
Zou er zelf als koper nooit mee instemmen dat ik een jaar zou moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
[...]

Barneveld, vraagprijs €400.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Shadow_Agent schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:16:
[...]
heel bijzonder inderdaad.
Zou er zelf als koper nooit mee instemmen dat ik een jaar zou moeten wachten.
Inderdaad. Een jaar is wel extreem (lang). 6 maanden ook al , maar gebeurt nog wel eens. 3 maanden lijkt me gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
MaStar schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:32:
[...]

Inderdaad. Een jaar is wel extreem (lang). 6 maanden ook al , maar gebeurt nog wel eens. 3 maanden lijkt me gebruikelijk.
3 maanden is erg kort, om de financiering rond te krijgen heeft de koper vaak al 2 maanden nodig, dan blijft er nog een maand over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Onze makelaar gaf hier zelf aan dat het over het algemeen tussen de 3 en 6 maanden ligt, waarbij 6 maanden voor veel mensen wel echt de bovengrens is. Maar ik moet wel zeggen dat hier in de buurt best wat verkocht wordt waarbij de overdracht pas over 6 tot 10 maanden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

MaStar schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:32:
[...]

Eens :)
wij zitten nu te "wachten" op de sleutel van de nieuwe woning, 3 maanden hier van bezichtiging tot overdracht. Ik moet zeggen, ik vind 3 maanden al lang. Zit nu toch wat in een tussenfase. Veel spullen zijn weg en in opslag want dat moest vanwege de foto's. Kasten weg dus alles op andere plek. Kan niet zoveel meer doen, hoeft ook niet natuurlijk. Ben blij als we over 3,5 week sleutel van de nieuwe woning krijgen :) en 3 weken daarna de oude mogen inleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Als je vrij zeker bent van je hypotheek kan je rustig een half jaar wachten met aanvragen. En zeker als je nu goed woont kan ik me goed voorstellen dat je het prima vind om een jaar te wachten, zeker als je daardoor een wat lagere prijs hebt gekregen.

Ik denk dat het juist nadeliger is voor de verkoper, die verkoopt nu met de huidige marktprijs en moet wellicht wat zakken vanwege de oplevertermijn. Kan is groot dat de woning over een jaar meer had opgeleverd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
Tsurany schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:37:
[...]

Ik denk dat het juist nadeliger is voor de verkoper, die verkoopt nu met de huidige marktprijs en moet wellicht wat zakken vanwege de oplevertermijn. Kan is groot dat de woning over een jaar meer had opgeleverd.
Dat weet je uiteraard nooit van te voren, niemand weet wat de markt doet. Ik weet nu wel wat ik krijg en wat ik in mijn nieuwe woning kan investeren.
Wij hebben in elk geval niet hoeven zakken, mar hebben boven de vraagprijs gekregen. En binnen 10 dagen verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

deejeebv schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:55:
[...]

Dat weet je uiteraard nooit van te voren, niemand weet wat de markt doet. Ik weet nu wel wat ik krijg en wat ik in mijn nieuwe woning kan investeren.
Wij hebben in elk geval niet hoeven zakken, mar hebben boven de vraagprijs gekregen. En binnen 10 dagen verkocht.
Het heeft natuurlijk zeker voordelen, wat dat betreft is het gewoon een afweging die je moet maken. Zekerheid is ook erg fijn als je een nieuwe woning laat bouwen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Don Quijote schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:53:
[...]

Qua stats:
Gisteren toch nog wat aanvragen bij gekomen. Gisteren uiteindelijk 8 op bezoek gehad. Morgen nog 8. Donderdag 10 en Maandag komen er nog 12. Totaal 38 bezichtigingen gepland.

Aldus de makelaar redelijk uitzonderlijk in deze prijscategorie (700k). Al zegt hij dat mogelijk tegen al zijn klanten ;).

Funda stats:
Woning is 186x bewaard en 7005x bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKP32
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:20
Don Quijote schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:45:
[...]

Gisteren toch nog wat aanvragen bij gekomen. Gisteren uiteindelijk 8 op bezoek gehad. Morgen nog 8. Donderdag 10 en Maandag komen er nog 12. Totaal 38 bezichtigingen gepland.

Aldus de makelaar redelijk uitzonderlijk in deze prijscategorie (700k). Al zegt hij dat mogelijk tegen al zijn klanten ;).

Funda stats:
Allemaggies 8)7 Zo wordt de makelaar wel lekker aan het werk gezet voor z'n courtage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Don Quijote schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:45:
[...]

Funda stats:
Netjes hoor. Benieuwd hoever die biedingen boven de vraagprijs gaan schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

HKP32 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:10:
[...]

Allemaggies 8)7 Zo wordt de makelaar wel lekker aan het werk gezet voor z'n courtage
Ja. Op zich krijgen ze er ook een redelijk bedrag voor. Wel blij dat ze niet hebben gezegd, zoals je wel eens leest hier, dat ze na een X aantal er een stop op zetten.
MaStar schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:16:
[...]

Netjes hoor. Benieuwd hoever die biedingen boven de vraagprijs gaan schieten.
Ik ook ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icarus007
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 14:54
Don Quijote schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:30:
[...]

Ja. Op zich krijgen ze er ook een redelijk bedrag voor. Wel blij dat ze niet hebben gezegd, zoals je wel eens leest hier, dat ze na een X aantal er een stop op zetten.

[...]

Ik ook ;).
Dat zijn mooie cijfers, we zijn nou wel benieuwd wat er nou zo bijzonder is aan je woning >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

icarus007 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:16:
[...]

Dat zijn mooie cijfers, we zijn nou wel benieuwd wat er nou zo bijzonder is aan je woning >:)
De link hier neerzetten is volgens mij niet de bedoeling volgens topic warning. Maar ik stuur je een DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Don Quijote schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:56:
[...]

De link hier neerzetten is volgens mij niet de bedoeling volgens topic warning. Maar ik stuur je een DM ;)
Welke regio, M2 en soort huis? Linkje per sms mag ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:41
Don Quijote schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:56:
[...]

Als je deelneemt aan het topic kan je denk ik best een fundalink plaatsen. Het is volgens mij niet de bedoeling het topic te gebruiken om je verkoop te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 15:42
Ook aan het oriënteren op een eventuele verkoop van ons huis vanwege persoonlijke dingen. Wij wonen er nu 3 jaar, en flink in geïnvesteerd qua isolatie, en een beetje opknappen, maar voornamelijk isolatie. We wonen nu in een mooi buitengebied, randje aardbevingsgebied in Groningen,op ongeveer 20 minuten van de stad. Ik hoorde laatst van een makelaar dat men toch wel meer op zoek is gegaan naar ruimte buiten de stad dankzij (of ondanks?) corona en thuis werken, dan zitten wij goed, met 200+ m2 woonoppervlak, 1 groot kantoor en 1400m2 aan tuin.
Moet alleen nog wel wat opknappen, verven, en bijpunten voordat hij in de verkoop gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door CrazyOne op 07-07-2020 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SixtyYen
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-03-2023
Ons huis staat sinds vorige week op Funda. Ons huis wordt van alle huizen in onze buurt het minst bekeken, maar wel het meest opgeslagen is (wij hebben als enige in de buurt geen vaste trap naar zolder, maar we hebben wel de meest instapklare woning). Donderdag de eerste bezichtigingen, dus ik ben erg benieuwd.

Wel jammer dat het zo lang duurt voordat de bezichtigingen plaats vinden. Ik had gisteren zelfs mensen aan de deur (huh? Ik was verbaasd dat mensen dat doen); toch maar even vriendelijk uitgelegd dat het echt via de makelaar moest gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

vanmiddag om 1 uur is de deadline voor biedingen. Zo'n 15-20 bezichtigingen gehad (gaat via makelaar, hou het zelf niet bij) en het valt me tegen.. heb namelijk tot nu toe maar 1 bieding gehad. Gisteren de laatste 5 langs gekomen en nu moeten ze maar laten weten of ze echt interesse hebben.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-09 21:42
Bezulba schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:15:
vanmiddag om 1 uur is de deadline voor biedingen. Zo'n 15-20 bezichtigingen gehad (gaat via makelaar, hou het zelf niet bij) en het valt me tegen.. heb namelijk tot nu toe maar 1 bieding gehad. Gisteren de laatste 5 langs gekomen en nu moeten ze maar laten weten of ze echt interesse hebben.
Dat is altijd pas op het laatste moment. Nog even geduld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
SixtyYen schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:09:
Ons huis staat sinds vorige week op Funda. Ons huis wordt van alle huizen in onze buurt het minst bekeken, maar wel het meest opgeslagen is (wij hebben als enige in de buurt geen vaste trap naar zolder, maar we hebben wel de meest instapklare woning). Donderdag de eerste bezichtigingen, dus ik ben erg benieuwd.

Wel jammer dat het zo lang duurt voordat de bezichtigingen plaats vinden. Ik had gisteren zelfs mensen aan de deur (huh? Ik was verbaasd dat mensen dat doen); toch maar even vriendelijk uitgelegd dat het echt via de makelaar moest gaan.
Staan er zoveel woningen te koop in de buurt? Hier is afgelopen jaren maar heel weinig verkocht, maar ik hoorde toevallig van mijn buurman dat er verderop in de straat een woning te koop komt (blijkbaar is Facebook toch handig voor sommige dingen :+ ). Die woning is iets ruimer boven, maar heeft geen garage en oprit met plaats voor 2 auto's. Vanmiddag komt toevallig dezelfde makelaar ook bij mij op de koffie. Ben benieuwd..

Mensen aan de deur is wel bijzonder inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SixtyYen
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-03-2023
VidaR-9 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:22:
[...]

Staan er zoveel woningen te koop in de buurt? Hier is afgelopen jaren maar heel weinig verkocht, maar ik hoorde toevallig van mijn buurman dat er verderop in de straat een woning te koop komt (blijkbaar is Facebook toch handig voor sommige dingen :+ ). Die woning is iets ruimer boven, maar heeft geen garage en oprit met plaats voor 2 auto's. Vanmiddag komt toevallig dezelfde makelaar ook bij mij op de koffie. Ben benieuwd..

Mensen aan de deur is wel bijzonder inderdaad.
Grote buurt :p . Jarenlang was het alleen de corporatie die huizen verkocht, maar de ingedruppelde particulieren (was allemaal sociale huur, nu steeds meer een mix) gaan nu ook langzaam los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Mensen aan de deur heb ik, of m'n vrouw eigenlijk, ook gehad :D netjes rondgeleid. Geen probleem, waren nette mensen ;) Ook via Facebook (ook vrouw, zelf geen FB) berichten in de trant van "ik zie dat je woning te koop staat, ik wil hem kopen voor x euro"

Zou het zelf overigens nooit doen maar okee :)

@CrazyOne Succes! Kan lastig worden om daar te verkopen, ligt overigens enigszins aan waar je precies woont en wat je verkoopt uiteraard. Leens/Leermens/Slochteren zal lastiger zijn dan pak hem beet Harkstede. Maar goed, ook in Beijum heb je bevingsschade dus wat dat betreft ;) Wij wonen (over 4 weken) aan de andere kant van de Stad. Helaas geen 1400m2 tuin :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:20

Hier eerst gekocht (krijgen de sleutel in januari)
We wonen in principe goed maar wilde wel wat anders (meer ruimte in huis en grotere tuin) en zijn nu zo'n 3 jaar aan het rondkijken. Wij hadden wat specifieke eisen aan ons nieuwe huis waardoor er weinig aanbod voor ons was (of het was 2 ton te hoog). In die 3 jaar tijd ook maar 4 huizen serieus bekeken, dus voor ons was het geen optie om eerst te verkopen.
Mbt de financiering (en omdat we geen idee hebben wat corona ging doen) zijn wij gaan rekenen met een verkoopwaarde die 10% lager ligt dan waarvoor soortgelijke woningen dit jaar verkocht waren (alles wat er boven komt is dan een lekkere meevaller).
Verkoopmakelaar kwam vorige week langs en gaf aan dat de vraag nu zo groot is dat ze hem zelfs voor boven de waarde van die andere woningen op de markt wil gooien.
Nu nog ff verkoop klaarmaken (wat kleine schilder dingetjes etc) en dan kunnen de fotos gemaakt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dengra
Ons huis is vandaag online gegaan op de site van de makelaar. Morgen op Funda.

Hogere prijsklasse dus we zijn heel benieuwd hoeveel belangstelling er zal zijn...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
koifim schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:39:
Hier is het huis gisteren in de verkoop gegaan via o.a. Funda. Inmiddels 26 bezichtigingen gepland. Daar staat nu een stop op, makelaar gaf aan nog reservekandidaten te hebben...

***members only***
Gisteren liep de bedenktijd af, verkocht voor ruim 12 procent boven de vraagprijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

koifim schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:54:
[...]

Gisteren liep de bedenktijd af, verkocht voor ruim 12 procent boven de vraagprijs!
gefeliciteerd!

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
koifim schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:54:
[...]

Gefeliciteerd! Ook zonder voorbehoud van financiering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koifim
  • Niet online
MaStar schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:48:
[...]

Gefeliciteerd! Ook zonder voorbehoud van financiering?
Wel een voorbehoud, maar op maar iets meer dan de helft van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
koifim schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:51:
[...]

Dus de helft financieren ze zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Dengra schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:51:
Ons huis is vandaag online gegaan op de site van de makelaar. Morgen op Funda.

Hogere prijsklasse dus we zijn heel benieuwd hoeveel belangstelling er zal zijn...
Hogere prijsklasse als in ? 750k+ ? En regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Niet online
MaStar schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:10:
[...]

Dus de helft financieren ze zelf?
Daar ga ik wel vanuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 22:15
Als ze bijvoorbeeld uit Amsterdam komen, kunnen ze natuurlijk een hele forse overwaarde hebben :) (of gewoon vermogend zijn ;) )

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
GeeMoney schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Hogere prijsklasse als in ? 750k+ ? En regio?
We vragen 750 inderdaad, in regio Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

koifim schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:51:
[...]

Wat is de toegevoegde waarde hiervan?

Als ze de financiering niet rond kunnen krijgen boeit het toch niet of het voor de helft is, 90% of de volle mep?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Niet online
Bezulba schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:45:
[...]

Als ze de financiering niet rond kunnen krijgen boeit het toch niet of het voor de helft is, 90% of de volle mep?
Het houdt in dat ze het voorbehoud gaan financieren en de rest zelf betalen (o.a. uit overwaarde). Dit bedrag ligt ruim onder de taxatiewaarde en we verwachten niet dat het moeilijk zal zijn voor de tegenpartij om de hypotheek daarvoor rond te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door koifim op 08-07-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door koifim op 08-07-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

koifim schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:46:
[...]

Het houdt in dat ze het voorbehoud gaan financieren en de rest zelf betalen (o.a. uit overwaarde)
Ja dat begrijp ik, maar wat boeit dat de verkopende partij?
Onder voorbehoud van financiering begrijp ik. Ook andere voorwaarden etc. begrijp ik. Ik vroeg mij alleen af wat voor voordeel er voor de verkoper bij zit?

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bezulba schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:45:
[...]

Lager risico voor verkoper: Ipv voor de volle mep hoeven ze 'maar' voor 50% financiering te regelen. Als ze 100% niet rond kunnen krijgen, wil dat niet zeggen dat ze 50% ook niet rond kunnen krijgen.

Stel het huis gaat voor 400k over de toonbank, als je dan 'maar' voor 200k een hypotheek hoeft te krijgen dan heeft verkoper een stuk minder risico dan wanneer er voor 400k een hypotheek moest komen. Die 400k kan bijvoorbeeld net op het randje zijn (of zelfs flink eroverheen) terwijl die 200k misschien makkelijk te krijgen is.

[ Voor 25% gewijzigd door naitsoezn op 08-07-2020 11:51 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

naitsoezn schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Lager risico voor verkoper: Ipv voor de volle mep hoeven ze 'maar' voor 50% financiering te regelen. Als ze 100% niet rond kunnen krijgen, wil dat niet zeggen dat ze 50% ook niet rond kunnen krijgen.

Stel het huis gaat voor 400k over de toonbank, als je dan 'maar' voor 200k een hypotheek hoeft te krijgen dan heeft verkoper een stuk minder risico dan wanneer er voor 400k een hypotheek moest komen. Die 400k kan bijvoorbeeld net op het randje zijn (of zelfs flink eroverheen) terwijl die 200k misschien makkelijk te krijgen is.
Maar je weet niets over de financiële situatie van de kopers. Het kan best een putjesschepper zijn die 30k per maand verdient en net een leuke erfenis heeft gekregen.

Of een onroerendgoedhandelaar die vanwege belastingtechnische redenen maar de helft cash betaald en de rest met een hypotheek.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bezulba schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:54:
[...]

Maar je weet niets over de financiële situatie van de kopers. Het kan best een putjesschepper zijn die 30k per maand verdient en net een leuke erfenis heeft gekregen.

Of een onroerendgoedhandelaar die vanwege belastingtechnische redenen maar de helft cash betaald en de rest met een hypotheek.
Ik begrijp je probleem niet :P Je snapt hopelijk dat een hypotheek van 50% in 100% van de gevallen makkelijker te krijgen is dan een hypotheek van 100%? Natuurlijk weet je de financiële situatie niet, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen gradaties in risico zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Niet online
naitsoezn schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Ik begrijp het probleem niet :P Je snapt hopelijk dat een hypotheek van 50% in 100% van de gevallen makkelijker te krijgen is dan een hypotheek van 100%? Natuurlijk weet je de financiële situatie niet, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen gradaties in risico zijn ;)
Dit inderdaad en de andere partij maakt gebruik van een aankoopmakelaar. Die zal niet zomaar bedragen gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weet het niet zeker, geen ervaring mee. Maar is een bank niet eerder bereid om een hypotheek van 2 ton te geven op een huis van 4 ton dan op een huis van 2 ton? Het risico voor de bank is dan nog een stuk kleiner lijkt me,

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:57:
Weet het niet zeker, geen ervaring mee. Maar is een bank niet eerder bereid om een hypotheek van 2 ton te geven op een huis van 4 ton dan op een huis van 2 ton? Het risico voor de bank is dan nog een stuk kleiner lijkt me,
Met 50% LTV heb je eigenlijk geen risico van de bank en de "hoogste" rentekorting :)

De bank weet dat hoe dan ook die 50% naar hun gaat, daarna ben je pas zelf aan de beurt qua terugbetaling. \

[ Voor 11% gewijzigd door Vorkie op 08-07-2020 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:24
Hier ook een voorbehoud dat een ton lager was dan het bod en met aankoopmakelaar. Geeft vertrouwen, omdat de afhankelijkheid van de taxatiewaarde wordt verminderd, er een lager bedrag bij de bank te financieren is en de aankoopmakelaar (die gebaat is bij een geslaagd bod) hopelijk ook al zijn huiswerk heeft gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

Don Quijote schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:19:
[...]

Ja. Gaat sneller dan gedacht. In Den Haag.
Link? (via PM)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar

Makelaar 1
- bieden vanaf 299.5k

Makelaar 2
- bieden vanaf 310k

Keuzes, keuzes.
Eens met die laatste. Ik zou gewoon 310 doen. Als je er 299.5 van maakt is het psychologisch minder "aantrekkelijk" om heel veel met tientallen te bieden - omdat je met duizenden rekent. Dan moet je 295 doen, maar is inderdaad onaantrekkelijk!

Zelf zou ik het overigens gewoon op 315 of 325 zetten. Afhankelijk van hoe courant je woning is. Dan mensen lekker laten bieden en laten zien hoeveel het huis waard is _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door MaStar op 08-07-2020 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
MaStar schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:31:
[...]

Eens met die laatste. Ik zou gewoon 310 doen. Als je er 299.5 van maakt is het psychologisch minder "aantrekkelijk" om heel veel met tientallen te bieden - omdat je met duizenden rekent. Dan moet je 295 doen, maar is inderdaad onaantrekkelijk!

Zelf zou ik het overigens gewoon op 315 of 325 zetten. Afhankelijk van hoe courant je woning is. Dan mensen lekker laten bieden en laten zien hoeveel het huis waard is _/-\o_
Thanks, dat gaan wij uiteindelijk ook doen. Mijn zorg was dat als we de woning bóven die grens van 3 ton inzetten, mensen die zoeken tót 3 ton de woning niet zien. Makelaar 2 gaf aan dat dat ook niet hoeft, de mensen die tót zo'n bedrag zoeken gaan niet 340 bieden en zoeken een ander categorie woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:40:
[...]

Thanks, dat gaan wij uiteindelijk ook doen. Mijn zorg was dat als we de woning bóven die grens van 3 ton inzetten, mensen die zoeken tót 3 ton de woning niet zien. Makelaar 2 gaf aan dat dat ook niet hoeft, de mensen die tót zo'n bedrag zoeken gaan niet 340 bieden en zoeken een ander categorie woning.
Inderdaad, die redenering zou ik ook nemen. Mensen die tot 350k kunnen starten hun zoektocht vanaf 300k. Dan val je er precies in.

Onder 300k kunnen ze wel reageren maar kleinere kans dat ze zoveel gaan bieden. En als de dat wel kunnen kijken ze ook naar +300k ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MaStar op 08-07-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Vraagje: Wat gebeurt er nu eigenlijk met het opgebouwde deel van mijn spaarhypotheek?

Situatie:
Huis verkocht voor 236k
Openstaande hypotheek: 175k
Opgebouwd saldo spaarhypo: 70k
Dus overwaarde = 61k

Wat wordt er nu straks op mijn bankrekening gestort? 131k? Of moet ik die 70k direct gebruiken om af te lossen op mijn nieuwe huis waarvoor ik een nieuwe hypotheek (250k, deels annuitair, deels aflossingsvrij) heb afgesloten?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
FunkyTrip schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:52:
Vraagje: Wat gebeurt er nu eigenlijk met het opgebouwde deel van mijn spaarhypotheek?

Situatie:
Huis verkocht voor 236k
Dus overwaarde = 61k

Wat wordt er nu straks op mijn bankrekening gestort? 131k? Of moet ik die 70k direct gebruiken om af te lossen op mijn nieuwe huis waarvoor ik een nieuwe hypotheek (250k, deels annuitair, deels aflossingsvrij) heb afgesloten?
Dat ligt eraan wat je voor je nieuwe woning hebt of gaat afsluiten?
Stel dat je niets koopt maar gaat huren.
Dan heb je dus openstaand 105k. (70 opgespaard en hypotheek is maar 175) en je hebt verkocht voor 236k.
Die 236k ontvang je van de koper op je rekening en de huidige hypotheek verstrekker gaat jouw vragen om de complete openstaande som (van 105k dus) te voldoen omdat ook zij zien dat het onderpand inmiddels is verkocht. Die maak je keurig over naar ze. (of je financieel adviseur doet dat of je notaris what ever).

Als je al iets nieuws hebt gekocht dan zou je hypotheek adviseur/financieel adviseur je daar het beste in kunnen voorzien wat handig is en wat past bij je behoeftes.

Ik heb mijn oude hypotheek compleet ingelost met verkoop en 2 maanden later pas een nieuwe hypotheek afgesloten en had dus het hele eerste scenario.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 08-07-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

GeeMoney schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:55:
[...]

Dat ligt eraan wat je voor je nieuwe woning hebt of gaat afsluiten?
Stel dat je niets koopt maar gaat huren.
Dan heb je dus openstaand 105k. (70 opgespaard en hypotheek is maar 175) en je hebt verkocht voor 236k.
Die 236k ontvang je van de koper op je rekening en de huidige hypotheek verstrekker gaat jouw vragen om de complete openstaande som (van 105k dus) te voldoen omdat ook zij zien dat het onderpand inmiddels is verkocht. Die maak je keurig over naar ze. (of je financieel adviseur doet dat of je notaris what ever).

Als je al iets nieuws hebt gekocht dan zou je hypotheek adviseur/financieel adviseur je daar het beste in kunnen voorzien wat handig is en wat past bij je behoeftes.

Ik heb mijn oude hypotheek compleet ingelost met verkoop en 2 maanden later pas een nieuwe hypotheek afgesloten en had dus het hele eerste scenario.
Ik heb gekocht (volledig onafhankelijk van huidige hypo) en wil eigenlijk gewoon alles het liefst op mijn betaalrekening laten tot ik alle uitgaven heb gedaan m.b.t. het ehm pimpen van mijn huis zeg maar (qua renovatie en inboedel). Daarna mag alles wat over blijft gebruikt worden ter aflossing. Maar ik begin nu beetje te twijfelen of die 70k ook gewoon 'van mij is' . Heb daar immers geen belasting over betaald en misschien moet het wel direct weer in een andere hypo gestort worden ofzo.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Naar mijn idee is het een afvinklijstje voor banken.

Verdien je genoeg?
Heb je geen schulden?
Heb je vaste baan?

Dan tekenen bij het kruisje.

Er komt naar mijn idee echt nog heel weinig echt maatwerk voor.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
Bezulba schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Naar mijn idee is het een afvinklijstje voor banken.

Verdien je genoeg?
Heb je geen schulden?
Heb je vaste baan?

Dan tekenen bij het kruisje.

Met steeds meer ZZP-ers, jaarcontracten, deeltijdbanen (ook kostwinner) en flexibele arbeidsvoorwaarden denk ik dat dat vies tegenvalt...

[ Voor 3% gewijzigd door ybos op 08-07-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:43
Dat verrekenen ze gewoon. In de rente die je betaald zit een "risico opslag", zijnde de schuld/marktwaarde verhouding. Moet jij 100% van het aankoopbedrag lenen, krijg je X rente opslag, hoef je maar 80% te lenen omdat je de rest zelf inlegt is hun risico minder (ze hebben extra onderpand van het geld wat jij inlegt). Dus tsja, dat zou je kunnen interpreteren als "ze lenen je liever 50% van het bedrag dan 100%".
Maar of ze het "liever" doen weet ik niet, wat meer risico aan hun kant levert ze ook meer op (jij betaald meer rente). Wanneer alles over de loop van de jaren vlekkenloos verloopt, hebben zij daardoor gratis extra geld ontvangen.

En zoals @Bezulba al zegt, ze doen natuurlijk eerst een lijstje af gaan om na te gaan of het uberhaupt zin heeft om verder in gesprek te gaan (of jouw salaris en vooruitzicht enigszins aansluit bij wat je wilt lenen).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

ybos schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:05:
[...]

Met steeds meer ZZP-ers, jaarcontracten, deeltijdbanen (ook kostwinner) en flexibele arbeidsvoorwaarden denk ik dat dat vies tegenvalt...
en daarom hebben die mensen veel moeite om een hypotheek te krijgen en gaat het niet makkelijker worden om dat wel te krijgen ook al brengen ze 20-30-of 50% zelf mee en lijkt het naar mijn idee een beetje onzinnig om het specifiek te vermelden bij financiering onder voorbehoud.

Maar goed, deze discussie drijft een beetje af

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
FunkyTrip schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Ik heb gekocht (volledig onafhankelijk van huidige hypo) en wil eigenlijk gewoon alles het liefst op mijn betaalrekening laten tot ik alle uitgaven heb gedaan m.b.t. het ehm pimpen van mijn huis zeg maar (qua renovatie en inboedel). Daarna mag alles wat over blijft gebruikt worden ter aflossing. Maar ik begin nu beetje te twijfelen of die 70k ook gewoon 'van mij is' . Heb daar immers geen belasting over betaald en misschien moet het wel direct weer in een andere hypo gestort worden ofzo.
Heeft je hypotheekadviseur dit niet besproken? Je had een bankspaarhypotheek denk ik? De opgebouwde waarde kun je inderdaad niet in elke situatie zo maar belastingvrij over beschikken.

[ Voor 3% gewijzigd door Dengra op 08-07-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Dengra schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:15:
[...]

Heeft je hypotheekadviseur dit niet besproken? Je had een bankspaarhypotheek denk ik? De opgebouwde waarde kun je inderdaad niet in elke situatie zo maar belastingvrij over beschikken.
Het product zegt dit:
Uw verzekering is een kapitaalverzekering eigen woning. Uw verzekering wordt aangemerkt als een kapitaalverzekering eigen woning, waarmee u straks uw eigenwoningschuld aflost. Tijdens de looptijd is de waarde van deze verzekering onbelast. Het rendement in de uitkering van de verzekering is echter wel belast, als inkomen uit werk en woning (box 1). U bent hiervan tot een bepaald bedrag vrijgesteld zolang de uitkering niet hoger is dan de eigenwoningschuld.
De vrijstelling bedraagt € 166.000,- als u jaarlijks premie heeft betaald. Bovendien mag de hoogste premie niet meer bedragen dan tienmaal de laagste premie.
Eigenwoningschuld is 175k, dus de uitkering is niet hoger (als dit klopt dan)

[ Voor 4% gewijzigd door FunkyTrip op 08-07-2020 14:32 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 22:15
FunkyTrip schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Overwaarde is al meerdere malen wel besproken hier, ff zoekfunctie gebruiken in dit topic kan geen kwaad ;) of gewoon even googlen, elke bank heeft wel een pagina over overwaarde en wat je ermee kan doen etc.

In het kort: je kunt ermee doen wat je wilt, maar je kunt een deel van de hypotheekrenteaftrek verliezen als je de overwaarde niet terug in je huis stopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 08-07-2020 14:36 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reiziger88
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:53
Bezulba schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:10:
[...]

en daarom hebben die mensen veel moeite om een hypotheek te krijgen en gaat het niet makkelijker worden om dat wel te krijgen ook al brengen ze 20-30-of 50% zelf mee en lijkt het naar mijn idee een beetje onzinnig om het specifiek te vermelden bij financiering onder voorbehoud.

Maar goed, deze discussie drijft een beetje af
Dat valt wel mee. Ik ben zelf ZZP'er, maar hypotheek was binnen 2 weken geregeld. Vooral omdat het gewoon weinig risico was voor de bank gaf de hypotheekadviseur aan (LTV lager dan 65%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Bezulba schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:59:
[...]
Dit zien we toch terug in lagere rentes voor lage LTV? Welk maatwerk hoop/verwacht je @Bezulba ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

FunkyTrip schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:52:

Situatie:
Huis verkocht voor 236k
Dus overwaarde = 61k

Eerst wordt de openstaande hypotheek afgelost. Dan blijft er 61k over, dat wordt op je rekening gestort. Tegelijkertijd valt het spaardeel vrij ad 70k, ook dat wordt op je rekening gestort. Dus je ontvangt 131k op je rekening. Als je volledig HRA wilt behouden dien je de volledige 131k af te lossen op de nieuwe hypotheeklening. Maar je kunt ook een nieuwe Tesla kopen en ieder jaar een deel van de rente niet aftrekken :P . (zou ik nooit doen).

Zo ging het bij ons.(ik kocht nieuwbouw, dus kon de nota's zelf voorschieten op de laatste betaaldag ;) en vervolgens declareren bij de nieuwe hypotheekverstrekker).

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 08-07-2020 14:42 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

BoB_HenK schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:37:
[...]

[...]

Dit zien we toch terug in lagere rentes voor lage LTV? Welk maatwerk hoop/verwacht je @Bezulba ?
Ik heb juist het idee dat er tegenwoordig steeds meer met ZZP-ers (en met klanten die andersoortig niet aan 'de standaard' voldoen) wordt meegedacht. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles mogelijk is en dat de regelgeving niet voor ZZP-ers opgaat. Maar ik herken het beeld eerlijk gezegd ook niet zo dat banken steeds moeilijker doen. Klinkt alsof er ergens wat frustratie bij @Bezulba verborgen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Martinusz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:34:
[...]

Overwaarde is al meerdere malen wel besproken hier, ff zoekfunctie gebruiken in dit topic kan geen kwaad ;) of gewoon even googlen, elke bank heeft wel een pagina over overwaarde en wat je ermee kan doen etc.

In het kort: je kunt ermee doen wat je wilt, maar je kunt een deel van de hypotheekrenteaftrek verliezen als je de overwaarde niet terug in je huis stopt.
Ik las wat tegenstrijdige berichten vandaar. Maar goed, het zal wel goedkomen dan. Ik ben maar een hypotheek <60% taxatiewaarde aan gegaan voor het nieuwe huis. Rest is eigen middelen, dus dan is die overwaarde eigenlijk al gebruikt voor het nieuwe huis alleen heb ik even 'voorgeschoten'

[ Voor 3% gewijzigd door FunkyTrip op 08-07-2020 14:44 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
FunkyTrip schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:43:
[...]

Ik las wat tegenstrijdige berichten vandaar. Maar goed, het zal wel goedkomen dan. Ik ben maar een hypotheek <60% taxatiewaarde aan gegaan. Rest is eigen middelen, dus dan is die overwaarde eigenlijk al gebruikt voor het nieuwe huis.
Goede nieuws is dat, indien het 3 jaar of korter geleden je vorige huis hebt verkocht, de hypotheek die in aanmerking voor HRA komt verminderd wordt met je overwaarde (en had je er dus het volle pond voor betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
FunkyTrip schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:43:
[...]

Ik las wat tegenstrijdige berichten vandaar. Maar goed, het zal wel goedkomen dan. Ik ben maar een hypotheek <60% taxatiewaarde aan gegaan voor het nieuwe huis. Rest is eigen middelen, dus dan is die overwaarde eigenlijk al gebruikt voor het nieuwe huis alleen heb ik even 'voorgeschoten'
Je kan ook je spaarhypotheek voortzetten. Je hebt wel minder keuze uit aanbieders, maar het kan interessant zijn. Laat dit goed uitrekenen! Financieel adviseurs vinden dit gedoe, maar bij mij (ruim 3 jaar terug) bleek dat het uiteindelijk erg interessant is. Dit is de enige spaarrekening die nog geld oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Nou, de deadline is verlopen. 4 biedingen binnen. 1 tje was echt 3x niets. en 3 fatsoenlijk. We gaan met de hoogste door, die wil wel nog een keer kijken, dat regelen we dan maar gelijk deze week en dan hopelijk volgende week meters maken.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:49
Bezulba schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:56:
Nou, de deadline is verlopen. 4 biedingen binnen. 1 tje was echt 3x niets. en 3 fatsoenlijk. We gaan met de hoogste door, die wil wel nog een keer kijken, dat regelen we dan maar gelijk deze week en dan hopelijk volgende week meters maken.
Is dat niet een beetje vreemd? Nog een keer kijken als je al een eindbod gedaan hebt?

Ik zou zeggen meteen voorlopig koopcontract en dan mag je nog best een keer komen kijken. Anders heb je dadelijk weer zo'n zeikerd die weer afhaakt of bod gaat verlagen na 2e bezichtiging. En dan maar afwachten wanneer je een keer reactie krijgt.

Ik zou gewoon hard spelen. Wij hebben nog 2 andere biedingen en kijken is prima, na tekenen koopovereenkomst.
Pagina: 1 ... 79 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.