VidaR-9 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:05:
Vraagje aan degenen die momenteel hun huis te koop hebben staan of recent verkocht hebben. Hebben jullie dit gedaan voordat jullie een nieuwe woning kochten? Of eerst een andere woning gekocht. Ik wou zelf namelijk eerst verkopen, zodat ik flexibeler ben, maar aan de andere kant kan het ook wel even duren voordat ik een huis gevonden heb.
Ik zal al een aantal nieuwbouw situaties voorbij komen, dat lijkt me duidelijk.
Tegelijkertijd, mag dat ook?
De zoektocht naar een andere woning duurde bij ons dik 1,5 jaar. Kortom, ik was er al snel achter dat ik mijn eigen huis nog niet wilde verkopen omdat ik dan zomaar een tijd zonder zou kunnen zitten inclusief de ellende van opslag/nog een keer verhuizen/bijkomende kosten etc.
Wel wist ik dat de huizen in mijn toenmalige straat als warme broodjes gingen, eens in de zoveel tijd kwam er weer één te koop en was binnen een week verkocht. Alle huizen in de straat waren in de loop der jaren al uitgebouwd en verbouwd. O.b.v. de Funda foto's en mijn eigen objectieve mening ziet die van mij qua netheid wel bij de mooiste huizen.
Klinkt arrogant, maar ik wist vrij zeker dat ik mijn woning makkelijk kwijt zou raken en ik er geen verlies op zou maken.
Op een gegeven moment al wel een makelaar in de arm genomen voor de verkoop, vooral om de verkoopwaarde in beeld te brengen (positiever dan verwacht) zodat we wisten wat er mogelijk was qua prijzen van de nieuwe woning. Samen kwamen we echter tot de conclusie om alles al helemaal gereed te maken zodat de woning met een druk op de knop in de verkoop kon.
Zo geschiede. Eindelijk vonden we een woning die we zagen zitten en waarbij we niet achter het net visten. Toen we hoorden dat ons bod was geaccepteerd gelijk de makelaar gebeld om mijn woning te koop te zetten. Een week later was deze verkocht voor een prijs waarvan ik niet had durven dromen.
Uiteindelijk met wat passen en meten, subtiel tijdrekken (hebben de verkopers van onze woning niets van gemerkt) verkocht ik mijn woning op woensdag en kochten we op donderdag onze nieuwe woning. Ik ben dus een half dagje "dakloos" geweest
Zo naadloos verhuizen was overigens wel een gelukje. De woning die wij kochten stond al leeg en we mochten van de verkopers een week eerder alvast onze spullen overbrengen, maar er niet wonen. Al met al dus een weekje bij (schoon)ouders gelogeerd, maar geen gedoe met 2x verhuizen