Reiziger88 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:48:
Vorige week 16 bezichtingen geweest. Er kan geboden worden per inschrijving. Inschrijving sluit vandaag om 5 uur. Helaas nog pas 1 bod binnen 298.500 (vraagprijs: 319.500). Makelaar zei dat hij verwacht dat de meeste biedingen in de loop van de middag komen. Het ziet er niet echt best uit. Dit is toch wel spannend moet ik zeggen.
Makelaar gaf aan dat het heel gebruikelijk is dat de biedingen pas vlak voor de deadline binnen komen. Waarschijnlijk vanwege strategische redenen bij de bieders. Niet laten merken dat je te graag wilt en je bod niet te vroeg op tafel leggen zodat deze 'gebruikt' kan worden in onderhandelingen.
@
MaStar Zoveel (op dit moment) gevoelige informatie delen is niet echt handig en fijn natuurlijk. Dus of Tweakers reageren pas nadat het hele traject al is doorlopen/afgerond, of je zult er mee moeten leven dat tijdens onderhandelingen e.d. niet alle woningsgegevens hier online komen. Want laten we eerlijk zijn; met een beschrijving van de Tweaker, een stad, een vraagprijs en type woning/courantheid heb je hem zo gevonden.
MaStar schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:37:
[...]
Interessant. Zelf zou ik overigens voor meer gaan dan "maar" 12 bezichtigingen. Misschien zit die ene "gek" die 10k overbied wel net in de andere groep

. Ik zou de makelaar dus opdracht geven tenminste zo'n 20 bezichtigingen in te plannen.
Anyway - had je 40 aanmeldingen voor bezichtigingen - dat is echt heel veel inderdaad!
Nja, dat zou ik vooraf ook gezegd hebben. Maar die bezichtingsblokken zijn toch ook wel een 'gedoe' en in de praktijk zijn er maar weinig makelaars die er meer zullen inplannen dan 12. Dan heb ik het over echt bezichtigingen, dus gewoon de tijd nemen en de woning helemaal laten zien. Dus niet die makelaar die je in 10-15 min door de woning heen jagen. Dat vind ik zelf helemaal niets maar de makelaars hier in de regio doen daar ook niet aan mee.
Al met al is het lastig je makelaar te 'dwingen' om meer bezichtigingen te doen. Zij zitten ook met volle agenda's, ziekte en in ons geval een klein team. De kwaliteit is er in ieder geval. En waar leg je dan de grens? 20? En het bod van nr. 21 dan? En hoe lang trek je er voor uit, dus hoe lang wil je de eerste bezichtigers laten wachten? Of wanneer zou je een bod accepteren?
Mocht er niets interessants tussen zitten gaan er opnieuw bezichtingsblokken open en zullen wij dus ook weer moeten opruimen, poetsen, het huis uit moeten, enz. Hier denk je niet zo goed over na als je zelf niet (onlangs) een woning hebt verkocht.
[
Voor 61% gewijzigd door
remzor op 30-06-2020 12:21
]