Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 74 75 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MoshiMoshi84
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 22:09
FunkyTrip schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:26:
[...]

In deze verkopersmarkt ga je onder de vraagprijs in deze prijscategorie met meerdere biedingen de woning never nooit krijgen.

Ze zei tegen de makelaar dat ze de woning erg graag wilde.
Nooit is veel te stellig, ook in populaire gebieden wordt ~eenderde van de woningen onder de vraagprijs verkocht. Jij weet natuurlijk hoeveel biedingen er waren maar dat kan zij niet weten. Een makelaar mag niet liegen maar kan bijvoorbeeld prima bij 2 biedingen onder de vraagprijs beiden in de gelegenheid stellen nog een bod te doen met de mededeling dat er meerdere biedingen zijn.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
MoshiMoshi84 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:54:
[...]
Een makelaar mag niet liegen
Bron? Ik snap dat als het om het huis zelf gaat de makelaar niet allerlei verzinsels de wereld in kan/mag slingeren, maar op welke manier zou dat mbt het biedingsproces zo zijn?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Freeaqingme schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Bron? Ik snap dat als het om het huis zelf gaat de makelaar niet allerlei verzinsels de wereld in kan/mag slingeren, maar op welke manier zou dat mbt het biedingsproces zo zijn?
Mijn makelaar was er heel stellig in: Ze mogen niet liegen, niet aangeven hoeveel er bieden en niet aangeven wat er geboden wordt e.d. Ik denk dat ze aardig hangen als uitkomt dat ze hebben gelogen tegen een bieder.

Dit dus.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

icarus007 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:53:
[...]

Gefeliciteerd met de verkoop, maar gezien de schaarste aan woningen in die prijscategorie en vooral in jou regio, had ik eigenlijk een hogere opbrengst verwacht, laten we zeggen 2030K boven vraagprijs of had je hoog ingezet? Dat is ook een "ding" met giga biedingen boven vraagprijs, als je bewust laag gaat zitten met vraagprijs om meer kijkers te trekken, moet je later niet verbaasd zijn als je 10/15/20% boven vraagprijs vangt...
Ik had ook nog wel meer verwacht; mijn woning was bijzonder realistisch geprijsd (iets onder taxatiewaarde). Maar zo extreem gewild is mijn wijk ook weer niet. Het is gewoon het enige dat nog net betaalbaar is voor startende stelletjes en/of alleenstaande bovenmodalers. Je wil ook niet veel meer voor zo'n woning neertellen.

Dit dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Freeaqingme schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Een NVM makelaar mag partijen niet tegen elkaar uitspelen, blijkt uit tuchtrecht van de NVM. De definitie van 'tegen elkaar uitspelen' verschilt alleen nogal van NVM-makelaar tot NVM-makelaar :P Echter, ik kan me niet voorstellen dat expliciet liegen ooit niet zou kunnen vallen onder 'tegen elkaar uitspelen' ;)

[Voor 14% gewijzigd door AGee op 21-05-2020 19:47]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
AGee schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:43:
[...]

Een NVM makelaar mag partijen niet tegen elkaar uitspelen, blijkt uit tuchtrecht van de NVM. De definitie van 'tegen elkaar uitspelen' verschilt alleen nogal van NVM-makelaar tot NVM-makelaar :P Echter, ik kan me niet voorstellen dat expliciet liegen ooit niet zou kunnen vallen onder 'tegen elkaar uitspelen' ;)
Het is geen leugen maar een vergissing of iets dat de makelaar onbewust impliceerde >:). Ik geloof niet zo in erecodes als er een prikkel is om ze niet te volgen.

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:16
ANdrode schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:57:
[...]

Het is geen leugen maar een vergissing of iets dat de makelaar onbewust impliceerde >:). Ik geloof niet zo in erecodes als er een prikkel is om ze niet te volgen.
Veel makelaars zijn boeven eerste klas. Maatje van me heeft de makelaar van de verkopende partij 10K gegeven om een appartement in Amsterdam te bemachtigen. De aankoopprijs was ook niet het hoogste bod. Prima jongen met rijke ouders zo corrupt als de pest.

Gelukkig dat wij ons huis hebben kunnen kopen bij een goudeerlijke makelaar. Die gaf gewoon aan wat een realistisch bedrag voor de woning was. Maar dat de markt wel zijn werk doet op dit moment. Gaat ook zeker niet opbieden. Als hij zijn woord heeft gegeven, zal hij je niet paseren. Zelden zo’n fijne makelaar gezien.

Juist vanwege deze eigenschappen hebben wij deze man ook ons huis gegeven.

[Voor 18% gewijzigd door aschja op 21-05-2020 21:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: september 2013
  • Nu online
Orion schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:49:
We hebben een nieuwbouw woning gekocht die in het laatste kwartaal van dit jaar opgeleverd gaat worden. Een mooi moment om onze woning te koop te zetten. 2 weken geleden 3 makelaars langs gehad en de meest passende voor ons gekozen. Leuke vlotte vrouw. Vraagprijs gekozen van €289.500. In de buurt (Gouda) staan ze tussen de 275.000 en 300.000. Makelaar 2 wilde lager inzetten op €275.000 met de hoop op een hoger bod. Uiteindelijk daar niet voor gegaan. Alle stukken aangeleverd voor de verkoop. De fotograaf zou morgen komen. Krijgen we een belletje dat makelaar 2 een mogelijke koper voor ons huis heeft gevonden. Of we voordat de woning op de markt komt ervoor open staan dat de geïnteresseerden mogen langskomen. Dat is gisteren geweest. Vandaag een bod net onder de vraagprijs zonder voorbehoud van financiering. Wel een bouwkundige keuring maar die wordt uitgevoerd voordat er getekend gaat worden en heeft geen voorbehoud.
Oplevertermijn in december zoals gewenst. We hebben even kort getwijfeld maar zijn akkoord gegaan omdat we hier redelijk content mee zijn.
Ik snap dat het fijn is dat de woning verkocht is. Toch zou bij mij wel een knagend gevoel ontstaan of ik niet een flink bedrag misloop bij zo'n min of meer onderhandse verkoop. Geheel afhankelijk van regio natuurlijk, maar de markt zijn werk laten doen was bij ons zeer lonend.

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 04-06 23:40

Sport_Life

Solvitur ambulando

aschja schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:45:
[...]

Gelukkig dat wij ons huis hebben kunnen kopen bij een goudeerlijke makelaar. Die gaf gewoon aan wat een realistisch bedrag voor de woning was. Maar dat de markt wel zijn werk doet op dit moment.
Dat is natuurlijk ook eigen belang. Onze verkoopmakelaar heeft ook eerlijk tegen de koper gezegd wat een realistisch bedrag was. Om duidelijk te maken dat de bank het verschil tussen de koopprijs en de waarde niet kan financieren (maw: dus uit eigen middelen moet komen).
Onze makelaar (en wij ook niet) heeft er niets aan als er weer eentje teveel op een woning biedt en daar pas achter komt als de financiering niet rond komt.

[Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 21-05-2020 22:28]

• aschja
Sport_Life schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:27:
[...]

Dat is natuurlijk ook eigen belang. Onze verkoopmakelaar heeft ook eerlijk tegen de koper gezegd wat een realistisch bedrag was. Om duidelijk te maken dat de bank het verschil tussen de koopprijs en de waarde niet kan financieren (maw: dus uit eigen middelen moet komen).
Onze makelaar (en wij ook niet) heeft er niets aan als er weer eentje teveel op een woning biedt en daar pas achter komt als de financiering niet rond komt.
De makelaar gaf aan dat ons aangekochte huis tussen de 330K en 340K waar was en dat we met een bod daar tussen in beet zouden hebben. Stond voor 350K te koop. Dat hebben wij gedaan. Het advies van hun makelaar was dan ook om te accepteren. Dat weigerden zij echter. Eindelijk 345K betaald want we wilde heel erg graag.

Wat jouw verhaal vertreft. Dat kan pas gezegd worden als de taxatie heeft plaatsgevonden. Als de taxatie daar boven ligt kan je dat gewoon meefinancieren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

aschja schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:47:
[...]

De makelaar gaf aan dat ons aangekochte huis tussen de 330K en 340K waar was en dat we met een bod daar tussen in beet zouden hebben. Stond voor 350K te koop. Dat hebben wij gedaan. Het advies van hun makelaar was dan ook om te accepteren. Dat weigerden zij echter. Eindelijk 345K betaald want we wilde heel erg graag.

Wat jouw verhaal vertreft. Dat kan pas gezegd worden als de taxatie heeft plaatsgevonden. Als de taxatie daar boven ligt kan je dat gewoon meefinancieren.
Onze verkoopmakelaar is ook taxateur (zoals veel makelaars), dus hij kon prima de taxatiewaarde inschatten ;). Zijn schatting was max. 300k en dat bleek ook precies de taxatiewaarde van de koper te zijn, het verschil heeft hij met eigen geld moeten betalen ;). Of eigenlijk ging het als volgt: koper ging naar de taxateur en zei dit huis moet minimaal 300k waard zijn op papier :P

[Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 21-05-2020 22:55]

• Moonborne
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:06
Magpie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:50:
[...]

Ik snap dat het fijn is dat de woning verkocht is. Toch zou bij mij wel een knagend gevoel ontstaan of ik niet een flink bedrag misloop bij zo'n min of meer onderhandse verkoop. Geheel afhankelijk van regio natuurlijk, maar de markt zijn werk laten doen was bij ons zeer lonend.
Inderdaad, desbetreffende koper kan zich dan gewoon melden naast andere geïnteresseerden. En als zij de enige blijken is dat ook prima. Dit type transacties is misschien meer risicovrij en snel afgehandeld maar dat betekent veelal ook dus wat minder potentiële opbrengst. In geval van nieuwbouw en inlocken van prijsverschil kan het comfort geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 13:41
Wij hebben as. dinsdag een bezichtiging ingepland staan. Mocht dat echt heel goed bevallen, moeten we ook snel maar eens twee / drie makelaars laten komen. Heb wel ongeveer een idee van de waarde aangezien er al meerdere woningen verkocht zijn de laatste maanden hier in de straat. Toch wel benieuwd wat zij in zouden schatten en wat de verschillen zijn qua aanpak en natuurlijk qua kosten.

[Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2020 14:30. Reden: Quote aangepast]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aschja
Sport_Life schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:50:
[...]

Onze verkoopmakelaar is ook taxateur (zoals veel makelaars), dus hij kon prima de taxatiewaarde inschatten ;). Zijn schatting was max. 300k en dat bleek ook precies de taxatiewaarde van de koper te zijn, het verschil heeft hij met eigen geld moeten betalen ;). Of eigenlijk ging het als volgt: koper ging naar de taxateur en zei dit huis moet minimaal 300k waard zijn op papier :P
Dat kan jouw makelaar wel zeggen, maar als hij tegen een andere makelaar had gezegd dat hij 310K nodig had, was het ook wel goedgekomen waarschijnlijk. Je eigen makelaar mag vaak niet de woning taxeren.

• izie3
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 21:24
We hebben een nieuwbouw woning gekocht die in het laatste kwartaal van dit jaar opgeleverd gaat worden. Een mooi moment om onze woning te koop te zetten. 2 weken geleden 3 makelaars langs gehad en de meest passende voor ons gekozen. Leuke vlotte vrouw. Vraagprijs gekozen van €289.500. In de buurt (Gouda) staan ze tussen de 275.000 en 300.000. Makelaar 2 wilde lager inzetten op €275.000 met de hoop op een hoger bod. Uiteindelijk daar niet voor gegaan. Alle stukken aangeleverd voor de verkoop. De fotograaf zou morgen komen. Krijgen we een belletje dat makelaar 2 een mogelijke koper voor ons huis heeft gevonden. Of we voordat de woning op de markt komt ervoor open staan dat de geïnteresseerden mogen langskomen. Dat is gisteren geweest. Vandaag een bod net onder de vraagprijs zonder voorbehoud van financiering. Wel een bouwkundige keuring maar die wordt uitgevoerd voordat er getekend gaat worden en heeft geen voorbehoud.
Oplevertermijn in december zoals gewenst. We hebben even kort getwijfeld maar zijn akkoord gegaan omdat we hier redelijk content mee zijn.
Wij zijn ook zoekende in die omgeving en gezien de huidige markt denk ik niet dat dit de beste strategie is. Tenzij je vooral snel zekerheid wilt. Hier alvast een potentiële koper die je bent misgelopen ;)

Macbook pro retina 15 inch 2,2 Ghz 16 GB 256 GB SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:26

Spacecowboy

XBL: Biggmans

GeeMoney schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:31:
[...]

Net als lotingen bij nieuwbouw, daar heb ik ook geen hoge pet van op :p.
Je moet toevallig altijd 3 keuzes opgeven, je hele hebben en houden opvoeren inclusief beroep en salaris gegevens en plots komt daar wel of geen loting uit :+ .
Toen wij dit huis kochten vroeg de verkopende makelaar wat voor werk wij deden. Ik gok om te polsen hoe haalbaar de hypotheek was voor ons, maar ik bleef het erg vreemd vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:58

CeesKees

I rest my Kees

Spacecowboy schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:27:
[...]

Toen wij dit huis kochten vroeg de verkopende makelaar wat voor werk wij deden. Ik gok om te polsen hoe haalbaar de hypotheek was voor ons, maar ik bleef het erg vreemd vinden.
Och. Dat werd gevraagd. En terloops of we een koophuis hadden. En hoe lang we daar al woonden (wij verhuisden van een “dure” naar een “goedkope” gemeente).

Allemaal om te peilen hoe haalbaar een eventueel bod zou zijn.

Een makelaar heeft ook een adviserende rol naar de verkoper. Als er 2 gelijke biedingen zijn, waarvan 1 stel een starter en de andere een doorstromer met overwaarde. Dan kan de makelaar daarin adviseren.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: april 2009
Veel gemaakte en begrijpelijke keuze. Kleine tip dat het gemakkelijk ruim meer op had kunnen brengen. 🤫

Hier in de buurt worden alle huizen binnen 2 weken voor meer als vraagprijs verkocht. Dat zakt naar 1 op de 2 binnen 2 maanden.

Huis komt in stille verkoop volgende week. Inmiddels al 4 keer gebeld door 2 andere makelaars of er iemand langs kon komen om te kijken voordat het daadwerkelijk in stille verkoop komt.

Het is makkelijk om een bod net onder vraagprijs te accepteren. Werkelijkheid is dat er veelal (tien) duizenden euro's meer als opbrengst kan zijn.

LG HM071M.U43 ☆ Daikin FTXM35M ☆ MaxiCool 200-LD4 ☆ (2x) SMA 5000 TL-21 + 9950Wp ☆

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Waarom zou je een huis in stille verkoop willen verkopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18:07
Wat is 'stille verkoop' nou precies? Hoe weet uberhaubt iemand dat je je huis wilt verkopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
webgangster schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:26:
Wat is 'stille verkoop' nou precies? Hoe weet uberhaubt iemand dat je je huis wilt verkopen?
Bij een bepaalde makelaar kan je op z'n website inloggen en dan zie je alle huizen die verkocht worden door deze makelaar. De foto van een huis van een stille verkoop wordt dan geblurd en de vraagprijs is niet zichtbaar, tot je op de foto klikt en meer informatie ziet (met goede foto's).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mwa
  • Laatst online: 21:35
En geen bordje in de tuin zodat de hele straat een uur later op Funda je interieur zit te bekijken :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Noord27
FastFox91 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:12:
Waarom zou je een huis in stille verkoop willen verkopen?
@webgangster Daar komt een goede makelaar uit de verf. 1 op de 3 huizen komt nooit voor het grote publiek terecht tegenwoordig. Informeer maar eens bij een goede makelaar hoe en wat. 🤫

Vorige woning ook zo verkocht. Zitten voordelen aan.

1. Niet iedereen zit ongewenst binnen te gluren; geen vermelding/foto's op Funda.
2. Geen bord in de tuin.
3. Doordat koper weet dat er geen haast is zal er hoger geboden moeten worden om verkoper over streep te trekken.
4. Idem als 3 betreffende opleverdatum.
5. Alleen serieus geïnteresseerden over de vloer.
6. Je creëert een gevoel van schaarste.
7. Vraagprijs kan nog aangepast worden voordat het écht op de markt komt. Niemand die de vraagprijs ziet in stille verkoop.
8. Nog aantal kleine voordelen. Vooral dat verkoper touwtjes in handen blijft houden.

[Voor 10% gewijzigd door Noord27 op 25-05-2020 08:34]

LG HM071M.U43 ☆ Daikin FTXM35M ☆ MaxiCool 200-LD4 ☆ (2x) SMA 5000 TL-21 + 9950Wp ☆

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noord27
FastFox91 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:28:
[...]

Bij een bepaalde makelaar kan je op z'n website inloggen en dan zie je alle huizen die verkocht worden door deze makelaar. De foto van een huis van een stille verkoop wordt dan geblurd en de vraagprijs is niet zichtbaar, tot je op de foto klikt en meer informatie ziet (met goede foto's).
Dat verschilt per makelaar, zeker niet zichtbaar in ons geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Noord27 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:13:
[...]

@webgangster Daar komt een goede makelaar uit de verf. 1 op de 3 huizen komt nooit voor het grote publiek terecht tegenwoordig. Informeer maar een s ik een goede makelaar hoe en wat. 🤫

Vorige woning ook zo verkocht. Zitten voordelen aan.

1. Niet ondereen zit ongewenst binnen te gluren; geen vermelding/foto's op Funda.
2. Geen bord in de tuin.
Dat zijn de voordelen. Nadelen zijn er ook: bij "openbare verkoop" zal de vraag en aanbod de prijs bepalen. Bij een woning waar veel vraag naar is zal de deur (letterlijk) plat worden gelopen. Dat werkt prijsopdrijvend. Zet je diezelfde woning in de stille verkoop, weet koper natuurlijk dat dit voordeel voor verkoper vervalt ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noord27
Sport_Life schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:31:
[...]

Dat zijn de voordelen. Nadelen zijn er ook: bij "openbare verkoop" zal de vraag en aanbod de prijs bepalen. Bij een woning waar veel vraag naar is zal de deur (letterlijk) plat worden gelopen. Dat werkt prijsopdrijvend. Zet je diezelfde woning in de stille verkoop, weet koper natuurlijk dat dit voordeel voor verkoper vervalt ;).
Wederom, komt daar de échte makelaar om de hoek kijken.

In de huidige markt is aanbod schaars en ervaring van mij en makelaar is dat stille verkoop in hogere opbrengst resulteert als normale verkoop.

Het moet vooral bij je situatie passen. 1 huis is al verkocht via normale verkoop. Daar paste het beste normale verkoop bij de lokale markt (Den Bosch, appartement). Hier gaat het om een 2-kapper in Tilburg met EPC 0.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
:)

[Voor 99% gewijzigd door rimave op 24-05-2020 14:19]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MoshiMoshi84
Noord27 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:13:
[...]1 op de 3 huizen komt nooit voor het grote publiek terecht tegenwoordig.
Bron?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Motorola-ser
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 03-06 19:54
Sinds afgelopen woensdag ook mijn huis in de verkoop gezet. Makelaar heeft een sneak preview op FB gezet en zaterdag gebeld door de makelaar dat er morgen (maandag) twee bezichtigingen gepland staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• webgangster
Mijn huis staat ook op Funda sinds woensdag, maar schrikt niet, vrijdag waren er 16 bezichtigingen gepland :) Zal vast nog wel wat bijgekomen zijn dit weekend.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 02:51
Magpie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:50:
[...]

Nog een kleine update. Ondertussen heeft de potentiële koper tot 2x toe zijn bod verhoogd naar €295.000 als hij er eind augustus in mag ipv half december. We hebben zitten rekenen en willen er iets meer voor als we eerder uit onze woning moeten. Tot nu toe nog geen reactie daarop. Maandagochtend wel de bouwkundige keuring ingepland staan die de potentiële koper wilde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noord27
webgangster schreef op zondag 24 mei 2020 @ 21:28:
Mijn huis staat ook op Funda sinds woensdag, maar schrikt niet, vrijdag waren er 16 bezichtigingen gepland :) Zal vast nog wel wat bijgekomen zijn dit weekend.
Courante woning of ligging?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• webgangster
Noord27 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:36:
[...]

Courante woning of ligging?
Ja de ligging is geweldig en het ziet er verder uitstekend uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:18

Bezulba

Formerly known as Eendje

Nou, ik ga ook in deze tijd de markt op, woensdag heb ik 6 (!!!) gesprekken met makelaars uit de buurt om te bespreken wat zij mij kunnen bieden.

ik wil 2 dingen:
1. geen gezeik
2. iedereen rijk

Ik merk wel dat ik nu al in m'n hoofd afscheid aan het nemen ben en eigenlijk alles al de container in wil dumpen. Maar goed, eerst maar even bespreken wat zij denken, dan een keuze maken en kijken waar we uitkomen.

blup

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Motorola-ser
Vanmorgen 1 kijker voor de woning gehad, (andere heeft afgezegd), tevens hier net een bod van binnen gehad. Helaas wel onder de vraagprijs (- € 7.250,-) Ook het voorgestelde tegenbod van de makelaar ligt nog onder de vraagprijs. A.s. donderdag en vrijdag nog 4 kijkers ingepland.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mwa
Motorola-ser schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:40:
Vanmorgen 1 kijker voor de woning gehad, (andere heeft afgezegd), tevens hier net een bod van binnen gehad. Helaas wel onder de vraagprijs (- € 7.250,-) Ook het voorgestelde tegenbod van de makelaar ligt nog onder de vraagprijs. A.s. donderdag en vrijdag nog 4 kijkers ingepland.
Op een huis van 2 miljoen of 120k?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Motorola-ser
mwa schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:59:
[...]

Op een huis van 2 miljoen of 120k?
Voor dat de woning te koop gezet zou worden, hadden we € 175k besproken. Uiteindelijk hebben wij door concurrentie aan de overkant de vraagprijs bepaald op € 171k.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:39

Notna

Where are you?®

webgangster schreef op zondag 24 mei 2020 @ 21:28:
Ik had in juni 2019 mijn huis te koop gezet (Purmerend, 98m², gemoderniseerd) en ik had binnen 2 uur, 18 bezichtingen staan :') (einde van de dag 25).

Als je een woning hebt waar 60% van de zoekende in kijken kan het extreem hard gaan idd :Y

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:11

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dit is het verkooptopic, non-koopervaringen naar het betreffende topic verhuisd.

[Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 25-05-2020 21:54]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• webgangster
Mijn huis is verkocht, uiteindelijk 18 mensen wezen kijken waarvan 8 een bod hebben uitgebracht.
Veel mensen ver boven de vraagprijs geboden, maar 'gek' genoeg wel allemaal bij elkaar.

• icarus007
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21:13
webgangster schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:45:
Mijn huis is verkocht, uiteindelijk 18 mensen wezen kijken waarvan 8 een bod hebben uitgebracht.
Veel mensen ver boven de vraagprijs geboden, maar 'gek' genoeg wel allemaal bij elkaar.
Vreemd dat het allemaal bij elkaar lag. Wat was de vraagprijs en de range van biedingen?
Kan het komen door een calcase rapport met ongeveer het bedrag van de beidingen, of hadden alle bieders een aankoopmakelaar?

• webgangster
icarus007 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:07:
[...]

Vreemd dat het allemaal bij elkaar lag. Wat was de vraagprijs en de range van biedingen?
Kan het komen door een calcase rapport met ongeveer het bedrag van de beidingen, of hadden alle bieders een aankoopmakelaar?
Vraagprijs was 275k, taxatie viel een stuk lager uit, Calcasa (modelwaarde) is 12k boven de vraagprijs.
De range van biedingen was tussen de 265k en 295k, maar veel biedingen dus rond de 290k...
Ik had niet het idee dat er veel aankoopmakelaars tussen zaten, bij 1 bod is mij verteld dat deze via de aankoopmakelaar binnen was gekomen.

Als ik kijk ook naar de biedingen dan denk ik 'hoe hebben de bewoners van de woning die ik heb gekocht, kunnen besluiten om met mij in zee te gaan' :*) Ik heb ook gekocht met voorbehoud van financiering, maar voor het volledige bedrag (ik dacht dat dat normaal was). Nu blijkt dus dat er veel mensen onder voorbehoud willen kopen maar dan een bedrag noemen. Hoe lager het bedrag hoe beter natuurlijk..

• ggiesberts
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 04-06 23:12
Woning (twee onder één kap, mooi gelegen) gister op website makelaar, 3 aanvragen voor bezichtiging
Vanmorgen op Funda , om 18u nog 7 bezichtigingen Ofwel 10 totaal
Prijsklasse 285 in dorp Gelderland
Krijgt vervolg

• icarus007
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21:13
webgangster schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:59:
[...]

Vraagprijs was 275k, taxatie viel een stuk lager uit, Calcasa (modelwaarde) is 12k boven de vraagprijs.
De range van biedingen was tussen de 265k en 295k, maar veel biedingen dus rond de 290k...
Ik had niet het idee dat er veel aankoopmakelaars tussen zaten, bij 1 bod is mij verteld dat deze via de aankoopmakelaar binnen was gekomen.

Als ik kijk ook naar de biedingen dan denk ik 'hoe hebben de bewoners van de woning die ik heb gekocht, kunnen besluiten om met mij in zee te gaan' :*) Ik heb ook gekocht met voorbehoud van financiering, maar voor het volledige bedrag (ik dacht dat dat normaal was). Nu blijkt dus dat er veel mensen onder voorbehoud willen kopen maar dan een bedrag noemen. Hoe lager het bedrag hoe beter natuurlijk..
Dan hebben ze dus hun bod gebasseed op Calcase blijkbaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21:08
Bezulba schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:48:
Nou, ik ga ook in deze tijd de markt op, woensdag heb ik 6 (!!!) gesprekken met makelaars uit de buurt om te bespreken wat zij mij kunnen bieden.

ik wil 2 dingen:
1. geen gezeik
2. iedereen rijk

Ik merk wel dat ik nu al in m'n hoofd afscheid aan het nemen ben en eigenlijk alles al de container in wil dumpen. Maar goed, eerst maar even bespreken wat zij denken, dan een keuze maken en kijken waar we uitkomen.
6 lijkt me erg overdreven zeg 8)7

Hier 3 uitgezocht door eigen selectie al beetje toe te passen: wat stralen ze uit op website, Social media, reviews en ervaringen bij mensen die ik ken. Toen 3 uitgenodigd en keuze viel snel op 1 iemand waar het gewoon mee klikte. Daar zou ik echt geen 6 gesprekken voor nodig hebben, zonde van je tijd.

• nel!s
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 20:07
Dit is ook een goed topic :D Ben benieuwd wat jullie van verkoop strategie in onze situatie vinden:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MoshiMoshi84
nel!s schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:01:
Momenteel wordt hier overal grof overgeboden. We hebben het over 50-100 bezichtigingen per huis met biedingen over het algemeen 10-20% boven vraagprijs.
Dit zijn misschien de extremen die bijblijven maar nergens wordt over het algemeen zoveel overboden met zoveel bezichtigingen. Deze woning is bijvoorbeeld recent onder de vraagprijs verkocht (net als 25% van de woningen in die wijk het afgelopen jaar): www.funda.nl/koop/verkoch...t-41433476-leidsekade-89/

Ik zou er dus niet van uitgaan dat er grof overboden wordt en een vraagprijs kiezen die je acceptabel zou vinden als verkoopprijs. Aan de andere kant ook niet te hoog want het nadeel van een huis dat lang te koop staat is niet alleen dat die dus niet verkocht is, maar ook dat mensen er minder voor betalen omdat het duidelijk is dat er niet veel interesse is. Omdat het ook goed is dat zoveel mogelijk mensen het huis in Funda zien met standaardfilters zou ik kiezen voor E 550.000,-, precies tussen beide voorgestelde opties in.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Ik zou gewoon m'n vraagprijs baseren op wat je ervoor wilt krijgen, en niet 'gokken' op overbieden. Hoe hoger het segment waar je in zit, hoe minder het overbieden ook 'toevoegt'. 10% op een woning van 200k is (absoluut gezien) een stuk minder dan 10% op een woning van 500k. Bovendien zijn al die percentages leuk voor aan de borreltafel maar kun je daar bijzonder weinig terugzien over hoe realistisch die vraagprijzen zijn/waren. Beter kun je dus een streefbedrag bepalen, en op basis daarvan je vraagprijs neerzetten (net iets hoger, of net iets lager).

Een WOZ zegt trouwens bijzonder weinig over de daadwerkelijke huidige waarde van de woning. Net als een calcasa-bandbreedte 125k :X

[Voor 12% gewijzigd door AGee op 30-05-2020 16:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:18

Bezulba

Formerly known as Eendje

Sleehond schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 07:54:
[...]

6 lijkt me erg overdreven zeg 8)7

Hier 3 uitgezocht door eigen selectie al beetje toe te passen: wat stralen ze uit op website, Social media, reviews en ervaringen bij mensen die ik ken. Toen 3 uitgenodigd en keuze viel snel op 1 iemand waar het gewoon mee klikte. Daar zou ik echt geen 6 gesprekken voor nodig hebben, zonde van je tijd.
Tjah, ik kan niet echt kiezen adv een website ofzo, dan komen ze maar langs, was toch die dag vrij. Heb ze dus alle 6 over de vloer gehad en er 1tje gekozen :)

blup

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Mijn verkoopmakelaar was eigenlijk een tennisvriendin die het voor 2100 euro wel wilde doen. Ik was eigenlijk prettig verbaasd hoe eerlijk ze was. Ik heb zelf een paar woningen bezichtigd tijdens mijn zoektocht en dan stond zo'n makelaar een beetje in een hoek te kijken hoe ik alles bekeek. 'als je vragen hebt, hoor ik het wel'. Bij de tweede bezichtiging nam ik die vriendin ook mee en ze was meteen van 'hier lijkt vocht in te zitten, klopt dat?', 'wanneer is de zon weg van het terras' , 'hoe oud is deze lekkageplek?', 'kijk daar een scheur, hoe diep zit die? ' enzo...Dat was me nog niet eens opgevallen.

Mijn makelaar nam de kijkers het hele huis door. Somde elk gebrek op (zei ook tegen mij 'dit moet je effe vervangen, daar moet je wat aan doen, kost je paar tientjes, maar mensen keuren woningen af op de meest pietluttige dingen die ze voor een paar tientjes kunnen fixen') opdat de kijkers nooit voor verrassingen kunnen komen te staan. Nam bij het tekenen van het koopcontract ook het hele contract door met de kopers en mij. Gebeurde bij mij thuis overigens.

Zelf moest ik even langs bij het makelaarbureau van de verkopende partij en tekenen bij het kruisje.

De kopers waren ook goed te spreken over mijn verkoopmakelaar en zeiden dat ze verreweg de meest prettige was die ze tijdens hun bezichtigingen waren tegengekomen. Misschien verklaart dat ook wel waarom 5 van de 10 kijkers uiteindelijk ook boden.

Dit dus.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

AGee schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:06:
Ik zou gewoon m'n vraagprijs baseren op wat je ervoor wilt krijgen, en niet 'gokken' op overbieden. Hoe hoger het segment waar je in zit, hoe minder het overbieden ook 'toevoegt'. 10% op een woning van 200k is (absoluut gezien) een stuk minder dan 10% op een woning van 500k.
Bij woningen van 200k komen over het algemeen veel kijkers die niet zomaar 10% kunnen overbieden. Meestal hebben ze maar een paar k eigen geld en een hypotheek die bijna aan hun max zit lijkt me. Een huis kopen van 200k doe je omdat je dat nog net kunt betalen. Een huis van 500k omdat het het huis is dat je graag wil en die je mooier vindt dan dat huis van 450k of 550k verderop.

Dit dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nono_einstein
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:04
Het kan raar gaan.
Gisteren ovb van financiering het huis van mijn schoonmoeder verkocht.
We hadden zelf wat gerekend met perceel oppervlakte en herbouwwaarde en enkele makelaars uitgenodigd drie weken geleden. De makelaar kwam met een vraagprijs die 20% hoger lag als wat we zelf bedacht hebben.

Met corona etc toch maar gedacht om het wat sneller te verkopen en een printje met te koop en mijn nummer achter de ruit geplakt, had binnen no time een tot twee bezichtingen na werktijd iedere dag...
Echter de vraagprijs van de makelaar was voor idereen een afknapper.
Wat me erg opviel, en wat ik ook hierboven terug gelezen heb is het stukje over dikke huid.
Ik sta als schoonzoon natuurlijk iets verder vn het huis af en ik ben dan ook blij dat ik ipv mijn vrouw hier de bezichtingen gedaan heb. De meeste mensen kraken echt alles af (zal wel verkoop strategie zijn) en ik kanme voorstellen dat dat voor iemand die daar haar halve leven gewoond heeft niet tof is. Hou hier dus inderdaad rekening mee. Ik heb ook op een moment (mijn zoon was mee bij een bezichtiging) mensen die zo onbeschoft waren vriendelijk verzocht om elders te gaan kijken.

Uiteindelijk was het na ruim 2 weken prijs, ik had in overleg met schoonma (de de prijs toch al veel te hoog vond) de vraagprijs met 20K verlaagd en de eerste bezichtiging daarna was raak, ze kwamen een dag later met een aankoop makelaar terug, ook mensen die netjes alles bekeken en gericht vragen stellen zonder alles af te kraken of zelfs beledigend worden. Die hebben vervolgens een bod uitgebracht en aangezien dat nog steeds boven het bedrag was dat schoonmoeder hebben wilde heb ik gezecht: deal.

Om er dan achter tekomen dat schoonma geen geldig id meer heeft, maar dat lossen we na Pinksteren wel weer op!

Boodschap: inderdaad dikke huid hebben, zelf goed nadenken over verkoop prijs, en als het een drukke looproute is gewoon beginnen met bordje in tuin/achter raam en de telefoontjes komen vanzelf binnen.
Wat ik ook geleerd heb: in het frame van dubbel glas staat de productie datum, bleek dat schoonma zich toch vergist had in de datum eea geplaatst was .Een makelaar weet dit, ff nakijken.

Als het een woning van voor 1980 is, haal het luik naar de kruipruimte open, draai her en der wat stopcontacten los, en wat plafond dozen, zodat duidelijk is wat voor kabels gebruikt zijn en of eea droog is.
Ook zoveel mogelijk spulletjes opruimen (als je het leeg wil laten bezichtigen), gras maaien, buren op de hoogte brengen (kwam ook goed uit, mensen mochten bij de buren kijken hoe eea uitziet als het aangekleed is).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nel!s
@FunkyTrip Grappig dat je het zegt. Als ik iets op eBay of marktplaats zet dan vermeld ik altijd netjes wat er aan mankeert. Ook zet ik een vraagprijs neer aan de hoge kant, en accepteer een bod of onderhandel met iemand die dicht bij komt. In 20+ jr op eBay en marktplaats - niet als winkel, gewoon als particulier - heeft dit altijd de beste resultaten opgeleverd.

Hierom ook mijn twijfel bij bieden vanaf een lagere prijs, en dan mensen in 10min door het huis jagen gedurende twee dagen, in de hoop op een biedingen strijd. Los van dat het oneerlijk is richting potentiële kopers om zo weinig tijd te geven, creëer je dan wellicht ook het gevoel dat je iets te verbergen hebt.

Eigenlijk is mijn ideale verkoop scenario iets van 5-10 bezichtigingen, waar ieder tenminste een 30min de tijd krijgt waarvan 10-15min rondleiding/toelichting van aankoop en/of verkopende makelaar, en een tijdje om rustig de sfeer te proeven. Vervolgens een dag of 2 om een bod uit te brengen per inschrijving.

Het vervelende is natuurlijk dat dit veel meer werk is voor de verkopende makelaar. Met een lage verkoopprijs en overbieden heeft de verkopende makelaar: a) een happy verkoper ('wow, zoveel over de vraagprijs??!') die snel akkoord is, b) een happy koper ('we hebben wel overgeboden maar de m2 prijs is nog steeds onder gemiddeld!'), c) zoveel bezichtigingen in de eerste twee dagen, dat het altijd wel verkoopt en je niet tijden lang bezig bent met mensen rondleiden etc, en d) nauwelijks minder gage - immers 1% van een 40k hogere transactie prijs is peanuts en niet navenant de opportuniteit kosten van extra bezichtigingen door een hogere vraagprijs.. dus, de prikkel voor de verkopende makelaar is om verkoper redelijk ver onder de gemiddelde transactie prijs per m2 te duwen, om zo snel mogelijk te kunnen verkopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remzor
Wij hebben een woning gekocht (deze week tekenen vermoed ik) en hebben 3 makelaars uitgenodigd deze week voor de verkoopbegeleiding van onze woning.

Nu zullen wij onze woning en de aangekochte woning moeten laten taxeren. Heeft iemand hiervoor enkele tips en trics?
  • Zelfde taxateur voor beide woningen mag niet neem ik aan?
  • Hebben jullie gewoon de goedkoopste gekozen?
  • Waren jullie bij de taxatie(s) aanwezig?
  • Hebben jullie min of meer door laten schemeren dat je mikt/hoopt op een bepaalde taxatiewaarde, bijvoorbeeld voor het verkrijgen van een gunstigere hypotheek (schuld-waarde verhouding, LTV)
  • Wat zijn jullie kwijt geweest voor een taxatie van een rijwoning en/of tweekapper? (Geen NHG)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
remzor schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:03:
Wij hebben een woning gekocht (deze week tekenen vermoed ik) en hebben 3 makelaars uitgenodigd deze week voor de verkoopbegeleiding van onze woning.

Nu zullen wij onze woning en de aangekochte woning moeten laten taxeren. Heeft iemand hiervoor enkele tips en trics?
  • Zelfde taxateur voor beide woningen mag niet neem ik aan?
  • Hebben jullie gewoon de goedkoopste gekozen?
  • Waren jullie bij de taxatie(s) aanwezig?
  • Hebben jullie min of meer door laten schemeren dat je mikt/hoopt op een bepaalde taxatiewaarde, bijvoorbeeld voor het verkrijgen van een gunstigere hypotheek (schuld-waarde verhouding, LTV)
  • Wat zijn jullie kwijt geweest voor een taxatie van een rijwoning en/of tweekapper? (Geen NHG)
Waarom zou 2x dezelfde taxateur niet mogen? Die woningen staan geheel los van elkaar en in beide gevallen bedient de taxateur dezelfde klant, namelijk jou. Volgens mij is daar niets mis mee toch, en geen belangenverstrengeling, etc. Of zie ik wellicht iets over het hoofd?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• aschja
Valorian schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:16:
[...]

Waarom zou 2x dezelfde taxateur niet mogen? Die woningen staan geheel los van elkaar en in beide gevallen bedient de taxateur dezelfde klant, namelijk jou. Volgens mij is daar niets mis mee toch, en geen belangenverstrengeling, etc. Of zie ik wellicht iets over het hoofd?
Er zijn maar weinig banken die het toelaten om de verkoopmakelaar je eigen woning te laten taxeren. Mocht bij ons iig niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aschja
-

[Voor 100% gewijzigd door aschja op 31-05-2020 19:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
aschja schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:19:
[...]

Er zijn maar weinig banken die het toelaten om de verkoopmakelaar je eigen woning te laten taxeren. Mocht bij ons iig niet.
Het gaat om een taxateur toch, toch niet om de verkoopmakelaar? Dat laatste lijkt mij inderdaad niet toegestaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remzor
[...]

Geen idee, vroeg het me al af. Wellicht beïnvloeden van de taxaties omwille van de hypotheek ofzo. Als het gewoon mag is dat wel makkelijk en kan ik wellicht ook een mooi prijsje regelen.
@aschja Dat is logisch, daar gaat het hier ook niet om.

Benieuwd: hoe lang heeft het bij jullie geduurd van het moment dat een makelaar kwam kijken en praten (waardebepaling, strategie) tot aan het moment dat je woning daadwerkelijk op Funda verscheen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

nel!s schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:18:
Eigenlijk is mijn ideale verkoop scenario iets van 5-10 bezichtigingen, waar ieder tenminste een 30min de tijd krijgt waarvan 10-15min rondleiding/toelichting van aankoop en/of verkopende makelaar, en een tijdje om rustig de sfeer te proeven. Vervolgens een dag of 2 om een bod uit te brengen per inschrijving.
Dat is dus wat mijn makelaar deed. Daarna belde ze mij op
"Nou, kijkers 1 was een jong stel, vriendelijk, vroeger in de buurt gewoond, vond de woning prachtig blabla'
"Kijker 2 was een moeder die het huis voor haar zoon wilde aanschaffen"
"Kijker 3..." etc etc

@remzor Dat duurde bij mij een 2 weken. Maar dat kwam omdat de fotograaf pas wat later langskwam. Het kan binnen een week. Moet wel zeggen dat de fotograaf mooie foto's maakte. Had zelfs nog een hoopje troep voor de lift-ingang weggeshopt.

Dit dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remzor
@FunkyTrip Ah, best snel dus. Prima!

Weet niet wat het fijnst/best is, met name voor de verkoopprijs en dus je portemonnee, m.b.t. de strategie en opstelling van een makelaar. Wil je een softie die iedereen ruim de tijd geeft, op zijn fietsje komt want groen en vriendelijk is? Of wil je een gladde zaken dude met een (te) vlotte babbel die kopers tegen elkaar uitspeelt? Of iets er tussenin?

Als koper zou ik het wel weten. Maar als verkoper ga ik ook gewoon kei hard voor de poen. Geen idee wat het beste werkt. Ben dus benieuwd naar het verhaal van de 3-4 makelaars die we hebben uitgenodigd.

De Funda advertentie moet gewoon spik en span in ieder geval. Geen taal- en spelfouten (zie ik heel vaak), geen halve zinnen, professionele foto’s, leuk en vlot geschreven, enz.
Zelf schrijf ik ook graag dus wie weet kan en wil ik hierin wel ondersteunen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 20:14
Dat laatste was bij ons een eerste selectiemethode om een aantal makelaars af te schrijven. Spreken de presentaties van de huizen je aan of juist niet? Dan kun je zo al wat makelaars wegstrepen. Maar ook: hebben ze de zelfde soort woningen? Een makelaar met vooral starterswoningen zou ik niet snel voor een huis van een miljoen vragen en heb je een vooroorlogse woning, dan zou ik geen makelaar kiezen die vooral Vinex heeft.

En als ze langs komen voel je ook wel vrij snel of er een klik is. Zowel met jou als met de woning.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aschja
Ik heb een casus. Laten we zeggen dat er afgelopen week bij ons een bouwkundige keuring is geweest. Het was de bedoeling dat de kopers er bij waren. Maar deze bouwkundige meneer was vrij vroeg dus was al begonnen. Kopers waren binnen toen meneer klaar was. Wordt vervolgt.

Toen wij het huis kochten zijn er een aantal dingen naar voren gekomen. Vocht in de muren was redelijk hoog. Verder geen problemen gehad hiermee. Nu zitten er ook wat scheuren in de muren (oud huis). Houtwerk buiten heeft wat liefde nodig. En nog een aantal puntjes.

Vervolg. De kopers komen binnen en meneer geeft aan dat de woning in perfecte staat is. Geeft aan dat hij de kopers graag door het huis wil lopen. Maar deze geven aan dat dat niet perse nodig is, want ze vertrouwen op zijn conclusie.

Deze beste man heeft het houtwerk niet bekeken. De scheuren in de muur niet gezien. Nergens een vochtmeting gedaan. Eigenlijk alle punten waar wij een beetje bang voor waren niet naar gekeken.

Ik was met stomheid geslagen eigenlijk. Wat doe je in zo’n situatie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:34
aschja schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:55:
Ik heb een casus. Laten we zeggen dat er afgelopen week bij ons een bouwkundige keuring is geweest. Het was de bedoeling dat de kopers er bij waren. Maar deze bouwkundige meneer was vrij vroeg dus was al begonnen. Kopers waren binnen toen meneer klaar was. Wordt vervolgt.

Toen wij het huis kochten zijn er een aantal dingen naar voren gekomen. Vocht in de muren was redelijk hoog. Verder geen problemen gehad hiermee. Nu zitten er ook wat scheuren in de muren (oud huis). Houtwerk buiten heeft wat liefde nodig. En nog een aantal puntjes.

Vervolg. De kopers komen binnen en meneer geeft aan dat de woning in perfecte staat is. Geeft aan dat hij de kopers graag door het huis wil lopen. Maar deze geven aan dat dat niet perse nodig is, want ze vertrouwen op zijn conclusie.

Deze beste man heeft het houtwerk niet bekeken. De scheuren in de muur niet gezien. Nergens een vochtmeting gedaan. Eigenlijk alle punten waar wij een beetje bang voor waren niet naar gekeken.

De kopers hebben die inspecteur ingehuurd. Dus dat is hun verantwoordelijkheid. Dat ze dan niet een rondje mee willen lopen is hun eigen laksheid.
Het wordt niet van jou verwacht dat jij de kundigheid van de inspecteur beoordeeld.

Wat betreft gebreken. Verborgen gebreken moet je melden. Maar vochtige muren zijn niet echt een gebrek. En een scheur in de muur is niet verborgen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

RocketKoen schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:59:
[...]
De kopers hebben die inspecteur ingehuurd. Dus dat is hun verantwoordelijkheid. Dat ze dan niet een rondje mee willen lopen is hun eigen laksheid.
Het wordt niet van jou verwacht dat jij de kundigheid van de inspecteur beoordeeld.

Wat betreft gebreken. Verborgen gebreken moet je melden. Maar vochtige muren zijn niet echt een gebrek. En een scheur in de muur is niet verborgen.
Vocht in de muur niet melden lijkt me wel een beetje dubieus.

Bovendien, als je met dichtgeknepen billen meeloopt met een inspecteur in de hoop dat hij dingen niet ziet, lijkt me dat ook dubieus. Blijkbaar heb je dan wel degelijk zaken te verbergen.

[Voor 14% gewijzigd door FunkyTrip op 31-05-2020 20:58]

Dit dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aschja
FunkyTrip schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:57:
[...]

Bovendien, als je met dichtgeknepen billen meeloopt met een inspecteur in de hoop dat hij dingen niet ziet, lijkt me dat ook dubieus. Blijkbaar heb je dan wel degelijk zaken te verbergen.
Dat zeker niet. Niks te verbergen. De kopers hadden een €5000 clausule. En omdat wij geen reet verstand hebben constructies/bouwen/klussen vonden wij dat spannend. Ik kan niet zien of het lood van het dak nog goed is. Dat soort dingen. Maar lekker met dat vingertje blijven wijzen en meteen conclusies trekken. Doe is lief.

[Voor 6% gewijzigd door aschja op 31-05-2020 21:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 21:34
FunkyTrip schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:57:
[...]

Vocht in de muren x jaar geleden toen ze het huis kochten. Of er nu nog vocht in de muur zit weet je als verkoper niet. De vorige eigenaar kan gewoon slecht geventileerd hebben.
Je kan niet verwachten van de verkoper dat ze meetapparatuur in huis hebben om dat soort dingen te meten.

En ik bedoelde dat de koper was aangeboden om een rondje te lopen en daar geen behoefte aan had.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: november 1999
  • Nu online

vanDaal

-ismeereentje

Dit is ook een goed topic :D Ben benieuwd wat jullie van verkoop strategie in onze situatie vinden:

***members only***
Wij zaten ongeveer in dezelfde situatie drie jaar geleden. Tussenwoning in Utrecht Oost (Oudwijk-Sterrenwijk), 160m2 over drie verdiepingen; ook met dakterras en achtertuin. Door ons volledig gerenoveerd en was dus instapklaar. Samen met de makelaar besloten om hem toen relatief hoog in de markt te zetten. We hadden geen haast. Vraagprijs was 665K. We hebben toen snel veel bezichtigingen gehad 20-25, maar geen biedingen. In ons geval was iedereen enthousiast over het huis, maar qua locatie vonden ze de buurt twijfelachtig. Toen de gekte voorbij was, na twee maanden, kregen we een bieding onder de vraagprijs. Na wat onderhandelen kwamen we op 650K uit. Waren wij tevreden mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remzor
@nel!s Dat verschil is wel groot inderdaad.
Echter is alleen kijken naar de m2 prijs ook niet alles. De m2 prijs zegt namelijk niets over de locatie, grootte perceel, onderhoud en inrichting van de woning, enz.

Wij hebben een woning gekocht met een relatief hoge m2 prijs tov andere woningen hier in de buurt. Maar: mooi perceel, vrij gelegen (geen achterburen), garage, enz.
Ik zou dus ook niet alleen naar de m2 prijs kijken.

Maar jij noemt al tal van andere voordelen van de woning, zoals een renovatie, welke de hogere m2 prijs wellicht inderdaad wel ondersteunen. Alleen het perceel is klein, maar dat zal daar normaal zijn :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 20:01
Even terugkomend op de vraag m.b.t. dezelfde taxateur, dezelfde woning, twee opdrachtgevers. Het NRVT heeft om belangenverstrengeling te voorkomen een stroomschema. https://www.nrvt.nl/wp-co...afhankelijkheid-Wonen.pdf

PSN: Kjujay | Tweakscrew PS4 Gaming Community

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1

***members only***
Ik zou kijken wat er bij je in de buurt te koop staat en hoe die woningen zich tot jullie woning verhouden. Een strategie van bij voorbaat laag inzetten omdat er dan veel mensen gaan overbieden, daar geloof ik niet zo in. Ik zou eerder inzetten op wat je, in vergelijking met andere woningen, een reële prijs vindt, en dan kunnen mensen op basis daarvan onder of overbieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:58

CeesKees

I rest my Kees

aschja schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:55:

Door het inhuren van de bouwkundige heeft de koper aan de onderzoeksplicht voldaan.

Daarmee hebben zij achteraf naar jullie toe geen poot om op te staan.

De bouwkundige zouden ze in gebreke kunnen stellen.

Je weet echter niet wat voor opdracht de bouwkundige heeft gekregen. Misschien alleen een keuring van de constructie, slopen ze verder alles weg.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

@aschja Rotte kozijn (?, of misschien gewoon kozijnen die een schilderbeurt nodig hebben) staan het dagelijkse gebruik niet in de weg en kan eenvoudig door kopers zelf geconstateerd worden. Scheuren in de muren kun je nauwelijks overheen kijken, hoeven in heel veel gevallen geen probleem te zijn maar zouden wel kunnen duiden op een onderliggend probleem, maar dan ligt de bewijsplicht dat verkopers daarvan op de hoogte waren bij kopers (simpelweg na een tijdje wijzen op die scheuren is dan niet voldoende). Blijft over het vocht in de muur: Als je weet dat er vocht in de muur zit (wat je wel lijkt te suggereren), dan ben je imho verplicht dit te melden aan kopers. Als dit iets is wat x jaar geleden speelde, maar waar nu niets meer zichtbaar van is (ook niet af en toe terugkerend, bv nadat iemand in bad is gegaan of na een flinke regenbui) en jullie geen last meer van hebben, dan lijkt me hier ook geen probleem.... Desalniettemin: Volg je gevoel; als je niets te verbergen hebt, dan kun je het gewoon melden en weet je zeker dat je aan je meldingsplicht hebt voldaan.

[Voor 4% gewijzigd door AGee op 01-06-2020 14:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubbergrover1
CeesKees schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:08:
[...]

Door het inhuren van de bouwkundige heeft de koper aan de onderzoeksplicht voldaan.

Daarmee hebben zij achteraf naar jullie toe geen poot om op te staan.

De bouwkundige zouden ze in gebreke kunnen stellen.
Dat is heel kort door de bocht. Een bouwkundige keuring is alleen een 'visuele momentopname' van de toestand van de woning. Dat iemand een bouwkundige keuring laat verrichten ontslaat je niet van de plicht tot het melden van (verborgen) gebreken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18:32

Crazy D

I think we should take a look.

Rubbergrover1 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Dat is heel kort door de bocht. Een bouwkundige keuring is alleen een 'visuele momentopname' van de toestand van de woning. Dat iemand een bouwkundige keuring laat verrichten ontslaat je niet van de plicht tot het melden van (verborgen) gebreken.
Klopt, maar je staat als verkoper wel steviger in je schoenen, als het gebreken zijn die een bouwkundige keuring blood hadden moet leggen...

Ik zat zeg maar aan de andere kant: toen we een huis kochten, werd er tegelijk terwijl wij het bod uitbrachten een bouwkundige keuring gedaan. Na een maand verbouwen vlak voordat we erin zouden gaan, bleek er flinke lekkage vanuit de serre naar de woonkamer te zijn. Uiteindelijk na rechtsbijstand gedoe wel iets geld voor gekregen (rekening houdend met afschrijving van de serre blah blah) maar het feit dat bij een bouwkundige keuring (verkopers hadden uiteraard dat rapport opgevraagd...) er niets was gezien wat erop zou wijzen dat die lekkage er was/zou komen, maakte dat de rechtsbijstand al aangaf dat het een moeilijk verhaal zou worden als we niet akkoord gingen met hun financiële voorstel. Immers, als een bouwkundig rapport het niet blood legt, hoe hadden verkopers het dan moeten weten?

De serre is ondertussen weg, alles is gefixt, klaar. Bij verkoop heb ik daar niets van hoeven te zeggen (ook op advies van de makelaar, die zei terecht dat alles wat er destijds voor zorgde dat er lekkage was, nu weg is....). Maar als de serre er nog wel had gestaan had ik het echt wel moeten melden, keuring of niet.

Exact expert nodig? itwize.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aschja
AGee schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:20:
@aschja Rotte kozijn (?, of misschien gewoon kozijnen die een schilderbeurt nodig hebben) staan het dagelijkse gebruik niet in de weg en kan eenvoudig door kopers zelf geconstateerd worden. Scheuren in de muren kun je nauwelijks overheen kijken, hoeven in heel veel gevallen geen probleem te zijn maar zouden wel kunnen duiden op een onderliggend probleem, maar dan ligt de bewijsplicht dat verkopers daarvan op de hoogte waren bij kopers (simpelweg na een tijdje wijzen op die scheuren is dan niet voldoende). Blijft over het vocht in de muur: Als je weet dat er vocht in de muur zit (wat je wel lijkt te suggereren), dan ben je imho verplicht dit te melden aan kopers. Als dit iets is wat x jaar geleden speelde, maar waar nu niets meer zichtbaar van is (ook niet af en toe terugkerend, bv nadat iemand in bad is gegaan of na een flinke regenbui) en jullie geen last meer van hebben, dan lijkt me hier ook geen probleem.... Desalniettemin: Volg je gevoel; als je niets te verbergen hebt, dan kun je het gewoon melden en weet je zeker dat je aan je meldingsplicht hebt voldaan.
Wat het houtwerk betreft. De latjes die tegen de ruit aan zitten zien er wat verweerd uit. Rot zou ik niet zeggen. In zn geheel zien de kozijnen er prima, maar gewoon her en der wat plekken die liefde nodig hebben.

Tijdens onze bouwkeuring een paar jaar geleden was er sprake van een hoog vochtgehalte in de muren. Er waren geen vochtvlekken te zien. Er werd gewoon geconstateerd dat het vochtgehalte vrij hoog was. Wij hebben in sl die jaren ook geen problemen gehad.

Het is verder gewoon een heel mooi afgewerkt huis. De scheuren in de muur hebben volgens mij geen onderliggend probleem, want de fundering is prima. Het is gewoon een oud huis.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:39
Vochtgehaltes in muren/houtwerk is in 1 seconde te controleren door een bouwkundige met een simpele vochtmeter. Dat de bouwkundige deze niet heeft gebruikt is echt aan hem en niet aan de verkoper.

Bij de keuring die ik heb laten uitvoeren bij de aankoop van mijn huidige huis heeft de inspecteur dat ding op alle verdachte plekken gebruikt ter controle.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reiziger88
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21:45
Hoe gaan snel gaan de woningen in prijsklasse 700k+ omgeving Rotterdam? Vrijstaande villa van meer dan 250 vierkante meter. Woning aangekocht, maar vroeg me af hoe lang dergelijke woningen te koop staan als ik hem zou willen verkopen.

• nel!s
Rubbergrover1 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:06:
[...]

Ik zou kijken wat er bij je in de buurt te koop staat en hoe die woningen zich tot jullie woning verhouden. Een strategie van bij voorbaat laag inzetten omdat er dan veel mensen gaan overbieden, daar geloof ik niet zo in. Ik zou eerder inzetten op wat je, in vergelijking met andere woningen, een reële prijs vindt, en dan kunnen mensen op basis daarvan onder of overbieden.
Nieuwe info: huis aan de overkant momenteel onder bod voor
spoiler:
€620k. Vraagprijs was €499k
. Is 20m2 kleiner. 8)7

• Rubbergrover1
Ik bedoel maar, in dit gekkenhuis vooral niet te voorzichtig zijn, want je weet maar nooit wat de gek ervoor geeft. En je kunt altijd nog 'ouderwets' onderhandelen onder de vraagprijs in plaats van dat er overboden moet worden.

Uiteraard moet je niet zodanig duur geprijsd zijn dat mensen bij voorbaat al afhaken omdat het huis van de 'buren' veel mooier en goedkoper is.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
Reiziger88 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:19:
Hoe gaan snel gaan de woningen in prijsklasse 700k+ omgeving Rotterdam? Vrijstaande villa van meer dan 250 vierkante meter. Woning aangekocht, maar vroeg me af hoe lang dergelijke woningen te koop staan als ik hem zou willen verkopen.
Daar valt helemaal niets zinnigs zo over te zeggen.
Wat ik mij meer afvraag waarom je in godsnaam een woning koopt als je nu al denkt aan hoe lang het duurt om te verkopen 8)7

Float like a butterfly, sting like a bee.

• _Sjaak_
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 15:20
Hebben meer mensen hier de ervaring dat kopers de laatste tijd meer uitstel vragen? Ik heb 27 maart het huis onde rvoorbehoud verkocht, maar koper heeft om een week uitstel gevraagd. Mijn makelaar geeft ook aan dat de banken / hypotheekverstrekker langer bezig zijn.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Waar vind je een vrijstaande villa in omgeving Rotterdam voor ~700k?

• CF230
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 14:24
Hier in een dorp onder de rook van Rotterdam (gemeente Zuidplas) gaan dat soort woningen nog steeds als warme broodjes, mits alles klopt (ligging, afwerking, indeling etc.). De mindere woningen in die prijsklasse blijven wel langer te koop staan (>6 maanden).

Overigens ga je hier geen 250 m2 vinden voor 7 ton, dan ga je al snel richting 900-1000 K.

• Enforcer
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
_Sjaak_ schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:59:
Hebben meer mensen hier de ervaring dat kopers de laatste tijd meer uitstel vragen? Ik heb 27 maart het huis onde rvoorbehoud verkocht, maar koper heeft om een week uitstel gevraagd. Mijn makelaar geeft ook aan dat de banken / hypotheekverstrekker langer bezig zijn.
Ik (als koper) heb ook helaas uitstel moeten vragen aan de verkopers.

Dossier is 8mei compleet aangeleverd bij REAAL en zij hebben momenteel een (verwachte) doorlooptermijn van 17-18werkdagen en alleen maar oplopend (!!). 2 Juni 2020 zou bij ons de sleuteloverdracht plaatsvinden maar heb gelukkig 2weken uitstel kunnen krijgen. Ik wacht nog altijd in spanning.... Financieel is het verder geen probleem dus het is een kwestie van beoordelen en klaar ermee.....

-edit-
2 Linkjes voor de actuele doorlooptijden: klik hier en hier

[Voor 13% gewijzigd door Enforcer op 03-06-2020 09:17]

• Reiziger88
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21:45
Martinusz schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:51:
[...]

Daar valt helemaal niets zinnigs zo over te zeggen.
Wat ik mij meer afvraag waarom je in godsnaam een woning koopt als je nu al denkt aan hoe lang het duurt om te verkopen 8)7
Aangekocht op een executieveiling door middel van onderhands bod. Het proces van zo een woning kopen is me toch een beetje tegengevallen. Oude eigenaar wou niet verkopen (huis verkocht door de bank). Prima dan niet, maar uiteindelijk heeft hij zijn achterstanden niet betaald en geen regeling getroffen, waardoor ik toch de woning moet afnemen (koopcontract al getekend en waarborgsom betaald). Op zich prima. Heel mooi huis. Bouwjaar jaartal 2000-2010 en goede ligging op loopafstand van Kralingse zoom. Maar goed, ben even al mijn opties aan het bekijken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• remzor
[...]

remzor schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:31:
[...]

Geen idee, vroeg het me al af. Wellicht beïnvloeden van de taxaties omwille van de hypotheek ofzo. Als het gewoon mag is dat wel makkelijk en kan ik wellicht ook een mooi prijsje regelen.
Om even hier op terug te komen: zoals ik al vermoedde mag je dezelfde taxateur niet je eigen woning laten taxeren en de aangekochte woning laten taxeren. Heeft dus inderdaad te maken met de (schijn van) belangenverstrengeling.
Inmiddels hebben we dan ook twee verschillende taxateurs geregeld voor de taxaties.

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:06
Onze woning gaat na de zomer de markt op. De makelaar is geweest en die gaf aan dat deze wijk nog steeds populair is en zag geen problemen. Wij vinden het nog al spannend en stressvol.

We hebben aangegeven dat we het te onrustig vinden met tuinen zo dicht op onze achtertuin. Ook aangegeven dat er sociale huur achter ons zit. Daar ging hij verder niet op in, vond hij weinig interessant.

Feit is dat er dus in de zomermaanden als de tuindeuren open staan overdag regelmatig harde muziek te horen is. Wij ervaren dat als overlast. (Ik heb er eerder een topic over gemaakt)

In het deel A van de NVM vragenlijst zijn wij ook van plan dit aan te geven, maar niet het woord overlast te gebruiken. Deel A is tussen de makelaar en de verkoper, de koper krijgt dit niet te zien. Op die manier hebben wij voldaan aan de meldingsplicht. Als de kopers naar de buren vragen zullen wij/de makelaar ook een tactisch maar wel eerlijk antwoord geven. Iets in de trant van: "Wij gaan weg omdat we rustiger en meer achteraf willen wonen. In de zomer maanden heb je hier wel af en toe wat muziek en leefgeluiden.

Dit alles op basis van advies van een jurist. Je moet voldoen aan je meldingsplicht, alleen is het aan de makelaar en jezelf hoe tactisch je dit kunt brengen.

Hopelijk wekt het geen argwaan en raken we dit huis kwijt. Het is verder een mooi & afgewerkt huis van 2 jaar oud, dus daar zal het niet aan liggen. Het voelt emotioneel als een blok aan ons been, maar dat is wellicht niet heel rationeel, gezien de reactie van de makelaar.

Spannende tijden. Iemand ook wel eens een huis verkocht met lastige buren?

• Arend1987
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21:05
Zo vandaag is ons huis op Funda gezet nu al 12 bezichtigingen gepland :D.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mwa
Arend1987 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:10:
Zo vandaag is ons huis op Funda gezet nu al 12 bezichtigingen gepland :D.
Noord-Oost Groningen of Amsterdam-Zuid? :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arend1987
hahahaha nee veenendaal :D

• jaguarxj16
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:03
Spannend. Ons huis komt zaterdag op Funda. Ben erg benieuwd (omgeving Amersfoort)....

• Bravertal
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:17
Deze week alles even finetunen in huis, volgende week komt de fotograaf en die week erop (rond 19 juni) op funda.

Afgelopen zaterdag energielabel aangevraagd en een uurtje later zat het definitieve label in de mail, supersnel. Gaat dat altijd zo snel (dezelfde dag, het definitieve label)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arend1987
ja als alles klopt wel. Betaalde 3 euro :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:17
Arend1987 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:43:
ja als alles klopt wel. Betaalde 3 euro :D
Hmmm, best wel duur, betaalde €1,-. :). Kon ook voor gratis gaan maar dan wilde ze ook een verkoopgesprek voeren.

• Joost1991
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17:23
Hier ook veel bekijks. Woning kwam donderdagavond op Funda, inmiddels 18 bezichtigingen gepland en maar een stop op nieuwe gezet.

Ik kan me niet voorstellen dat de koper we niet tussen zit. Erg spannend!

Macbook Pro 15" Late 2011 -  iPhone X Space Gray 256GB -  iPad Pro 11" Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• webgangster
Joost1991 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:48:
Hier ook veel bekijks. Woning kwam donderdagavond op Funda, inmiddels 18 bezichtigingen gepland en maar een stop op nieuwe gezet.

Ik kan me niet voorstellen dat de koper we niet tussen zit. Erg spannend!
Met zoveel geplande bezichtigingen is je huis inderdaad gewoon verkocht. Ik spreek uit ervaring :)

• MrsRossi
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18:51
Crossposten is niet de bedoeling.

[Voor 79% gewijzigd door Señor Sjon op 03-06-2020 22:27]

• Scr33x0r
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21:57
Bizar, wij in Ede dus vandaag pas de 4e bezichtiging, en morgen staat hij 4 weken te koop volgens mij. Ben wel benieuwd naar je huis, mag ook pm? :)

iRacing Profiel | Steam Profiel | YouTube channel

• Arend1987
Scr33x0r schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:12:
[...]

Bizar, wij in Ede dus vandaag pas de 4e bezichtiging, en morgen staat hij 4 weken te koop volgens mij. Ben wel benieuwd naar je huis, mag ook pm? :)
je hebt een PM inmiddels 18 bezichtigingen :D
Pagina: 1 ... 74 75 76 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True