Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 74 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:05
Ons huis komt morgen op Funda. Zo nieuwsgierig. Heel content met de foto's en video die gemaakt is.

Laten we het beste er van hopen. Tot nu alles zeer fijn verlopen. Hopelijk is de vraag hier nog hetzelfde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:53
Erg herkenbaar, vooral het schoonmaken/opruimen/uitruimen van je huis. We wonen nu nog in Amsterdam en laden voor elke bezichtiging de auto en de zolder weer vol. Tot nu toe hebben we geen bod gehad waar we iets mee kunnen, dus het advies van de makelaar is nu om te dalen in vraagprijs om bezichtigingen te genereren. Ik heb wel het gevoel dat de Covid-crisis hier een rol in heeft, volgens mij is ons huis net twee weken te laat in de verkoop gegaan, maar ja. Tot nu toe ben ik wel blij met de keuze ook een verkoopmakelaar te nemen: hij neemt heel veel werk uit handen en zit vrij laag in de courtage (1%), aan de andere kant verwacht je dat een appartement in een redelijk goede buurt in Amsterdam er wel uit vliegt...en dat gebeurt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 23:33
Vraag.

Makelaar schermen in overeenkomsten met de verkoper dat ze "begeleiden bij het verkoop van het huis tot aan de notaris" Specifiek wordt deze regel nooit echt uitgewerkt in de overeenkomst omdat de suggestie gewekt wordt dat de makelaar hierin een begeleidende rol speelt tot aan de sleuteloverdracht. Mondeling wordt dit ook zo besproken.
Maar wat houd deze begeleidende rol in?

Wij zitten nu in de situatie dat wij als verkopers een mondelinge overeenkomst hebben met de kopers en dat de makelaar vind dat hij nu klaar is. Wij mogen zelf een notaris op zoeken en alles afhandelen.

Kan ik hem wijzen op zijn zorgplicht en indien hij niet begeleidend hierin is, hem in gebreke stellen en maar een deel van zijn percentage te betalen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiziger88
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 19:53
Kanseleur schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:25:
Erg herkenbaar, vooral het schoonmaken/opruimen/uitruimen van je huis. We wonen nu nog in Amsterdam en laden voor elke bezichtiging de auto en de zolder weer vol. Tot nu toe hebben we geen bod gehad waar we iets mee kunnen, dus het advies van de makelaar is nu om te dalen in vraagprijs om bezichtigingen te genereren. Ik heb wel het gevoel dat de Covid-crisis hier een rol in heeft, volgens mij is ons huis net twee weken te laat in de verkoop gegaan, maar ja. Tot nu toe ben ik wel blij met de keuze ook een verkoopmakelaar te nemen: hij neemt heel veel werk uit handen en zit vrij laag in de courtage (1%), aan de andere kant verwacht je dat een appartement in een redelijk goede buurt in Amsterdam er wel uit vliegt...en dat gebeurt niet.
In welke prijsklasse zit je dan precies? Je zou inderdaad denken dat het heel snel zou gaan. Wellicht tekenen dat de huizenmarkt toch iets aan het voelen is van de corona crisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

@barry86, dat is een lastige want 'tot aan de notaris' is natuurlijk iets anders dan 'tot en met de notaris'. Maar wat verwacht je precies van de makelaar in deze? Waar loop je tegenaan en waar zou je zijn hulp bij willen; als je die vraag concreet kunt maken kun je het de makelaar natuurlijk ook gewoon vragen?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:16

hmr

Misschien niet de juiste plek om te posten, maar ik zit met het volgende. Een paar jaar geleden heb ik een huis gekocht in het centrum van Amsterdam. Op dit huis zit nu een leuke overwaarde. Inmiddels zijn mijn vriendin en ik aan het kijken naar een ander huis en hebben we twee mogelijkheden. Of het huis aanhouden, verhuren en een twee huis kopen. Of de overwaarde pakken op dit huis en investeren in het nieuwe huis. Ik weet echter niet goed wat de voor en/of nadelen zijn en wat nou verstandig is :). Iemand ervaring?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

barry86 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:35:
Vraag.

Makelaar schermen in overeenkomsten met de verkoper dat ze "begeleiden bij het verkoop van het huis tot aan de notaris" Specifiek wordt deze regel nooit echt uitgewerkt in de overeenkomst omdat de suggestie gewekt wordt dat de makelaar hierin een begeleidende rol speelt tot aan de sleuteloverdracht. Mondeling wordt dit ook zo besproken.
Maar wat houd deze begeleidende rol in?

Wij zitten nu in de situatie dat wij als verkopers een mondelinge overeenkomst hebben met de kopers en dat de makelaar vind dat hij nu klaar is. Wij mogen zelf een notaris op zoeken en alles afhandelen.

Kan ik hem wijzen op zijn zorgplicht en indien hij niet begeleidend hierin is, hem in gebreke stellen en maar een deel van zijn percentage te betalen oid?
"Tot aan de notaris" is een beetje dubbel, want in een aantal regio's zit je twee keer bij de notaris: Eén keer om de koopovereenkomst te tekenen, en één keer om de overdracht te regelen. Als de makelaar de eerste situatie bedoelt, dan heb je weinig nog te verwachten van de makelaar behalve een notaris zoeken maar ik denk dat je dit beter zelf kunt doen ivm grote verschillen in kosten tussen de notarissen :P Wat had je anders nog precies verwacht / gehoopt van de makelaar?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@hmr Een paar zaken lijken mij van belang om goed te overwegen:
1. Heb je het geld nodig voor je nieuwe woning? Alleen als je echt de nieuwe woning kunt kopen zonder de overwaarde te benutten zou ik het huis aanhouden.
2. Zie je binnen afzienbare tijd gebeuren dat je alsnog zou willen verkopen? Bijvoorbeeld, denk je dat je binnen een paar jaar opnieuw zou willen verhuizen en dan het geld nodig zou hebben van de verkoop. Of koop je nu al je droomhuis en ga je daar waarschijnlijk wel een tijd blijven?
3. Heb je zin in het gedoe van huisbaas-zijn? Het is inkomen maar ook geregel en gedoe. Je kunt de woning met huurders erin waarschijnlijk minder makkelijk verkopen dan zonder. Huurders maken dingen stuk, je zult zelf het beheer moeten regelen of een bureau daarvoor gebruiken en dan is ook weer de vraag hoe betrouwbaar die zijn. Kortom er is ook gedoe en kosten mee gemoeid. Zal ook afhangen van hoe je er in staat, hoe makkelijk je er afstand van kunt nemen voor je gevoel.

[ Voor 5% gewijzigd door mddd op 14-05-2020 10:01 ]

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

@mddd

1: in principe hebben we het geld niet nodig voor een nieuwe woning. We hebben budget om een leuke upgrade te kopen. Overwaarde zou alleen schelen in lasten en/of meer budget ;).
2: Nee, als we nu kopen willen we hier wel 5 tot 10 jaar zitten.
3: Ik mik vooralsnog om bekende erin te krijgen dan wel vrienden van vrienden. Maar ik begrijp je punt.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Ik had het broertje van echt hele goede vrienden, samen met nog 2 andere studenten voor ons appartement in Groningen, kreeg het echt als een uitgeleefd hondenhok terug na anderhalf jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 11:09
@Kanseleur Elk huis verkoopt wel, maar verkopers hebben soms ook veel te hoge verwachtingen toen ik op huizenjacht was zoals onrealistische vraagprijzen daarmee schrik je kopers ook af.
Zeker als er huizen in de buurt staan met veel lagere prijzen helpt dat niet echt...

Hier verkopen huizen doorgaans nog steeds prima in "Drenthe" de uithoek van Nederland...

Een woning bij ons in de buurt viel mij al een paar keer op omdat ik daar in verleden ook interesse in had.
Hoe vaak de woning wel niet uit de verkoop is gehaald en na x periode er weer in...
Overgens zijn ze hem nog steeds niet kwijt en nog een idioot vraagprijs, ik begrijp ze wel hun woning staat waarschijnlijk onderwater en willen het geld eruit hebben maar dat is niet realistisch.

Covid-19 heeft er ook mee te maken idd, mensen zijn voorzichtiger op dit moment.
Maar bij ons in "Drenthe" "waar niemand wil wonen" worden woningen doorgaans nog goed verkocht voor de normale prijzen.

[ Voor 87% gewijzigd door mr_evil08 op 14-05-2020 10:34 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

hmr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:16:
@mddd

1: in principe hebben we het geld niet nodig voor een nieuwe woning. We hebben budget om een leuke upgrade te kopen. Overwaarde zou alleen schelen in lasten en/of meer budget ;).
2: Nee, als we nu kopen willen we hier wel 5 tot 10 jaar zitten.
3: Ik mik vooralsnog om bekende erin te krijgen dan wel vrienden van vrienden. Maar ik begrijp je punt.
Die vrienden kunnen vijanden worden. En de meeste hypothekers staan verhuur niet toe. Dan moet je een andere (lees: duurdere) hypotheek nemen. Naast de risico's van verhuur en het gedoe van het verhuren (je wordt opeens huisbaas). Kan het zoveel opleveren dat het echt de moeite waard is? Dat is wellicht de belangrijkste vraag. Als het genoeg oplevert, is het wel interessant natuurlijk. Aan de andere kant, als je door de verkoop opeens superlage vaste lasten hebt, zou ik daar denk ik voor gaan. Als je iets niet hoeft uit te geven, hoef je het ook niet te verdienen zeg maar. Dus, minder zorgen bij ziekte of werk kwijt raken etc.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-09-2022
hmr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:39:
Misschien niet de juiste plek om te posten, maar ik zit met het volgende. Een paar jaar geleden heb ik een huis gekocht in het centrum van Amsterdam. Op dit huis zit nu een leuke overwaarde. Inmiddels zijn mijn vriendin en ik aan het kijken naar een ander huis en hebben we twee mogelijkheden. Of het huis aanhouden, verhuren en een twee huis kopen. Of de overwaarde pakken op dit huis en investeren in het nieuwe huis. Ik weet echter niet goed wat de voor en/of nadelen zijn en wat nou verstandig is :). Iemand ervaring?
In aanvulling op @mddd . Bedenk dat je je huidige hypotheek niet kunt houden als je ergens anders gaat wonen en de woning wilt verhuren en je dus een verhuurhypotheek moet afsluiten. Dat is maximaal ~50% LTV voor ~dubbele rente (maar kan alsnog interessant zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02:45
Ervaring van @Scr33x0r herken ik wel. Mijn ouders kochten een nieuw huis in de crisis, oude huis is uiteindelijk verhuurd aan ouders van een vriend van mij o.b.v. de leegstandswet. Wel via de officiële weg, met de makelaar die ertussen bleef zitten en alles regelde (en verantwoordelijk was). We waren blij dat ze het uiteindelijk ook gekocht hadden, want bijvoorbeeld de voeg van de plavuizen was lichtgrijs gelegd... Na een paar maanden was ie daar al zwart, terwijl dat altijd lichtgrijs is gebleven.
Verder waaide een zolderdakraam eruit. Kan je dus ad-hoc laten vervangen. Inbouwkoelkast ging stuk. Ook ad-hoc vervangen, want inbouw. Zo waren er nog wel wat zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 23:33
naitsoezn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:43:
[...]

"Tot aan de notaris" is een beetje dubbel, want in een aantal regio's zit je twee keer bij de notaris: Eén keer om de koopovereenkomst te tekenen, en één keer om de overdracht te regelen. Als de makelaar de eerste situatie bedoelt, dan heb je weinig nog te verwachten van de makelaar behalve een notaris zoeken maar ik denk dat je dit beter zelf kunt doen ivm grote verschillen in kosten tussen de notarissen :P Wat had je anders nog precies verwacht / gehoopt van de makelaar?
Harrie_ schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:39:
@barry86, dat is een lastige want 'tot aan de notaris' is natuurlijk iets anders dan 'tot en met de notaris'. Maar wat verwacht je precies van de makelaar in deze? Waar loop je tegenaan en waar zou je zijn hulp bij willen; als je die vraag concreet kunt maken kun je het de makelaar natuurlijk ook gewoon vragen?
Edit: Ons belang is dat hij de organisatie/ documentatie begeleiding opzich neemt richting de notaris.

In dit geval hebben wij een huis verkocht in DL met een NL makelaar.
Wij hebben gezocht naar kopers op de NL markt met een NL makelaar die contacten heeft in DL.
Waarom? Omdat wij dan geen zorgen hebben over de Duitse notariële bijkomende/begeleidende zaken.
In de mondelinge gesprekken met de NL makelaar is aangegeven dat bij verkoop zijn DL contacten het zouden begeleiden. Dit is niet verder verdiept en/of vastgelegd.

Er is een standaard NL verkopers/makelaar overeenkomst getekend met 2% courtage. Ze zijn aangesloten bij de NVM.
Nu puntje bij paaltje komt trekt de makelaar na de mondelinge overeenkomst de keutel in en hebben wij een schrijven ontvangen met de verkoopbemiddeling en dat de verkopende partij zelf de notaris en alles er om heen mag gaan regelen.
Uiteraard eerst mondeling geprotesteerd en daarbij heeft de makelaar aangegeven zijn Duitse contacten kan aanroepen, wat gewoon een willekeurige Duitse makelaar is. Maar dit extra geld kost (5% koopsom)
Uiteraard gaan wij hier niet mee akkoord.

Wij zijn ons nu schriftelijk aan het uitzoeken of wij hem, aan de volgens NVM makelaardij regels, kunnen houden. Waarin gezegd wordt:
- Advies geven over en het opstellen van de (koop- of huur)overeenkomst;
-Het begeleiden bij de afwikkeling van de (ver)koop en (ver)huur.
- Bij een opdracht tot bemiddeling is de opdracht vervuld als de koop- of huurovereenkomst door beide partijen is ondertekend. De makelaar moet u dan nog wel bij de afwikkeling begeleiden.

Maar nog steeds vind ik het 'vaag' en zoek ik zoveel mogelijk informatie om mijn positie en mening te versterken. Daarin is jullie mening erg welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door barry86 op 14-05-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
@mddd

Verkopen. Je mag hopen dat je na een paar jaar verhuren geen verkrachte woning terug krijgt. Wil je het dan in de verkoop gooien gaat of je vraagprijs naar beneden of je zit tegen een bult werk aan te kijken om het weer op niveau te krijgen.

Pak je winst nu joh. Ga lekker genieten in een ander huis zonder zorgen. En koop dat paleis met de extra overwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Top jongens/meisjes, hier heb ik wat aan. Misschien levert het mij wel meer zorgen op dan dat het financieel op zou leveren.

Alleen het idee dat iemand anders je appartement afbetaalt is toch wel lekker. En ik zie de waarde in Amsterdam vooralsnog niet echt dalen.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
hmr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:12:
Top jongens/meisjes, hier heb ik wat aan. Misschien levert het mij wel meer zorgen op dan dat het financieel op zou leveren.

Alleen het idee dat iemand anders je appartement afbetaalt is toch wel lekker. En ik zie de waarde in Amsterdam vooralsnog niet echt dalen.
Dit is doemdenken natuurlijk. Kan ook zo zijn dat er een fijn koppel in komt te wonen met wel een stuk fatsoen. Die beide fulltime werken en geen tijd hebben om er een pleuriszooi van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

aschja schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:14:
[...]

Dit is doemdenken natuurlijk. Kan ook zo zijn dat er een fijn koppel in komt te wonen met wel een stuk fatsoen. Die beide fulltime werken en geen tijd hebben om er een pleuriszooi van te maken.
Ik heb iig een collega die met haar vriend erin zou willen of een vriendin van mijn vriendin. Beide hoogopgeleide fatsoenlijke mensen (voor zover ik weet natuurlijk). Misschien toch maar even goed praten met mijn financieel adviseur. Lijkt mij sowieso wel een goed plan. Al is het aanlokkelijk om nu die vetpot te pakken en te kijken naar iets heel moois ;)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
hmr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:12:

Bedenk ook even goed of er niet nog dingen zijn waar jij zelf geen probleem van maakt maar waar een huurder wel een probleem van maakt/kan maken. Kan zomaar een duur grapje worden om te laten maken. Natuurlijk kunnen er ook gewoon normale huurders in komen maar je moet je vooral afvragen of je je oude huis wil blijven onderhouden voor lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

aschja schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:14:
[...]

De geschetste scenarios zijn misschien wat negatiever, maar niet onrealistisch ;) Je zou dit risico imho alleen moeten lopen als je het geld kunt 'missen'. Als je in de problemen komt (financieel gezien) als één van die risico's werkelijkheid worden, dan zou je het niet moeten doen imho.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
Reiziger88 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:39:
[...]

In welke prijsklasse zit je dan precies? Je zou inderdaad denken dat het heel snel zou gaan. Wellicht tekenen dat de huizenmarkt toch iets aan het voelen is van de corona crisis.
Zo rond de 430.000-450.000. Er zijn vergelijkbare huizen in straat voor 480.000+ eruit gegaan, ook terwijl ons huis al te koop stond. Nu is ons huis wel iets minder ‘af’, maar het lijkt alsof mensen daar minder goed door heen kunnen kijken en liever een kiezen waar ze zo in kunnen trekken zonder een verfje e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
mr_evil08 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:24:
@Kanseleur Elk huis verkoopt wel, maar verkopers hebben soms ook veel te hoge verwachtingen toen ik op huizenjacht was zoals onrealistische vraagprijzen daarmee schrik je kopers ook af.
Zeker als er huizen in de buurt staan met veel lagere prijzen helpt dat niet echt...

Hier verkopen huizen doorgaans nog steeds prima in "Drenthe" de uithoek van Nederland...

Een woning bij ons in de buurt viel mij al een paar keer op omdat ik daar in verleden ook interesse in had.
Hoe vaak de woning wel niet uit de verkoop is gehaald en na x periode er weer in...
Overgens zijn ze hem nog steeds niet kwijt en nog een idioot vraagprijs, ik begrijp ze wel hun woning staat waarschijnlijk onderwater en willen het geld eruit hebben maar dat is niet realistisch.

Covid-19 heeft er ook mee te maken idd, mensen zijn voorzichtiger op dit moment.
Maar bij ons in "Drenthe" "waar niemand wil wonen" worden woningen doorgaans nog goed verkocht voor de normale prijzen.
Snap ik, maar we zijn juist vrij laag in de vraagprijs gaat zitten (dicht bij de WOZ-waarde) om dat afschrikeffect te voorkomen en mensen te interesseren. Op ons nieuwe huis was het ook nodig om (zwaar) te overbieden, die verkopers hadden kennelijk dezelfde strategie. Andere huizen in onze straat volgen ook dat pad, maar daar lukt het wel en bij ons dus niet zo. Makelaars van die woningen en ook onze makelaar geven aan dat ons huis wel echt meer waard is, maar veel potentiële kopers willen kennelijk een huis dat ‘af’ is. Zelf zou ik voor 20.000-30.000 verbouwingskosten kiezen en niet 80.000 aan de verkoopprijs meer betalen, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Ons huis staat sinds vanochtend op Funda en ik had stiekem gehoopt op iets meer dan nu. Ik zie dat de woning al meer dan 500x bekeken is en er is op dit moment 1 bezichtiging ingepland voor aanstaande maandag. Geen idee of dit ok voor de eerste dag. Maar ik had stiekem gehoopt dat het storm zou lopen eigenlijk. Dat lijkt nog niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
aschja schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:48:
Ons huis staat sinds vanochtend op Funda en ik had stiekem gehoopt op iets meer dan nu. Ik zie dat de woning al meer dan 500x bekeken is en er is op dit moment 1 bezichtiging ingepland voor aanstaande maandag. Geen idee of dit ok voor de eerste dag. Maar ik had stiekem gehoopt dat het storm zou lopen eigenlijk. Dat lijkt nog niet het geval te zijn.
Het is pas 14:00 uur :?
Sowieso zeggen die statistieken al vrij weinig, zeker op de eerste dag.
Wacht gewoon op een telefoontje van je makelaar, i.p.v. zenuwachtig de statistieken te monitoren ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Martinusz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:58:
[...]

Het is pas 14:00 uur :?
Sowieso zeggen die statistieken al vrij weinig, zeker op de eerste dag.
Wacht gewoon op een telefoontje van je makelaar, i.p.v. zenuwachtig de statistieken te monitoren ;)
Haha. I know. Maar je wordt toch een beetje gehypt door de verhalen om je heen. Daarnaast zat ik 's ochtends om 08.00uur standaard op Funda op te kijken wat er op stond. En hing daarna om 09.00 aan de telefoon bij de makelaar. Maar waarschijnlijk is niet iedereen zo idioot. haha. Wij zijn echt heel nerveus, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
aschja schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:11:
[...]

Haha. I know. Maar je wordt toch een beetje gehypt door de verhalen om je heen. Daarnaast zat ik 's ochtends om 08.00uur standaard op Funda op te kijken wat er op stond. En hing daarna om 09.00 aan de telefoon bij de makelaar. Maar waarschijnlijk is niet iedereen zo idioot. haha. Wij zijn echt heel nerveus, dat wel.
Sommige mensen kijken later op de dag, na het werk. Of contacten hun partner en besluiten later op de dag etc. ;)
Uiteindelijk heb je maar 1 koper nodig, of die nu binnen 1 uur reageert of binnen een dag/week maakt niet uit toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
aschja schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:11:
[...]

Haha, wel herkenbaar. Voor ons zijn dit nu de statistieken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Datum   Producten   Gevonden    Bekeken
08-05-2020  Funda Compleet  39583   2887
09-05-2020  Funda Compleet  15500   630
10-05-2020  Funda Compleet  14880   502
11-05-2020  Funda Compleet  15414   386
12-05-2020  Funda Compleet  14390   416
13-05-2020  Funda Compleet  12067   327
14-05-2020  Funda Compleet  4831    98

Ik krijg vanmiddag update van de makelaar, morgen komen de sowieso 3 kijkers. Er hadden zich maandag 4 kijkers gemeld totaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Scr33x0r op 14-05-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Scr33x0r schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:28:
[...]

Haha, wel herkenbaar. Voor ons zijn dit nu de statistieken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Datum   Producten   Gevonden    Bekeken
08-05-2020  Funda Compleet  39583   2887
09-05-2020  Funda Compleet  15500   630
10-05-2020  Funda Compleet  14880   502
11-05-2020  Funda Compleet  15414   386
12-05-2020  Funda Compleet  14390   416
13-05-2020  Funda Compleet  12067   327
14-05-2020  Funda Compleet  4831    98
Dan moeten nog wel even. haha. Welke regio is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
@aschja in Ede (Gelderland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 14:54
hmr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:16:
[...]

Ik heb iig een collega die met haar vriend erin zou willen of een vriendin van mijn vriendin. Beide hoogopgeleide fatsoenlijke mensen (voor zover ik weet natuurlijk). Misschien toch maar even goed praten met mijn financieel adviseur. Lijkt mij sowieso wel een goed plan. Al is het aanlokkelijk om nu die vetpot te pakken en te kijken naar iets heel moois ;)
Ik zou kiezen voor verhuur, met het extra geld dat j eoverhoudt van de verhuur, kan je de maandelijkse lasten van je andere huis mee verlagen. Tel daarbij op de die woing na 30 jaar is afbetaald door een ander, PLUS hoogstwaarschijnlijk hogere waarde na 30 jaar = vette pensioen pot...... but if you can't stand the heat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Hoe loopt het met bezichtigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
aschja schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:34:
[...]

Hoe loopt het met bezichtigingen?
Zie hierboven :)
Scr33x0r schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:28:
[...]

Ik krijg vanmiddag update van de makelaar, morgen komen de sowieso 3 kijkers. Er hadden zich maandag 4 kijkers gemeld totaal.
Kortom, morgen 3 kijkers, komende maandag ook nog 1 en ik hoor vanmiddag of er nog meer mensen zijn aangemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Scr33x0r schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:40:
[...]

Zie hierboven :)

[...]

Kortom, morgen 3 kijkers, komende maandag ook nog 1 en ik hoor vanmiddag of er nog meer mensen zijn aangemeld :)
Mijn makelaar werkt met move.nl. Dus ik kan in principe meteen zien als er een bezichtiging ingepland wordt. De eerste was er heel snel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:48
aschja schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:50:
[...]

Mijn makelaar werkt met move.nl. Dus ik kan in principe meteen zien als er een bezichtiging ingepland wordt. De eerste was er heel snel bij.
Hier in Nijmegen had ik het idee dat de eerste batch zich via move.nl (pre-Funda mails) aanmeld en de tweede batch na de Funda mails/notificaties. Daarna komt er nauwelijks iets bij. Het verkoopproces nam 3,5 dag in beslag (1e ronde beziichtigingen, 2e ronde bezichtiging, dag daarna bod indienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Bij mij is een van de bezichtigingen van morgen afgezegd, valt me dan relatief tegen ofzo voor een huis uit 2017, zo goed als "instapklaar". Is het raar dat ik meer had verwacht als ik alle "stormloop" op andere huizen hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Scr33x0r schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:18:
Bij mij is een van de bezichtigingen van morgen afgezegd, valt me dan relatief tegen ofzo voor een huis uit 2017, zo goed als "instapklaar". Is het raar dat ik meer had verwacht als ik alle "stormloop" op andere huizen hoor?
Dan heb ik dus ook. Ik had verwacht dat er al minstens 5 mensen zich gemeld zouden hebben. Zeker gezien de interesse in de woning waar wij zijn gaan kijken. Daarnaast hebben wij een starterswoning. Maar goed. Zou natuurlijk kunnen dat die de meest kwetsbare groep is in het verhaal. Er staan nu 2 bezichtigingen voor maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistuig
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 23:09
masterq13 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:41:
Hoi allemaal,
Ook ik ben van plan binnenkort mijn appartement te koop te zetten met een verwachte verkoopprijs van 187.500 tot 195.000 en ik heb tot nu toe 2 makelaars over de vloer gehad en morgen komt er nog een. nu is mijn vraag wat vinden jullie van de voorstellen tot nu en zien jullie nog onderhandelingsruimte qua courtage? of zijn dit reële prijzen? verder heb ik hun ook gevraagd wat mogelijkheden zijn zijn op een pakketkorting als ik hun ook als aankoop makelaar neem

Makelaar 1:Vraagprijs van 192.500 met een courtage van 1,85 % met een minimum van 3500 euro en nog 695 euro voor het presentatiepakket. voor de aankoop wordt er een een prijs gevraagd van 2250 euro + 15% van het verschil tussen de vraagprijs en de gerealiseerde koopsom indien deze lager ligt dan de vraagprijs. vooralsnog geen pakketkorting

Makelaar 2: Vraagprijs 187.500 met een courtage van 1.6% bij verkoop tot de VP. bij een hogere verkoop komt er 10% van de meer opbrengst bij. het presentatiepakket kost hier 599 euro.Voor de aankoop word er een prijs van 2350 euro gevraagd. deze prijzen zijjn inclusief pakketkorting normaal is de courtage 1,85% en aankoop 2750.
Net mijn appartement verkocht, locatie ten Zuiden van Rdam maar wel randstad, wat in de zelfde prijscategorie zit. Ik heb 2 makelaars over de vloer gehad, prijs makelaar 1 was 3000 en makelaar 2 3600 euro. Dit allebei als totaal prijs ongeacht verkoopprijs, met filmpjes en panorama foto's en plattegronden. De goedkoopste makelaar die hier adverteerde rekende 1500 euro. Maar op Funda herken je dat gelijk aan de tekst en de foto's. Bij een courant huis waar je niet te lang mee wil blijven zitten zou ik wat meer geld aan je makelaar uitgeven. Al geef ik toe zijn de prijzen niet mals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Vistuig schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:29:
[...]Bij een courant huis waar je niet te lang mee wil blijven zitten zou ik wat meer geld aan je makelaar uitgeven. Al geef ik toe zijn de prijzen niet mals.
Ik heb ook lang getwijfeld maar uiteindelijk wel een verkoopmakelaar ingehuurd.

Vooralsnog heeft hij bijna 30 bezichtigingen op 3 dagen. Ik vind het nu al de moeite waard, dat had ik nooit zelf willen doen.

Met een beetje goede wil verdient hij zichzelf terug en hoe ik nauwelijks iets te doen behalve een hobby buitenshuis zoeken voor die drie dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
7o9 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:56:
[...]

Ik heb ook lang getwijfeld maar uiteindelijk wel een verkoopmakelaar ingehuurd.

Vooralsnog heeft hij bijna 30 bezichtigingen op 3 dagen. Ik vind het nu al de moeite waard, dat had ik nooit zelf willen doen.

Met een beetje goede wil verdient hij zichzelf terug en hoe ik nauwelijks iets te doen behalve een hobby buitenshuis zoeken voor die drie dagen.
Ja, ik denk het ook. Onze aankoopmakelaar is ook onze verkoopmakelaar. Alhoewel ons huis nog niet verkocht is, heeft hij ons wel heel veel regelwerk uit handen genomen. Het is regelwerk volgens mij verder niet echt ingewikkeld, maar het kost wel tijd. Ook het contact met de notaris, afhandeling, documenten, etc, wordt allemaal door hem gedaan. Samen met zijn bereikbaarheid en responsiviteit ben ik er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:51

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Hmmm berichten hierboven stemmen mij niet erg positief..... Onze woning komt op z'n vroegst pas over 2 weken erop :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Shadow_Agent schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:24:
Hmmm berichten hierboven stemmen mij niet erg positief..... Onze woning komt op z'n vroegst pas over 2 weken erop :{
Ook voldoende positieve verhalen hoor. Het is maar wat je eigen verwachting is. Ik had vandaag op meer bezichtiging afspraken gerekend. Maar zoals iemand hier al aan gaf. Er kijken ook veel mensen in de avond. Dus wellicht bellen die morgen naar de makelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:51

Shadow_Agent

aschja schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:31:
[...]

Ook voldoende positieve verhalen hoor. Het is maar wat je eigen verwachting is. Ik had vandaag op meer bezichtiging afspraken gerekend. Maar zoals iemand hier al aan gaf. Er kijken ook veel mensen in de avond. Dus wellicht bellen die morgen naar de makelaar.
Wat voor prijsklasse zit je eigenlijk? Wij rond de 2 ton, 225 max gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Shadow_Agent schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:36:
[...]

Wat voor prijsklasse zit je eigenlijk? Wij rond de 2 ton, 225 max gok ik
239.000 te koop. Zal waarschijnlijk wel wat zakken. Hoog ingezet. Maar dat is een keuze. Huis is af. Hoeft alleen te verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holdem_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:17
Vandaag komt mijn appartement ook online. Erg spannend allemaal. Heel benieuwd hoe het de 1e dagen gaat met de interesse en kijkafspraken. Achteraf toch ook wel een beetje spijt dat ik niet eerder heb verkocht toen de gekte nog heerste. Maarja we gaan het wel zien. Heb weinig concurrentie in mijn categorie dus dat is wel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:08
Holdem_NL schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:30:
Vandaag komt mijn appartement ook online. Erg spannend allemaal. Heel benieuwd hoe het de 1e dagen gaat met de interesse en kijkafspraken. Achteraf toch ook wel een beetje spijt dat ik niet eerder heb verkocht toen de gekte nog heerste. Maarja we gaan het wel zien. Heb weinig concurrentie in mijn categorie dus dat is wel positief.
Laat je niet gek maken, de gekte heerst nog steeds en de prijzen stijgen nog steeds. Er is alle aanleiding om te verwachten dat dat afvlakt en daarna daalt, maar de woningmarkt reageert in NL altijd erg laat om conjunctuurveranderingen. Als je huis nu lastig verkoopt zou ie dat drie maanden geleden ook gedaan hebben en als het nu als een warm broodje over de toonbank gaat dan toen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterq13
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 11:16
Kanseleur schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:15:
[...]

Ja, ik denk het ook. Onze aankoopmakelaar is ook onze verkoopmakelaar. Alhoewel ons huis nog niet verkocht is, heeft hij ons wel heel veel regelwerk uit handen genomen. Het is regelwerk volgens mij verder niet echt ingewikkeld, maar het kost wel tijd. Ook het contact met de notaris, afhandeling, documenten, etc, wordt allemaal door hem gedaan. Samen met zijn bereikbaarheid en responsiviteit ben ik er wel blij mee.
Dank voor alle reacties tot zover. De 3e makelaar heeft een vaste all-in prijs van 3500 euro inclusief de opstart kosten. Als ik dat vergelijk met de andere 2 die ik heb genoemd zijn deze voorwaarden denk ik wel ok. Daarnaast heeft de makelaar ook een goede naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
masterq13 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:26:
[...]

Dank voor alle reacties tot zover. De 3e makelaar heeft een vaste all-in prijs van 3500 euro inclusief de opstart kosten. Als ik dat vergelijk met de andere 2 die ik heb genoemd zijn deze voorwaarden denk ik wel ok. Daarnaast heeft de makelaar ook een goede naam.
Lijkt me wel okay toch? Inderdaad ook wel belangrijk dat de makelaar een goede naam heeft. Onze makelaar krijgt 1%, dus volgens mij heb je een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Huis verkocht zonder ontbindende voorwaarden net voor de corona ellende, meermaals aangegeven door de notaris en onze makelaar, maar was allemaal kat in het bakkie.
Overdracht begin juni vastgesteld, eind april dan de waarborgsom bij de notaris.
Werd uitstel gevraagd i.v.m. crisis en dat de banken niet geheel vlot doorwerken.

Nu maar de verkoopmakelaar de opdracht laten geven dat ze snel moeten gaan stellen (half mei), anders komt de boeteclausule op gang.

Erg zakelijk, maar ook ik heb kosten en zolang die niet terug de markt op kan, is er ook geen ander die het kan kopen.

Verder zit ik ook in een zoek proces van een nieuwe woning en dan is het vervelend als je niet geheel duidelijk hebt of dit nou allemaal doorgaat. (ook al pak je uiteindelijk 10% van het aankoopbedrag...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterq13
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 11:16
Kanseleur schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:37:
[...]

Lijkt me wel okay toch? Inderdaad ook wel belangrijk dat de makelaar een goede naam heeft. Onze makelaar krijgt 1%, dus volgens mij heb je een goede prijs.
Ja ik denk ook dat dit qua lokale makelaars de beste optie is.Nu nog maar even bedenken of ik voor deze optie ga of bijvoorbeeld Makelaarsland, scheelt grofweg 1800 euro. maar volgens mij is het niet te meten of de lokale makelaar uiteindelijk die 1800 euro terug verdiend op de verkoopprijs. buiten dat hij naast de bezichtigingen je natuurlijk veel werk uit handen neemt zoals ik hier lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Vistuig schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:29:
[...]

Net mijn appartement verkocht, locatie ten Zuiden van Rdam maar wel randstad, wat in de zelfde prijscategorie zit. Ik heb 2 makelaars over de vloer gehad, prijs makelaar 1 was 3000 en makelaar 2 3600 euro. Dit allebei als totaal prijs ongeacht verkoopprijs, met filmpjes en panorama foto's en plattegronden. De goedkoopste makelaar die hier adverteerde rekende 1500 euro. Maar op Funda herken je dat gelijk aan de tekst en de foto's. Bij een courant huis waar je niet te lang mee wil blijven zitten zou ik wat meer geld aan je makelaar uitgeven. Al geef ik toe zijn de prijzen niet mals.
Ik heb een vriendin als makelaar ingesteld. Zij gaf me ook aankoopadvies enzo en rekent nu (met professionele fotografie enzo) 2100 euro. Komt nog wel paar honderd bij aan kosten voor 't een en ander, maar gelukkig wel veel goedkoper dan de min. 3000-4000 euro dat je overal ziet in de randstad voor een 'goede' makelaar.

Mijn huis nu een week te koop voor 229k. Wo,vr en morgen een totaal aan 10 bezichtigingen. Begreep van de makelaar dat er een paar echt serieuze tussen zitten (eentje kwam ook met makelaar) en ze wel een bod verwacht. En ik ga er vanuit dat ze dat wel kan inschatten.

Hopelijk meerdere boden zodat ze beetje tegen elkaar op moeten bieden ;)

Een ander huis een paar deuren verderop stond te koop voor 239k en is gisteren verkocht, ook binnen twee weken. Dat was wel iets mooier dan de mijne.

Zit zelf wel beetje te prutsen met mijn eigen hypotheek te regelen. Heb al uitstel van financiering moeten aanvragen al denk ik dat het uiteindelijk allemaal goed komt gezien mijn relatief riante financiele situatie. Komt vooral doordat banken het heel erg druk hebben momenteel.

Uit de nieuwsbrief :
Het aantal hypotheekaanvragen in april 2020 lag 83% hoger dan het gemiddelde aantal aanvragen in april tijdens de afgelopen vier jaar.
Tel daar corona bij op en de chaos daar is compleet natuurlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door FunkyTrip op 15-05-2020 15:29 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
FunkyTrip schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:21:
[...]

Ik heb een vriendin als makelaar ingesteld. Zij gaf me ook aankoopadvies enzo en rekent nu (met professionele fotografie enzo) 2100 euro. Komt nog wel paar honderd bij aan kosten voor 't een en ander, maar gelukkig wel veel goedkoper dan de min. 3000-4000 euro dat je overal ziet in de randstad voor een 'goede' makelaar.

Mijn huis nu een week te koop voor 229k.
Maar eigenlijk zit je dan ook op zo'n 1%, welmet een betrouwbare makelaar en dat is de grootste winst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Kanseleur schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:38:
[...]

Maar eigenlijk zit je dan ook op zo'n 1%, welmet een betrouwbare makelaar en dat is de grootste winst!
En ze heeft me goed geholpen met aankoop. Is ook mee geweest bij bezichtiging en tips gegeven voor bod enzo.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
FunkyTrip schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:39:
[...]

En ze heeft me goed geholpen met aankoop. Is ook mee geweest bij bezichtiging en tips gegeven voor bod enzo.
Precies, dat is zeker wat waard. Een goede makelaar kan je best wat tijd en moeite schelen, maar aankoop en verkoop kan natuurlijk ook zonder makelaar. Zeker voor de verkoop (er is zoveel vraag) moet het wel zonder kunnen, ieder zijn eigen overweging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Kanseleur schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:52:
[...]

Precies, dat is zeker wat waard. Een goede makelaar kan je best wat tijd en moeite schelen, maar aankoop en verkoop kan natuurlijk ook zonder makelaar. Zeker voor de verkoop (er is zoveel vraag) moet het wel zonder kunnen, ieder zijn eigen overweging!
Het kost wel heel veel tijd hoor. Heel internet afstruinen voor je alles met funda in orde maakt, welke dingen je moet regelen, contacten met verkoopmakelaar van de klant enzo. Bezichtigingen begeleiden en kritiek op je huis aankunnen. Wettelijke dingetjes niet goed weten waardoor je misschien dingen verzwijgt die je behoort te melden. Je zult er uiteindelijk heel veel uurtjes zelf in moeten steken en de stress ervaren van 'heb ik het goed gedaan?'

Je moet wel zeker van je zaak zijn wil je een verkoopmakelaar er niet uit halen. Aankoopmakelaar vond ik juist niet nodig eigenlijk. Het advies dat ik kreeg was prima, maar niet absoluut noodzakelijk.

Verder gaat de kopende partij je de oren van het hoofd vragen. Dan willen ze stukken van de VVE, dan willen ze dit weten, dan weer dat. Dan vragen ze uitstel aan etc etc.

[ Voor 7% gewijzigd door FunkyTrip op 15-05-2020 16:35 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
FunkyTrip schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:34:
[...]

Het kost wel heel veel tijd hoor. Heel internet afstruinen voor je alles met funda in orde maakt, welke dingen je moet regelen, contacten met verkoopmakelaar van de klant enzo. Bezichtigingen begeleiden en kritiek op je huis aankunnen. Wettelijke dingetjes niet goed weten waardoor je misschien dingen verzwijgt die je behoort te melden. Je zult er uiteindelijk heel veel uurtjes zelf in moeten steken en de stress ervaren van 'heb ik het goed gedaan?'

Je moet wel zeker van je zaak zijn wil je een verkoopmakelaar er niet uit halen. Aankoopmakelaar vond ik juist niet nodig eigenlijk. Het advies dat ik kreeg was prima, maar niet absoluut noodzakelijk.

Verder gaat de kopende partij je de oren van het hoofd vragen. Dan willen ze stukken van de VVE, dan willen ze dit weten, dan weer dat. Dan vragen ze uitstel aan etc etc.
Ik weet het, we bedoelen hetzelfde denk ik: als je er tijd in wilt en kunt steken, dan bespaar je wel wat, maar dan moet je het wel goed doen. Wij hadden ons droomhuis zonder aankoopmakelaar niet gekocht, kortom, een ieder moet zijn eigen afweging maken.
Voor dit topic geldt denk ik wel dat daar de afweging in zit: kun je alles wat een makelaar ook kan en met die kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 20:58
Afgelopen dinsdag is de fotograaf geweest, vandaag de foto’s ontvangen.
Afgesproken met makelaar dat het huis woensdag op Funda komt, donderdag Hemelvaart, week erop 2 dagen bezichtigen.

Ben benieuwd, erg spannend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:10

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

masterq13 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:22:
[...]

Ja ik denk ook dat dit qua lokale makelaars de beste optie is.Nu nog maar even bedenken of ik voor deze optie ga of bijvoorbeeld Makelaarsland, scheelt grofweg 1800 euro. maar volgens mij is het niet te meten of de lokale makelaar uiteindelijk die 1800 euro terug verdiend op de verkoopprijs. buiten dat hij naast de bezichtigingen je natuurlijk veel werk uit handen neemt zoals ik hier lees.
Ik heb de verkoop 1.5 jaar terug door Makelaarsland laten doen, uitstekend bevallen. Fijne club die erg toegankelijk en zeer proactief is in de communicatie en de ondersteuning gedurende het proces.

Het enige wat je zelf hoeft te doen zijn de rondleidingen. Wij kregen als feedback dat kijkers het erg prettig vonden om een rondleiding te krijgen van de eigenaar i.p.v. een makelaar, juist omdat de eigenaar zelf veel meer over het huis en de omgeving kan vertellen.

Als verkoper is het een leuk proces om je huis te verkopen en te zien we geïnteresseerd is.

Tip: laat de foto's door Makelaarsland nemen, de presentatie is enorm belangrijk.
Kanttekening: Het organiseren en uitvoeren van de rondleidingen kunnen (tijds)intensief zijn.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:15
Verschil met 1.5 jaar geleden is wel dat je bij een populair huis geen open middag of iets dergelijks kan doen. Dus bij veel bezichtigingen kost het je ook veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:59
Een paar jaar geleden heb ik ook huizen bezichtigd waarbij de bewoner zelf de rondleiding deed. Dit heb ik heel wisselend ervaren. De ene was heel enthousiast over zijn huis en deed echt zijn best.
De andere was geen fijne ervaring. Leek alsof ze het huis niet wou verkopen. Haar man zat nog in de schuur/bijkeuken verstopt en daar mochten we niet kijken.
Maar datzelfde heb ik ook ervaren met Makelaars. Tijdens het kopen van mijn eerste huis, heb ik een paar makelaars op mijn lijstje gezet welke nooit mijn verkoopmakelaar zouden worden.

Bij mijn eigen huis heb ik via de makelaar verkocht. Alleen tijdens de openhuizen dag een paar keer een rondleiding mogen geven. Maar dat is wat minder officieel dan de "echte" rondleiding.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:47
Via Jaap.nl met foto's 800 euro op een deal van ruim 350k. De bezichtigingen waren met 35 stuks in twee dagen het meest pittige. En met corona nu zou dat 4 dagen kosten. Het kan zijn dat een makelaar er nog meer had uitgehaald, maar met 20 biedingen lijkt me dat lastig. Sterker nog, het had zo maar kunnen zijn dat ons geadviseerd was om met het eerste topbod al in te stemmen, terwijl we nu nog ruim 15k erbij hadden met het laten doen van een eindbod. Maar goed, het lastige is dat je het biedproces niet kunt herhalen met een verkoopmakelaar, hoewel dat andersom juist ook weer gunstig is voor makelaars haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Shadow_Agent schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:24:
Het kan heel erg verkeren. Hier gaan huizen nog erg hard en zojuist in de buurt huizen binnen enkele dagen zien weggaan voor 6.000+ per m/2.

Twee straten verderop staat een pand te koop voor 8.4000 per m/2. Als dat wordt verkocht voor die prijs ga ik ook zsm verkopen. 😂

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holdem_NL
Mijn appartement staat sinds afgelopen vrijdagmiddag online en tot nu toe 12 bezichtigingen staan verdeeld over 2 dagen. Heel eerlijk gezegd had ik er nog iets meer verwacht. Vooral omdat dit een courante flat is in een studentenstad en prijsklasse die je bijna niet meer ziet tegenwoordig (Tot 120.000 Euro).
Maarja wat meer mensen hier zeggen, denk dat nu vooral alleen de serieuze mensen nog komen kijken en minder dagjestoeristen.

Hoe zit dat bij andere mensen hier na een paar dagen online te zijn geweest? En van die 12 bezichtigingen hoeveel zullen er een bod uitbrengen? Kun je nu natuurlijk nog niks over zeggen maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen.

Datum Producten Gevonden Bekeken
15-5-2020 Funda Compleet 9068 1139
16-5-2020 Funda Compleet 9515 676
17-5-2020 Funda Compleet 7990 389
18-5-2020 Funda Compleet 2440 109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Holdem_NL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:27:
Mijn appartement staat sinds afgelopen vrijdagmiddag online en tot nu toe 12 bezichtigingen staan verdeeld over 2 dagen. Heel eerlijk gezegd had ik er nog iets meer verwacht. Vooral omdat dit een courante flat is in een studentenstad en prijsklasse die je bijna niet meer ziet tegenwoordig (Tot 120.000 Euro).
Maarja wat meer mensen hier zeggen, denk dat nu vooral alleen de serieuze mensen nog komen kijken en minder dagjestoeristen.

Hoe zit dat bij andere mensen hier na een paar dagen online te zijn geweest? En van die 12 bezichtigingen hoeveel zullen er een bod uitbrengen? Kun je nu natuurlijk nog niks over zeggen maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen.
Mijn huis heeft nu 9 bezichtigingen(en 2 afzeggingen) gehad in de week dat hij op funda stond. Ik heb 5 biedingen mogen ontvangen waarvan de hoogste een paar k boven de vraagprijs. Uiterlijk woensdag mogen ze een eindbod opgeven :)

Dit geeft wel aan dat het vooral serieuze mensen zijn als meer dan de helft een bod uitbrengt. Of mijn verkoopmakelaar is heel erg goed ;)

Jammer dat men deze mensen niet mededeelt hoeveel biedingen er waren en wat ze minimum moeten bieden, alleen dat er meerdere biedingen waren. Makelaar's etiquette zeg maar.

Maar goed, hoop dat het psychologische spelletje ervoor zorgt dat iemand toch echt flink hoger inzet.

[ Voor 17% gewijzigd door FunkyTrip op 18-05-2020 16:02 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holdem_NL
Ok fijn om te horen! Dan weet ik een klein beetje waar ik aan toe ben ;-) Bij jou was het dus een openingsbod uitbrengen op inschrijving en daarna nog een keer een eindbod van de laatste 5 kandidaten?
Mijn makelaar wil hetzelfde doen volgens mij.
Ben je al een beetje tevreden op de biedingen die zijn ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Holdem_NL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:09:
Ok fijn om te horen! Dan weet ik een klein beetje waar ik aan toe ben ;-) Bij jou was het dus een openingsbod uitbrengen op inschrijving en daarna nog een keer een eindbod van de laatste 5 kandidaten?
Mijn makelaar wil hetzelfde doen volgens mij.
Ben je al een beetje tevreden op de biedingen die zijn ontvangen?
Nee, was gewoon bezichtigen en te horen krijgen dat alle bezichtigingen netjes worden afgehandeld en dat we graag bij interesse zo ongeveer de maandag er op (vandaag) een bod wilden hebben.

Alles boven de vraagprijs vond ik prima. 3 biedingen waren ongeveer exact gelijk en kwamen toevallig overeen met de taxatiewaarde die calcasa opgeeft, dus het zal met niets verbazen dat ze dit hebben geraadpleegd (of hun aankoopmakelaar). En die is een paar k boven mijn vraagprijs.

Eentje was er bijna 10k onder... dan ben je kansloos in deze markt bij courante huizen in het <250k segment. Dus daar zal ik niet zoveel meer van horen gok ik. Die zal niet ineens 17k meer gaan bieden.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

FunkyTrip schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:00:
[...]
Jammer dat men deze mensen niet mededeelt hoeveel biedingen er waren en wat ze minimum moeten bieden, alleen dat er meerdere biedingen waren. Makelaar's etiquette zeg maar.
Nou dat heeft niet zozeer met etiquette maken alswel meer met wat er wel en niet is toegestaan. De makelaar mag dus gerust zeggen "uw bod is te laag", maar deze mag niet zeggen "u moet minimaal x bieden wil u kans maken".

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Harrie_ schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:31:
[...]

Nou dat heeft niet zozeer met etiquette maken alswel meer met wat er wel en niet is toegestaan. De makelaar mag dus gerust zeggen "uw bod is te laag", maar deze mag niet zeggen "u moet minimaal x bieden wil u kans maken".
Ik begreep van mijn makelaar dat er geen officiele wetgeving voor is.
Had namelijk graag gezegd tegen die 5 mensen wat het hoogste bod tot dusver was ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Bij ons zijn inmiddels "slechts" 3 kijkers geweest. Ik weet nog niet helemaal wat ik van de makelaar vindt, bij ons vorige huis kwam hij van te voren even met ons praten, wat de bedoeling was etc. Nu komen ze 2 min voordat de kijkers komen en zijn wij al uit huis.

De makelaar heeft aangegeven voor woensdag biedingen te willen ontvangen, maar had tot dusver nog niets gehad. Afgelopen vrijdag dus de eerste 2 kijkers gehad. Ondertussen zijn we anderhalve week verder en we hebben nog geen verdere potentiele kopers, dus ergens vind ik het spannend.

Ons nieuwe huis is pas begin volgend jaar klaar, dus heel veel haast hebben we niet, we hebben hem niet super scherp in de markt gezet, maar ik wil er wel gewoon graag vanaf hehe. Nahjah, maar even afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Hier zijn er net 3 geweest om te bezichtigen. En om eerlijk te zijn heb ik er een slecht gevoel over. Ook nog niets van de makelaar vernomen. Want als er geen bieding komt uit deze bezichtigingen, dan wordt het een lastig verhaal wat betreft de huidige vraagprijs.

Ik vond het allemaal heel leuk en spannend, maar vind er ondertussen geen hol meer aan. Wat een stress krijg ik hier van.

[ Voor 19% gewijzigd door aschja op 18-05-2020 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:30
@Scr33x0r en @aschja mag ik jullie eraan herinneren dat verkopen binnen 2 weken ook in deze tijd uitzonderlijk is? :)
Als je langer dan 2-3 maanden te koop staat dan is er iets “mis” maar tot die tijd gewoon even afwachten.
Tenzij je van jezelf al weet natuurlijk dat je vraagprijs echt exorbitant hoog of juist extreem laag gekozen is, dan moet je daarvoor even op de blaren zitten :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 15:49
(jarig!)
@Scr33x0r @aschja Bij mijn appartement kon er tot woensdag 17:00 geboden worden en alle bieders hebben hun bod woensdag tussen 13:00 en 17:00 gedaan. Volgens mijn makelaar wachten bijna alle mensen tot vlak voor de deadline.

Hier in het complex staan er na mijn appartement weer een aantal te koop. Ik heb het verkocht in de eerste week van de lockdown voor een nette prijs. Ik hoor nu van verschillende buren die allemaal getriggerd waren door mijn verkoopprijs dat het inmiddels toch wat moeizamer verloopt.

Uiteindelijk verkopen de meeste appartementen nog wel, alleen de goedkoopste heeft hier pech want voor 10K tot 50K meer heb je 4 betere opties in hetzelfde pand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Joey117 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:55:
@Scr33x0r @aschja Bij mijn appartement kon er tot woensdag 17:00 geboden worden en alle bieders hebben hun bod woensdag tussen 13:00 en 17:00 gedaan. Volgens mijn makelaar wachten bijna alle mensen tot vlak voor de deadline.

Hier in het complex staan er na mijn appartement weer een aantal te koop. Ik heb het verkocht in de eerste week van de lockdown voor een nette prijs. Ik hoor nu van verschillende buren die allemaal getriggerd waren door mijn verkoopprijs dat het inmiddels toch wat moeizamer verloopt.

Uiteindelijk verkopen de meeste appartementen nog wel, alleen de goedkoopste heeft hier pech want voor 10K tot 50K meer heb je 4 betere opties in hetzelfde pand.
Een deadline is bij ons niet aan de orde. Doodnerveus worden we er van. Wij hadden echt het idee dat meteen biedingen zouden ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 15:49
(jarig!)
aschja schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:06:
[...]

Een deadline is bij ons niet aan de orde. Doodnerveus worden we er van. Wij hadden echt het idee dat meteen biedingen zouden ontvangen.
Misschien is dat wel de reden dat je bezichtigers hun tijd nemen. Als dit het eerste huis is waarbij ze niet binnen 48 uur tegen andere bezichtigers moeten opbieden dan nemen ze hun tijd om er goed over na te denken en een fatsoenlijk bod te formuleren.

Bij mij was er wel een deadline, dus ik heb geen ervaring met jouw situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Holdem_NL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:27:
Mijn appartement met bieden vanaf 160k (ook in een universiteitsstad) heeft meer aandacht dan ik verwachtte.

Dinsdag avond vrij laat op Funda, woensdagochtend net na het openen van de makelaar al 2 dagen (~20) bezichtigingen geboekt. Extra dag gedaan (nog eens 10) hoewel dat misschien niet nodig is.

Vandaag de eerste dag gehad. Makelaar gaf aan dat het een divers publiek was en denkt dat er wel een bod of 4 moet inzitten. Geen afmeldingen, dat vond ik wel positief.

Hopelijk volgende week maandag een mooi bod accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frits.Frederiks
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 00:17
Hier voor de 2e keer gebruik gemaakt van de diensten van Digimakelaars.nl. Internet makelaar wat lijkt op dat van makelaarsland. Perfecte ondersteuning en alleen de bezichtigingen heb ik zelf gedaan. Klaar voor minder dan 1000. 15 juni passeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
@Joey117 en @GeeMoney is natuurlijk ook zo, iedere dag zijn er ook weer potentiele nieuwe kopers die langs je huis op funda komen. Wij hebben gewoon best een courant huis denk ik (bouwjaar 2017) dus had gehoopt dat het sneller zou lopen. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben haha :) Maar de eerste "deadline" die de makelaar had gezet is woensdag 12:00. Dus we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Scr33x0r schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:24:
@Joey117 en @GeeMoney is natuurlijk ook zo, iedere dag zijn er ook weer potentiele nieuwe kopers die langs je huis op funda komen. Wij hebben gewoon best een courant huis denk ik (bouwjaar 2017) dus had gehoopt dat het sneller zou lopen. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben haha :) Maar de eerste "deadline" die de makelaar had gezet is woensdag 12:00. Dus we gaan het zien.
Ik ben toch eens benieuwd waarom mensen zo snel weer verhuizen uit een nieuwbouw huis?
Ik zie het in de wijk hier ook, mensen in nieuwe huizen (2016/2017), die dan weer gaan verkassen, was het huis dan toch niet wat je dacht? of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Martinusz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:27:
[...]

Ik ben toch eens benieuwd waarom mensen zo snel weer verhuizen uit een nieuwbouw huis?
Ik zie het in de wijk hier ook, mensen in nieuwe huizen (2016/2017), die dan weer gaan verkassen, was het huis dan toch niet wat je dacht? of?
Wij gaan Ede (Gelderland) naar Diever (Drenthe). Ik kom oorspronkelijk uit Drenthe, mijn ouders wonen in het noorden en mijn schoonouders net boven Alkmaar. We hebben nu sinds anderhalf jaar een zoontje en dan kom je erachter dat het toch wel fijn is om dichter bij familie te wonen. In Ede zelf hebben we niet echt vrienden, behalve een van de buren waar we veel mee optrekken. We hebben allebei in Groningen gestudeerd. Dan kan je je vervolgens afvragen, waarom ben je uberhaupt in Ede gaan wonen? Ik had destijds werk in Nieuwegein en Ede was goed betaalbaar tov bijv Zeist waar we toen huurden of Amersfoort waar we ook keken. Ik heb nu ander werk en ben niet meer gebonden aan een locatie (werk vanuit huis) en mijn vrouw die wil ook wel weer eens iets anders.

Hoe dat voor andere stellen is weet ik niet, een deel daarvan is waarschijnlijk ook overwaarde verzilveren. Wij zijn inmiddels 33 en 30 en dit wordt ons 3e koophuis. In 2008 kocht ik alleen een appartement (was toen 21), in 2016 kochten we dit nieuwbouwhuis en die was in 2017 gereed. Nu stromen we door van een rijtjeshuis naar een 2-onder-1 kap op een stukje meer grond. In 4 jaar kan er gewoon een hoop veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
aschja schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:49:
Hier zijn er net 3 geweest om te bezichtigen. En om eerlijk te zijn heb ik er een slecht gevoel over. Ook nog niets van de makelaar vernomen. Want als er geen bieding komt uit deze bezichtigingen, dan wordt het een lastig verhaal wat betreft de huidige vraagprijs.

Ik vond het allemaal heel leuk en spannend, maar vind er ondertussen geen hol meer aan. Wat een stress krijg ik hier van.
Update: Er is een bod. 5K onder de vraagprijs. Zeer content mee. Pak van mn hart, echt waar. We hebben wel een tegenbod gedaan om die 5K te delen.

Nu staan er zaterdag nog 3 bezichtigingen gepland. We twijfelen of we die door moeten laten gaan. We willen niet deze kopers verliezen door ze een week te laten wachten. Wij hebben geen deadline wat betreft biedingen overgesproken. Want storm loopt het in ons dorp niet zo.

Wat is jullie advies?

[ Voor 7% gewijzigd door aschja op 19-05-2020 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:19
Kun je de bezichtigingen niet naar voren trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 13-08 17:35
Vorige week maandagavond kwam ons huis op Funda. In totaal 11 bezichtigingen gehad en 3 biedingen. Vandaag sloot de inschrijving en is ons huis na net iets meer dan 7 dagen voor ruim boven de vraagprijs verkocht. Prima tevreden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 13-08 17:35
ggiesberts schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:25:
Kun je de bezichtigingen niet naar voren trekken?
Zou ik ook proberen. Daarmee creëer je ook direct een gevoel van schaarste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

aschja schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:09:
[...]

Update: Er is een bod. 5K onder de vraagprijs. Zeer content mee. Pak van mn hart, echt waar. We hebben wel een tegenbod gedaan om die 5K te delen.

Nu staan er zaterdag nog 3 bezichtigingen gepland. We twijfelen of we die door moeten laten gaan. We willen niet deze kopers verliezen door ze een week te laten wachten. Wij hebben geen deadline wat betreft biedingen overgesproken. Want storm loopt het in ons dorp niet zo.

Wat is jullie advies?
Ben wel benieuwd naar de Funda link, zonder link kan niemand er wat van zeggen.
Doorgaans wordt de prijs bepaalt door de markt, in jouw geval is de woningwaarde dus blijkbaar 5k lager dan de vraagprijs. Sowieso zul je na 2 weken nooit een bod ontvangen (ver) boven de vraagprijs, die biedingen zijn altijd de eerste 2 weken. (of eerste paar dagen..).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
[...]

Wat is jullie advies?
Doe waar je het beste van slaapt. Ik ken de omstandigheden van je niet, maar als het niet storm loopt, zou ik de deal snel rond proberen te maken. Is er een voorbehoud gemaakt bij het bod?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
[...]

Wat is jullie advies?
Als het een dorp is met niet heel veel aanbod zou ik er niet van uitgaan dat de kopers zo snel iets anders vergelijkbaars vinden en open kaart spelen, dus zeggen dat je nog bezichtigingen hebt staan. Ik zou ze de optie geven om vraagprijs te betalen waarna jij de de nog komende bezichtigingen afzegt of te wachten tot na het weekend en dan akkoord zijn met het bod indien er geen hoger bod komt. Dan heb je altijd een voordeel ten opzichte van nu akkoord gaan: of 5-duizend extra of de zekerheid dat er niet meer in had gezeten.

En dan is er ook nog een volstrekt legale maar minder morele optie: akkoord gaan met het bod en pas na het weekend tekenen indien er geen hoger bod komt.

[ Voor 8% gewijzigd door MoshiMoshi84 op 20-05-2020 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Sport_Life schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:30:
[...]

Ben wel benieuwd naar de Funda link, zonder link kan niemand er wat van zeggen.
Doorgaans wordt de prijs bepaalt door de markt, in jouw geval is de woningwaarde dus blijkbaar 5k lager dan de vraagprijs. Sowieso zul je na 2 weken nooit een bod ontvangen (ver) boven de vraagprijs, die biedingen zijn altijd de eerste 2 weken. (of eerste paar dagen..).
Een bod boven de vraagprijs had een kleine kans. We hadden ook hoog ingezet. Daarom heel content met dit bod.
DutchChelsea schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:58:
[...]

Doe waar je het beste van slaapt. Ik ken de omstandigheden van je niet, maar als het niet storm loopt, zou ik de deal snel rond proberen te maken. Is er een voorbehoud gemaakt bij het bod?
Voorbehoud van financiering, bouwrapport en 5k gebrekenoptie. Jaren 30 huis. Hadden wij ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:02
Martinusz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:27:
[...]

Ik heb eind 2018 ook mijn nieuwbouwwoning van 2014 verkocht in Overijssel. Gepland om er zeker 10 jaar te wonen voordat wij zouden kijken om terug te gaan naar provincie Groningen. Mijn vrouw komt daar oorspronkelijk vandaan, ik uit Drenthe.

Wij zijn er gaan wonen in verband met mijn werk en de baanmogelijkheden voor mijn vrouw (nog studerende toendertijd). Echter een onverwacht vlotte "promotie" intern (van Overijssel naar Groningen) heeft deze planning overhoop gegooid waarbij wij dus al na 4,5 jaar terug zijn gegaan :) Mijn vrouw werkte inmiddels waarbij haar werkgever ook een kantoor in Groningen had. 1+1=2 en dus niet getwijfeld en vertrokken naar het noorden. De overwaarde verzilveren was geen doel bij ons maar wel een aangename bijdrage aan de nieuwe woning :)

Maar ik kan mij ook indenken dat de woning toch niet voldoet. Wij hebben mijn oude straat ook in de gaten gehouden. 25% is inmiddels alweer verhuisd waarvan wij weten dat de meesten toch groter wilden en sommigen ook puur voor de cash zijn gegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Breaker op 20-05-2020 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Nou, wij hebben een bod gehad, maar die is vanmorgen weer ingetrokken. Ze hadden hun droomhuis gevonden. Vrpr was 317.500, ze hadden 325 geboden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• aschja
[...]

Wat is jullie advies?
Update 2. Huis verkocht. Tegenbod geaccepteerd. Feestje hier. Heerlijk gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 20:58
Mijn huis staat sinds vandaag online. Er waren rond 13:00 al 7 bezichtigingen gepland :) Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

5 mensen hebben allemaal eindbod uitgebracht en mijn huis verkocht voor 236.5k (vraagprijs was 229.5). Tevreden mens! Kopers zijn huurders en lekker flexibel dus.

Petje af voor de makelaar, 10 bezichtigingen, 5 biedingen. En tip voor de mevrouw die 227k bood, mail kreeg dat er meerdere biedingen waren en een nieuw bod mocht doen: Als je het huis echt wil hebben, dan weet je dat je met nog eens 227k bieden geen kans maakt ;)

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:19
We hebben een nieuwbouw woning gekocht die in het laatste kwartaal van dit jaar opgeleverd gaat worden. Een mooi moment om onze woning te koop te zetten. 2 weken geleden 3 makelaars langs gehad en de meest passende voor ons gekozen. Leuke vlotte vrouw. Vraagprijs gekozen van €289.500. In de buurt (Gouda) staan ze tussen de 275.000 en 300.000. Makelaar 2 wilde lager inzetten op €275.000 met de hoop op een hoger bod. Uiteindelijk daar niet voor gegaan. Alle stukken aangeleverd voor de verkoop. De fotograaf zou morgen komen. Krijgen we een belletje dat makelaar 2 een mogelijke koper voor ons huis heeft gevonden. Of we voordat de woning op de markt komt ervoor open staan dat de geïnteresseerden mogen langskomen. Dat is gisteren geweest. Vandaag een bod net onder de vraagprijs zonder voorbehoud van financiering. Wel een bouwkundige keuring maar die wordt uitgevoerd voordat er getekend gaat worden en heeft geen voorbehoud.
Oplevertermijn in december zoals gewenst. We hebben even kort getwijfeld maar zijn akkoord gegaan omdat we hier redelijk content mee zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
FunkyTrip schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:47:En tip voor de mevrouw die 227k bood, mail kreeg dat er meerdere biedingen waren en een nieuw bod mocht doen: Als je het huis echt wil hebben, dan weet je dat je met nog eens 227k bieden geen kans maakt ;)
Waarom zou dat? :? Heel verstandig dat ze wist wat ze wou betalen en niet meer heeft geboden zou ik zeggen :) Ook in dit scenario zou het nog gewoon het winnende bod kunnen zijn/blijven.

[ Voor 28% gewijzigd door MoshiMoshi84 op 20-05-2020 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

MoshiMoshi84 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:02:
[...]

Waarom zou dat? :? Heel verstandig dat ze wist wat ze wou betalen en niet meer heeft geboden zou ik zeggen :) Ook in dit scenario zou het nog gewoon het winnende bod kunnen zijn/blijven.
In deze verkopersmarkt ga je onder de vraagprijs in deze prijscategorie met meerdere biedingen de woning never nooit krijgen.

Ze zei tegen de makelaar dat ze de woning erg graag wilde.

Dit dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:30
FunkyTrip schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:26:
[...]

In deze verkopersmarkt ga je onder de vraagprijs in deze prijscategorie met meerdere biedingen de woning never nooit krijgen.

Wellicht was dat het bedrag wat ze maximaal kon lenen. Ik vertrouw die makelaars ook voor geen cent en met een simpel mailtje als: “er zijn meerdere biedingen doe een nieuw bod” kan ook een hele simpele truuk zijn om er gewoon meer uit te slepen. Bewijsvoering richting die vrouw van de andere biedingen is nul natuurlijk.

Net als lotingen bij nieuwbouw, daar heb ik ook geen hoge pet van op :p.
Je moet toevallig altijd 3 keuzes opgeven, je hele hebben en houden opvoeren inclusief beroep en salaris gegevens en plots komt daar wel of geen loting uit :+ .

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 21-05-2020 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:08
[...]

Het hangt maar net van locatie af natuurlijk. Het is dan wel een verkopersmarkt, maar in het grootste deel van Nederland worden woningen nog altijd ónder de vraagprijs verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 14:54
[...]

Gefeliciteerd met de verkoop, maar gezien de schaarste aan woningen in die prijscategorie en vooral in jou regio, had ik eigenlijk een hogere opbrengst verwacht, laten we zeggen 2030K boven vraagprijs of had je hoog ingezet? Dat is ook een "ding" met giga biedingen boven vraagprijs, als je bewust laag gaat zitten met vraagprijs om meer kijkers te trekken, moet je later niet verbaasd zijn als je 10/15/20% boven vraagprijs vangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

Dat ligt er alleen maar aan hoe de vraagprijs gekozen is. 227 bij 229.5 vraagprijs kan al een hoog bod ten opzichte van de woningwaarde zijn.

Vind het juist wel sterk om dan hetzelfde bedrag te bieden.
offtopic:
Je kan het hoogste bod hebben en jezelf overbieden, het is geen Vickrey auction waarbij je wel fors hoger zou bieden met dat eindbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

ANdrode schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:54:
[...]Vind het juist wel sterk om dan hetzelfde bedrag te bieden.
Ik vind het sterk om te weten waar je limiet is.

Als je aangeeft dat dat je prijs is tijdens de tweede ronde dan is dat verstandig. Als je letterlijk hetzelfde nog een keer biedt dan vind ik dat vreemd. Misschien een kwestie van formulering.
Pagina: 1 ... 74 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.