Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 76 ... 80 Laatste
Acties:

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

Een kleine vraag voor iedereen die er verstand van heeft. Ik ben niet van plan om mijn huis te verkopen, maar wil het wel laten taxeren (i.v.m. renteopslag) dus dit topic leek mij wel het meest passend...

Omdat ik dus bezig ben met een taxatie ben ik ook eens gaan kijken in de bagviewer omdat ik benieuwd was wat er bij het kadaster bekend is over mijn woning. Nu zie ik daar een oppervlakte staan die volgens mij niet klopt, minder m² dan het werkelijk is in mijn optiek. Op zich kan dat dan wel weer gunstig zijn voor de WOZ-belasting maar dat is iets van andere orde.

Nadere inspectie van mijn woning (en de woningen om mij heen) lieten zien dat het kadaster de oppervlakte van mij en mijn buren vorig jaar oktober (2019) heeft aangepast. De buren zijn enkele tientallen m² omhoog bijgesteld, mijn oppervlakte is zo'n 10m² naar beneden bijgesteld. Ik woon trouwens in een blok met allemaal eigenbouw, iedere woning is dus anders. Nu zit ik met de volgende twee vragen:

• Heeft de oppervlakte voor zover bekend bij het kadaster nog invloed op de taxatie? Is het geen probleem dat de taxateur straks de boel opmeet en zomaar 10, 20 of 30 m² hoger uitkomt dan de informatie bekend bij het kadaster?
• Wat is de reden dat het kadaster op datum x ineens de oppervlakte van mijn woning en die van de buren aanpast, terwijl alle omliggende woningen verder ongemoeid zijn gelaten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08-07 20:10

Friemel

Lekker bezig

Ik heb hier druk meegelezen, maar nog niets gepost. Vandaag eindelijk wel.

Het huis staat niet op Funda, maar wel bij de makelaar op de website. Op 1 dag waren 2 bezichtigingen. Het tweede stel zag het eerste stel uit de woning stappen, dat doet ook wel iets. Beide stellen waren enthousiast, maar het tweede stel heeft dezelfde avond gelijk een bod uitgebracht boven de vraagprijs.

Morgen wordt de koopovereenkomst getekend, wel met een financieel voorbehoud. De champagnefles kan dus pas over 1,5 maand echt opengemaakt worden. ;) Die 1% makelaarskosten zijn het waard geweest!

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:14
Friemel schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:32:
Ik heb hier druk meegelezen, maar nog niets gepost. Vandaag eindelijk wel.

Het huis staat niet op Funda, maar wel bij de makelaar op de website. Op 1 dag waren 2 bezichtigingen. Het tweede stel zag het eerste stel uit de woning stappen, dat doet ook wel iets. Beide stellen waren enthousiast, maar het tweede stel heeft dezelfde avond gelijk een bod uitgebracht boven de vraagprijs.

Morgen wordt de koopovereenkomst getekend, wel met een financieel voorbehoud. De champagnefles kan dus pas over 1,5 maand echt opengemaakt worden. ;) Die 1% makelaarskosten zijn het waard geweest!
Gefeliciteerd! Niet een kleine kriebel “wat als” het huis ook op funda had gestaan en je meer bezichtigingen had gehad?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08-07 20:10

Friemel

Lekker bezig

mwa schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:38:
[...]

Gefeliciteerd! Niet een kleine kriebel “wat als” het huis ook op funda had gestaan en je meer bezichtigingen had gehad?
Bedankt! De vraagprijs was al een droomprijs, dus waarom hebberig zijn. :*)

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[Voor 105% gewijzigd door Sport_Life op 30-06-2020 00:23]

• Jasper
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 30-06 21:57
_Sjaak_ schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:59:
Hebben meer mensen hier de ervaring dat kopers de laatste tijd meer uitstel vragen? Ik heb 27 maart het huis onde rvoorbehoud verkocht, maar koper heeft om een week uitstel gevraagd. Mijn makelaar geeft ook aan dat de banken / hypotheekverstrekker langer bezig zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/...anvraag-huis-kopen-banken

@jvdmeij op Instagram

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 11:10
Morgen komen er nog twee makelaars langs. Beide van een groot makelaarskantoor, met meerdere vestigingen, jonge en gladde makelaars, groot portfolio en relatief veel volgers op social media.

Afgelopen maandag was er een makelaar van een klein kantoor. Wat oudere man met 30 jaar ervaring, doet het samen met zijn broer. Nam echt de tijd voor ons, ruim anderhalf uur geweest. Wil samen alles beslissen, ons echt mee laten denken. Niet bang om 10+ bezichtigingen te doen en zijn prijs is prima. Kortom; wel een goed gevoel bij. Vindt service, contact, meedenken, tijd maken, enz. toch wel heel belangrijk. Zaken waar ik bij een groot kantoor wel enigszins aan twijfel.

Bij een groot kantoor is persoonlijk contact en het meedenken en meebepalen qua strategie toch lastiger. De tekstschrijver is iemand van kantoor en de makelaar moet de opdracht gewoon binnenhalen, beetje dat werk. Dat gaf deze kleine makelaar ook aan, dat daar juist hun kracht ligt. Maar dat is logisch dat hij dit zegt.
De grote jongen willen er vooral veel per maand doen, weg is weg, beste prijs of niet. Doen ook altijd nieuwbouwprojecten, welke natuurlijk voorrang hebben en welke als eerste verkocht moeten worden. Gaat een kijker bij ons er straks met een nieuwbouwwoning van de makelaar vandoor?

Kortom: mijn gevoel nu zegt een kleine, servicegerichte en vriendelijke makelaar. Waar zijn jullie voor gegaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:56

Don Quijote

El Magnifico

remzor schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:46:
[...] Gaat een kijker bij ons er straks met een nieuwbouwwoning van de makelaar vandoor?
Nu heb ik toch wel enkele tientallen bezichtigingen gedaan, maar werkelijk nog nooit een makelaar gehad die zei "pssst, ik heb nog wel een pandje wat veel beter is dan dit huis. Gooi hier je geld niet aan weg.."
Kortom: mijn gevoel nu zegt een kleine, servicegerichte en vriendelijke makelaar. Waar zijn jullie voor gegaan?
Bij mij gaf uiteindelijk de doorslag:
  1. Verkoopt de makelaar veel in mijn wijk.
  2. Verkoopt de makelaar veel in mijn prijscategorie.
  3. Verkoopt de makelaar relatief snel.
Uiteindelijk zijn op basis van bovenstaande op twee makelaars uitgekomen die we hebben uitgenodigd. Eentje een wat stereotype gladde jonge jongen van een groot kantoor en de ander een wat oudere man van een kleiner kantoor. Redelijk gelijk aan jouw situatie. Qua voorgestelde vraagprijs zaten ze dicht bij elkaar (720k tov 700k). Beide met het idee dat het een scherpe prijs is en hoger zal worden verkocht. Uiteindelijk hadden we een betere klik met de oudere man, maar de doorslag voor mij was gewoon het verschil in courtage (1% tov 1,75%) en daarom voor het kleinere kantoor gekozen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08-07 22:26
[..]
Ik heb vier makelaars over de vloer gehad. Twee grotere en twee kleinere kantoren. Één grotere viel heel snel af, want totaal geen klik mee, veel te afstandelijk. Merkten we ook tijdens bezichtigingen van 'hun huizen'. Één kleinere viel af, want niet zowel aankoop- als verkoopbegeleiding.

De twee overgebleven partijen gaven me beiden een goed gevoel. Maar dat is (bij een grote partij) maar net wie van die club je voor je hebt. Qua kosten en verwachte verkoopprijs lagen ze ook redelijk op één lijn. De beslissende factor was de beschikbaarheid op heel korte termijn om een mogelijke aankoop te begeleiden. Daardoor is het uiteindelijk een klein makelaarskantoor geworden. Uitermate tevreden hoe het verlopen is, maar ik denk niet dat het heel anders zou zijn bij een groter kantoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Hier zijn 4 makelaars over de vloer geweest.

Eentje van groot kantoor viel meteen af. Kraakte hele huis af en benoemde alle negatieve punten tijdens rondje. Dikke doei.

Andere was geschikte vent maar courtage was excl. Btw en veel hoger dan andere 3. Discussie over btw leidde ook tot niks.

Weer andere was van groot kantoor. Ook prima vent, maar had het idee dat het ook meer een dozen schuiver was. Op zich niks mis mee want groot bereik, maar de vraag of hoge prijs gaat opleveren. Courtage was prima.

Laatste is het geworden. Middelgroot kantoor met echt iemand die passie voor zijn werk had. Gewoon duidelijk verhaal met realistische vraagprijs. Courtage was gelijk aan grote kantoor. Maar gevoel was gewoon goed. Dus uiteindelijk opdracht gegeven.

Huis is uiteindelijk binnen week verkocht na twee dagen bezichtigen. En voor een prijs die makelaar ook van tevoren niet had gedacht. Communicatie was echt top.

Ik zou echt je gevoel volgen en wellicht proberen wat ervaringen te vinden. Veel kun je ook wel zien aan de presentatie.

• remzor
Bedankt voor jullie reacties!
Gevoel bij die man was goed, praat wat veel en sommige dingen zijn wat overbodig, maar zeker geen dood vogeltje. Ook veel passie en liefde voor het vak denk ik.
Grootste twijfel zit hem in het feit dat zijn portfolio niet heel groot is en de woningen niet supersnel en voor een mega prijs verkocht lijken te worden. Hier was hij ook realistisch in: ze doen veel bezichtigingen, kijkers krijgen de tijd om even na te denken om een bod uit te brengen (in het weekend) en er volgt evt. een tweede ronde. Ook realistisch blijven mbt de prijs en geen gouden bergen beloven.

Ben benieuwd naar de inschattingen en strategieën morgen en dan willen we eigenlijk ook meteen de knoop doorhakken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jos5223
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 07-07 20:01
Mijn tip is dat de makelaar niet per we een afspiegeling van jezelf hoeft te zijn, of er een goede klik mee hebben. Je ziet en hierna nooit meer. Imo moet een makelaar snel een goede koper vinden die er een hoge prijs voor wil betalen, dat is inclusief courtage. Als dat een oud mannetje met liefde en passie is dan die. Als dat een gladde jongen is dan die.

Laat je leiden door de ratio en, zeker in dit geval maar gedurende het hele verkooptraject, niet door emotie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 00:21
Harrie_ schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:47:
Een kleine vraag voor iedereen die er verstand van heeft. Ik ben niet van plan om mijn huis te verkopen, maar wil het wel laten taxeren (i.v.m. renteopslag) dus dit topic leek mij wel het meest passend...

Omdat ik dus bezig ben met een taxatie ben ik ook eens gaan kijken in de bagviewer omdat ik benieuwd was wat er bij het kadaster bekend is over mijn woning. Nu zie ik daar een oppervlakte staan die volgens mij niet klopt, minder m² dan het werkelijk is in mijn optiek. Op zich kan dat dan wel weer gunstig zijn voor de WOZ-belasting maar dat is iets van andere orde.

Nadere inspectie van mijn woning (en de woningen om mij heen) lieten zien dat het kadaster de oppervlakte van mij en mijn buren vorig jaar oktober (2019) heeft aangepast. De buren zijn enkele tientallen m² omhoog bijgesteld, mijn oppervlakte is zo'n 10m² naar beneden bijgesteld. Ik woon trouwens in een blok met allemaal eigenbouw, iedere woning is dus anders. Nu zit ik met de volgende twee vragen:

• Heeft de oppervlakte voor zover bekend bij het kadaster nog invloed op de taxatie? Is het geen probleem dat de taxateur straks de boel opmeet en zomaar 10, 20 of 30 m² hoger uitkomt dan de informatie bekend bij het kadaster?
• Wat is de reden dat het kadaster op datum x ineens de oppervlakte van mijn woning en die van de buren aanpast, terwijl alle omliggende woningen verder ongemoeid zijn gelaten?
Mijn ervaring is dat er van die bagviewer weinig klopt. Mijn appartemenmt was volgens het systeem van 1900, terwijl het pand bij een vergissingsbombardement van de Geallieerden in de oorlog geheel is verwoest. Huis stamt dus uit 1949 en vanwege aanstaande verkoop heb ik dat wel laten aanpassen. Oppervlakte is volgens Bagviewer 139 m2, toen appartement werd opgemeten via de moderne normen (NEN1010??) rolde er 160 m2 uit de bus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

@DutchChelsea @Sport_Life bedankt voor jullie reacties. Wat is precies het praktisch nut van de informatie in die bagviewer (laten) aanpassen? Staat er ook een voordeel tegenover die mogelijk hogere WOZ-belasting?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 00:21
Harrie_ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:40:
@DutchChelsea @Sport_Life bedankt voor jullie reacties. Wat is precies het praktisch nut van de informatie in die bagviewer (laten) aanpassen? Staat er ook een voordeel tegenover die mogelijk hogere WOZ-belasting?
Zoals gezegd: mijn huis staat in de verkoop. Dan is bouwjaar 1949 wat mooier in mijn ogen dan bouwjaar 1900. Mensen gaan toch checken op sites als Bagviewer of wozwaardeloket

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:58
Sport_Life schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:49:
[...]

Bij mijn vorige appartement was de bag oppervlakte ook lager dan werkelijkheid. Dus had ik een mailtje gestuurd naar bag en zij hebben het aantal m2 aangepast. Hoefde geen bewijs of rapport verder aan te leveren, was ik zelf nogal verbaasd over 8)7.

Op basis van het gewijzigde aantal m2s ging de woz waarde ook omhoog.

Zo makkelijk gaat het dus.
Weet je nog hoe je dat hebt gedaan? Met wie of wat heb je gemaild? Want de BAG werkt zo:
- Gemeenten zijn verantwoordelijk (die gaan over adressen en gebouwen, niet het kadaster)
- Kadaster verzamelt deze gegevens

Als je een terugmelding doet dan moet dat door de gemeente geaccordeerd worden.

PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jon-Ola
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 02-07 08:00
Nieuw in dit topic, maar ik lees al wel even mee.
Heb sinds 2 weken mijn huis in Roosendaal (NB) voor 219k in de verkoop staan en inmiddels al 6 bezichtigingen gehad.
Vandaag stonden er weer 3 gepland, maar de makelaar stond voor de eerste partij voor niks te wachten en had ook geen afmelding ontvangen.
De tweede partij hadden hun keuze ineens op een ander huis laten vallen en de derde partij zagen het vanmorgen toch niet zitten omdat ze de investering van een nieuwe keuken en badkamer er niet bij konden of wilden hebben.
Uit de eerste bezichtigingen kwam er één bod van 195k maar dat heb ik afgewezen en een tegenvoorstel gedaan.
Helaas dachten de kopers er verstandig aan te doen hun initiële bod te handhaven, met de toezegging dat ze geen financieringsvoorbehoud en bouwkundige keuring wilden hebben en de mededeling dat ze ook met een ander huis bezig waren.
Ik heb ze veel succes gewenst met het andere huis.
Wordt vervolgd.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 12:48
Voor wat betreft makelaar: wij hebben op gevoel en strategie van de makelaar gekozen. Drie over de vloer gehad. Alle drie een goed verhaal.
M1 - > Afgevallen want had erg weinig huizen in portfolio en was nauwelijks actief op social media. Bovendien een niet erg bekende naam in het wereldje. Daarnaast vonden wij dat de basis waarop hij de prijs inschatte niet correct en te hoog ingeschat.
M2 -> ook afgevallen om de reden dat hij met een Bieden vanaf prijs werkte. Daarbij hoge courtage (al valt dat met een online veilingsysteem wel terug te verdienen allicht). Persoonlijk hielden/houden we niet van bieden vanaf en daarom ook besloten deze niet te nemen. Kwam nog bij dat hij liever over zichzelf sprak dan over ons huis.
M3 -> is het geworden uiteindelijk. Beste gevoel, bekend kantoor, aardige en eerlijke kerel. Ook actief op social media en brede doelgroep.

Daarna nog een sylist over de vloer gehad; halve huis leeggeruimd en opgeruimd :D

Ons huis staat sinds enkele dagen op Funda en volgende week zijn er 15 bezichtigingen gepland :)

Spannend!!

Hoi :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hebben meer mensen hier de ervaring dat kopers de laatste tijd meer uitstel vragen? Ik heb 27 maart het huis onde rvoorbehoud verkocht, maar koper heeft om een week uitstel gevraagd. Mijn makelaar geeft ook aan dat de banken / hypotheekverstrekker langer bezig zijn.
Hier ook, inmiddels 2x een week uitstel gegeven, vrees dat er nog weer een weekje bij moet. (Maandag loopt het voorbehoud af.)

Baal er wel van, gaat alleen maar op basis van gunnen en vertrouwen dat je uitstel geeft. Eigenlijk heb ik zoiets van, betaal alvast maar eens 1000€ om te zien dat we serieus zaken doen. Is dat gek?
Als het dan mislukt met z'n financiering heb ik iig een maand woonlasten en dergelijke afgedekt, en weet ik dat hij niet loopt te trollen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoshiMoshi84
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 10:50
_ferry_ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:25:
[...]

Hier ook, inmiddels 2x een week uitstel gegeven, vrees dat er nog weer een weekje bij moet. (Maandag loopt het voorbehoud af.)

Baal er wel van, gaat alleen maar op basis van gunnen en vertrouwen dat je uitstel geeft. Eigenlijk heb ik zoiets van, betaal alvast maar eens 1000€ om te zien dat we serieus zaken doen. Is dat gek?
Als het dan mislukt met z'n financiering heb ik iig een maand woonlasten en dergelijke afgedekt, en weet ik dat hij niet loopt te trollen.
Persoonlijk vind ik dat logisch. Trollen lijkt me onwaarschijnlijk maar de kopers komen wel hun afspraken meerdere keren niet na, en dan wordt er soms wel erg makkelijk vanuit gegaan dat meerdere keren uitstel wordt verleend. Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe blij je bent met deze kopers en of je het makkelijk voor eenzelfde prijs aan iemand anders zou kunnen verkopen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:46
Beetje begrip voor de situatie mag ook wel, door corona zijn de wachttijden bij de hypotheekverstrekkers erg opgelopen en soms vaak zelfs erg onduidelijk. Waar je normaal wellicht het in 3/4 weken kunt regelen, heb je nu geen idee en kan het wel 7 weken duren.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrsRossi
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 30-06 23:03
Eens, het is momenteel algemeen bekend dat geldverstrekkers het hysterisch druk hebben. Verplaats je eens in de situatie, het is voor kopers ook enorm stressvol en heel vervelend om telkens uitstel te moeten vragen wat niet aan de kopers' kant ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:35

CeesKees

I rest my Kees

[...]

Ruim een jaar terug ook twee keer uitstel moeten geven. Uiteindelijk kwam het allemaal goed.

Houd je vooral vast aan het mantra “er is altijd wel iets”. Want dat is echt zo.

Heb een beetje vertrouwen. Het komt echt goed.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icarus007
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 12:12
Martinusz schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:20:
Beetje begrip voor de situatie mag ook wel, door corona zijn de wachttijden bij de hypotheekverstrekkers erg opgelopen en soms vaak zelfs erg onduidelijk. Waar je normaal wellicht het in 3/4 weken kunt regelen, heb je nu geen idee en kan het wel 7 weken duren.
Het is voor de kopers ook wel erg makkelijk om de corona troef te gebruiken. Het kan ook maar zo zijn dat ze zelf te laat zijn met alles aanleveren, en dat ze het rustig aan doen, zodat ze ondetussen ook hun eigen huis kunnen verkopen en meer zekerheid hebben. Als ze alles vanaf 3e week na koop, bij de bank hebben ingeleverd en de bank is de vertaregende factor, is het begrijpelijk. Mara het zou me ook niet verbazen dat het aan de input kant, al dan niet bewust, vertraging optreed.............maargoed wat zijn je opties... juist...noppes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: september 2013
  • Nu online
Ik heb bij de 2e keer uitstel met de hypotheekadviseur van de kopers gepraat. Ik vroeg daarin of het in de procesgang zat of in de haalbaarheid voor de kopers. Hij verzekerde me dat de financiering in zijn optiek geen enkel probleem was. Daarnaast de gedachte dat deze adviseur en de aankoopmakelaar van de kopers in deze fase eigenlijk hetzelfde belang hadden als ik als verkoper: de deal rondmaken. Die twee gaven me voldoende vertrouwen. Het kwam ook rond. Maar eerlijk is eerlijk, het zorgde voor stress. Later bleek dat de kopers ook in de rats hadden gezeten haha.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Tip: bij RunningXpert ligt de Saucony Triumph Iso 5 voor <80 euro verkrijgbaar. Zelf geen ervaring met dat model overigens maar scherpe prijs. Veel andere saucony’s in de sale daar ook, wel zoeken naar laatste kleuren en maten..

Excuus, verkeerde plek ;)

[Voor 7% gewijzigd door Valorian op 06-06-2020 14:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08:58
Valorian schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:01:
Tip: bij RunningXpert ligt de Saucony Triumph Iso 5 voor <80 euro verkrijgbaar. Zelf geen ervaring met dat model overigens maar scherpe prijs. Veel andere saucony’s in de sale daar ook, wel zoeken naar laatste kleuren en maten..
Iets in het kader van kip en drumstel.. Maar zal wel verkeerde topic zijn :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 09:01
[...]

Ik vind twee maanden de tijd hebben om financiering te regelen niet extreem lang. Zeker niet omdat er ook allerlei vrije dagen tussen zaten. Maar ik denk ook dat het het gevoel is, dat er tegenwoordig soms zo weinig tijd zit tussen het te koop zetten en de overeenstemming, dat je onbewust denkt dat die financiering dan ook wel in die sneltreinvaart gaat.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
[...]
Helemaal niet gek. Ik ben zelf bezig met het kopen van een huis, maar had alvast bedacht dat als de financiering uit zou lopen (in mijn geval had ik maar 5 a 6 weken), ik 1 maand maandlasten over zou maken naar de verkopers. Niet alleen/zozeer om te laten zien dat ik wel serieus ben, maar ook om te voorkomen dat men zegt 'ach, dan gaan we met 1 van de andere bieders'. (ik zou dan wel meteen met een maand verlengen, ipv dat je iedere paar dagen weer met hangende pootjes terug moet - dat levert alleen maar frustraties op).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Enforcer
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Als het mislukt met de financiering van de koper, stel je hem officieel in gebreke, eis je je 10% op en ga je opnieuw de markt op om je huis te verkopen. Dan heb je sowieso je maand(en) woonlasten gedekt. Dus daar hoef je je totaal geen zorgen om te maken als het daadwerkelijk mislukt met de financiering.

-edit-
Hier uiteindelijk uitsluitsel van de bank na bijna een maand geen reactie (beoordelingstermijn was opgelopen naar 17werkdagen). 8 Mei hypotheekaanvraag compleet ingediend, 4 Juni 's avonds goedkeuring van de bank gekregen (nadat Financieel Adviseur meerdere malen contact heeft gehad en uit zijn slof is gegaan bij de accountmanagers van de desbetreffende geldverstrekker). Wij hebben in overleg met de verkopers 2weken uitstel gekregen, passeerdatum zou afgelopen 2 Juni anders geweest zijn. Heb nu ook veel stress om alle werklui te verzetten die vervolgens ook weer druk in hun agenda zijn en geen tijd voor ons kunnen vrij maken.

[Voor 37% gewijzigd door Enforcer op 06-06-2020 15:21]

• webgangster
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11:05
Of gewoon uit eigen zak de waarborg alvast overmaken.. ;)
Dat heb ik gedaan, verkoopmakelaar was wel verbaast maar ach.

• Shadow_Agent
Freeaqingme schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Helemaal niet gek. Ik ben zelf bezig met het kopen van een huis, maar had alvast bedacht dat als de financiering uit zou lopen (in mijn geval had ik maar 5 a 6 weken), ik 1 maand maandlasten over zou maken naar de verkopers. Niet alleen/zozeer om te laten zien dat ik wel serieus ben, maar ook om te voorkomen dat men zegt 'ach, dan gaan we met 1 van de andere bieders'. (ik zou dan wel meteen met een maand verlengen, ipv dat je iedere paar dagen weer met hangende pootjes terug moet - dat levert alleen maar frustraties op).
dat kan natuurlijk helemaal niet want je hebt een koopcontract getekend met de verkoper. Die gaan echt niet ineens met iemand anders nog een contract tekenen.
Dat gaat ze dan in ieder geval 10% kosten

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Enforcer schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:08:
[...]

Als het mislukt met de financiering van de koper, stel je hem officieel in gebreke, eis je je 10% op en ga je opnieuw de markt op om je huis te verkopen. Dan heb je sowieso je maand(en) woonlasten gedekt. Dus daar hoef je je totaal geen zorgen om te maken als het daadwerkelijk mislukt met de financiering.
Je snapt het idee van financieringsvoorbehoud he, en dat het in deze discussie ging / gaat over het verlengen daarvan ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Enforcer
  • Niet online
AGee schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:47:
Je snapt het idee van financieringsvoorbehoud he, en dat het in deze discussie ging / gaat over het verlengen daarvan ;)
Ahja ok, ik had het juist over een koop zonder voorbehoud en het uitstellen van de passeerdatum/sleuteloverdracht (zoals in mijn geval gebeurd is).

Maar dan nog, zelfs met een financieringsvoorbehoud moet je kunnen aantonen aan de verkoper dat je dit naar redelijkerwijs alles in werking hebt gezet om de financiering rond te krijgen en een afwijzing op basis van het bedrag wat genoemd is. Daarbij geldt niet de documenten te laat aanleveren, dus in dat geval zou een gang naar de rechter haalbaar zijn voor de verkopende partij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Shadow_Agent schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:22:
[...]
dat kan natuurlijk helemaal niet want je hebt een koopcontract getekend met de verkoper. Die gaan echt niet ineens met iemand anders nog een contract tekenen.
Dat gaat ze dan in ieder geval 10% kosten
Niet als het onder voorbehoud van financiering is, en koper binnen die termijn geen financiering heeft. Dan kunnen ze zeggen: je krijgt geen verlenging, next.

Ik wacht het iig nog even af, geduld is een schone zaak :P

• MoshiMoshi84
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 10:50
AGee schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:47:
[...]

Als je niet akkoord gaat met het verlengen van het financieringsvoorbehoud moet de koper wel alsnog 1/2 afwijzingen laten zien. Dat is knap lastig als de reden waarom uitstel wordt gevraagd juist is dat de bank meer tijd nodig heeft.

[Voor 4% gewijzigd door MoshiMoshi84 op 06-06-2020 19:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[Voor 99% gewijzigd door Sport_Life op 30-06-2020 00:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Harrie_ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:40:
In mijn geval was het prettig dat bij verkoop het aantal m2s juist was.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:36

Jeoh

blaat

Nou, mijn appartement ook op Funda gezet. Leuk startersappartement met bijbehorende prijs in het centrum van Rotterdam. Zaterdag op Funda, inmiddels al meer dan 100 aanvragen voor een bezichtiging. We gaan nu mensen laten bieden voordat ze kunnen bezichtigen (er is een virtuele tour beschikbaar om een eerste indruk te krijgen) :+ Absoluut gekkenhuis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Jeoh schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:00:
Nou, mijn appartement ook op Funda gezet. Leuk startersappartement met bijbehorende prijs in het centrum van Rotterdam. Zaterdag op Funda, inmiddels al meer dan 100 aanvragen voor een bezichtiging. We gaan nu mensen laten bieden voordat ze kunnen bezichtigen (er is een virtuele tour beschikbaar om een eerste indruk te krijgen) :+ Absoluut gekkenhuis.
Wolllaaaaa. Krankzinnig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shadow_Agent
Holt Jezus 😃 wat een situatie! Heb je een linkje (mag via DM)

Over hypotheken gesproken: wij hebben alles voor onze nieuwe woning in een week of 4 geregeld. Zojuist een mail dat de spullenboel naar de notaris is. Nu huidige huis nog even verkopen. morgen 8 bezichtigen :*) overmorgen weer 8. Zal wel een goed bod tussen zitten lijkt mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 11:46

JT

VETAK y0

icarus007 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:05:
[...]

Ik denk dat de ervaringen zijn in Randstad, waar het altijd een gekkenhuis is. Dat is ook mijn beeld trouwens.
KevinK92 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:10:
[...]

Het is niet alleen Randstad, hier in Zwolle 2 bezichtigingen gepland binnen 24 uur na online plaatsen op website van makelaar. Vanochtend op Funda, binnen 3 uur (vanaf de werkdag gerekend) 5 bezichtigingen erbij. Woon je wellicht wat meer achteraf/buiten de 'grotere' steden?
Wok schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:04:
Bij mij in Eindhoven was het ook totaal gestoord :P

Dinsdagmiddag om 14:00u op Funda, anderhalf uur later al acht bezichtigingen gepland 8)7

Uiteindelijk diezelfde week 23 bezichtingingen gehad. Potentiële kopers mochten tot maandag 12:00u hun bod doen. Dinsdag de knoop doorgehakt en de hut voor ruim 30K boven de vraagprijs verkocht 8)

(dit speelde overigens wel nog net voordat de corona-ellende begon in NL)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 11:46

JT

VETAK y0

Members only:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jopie035
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 11:43
Over de verwerkingstijd van hypotheken, Hypotheekshop schrijft op haar blog het volgende:

"Sinds een maand kampen veel geldverstrekkers met forse achterstanden. Deze zijn het gevolg van de hausse aan hypotheekaanvragen die eind maart / begin april werd ingediend. Hoewel er grote verschillen bestaan tussen aanbieders onderling, zijn verwerkingstermijnen van meer dan tien werkdagen momenteel geen uitzondering. Bedenk dat de meeste dossiers niet in één keer akkoord worden gegeven, en dat er in die gevallen aanvullende of vervangende stukken worden opgevraagd. Waarna bij sommige aanbieders de termijn van tien werkdagen opnieuw begint. Dat zorgt voor veel stress bij huizenkopers (en -verkopers!) die te maken hebben met een financieringsvoorbehoud dat afloopt of een passeerdatum die nadert. Op dit moment zijn aflopende ontbindende voorwaarden overigens bijzonder genoeg voor veel geldverstrekkers geen reden tot spoed. Oversluitdossiers krijgen in geen enkele situatie prioriteit en sluiten achterin de rij aan.

Vanwege de mogelijke impact van de coronacrisis op het inkomen van de aanvragers, hanteren aanbieders op dit moment een verkorte maximale geldigheid van twee maanden voor de werkgeversverklaring en de salarisstrook. Door de kortere geldigheid van inkomensstukken en de opgelopen verwerkingstijden, moet de consument als zijn hypotheekdossier eindelijk beoordeeld wordt soms weer nieuwe stukken aanleveren. Wij vinden dat geldverstrekkers dit tegenover hun klanten en de verkopende partij niet kunnen maken. Bovendien worden de achterstanden hiermee in stand gehouden. Geldverstrekkers zouden in plaats hiervan de geldigheid van de inkomensstukken als uitgangspunt moeten nemen van het moment dat het dossier normaal gesproken beoordeeld zou worden."

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10:42
Inmiddels ons huis onder voorbehoud verkocht :-) Heeft dus uiteindelijk net geen 4 weken geduurd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 10:51
Verderop in onze straat probeerde men hun huis te verkopen via een bord met eigen 06-nummer in de tuin. Het is nogal een rustige straat buitenaf, dus veel aanloop zal het niet gehad hebben.

Nu zag ik het vorige maand ineens op marktplaats staan en sinds kort is het bord uit de tuin weg. Het huis zal dus inmiddels al (ovb) verkocht zijn. Ik mag toch hopen voor meer dan de biedingen op marktplaats. :P

Maar ik heb dit eigenlijk nog nooit gezien, je huis via marktplaats verkopen. Het heeft niet op Funda, Jaap en of een andere site gestaan. Waarom zou je dit doen? Lijkt mij geen goede tactiek, je haalt hier lijkt mij toch nooit het maximale uit. Bijna niemand heeft dat huis gezien volgens mij.

Iemand ervaring met zo'n koop/verkoop via marktplaats?

https://www.marktplaats.n...n-essebroek-10-ingen.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remzor
Scr33x0r schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:07:
Inmiddels ons huis onder voorbehoud verkocht :-) Heeft dus uiteindelijk net geen 4 weken geduurd.
Fijn! Heb je er een beetje uit kunnen halen wat je ervoor wilde hebben? Vorige week schreef je geloof ik nog over slechts 3 bezichtigingen meen ik, dus niet verkeerd :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Scr33x0r
remzor schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:45:
[...]

Fijn! Heb je er een beetje uit kunnen halen wat je ervoor wilde hebben? Vorige week schreef je geloof ik nog over slechts 3 bezichtigingen meen ik, dus niet verkeerd :)
4 bezichtigingen gehad, 2 daarvan hadden bod gedaan. De eerste trokken hem al de volgende dag in. Afgelopen donderdag nog een bezichtiging gehad, die boden een vraagprijs, maar met een overdrachtsdatum eind augustus, terwijl ons nieuwbouwhuis pas in maart klaar is.

Allereerst was het de vraag of het praktisch zou lukken om er eind augustus al uit te gaan en een vakantie/tijdelijke woning te betrekken. Maar hoe langer ik erover nadacht, hoe meer ik dacht: nee.

Volgende dag de makelaar gebeld en eigenlijk de koper 3 opties voorgelegd:
Een bod doen waaruit blijkt dat je er erg snel in wilt: alsin, je moet dan boven de vraagprijs bieden.
De vraagprijs, 317.5, maar op zijn vroegst 1 november eruit.
Of 310, maar dan wil ik er pas uit als ons nieuwe huis klaar is.

Ze hebben dus voor de tweede optie gekozen.

Voor een courant huis, gebouwd 2017, je kan er zo in, voor een best ok m2 prijs, vielen mij het aantal bezichtigingen tegen ja.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Motorola-ser
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-06 15:41
Afgelopen vrijdag huis op funda gezet. Maandag door de makelaar gebeld dat er deze week 10 bezichtigingen ingepland staan. (Tijdens de "sneak preview op de fb site van de makelaar ook al 5 bezichtigingen gehad) Gisteren 4 bezichtiging gehad, waarvan er twee een bod gedaan hebben. Eén bod onder de vraagprijs en één bod de vraagprijs. Huis dus verkocht!

• Bezulba
  • Laatst online: 11:29

Bezulba

Formerly known as Eendje

Timoth schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:51:
Verderop in onze straat probeerde men hun huis te verkopen via een bord met eigen 06-nummer in de tuin. Het is nogal een rustige straat buitenaf, dus veel aanloop zal het niet gehad hebben.

Nu zag ik het vorige maand ineens op marktplaats staan en sinds kort is het bord uit de tuin weg. Het huis zal dus inmiddels al (ovb) verkocht zijn. Ik mag toch hopen voor meer dan de biedingen op marktplaats. :P

Maar ik heb dit eigenlijk nog nooit gezien, je huis via marktplaats verkopen. Het heeft niet op Funda, Jaap en of een andere site gestaan. Waarom zou je dit doen? Lijkt mij geen goede tactiek, je haalt hier lijkt mij toch nooit het maximale uit. Bijna niemand heeft dat huis gezien volgens mij.

Je wil maximum exposure. Als je alleen via marktplaats doet ga je gewoon 99.9999% van de zoekers niet vinden.

Er moet wat aan de hand zijn dat het niet via Funda kan of mag.

blup

• Martinusz
Motorola-ser schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:35:
Afgelopen vrijdag huis op funda gezet. Maandag door de makelaar gebeld dat er deze week 10 bezichtigingen ingepland staan. (Tijdens de "sneak preview op de fb site van de makelaar ook al 5 bezichtigingen gehad) Gisteren 4 bezichtiging gehad, waarvan er twee een bod gedaan hebben. Eén bod onder de vraagprijs en één bod de vraagprijs. Huis dus verkocht!
Waarom niet nog de resterende 6 laten bezichtigen?

• -R-R-
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 08-07 21:00
Zo, voor het eerst een woning verkopen. En ook nog tijdens de coronacrisis. Mijn woning (dorp nabij Rotterdam, 60m2, instapklaar/ modern afgewerkt) ging halverwege maart in de verkoop. Nét online na de aankondiging dat de scholen en horeca dicht gingen. Ik had toen drie bezichtigingen gehad, waarvan één bod. Die persoon kreeg helaas de financiering niet rond, waardoor de woning terug de verkoop in ging.

En toen werd het spannend. Wekenlang hoorde ik geen belangstelling meer. Het aantal patiënten steeg op de IC, nieuws en talkshows gingen nergens anders meer over. Er was denk ik een 'waar gaat dit heen?'-gedachte. Ik ben een koele kikker. Maar als mensen ineens WC-papier als goud gaan behandelen, dan was de gedachte dat mijn woning niet verkocht zou gaan worden ook niet eens zo onrealistisch. Ik werd wel een beetje zenuwachtig, maar hield altijd goede hoop. Er is tenslotte veel vraag naar een starterswoning.

Eind april kwam de boel weer tot leven. Ik had kort achter elkaar drie bezichtigingen gehad en één bod. Het leek wel of iedereen even de kat uit de boom keek en wilde wachten waar dit heen zou gaan. Na een korte onderhandeling uitgekomen op een mooi bedrag. Deze week gehoord dat de waarborgsom bij de notaris is gestort (hypotheekaanvraag in zes weken), dan durf ik nu wel te zeggen dat het echt verkocht is. :)

• MaStar
  • Registratie: november 2003
  • Nu online
Scr33x0r schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:27:
[...]

4 bezichtigingen gehad, 2 daarvan hadden bod gedaan. De eerste trokken hem al de volgende dag in. Afgelopen donderdag nog een bezichtiging gehad, die boden een vraagprijs, maar met een overdrachtsdatum eind augustus, terwijl ons nieuwbouwhuis pas in maart klaar is.

Allereerst was het de vraag of het praktisch zou lukken om er eind augustus al uit te gaan en een vakantie/tijdelijke woning te betrekken. Maar hoe langer ik erover nadacht, hoe meer ik dacht: nee.

Volgende dag de makelaar gebeld en eigenlijk de koper 3 opties voorgelegd:
Een bod doen waaruit blijkt dat je er erg snel in wilt: alsin, je moet dan boven de vraagprijs bieden.
De vraagprijs, 317.5, maar op zijn vroegst 1 november eruit.
Of 310, maar dan wil ik er pas uit als ons nieuwe huis klaar is.

Ze hebben dus voor de tweede optie gekozen.

Voor een courant huis, gebouwd 2017, je kan er zo in, voor een best ok m2 prijs, vielen mij het aantal bezichtigingen tegen ja.
Gefeliciteerd met je verkoop. Dus iemand gaat nognbijna een jaar wachten :? Wat is daar de motivatie van,
Welke regio overigens ? 4 bezichtigingen klinkt weinig.

• MaStar
  • Nu online
Geweldig. Wat is de prijscategorie ? (Dm mag ook) Kan je nagaan wat een vraag er nog is . :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Motorola-ser
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-06 15:41
Martinusz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:12:
[...]

Waarom niet nog de resterende 6 laten bezichtigen?
Gezien het verloop van kijkers en bieders, (in totaal 3x geboden). Vonden wij het feitelijk gezien niet meer nodig. Geen idee "wat als", maar daar zitten wij niet mee. Vraagprijs was al boven de ons verwachte woningwaarde.

• Kevin89
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:51
Wij hebben voor Huisportaal gekozen om onze woning te verkopen, en hebben nu ook alle documenten etc. gereed. Nu zijn wij aan het twijfelen aan het geschikte moment om de woning online te zetten. Zelf had ik in gedachten dit vandaag te doen, omdat mensen in het weekend waarschijnlijk meer op Funda zitten. De bezichtigen gaan we zelf doen en willen we dan volgende week vrijdag/zaterdag/zondag plannen. Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. het moment van op Funda zetten? Is dat inderdaad slim om vlak voor het weekend te doen?

• Rubbergrover1

Ik kan me alleen voorstellen dat je dit doet als je niet echt hoeft te verhuizen, maar wel open staat voor een 'gek' bod. Dus een keer vijf foto'tjes maken en een summiere omschrijving en dat op marktplaats zetten, zodat je in Google wordt gevonden als mensen het adres zoeken.

Dan nog lijkt het mij logischer om (ook) naar een makelaar te stappen voor de 'stille verkoop'. (Maar misschien hebben die mensen dat ook wel gedaan?)

• Rubbergrover1
Kevin89 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:43:
Wij hebben voor Huisportaal gekozen om onze woning te verkopen, en hebben nu ook alle documenten etc. gereed. Nu zijn wij aan het twijfelen aan het geschikte moment om de woning online te zetten. Zelf had ik in gedachten dit vandaag te doen, omdat mensen in het weekend waarschijnlijk meer op Funda zitten. De bezichtigen gaan we zelf doen en willen we dan volgende week vrijdag/zaterdag/zondag plannen. Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. het moment van op Funda zetten? Is dat inderdaad slim om vlak voor het weekend te doen?
Ik weet niet wanneer het op Funda komt als je nu aan Huisportaal aangeeft dat het op Funda moet, maar vaak doen ze dat volgens mij 's nachts. Zelf zou ik het er vrijdagochtend al op willen hebben staan, want er zijn volgens mij best veel mensen die op vrijdag in een verloren uurtje even Funda afstruinen, om te kijken of ze in het weekend nog ergens langs zullen rijden. (En in een niet-corona tijd: om bij een leuke vondst hierover even met collega's te sparren.)

• Scr33x0r
MaStar schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:29:
[...]

Gefeliciteerd met je verkoop. Dus iemand gaat nognbijna een jaar wachten :? Wat is daar de motivatie van,
Welke regio overigens ? 4 bezichtigingen klinkt weinig.
Nee :) Ze kiezen voor 1 november (2e optie, eerste optie was overbieden hehe).
Members only:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:07
Wat ik zie in de buurt (randstad) is dat de meeste woningen, en met name de knappe woningen, op vrijdag op Funda staan (dus donderdag geüpload worden).
Mensen kunnen dan in het weekend kijken, en maandag kan je beginnen met het inplannen van de bezichtigingen. Plant ook wat makkelijke als je een aantal tegelijk hebt, dan dat ze de meteen de volgende dagen de een na de ander belt om een afspraak te maken.

Heb je tuin van formaat, dan helpt mooi weer (vanaf maart), omdat mensen dan weer naar buiten willen.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

[...]

Even mezelf quoten voor als mensen nog eens zoeken in dit topic over uitstel.
Uitendelijk nog weer 2 dagen uitstel gegeven, en we hadden al kijkers gepland staan. (Zag er al tegenop dat we alles weer moest opruimen en schoonmaken) Maar de koper heeft de financiering rond gekregen :)

Inmiddels staan er 2 woningen in hetzelfde blok te koop (wel iets anders uitgevoerd) dus dat scheelt weer het beconcurreren van elkaar.

• Kevin89
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:47:
[...]

Ik weet niet wanneer het op Funda komt als je nu aan Huisportaal aangeeft dat het op Funda moet, maar vaak doen ze dat volgens mij 's nachts. Zelf zou ik het er vrijdagochtend al op willen hebben staan, want er zijn volgens mij best veel mensen die op vrijdag in een verloren uurtje even Funda afstruinen, om te kijken of ze in het weekend nog ergens langs zullen rijden. (En in een niet-corona tijd: om bij een leuke vondst hierover even met collega's te sparren.)
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:25:
[...]

Wat ik zie in de buurt (randstad) is dat de meeste woningen, en met name de knappe woningen, op vrijdag op Funda staan (dus donderdag geüpload worden).
Mensen kunnen dan in het weekend kijken, en maandag kan je beginnen met het inplannen van de bezichtigingen. Plant ook wat makkelijke als je een aantal tegelijk hebt, dan dat ze de meteen de volgende dagen de een na de ander belt om een afspraak te maken.

Heb je tuin van formaat, dan helpt mooi weer (vanaf maart), omdat mensen dan weer naar buiten willen.
Dank voor jullie input. Wij hopen dat als we vandaag de opdracht geven dat onze woning nog dit weekend online komt. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:25:
[...]

Is het een courante woning in een buurt waar vraag vele malen hoger is dan aanbod dan is het moment van plaatsen eigenlijk irrelevant. Er is zo weinig beschikbaar op de markt dat kopers het zich niet kunnen veroorloven om even over een reeks woningen heen te kijken.

Wat kopers doorgaans doen is alle nieuwe woningen op Funda bekijken die voldoen aan een vooraf ingestelde zoekopdracht. Als ze een dag missen dan bekijken ze simpelweg alles van de afgelopen twee dagen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA20AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
Persoonlijk geen ervaring mee, maar stond wel een stukje over in het blaadje van Vereniging Eigen Huis (onderwerp was verkopen zonder makelaar). Strekking van het verhaal was dat wel gebeurd maar de ervaring van iemand die het probeerde zij vooral dat het gros toch vooral op Funda kijkt voor huizen en dat hun woning in Amsterdam niet verkocht werd op deze wijze. Via Funda was het direct raak. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook net snel een huis zou kopen via marktplaats.

• remzor
Met betrekking tot de plaatsing op Funda: elke makelaar zal dan zijn eigen verhaal bij hebben volgens mij. Wellicht ook regio afhankelijk.

Twee van de drie makelaars bij ons gaven aan: plaatsen op maandag, zodat men ma t/m wo of do kan bellen voor een bezichtiging. Vervolgens twee dagdelen bezichtigen, bijvoorbeeld donderdag / vrijdag.
Eén makelaar gaf aan: plaatsing op vrijdag zaterdag, en vanaf maandag laten bellen voor een bezichtiging aan het einde van diezelfde week. Ook in bijvoorbeeld twee dagdelen.

• Jeoh
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:36

Jeoh

blaat

MaStar schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:32:
[...]

Geweldig. Wat is de prijscategorie ? (Dm mag ook) Kan je nagaan wat een vraag er nog is . :)
Tussen de 100 en 200k ;)

Inmiddels is de eerste ronde voorbij. Er was 1 flapdrop die onder de (lage) vraagprijs bood, daarna een hele groep die tussen de 5-10% boven de vraagprijs boden. De mensen die we gaan uitnodigen hebben 25-35% boven de vraagprijs geboden, vaak ook zonder voorbehoud en met levering zo snel mogelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

remzor schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:44:
Met betrekking tot de plaatsing op Funda: elke makelaar zal dan zijn eigen verhaal bij hebben volgens mij. Wellicht ook regio afhankelijk.

Twee van de drie makelaars bij ons gaven aan: plaatsen op maandag, zodat men ma t/m wo of do kan bellen voor een bezichtiging. Vervolgens twee dagdelen bezichtigen, bijvoorbeeld donderdag / vrijdag.
Eén makelaar gaf aan: plaatsing op vrijdag zaterdag, en vanaf maandag laten bellen voor een bezichtiging aan het einde van diezelfde week. Ook in bijvoorbeeld twee dagdelen.
Wat een aantal posts boven jou al werd genoemd; in de huidige (verkoper)markt maakt dat weinig uit. Mensen vinden je woning toch wel en maken toch wel een afspraak voor bezichtigen, of deze nu op maandag of op vrijdag online staat.

Wat wel killing kan zijn is een incomplete advertentie. Ik kom wel meer dan eens een woning tegen op Funda waar bijv. geen plattegrond bij zit of slechts 5 foto's. Een week later wordt dan alsnog de plattegrond en/of de foto's toegevoegd. In dat geval loop je het risico dat mensen de woning al bekeken hebben, er niet van gecharmeerd waren, en dus op een later tijdstip (wanneer wel alle informatie voorhanden is) de woning niet meer bekijken op Funda... waarom sommige makelaars dat doen is me een raadsel :? Wellicht totale lak aan en desinteresse richting de klant (verkoper) :X

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online
Harrie_ schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:14:
[...]

Wat een aantal posts boven jou al werd genoemd; in de huidige (verkoper)markt maakt dat weinig uit. Mensen vinden je woning toch wel en maken toch wel een afspraak voor bezichtigen, of deze nu op maandag of op vrijdag online staat.

Wat wel killing kan zijn is een incomplete advertentie. Ik kom wel meer dan eens een woning tegen op Funda waar bijv. geen plattegrond bij zit of slechts 5 foto's. Een week later wordt dan alsnog de plattegrond en/of de foto's toegevoegd. In dat geval loop je het risico dat mensen de woning al bekeken hebben, er niet van gecharmeerd waren, en dus op een later tijdstip (wanneer wel alle informatie voorhanden is) de woning niet meer bekijken op Funda... waarom sommige makelaars dat doen is me een raadsel :? Wellicht totale lak aan en desinteresse richting de klant (verkoper) :X
Toen ik hier een keer over belde was het omdat de verkoper wél zo snel mogelijk de advertentie online wilde hebben maar nog niet alles (foto's, brochure, plattegronden) af was.

Ik begrijp dat ook niet, je maakt maar 1x een 1e indruk.

Ons huis komt morgen op de foto en volgende week online. We zijn er een beetje in doorgeslagen. Huis is schoner en 'afgemaakter' in de laatste maand dan de 5jaar dat we hier gewoond hebben.

(Nu ik erover nadenk was eigenlijk geen één huis waar we bezichtigd hebben écht schoon.)

Inventaris

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

@chaoscontrol Ik begrijp dat ook niet zo goed vanuit de verkopende partij.

Nu heb ik eerder vandaag al iets geroepen over het feit dat we hier op Tweakers ook niet bepaald een afspiegeling zijn van de maatschappij; dat verklaart wellicht waarom jij (en ik, en wellicht anderen hier) er extra veel aandacht aan besteden dat de woning gewoon 100% op Funda terecht komt.

Ik verbaas me er tot op de dag van vandaag over dat er zoveel woningen op Funda staan waarvan de plattegrond niet klopt; dan ga je de woning bezichtigen en staat er opeens een deur waar op de plattegrond gewoon een kale muur staat, of andersom. :|

Toen ik mijn vorige woning verkocht heb ik de plattegrond 3x retour moeten sturen omdat er nog een raam ontbrak of de badkuip niet stond ingetekend. Ik begrijp werkelijk waar niet dat mensen hun woning gaan verkopen (à 3, 4, 5 ton), daar een makelaar vorstelijk voor betalen en er kennelijk niets om geven dat dat soort details niet kloppen (of daar zelf ook gewoon totaal niet naar om kijken). :?

• !null
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12:15
Hehe, dan eindelijk is het afgerond, door middel van het verlossende bericht dat de kopers de financiering rond hebben. Daar waren ze al ver mee, maar wat hebben we erop moeten wachten, door de drukte bij de hypotheekverstrekker. Ze hadden de drukste verstrekker, het duurde behoorlijk lang terwijl ze het heel snel ingeleverd hadden.

Resume: Rijtjeshuis in Amsterdam te koop gezet midden in Corona tijd (ik denk dat je nu alweer makkelijker verkoopt qua handelingen en mensen over de vloer).
We waren express voorbij de denkbeeldige prijsgrens gegaan waardoor we buiten zoekresultaten zijn gevallen, maar om te voorkomen dat je dan 60 man over de vloer moest hebben.
Op deze manier waren het 10 bezichtigingen, nog wel meer aanvragen maar niet iedereen reageerde.

Na een week verkocht voor heel klein beetje boven de vraagprijs. Want we hebben ook echt gevraagd wat we wilde hebben. Niet die onzin van een halve ton te weinig vragen en dan trots vertellen hoeveel % er overboden is. Prijs per m2 zit op wat het vlak voor Corona deed in de wijk, dus daarin goed terecht gekomen.

Dit was met digimakelaars.nl waar we heel erg tevreden over zijn.
Dus zelf de bezichtigingen gedaan. Want de courtage percentages van andere makelaars zorgde voor flinke bedragen bij dit soort vraagprijzen.

Grappige is dat ik, ondanks het vele geld wat het al moet kosten, er van overtuigd ben dat we het huis makkelijker hadden verkocht als er een aanbouw aan zat. Dat het dan nog 40 of 50K duurder was geweest had zich prima gered, want er waren mensen die het prima konden betalen (op basis van welke andere huizen ze bekeken met verdieping extra) maar alleen de woonkamer net iets te klein vonden.

Opvallend dat zowel de statistieken als bezichtingsaanvragen in het begin erg hoog liggen, erg veel actie, en daarna zo goed als niks meer. Maar dat is al vaker geschreven.
Het regende geen biedingen, dus daarom zijn we ook verder gegaan met het bod wat we hadden.
Ik ben er van overtuigd dat het nu alweer makkelijker gaat. Hij ging 2 maanden terug in de verkoop, in dat opzicht misschien net het dipje gepakt. Maar niet in prijs, wat verkochte prijs is gewoon goed.
En we wilden eventuele economische malaise niet afwachten.

Douche WTW - Zonneboiler - L/W warmtepomp - energieneutraal huis

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-07 23:04
Ons huis in de verkoop online gekomen afgelopen dinsdag (Utrecht stad). Makelaar belde al om 09.30uur dezelfde dag (!) om door te geven dat er al 16 kijkers zijn gepland... :o

Inmiddels zijn dat er zelfs 33 geworden... 8)7 _/-\o_

Die is volgende week wel verkocht gok ik :)

[Voor 5% gewijzigd door Sleehond op 12-06-2020 20:23]

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Harrie_ schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:16:
@chaoscontrol Ik begrijp dat ook niet zo goed vanuit de verkopende partij.

Nu heb ik eerder vandaag al iets geroepen over het feit dat we hier op Tweakers ook niet bepaald een afspiegeling zijn van de maatschappij; dat verklaart wellicht waarom jij (en ik, en wellicht anderen hier) er extra veel aandacht aan besteden dat de woning gewoon 100% op Funda terecht komt.

Ik verbaas me er tot op de dag van vandaag over dat er zoveel woningen op Funda staan waarvan de plattegrond niet klopt; dan ga je de woning bezichtigen en staat er opeens een deur waar op de plattegrond gewoon een kale muur staat, of andersom. :|

Toen ik mijn vorige woning verkocht heb ik de plattegrond 3x retour moeten sturen omdat er nog een raam ontbrak of de badkuip niet stond ingetekend. Ik begrijp werkelijk waar niet dat mensen hun woning gaan verkopen (à 3, 4, 5 ton), daar een makelaar vorstelijk voor betalen en er kennelijk niets om geven dat dat soort details niet kloppen (of daar zelf ook gewoon totaal niet naar om kijken). :?
Nou in deze markt is het net zoals je inruil auto, weg ermee, als er maar betaald wordt. Moet de opkoper maar goed onderzoek doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aschja
Weet iemand zit hoe je het een verkocht huis moet opleveren? En dan heb ik het niet over een goede schoonmaakbeurt en alles netjes achterlaten.

Maar bijv spullen die meegenomen worden die aan de muur of plafond gehangen. Een schilderij of bijv rookmelders.

Die laten gaatjes en/of pluggen achter. Moet dit allemaal dichtgesmeerd worden voor de overdracht?

• Kalentum
Ik heb bij de verkoop van onze woning gezorgd dat 'ie vrijdag online kwam. De makelaar had niet echt een voorkeur, mensen vinden de woning wel. Maar mijn idee was dit:

- Mensen vinden de woning vrijdag of zaterdag
- Ze pakken in het weekend de auto om erlangs te rijden. Eerste indruk krijgen. Omgeving bekijken.
- En dan bellen ze maandag de makelaar

En zo ging het. Wij woonden toen aan een erg rustig weggetje in het buitengebied dus extra verkeer valt op. We hebben echt behoorlijk wat langzaamrijdend en stilstaand verkeer gehad die dag. Zondag waren we zelf niet thuis en kregen we een app van de buurman dat er mensen in de tuin liepen en dat 'ie een oogje in het zeil zou houden. En uiteindelijk op de donderdag erna de hele dag bezichtigingen gehad.

PVoutput

• Kalentum
aschja schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:36:
Weet iemand zit hoe je het een verkocht huis moet opleveren? En dan heb ik het niet over een goede schoonmaakbeurt en alles netjes achterlaten.

Maar bijv spullen die meegenomen worden die aan de muur of plafond gehangen. Een schilderij of bijv rookmelders.

Die laten gaatjes en/of pluggen achter. Moet dit allemaal dichtgesmeerd worden voor de overdracht?
Ik vond van niet, mijn vrouw vond van wel. Dus is het deels gebeurd. In enkele gevallen kregen we de plug er niet mee uit en die hebben we niet gevuld. Volgens mij is er geen 'moeten'

PVoutput

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 05:09

Ja, ik heb onze woning in Nijmegen 15 jaar geleden via Marktplaats verkocht. Je bent op zoek naar die ene koper die graag jouw woning zou willen hebben. De kans dat dat snel lukt via MP is natuurlijk wel kleiner simpelweg omdat je veel minder exposure hebt dan via Funda/Jaap e.d. Ook een beetje mazzel hebben dus en natuurlijk helpt het als het een courante woning betreft. Mijn woning erna (die ikzelf wat minder courant vond) heb ik verkocht m.b.v. Makelaarsland. Achteraf zonde geld. Funda publicatie kan veel goedkoper en dienstverlening Makelaarsland zeer matig. Veel onervaren personeel. Volgende keer doe ik het weer gewoon helemaal zelf, waarschijnlijk weer gewoon met Marktplaats.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Enforcer
  • Niet online

Op zich logisch, en waarom niet ? Als verkopers er geen haast mee hebben en zich op die manier tussen de 1 en 1,5% courtage uitsparen (dat loopt al gauw richting de +5000 euros bij zo'n verkoopprijs) van de verkoopmakelaar door de verkoop in eigen beheer te doen dan zou ik dat eigenlijk ook zo doen. Via Facebook en/of Marktplaats krijg je als het veel gedeeld wordt best wel redelijk wat mond-op-mond reclame en je moet maar net diegene treffen die het wil kopen dus ja, goede zet en verkopers hadden kennelijk geen haast.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Nu online

Dat lijkt me op zich iets wat je met de kopers kan bespreken. Wellicht dat de kopers toch gaan verbouwen/stuc'en en meteen zeggen van "oh doe geen moeite". Dan scheelt je dat wel. Als het hen wel heel veel uitmaakt dan is het ook weer een kleine moeite natuurlijk.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 09:43
Bij die gaatjes is er geen goed of fout. Sommigen zullen het attent vinden als jij ze voor hun dicht smeert, maar bij de gemiddelde tweaker hier op het forum kun je maar beter niets doen: zelf kunnen ze het toch allemaal duizendmaal beter en niets wat jij doet is goed genoeg :)
Overigens: rookmelders laat je toch lekker zitten?!? (Ja, je kunt een hele discussie voeren over "nagelvast", "natrekking" en wat niet meer, maar eigenlijk vind ik dat dat nu typisch iets is wat "bij het huis hoort". Net zoals een werkende cv ofzo.)

• aschja
Carnoustie schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:10:
Bij die gaatjes is er geen goed of fout. Sommigen zullen het attent vinden als jij ze voor hun dicht smeert, maar bij de gemiddelde tweaker hier op het forum kun je maar beter niets doen: zelf kunnen ze het toch allemaal duizendmaal beter en niets wat jij doet is goed genoeg :)
Overigens: rookmelders laat je toch lekker zitten?!? (Ja, je kunt een hele discussie voeren over "nagelvast", "natrekking" en wat niet meer, maar eigenlijk vind ik dat dat nu typisch iets is wat "bij het huis hoort". Net zoals een werkende cv ofzo.)
Onze rookmelders zijn van Nest. Dat zijn geen €5 bij de Action dingen. 😂

• Grove den
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 12:37

Ik zou zeker niet te veel doen.
Stel je smeert de gaatjes dicht in de wand die zet net niet wilde gaan schilderen of ze wilde op de plek waar jij een schilderij had ook een schilderij.
Ik zou het of overleggen of niet doen.

Onze koper vroegen zelfs om de schroeven en haakjes te laten zitten zodat ze zelf dingen kon ophangen.

[Voor 7% gewijzigd door Grove den op 13-06-2020 18:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Enforcer schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:44:
[...]

Op zich logisch, en waarom niet ? Als verkopers er geen haast mee hebben en zich op die manier tussen de 1 en 1,5% courtage uitsparen (dat loopt al gauw richting de +5000 euros bij zo'n verkoopprijs) van de verkoopmakelaar door de verkoop in eigen beheer te doen dan zou ik dat eigenlijk ook zo doen. Via Facebook en/of Marktplaats krijg je als het veel gedeeld wordt best wel redelijk wat mond-op-mond reclame en je moet maar net diegene treffen die het wil kopen dus ja, goede zet en verkopers hadden kennelijk geen haast.
Afgelopen week zijn bij ons de foto's gemaakt. Donderdag of vrijdag gaat de woning in de verkoop, gewoon via de lokale makelaar. Maar wordt in het dorp wel regelmatig aangesproken wanneer het nu precies in de verkoop komt. Ach we hopen het beste.

• Joost1991
  • Registratie: december 2007
Hier hebben we ons huis ook verkocht!

Afgelopen maandag en dinsdag 17 bezichtigingen en aardig wat biedingen. Iedereen tot vrijdag gegeven om een bod te doen en hieruit hebben we het beste bod gekozen. Veel meer ontvangen dan de vraagprijs in eerste instantie! Erg blij mee, nu hopen dat de koper de financiering rond krijgt.

Macbook Pro 15" Late 2011 -  iPhone X Space Gray 256GB -  iPad Pro 11" Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07:29
Heb hier ook mijn appartement verkocht, echter de terugkoopconstructie tijd dat ik het gekocht had dus ook moeten laten terugkopen aan Brabant wonen.

[Voor 43% gewijzigd door DannyBevers op 15-06-2020 18:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reiziger88
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 08:24
Loopt de markt nog een beetje door? Mijn woning (prijs 319.500, 108 vierkante meter omgeving Rotterdam) gaat binnen 2 weken te koop. Ik krijg steeds meer het gevoel dat mensen voorzichtiger worden met name door berichten in het nieuws dat de prijzen gaan zakken. Begint nu toch wel spannend te worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Reiziger88 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:52:
Loopt de markt nog een beetje door? Mijn woning (prijs 319.500, 108 vierkante meter omgeving Rotterdam) gaat binnen 2 weken te koop. Ik krijg steeds meer het gevoel dat mensen voorzichtiger worden met name door berichten in het nieuws dat de prijzen gaan zakken. Begint nu toch wel spannend te worden.
Welke berichten refereer je naar? Ik zie alleen maar dat de markt op dit moment amper veranderd. Er is een te kort aan woningen, de rente blijft laag, dus mensen blijven kopen.

De berichten in dit topic doen ook niet anders voorkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrsRossi
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 30-06 23:03
Ik denk dat Reiziger88 doelt op de berichten in de media.

Als koper in de randstad heb ik de ervaring dat de gekte nog steeds aanwezig is (en dan heb ik het echt over afgelopen week). Dus gewoon in de verkoop zetten.

• MaStar
  • Nu online
Reiziger88 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:52:
Zelf dit soort woningen gaan in Utrecht nog binnen 14 dagen voor +350k weg:

https://www.funda.nl/koop...1894624-pc-borstraat-1-a/

• Jopie035
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 11:43
MaStar schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:13:
[...]

Zelf dit soort woningen gaan in Utrecht nog binnen 14 dagen voor +350k weg:

https://www.funda.nl/koop...1894624-pc-borstraat-1-a/
Wat een hoop weggegooide meters in dat huis...

• Shadow_Agent
Jopie035 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:04:
[...]

Wat een hoop weggegooide meters in dat huis...
hoop geld ook!
350 voor 85m2 met een "tuin" van wat si het 12m2? 😂.....

• Tsurany
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:17:
[...]
hoop geld ook!
350 voor 85m2 met een "tuin" van wat si het 12m2? 😂.....
Tja, op fietsafstand van de binnenstad dus dan loopt dat wel. Paar kilometer verderop krijg je een stuk meer voor je geld maar dan fiets je niet meer zo makkelijk de binnenstad in natuurlijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA20AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _Sjaak_
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 08-07 15:48
Hebben meer mensen hier de ervaring dat kopers de laatste tijd meer uitstel vragen? Ik heb 27 maart het huis onder voorbehoud verkocht, maar koper heeft om een week uitstel gevraagd. Mijn makelaar geeft ook aan dat de banken / hypotheekverstrekker langer bezig zijn.
Koper is ZZP-er en kon geen overbrengingshypotheek krijgen. Heeft haar woning als eerste onvoorwaardelijk moeten verkopen. Dat is allemaal gelukt :) Dus overdracht blijft gelukkig op 10 juli.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online
Als je in 2021 een energielabel aanvraagt moet er een energiedeskundige langskomen om je woning te controleren. Dit zou toch ook verplicht gesteld kunnen worden bij elk taxatierapport, dan loopt er al iemand rond met verstand van huizen en het zijn maar een paar extra checks. Straks betaal je zo'n 200 voor het energielabel, uitgevoerd door een "energiedeskundige". https://www.eigenhuis.nl/...uur-regel-het-daarom-nu#/

Sinds kort liggen er zonnepanelen op mijn dak, dus heb ik ook maar gelijk een nieuw (definitief) energielabel aangevraagd en nu blijkt dat er erkende deskundigen zijn die het gratis voor je registreren. Het is 10 jaar geldig en de meeste mensen verhuizen elke 10 jaar, dus zou ik het dit jaar nog even aanvragen.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Goede tip wel.
Wij hebben ons huis begin 2019 gekocht, daar zat een energielabel bij (lijkt mij, ga ik even nazoeken) dus ik zit tot 2029 wel goed.
Ga het voor de zekerheid wel even checken en desnoods nogmaals één aanvragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shadow_Agent
TwiSteD1 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:44:
Als je in 2021 een energielabel aanvraagt moet er een energiedeskundige langskomen om je woning te controleren. Dit zou toch ook verplicht gesteld kunnen worden bij elk taxatierapport, dan loopt er al iemand rond met verstand van huizen en het zijn maar een paar extra checks. Straks betaal je zo'n 200 voor het energielabel, uitgevoerd door een "energiedeskundige". https://www.eigenhuis.nl/...uur-regel-het-daarom-nu#/

Sinds kort liggen er zonnepanelen op mijn dak, dus heb ik ook maar gelijk een nieuw (definitief) energielabel aangevraagd en nu blijkt dat er erkende deskundigen zijn die het gratis voor je registreren. Het is 10 jaar geldig en de meeste mensen verhuizen elke 10 jaar, dus zou ik het dit jaar nog even aanvragen.
serieus? Wat een onzin dit |:( Zo moe kan ik hiervan worden. Het voegt inderdaad echt helemaal niets toe! de taxateur kan dit gewoon meenemen inderdaad in z'n taxatie. Goeie tip overigens voor een ieder die nog van plan is tot verkoop over te gaan binnen nu en 10 jaar

Overigens heb ik voor 1 euro een label aangevraagd al zag ik ook "deskundigen" voor 200, 400 euro tussen de opties staan. Schandalig is het, wat een geldklopperij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:30:
[...]

serieus? Wat een onzin dit |:( Zo moe kan ik hiervan worden. Het voegt inderdaad echt helemaal niets toe! de taxateur kan dit gewoon meenemen inderdaad in z'n taxatie. Goeie tip overigens voor een ieder die nog van plan is tot verkoop over te gaan binnen nu en 10 jaar

Overigens heb ik voor 1 euro een label aangevraagd al zag ik ook "deskundigen" voor 200, 400 euro tussen de opties staan. Schandalig is het, wat een geldklopperij
Het huidige energielabel stelt natuurlijk niks voor, praktisch gratis te krijgen zonder enige controle. Als een energielabel verplicht is dan moet het natuurlijk ergens op gebaseerd zijn. Alternatief is het volledig afschaffen.

Maar ik ben er wel een voorstander van, zeker in een kopersmarkt kan het energielabel een goede motivatie zijn om woningen nog voor de verkoop op te knappen.

• Kevin89
Onze woning staat online sinds eergisteren, spannend!

Tot nu toe nog maar 1 bezichtiging gepland, had toch verwacht dat dat sneller zou lopen eerlijk gezegd. Daarnaast nog wel 2 anderen die een bezichtiging hadden ingepland, maar een uur later lieten weten toch niet meer geïnteresseerd te zijn.. :?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinusz
Enforcer schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:28:
• 29/05/2020 - Uitstel ontvangen van 2 weken waarbij mondeling is aangegeven door de verkopend makelaar dat verkoper mogelijk een vergoeding zal vragen, ik heb hier niks op geantwoord danwel ingestemd.
Maar hier is het toch gewoon medegedeeld, dat je niks antwoord vind ik ook niet echt netjes, waarom zei je toen niet dat je daar niet aan zou meewerken?

Je kunt wel zeggen overmacht, maar de verkoper heeft ongevraagd extra lasten, hij zegt het ook prima te kunnen onderbouwen. Gewoon uit fatsoen die 500 euro lappen lijkt mij, ik vind het nog een schappelijk bedrag zelfs.

• Shadow_Agent
Tsurany schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:04:
[...]

Het huidige energielabel stelt natuurlijk niks voor, praktisch gratis te krijgen zonder enige controle. Als een energielabel verplicht is dan moet het natuurlijk ergens op gebaseerd zijn. Alternatief is het volledig afschaffen.

Maar ik ben er wel een voorstander van, zeker in een kopersmarkt kan het energielabel een goede motivatie zijn om woningen nog voor de verkoop op te knappen.
Vooral (als verkoper bekeken) naar mijn idee weggegooid geld. Stel je hebt een D label ,dan moet je weet ik veel hoeveel duizenden euro's investeren om er een C (of B als dat mogelijk is) van te maken. Ik vind dat eerder de taak van de koper: nieuwe woning, is nieuwe energiemaatregelen nemen. Ik snap wel dat dit ook niet zaligmakend is omdat koper dan kan zeggen "dat wordt mij te duur, laat maar zitten". Ik als verkoper zou iig weinig voelen om vlak voor verkoop nog HR++ glas te laten zetten of m'n spouwmuren te isoleren als ik de investering never nooit meer terug ga krijgen.

• Shadow_Agent
Martinusz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:43:
[...]

Maar hier is het toch gewoon medegedeeld, dat je niks antwoord vind ik ook niet echt netjes, waarom zei je toen niet dat je daar niet aan zou meewerken?

Je kunt wel zeggen overmacht, maar de verkoper heeft ongevraagd extra lasten, hij zegt het ook prima te kunnen onderbouwen. Gewoon uit fatsoen die 500 euro lappen lijkt mij, ik vind het nog een schappelijk bedrag zelfs.
Mee eens! Vreemd dat @Enforcer daarop überhaupt niet reageert richting makelaar! Dan krijg je dus sneller dit soort problemen. Had dan toen gezegd: "daar ga ik niet mee akkoord"
Ik zou er persoonlijk helemaal geen zin in hebben in dit soort geneuzel en lekker die 500 euro betalen om van het gedoe af te zijn.

Pagina: 1 ... 76 ... 80 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True