Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 70 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Voor verkoop je muren schilderen is weggegooid geld, tenzij ze geel van de rook zijn :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:16
Martinusz schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:38:
Voor verkoop je muren schilderen is weggegooid geld, tenzij ze geel van de rook zijn :+
Ik denk dat wij alleen de hal doen, die is wel erg gaar door alle fietsen die erin hebben gestaan. In de rest van het huis ga ik plekken waar zichtbare vegen etc op de muren zitten even afnemen met natte doekjes voor babies. Dat werkt bijzonder goed en laat geen glimmende plekken achter. Ik ben het wel met je eens dat volledig opnieuw schilderen niet veel zoden aan de dijk zet als het er nog enigszins ok uit ziet..

Weet iemand een goede hack om spleten tussen eikenhouten vloerdelen op te vullen en voor het zicht te verbergen?

[ Voor 4% gewijzigd door nel!s op 14-03-2020 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
Het is altijd moeilijk te zeggen welke investering het wel waard is en welke niet. Puur rationeel gezien zou het weinig moeten uitmaken, maar of iemand een huis koopt en hoeveel mensen willen betalen is uiteindelijk toch ook vooral een stuk gevoel. Een eerste indruk van, dit is mooi, hier zie ik mijzelf wel wonen. Ookal gaan ze 100% zeker zelf alle muren weer verven, als je binnenkomt in een huis met lelijke verf zorgt dat wellicht wel voor een slechte eerste indruk en minder enthousiasme om te kopen. Dan kan een likje verf zichzelf zo terug verdienen (zelfde geldt eigenlijk ook voor dingen zoals het huis netjes opruimen, goede foto's maken etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Niet mee eens. Als je een paar woningen bekijkt en je vindt ze allemaal even leuk, zullen velen kiezen voor het huis dat er het beste uitziet. Niet alleen verschil tussen net geverfd of 8 jaar terug voor het laatst, maar ook de kleur. Paars met oranje en groen met gouden stippen mag je supermooi vinden maar als de koper kan kiezen tussen jouw kleurrijke muur en een strakke witte muur, zullen de meesten kiezen voor de strakke witte muur. Er direct in kunnen is altijd fijner dan eerst moeten opknappen (tenzij je natuurlijk een hobby bob bent die lekker wil verven en zo...).
Als er nauwelijks concurrentie is qua woningen heeft het idd een stuk minder toegevoegde waarde, maar uiteindelijk zul je natuurlijk nooit weten of je je huis sneller had verkocht met een vers likje verf.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

nel!s schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:33:
We gaan ons huis verkopen, maar pas over een ruim een jaar. Dus er is nog even tijd om het even goed af te werken. We wonen in een huis uit 1900 in het centrum van Utrecht, je ziet hier kopers 10-20% overbieden op het moment, 100+ bezichtigingen in 2 dagen, etc...

Heeft iemand een goede tip voor zaken die je vrij gemakkelijk in orde kunt maken in een oud huis maar die de 'feel' van het huis sterk beinvloeden? Ik heb het volgende bedacht:

No brainers:
- buitendeur schilderen, is nu tamelijk gehavend omdat we vaak de fiets in de hal zetten 's nachts
- alle normale dingen zoals huis zo leeg mogelijk maken, geen speelgoed, licht beddengoed, bloemetjes etc vlak voor verkoop
Ligt aan het schilderwerk of het gewaardeerd wordt; is namelijk helemaal niet zo belangrijk. Maar als je er nog een jaar woont heb je daar zelf ook een jaar plezier van.
De normale dingen motiveert een goede fotograaf/stylist je toe. Je wilt mensen het huis laten zien, niet je spullen. Zie voor voorbeelden hoe het wel en hoe het niet moet Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2
Misschien wel goed om te doen:
- Eikenhouten vloer op begane grond is op een aantal punten gevuld; dat is los komen te zitten wegens krimp en op sommige plekken gaten. Tevens ziet de vloer er nogal geleefd uit. Het gaat om ongeveer 50m2. Heb nu een offerte liggen voor vullen + schuren + opnieuw kleuren voor EUR 1000. Is het de moeite?
- Boven de voordeur zit een lelijk stuk jaren 70 glas paneel, geel met willekeurige streepjes profiel/motief. 50x50cm groot. Misschien een mooi glas en lood paneel in laten zetten, mits dat kan voor minder dan EUr 200 via marktplaats?
- tuin flink opleuken met een nieuwe tuinset die mee gaat naar het nieuwe huis. Eventueel de tegels ontdoen van schimmel?

Tot slot zijn we ook benieuwd of iemand goede tips heeft voor makelaars en/of freelancers die bijzonder mooie foto's kunnen maken van je huis, hier in de regio? Ik denk dat dit misschien nog wel de meeste invloed heeft op de prijs, gezien mensen hier maar 15-30min rond zullen lopen en dan hun bod evalueren op grond van hun herinnering en de foto's op funda.

Dank! :)
Tuin ga je deze zomer plezier van hebben, zeker doen.

Vloer zou ik even afwegen: dat geld heb je veel plezier van, mits je daar niet het komende jaar dezelfde schade toebrengt.
Glas in lood zou ik overwegen, maar is geen meerwaarde, denk ik. (ik bedoel: de volgende neemt dat wel mee)

Voor elke verbetering geldt:
1. als ik hier nu 2500 euro instop, krijg ik dat terug?
2. Als ik dit pand voor 500.000 zou kopen - is het dan erg dat ik 2500 moet investeren in de genoemde zaken?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MisteRMeesteR schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:58:
@nel!s Ik zou niets aan de vloer laten doen als je binnen een jaar wilt gaan verhuizen. Als je tegen die tijd je meubeltjes oppakt zul je toch alweer kleurverschil zien met de delen waarop 'geleefd' wordt.

Hier gaat ons huis dit weekend online. Zeker spannende tijden gezien de ontwikkelingen van afgelopen 2 weken maar we zitten in de goede regio en hebben een keurig huis aan te bieden.

Nieuwe woning hebben we al wel gekocht met de overdracht in de zomervakantie (i.v.m. schoolvakantie van de kids) dus in een zekere zin móet het doorgaan maar hebben we ook wel weer *wat* tijd en is er tot op zeker hoogte geen haast bij.. :X

Toch zal ik opgelucht zijn als we de woning verkocht hebben tegen die tijd.
Onze woning staat sinds vandaag 1:00 op Funda, statistieken tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_JHsjKMITWEahnn6uKF7BqCHhY=/f/image/MBCGRwxW8PIAlpYNk6w5yO7h.jpg

:o

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:48
Vorige week is ons appartement verkocht zonder dat het op Funda heeft gestaan :D

De makelaar heeft wat projectontwikkelaars benaderd, die staan hier (Den Haag) te springen om topappartementen om op te knappen, verdieping+terras erop te plaatsen en voor het dubbele weer door te verkopen, dat gaat hier dus ook gebeuren. Was binnen een week weg voor 20k boven de taxatiewaarde.

Omdat het verkocht wordt aan een bedrijf en niet aan een particulier was het voorlopige koopcontract ook meteen het definitieve contract. De 3 dagen bedenktijd geldt niet voor bedrijven, en er was geen voorbehoud van financiering nodig.

Wij ons huis heel makkelijk verkocht en de makelaar heel makkelijk wat geld verdiend. En nu er met Corona mogelijk toch wat onzekerheid de markt in sluipt extra fijn dat het zo snel verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Scr33x0r schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:54:
Even een vraag, kan hier of in huizenmarkt topic.

We willen ons huis binnen nu en een jaar verkopen, zie ook eerdere posts van mij in dit topic. We twijfelen beetje of we het beter nu direct kunnen doen (bijv. ivm corana en beursen dalingen etc) of dat we "gewoon" wachten tot over 5-6 maanden. Ons nieuwe huis is namelijk pas over een jaar ongeveer klaar.

Wat is wijsheid?
Wij zitten in dezelfde boot en stellen het zo lang mogelijk uit. Structureel is er nog steeds sterke opwaartse druk: https://economie.rabobank...-stijgende-huizenprijzen/ . Dat gaat niet in een paar maanden veranderen, tenzij er een grote nieuwe eurocrisis komt en er veel mensen hun baan verliezen etc. Er is ook een scenario waar de ECB zegt 'whatever it takes' en hypotheek rentes nog verder omlaag gaan, vervolgens valt het allemaal erg mee met de corona schade, en de prijzen - na een paar maanden op gelijk niveau te zijn gebleven - krijgen een nieuwe groei stuip in de zomer/herfst.

Ik ben er momenteel niet helemaal gerust op dat beleidsmakers dit goed kunnen managen dus schat kans ~33% dat er een daling is van 5% over het komende jaar, 33% dat prijzen stabiel blijven, en 33% dat ze met >5% omhoog gaan. Dus wij kiezen voor het gemak van blijven zitten tot 3mnd voor verhuizing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
Structureel is er al iets veranderd, denk niet dat een maand oud rapport nu nog relevant is. Het staat haast wel vast dat Nederland maar ook de rest van de wereld in een recessie terecht gaat komen. Hele delen van de economie staan min of meer stil en dat zal langzaam maar zeker ook gaan doorwerken in de huizenmarkt als tijdelijke contracten niet meer verlegd gaan worden, mensen in de WW thuis komen te zitten, zzp'ers die nauwelijks meer opdrachten hebben etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nel!s
Die mening deel ik dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jopie035
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-07 10:51
Volgens mij gaat eerst de tijd tot verkoop omhoog (in Amsterdam is dit al even aan de gang hoorde ik), voordat de prijzen dalen. Dus als het aantal transacties daalt, het aanbod daardoor (tijdelijk) toeneemt, dan pas zullen de prijzen dalen...

Uiteindelijk is het kopen van een woning voor veel mensen niet anders dan een frietje in EuroDisney, je kan er van alles van vinden, maar uiteindelijk wil je toch iets eten (/moet je wonen). Voor een hoop mensen is er geen alternatief, als je niet een leverworst o.i.d. hebt meegesmokkeld in je broek, heb je gewoon honger na 2-3 uur in de rij staan voor de space mountain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saralie
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-07-2024
Camiel schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:12:
@steffeh Ik sluit me aan bij het meeste wat gezegd is. Ik heb zelf mijn foto's gemaakt (wel met een goede camera) en daarna alles via een online makelaar laten lopen. Persoonlijk was ik daar heel erg blij mee en als je toch al van plan was zelf bezichtigingen te doen dan is dit denk ik een logische stap. Zonder Funda hadden we de eerste 3 dagen 2 reacties. Toen het appartement op Funda kwam stond het aantal aanvragen binnen 3 dagen over de 30. Dat liep door tot 60 aanvragen ongeveer en 23 mensen zijn ook daadwerkelijk komen kijken. Verdere traject loopt nog, maar ik heb er vertrouwen in.
Met een online makelaar, bedoel je dan funda? Of heb je effectief nog iemand ingeschakeld nadat je de foto's zelf hebt gemaakt én terwijl je de rondleiding zelf moet doen? Want er blijft niet zo veel meer over om te doen voor de makelaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
saralie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:09:
[...]

Met een online makelaar, bedoel je dan funda? Of heb je effectief nog iemand ingeschakeld nadat je de foto's zelf hebt gemaakt én terwijl je de rondleiding zelf moet doen? Want er blijft niet zo veel meer over om te doen voor de makelaar..
Helaas mag je zelf geen woning op funda plaatsen, daarvoor moet een makelaar aangesloten zijn bij de nvm. Die kosten betaal je dan ook en ze dienen verder als vraagbaak. Bij mij hebben zij ook het koopcontract verzorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:56
Hoe gaan jullie makelaars om met bezichtigingen en corona?

Ik heb eerder op de dag een ietwat lastig telefoon gesprek gevoerd over dit probleem met mijn makelaar.

Deze week staan er 9 gepland - vandaag zijn er 2 geweest. Ik vermoed dat het spaak gaat lopen de komende dagen qua bezichtigingen.

[edit] Ik moet het even nuanceren, het afgelopen uur zijn er van de 8 die over waren 6 bevestigd om te komen kijken,

[ Voor 16% gewijzigd door ppeterr op 16-03-2020 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:23
ppeterr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:16:
Hoe gaan jullie makelaars om met bezichtigingen en corona?

Ik heb eerder op de dag een ietwat lastig telefoon gesprek gevoerd over dit probleem met mijn makelaar.

Deze week staan er 9 gepland - vandaag zijn er 2 geweest. Ik vermoed dat het spaak gaat lopen de komende dagen qua bezichtigingen.

[edit] Ik moet het even nuanceren, het afgelopen uur zijn er van de 8 die over waren 6 bevestigd om te komen kijken,
Bij ons staan morgen en overmorgen kijkmomenten gepland. Ben ook heel benieuwd naar de opkomst (hadden >10 aanmeldingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

On_E

Housemusic

4 van de 9 vandaag afgebeld, rest wel gekomen. A.s. woensdag nog 7 afspraken voor bezichtiging staan.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:52
Onze koper is helaas afgehaakt wegens de huidige onzekere tijden. Zonde, want ze hadden een erg mooi bod gedaan. Morgen zou er getekend worden.

De makelaar gaat nu weer terug naar de partij die ook had geboden (maar significant minder). Denk niet dat we er met hen uit gaan komen.

Waarschijnlijk kunnen we het circus der bezichtigingen weer opstarten, en hopen dat er net zo'n goede prijs uit komt.

Heel erg irritant.

[ Voor 0% gewijzigd door Malfunctions op 16-03-2020 21:44 . Reden: Typo ]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ons huis komt overmorgen op Funda. Geloof niet zoveel in verkoop eerlijk gezegd. In ieder geval niet komende maand. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:18
Niet de beste tijd voor verkoop inderdaad. Al snap ik ook niet dat als je er in de huidige huizenmarkt tussen bent gekomen als koper, je je vervolgens terugtrekt. Het is niet alsof er ineens 150.000 huizen bij zijn gekomen en het tekort is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pannencouque schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:49:
Niet de beste tijd voor verkoop inderdaad. Al snap ik ook niet dat als je er in de huidige huizenmarkt tussen bent gekomen als koper, je je vervolgens terugtrekt. Het is niet alsof er ineens 150.000 huizen bij zijn gekomen en het tekort is opgelost.
Wel is de kans aanwezig dat je je baan verliest of dat vakmannen niet voor je kunnen werken waardoor verhuizen en klussen lastiger wordt. Als het dan niet direct je droomhuis is snap ik wel dat je liever even wilt wachten.
En zelfs met huizentekort kan een goede crisis voor prijsverlaging zorgen, wellicht open ze daar op?

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 17-03-2020 08:21 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 19-09 15:17

Kju

VBO en NVM hebben opgeroepen om persoonlijk contact te vermijden en om bezichtigingen, taxaties en verkoopgesprekken uit te stellen tot na 6 april. Aangezien het er op lijkt dat 6 april nog aardig gerekt zal worden denk ik dat e.e.a. vanzelf weer op gang zal komen, mogelijk dan op een lager pitje dan normaal.

De meeste kantoren kunnen niet dicht, een aantal doen het wel of zijn beperkt open, het is heel verschillend.Langer dan een maandje gaan ze het niet volhouden, daarna gaat de rem er toch echt wel af. Ik denk dat je dan als verkoper in je eigen belang zelf ook e.e.a. zal moeten faciliteren, bijvoorbeeld door bij te staan bij bezichtigingen en (bijvoorbeeld) max 2 personen tegelijk begeleiden.

Feit is wel dat ik overal merk dat verkopers heel huiverig worden en dat vind ik eigenlijk een beetje onterecht.

Een beetje een goede makelaar kan in elke situatie wel tot een verkoop komen, denk je niet :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bWeF8CC.png

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:24
Kju schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:08:
VBO en NVM hebben opgeroepen om persoonlijk contact te vermijden en om bezichtigingen, taxaties en verkoopgesprekken uit te stellen tot na 6 april. Aangezien het er op lijkt dat 6 april nog aardig gerekt zal worden denk ik dat e.e.a. vanzelf weer op gang zal komen, mogelijk dan op een lager pitje dan normaal.

De meeste kantoren kunnen niet dicht, een aantal doen het wel of zijn beperkt open, het is heel verschillend.Langer dan een maandje gaan ze het niet volhouden, daarna gaat de rem er toch echt wel af. Ik denk dat je dan als verkoper in je eigen belang zelf ook e.e.a. zal moeten faciliteren, bijvoorbeeld door bij te staan bij bezichtigingen en (bijvoorbeeld) max 2 personen tegelijk begeleiden.

Feit is wel dat ik overal merk dat verkopers heel huiverig worden en dat vind ik eigenlijk een beetje onterecht.

Een beetje een goede makelaar kan in elke situatie wel tot een verkoop komen, denk je niet :+

[Afbeelding]
Hier spelen de makelaars er al op in door digitale rondleidingen te geven _/-\o_

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Tsurany schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:20:
[...]

Wel is de kans aanwezig dat je je baan verliest of dat vakmannen niet voor je kunnen werken waardoor verhuizen en klussen lastiger wordt. Als het dan niet direct je droomhuis is snap ik wel dat je liever even wilt wachten.
En zelfs met huizentekort kan een goede crisis voor prijsverlaging zorgen, wellicht open ze daar op?
Vooral dat. Onzekerheid qua werk, dus wacht toch maar even met het kopen van een andere woning, prijsdaling afwachten (gezien de crisis uit 2008 hoewel natuurlijk en andere oorzaak, niet onrealistisch dat huizen straks opeens 50k minder waard zijn). Ik zou als ik nu een huis zou willen kopen toch ook maar heel even wachten...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Crazy D schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Vooral dat. Onzekerheid qua werk, dus wacht toch maar even met het kopen van een andere woning, prijsdaling afwachten (gezien de crisis uit 2008 hoewel natuurlijk en andere oorzaak, niet onrealistisch dat huizen straks opeens 50k minder waard zijn). Ik zou als ik nu een huis zou willen kopen toch ook maar heel even wachten...
Ligt er natuurlijk aan wat voor contract je hebt. We kunnen toch wel stellen dat het merendeel hier gewoon een vaste aanstelling heeft zeker?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Wat is een vaste aanstelling waard als de ene na de andere onderneming omvalt en andere bedrijven sterk moeten inkrimpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

CryptoNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:34:
Ligt er natuurlijk aan wat voor contract je hebt. We kunnen toch wel stellen dat het merendeel hier gewoon een vaste aanstelling heeft zeker?
Heb je weinig aan als je werkgever omvalt omdat er geen werk is... De kok heeft ook een vast contract maar met een gesloten restaurant, dus geen omzet, is het de vraag hoe lang het restaurant kan blijven bestaan.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Crazy D schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:43:
[...]

Heb je weinig aan als je werkgever omvalt omdat er geen werk is... De kok heeft ook een vast contract maar met een gesloten restaurant, dus geen omzet, is het de vraag hoe lang het restaurant kan blijven bestaan.
Je hebt geen recht op UWV 2 jaar lang? We trappen allemaal in die massa hysterie merk ik. En ik denk dat de regering ook de ondernemers een helpende hand gaat toereiken. Dat zien we nu al in België gebeuren overigens. Die laten geen bedrijven omvallen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

CryptoNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:34:
[...]

Met 2 miljoen flexibele werknemers en ruim 1 miljoen zzp-ers (bron) heb je het toch over een aanzienlijke groep die geen vaste aanstelling heeft. Daar komt nog de groep bovenop die nu moet vrezen voor z'n (vaste) baan.
CryptoNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:45:
[...]

Je hebt geen recht op UWV 2 jaar lang?
Uhm, nee, niet iedereen automatisch :?
https://www.uwv.nl/partic...l/hoelang-recht-uitkering
Bovendien biedt dat ook geen zekerheid op een doorlopend salaris op hetzelfde niveau als je huidige
We trappen allemaal in die massa hysterie merk ik.
De meeste mensen die het nu nog massa hysterie blijven noemen, blijken vooral heel slecht geïnformeerd te zijn terwijl ze denken dat ze het allemaal wel weten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 17-03-2020 10:37 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CryptoNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:45:
[...]

Je hebt geen recht op UWV 2 jaar lang? We trappen allemaal in die massa hysterie merk ik. En ik denk dat de regering ook de ondernemers een helpende hand gaat toereiken. Dat zien we nu al in België gebeuren overigens. Die laten geen bedrijven omvallen.
Je was er niet bij in de laatste crisis merk ik. De WW is beperkt, slechts 70% van je laatstverdiende salaris. Dat betekent, zeker met een tophypotheek, dat er veel minder geld over blijft om te sparen en te investeren in het huis, een onzekerheid waar je niet graag in zit.

Juist de houding die jij nu hebt is waardoor velen in de laatste crisis in de problemen kwamen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:39
CryptoNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:11:
[...]

Hier spelen de makelaars er al op in door digitale rondleidingen te geven _/-\o_
Daar zijn toch de foto's, video's en 360 graden foto's voor?

Bij een bezichtiging wil ik kunnen voelen, ruiken, horen, elk hoekje kunnen zien zelf het tempo bepalen. En niet dat een makelaar zegt dit is de keuken waarop je op je schermpje vaag de keuken ziet wat je ook op de foto's hebt gezien er weer verder gaat. Daarnaast zullen ze ook niet (lang) stilstaan bij de mindere kanten van de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Tsurany schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Je was er niet bij in de laatste crisis merk ik. De WW is beperkt, slechts 70% van je laatstverdiende salaris. Dat betekent, zeker met een tophypotheek, dat er veel minder geld over blijft om te sparen en te investeren in het huis, een onzekerheid waar je niet graag in zit.

Juist de houding die jij nu hebt is waardoor velen in de laatste crisis in de problemen kwamen.
Mwa niet echt. Er blijft minder geld over om te sparen, dat is ook niet de bedoeling lijkt mij? Je kan je rekeningen betalen en eten, dat is prima als vangnet? Om daarnaast ook nog te sparen, daar is een WW niet echt voor bedoeld. Vorige crisis hebben wij ook meegemaakt zeker te weten, alleen maak ik mij niet snel druk. Komt als het komt en gaat als het gaat zullen we maar zeggen :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
HaNS1443 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Daar zijn toch de foto's, video's en 360 graden foto's voor?

Bij een bezichtiging wil ik kunnen voelen, ruiken, horen, elk hoekje kunnen zien zelf het tempo bepalen. En niet dat een makelaar zegt dit is de keuken waarop je op je schermpje vaag de keuken ziet wat je ook op de foto's hebt gezien er weer verder gaat. Daarnaast zullen ze ook niet (lang) stilstaan bij de mindere kanten van de woning.
Ruiken? :+ Jij bent toch niet zo'n gek die aan een muur gaat ruiken ofzo he :D Natuurlijk willen we allemaal de woning voelen, maar wat als dat niet kan? Moeten we ons schikken.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CryptoNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Mwa niet echt. Er blijft minder geld over om te sparen, dat is ook niet de bedoeling lijkt mij? Je kan je rekeningen betalen en eten, dat is prima als vangnet? Om daarnaast ook nog te sparen, daar is een WW niet echt voor bedoeld. Vorige crisis hebben wij ook meegemaakt zeker te weten, alleen maak ik mij niet snel druk. Komt als het komt en gaat als het gaat zullen we maar zeggen :)
Als je als twee verdieners beiden je baan verliest dan gaat er behoorlijk wat inkomen uit terwijl alle kosten door blijven gaan. Als je dan op het maximale van je leencapaciteit zit kan je dat zeker wel gaan merken.

Maar kennelijk heb je de vorige crisis enkel vanuit een luxe positie meegemaakt en niet om je heen gekeken. Zeker gemist hoeveel mensen in de problemen kwamen omdat ze hun hypotheek niet konden betalen en huizen met verlies moesten verkopen? Genoeg mensen die dat nog wel onthouden hebben en daarom in deze tijden wat terughoudend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Tsurany schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:58:
[...]

Als je als twee verdieners beiden je baan verliest dan gaat er behoorlijk wat inkomen uit terwijl alle kosten door blijven gaan. Als je dan op het maximale van je leencapaciteit zit kan je dat zeker wel gaan merken.

Maar kennelijk heb je de vorige crisis enkel vanuit een luxe positie meegemaakt en niet om je heen gekeken. Zeker gemist hoeveel mensen in de problemen kwamen omdat ze hun hypotheek niet konden betalen en huizen met verlies moesten verkopen? Genoeg mensen die dat nog wel onthouden hebben en daarom in deze tijden wat terughoudend zijn.
100% is dat vervelend, maar ons daar nu al druk over maken schiet niet echt op.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisbok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:43
Hier zitten we ook in een lastige situatie. Vorige week donderdag getekend voor een nieuwbouwwoning die naar verwachting Q2/Q3 volgend jaar wordt opgeleverd.

Gezien we al een oplossing hebben gevonden om tijdelijk te bivakkeren, willen wij ons eigen huis z.s.m. te koop zetten. Afgelopen vrijdag hebben ze al de foto's gemaakt en alles ligt bij de makelaar. Naar verwachting komt het huis eind deze week/begin volgende week officieel in de verkoop.

De onzekerheid die nu een beetje heerst is of het huis snel verkocht kan worden. In het ergste geval bij geen verkoop, kunnen wij gewoon prima blijven zitten waar we zitten tot aan oplevering nieuwe woning. Een andere optie is zelfs nog alles cancellen (bedenktijd t/m aanstaande donderdag) echter zouden we dit erg jammer vinden.

De woning die verkocht gaat worden betreft een kant en klare tussenwoning waar direct ingetrokken kan worden. Op dit moment staat hier bijna niets van te koop volgens de makelaar in deze regio.

Wat zouden jullie doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Dennisbok schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:10:
Hier zitten we ook in een lastige situatie. Vorige week donderdag getekend voor een nieuwbouwwoning die naar verwachting Q2/Q3 volgend jaar wordt opgeleverd.

Gezien we al een oplossing hebben gevonden om tijdelijk te bivakkeren, willen wij ons eigen huis z.s.m. te koop zetten. Afgelopen vrijdag hebben ze al de foto's gemaakt en alles ligt bij de makelaar. Naar verwachting komt het huis eind deze week/begin volgende week officieel in de verkoop.

De onzekerheid die nu een beetje heerst is of het huis snel verkocht kan worden. In het ergste geval bij geen verkoop, kunnen wij gewoon prima blijven zitten waar we zitten tot aan oplevering nieuwe woning. Een andere optie is zelfs nog alles cancellen (bedenktijd t/m aanstaande donderdag) echter zouden we dit erg jammer vinden.

De woning die verkocht gaat worden betreft een kant en klare tussenwoning waar direct ingetrokken kan worden. Op dit moment staat hier bijna niets van te koop volgens de makelaar in deze regio.

Wat zouden jullie doen? :P
Verhuren eventueel. Hypotheek is dan gedekt, geen dubbele lasten.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CryptoNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:11:
[...]

Verhuren eventueel. Hypotheek is dan gedekt, geen dubbele lasten.
Grote kans dat je voor verhuur een andere hypotheek nodig hebt.
Ik neem aan dat je een indicatief verkoopbedrag hebt? Zet het huis te koop en kijk of je in de buurt van dat bedrag komt. Lukt dat niet dan kan je altijd nog bepalen om het tijdelijk uit de verkoop te halen. Grote kans dat de Corona crisis zelf in een week of zes wel redelijk voorbij is, dan kan je altijd nog een nieuwe ronde starten.

Maar contacteer vooral je makelaar, hij weet of potentiële klanten nu afbellen of gewoon door gaan.
Kju schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:08:

[Afbeelding]
Waar gaan we dan opeens die goede makelaars vandaan halen?

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 17-03-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
CryptoNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:56:
[...]

Ruiken? :+ Jij bent toch niet zo'n gek die aan een muur gaat ruiken ofzo he :D Natuurlijk willen we allemaal de woning voelen, maar wat als dat niet kan? Moeten we ons schikken.
Ik druk mijn neus niet op elke muur nee, maar geur kan wel degelijk van belang zijn. Hangt er bijvoorbeeld een vieze geur kan het duiden op een onhygiënisch huis en dan kan je je afvragen hoe goed alles verzorgd is. Lekkages, schimmels en problemen met het riool zijn mogelijk waar te nemen aan de hand van de geur. Als je een sterke verf of terpentine geur ruikt vraag je je ook of wat af of er wat geprobeerd is te verdoezelen.

Wat als dat niet kan? Ik denk dat vrij veel mensen zullen afhaken als het tijdelijk niet mogelijk is. Maar nood breekt wet, en zelfs voor de coronacrisis kochten mensen een woning zonder (fysieke) bezichtiging. Ik verwacht echter niet dat dat regel gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Tsurany schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Grote kans dat je voor verhuur een andere hypotheek nodig hebt.

[...]

Ik neem aan dat je een indicatief verkoopbedrag hebt? Zet het huis te koop en kijk of je in de buurt van dat bedrag komt. Lukt dat niet dan kan je altijd nog bepalen om het tijdelijk uit de verkoop te halen. Grote kans dat de Corona crisis zelf in een week of zes wel redelijk voorbij is, dan kan je altijd nog een nieuwe ronde starten.

Maar contacteer vooral je makelaar, hij weet of potentiële klanten nu afbellen of gewoon door gaan.

[...]

Andere hypotheek zou kunnen, maarja wat is wijs he. Dubbele lasten of hypotheek omzetten en verhuren.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CryptoNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:21:
[...]

Andere hypotheek zou kunnen, maarja wat is wijs he. Dubbele lasten of hypotheek omzetten en verhuren.
Een verhuurhypotheek gaat gepaard met hogere rente en vaak een veel hogere eigen inleg. Soms tot 70% van de marktwaarde, soms tot 75% van de marktwaarde in verhuurde staat. Daarnaast komt er ook nog een aardig financieel risico bij kijken, de vraag is of dat opweegt tegen een korte tijd dubbele lasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Tsurany schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:23:
[...]

Een verhuurhypotheek gaat gepaard met hogere rente en vaak een veel hogere eigen inleg. Soms tot 70% van de marktwaarde, soms tot 75% van de marktwaarde in verhuurde staat. Daarnaast komt er ook nog een aardig financieel risico bij kijken, de vraag is of dat opweegt tegen een korte tijd dubbele lasten.
I know. Daarom zeg ik ook wat is wijs. Zijn die dubbele lasten kort? Koffiedik kijken, alhoewel ik er nu wel vanuit ga dat hij het snel kan verkopen uiteraard, maar zeker weten doen we het nooit natuurlijk.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:55

Barrycade

Through the...

Ben benieuwd hoeveel mensen nu in het bootje durven te springen.

Als je de hoofdprijs wil vangen -wat je waarschijnlijk wel nodig hebt om je nieuwbouwhuis te kunnen betalen die nog op oude pré corona prijzen gebaseerd is.
Zal het wellicht lastig worden.

Denk dat veel mensen even afwachten wat de markt gaat doen. Ik zelf denk dat de we weer een diepe crisis induiken. Dus als je geld achter de hand hebt is het wellicht wachten en laag kopen.

Beetje afhankelijk hoe het gaat lopen, maar ik denk dat er veel mensen thuis op de bank belanden aan het staatsinfuus. Die mensen die nu 3 weken op de bank zitten zullen wellicht wel kijken, maar niet kopen.

Denk dat banken niet te springen staan om mensen die nu al 3 weken thuis gaan zitten wegens geen werk bij de baas het maximale gaan lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Barrycade schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:30:
Ben benieuwd hoeveel mensen nu in het bootje durven te springen.

Als je de hoofdprijs wil vangen -wat je waarschijnlijk wel nodig hebt om je nieuwbouwhuis te kunnen betalen die nog op oude pré corona prijzen gebaseerd is.
Zal het wellicht lastig worden.

Denk dat veel mensen even afwachten wat de markt gaat doen. Ik zelf denk dat de we weer een diepe crisis induiken. Dus als je geld achter de hand hebt is het wellicht wachten en laag kopen.

Beetje afhankelijk hoe het gaat lopen, maar ik denk dat er veel mensen thuis op de bank belanden aan het staatsinfuus. Die mensen die nu 3 weken op de bank zitten zullen wellicht wel kijken, maar niet kopen.

Denk dat banken niet te springen staan om mensen die nu al 3 weken thuis gaan zitten wegens geen werk bij de baas het maximale gaan lenen.
Aan de andere kant; Stel dat iedereen zo denkt, dan betaal je straks misschien nog wel MEER als dat je nu een huis zou kopen ;) Immers iedereen wil wachten.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Ik denk dat het wel mee zal vallen.. Uiteindelijk is er een woningtekort, worden er te weinig woningen bijgebouwd en het zal dus altijd een vraag/aanbod ding zijn.

Hoe het tot een paar weken geleden ging was wel heel gek, 20 bezichtigingen op een dag etc. Als dat er "post-corona" 10 worden dan heb je nog steeds zat animo.

Het zal vast iets inkakken, maar of het in een keer een duik gaat nemen zoals eind 2008..

Het is ergens ook wel "wishful" thinking, wij hebben besloten om toch ons huis binnenkort te koop te zetten en niet pas in september, ondanks dat ons nieuwbouwhuis pas in februari volgend jaar klaar is. Dan maar tijdelijk ergens wonen. We willen toch iets van zekerheid inderdaad. Maar goed, het kan ook straks weer door stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
Dat woningtekort was er natuurlijk in 2010-2013 in Nederland ook al. Alleen is er net als toen een grote kans dat een deel van de potentiële kopers weg zal vallen uit de markt. Sommige mensen zullen gewoon vanwege een gebrek aan zekerheid het kopen uit willen stellen, andere mensen zullen het gewoon niet meer kunnen (contract niet verlengd, ontslag, minder omzet als zzp'er etc). Er zullen natuurlijk nog net zoveel mensen ergens willen wonen, en er zullen nog net zoveel huizen zijn, maar is onrealistisch om te verwachten dat daarom de prijzen stabiel zullen blijven. Prijzen werden gezet door de marginale koper en verkoper, dus zelfs het wegvallen van maar een heel klein deel van de kopers kan in theorie grote impact hebben op de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:15
Scr33x0r schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:41:
Ik denk dat het wel mee zal vallen.. Uiteindelijk is er een woningtekort, worden er te weinig woningen bijgebouwd en het zal dus altijd een vraag/aanbod ding zijn.

Hoe het tot een paar weken geleden ging was wel heel gek, 20 bezichtigingen op een dag etc. Als dat er "post-corona" 10 worden dan heb je nog steeds zat animo.

Het zal vast iets inkakken, maar of het in een keer een duik gaat nemen zoals eind 2008..

Het is ergens ook wel "wishful" thinking, wij hebben besloten om toch ons huis binnenkort te koop te zetten en niet pas in september, ondanks dat ons nieuwbouwhuis pas in februari volgend jaar klaar is. Dan maar tijdelijk ergens wonen. We willen toch iets van zekerheid inderdaad. Maar goed, het kan ook straks weer door stijgen.
De vergelijking met 2008 kun je niet trekken. Toen was de financiële markt door en door verrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Sunri5e schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:55:
[...]

De vergelijking met 2008 kun je niet trekken. Toen was de financiële markt door en door verrot.
Precies ook de reden waarom ik denk dat het nu minder hard gaat lopen.. Rentes waren toen super hoog, banken vielen om.. Nu is er een virus, bedrijven gaan ongetwijfeld sneuvelen, maar het zal denk ik, niet zo hard lopen als in 2008..

https://www.rtlz.nl/life/...jzen-woningmarkt-covid-19

Hier zeggen ze ook dat het best een omschakeling zou zijn van +5-6% naar -2%. En zelfs die -2% vind ik prima, zolang het maar niet -10% wordt.

En als de ECB de rentes gewoon laag houden dan komt het vast redelijk goed..

[ Voor 5% gewijzigd door Scr33x0r op 17-03-2020 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb de volgende deal gemaakt:

De makelaar van de verkopende partij, heeft nu tot eind april de tijd om ons huis te verkopen. Indien dat lukt, kopen wij het huis aan, zodra het voorbehoud verlopen is.

Mocht het niet lukken, halen we ons huis van de markt, even goede vrienden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:37

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Scr33x0r schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:57:
[...]

Precies ook de reden waarom ik denk dat het nu minder hard gaat lopen.. Rentes waren toen super hoog, banken vielen om.. Nu is er een virus, bedrijven gaan ongetwijfeld sneuvelen, maar het zal denk ik, niet zo hard lopen als in 2008..

https://www.rtlz.nl/life/...jzen-woningmarkt-covid-19

Hier zeggen ze ook dat het best een omschakeling zou zijn van +5-6% naar -2%. En zelfs die -2% vind ik prima, zolang het maar niet -10% wordt.

En als de ECB de rentes gewoon laag houden dan komt het vast redelijk goed..
De impact op de economie is gigantisch en moet je niet onderschatten, de impact die wij nu zien is een topje van de ijsberg. Ik vraag mij af hoe de economie gekickstart moet gaan worden als corona achter de rug is. Het kan hard gaan als bedrijven omvallen en er massaontslagen vallen.

Ik heb zou het niet aandurven, mijn stelling is dat je risico's vooral moet nemen als je die kan lijden. Als je een risico niet kan lijden waarom zou je het dan willen nemen? Je wilt niet weten wat je mogelijk op je hals haalt in deze onzekere tijden. Is dat het waard?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Nahjah ik kan moeilijk terug he :) Nieuwbouw huis is gekocht, nu het huidige huis nog verkopen.. Maar laten we wel wezen zodra iedereen of corona heeft of het ergste voorbij is gaat het vanzelf wel weer lopen. Reisindustrie ligt nu op zijn gat, maar iedereen gaat dan straks in een keer zijn vakantie weer boeken, want er is toch behoefte aan. Nahjah we kunnen allemaal koffiedik kijken, uiteindelijk gaan we het wel zien..

Maak ik me zorgen? Een beetje, maar ons huidige huis zal vast niet van 310-320k in eens zakken naar 280k. En zelfs dan, ook dat kunnen we wel opvangen, maar het is niet heel relaxt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

CryptoNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:02:
100% is dat vervelend, maar ons daar nu al druk over maken schiet niet echt op.
Druk maken niet, rekening houden wel. Druk maken doe je echteraf, als het te laat is. En je een hypotheek hebt die je samen prima kon betalen, maar met een WW toch wel erg krap wordt. En om te voorkomen dat je je dan druk moet maken, doe je nu even geen al te domme dingen :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Ik heb net even mijn makelaar gebeld of de 12 geplande bezichtigingen deze week wel doorgingen. Hij gaf aan dat ze voorlopig nog allemaal doorgaan. Wel zijn er enkele maatregelen getroffen (vanuit NVM).

- Geen dubbele blokken meer (dus maar 1 koppel per keer bezichtigen)
- Mensen die ziek(ig) zijn worden niet binnen gelaten
- Iedereen wast de handen bij binnenkomst wonen
- Gepaste afstand houden tussen bezichtiger en makelaar

Ook gaf hij aan dat ze vanuit het NVM te horen hadden gekregen dat er op dit moment een stop is gezet op het plaatsen van nieuwe huizen op de markt. Benieuwd wat hiervan de gevolgen zullen zijn.

Ik hou mijn fingers crossed dat ik de verkoop van mijn appartement snel kan afronden en dat er deze week geen verdere maatregelen getroffen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Ook gaf hij aan dat ze vanuit het NVM te horen hadden gekregen dat er op dit moment een stop is gezet op het plaatsen van nieuwe huizen op de markt. Benieuwd wat hiervan de gevolgen zullen zijn.
Uh, bewust marktverstoring? Lijkt me geen goed plan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wimo. schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:00:
[...]

Uh, bewust marktverstoring? Lijkt me geen goed plan...
Ik denk dat dit een Corona-maatregel is. Niet zozeer een markt-interventie, zoals afkoelperiode op de beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Dat deel had ik al begrepen. Maar wat is het doel? Mogen makelaars geen rondleidingen meer geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Wimo. schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:04:
Dat deel had ik al begrepen. Maar wat is het doel? Mogen makelaars geen rondleidingen meer geven?
Als familiebezoek al wordt afgeraden, dan lijkt mij bezoek van een dozijn wildvreemden al helemaal not-done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Ik weet zelf ook niet zo goed wat hier het doel van is. Begin nu langzaam aan mezelf te twijfelen of ik heb wel goed heb gehoord haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 15:49
Gisteren en vandaag zijn bij mij de bezichtigingen gewoon doorgegaan. Ze zijn van een open uurtje naar 15 minuten per 2 geïnteresseerden gegaan en die dan strak tegen elkaar plannen, zodat ze in 1,5 uur ook iedereen gehad hebben.

Vooralsnog zijn van de 17 personen er 11 gekomen voor een bezichtiging, wat vrij normaal is voor mijn appartement en de verwachtte 30%-50% onfatsoenlijke mensen die zich wel inschrijven maar nooit komen en ook niet afbellen. De 11 mensen waren het een mix van ouderen, startende koppeltjes, expats en alles er tussenin. Dus ik maak me nog niet zo'n zorgen dat het niet verkocht wordt voor de prijs die we verwachten.

Ik stoor me vooral aan de onfatsoenlijke mensen die je blijkbaar altijd kunt verwachten... hebben mijn ouders me toch iets anders bijgebracht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Je kan er niet omheen, maar er gebeurd nogal wat met corona. Dat het met een week of 6 wel over is? Never nooit niet. Daarvoor moet er eerst immuniteit opgebouwd worden binnen het hele land.
Mijn appartement is verkocht, kookcontract getekend. Maar de financiering is nog niet rond, dus dat is wel heel erg spannend. Ik ga er even vanuit dat het gaat lukken, maar er is geen nood als we er zouden moeten blijven wonen. De vraag is dan alleen: hoe lang. Want hier gaan de prijzen in mijn ogen best wel een flinke tik van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:37

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Scr33x0r schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:12:
Nahjah ik kan moeilijk terug he :) Nieuwbouw huis is gekocht, nu het huidige huis nog verkopen.. Maar laten we wel wezen zodra iedereen of corona heeft of het ergste voorbij is gaat het vanzelf wel weer lopen. Reisindustrie ligt nu op zijn gat, maar iedereen gaat dan straks in een keer zijn vakantie weer boeken, want er is toch behoefte aan. Nahjah we kunnen allemaal koffiedik kijken, uiteindelijk gaan we het wel zien..

Maak ik me zorgen? Een beetje, maar ons huidige huis zal vast niet van 310-320k in eens zakken naar 280k. En zelfs dan, ook dat kunnen we wel opvangen, maar het is niet heel relaxt :)
In jouw situatie zou ik de hut te kopen zetten voor een (iets te) lage bieden vanaf prijs en vervolgens de markt zijn werk laten doen.

Z.s.m. verkopen voordat alles echt tot stilstand komt.

Maar dit ben ik, belangrijkste is dat jij doet wat voor jezelf goed voelt. Wij zijn 6 maanden geleden verhuist waarbij de riante spaarbuffer aardig is ingeslonken, voelt toch niet helemaal comfortabel.

[ Voor 12% gewijzigd door revolution-nl op 17-03-2020 15:56 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:47
wat een onzin. Er is nog steeds grote schaarste, en door corona gaat niet 10+% van de bevolking dood of zo. Huizenprijzen zullen echt niet meteen instorten of zo hoor

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Bockelaar schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:53:
wat een onzin. Er is nog steeds grote schaarste, en door corona gaat niet 10+% van de bevolking dood of zo. Huizenprijzen zullen echt niet meteen instorten of zo hoor
Dat hoor ik hier vaker, maar het gaat niet alleen om schaarste. Het belangrijkste is vertrouwen en wil om te kopen en die laatste 2 zijn als sneeuw voor de zon aan het verdwijnen. Mooi dat de woningen schaars zijn, maar als nu niemand wil kopen dan zakken de prijzen alsnog. Als je 2 woningen hebt zal je toch echt 1 van die 2 afmoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKP32
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-09 22:28
Gijsje22 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:08:
[...]

Dat hoor ik hier vaker, maar het gaat niet alleen om schaarste. Het belangrijkste is vertrouwen en wil om te kopen en die laatste 2 zijn als sneeuw voor de zon aan het verdwijnen. Mooi dat de woningen schaars zijn, maar als nu niemand wil kopen dan zakken de prijzen alsnog. Als je 2 woningen hebt zal je toch echt 1 van die 2 afmoeten.
Er moet nog heel wat gebeuren willen we van de huidige situatie (waarbij woningen al verkocht worden voordat ze op Funda komen en mensen massaal overbieden) naar een situatie gaan waarbij de vraag geheel wegvalt. Zelfs bij minder consumentenvertrouwen en een toerisme-/retail-/evenementensector die instort zal er nog steeds een grote groep overblijven dat op zoek is naar een huis, en het aanbod blijft laag.

Ik gok wel dat de huidige gekte mbt overbieden definitief voorbij is, huizen zullen wellicht ook wat langer te koop gaan staan waardoor de verkopende partij wellicht met een lager bod al genoegen gaat nemen, maar feit blijft dat er een woningschaarste is en die de komende jaren niet gaat verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

[...]

Klopt voor een tijdelijke groep nu. De toekomstige kopers zullen het voorbehoud van eigen woning weer introduceren als ze slim zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
Vandaag stond een bezichtigingsmoment gepland. 6-7 aanmeldingen, uiteindelijk zijn er 5 mensen langsgeweest. Allen waren volgens de makelaar geinteresseerde/serieuze kandidaten.
Morgen 2e kijkmoment en dan voor vrijdagmiddag hebben ze de mogelijkheid om een voorstel te doen.
Ben benieuwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 02:23
Pff, afgelopen donderdag hebben we een kijkdag behad in onze woning voor 13 geïnteresseerden. Mochten tot maandag een bod inbrengen. 3 hebben geboden.

Door ons geaccepteerde bod is uiteindelijk bijna 9% boven de vraagprijs, zonder bouwtechnische keuring en zonder voorbehoud van financiering. Niet verwacht en erg blij dat dit mooi op tijd gelukt is (als in, voor potentiële corona ellende), als alles goed gaat vanaf nu natuurlijk.

We gaan emigreren dus hoeven niks terug te kopen. De totale overwaarde die we in onze zak steken is echt bizar te noemen, dat krijgen we niet gauw bij elkaar gewerkt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:56
@koendio Beetje zoals het hier ook verloopt. Vrijdag inschrijving dag.

Spannend toch, sodeju!

@Verwijderd Fantastisch!!!!!!!

[ Voor 16% gewijzigd door ppeterr op 17-03-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
The Realone schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:22:
Pff, afgelopen donderdag hebben we een kijkdag behad in onze woning voor 13 geïnteresseerden. Mochten tot maandag een bod inbrengen. 3 hebben geboden.

Door ons geaccepteerde bod is uiteindelijk bijna 9% boven de vraagprijs, zonder bouwtechnische keuring en zonder voorbehoud van financiering. Niet verwacht en erg blij dat dit mooi op tijd gelukt is (als in, voor potentiële corona ellende), als alles goed gaat vanaf nu natuurlijk.
Die zijn niet bang voor de corona ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 02:23
ppeterr schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:23:

@Verwijderd Fantastisch!!!!!!!
Thnx, kun je wel zeggen ja :)
SvMp schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:43:
[...]

Die zijn niet bang voor de corona ellende.
Tja, voor veel mensen is er geen ellende. Koper financiert (deels?) mijn huis met de verkoop van hun huidige. Zonder voorbehoud van financiering zegt mij dat het geld er zo is. Dat kan de pleuris wel uitbreken, maar daar heb je dan toch weinig last van lijkt me? Wat er ook gebeurt, die huizenprijzen stijgen uiteindelijk vanzelf weer als ze nu zouden kelderen.

Daarnaast staat er weinig te koop in de prijsklasse onder 300k in ons dorp, dus als je hier echt wil wonen moet je ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 21:47
[...]

de schaarste wordt niet minder: mensen gaan nog minder hun huis verkopen, dus het aanbod daalt nog dramatischer. er blijven mensen huizen zoeken: starters, expats enz.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Laatst online: 10-09 13:41
Zaterdag ons huis te koop gezet! Zit nu lekker de funda stats te refreshen. Van zaterdag 1700x de advertentie bekeken tot 200x vandaag :)

Inmiddels 8 bezichtigingen gepland, maar toch ook een aantal mensen die afhaken ivm de corona onzekerheid.

Het gaat om een eengezinswoning van 330k in populaire wijk, dus hopelijk telt dat meer mee dan dat virus.

Spannende tijd!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jopie035
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-07 10:51
SouLmaN schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:02:
Zaterdag ons huis te koop gezet! Zit nu lekker de funda stats te refreshen. Van zaterdag 1700x de advertentie bekeken tot 200x vandaag :)
Waarom zou je zo vaak je eigen advertentie bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Laatst online: 10-09 13:41
Jopie035 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:02:
[...]

Waarom zou je zo vaak je eigen advertentie bekijken?
Oh, zo kan je het ook lezen idd :D Dat doe ik niet, ik bekijk de stats pagina op funda. Dat is de pagina waar je kan zien hoevaak je funda advertentie is gevonden en bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 19-09 15:17

Kju

Tsurany schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Ik zit gewoon hier in Den Haag hoor :)

PSN: Kjujay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
vandaag kijkmoment 2 gehad. Hoewel de makelaar 2-4 mensen had verwacht, zijn er totaal 5 gekomen, ook weer allen geinteresseerd/serieus. Daarnaast stond er 1 uur voor het kijkmoment een aankoopmakelaar met een compleet gezin op de stoep. Hij had de mail waarin werd medegedeeld dat de bezichtiging was omgezet naar een kijkmoment niet goed in zijn agenda gezet....

Totaal op 2 dagen dus 11 mensen, waarvan er 3 met een aankoopmakelaar. (en 2 hadden een aankoopmakelaar achter de hand).
Ben tot nu toe dan ook best tevreden over de interesse. Vrijdag horen we hopelijk wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Dat is lekker. Nu op het randje van de markt verkopen klinkt wel heel interessant hoor. Kan zomaar zijn dat de hele boel instort binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Pannencouque schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:31:
Dat is lekker. Nu op het randje van de markt verkopen klinkt wel heel interessant hoor. Kan zomaar zijn dat de hele boel instort binnenkort.
En dan in een doos gaan wonen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
la_fusion schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:16:
[...]

En dan in een doos gaan wonen of zo?
Huren. Of als je al iets gekocht hebt, ook prima.

Wij zitten nu in de spagaat dat we bezig zijn met nieuwbouw, maar de oude woning nog een tijdje moeten aanhouden. De vraag is heel erg of we dat risico willen doorzetten: mogelijk verdampt de overwaarde, maar betalen we wel de hoofdprijs voor de nieuwe woning. Dat gaat niet meer helemaal passen. Al helemaal niet met baanonzekerheid erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

En dan hopen dat je iets kunt huren?... Je moet toch ergens wonen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

Vandaag de foto's en tekst van het huis ontvangen. De foto's zijn erg mooi geworden.
A.s. vrijdag hebben we een bezichtiging van een woning waarvan ik vermoed dat het hem gaat worden.

Nu beginnen ik echter wel te twijfelen, i.v.m. Corona, of het wel een goed moment is om een huis te verkopen.
Ik houdt er alvast rekening mee dat we toch minder gaan ontvangen voor onze woning.

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

@Thrilseeka als ik zo de berichten lees maken iets minder mensen een kijkafspraak. Maar er is nog altijd een woningtekort wat niet zomaar ingehaald is. Dus je kunt beter nu verkopen dan over 2 maanden denk ik zo. Het aantal kijkers zal wellicht wat lager zijn. De hypotheekrente gaat mogelijk ook weer stijgen, en zelfstandigen die een daling van inkomen hebben of in het vooruitzicht zien.

Er zullen er vast mensen "bang" zijn. Maar dat zijn ook de mensen die 8 pakken pleepapier hamsteren en nu de supermarkt niet meer in durven omdat er andere mensen lopen die misschien niezen. Soms moet je een risicootje nemen. Anders vis je achter het net. Als je een huis graag wilt, dan ga je er toch wel kijken? Mensen hebben nu juist de tijd omdat ze niet op kantoor zitten.

Dinsdag de fotograaf langs gehad. Die plakte meteen een bord op het raam. Belde vanmiddag de makelaar: Dat was nog niet helemaal de bedoeling, bord mag er volgens NVM pas op als hij op Funda staat. Euh okee...
Dat zal ergens volgende week zijn. Had gehoopt nog voor het weekend.

[ Voor 22% gewijzigd door _ferry_ op 19-03-2020 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
_ferry_ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:42:
@Thrilseeka als ik zo de berichten lees maken iets minder mensen een kijkafspraak. Maar er is nog altijd een woningtekort wat niet zomaar ingehaald is. Dus je kunt beter nu verkopen dan over 2 maanden denk ik zo. Het aantal kijkers zal wellicht wat lager zijn. De hypotheekrente gaat mogelijk ook weer stijgen, en zelfstandigen die een daling van inkomen hebben of in het vooruitzicht zien.
Je hebt niet zozeer veel kopers nodig maar wel die koper die de waarde overschat en daardoor te ver overbied. Zolang het een mark van bieden is (met voor de koper een onbekend aantal biedende deelnemers) zit je als verkoper goed.

Zodra zichtbaar is dat woningen langer te koop staan is deze spanning meteen uit de markt en verdwijnt dit gedrag. Nu verkopen lijkt mij goed, nu kopen is geen slimme keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Ik merk dat ik wel wat zit te twijfelen. We zijn in de markt voor nieuwbouw en eigenlijk wilde ik in de huidige woning blijven zitten en 'm tzt verkopen. Inmiddels worden we wat ingehaald door de realiteit van corona en krijg ik het idee dat de recessie naar voren getrokken wordt... dan kom je op het punt dat je gaat twijfelen of nu verkopen en anderhalf jaar huren niet voordeliger gaat zijn dan blijven zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

On_E

Housemusic

Bij mij zijn 12 mensen wezen kijken deze week, na wat afzeggingen door Corona. Nu hopen op een bod, maar ik twijfel of die nu nog zal komen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saralie
Camiel schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:33:
[...]

Helaas mag je zelf geen woning op funda plaatsen, daarvoor moet een makelaar aangesloten zijn bij de nvm. Die kosten betaal je dan ook en ze dienen verder als vraagbaak. Bij mij hebben zij ook het koopcontract verzorgd.
Hebben jullie geen immoweb zoals in België? Of is zo'n Jaap.nl niet zo groot?

Hier in België heb je eigenlijk geen makelaar meer nodig, tenzij je echt geen tijd hebt natuurlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door saralie op 20-03-2020 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwoksing
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21-01-2023
Wij hebben ons appartement vorige week donderdag op funda gezet. Deze week 60 aanvragen gehad. we hebben toen uitgefilterd met onze makelaar door heel eerlijk te zijn dat als je onder XXX bedrag wil bieden, dat het mag maar kans klein is en bezichtiging ook niet nodig. Voor de makelaar is het ook niet fijn om zoveel mensen te ontvangen. Uiteindelijk nog 20+ geïnteresseerden die bereid waren en zelfs al een bod. Ik denk wel dat de huidige situatie uitwerking heeft op de huizenmarkt, maar op korte termijn nog niet door de woningnood.

Tip: we hebben voor de bezichtigers wel ontsmettinggel en latex handschoentjes geregeld. Dat werd erg gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

saralie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 07:22:
[...]

Hebben jullie geen immoweb zoals in België? Of is zo'n Jaap.nl niet zo groot?

Hier in België heb je eigenlijk geen makelaar meer nodig, tenzij je echt geen tijd hebt natuurlijk.
Funda is marktleider met een enorm grote marge. Elk andere site is leuk voor erbij maar zelfs alle andere sites bij elkaar hebben niet het bereik van Funda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kwoksing schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:00:
Wij hebben ons appartement vorige week donderdag op funda gezet. Deze week 60 aanvragen gehad. we hebben toen uitgefilterd met onze makelaar door heel eerlijk te zijn dat als je onder XXX bedrag wil bieden, dat het mag maar kans klein is en bezichtiging ook niet nodig. Voor de makelaar is het ook niet fijn om zoveel mensen te ontvangen. Uiteindelijk nog 20+ geïnteresseerden die bereid waren en zelfs al een bod. Ik denk wel dat de huidige situatie uitwerking heeft op de huizenmarkt, maar op korte termijn nog niet door de woningnood.

Tip: we hebben voor de bezichtigers wel ontsmettinggel en latex handschoentjes geregeld. Dat werd erg gewaardeerd.
Veel mensen moeten natuurlijk wel hun huis uit als het verkocht is. Dus in die zin zal het nog wel eventjes door lopen. Rente blijft ook laag; maar baanzekerheid is natuurlijk wel snel een ding aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saralie
Tsurany schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:17:
[...]

Funda is marktleider met een enorm grote marge. Elk andere site is leuk voor erbij maar zelfs alle andere sites bij elkaar hebben niet het bereik van Funda.
Dus de makelaars hebben met funda alle macht in handen? En er is weinig of geen mogelijkheid om 100% zelf te verkopen (of toch moeilijker)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

saralie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:56:
[...]

Dus de makelaars hebben met funda alle macht in handen? En er is weinig of geen mogelijkheid om 100% zelf te verkopen (of toch moeilijker)?
Je zult altijd moeten betalen om op Funda te komen, als dat je vraag is. En die betaling gaat via een makelaar die ook online kan zijn. Verder heb je zelf in de hand hoeveel je uit handen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
[...]

Het is inderdaad een stuk moeilijker, Funda is de huizensite in Nederland. Het is mogelijk om je huis zonder makelaar te verkopen alleen dan is dat bekend binnen je eigen kennissenkring, wil je heel Nederland bereiken dan moet je huis op Funda. Wel is het zo dat je voor een paar honderd euro een internetmakelaar kan inschakelen die voor jou je huis op Funda zet. Verder kan je alles zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saralie
naitsoezn schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:02:
[...]

Je zult altijd moeten betalen om op Funda te komen, als dat je vraag is. En die betaling gaat via een makelaar die ook online kan zijn. Verder heb je zelf in de hand hoeveel je uit handen geeft.
Toch gek dat makelaars zo'n monopolie hebben in Nederland, terwijl steeds meer mensen zelf initiatief nemen. In België spelen de grootste vastgoedsites ook in de kaart van makelaars, maar hebben particulieren evenveel kans om dezelfde middelen te gebruiken zonder kost aan een tussenpersoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

saralie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:16:
[...]

Toch gek dat makelaars zo'n monopolie hebben in Nederland, terwijl steeds meer mensen zelf initiatief nemen. In België spelen de grootste vastgoedsites ook in de kaart van makelaars, maar hebben particulieren evenveel kans om dezelfde middelen te gebruiken zonder kost aan een tussenpersoon.
Ik vind het helemaal niet gek dat je voor een zeer effectieve dienst als funda een bepaald bedrag moet aftikken. Funda is al lang niet meer het domein van NVM-makelaars, maar iedereen kan z'n woning erop krijgen. Niet gratis, nee. Maar niet alles op internet hoeft gratis te zijn imho. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saralie
naitsoezn schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:25:
[...]

Ik vind het helemaal niet gek dat je voor een zeer effectieve dienst als funda een bepaald bedrag moet aftikken. Funda is al lang niet meer het domein van NVM-makelaars, maar iedereen kan z'n woning erop krijgen. Niet gratis, nee. Maar niet alles op internet hoeft gratis te zijn imho. :)
Het moet zeker niet gratis zijn, de site zelf verdient zijn deel. Maar als het enkel met NVM-makelaars kan, is het echt wel een makelaarstool waarmee ze zichzelf onmisbaar maken.

Om op Immoweb een woning te verkopen als particulier, betaal je voor 3 maanden publicatie €140. Maar daar komt verder nauwelijks een kost bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat ging als een gekke...

3 weken geleden op maandag op Funda voor bieden vanaf 189000, 2 weken geleden wat kijkers, die vrijdag 10 uur einde bieding. hoogste bod 239000.... zonder ontbindende voorwaarden of keuringen. vorige week koopcontract afgerond en datum van overdracht gepland.

gekkenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
[...]

Funda is/was van NVM, de grootste vereniging van makelaars. De andere grote club is VBO, maar die heeft een stuk minder macht. Heel vroeger moest je ook naar nvm.nl om huizen te zoeken. In januari 2001 is funda.nl geboren om de site van de NVM te ontlasten. De rest is eigenlijk geschiedenis.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

saralie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:16:
[...]

Het moet zeker niet gratis zijn, de site zelf verdient zijn deel. Maar als het enkel met NVM-makelaars kan, is het echt wel een makelaarstool waarmee ze zichzelf onmisbaar maken.
Die tijd ligt ver achter ons, funda is allang niet meer alleen voor NVM makelaars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:24
saralie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:16:
Er was in Nederland vóór de crisis een heel ecosysteem aan partijen die profiteerden van het feit dat hun vaak twijfelachtige diensten konden worden meegefinancieerd in de hypotheek, en dat consumenten dus eigenlijk niet kritisch naar de bedragen keken. makelaars aan beide kanten, hypotheek 'advies', notaris, taxateur, bouwkundige keurders, en dan natuurlijk de tienduizenden euro's die mensen aan verbouwingen uitgaven, allemaal waarschijnlijk een veelvoud van wat het zou kosten als het altijd verplicht was geweest om ervoor te sparen.

Langzaam maar zeker begint er een beetje concurrentie te komen, maar men houdt elkaar duidelijk de hand boven het hoofd ipv. met elkaar op prijs te concurreren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 23:14
Hier een hele rollercoaster door het Corona-gebeuren. Donderdag 12 maart huis gekocht (koopcontract getekend), en daarna barste de Corona-crisis goed los. Op de dag van van het aflopen van de 3 dagen bedenktijd ging Nederland in soft-lockdown én trok de potentiele koper van ons huis zich terug. Paniek dus. Want hoe verkoop je je huis dan op in deze tijd? We hadden maar een hele korte termijn om dat voor elkaar te krijgen vanwege snelle overdracht.
Tot overmaat van ramp vertelde onze hyptheekadviseur ons dinsdag dat we voor de hypotheekofferte verplicht een taxatie van onze eigen te verkopen woning moesten hebben (blijkbaar eisen alle banken behalve Nationale Nederlanden dat tegenwoordig? Ik had daar nog niet van gehoord) én een getekende opdracht tot dienstverlening van een verkopende makelaar. Aangezien we tot die tijd rechtstreeks met een investeerder bezig waren geweest, hadden we die nog niet.
Zie in deze nieuwe rare tijd maar eens op de korte termijn een taxateur geregeld te krijgen. We hadden één week de tijd om het te regelen. Of om een getekend (ver)koopcontract te kunnen overleggen. Dat zag ik toch wel even somber in. Toch schouders eronder gezet, investeerder nogmaals aangeschreven en gezegd dat we nu met andere partijen in zee moesten gaan, en hem nog 1 dag de tijd gaven. De dag daarna (woensdagavond) hadden we ons huis verkocht :-)
Vandaag (ver)koopcontract ondertekend en naar de koper gestuurd ter ondertekening. Maandag uiterlijk terug. Geen bedenktijd, want bedrijf.
Heel erg blij dat dit toch nog zo snel gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saralie
naitsoezn schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:24:
[...]

Die tijd ligt ver achter ons, funda is allang niet meer alleen voor NVM makelaars :)
Ik zag op de site dat je een NVM-makelaar moet contacteren om iets gepubliceerd te krijgen. Dat klopt dus niet?
Pagina: 1 ... 70 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.