Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 71 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

saralie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:13:
[...]

Ik zag op de site dat je een NVM-makelaar moet contacteren om iets gepubliceerd te krijgen. Dat klopt dus niet?
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt: Funda heeft z'n oorsprong in NVM, dus willen ze NVM makelaars een zetje geven. Maar alle makelaars kunnen op funda terecht, inclusief de makelaars die enkel doorgeef-luik zijn, zie bv https://www.funda.nl/toegang-tot-funda/ . Vanwaar zo dat doorzagen over funda? :?

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 21-03-2020 17:35 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:16
Kleine update over het verkoop van het appartement. Gisteren was de kans om tot 17u een bod uit te brengen.
We hebben er 4 ontvangen. 2 onder de vraag prijs, en 2 boven de vraag prijs. Wij hebben er 1 geaccepteerd, en dat is dan toevallig de hoogste, met ook de beste voorwaarden voor zoals het er nu uitziet.

Wij hebben hoog ingezet op de vraag prijs. Het pand kwam een paar dagen voordat de ellende op stoom kwam rondom corona in de verkoop. Ik denk dat het bij ons allemaal net goed komt.

De signalen die ik krijg en zie rondom de huizenmarkt......ik zou mij zorgen maken als je nog iets te verkopen hebt de komende maanden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Ja en nee. Het is niet alsof er ineens tig extra huizen beschikbaar zijn.
En middenklasse huizen blijven altijd wel in trek (onder NHG). Vooral de luxere huizen zullen een uitdaging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Pannencouque Ik vermoed dat de markt nog schraler wordt. Wat voorheen een positieve marktwerking werd genoemd. Zal nu wellicht nadelig werken. Mensen gaan op hun centen letten, er wordt minder over geboden, Ze blijven zitten waar ze zitten. Rand zaken zoals het rond krijgen van een hypotheek, taxateur. Noem het maar op wordt een veelvoud lastiger voor sommige mensen. Uiteindelijk zal dit zich vanzelf herstellen denk ik.

Maar ja, ik weet er niet genoeg over. Ik spreek over mijn eigen gevoel van de afgelopen 2 weken. En geloof mij wat voor nuchtere pannekoek ik normaal ook ben. Dit waren 2 stress volle weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Het zal zeker z'n weerslag hebben. En ook ik heb er de afgelopen week flink over na zitten denken. Maar ik wil ook voorkomen dat we gaan doemdenken.
Als je uitgaat van bijv. 15 bezichtigingen nu. Stel er haakt 25% af door corona, en 40% door financiële gevolgen van corona. Dan hou je nog steeds 5 bezichtigingen over aan wie je een kans maakt om te verkopen. Het is niet alsof het niets meer gaat zijn.

Belangrijk is wel wat de toestand van je huis is, de prijs, en de locatie. Ik kan me voorstellen dat je een slecht onderhouden hut in Delfzijl moeilijker kwijtraakt dan een redelijk bijgehouden rijtjeshuis in de Randstad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38

Sport_Life

Solvitur ambulando

ppeterr schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:51:
Kleine update over het verkoop van het appartement. Gisteren was de kans om tot 17u een bod uit te brengen.
We hebben er 4 ontvangen. 2 onder de vraag prijs, en 2 boven de vraag prijs. Wij hebben er 1 geaccepteerd, en dat is dan toevallig de hoogste, met ook de beste voorwaarden voor zoals het er nu uitziet.

Wij hebben hoog ingezet op de vraag prijs. Het pand kwam een paar dagen voordat de ellende op stoom kwam rondom corona in de verkoop. Ik denk dat het bij ons allemaal net goed komt.

De signalen die ik krijg en zie rondom de huizenmarkt......ik zou mij zorgen maken als je nog iets te verkopen hebt de komende maanden......
Held! :)
Ik zou de nr twee voor de zekerheid ook maar even warm houden.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03:57
saralie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:16:
[...]

Het moet zeker niet gratis zijn, de site zelf verdient zijn deel. Maar als het enkel met NVM-makelaars kan, is het echt wel een makelaarstool waarmee ze zichzelf onmisbaar maken.

Om op Immoweb een woning te verkopen als particulier, betaal je voor 3 maanden publicatie €140. Maar daar komt verder nauwelijks een kost bij.
Funda wil geen consumentensite zijn, waarbij ze honderdduizenden mensen hebben die op willekeurige momenten content aanleveren. En voor wie ze dan bijvoorbeeld ook allerlei andere service/helpdesk moeten bieden. Ze werken bewust alleen met makelaars. Die hoeven overigens niet verplicht NVM makelaars te zijn.

Maar in Nederland heb je bij makelaars heel veel verschillende niveaus van dienstverlening. Dus ook internetbedrijven die zelf weinig doen, maar wel de contacten hebben. Niet alleen met Funda, maar ook met bijvoorbeeld taxateurs, bouwkundigen etc. zodat je niet zelf dat allemaal hoeft uit te zoeken. En je kunt er in Nederland ook over onderhandelen. Voor een paar honderd euro kun je je huis zo op Funda (en andere sites) hebben staan. Dat is dus niet heel veel duurder dan Immoweb.

Ik heb de indruk dat in België makelaars sowieso een stuk duurder zijn dan in Nederland en dat ze misschien ook meer 'alles of niets' zijn. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Pannencouque schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:11:
Het zal zeker z'n weerslag hebben. En ook ik heb er de afgelopen week flink over na zitten denken. Maar ik wil ook voorkomen dat we gaan doemdenken.
Als je uitgaat van bijv. 15 bezichtigingen nu. Stel er haakt 25% af door corona, en 40% door financiële gevolgen van corona. Dan hou je nog steeds 5 bezichtigingen over aan wie je een kans maakt om te verkopen. Het is niet alsof het niets meer gaat zijn.

Belangrijk is wel wat de toestand van je huis is, de prijs, en de locatie. Ik kan me voorstellen dat je een slecht onderhouden hut in Delfzijl moeilijker kwijtraakt dan een redelijk bijgehouden rijtjeshuis in de Randstad.
Dat is helemaal waar wat je daar tikt. In de afgelopen 2 weken ben ik heel standvastig geweest over de afhandeling van het gebeuren. Zo normaal mogelijk, geen afwijkende situaties. Dat heeft nogal wat moeite gekost aangezien er toch wat aparte dingen plaatsvonden. Ik zal als het helemaal afgerond is daar eens een stukje over neertikken in dit topic :)

@Sport_Life Eerder een halve held op sokken hoor :) Nu de afhandeling verder nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:17

Kju

Er is een ander topic voor ontwikkelingen op de huizenmarkt ;)

Mensen moeten nu even wennen aan de nieuwe situatie. Alles ligt nu even wat stiller en gaat langzamer. Notarissen, banken, hypotheekadviseurs, taxateurs, iedereen heeft nu langere termijnen. Als je niet op een schietstoel zit kan het inderdaad geen kwaad om even te blijven zitten waar je zit. As je nu moet verkopen, doe niet aan paniekvoetbal. Wees wel voorbereid dat je mogelijk wat langer te koop moet staan. Als de makelaar aanstuurt op snel verkopen zou ik die makelaar maar even overslaan, dat is niet realistisch (tenzij je iets unieks hebt)

Als je moet kopen: ook de beleggers en handelaren blijven nu liever thuis. De tijd om een deal te pakken is nu.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wij zouden oorspronkelijk ons huis over 1 á 2 maanden te koop zetten, omdat we de overdracht pas later in het jaar willen wegens oplevering nieuwbouw. Door het 'coronagebeuren' en de beurscrisis toch maar besloten het eerder te koop te zetten.
Uiteindelijk is het binnen een week verkocht, 6 bezichtigingen + 2 geannuleerd, 3 biedingen voor de vraagprijs waarvan 2 met de door ons gewenste overdrachtsdatum.
Al met al ben ik zeer tevreden met de keuze om het nu al te koop te zetten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saralie
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-07-2024
Rubbergrover1 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:27:
[...]

Funda wil geen consumentensite zijn, waarbij ze honderdduizenden mensen hebben die op willekeurige momenten content aanleveren. En voor wie ze dan bijvoorbeeld ook allerlei andere service/helpdesk moeten bieden. Ze werken bewust alleen met makelaars. Die hoeven overigens niet verplicht NVM makelaars te zijn.

Maar in Nederland heb je bij makelaars heel veel verschillende niveaus van dienstverlening. Dus ook internetbedrijven die zelf weinig doen, maar wel de contacten hebben. Niet alleen met Funda, maar ook met bijvoorbeeld taxateurs, bouwkundigen etc. zodat je niet zelf dat allemaal hoeft uit te zoeken. En je kunt er in Nederland ook over onderhandelen. Voor een paar honderd euro kun je je huis zo op Funda (en andere sites) hebben staan. Dat is dus niet heel veel duurder dan Immoweb.

Ik heb de indruk dat in België makelaars sowieso een stuk duurder zijn dan in Nederland en dat ze misschien ook meer 'alles of niets' zijn. Of zie ik dat verkeerd?
Er is zeker een shift aan de gang, waarbij er ook meer makelaars naar Nederlands en Brits model opduiken. Maar het grootste deel is nog steeds heel klassiek. Daarnaast heb je dan weer een groeiende hoop jongere mensen die helemaal zelf aan de slag gaan, zonder makelaar.

En het is die laatste groep die naar mijn gevoel weinig mogelijkheden heeft in Nederland omdat er altijd een tussenpersoon nodig is. Ik weet niet hoe het juridisch kader bij jullie in elkaar zit qua afhandeling van de akte, maar in België heb je met een notaris en Immoweb eigenlijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saralie
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-07-2024
naitsoezn schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:34:
[...]
Vanwaar zo dat doorzagen over funda? :?
Puur uit interesse hoe het in Nederland in z'n werk gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:17

Kju

Het is niet zo zeer dat Funda het niet open zou willen stellen. Natuurlijk zouden ze de omzet verwelkomen. Men wil de betrouwbaarheid van de data waarborgen door uitsluitend partijen toegang te geven die (vermoedelijk dan) betrouwbare informatie invoeren. Het gaat dan met name om de betrouwbaarheid van oppervlakten, kwaliteit van installaties en transactieprijzen. Het is wat meer dan alleen wat reclametekst.
Deze informatie wordt namelijk door de markt weer gebruikt om vraagprijzen en verkoopstrategieën te kunnen adviseren en om marktwaarden vast te kunnen stellen.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
saralie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:47:
[...]
En het is die laatste groep die naar mijn gevoel weinig mogelijkheden heeft in Nederland omdat er altijd een tussenpersoon nodig is. Ik weet niet hoe het juridisch kader bij jullie in elkaar zit qua afhandeling van de akte, maar in België heb je met een notaris en Immoweb eigenlijk genoeg.
In principe heb je aan de notaris voldoende. Maar de meeste mensen zullen ook een hypotheek moeten hebben. Daarvoor is sowieso een taxatie nodig en soms een bouwkundige keuring. (En een hypotheekadviseur of bank.) En soms is zelfs een taxatie van je eigen te verkopen woning nodig, om te laten zien dat je een reële vraagprijs hebt (en een potentiële koper dus ook financiering kan krijgen). Zo kom je dus toch in het kringetje van deze dienstverleners terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:24
Kju schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:37:
Er is een ander topic voor ontwikkelingen op de huizenmarkt ;)

Mensen moeten nu even wennen aan de nieuwe situatie. Alles ligt nu even wat stiller en gaat langzamer. Notarissen, banken, hypotheekadviseurs, taxateurs, iedereen heeft nu langere termijnen. Als je niet op een schietstoel zit kan het inderdaad geen kwaad om even te blijven zitten waar je zit. As je nu moet verkopen, doe niet aan paniekvoetbal. Wees wel voorbereid dat je mogelijk wat langer te koop moet staan. Als de makelaar aanstuurt op snel verkopen zou ik die makelaar maar even overslaan, dat is niet realistisch (tenzij je iets unieks hebt)

Als je moet kopen: ook de beleggers en handelaren blijven nu liever thuis. De tijd om een deal te pakken is nu.
Ja. Bottom Line: never be a forced seller. Gewoon een aantal maanden uitstellen als je kunt. Let wel, stimulus die we nu gaan zien is historisch uniek. Als je de tijd hebt om de eerste Pavlov reactie even af te wachten kun je nog wel eens goed uit de bus komen: stijgende rente lijkt nu verder weg dan ooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:32
@nel!s Volgens mij gaat de rente juist stijgen. Misschien niet direct heel erg, maar stijgen gaat hij vanwege overheden die geld nodig hebben. Zie:
https://www.nu.nl/economi...og-door-coronacrisis.html
Dat te samen met mogelijke economische misère zorgt ervoor dat we misschien nu wel de piek van de markt hebben gezien voor een lange tijd.

Wij willen ergens dit jaar verkopen, en zitten er nu aan te denken om het toch juist nu al te verkopen. En dan niet in de paniekvoetbal modus, maar gewoon de kansen inschatten. Zijn de prijs/voorwaarden niet goed? Dan maar later dit jaar proberen, over een paar maanden inderdaad. Komt er een lockdown? Tja dan sowieso later, die haast hebben we niet.
Maar als we het nu voor een prima prijs kunnen verkopen, dan brengt dat heel veel zekerheid.
Voor hetzelfde geld lukt het niet eens om het te organiseren, dat kan ook, prima, moment gemist.

De precieze verkoopprijs is voor ons niet belangrijk, ik neem liever nu een klein verlies, als daar al sprake van is, dan risico te lopen op gigantische dalingen.

Verder is het een heel courant huis met goede papieren in een grote stad, dit zal nog steeds erg gewild zijn, dan komen er maar een paar kijkers minder.

Maar goed, kogel is nog niet door de kerk.

[ Voor 4% gewijzigd door !null op 22-03-2020 16:41 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sjaak_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-06 12:15
Hier vrijdag de eerste bezichtiging van een courante tussenwoning (1895) op 5 min van station in Deventer. Woning staat nog niet op Funda. Dit zal volgende week gaan gebeuren. Persoon die komt kijken is iemand die nu veel bezichtigd, aangezien er veel mensen afhaken. Zij ziet het als kans. Dus sommige mensen zijn bewust aan het zoek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 00:27
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 96% gewijzigd door Arebij op 31-03-2020 21:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• icarus007
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 14:54
ohjee, dit willen de doemdenkers niet horen of lezen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nel!s
icarus007 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:50:
[...]

ohjee, dit willen de doemdenkers niet horen of lezen......
Haha Nice, precies :D

Even dit scenario, wat ook zomaar kan verkeren:

2020
Verschillende verkopers zetten huis versneld in de verkoop vanwege corona --> minder kopers in de markt --> geen gekke overbieding taferelen meer maar nog wel veel transacties tegen vraagprijs (immers nog steeds hoger ratio zoekers:verkopers)

2021
Gigantische economische rebound laat 2020 door fiscale stimulus, aanhoudende lage rente, en corona vaccin/kuur/testen op schaal --> aanbod huizen is volledig opgedroogd doordat mensen hun huizen vervroegd te koop hadden gezet --> prijzen schieten de lucht in --> ik verkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
Of...2021
Economie 7% gekrompen. Tig mensen zonder werk. Consumentenvertrouwen nul.
Alle huizen 15% in waarde gedaald sinds maart 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Pannencouque schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:56:
Of...2021
Is ook een scenario, zeker. Nu kunnen wij het ons veroorloven om huidige woning te verhuren na oplevering nieuwbouwhuis in 2021; met dat in het achterhoofd is het voor ons beter om geen paniekvoetbal te spelen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holdem_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:41
Pfff wat lastig allemaal door dat akelige shitvirus...

Mijn situatie is dat ik al een huis heb gekocht en de financiering is inmiddels helemaal rond met o.a. een overbruggingskrediet voor mijn huidige woning (appartement)
Ik heb 2 jaar de tijd om mijn appartement te verkopen, maar aangezien de overdracht van mijn nieuwe huis in juni is wil ik niet al te lang meer wachten. Dus een aantal makelaars over de vloer gehad en ik schrok nogal van de courtage`s. Variërend van 4400 tot 3000 Euro op een flatje van 112.500 getaxeerd...
Had het in 1e instantie zelf willen doen i.c.m. een internetmakelaar, maar dat lijkt mij op dit moment niet zo verstandig. Wil toch graag de ervaring en expertise van een makelaar erbij.
Erg spannend dus allemaal wat het gaat worden qua biedingen etc. Ga geen paniekverkoop doen maarja als er geen geschikt bod binnenkomt dan maar wachten denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matadores
  • Laatst online: 20:31
Pannencouque schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:56:
Of...2021
Welke huizen? Er is haast geen aanbod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Holdem_NL

Ik denk omdat de verkoop prijs relatief laag is van je appartement. De makelaars wat hoger gaan zitten in hun courtage. Ik heb het idee dat vanaf de 250k het normaler is om 1 tot 1.5% te vragen als makelaar. Althans die ervaring heb ik zelf. 3 makelaars die allemaal 1 of 1.5% vroegen. En eentje die een prestatie loon vroeg.

Wellicht is dat een optie om te bekijken in jouw situatie. Iets als 1.5 tot 2.5%.

Ik zou zeker geen makelaar 4000 euro willen betalen, als de woning verkocht zou worden voor rond de 112k. Dan zit het courtage al bijna tegen de 3.5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Matadores schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:56:
[...]

Genoeg aanbod van ex verhuurders hier hoor :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:41
Hier gelukkig ook op tijd verkocht. De 28e februari op Funda via Jaap.nl. De 6e en de 7e maart er 35 bezichtigingen doorheen gejast. Op 11 maart 20 biedingen en 6 een eindbod laten doen. Op 12 maart een bod geaccepteerd. Op 20 maart koopcontract getekend.

Ruim 15% boven de vraagprijs, maar eerlijk is eerlijk, achteraf gezien vrij laag in de markt gezet. Denk dat we onze woning wat onderschat hebben.

Zelf verkopen. Tegengevallen: de persoonlijke verhalen van de aspirant kopers, ik had geen benul dat de woningnood voor starters en uit elkaar gevallen gezinnen zo hoog was. Meegevallen: het is wat regelwerk, maar het zelf organiseren van bezichtigingen en biedingen was voor ons goed te doen. Wel kapot na die twee dagen met bezichtigingen. Ook blij dat we de foto's hadden uitbesteed, kwamen regelmatig complimenten over.

Nu door naar onze nieuwbouwwoning, nog een hele spannende periode ivm Corona om de deadline van 1 juli te halen, maar dit was een bod dat we niet konden laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
[...]

Klopt, maar als er ook geen kopers zijn...

Ik vind het maar lastig als je moet kiezen tussen nu verkopen of over anderhalf jaar verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Laatst online: 20:31
Pannencouque schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:13:
[...]
Klopt, maar als er ook geen kopers zijn...

Ik vind het maar lastig als je moet kiezen tussen nu verkopen of over anderhalf jaar verkopen.
Voor ons ook de vraag wanneer ons huis te koop zetten. Start bouw staat nu gepland in week 46 (november) en zal dus zo'n 30 weken later opgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Het gaat niet om het aanbod, maar om de vraag. Zonder vraag is het niet relevant hoeveel aanbod er is...

Hoop overigens dat ik het mis heb, en dat in juli of zo de economie aantrekt en het aantal faillissementen meevalt, en ook niet teveel mensen zonder werk zijn komen te zitten. Maar het zal mij echt niets verbazen als de huizenmarkt behoorlijk stagneert en pas weer op gang komt als de corona crisis weer voorbij is. Uiteindelijk zullen mensen die nu hadden willen gaan verhuizen, dat toch wel gaan willen (als de financiële situatie het dan nog steeds toestaat), dus uiteindelijk kom je heus wel weer in de situatie dat er veel meer vraag is dan aanbod. Vraag is alleen hoe snel dat gebeurt. Hopelijk snel uiteraard want dat is voor de hele economie beter.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hier helemaal niks. Paar kijkers gehad. Aantal makelaars gesproken die ook aangeven dat er niks gebeurt. De klasse van 300k gaat wel. Maar kom je boven de 600k is het doodstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Matadores schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:06:
[...]

Voor ons ook de vraag wanneer ons huis te koop zetten. Start bouw staat nu gepland in week 46 (november) en zal dus zo'n 30 weken later opgeleverd worden.
Hier ongeveer hetzelfde verhaal. Bouw start wel iets eerder, maar ik verwacht geen oplevering binnen een ruim half jaar; wij tellen er meer dan een jaar voor (zitten ook niet in de beginfase van het project).

Maar ik merk dat ik nu toch wel twijfel en dus maar eens met een makelaar om tafel ga. Kijken wat er nu wellicht te krijgen is, bekijken of dat 'genoeg' is (blij zijn met wat je hebt), of misschien toch wachten en zomer 2021 de boel in de verkoop zetten, in de hoop dat de markt dan niet gruwelijk is ingekakt.

Nadeel van nu verkopen is dat je je ook meteen vastlegt op anderhalf jaar huur à 1.000 euro per maand. Daar kun je best wat waardedaling voor hebben. Mits het niet te veel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wij zoeken al anderhalf jaar naar een woning maar dat wil nog niet vlotten... Misschien dat deze ellende alles een beetje los trekt.
Wij gaan onze eigen woning ook pas te koop zetten als we iets nieuws hebben. Rijtjeshuis-nieuwbouw-woning uit 2018, nul-op-de-meter en aan het vaarwater, 130M^2 wonen en 144M^2 perceel voor 530k. Ik hoop dat dat er dan nog wel inzit....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Pannencouque schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:32:
[...]
Hier ongeveer hetzelfde verhaal. Bouw start wel iets eerder, maar ik verwacht geen oplevering binnen een ruim half jaar; wij tellen er meer dan een jaar voor (zitten ook niet in de beginfase van het project).

Maar ik merk dat ik nu toch wel twijfel en dus maar eens met een makelaar om tafel ga. Kijken wat er nu wellicht te krijgen is, bekijken of dat 'genoeg' is (blij zijn met wat je hebt), of misschien toch wachten en zomer 2021 de boel in de verkoop zetten, in de hoop dat de markt dan niet gruwelijk is ingekakt.

Nadeel van nu verkopen is dat je je ook meteen vastlegt op anderhalf jaar huur à 1.000 euro per maand. Daar kun je best wat waardedaling voor hebben. Mits het niet te veel is...
Los van die 1000 euro kosten per maand moet je ook maar net zo'n huis weten te vinden. En je moet twee keer al je spullen verhuizen. Als alleenstaande of stelletje is dat eventueel nog wel te doen (al koste het je een hoop geld en energie), maar met kinderen zou ik het zeker niet doen, omdat die dan twee keer aan een nieuwe omgeving moeten wennen, met nieuwe buurkinderen/vriendjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Atlas schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:52:
Wij zoeken al anderhalf jaar naar een woning maar dat wil nog niet vlotten... Misschien dat deze ellende alles een beetje los trekt.
Wij gaan onze eigen woning ook pas te koop zetten als we iets nieuws hebben. Rijtjeshuis-nieuwbouw-woning uit 2018, nul-op-de-meter en aan het vaarwater, 130M^2 wonen en 144M^2 perceel voor 530k. Ik hoop dat dat er dan nog wel inzit....
Misschien een gekke vraag, maar huis uit 2018 en al 1,5 jaar opzoek? Dus meteen na de oplevering al iets anders aan het zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Gijsje22 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:21:
[...]

Misschien een gekke vraag, maar huis uit 2018 en al 1,5 jaar opzoek? Dus meteen na de oplevering al iets anders aan het zoeken?
Iets met buren en het missen van een schuur om te klussen, maar dat is offtopic :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02

On_E

Housemusic

Aardig wat kijkers gehad in de afgelopen 2 weken, maar geen bod. :(

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Prijsstelling niet te fanatiek? Foto's te gunstig waardoor de praktijk tegenvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28
Atlas schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:52:
Ik help het je hopen, 530k is wel heel veel geld voor een rijtjeswoning. Vergelijkbare woningen kosten in regio r’dam tussen de 350 en 450k afhankelijk van locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Atlas Het ligt eraan waar zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
D.deJong schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:57:
[...]

Ik help het je hopen, 530k is wel heel veel geld voor een rijtjeswoning. Vergelijkbare woningen kosten in regio r’dam tussen de 350 en 450k afhankelijk van locatie.
Denk amsterdam? In amsterdam buiten de ring rijtjes woning bj2018 gaat makkelijk boven de 5 ton.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• w3rd
  • Laatst online: 09-09 14:26
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Ik blijf het spannend vinden hoor. Ja, nu kun je nog verkopen want iedereen buitelt over elkaar heen om een hoog bod te doen. Maar de gevolgen van corona zijn nu nog amper te merken. Wanneer gaan de echte klappen vallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nel!s
Pannencouque schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:34:
Ik blijf het spannend vinden hoor. Ja, nu kun je nog verkopen want iedereen buitelt over elkaar heen om een hoog bod te doen. Maar de gevolgen van corona zijn nu nog amper te merken. Wanneer gaan de echte klappen vallen?
Met alle respect maar de echte klappen vallen als er voldoende mensen in uw doemdenken meegaan!

Een huis koop je niet voor 6 maanden. Er is nog steeds een groot tekort. Hypotheekrente is schreeuwend laag, aflossingsvrij kan weer prima want toch nauwelijks voordeel van hr aftrek. NL staat er budgettair uitstekend voor en de economie begon net lekker te draaien.

Één vaccin dat werkt en hoppa, de huizenprijzen stijgen weer ongekend hard. In de tussentijd zijn er wellicht een paar kopers die afhaken. Misschien betekent dat 3 ipv 5 biedingen. Uiteindelijk zijn we nog steeds in het Grote Goedkoop Geld sprookje en alles en iedereen die kredietwaardig is krijgt een gigantische hefboom op z'n portemonnee.

Dit is niet de crash die het kaartenhuis in elkaar doet storten. 0.5-1% sterfte van infecties.. voor een pandemie is dit erg mild. Let op uitbraak van dodelijkere pandemieën, klimaat gerelateerde rampen, en kern/bio oorlog - Covid19 is echt kinderspel. Laat wel goed zien hoe fragiel dit systeem nu al is, belooft weinig goeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja eens met bovenstaande. Toch weet je ook wel dat er een dip komt. Misschien geen diepe crisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 09:09
nel!s schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:53:
NL staat er budgettair uitstekend voor en de economie begon net lekker te draaien.
Behalve dan dat onze munt gekoppeld is aan Zuid Europa. Waar toch echt geld bij gaat moeten, en ofwel we gaan ze dat schenken (met inderdaad bizar lage rentes tot gevolg, dat zien we al >5 jaar eigenlijk nu) ofwel de rentes op staatsobligaties moeten toch echt een keertje gaan stijgen.
Beide is afhankelijk van politieke keuzes en dat laatste gaat wel degelijk impact hebben.

Dat we er in Nederland relatief goed uit kunnen komen zegt niks over de complete wereldeconomie. 2008 begon met leningen in de USA en had niks met NL te maken verder.

Verder is het wel degelijk de vraag hoe lang dit gaat duren. Duurt dit nog een weekje of twee, dan durf ik ook wel het stempel 'tijdelijke dip' erop te drukken. Duurt dit nog een paar maanden, dan krijg je daadwerkelijk mensen die hun baan verliezen. Bovenal zie je nu al dat, vooral bij de hogere bedragen, mensen gaan afwachten en dat er een stuk minder kopers komen.

Als dit lang volhoudt, is het een kwestie van tijd tot de huizen van 600k toch maar voor 500k verkocht gaan worden. Wat een dominoeffect heeft (wat maanden tot jaren duurt natuurlijk, net als rond 2008).

Ja: het kan allemaal nog veel erger en ja, de kans is aanwezig dat we met weinig kleerscheuren hieruit komen, maar laten we vooral niet doen alsof het helemaal zeker is.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Natuurlijk, als je BBP met 5-10% zakt dan gaan de huizenprijzen dat voelen. Maar hoeveel, gegeven de lange termijn structurele trends? Er zijn op dit soort momenten altijd mensen die in paniek raken, wat nergens voor nodig is. Net als beleggen ook niet gebaat is bij dagelijkse check van de laatste portefeuille waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

nel!s schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:54:
Natuurlijk, als je BBP met 5-10% zakt dan gaan de huizenprijzen dat voelen. Maar hoeveel, gegeven de lange termijn structurele trends? Er zijn op dit soort momenten altijd mensen die in paniek raken, wat nergens voor nodig is. Net als beleggen ook niet gebaat is bij dagelijkse check van de laatste portefeuille waarde.
Maar het kan er wel voor zorgen dat je beter even 3 jaar kunt wachten met je verhuizing.... als je de vrijheid hebt om te blijven waar je bent geen enkel probleem. Als je net op 31-12 bedacht had dat je dit jaar als goed voornemen toch echt moet gaan verhuizen omdat je appartement echt uit zijn voegen klapt is het toch wel klote...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:44
Met alle heisa rond het virus, en de daarbij behorende discussie die hiervoor gevoerd wordt, gaan wij ook het spel der verkoop aan. Vorige week maandag hebben we te horen gekregen dat ons bod op een nieuw huis is geaccepteerd, vanmiddag komt de fotograaf voor de Funda-foto's. Wanneer onze hypotheekaanvraag geaccepteerd is komt ons appartement als het goed is volgende week in de verkoop.

Los van alle Corona/CoViD-19-stress al met al een spannende periode :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerrPiet
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-01-2022
Beetje nieuw in dit topic. Maar ik sluit mij ook even aan. Mijn vrouw en ik hebben ook de knoop doorgehakt om in deze tijd ons huis te verkopen.

Onze makelaar geeft aan en zijn ervaring de afgelopen weken dat de bezichtigingen wel minder zijn maar dat door de crisis juist het kaf van het koren wordt gescheiden. Geen huistoeristen meer maar alleen serieuze kopers. In ons opzicht een voordeel.

Wij hebben een ritjes woning uit 2012 van 145m2 in Noord-Kennemerland. Komt voor €369.000 op de markt. We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
HerrPiet schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:29:
Beetje nieuw in dit topic. Maar ik sluit mij ook even aan. Mijn vrouw en ik hebben ook de knoop doorgehakt om in deze tijd ons huis te verkopen.

Onze makelaar geeft aan en zijn ervaring de afgelopen weken dat de bezichtigingen wel minder zijn maar dat door de crisis juist het kaf van het koren wordt gescheiden. Geen huistoeristen meer maar alleen serieuze kopers. In ons opzicht een voordeel.

Wij hebben een ritjes woning uit 2012 van 145m2 in Noord-Kennemerland. Komt voor €369.000 op de markt. We gaan het meemaken.
Juist, dat is ook mijn verwachting. Dat de bezichtingen minder worden, maar dat de afhakers eigenlijk de mensen zijn die orienteren. De serieuze kijkers, die zijn veel eerder dit traject ingegaan en zij zullen waarchijnlijk meer kans maken op het succesvol bieden op een woning. Tuurlijk, er zullen ook vast wel serieuze kijkers zijn die afhaken, maar meerdendeel zal nu zijn slag willen slaan omdat er minder concurrenten zijn, nu de rente% nog laag staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrPiet
icarus007 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:09:
[...]

Juist, dat is ook mijn verwachting. Dat de bezichtingen minder worden, maar dat de afhakers eigenlijk de mensen zijn die orienteren. De serieuze kijkers, die zijn veel eerder dit traject ingegaan en zij zullen waarchijnlijk meer kans maken op het succesvol bieden op een woning. Tuurlijk, er zullen ook vast wel serieuze kijkers zijn die afhaken, maar meerdendeel zal nu zijn slag willen slaan omdat er minder concurrenten zijn, nu de rente% nog laag staat.
Precies. Daarnaast zitten wij ook met de noodzaak van verkoop. Naar mijns inziens is wachten geen optie als je dit jaar nog wilt verkopen. Straks in juli breekt de komkommertijd weer aan. Als de gevolgen van de crisis in de huizenprijzen zichtbaar worden dan zal dat naar mijn verwachting (en die van onze makelaar) rond september, oktober zijn. Wellicht dat je dan een kleine daling gaat zien. Het trekt ongetwijfeld wel waar aan gezien het tekort. Maar hoelang dat duurt? Glazenbol werk.

Volgend jaar verkopen is voor ons geen optie gezien we bezig zijn met zelfbouw.

Maar succes met de verkoop icarus007! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
icarus007 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:09:
[...]
Als het grote overbieden ophoudt zijn kopers in ieder geval beter af dan het afgelopen half jaar. Want dit kost spaargeld dat direct stenen in gaat.

Wanneer bedrijven het echt zwaar krijgen gaat dat overigens in mijn ogen wel direct invloed hebben op de markt boven de NHG grens. Acht procent extra werkloosheid is heel erg fors.
En merk op dat werkloosheid verminderde werkzekerheid maskeert. Wie van vast contract naar tijdelijk contract gaat koopt ook niet meer en moet waarschijnlijk een inkomensval accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Zojuist hier door de koper getekende contracten ontvangen. *O* -O- *O* -O- *O* -O- *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:26
Ik zou mijn huis ook in de verkoop zetten maar dit ook even uitget vanwege corona. Wil ook mijn ex niet op straat zetten / terug naar zijn ouders in deze tijd.

Maar goed bij mij gaat het uit een jaren '60 eengezinswoning van 150 M2 onder de 2 ton, wel in een klein dorp maar ik ben sowieso niet zo bang want in deze prijsklasse is er altijd wel vraag.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Davidshadow13 Ik denk dat je gelijk hebt, en vind in deze tijden een juiste/mooie gedachte die je daar neertikt over je ex. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice Tiger
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik lees al enige tijd mee in dit topic en nu is ook voor ons het moment gekomen om ons huis in de verkoop te zetten. Wij hebben in september een nieuwbouw woning gekocht (midden in de randstad, letterlijk aan de kruising van de A20 en A12) welke naar verwachting in oktober opgeleverd gaat worden (alles buiten is na genoeg klaar). Ons bestaande huis staat in hetzelfde dorp, tussenwoning van 2013, verkoopprijs net onder NHG.

Ik heb altijd het plan gehad zelf mij huis te verkopen, en ben nog steeds van mening dat ik in de huidige markt zelf mijn huis kan verkopen. Dus ik zal jullie hier op de hoogte houden van hoe het ons vergaat. Website staat sinds vanavond online en het verkoopbord hangt op het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
HerrPiet schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:29:

Huistoeristen? Waren die er überhaupt?
Ik kan mij voorstellen dat je ze in 2013 had, toen voor een kijker de rode loper werd uitgerold.
Maar de laatste jaren? Vorig jaar kreeg ik voor de meerderheid van mijn bezichtigingsaanvragen de reactie dat ze al 3 dagen met bezichtigingen vol hadden geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ice Tiger schreef op donderdag 2 april 2020 @ 00:22:
Ik lees al enige tijd mee in dit topic en nu is ook voor ons het moment gekomen om ons huis in de verkoop te zetten. Wij hebben in september een nieuwbouw woning gekocht (midden in de randstad, letterlijk aan de kruising van de A20 en A12) welke naar verwachting in oktober opgeleverd gaat worden (alles buiten is na genoeg klaar). Ons bestaande huis staat in hetzelfde dorp, tussenwoning van 2013, verkoopprijs net onder NHG.

Ik heb altijd het plan gehad zelf mij huis te verkopen, en ben nog steeds van mening dat ik in de huidige markt zelf mijn huis kan verkopen. Dus ik zal jullie hier op de hoogte houden van hoe het ons vergaat. Website staat sinds vanavond online en het verkoopbord hangt op het raam.
Heb je alleen een eigen website, of gebruik je ook een site zoals Funda? Ik denk dat je bereik met alleen een bord en een eigen website nogal beperkt zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
SvMp schreef op donderdag 2 april 2020 @ 00:35:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat je ze in 2013 had, toen voor een kijker de rode loper werd uitgerold.
Maar de laatste jaren? Vorig jaar kreeg ik voor de meerderheid van mijn bezichtigingsaanvragen de reactie dat ze al 3 dagen met bezichtigingen vol hadden geboekt.
Ja hoor wij hadden ook toeristen, wisten niet goed wat ze zochten en bezochten maar wat huizen, van flat, tussenwoning, naar hoekwoning en kopen bij wijze van spreken een bungalow. Makelaar pikte ze er wel snel tussenuit en wist waar hij wel/niet wat van kon verwachten.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:03
Sneller dan gepland staat vanaf vandaag onze woning op Funda.
We zijn in afwachting nieuwbouw woning die volgens planning begin november oplevering moet gebeuren. Bouw gaat nog op schema, maar ergens is wel vertraging te verwachten door corona.

Door de onzekerheid hoe de woningmarkt eruit gaat zien besloten om de woning vroeger dan gepland in de verkoop te zetten en zien wat erop af komt. Kunnen we achteraf niet zeggen dat het niet geprobeerd is mocht de markt onderuit vallen.. Verkoop woning mag probleem niet moeten worden (250K, randstad en goed onderhouden). Enige uitdaging voor verkoop is een langere passeerdatum (liefst begin 2021), maar wel onderhandelbaar

Nu afwachten wat komende dagen/werken teweeg gaan brengen...

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerrPiet
SvMp schreef op donderdag 2 april 2020 @ 00:35:
[...]

Ja ik denk wel dat ze er nog zijn / waren. Wellicht wel minder dan in 2013. Mijn vrouw en ik zijn het ook geweest tussen 2016 en 2018 ;) . Veel gekeken maar niks kunnen vinden wat bij ons past. Dus nu de keuze gemaakt voor zelfbouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrPiet
yonexfreak schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:55:
Sneller dan gepland staat vanaf vandaag onze woning op Funda.
We zijn in afwachting nieuwbouw woning die volgens planning begin november oplevering moet gebeuren. Bouw gaat nog op schema, maar ergens is wel vertraging te verwachten door corona.

Door de onzekerheid hoe de woningmarkt eruit gaat zien besloten om de woning vroeger dan gepland in de verkoop te zetten en zien wat erop af komt. Kunnen we achteraf niet zeggen dat het niet geprobeerd is mocht de markt onderuit vallen.. Verkoop woning mag probleem niet moeten worden (250K, randstad en goed onderhouden). Enige uitdaging voor verkoop is een langere passeerdatum (liefst begin 2021), maar wel onderhandelbaar

Nu afwachten wat komende dagen/werken teweeg gaan brengen...
Dat hadden wij dus ook. Besloten om vroeger in de verkoop te gaan. We hadden eigenlijk in de planning om rond augustus / september de verkoop te starten. Wel eerst stille verkoop. Maar dat heeft de makelaar, vooral in deze tijd, afgeraden.

Ben benieuwd naar je ervaringen met aantal bezichtigingen en biedingen. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yonexfreak
Zo te lezen zitten we in zelfde bootje, benieuwd naar jullie ervaringen!
Succes ook met de verkoop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
Wij hebben deze week ook het bord aan de gevel gehangen, we zijn bezig met nieuwbouw waarvan nog niet eens de fundering is gelegd. Echter vinden we het prettig dat we al wat zekerheid hebben mbt de verkoop van onze huidige woning.

We hebben geen haast, het is een courante goed afgewerkte woning midden in het centrum dus we verwachten er nog best wat van. categorie 250-275k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

kevinvi schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:12:
Wij hebben deze week ook het bord aan de gevel gehangen, we zijn bezig met nieuwbouw waarvan nog niet eens de fundering is gelegd. Echter vinden we het prettig dat we al wat zekerheid hebben mbt de verkoop van onze huidige woning.
Denk dat je er mensen nu al een huis kopen waar ze pas over minimaal een jaar in kunnen? Of als het eerder verkocht wordt ga je tijdelijk ergens anders wonen?
Ik vond t al ruk dat wij 6 maanden moesten wachten op onze woning. Zou echt nooit zo lang van te voren een huis kopen. En als je dan wacht op iemand die dat prima vind, heb je weer de kans dat je huis daardoor redelijk lang op Funda staat en mensen gaan denken 'daar is vast iets mis mee'.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 14:45
Crazy D schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:19:
[...]

Denk dat je er mensen nu al een huis kopen waar ze pas over minimaal een jaar in kunnen? Of als het eerder verkocht wordt ga je tijdelijk ergens anders wonen?
Ik vond t al ruk dat wij 6 maanden moesten wachten op onze woning. Zou echt nooit zo lang van te voren een huis kopen. En als je dan wacht op iemand die dat prima vind, heb je weer de kans dat je huis daardoor redelijk lang op Funda staat en mensen gaan denken 'daar is vast iets mis mee'.
Ze zijn er zeker, ik wacht bijvoorbeeld sinds januari op een woning waar we hopelijk Q4 in kunnen, afhankelijk van hoe de bouw verloopt waar de verkopers heen gaan verhuizen. Voor de thuiswonende afgestudeerde is dat prima, betekent nog een jaartje lekker sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinvi
Is over te onderhandelen, als er een goede prijs geboden wordt kan het ook eerder dan overbruggen we ergens anders.

Als ik nu ga wachten tot sep/okt met de verkoop dan ben ik bang dat de economische gevolgen van de corona al duidelijker zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yonexfreak
Hier idem en zelfde gedachten om woning online te zetten.
Meerdere makelaars in onze oriëntatie gesprekken gaven aan dat verwachting is voor grote groep huurders die willen kopen en ook mogelijk ruimte hebben om wat langer te wachten.

Als er een goed bod komt, is er altijd ruimte tot eerdere overdracht. Dit betekend alleen voor ons wel tijdelijk of inwonen bij (schoon)ouders of op een camping. De optie is niet aantrekkelijk en onze voorkeur met een zoontje van ~2j ;)

Maargoed time will tell :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Met huidige huurders heb je natuurlijk maar een beperkte groep potentiële kopers, vergeet dat niet.

Of je vroeg te koop wil zetten is altijd een lastig punt. Als je een 'moeilijk', uniek huis hebt, dan kan het wel lang duren voordat je je huis kwijt bent en dan zou ik, zeker in deze tijd, ook wel redelijk vroeg te koop zetten. maar als je een wat minder bijzondere woning hebt, dan wordt het een ander verhaal. Als je bv. in een nieuwbouwwijk woont waar veel vergelijkbare woningen ook te koop staan, dan zou ik als potentiële koper toch een sterke voorkeur hebben voor de woning die sneller te koop komt. Ook al omdat het makkelijker is om een hypotheek te regelen bij een kortere tijd tot de overdracht, wat in de huidige onzekere tijden toch wel belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sjaak_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-06 12:15
Hier afgelopen vrijdag 1 bezichtiging gehad (voordat het op Funda) kwam. Woning rand centrum Deventer, kleine tussenwoning (1895), instapklaar. Deze persoon heeft vrijdag gelijk de vraagprijs geboden. En heb deze ook geaccepteerd op aanraden van makelaar. Makelaar had zelf erg weinig bezichtigingen voor andere woningen staan voor de week erop.

Ik ben tevreden met de prijs en dat geeft ook rust op deze manier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ice Tiger
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Rubbergrover1 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 05:39:
[...]

Heb je alleen een eigen website, of gebruik je ook een site zoals Funda? Ik denk dat je bereik met alleen een bord en een eigen website nogal beperkt zal zijn.
Voor nu inderdaad een eigen website, en via onze eigen facebook account een bericht en in wat facebook groepen welke bezocht worden door mensen in het dorp. Het bereik zal inderdaad minder groot zijn dan met een Funda pagina. Heb wel alle makelaars in het dorp aangeschreven en zij hebben als het goed is wel mensen in hun database die op zoek zijn ook buiten ons dorp. We hopen ook een beetje op een aantal bezichtiging wat nu met de corona maatregelen een beetje te behappen is. Momenteel wil je geen 22 bezichtigingen in 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Gisteren een mooi bod ontvangen wat ik geaccepteerd heb. Zo snel, goeie prijs, ik wil juichen maar ook weer niet zolang er niets op papier staat. Zo'n raar gevoel. Dus ik denk dat ik het pas echt achter mij kan laten als de 3 dagen na het tekenen verstreken zijn.

Fyi: vorige week op Funda, maandag de eerste lichting kijkers, woensdag de 2e, donderdag ochtend het gekozen bod. Qua aantal was het op 2 handen te tellen. Dus toch een beetje dat kaf en koren gescheiden zoals hierboven vermeld. Of gewoon een huis wat een kleinere doelgroep heeft. Geen gekte zoals je wel eens leest met 20 mensen op een dag, bieden voor de deur etc. Maarja, je hebt maar 1 koper nodig :)

Las vandaag in het nieuws dat de bouw nog meer vertraging gaat krijgen. Dus wellicht dat er nu iets minder kopers zijn, alleen de echte doorzetters, en mensen die hun kans schoon zien. Maar als corona niet meer de headlines domineert denk ik dat de huizenmarkt gewoon weer net zo krap zal zijn als tot voor kort. Ik zou IIG geen panic sell doen.
Er zijn nog zoveel (door) starters die staan te popelen voor iets wat rond de 250k te koop staat.
Moest er helaas ook een aantal teleurstellen, jonge stellen die nog thuis wonen, wel een relatie, maar niets kunnen kopen samen. Toekomstplannen die je dan in de ijskast moet zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door _ferry_ op 03-04-2020 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magpie
@_ferry_ Dat mensen moeten teleurstellen herken ik. Wij hadden 20 concrete biedingen uit tegen de 40 bezichtigingen. Het shockeerde me dat de woningnood zo hoog was. En ondanks dat we ervan hebben geprofiteerd, kostte het mensen teleurstellen met allemaal hun eigen verhaal me de meeste moeite. Gelukkig daardoor wel de luxe om het huis niet aan een investeerder te hoeven verkopen, ondanks dat deze biedingen zonder voorbehoud van financiering werden gedaan.

Allemaal net pre Corona natuurlijk en ik heb geen glazen bol; maar er is overduidelijk vraag naar relatief betaalbare woningen.

[ Voor 5% gewijzigd door Magpie op 03-04-2020 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
Magpie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:20:Gelukkig daardoor wel de luxe om het huis niet aan een investeerder te hoeven verkopen, ondanks dat deze biedingen zonder voorbehoud van financiering werden gedaan.
Vanwaar? Persoonlijk gevoel bij investeerders of een nadeel daarbij dat ik niet ken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 09:09
-aad- schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:05:
[...]

Vanwaar? Persoonlijk gevoel bij investeerders of een nadeel daarbij dat ik niet ken?
Je huis verkopen aan een investeerder betekent over het algemeen dat de koper die misschien wel op #2 stond (en niks meer mocht bieden omdat het niet mag van de bank), het huis dan maar voor een paar honderd euro extra per maand gaat huren van die investeerder. Waardoor een jong stel niks kan opbouwen en de investeerder vooral rijker wordt.

De morele beslissing die daar achter hangt moet toch overduidelijk zijn :?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
Richh schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:10:
[...]

Je huis verkopen aan een investeerder betekent over het algemeen dat de koper die misschien wel op #2 stond (en niks meer mocht bieden omdat het niet mag van de bank), het huis dan maar voor een paar honderd euro extra per maand gaat huren van die investeerder. Waardoor een jong stel niks kan opbouwen en de investeerder vooral rijker wordt.

De morele beslissing die daar achter hangt moet toch overduidelijk zijn :?
Die morele beslissing daarachter herken ik wel, maar vroeg me vooral af of ik nog iets anders over het hoofd zag :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magpie
Meer persoonlijk, na ruim 20 jaar in de buurt te hebben gewoond, vonden we het fijner om aan een jong stel met kinderwens te verkopen. Hoe je het ook wendt of keert, het opsplitsen van een woning brengt risico's voor een buurt mee. Parkeren, overlast, e.d. Kan ook goed uitpakken, maar een risico is het.

Het is ook zo dat als je zelf verkoopt, je al die verhalen meer meekrijgt. Stellen die lang zoeken, gescheiden vrouwen, dat werk. Maar goed, ik had me zelf hier wat zakelijker verwacht. Toen met mijn vrouw afgesproken dat we alleen bij een flink verschil aan een investeerder zouden verkopen. En natuurlijk, we zitten in de gelukkige omstandigheden om wat geld te kunnen laten liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Magpie op 03-04-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Wat hierboven verteld wordt kan ik enigzins begrijpen. Ik heb daar ook best lang over nagedacht, maar uiteindelijk toch een stevig zakelijke houding in aangenomen. dat is natuurlijk een zeer persoonlijke keuze, en wellicht wat makkelijker voor mij omdat ik het pand van mijn vader verkocht.

Ik heb drie makelaars over de vloer gehad die mij vertelde de markt werking zijn gang te laten gaan. Dit was 1 week voordat de ellende begon in Nederland met corona. Uiteindelijk gekozen om die "marktwerking" al gelijk op de vraagprijs te gooien, en daar is zelfs nog over heen geboden. Dus ik zit op een +15% ongeveer op de marktwaarde van het pand. Maar de koper is dan toevallig ook nog iemand die ik het gun om daar te wonen. Het is een complex wat net vrij staat van leeftijd (55+), geen investeerder. Niet aangekocht om te verhuren. Maar gekocht door iemand om nog een 10tal jaren netjes te wonen. Ja dat is inderdaad ook iets waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29
ppeterr schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:29:
Wat hierboven verteld wordt kan ik enigzins begrijpen. Ik heb daar ook best lang over nagedacht, maar uiteindelijk toch een stevig zakelijke houding in aangenomen. dat is natuurlijk een zeer persoonlijke keuze, en wellicht wat makkelijker voor mij omdat ik het pand van mijn vader verkocht.

Ik heb drie makelaars over de vloer gehad die mij vertelde de markt werking zijn gang te laten gaan. Dit was 1 week voordat de ellende begon in Nederland met corona. Uiteindelijk gekozen om die "marktwerking" al gelijk op de vraagprijs te gooien, en daar is zelfs nog over heen geboden. Dus ik zit op een +15% ongeveer op de marktwaarde van het pand. Maar de koper is dan toevallig ook nog iemand die ik het gun om daar te wonen. Het is een complex wat net vrij staat van leeftijd (55+), geen investeerder. Niet aangekocht om te verhuren. Maar gekocht door iemand om nog een 10tal jaren netjes te wonen. Ja dat is inderdaad ook iets waard.
Ik blijf die bepaling van de 'marktwaarde' merkwaardig vinden. Mijns inziens is de marktwaarde 'wat de gek ervoor geeft'. Dus als die bedrag x betaald is dát toch de huidige marktwaarde? En dan is bedrag Y, wat van tevoren ingeschat was als marktwaarde dus gewoon een te lage inschatting geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Valorian schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:38:
[...]

Ik blijf die bepaling van de 'marktwaarde' merkwaardig vinden. Mijns inziens is de marktwaarde 'wat de gek ervoor geeft'. Dus als die bedrag x betaald is dát toch de huidige marktwaarde? En dan is bedrag Y, wat van tevoren ingeschat was als marktwaarde dus gewoon een te lage inschatting geweest.
Je hebt gelijk. Ik bedoel hier denk ik met "marktwaarde". De waarde onder normale omstandigheden. Maar goed we weten allemaal dat in de huidige situatie de huizen prijzen niet een reële toetsing krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Een huis heeft natuurlijk ook vooral een virtuele waarde want het kost allang niet meer wat puur het bouwen kost. Inderdaad, wat de gek ervoor geeft. Dus als er over de vraagprijs wordt geboden kun je blij zijn "veel meer gevangen", je kunt ook stellen: dan was je vraagprijs dus te laag :P Maar net hoe je erin staat natuurlijk. Bij ons was de vraagprijs juist hoog, bod zat er iets onder. Die knul heeft het gevoel dat ie lekker wat van de prijs af heeft gehaald en wij hebben het gevoel dat we meer hebben gevangen dan wat de makelaar voorstelde. Het zal mij trouwens een zorg zijn wie het koopt, als het een investeerder was geweest vind ik dat ook prima. Ook dat is marktwerking.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 105% gewijzigd door Sport_Life op 30-06-2020 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Sport_Life schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:17:
[...]

Dat was ook mijn tactiek bij verkoop. Ik zat 50k (325k) boven de advies verkoop prijs vd makelaar.
Werd er alsnog klakkeloos overboden! :D. Alsof de vraagprijs een soort bieden vanaf prijs was.

Wij waren destijds de eerste die ruim boven de 4k per m2 zaten, inmiddels gaan de meeste appartementen voor die prijs weg (2 jaar later).
Vond de makelaar dat ok? Soms willen ze dat niet ivm dat ze hun goede naam in de markt te grabbel gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Sport_Life schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:17:
[...]
Alsof de vraagprijs een soort bieden vanaf prijs was.
Die lui heb je ook in dit topic of in het kopen-topic hoor :P Standaard uitgaan van x% overbieden zonder de vraagprijs in relatie tot het pand in ogenschouw nemen :P En maar vragen naar hoeveel % overboden is, alsof er een wetmatigheid uit te halen valt :')

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nou ja er werd natuurlijk veel overboden. Dat was een gewoonte geworden in de markt. Maar nu is het allemaal wat onduidelijker. Dus zeker geen wetmatigheid inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

nel!s schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:12:
[...]

Vond de makelaar dat ok? Soms willen ze dat niet ivm dat ze hun goede naam in de markt te grabbel gooien.
Makelaar deed niet echt moeilijk, behalve dat hij van mening was dat de markt vanzelf de waarde toekent. Het is in de regio een bekende makelaar, die niet "glad" over komt, ik denk dat we daar ook wel op mee konden liften.

Overigens was het een statig oud (1890), gerenoveerd appartement, eigenlijk bestaat er geen 2e dus het is lastig er een waarde aan te hangen. Je moet er verliefd op worden zegmaar.

En we konden de overwaarde goed gebruiken voor onze nieuwe woning.

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 04-04-2020 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerrPiet
Voor ons gaat het deze week dan echt beginnen. Alle documenten ingevuld via move.nl. Ook "Lijst van zaken" in orde gemaakt. Wel voor gekozen om aardig wat zaken achter te laten. Waaronder een grote kledingkast.

Aangezien we toch gaan overbruggen bij mijn moeder en niet teveel willen verhuizen en/of opslaan. Lekker makkelijk :)

Zijn er mensen die daar nog ervaring mee hebben hoe kopers daar mee om gaan? Of maakt dat grosso modo niet veel uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:50
HerrPiet schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:47:
Zijn er mensen die daar nog ervaring mee hebben hoe kopers daar mee om gaan? Of maakt dat grosso modo niet veel uit?
In dit geval maakt het niet zoveel uit. Het kan zijn dat mensen het ok vinden. Het kan ook zijn dat ze willen dat je het meeneemt. Of dat ze de lijst niet zo goed bekijken en dan pas bij de overdracht erachter komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinvi
Vandaag is de fotograaf geweest, afgelopen week dus de moeite genomen om eens flink op te ruimen en de grote voorjaarsschoonmaak te doen.

Onder het motto, alles wat je nu weggooit heb je straks met verhuizen niet nog eens 3x in de hand.o

We zijn heel benieuwd naar het verloop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerrPiet
kevinvi schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:45:
Vandaag is de fotograaf geweest, afgelopen week dus de moeite genomen om eens flink op te ruimen en de grote voorjaarsschoonmaak te doen.

Onder het motto, alles wat je nu weggooit heb je straks met verhuizen niet nog eens 3x in de hand.o

We zijn heel benieuwd naar het verloop!
Zo staan wij er ook in. We hebben ons voorgenomen om elk weekend vanaf nu de opslagruimtes in huis uit te gaan mesten en alvast de gaan kijken wat er weg kan. Zal ongetwijfeld wel hard gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:22
Bij ons is nu de bedenktermijn van de kopers verlopen, dus kan ik delen dat ons appartement ook verkocht is. Er is nog wel een voorbehoud van financiering, maar dat vind ik niet zo spannend.

Wij hebben helaas wel last gehad van de coronasituatie omdat onze eerste bieders 2 dagen voor het tekenen van de overeenkomst zijn afgehaakt. Het waren expats en ze wilden in deze omstandigheden niet een dergelijke beslissing nemen. Vervelend voor ons, want een mooi bod, 6% boven de vraagprijs, maar wel begrijpelijk.

Er was nog een tweede bieder, die maar 1% boven de vraagprijs zat. Daar is de makelaar naar terug gegaan, en die hebben hun bod nog verder verlaagd, naar net 0,5% boven de vraagprijs. Omdat we niet wisten wat de markt gaat doen, we geen zin hadden in nieuwe bezichtigingen, en ook geen zin hadden om het aan te houden zijn we er toch mee akkoord gegaan.

Het voelt heel oneerlijk dat precies als wij ons huis verkopen deze situatie roet in het eten gooit, maar daar is niks aan te doen. De 22K die we nu mislopen was anders in het verbouwen van ons nieuwe huis gaan zitten, dus dat wordt nu wat soberder. Het is ook niet alsof we geen winst maken op onze woning; sec gezien is het huis in 4 jaar tijd absurd in waarde gestegen. Maar het overgrote deel van die stijging was al meegenomen in de nieuwe hypotheek. Wat we mislopen was bedoeld om het huis mee te verfraaien, niet voor noodzakelijke dingen.

We hebben het geaccepteerd en verwerkt, maar toch voelt het kut. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrPiet
Malfunctions schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:38:
Bij ons is nu de bedenktermijn van de kopers verlopen, dus kan ik delen dat ons appartement ook verkocht is. Er is nog wel een voorbehoud van financiering, maar dat vind ik niet zo spannend.

Wij hebben helaas wel last gehad van de coronasituatie omdat onze eerste bieders 2 dagen voor het tekenen van de overeenkomst zijn afgehaakt. Het waren expats en ze wilden in deze omstandigheden niet een dergelijke beslissing nemen. Vervelend voor ons, want een mooi bod, 6% boven de vraagprijs, maar wel begrijpelijk.

Er was nog een tweede bieder, die maar 1% boven de vraagprijs zat. Daar is de makelaar naar terug gegaan, en die hebben hun bod nog verder verlaagd, naar net 0,5% boven de vraagprijs. Omdat we niet wisten wat de markt gaat doen, we geen zin hadden in nieuwe bezichtigingen, en ook geen zin hadden om het aan te houden zijn we er toch mee akkoord gegaan.

Het voelt heel oneerlijk dat precies als wij ons huis verkopen deze situatie roet in het eten gooit, maar daar is niks aan te doen. De 22K die we nu mislopen was anders in het verbouwen van ons nieuwe huis gaan zitten, dus dat wordt nu wat soberder. Het is ook niet alsof we geen winst maken op onze woning; sec gezien is het huis in 4 jaar tijd absurd in waarde gestegen. Maar het overgrote deel van die stijging was al meegenomen in de nieuwe hypotheek. Wat we mislopen was bedoeld om het huis mee te verfraaien, niet voor noodzakelijke dingen.

We hebben het geaccepteerd en verwerkt, maar toch voelt het kut. ;)
Wat voor huis had je in de verkoop staan? Boven of onder NHG? Bouwjaar? etc? Ben toch wel benieuwd wat de markt doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Malfunctions Ja de expats zijn nu wat lastiger. Bekende van me heeft ook 2 keer afhakers gehad met expats. Waarvan eerste afhaker nog ver voor Corona hier is gaan huishouden.
Heel erg vervelend dat dat je dan tijd kost.

Wij nemen dat zeker mee in het op waarde schatten van biedingen (wat me dus erg moeilijk lijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:22
@HerrPiet Een (nieuwbouw)appartement in regio Amsterdam, opgeleverd in 2018. Vraagprijs was 435K.

Het eerste bod (zonder voorbehouden) was geaccepteerd, en zou een week later op woensdag getekend worden. Helaas zat daar de vrijdag tussen waarop Rutte opriep om zoveel mogelijk thuis te blijven, en op maandag haakten onze kopers af.

@!null 77 m2.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Malfunctions Hoeveel m2 was dat?

Ik zit nog steeds te dubben over de vraagprijs. Voor ons is het beneden of boven de 5 ton (woonhuis, Amsterdam). Wat natuurlijk ook uit maakt voor hoe mensen zoeken.
In eerste instantie zou ik mijn geluk niet uit willen testen en dus net onder de 5 ton gaan zitten. Maar dit zou ook kunnen betekenen dat we alsnog veel kijkers hebben. Ik zou het ook weer helemaal prima vinden als we boven de 5 ton gaan, aantal kijkers beperkt is, en dan eindigen met enkele serieuze biedingen.
Het is allemaal een beetje arbitrair omdat we geen specifieke doelopbrengst nodig hebben, dus het is allemaal mooi. Makelaar wilde net boven de 5 ton gaan zitten, naar zijn idee meer in lijn met de werkelijke verwachte waarde, maar snapte mijn mening ook wel en gaf aan dat hij ook niet alles hard kan maken in deze tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrPiet
*O* Ons huis staat inmiddels online. *O*

Eerst bij de makelaar voor de uitwisseling tussen NVM en donderdag ochtend op funda. Wel spannend moet ik zeggen om je huis zo op internet te zien staan.

De buurt staat ook niet stil met achterklap btw. We hadden gisteren even wat contact met buren die twee huizen verderop wonen. Spreken we eigenlijk nooit en die zegt opeens. "Hey jullie gaan verhuizen eh". Hij had het ook weer via via. Terwijl mijn vrouw en ik die persoon ook niet kennen. Wat een wereld :*) Zie het alleen maar als positief. Hoe meer mensen het weten hoe sneller het balletje gaat rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
HerrPiet schreef op woensdag 8 april 2020 @ 07:29:
*O* Ons huis staat inmiddels online. *O*

Eerst bij de makelaar voor de uitwisseling tussen NVM en donderdag ochtend op funda. Wel spannend moet ik zeggen om je huis zo op internet te zien staan.

De buurt staat ook niet stil met achterklap btw. We hadden gisteren even wat contact met buren die twee huizen verderop wonen. Spreken we eigenlijk nooit en die zegt opeens. "Hey jullie gaan verhuizen eh". Hij had het ook weer via via. Terwijl mijn vrouw en ik die persoon ook niet kennen. Wat een wereld :*) Zie het alleen maar als positief. Hoe meer mensen het weten hoe sneller het balletje gaat rollen.
Goed getimed, zo net voor pasen. Iedereen lekker thuis, alle tijd om op funda te kijken en de week daarop afspraken te maken. Verder heb je ook een beetje wind mee, met het persmoment van Rutte gisteren, dat men al denkt aan exit strategie. Succes met verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrPiet
icarus007 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:59:
[...]

Goed getimed, zo net voor pasen. Iedereen lekker thuis, alle tijd om op funda te kijken en de week daarop afspraken te maken. Verder heb je ook een beetje wind mee, met het persmoment van Rutte gisteren, dat men al denkt aan exit strategie. Succes met verkoop.
Ja alle kleine beetjes helpen. Heb het er ook wel doorgedrukt zo voor de pasen. We gaan het zien. Onze makelaar is ook nog steeds positief. Hij ziet in onze regio weinig tot geen terugloop en nog steeds 10% tot 15% boven de vraagprijs. Dus fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
HerrPiet schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:03:
[...]

Ja alle kleine beetjes helpen. Heb het er ook wel doorgedrukt zo voor de pasen. We gaan het zien. Onze makelaar is ook nog steeds positief. Hij ziet in onze regio weinig tot geen terugloop en nog steeds 10% tot 15% boven de vraagprijs. Dus fingers crossed.
Dat zijn mooie berichten, welke regio en prijsklasse is dit?
Pagina: 1 ... 71 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.