@
MikeyMan inderdaad, voor de indruk (voor de members only dan)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
@
mddd Onze makelaar waarschuwt ons voor mensen uit Brabant die snel willen handelen, i.v.m. drugsgeld. Echter de makelaar geeft aan dat hij de koper toch door een databank moet halen vanwege de WWFT. De koper heeft netjes zijn naam en nummer bij ons achtergelaten en 's avonds zijn legitimatie naar de makelaar gemaild. Toen ik ging googlen op zijn naam kwamen een aantal zaken naar voren:
Hij heeft een pand in Maastricht gekocht/verkocht, en hij staat als contactpersoon genoemd bij 3 horeca zaken in Brabant (Waalre, Valkenswaard en Leende), daarnaast verhuurt/verkoopt hij vakantie woningen in Spanje via twee unieke URL's via een identieke website. En hij heeft een eigen bv waar als ik op ga zoeken weer op een andere bv uitkom met in de omschrijving:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Wat het nog meer bizar maakt is dat de man de boven verdieping niet eens hoefde te zien. Hij lette niet op de details van de woning en vond alles prima (kan duiden op een investeerder die gewoon ziet dat het object in orde is, hij heeft immers al een dergelijke woning in bezit).
Ons back-up plan is inderdaad de potentieel geïnteresseerden niet te laten schieten. Vrijdag loopt zijn wettelijke bedenktijd af en wij kunnen alsnog vrijdag/maandag iets laten weten aan andere geïnteresseerden.
@
cooper87 vermakelijk kan ik me voorstellen, al is het voor ons spannend. Met name omdat het mij wat buikpijn bezorgd nu de druk om te verkopen bij ons ligt. 15-5 moet een bankgarantie voor de koop van onze woning liggen, die onzekerheid zou nu in een klap weg zijn. Ook hoeven we niet te overbruggen en andere 'rare eisen' van toekomstige bewoners te accepteren. Deze man zei gewoon: "doe je ding, laat me weten waar je wilt passeren en dan kom ik naar die notaris toe. Heb je daarna nog een week nodig om te verhuizen, geen probleem" Zodoende kunnen we eerst zelf passeren, daarna het huis van de overburen passeren en dan hoeven we geen overbruggingshypotheek. Dat comfort alleen al, vs. wel overbruggen en eventueel twee keer verhuizen is wel wat waard.
@
B-Real laten we het hopen dat alles goed komt, anders inderdaad maar even afwachten of er nog andere geïnteresseerden concreet worden.
edit: en vermakelijk en raar is het zeker, maar ik deel ook graag de ervaring om anderen te waarschuwen. If it's too good to be true, maar voor hetzelfde geval gaat het gewoon door.
[
Voor 3% gewijzigd door
loewie1984 op 01-04-2019 16:07
]