Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 59 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquorice
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-12-2020
Martinusz schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:43:
[...]

Wanneer ga jij de nieuwe financiering regelen dan?
Houdt er rekening mee dat wanneer het huis verkocht moet zijn, voordat jij het huis kan kopen/financieren.
Dat dan ook alle voorbehouden etc. verlopen moeten zijn voor de kopers van jouw appartement, voordat jij je financiering kan rondmaken met de bank. (tenminste dat kan een eis zijn van de bank)

Zoals je het nu schets wil je binnen 1 maand je huis verkopen en het nieuwe huis kopen/financieren?

overigens zou ik dit soort plannen sowieso eerst met de bank bespreken, dan weet je direct hoe het zit en hoe je het kan gaan doen.
Dat heb ik inderdaad niet opgeschreven. Nee we hebben al een overbruggingshypotheek afgesloten. De financiering van het nieuwe huis is geregeld. Daarbij is rekening gehouden met 90% van de taxatiewaarde van het appartement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:27
Vorige week contact gehad met een makelaar over de verkoop van onze woning aangezien we een nieuwbouw woning gekocht hebben met oplevering q2 2020.
Vandaag zou het huis ingemeten worden woensdag foto’s maken. Dus afgelopen weekend alles opgeruimd etc.
Belde de makelaar van het weekend op dat er iemand voor het inmeten al wou komen kijken.
Die zijn vandaag geweest en meteen de vraagprijs geboden (welke we al wat hoger ingezet hadden omdat we de tijd hebben).
Vanavond akkoord gegeven op het bod. Nu het papier werk regelen en opzoek naar een woning voor een jaar :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
@The Fatal gefeliciteerd!
Mooi dat het ook zo kan lopen :)
Is er genoeg aanbod qua huur in je regio?
Onze woning was ook in 5 dagen verkocht dus ik moest ook rap op zoek naar een huurwoning. Wel gelukt maar betaal natuurlijk wel de hoofdprijs. (Al is die hoge huur alsnog goedkoper dan mijn vorige hypotheek) ik was in ieder geval erg blij dat we niet met 2 woningen langdurig kwamen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:25

Superflip

*pwiet*

Wow @The Fatal , dat is knap!

Onze woning staat inmiddels sinds vanmiddag online, reeds 4 bezoeken ingepland en nog 2 wachten op een bevestiging. Totaal geen idee of dat hard gaat of niet. Uiteraard moet je maar ééntje hebben die het ziet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:18
Wij hebben intussen, na de 7 bezoekers tijdens het open huis, een stuk of 6 bezoekers gehad (waarvan twee die ook al bij open huis langs waren geweest). En voor later deze week nog drie nieuwe bezichtigingen gepland. Tot nu toe nog geen bod helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:24
Gisteravond het bericht gekregen van de kopers dat de financiering rond is. Was toch wel een opluchting *O*
Nu verder met de planning van de werkzaamheden van ons nieuwe huis en dan ergens in augustus verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Eerste bezoek is achter de rug en tevens een mooi bod gekregen *O*

Het bod is nog de hele week geldig en met nog wat bezoeken voor de deur zijn we ons verzekerd van een mooie onderhandelingspositie om het maximale uit het huis te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:27
GeeMoney schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:10:
Onze woning was ook in 5 dagen verkocht dus ik moest ook rap op zoek naar een huurwoning. Wel gelukt maar betaal natuurlijk wel de hoofdprijs. (Al is die hoge huur alsnog goedkoper dan mijn vorige hypotheek) ik was in ieder geval erg blij dat we niet met 2 woningen langdurig kwamen te zitten.
Valt mee, regio breda.
Zijn flink aan het zoeken, maar is niet veel te vinden.
Wij hebben het voornamelijk te koop gezet vanwege de zelfs reden, geen 2 woningen en niet de stres om het later te hoeven verkopen.
Dat je bv meer betaald aan huur tov hypotheek, dat is dan maar zo. Geen gedoe en bv een huurwoning een maand na overdracht van nieuwbouw op kunnen zeggen geeft ook een fijn gevoel.

Als iemand tips heeft over het zoeken van huurwoningen, let me know _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Fatal schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:40:
[...]

Valt mee, regio breda.
Zijn flink aan het zoeken, maar is niet veel te vinden.
Wij hebben het voornamelijk te koop gezet vanwege de zelfs reden, geen 2 woningen en niet de stres om het later te hoeven verkopen.
Dat je bv meer betaald aan huur tov hypotheek, dat is dan maar zo. Geen gedoe en bv een huurwoning een maand na overdracht van nieuwbouw op kunnen zeggen geeft ook een fijn gevoel.

Als iemand tips heeft over het zoeken van huurwoningen, let me know _/-\o_
Veel geluk hebben en rekenen op laat iets vinden....veelal wordt huur pas een maand van tevoren opgezegd dus je moet geduld en geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hebben nu rond de 10 bezichtigingen voor deze week staan. Niet heel veel, maar ik hoop dat er een bieding uit komt en het liefst nog twee of drie biedingen zodat er keuze is. Makelaar gaf aan dat het aantal bezichtigingen ook terug loopt, geen heel goed teken. Wellicht geven mensen het gewoon op?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Tsurany schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 23:32:
Hebben nu rond de 10 bezichtigingen voor deze week staan. Niet heel veel, maar ik hoop dat er een bieding uit komt en het liefst nog twee of drie biedingen zodat er keuze is. Makelaar gaf aan dat het aantal bezichtigingen ook terug loopt, geen heel goed teken. Wellicht geven mensen het gewoon op?
Hoe lang staat de advertentie online en wat was je beste week tot dusver? Heb je de indruk dat de makelaar meer moeite doet dan je zelf had kunnen doen? Is het instapklaar of zijn er zaken die potentiele kopers kunnen afschrikken?

Hier een beetje het tegenovergestelde, teveel mensen die willen komen kijken zodat ik ze niet allemaal kan verwerken, 17 bezoeken op 6 dagen en advertentie staat nu 38u online, best wel lastig om zonder makelaar deze allemaal netjes te laten langskomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Tsurany schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 23:32:
10 bezichtigingen is weinig?
Hier waren er 3 geweest en het was verkocht :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Superflip schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 23:54:
[...]

Hoe lang staat de advertentie online en wat was je beste week tot dusver? Heb je de indruk dat de makelaar meer moeite doet dan je zelf had kunnen doen? Is het instapklaar of zijn er zaken die potentiele kopers kunnen afschrikken?
Hij staat nu sinds eind vorige week online en alle interesse was of vorige week of gisteren.
Makelaar doet niet iets wat ik zelf niet zou kunnen, bespaart me vooral veel tijd. En veel bezichtigingen al voordat hij op Funda stond dus hun netwerk helpt wel.
Verder relatief instapklaar alhoewel een nieuwe badkamer geen gek idee is.
Hier een beetje het tegenovergestelde, teveel mensen die willen komen kijken zodat ik ze niet allemaal kan verwerken, 17 bezoeken op 6 dagen en advertentie staat nu 38u online, best wel lastig om zonder makelaar deze allemaal netjes te laten langskomen.
Proberen op twee halve dagen in te plannen, dat doet mijn makelaar ook. Dan ben je in totaal een enkele dag kwijt.
Martinusz schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 23:57:
[...]

10 bezichtigingen is weinig?
Hier waren er 3 geweest en het was verkocht :p
Voor deze tijd wel. Natuurlijk heb je slechts een enkele koper nodig maar keuze uit biedingen, liefst boven de vraagprijs en zonder voorbehoud, zou fijn zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Tsurany schreef op woensdag 10 april 2019 @ 00:05:
Proberen op twee halve dagen in te plannen, dat doet mijn makelaar ook. Dan ben je in totaal een enkele dag kwijt.
Ik reken nu een uur per bezoek, lijkt me iets aan de lange kant, woensdag en zaterdag de hele dag bezoeken.
Tsurany schreef op woensdag 10 april 2019 @ 00:05:
Hij staat nu sinds eind vorige week online en alle interesse was of vorige week of gisteren.
Makelaar doet niet iets wat ik zelf niet zou kunnen, bespaart me vooral veel tijd. En veel bezichtigingen al voordat hij op Funda stond dus hun netwerk helpt wel.
Verder relatief instapklaar alhoewel een nieuwe badkamer geen gek idee is.
Wellicht gaat je makelaar nog eens een schopje geven over een week door het wat in de kijker te zetten. Vraag eventueel feedback aan mensen die langsgeweest zijn, in onze eigen zoektocht had ik regelmatig makelaars aan de lijn die vroegen waarom we niet voor het pand kozen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:56
Ik denk dat je je een beetje gek hebt laten maken/rijk hebt zitten rekenen als je 10 bezichtigingen in een halve week weinig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Tsurany 10 bezichtigingen lijkt mij echt meer dan prima na een weekje online.
Ik had aan 1 bezichtiging genoeg om te verkopen dus je weet het nooit :) .
Je makelaar probeert je ook wat gek te maken lijkt wel. Hoe kan hij nu concluderen dat het aantal bezichtigingen terug loopt binnen 1 week :S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
Je bent maar één koper nodig natuurlijk :)

Bij mij viel het aantal bezichtigingen met vier stuks in de eerste week ook tegen. Op maandag bij de eerste bezichtiging echter de vraagprijs al binnen en nummer vier bood riant boven de vraagprijs, dus na een week was de woning verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Superflip schreef op woensdag 10 april 2019 @ 00:10:
[...]

Ik reken nu een uur per bezoek, lijkt me iets aan de lange kant, woensdag en zaterdag de hele dag bezoeken.
Toen ik zelf mijn nieuwe huis zocht ben ik nergens langer dan een half uur geweest, meestal in een kwartiertje weer op straat. Zelfs het huis dat we uiteindelijk gekocht hebben waren we niet langer dan 20 minuten binnen. Veel meer tijd heb je ook niet nodig om een indruk te krijgen.
Wellicht gaat je makelaar nog eens een schopje geven over een week door het wat in de kijker te zetten. Vraag eventueel feedback aan mensen die langsgeweest zijn, in onze eigen zoektocht had ik regelmatig makelaars aan de lijn die vroegen waarom we niet voor het pand kozen.
We gaan morgen eens afwachten, wellicht zitten er al wat biedingen tussen en dan is het prima.
cooper87 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 06:45:
Ik denk dat je je een beetje gek hebt laten maken/rijk hebt zitten rekenen als je 10 bezichtigingen in een halve week weinig vindt.
Zou kunnen. Q4 2018 zat op een gemiddelde van 12 bezichtigingen per huis, dan zou ik verwachten dat mijn huis net wat meer bezichtigingen trekt omdat het een courant huis is in een populaire omgeving vlakbij een grote stad en naast diverse uitvalswegen.
GeeMoney schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:19:
@Tsurany 10 bezichtigingen lijkt mij echt meer dan prima na een weekje online.
Ik had aan 1 bezichtiging genoeg om te verkopen dus je weet het nooit :) .
Je makelaar probeert je ook wat gek te maken lijkt wel. Hoe kan hij nu concluderen dat het aantal bezichtigingen terug loopt binnen 1 week :S .
Laten we het hopen. En de makelaar gaf aan dat dit een trend is die hij bij meer huizen ziet. In 2018 waren er gemiddeld meer bezichtigingen per woning dan Q1 2019. En dat is cijfermatig ook te onderbouwen, dus gek maken doet hij me zeker niet. Daarnaast ziet hij het ook absoluut niet als probleem, dat scheelt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Superflip schreef op woensdag 10 april 2019 @ 00:10:
Een uur lijkt mij ook wel lang. Een half uur is beter. Dat is genoeg tijd om een goede indruk te krijgen, en tegelijk kort genoeg om een gevoel van urgentie te hebben. Je moet mensen namelijk ook weer niet de tijd geven om rond te gaan kijken naar "mierenneuk" dingetjes. Dan gaat hun goede indruk juist weer omlaag.

Een eerste bezoek moet mensen vooral een goede indruk geven waardoor ze enthousiast worden en dan is het goed. Je kijkers zien dan mogelijk ook wel degene die voor of na hen komt kijken. Dat geeft nog een extra gevoel dat het huis leuk en interessant is. Natuurlijk zonder dat je echt gehaast wordt, of meerdere kijkers tegelijk rond laat lopen, dat zijn wel irritante praktijken. Maar een klein beetje de drukte in je voordeel gebruiken mag best!

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Precies, de kijkers moeten elkaar tegenkomen bij de deur. Dan hoef je niet te vertellen dat er veel (of weinig) animo is maar trekken de kijkers onbewust zelf die conclusie. Dat is exact hoe makelaars het ook doen (afgezien nog van de efficiency door niet van huis naar huis te hoeven rijden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
B-Real schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:52:
Precies, de kijkers moeten elkaar tegenkomen bij de deur. Dan hoef je niet te vertellen dat er veel (of weinig) animo is maar trekken de kijkers onbewust zelf die conclusie. Dat is exact hoe makelaars het ook doen (afgezien nog van de efficiency door niet van huis naar huis te hoeven rijden)
Jep, onze makelaar had ze lekker op een kwartier gepland van elkaar, ze kwamen elkaar dus tegen O-)

Overigens merk je ook wel dat de kopers slimmer worden, ze trappen niet allemaal in de makelaars tactieken. Onze uiteindelijke kopers vroegen ook aan ons "moest de makelaar echt nog bezichtigingen afzeggen voor ons?", wat dus wel echt zo was, maar je proeft toch wel het wantrouwen naar makelaar(s) in zo'n vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Niet online
@Martinusz Ja, het is ook wel een kwestie van "de slechten verpesten het voor de goeien". Een goede makelaar mag zeker psychologische trucs gebruiken, maar tegelijk moet hij/zij geen onwaarheden vertellen. Je moet op diens professionaliteit kunnen vertrouwen richting alle partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Goed om te horen, vandaag elk uur een bezoek, maar daar kan er dus nog wel eentje tussen hier en daar.
De mensen mogen hier gerust grondig kijken want er valt ook gewoon weinig aan te merken. Ook spelende kinderen hebben op straat helpt mensen in de overtuiging dat het hier echt extreem rustig is oOo

2e bezoeker net buiten en wil ook tevens een bod doen, als alle bezoekers dat vandaag gaan doen dan gaan we vermoedelijk ook over de vraagprijs gaan. Hebben we ons huis dan te goedkoop online gezet?

[ Voor 44% gewijzigd door Superflip op 10-04-2019 10:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Nee hoor, de prijs waartegen je je huis uiteindelijk verkoopt is de 'werkelijke waarde'. Dat is immers wat de markt er voor over had.

Een realistische vraagprijs met als gevolg dat er veel bezichtigingen komen en meerdere biedingen, zodat mensen de urgentie voelen en je ze nog een beetje tegen elkaar kunt uitspelen, is vaak beter dan een onrealistisch hoge vraagprijs waardoor er uiteindelijk misschien minder bezichtigingen en minder biedingen komen.

Je kunt natuurlijk gaan speculeren wat er was gebeurd als je het voor 25k meer in de markt had gezet maar dat is precies wat het is: speculatie.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Martinusz schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:15:
[...]

Jep, onze makelaar had ze lekker op een kwartier gepland van elkaar, ze kwamen elkaar dus tegen O-)

Overigens merk je ook wel dat de kopers slimmer worden, ze trappen niet allemaal in de makelaars tactieken. Onze uiteindelijke kopers vroegen ook aan ons "moest de makelaar echt nog bezichtigingen afzeggen voor ons?", wat dus wel echt zo was, maar je proeft toch wel het wantrouwen naar makelaar(s) in zo'n vraag.
Ik vertrouw makelaars per definitie eigenlijk niet. Als koper neem ik al dat soort antwoorden met een flinke korrel zout. Ik zou voor een huis geven wat ik vind dat ik er voor wil geven en waarbij ik mij prettig voel. Nu scheelt het dat ik in een huurhuis zit en er niet per direct uit hoef dus ook kritisch kan rondsnuffelen. Daarom vind ik het ook leuk om bij het verkooptopic te kijken hoe het is om aan de verkoopkant te zitten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

nare man schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:09:
Nee hoor, de prijs waartegen je je huis uiteindelijk verkoopt is de 'werkelijke waarde'. Dat is immers wat de markt er voor over had.
Niet helemaal. Doordat biedingen niet transparant zijn voor de markt is het erg lastig te bepalen of dit de 'werkelijke waarde' is. Je weet dat het er in ieder geval niet onder zit maar nooit of het er niet boven had gezeten.
Doordat het geen veilig is waar mensen constant tegen elkaar opbieden kan het best zijn dat velen gegokt hebben op of de vraagprijs of er net boven terwijl ze er wellicht nog 30k extra voor over hadden gehad als ze hadden gezien wat de rest geboden hadden en daar dus telkens overheen gingen tot er een hoogste bod kwam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nare man
Tsurany schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:36:
[...]

Niet helemaal. Doordat biedingen niet transparant zijn voor de markt is het erg lastig te bepalen of dit de 'werkelijke waarde' is. Je weet dat het er in ieder geval niet onder zit maar nooit of het er niet boven had gezeten.
Doordat het geen veilig is waar mensen constant tegen elkaar opbieden kan het best zijn dat velen gegokt hebben op of de vraagprijs of er net boven terwijl ze er wellicht nog 30k extra voor over hadden gehad als ze hadden gezien wat de rest geboden hadden en daar dus telkens overheen gingen tot er een hoogste bod kwam.
Laat ik het dan wat nauwkeuriger formuleren: dan is in deze imperfecte markt c.q. onder deze informatie-asymmetrie c.q. bij deze niet-transparantie de best mogelijke prijs gevormd.

Eigenlijk zijn zulke onvolkomenheden in de prijsvorming ook al wel verdisconteerd in de formulering 'de waarde in het economische verkeer'.

(Overigens ben ik zelf van mening dat het eigenlijk andersom zit: het is niet zo dat de markt niet kan bepalen wat de werkelijke waarde is, en daarom geen bod kan uitbrengen dat de werkelijke waarde precies benadert, maar dat de werkelijke waarde juist wordt gevormd/bepaald door de markt, ook al heeft de prijsvorming in die markt bepaalde gebreken).

[ Voor 16% gewijzigd door nare man op 10-04-2019 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Onze woning is inmiddels verkocht voor de vraagprijs. *O*

Maandagmiddag online en zaterdagmiddag verkocht. We mogen niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 99% gewijzigd door Sport_Life op 30-06-2020 00:21 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:40
Mijn huis staat nu sinds zaterdag op Funda met 360 graden foto’s, plattegrond en gewone foto’s. Dit alles tegen een courtage van 1% + €500 opstartkosten.

Gister te horen gekregen dat ik 7 kijkers mag verwelkomen. Blij mee. Ik ben nog benieuwd of er verder nog veel aanmeldingen bij komen aangezien het huis elke dag zo’n 400x aangeklikt wordt.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@fonsoy bij mij kwamen er na de eerste twee dagen geen kijkers bij. Enkel afzeggingen van andere kijkers, slechts de helft van de afspraken is door gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:52
Tsurany schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:36:
[...]

Het is niet perse zo dat een gebrek aan transparantie zorgt dat prijzen lager liggen dan dat het een veiling is waar mensen tegen elkaar op bieden. Transparantie kan er ook voor zorgen dat een partij minder biedt dan dat ze blind zouden bieden als ze zien dat ze de veilig met een lager bedrag al kunnen winnen. Als je een huis heel graag wilt hebben, je kan maar 1x blind een bod doen en je ben bereid maximaal 250K te betalen dan is een rationeel bod gewoon je max van 250K. Terwijl als het een openbare veiling is en het huidige maximale bod 200K is je gewoon eens kan beginnen met 205K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
Tsurany schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:05:
@fonsoy bij mij kwamen er na de eerste twee dagen geen kijkers bij. Enkel afzeggingen van andere kijkers, slechts de helft van de afspraken is door gegaan.
Hm, dag twee en ik heb er nog drie aanmeldingen bij. Teller staat nu op tien.

Zal me benieuwen of er veel annuleringen komen. Leuk om jouw verhaal te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:02

CeesKees

I rest my Kees

CeesKees schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:57:
[...]

Biedingen zijn binnen.

We gaan in zee met een bod dat 18% boven de vraagprijs ligt.

Laagste bod was 5.4% boven vraagprijs, hoogste dus 18% erboven.
In totaal 6 biedingen binnen gehad.

e.e.a. geregeld in 10 dagen.
1 mei de overdracht. Ik mag mij bijna (voorlopig? Definitief??) afmelden in dit topic.

Koper heeft 2x uitstel gevraagd voor de bankgarantie, maar alles is uiteindelijk soepel verlopen voor zover ik kan beoordelen.

Na dit weekend verhuizen. Ook iets om naar uit te zien.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Onze woning staat inmiddels op Funda... het is 289.000 geworden qua prijs.
(weet niet of delen hier handig is, wil ik best doen.. maar dat genegeerd misschien rare clicks?)

We hebben inmiddels na 3 uur al 3 bezichtigingsafspraken gepland staan.
180 bekeken

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Remko.me schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:52:
Onze woning staat inmiddels op Funda... het is 289.000 geworden qua prijs.
(weet niet of delen hier handig is, wil ik best doen.. maar dat genegeerd misschien rare clicks?)

We hebben inmiddels na 3 uur al 3 bezichtigingsafspraken gepland staan.
180 bekeken
Goed nieuws. Wel een bizarre tijd dat er na 3! Uur al 3 mensen (paren) bezichtigingen hebben gepland. Die zitten dus dagelijks of meermaals per dag op Funda om alles in de gaten te houden.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
DaWayne schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:55:
[...]

Goed nieuws. Wel een bizarre tijd dat er na 3! Uur al 3 mensen (paren) bezichtigingen hebben gepland. Die zitten dus dagelijks of meermaals per dag op Funda om alles in de gaten te houden.
Succes!
Ja best bizar inderdaad, maar moet zeggen wij hadden dat ook toen we op zoek waren naar (kavel) nieuwbouwwoning, om maar niet mis te grijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Bij ons is het intussen een beetje stil aan het vallen.. Totaal in 3 weken een stuk of 10-12 kijkers gehad (waarvan een aantal twee keer). Laatste waren 3 afspraken afgelopen donderdag, waarvan er twee op de dag zelf afbelden. Voor deze week staat er 1 bezichtiging gepland. Gelukkig niet heel veel haast, we verhuizen begin juli, en zelfs daarna is m'n totale maandlast rond de E300 (betekent alleen wel dat de overwaarde nog niet beschikbaar is voor de leuke dingen die we ermee willen gaan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
anboni schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:07:
Bij ons is het intussen een beetje stil aan het vallen.. Totaal in 3 weken een stuk of 10-12 kijkers gehad (waarvan een aantal twee keer). Laatste waren 3 afspraken afgelopen donderdag, waarvan er twee op de dag zelf afbelden. Voor deze week staat er 1 bezichtiging gepland. Gelukkig niet heel veel haast, we verhuizen begin juli, en zelfs daarna is m'n totale maandlast rond de E300 (betekent alleen wel dat de overwaarde nog niet beschikbaar is voor de leuke dingen die we ermee willen gaan doen)
Oei dat is wel vervelend. Weet je ook waarom mensen hebben afgezegd of toch uiteindelijk geen interesse? Met die feedback kun je misschien nog iets?
Qua prijs kan het niet het probleem zijn want ze kunnen altijd minder bieden natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Remko.me schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:15:
[...]

Oei dat is wel vervelend. Weet je ook waarom mensen hebben afgezegd of toch uiteindelijk geen interesse? Met die feedback kun je misschien nog iets?
Makelaar heeft er twee nagebeld, eentje vond vooral dat er teveel moest gebeuren (wat dan vooral een smaak dingetje is, alles is prima in orde), ander had een rits aan redenen (te weinig licht, teveel geluid van de snelweg)
Qua prijs kan het niet het probleem zijn want ze kunnen altijd minder bieden natuurlijk
Ja precies, tot nu toe ueberhaupt nog geen bod gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nare man schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:09:

Een realistische vraagprijs met als gevolg dat er veel bezichtigingen komen en meerdere biedingen, zodat mensen de urgentie voelen en je ze nog een beetje tegen elkaar kunt uitspelen, is vaak beter dan een onrealistisch hoge vraagprijs waardoor er uiteindelijk misschien minder bezichtigingen en minder biedingen komen.
Zo heeft mijn makelaar mijn appartement verkocht voor ongeveer tien procent boven de vraagprijs.
Kwam mij heel goed uit want ik had dat appartement niet in een fantastische tijd gekocht dus ik zat een beetje op de rand van wel/geen restschuld overhouden.

Nuance is wel dat wat ik had ook populair is bij (private) investeerders om weer te gaan verhuren, dat hielp denk ik ook wel. Want er zaten gewoon gasten tussen die ongezien een bod uitbrachten zonder financieringsvoorbehoud.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2019 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
anboni schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:19:
[...]

Makelaar heeft er twee nagebeld, eentje vond vooral dat er teveel moest gebeuren (wat dan vooral een smaak dingetje is, alles is prima in orde), ander had een rits aan redenen (te weinig licht, teveel geluid van de snelweg)

[...]

Aparte reden zeg... verven, nieuwe vlog en raamdecoratie moet gewoon bijna ALTIJD gedaan worden.... en dat zijn nou niet de hoogste bedragen.. als keuken, badkamer goed zijn ben je al een heel eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
anboni schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:19:
[...]

[...]

Dat "alles prima in orde" willen de inzichten nog wel eens over verschillen. Sommige mensen vinden een installatie zonder aardlekschakelaars ook prima "want voldoet aan de regels van destijds" (1965 ofzo..)

[ Voor 11% gewijzigd door kabeltjekabel op 16-04-2019 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:02

CeesKees

I rest my Kees

GeeMoney schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:10:
Is het niet mogelijk het te huren van de kopers tot de verhuizing?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
cooper87 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:44:
Tsja, een poging tot instandhouding van een uitstervende beroepsgroep :)
Tsja, is dat wel zo? Natuurlijk hou je altijd een groep mensen die zelf de touwtjes in handen neemt om de woning te verkopen. Echter kiest het gros nog steeds voor een makelaar. Het is ook een stukje ontzorging waar je voor betaald. En als de verkopen binnenkort weer wat minder snel gaan kiezen mensen toch weer voor een deskundige.

Jij gaat waarschijnlijk ook nog elke dag brood halen bij de bakker of bij de supermarkt. En dat terwijl je het ook zelf kunt bakken met een broodbakmachine. Sommige mensen doen dat ook maar het gros gaat toch voor het gemak door naar de bakker te gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Sunri5e op 16-04-2019 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Sunri5e schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:22:
[...]

Jij gaat waarschijnlijk ook nog elke dag brood halen bij de bakker of bij de supermarkt. En dat terwijl je het ook zelf kunt bakken met een broodbakmachine. Sommige mensen doen dat ook maar het gros gaat toch voor het gemak door naar de bakker te gaan.
Welk gemak precies?

's avonds wat meel, water, olie en zonnebloempitten in de machine gooien en 's ochtends is er een warm broodje. Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt elke dag naar de bakker te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
kabeltjekabel schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:37:
[...]

Welk gemak precies?

's avonds wat meel, water, olie en zonnebloempitten in de machine gooien en 's ochtends is er een warm broodje. Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt elke dag naar de bakker te gaan.
Het gemak dat je naast koken, wassen, strijken, kinderen verzorgen en sporten nog tijd overhoudt voor jezelf😀.

Maar even zonder gekheid. Wij betalen de makelaar circa €4.500,= met liefde en glimlach op ons gezicht.
Hadden we het zelf net zo goed gedaan? Wellicht... (En verkopen en onderhandelen zijn mijn vakgebied)

Echter ben ik blij dat alles ons uit handen is genomen en dat we een zeer goed eindresultaat hebben behaald. Zou het de volgende keer zo weer doen. (En weer zo doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
DaWayne schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:47:
[...]

Het gemak dat je naast koken, wassen, strijken, kinderen verzorgen en sporten nog tijd overhoudt voor jezelf😀.
[...]
Dat ook nog ja; want dagelijks langs de bakker kost een hoop tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
kabeltjekabel schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:57:
[...]

Dat ook nog ja; want dagelijks langs de bakker kost een hoop tijd.
Hier zijn de boodschappen tm vrijdag net thuisbezorgd...
Maar ik vind het prima dat je hier anders over denkt😁.

Ik wil alleen maar aangeven dat er ook mensen zijn die heel tevreden zijn met een makelaar. (Overigens zie ik hier in Alphen ad Rijn de laatste 2 jaar bijna geen zelfverkopers meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Statistieken

De statistieken na 1 week online (en verkocht dus).

Wel netjes al heb ik totaal geen vergelijkingsmateriaal.
Vooral verbaasd dat 150 mensen het pand hebben opgeslagen, maar dat betekend dan wel dat mensen wel iets opslaan maar totaal geen actie ondernemen.

Voor de verkoop 190 euro uitgegeven aan fotograaf en 650 euro aan schilderwerken. Blijkt goeie investering geweest te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
CeesKees schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:09:
[...]

Is het niet mogelijk het te huren van de kopers tot de verhuizing?
Nee, mijn koper had op zijn beurt zijn huis ook weer verkocht en moest ook daar uit. Het is natuurlijk gewoon een treintje en zo zal het vaak zijn denk ik :) .
Het is gelukt hoor, ik zit nu in een huurhuis dus geen man overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:02

n3z

Iemand die zijn woning in Rotterdam aan het verkopen is of verkocht heeft?

Wij gaan volgende week beginnen en was benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 21:21
Waarvan zijn dit de stats? Geen funda toch?
Superflip schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:09:
[Afbeelding: Statistieken]

De statistieken na 1 week online (en verkocht dus).

Wel netjes al heb ik totaal geen vergelijkingsmateriaal.
Vooral verbaasd dat 150 mensen het pand hebben opgeslagen, maar dat betekend dan wel dat mensen wel iets opslaan maar totaal geen actie ondernemen.

Voor de verkoop 190 euro uitgegeven aan fotograaf en 650 euro aan schilderwerken. Blijkt goeie investering geweest te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

henkjobse schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:52:
[...]
Zal wel iets belgisch zijn. Als ik google naar "statistieken zoekertje woning" dan kom ik bij 2 belgische "funda's" uit.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Harrie_ schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:11:
[...]

Zal wel iets belgisch zijn. Als ik google naar "statistieken zoekertje woning" dan kom ik bij 2 belgische "funda's" uit.
henkjobse schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:52:
[...]
Klopt, is van Immoweb. De #1 immowebsite in België.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Superflip schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:28:
[...]
Klopt, is van Immoweb. De #1 immowebsite in België.
Ik moest dat even googelen; voor de andere Nederlanders hier:
De term immobiliën is een synoniem voor vastgoed, en wordt vooral in Vlaanderen gebruikt.
Bron: Wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:55
Ook bezig met de verkoop van een woning, alleen wat ik nog onduidelijk vind is de ontbindende voorwaarde van onder voorbehoud van financiering. Dit is afgesproken met de koper.Maar als de koper het geld wel kunnen lenen bij de bank maar niet zelf voldoende liquide middelen heeft. Kan de koper er dan nog steeds kosteloos vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Limitted schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:52:
Ook bezig met de verkoop van een woning, alleen wat ik nog onduidelijk vind is de ontbindende voorwaarde van onder voorbehoud van financiering. Dit is afgesproken met de koper.Maar als de koper het geld wel kunnen lenen bij de bank maar niet zelf voldoende liquide middelen heeft. Kan de koper er dan nog steeds kosteloos vanaf?
Afhankelijk hoe het precies staat omschreven, maar doorgaans niet.

Bij ons moest koper minimaal 300k kunnen lenen, verkoopprijs was 335k. Zo stond het in de koopovereenkomst.
Taxatie was ook 300k, hoe toevallig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 20-04-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limitted
Sport_Life schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:57:
[...]

Afhankelijk hoe het precies staat omschreven, maar doorgaans niet.

Bij ons moest koper minimaal 300k kunnen lenen, verkoopprijs was 335k. Zo stond het in de koopovereenkomst.
Taxatie was ook 300k, hoe toevallig ;)
Dit staat er:

Deze koopovereenkomst kan door koper worden ontbonden indien uiterlijk: a. op 30 mei 2019 koper voor de financiering van de onroerende zaak voor een bedrag van maximaal € 300.000,- (= 100% van de koopsom) geen bindend aanbod tot een hypothecaire geldlening van een erkende geldverstrekkende bankinstelling heeft verkregen, zulks tegen geen hogere bruto jaarlast dan Niet van toepassing, of een rentepercentage

7 Paraaf verkoper(s): Paraaf koper(s):
niet hoger dan Niet van toepassing, bij de volgende hypotheekvorm: tegen de normale condities geldend voor het aangaan van dergelijke leningen. Onder bankinstelling wordt in dit artikel begrepen een bank of verzekeraar in de zin van artikel 1:1 Wet op het financieel toezicht;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan kan de koper dus ontbinden als hij een afwijzing heeft waarin vermeld staat dat hij geen hypotheek van 300k kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ze kunnen ontbinden als ze voor 30 mei de hypotheek van 300k niet rond hebben. Als bij de overdracht bij de notaris blijkt dat ze niet de volledige koopsom kunnen voldoen, gaat de koop niet door en kun jij de boete opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limitted
Ok duidelijk, alleen taxatie moet nog plaatsvinden.
Stel taxatie is 280k dan kan de koper voor max 280k hypotheek krijgen en moet ie 20k + kosten koper zelf bijleggen. Als koper geen 30k spaargeld heeft, dan krijgt die dus een afwijzing en gaat de deal niet door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Limitted schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:09:
Stel taxatie is 280k dan kan de koper voor max 280k hypotheek krijgen en moet ie 20k + kosten koper zelf bijleggen. Als koper geen 30k spaargeld heeft, dan krijgt die dus een afwijzing en gaat de deal niet door?
Nee hij heeft een afwijzing op 300k omdat taxatie 280k is, en dan kan hij als hij wil ontbinden.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Limitted schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:09:
Als de koper maximaal 280k hypotheek kan krijgen dan kan hij dus al ontbinden. Immers zal de bank een aanvraag voor 300k hypotheek afwijzen omdat de taxatiewaarde slechts 280k is en ze niet meer dan 100% mogen financieren.

Eigen vermogen is irrelevant voor de ontbindende voorwaarden, het gaat om het hypotheekbedrag. Wel kan het zijn dat bij een hypotheek van 280k de koper het nog kan redden met eigen vermogen en hij dus niet wilt ontbinden. Maar hij mag het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limitted
Tsurany schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:14:
[...]

Als de koper maximaal 280k hypotheek kan krijgen dan kan hij dus al ontbinden. Immers zal de bank een aanvraag voor 300k hypotheek afwijzen omdat de taxatiewaarde slechts 280k is en ze niet meer dan 100% mogen financieren.

Eigen vermogen is irrelevant voor de ontbindende voorwaarden, het gaat om het hypotheekbedrag. Wel kan het zijn dat bij een hypotheek van 280k de koper het nog kan redden met eigen vermogen en hij dus niet wilt ontbinden. Maar hij mag het dan wel.
Thanx! nu is het is stukken duidelijker. Ik weet wie de koper is dus ik weet dat hij de hypotheek wel kan krijgen op basis van zijn looninkomsten. Alleen het is dus nu afwachten wat de taxateur zegt. Ik heb wel al een calcasa rapport gedownload en daarmee correspondeert de ondergrens op minimaal € 300.000 maar ik weet niet hoeveel waarde zo een rapport heeft tov van een echte taxateur. Zo een taxateur zal toch wel meewerken met de verkoopprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

De meeste taxateurs worden betaald door de koper.. Dus ja, ga er maar vanuit dat dat wel gaat lukken ;). Zeker als koper een aankoopmakelaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sport_Life schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:50:
De meeste taxateurs worden betaald door de koper.. Dus ja, ga er maar vanuit dat dat wel gaat lukken ;). Zeker als koper een aankoopmakelaar heeft.
Een taxateur weet wat er betaald is en wat er dus nodig is qua taxatiewaarde. Zolang dat een realistische waarde is zal een taxateur daar in mee gaan, waarom immers niet? Echter als de verkoopprijs dermate veel afwijkt van vergelijkbare panden in de omgeving zonder dat dit te onderbouwen is (meer oppervlakte, betere afwerking,...) dan zal een taxateur daar niet in mee gaan.

Doorgaans zal dit inderdaad geen enkel probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:54

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

anboni schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:09:
Ze kunnen ontbinden als ze voor 30 mei de hypotheek van 300k niet rond hebben. Als bij de overdracht bij de notaris blijkt dat ze niet de volledige koopsom kunnen voldoen, gaat de koop niet door en kun jij de boete opeisen.
In BE dus niet, als ze geen lening kunnen krijgen binnen de 3 weken (of ander opgegeven tijd) dan gaat de koop gewoon niet door, ook geen boete ofzo. (Maar moeten ze wel met bewijzen komen van de bank)

Als de koop ongedaan wordt gemaakt na het vervallen van die deadline, zijn de kopers verplicht om 10% van de aankoopwaarde te betalen aan de verkopers.

[ Voor 3% gewijzigd door Jellabie op 20-04-2019 18:19 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Jellabie schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:18:
[...]

In BE dus niet, als ze geen lening kunnen krijgen binnen de 3 weken (of ander opgegeven tijd) dan gaat de koop gewoon niet door, ook geen boete ofzo. (Maar moeten ze wel met bewijzen komen van de bank)

Als de koop ongedaan wordt gemaakt na het vervallen van die deadline, zijn de kopers verplicht om 10% van de aankoopwaarde te betalen aan de verkopers.
Dat is dus precies dezelfde situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Morgen komen de eerste kijkers, (5 stuks), woensdag nog eens 5 en donderdag 1 (tot nu toe, paasweekend weten we niet wat het gedaan heeft.

Stats zijn tot nu toe dit, sinds dinsdag te koop:

Online bekeken site: 315
Aangeboden op Funda: 40707
Bekeken op Funda: 2645
Zoekers gemaild: 52
Gedrukte brochures: 6
Bezichtigingen: 11

Wat vinden jullie hiervan ?

Zijn er nog tips voor morgen, wij gaan natuurlijk weg, we nemen de hond maar mee. Konijnen blijven natuurlijk in hun buitenhok... maar wat voor andere tips zijn er te volgen? Ben benieuwd!

[edit] zojuist 1 persoon afgezegd voor vandaag :P

[ Voor 4% gewijzigd door Remko.me op 23-04-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Gisteren bezichtigen heeft, verschillende biedingen...

op de vraagprijs maar ook 11k boven de vraagprijs

Hoe zit dat met boven de vraagprijs? Als men taxatie doet, krijg je vaak de vraagprijs, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mddd
  • Niet online
Remko.me schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:33:
Gisteren bezichtigen heeft, verschillende biedingen...
op de vraagprijs maar ook 11k boven de vraagprijs
Mooi, gefeliciteerd!
Hoe zit dat met boven de vraagprijs? Als men taxatie doet, krijg je vaak de vraagprijs, toch?
Niet perse. Je vraagprijs is ook maar een getal. Als jij 250k vraagt en de koper biedt 260k, waarom zou de taxatiewaarde dan 250k moeten zijn en niet 260k?

Sowieso, het is niet jouw probleem natuurlijk. Alleen wanneer de koper 100% moet lenen dan kan een te lage taxatie een probleem zijn maar dan hadden ze maar lager moeten bieden.

Als je een bod hebt liggen onder voorwaarde van financiering dan kun je altijd bij de koper (of diens makelaar) informeren of ze eigen geld hebben of niet. Ze zijn niet verplicht om daarop te antwoorden maar het zal jou natuurlijk wel geruster stellen als je bijvoorbeeld weet dat ze van plan zijn 20k zelf in te leggen. De taxatie is dan sowieso geen hangijzer. Dus als je hierover twijfelt kun je daar altijd naar informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Dat ligt eraan. Er zijn genoeg voorbeelden dat de taxatiewaarde toevallig precies uitkomt op de geboden prijs. An sich logisch, want een huis is grofweg waard wat de gek er voor geeft (kort door de bocht gesteld).

11k op een huis van 300k zal qua taxatie wel loslopen, 11k op een woning van 150k kan lastiger worden. Zeker als vergelijkbare woningen ook nog eens onder die 150k zitten.

Vraag je makelaar even hoe om te gaan met de biedingen die flink boven de vraagprijs zijn, wellicht kun je het risico inperken door het een en ander juist te verwoorden in de voorlopige koopovereenkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:43
Blijft toch een rare markt.

Toen wij huizen gingen bezichtigen hadden ze binnen twee dagen 20+ bezichtingen.
Nu staat mijn appartement te koop in dezelfde regio sinds vorige week, 2 bezichtingen maar.

Geen pijl op te trekken.Laat staan hoe tevreden ik ben over de makelaar, gezien zijn inzet had ik het zo goed zelf kunnen doen. Les voor de volgende keer.

Van de 2 bezichtigingen waren ze allebei serieus alleen nog geen bod o.i.d. neergelegd.
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen de aankomende weken. Spannend en tegenvallend tot nu toe.

Meer mensen ervaring met appartmenten verkopen? Is de markt zo anders dan huizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
royjn schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:54:
Is de markt zo anders dan huizen?
Dat lijkt mij logisch, natuurlijk is dat een hele andere markt.
De groep mensen dat een huis zoekt is groter dan de groep mensen die een appartement zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@royjn ik lees wel overal dat de markt afkoelt, mensen zijn de markt zat en geven het dan maar op. Wanneer was jij aan het bezichtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:43
Tsurany schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:01:
@royjn ik lees wel overal dat de markt afkoelt, mensen zijn de markt zat en geven het dan maar op. Wanneer was jij aan het bezichtigen?
Dat was een maand geleden, van dat afkoelen hoorde ik ook een paar weken geleden. Vandaar dat ik ook mijn makelaar achter de broek aan het zitten was om mijn appartement op funda te gooien.

Het zal allemaal wel goedkomen maar 2 bezichtigingen is ook onder mijn verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Vergeet ook niet dat het momenteel een vakantieperiode is én enorm lekker weer.
Mensen zijn nu ook gewoon andere dingen aan het doen (weg met de kids, genieten van het lekkere weer, etc.).

Over 1,5 week (als de vakantie voorbij is) zal het wellicht weer iets aantrekken. Vraag is alleen of de mensen dan hun Funda filters aanpassen. Je staat er dan namelijk niet meer als nieuw op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
Oh jeej.... na 2 dagen bezichtigingen, verkocht onder voorbehoud financiering... :)

Yes!!

Uiteindelijk zijn maar 7 mensen komen opdagen, andere afgezegd. 3 biedingen gehad, waarvan 1 weer teruggetrokken. 1 iets boven vraagprijs, andere ruimer.
BastaRhymez schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:48:
Vergeet ook niet dat het momenteel een vakantieperiode is én enorm lekker weer.
Mensen zijn nu ook gewoon andere dingen aan het doen (weg met de kids, genieten van het lekkere weer, etc.).

Over 1,5 week (als de vakantie voorbij is) zal het wellicht weer iets aantrekken. Vraag is alleen of de mensen dan hun Funda filters aanpassen. Je staat er dan namelijk niet meer als nieuw op...
Dan is advertentie doen op Funda een optie, dat komt vast goed. En uiteindelijk komen mensen je ook te zien, als ze door je straat rijden.

[ Voor 56% gewijzigd door Remko.me op 24-04-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

royjn schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:54:
Blijft toch een rare markt.

Toen wij huizen gingen bezichtigen hadden ze binnen twee dagen 20+ bezichtingen.
Nu staat mijn appartement te koop in dezelfde regio sinds vorige week, 2 bezichtingen maar.

Geen pijl op te trekken.Laat staan hoe tevreden ik ben over de makelaar, gezien zijn inzet had ik het zo goed zelf kunnen doen. Les voor de volgende keer.

Van de 2 bezichtigingen waren ze allebei serieus alleen nog geen bod o.i.d. neergelegd.
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen de aankomende weken. Spannend en tegenvallend tot nu toe.

Meer mensen ervaring met appartmenten verkopen? Is de markt zo anders dan huizen?
Heel eerlijk gezegd vond ik de toestroom naar ons appartement (70m2 met balkonnetje) ook iets tegenvallen. We hadden de vraagprijs bewust erg hoog gezet (325k, waarde was destijds ca 280-300k), omdat we geen haast hadden. Op de eerste kijkmiddag al een bod ruim boven de vraagprijs, dus meteen geaccepteerd en de rest afgezegd. Ik had nog wel meerdere biedingen verwacht in de loop van de week, maar of mijn makelaar hield dat af of er waren verder geen biedingen.
Dit was wel een goed gerenoveerd appartement op een goede locatie.

Volgens mij is er echt geen pijl op te trekken. Ik denk dat met name de appartementen die voor starters interessant zijn heel snel gaan (<250k).

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 24-04-2019 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
Intussen 15 bezichtigingen gehad. Eentje had geannuleerd. Drie gaven aan het uitzicht toch niet goed genoeg te vinden (balkon kijkt gedeeltelijk uit op blinde muur 10 meter verderop). Is zeer duidelijk zichtbaar op foto’s. En vind eigenlijk dat beter dan dat er woningen zijn waarvan de bewoners bij je naar binnen kijken de hele dag.

Drie mensen voor de tweede keer bezichtigd. Slechts één bod binnen, dat 1% boven de vrij scherpe vraagprijs ligt. Valt tot dusver een klein beetje tegen qua biedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@fonsoy laat je niet gekmaken.
Appartementen lijken iets minder hard te lopen dan woningen met tuin.
En het bod is al boven je vraagprijs, dat zou feitelijk een prijs moeten zijn wat het volgens de taxateur in ieder geval waard is. (en voor jou dus een indicatie is van wat je zou kunnen vangen)
Het blijft een kwestie van wat een gek ervoor geeft natuurlijk.
En kijk of je kan vergelijken met andere te koop staande appartementen om onafhankelijk (voor zover mogelijk) te beredeneren of je echt de beste koop zou zijn voor de prijs. (locatie, uitzicht, ruimte, staat van onderhoud, keuken, etc.)

[ Voor 24% gewijzigd door GeeMoney op 26-04-2019 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
Heb je linkje? Ben wel benieuwd. Hier ook een blinde muur namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@GeeMoney het kan zijn dat de vraagprijs onder de gewenste verkoopprijs zit met de gedachte dat mensen wel gaan overbieden, dan is 1% extra wellicht teleurstellend.

Ik had bij mijn verkoopproces ook op meer gehoopt maar kreeg uiteindelijk ook enkel de vraagprijs. In mijn geval had ik wel een vraagprijs waar ik sowieso tevreden mee zou zijn en wat ik vooraf ook niet verwacht had, dat scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Precies om die reden had ik onze vraagprijs hoog ingezet, in tegenstelling tot het "advies" van onze en veel andere makelaars. Biedingen onder de vraagprijs had ik afgewezen. (klopt je hebt er nu weinig aan :P)

En bij ons ook een blinde muur btw :+. En aan de andere kant een drukke doorgaande weg :P

[ Voor 26% gewijzigd door Sport_Life op 26-04-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ook afhankelijk van waar je zit natuurlijk.
Ik zou namelijk nooit een vraagprijs betalen maar altijd onder bieden :) . Dat kan in ons gebied en mijn prijsklasse ook gewoon.
Ik had mijn eigen vraagprijs net boven de taxatieprijs gezet en dat was beiden ruim boven het bedrag waar ik al tevreden mee zou zijn.

Ik heb hem voor 2k onder de vraagprijs in 5 dagen verkocht aan de eerste kijker.
Wellicht had ik 5 of 10k meer kunnen vangen met meer geduld maar de zekerheid van de verkoop en direct inlossen van de hypotheek was ook wat waard.

PS. Ook ik had een grote blinde muur in mijn achtertuin van 5 bij 5 meter. (Niet heel ruim dus de blinde muur van 3m hoog was duidelijk aanwezig :+ )

[ Voor 39% gewijzigd door GeeMoney op 26-04-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Eens.. maar ik hoorde van een collega die een bod 2k boven de vraagprijs had gedaan, dat hij een tegenbod kreeg 15k boven de vraagprijs... dan sla je wel een beetje een sneu figuur natuurlijk. Als je minimaal 200k wil hebben moet je geen vraagprijs hanteren van 180k.

En mensen die in deze regio onderbieden hebben doorgaans geen schijn van kans. Maar je kan als verkoper pech hebben dat er niemand tussenzit die erboven biedt, en dan is het fijn dat je kan onderhandelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 26-04-2019 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
Je moet maar net geluk hebben dat iemand langs komt die het heel graag wil hebben en het idee heeft dat er veel kapers zijn, waardoor ze zekerheid kiezen en hoger bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:33
De regio is allesbepalend volgens mij. In Breda is het met 15 mensen tegelijk bezichtigen en je bod (bieden vanaf stevige vraagprijs) bij vertrek in een fruitschaal deponeren. Je wordt gebeld als je bij de hoogste 3 biedingen zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
Hierbij mijn woning samen met sterk gelijkende appartementen. Als jullie zo vriendelijk willen zijn om mijn verkooplinkje te verwijderen bij een quote, dan kan ik mijn fundalink later eventueel verwijderen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Eigenlijk is alles verkocht, behalve woningen in mijn blok die erg hoog geprijsd zijn. Je zou dus zeggen dat de koper in dit segment geen keus heeft, anders dan de aanschaf van mijn huis :+
@cooper87

[ Voor 10% gewijzigd door fonsoy op 28-04-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
fonsoy schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:23:
Hierbij mijn woning samen met sterk gelijkende appartementen. Als jullie zo vriendelijk willen zijn om mijn verkooplinkje te verwijderen bij een quote, dan kan ik mijn fundalink later eventueel verwijderen.

Eigenlijk is alles verkocht, behalve woningen in mijn blok die erg hoog geprijsd zijn. Je zou dus zeggen dat de koper in dit segment geen keus heeft, anders dan de aanschaf van mijn huis :+
@cooper87
Mooi appartement, ik zou het juist prettig vinden om (als er dan toch een gebouw staat) uit te kijken op een blinde muur :o maar misschien bedoelden de afzeggers dat ze toch liever een natuur uitzicht hebben ofzo :? maarja dat wist je van te voren denk je dan :P

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 26-04-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Martinusz schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:40:
[...]

Mooi appartement, ik zou het juist prettig vinden om (als er dan toch een gebouw staat) uit te kijken op een blinde muur :o maar misschien bedoelden de afzeggers dat ze toch liever een natuur uitzicht hebben ofzo :? maarja dat wist je van te voren denk je dan :P
Van te voren kan je een idee vormen maar in de praktijk kan het alsnog tegenvallen. Zeker het gevoel dat je krijgt als je er staat.
Gecombineerd met de foto's van de omgeving kan ik me voorstellen dat ze meer verwacht hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Tsurany schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:49:
[...]

Van te voren kan je een idee vormen maar in de praktijk kan het alsnog tegenvallen. Zeker het gevoel dat je krijgt als je er staat.
Gecombineerd met de foto's van de omgeving kan ik me voorstellen dat ze meer verwacht hadden.
Uiteindelijk maakt het ook niet uit wat de reden is, blijkbaar willen ze het gewoon niet, next.
Zo maakte wij ons "zorgen" over ons niet al te grote tuin, maar dan hoor je onze kopers zeggen "de tuin? wat is daar mis mee? we zitten nooit in de tuin, als het mooi weer is zitten we op de camping." Oftewel er zijn altijd mensen die ergens wel of geen punt van maken, het is maar net wie je treft :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@fonsoy Net appartement en vergeleken met het andere appartement in je complex gunstig geprijsd, zeker geizen het feit dat je zo'n groot balkon hebt (en dat heeft die ander niet).

Ik dacht eerst dat het prijsverschil kwam door de aanwezigheid van een parkeerplaats in de kelder bij die ander (staat op de foto) maar ik zie in jouw omschrijving dat je ook gewoon in de kelder kunt parkeren en daar ook nog een opslaghok hebt. Waarom staan die niet tussen de foto's?

M.b.t. feedback voor je adverentie zou ik het volgende doen:
- Al die onzinnige "kaart-foto's" weghalen, die voegen niets toe en maken de fotoserie alleen maar rommeliger.
- Plattegrond-foto rechtstreeks na de hele fotoserie.
- Fotoserie voorzien van foto's parkeerkelder + opslaghok. (!)
- Bij bijzonderheden vermelden (net als je 'concurrent'): Gezonde en actieve VVE!
- De advertentie aanvullen met onderstaande kopjes die je 'concurrent' er ook bij heeft staan:
Garage
Soort garage: Parkeerkelder
Parkeergelegenheid
Soort parkeergelegenheid: Parkeergarage
Wees je ervan bewust dat verreweg de meeste potentiële kopers eerst de foto's kijken en daarna (bij interesse) de adverentie gaan lezen en evt. tot actie over gaan. Het feit dat er geen foto bij zit van de parkeerkelder vind ik in die zin echt een gemiste kans.

Buiten dat is het nette adverentie, goede foto's, omschrijving ietwat summier maar (gelukkig) geen overdaad aan onzinnige tekst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
Waarom zou je twee foto's van een kaart plaatsen waaruit blijkt dat je appartement 50 meter van 'muziekcentrum Tjarda' ligt? Ik zou meteen denken: oh kut, daar zit één of andere vage zaal waar ik last van ga krijgen.

Niet doen dus.

Verder is die woonkamer met dat uitzicht op die muur wel lekker prikkelarm :P

[ Voor 14% gewijzigd door nare man op 26-04-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

@cooper87
Ik vind het een boel geld voor dit appartement.
De ruimte oogt smal en druk, (kunstof?) vloer en wanden vind ik saai /ongezellig, kortom de foto's komen totaal niet overeen met de verkooptekst. Zie bv nr 126 die te koop staat, die ziet er veel frisser uit. Met name de vloer komt daar veel beter uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 27-04-2019 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
Sport_Life schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:17:
[...]

Ik vind het een boel geld voor dit appartement.
De ruimte oogt smal en druk, (kunstof?) vloer en wanden vind ik saai /ongezellig, kortom de foto's komen totaal niet overeen met de verkooptekst. Zie bv nr 126 die te koop staat, die ziet er veel frisser uit. Met name de vloer komt daar veel beter uit.
Die is 53k duurder. Daar heb je een prima laminaatje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
@cooper87
Ik ken Alkmaar niet goed - maar voor een buitenstaander heeft dit appartement een hoge meerprijs en is het überhaupt duur voor een locatie wat dichter bij het centrum/station in een provinciestad.

Het unique selling point ten opzichte van andere complexen in Alkmaar is de locatie en het 'dakterras'.

Ik kan bij de foto's niet goed zien waar het dakterras ligt. Ik vermoed dat het terras op het noord/westen en in de slagschaduw van de andere vleugel van het gebouw ligt. Als men op de buitenfoto aangeeft waar het appartement ligt dan helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
ANdrode schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:10:
[...]

Ik ken Alkmaar niet goed - maar voor een buitenstaander heeft dit appartement een hoge meerprijs en is het überhaupt duur voor een locatie wat dichter bij het centrum/station in een provinciestad.

Het unique selling point ten opzichte van andere complexen in Alkmaar is de locatie en het 'dakterras'.

Ik kan bij de foto's niet goed zien waar het dakterras ligt. Ik vermoed dat het terras op het noord/westen en in de slagschaduw van de andere vleugel van het gebouw ligt. Als men op de buitenfoto aangeeft waar het appartement ligt dan helpt dat.
Alkmaar is een stad waar de gekte ook wel wat heerst. Het begint alleen nu wel zijn hoogtepunt te bereiken heb ik het idee. Ook wordt er om Alkmaar heen echt flink gebouwd. Ik heb in Heerhugowaard nieuwbouw gekocht maar ik zie letterlijk het bordje Alkmaar vanuit mijn bovenste verdieping :+ .
De prijs is fors vond ik ook(al maken buren het dus nog gekker), voor dat geld heb je namelijk ook gewoon een woning met tuin.
Welliswaar op een iets andere locatie en een ouder bouwjaar maar er wordt genoeg nieuws neergezet ook rond de 3 ton en dat is VON maar moet je alleen ingeloot worden.

Vrienden van mij wonen ook daar in de buurt en de locatie is wel echt goed, met een paar minuten fietsen zit je in het centrum en op loopafstand zit een leuk winkelcentrumpje en je bent met een minuut of 5 op de A9.

Zijn terras ligt op het Noord-Westen als ik het zo zie. In de late middag dus zon.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 28-04-2019 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

cooper87 schreef op zondag 28 april 2019 @ 07:37:
[...]

Die is 53k duurder. Daar heb je een prima laminaatje voor.
Ik baseer me alleen op dit appartement en constateer dat de prijs per m2 vrij absurd is. Dakterras maakt veel goed, maar aan de grijze kleur te zijn lijkt het in de schaduw en met veel inkijk, zo niet dan moeten de foto's beter en zet de vlonderplanken even in de beits. Sowieso kun je veel winnen met dat appartement door iets meer aandacht aan foto's en tekst te besteden. De vloer is ook slecht te beoordelen door de overbelichte foto's.

Als er meer aandacht aan de presentatie was besteed en minder verkooptekst dan is de vloer wellicht een prijsverschil van 15k waard tov de andere appartementen in het blok.

Nu oogt het appartement in zijn geheel idd >50k minder en als ik (als dertiger) in mijn eentje 300k uitgeef moet het appartement nagenoeg perfect zijn. Veel extra financiële ruimte is er namelijk niet voor de meeste kopers vermoed ik.

Maar n=1 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 28-04-2019 09:53 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.