Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 60 ... 195 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:53
Ik begrijp dat je feedback goed bedoeld is, maar toch even reageren :)
Sport_Life schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:28:
[...]

Ik baseer me alleen op dit appartement en constateer dat de prijs per m2 vrij absurd is. Dakterras maakt veel goed, maar aan de grijze kleur te zijn lijkt het in de schaduw en met veel inkijk, zo niet dan moeten de foto's beter en zet de vlonderplanken even in de beits. Sowieso kun je veel winnen met dat appartement door iets meer aandacht aan foto's en tekst te besteden. De vloer is ook slecht te beoordelen door de overbelichte foto's.
Het dakterras wordt onderhouden door de VvE en is geen privé-eigendom (wel enkel voor de appartementseigenaar om te gebruiken) en dingen in de beits/lak zetten of zelf aan de slag is uitdrukkelijk niet de bedoeling. Ben overigens geheel met je eens dat dit een flink nadeel van een VvE eigendomsstructuur is.
Je ziet op de foto's natuurlijk geen historie, echter hadden de vorige eigenaars nooit iets aan het dakterras gedaan. Ik ben echt uren bezig geweest om alle groene aanslag weg te werken. Echt een klus. En het is nog niet helemaal weg.

Er is op elke dag na twee uur/half drie volle zon op het terras. Ik kreeg geen fotograaf geregeld zo laat op de dag (hij is al twee uur aan het fotograferen geweest).
Als er meer aandacht aan de presentatie was besteed en minder verkooptekst dan is de vloer wellicht een prijsverschil van 15k waard tov de andere appartementen in het blok.

Nu oogt het appartement in zijn geheel idd >50k minder en als ik (als dertiger) in mijn eentje 300k uitgeef moet het appartement nagenoeg perfect zijn. Veel extra financiële ruimte is er namelijk niet voor de meeste kopers vermoed ik.

Maar n=1 ;)
In zijn algemeenheid wordt een dergelijke vloer toch beter gewaardeerd dan een laminaatvloer, lijkt mij ;)
Als je het mij zou vragen, zou ik dat prijsverschil gebruiken om voor 15K er een nieuwe luxe keuken in te laten zetten. Vergeleken met dat andere appartement heb je dan wél een nette badkamer. En je houdt 35K in je zak.
GeeMoney schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:16:
[...]

Alkmaar is een stad waar de gekte ook wel wat heerst. Het begint alleen nu wel zijn hoogtepunt te bereiken heb ik het idee. Ook wordt er om Alkmaar heen echt flink gebouwd. Ik heb in Heerhugowaard nieuwbouw gekocht maar ik zie letterlijk het bordje Alkmaar vanuit mijn bovenste verdieping :+ .
De prijs is fors vond ik ook(al maken buren het dus nog gekker), voor dat geld heb je namelijk ook gewoon een woning met tuin.
Welliswaar op een iets andere locatie en een ouder bouwjaar maar er wordt genoeg nieuws neergezet ook rond de 3 ton en dat is VON maar moet je alleen ingeloot worden.

Vrienden van mij wonen ook daar in de buurt en de locatie is wel echt goed, met een paar minuten fietsen zit je in het centrum en op loopafstand zit een leuk winkelcentrumpje en je bent met een minuut of 5 op de A9.

Zijn terras ligt op het Noord-Westen als ik het zo zie. In de late middag dus zon.
Helemaal met je eens, echter indien je nieuwbouw binnen de ring wenst wordt de spoeling ineens wel erg dun. Kies je bijvoorbeeld voor Vroonermeer Noord, dan ga je van 5 minuten fietsen naar het centrum, naar 15/20 minuten fietsen naar het centrum. Dat vind ik toch wel een best groot verschil.

De paar projecten die een centralere ligging hebben zijn ook echt flink hoog geprijsd.

Er is trouwens in mijn blok ook een appartement te koop met vergelijkbaar dakterras, 96m2 voor 385K.
M.b.t. feedback voor je adverentie zou ik het volgende doen:
- Al die onzinnige "kaart-foto's" weghalen, die voegen niets toe en maken de fotoserie alleen maar rommeliger.
- Plattegrond-foto rechtstreeks na de hele fotoserie.
- Fotoserie voorzien van foto's parkeerkelder + opslaghok. (!)
- Bij bijzonderheden vermelden (net als je 'concurrent'): Gezonde en actieve VVE!
- De advertentie aanvullen met onderstaande kopjes die je 'concurrent' er ook bij heeft staan:
@Harrie_ bedankt voor deze feedback! Ik ga hem gebruiken als ik hem dinsdag niet al verkocht heb, want dan heb ik een biedings-deadline gesteld O-)

Reeds een bod binnen waar ik goed mee kan leven. Al is een paar duizend meer altijd welkom natuurlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door fonsoy op 28-04-2019 10:52 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:29

Sport_Life

Solvitur ambulando

fonsoy schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:43:
Ik begrijp dat je feedback goed bedoeld is, maar toch even reageren :)

[...]

Het dakterras wordt onderhouden door de VvE en is geen privé-eigendom (wel enkel voor de appartementseigenaar om te gebruiken) en dingen in de beits/lak zetten of zelf aan de slag is uitdrukkelijk niet de bedoeling. Ben overigens geheel met je eens dat dit een flink nadeel van een VvE eigendomsstructuur is.
Je ziet op de foto's natuurlijk geen historie, echter hadden de vorige eigenaars nooit iets aan het dakterras gedaan. Ik ben echt uren bezig geweest om alle groene aanslag weg te werken. Echt een klus. En het is nog niet helemaal weg.

Er is op elke dag na twee uur/half drie volle zon op het terras. Ik kreeg geen fotograaf geregeld zo laat op de dag (hij is al twee uur aan het fotograferen geweest).

[...]

In zijn algemeenheid wordt een dergelijke vloer toch beter gewaardeerd dan een laminaatvloer, lijkt mij ;)
Als je het mij zou vragen, zou ik dat prijsverschil gebruiken om voor 15K er een nieuwe luxe keuken in te laten zetten. Vergeleken met dat andere appartement heb je dan wél een nette badkamer. En je houdt 35K in je zak.

[...]

Helemaal met je eens, echter indien je nieuwbouw binnen de ring wenst wordt de spoeling ineens wel erg dun. Kies je bijvoorbeeld voor Vroonermeer Noord, dan ga je van 5 minuten fietsen naar het centrum, naar 15/20 minuten fietsen naar het centrum. Dat vind ik toch wel een best groot verschil.

De paar projecten die een centralere ligging hebben zijn ook echt flink hoog geprijsd.

Er is trouwens in mijn blok ook een appartement te koop met vergelijkbaar dakterras, 96m2 voor 385K.

[...]

@Harrie_ bedankt voor deze feedback! Ik ga hem gebruiken als ik hem dinsdag niet al verkocht heb, want dan heb ik een biedings-deadline gesteld O-)

Reeds een bod binnen waar ik goed mee kan leven. Al is een paar duizend meer altijd welkom natuurlijk.
Goed dat je het zo oppakt :). Het is ook niet vervelend bedoelt, maar ik probeer te verklaren waarom jouw appartement 53k lager is en ondanks de fors lagere prijs geen extreem hoge biedingen krijgt.
Op basis van de eenzijdige info van Funda die wij hebben probeer ik dan een oordeel te vellen :). Als jouw appartement vergelijkbaar was geweest met de andere appartementen die voor 350k te koop staan, had je waarschijnlijk wel biedingen binnen gehad die dat verschil (grotendeels) overbruggen. (of je moet het nog even aankijken).

Was vanmiddag op een verjaardag waar ook diverse mensen voor woningen aan het kijken waren, ik ging me er bewust niet echt mee bemoeien, vond het wel leuk om de meningen een beetje aan te horen. Algemene tendens was wel dat men denkt dat de prijzen het hoogtepunt wel hebben bereikt, maar desondanks wordt er nog wel 20-50k overboden op populaire woningen. Hetgeen ik nogal tegenstrijdig vind (als je verwacht dat het hoogtepunt is bereikt, ga dan niet nog eens 50k ofwel een dikke nieuwe auto overbieden zou ik zeggen maar wacht het even af :?).

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 28-04-2019 22:51 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:00
Zo rationeel werkt het helaas niet, ondanks dat het voor velen om een grote bak met geld gaat.

Als je op dit moment per se een ander huis wilt/moet dan zijn dit ook de prijzen die je moet neertellen. Wil je meer kans maken, dan moet je hoger bieden.

Eerlijk? Slim? Realistisch? Geen idee, maar wel hoe het werkt op dit moment.

Nu ben ik geen voorstander van het oppompen van de woningmarkt, maar als je een huis boven de vraagprijs koopt en volgend jaar stort de markt in dan is er pas iets aan de hand als je (snel) weer wilt verhuizen. (mits je elke maand netjes je hypotheek betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:21
B-Real schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:28:
maar als je een huis boven de vraagprijs koopt en volgend jaar stort de markt in dan is er pas iets aan de hand als je (snel) weer wilt verhuizen. (mits je elke maand netjes je hypotheek betaald).
Waarom, je nieuwe huis is toch ook goedkoper geworden?
Sterker nog als je een flinke upgrade qua huis wilt doen is dat juist gunstig.

Wat wel een probleem kan zijn is wanneer je je hypotheek niet mee kan nemen en de rente is gestegen, dan heb je evt. wel een probleem. Ik zou er altijd goed op letten bij het afsluiten dat je je hypotheek(rente) mee kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:55
ASW1 schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:40:
[...]

Waarom, je nieuwe huis is toch ook goedkoper geworden?
Sterker nog als je een flinke upgrade qua huis wilt doen is dat juist gunstig.
Je huis kan ook minder waard geworden zijn dan de hypotheek die erop rust. Dan zit je met een restschuld die je op een of andere manier moet zien te financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
anboni schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:52:
[...]
Je huis kan ook minder waard geworden zijn dan de hypotheek die erop rust. Dan zit je met een restschuld die je op een of andere manier moet zien te financieren.
Die heb je ondertussen waarschijnlijk al afbetaald. Na vier jaar heb je bij een annuitaire lening van 30 jaar al 10% afbetaald. Daarnaast is het wanneer je naar een duurdere woning in een gebied met gelijke waardedaling verhuist in jouw voordeel.

Het wordt wel snel kritisch wanneer je leveraged in vastgoed investeert. Maar dan schrijf je gewoon niet af zolang dat volgens de accountant kan :z. Wat betreft liquiditeit ontstaat er geen probleem zolang er voor genoeg van het portfolio huur wordt overgemaakt.

Bovenstaande alinea is de de-facto situatie in zakelijk vastgoed op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 12:58
Ons huis staat sinds 1 week te koop nadat we het 2 jaar geleden rond dezelfde tijd hebben aangeschaft. In de eerste week zijn er 6 bezichtigingen geweest en volgens de makelaar waren er 3 met concrete interesse.

Er stond een deadline voor vandaag 12 uur, en ik word om 12:10 gebeld met de resultaten. Ik ben wel benieuwd en zal wat meer openheid van zaken geven nadat alles is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Deze week gaat de onze in de verkoop als het goed is. Na lange tijd geen concurrentie , zijn er nog 4 gegadigden die meedoen. Zelfde soort appartementen, sommigen groter, sommigen helemaal kaal, sommigen nog blokverwarming (wij CV uit 2018). Gemiddeld 5k goedkoper dan onze prijs. Er is echt geen pijl te trekken op de prijzen. Onze gaat erop als 'inschrijving', ik ben benieuwd. Het hoeft niet voor de hoogste prijs, liever de beste voorwaarden.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
ex87 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:38:
Ons huis staat sinds 1 week te koop nadat we het 2 jaar geleden rond dezelfde tijd hebben aangeschaft. In de eerste week zijn er 6 bezichtigingen geweest en volgens de makelaar waren er 3 met concrete interesse.

Er stond een deadline voor vandaag 12 uur, en ik word om 12:10 gebeld met de resultaten. Ik ben wel benieuwd en zal wat meer openheid van zaken geven nadat alles is verlopen.
Verkocht onder voorbehoud!

Gekocht in 2016 voor 255k, en nu verkocht voor 285k Ondertussen stond de hypotheek rond de 245k dus toch bijna 40k overwaarde die we geheel kunnen cashen en mee nemen (we gaan emigreren, dus er is geen situatie van huis terug kopen).

Mooi begin bedrag voor ons nieuwe leven daar, dus erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Gefeliciteerd met de verkoop.
Als emigrant ben ik wel benieuwd waar het (ongeveer) heen gaat.
Wens jullie veel succes in het land van keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:28
@ex87 Gefeliciteerd! Ook als je gaat emigreren moet je toch ergens wonen? :P
Afhankelijk van waar je naartoe gaat is die 40k zakgeld of een luxe vila >:) .

[ Voor 44% gewijzigd door GeeMoney op 07-05-2019 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Vanoverdegrens schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:01:
[...]

Gefeliciteerd met de verkoop.
Als emigrant ben ik wel benieuwd waar het (ongeveer) heen gaat.
Wens jullie veel succes in het land van keuze!
GeeMoney schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:37:
@ex87 Gefeliciteerd! Ook als je gaat emigreren moet je toch ergens wonen? :P
Afhankelijk van waar je naartoe gaat is die 40k zakgeld of een luxe vila >:) .
Thnx! Ja, het is zakgeld haha, we gaan naar Californië maar, mijn werkgever helpt ons behoorlijk goed qua kosten etc dus ik hou die 40k wel echt in mijn zak.

Dat het waarschijnlijk 'op gaat' aan huur, een auto etc is zeker wel het geval maar daarom is het juist extra lekker die 40k vrij te hebben (nadat ik er 2 jaar geleden zelf 8k in heb gestopt).. Zo kijk ik er zelf maar een beetje naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
Mijn huis is ook verkocht!
Zojuist getekend. Prijs is uiteindelijk nog iets hoger geworden dan het originele bod en dus ruim boven vraagprijs. En de makelaar heeft het allemaal erg goed gespeeld. Het bod was bijvoorbeeld exclusief eventuele over te nemen zaken omdat ze het daar met de kopers niet over heeft gehad. Aangezien er in mijn huis wel een groot aantal over te nemen zaken zijn, maakt dat nogal een verschil.

Voor mij een geruststelling, de kopers gaan het hele huis compleet leegtrekken en alles nieuw erin plaatsen. Wel zonde van de nog mooie spullen aangezien e.e.a. er echt nog goed uit ziet. De kopers zijn net tegen hun pensioen aan en willen nog éénmaal een huis geheel verbouwen. Dus ik hoef me niet druk te maken over een plekje op de vloer of een onvolkomenheid aan de wand. Erg prettig.

@Sport_Life voor een dertiger is dat geld een aardige limiet, maar blijkbaar vinden ouderen het prima om voor bakken met geld een woning te vertimmeren.

[ Voor 8% gewijzigd door fonsoy op 07-05-2019 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:06
fonsoy schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:45:

Voor mij een geruststelling, de kopers gaan het hele huis compleet leegtrekken en alles nieuw erin plaatsen. Wel zonde van de nog mooie spullen aangezien e.e.a. er echt nog goed uit ziet. De kopers zijn net tegen hun pensioen aan en willen nog éénmaal een huis geheel verbouwen. Dus ik hoef me niet druk te maken over een plekje op de vloer of een onvolkomenheid aan de wand. Erg prettig.
Ze vinden wel gelijk alle puinhopen die nu mooi verstopt zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:29

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zojuist getekend. Prijs is uiteindelijk nog iets hoger geworden dan het originele bod en dus ruim boven vraagprijs. En de makelaar heeft het allemaal erg goed gespeeld. Het bod was bijvoorbeeld exclusief eventuele over te nemen zaken omdat ze het daar met de kopers niet over heeft gehad. Aangezien er in mijn huis wel een groot aantal over te nemen zaken zijn, maakt dat nogal een verschil.

@Sport_Life voor een dertiger is dat geld een aardige limiet, maar blijkbaar vinden ouderen het prima om voor bakken met geld een woning te vertimmeren.
Gefeliciteerd :).
Toch die vloer eruit dus? ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 07:42

Gefeliciteerd!!

Ps: 🧐 De kopers gaan dus alles leegtrekken en vernieuwen maar je verwacht wel dat ze nog zaken over gaan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:53
Wij willen onze huidige woning gaan verkopen in verband met nieuwbouw.

Nu zouden wij zo veel mogelijk dubbele lasten willen vermijden. Wat is gangbaar kwa moment van verkopen? Voor het bouwen? Tijdens bouwen?

Zijn er dingen waar ik naar moet vragen bij onze (verkopende)makelaar? Deze hebben wij nog niet gekozen, maar voor ik gesprekken heb vind ik het best prettig om wat pointers te hebben waar we op moeten letten aangezien het ons eerste huis is wat ver verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Zo, woning staat eindelijk te koop, ik ben benieuwd hoe het verloop zal gaan in ieder geval... Hopelijk is er snel beet. Hoewel ik 2 maanden heb ingerekend aan extra maandlasten, hoop ik dat dat ook echt het maximum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:59
perspectivebass schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:22:

Nu zouden wij zo veel mogelijk dubbele lasten willen vermijden. Wat is gangbaar kwa moment van verkopen? Voor het bouwen? Tijdens bouwen?

Zijn er dingen waar ik naar moet vragen bij onze (verkopende)makelaar? Deze hebben wij nog niet gekozen, maar voor ik gesprekken heb vind ik het best prettig om wat pointers te hebben waar we op moeten letten aangezien het ons eerste huis is wat ver verkopen.
Wij hadden twee jaar geleden hetzelfde aan de hand: ik had destijds al twee woningen gekocht maar nog nooit een verkocht. Uiteindelijk is die van mij in de verkoop gegaan circa een half jaar voor waarschijnlijke oplevering nieuwe woning (dan heb je er zelf ook al redelijk zicht op, en de aannemer is reeds begonnen en heeft er dus alle belang bij om zo snel als mogelijk door te werken).

Ik weet niet in hoeverre je huis courant is en wat je verwacht wat voor koper het trekt: wij hadden destijds een huis was op 75% zeker aan een 65+er met veel eigen geld of een ex-huurder die ging starten in koopmarkt zouden gaan verkopen. Dit hebben we uiteindelijk mooi weten te gebruiken: middels open huis specifiek voor ons appartement 15 man in ons huis 'gejaagd' en iedereen een bod laten doen inclusief de voorwaarden die zij wilden. Uiteindelijk naar de hoogste koper weggegaan, waarbij hem het gevoel is gegeven dat het een 'gunprijs' was, maar dat wel als keiharde voorwaarde was gesteld dat wij in ons huis konden blijven tot na oplevering nieuwe huis. Dit was voor hem geen probleem als ie maar een maand van te voren wist waar hij aan toe was, want hij zat in een huurwoning (wisten we toen al). Dit is uiteindelijk ook zo uitgevoerd, waardoor iedereen met minimale dubbele lasten zat.

De deal was dat we elke 15e van de maand bij de notaris zouden zitten, maar omdat wij zelf op 26e wilden verhuizen, zaten we uiteindelijk de 27e bij de notaris en heb ik 15 dagen 'rente' betaald aan de koper tegen zijn tarief, wat voor mij goedkoper was dan mijn huis zelf langer aanhouden (rente voor hem was goedkoper dan mijn eigen rente _/-\o_ ) Uiteindelijk was iedereen super blij (want hij had 2 weken langer om te klussen) met de genomen procedure en ik heb behalve de dubbele lasten tijdens de bouw, geen faalkosten gehad mbt dubbele verhuizing/huren/bij ouders op zolder wonen, wat veel van mijn huidige buren wel hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
perspectivebass schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:22:

Tja, wat zijn je eigen wensen (afgezien van het voorkomen van dubbele lasten)?
Hoe snel denk je je huidige woning te verkopen, moet dat tegen de hoofdprijs of weg=weg?
Wil je tijdelijk iets huren of in een vakantiehuisje zitten?

Eerst je eigen wensen maar eens wat specifieker maken denk ik ;)
ByteMe_ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:36:
Zo, woning staat eindelijk te koop, ik ben benieuwd hoe het verloop zal gaan in ieder geval... Hopelijk is er snel beet. Hoewel ik 2 maanden heb ingerekend aan extra maandlasten, hoop ik dat dat ook echt het maximum is.
Twee maanden voor verkoop of ook overdracht? Dat laatste wordt wel krap, zelfs als je deze week nog een voorlopige koopovereenkomst tekent. Financieringsaanvraag van de koper duurt vaak al langer als een manad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51

Wat is er nog over te nemen dan? Als dat excl. is, mag je zelf alles eruit halen. Dat doet de koper dan niet. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:46:
[...]

Hoe snel denk je je huidige woning te verkopen, moet dat tegen de hoofdprijs of weg=weg?

[...]

Twee maanden voor verkoop of ook overdracht? Dat laatste wordt wel krap, zelfs als je deze week nog een voorlopige koopovereenkomst tekent. Financieringsaanvraag van de koper duurt vaak al langer als een manad.
Verkoop. Ik hoop stiekem op een investeerder, gezien die afhandeling sneller gaat (althans, dat zegt men).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
Sammy_tukker schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:41:
Uiteindelijk is die van mij in de verkoop gegaan circa een half jaar voor waarschijnlijke oplevering nieuwe woning (dan heb je er zelf ook al redelijk zicht op, en de aannemer is reeds begonnen en heeft er dus alle belang bij om zo snel als mogelijk door te werken).

Ik weet niet in hoeverre je huis courant is en wat je verwacht wat voor koper het trekt: wij hadden destijds een huis was op 75% zeker aan een 65+er met veel eigen geld of een ex-huurder die ging starten in koopmarkt zouden gaan verkopen. Dit hebben we uiteindelijk mooi weten te gebruiken: middels open huis specifiek voor ons appartement 15 man in ons huis 'gejaagd' en iedereen een bod laten doen inclusief de voorwaarden die zij wilden. Uiteindelijk naar de hoogste koper weggegaan, waarbij hem het gevoel is gegeven dat het een 'gunprijs' was, maar dat wel als keiharde voorwaarde was gesteld dat wij in ons huis konden blijven tot na oplevering nieuwe huis. Dit was voor hem geen probleem als ie maar een maand van te voren wist waar hij aan toe was, want hij zat in een huurwoning (wisten we toen al). Dit is uiteindelijk ook zo uitgevoerd, waardoor iedereen met minimale dubbele lasten zat.

De deal was dat we elke 15e van de maand bij de notaris zouden zitten, maar omdat wij zelf op 26e wilden verhuizen, zaten we uiteindelijk de 27e bij de notaris en heb ik 15 dagen 'rente' betaald aan de koper tegen zijn tarief, wat voor mij goedkoper was dan mijn huis zelf langer aanhouden (rente voor hem was goedkoper dan mijn eigen rente _/-\o_ ) Uiteindelijk was iedereen super blij (want hij had 2 weken langer om te klussen) met de genomen procedure en ik heb behalve de dubbele lasten tijdens de bouw, geen faalkosten gehad mbt dubbele verhuizing/huren/bij ouders op zolder wonen, wat veel van mijn huidige buren wel hebben gehad.
Bedankt voor uitgebreide reactie!

Ons huis is in goede staat en van binnen en buiten netjes onderhouden in een gewilde buurt waar weinig te koop staat (afgelopen 1,5 jaar 2 huizen). Die huizen die te koop stonden gingen binnen 2-4 weken weg.
Zullen denk ik vooral starters uit huur zijn met een wat hoger inkomen of mensen die doorstromen uit kleinere appartementen in de buurt.
B-Real schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:46:
[...]

Wij verwachten komende maanden ook ons eerste kind. Dus zou liever niet voor november verhuizen. Tijdelijk bij ouders wonen is voor ons mogelijk, maar wil vanwege de komst van de kleine liever niet huren of een vakantiehuisje. Verder is hoofdprijs ook niet nodig, maar ook geen weg = weg. Beetje er tussen in. Er zijn mogelijk wat werkzaamheden voor de volgende bewoner aan de riolering verder is het huis in goede staat. Hier wil ik dus gewoon transparant in zijn, zodat ik geen gezeur krijg dat het een verborgen gebrek zou zijn. Verwacht wel een redelijke overwaarde tov onze huidige hypotheek.

Wij hebben het zelf nog niet aangepakt omdat de gemeente ook duidelijkheid moet geven over hoe ze het gemeentelijke riool gaan renoveren in de wij zodat hier goed op aangesloten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
perspectivebass schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:03:

Wij verwachten komende maanden ook ons eerste kind. ........
Dat was destijds bij ons ook de reden om mij niet uit mijn eigen huis te laten jagen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
Sammy_tukker schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:05:
[...]

Dat was destijds bij ons ook de reden om mij niet uit mijn eigen huis te laten jagen 8)7
Ben blij dat ik niet de enige ben die met een pasgeboren kind zo gek is om te verhuizen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
perspectivebass schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:09:
[...]

Ben blij dat ik niet de enige ben die met een pasgeboren kind zo gek is om te verhuizen :9
Nee en ik vond dat vroeger toch wel echt raar: met zo'n klein kind in de stoffige bende zitten :X

Gelukkig was alle stof weg toen we met ons 4 maanden oude kindje gingen verhuizen.

Overigens was dat wel de reden dat we ons appartement relatief vroeg in de verkoop hebben gezet, want toen was de babykamer nog geen sprake (was nog studiekamer, beter voor de verkoop) van en ons eigen bed stond nog niet op klossen (waarmee onze eigen slaapkamer gelijk 10 m2 kleiner leek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
Señor Sjon schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:47:
[...]

Wat is er nog over te nemen dan? Als dat excl. is, mag je zelf alles eruit halen. Dat doet de koper dan niet. ;)
Dit zijn o.a. aanverwanten op het balkon, dimmers en bepaalde lampen. Deze zijn allen precies op maat voor de woning in redelijk algemene smaak. Vind het geen probleem om die mee te nemen want ik wil er echt geld voor zien. Anders verkoop ik e.e.a. los wel.

Aan de andere kant wil ik van hen nog mijn eigen oven en koelvriescombinatie overkopen, als ze er toch een hagelnieuwe keuken in zetten en niet in de apparaten geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Dimmers uitbouwen e.d. is toch niet de moeite als je een goede waarde hebt gescoord?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
Nou wij hebben net een makelaar in huis gehad. Prima gesprek gehad. Hij heeft een rondje door het thuis gedaan. en op ons verzoek ook wat verteld over nieuwbouwprojecten.

Hij gaf ons een prijsindicatie van onze woning wat ruim 20K boven wat wij hadden verwacht dus positief verrast. Waarschijnlijk gaan we met deze makelaar zo in zo wel verder. Bij het kopen van ons huis ook positieve ervaringen gehad met de verkopende makelaar van dit kantoor en een kennis van ons ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Hoe lang is het geleden dat je je huis hebt gekocht?

Ik heb mijn huis ook verkocht door de makelaar waar ik hem een aantal jaren eerder ook van had gekocht. Beide keren een positieve ervaring en ze waren erg actief in mijn wijk.

Voordeel van mij was dat o.a. de tekst vrijwel geheel hergebruikt kon worden, de plattegrond niet opnieuw gemaakt hoefde te worden en zelfs het technisch rapport nog geldig was omdat ik zo vlot al weer verkocht. Scheelde allemaal stevig in de prijs, dus vraag je makelaar eens wat er mogelijk is wat dat betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Na twee weken stilte, staan er hier morgen ineens 4 bezichtigingen ingepland, 2 keer 2 tegelijk (makelaar neemt 'n collega mee voor de tweede rondleiding). Met een beetje mazzel komen de eerste twee de volgende twee ook nog in het trappenhuis tegen O-) Nu maar duimen voor 'n bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
B-Real schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:08:
Hoe lang is het geleden dat je je huis hebt gekocht?

Ik heb mijn huis ook verkocht door de makelaar waar ik hem een aantal jaren eerder ook van had gekocht. Beide keren een positieve ervaring en ze waren erg actief in mijn wijk.

Voordeel van mij was dat o.a. de tekst vrijwel geheel hergebruikt kon worden, de plattegrond niet opnieuw gemaakt hoefde te worden en zelfs het technisch rapport nog geldig was omdat ik zo vlot al weer verkocht. Scheelde allemaal stevig in de prijs, dus vraag je makelaar eens wat er mogelijk is wat dat betreft ;)
Ongeveer 5 jaar geleden. Overigens was de verkoopmakelaar van onze woning een andere makelaar dan deze. Snap de onduidelijkheid nu ik mijn bericht teruglees :+

Maar gezien een goede kennis goede ervaringen heeft en dit tijdens onze vorige huizenjacht de enige makelaar was die proactief terugbelde na een bezichtiging en actief was met doorsturen van (alternatieve)woningen, vond ik dat erg positief.

De verkopende makelaar van mijn huidige woning was niet z'n positieve ervaring... |:(

Ik vermijd die makelaar dan ook bij mijn nieuwbouw zoektocht. Projecten die die makelaar doet, bel ik een andere betrokken makelaar of ik vermijd dat project...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Dus er stonden vandaag 4 bezichtigingen gepland. 1 daarvan belde af (maar belde daarna weer terug, dat 'ie het huis al eerder had gezien en mogelijk een bod gaat uitbrengen), 2 waren zo ongeschoft om gewoon niet op te komen dagen (toen de makelaar belde, waren ze het "vergeten"), de laatste was enthousiast, maar heeft eerst zelf nog een huis te verkopen. Al met al kan de vlag hier nog niet uit, maar nu de meivakantie voorbij is, trekt het hopelijk weer een beetje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Zo, volgende week de eerste bezichtigingen (10), er moest zelfs wat geannuleerd worden omdat het niet heel praktisch meer wordt... Groepen waren dan leuker geweest. Ik dacht dat we gelijk op inschrijving zouden gaan, maar (nog) niet dus. Maar goed, hopelijk wordt het wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@ByteMe_ ik hoop dat ze allemaal komen, bij mij kwam slechts de helft echt opdagen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Uiteindelijk de knoop doorgehakt om een nieuwbouw huis te kopen waarbij we na de vakantie ons huis gaan verkopen. De wijk hier is in trek bij expats dus zolang het goed gaat met ASML (en Philips) verwacht ik wel dat het snel verkocht wordt.

Het klinkt vast heel sneu maar bij de voortuinen van mn buren (Indiers & Iraniers) groeit veel onkruid dat ze niet weghalen. Er is aan beide kanten geen afscheiding maar er ligt zo'n 2m grind (met tegels) vanaf de weg naar de voorkeur. Voor mij is het een kleine moeite om weg te halen om een betere indruk te geven aan de potentiële kopers, maar dat valt natuurlijk op als ik het niet vraag. Als ik het wel vraag kan het de verkeerde indruk geven. Van de buren zelf heb ik geen last (op een sterke kerrie lucht na als ik om 7u de deur uit ga) dus het is puur iets cosmetisch.
Het is natuurlijk wat anders dan wanneer de buurman een lege badkuip of kapotte autobanden in z'n voortuin heeft.
Hebben jullie bij de verkoop van jullie huis ook 'medewerking' gevraagd van de buren voor iets dergelijks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@smesjz niet in dezelfde situatie gezeten maar mijn ervaring met expats is, op persoonlijk niveau, goed. Je kan prima met ze praten en ze hebben zeker begrip voor financiële argumenten.
Dus aangeven dat je graag zelf even wat onkruid verwijderd om je eigen huis beter te kunnen verkopen zal prima kunnen werken

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
smesjz schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:31:
Hebben jullie bij de verkoop van jullie huis ook 'medewerking' gevraagd van de buren voor iets dergelijks?
Ben je dan niet een gebrek aan het verbergen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:04
RemcoDelft schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:03:
[...]

Ben je dan niet een gebrek aan het verbergen?
Het is een vriendendienst om de buurt netjes te houden. Hij gaat echter daarna weg en stopt zijn dienst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Cave_Boy schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:08:
[...]

Het is een vriendendienst om de buurt netjes te houden. Hij gaat echter daarna weg en stopt zijn dienst. ;)
Ja, zo zie ik het ook. Bovendien, als de nieuwe koper een Chinees of Indier is die bij ASML werkt, is de kans groot (n=7 hier in de straat) dat z'n tuin er straks ook vol onkruid staat maar misschien koopt een Nederlander het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:04
smesjz schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:01:
[...]

Ja, zo zie ik het ook. Bovendien, als de nieuwe koper een Chinees of Indier is die bij ASML werkt, is de kans groot (n=7 hier in de straat) dat z'n tuin er straks ook vol onkruid staat maar misschien koopt een Nederlander het wel.
Dan moet je nu een afweging maken. Of je tuin vol onkruid zetten of niet. ;) Maar wat de een onkruid vind kan de ander prachtig vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Cave_Boy schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:04:
[...]

Dan moet je nu een afweging maken. Of je tuin vol onkruid zetten of niet. ;) Maar wat de een onkruid vind kan de ander prachtig vinden. :)
Dan noem je het een vlinder en bijentuin ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
ByteMe_ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:59:
[...]

Verkoop. Ik hoop stiekem op een investeerder, gezien die afhandeling sneller gaat (althans, dat zegt men).
Eerste bod is binnen, van een investeerder. 10 boven de vraagprijs, op zich erg netjes. Toch is er een dubbel gevoel. De investeerders betalen toch weer een stuk minder dan wat de particulieren maximaal willen betalen, ze willen tenslotte winst maken. Wellicht dat we de rest van de bezoeken ook moeten afwachten? Aan de andere kant is er dan geen last van financien rondkrijgen en we lopen alsnog met een mooie winst weg. Wat een mindfuckerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Hoe lang staat het huis te kopen? Hoeveel bezichtigingen achter de rug en hoeveel staan er nog op de planning?
Dat bod zal vast niet na vandaag vervallen, dus je kunt aangeven (door je makelaar) dat je de overige bezichtigingen ook nog af wilt wachten omdat er (aanname..) nog meer gepland staat.

Ik had bij de eerste bezichtiging de vraagprijs binnen, terwijl er die week nog meer bezichtigingen gepland stonden. Uiteindelijk verkocht aan de laatste bezichtiging, want die boden de hoogste prijs. (overigens wel de eerste mensen de kans geboden om hun bod te herzien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:23

loewie1984

music addict! pizza monster!!

@ByteMe_ Heb het zelfde gehad. Bij ons belde een investeerder 1 dag voor de openhuizen dag aan. 15 minuten binnengelopen. Goed zegt ie, ik wil het kopen zonder voorbehoud.

We hadden zelf ook een gokje genomen en onze woning zonder voorbehoud gekocht om de verkoper over de streep te trekken. Over 2 maanden passeren we en ik heb geen last gehad van slapeloze nachten omdat onze eigen woning nog niet verkocht is. Dat is me veel waard. Meer dan 5 of 10k extra.

Achteraf bleek dat er nog 2 particuliere kopers concrete interesse hadden en een bod wilden doen. Echter de onzekerheden die zij hebben (verkoop eigen woning, financiering voorbehoud met 6 weken tijd voor een hypotheek offerte) maar in deze tijd/markt moet je toeslaan. Dat hebben wij gedaan en dat heeft onze koper ook gedaan. Ik had het graag aan iemand anders gegund, maar daar heb je toch niets over te zeggen. De koper van je nieuwe huis is de koper, wie dat is kun je toch niet precies bepalen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
B-Real schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:40:
Hoe lang staat het huis te kopen? Hoeveel bezichtigingen achter de rug en hoeveel staan er nog op de planning?
Dat bod zal vast niet na vandaag vervallen, dus je kunt aangeven (door je makelaar) dat je de overige bezichtigingen ook nog af wilt wachten omdat er (aanname..) nog meer gepland staat.

Ik had bij de eerste bezichtiging de vraagprijs binnen, terwijl er die week nog meer bezichtigingen gepland stonden. Uiteindelijk verkocht aan de laatste bezichtiging, want die boden de hoogste prijs. (overigens wel de eerste mensen de kans geboden om hun bod te herzien).
Sinds donderdag, gisteren eerste 3 bezichtigingen gehad, 14 totaal op de planning deze week (2 afgemeld, 2 bijgekomen). Vandaag ook 2 bezichtigingen waarbij ze dus al aan zullen geven dat het onder bod staat. Je wordt er eigenlijk hebberig van, maar aan de andere kant zoals loewie zegt, is het gevoel van rust ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Die investeerder wil het volgende week ook nog wel kopen voor die prijs en die voorwaarden. Stel dat er een particulier is die hoger bied als de investeerder, dan communiceer je dat met de investeerder en die wil dan wellicht zijn bod ook nog wel verhogen.

Met 14 bezichtigingen op de planning zou ik persoonlijk nog even een weekje afwachten. Sterker nog, ik had "maar" 4 bezichtigingen en de eerste die kwam en een bod deed had er begrip voor dat ik het einde van de week af wilde wachten.

Rust is inderdaad fijn, aan de andere kant wordt je van een weekje stress ook niet minder (wellicht wel een hoop euro's rijker) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt de kans om flink wat duizenden euro's meer te pakken, dat laat je toch niet lopen? Wacht gewoon af of anderen nog bieden en contacteer anders die investeerder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:36
Wij hebben vorig jaar ons huis verkocht.
Na een opendeurendag gelijk 4 biedingen. Het 3e bod was het hoogst, de eerste bieder ging er daarna nog met 5K overheen.
Puntje van onze makelaar en de makelaar van het 3e bod was dat de 3e bieder al was doorgelicht en de financiering snel rond kon krijgen en bij degene van het hoogste bod kwam over als een praatjesmaker zonder cent te makken.
Ik heb die 5K ook laten schieten voor een stukje rust in 't lijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09-2022
ASS-Ware schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:16:
Na een opendeurendag gelijk 4 biedingen. Het 3e bod was het hoogst, de eerste bieder ging er daarna nog met 5K overheen.
Puntje van onze makelaar en de makelaar van het 3e bod was dat de 3e bieder al was doorgelicht en de financiering snel rond kon krijgen en bij degene van het hoogste bod kwam over als een praatjesmaker zonder cent te makken.
Wij hadden precies hetzelfde bij onze oude woning. Uit eindelijk ook voor de veilige route gekozen ipv 4k meer en een hoop onzekerheid (omdat die bieder alles nog moest regelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06 18:18

OmeJoyo

This is me

ASS-Ware schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:16:
Ik ken het gevoel helemaal, Wij hadden voor de verkoop uit een kijker die behoorlijk geïnteresseerd was en waar gewoon een soort klik mee was. Min of meer open kaart gespeeld beide kanten op en uiteindelijk in de onderhandeling op een heel mooi resultaat gekomen wat 5k onder de maximaal te verwachte verkoop was. Echter hebben we nu dus geen kosten hoeven maken voor de makelaar, officiële taxatie enz. enkel voor het contract en de afhandeling daarvan hebben we een hele mooie deal kunnen sluiten met de makelaar waar we onze nieuwe woning hebben aangekocht.

We hebben de waarde door meerdere makelaars laten vaststellen en allemaal kwamen ze in exact dezelfde reeks. Wellicht dat het uiteindelijk in de vrije verkoop nog 2,5K meer op had gebracht, maar meer had er gewoon niet in gezeten.

Nu gewoon de zekerheid dat hij is verkocht voor een meer dan acceptabel bedrag aan iemand die net als bij jou de financiering al zo goed als rond heeft.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
B-Real schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:43:
Die investeerder wil het volgende week ook nog wel kopen voor die prijs en die voorwaarden. Stel dat er een particulier is die hoger bied als de investeerder, dan communiceer je dat met de investeerder en die wil dan wellicht zijn bod ook nog wel verhogen.

Met 14 bezichtigingen op de planning zou ik persoonlijk nog even een weekje afwachten. Sterker nog, ik had "maar" 4 bezichtigingen en de eerste die kwam en een bod deed had er begrip voor dat ik het einde van de week af wilde wachten.
14 is toch wat te voorbarig geweest, een stuk meer afmeldingen en het gaat de richting van @Tsurany op.. Blijkbaar wordt er ook niet meer gereageerd op de telefoontjes van de makelaar. We gaan toch in onderhandeling met de investeerder met een tegenbod. Ook als zijn huidige bedrag het maximale bod zouden we het nog doen, het is 10k meer dan wat ik had gedacht. Eigenlijk was dit bedrag al het maximale wat ik had verwacht algemeen wat het zou opbrengen, maar potentieel kan er dus nog 5-10k bovenop. Als je geluk hebt dus. Maar met die afhakers en veel andere zaken te regelen gaan we die gok ook niet aan, het kan net zo goed een maand langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:35
loewie1984 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:44:
@ByteMe_ Heb het zelfde gehad. Bij ons belde een investeerder 1 dag voor de openhuizen dag aan. 15 minuten binnengelopen. Goed zegt ie, ik wil het kopen zonder voorbehoud.

We hadden zelf ook een gokje genomen en onze woning zonder voorbehoud gekocht om de verkoper over de streep te trekken. Over 2 maanden passeren we en ik heb geen last gehad van slapeloze nachten omdat onze eigen woning nog niet verkocht is. Dat is me veel waard. Meer dan 5 of 10k extra.

Achteraf bleek dat er nog 2 particuliere kopers concrete interesse hadden en een bod wilden doen. Echter de onzekerheden die zij hebben (verkoop eigen woning, financiering voorbehoud met 6 weken tijd voor een hypotheek offerte) maar in deze tijd/markt moet je toeslaan. Dat hebben wij gedaan en dat heeft onze koper ook gedaan. Ik had het graag aan iemand anders gegund, maar daar heb je toch niets over te zeggen. De koper van je nieuwe huis is de koper, wie dat is kun je toch niet precies bepalen.
wat zijn dat van investeerders? bedrijven of particuliere investeerders , het is niet dat ik mijn huis verkoop maar ik zou wel raar staan te kijken als er iemand aan belt buiten de makelaar om die mijn huis wil kopen zonder voorbehoud,of is dat een normale gang van zaken( het is meer nieuwsgierigheid van mij ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 19:33

backupdevice

Boeh!

Ons huis is ook verkocht. Waar onze poging in 2015 er maar 9 bezichtigen in 9 maanden waren, hadden wij nu 13 bezichtigingen ingepland staan , allemaal ingepland op de dag dat het huis op Funda kwam. Makelaar heeft ook op dezelfde dag een stop gezet. Week later de bezichtigingen op donderdag en vrijdag gehad en 5 dagen later een bod waarmee wij akkoord waren. Super snel allemaal. Mensen aan de deur, briefjes in de brievenbus. Gekkenhuis

Nu het moeilijke gedeelte, zelf een huis vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door backupdevice op 15-05-2019 08:22 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

bie100 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:17:
[...]

wat zijn dat van investeerders? bedrijven of particuliere investeerders , het is niet dat ik mijn huis verkoop maar ik zou wel raar staan te kijken als er iemand aan belt buiten de makelaar om die mijn huis wil kopen zonder voorbehoud,of is dat een normale gang van zaken( het is meer nieuwsgierigheid van mij ;) )
vastgoed handelaar / belegger. Hij heeft het wel via mijn makelaar geregeld. Is getoetst en gechecked en toen was het voor mij ook prima. Ondertussen is de waarborg netjes gestort. Dus is allemaal definitief nu.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:51
Even jullie mening.

Wij zijn op zoek naar een ander huis en gaan dan pas onze woning verkopen. Nu ben ik langzaam wel bezit met wat cosmetische dingen in huis aan het herstellen. Maar hoever ga je hierbij. Ik heb een aantal puntjes waar ik over twijfel dit aan te pakken.
  • Hal
  • Hier zitten wat vegen op de muur, maar om nu de hele hal te gaan bijwerken. Heb al met dasty geprobeerd, maar moet echt geschilderd worden. En dan ga je ook kleurverschil krijgen wat ik heb geen idee wat voor kleur er nu op zit. Beetje offwhite.
  • Muur woonkamer
  • Op twee tussenmuren zit een terra kleur. Past wat ons betreft wel bij inrichting. Maar zouden jullie deze wit verven? Is natuurlijk zo gedaan, maar noodzakelijk? En wit wordt het ook heel steriel van.
  • Deur woonkamer
  • Hier zitten wat vlekken op die ik er niet af krijg. Dus moet eigenlijk een keer opnieuw gelakt worden. Maar heb nu zoiets van dat doet de volgende maar.
  • Kozijn voordeur
  • Naast de voordeur zit een kozijn dat wel een likje verf kan gebruiken. Niet dat verf afbladdert, maar moet wel een keer gedaan worden. Buitenzijde is overigens geschilderd.
  • Radiatorombouw
  • Om alle radiators zit een ombouw. Nu zit er bij één ombouw een gat in de honingraat. Is op zolder dus denk dat ik deze gewoon laat zitten.
Verder zijn er een aantal puntjes de ik nog op de planning heb. Bijvoorbeeld houten vloer keer opnieuw in de olie. Dan ziet er toch net even anders uit.

Algehele staat van de woning is verder prima. Goed onderhouden en netjes. Huizen worden hier als warme broodjes verkocht. Dus vraag mij ook af of dit iets aan de waarde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Het beste is als je je kopers geen reden geeft om af te dingen op de prijs.
Kleur is persoonlijk, alleen als je huis pas geverfd is en er zelfs nog naar ruikt heeft dat een positieve invloed.

Een pot goede verf kost je 3 tientjes voor een liter, een emmer latex misschien 150.

Ik zou alles wat je hierboven beschrijft aanpakken behalve de radiator ombouw. Het kost je wat tijd maar denk dat je het dubbel en dwars terug verdient.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
loewie1984 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:55:
Het beste is als je je kopers geen reden geeft om af te dingen op de prijs.
Kleur is persoonlijk, alleen als je huis pas geverfd is en er zelfs nog naar ruikt heeft dat een positieve invloed.

Een pot goede verf kost je 3 tientjes voor een liter, een emmer latex misschien 150.

Ik zou alles wat je hierboven beschrijft aanpakken behalve de radiator ombouw. Het kost je wat tijd maar denk dat je het dubbel en dwars terug verdient.
Het is natuurlijk lastig om te zeggen. Maar de huizen hier in de omgeving gaan boven de vraagprijs weg. Eno ook in veel minderen staat. Zouden die mensen echt serieus kijken naar een muurtje wat geschilderd moet worden?

In een markt waar het moeizaam is om te verkopen dan moet alles er goed uit zien. Maar de paar kleine cosmetische dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Je weet helaas nooit echt of het iets oplevert.
Maar een eerste indruk kan je maar 1 keer maken. En ik ben van mening, dat die meteen goed moet zijn!

Misschien dat het je een dag of 2 kost en 100 euro aan spullen, maar als je vervolgens daar 1 - 2,5k meer voor vangt bij de verkoop is het een no brainer.
Maar zoals gezegd, je weet niet of het dat oplevert. Voor hetzelfde geldt vinden ze deur niet mooi en willen ze sowieso een andere deur er in. Net als de muren, wellicht willen ze die wel blauw maken en maakt die paar veegjes ze helemaal niks uit.

Maar als ik zou kopen, dan kijk ik wel naar de afwerking. Als dat er goed uitziet heb je minder om over te "zeuren" en dus een lager bod te rechtvaardigen. Kom je met 10 punten (terecht of niet, want het blijft vaak een persoonlijke mening en een welles-nietes-spelletje) dan overweeg je wellicht om wat minder te overbieden (of wat lager te bieden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:42

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Ons huis dan vanaf vandaag ook eindelijk in de verkoop.
Echter, tot mijn verbazing zijn er nog geen foto's op Funda?

Iemand hier ervaring mee? Is de makelaar deze nog vergeten te uploaden of heeft Funda tijd nodig voor de verwerking?

Persoonlijk krijg ik nu het gevoel dat ik geïnteresseerde mensen mis doordat er nog geen foto's aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

WishmasterNL schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:25:

Iemand hier ervaring mee? Is de makelaar deze nog vergeten te uploaden of heeft Funda tijd nodig voor de verwerking?

Persoonlijk krijg ik nu het gevoel dat ik geïnteresseerde mensen mis doordat er nog geen foto's aanwezig zijn.
Dat is prutswerk van de makelaar of een defect bij Funda. Kost je inderdaad veel kijkers.
Als ze er niet snel staan zou ik herplaatsing eisen.
Highfive95 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:47:
Even jullie mening.

Wij zijn op zoek naar een ander huis en gaan dan pas onze woning verkopen. Nu ben ik langzaam wel bezit met wat cosmetische dingen in huis aan het herstellen. Maar hoever ga je hierbij. Ik heb een aantal puntjes waar ik over twijfel dit aan te pakken.

- knip -

Verder zijn er een aantal puntjes de ik nog op de planning heb. Bijvoorbeeld houten vloer keer opnieuw in de olie. Dan ziet er toch net even anders uit.

Algehele staat van de woning is verder prima. Goed onderhouden en netjes. Huizen worden hier als warme broodjes verkocht. Dus vraag mij ook af of dit iets aan de waarde doet.
Lekker laten zitten. De meeste kopers valt het echt niet op dat er wat vlekken op de muur zitten en als het al op valt zullen ze er niks om geven. Wie koopt er nu een huis zonder even opnieuw te schilderen?

Pas na de overdracht viel mij op dat een aantal deuren wel vrij vies waren en dat de muren een stuk meer beschadigingen hadden dan ik oorspronkelijk gezien had. Maar daar heb ik me geen moment druk om gemaakt, de vlekken kan ik gewoon negeren indien schoonmaken niet helpt en de gaten in de muur heb ik zo gefixt met een vulmiddel. Dat zijn typisch van die dingetjes die iedereen zelf wel kan oplossen en een huis niet op laat schieten.
Ik moet het eerste huis nog zien dat echt strak in de verf zit en voor verkoop volledig opgeknapt is, dat zie je eigenlijk enkel als een investeerder bezig is geweest.

[ Voor 110% gewijzigd door Tsurany op 16-05-2019 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real

Lijkt mij een fout bij de makelaar en ik zou daar zeker niet blij mee zijn.
Juist de eerste dag, misschien twee dagen, sta je natuurlijk bovenaan bij de meest recente woningen. Als er dan geen foto's bij staan, klikken heel veel mensen de advertentie direct weer weg.

Ik zou de makelaar eens bellen. Wellicht advertentie verwijderen en opnieuw laten uploaden mét foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:01

Je gaat nu in ieder geval niet vooraan in de lijst staan, dus dat is een dikke misser van de makelaar!
Onze makelaar had hiel goed in de smiezen hoe Funda werkt en hoe je bovenaan komt en we hebben dus ook echt altijd bij de eerste 3-5 huizen gestaan als men zocht op de gehele gemeente.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 13:03

Kju

Er kan een paar uurtjes zitten tussen publicatie van de advertentie en publicatie van de media. Je kan even bij je makelaar informeren of alle producten (Funda Compleet, evt. basisplaatsing) al zijn aangemeld.
Martinusz schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:47:
[...]

Je gaat nu in ieder geval niet vooraan in de lijst staan, dus dat is een dikke misser van de makelaar!
Onze makelaar had hiel goed in de smiezen hoe Funda werkt en hoe je bovenaan komt en we hebben dus ook echt altijd bij de eerste 3-5 huizen gestaan als men zocht op de gehele gemeente.
Valt reuze mee. Als het vandaag is geplaatst komt het morgen pas in de mailing. Degenen die Funda dagelijks bekijken sorteren doorgaans op datum en komen het heus wel tegen, zeker als het een buurt of plaats is waar er minder dan 20 nieuwe woningen per dag worden geplaatst.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Kju schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:01:
[...]

Er kan een paar uurtjes zitten tussen publicatie van de advertentie en publicatie van de media. Je kan even bij je makelaar informeren of alle producten (Funda Compleet, evt. basisplaatsing) al zijn aangemeld.

[...]

Valt reuze mee. Als het vandaag is geplaatst komt het morgen pas in de mailing. Degenen die Funda dagelijks bekijken sorteren doorgaans op datum en komen het heus wel tegen, zeker als het een buurt of plaats is waar er minder dan 20 nieuwe woningen per dag worden geplaatst.
Ik kreeg vannacht om 00:06 een mailtje van Funda dat mijn makelaar mij had aangemeld als zijnde verkoper en dat ik de statistieken kon bekijken. De hele advertentie staat online behalve de foto's. De vraag heb ik om 08:30 neergelegd bij de makelaar, echter gaan ze pas om 09:00 open. Had iemand aan de lijn die er niet over ging. Ik hoop dat dit snel recht gezet gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kju schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:01:
[...]

[...]

Als ik naar mijn eigen statistieken kijk is de conclusie heel simpel, de dag van publicatie is mijn huis 4x zoveel gevonden en 4x zo vaak bekeken dan de dag er na. Gros van de bezichtigingsaanvragen kwamen ook op die dag binnen.

Het is gewoon cruciaal om er direct goed bij te staan, iedereen die 's ochtends even alle nieuwe huizen door kijkt heeft zijn huis nu gemist. Als ze net als ik werken zullen ze morgen niet kijken wat er vandaag is bijgekomen, die hebben ze immers allemaal al gezien. Je scrolled net zo lang terug tot je het eerste bekende huis weer ziet en dan ga je er vanuit alles gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 13:03

Kju

WishmasterNL schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:03:
[...]

Ik kreeg vannacht om 00:06 een mailtje van Funda dat mijn makelaar mij had aangemeld als zijnde verkoper en dat ik de statistieken kon bekijken. De hele advertentie staat online behalve de foto's. De vraag heb ik om 08:30 neergelegd bij de makelaar, echter gaan ze pas om 09:00 open. Had iemand aan de lijn die er niet over ging. Ik hoop dat dit snel recht gezet gaat worden
Dat hebben ze dan niet slim gedaan. De meeste makelaars geven de advertentie op Funda pas vrij als alle media er op zit en de aanvullende contracten (Funda totaal, evt. basisplaatsing) zijn afgesloten.
Tsurany schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:07:
[...]

Als ik naar mijn eigen statistieken kijk is de conclusie heel simpel, de dag van publicatie is mijn huis 4x zoveel gevonden en 4x zo vaak bekeken dan de dag er na. Gros van de bezichtigingsaanvragen kwamen ook op die dag binnen.

Het is gewoon cruciaal om er direct goed bij te staan, iedereen die 's ochtends even alle nieuwe huizen door kijkt heeft zijn huis nu gemist. Als ze net als ik werken zullen ze morgen niet kijken wat er vandaag is bijgekomen, die hebben ze immers allemaal al gezien. Je scrolled net zo lang terug tot je het eerste bekende huis weer ziet en dan ga je er vanuit alles gezien te hebben.
Het staat er al sinds 0.06 uur op. Ik heb toevallig ook wat statistieken op Funda gezien, ze komen het wel tegen hoor.. ;) Het probleem is, in dit geval, dat je maar één kans hebt voor een first impression en dat al die mensen maar één foto zien, dat is zonde. Daarom geven de meeste makelaars de advertentie pas vrij als alles op Funda goed staat.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Het schijnt dus een storing te zijn bij Funda. De makelaar heeft nogmaals gekeken naar de advertentie, en alles is gewoon geupload.

Dus nu maar hopen dat dit snel verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:28:
[...]

Lekker laten zitten. De meeste kopers valt het echt niet op dat er wat vlekken op de muur zitten en als het al op valt zullen ze er niks om geven. Wie koopt er nu een huis zonder even opnieuw te schilderen?

Pas na de overdracht viel mij op dat een aantal deuren wel vrij vies waren en dat de muren een stuk meer beschadigingen hadden dan ik oorspronkelijk gezien had. Maar daar heb ik me geen moment druk om gemaakt, de vlekken kan ik gewoon negeren indien schoonmaken niet helpt en de gaten in de muur heb ik zo gefixt met een vulmiddel. Dat zijn typisch van die dingetjes die iedereen zelf wel kan oplossen en een huis niet op laat schieten.
Ik moet het eerste huis nog zien dat echt strak in de verf zit en voor verkoop volledig opgeknapt is, dat zie je eigenlijk enkel als een investeerder bezig is geweest.
Grappig eigenlijk hoe wij alles zo net mogelijk hebben proberne te maken als je gaat vergelijk met het begin. Toen wij het huis zelf kochten was het namelijk een grote zooi. Op bijna alle muren was getekend, rare teksten, met vreemde substanties besmeurd. De oude bewoner was ook duidelijk niet 100% :X Maar toch doorheen geprikt om maar een woning te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
ByteMe_ schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:39:
[...]
Grappig eigenlijk hoe wij alles zo net mogelijk hebben proberne te maken als je gaat vergelijk met het begin. Toen wij het huis zelf kochten was het namelijk een grote zooi. Op bijna alle muren was getekend, rare teksten, met vreemde substanties besmeurd. De oude bewoner was ook duidelijk niet 100% :X Maar toch doorheen geprikt om maar een woning te hebben.
Als je een woning hebt waar veel aan moet gebeuren kan ik mij voorstellen dat je er niet zo op let. Moet immers toch verbouwen. Sommige dingen kosten weinig tijd en investeringen. Likje verf is zo gedaan.

Maar aan de andere kant, misschien vinden ze paars wel mooi en smeren ze dat op de muren.

Hier in de wijk staat ook een huis te koop waar ze geprobeerd hebben het "netjes" te maken. Snel even buiten schilderwerk zelf doen. Maar dan niet even de verf op de ramen weg krabben. 8)7 Je ziet nu gewoon dat het broddelwerk is. Dit doet mijn inziens afbreuk aan het geen wat je gedaan hebt. Je krijgt dan meteen verkeerde indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:06
WishmasterNL schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:27:
Het schijnt dus een storing te zijn bij Funda. De makelaar heeft nogmaals gekeken naar de advertentie, en alles is gewoon geupload.

Dus nu maar hopen dat dit snel verholpen is.
Je bent niet de enige, meerdere huizen zijn gisteren zonder aanvullende media gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Inmiddels staan de foto's nu wel bij de advertentie op Funda. Mooi op tijd voor de huizenzoekers die uit het werk komen :9

--------------------------------------------------------------------------
Edit 1:

Inmiddels een week verder.

De statistieken zo ver:

Gevonden: 27.068
Bekeken: 1.260
Conversie: 5%

Maandag 1 bezichtiging gehad. Was een echtpaar die een appartement als investering zochten.
Nog niks van gehoord.
Vanmiddag nog 3 bezichtigingen in de planning.

Reuze benieuwd of er een potentiële koper tussen zit.

Uiteindelijk vallen de hoeveelheid bezichtigingen me wel wat tegen

Edit 2:

Inmiddels een 5e bezichtiging in de planning en tevens een bod ontvangen.

Het bod is uitgebracht met de ontbindende voorwaarden:
-Financiering
-Verkoop eigen woning

Nu snap ik de eerste en daar heb ik geen enkele moeite mee.
Echter het voorbehoud verkoop eigen woning heb ik wat meer moeite mee.
Het bod zelf, daar gaan we denk ik wel uitkomen.

Edit 3:
Inmiddels het huis verkocht aan dezelfde mensen onder voorbehoud financiering. Vrijdag voorlopig koopcontract tekenen.
Klopt het dan als ik zeg dat het voorbehoud op dinsdag 23:59 afloopt?

[ Voor 110% gewijzigd door WishmasterNL op 28-05-2019 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:43

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Nou, vannacht de boel online op funda, nu (13:00) stonden er al 6 bezichtigingen gepland. Niet gedacht dat het in Zwolle zo storm zou lopen...

Woens- en donderdag de bezichtigingen gepland. Met een beetje geluk nog maar 2 dagen het huis steriel opruimen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Hier gister het koopcontract getekend. Bedenktermijn t/m dinsdag. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:15
WishmasterNL schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:22:
(...)

Inmiddels een 5e bezichtiging in de planning en tevens een bod ontvangen.

Inmiddels het huis verkocht aan dezelfde mensen onder voorbehoud financiering. Vrijdag voorlopig koopcontract tekenen.
Klopt het dan als ik zeg dat het voorbehoud op dinsdag 23:59 afloopt?
De eerste 3 dagen is de wettelijke bedenktijd. = annuleren zonder opgaaf van reden.
Einddatum van het voorbehoud is in de koopovereenkomst gemeld en is - afhankelijk van overdrachtsdatum meestal 1-2 maanden.(edit: dat was bij ons zo)

[ Voor 29% gewijzigd door burnedhardware op 01-06-2019 20:11 . Reden: Beetje ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

burnedhardware schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:08:
[...]

De eerste 3 dagen is de wettelijke bedenktijd. = annuleren zonder opgaaf van reden.
Einddatum van het voorbehoud is in de koopovereenkomst gemeld en is - afhankelijk van overdrachtsdatum meestal 1-2 maanden.
Ik zei het inderdaad verkeerd. Wettelijke bedenktermijn loopt t/m dinsdag. Daarna alleen nog het voorbehoud financiering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-06 11:44
deWit schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:58:
Nou, vannacht de boel online op funda, nu (13:00) stonden er al 6 bezichtigingen gepland. Niet gedacht dat het in Zwolle zo storm zou lopen...

Woens- en donderdag de bezichtigingen gepland. Met een beetje geluk nog maar 2 dagen het huis steriel opruimen...
Lekker! dat is waar wij ook op hopen. Appartement vandaag online gekomen, ondertussen al door 1000+ mensen bekeken op Funda. Ben benieuwd hoeveel bezichtigingen er gepland worden op de woensdag en vrijdag. Mijn makelaar verwacht dat het eind volgende week wel verkocht is. Toch blijft het spannend, ook omdat de markt in Amsterdam toch wel trager aan het worden is.

Hoeveel mensen hebben bij jou het huis bekeken op Funda na 1 dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

De teller staat nu op 1900.

edit:
Totaal bekeken op dag 1 door 2078
dag 2: 630
dag 3: 230

Laat wel zien dat je direct van moment 1 alles op orde moet hebben in de advertentie...

[ Voor 74% gewijzigd door deWit op 03-06-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
kezzza schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:18:
[...]

Lekker! dat is waar wij ook op hopen. Appartement vandaag online gekomen, ondertussen al door 1000+ mensen bekeken op Funda. Ben benieuwd hoeveel bezichtigingen er gepland worden op de woensdag en vrijdag. Mijn makelaar verwacht dat het eind volgende week wel verkocht is. Toch blijft het spannend, ook omdat de markt in Amsterdam toch wel trager aan het worden is.

Hoeveel mensen hebben bij jou het huis bekeken op Funda na 1 dag?
Mijn huis staat nu ook een kleine week te koop. Response valt (in vergelijking voor gelijkwaardige appartementen die vorig jaar in de verkoop gingen) toch wel wat tegen. Tot dusver twee bezoeken ingepland.

Je merkt ook hier (in Alkmaar) dat de woningmarkt tegen zijn grens aanloopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Skyaero op 03-06-2019 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Nou, er staan er inmiddels 9 bezichtigingen gepland. Tussenwoning in Zwolle, vraagprijs 239500. Blijkbaar behoefte aan (en het is ook gewoon een leuk huis om te zien op de foto).

Eens zien hoe het uit gaat pakken aan het einde van de week... Hopelijk komen we boven de vraagprijs uit, dat zou gunstig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik ken de woningmarkt in Zwolle niet, maar woon er niet heel ver vanaf. Het is gewoon een gunstige prijsklasse welke goed op te hoesten is voor een starter met een goede baan plus wat spaargeld, een jong stel of een doorstromer.

Als de woning en de locatie dan ook nog eens prima zijn dan verkoopt zo'n woning gewoon goed en snel. Zonder de woning(markt) en exacte locatie te kennen heb je denk ik best wel kans om wat hoger uit te komen :)

En idd een Funda advertentie moet gelijk bij plaatsing perfect zijn, een eerste indruk maak je maar 1x en het aantal digitale bezichtigingen is in de eerste paar dagen het hoogst daarna zak je wat verder terug door andere nieuwe woningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
Wat is jullie ervaring met makelaarscourtages?

Wij hebben nu één makelaar gehad en deze had een percentage en vast bedrag. Als ik dit gewoon omreken naar percentages dan is het 1,7% incl BTW.

Nu staan er deze week nog wat afspraken gepland. Is het courtage nog iets waar je over onderhandelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

In ZO Brabant heb ik vorige maand 1% ex betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Bij mij was het gewoon een vast bedrag. Omgerekend zo'n 1,5% incl btw op de verkoopprijs. Ook meteen als aankoopmakelaar gevraagd en vanwege de 'packagedeal' en aangezien we al best wel ver waren met het huis wat we op het oog hadden, deed ie die voor 1/3e van diezelfde vaste prijs (en aangezien het huis wat we kochten 3 keer duurder was dan het huis wat ik heb verkocht was dat best een prettige deal :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:17
Ook ons huis staat in de verkoop, inmiddels ruim 2,5 maand. Tot nu toe hebben we (los van de NVM Open Huizen Route) nog geen enkele bezichtiging gehad. De woning staat in Drenthe, daar is de markt natuurlijk niet zo heet als in Amsterdam, maar in vegelijking met de buurt presteren wij momenteel heel slecht.

Volgende week met de makelaar om tafel voor een plan van aanpak.

Al met al best stressvol, omdat we al een ander huis hebben aangekocht. Uiteraard is dat een bewuste keuze geweest, maar toch blijft het spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Pfoe, dat lijkt me toch wel erg spannend ja. Behalve de markt/locatie, kan het nog ergens anders aan liggen? Hoe zit het met concurrentie in de buurt? Zet je niet te hoog in? Heb je goede foto's, etc? Misschien wil je de funda-link delen? (puur uit nieuwsgierigheid ook overigens)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Hier was de courtage omgerekend ook circa 1,5%, vooraf een vaste prijs afgesproken en een andere makelaar welke ik ook uitgenodigd had zat op dezelfde prijs. Ik heb wel geleerd dat ook hierin best wat onderhandeling mogelijk is, zeker bij huizen die zichzelf als het ware verkopen is er wel wat mogelijk qua prijs. Immers heeft de makelaar daar doorgaans ook minder werk van dan een wat moeilijker te verkopen woning.

Wat de doorslag gaf voor de keuze van mijn makelaar:
- Goede foto's door een vaste fotograaf
- Nette complete advertentie
- Prijs was inclusief opmaken plattegrond en technisch rapport
- Kantoor staat zeer goed bekend in de omgeving en had zeer veel ervaring in mijn wijk

Kortom, gewoon een nette presentatie en een compleet plaatje.

Omdat de woning pas later in de verkoop ging maar ik alles al in orde wilde hebben als we onze nieuwe woning op het spoor kwamen heeft hij aanvullend daar op zelf regelmatig nog wat huizen doorgestuurd/doorgebeld die binnenkort in de verkoop kwamen en in lijn lagen met onze wensen en ik kon hem altijd benaderen voor wat informatie m.b.t. huizen die wij op het oog hadden. Hij heeft niet gefungeerd als aankoopmakelaar, maar ik heb er zeker wel de voordelen van gehad.

Daarnaast was er wat gedoe bij de taxatie van mijn woning waarbij de makelaar ook zijn stinkende best heeft gedaan en ik uiteindelijk een bijzonder nette prijs heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Amens schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:45:
Ook ons huis staat in de verkoop, inmiddels ruim 2,5 maand. Tot nu toe hebben we (los van de NVM Open Huizen Route) nog geen enkele bezichtiging gehad. De woning staat in Drenthe, daar is de markt natuurlijk niet zo heet als in Amsterdam, maar in vegelijking met de buurt presteren wij momenteel heel slecht.

Volgende week met de makelaar om tafel voor een plan van aanpak.

Al met al best stressvol, omdat we al een ander huis hebben aangekocht. Uiteraard is dat een bewuste keuze geweest, maar toch blijft het spannend.
Lastig. Over welke prijsklasse spreken wij?

Ben toch wel blij dat wij besloten hebben eerst te verkopen en dan pas te kopen. Kan altijd nog huren.... altijd beter als twee huizen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
backupdevice schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:03:
[...]

Lastig. Over welke prijsklasse spreken wij?

Ben toch wel blij dat wij besloten hebben eerst te verkopen en dan pas te kopen. Kan altijd nog huren.... altijd beter als twee huizen hebben.
195.000 euro. We gaan zakken naar, ik denk 187.500.
In de huidige markt moet het niet nodig zijn om ons zorgen te maken. Het is een nieuw huis, we hebben nog een paar maanden de tijd voordat we ons nieuwe huis kunnen betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Amens schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:05:
[...]

In de huidige markt moet het niet nodig zijn om ons zorgen te maken. Het is een nieuw huis, we hebben nog een paar maanden de tijd voordat we ons nieuwe huis kunnen betrekken.
is die 195K conform aan wat zelfde huizen in de buurt verkocht worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Amens schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:05:
[...]

Tja, als je huis in een dorp staat waar niemand wilt wonen of simpelweg te verouderd is of te slecht gepresenteerd wordt dan ga je ook in deze tijd je huis niet verkopen.

Ik vrees dat sommige mensen misschien is te gek gemaakt worden en iets te gemakkelijk denken dat ze ook buiten de grote steden wel direct verkopen. Zodra de markt af gaat koelen kunnen velen nog wel eens onderuit gaan, iets nieuws kopen met de verwachting makkelijk te verkopen maar dan geconfronteerd worden met een te lange periode of een te lage opbrengst waardoor ze alsnog in de problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Tsurany schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:16:
[...]

Tja, als je huis in een dorp staat waar niemand wilt wonen of simpelweg te verouderd is of te slecht gepresenteerd wordt dan ga je ook in deze tijd je huis niet verkopen.

Ik vrees dat sommige mensen misschien is te gek gemaakt worden en iets te gemakkelijk denken dat ze ook buiten de grote steden wel direct verkopen. Zodra de markt af gaat koelen kunnen velen nog wel eens onderuit gaan, iets nieuws kopen met de verwachting makkelijk te verkopen maar dan geconfronteerd worden met een te lange periode of een te lage opbrengst waardoor ze alsnog in de problemen komen.
Ook dat valt allemaal reuze mee, rondom wordt allemaal nog keurig binnen 6 maanden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Amens schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:17:
[...]

Ook dat valt allemaal reuze mee, rondom wordt allemaal nog keurig binnen 6 maanden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
backupdevice schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:17:
[...]

Nee, is aan de hoge kant. Daarom gaan we ook zakken, we hebben blijkbaar iets te hoog ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Amens schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:17:
[...]

Binnen zes maanden betekent nog steeds niet dat het hard loopt. Om welke aantallen hebben we het dan? En is dat dezelfde prijsklasse? En zijn het dezelfde type woningen?

Ik denk dat je makelaar hier aardig de plank heeft misgeslagen, wellicht tijd voor een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Tsurany schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:21:
[...]

Binnen zes maanden betekent nog steeds niet dat het hard loopt. Om welke aantallen hebben we het dan? En is dat dezelfde prijsklasse? En zijn het dezelfde type woningen?

Ik denk dat je makelaar hier aardig de plank heeft misgeslagen, wellicht tijd voor een andere?
Over die makelaar zijn we het wel eens. Hij heeft nog een tactiek om door te voeren, dan geven we het 2 weken de tijd en anders een andere.

De afgelopen periode zijn er 3 a 4 woningen in dezelfde prijsklasse verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Je hebt nu wel het nadeel dat mensen zien dat het meer dan 2,5 maanden te koop staat én dat je al in prijs daalt. Oftewel die gaan nog verder onder de prijs inzetten waarschijnlijk. Houd er maar rekening mee dat je nog een paar k extra verlies moet gaan pakken. Zeker als er niet meerdere biedingen tegelijk op af komen (wat niet per se likely is vrees ik) en je er toch wel vanf wilt - lijkt me - heb je niet echt de luxe om hardball te spelen... zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
LuNaTiC schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:27:
Je hebt nu wel het nadeel dat mensen zien dat het meer dan 2,5 maanden te koop staat én dat je al in prijs daalt. Oftewel die gaan nog verder onder de prijs inzetten waarschijnlijk. Houd er maar rekening mee dat je nog een paar k extra verlies moet gaan pakken. Zeker als er niet meerdere biedingen tegelijk op af komen (wat niet per se likely is vrees ik) en je er toch wel vanf wilt - lijkt me - heb je niet echt de luxe om hardball te spelen... zonde
Inderdaad zonde, maar goed. Ik verkoop hem liever met iets minder winst dan dat ik er nog onbepaalde periode aan vast zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
LuNaTiC schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:47:
Pfoe, dat lijkt me toch wel erg spannend ja. Behalve de markt/locatie, kan het nog ergens anders aan liggen? Hoe zit het met concurrentie in de buurt? Zet je niet te hoog in? Heb je goede foto's, etc? Misschien wil je de funda-link delen? (puur uit nieuwsgierigheid ook overigens)
Je hebt PB, zet de Funda link liever niet openbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Highfive95 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:09:
Wat is jullie ervaring met makelaarscourtages?
Ik betaal 1.5% Inc BTW. Dat is zonder 290 Inc BTW opstartkosten voor Funda en externe fotograaf (zien24), inmeten, video etc.

Makelaar is bekend in regio en vooralsnog helemaal prima. Duidelijke snelle communicatie.
Pagina: 1 ... 60 ... 195 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.