Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 57 ... 193 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:05
mddd schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:18:
Even een verkoopervaring delen:

1,5 week geleden is onze woning op Funda gekomen. Het is een woning uit 2006 in een grote Vinexwijk (Vleuterweide, Utrecht).

In overleg met onze makelaar hebben we gekozen om een vraagprijs te hanteren die ongeveer zoveel was als we er uiteindelijk minimaal voor wilden hebben. Met het idee dat we met een relatief lage vraagprijs meer mensen zouden aantrekken en dan wellicht hogere biedingen zouden uitlokken. Wij vroegen daarom 375k terwijl de meeste vergelijkbare huizen wat hoger vragen (van 380 richting 400).

Afgelopen vrijdag en zaterdag hebben we 14 bezichtigingen gehad. Meerdere mensen serieus geïnteresseerd. Vrijdagmiddag al een bod ontvangen van 390k. We hebben de bezichtigingen afgewacht van zaterdag. Ook daarbij geinteresseerden maar niet zo acuut als die eerdere bieder.

We hebben een tegenbod gedaan van 395k met de opmerking dat er meer serieuze kijkers waren maar (nog) geen andere biedingen, dus als ze akkoord waren dan zouden wij meteen iedereen verder afbellen.

De bieder is hiermee akkoord gegaan. Deze week moet het papierwerk natuurlijk geregeld worden, maar in elk geval mondeling een prima verloop denk ik!
Wel grappig eigenlijk dat je niet van hoog naar laag naar elkaar toe werkt, maar van laag naar hoger :o
Pff en wat een geld zeg voor een rijtjeshuis, wat een markt in de grote steden 8)7 ons huis (vergelijkbaar) gaat voor 1,5 ton minder wisselen van eigenaar, maarja ik koop dan ook een 2-onder-1 kap terug voor net boven de 3 ton :P dat lukt in Utrecht natuurlijk niet.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:41:
Wel grappig eigenlijk dat je niet van hoog naar laag naar elkaar toe werkt, maar van laag naar hoger :o
Ja dat was wel spannend op zich.. je gokt erop dat er voldoende interesse is voor mensen om te willen overbieden. Maar ook in Utrecht is dat op dit moment wel redelijk normaal. We hadden ook bijvoorbeeld 395 kunnen vragen, dan zou het waarschijnlijk meer op een traditionele manier zijn gelopen. Maar dan zouden we wel wat minder opgevallen zijn tussen het andere aanbod denk ik.
Pff en wat een geld zeg voor een rijtjeshuis, wat een markt in de grote steden 8)7 ons huis (vergelijkbaar) gaat voor 1,5 ton minder wisselen van eigenaar, maarja ik koop dan ook een 2-onder-1 kap terug voor net boven de 3 ton :P dat lukt in Utrecht natuurlijk niet.
Absoluut. Ik heb me daar maar bij neergelegd.. we willen graag in deze regio blijven dus dat is dan maar zo. Ons volgende huis is ook een 2-onder-1-kap (500 meter hiervandaan). En die kosten hier inderdaad ook tussen de 450 en 500k.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Martinusz schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:41:
[...]

Ik ben ervan overtuigd dat dat ook de way to go is. Hoog inschieten en weken op funda blijven staan, geeft je een slechte naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
Hier zijn de brochures (worden schijnbaar nog gemaakt) klaar, Funda foto's en teksten ook. Het viel me wel op dat er vrij veel fouten/aannames in de teksten zaten. Ook wel veel 'weinig fraaie teksten.
- achter in de tuin vindt u een achterom
- de keukenopstelling is in een hoek opgesteld
- via de trapopgang naar boven bereikt u de 1e verdieping.
Veel dubbelopismes...

Foto's zijn prachtig geworden, woensdag Funda op en gaan.
Qua prijsstrategie. We worden ingehaald door de realiteit. Hoog inzetten was in November het plan, die waarde van 349k blijkt nu min of meer standaard te zijn geworden in onze categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daarom zou ik zo'n tekst altijd zelf controleren, dit is eigenlijk te schandalig voor woorden. Natuurlijk maakt het niks uit in deze markt maar het laat wel zien dat de makelaar er echt met de pet naar gooit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

@DaWayne Ik heb me daar hier al vaker over beklaagd. Foto's in onlogische volgorde, brakke verkoopteksten, plattegronden die niet (bijna nooit) kloppen.

En inderdaad; er worden nog steeds brochures gemaakt. Bij mijn vorige 'woning-wissel' kreeg ik bij het bezichtigen altijd zo'n brochure in de hand geduwd waarbij mijn standaard reactie altijd was "Bedankt voor het afdrukken van de Funda-advertentie" :+

Ik ben ook zeer stellig van mening dat, bij een 'standaard' woning, een makelaar zeer weinig waarde toevoegt. Een makelaar is handig voor het onderhandelen en het 'voelen' of er meer uit te halen valt bij een koper/bieder maar verder doen ze niets wat je zelf ook niet kunt doen. In de huidige markt hoeft een makelaar vaak ook niet eens te onderhandelen; als er verschillende biedingen boven de vraagprijs komen kom je toch bij de hoogste bieder uit. Die zaken zoals het maken van een brochure zijn m.i. opsmuk om het allemaal wat meer 'body' te geven zodat je niet totaal het idee krijgt dat je duizenden euro's voor nop betaald aan zo'n figuur...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Tsurany schreef op zondag 17 februari 2019 @ 10:53:
Daarom zou ik zo'n tekst altijd zelf controleren, dit is eigenlijk te schandalig voor woorden. Natuurlijk maakt het niks uit in deze markt maar het laat wel zien dat de makelaar er echt met de pet naar gooit.
Voor de volledigheid, we hebben de tekst ter controle gekregen en zijn nu bij versie 3. Die is voor 98% goed, dus daar gaan we het maar mee doen |:(

Ik zal de fundalink woensdag wel even plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door DaWayne op 17-02-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

Na een razendsnelle aankoop van ons nieuwe huis moeten we ook nog 'even' ons eigen huis verkopen. Eengezinswoning met drie slaapkamers, uitzicht op gemeentegroen, supermarkt en OV om de hoek, einde doodlopende weg, ruime parkeerplekken voor en achter.

Inmiddels vier kijkers gehad, morgen weer twee. Makelaar heeft de eerste kijkers inmiddels nagebeld en dan valt je broek toch wel af als je dan terughoort waarom mensen geen interesse hebben: eerste kijkers vonden de locatie niet echt wat.

Terwijl iedereen (makelaar 1, makelaar 2, buren, familie, vrienden, hypotheekadviseur) juist de locatie een van de grootste pluspunten vinden, gezien bovengenoemde voorwaarden 7(8)7

Ik snap dan dat je wat moet zeggen als reden, maar dit zijn mensen die verderop in dezelfde wijk wonen, waarvan we ongeveer weten waar (bovenwoning met uitzicht op beton voor en achter). Ik gok erop dat ze nog niet veel huizen in deze prijsklasse bezichtigd hebben in deze stad :Y)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:41
DonMetal schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:52:
Na een razendsnelle aankoop van ons nieuwe huis moeten we ook nog 'even' ons eigen huis verkopen. Eengezinswoning met drie slaapkamers, uitzicht op gemeentegroen, supermarkt en OV om de hoek, einde doodlopende weg, ruime parkeerplekken voor en achter.

Inmiddels vier kijkers gehad, morgen weer twee. Makelaar heeft de eerste kijkers inmiddels nagebeld en dan valt je broek toch wel af als je dan terughoort waarom mensen geen interesse hebben: eerste kijkers vonden de locatie niet echt wat.

Terwijl iedereen (makelaar 1, makelaar 2, buren, familie, vrienden, hypotheekadviseur) juist de locatie een van de grootste pluspunten vinden, gezien bovengenoemde voorwaarden 7(8)7

Ik snap dan dat je wat moet zeggen als reden, maar dit zijn mensen die verderop in dezelfde wijk wonen, waarvan we ongeveer weten waar (bovenwoning met uitzicht op beton voor en achter). Ik gok erop dat ze nog niet veel huizen in deze prijsklasse bezichtigd hebben in deze stad :Y)
Mijn broertje heeft toevallig ook zijn woning te koop staan, ook tegenover een supermarkt. Veel mensen haken af omdat het toch altijd herrie geeft. (Winkelwagens van 07:00 uur tot 22:00 uur, 7 dagen in de week) ondanks dat er ook bij hem voldoende eigen parkeerplekken zijn. Soms weet je toch niet wat mensen afschrikt of keuze beinvloed. Maar 10 jaar geleden was je blij met 4 kijkers :+ .
Ook moet je helaas toch rekening houden met kijkers om het kijken ipv kopen, dat is helaas zo.

Ik zeg altijd maar zo, 1 koper is genoeg :) .
Mijn vorige woning (300m verder dan mijn broertje) was ik binnen 5 dagen kwijt voor nagenoeg de vraagprijs en een ruime klasse hoger dan die van mijn broertje. (325 vs 250).

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 17-02-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:55
Hier gaan we ons huis ook binnen kort in de verkoop zitten, afgelopen najaar buiten kozijnen nog een likje verf gegeven, verder helemaal instap klaar. Al een makelaar langs geweest en heeft waardes afgegeven waarvoor hij het te koop zou zetten. Was de makelaar van het zelfde kantoor als waar wij een nieuwbouw woning gekocht hebben. Oplevering apr-mei 2020.

Nu twijfelen we alleen of we via een makelaar gaan proberen of eerst via FB, lokaal/ vrienden. Zitten in een klasse 235k/240k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

GeeMoney schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:13:
[...]

Mijn broertje heeft toevallig ook zijn woning te koop staan, ook tegenover een supermarkt. Veel mensen haken af omdat het toch altijd herrie geeft. (Winkelwagens van 07:00 uur tot 22:00 uur, 7 dagen in de week) ondanks dat er ook bij hem voldoende eigen parkeerplekken zijn. Soms weet je toch niet wat mensen afschrikt of keuze beinvloed. Maar 10 jaar geleden was je blij met 4 kijkers :+ .
Ook moet je helaas toch rekening houden met kijkers om het kijken ipv kopen, dat is helaas zo.

Ik zeg altijd maar zo, 1 koper is genoeg :) .
Mijn vorige woning (300m verder dan mijn broertje) was ik binnen 5 dagen kwijt voor nagenoeg de vraagprijs en een ruime klasse hoger dan die van mijn broertje. (325 vs 250).
Het mooie is juist dat je niet direct aan de supermarkt zit, dat is ongeveer 300 meter lopen. Ver genoeg weg om geen last te hebben van verkeer enzo. Wel de lusten, niet de lasten. Daarom konden we nauwelijks geloven dat de locatie 'niet zo' zou zijn. Ach ja ;)

Joejoe!

• DaWayne
Hij staat sinds gisteren online.
Eerste bezichtiging voor zaterdag staat gepland.
https://www.funda.nl/koop...0010133-batavengaarde-18/

Ben benieuwd/hoop dat er vandaag nog een paar bijkomen (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-05 17:13
Dit zijn niet bepaald objectieve meningen natuurlijk.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@DonMetal heb je een linkje?

• Badpete
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 19:28
Geen deelname aan het topic en als eerste reactie hier je woning neerzetten lijkt meer op het pluggen van je eigen advertentie, derhalve link verwijderd.

[ Voor 77% gewijzigd door Señor Sjon op 03-03-2019 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Lensent schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:07:
[...]

Dit zijn niet bepaald objectieve meningen natuurlijk.
Nee, maar je hoeft geen groot genie te zijn om te zien dat in een wijk waar alles best dicht op elkaar staat, dit rijtje een van de weinige is waar je voor dit geld zo vrij zit aan de voorkant.
https://www.funda.nl/koop...s-40005612-stokebrand-68/

Toevallig zijn we er gister met een koper uitgekomen. Contract verwacht ik vandaag :)

Joejoe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DonMetal schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:33:
[...]

Nee, maar je hoeft geen groot genie te zijn om te zien dat in een wijk waar alles best dicht op elkaar staat, dit rijtje een van de weinige is waar je voor dit geld zo vrij zit aan de voorkant.

[...]

Toevallig zijn we er gister met een koper uitgekomen. Contract verwacht ik vandaag :)
Gefeliciteerd!

En idd, tenzij er een snelweg of spoorbaan in dat parkje loopt, lijkt de ligging me prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:43
Waarom zakt je broek hiervan af? Wat voor de een een mooie locatie is, is voor de ander geen optie.

Wij zijn ook bezig met de aankoop van een nieuw huis. Schitterende huizen gezien in hele mooie wijk. (nieuwbouw). En dan grote vrijstaande woningen.

Alleen op steenworp van twee sporen. (betuwelijn) No way dat ik daar ga wonen. Maar blijkbaar vonden andere mensen dat geen probleem. Want zo goed als alle woningen zijn verkocht.

Maar zoals je het schetst moet het niet zo'n probleem zijn om je woning te verkopen. Je hebt er maar 1 nodig die het wel iets vindt. De rest zou ik mij niet echt druk om maken. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 22-05 13:38
Kan toch dat een locatie IRL tegenvalt t.o.v. je foto's? Ik zie een doorgaande weg op je achtertuin en aan de zuidkant zitten blokken met (sociale?) huur.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
DaWayne schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 07:34:

Je hoeft niet telkens je eigen woning te quoten.
Nu 2 dagen verder en 6 bezichtigingen gepland plus nog een aantal aanvragen die verwerkt moeten worden. Ben zekers niet ontevreden voor de oogst in 2,5 dagen. Funda-stats zakken wel rap van 2100 doorklikkers naar 760, maar die info kan je niet veel mee.

[ Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 03-03-2019 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
Señor Sjon schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:00:
Kan toch dat een locatie IRL tegenvalt t.o.v. je foto's? Ik zie een doorgaande weg op je achtertuin en aan de zuidkant zitten blokken met (sociale?) huur.
Op zich eens, maar als iemand in dezelfde wijk woont dan loop je toch normaliter sowieso even een rondje in de omgeving voor je ook zelf tijd vrij gaat maken voor een bezichtiging? Dat zou ik zelf in ieder geval doen, voor ik überhaupt de telefoon zou pakken en een afspraak zou maken.

Maar goed, je weet uiteindelijk toch ook nooit wat iemands echte beweegreden is en dat boeit dan ook niet meer. Als iemand het niet wilt, dan is het niet anders. Soms zijn er ook mensen die gewoon een indelingskeuze heel lelijk/onhandig vinden maar dat niet graag zeggen, of iemand die aan de tuin van de buren denkt te zien dat dat aso's zijn, etc. De afkeur-reden die mensen opgeven zou ik dan ook niet te zwaar aan tillen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Valorian op 22-02-2019 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 22-05 13:38
Ik heb niet meegekregen dat dat mensen uit dezelfde wijk waren. Wij hebben weleens een bezichtiging afgezegd toen we een dag van tevoren door dat deel van de wijk liepen. Laten we zeggen, de foto's waren een stuk rooskleuriger dan de werkelijkheid. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
Señor Sjon schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:12:
Ik heb niet meegekregen dat dat mensen uit dezelfde wijk waren. Wij hebben weleens een bezichtiging afgezegd toen we een dag van tevoren door dat deel van de wijk liepen. Laten we zeggen, de foto's waren een stuk rooskleuriger dan de werkelijkheid. :+
Ha ja dat ken ik hoor. Sowieso valt het van binnen vrijwel altijd tegen, en nooit mee ;) .. Ik heb 7 huizen bezichtigd in de crisisjaren toen half Utrecht te koop stond en zelfs toen was het elke keer weer een teleurstelling als je de voordeur open deed. Lang leve de groothoeklenzen, brightness in photoshop, etc.]

Ik ging ook nog wel eens op mijn terug-route vanuit de stad na een uitgaans-avond door bepaalde wijken om te kijken hoe rustig/onrustig het daar was in de weekend-avonden/nachten. Gaf ook een mooi inzicht wat je niet krrijgt van de foto's.

[ Voor 15% gewijzigd door Valorian op 22-02-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Soms weet je het ook gewoon niet precies. Huizen zijn emotie. Ik heb ook meer dan eens huizen afgebeld na een bezichtiging (en soms meerdere) gewoon omdat ik mijzelf daar niet zag wonen. Dan krijg je er gewoon niet het warme gevoel bij.

Daarnaast is het voor veel huizenverkopers natuurlijk ondenkbaar dat iemand hun lieve stulpje niet geweldig zou vinden. ;)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badpete
Badpete schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:51:
Je hoeft niet je eigen woning te quoten.
Inmiddels een dag verder en vanmiddag waren er al 14 bezichtigingen gepland voor over 2 weken, ben benieuwd.

Wat vinden jullie er van? tis toch altijd beetje gokken met vraagprijs e.d.

[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 03-03-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:03
DonMetal schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:33:
[...]

[...]

Toch snap ik de reactie wel, ik ken die buurt aardig en er zit enorm veel verschil per deel of je er rustig woont of niet.
Snap dan best dat je achteraf denkt van nou misschien toch niet helemaal het juiste deel van de wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:49
Advies gevraagd. In verband met werk woon ik sinds een jaar in een huurhuis in Londen. Mijn Nederlandse koophuis (regio Eindhoven) is tijdelijk verhuurd (leegstandswet) voor ruim meer geld dan ik er aan lasten aan kwijt ben (ook als ik onderhoud en makelaarskosten voor het periodiek vinden van nieuwe tijdelijke huurders meetel).

Mocht ik op een gegeven moment weer terugkomen in Nederland (geen concrete plannen voorlopig), dan verwacht ik niet terug te keren naar dit huis. Heb er ook geen sterke emotionele band mee. Redenen om bij emigratie nog niet te verkopen waren dat ik voorlopig toch geen bestemming heb voor de overwaarde die dan vrij zou komen, de naderende Brexit voor onzekerheid zorgt en het verhuren best een aardig rendement oplevert.

Nu zijn de huurders die sinds vorige maand in mijn huis zitten nogal gecharmeerd van het huis, en ze hebben me vandaag aangeboden het huis te kopen. Hun openingsbod ligt voor zover ik kan inschatten iets boven de huidige marktwaarde. Ik verwacht dat ik met wat onderhandelen wel uit zou moeten kunnen komen op ongeveer 5 a 7% boven de marktwaarde.

Het is geen Randstad, voor zover mij bekend is er geen sprake van een oververhitte markt waarin standaard overboden wordt. De prijzen zijn het afgelopen jaar wel flink gestegen in de wijk, zo rond de 10%, hoewel er ook veel te koop staat en nieuwbouw bijkomt.

Ik twijfel nu. Verkopen betekent een aardige winst pakken ten opzichte van de marktwaarde en geen gezeur meer met makelaars en huurders en onderhoud in een land waar ik niet meer woon. Daar staat tegenover dat ik op dit moment eigenlijk geen ander huis wil kopen en niet zo goed weet wat ik dan met de toch wel aanzienlijke overwaarde aan zou moeten. Als ik daar niets nuttigs mee doe, wordt het alleen maar minder waard.

In mijn achterhoofd hooguit de gedachte dat het met de naderende Brexit misschien helemaal niet onhandig is om wat liquide middelen in euro te hebben voor het geval de Britse pond keldert en de huizenmarkt in Londen instort na een no deal Brexit. Maar dat zou volstrekt speculeren zijn, want ik kan natuurlijk niet echt inschatten wat dan de juiste timing zou zijn om hier iets te kopen. Laat staan of de situatie hier vervolgens snel genoeg weer gaat opkrabbelen om het een lonende investering te maken. Klinkt als een goede mogelijkheid om heel snel heel veel geld te verliezen. Of te winnen, maar dat weet je niet.

Als de huizenmarkt in Nederland stabiel zou zijn, dan zou ik waarschijnlijk verkopen - ik moet jaren verhuren voor ik daarmee net zoveel euro's verdien als ik nu verwacht in één keer te kunnen ontvangen aan meerprijs boven de marktwaarde. Daarnaast is die vergunning voor verhuur onder leegstandswet niet oneindig geldig, dus ergens in de komende jaren zal ik toch moeten verkopen.
Maar de markt is niet stabiel, lijkt dit jaar nog te stijgen, kan ook op een gegeven moment weer klappen. Helaas is mijn glazen bol stuk.

Wat zou jij doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

@Anakha je vraag raakt eerder punten uit het woningmarkt topic of hoe om te gaan met je geld dan dat het over feitelijk verkopen van je woning gaat. Mocht je daarop uitkomen dan is dit topic de juiste plek lijkt me.

Niemand heeft een glazen bol die werkt en hier krijg je geen gericht advies over hoe je geld het beste rendeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik denk dat de keuze voor mij zou zijn om voor de lange termijn het huis aan te houden als investering. Als dat niet lukt, zsm verkopen. Markt is nu goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Afhankelijk van wat je binnen nu en 3 jaar wilt gaan doen. Als je verwacht geld nodig te hebben dan zou ik nu verkopen. Markt is goed maar de top lijkt in zicht.

Als je het geld niet binnen nu en 3 jaar nodig lijkt te hebben dan zou ik ook voor de long run gaan en aanhouden en van de huur wat versneld aflossen afhankelijk van wat belasting technisch goed uitkomt. (geen last van vrh bijvoorbeeld en wel of geen aftrek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Highfive95 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:00:
[...]

Waarom zakt je broek hiervan af? Wat voor de een een mooie locatie is, is voor de ander geen optie.
Omdat deze mensen dus maar een paar honderd meter verderop wonen, en de locatie dus het enige is wat absoluut niet als verrassing zou moeten komen ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 12:29
Dit topic is geen advertentieplatform. Je bent alleen maar je huis aan het pluggen.

[ Voor 83% gewijzigd door Señor Sjon op 28-02-2019 08:20 ]

Ik heb geen zin om een sig te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
Waarom quote men altijd een bericht als het er recht boven staat, zeker in geval van een spamactie. -O-

[ Voor 84% gewijzigd door Señor Sjon op 28-02-2019 08:22 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Martinusz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:47:
[...]

Zit je nou gewoon je huis te spammen :+
Ik weet niet wat nu de voor of achterkant is, maar volgens je makelaar is de Voortuin 57 m² (9,5m diep en 6m breed) :o
Ik volg ook even niet welke vraag of aanvullende informatie die post bij dit topic voegt.
Ik moest ook smakelijk grinniken om de toevoeging van het woord 'nog', terwijl we hier over een (no offense) doorsnee tussenwoning praten:
Thekk schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:39:
We hebben ons huis sinds eind 2007 en hebben inmiddels iets gekocht dat (nog) groter is.

DonMetal schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 08:51:
[...]
Omdat deze mensen dus maar een paar honderd meter verderop wonen, en de locatie dus het enige is wat absoluut niet als verrassing zou moeten komen ;)
Misschien is het een smoes en willen ze de eigenlijk reden niet vertellen of misschien interpreteren ze het woord 'locatie' als 'ligging' en valt het ze tegen dat er bijv. veel inkijk is in de achteruin (ik noem maar iets) of vinden ze het straatbeeld tegenvallen of iets van die aard?

Ik ken legio situaties van woningen die op een 'prachtige locatie' liggen terwijl de locatie 3 straten verderop vanwege allerlei zaken (infrastructuur, groen, inkijk, bouwstijl, etc.) beduidend minder is.

[ Voor 34% gewijzigd door Harrie_ op 25-02-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thekk
Martinusz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:47:
[...]
Ik weet niet wat nu de voor of achterkant is, maar volgens je makelaar is de Voortuin 57 m² (9,5m diep en 6m breed) :o
Goed punt, dat moet natuurlijk de achtertuin zijn, dat laten we bijwerken.
Harrie_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:52:
Ik volg ook even niet welke vraag of aanvullende informatie die post bij dit topic voegt.
Stadsverwarming en Funda is niet zo'n goede match. De verkoopmakelaar moet invullen dat warm water ook via stadsverwarming gaat, maar Funda laat dat dan op de website niet zien. En omdat Funda het niet toont, gaat je relevantie-score flink naar beneden. 8)7 Onze woning kwam in eerste instantie op pagina 3 van Purmerend binnen Ongeveer 75% van de woningen hier heeft een stadsverwarmingsaansluiting. Nadat we de makelaar de warm water voorziening hebben laten veranderen in 'CV', stonden we ineens bovenaan.

[ Voor 54% gewijzigd door Thekk op 26-02-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Nu onze nieuwbouwwoning in ieder geval al boven de grond uit steekt zijn wij ook met wat makelaars in gesprek geweest rond onze huidige woning. We hebben ook een makelaar benaderd die al eens eerder een huis van ons heeft verkocht en die lijkt toch de redelijkste voorstellen te doen.

Kosten vielen me niet tegen: opstartkosten 400, courtage van 0,85%, of 0,7% met een bonusregeling met twee staffels die voor hun pas voordeliger wordt als ze hem in die bovenste range verkopen. Allemaal inclusief BTW. De concurrentie in Utrecht en de snelheid waarmee huizen verkopen helpen vast bij die courtages. Blijft een hoop geld voor iets wat zichzelf wellicht verkoopt maar zo'n prestatiebonus op basis van prijs voelt in ieder geval fair :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWayne
DaWayne schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 07:34:
Je hoeft niet telkens je eigen woning te quoten.
Sinds afgelopen vrijdag 8 kijkers geweest. Afgelopen maandag een eerste bod ontvangen, deze hebben we afgewezen omdat het ruim onder de vraagprijs was.
Gisteren van anderen een knockoutbod gekregen, ruim boven (hoge) vraagprijs, met een tijdslimiet van 24 uur geldigheid voor ons.
Bod uitgebracht door de hypotheekadviseur met enkel een financieringsvoorbehoud, voor ons allemaal erg positief.
Resultaat is binnen 1 week verkocht onder voorbehoud voor een prijs die we alleen konden dromen. :) *O*

[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 03-03-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
DaWayne schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 06:58:
[...]

Sinds afgelopen vrijdag 8 kijkers geweest. Afgelopen maandag een eerste bod ontvangen, deze hebben we afgewezen omdat het ruim onder de vraagprijs was.
Gisteren van anderen een knockoutbod gekregen, ruim boven (hoge) vraagprijs, met een tijdslimiet van 24 uur geldigheid voor ons.
Bod uitgebracht door de hypotheekadviseur met enkel een financieringsvoorbehoud, voor ons allemaal erg positief.
Resultaat is binnen 1 week verkocht onder voorbehoud voor een prijs die we alleen konden dromen. :) *O*
Super goed nieuws!! gefeliciteerd (alvast)

Wij hebben een beetje een discussie met de makelaar;

- onze nieuwbouwwoning heeft oplevering week 22-31 (nog heel ruim dus)

Verkopen wil hij over 1-2 maanden doen maar wij ervaren best veel stres of alles goed komt.

Het begint zo dichtbij te komen, en wil echt niet met dubbele woonlasten zitten.
Los van het feit dat we nog een verbouwingslening nodig zijn en die wordt alleen toegekend als we geen dubbele woning hebben...

wat vinden jullie normaal om te verkopen qua tijdspad?

[ Voor 41% gewijzigd door Remko.me op 01-03-2019 11:08 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Remko.me schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:08:
[...]

Super goed nieuws!! gefeliciteerd (alvast)

Wij hebben een beetje een discussie met de makelaar;

- onze nieuwbouwwoning heeft oplevering week 22-31 (nog heel ruim dus)

Verkopen wil hij over 1-2 maanden doen maar wij ervaren best veel stres of alles goed komt.

Het begint zo dichtbij te komen, en wil echt niet met dubbele woonlasten zitten.
Los van het feit dat we nog een verbouwingslening nodig zijn en die wordt alleen toegekend als we geen dubbele woning hebben...

wat vinden jullie normaal om te verkopen qua tijdspad?
Thanks, bij ons is oplevering mei/juni. Wij hebben gekozen voor overdracht 1 september zodat we zeker zijn dat de nieuwbouw helemaal gereed is. Dubbele lasten voor die extra maand wegen voor ons prima op tegen rust die we hebben. Bij ons wel 2 kopers, dus dat weegt ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
DaWayne schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:16:
[...]

Thanks, bij ons is oplevering mei/juni. Wij hebben gekozen voor overdracht 1 september zodat we zeker zijn dat de nieuwbouw helemaal gereed is. Dubbele lasten voor die extra maand wegen voor ons prima op tegen rust die we hebben. Bij ons wel 2 kopers, dus dat weegt ook mee.
Dat klinkt goed, ik denk dat wij uiteindelijk de woning begin juli krijgen, omdat het echt op schiet met deze winter. Bij ons hebben we het huis gekocht met financiering dubbele lasten voor 2 jaar, er is dus wel ruimte. Maar ergens het gevoel hebben dat je geen idee hebt waarvoor je huis verkocht wordt is naar... maar dat herken je wel.

Wij wonen in Amersfoort, Vathorst (hier staat vrijwel niks te koop) en je ziet het snel verkocht worden. Ook omdat onze woning taxatie 275.000 euro is, is deze erg gewild. Maar taxatie is van augustus.. dus het is de vraag wat hij gaat doen nu.

Als voorbeeld, ons huis de taxatie van hierboven...
onze woning heeft 100m2 woonoppervlakte, 105 kavel (geen voortuin, wel 8m diepe achtertuin)
10,4meter lang bij 5,1 breed.

Kijk de prijs van dit appartement bij ons in de buurt:

https://www.funda.nl/koop...0161814-laakboulevard-28/

Kan toch nooit zo hoog zijn....

[ Voor 15% gewijzigd door Remko.me op 01-03-2019 11:52 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb mijn woning sinds half december te koop staan. Ik plaats hier bewust geen link op het forum.

Ik woon in een dorp in Friesland (dus geen Amsterdam), maar tot nu toe 2 kijkers gehad. Alle stylingadviezen opgevolgd, makelaar heeft geen op- en aanmerking. Geen achterstallig onderhoud.

Ik heb geen goed gevoel bij de makelaar. Overal om mij heen zie ik huizen binnen een maand verkocht worden, hier gebeurt weinig. Advertentie stond vol fouten. Is wel rechtgezet, maar uiteraard kwam er op het Open Huis (3 dagen al na verschijnen advertentie) niemand af.
Twee makelaars hebben onafhankelijk van elkaar een waardebepaling gedaan en dat is de vraagprijs geworden. Het is een van de goedkopere huizen in het dorp, een hoekhuis.

Ik zit in dubio: Zal ik van makelaar wisselen of niet?
Ik heb ca. 700 euro opstartkosten gehad en het kost 500 euro om er van af te komen. Dat betekent 1200 euro schade. Probleem is echter dat ik helemaal niet zeker weet of het aan de makelaar ligt. Het kan ook zijn dat er voor het dorp weinig liefhebbers zijn, en dat het een kwestie is van tijd voordat een liefhebber zich meldt.

Ik heb bewust voor een makelaar gekozen omdat ik zelf geen goede verkoper ben. De makelaar is een kantoor dat al 30 jaar bestaat, goede recensies. Hun schatting bij waardebepaling was verkoop in ca. 3 maanden. Ik vind het met deze woningmarkt vreemd dat het zo stil is. Zal ik de 1200 euro verlies nemen, of wachten?

Tip voor iedereen hier: Neem altijd een makelaar waar je zonder enige kosten van af kan, of no-cure-no-pay met een termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Funda link zou handig zijn, dan kunnen we tips geven :). Kan via pm.

Een advertentie vol fouten is je makelaar wel aan te schrijven en zou voor mij reden zijn om bezwaar te maken op de kosten.

[ Voor 48% gewijzigd door Sport_Life op 01-03-2019 21:53 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SvMp schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 21:48:
Overal om mij heen zie ik huizen binnen een maand verkocht worden,

...............

Het kan ook zijn dat er voor het dorp weinig liefhebbers zijn, en dat het een kwestie is van tijd voordat een liefhebber zich meldt.
Die twee zijn slecht met elkaar te rijmen lijkt me. Tenzij je echt in zo'n lage prijsklasse zit dat de vraag in die klasse nihil is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik heb mijn woning sinds half december te koop staan. Ik plaats hier bewust geen link op het forum.

Ik woon in een dorp in Friesland (dus geen Amsterdam), maar tot nu toe 2 kijkers gehad. Alle stylingadviezen opgevolgd, makelaar heeft geen op- en aanmerking. Geen achterstallig onderhoud.

Ik heb geen goed gevoel bij de makelaar. Overal om mij heen zie ik huizen binnen een maand verkocht worden, hier gebeurt weinig. Advertentie stond vol fouten. Is wel rechtgezet, maar uiteraard kwam er op het Open Huis (3 dagen al na verschijnen advertentie) niemand af.
Twee makelaars hebben onafhankelijk van elkaar een waardebepaling gedaan en dat is de vraagprijs geworden. Het is een van de goedkopere huizen in het dorp, een hoekhuis.

Ik heb ca. 700 euro opstartkosten gehad en het kost 500 euro om er van af te komen. Dat betekent 1200 euro schade. Probleem is echter dat ik helemaal niet zeker weet of het aan de makelaar ligt. Het kan ook zijn dat er voor het dorp weinig liefhebbers zijn, en dat het een kwestie is van tijd voordat een liefhebber zich meldt.

Ik heb bewust voor een makelaar gekozen omdat ik zelf geen goede verkoper ben. De makelaar is een kantoor dat al 30 jaar bestaat, goede recensies. Hun schatting bij waardebepaling was verkoop in ca. 3 maanden. Ik vind het met deze woningmarkt vreemd dat het zo stil is. Zal ik de 1200 euro verlies nemen, of wachten?

Tip voor iedereen hier: Neem altijd een makelaar waar je zonder enige kosten van af kan, of no-cure-no-pay met een termijn.
Hoe zijn je foto’s? Zijn er 360-foto’s? Is er een video? Allemaal factoren die bepalen hoe hoog je in de zoekresultaten komt.

Kwaliteit van de foto’s doet er ook toe. Was dat de makelaar met een compactcamera of is er een fotograaf geweest.

Linkje is dus wel handig :)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:28

het is nou eenmaal zo dat de hosanna verhalen in de woningmarkt niet voor elk segment/locatie gelden. Ook onze woning staat inmiddels al 4/5 maanden op Funda, stuk of 8 bezichtigingen gehad en 1 veel te laag bod, eerste 2 1/2 maand na het plaatsen zelfs maar 1 bezichtiging gehad, alleen net na de jaarwisseling liep het even lekker, nu ook alweer 3 weken niets.
En die van ons ligt circa 1 kilometer van de grote markt in Groningen.
Maar ja, gewoon moeilijk segment (hogere prijsklasse appartement), als ik op Funda kijk naar vergelijkbare objecten dan staan die er inderdaad allemaal ook al lang op.
Heb al overlegd met de makelaar of het aan de prijs ligt oid, maar daar lijkt het niet echt op, we zitten redelijk gemiddeld of zelfs iets onder de gemiddelde prijs voor dit type appartement.

Dus hoeft zeker niet aan de makelaar te liggen.
Wordt intussen wel een beetje moe van alle vragen die je krijgt van "of het al verkocht is, en dat moet toch binnen 2 weken kunnen in deze markt :-) ".....nee er is geen "deze markt", "de markt" kan erg afhangen van locatie/segment.

Je moet het echt even vergelijken met vergelijkbare objecten in dezelfde buurt, hoe hard gaan die op Funda??….gaan die wel snel dan inderdaad even kijken naar prijs, makelaar, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45
nja, een ander argument zou kunnen zijn dat in 'deze markt' die toch écht oververhit is de prijs-kwaliteit verhouding dan toch niet goed genoeg is voor de kopers. Met andere woorden: als er tientallen appartementen lang te koop staan is de prijs te hoog. Het is niet de vraag wat de verkoper het waard vindt, het is de vraag wat de koper er voor wil betalen.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12
High-end appartementen zijn niet een categorie in Groningen waar er tientallen van te koop staan. Als je zoekt op appartementen in Groningen met een prijs boven de E500.000 dan vind je er letterlijk een handvol in de stad. Er zijn er niet veel van, er worden er ook niet veel verkocht, en er zijn ook niet veel mensen die het willen. Dus dan duurt het gewoon lang voordat er een match komt in de vraag en aanbod.

PS. Overigens van die high-end appartementen die er staan op Funda zijn er ook wel wat die gruwelijk te duur zijn in mijn optiek. Hoop niet dat we met je high-end appartement op 1km van de grote markt praten over de Oosterkade 12 (https://www.funda.nl/koop...navigateSource=resultlist) want ruim 1.2 miljoen in Groningen voor 210m2 verkoop je denk ik echt nooit hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:05
Vorig jaar in een vergelijkbare situatie, maar dan met een courant huis in de randstad.

Ik heb de link wel geplaatst hier in het topic, en kreeg rake feedback. Voor de privacy heb ik de funda link wel als /membersonly geplaatst, zodat hij alleen voor tweakers zichtbaar was.
Kan het je aanraden. De vermoedens die we hadden werden door de objectieve groep hier bevestigt en hielpen ons in het beter positioneren van de woning.

Uiteindelijk is de woning verkocht na 4 maanden (!!) maar alleen omdat wij pro-actief waren en zelf een open dag hebben georgiseerd en daarna de makelaar zeer strak hebben gecoached in het vervolg traject.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Laatst online: 18:28
Hielko schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:52:
High-end appartementen zijn niet een categorie in Groningen waar er tientallen van te koop staan. Als je zoekt op appartementen in Groningen met een prijs boven de E500.000 dan vind je er letterlijk een handvol in de stad. Er zijn er niet veel van, er worden er ook niet veel verkocht, en er zijn ook niet veel mensen die het willen. Dus dan duurt het gewoon lang voordat er een match komt in de vraag en aanbod.

PS. Overigens van die high-end appartementen die er staan op Funda zijn er ook wel wat die gruwelijk te duur zijn in mijn optiek. Hoop niet dat we met je high-end appartement op 1km van de grote markt praten over de Oosterkade 12 (https://www.funda.nl/koop...navigateSource=resultlist) want ruim 1.2 miljoen in Groningen voor 210m2 verkoop je denk ik echt nooit hier.
Na het meten op google maps blijkt het bij ons toch 2 km afstand te zijn tot grote markt :| .
Maar hehe nee zo bond is het niet, zit nog wel een paar prijsklassen lager dan dat appartement....

Maar je hebt gelijk met sommige prijzen, ook als ik zie wat ze voor de nieuwe flat op de Kempersberg vragen dan sta ik echt te kijken, 565k vrij op naam voor 141 vierkante meter, voordat ie af is met meerwerk, keuken etc. zit je zo op de 650k.....dan is die van ons toch een stuk voordeliger per vierkante meter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

breagor schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:39:
[...]

Maar hehe nee zo bond is het niet
Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/jamesbond/images/8/81/James_Bond_%28Daniel_Craig%29_-_Profile.jpg/revision/latest?cb=20150405210952

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

breagor schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:05:
[...]

het is nou eenmaal zo dat de hosanna verhalen in de woningmarkt niet voor elk segment/locatie gelden. Ook onze woning staat inmiddels al 4/5 maanden op Funda, stuk of 8 bezichtigingen gehad en 1 veel te laag bod, eerste 2 1/2 maand na het plaatsen zelfs maar 1 bezichtiging gehad, alleen net na de jaarwisseling liep het even lekker, nu ook alweer 3 weken niets.
En die van ons ligt circa 1 kilometer van de grote markt in Groningen.
Maar ja, gewoon moeilijk segment (hogere prijsklasse appartement), als ik op Funda kijk naar vergelijkbare objecten dan staan die er inderdaad allemaal ook al lang op.
Heb al overlegd met de makelaar of het aan de prijs ligt oid, maar daar lijkt het niet echt op, we zitten redelijk gemiddeld of zelfs iets onder de gemiddelde prijs voor dit type appartement.

Dus hoeft zeker niet aan de makelaar te liggen.
Wordt intussen wel een beetje moe van alle vragen die je krijgt van "of het al verkocht is, en dat moet toch binnen 2 weken kunnen in deze markt :-) ".....nee er is geen "deze markt", "de markt" kan erg afhangen van locatie/segment.

Je moet het echt even vergelijken met vergelijkbare objecten in dezelfde buurt, hoe hard gaan die op Funda??….gaan die wel snel dan inderdaad even kijken naar prijs, makelaar, etc.
Ik zie het ook in zeer oververhitte gebieden. Wij verkochten ons appartement binnen 2 dagen vorig jaar, inmiddels is er in de omgeving een appartement te koop gezet welke beduidend minder aantrekkelijk is (geen balkon/buiten, minder goede straat) voor nog eens 25k boven onze vraagprijs... Die staat nu al een paar maanden te koop. Waar wij biedingen boven de vraagprijs kregen, zal deze weggaan onder de vraagprijs, terwijl we een jaar (en 15% prijsstijging) verder zijn.
(ik hield m in de gaten om te beoordelen of wij ons appartement goed hebben verkocht >:) )

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 02-03-2019 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12
Wel jammer, want zo is het lastig te zien of een buitenstaander dingen ziet die jij zelf mist. Je zou met de 'membersonly' (mo tussen vierkante haken) tag kunnen posten zodat mensen niet via google in dit topic terecht komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Badpete
Badpete schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:51:
[mbr]Geen deelname aan het topic en als eerste reactie hier je woning neerzetten lijkt meer op het pluggen van je eigen advertentie, derhalve link verwijderd.[/]
Oh moet je tegenwoordig eerst al in een topic gepost hebben voordat je wat mag posten?
Ik ben al lid sinds een hele tijd en lees en volg elke dag verschillende topics.
Tuurlijk zet ik m'n woning hier neer, het is toch een topic voor ervaringen met verkopen. Pluggen van de woning is niet nodig maar jammer dat je ervan uit gaat dat iedereen zo is. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Thekk schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:55:
[...]

Goed punt, dat moet natuurlijk de achtertuin zijn, dat laten we bijwerken.

[...]

Stadsverwarming en Funda is niet zo'n goede match. De verkoopmakelaar moet invullen dat warm water ook via stadsverwarming gaat, maar Funda laat dat dan op de website niet zien. En omdat Funda het niet toont, gaat je relevantie-score flink naar beneden. 8)7 Onze woning kwam in eerste instantie op pagina 3 van Purmerend binnen Ongeveer 75% van de woningen hier heeft een stadsverwarmingsaansluiting. Nadat we de makelaar de warm water voorziening hebben laten veranderen in 'CV', stonden we ineens bovenaan.
Stadsverwarming an sich is gewoon niet zo goed.

Ik heb Funda al wel eens verzocht een filter te maken om alles met stadsverwarming direct uit te sluiten. Ze zouden het meenemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55

Shunt

Boe

kabeltjekabel schreef op zondag 3 maart 2019 @ 23:12:
[...]

Stadsverwarming an sich is gewoon niet zo goed.

Ik heb Funda al wel eens verzocht een filter te maken om alles met stadsverwarming direct uit te sluiten. Ze zouden het meenemen...
Euh want?
Als je dit soort claims doet is het vaak wel handig om er wat degelijke onderbouwing bij te plaatsen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Shunt schreef op maandag 4 maart 2019 @ 00:53:
[...]

Euh want?
Als je dit soort claims doet is het vaak wel handig om er wat degelijke onderbouwing bij te plaatsen.
Meest dure variant van verwarmen met de grootste afhankelijkheid en de laagste uptime.

Need I say more?

Funda geeft allerlei info weer maar staat slechts selectie op een paar daarvan toe. Stadsverwarming uitsluiten zou een bonus zijn wat mij betreft. Net zoals met Asbestvezel dak gaat het je duizenden euro's kosten om het te saneren.

Ik zou nog liever "geen" zien dan "stadsverwarming". In het eerste geval heb je tenminste geen trage logge organisatie waar je jaren mee bezig bent om vanaf te komen.

In een oude woning met hoge warmtevraag ben je simpelweg goedkoper uit met een gasgestookte CV ketel.
In een nieuwe woning met lage warmtevraag ben je simpelweg goedkoper uit met een gasgestookte CV ketel of warmtepomp.
In een woning met heel goede isolatie kun je een elektrische kachel gebruiken met lagere kosten dan louter de vaste lasten van de stadsverwarming.
Tapwater kun je in alle gevallen goedkoper uit een warmtepompboiler halen.

Er mag ook direct een knopje bij om lease constructies op de CV er uit te filteren wat mij betreft.

[ Voor 64% gewijzigd door kabeltjekabel op 04-03-2019 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

kabeltjekabel schreef op maandag 4 maart 2019 @ 00:57:
[...]

Meest dure variant van verwarmen met de grootste afhankelijkheid en de laagste uptime.

Need I say more?

Funda geeft allerlei info weer maar staat slechts selectie op een paar daarvan toe. Stadsverwarming uitsluiten zou een bonus zijn wat mij betreft. Net zoals met Asbestvezel dak gaat het je duizenden euro's kosten om het te saneren.

Ik zou nog liever "geen" zien dan "stadsverwarming". In het eerste geval heb je tenminste geen trage logge organisatie waar je jaren mee bezig bent om vanaf te komen.

In een oude woning met hoge warmtevraag ben je simpelweg goedkoper uit met een gasgestookte CV ketel.
In een nieuwe woning met lage warmtevraag ben je simpelweg goedkoper uit met een gasgestookte CV ketel of warmtepomp.
In een woning met heel goede isolatie kun je een elektrische kachel gebruiken met lagere kosten dan louter de vaste lasten van de stadsverwarming.
Tapwater kun je in alle gevallen goedkoper uit een warmtepompboiler halen.

Er mag ook direct een knopje bij om lease constructies op de CV er uit te filteren wat mij betreft.
Ik ben het eens met wat je zegt maar Funda is natuurlijk van de NVM (disclaimer: dit is niet bedoeld als NVM-bash :9) en dan is het natuurlijk niet handig om alles filterbaar te maken. Stel dat ze inderdaad die 'asbest-filter' erinzetten, dan wordt daar massaal op gefilterd en worden die woningen feitelijk onverkoopbaar omdat ze nergens meer in de zoekresultaten voorkomen. Het is juist de bedoeling dat je (op basis van de foto's) al een beetje kriebels bij die woning krijgt om er vervolgens achter te komen dat er er nog een asbest dak op zit, dan kan de makelaar die twijfel nog wegnemen door te zeggen dat het allemaal wel meevalt qua saneringskosten, dat je nog een aantal jaar de tijd hebt, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Kun je wel altijd af van stadsverwarming? Ik dacht dat er ook constructies waren met een soort kettingbeding waarbij de eigenaar verplicht wordt 30 jaar of iets in die orde van een warmtenet af te nemen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thekk
Dit is een beetje off-topic, maar in Purmerend wordt er in ieder geval sinds de jaren '90 geen gasnet aangelegd in de woonwijken. Nu warmtepompen meer gemeengoed worden is het misschien wel mogelijk, maar voorheen dus geen reële optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

ik laat persoonlijk een huis met stadsverwarming meteen link liggen .hoe mooi het huis ook is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:56

Kju

Het is een beetje afhankelijk van het huis. Vraag gewoon naar de nota van de laatste drie jaar en dan weet je ongeveer wat je kwijt zal zijn. Ik heb zelf wel stadsverwarming en altijd een goede druk, instant heet water en de rekening valt t.o.v. gedoe met ketels(toringen), aanschaf, onderhoud en gas reuze mee.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datalekje
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Vanaf vandaag ga ik dit topic nauwlettend in de gaten houden voor goede tips voor de verkoop van mijn appartement in Amsterdam. Als voorbereiding heb ik alvast de laatste 20 pagina’s doorgenomen. Ik heb al behoorlijk wat vooronderzoek gedaan naar een keuze makelaar (op basis van reviews op internet) maar met 400+ makelaars in Amsterdam is het geen makkelijke keuze.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Laatst online: 21:52
Datalekje schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:53:
Vanaf vandaag ga ik dit topic nauwlettend in de gaten houden voor goede tips voor de verkoop van mijn appartement in Amsterdam. Als voorbereiding heb ik alvast de laatste 20 pagina’s doorgenomen. Ik heb al behoorlijk wat vooronderzoek gedaan naar een keuze makelaar (op basis van reviews op internet) maar met 400+ makelaars in Amsterdam is het geen makkelijke keuze.

Members only:
Woningen in Amsterdam verkopen zichzelf, toch? ;)

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 21:08
Ons huis staat ook al 3 maanden te koop, in Limburg is de gekte in onze prijsklasse ook nog niet echt hoog.

Members only:

[ Voor 32% gewijzigd door pirke op 04-03-2019 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59

Members only:
Al een paar keer naar tevredenheid koop- en verkoop gedaan met Paul Commissaris. http://www.commissaris.nl/ Klein kantoor in Amsterdam / Amstelveen. Hij is tegen ons altijd eerlijk en reëel geweest wat ervoor heeft gezorgd dat we steeds bij hun terugkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Laatst online: 22-05 13:34
pirke schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:09:
Ons huis staat ook al 3 maanden te koop, in Limburg is de gekte in onze prijsklasse ook nog niet echt hoog.

Members only:
Ligt evt. aan andere dingen dan ontbrekende gekte. Jouw huis is niet echt geschikt voor families met kinderen, en verder staat de buurt niet bepaald goed bekend. De 2/1-kappers waar jouw huis tussen staat, zijn praktischer en zullen daarom imo sneller verkopen. Vrijstaand op zo'n klein kavel, en met slechts 2 slaapkamers, maakt het een erg speciaal huis. Daar moet maar net een geinteresseerde voor zijn.
Wens je veel succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Inderdaad. Ik ken de markt in Limburg verder totaal niet maar ik kan me voorstellen dat mensen in de provincie een tuintje van 5x5 (en bovendien op NW) gewoon niet acceptabel vinden. Ik vind de omgeving ook wel erg Jantje Beton allemaal. In bijvoorbeeld Rotterdam zou zoiets geen competitive disadvantage zijn, maar in de provincie wellicht wel.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel

Members only:
Met alle respect hoor... maar een jaren '30 hut kun je altijd nog beter isoleren, een woning met 2,4m plafonds krijg je nooit fatsoenlijk.

Het is alleen handig om zonder trapje in de centraaldozen te kunnen werken, maar daar houden de voordelen dan ook wel weer op. Eeuwig zonde dat het ooit is toegestaan dat dat zo gebouwd mocht worden.

Dit zijn voor mij het type huizen waar ik, min of meer ongeacht de prijs, toch op ctrl+w druk.

[ Voor 6% gewijzigd door kabeltjekabel op 04-03-2019 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
ASW1 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:32:
Kun je wel altijd af van stadsverwarming? Ik dacht dat er ook constructies waren met een soort kettingbeding waarbij de eigenaar verplicht wordt 30 jaar of iets in die orde van een warmtenet af te nemen....
Ja klopt. Hier ( omgeving Arnhem Nijmegen) tenminste. Er staat vaak in kooocontracten van nieuwbouwwoningen dat je boete krijgt als je warmte afneemt op andere manier dan bij warmtenet van Nuon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Members only:
Een positieve noot dan maar.

Ik denk dat het voor een single man of vrouw best een leuke woning is. Tuin is makkelijk in onderhoud, en prijs is eenvoudig op 1 inkomen te betalen incl NHG . Ik ben benieuwd wat de alternatieven zijn in deze omgeving voor dat bedrag.

Voor de foto's had je beter de beamer scherm even weg kunnen schuiven.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 04-03-2019 20:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
kabeltjekabel schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:07:
[...]

Met alle respect hoor... maar een jaren '30 hut kun je altijd nog beter isoleren, een woning met 2,4m plafonds krijg je nooit fatsoenlijk.

Het is alleen handig om zonder trapje in de centraaldozen te kunnen werken, maar daar houden de voordelen dan ook wel weer op. Eeuwig zonde dat het ooit is toegestaan dat dat zo gebouwd mocht worden.

Dit zijn voor mij het type huizen waar ik, min of meer ongeacht de prijs, toch op ctrl+w druk.
Met alle respect hoor.... maar jij hoeft het huis niet te kopen ( en dat zou je ook nooit doen gezien je reactie :+ ) maar een beetje lopen afzeiken wat jij er fout aan vind gaat ook nergens over de beste man probeert zijn hut te verkopen en zit niet te wachten op gezever lijkt mijn

@pirke succes met je verkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
bie100 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:07:
[...]

Met alle respect hoor.... maar jij hoeft het huis niet te kopen ( en dat zou je ook nooit doen gezien je reactie :+ ) maar een beetje lopen afzeiken wat jij er fout aan vind gaat ook nergens over de beste man probeert zijn hut te verkopen en zit niet te wachten op gezever lijkt mijn

@pirke succes met je verkoop ;)
Hij kan er ook z'n voordeel mee doen. Meeste makelaars vermelden geen plafond hoogtes, helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:50
Sport_Life schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:59:
[...]

Ik denk dat het voor een single man of vrouw best een leuke woning is. Tuin is makkelijk in onderhoud, en prijs is eenvoudig op 1 inkomen te betalen incl NHG . Ik ben benieuwd wat de alternatieven zijn in deze omgeving voor dat bedrag.
Makkelijk op 1 inkomen te betalen? 275K? Daarvoor heb je toch wel boven modaal salaris nodig; meer dan 55k bruto op jaarbasis :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sport_Life schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:59:
[...]

Een positieve noot dan maar.

Voor de foto's had je beter de beamer scherm even weg kunnen schuiven.
Het is een typische woning die tussen wal en schip valt. Met 275k is hij te duur voor vrijwel elke startende eenverdiener. Met slechts twee slaapkamers is hij vaak te klein voor een gezin. Je zoekt dus naar de goed verdienende singles of de kinderloze gezinnen.

Ik zit overigens in dezelfde situatie, mijn woning komt binnenkort ook in de verkoop voor een vergelijkbare prijs met ook slechts twee slaapkamers. Scheelt dat ik in omgeving Utrecht verkoop waar de vraag een stuk hoger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12
Over de prijs durf ik niks zinnigs te zeggen, maar van binnen vind ik het er op de foto's in elk geval wel netjes uitzien. Daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
De woning is netjes. Het is eigenlijk een woning voor DINK's, maar de buurt is nogal slecht. En Venlo sowieso. Op een goede locatie in de randstad is zo'n huis snel weg. Pirke zal geduld moeten hebben. Sommige andere woningen staan eveneens lang te koop. Een lichte prijsdaling zal imo niet eens veel uitmaken. De juiste koper moet toevallig opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

President schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:40:
[...]

Makkelijk op 1 inkomen te betalen? 275K? Daarvoor heb je toch wel boven modaal salaris nodig; meer dan 55k bruto op jaarbasis :+
Ik doel ook niet op starters, die zitten veel leuker in een appartementje dan in een suffe woonwijk.

Een doorstromer uit een appartement oid met wat overwaarde had ik in gedachte als doelgroep ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 04-03-2019 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
De doelgroep is tweeledig. Aan de ene kant de jonge doorstromer(s) uit een appartement die voorlopig nog geen kinderen willen en niet van tuinieren houden, maar wel van een grote leefruimte beneden. De zolder is overigens makkelijk in twee slaapkamers te splitsen, dus dat biedt mogelijkheden. De andere doelgroep zijn de ouderen die volledig op de begane grond willen wonen. Beneden kan er prima een badkamer en slaapkamer gerealiseerd worden waarbij je nog voldoende woonkamer overhoudt. Een patio is dan juist een voordeel en de kleinkinderen kunnen mooi op het pleintje spelen. Dit vraagt wel een wat grotere investering dan simpelweg een zolder splitsen.

We hebben overigens ook al kijkers van gezinnen gehad, dus ondanks dat het niet direct de doelgroep is wordt daar ook de interesse gewekt. Waarschijnlijk vanwege het pleintje en de scholen op 5 min lopen.

Nu nog een keer een koper, maar dat is een kwestie van geduld. Daar zit ik echt niet over in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@pirke is het wellicht een idee om schetsen/tekeningen bij te voegen waarop je laat zien dat er relatief makkelijk extra slaapkamers te creëren zijn?

Ook kunnen mensen slecht door zaken heen kijken. Als ik met kinderen zou komen kijken zie ik nu alleen maar keiharde stenen overal (ook op de foto van het pleintje), ik mis eigenlijk wat gras/begroeingen en de speelattributen.
Je zou dus wellicht een foto van de speel attributen kunnen gebruiken ipv het wat saai ogende opgehoogde gras stukje met bankjes.

Ik weet dat sommige zaken makkelijk te realiseren zijn natuurlijk maar niet iedereen ziet dat zo.
Verder lijkt het een ruime woning met genoeg mogelijkheden en prijs technisch volgens mij wel oké. Je hebt natuurlijk ook maar 1 koper nodig :) .

[ Voor 27% gewijzigd door GeeMoney op 04-03-2019 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Vanoverdegrens schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:51:
De woning is netjes. Het is eigenlijk een woning voor DINK's, maar de buurt is nogal slecht. En Venlo sowieso. Op een goede locatie in de randstad is zo'n huis snel weg. Pirke zal geduld moeten hebben. Sommige andere woningen staan eveneens lang te koop. Een lichte prijsdaling zal imo niet eens veel uitmaken. De juiste koper moet toevallig opduiken.
nou maak je me wel nieuwsgierig ik ben in mijn leven in veel slechte buurten geweest( opgegroeid in een zo genaamde slechte buurt) maar ik moet zeggen dat daar weinig of zeg maar helemaal niet huizen staan van 275k als er al koopwoningen zijn .vaak zijn slechte buurten toch sociale woningbouw in mijn beleving dus waarom is deze buurt slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
bie100 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:10:
[...]

... dus waarom is deze buurt slecht?
Omdat de buurtbewoners zich onveilig voelen?:

https://nl-nl.facebook.co...ncident/1880808785282124/

Meerdere dodelijke schietincidenten in de laatste paar jaar, veel drugsoverlast.
En ik weet best dat het gevaarlijk is om een complete buurt over één kam te scheren, maar toch...
Tegenover de nieuwbouwhuizen staan rijtjes met oude corporatiewoningen. Staat er eentje van als kluswoning voor 1,5ton te koop. Ik snap persoonlijk niet, waarom die 2/1-kappers en vrijstaande huizen daar überhaupt zijn gebouwd. Toch verkopen de huizen daar nog best aardig. Pirke raakt em ook wel kwijt.

[ Voor 50% gewijzigd door Vanoverdegrens op 05-03-2019 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Op dat ene incident na heb ik er zelf nooit iets van meegekregen. Beleving is blijkbaar persoonlijk. Elk jaar een leuk straatfeest met BBQ en springkussen voor de kleintjes.

En media overdrijft altijd om maar een sensatie verhaal te kunnen schrijven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:45
Dat is leuk hoor een protest maar als je naar de cijfers over de wijk kijkt valt het best mee.
https://allecijfers.nl/buurt/smelienkamp-venlo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
@pirke @Katerin Beleving is idd persoonlijk. Voor m'n emigratie woonde ik in een hele slechte stadswijk, dus ik kan pers vs werkelijkheid wel enigszins plaatsen.
Ik was vorige zomer toevallig zelf in Venlo, zowel centrum als Blerick/Smelienkamp, en vind beide erg ongezellig. Maar ieder z'n smaak. Als plaats net over grens om nederlandse inkopen te doen, zal ik iig Venlo niet meer kiezen. Er zijn leukere alternatieven, waar ik graag een paar kilometer meer voor rijd.
Maar goed, genoeg off-topic voor vandaag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:31
Ik heb al behoorlijk wat vooronderzoek gedaan naar een keuze makelaar (op basis van reviews op internet) maar met 400+ makelaars in Amsterdam is het geen makkelijke keuze.

Members only:
Meestal zie je in een buurt dat er enkele makelaars meer dan gemiddeld actief zijn.
Zou daar mijn zoektocht beginnen en eventueel kopers of verkopers aanspreken.
Wij hebben vorig jaar onze woning randje Jordaan via Vereniging Eigen Huis laten taxeren door een makelaar uit Noord,
Leek me een prima en eerlijke vent met kennis van zaken. In ieder geval geen gladjakker.
Zal kijken of ik zijn visite kaartje kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:26
fonsoy schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:58:
Ik wil een huis te koop zetten en heb op internet een stuk of 4-5 makelaars gevonden die wel goed lijken. Ik heb in mijn omgeving geen bijzonder goede of slechte ervaringen met makelaars gehoord. Ik wil hen allen een voorstel laten maken en daarin het volgende laten benoemen;

- gesuggereerde vraagprijs woning
- tijd totdat de woning verkocht is voor welke transactieprijs
- geprognotiseerde courtage inclusief fotografie & alle service

Nog verdere factoren om in overweging te nemen bij een makelaarskeuze?
Uiteindelijk vier makelaars aangeschreven. Sterk Uiteenlopende courtages, 1,5% excl BTW tot 1% incl. BTW. Toch blij dat ik er een paar heb aangeschreven.

De dienstverlening is bij allemaal eigenlijk relatief vergelijkbaar. Ik had grotere verschillen verwacht. Dus voor de goedkoopste gegaan.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@fonsoy Wat voor verschillen had je verwacht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iedereen doet standaard Funda + social media + bezichtigingen,... het is vooral de inhoudelijke presentatie waar de verschillen in zitten. De teksten, manier van contact, gevoel,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Tsurany schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:45:
Iedereen doet standaard Funda + social media + bezichtigingen,... het is vooral de inhoudelijke presentatie waar de verschillen in zitten. De teksten, manier van contact, gevoel,...
Dat het een gevoelskwestie is snap ik volkomen, maar @fonsoy gaf letterlijk aan:
De dienstverlening is bij allemaal eigenlijk relatief vergelijkbaar.
Onder dienstverlening versta ik dan inderdaad Funda, bezichtigingen, opstellen voorlopig koopcontract; de standaard-riedel eigenlijk. Dus ik vraag me nog steeds af wat voor verschillen in dienstverlening je dan zou verwachten bij verschillende makelaars. Dat er makelaars zijn die nog even een verse appeltaart bakken en op tafel zetten bij een bezichtiging misschien? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En daarnaast kan elke makelaar extra diensten leveren zoals kartonnen meubels, schoonmaak service, schilder service,... die hebben allemaal wel hun contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:26
Tsja, als ik makelaar zou zijn, zou ik proberen een soort onderscheid te maken ten opzichte van de anderen. Zodat je een USP krijgt waarvoor je klanten zullen kiezen.

Het enige onderscheid dat ik ervoer was de presentatie (video/360 foto's) om hoger op Funda terecht te komen, en de marketingaanpak buiten Funda om. Aangezien volgens de makelaar waarmee ik in zee ben gegaan, slechts 40% van de woningen dankzij Funda verkocht wordt.

Wat ik ook begreep is dat wel vaak gebeurt dat een kennis de woning vindt, al dan niet op Funda, en die dan doorstuurt naar de uiteindelijke koper.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:29

Shiro

Serenity

Members only:
Ik ben niet bekend met de markt in Limburg, dus ik kan niet zeggen of het duur of goedkoop is, maar vanuit praktische oogpunt zou ik zelf weinig met zo'n woning kunnen en valt het voor mij al af vanwege de indeling en aantal kamers.

Begane grond is prima qua indeling, maar de eerste verdieping heeft maar 1 slaapkamer. De tweede slaapkamer zit op de tweede verdieping.

Je keuze is dus of op en neer lopen voor de kleine of de kleine op je kamer mee laten slapen, afhankelijk van de leeftijd van de kleine kan dat een groot nadeel zijn. Dit is uiteraard geredeneerd als je met kleine zit. Als ze ouder zijn is het niet zo'n groot nadeel, behalve dat de gene op de bovenste verdieping waarschijnlijk het best wel warm zal hebben in de zomer...

Wat ik zelf nog meer mis is:
- Geen studie/werkkamer
- Geen gastenkamer
- Wat als je een tweede kind wil, zelfs met 1 kleine <4 lijkt de huidige indeling onpraktisch omdat je kind alleen boven slaapt.

Je zou de bovenste verdieping kunnen verbouwen om er twee kamers van te maken, maar de kamers zullen redelijk beperkt zijn qua omvang en op de bovenste verdieping is het al snel te warm in de zomer...

Ofwel, naar mijn gevoel een wat onpraktische indeling voor een gezin. Ik kan mij ook alleen maar voorstellen dat een stelletje zonder kinderen hier qua aantal kamers genoeg aan zal hebben.

Wellicht klink ik wat verwend met studiekamer en gastenkamer, maar dat zijn wel dingen die ik belangrijk vind. De studiekamer zou je evt ook als gastenkamer kunnen gebruiken, maar dan nog heb je minstens nog 1 extra kamer nodig. Ofwel, wat ik nu zie is dat het erg beperkt is qua uitbreidingsmogelijkheid.

SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@Shiro
Ja er zijn natuurlijk ook mensen die nog een biljartkamer willen hebben, home cinema kamer, noem maar op. Punt bij deze woning is natuurlijk het feit dat er maar 2 slaapkamers zijn waar de meeste mensen (met kinderen of met kinderwens) ten minste 3 slaapkamers zoeken. Nog los van de indeling is dat denk ik het grootste struikelblok voor een potentiële koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Harrie_ schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:13:
@Shiro
Ja er zijn natuurlijk ook mensen die nog een biljartkamer willen hebben, home cinema kamer, noem maar op. Punt bij deze woning is natuurlijk het feit dat er maar 2 slaapkamers zijn waar de meeste mensen (met kinderen of met kinderwens) ten minste 3 slaapkamers zoeken. Nog los van de indeling is dat denk ik het grootste struikelblok voor een potentiële koper.
tja een beetje klusser heeft zo een extra slaapkamer in zitten dat lijkt me niet het probleem ;) denk meer de prijs .ik ben zelf van een heel groot huis naar een klein huis gegaan had het 15 jaar eerder moeten doen maar goed zo heeft iedereen hun wensen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

bie100 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:56:
[...]

tja een beetje klusser heeft zo een extra slaapkamer in zitten dat lijkt me niet het probleem ;) denk meer de prijs .ik ben zelf van een heel groot huis naar een klein huis gegaan had het 15 jaar eerder moeten doen maar goed zo heeft iedereen hun wensen
Lijkt me wel; voor een extra slaapkamer heb je vierkante meters nodig en dat zou in deze woning alleen kunnen door de zolderkamer in tweeën te splitsen en dan heb je twee kleine slaapkamers met schuin dak die niet groot genoeg zijn voor bed, bureau en kast en waarbij de ramen verre van ideaal gepositioneerd zijn.

Zonder de woning compleet te willen afbranden (dat is hier al genoeg gebeurd) slaat @Tsurany de spijker op z'n kop met deze post. Maar goed, op ieder potje past een deksel en bij iedere woning past een eigenaar, het zal misschien iets langer duren voor @pirke :>

Edit: los van de beperkte hoeveelheid slaapkamers vind ik het een hartstikke mooie woning trouwens O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie_ op 06-03-2019 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:56
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

cooper87 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:28:
Members only:
Juist met de huidige markt kan je denk ik prima via Makelaarsland verkopen, de keuze is zo beperkt dat kopers toch wel bij jou uit komen. Echter is prijsstelling lastig, welke prijs kies je die verkopers wel aantrekt maar genoeg ruimte laat voor overbieden?

Vrijdag gaan wij de foto's laten maken, eind deze maand op Funda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fimke
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-05 22:02
Zo laatste 10 pagina's doorgelezen om alvast ervaring op te doen. Wij gaan binnenkort voor de tweede keer kijken bij een huis, dus misschien dat we ons eigen huis binnenkort ook in de verkoop gaan doen. We zijn al druk aan het opruimen en her en der een deur, muur of kozijn aan het sauzen. Is het niet voor de verkoop dan is het voor onszelf. We zitten nog wel met een balkon wat gerepareerd moet worden, timmerman om een offerte gevraagd, maar die heeft het erg druk. Ook onze kachel heeft wat kuren, moet vaak bijgevuld worden. Makelaar heeft aangeraden het balkon te laten repareren en voor de kachel een offerte op te vragen.
Wat hebben jullie allemaal gedaan om je huis verkoopklaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik doe er niet te veel aan, gewoon schoonmaken en opruimen. Weinig achterstallig onderhoud, zeker niet iets wat direct gedaan hoeft te worden. In deze markt hebben kopers erg weinig keuze, zullen ze werkelijk moeite doen om wat schilderwerk buiten en vlekkerig behang? Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fimke
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-05 22:02
Ik woon in het noorden van het land, daar gaat het wat minder snel. Eerst stond er geen een huis in dezelfde prijsrange te koop, ondertussen 2.
Pagina: 1 ... 57 ... 193 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.