the-edge schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:45:
Sinds gisteren staat onze woning te koop. Dit hebben we helemaal zelf gedaan, dus zelf een bord gemaakt, in de tuin gezet en via Facebook, whatsapp groepen e.d. de 'reclame' gemaakt

.
Het komt een beetje kneuterig over misschien, maar ik ben ervan overtuigd dat ik het zonder het netwerk van een makelaar het ook kan. We hebben zelf een brochure in elkaar gezet (digitaal) en deze gemaild naar geïnteresseerden. Binnen 24 uur hebben we in elk geval al vast 3 bezichtigingen gepland.
Daarnaast nog een handje vol geïnteresseerden. Ik ben benieuwd hoe dingen verlopen.
Ik/wij heb al vaker een huis verkocht zonder tussenkomst van makelaar, het regelen van overeenkomsten en de gang naar de notaris is dus bekend.
oeh, ik zou als ik koper was wel flink lager bieden op zo'n huis. Je bespaart nu een paarhonderd euro en staat niet op funda. Met 2 seconden zoeken, vond ik er al eentje voor 177.
Als je goeie foto's hebt, dan denk ik dat dit ook wel kan. Maar funda zou ik simpelweg niet overslaan. Vraag en aanbod bepaalt de prijs. En als je onvoldoende vraag creeert (door dus slecht vindbaar te zijn), gaat dat je vraagprijs negatief beinvloeden.
Dus ja, kan je zeker lukken, maar ik zou zeker ook die funda advertentie erbij nemen!
orf schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:58:
[...]
Ik ben echt voorstander van een scherpe of gemiddelde prijs en dan "de markt de prijs laten bepalen". Met veel bezichtigingen heb je een veel betere kans op een hoge prijs. Bij een te hoge prijs haken mensen af en je hebt op Funda eigenlijk maar één kans. Je staat maar even bovenaan en als je met een te hoge prijs wil zakken sta je al op pagina 5.
Mijn huis is met een inschrijving verkocht en had een scherpe/gemiddelde prijs. Alle zeven biedingen waren minimaal 10k boven de vraagprijs.
Helemaal mee eens. Lekker snel de markt forceren. Mijn tactiek zou altijd zijn:
- Scherp in de markt zetten
- Een of twee open huizen (ddw avond en een zaterdagmiddag ofzo)
- Bij veel interesse overgaan op een enveloppenstrategie en iedereen een finaal bod laten doen
- Beste bod kiezen en klaar
Dan ben je snel van het gedoe af, niet dat irritante gepingel. Je hebt in no time de beste prijs. Je moet alleen mensen wel het gevoel geven dat ze flink moeten bieden. Als je dan 60 geinteresseerden hebt, heb je ook die ene die maximaal biedt.
Je kan er ook weken of maanden naar gaan hengelen, maar ik heb in dit topic een iemand dat zien doen en dat was volgens mij wel stressvol. Waar iedereen het over tientallen bezichtigingen had, kwam er bij hem af en toe eentje binnen.
[
Voor 33% gewijzigd door
JvS op 07-06-2018 18:31
]