Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 48 ... 205 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

orf schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:49:
[...]
Veel mensen kennen wel de jachthaven, maar niet de straat waar ik in woon. Dat is een doodlopend schiereilandje waar je niet komt als je er niets te zoeken hebt. Zonder referentie naar de jachthaven mis je (ik) misschien toch wat potentiële kopers.
Ik ben zelf totaal niet bekend in Dordrecht dus die jachthaven zegt me niet zoveel, maar besef je wel dat mensen die in of nabij Dordrecht een woning zoeken gaan je huis toch wel bekijken. Het is niet zo dat iemand die binding met de regio heeft je huis direct overslaat omdat uit Foto 1 niet blijkt waar het precies is.

Ik ben het met @Sport_Life eens dat je beter foto 26/27 kunt gebruiken met de 'straatview'. Maar wat let je om die jachthaven-foto niet gelijk als 2e neer te zetten?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:50
We overwegen om op Facebook te adverteren voor wat extra traffic naar onze woning. De makelaar heeft daar geen ervaring mee, dus ik wil het zelf doen.
Weet iemand hoe je dat het beste kan aanpakken? Of heb je daar echt een tussenpersoon/platform voor nodig?

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

@orf Mooie foto's, eens met je laatste keuze. Detailshot van de kraan is ook erg goed gelukt, alsmede de laatste foto. Zelf zou ik die initiele eerste foto als tweede doen. Die speaker in de badkamer maakt het wel duidelijk dat die afkomstig is van iemand die op Tweakers zit haha.

@Stinger_Ventura fb.com/ads/ is vrij duidelijk, je kunt zelfs meteen voor Instagram aanzetten. Echter zou ik begrijpen dat je meteen wilt filteren op locatiehuis +range van [x] KM... maar dat zou ik niet zo snel doen. Tenzij je een open huis doet en mensen wil laten komen. Denk goed na over de demografie van de koper(s) en maak het specifiek. Oh en begin klein, meet het. Heeft Funda support voor FB pixel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:23
[...]

Ja, het is normaal al behoorlijk leeg, maar voor de foto's zijn nog wat dingen weggehaald. Achteraf was een bos bloemen en wat levende planten wel mooier geweest. Het is een beetje een mannenhuis zonder accessoires. :)

[...]

Deze lijkt me inderdaad niet verkeerd:

***members only***

Toch de voorkant en een goed beeld van het huis, maar ook een beetje sfeer van de straat.

[...]

Veel mensen kennen wel de jachthaven, maar niet de straat waar ik in woon. Dat is een doodlopend schiereilandje waar je niet komt als je er niets te zoeken hebt. Zonder referentie naar de jachthaven mis je (ik) misschien toch wat potentiële kopers.
Die foto lijkt mij perfect, showt het pand en mooie straat/sfeer, dan die jachthaven op foto 2 of iets dergelijks en het plaatje is compleet :)

Edit: had rest van foto's nog niet bekeken, maar wat voegt dat shot met die kraan toe aan de badkamer? Het is geen bijzondere kraan, er staat een radio....maar die zie je op het overzicht foto ook al prima.
Daarnaast ben ik niet zo fan van de 2 in 1 foto's, zoals ook die van de badkamer, maakt het voor mij alleen maar verwarrend hoe het nu precies zit :?

[ Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 16-05-2018 09:10 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
orf schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:05:
Binnenkort komt mijn huis in de verkoop. Vandaag heb ik de foto's toegestuurd gekregen. Ik ben zelf erg tevreden, maar ben wel erg benieuwd naar feedback. Ik vind dat er in dit topic erg goede kritiek gegeven wordt, dus ben benieuwd naar kritiek hier op.

***members only***

Zelf dacht ik om deze foto als openingsfoto op Funda te zetten:

***members only***

Vinden jullie dat ook een goede openingsfoto? Er komen ook nog 360 graden foto's, plattegronden en video bij als media. Op advies van de makelaar vooral om daarmee goed te scoren op Funda.
Gaaf huis, mooie foto's!
Zou je in Utrecht €350.000 voor vragen en €400.000 voor krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Ik zou de foto ook niet helemaal weglaten , maar ik zou hem ook zeker niet gebruiken als eerste foto en advertentiefoto. In het klein is het een grauwe waas van kleine dingen en die foto van je straat met het huis is juist heel sprekend.

Die eerste foto hoeft niet het volledige verhaal te vertellen he. Het moet gewoon zo aantrekkelijk zijn dat mensen denken "hey mooi huisje, even kijken" (jouw doelgroep is mensen die een mooi oud huisje willen hebben op een sfeervolle plek).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:10
Dus in NL zet je iets te koop voor 200k, en dan krijg je biedingen van 220 en meer?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Tommie12 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:36:
Dus in NL zet je iets te koop voor 200k, en dan krijg je biedingen van 220 en meer?
Afhankelijk van de lokatie en het object.
Dit komt door de overspannen markt en ook deze bubbel zal barsten.

Heb mijn appartement te koop gezet voor 139k en kreeg er 161k voor na 1 open dag.
Begin vorig jaar had ik mijn appartement voor max 125k kunnen verkopen

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Mars18 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:03:
Ik vind het heel spannend, wij gaan na 4 jaar verhuizen uit onze 1e koopwoning, in Rotterdam Beverwaard.
Op dit moment staan er in de straat geen enkele woning te koop, van de ongeveer 100 woningen,

Wij gaan verhuizen naar Zwijndrecht. Vandaag is het huis op Funda gezet, ik ben echt benieuwd hoe het gaat.

Eind augustus is de overdracht van het huis dat wij gekocht hebben.

Waar ik onzeker over ben:

Wij hebben in de badkamer boven een nieuwe wc geplaatst, echter hadden wij geen tegels meer om het achter dicht te maken,

Dat is ook de enigste wc in het huis, al zie je dat vaker bij ons rijtje.

https://www.funda.nl/koop...7839-valkenburgsingel-16/
Vorige week dinsdag op Funda gekomen, afgelopen vrijdag 3 bezichtingen, en hebben nu een bod gekregen boven de vraagprijs, en direct geaccpeteerd.

Makelaar stelt alle papieren nu op, dus binnen een week ons huis verkocht :D

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
JvS schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:23:
[...]

Ik zou de foto ook niet helemaal weglaten , maar ik zou hem ook zeker niet gebruiken als eerste foto en advertentiefoto. In het klein is het een grauwe waas van kleine dingen en die foto van je straat met het huis is juist heel sprekend.

Die eerste foto hoeft niet het volledige verhaal te vertellen he. Het moet gewoon zo aantrekkelijk zijn dat mensen denken "hey mooi huisje, even kijken" (jouw doelgroep is mensen die een mooi oud huisje willen hebben op een sfeervolle plek).
Ik zou die eerste foto (van de jachthaven) dus wel doen.

Mensen klikken op huizen aan de hand van sfeer en gevoel. En die foto straalt precies het gevoel uit wat je als verkoper wilt overbrengen op een potentiële koper: mooi historisch pandje, schattig, aan de haven, water, bootjes, stads et cetera.

Ik weet ook precies welke locatie dat is in Dordrecht, ben er van het weekend nog langsgelopen, erg mooi. Een vraagprijs van 215k lijkt mij ook uitstekend, ik verwacht dat daar wel fors overheen gegaan zal worden.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Mars18 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:51:
[...]dus binnen een week ons huis verkocht :D
je huis is niet verkocht voordat je langs de notaris bent geweest... helaas

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:50
kmf schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:50:
[...]

je huis is niet verkocht voordat je langs de notaris bent geweest... helaas
Na de 3 dagen bedenktijd is het gewoon verkocht. Overdracht is een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:18
nare man schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:34:
[...]

Ik zou die eerste foto (van de jachthaven) dus wel doen.

Mensen klikken op huizen aan de hand van sfeer en gevoel. En die foto straalt precies het gevoel uit wat je als verkoper wilt overbrengen op een potentiële koper: mooi historisch pandje, schattig, aan de haven, water, bootjes, stads et cetera.

Ik weet ook precies welke locatie dat is in Dordrecht, ben er van het weekend nog langsgelopen, erg mooi. Een vraagprijs van 215k lijkt mij ook uitstekend, ik verwacht dat daar wel fors overheen gegaan zal worden.
Is wat voor te zeggen. Zelf lijkt me foto 5 ook erg goed. Mooi strakke woonkamer, en je ziet dat je uitzicht hebt op de haven, kerk op de achtergrond en mooie oude glas in lood ramen. Als ik starter was in Dordrecht zou ik hier zeker wel interesse in hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Canis Lupus

Vosbot

Wij moeten eerst een huis vinden, maar al wel goed gesprek gehad met potentieel verkopend makelaar.
Tip die me bijbleef over de vraagprijs (op Funda): kies altijd voor één van de filterwaarden (bv. exact 325.000 in plaats van 324.500), dan bereik je zowel de mensen die dat als onder- en bovengrens hebben ingesteld :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:34
Nou ons huis staat sinds vandaag ook op funda! Ben erg benieuwd hoe snel we reacties krijgen (erg populaire wijk).

https://www.funda.nl/koop...is-40675517-ruijgenpad-8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 22:27
Complimenten voor de afwerking :) Ziet er erg netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Absoluut, net huis en ook veel huis voor je geld.
Krijg je daar alleen niet een doorgetrokken A15 vlak bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Unkie schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:17:
Nou ons huis staat sinds vandaag ook op funda! Ben erg benieuwd hoe snel we reacties krijgen (erg populaire wijk).

Ziet er mooi uit

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
sambalbaj schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:54:
Absoluut, net huis en ook veel huis voor je geld.
Krijg je daar alleen niet een doorgetrokken A15 vlak bij?
De aansluiting van de A15 op de A12 komt tussen Duiven en Zevenaar. Ons huis ligt aan de andere kant van Zevenaar (meer richting Didam). Wel komt er nog een outlet centrum in de wijk, een treinstation en een supermarkt. Maar dat zijn, naar mijn mening, allemaal positieve ontwikkelingen. Het huis ligt hier ver genoeg vanaf.

Bedankt voor de reacties, allemaal positief! Leuk.

[ Voor 4% gewijzigd door Unkie op 17-05-2018 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Carnoustie schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:06:
[...]

Na de 3 dagen bedenktijd is het gewoon verkocht. Overdracht is een ander verhaal...
Dan heb je nog ontbindende voorwaardes. En zelfs daarna kan de koper nog kappen (kost dan wel die 10% maar de vraag is maar of je dat dan krijgt + het brengt een hoop gezeik met zich mee). Ik haal opgelucht adem als ik inderdaad bij de notaris weg rijd. :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Unkie schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:17:

Erg mooi huis inderdaad en 220k is geen geld. Tenminste, het ligt wel in Zevenaar dus dat is wel wat prijsdrukkend tov van de randstad. Als het in de regio Rotterdam zou liggen is 275-300k denk ik geen gek bedrag.
Wat is de reden dat je gaat verhuizen (en wat heb je gekocht?)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unkie
thewizard2006 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:30:
[...]

Erg mooi huis inderdaad en 220k is geen geld. Tenminste, het ligt wel in Zevenaar dus dat is wel wat prijsdrukkend tov van de randstad. Als het in de regio Rotterdam zou liggen is 275-300k denk ik geen gek bedrag.
Wat is de reden dat je gaat verhuizen (en wat heb je gekocht?)
Eigenlijk was het huis groot genoeg voor ons, maar om vermogen op te bouwen voor later zijn we weer opnieuw begonnen met bouwen. Kavels gekocht, arhictect en een aannemer gezocht en gevonden en de bouw is nu bezig. We blijven wonen in dezelfde wijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oAGr5KT7AbmHNSneKBoE10B2/full.jpg?nohitcount=1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LOXzXAhK5eN7UPMvD1H81fAx/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:47

Kju

Even een tip voor de mensen onder ons die te aardig zijn: https://denotarissen.nl/b...kan-grote-gevolgen-hebben

Ik krijg net doodleuk een bericht van een opdrachtgever die al sleutels aan de koper heeft gegeven toen die even langs kwam om wat na te meten. "Want dan kunnen ze alvast wat spulletjes zetten als we al verhuis zijn".. |:(

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kju schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:50:
Even een tip voor de mensen onder ons die te aardig zijn: https://denotarissen.nl/b...kan-grote-gevolgen-hebben

Ik krijg net doodleuk een bericht van een opdrachtgever die al sleutels aan de koper heeft gegeven toen die even langs kwam om wat na te meten. "Want dan kunnen ze alvast wat spulletjes zetten als we al verhuis zijn".. |:(
Een huis kopen, inclusief alle bijkomende zaken, lijkt echt veel te lastig te zijn voor mensen. Als je al dit soort rare gedragingen ziet vraag je je soms af of mensen niet tegen hun eigen stupiditeit in bescherming genomen moeten worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Het hebben van vertrouwen is geen slechte eigenschap. Het maakt iemand ook niet dom, hooguit onwetend. Desondanks uitermate vervelend. Koper kan zomaar ineens aankomen met een waslijst aan gebreken die hij eerst opgelost wil hebben voordat hij bij de notaris komt tekenen... :X

Ik heb net een sleutelverklaring naar de koper gestuurd met het verzoek om die ondertekend terug te sturen en anders mag hij de sleutels weer komen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Kju onwetendheid maakt iemand niet dom, onwetend handelen in een proces waarbij je zoveel (financieel) risico loopt is dat wel. Als je ziet wat voor stupide fouten gemaakt worden in zulke processen doordat mensen eerst handelen en dan nadenken vind ik dat toch wel ernstig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
De wet biedt al een vrij vergaande mate van bescherming, onder meer door te eisen dat de koop van een woonhuis schriftelijk wordt aangegaan en door koper een bedenktijd te geven. Beide regels zijn van relatief recente datum: vroeger kon je een huis vormvrij kopen en dan zat je er ook gewoon aan vast.

De wet kan onmogelijk alle mensen tegen al hun eigen mogelijke fouten in bescherming nemen. Domheid kent echt geen grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tommie12 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:36:
Tja in sommige markten wel ja. Ik ramde mijn hut ook voor 200k online (met 'bieden vanaf') omdat je dan in 2 zoek criteria valt.

Vervolgens een blinde bieder die al 10% overbied naar de prijs die ik als 'reele' prijs online overwoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Sinds gisteren staat ons oude huis ook te koop. Nu al 5 bezichtigen aangevraagd 😁
Ben benieuwd of het snel wat wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:01

-tom-562

Oliesjeik

Unkie schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:26:
[...]

De aansluiting van de A15 op de A12 komt tussen Duiven en Zevenaar. Ons huis ligt aan de andere kant van Zevenaar (meer richting Didam). Wel komt er nog een outlet centrum in de wijk, een treinstation en een supermarkt. Maar dat zijn, naar mijn mening, allemaal positieve ontwikkelingen. Het huis ligt hier ver genoeg vanaf.

Bedankt voor de reacties, allemaal positief! Leuk.
Leuke woning! Succes met de verkoop. Wij hebben nog gedacht aan Loo of Groessen, maar heb toen eens uitgezocht hoe die verlengde A15 gaat lopen... Loo en Groessen zijn dus afgevallen :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 13:27
Wij hebben eergisteren de fotograaf over de vloer gehad, dus ff wachten op de foto's/folder etc. en dan kan ons huis ook de verkoop in. We twijfelen alleen of we 't wel/niet over de bevalling heen moeten gaan tillen, m'n vrouw is net de 35 weken gepasseerd en 't gaat zeer waarschijnlijk eerder opgewekt worden.

Nu heb ik 't na- en voordeel dat ik buiten de randstad woon (Harderwijk) dus dat de huizenmarkt hier nog minder overspannen is. Dus m'n overwaarde zal beperkt zijn, maar m'n volgende huis ook maar beperkt duurder ;) M'n gevoel zegt dat dit toch beter is eigenlijk ;)

Ik ga voor ongeveer een kwart aflossingsvrij, maar tot 50% is geen probleem, ook na 30 jaar niet. Want je huis is in principe geen risico meer en je maandlasten halveren, omdat je de helft hebt afgelost. Dus dat kan je daarna nogmaals prima 30 jaar doen tegen normaliter lagere maandlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:49

kgl

Mits je na die 30 jaar nog voldoende inkomen hebt om een nieuwe hypotheektoetsing door te komen. Of een Rabo aflossingsvrije hypotheek zonder einddatum, zodat er geen nieuwe toetsing hoeft plaats te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13:32
Als de hypotheek gewoon betaald werd en je gaat naar dezelfde bank, dan gooien ze je echt je woning niet uit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@rik86 Je moet natuurlijk wel een paar keer je huis uit voor de bezichtigingen. Mijn ervaring is wel dat als er kijkers zijn, je ze ook niet moet laten wachten. Zou dus inderdaad even wachten tot na de bevallig.

Overigens; vergeet ook de inflatie niet ;)

Die hypotheek is over 30 jaar door de inflatie 30% minder waard :)

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 18-05-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 13:27
klopt MikeyMan, vandaar ook onze twijfel. Maar ergens is 't ook wel lekker als 't huis al binnen 3 weken verkocht is, hoeven we ons daar tijdens de kraamtijd en zo ook niet druk over te maken. Al is 't ook wel weer handig om de kraamhulp te misbruiken om 't huis schoon te krijgen voor kijkers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Señor Sjon schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:43:
Als de hypotheek gewoon betaald werd en je gaat naar dezelfde bank, dan gooien ze je echt je woning niet uit.
Die bank zal gewoon aan de (wettelijke) regels moeten toetsen, lijkt me.
Maar ik gok dat als dit echt een probleem dreigt te worden het wettelijk kader wel aangepast wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
De eerste weken na de bevalling is je huis niet echt in topconditie voor kopers lijkt me. Je kan moeilijk kopers verbieden te komen omdat de kleine slaapt.

@kgl En wat schiet een bank ermee op om een betalende klant eruit te gooien? Er wordt een nieuwe rentevast periode vastgelegd en men gaat op de oude voet verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Ik zou even wachten met verkopen: als je nu al zegt dat er opgewekt gaat worden staan niet alle signalen op groen. Dus mocht het allemaal niet zo soepel lopen zit je er niet op te wachten om kijkers over de vloer te krijgen lijkt mij.

Aflossingsvrij is toch niet meer aftrekbaar? Of heb je nog een oude aflossingsvrije lopen die je meeneemt?
Afgezien van het feit dat je dan alleen rente betaald en de kosten dus op korte termijn laag zijn zie ik met de huidige lage rente standen geen voordeel om een aflossingsvrije te nemen. Zeker niet als je dus niet echt veel duurder gaat wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Señor Sjon schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:51:
@kgl En wat schiet een bank ermee op om een betalende klant eruit te gooien? Er wordt een nieuwe rentevast periode vastgelegd en men gaat op de oude voet verder.
Bank schiet er niets mee op, maar moet wel opnieuw toetsen (zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0032503/2018-01-01 ). Het inkomen moet dus afdoende zijn. Of men moet middels een 'explain' afwijken, daar zijn ze doorgaans niet happig op.
Visie van de grote banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:43
Afgelopen vrijdag is de fotograaf ook bij ons langs geweest. Enorm gedoe met 2 kinderen van 6 maanden en 2 jaar om het huis helemaal netjes te krijgen! Ben benieuwd naar het resultaat en over een paar weken dan het bord in de tuin.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:45

orf

nare man schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:34:
[...]
Ik denk en hoop dat je gelijk krijgt. Ik heb nu 12 bezichtigingen gepland staan en de makelaar stelt een inschrijving voor. Een aantal bellers wilde blind bieden, maar daar werkt de makelaar niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 12:24
WVL_KsZeN schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:18:
Afgelopen vrijdag is de fotograaf ook bij ons langs geweest. Enorm gedoe met 2 kinderen van 6 maanden en 2 jaar om het huis helemaal netjes te krijgen! Ben benieuwd naar het resultaat en over een paar weken dan het bord in de tuin.
Foto's waren bij ons op Maandag genomen en stonden Dinsdag online, waarom een paar weken ?, of heb je een specifieke start datum ?.

Niet dat wij wat te klagen hadden toen, Appartement was in 12dagen verkocht en 9 kijkers en 3 moeten afbellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Mektheb schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:28:
[...]

Foto's waren bij ons op Maandag genomen en stonden Dinsdag online, waarom een paar weken ?, of heb je een specifieke start datum ?.

Niet dat wij wat te klagen hadden toen, Appartement was in 12dagen verkocht en 9 kijkers en 3 moeten afbellen :+
Ben op vakantie en we hebben geen haast :) Bovendien beginnen we met een open huis en moeten we een dag kiezen dat we een oppas hebben voor twee kinderen, etc..

[ Voor 12% gewijzigd door WVL_KsZeN op 22-05-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 12:24
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:43:
[...]

Ben op vakantie en we hebben geen haast :) Bovendien beginnen we met een open huis en moeten we een dag kiezen dat we een oppas hebben voor twee kinderen, etc..
Dan is het zeker te begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar; het huis staat ook al op funda?

In de huidige markt zou ik persoonlijk zo snel mogelijk schakelen. Als het meezit ben je er dan in een paar weken vanaf. Zodra je huis wat langer te koop staat is het lastiger om aanloop te krijgen merk ik om mij heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-08 16:29
Hoe hebben jullie je makelaar gekozen? De kogel is door de kerk, het huis dat we iets meer dan een jaar geleden hebben gekocht gaat weer in de verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf

orf

Flipside22 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:57:
Hoe hebben jullie je makelaar gekozen? De kogel is door de kerk, het huis dat we iets meer dan een jaar geleden hebben gekocht gaat weer in de verkoop.
Ik heb de makelaar gevraagd die de verkopend makelaar was van het huis dat ik kocht. Dat deden ze zo goed en netjes dat ik datzelfde wilde. Nu ze mijn huis verkopen ben ik heel blij met de aanpak, de betrokkenheid, de presentatie op Funda en in de brochure dat ik vind dat ik de goede keus gemaakt heb.

Bij veel anderen zie ik dat er meerdere makelaars uitgenodigd zijn voor een aanbod en daaruit gekozen wordt. Ik wilde vooral een makelaar waar ik vertrouwen in heb en dan mag het best iets meer kosten. Je weet van te voren niet wat de aanpak van de makelaar extra oplevert, maar dat kan prima de courtage (ver) overstijgen.

Ben je niet blij met je huis dat je na een jaar al weer verkoopt? Op zo'n korte periode valt de overdrachtsbelasting nog best hoog uit (al is het gelukkig een flink lager percentage dan vroeger). Ikzelf betaal meer dan 10k aan overdrachtsbelasting en dat zou ik niet op 12 maanden willen afschrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door orf op 23-05-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Ik denk dat ik de woning heel goed heb kunnen kopen, en daarom de overdrachtsbelasting wel ermee terug kan verdienen. Naast de overdrachtsbelasting hebben we namelijk ook nog eens het huis flink opgeknapt, technisch niet cosmetisch.

We zitten niet echt op onze plek hier, vandaar dat we niet blij zijn. Ik denk dat het voor 99% van de mensen in Nederland een droomhuis is.

De verkopende makelaar, deed zijn werk echt voor geen meter haha. Het was meer dat de hypotheekverstrekker van de vorige bewoner daar hun zaken mee deed volgens mij.

Het word ook het eerste huis dat wij verkopen, vandaar dat alles nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben ook voor de verkopende makelaar gegaan. Hielp overigens wel dat ik haar nog van school kende ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Simpel, kijken hoe hij een ander huis aan jou wil verkopen. Bij ons was al vrij snel duidelijk welke makelaar het moest gaan worden toen we hem als 'tegenstander' hebben ervaren. We hadden zijn te koop staande woning niet gekocht, maar dat lag niet aan hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Dat zijn we nu ook aan het doen door een paar random huizen te bezichtigen. En heb ga er 2 uitnodigen voor een prijsopgave / tekst en uitleg. Gezien het een compleet iets nieuws is voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb ook de verkopende makelaar van mijn nieuwe huis gekozen. Mijn aankoopmakelaar zou eerst ook mijn huis verkopen. maar ik vond zijn manier van werken tijdens de aankoopproces niet fijn. (voor alle handelingen hoofdprijs vragen. Zoals kadasteropvragingen)

Verkopend makelaar van nieuwe huis gaf beste indruk tijdens mijn huizenjacht, dus hun eens gevraagd voor een gesprek. Zij gaven dan ook offerte met lagere kosten dan mijn aankoopmakelaar (aankoopmakelaar was not amused. >:) )

Uiteindelijk hebben ze prima werk geleverd (kadasteropvragingen en huis van/op funda zetten waren "inbegrepen in tarief") Huis was 3x "verkocht".

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:38
WVL_KsZeN schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:18:
Haha, precies dezelfde situatie voor ons.

Pffft wat een ellende zeg. Terwijl de fotograaf foto's maakte van de benedenverdieping nog snel wat last-minute schoonmaken / opruimen boven ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ook bij ons zijn nu foto's gemaakt :). Afgelopen week druk bezig geweest met opruimen, nog wat geschilderd en de schoonmaakster is een extra ochtend geweest, maar het ziet er top uit!
Volgende week komt het op funda, ik ben benieuwd :). Best wel spannend.

[ Voor 40% gewijzigd door Sport_Life op 29-05-2018 20:15 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Wat is jullie ervaring met bijv. Makelaarsland? Dus je eigen bezichtigingen doen etc.?

Wij zijn een nieuw huis aan het bouwen en willen graag onze woning nu een keer verkopen. We kunnen er wel pas einde van het jaar uit.

We hebben weinig vrije tijd (drukke baan, 2 kids) ik vraag me dus af hoe bezichtigingen gaan lopen en hoeveel tijd het me kost (opruimen, rondleiden etc.). Daarnaast is doordeweeks in de avonduren (na 19:00) geen optie ivm slapende kids.

Dillema's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 13:23
the-edge schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:50:
Wat is jullie ervaring met bijv. Makelaarsland? Dus je eigen bezichtigingen doen etc.?

Wij zijn een nieuw huis aan het bouwen en willen graag onze woning nu een keer verkopen. We kunnen er wel pas einde van het jaar uit.

We hebben weinig vrije tijd (drukke baan, 2 kids) ik vraag me dus af hoe bezichtigingen gaan lopen en hoeveel tijd het me kost (opruimen, rondleiden etc.). Daarnaast is doordeweeks in de avonduren (na 19:00) geen optie ivm slapende kids.

Huh :? Je zegt dat je veel te druk bent, maar wilt wel zelf bezichtigingen gaan doen :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Idd... Mijn makelaar heeft daar in anderhalve week al een dag of twee in moeten stoppen. En da's nog los van ons opruimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:10
Wij hebben in een half jaar tijd 2x een huis verkocht en hebben daarbei de makelaar de bezichtigingen laten doen. Scheelt gewoon een hoop gedoe in de planning, zeker met 2 kinderen. Maak het de koper zo makkelijk mogelijk, laat ze afspreken met een makelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf

orf

Mijn makelaar doet in deze en vorige week 23 bezichtigingen. Ik ben heel blij dat ik er vooral voor moet zorgen dat ik er niet ben en dat het opgeruimd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Dat is (na jullie reacties, was) de afweging.
Geen idee hoe hard zoiets op moment loopt. Ik dacht zelf 2-3 bezichtigingen in een week prima zelf te kunnen doen.

@orf 23!! Wow! Verkocht neem ik aan? ;)
@MikeyMan Dat klopt. Ik heb blijkbaar het verkopen van de eigen woning qua tijd flink onderschat.

[ Voor 19% gewijzigd door the-edge op 31-05-2018 07:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb enige twijfel over de te hanteren vraagprijs van ons appartement (80m2, centrum grote stad). Makelaar wil de vraagprijs op 299k zetten, ik heb de neiging om 310 te vragen. Waarde is lastig inschatten, september 2017 is de waarde officieel getaxeerd op 280k tbv hypotheek, gezien de prijsstijgingen van 25% per jaar (cbs gegevens : appartementen in onze stad) kom ik na een half jaar op 315k uit.
Nadeel van over de 300k tillen is wellicht minder animo, aan de andere kant heb ik weinig aan geïnteresseerden die tot 300k kunnen..
Verder ziet alles er top uit, makelaar verwacht veel bezichtigingen. Wat vinden jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sowieso niet te hoog inschieten. Lost zich wel op in de biedingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
MikeyMan schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:40:
Sowieso niet te hoog inschieten. Lost zich wel op in de biedingen.
With him! Lost zich vanzelf wel op. Wij zijn hoog gegaan op advies makelaar, en staan nog te koop in de grote stad. Heel frustrerend.

Zeker in die prijsklasse zie ik woningen heel snel gaan, 299 helpt je om onder de prijsklasse van 300k te blijven. Als je woning af is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ja woning is zeker af, daar maak ik me geen zorgen om. Verder goede vve met veel reserve, jaarstukken etc en onderhoud buiten is net allemaal gedaan. Koper komt in een warm bad ;).
Tnx voor jullie reacties.

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 31-05-2018 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Laatst online: 12:53
the-edge schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:50:

We zijn nu zelf in het traject met een vergelijkbare makelaar.

Als je denkt de tijd te hebben om elke keer je huis op te ruimen en leeg te halen zou ik het doen. De vragen die wij krijgen kan de makelaar niet beantwoorden:

- hoe zijn de buren
- waar is een (goede basisschool)
- hoeveel heb je voor de zonnepanelen betaald

de vragen die de makelaar wel kan beantwoorden hoeven ze niet te stellen want de antwoorden staan op de site. Ook kun je zelf de bewonders uithoren hoe ver ze al zijn in het proces en of ze direct een bod kunnen doen ;).

Kijk wel goed wat voor foto's en tekst de makelaar wil neerzetten. De keten zelf was goed in dat soort digen maar wij hedden net een knurft die zelf foto's maakt en tekst schrijft. Het was een soort stijl die we zelf herkenden als er later een huis van hem kwam....

We kunnen de bezichtigingen hebben met 2 kids omdat we gemiddeld 1 keer in de week een bezichtiging hebben en alles watniet op de foto staat in dde berging en auto past.

qua opleveren: we merken wel dat de mensen die komen ook wel in 2 maanden het huis in willen of in ieder geval voor eind augustus wegens schoolgaande kids. KIjk dus goed of je het nodig hebt om het nu al te koop te zetten :)

---------------------------------------------

Vraag van mij zelf:

Ik verwacht vandaag of morgen een bod en heb het gevoel dat deze het via mij gaat proberen ipv de makelaar. Tot nu toe alleen maar zelf biedingen gedaan voor ons huidige huis, dus ik ben nog even voor mijzelf bezig of ik mij nog zelf ergens op moet voorbereiden, want voor zover ik zie moet je als koper opletten:

Ze zullen zelf de voorwaarden en deadlines moeten aangeven.
oplever maand was al gevraagd en daar zie ik geen probleem
Wat aan het huis vast zit blijft achter
Hun huis is al verkocht dus ze weten grofweg wat ze kunnen bieden

Ik zelf weet wat we nodig hebben om niet rood te komen staan en heb wel een bedrag in mijn hoofd als ik een tegenbod wil doen. Zijn er nog meer punten waar ik op moet letten?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

gr8-jen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:40:
Zijn er nog meer punten waar ik op moet letten?
Uhm, uit je verhaal kan ik het niet met zekerheid opmaken, maar uhm...
Ik verwacht vandaag of morgen een bod en heb het gevoel dat deze het via mij gaat proberen ipv de makelaar.
Je hebt dus een makelaar, maar wilt deze buitenspel zetten tijdens de onderhandelingen?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
Niet perse. Ik ben er nog niet over uit wat ik moet doen.
Ik kan hem direct doorverwijzen naar de makelaar, dan doet deze ook wat voor zijn geld. Toch zit ik ook weer dat we hem weer mogen controleren

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Waar heb je precies een verkoopmakelaar voor als je hem niet gebruikt voor de onderhandelingen? Wat bedoel je met 'we hem weer mogen controleren'? Vertrouw je je verkoopmakelaar niet?

Edit: ik begrijp dat het om een 'makelaarsland' achtige gaat. Waarom heb je hiervoor gekozen?

[ Voor 20% gewijzigd door kgl op 04-06-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

gr8-jen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:35:
Niet perse. Ik ben er nog niet over uit wat ik moet doen.
Ik kan hem direct doorverwijzen naar de makelaar, dan doet deze ook wat voor zijn geld. Toch zit ik ook weer dat we hem weer mogen controleren
zit er ergens in jouw opdrachtgeving niet een stukje dat je niet zelf mag onderhandelen/verkopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf

orf

the-edge schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 05:58:
@orf 23!! Wow! Verkocht neem ik aan? ;)
Vandaag was de sluitdatum voor de inschrijving. 7 biedingen binnengekregen, allemaal ruim boven de vraagprijs. :) Erg blij met hoe het heeft uitgepakt tot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
kmf schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:16:
[...]

zit er ergens in jouw opdrachtgeving niet een stukje dat je niet zelf mag onderhandelen/verkopen?
Het bod is alsnog via de makelaar binnengekomen. Dus ik hoef niet meer hier over na te denken😎.

Het bod is hoog genoeg om een tegenbod te doen. We komen er wel uit verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
kgl schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:59:
Waar heb je precies een verkoopmakelaar voor als je hem niet gebruikt voor de onderhandelingen? Wat bedoel je met 'we hem weer mogen controleren'? Vertrouw je je verkoopmakelaar niet?

Edit: ik begrijp dat het om een 'makelaarsland' achtige gaat. Waarom heb je hiervoor gekozen?
De makelaars die ik heb meegemaakt toen ik zelf ging bieden voor een huis hadden slechtere foto gemaakt dan ik zelf kon maken en meerdere fouten gemaakt:
Eerst lachen dat het bod te laag was maar binnen 3 uur terug bellen met een tegenbod.
Moeilijk doen over een standaard koopcontract die ik zelf ook op internet kon vinden.
Ook deed degene waarbij ik een huis kocht niet alle verplichtingen die een verkopende makelaar had. Weet niet meer wat het was, iets met communicatie verplichtingen geloof ik.
En het ging wel om dure NVM makelaars die ik tegen kwam in een periode waarbij je jouw huis niet kwijt kon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
Een tip voor wie zelf met een (standaard) koopcontract aan de slag gaat: mijn verkoopmakelaar laat hierin opnemen dat de (door de kopende partij gekozen) notaris niet meer dan 165euro mag rekenen voor het doorhalen van de hypotheek van de verkoper (royementsakte). Naar verluid zijn er notarissen die het tarief extreem laag houden voor de kopers en vervolgens bij de verkopers (die geen keus hebben) een zeer hoog tarief in rekening brengen. Idem voor andere administratiekosten, dossierkosten e.d.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
En... Op de knop gedrukt! 8)

https://www.funda.nl/koop...s-40696419-patellabank-4/

Dan begint het wachten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:12
@WVL_KsZeN Mooie woning! Is het ook een scherpe prijs voor Leiden? Ik woon zelf richting de achterhoek dus die woningprijzen zijn totaal niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Vind het zelf een hoog bedrag, maar wel in lijn met de huidige markt. Het is echt een gekkenhuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:32:
@WVL_KsZeN Mooie woning! Is het ook een scherpe prijs voor Leiden? Ik woon zelf richting de achterhoek dus die woningprijzen zijn totaal niet te vergelijken.
Ik weet niet in welke regio je zoekt in de Achterhoek, maar voor dat geld koop je met gemak een leuke vrijstaande woning op een flink perceel en hou je nog geld over.
Ik heb in oktober een huis gekocht in de Achterhoek (kom er oorspronkelijk niet vandaan), en we hebben voor 2/3 van dat geld een vrijstaande hut van 185m2 op een perceel van bijna 500m2 O-)
Je mag altijd een PB sturen als je meer wilt weten

Edit:
Ik las 'wil' ipv 'woon', nevermind :p

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 06-06-2018 09:08 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@-tom-562 ik snap je bericht niet zo goed, wellicht wat miscommunicatie :) zelf onlangs ook een huis gekocht richting de achterhoek. Een heel stuk goedkoper dan vergelijkbare huizen in het Westen van het land. Vandaar mijn reactie op WVL_KsZeN dat ik niet iets zinnigs kan zeggen over de verkoopprijs van zijn woning omdat de woningprijzen waar ik woon totaal niet te vergelijken zijn met Leiden.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 06-06-2018 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:06:
@-tom-562 ik snap je bericht niet zo goed, wellicht wat miscommunicatie :) zelf onlangs ook een huis gekocht richting de achterhoek. Een heel stuk goedkoper dan vergelijkbare huizen in het Westen van het land. Vandaar mijn reactie op WVL_KsZeN dat ik niet iets zinnigs kan zeggen over de verkoopprijs van zijn woning omdat de woningprijzen waar ik woon totaal niet te vergelijken zijn met Leiden.
Zie edit ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
Wow, erg charmant huis en mooie presentatie (foto's en plattegronden). Locatie zit ook mee, dus dat zal wel een vol open huis worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
nozem schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:44:
[...]

Wow, erg charmant huis en mooie presentatie (foto's en plattegronden). Locatie zit ook mee, dus dat zal wel een vol open huis worden :)
Dat is natuurlijk precies de bedoeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Heerlijk die jaren '70, toen huizen er nog gewoon funky mochten uitzien 8)

[ Voor 48% gewijzigd door nare man op 06-06-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij staan ook online ! :). Vraagprijs is zo'n 4.200,- per m2 (niet in de achterhoek nee :P). Het was of een lage vraagprijs en tientallen bezichtigingen over meerdere dagen of een "normale" prijs en minder kijkers. We kozen voor het laatste.
We zullen zien :).

[ Voor 72% gewijzigd door Sport_Life op 06-06-2018 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Sport_Life schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:11:
Wij staan ook online ! :). Vraagprijs is zo'n 4.200,- per m2 (niet in de achterhoek nee :P). Het was of een lage vraagprijs en tientallen bezichtigingen over meerdere dagen of een "normale" prijs en minder kijkers. We kozen voor het laatste.
Da's nog even meer dan de 3.000 per m2 die wij vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Success! Linkje (membersonly?) misschien?

En wat adviseerde je makelaar hierin qua tijd en resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou ben benieuwd! 4.200 euro is zelfs voor mijn huis (Utrecht bloemenbuurt, 1910, 2017 totaal opgeknapt met nieuwe keuken, badkamer, dakterrasje en tuin op zuiden) vrij stevig. Maar overvragen gaat moeilijk. Ik ben erg benieuwd. Een linkje zou leuk zijn.
nozem schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:58:
Een tip voor wie zelf met een (standaard) koopcontract aan de slag gaat: mijn verkoopmakelaar laat hierin opnemen dat de (door de kopende partij gekozen) notaris niet meer dan 165euro mag rekenen voor het doorhalen van de hypotheek van de verkoper (royementsakte). Naar verluid zijn er notarissen die het tarief extreem laag houden voor de kopers en vervolgens bij de verkopers (die geen keus hebben) een zeer hoog tarief in rekening brengen. Idem voor andere administratiekosten, dossierkosten e.d.
Ja valt me mee dat notarissen dat nu pas doen. Mijn broertje werd 2,5 jaar geleden onaangenaam verrast toen de koper een ongunstige notaris koos. Ik zag altijd overal staan "koper kiest notaris", dus ik had dit eigenlijk al veel en veel eerder verwacht.

Goeie tip iig!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Gebeurde 8 jaar geleden ook al hoor, heb het meegemaakt, ondanks dat mijn makelaar een clausule had opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
nozem schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:58:
Goede tips. Royementsakte heb ik geen last van. Helaas heb ik nog niet eerder een huis verkocht en het zal wel aftrekbaar zijn, maar welke kosten zijn er dan nog meer naast administratieve en dossierkosten? Dan kan ik me voorbereiden 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 122% gewijzigd door Sport_Life op 30-06-2020 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Het hangt natuurlijk ook een beetje van de oppervlakte af. Mijn kleine huis in Dordrecht staat te koop voor ruim €3.800 en het hoogste bod gaat richting de € 4.200. Ik ben in ieder geval blij met hoe het in de markt gezet is, waardoor er 23 bezichtigingen waren. Het huis is met inschrijving deze week verkocht.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Zijn daar ook tabellen over te vinden? Ik heb een woning met 400m2+ woonoppervlakte, kan me voorstellen dat de prijs per vierkante meter ook omlaag gaat naarmate de woning groeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Flipside22 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:47:
Zijn daar ook tabellen over te vinden? Ik heb een woning met 400m2+ woonoppervlakte, kan me voorstellen dat de prijs per vierkante meter ook omlaag gaat naarmate de woning groeit.
Het lijkt me best lastig om daar een tabel voor te maken. Natuurlijk loopt het terug bij een grotere oppervlakte. Maar het is ook sterk afhankelijk van locatie, afwerkingsniveau, stijl, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Het verschilt voornamelijk per type woning; appartementen, hoekwoningen, vrijstaand, hebben ieder hun eigen gemiddelde m2 prijs. Die van appartementen ligt relatief hoog, omdat de locatie vaak centraal is.

[ Voor 58% gewijzigd door Sport_Life op 06-06-2018 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Natuurlijk wordt de gemodelleerde prijs / m2 onbetrouwbaarder wanneer je richting (of over) de randen van het model gaat. Een model is slechts een gesimplificeerde representatie van de werkelijkheid. Zolang je in het bereik zit waar veel data over is zul je vrij betrouwbaar kunnen zijn, maar daarbuiten wordt het snel onbetrouwbaarder. Imho kan 400+m2 niet in het gangbare circuit vallen met de huidige woningvoorraad ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Vraagje aan de Tweakers die toegang hebben tot makelaars data:
Vanaf welk moment kan je als Makelaar zien wat een huis heeft opgeleverd? Ik bedoel dus niet het kadaster dat een aantal weken tot maanden achter loopt op de transactie.
Kan me nl. voorstellen dat het ergens geregistreerd word wanneer er een koop overeenkomst is waarbij de ontbindende voorwaarden zijn vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Die prijsverschillen zijn toch wel bizar :p ik heb (richting Achterhoek) ~ € 1400 / m² betaald voor mijn recent gekochte huis met 4 slaapkamers en een tuin. Al is het verschil in andere landen misschien nog wel groter; platteland Frankrijk vergeleken met Parijs. Of rustig dorpje Engeland vergeleken met Londen.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 07-06-2018 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf

orf

In Utrecht is een huis verkocht met een vraagprijs van € 7.500 per vierkante meter.

In Amsterdam staat een huis van 365m2 te koop voor € 10.822 per vierkante meter. Dit huis met 243m2 is verkocht en had een vraagprijs van € 11.728 per vierkante meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju

Kju

Stinger_Ventura schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:37:
Vraagje aan de Tweakers die toegang hebben tot makelaars data:
Vanaf welk moment kan je als Makelaar zien wat een huis heeft opgeleverd? Ik bedoel dus niet het kadaster dat een aantal weken tot maanden achter loopt op de transactie.
Kan me nl. voorstellen dat het ergens geregistreerd word wanneer er een koop overeenkomst is waarbij de ontbindende voorwaarden zijn vervallen.
Data van eigen leden is beschikbaar zodra een woning de "verkochtstatus" krijgt. De database loopt een maand achter op het Kadaster voor data die niet via leden binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is iedere makelaar voor zich, maar de eerste 100-150m2 heeft een (veel) hoger tarief dan daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Kju schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:47:
[...]

Data van eigen leden is beschikbaar zodra een woning de "verkochtstatus" krijgt. De database loopt een maand achter op het Kadaster voor data die niet via leden binnenkomt.
En vullen NVM makelaars dat ook consequent in in jouw ervaring? Of kan die niet eerder op verkocht status dan dat er een prijs in het systeem staat??

Pagina: 1 ... 48 ... 205 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.