the-edge schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:50:
Wat is jullie ervaring met bijv. Makelaarsland? Dus je eigen bezichtigingen doen etc.?
Wij zijn een nieuw huis aan het bouwen en willen graag onze woning nu een keer verkopen. We kunnen er wel pas einde van het jaar uit.
We hebben weinig vrije tijd (drukke baan, 2 kids) ik vraag me dus af hoe bezichtigingen gaan lopen en hoeveel tijd het me kost (opruimen, rondleiden etc.). Daarnaast is doordeweeks in de avonduren (na 19:00) geen optie ivm slapende kids.
Dillema's

We zijn nu zelf in het traject met een vergelijkbare makelaar.
Als je denkt de tijd te hebben om elke keer je huis op te ruimen en leeg te halen zou ik het doen. De vragen die wij krijgen kan de makelaar niet beantwoorden:
- hoe zijn de buren
- waar is een (goede basisschool)
- hoeveel heb je voor de zonnepanelen betaald
de vragen die de makelaar wel kan beantwoorden hoeven ze niet te stellen want de antwoorden staan op de site. Ook kun je zelf de bewonders uithoren hoe ver ze al zijn in het proces en of ze direct een bod kunnen doen

.
Kijk wel goed wat voor foto's en tekst de makelaar wil neerzetten. De keten zelf was goed in dat soort digen maar wij hedden net een knurft die zelf foto's maakt en tekst schrijft. Het was een soort stijl die we zelf herkenden als er later een huis van hem kwam....
We kunnen de bezichtigingen hebben met 2 kids omdat we gemiddeld 1 keer in de week een bezichtiging hebben en alles watniet op de foto staat in dde berging en auto past.
qua opleveren: we merken wel dat de mensen die komen ook wel in 2 maanden het huis in willen of in ieder geval voor eind augustus wegens schoolgaande kids. KIjk dus goed of je het nodig hebt om het nu al te koop te zetten
---------------------------------------------
Vraag van mij zelf:
Ik verwacht vandaag of morgen een bod en heb het gevoel dat deze het via mij gaat proberen ipv de makelaar. Tot nu toe alleen maar zelf biedingen gedaan voor ons huidige huis, dus ik ben nog even voor mijzelf bezig of ik mij nog zelf ergens op moet voorbereiden, want voor zover ik zie moet je als koper opletten:
Ze zullen zelf de voorwaarden en deadlines moeten aangeven.
oplever maand was al gevraagd en daar zie ik geen probleem
Wat aan het huis vast zit blijft achter
Hun huis is al verkocht dus ze weten grofweg wat ze kunnen bieden
Ik zelf weet wat we nodig hebben om niet rood te komen staan en heb wel een bedrag in mijn hoofd als ik een tegenbod wil doen. Zijn er nog meer punten waar ik op moet letten?
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023