Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 47 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

En wat positief nieuws: Nota verkoop van notaris met alle aflosnota van hypotheken e.d. zijn vandaag ontvangen.

We mogen nu stiekem hopen dat het verkoop nu wel goed doorgaat. De koper moet alleen de komende dagen niet van een dak gaan vallen of zo.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Road-runner83 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:45:
Nogmaals ik vind het prima zelf te doen op bovenstaande manier en scheelt toch bakken met geld :).
Ik denk dat 't vooral te maken heeft met de waarde die je aan je vrije tijd toekent.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42
@nare man Zo kun je alles wel gaan uitbesteden zodat je zelf 0,0 hoeft te doen....zelf ben ik niet heel handig (laminaatje leggen lukt nog wel) maar vind ik het wel leuk om mee te helpen aan m'n zelf ontworpen huis :). En 3K besparen door zelf te verhuizen is toch wel erg veel geld...vind ik dan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nare man
Ik ben ook een grote fan van uitbesteden. Voor veel activiteiten zijn er mensen beschikbaar die daarin veel beter zijn dan ik. Bovendien heb ik het zelf bovengemiddeld druk en ga ik mijn vrije tijd niet opofferen aan klussen die ik niet leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Blijft ook vaak een kwestie van eigen inkomsten. Een dure advocaat gaat minder snel een laminaatje zelf leggen dan een postbode.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:44

empy

Rijdt rondjes

Ik zat al te wachten op een reactie een dezer dagen, maar wtf?!

Dat je in eerste instantie je kop in het zand steekt, ok. Daarna wel uitstel durft te vragen om vervolgens weer niets te laten horen, wat bezielt je dan? De beerput waar je dan invalt, heeft alleen maar meer tijd gehad om vol te lopen.

Alle respect voor jou dat je dit doorzet en volhoudt, en bedankt dat je hier de vorderingen (voor zover je kan zeggen) neerzet. Ik vind het erg interessant om te volgen en hoop voor een goede afloop voor jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik schrik wel een beetje van die hoge bedragen aan verhuiskosten. Met name omdat we van plan zijn om de meubels toch binnen enkele jaren te vervangen. Zelfde geldt voor wasmachine en droger.
Wellicht een beter idee om het appartement inclusief inboedel te verkopen, zijn zat expats of verhuurders die daar vast interesse in hebben.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:49

Wailing_Banshee

You're Next

Road-runner83 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:21:
@nare man Zo kun je alles wel gaan uitbesteden zodat je zelf 0,0 hoeft te doen....zelf ben ik niet heel handig (laminaatje leggen lukt nog wel) maar vind ik het wel leuk om mee te helpen aan m'n zelf ontworpen huis :). En 3K besparen door zelf te verhuizen is toch wel erg veel geld...vind ik dan :P
Je hoeft noet alles uit te besteden. Maar die dingen waarin je zelf niet goed bent, of niet de spullen voor hebt om te doen. Wij hebben niet veel vrienden (hebben er ook niet veel behoefte aan), familie woont 300 tot 1500km verderop, en zijn beide niet groot. Alleen al die wasmachine van zolder halen en die grote koel/vries combi de deur uitwerken was het het geld al waard. Plus dat als wij een busje hadden moeten huren, we minimaal een stuk of 5 keer heen en weer hadden moeten rijden (inpakken, 60km heen, uitpakken, 60km terug), en we minimaal een week bezig waren geweest. Dat was een week niet aan de verbouwing werken geweest en waarschijnlijk langer, extra tijd om bij te komen van de verhuizing :p

Wij hebben wel zelf ingepakt en alles uit elkaar gehaald, dat vond ik wel zonde van het geld, maar het sjouwen en rijden hebben we mooi iemand voor betaald wiens beroep het is. En in het nieuwe huis waren alle apparaten mooi aangesloten en alle dozen stonden op zolder (we zaten tenslotte nog aan het begin van een flinke verbouwing :p), zonder dat wij daar een centje pijn aan hadden (letterlijk). Ik weet wel dat de verhuizers blij waren dat we alleen maar dozen naar boven hoefden te hebben, alle zware huishuidelijke apparaten staan nu beneden :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42
@Wailing_Banshee Klopt is ook persoonlijk wat je wel en niet uitbesteed :). Zo laat ik het sausen liever aan iemand anders over (dan weet ik dat het netjes gebeurd) maar hebben we (m'n vriendin en ik) wel laminaat gelegd op de 1e en 2e verdieping (daar genoeg ervaring in en was ook leuk om te doen om een steentje bij te dragen in ons nieuwe huis).

Met weinig vrienden en familie ver weg snap ik wel dat je het verhuizen uitbesteed. Dit was voor ons juist een 'makkelijke' klus om te doen alhoewel sommige apparaten/meubels toch altijd wel weer ff tegenvallen om te verhuizen ;). Gelukkig kon bij ons de wasmachine ook de berging in :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
We hebben van zelfverkopen.nl het koopcontract opgestuurd gekregen. We moeten nu zelf om de tafel gaan zitten met de kopers om te kijken of we er uit gaan komen. Had eerlijk gezegd verwacht dat zelfverkopen dit zou regelen dus dat is wel even een kleine setback. Naja ik verwacht dat we er ook wel uit gaan komen maar toch.
Lastige is dat er toch een paar zaken in staan die niet aan mij zijn voorgelegd of anders zijn besproken. Zo kreeg ik te horen van zelfverkopen dat de kopers in de ontbindende voorwaardes wilde opnemen dat ze tot 28 april hadden om te ontbinden als ze hun eigen woning niet zouden verkopen. Prima die paar dagen lukt wel. Nu staat er echter in het koopcontract 13 juni. Hier heb ik toch wel wat meer moeite mee.
Nu weet ik dat hun huis verkocht is onder voorbehoud en dat het waarschijnlijk wel rond komt maar je zit toch weer een stuk langer in het ongewisse.
Een andere was dat ik te horen heb gekregen dat ze geen bouwkundige keuring gingen uitvoeren. Die stond gepland maar is afgezegd. Nu is er een paragraaf opgenomen waarin staat dat ze bij meer dan 5k aan kosten die uit een bouwkundige keuring komen kunnen ontbinden.
Dus van beide zaken ben ik niet op de hoogte gesteld. Ik heb hier inmiddels al een vraag voor open staan bij zelfverkopen of ze misschien een foutje hebben gemaakt of dat ze vergeten zijn dit aan mij door te geven.
Over het algemeen trouwens wel tevreden met de communicatie hoor maar er blijven continue maar nieuwe eisen bij komen en bestaande "afspraken" wijzigen. Uiteraard makkelijk om te zeggen dat ik er gewoon niet mee akkoord moet gaan maar wil mijn huis ook wel heel graag verkopen natuurlijk.
Uiteindelijk denk ik dat het vast allemaal wel mee valt en ik mij veel te druk maak om niets maarja het zijn toch flinke bedragen waar je het over hebt en het zal je maar gebeuren. Zie bijv de verhalen van d0s

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20

d0s

sssst

Heel goed dat je hier zo scherp inzit. Bij een evt. geschil gaat het uiteindelijk maar om één ding: de termijnen, voorwaarden en data die in het koopcontract zijn opgenomen. :)

Hier moet je dus 100% een goed gevoel bij hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@thewizard2006 laat toch wel pijnlijk zien dat je niet al te veel moet verwachten van deze makelaar. Vooral zelf er achteraan en ze duidelijk maken wat jij verwacht van hen. Beetje service moeten ze nog wel kunnen leveren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wacht eens even; jij hebt zelfverkopen ingehuurd? En nu gaan zij de voorwaardes van de koper opnemen? Lijkt me toch ook de omgekeerde wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Een koopcontract stel je toch op tussen kopers en verkopers. Beide kunnen bepaalde eisen en wensen hebben die besproken moeten worden lijkt mij.
Echter was mijn verwachting dat ze gingen bemiddelen in wat er wel en niet in kwam met de kopers. Maar nu hebben ze gewoon alles van beide kanten er in gezet en gezegd dat we het samen moeten uitvogelen. Dus nu moet ik daar gaan onderhandelen terwijl ik juist had verwacht dat zelfverkopen dit nog voor hun rekening zou nemen. Ze adverteren met "Opstellen koopovereenkomst" maar opstellen kan je dus redelijk breed opvatten blijkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

thewizard2006 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:04:
Een koopcontract stel je toch op tussen kopers en verkopers. Beide kunnen bepaalde eisen en wensen hebben die besproken moeten worden lijkt mij.
Echter was mijn verwachting dat ze gingen bemiddelen in wat er wel en niet in kwam met de kopers. Maar nu hebben ze gewoon alles van beide kanten er in gezet en gezegd dat we het samen moeten uitvogelen. Dus nu moet ik daar gaan onderhandelen terwijl ik juist had verwacht dat zelfverkopen dit nog voor hun rekening zou nemen. Ze adverteren met "Opstellen koopovereenkomst" maar opstellen kan je dus redelijk breed opvatten blijkt nu.
Ja, dat klopt wel, maar wie betaalt bepaalt toch? Kan toch niet zijn dat zij met de kopers in de clinch gaan om met een contract op de proppen te komen?
Ze zouden in ieder geval eerst jullie discussie moeten afwachten toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Het heet niet voor niks 'zelfverkopen'. ;)

Zij pennen dus blijkbaar alle wensen van beide kampen neer en laten de mensen het zelf uitvechten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
MikeyMan schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:09:
[...]

Ja, dat klopt wel, maar wie betaalt bepaalt toch? Kan toch niet zijn dat zij met de kopers in de clinch gaan om met een contract op de proppen te komen?
Ze zouden in ieder geval eerst jullie discussie moeten afwachten toch?
Daarop geeft zelfverkopen het volgende aan :)
U maakt samen een afspraak voor het tekenen van deze overeenkomst. Wacht daar niet te lang mee i.v.m. financiering van koper(s) en zekerheid van de overeenkomst voor beide partijen. Wij adviseren de akte in drievoud te printen: één voor verkoper(s), één voor koper(s) en één voor de notaris. Lees de koopakte goed door. Het is toegestaan om aanpassingen te maken in de koopakte indien beide partijen het daar over eens zijn. Alle aanpassingen dienen met pen in de kantlijn te worden geparafeerd voor akkoord door beide partijen.
Ze hebben dus het concept opgesteld en het definitief krijgen hiervan zal ik zelf moeten regelen met de kopende partij.

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 20-04-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wel vrij kansloos. We kregen (koper/verkoper) een word versie waarbij onze opmerkingen gemaakt konden worden en daarna kwam de tekenafspraak als beide partijen akkoord waren. Geen gekriebel in de kantlijn, we leven niet meer in 1996.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

thewizard2006 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:23:
[...]

Daarop geeft zelfverkopen het volgende aan :)

[...]

Ze hebben dus het concept opgesteld en het definitief krijgen hiervan zal ik zelf moeten regelen met de kopende partij.
Ja, concept opgesteld op basis van de input van de koper? Zonder jou daarin te kennen?
Dit zal toch niet in het standaard format zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik heb uiteraard ook een plasje er over gedaan en een ouderdoms en asbest clausule laten opnemen. Verder geen bijzondere eisen.
Krijg net een nieuwe versie toegestuurd waarin ze hebben aangepast waar ik opmerkingen over had (bouwkundige keuring en datum verkoop eigen woning van kopers). Zoals hij nu is ben ik tevreden. Net contact opgenomen met de kopers wanneer ze kunnen tekenen. To be continued :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

thewizard2006 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:04:
De overeenkomst is gesloten op basis van voorwaarden van zowel de koper als verkoper. Daar zou je in het contract niet meer van af moeten wijken lijkt me, je gaat niet nogmaals onderhandelen.

Zo is het ook vrij vreemd dat jij nu nog een paar clausules opneemt die vooraf niet bekend waren bij de kopers. Dat had vooraf bekend moeten zijn en niet achteraf nog even toegevoegd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Tsurany schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:45:
[...]

De overeenkomst is gesloten op basis van voorwaarden van zowel de koper als verkoper. Daar zou je in het contract niet meer van af moeten wijken lijkt me, je gaat niet nogmaals onderhandelen.

Zo is het ook vrij vreemd dat jij nu nog een paar clausules opneemt die vooraf niet bekend waren bij de kopers. Dat had vooraf bekend moeten zijn en niet achteraf nog even toegevoegd moeten worden.
De clausules die ik noem die waren uiteraard gecommuniceerd van te voren en niet nét er pas ingezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

thewizard2006 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:46:
[...]

De clausules die ik noem die waren uiteraard gecommuniceerd van te voren en niet nét er pas ingezet
Ah, zo kwam je post niet op mij over. Dan zou ik hun ook gewoon houden aan de voorwaarden genoemd in het bod dat jij uiteindelijk geaccepteerd hebt. Niet nu weer gaan afwijken van dat bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:29
Die kopers komen nogal over als draaikonten, heb ik ook een keer mee gemaakt bij verkoop via Makelaarsland. Elke keer was er wel weer wat (uiteindelijk ook afgeketst met een lulsmoes). Ben benieuwd of het allemaal doorgaat, hoop het natuurlijk wel voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Tsurany schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:53:
[...]

Ah, zo kwam je post niet op mij over. Dan zou ik hun ook gewoon houden aan de voorwaarden genoemd in het bod dat jij uiteindelijk geaccepteerd hebt. Niet nu weer gaan afwijken van dat bod.
Dat kan je natuurlijk doen en zo op zich ook logisch zijn. Echter, de kopers hebben ook na tekenen nog een exit mogelijkheid. Dus soms is het verstandig om een beetje mee te bewegen, maar dat kan je uiteraard alleen beoordelen als je alles weet over de situatie.

Kopers zijn waarschijnlijk wat zenuwachtig over de koop, maar willen het huis blijkbaar nog steeds hebben, anders waren ze wel afgehaakt.

Ik zie hier wel een van de grote voordelen van het inschakelen van een real-life makelaar. Die kan dit soort processen begeleiden en daar kan je het onderhandelen over de definitieve voorwaarden ook aan overlaten.

[ Voor 8% gewijzigd door Peetman op 20-04-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Tsurany schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:53:
[...]

Nee dat was inderdaad ook wat ik probeerde duidelijk te maken maar het kwam wellicht wat warrig over :)

- Wij hebben van te voren 2 clausules laten opnemen en voorgelegd aan de kopers
- Zij hebben aangegeven dat ze onder voorbehoud van verkoop eigen woning op 28 april in het koopcontract willen (wat prima is)

- In het aangeleverde contract door zelfverkopen stond echter ipv 28 april 13 juni. Dat is niet gewenst en ook niet besproken met mij. Wellicht een fout van zelfverkopen en is in een 2e draft rechtgetrokken
- Ook stond hier ineens iets in over een bouwkundige keuring en de optie om te ontbinden wanneer de kosten > 5k zouden zijn. Hierover was voorheen juist gesteld door de kopende partij dat ze geen keuring wilde laten doen. Ik denk dat dit een knip/plak/kopieer standaard dingetje is die ze waren vergeten. Die is er nu ook uit.

Wel had de koper eerder aangegeven de ouderdomsclausule niet te willen. Hierop hebben wij via zelfverkopen laten weten die toch graag er in te hebben en daar hebben ze (kopers) zelf niet meer op gereageerd. Mochten ze nu alsnog die er uit willen hebben dan ga ik dat wel doen. Ik verwacht geen ouderdomsproblemen en als de rest in orde is zoals het er nu in staat is het mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@thewizard2006 ah nu begrijp ik het verhaal. Dat lijkt mij echt een geval van prutswerk bij die makelaar. Jammer, want het werk dat ze nog over hebben is al relatief simpel en dan verprutsen ze het nog.

Tijd voor een online koopcontract configurator? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Tsurany schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:37:
@thewizard2006 ah nu begrijp ik het verhaal. Dat lijkt mij echt een geval van prutswerk bij die makelaar. Jammer, want het werk dat ze nog over hebben is al relatief simpel en dan verprutsen ze het nog.

Tijd voor een online koopcontract configurator? :+
Uiteindelijk zal je denk ik voornamelijk het standaard NVM koopcontract gebruiken in de meeste gevallen. Dan is het goed te doen. Heb je echter te maken met een wat minder standaard huis dan wordt het wellicht wat lastiger maar zelfs dat wordt vaak gewoon afgedekt (erfpacht, canons etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:26
DeBolle schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:15:
[...]

Je hebt belastingen, waarbij de situatie op 1 januari van een (kalender)jaar bepalend is voor het gehele jaar. Dit gaat o.a. voor: WOZ, Rioolheffing en Waterschapslasten. De heffer stuurt de aanslag naar de persoon die op 1 januari eigenaar was en die moet het ook geheel betalen. Daar krijg je dus nooit vermindering voor als je in de loop van het jaar verhuist. De notaris verrekend deze belastingen als service daarom met de koper, zodat de verkoper via die weg een deel terug krijgt.

Daarnaast tijdsvakbelasting: hondenbelasting, afvalstoffenheffing, verontreinigingsheffing e.d. Deze betaal je naar gebruik in een periode. De heffer zal na het verhuisbericht (conform GBA) dit verrekenen, hier krijg je geld terug van de heffer als er voorheffing is betaald of het restant kwijtgescholden. De notaris doet hier verder niets mee.

Er zijn gemeenten die van het laatste afwijken, daarvoor moet je dus zelf met de koper aan de slag om te verrekenen. In de regel weet een lokale notaris (en meestal ook de makelaar) exact wat wel en niet wordt verrekend, daar zou je normaliter het eerst moeten gaan informeren als je twijfelt of het wel goed gaat.

Als jouw huidige gemeente inderdaad niets verrekend of daarvoor een eigen peildatum hanteert dan heb je echter niet meer dan een schrale troost: niemand heeft veel trek in belastingen.
Hebben nu de nota van nieuwe woning binnen en daar staat wel rioolrecht erbij. Ik zie nu dat jij die ook noemde bij de te verrekenen bedragen. Zoals aangegeven stond die er dus bij ons niet op. Dat blijf ik vreemd vinden.

Ik snap dat er twee typen belasting zijn, maar waarom wordt rioolrecht in Vlaardingen bij de notaris verrekend en in Barendrecht niet. Zijn toch hetzelfde type belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:21

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Shinji schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 20:35:
[...]

Hebben nu de nota van nieuwe woning binnen en daar staat wel rioolrecht erbij. Ik zie nu dat jij die ook noemde bij de te verrekenen bedragen. Zoals aangegeven stond die er dus bij ons niet op. Dat blijf ik vreemd vinden.

Ik snap dat er twee typen belasting zijn, maar waarom wordt rioolrecht in Vlaardingen bij de notaris verrekend en in Barendrecht niet. Zijn toch hetzelfde type belasting?
En wat zeiden de beide notarissen toen je hen deze vraag stelde ...? Kon het niet laten. Enfin, zonder het misschien te beseffen heb je hier zelf voor getekend in de koopvereenkomst, daarover later meer.

Eerstens, voor elke overheid kun je eenvoudig opzoeken welke heffingen zij hanteren op https://www.coelo.nl/inde...van-de-lokale-lasten-2018

Barendrecht hanteert 769,- euro voor woonlasten, Vlaardingen 732,- euro.
Van dat bedrag is resp. 303 en 325 bestemd voor Reinigingsheffing (meerpersoons) en 177 resp. 158 voor Rioolheffing. De rest bij beiden is onder andere OZB.

Dan eerst naar Barendrecht. Verordening reinigingsheffingen 2018:
[ ... ]
1. De belasting is verschuldigd bij het begin van het belastingjaar of, zo dit later is, bij de aanvang van de belastingplicht.
2. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingjaar aanvangt, is de belasting verschuldigd voor zoveel twaalfde gedeelten van de voor dat jaar verschuldigde belasting als er in dat jaar, na de aanvang van de belastingplicht, nog volle kalendermaanden overblijven.
3. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingjaar eindigt, bestaat aanspraak op ontheffing voor zoveel twaalfde gedeelten van de voor dat jaar verschuldigde belasting als er in dat jaar, na het einde van de belastingplicht nog volle kalendermaanden overblijven, tenzij het bedrag van de ontheffing minder bedraagt dan € 9,--.
[ ... ]

Na verhuizing is er een aanspraak op ontheffing als je uit de gemeente vertrekt, dus de gemeente verrekent dat met de (nog lopende) termijnen als je per maand betaalt.

Verordening Rioolheffing 2018
[ ... ]
1. Het gebruikersdeel is verschuldigd bij het begin van het belastingjaar of, zo dit later is, bij de aanvang van de belastingplicht.
2. Indien de belastingplicht met betrekking tot het gebruikersdeel in de loop van het belastingjaar aanvangt, is de belasting verschuldigd over zoveel twaalfde gedeelten van het voor dat jaar verschuldigde recht als er in dat jaar, na de aanvang van de belastingplicht, nog volle kalendermaanden overblijven.
3. Indien de belastingplicht met betrekking tot het gebruikersdeel in de loop van het jaar eindigt, bestaat aanspraak op ontheffing voor zoveel twaalfde gedeelten van het voor dat jaar verschuldigde recht als er in dat jaar, na het einde van de belastingplicht, nog volle kalendermaanden overblijven, tenzij het bedrag van de ontheffing minder bedraagt dan € 9,--.
[ ... ]

Ook voor Rioolheffing in Barendrecht dus verrekening per maand (met iets complexere berekenngen omdat het waterverbruik de grondslag vormt).

Naar Vlaardingen dan, citaat van de RBG pagina:
"Komt u in de loop van het jaar in de gemeente Vlaardingen wonen, dan betaalt u afvalstoffenheffing over de resterende volle maanden van het kalenderjaar."
Krijg je dus een aanslag voor van RBG, de heffingsmannetjes voor een aantal gemeenten.

[ ... ]
1 De rioolheffing is verschuldigd bij aanvang van het belastingjaar of voor het gebruikersdeel, zo dit later is, bij de aanvang van de belastingplicht.
2 Indien de belastingplicht met betrekking tot het perceel voor het gebruikersdeel in de loop van het belastingjaar aanvangt, is de belasting verschuldigd voor zoveel 365 gedeelten van het voor dat jaar verschuldigde gebruikersdeel als er in dat jaar, na de aanvang van de belastingplicht, nog volle dagen overblijven.
[ ... ]

Mooi dus, RBG herrekent de aanslag naar het aantal dagen dat resteert in een kalenderjaar na de verhuizing. (per volle dag, want ja, het zou ook per dagdeel kunnen ... ;) )

In principe kun je daarom gebruikersheffingen en - belastingen geheel buiten de notaris om zelf verrekenen: dat is ook het beste principe, want alles zelf in de hand.

Natuurlijk doen we het in Nederland weer anders (because we can) en hebben we in de standaard koopovereenkomst allerlei zaken opgenomen waaronder het verrekenen van een aantal zaken. In jouw koopovereenkomsten zal iets staan als
" De baten, lasten, belastingen, heffingen en verschuldigde canons komen voor rekening van koper met ingang van ......................... De dan lopende baten, lasten, belastingen, heffingen en canons, zullen per die datum tussen partijen naar rato van tijd worden verrekend. Deze verrekening vindt gelijktijdig plaats met de betaling van de koopsom. "

Dat laat weer onverlet dat iedere gemeente zijn eigen methodes kan, mag en zal hanteren bij ontheffingen in de loop van een jaar - dat zal echter bij een lokale notaris bekend zijn. Ook waarom de termen rioolrecht en rioolheffing door elkaar worden gebruikt, terwijl het verschillende zaken zijn. Ja, muggezifterij.

TL;DR Vraag de notaris waarom. Daar wordt 'ie voor betaald.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

Shinji schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 20:35:
[...]
Omdat bij de notaris normaliter alleen de eigenaarslasten worden verrekend, niet de gebruikerslasten. Het gebeurt regelmatig dat rioolrecht in de ene gemeente een eigenaarslast is (en deze zal dus bij de notaris verrekend worden), terwijl het in de andere gemeente een gebruikerslast is, in welk geval het dus niet bij de notaris verrekend wordt.

Als je zeker wilt weten of rioolrecht in de betrokken gemeente een eigenaars- of een gebruikerslast is: vraag het de gemeente of de desbetreffende notaris.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 09:26
DeBolle schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:03:
[...]

En wat zeiden de beide notarissen toen je hen deze vraag stelde ...? Kon het niet laten. Enfin, zonder het misschien te beseffen heb je hier zelf voor getekend in de koopvereenkomst, daarover later meer.

Eerstens, voor elke overheid kun je eenvoudig opzoeken welke heffingen zij hanteren op https://www.coelo.nl/inde...van-de-lokale-lasten-2018

Barendrecht hanteert 769,- euro voor woonlasten, Vlaardingen 732,- euro.
Van dat bedrag is resp. 303 en 325 bestemd voor Reinigingsheffing (meerpersoons) en 177 resp. 158 voor Rioolheffing. De rest bij beiden is onder andere OZB.

Dan eerst naar Barendrecht. Verordening reinigingsheffingen 2018:
[ ... ]
1. De belasting is verschuldigd bij het begin van het belastingjaar of, zo dit later is, bij de aanvang van de belastingplicht.
2. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingjaar aanvangt, is de belasting verschuldigd voor zoveel twaalfde gedeelten van de voor dat jaar verschuldigde belasting als er in dat jaar, na de aanvang van de belastingplicht, nog volle kalendermaanden overblijven.
3. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingjaar eindigt, bestaat aanspraak op ontheffing voor zoveel twaalfde gedeelten van de voor dat jaar verschuldigde belasting als er in dat jaar, na het einde van de belastingplicht nog volle kalendermaanden overblijven, tenzij het bedrag van de ontheffing minder bedraagt dan € 9,--.
[ ... ]

Na verhuizing is er een aanspraak op ontheffing als je uit de gemeente vertrekt, dus de gemeente verrekent dat met de (nog lopende) termijnen als je per maand betaalt.

[ ... ]
1. Het gebruikersdeel is verschuldigd bij het begin van het belastingjaar of, zo dit later is, bij de aanvang van de belastingplicht.
2. Indien de belastingplicht met betrekking tot het gebruikersdeel in de loop van het belastingjaar aanvangt, is de belasting verschuldigd over zoveel twaalfde gedeelten van het voor dat jaar verschuldigde recht als er in dat jaar, na de aanvang van de belastingplicht, nog volle kalendermaanden overblijven.
3. Indien de belastingplicht met betrekking tot het gebruikersdeel in de loop van het jaar eindigt, bestaat aanspraak op ontheffing voor zoveel twaalfde gedeelten van het voor dat jaar verschuldigde recht als er in dat jaar, na het einde van de belastingplicht, nog volle kalendermaanden overblijven, tenzij het bedrag van de ontheffing minder bedraagt dan € 9,--.
[ ... ]

Ook voor Rioolheffing in Barendrecht dus verrekening per maand (met iets complexere berekenngen omdat het waterverbruik de grondslag vormt).

Naar Vlaardingen dan, citaat van de RBG pagina:
"Komt u in de loop van het jaar in de gemeente Vlaardingen wonen, dan betaalt u afvalstoffenheffing over de resterende volle maanden van het kalenderjaar."
Krijg je dus een aanslag voor van RBG, de heffingsmannetjes voor een aantal gemeenten.

[ ... ]
1 De rioolheffing is verschuldigd bij aanvang van het belastingjaar of voor het gebruikersdeel, zo dit later is, bij de aanvang van de belastingplicht.
2 Indien de belastingplicht met betrekking tot het perceel voor het gebruikersdeel in de loop van het belastingjaar aanvangt, is de belasting verschuldigd voor zoveel 365 gedeelten van het voor dat jaar verschuldigde gebruikersdeel als er in dat jaar, na de aanvang van de belastingplicht, nog volle dagen overblijven.
[ ... ]

Mooi dus, RBG herrekent de aanslag naar het aantal dagen dat resteert in een kalenderjaar na de verhuizing. (per volle dag, want ja, het zou ook per dagdeel kunnen ... ;) )

In principe kun je daarom gebruikersheffingen en - belastingen geheel buiten de notaris om zelf verrekenen: dat is ook het beste principe, want alles zelf in de hand.

Natuurlijk doen we het in Nederland weer anders (because we can) en hebben we in de standaard koopovereenkomst allerlei zaken opgenomen waaronder het verrekenen van een aantal zaken. In jouw koopovereenkomsten zal iets staan als
" De baten, lasten, belastingen, heffingen en verschuldigde canons komen voor rekening van koper met ingang van ......................... De dan lopende baten, lasten, belastingen, heffingen en canons, zullen per die datum tussen partijen naar rato van tijd worden verrekend. Deze verrekening vindt gelijktijdig plaats met de betaling van de koopsom. "

Dat laat weer onverlet dat iedere gemeente zijn eigen methodes kan, mag en zal hanteren bij ontheffingen in de loop van een jaar - dat zal echter bij een lokale notaris bekend zijn. Ook waarom de termen rioolrecht en rioolheffing door elkaar worden gebruikt, terwijl het verschillende zaken zijn. Ja, muggezifterij.

TL;DR Vraag de notaris waarom. Daar wordt 'ie voor betaald.
Thanks, ik had het de makelaar gevraagd en die kwam inderdaad met verhaal over verschillende soorten belasting, overdracht van vorige woning is 2 weken terug geweest. Dus na dat antwoord had ik zoiets prima, als dat zo is dan is het zo. Echter kreeg ik vandaag dus de nota voor de nieuwe woning en zag daar nu wel die rioolrecht op staan. Notaris van de verkoop heeft niet zo veel zin meer, aangezien dat verder is afgehandeld. En koop notaris is volgens mij nogal een chaoot en warhoofd dus weet niet of ik zijn uitleg zou volgen ;)

Maar in ieder geval handig om te weten dat dit dus inderdaad totaal verschillend kan zijn per gemeente en bedankt voor je uitgebreide onderzoek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Gisterenmiddag een verassingsbezichting gekregen. Ze waren eigenwijs en wilden niet naar de navigatie luisteren toen ze van een andere bezichtiging kwamen. Toen reden ze langs ons huis waar ze het bord zagen en vroegen of ze binnen mochten kijken. Er was net gezogen en afgestoft en ik had het gras gemaaid, dus ze mochten naar binnen (ondanks de explosie van kinderspeelgoed).

De man was blij met het lage verbruik wegens zonnepanelen en had het meerdere keren over de carport en de vrouw was blij met de wasmachine in de badkamer en wilde het niet op zolder. Dit ondanks dat we aangaven dat er 2 schachten liepen naar de zolder waardoor er 2 plekken waren waar water toevoer en afvoer naar boven kon. Hun kinderen maken blijkbaar ook te veel vlekken waardoor ze alles moet inweken in de badkamer :).

Ook de tuin en de rest van het huis vonden ze groot (vooral omdat de buurt waar ze eerder keken de huizen geen tuinen hebben) Alleen de oplevering was net een maand te laat voor hun... naja we kijken wel of ze het de moeite vinden om te wachten of uberhaupt genoeg interesse hebben om een goed bod te doen om ons eerder uit het huis te krijgen :*) 8)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 18:40
thewizard2006 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:10:
Ik denk dat dit een knip/plak/kopieer standaard dingetje is die ze waren vergeten. Die is er nu ook uit.
Triest eigenlijk, zulke slordigheden van de makelaar. Bij ons was dat ook het geval. Eerdere bieders hadden al een koopcontract opgesteld maar daarin opgenomen dat ze eerst hun eigen huis verkocht wilden hebben, waar de verkoper mee akkoord ging mits hij open mocht staan voor andere bieders. Die andere bieder was ik en met mij gingen ze uiteindelijk in zee, maar in het voorlopige koopcontract wat ik van de makelaar kreeg stond gewoon nog informatie van die eerste bieder..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:13:
[...]

Triest eigenlijk, zulke slordigheden van de makelaar. Bij ons was dat ook het geval. Eerdere bieders hadden al een koopcontract opgesteld maar daarin opgenomen dat ze eerst hun eigen huis verkocht wilden hebben, waar de verkoper mee akkoord ging mits hij open mocht staan voor andere bieders. Die andere bieder was ik en met mij gingen ze uiteindelijk in zee, maar in het voorlopige koopcontract wat ik van de makelaar kreeg stond gewoon nog informatie van die eerste bieder..
Ja. Het vervelende van dit soort dingen is dat het ook gaat om 20/30+ pagina's met "deftig" Nederlands en je het wel moet doorlezen ivm dit soort dingetjes.

Gisteren hebben wij het koopcontract ondertekend van onze kant (verkopers) en deze ochtend bij de makelaar van de kopende partij in de bus gedaan. Die gaan donderdag tekenen.
Ik verwacht geen gekke dingen meer. Vrijdag heb ik hun makelaar nog gesproken en die laatste versie opgestuurd en aangegeven als ze nog iets vinden we dat graag horen. Die vrijdag, maandag en dinsdag niets gehoord dus mag nu wel aan nemen dat hij alles heeft gelezen en het goed is. Ik ga echt pissig worden als ze donderdag nog aankomen met aanpassingen. Maar goed, laten we positief blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
Ik meld me weer even. Hoewel ik aanvankelijk voor een internetmakelaar wilde gaan, ben ik daar (mede door dit topic) toch wel echt van terug gekomen. Dat betekent natuurlijk niet dat ik nu met geld ga smijten, dus ik mailde 4 goed bekend staande makelaars in ons dorp het volgende:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Resultaten:
- 1,2% met oplopend courtage na 3 maanden
- 1,2% met oplopend courtage na 1 maand + 500euro opstartkosten
- 1,4% + 500euro opstartkosten
- Geen reactie

Bovenste twee waren eind vorig jaar al eens langs geweest voor een intake, maar toen bleek het nog te vroeg. De goedkoopste was voor hun aanbod al favoriet, dus daar gaan we nu mee verder. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik mag hopen dat je met zulke percentages niets meer zelf hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
nare man schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:38:
Ik mag hopen dat je met zulke percentages niets meer zelf hoeft te doen.
Uiteraard. Vind je dit dan hoge percentages? Ik hoor mensen in mijn omgeving die 1,5% of zelfs 1,8% betalen met 500euro opstartkosten er bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:19
nozem schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:47:
[...]

Uiteraard. Vind je dit dan hoge percentages? Ik hoor mensen in mijn omgeving die 1,5% of zelfs 1,8% betalen met 500euro opstartkosten er bovenop.
Incl. of exclusief BTW?
Hier kwam een aanbod van 1,5% incl. BTW en alles erop en eraan (full package zeg maar).

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
Martinusz schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:50:
[...]

Incl. of exclusief BTW?
Hier kwam een aanbod van 1,5% incl. BTW en alles erop en eraan (full package zeg maar).
Allen inclusief BTW. Qua diensten zat hier dus ook alles inbegrepen wat ik kon bedenken, behalve video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
nozem schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:47:
[...]

Ik vind 't best hoog, ik was 0,85% kwijt en 375,-- opstartkosten.

Bovendien kreeg ik nog 50% korting (1800 > 900) op de begeleiding van de aankoop van mijn nieuwe woning bij dezelfde makelaar, omdat hij mijn vorige hut ook mocht verkopen.

Maar ik heb ook wel makelaars over de vloer gehad die rustig 1,5% vroegen en veel hogere opstartkosten.

En dat was in Rotterdam, waar een makelaar op dit moment niet echt veel moeite hoeft te doen om een huis te verkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door nare man op 25-04-2018 17:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thewizard2006
nozem schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:33:

Resultaten:
- 1,2% met oplopend courtage na 3 maanden
Begrijp ik nou goed dat hij in potentie meer gaat verdienen als jij je huis niet verkoopt? Dus hoe minder hard hij loopt hoe grotere kans dat hij meer geld binnen haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45
thewizard2006 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:29:
[...]

Begrijp ik nou goed dat hij in potentie meer gaat verdienen als jij je huis niet verkoopt? Dus hoe minder hard hij loopt hoe grotere kans dat hij meer geld binnen haalt?
Verbaasd mij ook!
Ik zou een performance contract afspraken.
100% van de prijs is X.
Alles boven de 100% is X + 10% oid..

Dan zorg je dat hij ook gebaat os bij die extra 2500€ opbrengst i.p.v. dat die er maar 1,2% op pakt (32€ i.p.v. 283€).

American Express vraagbaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Zo! nu heb ik officieel definitieve "ervaring met het verkopen van je woning" en kan ik mijn avontuur eens opschrijven.

Gisteren dus de officieel overdracht gedaan. Eindelijk gelukt. Want dit is de derde keer dat het verkoopproces in gang was gegaan.

We hadden namelijk de woning al 2x "verkocht onder voorbehoud", alleen zijn beide keren niet door gegaan vanwege financiering die niet gelukt zijn.
1e keer bleek de koopster in een of ander vaag familiebedrijf te werken.
2e keer hadden de kopers een BKR notatie.
Nu, de 3e keer, gaat het om een zzp'er (bouwbedrijf). We hadden al wat twijfels, want zzp'er. Maar verbazingwekkend was hun hypotheek in 1 week klaar en was de koop dus al snel definitief. Als mijn eigen hypotheekbank wat sneller zal werken, dan was de overdracht een maand eerder kunnen gebeuren.

Tussen alle verkopen door waren er ook 2 andere biedingen geweest, maar dat zijn ook vage kopers.

In ons geval heeft een goede verkopende makelaar dus wel heel veel nut gehad. Elke verkoopronde waren er namelijk 1-2 bezichtigingsrondes. Elke ronde had zo'n 20-25 bezichtigingen.

Bij elke mislukte verkoopronde werd de woning van funda af gehaald, om later als nieuw weer teruggezet te worden. Dit was kosteloos voor ons.
Al die bezichtigingen en onderhandelingen. Blij dat we het zelf niet hoeven te doen.

Bij elk verkoopproces was de verkoopprijs wel omhoog gegaan. Na aftrek van hypotheek en vaste lasten hebben we toch winst gemaakt door de latere verkoop. Het was echter niet leuk om elke keer toch even de woning schoon te maken... Dus wel blij om het nu af te sluiten zodat we helemaal kunnen focussen op de nieuwe woning

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
thewizard2006 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:29:
Stinger_Ventura schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:47:
Verbaasd mij ook!
Ik zou een performance contract afspraken.
100% van de prijs is X.
Alles boven de 100% is X + 10% oid..

Dan zorg je dat hij ook gebaat is bij die extra 2500€ opbrengst i.p.v. dat die er maar 1,2% op pakt (32€ i.p.v. 283€).
Ik zie het zelf meer zo: Ik geef aan dat het een makkelijk te verkopen woning is. De makelaar houdt mij hieraan door een termijn te stellen.
Een makkelijke verkoop, waarbij er in de eerste week een heel stel kijkers komen en er snel een overeenkomst wordt bereikt, doet ze voor 1,2%. Een slepende verkoop met extra overleggen met ons, meer bezichtigingen en acties om de woning opnieuw onder de aandacht te brengen doet ze voor 1,4%.
Daarbij heb ik gevraagd hoe het zit met kopers die zich na een paar weken toch terugtrekken: dan beginnen we opnieuw met maanden tellen.
Het staat voor de makelaar bovendien ook niet zo mooi als ze woningen heeft lopen die >3 maanden te koop staan in deze tijden. Ik heb hiervoor getekend in het vertrouwen dat het in die 3 maanden gaat lukken en dat de makelaar hier wel aan meewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@nozem ik vind het nog steeds een raar verhaal. De makelaar is er financieel gezien dus niet bij gebaat om echt haast te maken voor jou. Voor hem is lang wachten voor een iets hogere prijs veel interessanter.

Daarnaast overschat je denk ik hoeveel mensen een makelaar afrekenen op een woning die lang te koop staat. Zou jij dat wel doen zonder de situatie te kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
kmf schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:31:

Bij elke mislukte verkoopronde werd de woning van funda af gehaald, om later als nieuw weer teruggezet te worden. Dit was kosteloos voor ons.
Al die bezichtigingen en onderhandelingen. Blij dat we het zelf niet hoeven te doen.
Gefeliciteerd!. Lijkt er op dat je extreem veel pech hebt gehad lijkt me als je 40+ bezichtigingen hebt gehad.

Wat ik mij afvroeg, mag dat eigenlijk zomaar. Om de woning er af te halen en er weer opnieuw op te zetten (zonder extra kosten). Dan kan je (als je bijv vriendjes bent met de makelaar) elke maand je woning weer opnieuw er op zetten zodat hij lekker boven aan in de zoekresultaten komt zonder dit bijv te kopen (toppositie). Niet echt eerlijk tegenover mensen die hier wel geld aan uit geven zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

thewizard2006 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:53:
[...]

Gefeliciteerd!. Lijkt er op dat je extreem veel pech hebt gehad lijkt me als je 40+ bezichtigingen hebt gehad.
Of een extreem populaire huis. Elke keer toen de woning opnieuw op funda is gezet kwamen er dozijnen bezichtigingsafspraken op af. Op de eerste werkdag zijn er altijd al 15+ bezichtingsafspraken gepland.

En direct na de bezichtingen altijd wel een bod of twee boven vraagprijs. De volgende dag werd koopcontract al geregeld.

De definitieve koper was dan ook iemand die bij de 1e verkoopronde al een oogje op had, maar net te laat was met uitbrengen van bod.
Wat ik mij afvroeg, mag dat eigenlijk zomaar. Om de woning er af te halen en er weer opnieuw op te zetten (zonder extra kosten). Dan kan je (als je bijv vriendjes bent met de makelaar) elke maand je woning weer opnieuw er op zetten zodat hij lekker boven aan in de zoekresultaten komt zonder dit bijv te kopen (toppositie). Niet echt eerlijk tegenover mensen die hier wel geld aan uit geven zeg maar :)
Geen idee hoeveel het kost (vandaar dat ik de aanname al had in dit topic, dat NVM makelaars blijkbaar gratis, of in ieder geval heel goedkoop de woningen uit funda en weer er op kunnen krijgen)

Als je eenmaal al een stapel bezichtigingen hebt, met een bod boven vraagprijs, dan heeft het weinig nut om dit trucje uit te halen. Als je huis niet goed genoeg is voor een stapel bezichtigingen gelijk, dan heeft het opnieuw in de top-zoekresultaten zetten ook weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat gebeurt dan ook. Een woning met 6+ maanden is 'besmet'. Die verdwijnt dan een week en wordt later weer teruggezet. Vroeger spiderde huizenzoeker.nl beter en kon je de prijshistorie blijven volgen. Dat is nu minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Señor Sjon schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:31:
Dat gebeurt dan ook. Een woning met 6+ maanden is 'besmet'. Die verdwijnt dan een week en wordt later weer teruggezet. Vroeger spiderde huizenzoeker.nl beter en kon je de prijshistorie blijven volgen. Dat is nu minder.
Nou viel het bij mij gelukkig nog mee. 3-4 maanden. Elke verkoopronde had een maand de tijd. De eerste hadden we te vaak uitstel gegeven vond ik achteraf, maar ja, toen waren we bezig met de verhuizing en hadden totaal geen energie om het oude huis ook schoon te krijgen.

(na een verhuizing ziet een huis er toch echt slecht uit... we hebben voor de 2e verkoopronde alles schoongeboend en zelfs de gaten in de muren (tv-beugel) gedicht en muren even bij gewit.)

De makelaar zeiden nog wel dat ze "nog nooit zoiets hadden meegemaakt. 3x in de verkoop". Maar plots gebeurt het wel vaker. Heel veel mensen die in het verkoopproces gaan, maar toch financieringsproblemen hebben. Een ander woning heeft ons "record" alweer verbrijzeld zei ie tijdens overdracht :P (BKR notatie vanwege een T-mobile rekening van 81 euro. 4 jaar lang krijgt die geen hypotheek meer. Dat is pas balen)

[ Voor 20% gewijzigd door kmf op 26-04-2018 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@kmf dan heb je ook wel heel erg veel pech gehad met die kopers zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

@MikeyMan ik hou het erop dat we het gejinxed hebben door te snel te blij te zijn.
Daarom hebben we tot de overdracht het stil gehouden voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Is imo ook een fout van de makelaar. Die moet ook wel polsen of de mensen solvabel genoeg zijn om te kopen. Er wordt helaas snel geboden en gekrabbeld en dan zien we wel hoe het geld bij elkaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Vind het onbegrijpelijk dat mensen zo te werk gaan; bieden, krabbelen en dan pas naar je financiën kijken?

Ben nu zelf aan het nadenken over eventueel een andere woning. Ik ga toch echt eerst met de bank overleggen en kijken wat mijn opties zijn. Bij het oriënterend (telefoon)gesprek werd al meteen gevraagd of ze BKR mochten bevragen. Werkgeversverklaring, salarisstrook, etc. moet ik bij het persoonlijke gesprek (nog steeds oriënterend) voorleggen. Dit is bij de bank waar mijn huidige hypotheek loopt, ben dus geen onbekende (nooit betaalachterstanden gehad, flink afgelost, etc.).

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Señor Sjon schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:56:
Is imo ook een fout van de makelaar. Die moet ook wel polsen of de mensen solvabel genoeg zijn om te kopen. Er wordt helaas snel geboden en gekrabbeld en dan zien we wel hoe het geld bij elkaar komt.
Tja. je kan niet alle finiancieen inzien natuurlijk. Als iemand zegt een goede baan te hebben, tweeverdieners. Dan kan je niet echt zien of iemand ook een BKR notatie heeft of dat het bedrijf een familiebedrijf is met vage financiele constructies.

Na de 2e ronde had de verkoopmakelaar een van de bieders wel een gesprek met de hypotheekadviseur van de verkoopmakelaar zelf afgedwongen om te solvabiliteit min of meer te checken. Dit heeft ervoor gezorgd dat we haar bod toch niet hebben geaccepteerd op advies van de hypotheekadviseur en toch met de uiteindelijke koper in zee zijn gegaan.
Dinmi schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:13:
Vind het onbegrijpelijk dat mensen zo te werk gaan; bieden, krabbelen en dan pas naar je financiën kijken?

Ben nu zelf aan het nadenken over eventueel een andere woning. Ik ga toch echt eerst met de bank overleggen en kijken wat mijn opties zijn. Bij het oriënterend (telefoon)gesprek werd al meteen gevraagd of ze BKR mochten bevragen. Werkgeversverklaring, salarisstrook, etc. moet ik bij het persoonlijke gesprek (nog steeds oriënterend) voorleggen. Dit is bij de bank waar mijn huidige hypotheek loopt, ben dus geen onbekende (nooit betaalachterstanden gehad, flink afgelost, etc.).
Alle "kopers" hebben dus wel degelijk al met een hypotheekadviseur gezeten. En het leek allemaal prima. Tot de bank zelf dieper onderzoek ging doen. De kopers hebben dus wel degelijk geld ingestoken voor bv de taxatie. Die dachten dus ook dat er geen problemen waren.

De mensen die een bod hebben uitgebracht hebben, maar duidelijk niks van hypotheken af wisten kwamen niet eens door de filter heb ik begrepen. (sommigen wouden 105% lenen en zo)

Ik vind het ook maar stom dat je als koper niet eerst naar de bank om een "minimale hypotheeklening"-garantie kan krijgen voordat je op huizenjacht gaat. Je moet eerst een koopovereenkomst hebben om een hypotheek te mogen aanvragen.

[ Voor 48% gewijzigd door kmf op 26-04-2018 15:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20

d0s

sssst

Members only:

[ Voor 12% gewijzigd door d0s op 26-04-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Señor Sjon schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:31:
Ons huis stond ook op 6+ maanden op Funda. Via Huizenzoeker er achter gekomen dat het huis dus al 7 jaar te koop stond.. plus de prijshistorie (wat allemaal weer handig was voor de biedings tactiek :p)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thewizard2006
Gisteren hebben de kopers ook het koopcontract getekend. *O* *O* *O* Is gelijk opgestuurd naar de notaris. Dus nu gaan de 3 dagen bedenktijd in en ze hadden opgenomen dat ze hun eigen huis verkochten met als datum 28 april (morgen dus). Dus nog even een paar dagen volhouden en dan is het zo goed als rond en kan er weinig meer mis gaan :)
*leest posts van d0s niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:45
Gefeliciteerd aan alle verkopers!! Hopelijk schaar ik mezelf binnenkort bij jullie club ;)

Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht waar we begin augustus de sleutel van krijgen. We willen ons appartement in Amsterdam graag verkopen, en vragen ons af wat een nette termijn is voor de oplevering.

Als we de woning nu via makelaarsland zouden aanbieden, zou dat dan te vroeg zijn? Zelf vind ik het prettig om ruim op tijd te weten waar ik naartoe zou verhuizen en zou er geen problemen mee hebben. Het is nog ongeveer 3 tot 4 maanden vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Volgens mij is 3-4 maanden een hele normale termijn om als oplevering af te spreken. Mensen hebben ook wat tijd nodig om financiering e.d. rond te krijgen en daar zijn ze al snel 1-2 maanden mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Nu online
1 maand vanaf het tekenen van koopcontract om een financiering rond te krijgen is zeker niet lang. En als je die banken zo ver mogelijk wil uitzuigen kan het zelfs 4 maanden duren voor je de offerte krijgt vanuit de bank.

In het ergste geval moet je voor een half jaar een huurhuis betalen als ze je toch binnen een maand er uit willen en als het een goed bod is zit je daar niet mee ;)

[ Voor 6% gewijzigd door gr8-jen op 30-04-2018 15:22 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

gr8-jen schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:21:
1 maand vanaf het tekenen van koopcontract om een financiering rond te krijgen is zeker niet lang. En als je die banken zo ver mogelijk wil uitzuigen kan het zelfs 4 maanden duren voor je de offerte krijgt vanuit de bank.
Hoe zie je dat "uitzuigen" van een bank precies voor je? Eindeloos handjeklap spelen tot ze toe happen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Nu online
Elke keer als ze aangeven dat ze een ideale advies voor me hebben uitleggen dat het een hogere rente geeft dan de combi die ik wilde.
Als de rente omlaag gaat en ze vertellen dat ik daardoor minder kan lenen doorvragen waarom, net zolang tot ze doorhebben dat hun stelling niet klopt.
Doorverwijzen naar een wetgeving die al 4 jaar bestaat (maar 3 opeenvolgende afdelingen niets vanaf wisten) die mijn leenbedrag verruimde zodat het minder mogen lenen door lagere rente helemaal teniet werd gedaan.
En vervolgens een ltv van onder de 80% regelen zodat ik op een netto rente van ~1% uitkom in plaats van de 2,03 die ze adviseerden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 16:09
Al een tijdje mee aan het lezen in dit topic. Per 1 oktober krijgen we de sleutel van onze nieuwbouw woning.
Na 3 dagen gepoetst te hebben is gisteren de fotograaf langs geweest om foto's te maken.
Zodra die op funda staat zal ik hem delen. Ben nieuwsgierig naar jullie opmerkingen/tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Unkie de belangrijkste tip is zorgen dat de advertentie in orde is voordat hij op Funda verschijnt. Zodra hij op Funda staat heeft iets aanpassen geen zin meer.,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gisteren de bevestiging gekregen dat de kopers de financiering voor elkaar hebben. Dus we lijken nu echt helemaal rond te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik heb even dik gemaakt wat belangrijk is in deze.....
Je verkoopt je huis in Amsterdam dus dat is een vrijwel 100% garantie dat je het kwijt raakt (of het moet een krot zijn wat je voor 1mil te koop zet). Jij kan alles eisen en wensen wat je wilt en er zullen mensen happen. Trust me. Men wil zo ontzettend graag in Amsterdam wonen dat je echt alles kan eisen als verkoper zijnde. Dus als je van te voren aangeeft dat de overdracht 1 augustus is dan is dat echt geen probleem.

Even los daarvan. Eer dat je alles up and running hebt (foto's, funda, makelaar etc) ben je zo weer 3 weken verder. Dan heb je 2 weken bezichtigingen en biedingen en onderhandelingen. Daarna spreek je vaak in het koopcontract een termijn van 4-8 weken af om de financiering rond te krijgen. Dus dan ben je al weer 9 weken verder. En dan is het alweer bijna augustus. Dus nee je bent echt niet te vroeg als je het nu te koop gaat zetten om het per 1 aug te verkopen.
gr8-jen schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:33:
Elke keer als ze aangeven dat ze een ideale advies voor me hebben uitleggen dat het een hogere rente geeft dan de combi die ik wilde.
Als de rente omlaag gaat en ze vertellen dat ik daardoor minder kan lenen doorvragen waarom, net zolang tot ze doorhebben dat hun stelling niet klopt.
Doorverwijzen naar een wetgeving die al 4 jaar bestaat (maar 3 opeenvolgende afdelingen niets vanaf wisten) die mijn leenbedrag verruimde zodat het minder mogen lenen door lagere rente helemaal teniet werd gedaan.
En vervolgens een ltv van onder de 80% regelen zodat ik op een netto rente van ~1% uitkom in plaats van de 2,03 die ze adviseerden
Klinkt nogal uhm vergezocht zeg maar. Wat ik begrijp heb jij het voor elkaar gekregen om voor minder dan 1% rente een hypotheek te krijgen waar die normaal boven de 2% zit. Ik kan mij 0.1 of wellicht 0.2 wel voorstellen maar dit klinkt nogal extreem. Wellicht dat jij precies weet waar je het over hebt maar lijkt me geen standaard trucje dat iedereen ff kan toepassen. :)

[ Voor 62% gewijzigd door thewizard2006 op 01-05-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Nu online
Het was inderdaad de combi van geluk hebben dat net de rente even omlaag ging en de regelgeving uitzoeken die geld voor energiezuinig huis :) Verder toch wel doordrammen dat ik een redenatie wilde waarom iets niet kon omdat het niet logisch was wat ze zeiden. En spelen met de LTV zodat ik net in een lagere risicoklasse viel.

(en ik heb ooit gewerkt bij een bedrijf waar hypotheken en verzekeringen werden verstrekt waardoor ik sommige onderdelen zelf moest begrijpen en kennen om het in de software te zetten).

Gisteren zijn weer kijkers geweest. Ze vonden het een mooi huis. Nu nog wachten tot ze weer willen komen kijken of een bod doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:06
kmf schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:34:
[...]

Nou viel het bij mij gelukkig nog mee. 3-4 maanden. Elke verkoopronde had een maand de tijd. De eerste hadden we te vaak uitstel gegeven vond ik achteraf, maar ja, toen waren we bezig met de verhuizing en hadden totaal geen energie om het oude huis ook schoon te krijgen.

(na een verhuizing ziet een huis er toch echt slecht uit... we hebben voor de 2e verkoopronde alles schoongeboend en zelfs de gaten in de muren (tv-beugel) gedicht en muren even bij gewit.)

De makelaar zeiden nog wel dat ze "nog nooit zoiets hadden meegemaakt. 3x in de verkoop". Maar plots gebeurt het wel vaker. Heel veel mensen die in het verkoopproces gaan, maar toch financieringsproblemen hebben. Een ander woning heeft ons "record" alweer verbrijzeld zei ie tijdens overdracht :P (BKR notatie vanwege een T-mobile rekening van 81 euro. 4 jaar lang krijgt die geen hypotheek meer. Dat is pas balen)
Die BKR notering vanwege een niet betaalde telefoonrekening de laatste maand van mijn contract blijkaar a 35 euro had ik ook 10 jaar geleden. Toen was het al 1 belletje naar T-mobile uitleggen hoe en wat en na betaling van de 35 euro waar t-mobile ook nooit achteraan is gegaan was de BKR notering verdwenen.

T-mobile gaf zelf ook aan dat dit een stok achter de deur is daar die klant toch wel gaat bellen en zij hun geld alsnog krijgen. Ik heb ook nooit een incassobureau van die 35 euro gezien daar het anders wel heel anders was gelopen.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

gr8-jen schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:46:
Het was inderdaad de combi van geluk hebben dat net de rente even omlaag ging en de regelgeving uitzoeken die geld voor energiezuinig huis :) Verder toch wel doordrammen dat ik een redenatie wilde waarom iets niet kon omdat het niet logisch was wat ze zeiden. En spelen met de LTV zodat ik net in een lagere risicoklasse viel.

(en ik heb ooit gewerkt bij een bedrijf waar hypotheken en verzekeringen werden verstrekt waardoor ik sommige onderdelen zelf moest begrijpen en kennen om het in de software te zetten).

Gisteren zijn weer kijkers geweest. Ze vonden het een mooi huis. Nu nog wachten tot ze weer willen komen kijken of een bod doen :)
Dus gewoon een kwestie van de juiste hypotheek uitzoeken en een deel zelf betalen zodat de LTV omlaag gaat. Dan vind ik "uitzuigen" wel een vrij overdreven term die een aardig vertekend beeld geeft. Je hebt waarschijnlijk met een adviseur te maken gehad die zelf niet de juiste kennis had, dat is alles. En dat hoeft dus zeker geen vier maanden te duren.
Mirage schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:58:
[...]

Die BKR notering vanwege een niet betaalde telefoonrekening de laatste maand van mijn contract blijkaar a 35 euro had ik ook 10 jaar geleden. Toen was het al 1 belletje naar T-mobile uitleggen hoe en wat en na betaling van de 35 euro waar t-mobile ook nooit achteraan is gegaan was de BKR notering verdwenen.

T-mobile gaf zelf ook aan dat dit een stok achter de deur is daar die klant toch wel gaat bellen en zij hun geld alsnog krijgen. Ik heb ook nooit een incassobureau van die 35 euro gezien daar het anders wel heel anders was gelopen.
Het BKR is steeds meer aan het tegensputteren tegenwoordig. Het kan wel maar soms is een gang naar de rechter noodzakelijk of kost het enorm veel geduld en tijd.

[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 01-05-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45
Rustig in dit topic.
Nu het vakantie periode is, zien jullie dat ook terug in het aantal bezichtigingen?? Of juist drukker omdat mensen er meer vrije tijd voor hebben?

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:30

Kju

Alles is al verkocht.. ;)

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ik vind het heel spannend, wij gaan na 4 jaar verhuizen uit onze 1e koopwoning, in Rotterdam Beverwaard.
Op dit moment staan er in de straat geen enkele woning te koop, van de ongeveer 100 woningen,

Wij gaan verhuizen naar Zwijndrecht. Vandaag is het huis op Funda gezet, ik ben echt benieuwd hoe het gaat.

Eind augustus is de overdracht van het huis dat wij gekocht hebben.

Waar ik onzeker over ben:

Wij hebben in de badkamer boven een nieuwe wc geplaatst, echter hadden wij geen tegels meer om het achter dicht te maken,

Dat is ook de enigste wc in het huis, al zie je dat vaker bij ons rijtje.

https://www.funda.nl/koop...7839-valkenburgsingel-16/

[ Voor 38% gewijzigd door Mars18 op 08-05-2018 12:34 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
En waarom ben je daar onzeker over dan? Dat andere het niet mooi vinden?
Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En ff een doosje tegels halen is geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
thewizard2006 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:25:
En waarom ben je daar onzeker over dan? Dat andere het niet mooi vinden?
Heb je een linkje?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:08
Wat zal ik zeggen... dat is ook wel een probleem. Als die exacte tegels niet meer te vinden zijn dan moet iig de hele wc opnieuw betegeld worden. Maar wellicht zijn de wc en badkamer sowieso wel beetje aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Hielko schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:49:
[...]

Wat zal ik zeggen... dat is ook wel een probleem. Als die exacte tegels niet meer te vinden zijn dan moet iig de hele wc opnieuw betegeld worden. Maar wellicht zijn de wc en badkamer sowieso wel beetje aan vervanging toe.
Badkamer en keuken pakken mensen meestal toch als 1e aan?
De WC is wel dit jaar nieuw geplaatst ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hielko schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:49:
[...]

Och, plee eruit, inbouwpot erin, achterwandje wit tegelen en je bent er als je je een middagje kwaad maakt wel uit. Hoeft ook de hoofdprijs niet te kosten. Had dit wel gedaan voordat ik hem op Funda had gezet.

Overigens vind ik het huis ook wel heel erg vol staan.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 08-05-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:08
Sure, maar alle kopers die twee linkerhanden hebben zullen toch wel een beetje afgeschrikt worden. Niet het eind van de wereld, maar toch zeker niet ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het geeft, samen met de rommel, een indruk van slecht onderhouden woning. Als de woning in een populair gebied ligt hoeft dat geen probleem te zijn, in een rustige markt merk je het wel direct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:29
Wtf 8)7 hoe krijg je dat voor elkaar? De tegels waren "op"? En die worden niet meer verkocht?

Ik zou er ook even een plattegrond bij zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door cooper87 op 08-05-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:14
Tsurany schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:04:
Het geeft, samen met de rommel, een indruk van slecht onderhouden woning. Als de woning in een populair gebied ligt hoeft dat geen probleem te zijn, in een rustige markt merk je het wel direct.
Rommel? Is een normaal huis wat netjes opgeruimd is.
Er wordt gewoon nog gewoond, dat geeft tenminste een eerlijke impressie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
Het is geen rotzooi maar oogt wel erg wel vol en rommelig. Ik heb obv de foto's nu ook zeker het idee dat het een klein huis is waar je net niet alles goed kan opbergen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ArnoutV schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:08:
[...]

Rommel? Is een normaal huis wat netjes opgeruimd is.
Er wordt gewoon nog gewoond, dat geeft tenminste een eerlijke impressie!
Ja, ik vind het rommelig en druk ogen. Zeker in vergelijking met andere huizen komt dit een stuk rommeliger over. Alles staat dicht tegen elkaar aan, veel spullen op de grond en in hoekjes weggestopt. Combineer dit dan met een hele wand die niet betegelt is en het geeft mij een bepaalde indruk.
Daar kan je het niet mee eens zijn maar ik zal ook niet de enige zijn die dit zal denken.

Ik mis trouwens ook een plattegrond. Het huis oogt erg krap en ik kan niet eens zien of dat door de inrichting komt of dat de kamers echt zo klein zijn. Next!

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 08-05-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Tsurany schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:14:
[...]

Ja, ik vind het rommelig en druk ogen. Zeker in vergelijking met andere huizen komt dit een stuk rommeliger over. Alles staat dicht tegen elkaar aan, veel spullen op de grond en in hoekjes weggestopt. Combineer dit dan met een hele wand die niet betegelt is en het geeft mij een bepaalde indruk.
Daar kan je het niet mee eens zijn maar ik zal ook niet de enige zijn die dit zal denken.

Ik mis trouwens ook een plattegrond. Het huis oogt erg krap en ik kan niet eens zien of dat door de inrichting komt of dat de kamers echt zo klein zijn. Next!
Gisteren zijn de maten opgemeten, ik snap ook niet waarom hij er nu al op staat, wij hebben alles uitbesteed aan de makelaar waar wij ook ons nieuwe huis gekocht hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mars18 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Gisteren zijn de maten opgemeten, ik snap ook niet waarom hij er nu al op staat, wij hebben alles uitbesteed aan de makelaar waar wij ook ons nieuwe huis gekocht hebben
Dan zou ik toch een klacht neerleggen bij je makelaar. Veel mensen die al een tijdje op zoek zijn naar een huis kijken wat er nieuw bij komt op Funda, spreekt je huis niet direct aan is de kans erg klein dat ze hem nog een keer zullen bekijken. Zonder 3D foto's of een plattegrond is het erg lastig om een goede indruk van een ruimte te krijgen en dat zal tegen je werken.
Dit zou een makelaar toch fatsoenlijk moeten kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

@Mars18 Ik weet niet hoe het in Beverwaard zit.. maar in Rotterdam een huis met een tuin, meerdere kamers voor onder de 2 ton? Zit je meestal wel goed.

Wat betreft je toilet zou het mij enorm afschrikken, maarja het staat nu al online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mars18 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:03:
Ik vind het heel spannend, wij gaan na 4 jaar verhuizen uit onze 1e koopwoning, in Rotterdam Beverwaard.
Op dit moment staan er in de straat geen enkele woning te koop, van de ongeveer 100 woningen,

Wij gaan verhuizen naar Zwijndrecht. Vandaag is het huis op Funda gezet, ik ben echt benieuwd hoe het gaat.

Eind augustus is de overdracht van het huis dat wij gekocht hebben.

Waar ik onzeker over ben:

Wij hebben in de badkamer boven een nieuwe wc geplaatst, echter hadden wij geen tegels meer om het achter dicht te maken,

Dat is ook de enigste wc in het huis, al zie je dat vaker bij ons rijtje.

Kan je niet een handige klusser inhuren ofzo? Gewoon een koof laten timmeren even witte verf eroverheen en dat oogt al zoveel beter.

En als het goed moet alsnog tegelen dan maar een afwijkende kleur. contrast tegelen kan best in dit geval.

Enorm zonde dat ie er zo opgezet is...

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tsurany schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:04:
Dat is precies mijn gedachte. Bij het zien van de toilet dacht ik wat zou er nog meer gerommeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Gistermiddag waren er 2 bezichtigingen binnen gekomen.
Inmiddels meer dan 1000 keer bekeken.

Wij wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Members only:

[ Voor 59% gewijzigd door Sport_Life op 30-06-2020 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 08:39

orf

Binnenkort komt mijn huis in de verkoop. Vandaag heb ik de foto's toegestuurd gekregen. Ik ben zelf erg tevreden, maar ben wel erg benieuwd naar feedback. Ik vind dat er in dit topic erg goede kritiek gegeven wordt, dus ben benieuwd naar kritiek hier op.

Members only:

Zelf dacht ik om deze foto als openingsfoto op Funda te zetten:

Members only:

Vinden jullie dat ook een goede openingsfoto? Er komen ook nog 360 graden foto's, plattegronden en video bij als media. Op advies van de makelaar vooral om daarmee goed te scoren op Funda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nee uitermate slechte foto zelfs!
Je eerste foto moet toch duidelijk laten zien om welk pand het gaat?
Wat heb ik als zoeker aan bootjes die in het water liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik vind het een leuke woning. Vind het alleen lastig foto's te beoordelen zonder context erbij, zoals locatie, vraagprijs, m2, plattegrond, etc.
Obv foto's zou ik wel een bezichtiging doen, als ik nog starter was ;). Ik schat een vraagprijs van 200k in volendam oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf

orf

Martinusz schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:14:
Nee uitermate slechte foto zelfs!
Je eerste foto moet toch duidelijk laten zien om welk pand het gaat?
Wat heb ik als zoeker aan bootjes die in het water liggen?
Welke foto zou jij als eerste foto doen? Dat het huis aan een jachthaven ligt is nogal bepalend. Dat wil ik dus graag laten zien.
Sport_Life schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:28:
Ik vind het een leuke woning. Vind het alleen lastig foto's te beoordelen zonder context erbij, zoals locatie, vraagprijs, m2, plattegrond, etc.
Obv foto's zou ik wel een bezichtiging doen, als ik nog starter was ;). Ik schat een vraagprijs van 200k in volendam oid?
Bedankt. Ik snap dat er wat weinig context is. De tekst moet nog geschreven worden. Een paar antwoorden heb ik wel: Locatie is Dordrecht (historisch centrum), het is ongeveer 60m2. De plattegronden zijn gemaakt, maar daar had ik nog wat kleine correcties voor. Vraagprijs wordt €215k. Voor de afmetingen misschien wat aan de hoge kant, maar de locatie maakt dat denk ik weer helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou ook niet perse die foto als eerste neerzetten. Maar ik snap wel waarom je die uitkoos. De achterkant is wellicjt unieker of fotogenieker dan de voorkant. Maar zou er toch eentje van de voorkant doen.

Vind het nette foto's, in tegenstelling tot veel andere voorbeelden erg clean. Als ik iets zou moeten opmerken; misschien te clean (/wit) zelfs. Plantje, kleuraccent had misschien wel leuk geweest met al het wit.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 15-05-2018 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zou foto 26 of 27 als eerste doen. Vind de vraagprijs nog vrij laag, maar wellicht ben ik inmiddels door de randstad verpest wat dat betreft.
En alles ziet er netjes uit.

Had alleen ff die strijkplank aan de kant gezet :+

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 15-05-2018 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
orf schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:34:
[...]

Welke foto zou jij als eerste foto doen? Dat het huis aan een jachthaven ligt is nogal bepalend. Dat wil ik dus graag laten zien.

[...]

Bedankt. Ik snap dat er wat weinig context is. De tekst moet nog geschreven worden. Een paar antwoorden heb ik wel: Locatie is Dordrecht (historisch centrum), het is ongeveer 60m2. De plattegronden zijn gemaakt, maar daar had ik nog wat kleine correcties voor. Vraagprijs wordt €215k. Voor de afmetingen misschien wat aan de hoge kant, maar de locatie maakt dat denk ik weer helemaal goed.
Vaak weet men toch wel waar men zoekt/kijkt tenzij iemand totaal onbekend met de stad/dorp, maar hoe vaak komt dat voor?
Nu zie je eigenlijk alleen jachthaven en heb je totaal geen idee welk pand er verkocht wordt, ik zou 1 van de front foto’s als 1ste foto kiezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• orf

orf

MikeyMan schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:35:
Zou ook niet perse die foto als eerste neerzetten. Maar ik snap wel waarom je die uitkoos. De achterkant is wellicjt unieker of fotogenieker dan de voorkant. Maar zou er toch eentje van de voorkant doen.

Vind het nette foto's, in tegenstelling tot veel andere voorbeelden erg clean. Als ik iets zou moeten opmerken; misschien te clean (/wit) zelfs. Plantje, kleuraccent had misschien wel leuk geweest met al het wit.
Ja, het is normaal al behoorlijk leeg, maar voor de foto's zijn nog wat dingen weggehaald. Achteraf was een bos bloemen en wat levende planten wel mooier geweest. Het is een beetje een mannenhuis zonder accessoires. :)
Sport_Life schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:41:
Ik zou foto 26 of 27 als eerste doen. Vind de vraagprijs nog vrij laag, maar wellicht ben ik inmiddels door de randstad verpest wat dat betreft.
En alles ziet er netjes uit.

Had alleen ff die strijkplank aan de kant gezet :+
Deze lijkt me inderdaad niet verkeerd:

Members only:

Toch de voorkant en een goed beeld van het huis, maar ook een beetje sfeer van de straat.
Martinusz schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:42:
[...]

Vaak weet men toch wel waar men zoekt/kijkt tenzij iemand totaal onbekend met de stad/dorp, maar hoe vaak komt dat voor?
Nu zie je eigenlijk alleen jachthaven en heb je totaal geen idee welk pand er verkocht wordt, ik zou 1 van de front foto’s als 1ste foto kiezen.
Veel mensen kennen wel de jachthaven, maar niet de straat waar ik in woon. Dat is een doodlopend schiereilandje waar je niet komt als je er niets te zoeken hebt. Zonder referentie naar de jachthaven mis je (ik) misschien toch wat potentiële kopers.
Pagina: 1 ... 47 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.