Stinger_Ventura schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:28:
[...]
Daarom de vraag aan jullie:
- Wat vinden jullie van de kleurstelling van de foto's?? Ik heb het idee (mede doordat het een dag was met sneeuw) de kleurstelling heel hard is. De bank is veel feller rood dan in werkelijkheid. De vloer is geler, de wanden zijn kil wit. Geeft de woning jullie een huiselijk en warm gevoel?
- Zijn de hoeken goed genomen? Neem als voorbeeld de slaapkamer. Het lijkt alsof je tegen het puntje van het bed aanstaat, terwijl de kamer groter is. Juiste broedhoek lens gebruikt?
- Is de hoogte van de foto's goed? Kijk naar de keuken bv. is bijna op blad hoogte genomen.
Eerst even positief: er zijn kinderen in huis, maar alles is keurig opgeruimd - dat is in mijn ogen een plus. Het keukentje in de woonkamer geeft wat warmte, de badeendjes in de badkamer zijn naar mijn mening ook positief. Wel moet op de foto de deurkruk horizontaal.
Het roet is al genoeg over gezegd, dat is een naar mijn idee een dikke misser van de makelaar, de fotograaf en jezelf.
De opbouw is netjes afgewerkt, maar geeft het beeld dat het nooit in gebruik is geweest. Ik vindt dat zelf wat minder positief.
De foto's: voortuin is in de winter te druk, struikgewas links overheerst en is in de zomer een groene massa. Bij de verbouw was het mogelijk geweest de gevel daaronder even op te knappen? Nu is het een erg duidelijk verschil in aanzicht. Ook de kozijnen zijn verschillend van uitvoering op elke verdieping.
Woonkamer is netjes en geeft goede indruk, op de wand na. De kleur is ietwat vlekkerig en de fotograaf had wellicht dat wat kunnen wegpoetsen, waarschijnlijk wordt het versterkt door de door jou al genoemde harde lichtinval. Hetzelfde zie je aan het plafond na de schouw: lichtinval is daar erg negatief voor de kleur.
De volgende foto laat namelijk een egaal plafond zien.
De (houten?) eetkamerstoel links even weghalen voor de foto, die breekt daar het beeld te veel door de afwijking. De kinderstoel kan weer wel, we wisten al dat er (tenminste) een kind is.
Keuken heeft een kleurstelling waar vooral rokers mee overweg kunnen (lijkt vergeeld) en is daarom inderdaad verouderd. Met name de plint is te hoog, een moderne keuken (ook Ikea) heeft een 8 cm plint.
Je merkt zelf al iets op over de hoogte van de foto, de spiegelende rand van het werkblad is nu inderdaad te prominent. Verder valt het kleurverschil tussen de filters van de afzuigkap met de rand op, zijn die filters nog schoner te krijgen? Is dit een witte keuken? Zo ja, zorg dan dat het even wit als bijvoorbeeld de woonkamer.
Haal verder de fles Dreft even weg en alle rommeltjes boven op de boeken. En de papieren achter de broodtrommel.
Aluminium schuifdeur is een keuze, verlaagt de waarde, want koud en rammelt. Ventilatiesleuven voor de foto even dicht doen: in beeld mij meteen de koude tocht in zodra de grote ventilatie zie boven de deur.
Haal trouwens voor zes euro even twee nieuwe, passende contactdozen: deze hebben ook geen wit meer.
Naar de achtertuin: maak de kozijnen en betimmering schoon, dit is geen gezicht en lijkt op natte, betonnen stroken. En poets de omkasting van de zonwering even.
Slaapkamer: kussen onder het dekbed leggen, snoeren op de vloer onder het kastje schuiven en de telefoon naar de fotograaf laten wijzen.
Slaapkamer twee en drie: bijna perfekt, niets aan doen!
Badkamer: Deur opknappen en zo nodig vervangen, die scharnieren en dorpel kunnen echt niet meer. Een balkon vanuit de badkamer bereikbaar, is ehm ... niet bruikbaar naar mijn mening en jammer van de moeite.
Bovenverdieping steekt positief af, qua afwerking en gebruik is dat deel inderdaad z.g.a.n.
Mijn mening, mag je mee doen wat je wilt