One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat is wel zuur zegkmf schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:29:
[...]
en weer eens bewezen dat je niet te vroeg moet juichen. Kopers had BKR-notatie. Vanwege 200 euro krijgen ze geen hypotheek voor de komende 5 of meer jaren...
Wij als verkopers balen net zo erg.

Blijkbaar had de koper deze dus toendertijd niet betaald en was er een incassobureau ingeschakeld. A2 notering.loewie1984 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:00:
Dat vind ik wel heel erg heftig. Dan betaal je als koper toch die 200 af en laat je je toch schrappen bij BKR of gaat dat niet? Echt soms schiet dat BKR zijn doel voorbij, bekrompen gedoe.
Dan sla je je toch echt wel voor je kop denk ik dan.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
BKR schiet in veel gevallen zijn doel wel echt voorbij.
Voordat wij deze mallemolen in gingen, hebben we nog de roodstand op onze betaalrekening uitgezet en gecheckt of onze creditcard roet in het eten kon gooien (dat was niet zo want we hebben een creditcard zonder krediet).
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Toen wij ons huis kopen heb ik maanden van tevoren al voor extra saldo gezorgd op betaalrekeningen, creditcard e.d. Door aandelen te verkopen en spaargeld van internetbankieren te halen. Just in case.
En dat met een hypotheek van 60% LTV.
Zegt iemand die een huis gekocht heeftkmf schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:21:
sowieso koop ik nooit dingen op krediet. Geld lenen kost geld en zo.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Iemand die dan ook streeft naar snelle aflossing. Helaas is een lening in dit geval wel noodzakelijk.thewizard2006 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:34:
[...]
Zegt iemand die een huis gekocht heeft
Kost mij namelijk wel 3000 euro bruto per jaar.
beetje naïef van kopers ook vind ik, het is toch algemeen bekend wanneer je een bkr krijgt en dat bepaalde bkr registraties een hypotheek krijgen lastig maakt?RomeoJ schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:17:
Ja vervelend om te horen. Echt balen @kmf.
BKR schiet in veel gevallen zijn doel wel echt voorbij.
Voordat wij deze mallemolen in gingen, hebben we nog de roodstand op onze betaalrekening uitgezet en gecheckt of onze creditcard roet in het eten kon gooien (dat was niet zo want we hebben een creditcard zonder krediet).
Overigens is niet iedere bkr aantekening gelijk funest voor een hypotheek, dus ik zou de afwijzing bij meerdere banken ook maar opvragen..
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Dit was kennelijk een A2 notering vanwege een vermoedelijke betalingsachterstand van circa 200 EUR.Sport_Life schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:27:
[...]
beetje naïef van kopers ook vind ik, het is toch algemeen bekend wanneer je een bkr krijgt en dat bepaalde bkr registraties een hypotheek krijgen lastig maakt?
Overigens is niet iedere bkr aantekening gelijk funest voor een hypotheek, dus ik zou de afwijzing bij meerdere banken ook maar opvragen..
Nu hoeft deze betalingsachterstand niet meer aan de orde te zijn om nog steeds in het BKR-register naar voren te komen met een A2 notering, dat maakt het wel vervelend en zuur.
Als dit bijvoorbeeld een jaar of langer geleden speelde, dan zou ik ook niet snel dit – inmiddels afgewikkelde voorval – kunnen aanwijzen als potentieel afkeurpunt voor het verkrijgen van een hypotheek.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Nee, ik ken een geval waarbij er een incasso traject was opgestart n.a.v. een retourtraject.Sport_Life schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:27:
[...]
beetje naïef van kopers ook vind ik, het is toch algemeen bekend wanneer je een bkr krijgt en dat bepaalde bkr registraties een hypotheek krijgen lastig maakt?
Pakketje bij een webshop besteld, retour gestuurd. PostNL had handtekening van ontvangende partij.
En toen is het pakketje verdwenen.
Na lang discusseren zou het bedrag worden kwijtgescholden.
Maar achteraf was toch een incasso traject opgestart (en uiteindelijk een BKR melding).
Met een juridische procedure is uiteindelijk die BKR melding ongeldig verklaard, maar daar kwamen ze pas achter toen ze een hypotheek wilde aanvragen dat er een BKR melding staat (door dat pakketje).
En zo was een semi droomhuis door de neus geboord. Nu wonen ze in een schitterende woning, dus al goed
[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 07-02-2018 14:38 ]
Een registratie is anders dan een notering denk ik dan. Wellicht is het niet iedereen bekend als die een BKR-notatie heeft. Schijnt een handel in te zijn om dat op te vragen.Sport_Life schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:27:
[...]
En ik wil liever de woning weer snel op de markt hebben ipv te wachten op nog meer afwijzigingen (= tijd)
(Een paranoia mens zal nog kunnen denken dat ze dat brief gefaket hebben. Maar ze hebben al kosten gemaakt voor IIG de taxatie en ze hebben ook haast gezet met alles. Ze wilden het huis wel heel graag denk ik)
Ik heb de afwijzigingsbrief even op nageslagen. Daar is niet in detail ingegaan op de notering. Enkel dat er een notering is. In de mail van de hypotheekadviseur staat dat weer wel dat het een A2 notering is voor 500 euro. Mij is telefonisch verteld dat het 200 euro betreft.RomeoJ schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:36:
[...]
Dit was kennelijk een A2 notering vanwege een vermoedelijke betalingsachterstand van circa 200 EUR.
Nu hoeft deze betalingsachterstand niet meer aan de orde te zijn om nog steeds in het BKR-register naar voren te komen met een A2 notering, dat maakt het wel vervelend en zuur.
Als dit bijvoorbeeld een jaar of langer geleden speelde, dan zou ik ook niet snel dit – inmiddels afgewikkelde voorval – kunnen aanwijzen als potentieel afkeurpunt voor het verkrijgen van een hypotheek.
Maar details maakt niks uit. Er is een afwijzingsbrief en de koop is ontbonden. Wel zeer zuur.
(ik ben wel "blij" dat het snel duidelijk is. Als ik dit hoorde 6 weken na tekenen contract, dan was ik veel minder blij...)
[ Voor 22% gewijzigd door kmf op 07-02-2018 14:54 ]
Waar ben je uiteindelijk voor gegaan & hoe snel stond ie online? Heb zelf eigenlijk alleen behoefte aan de plaatsing op funda, koopcontract regel ik zelf wel, onderhandeling verder ook.FiXeR.nl schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:22:
Ook ik ga onze woning verkopen, ik heb besloten om zelf de woning te verkopen zonder tussenkomst van een makelaar. Inmiddels dit weekend het huis te koop aangeboden op Huispedia en Facebook, we hebben zelfs al kijkers gehad. Gezien ik het huis pas vorig jaar heb aangeschaft heb ik alle correcte maten en omschrijvingen nog, deze heb ik herschreven en aangevuld met alles wat we hebben verbouwd. Inmiddels zijn er een aantal goede foto's gemaakt en heb ik deze verwerkt in een 'boekje'.
Binnenkort wil ik het ook via zo'n 'thuismakelaar' het huis op Funda plaatsen. Welke ervaringen hebben jullie daar mee, en welke site raden jullie hierbij aan?
Op mijn shortlist staan:
- Makelaarsland.nl
- Huisportaal.nl
- Mijnhuismakelaardij.nl
- Mijnhuisverkoopikzelf.nl
Ga morgen foto's maken en dan de boel regelen.
Twijfel nog wel wanneer ik 'm online schop, een vergelijkbaar renovatie project (wel wat minder overigens) komt 24ste in de verkoop. Ik zit echter qua keuken, toilet en badkamer wel een stuk luxer dan wat het andere project zal aanbieden. Ook is mijn balkon wel op het zuidwesten (ipv noord-oost).
Overdracht kan bij mij (erg) snel & woning is helemaal afgewerkt, dus dat is ook een voordeel. 'Turn-key wonen'
Ik heb uiteindelijk voor Huisportaal gekozen, bevalt prima tot nu toe. Ze komen binnen een week je woning opmeten (een vereiste voor Funda). Een werkdag later kan dan het huis online staan. Zorg dus wel dat je alle documenten klaar hebt liggen, foto's, akte van levering, etc.GoldenSample schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:27:
[...]
Waar ben je uiteindelijk voor gegaan & hoe snel stond ie online? Heb zelf eigenlijk alleen behoefte aan de plaatsing op funda, koopcontract regel ik zelf wel, onderhandeling verder ook.
Ga morgen foto's maken en dan de boel regelen.
Twijfel nog wel wanneer ik 'm online schop, een vergelijkbaar renovatie project (wel wat minder overigens) komt 24ste in de verkoop. Ik zit echter qua keuken, toilet en badkamer wel een stuk luxer dan wat het andere project zal aanbieden. Ook is mijn balkon wel op het zuidwesten (ipv noord-oost).
Overdracht kan bij mij (erg) snel & woning is helemaal afgewerkt, dus dat is ook een voordeel. 'Turn-key wonen'
Dit weekend in totaal 8 bezichtigingen gehad, we hebben aan iedereen meegeven dat we graag voor donderdag wat horen.
Goed te horen, overweeg ook huisportaal, ben echter niet zo fan van dat zij de onderhandeling doen (men wil toch gewoon er weer snel vanaf en kan dit soort dingen welFiXeR.nl schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:47:
[...]
Ik heb uiteindelijk voor Huisportaal gekozen, bevalt prima tot nu toe. Ze komen binnen een week je woning opmeten (een vereiste voor Funda). Een werkdag later kan dan het huis online staan. Zorg dus wel dat je alle documenten klaar hebt liggen, foto's, akte van levering, etc.
Dit weekend in totaal 8 bezichtigingen gehad, we hebben aan iedereen meegeven dat we graag voor donderdag wat horen.Dus hopelijk komend week is het allemaal verkocht (onder voorbehoud). Wat me opviel is dat van de 8 bezichtigingen er 6 Engelstalig waren. Vrijwel allemaal mensen van ASML.
Welke omgeving is dat?FiXeR.nl schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:47:
[...]
Ik heb uiteindelijk voor Huisportaal gekozen, bevalt prima tot nu toe. Ze komen binnen een week je woning opmeten (een vereiste voor Funda). Een werkdag later kan dan het huis online staan. Zorg dus wel dat je alle documenten klaar hebt liggen, foto's, akte van levering, etc.
Dit weekend in totaal 8 bezichtigingen gehad, we hebben aan iedereen meegeven dat we graag voor donderdag wat horen.Dus hopelijk komend week is het allemaal verkocht (onder voorbehoud). Wat me opviel is dat van de 8 bezichtigingen er 6 Engelstalig waren. Vrijwel allemaal mensen van ASML.
Oh ja wacht dat had ik al gevraagdFiXeR.nl schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:03:
Eindhoven. Vandaar zo veel ASML.
Inmiddels al wat bezichtigingen gehad? Ik wilde mijn woning ook via Zelfverkopen gaan aanbieden, dus ik volg je proces met belangstellingthewizard2006 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:22:
[...]
Wij hebben dus sinds vorige week zaterdag ons huis te koop staan. We hebben redelijk hoog ingezet qua vraagprijs maar ook met het idee dat mensen ook lager kunnen bieden + 2 huizen in ons rijtje zijn de afgelopen weken binnen 1-3 weken verkocht en we van veel mensen om ons heen horen dat dit soort woningen erg in trek zijn.
We hebben echter nog 0 bezichtigingen/aanvragen. Uiteraard moeten we niet na minder dan een week al zenuwachtig worden maar had wel een klein beetje gehoopt op een beetje animo.
Naja we hebben afgesproken dat we het 3 weken aankijken en dan evalueren of we gaan zakken in vraagprijs (en hoeveel dan) en of we wellicht nieuwe foto's gaan laten maken.
Nee helaas niet. Ben toch bang dat ik de markt te positief heb ingeschat voor ons en te hoog zijn ingestapt. We kijken het nog 3.5 weken aan denk ik en dan gaan we wellicht in prijs zakken.nozem schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:14:
[...]
Inmiddels al wat bezichtigingen gehad? Ik wilde mijn woning ook via Zelfverkopen gaan aanbieden, dus ik volg je proces met belangstelling
Ik ben wel inmiddels tegen 2, in mijn ogen, min punten gelopen van zelfverkopen.nl
- Ze zijn in het weekend gesloten. Dus de mensen die in het weekend op Funda zitten en bellen krijgen geen gehoor (en moeten mailen). Wellicht is dat net een stap te ver voor sommige of vergeten ze maandag te bellen. Kan ook zijn dat de impact meevalt hoor maar hier zou ik een volgende keer wel op letten.
- Een tweede groot nadeel is dat ze geen volledige waardebepaling doen. Mijn hypotheek verstrekker had een waardebepaling nodig waarin stond hoeveel zelfverkopen ons huis waard vind, voor wat voor bedrag denken dat het verkocht kan worden én op wat voor termijn dit kan. Dat laatste nemen ze dus niet mee omdat ze zeggen dat ze dit wettelijk niet meer mogen vanaf 1 januari. Hiervoor moest ik dus een andere makelaar inschakelen die dat wél doet. 1 a4tje met alle gegevens die ik zelf al had aangeleverd + die ene zin dat ze denken dat het tussen 0-3 maanden is verkocht kost je 200euro!!!!!!!!!.
Nu weet ik niet of andere online makelaars dit normaliter wel er in zetten maar dat zou ik zeker even navragen.
Ah dat is goed om te weten, thanks.thewizard2006 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:58:
[...]
Nee helaas niet. Ben toch bang dat ik de markt te positief heb ingeschat voor ons en te hoog zijn ingestapt.
Ik ben wel inmiddels tegen 2, in mijn ogen, min punten gelopen van zelfverkopen.nl
- Ze zijn in het weekend gesloten. Dus de mensen die in het weekend op Funda zitten en bellen krijgen geen gehoor (en moeten mailen). Wellicht is dat net een stap te ver voor sommige of vergeten ze maandag te bellen. Kan ook zijn dat de impact meevalt hoor maar hier zou ik een volgende keer wel op letten.
- Een tweede groot nadeel is dat ze geen volledige waardebepaling doen. Mijn hypotheek verstrekker had een waardebepaling nodig waarin stond hoeveel zelfverkopen ons huis waard vind, voor wat voor bedrag denken dat het verkocht kan worden én op wat voor termijn dit kan. Dat laatste nemen ze dus niet mee omdat ze zeggen dat ze dit wettelijk niet meer mogen vanaf 1 januari. Hiervoor moest ik dus een andere makelaar inschakelen die dat wél doet. 1 a4tje met alle gegevens die ik zelf al had aangeleverd + die ene zin dat ze denken dat het tussen 0-3 maanden is verkocht kost je 200euro!!!!!!!!!.
Nu weet ik niet of andere online makelaars dit normaliter wel er in zetten maar dat zou ik zeker even navragen.
Wat betreft dat a4tje van 200 euro. Die kostte bij ons 300euro
Succes met de verkoop verder.
Is het niet handiger om eerst nieuwe foto's te laten maken dan de prijs te verlagen?thewizard2006 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:58:
[...]
Nee helaas niet. Ben toch bang dat ik de markt te positief heb ingeschat voor ons en te hoog zijn ingestapt. We kijken het nog 3.5 weken aan denk ik en dan gaan we wellicht in prijs zakken.
Ik denk dat betere foto's qua presentatie iig al een stuk zullen helpen.
thewizard2006 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:58:
[...]
die ene zin dat ze denken dat het tussen 0-3 maanden is verkocht kost je 200euro!!!!!!!!!.
Welk A4tje gaat het om en voor welke soort hypotheekaanvraag? Had je een overbruggingshypotheek of zo?nozem schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:04:
[...]
Wat betreft dat a4tje van 200 euro. Die kostte bij ons 300euroen heeft i.v.m. hypotheekaanvraag al 3 maanden geleden plaatsgevonden.
Maar voor mijn overbruggingshypotheek had ik een echte taxatierapport nodig van de huidige woning... dat is nog eens wat meer geld...
Je doet zelf de onderhandeling, ze helpen je slechts er bij met advies, mocht je dat willen.GoldenSample schreef op zondag 11 februari 2018 @ 23:33:
[...]
Goed te horen, overweeg ook huisportaal, ben echter niet zo fan van dat zij de onderhandeling doen (men wil toch gewoon er weer snel vanaf en kan dit soort dingen wel). Ben benieuwd hoe je verdere ervaringen zijn.
Hmm bij mij hadden ze niet veel plekken voor het checken door de makelaar.. komt het ook omdat ik nu uitgerekend in deze weken niet flexibel ben ivm zakenreizen. Komen dus pas volgende week vrijdag.FiXeR.nl schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:19:
[...]
Je doet zelf de onderhandeling, ze helpen je slechts er bij met advies, mocht je dat willen.Inmiddels hebben we al 1 bod binnen en is het even afwachten op de rest (mits er nog extra binnenkomen). We hebben tot en met vandaag iedereen de tijd gegeven om te reageren. Het eerste bod was in ieder geval al zeer positief.
Naja we zien het!
Tja dat is lastig te bepalen vind ik. Het kan een combinatie zijn van beide factoren. Wellicht dat we beide tegelijk gewoon doen.TheJason schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:06:
Is het niet handiger om eerst nieuwe foto's te laten maken dan de prijs te verlagen?
Ik denk dat betere foto's qua presentatie iig al een stuk zullen helpen.
Het is een taxatierapport - of een waardebepaling + (inderdaad voor de overbrugging)kmf schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:09:
Welk A4tje gaat het om en voor welke soort hypotheekaanvraag? Had je een overbruggingshypotheek of zo?
Maar voor mijn overbruggingshypotheek had ik een echte taxatierapport nodig van de huidige woning... dat is nog eens wat meer geld...
Voor onze hypotheekverstrekker was het "voldoende" om het zo te doen maar heb inderdaad ook gehoord dat je een compleet taxatierapport moet opstellen. Dit zal dan wel weer een van de vele verschillen zijn tussen de verschillende verstrekkers.
Dus naast dat makelaars dit onderling anders doen (de makelaar die het bij ons uiteindelijk heeft gedaan zegt dat ze dit al standaard doen en in de prijs zit terwijl zelfverkopen.nl dit bewust er uit laat) verschilt het ook bij de hypotheekverstrekkers wat ze nodig hebben.
[ Voor 54% gewijzigd door thewizard2006 op 15-02-2018 07:46 ]
Ik heb in december een huis gekocht met een negatieve BKR registratie.kmf schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:50:
[...]
Een registratie is anders dan een notering denk ik dan. Wellicht is het niet iedereen bekend als die een BKR-notatie heeft. Schijnt een handel in te zijn om dat op te vragen.
En ik wil liever de woning weer snel op de markt hebben ipv te wachten op nog meer afwijzigingen (= tijd)
(Een paranoia mens zal nog kunnen denken dat ze dat brief gefaket hebben. Maar ze hebben al kosten gemaakt voor IIG de taxatie en ze hebben ook haast gezet met alles. Ze wilden het huis wel heel graag denk ik)
[...]
Ik heb de afwijzigingsbrief even op nageslagen. Daar is niet in detail ingegaan op de notering. Enkel dat er een notering is. In de mail van de hypotheekadviseur staat dat weer wel dat het een A2 notering is voor 500 euro. Mij is telefonisch verteld dat het 200 euro betreft.
Maar details maakt niks uit. Er is een afwijzingsbrief en de koop is ontbonden. Wel zeer zuur.
(ik ben wel "blij" dat het snel duidelijk is. Als ik dit hoorde 6 weken na tekenen contract, dan was ik veel minder blij...)
In het verleden wegens echtscheiding het huis moeten verkopen en we hadden toen NHG. Notering staat nog op mijn naam tot halverwege dit jaar dan zijn de 5 jaar voorbij.
Er zijn meerder banken die hypotheek verstrekken aan mensen met BKR notering maar dat zijn banken waar je dus meer voor je hypotheek zal moeten betalen. Rente percentages zijn niet zo gunstig als bij de meeste banken omdat ze wat meer zekerheid inbouwen en de keuze in aanbieders is wat beperkter maar het kan zeker.
Geen idee hoe snel je de vorige keer 'verkocht' hebt en dus denkt nu nodig te hebben maar anders is het wellicht toch echt een idee om door te vragen voor meerder afwijzingen.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Ik zou eens beginnen met de foto's. Schakel een professionele partij in met een zichtbaar goed portfolio.thewizard2006 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 07:42:
[...]
Tja dat is lastig te bepalen vind ik. Het kan een combinatie zijn van beide factoren. Wellicht dat we beide tegelijk gewoon doen.
De kosten daarvan zijn een stuk lager dan in prijs zakken namelijk.
Je gaf aan dat je een fotograaf hebt ingeschakeld. Wat kostte die als ik vragen mag? Wij verkopen ons huis via een makelaar en die rekent 750 euro opstartkosten, waaronder dus het maken van de foto's. Hiervoor schakelen ze topr in.
Helaas mis je wel het momentum van de eerste keer op Funda verschijnen. Als je in de eerste week geen bezichtigingen hebt wordt het sowieso lastiger denk ik.
Het hebben van een registratie bij het BKR voor een creditcard of roodstand is helemaal niet erg. Het gaat om de notering die er bij staat (A, A2, H etc). Daar kijken kredietverstrekkers naar, want dat zegt iets over je betaal moraal. Als je die niet hebt, is er niks aan de hand (tenzij je het echt heel gek maakt met openstaande schulden).kmf schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:21:
sowieso koop ik nooit dingen op krediet. Geld lenen kost geld en zo. Maar in zo'n geval zal je echt wel balen als je geen of lager hypotheek kan krijgen. Dan kost geld lenen dromen.
Toen wij ons huis kopen heb ik maanden van tevoren al voor extra saldo gezorgd op betaalrekeningen, creditcard e.d. Door aandelen te verkopen en spaargeld van internetbankieren te halen. Just in case.
En dat met een hypotheek van 60% LTV.
HENG HENG
De fotograaf was ook inderdaad erg goedkoop. (goedkoop is duurkoop blijkt). Wij hebben 200 euro incl btw betaald voor alle foto's, een video en de 360 graden foto's van alle ruimtes.Peetman schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:46:
[...]
Ik zou eens beginnen met de foto's. Schakel een professionele partij in met een zichtbaar goed portfolio.
De kosten daarvan zijn een stuk lager dan in prijs zakken namelijk.
Je gaf aan dat je een fotograaf hebt ingeschakeld. Wat kostte die als ik vragen mag? Wij verkopen ons huis via een makelaar en die rekent 750 euro opstartkosten, waaronder dus het maken van de foto's. Hiervoor schakelen ze topr in.
Helaas mis je wel het momentum van de eerste keer op Funda verschijnen. Als je in de eerste week geen bezichtigingen hebt wordt het sowieso lastiger denk ik.
De foto's die ze kon laten zien in het portfolio zagen er goed uit trouwens dus van te voren zien dat het zo zou worden was lastig. Achteraf uiteraard heel makkelijk om te zeggen van zie je wel en dat had je zelf aan moeten zien komen maar goed dat is verleden tijd.
Daarnaast vonden wij ook de prijzen van fotografen erg hoog (350 euro voor minder was geen uitzondering) maar het blijkt dat je dat gewoon wel kwijt bent.
Bij zelfverkopen.nl kan je het ook inkopen. De foto's zelf vind ik van een goede prijs daar (200 euro voor 20 foto's) maar zodra je hier 360 graden foto's en of een filmpje voor wilt schieten de prijzen belachelijk snel omhoog. Voor 1 (ja echt 1 foto en niet van elke ruimte) 360 graden foto betaal je 120! euro.
En de grap is uiteraard dat je dan ook nog moet betalen om ze uberhaupt te plaatsen. Dit pakket hebben wel al wel gekocht en dat was ook nog eens 150 euro.....
Je ziet wat er gebeurt als je er op bespaard. Dit is tientjes werk op een transactie van honderduizenden euro's.thewizard2006 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:51:
[...]
De fotograaf was ook inderdaad erg goedkoop. (goedkoop is duurkoop blijkt). Wij hebben 200 euro incl btw betaald voor alle foto's, een video en de 360 graden foto's van alle ruimtes.
De foto's die ze kon laten zien in het portfolio zagen er goed uit trouwens dus van te voren zien dat het zo zou worden was lastig. Achteraf uiteraard heel makkelijk om te zeggen van zie je wel en dat had je zelf aan moeten zien komen maar goed dat is verleden tijd.
Daarnaast vonden wij ook de prijzen van fotografen erg hoog (350 euro voor minder was geen uitzondering) maar het blijkt dat je dat gewoon wel kwijt bent.
Bij zelfverkopen.nl kan je het ook inkopen. De foto's zelf vind ik van een goede prijs daar (200 euro voor 20 foto's) maar zodra je hier 360 graden foto's en of een filmpje voor wilt schieten de prijzen belachelijk snel omhoog. Voor 1 (ja echt 1 foto en niet van elke ruimte) 360 graden foto betaal je 120! euro.
En de grap is uiteraard dat je dan ook nog moet betalen om ze uberhaupt te plaatsen. Dit pakket hebben wel al wel gekocht en dat was ook nog eens 150 euro.....
Dat vind ik dan wel erg prijzig ja. Bij ons is behalve de gewone foto's ook een 360 graden foto van elke ruimte gemaakt, plus van buiten. In totaal 13 stuks. En ook nog een filmpje waarbij je virtueel door het huis loopt. De foto's die van buiten worden gemaakt zijn bovendien deels nog vanaf hoogte gemaakt via een telescoopstatief, dat levert erg mooie overzichtsfoto's op vind ik zelf.thewizard2006 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:51:
[...]
De fotograaf was ook inderdaad erg goedkoop. (goedkoop is duurkoop blijkt). Wij hebben 200 euro incl btw betaald voor alle foto's, een video en de 360 graden foto's van alle ruimtes.
Overigens betalen we nu ook een behoorlijk bedrag aan de makelaar, maar ik ben er van overtuigd dat we dat uiteindelijk terugverdienen ten opzichte van zelf verkopen. Dat heb ik 7 jaar geleden gedaan, maar dat was uiteindelijk een hoop gedoe.
Uiteindelijk betalen we nu een courtage van 1% van de vraagprijs, plus een bonus bij verkopen boven de vraagprijs.
In dit geval blijkt goedkoop duurkoop te zijn. Er zit ook een aspect van gemak aan: sommige mensen (waaronder ikzelf) vinden het helemaal niets om alles zelf te moeten regelen, te kloten met meerdere aanspreekpunten, een suboptimaal resultaat te halen en vervolgens te zien dat het daadwerkelijk een negatieve impact heeft op de verkoop (in de regio Rotterdam, waar het volgens mij om gaat, is drie weken geen bezichtigingen geen goed teken).
Nu ben je eerst aan het modderen, ga je alsnog je prijs verlagen en is je momentum weg. Terwijl het in deze markt, met een stuwmeer aan kopers die dagelijks Funda volgen (en daarvóór meestal ook nog de Facebooks van de grote makelaars in de regio), heel belangrijk is om het in één klap goed te doen; interesse genereren, beetje hypen, strakke maar geen belachelijke prijs, mensen in groepjes laten bezichtigen zodat ze elkaar zien en het gevoel krijgen dat ze NU moeten toehappen, dan gaan ze uit angst maar boven de vraagprijs bieden.
Ik zie het in mijn buurt ook: een pand dat zo weg zou kunnen zijn, maar dat inmiddels al vier maanden te koop staat, gewoon door duffe foto's en een veel te hoge vraagprijs die echt uitstraalt 'ik weet niet wat ik aan het doen ben'.
Je zou bijna denken: begin gewoon helemaal overnieuw en pak het nu goed aan.
[ Voor 53% gewijzigd door nare man op 15-02-2018 12:17 ]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Ik ben zelfstandige, dus wil niet teveel van m'n tijd aan de verkoop besteden en we hebben 2 jonge kinderen, dus gemak is inderdaad ook 1 van de redenen om een makelaar in te schakelen.nare man schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:12:
Tsja, die eeuwige discussie of het geld van de makelaar de meerwaarde rechtvaardigt.
In dit geval blijkt goedkoop duurkoop te zijn. Er zit ook een aspect van gemak aan: sommige mensen (waaronder ikzelf) vinden het helemaal niets om alles zelf te moeten regelen, te kloten met meerdere aanspreekpunten, een suboptimaal resultaat te halen en vervolgens te zien dat het daadwerkelijk een negatieve impact heeft op de verkoop (in de regio Rotterdam, waar het volgens mij om gaat, is drie weken geen bezichtigingen geen goed teken).
Nu ben je eerst aan het modderen, ga je alsnog je prijs verlagen en is je momentum weg. Terwijl het in deze markt, met een stuwmeer aan kopers die dagelijks Funda volgen (en daarvóór meestal ook nog de Facebooks van de grote makelaars in de regio), heel belangrijk is om het in één klap goed te doen; interesse genereren, beetje hypen, strakke maar geen belachelijke prijs, mensen in groepjes laten bezichtigen zodat ze elkaar zien en het gevoel krijgen dat ze NU moeten toehappen, dan gaan ze uit angst maar boven de vraagprijs bieden.
Ik zie het in mijn buurt ook: een pand dat zo weg zou kunnen zijn, maar dat inmiddels al vier maanden te koop staat, gewoon door duffe foto's en een veel te hoge vraagprijs die echt uitstraalt 'ik weet niet wat ik aan het doen ben'.
Wij wonen in Utrecht, dus ook daar met de overspannen huizenmarkt wil je het liefst dat de potentiële kopers per buslading door het huis worden gejaagd. Mooi gebruik maken van de onderlinge concurrentie.
Voordat we ons nieuwe huis kochten hebben we een andere woning (in de regio Den Bosch) bekeken waar, vanwege schaarste, voor dat huis ook 20+ geïnteresseerden waren. Dat is uiteindelijk per inschrijving verkocht voor 501K tov een vraagprijs van 465K. Er was gewoon 1 gek die het persé moest hebben.
Klopt. Als ik het opnieuw zou kunnen doen zou ik het inderdaad anders aanvliegen. Maarja helaas was mijn glazen bol kapot op dat moment.nare man schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:12:
Tsja, die eeuwige discussie of het geld van de makelaar de meerwaarde rechtvaardigt.
Maar zonder dollen dat is natuurlijk wel waar het op neer komt. Er zijn daar tegenover zat positieve verhalen van mensen die in een week meerdere bezichtigingen hebben en alles goed is verlopen etc en het ook zelf gedaan hebben.
Door alle succesverhalen uit mijn omgeving heb ik zaken wellicht wat te positief bekeken of niet goed de impact van bepaalde keuzes kunnen inschatten. En ik blijf er bij dat dit ook lastig blijft. Uiteraard kan je dan de open deur in trappen en zeggen dat als het zo lastig is waarom je dan niet gelijk eieren voor je geld hebt gekozen. Maarja, dat is dan weer achteraf....
Zeker een optie maar zoals ik al zei staat het huis nu 2.5 weken te koop dus om nu al drastische maatregelen te nemen lijkt me iet wat voorbarig. Maar mochten wij halverwege maart (zijn we net terug van wintersport) nog geen progressie hebben geboekt zijn dat geen gekke suggesties nee. Heb trouwens de funda toppositie al aangeschaft vorige week.nare man schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:33:
Betere foto's laten maken, prijs verlagen en via Tophuis weer bovenaan zetten geen optie?
En zo juist is de eerste aanvraag voor een bezichtiging binnen gekomen. Komt morgen langs dus zo gelijk ff poetsen en schrobben
En meteen dezelfde dag 2 bezichtigingen, gisteren 2 en a.s. zaterdag 3 ingepland. Vind de bezichtigingen erg leuk om te doen, huis is in een 'demo' staat continue. We hebben een soort opruim plan zodat wij heel snel alle 'troepjes' kunnen verbergen. Huis ziet er dan exact uit zoals op de foto's.
Merk wel dat bij mij de spanningen beginnen op te lopen, ook omdat wij natuurlijk met onze nieuwe huis zitten.
Maakt het allemaal extra spannend.
[ Voor 19% gewijzigd door Genestealer op 18-02-2018 07:37 ]
Ik denk dat dit een goed idee is.nare man schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:12:
Toch wil ik wel een lans breken voor het makelaarloos verkopen. Als je zelf de rompslomp van bezichtigingen geen probleem vind, goede foto's laat maken (3d foto's zou ik laten schieten denk ik), een goede plattegrond maakt, een neutrale tekst en een scherpe vraagprijs neerzet (waarbij dat laatste natuurlijk het moeilijkst is, want iedereen praat zichzelf "meer vragen is in mijn geval nog steeds heel scherp, want (vul hier gefundeerde en ongefundeerde redenen in)"), dan gaat zelf verkopen van een normaal, net onderhouden pand in een randstad je zeker makkelijk lukken.
Je moet er alleen wel zin in hebben
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Buiten dat (wat alleen al een goede reden is om het uit te bestedenJvS schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:29:
[...]
Je moet er alleen wel zin in hebben. Ik gok dat het je ook wel 20-40u werk kost.
Niets persoonlijks natuurlijk, en ik zou het nooit in z'n algemeenheid afraden, maar in sommige gevallen lijkt het gewoon een typisch geval van penny wise, pound foolish. En met de vlucht die het zelf-verkopen heeft genomen, komen er alleen maar meer van dergelijke gevallen bij
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Leuk huis! Scherp geprijsd, zeker voor NijmegenOttovw schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:32:
Wij hebben ons huis te koop gezet via Digimakelaars.nl (internetmakelaar) en tot nu toe bevalt het mij zeer goed. Woensdag is ons huis op Funda gezet, https://www.funda.nl/koop...5581-wedesteinbroek-1543/
[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 16-02-2018 18:04 ]
Inderdaad, zit je niet veel te laag met je prijs?Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:02:
[...]
Leuk huis! Scherp geprijsd, zeker voor Nijmegen
Dank jullie! Zet dit huis in Nijmegen-oost dan kan ik makkelijk dik ton meer krijgen. Helaas voor ons is dit gedeelte van Nijmegen nog aan de betaalbare gedeelte. Dus je krijgt met ons huis echt héél véél waar voor je geld.d0s schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 23:40:
[...]
Inderdaad, zit je niet veel te laag met je prijs?
We hebben inmiddels een bod binnen. Even tot maandag afwachten. Morgen nog drie bezichtigingen.
Ik ben helemaal met je eens.d0s schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 00:17:
De wijk is inderdaad wat minder. Maar ik vind 218.000 voor 140m2 alsnog te weinig. De badkamer is ook erg netjes, wat voor veel mensen een grote plus is.
[ Voor 33% gewijzigd door Genestealer op 18-02-2018 07:38 ]
Na in juni 2017 onze woning te koop te hebben gezet was de eerste aanvraag drie maanden later - en toen meteen verkocht op de vraagprijs. Soms moet je even afwachten tot de juiste koper zich meldt, ook in de huidige markt. Geen paniek dus, als je het geduld kunt opbrengen.thewizard2006 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:21:
[...]
En zo juist is de eerste aanvraag voor een bezichtiging binnen gekomen. Komt morgen langs dus zo gelijk ff poetsen en schrobben
Enfin, wat heb je uit de bezichtiging kunnen halen gisteren?
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Nou.... had om 16:15 afgesproken en er was niemand. 16:30 niemand. 16:45 maar eens bellen naar mevrouw waar ze bleef.DeBolle schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:20:
[...]
Na in juni 2017 onze woning te koop te hebben gezet was de eerste aanvraag drie maanden later - en toen meteen verkocht op de vraagprijs. Soms moet je even afwachten tot de juiste koper zich meldt, ook in de huidige markt. Geen paniek dus, als je het geduld kunt opbrengen.
Enfin, wat heb je uit de bezichtiging kunnen halen gisteren?
Blijkbaar had ze afgemeld bij zelfverkopen.nl en die gaven aan dat die mevrouw mij zelf moest bellen. Maar ze had mijn telefoonnr niet zei ze (ik heb haar zelf gebeld om een afspraak te maken dus die had ze wel maar goed ben ook niet echt te spreken dat zelfverkopen.nl dit niet doet). Dus dat was mooi kut om het zo maar even uit te drukken....
Wel bizar verhaal ook. Ze had dus donderdag gebeld om een afspraak te maken. Die gelijk voor die vrijdag ingepland en in die tussentijd heeft ze blijkbaar een ander huis gekocht... Wellicht had ze al een bod uitstaan maar is ze gewoon verder gaan kijken mocht haar bod niet geaccepteerd worden, dat kan natuurlijk. Maar het kan snel gaan dus.
[ Voor 16% gewijzigd door thewizard2006 op 17-02-2018 16:47 ]
Vorige weekend hebben we ontzettend veel kijkers gehad, op woensdag kregen we een bod binnen die we meteen hebben geaccepteerd (boven de vraagprijs). Krijg ik vandaag de melding dat ze zich toch terugtrekken.
Maandag even verder kijken wat ik doe, ik heb wel meteen alle openstaande bezichtigingsaanvragen ingepland. Ik baal wel ontzettend.
Nijmegen-Oost is de enige plek in een stad waar ik zou willen wonen (in heel Nederland)Ottovw schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 00:07:
[...]
Dank jullie! Zet dit huis in Nijmegen-oost dan kan ik makkelijk dik ton meer krijgen. Helaas voor ons is dit gedeelte van Nijmegen nog aan de betaalbare gedeelte. Dus je krijgt met ons huis echt héél véél waar voor je geld.
We hebben inmiddels een bod binnen. Even tot maandag afwachten. Morgen nog drie bezichtigingen.
* -tom-562 heeft van zijn 15e tot zijn 24e gewoon in een zijstraat van de Postweg
Vaak bu'j te bang!
Keukenkasten afgezeemd, ontdooide koelkast schoongemaakt. Gaten in muren opgevuld. badkamer ontkalkt. 1 muur hebben we zelfs even overgeverfd.
Vorige week woensdag weer online gezet als nieuwe woning. Gelijk definitieve energielabel laten aanpassen. (A ipv voorlopige B ) en lijst van zaken aangepast.
Vandaag zijn er 10 bezichtigingen gepland en donderdag weer.
Hopelijk laatste keer... Ook al kost het ons nu "geen moeite" meer. Ik sluit het hoofdstuk liever af.
protip: ook al zegt de notaris dat ie de aflosproces stop zal zetten: bel toch maar zelf met de bank. Ik kreeg doodleuk aflosnota op oude adres. Bleek dat notaris helemaal niets had stopgezet (waarom moeite doen als je er niet meer voor betaald wordt? Behalve dan dat je nu op een zwarte lijst staat bij potentiele klanten).
Gelukkig makkelijk te regelen dat de reguliere betalingen weer door gingen.
Zo even een update zoals beloofd. Bijna week later na plaatsing op Funda. Na dag 4 was het al duidelijk. 7 bezichtigingen en drie biedingen ontvangen zijn we met een koper nu verder gegaan. Tot zover erg blij met de resultaat van ons, blijkbaar, geliefde huis. Wachtend op concept koopcontract.Ottovw schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:32:
Wij hebben ons huis te koop gezet via een internetmakelaar en tot nu toe bevalt het mij zeer goed.
En meteen dezelfde dag 2 bezichtigingen, gisteren 2 en a.s. zaterdag 3 ingepland. Vind de bezichtigingen erg leuk om te doen, huis is in een 'demo' staat continue. We hebben een soort opruim plan zodat wij heel snel alle 'troepjes' kunnen verbergen. Huis ziet er dan exact uit zoals op de foto's.
Merk wel dat bij mij de spanningen beginnen op te lopen, ook omdat wij natuurlijk met onze nieuwe huis zitten.
Maakt het allemaal extra spannend.
Welke regio en wat voor huis? Heb je misschien een Funda linkje?Ottovw schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:24:
[...]
Zo even een update zoals beloofd. Bijna week later na plaatsing op Funda. Na dag 4 was het al duidelijk. 7 bezichtigingen en drie biedingen ontvangen zijn we met een koper nu verder gegaan. Tot zover erg blij met de resultaat van ons, blijkbaar, geliefde huis. Wachtend op concept koopcontract.
thewizard2006 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:02:
[...]
Welke regio en wat voor huis? Heb je misschien een Funda linkje?
Ok dan begrijp ik ook gelijk de grote interesse inderdaad. 218k voor 140m2 in nijmegen is niet heel duur lijkt mij
@Ottovw hopen dat alles gewoon van een leien dakje gaat!
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Uiteraard is het ook geen krot ......Wailing_Banshee schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:33:
@thewizard2006 en het huis ziet er gewoon "af" uit, je hoeft niet veel te doen om er te kunnen wonen.
Zelf zou ik wel de bruine tegels + toilet + keuken verbouwen/aanpassen en hier een daar een likje verf maar dat mag de pret niet drukken nee. En dan nog blijf ik erbij dat het een hele scherpe prijs is voor zo'n (grote) woning in die omgeving. Nijmegen is toch dé stad van het oosten
[ Voor 15% gewijzigd door thewizard2006 op 21-02-2018 08:38 ]
Er zit wel een nog iets tussen een krot en een huis wat niet precies je smaak is!thewizard2006 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:35:
[...]
Uiteraard is het ook geen krot ......
Zelf zou ik wel de bruine tegels + toilet + keuken verbouwen/aanpassen en hier een daar een likje verf maar dat mag de pret niet drukken nee. En dan nog blijf ik erbij dat het een hele scherpe prijs is voor zo'n (grote) woning in die omgeving.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik begrijp je reactie niet echt? Heb ik iets verkeerds gezegd als ik stel dat het huis scherp is geprijsd met 218k of was er iets anders waar je over viel?Wailing_Banshee schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:58:
[...]
Er zit wel een nog iets tussen een krot en een huis wat niet precies je smaak is!
Het "uiteraard is het geen krot" regeltje. Niet alle huizen die niet "af" zijn, zijn krotten. Soms moet er gewoon iets meer gebeuren, maar is het wel gewoon oppervlakkig werk. Dit huis ziet eruit dat als je 's morgens de sleutel krijgt, je er 's avonds er gelijk helemaal ingericht in kan wonen. Dat het niet je smaak is, is niet altijd belangrijk. Ons huis in Assen was ook niet onze smaak, maar daar waren we ook niet van plan lang te blijven wonen (uiteindelijk is dat 6 jaar geworden).thewizard2006 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:00:
[...]
Ik begrijp je reactie niet echt? Heb ik iets verkeerds gezegd als ik stel dat het huis scherp is geprijsd met 218k of was er iets anders waar je over viel?
De "het is geen krot" was alleen maar om te benadrukken dat er nog meer zaken spelen dan alleen de grootte en ligging. Niet dat ik het huis er slecht uit vind zien of iets dergelijks.
Nouja, het oosten...daarbij denk ik meer aan Enschede.thewizard2006 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:35:
[...]
Nijmegen is toch dé stad van het oosten
Nijmegen is voor mij altijd vlees noch vis geweest: geen 'oosten van het land'-gevoel vanwege de zachte g, ook al ligt het in Gelderland, maar ook niet het echte zuidelijke van bijvoorbeeld Den Bosch.
Ik heb er overigens gestudeerd, maar kon de stad niet plaatsen en kon er ook niet aarden.
Over grotere steden in dat deel van het land gesproken: Arnhem is leuker dan Nijmegen
Arnhem......nare man schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:59:
[...]
Nouja, het oosten...daarbij denk ik meer aan Enschede.
Nijmegen is voor mij altijd vlees noch vis geweest: geen 'oosten van het land'-gevoel vanwege de zachte g, ook al ligt het in Gelderland, maar ook niet het echte zuidelijke van bijvoorbeeld Den Bosch.
Ik heb er overigens gestudeerd, maar kon de stad niet plaatsen en kon er ook niet aarden.
Over grotere steden in dat deel van het land gesproken: Arnhem is leuker dan Nijmegen
Woon 11 jaar in Arnhem maar vind Nijmegen toch echt leukernare man schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:59:
[...]
Je kunt je huis nog zo goed verkopen, als het niets is, zul je moeten praten als brugmanOttovw schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:58:
Dank voor jullie reacties en @Wailing_Banshee dat hopen wij ook. We hebben er wel vertrouwen in. Deze mensen vinden onze woning "af" genoeg. We hebben er ook altijd goed onderhouden. Ik ben ook van mening dat dit is gekomen doordat ikzelf de bezichtigingen heb gedaan. Kon daardoor zo goed vertellen wat de plus punten zijn maar ook de aandacht punten (zijn er heeel weinig).
Mee eens. Ziet er prima uit.Ottovw schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:58:
...We hebben er ook altijd goed onderhouden....
Op de foto's vallen me die punten op het eerste gezicht iig niet op.Ottovw schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:58:
...Kon daardoor zo goed vertellen wat de plus punten zijn maar ook de aandacht punten (zijn er heeel weinig).
Zelf vind ik de keuken niet helemaal mijn smaak. Toch zou ik deze niet vervangen, maar met kleine aanpassingen (keukenblad, grepen) voor een paar honderd euro opleuken. Verder oogt de woning instapklaar.
Grootste minpunt in mijn optiek is helaas niet op te lossen: de blinde muur, waar je van de huiskamer/serre/tuin tegen aan kijkt. Dat uitzicht zou voor mij waarschijnlijk "verder zoeken" betekenen. Maar andere mensen stoort zoiets weer niet.
Dat kan ik enigszins begrijpen. Het blijft een rijtjes woning in een drukke buurt (op elkaar gebouwd). Heb je vaak als je in de stad gaat wonen. Vanaf de serre ziet het er echter niet zo belemmerend uit. Dat ervaar je hier pas als je rondloopt. Dan blijft het natuurlijk nog een persoonlijke smaak. Daarnaast heb ik ook geen inkijk van over buren. Wel zo fijn, vooral als je een serre hebt. Erg veel privacy.Vanoverdegrens schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:02:
[...]
Mee eens. Ziet er prima uit.![]()
[...]
Op de foto's vallen me die punten op het eerste gezicht iig niet op.
Zelf vind ik de keuken niet helemaal mijn smaak. Toch zou ik deze niet vervangen, maar met kleine aanpassingen (keukenblad, grepen) voor een paar honderd euro opleuken. Verder oogt de woning instapklaar.
Grootste minpunt in mijn optiek is helaas niet op te lossen: de blinde muur, waar je van de huiskamer/serre/tuin tegen aan kijkt. Dat uitzicht zou voor mij waarschijnlijk "verder zoeken" betekenen. Maar andere mensen stoort zoiets weer niet.
En ja , zoals vele zeggen, wij hebben een huis aangeboden waar je veel waar krijgt voor je geld. Vindt 't ook wel leuk om dat gevoel goed over te brengen aan de volgende bewoners.
Zorg dat je huis gewoon af is. Dan is je huis zoveel interessanter. Mijn directe buren hebben hun huis al 2 jaar te koop. Zegt al genoeg waar de huidige kopers markt naar op zoek zijn.
het ligt natuurlijk aan de persoon en politieke aardnare man schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:59:
[...]
Nijmegen heeft trouwens wel echt meer sfeer.
Het is allemaal wat blijer, wat 'linksiger', wat studentikozer.
Arnhem is wat rauwer, wat minder toegankelijk.
Maar ik heb meer met steden van die laatste categorie.
Snap ik, pas waarschijnlijk wat meer bij je persoonlijkheidnare man schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:29:

Nou op hoop van zegen. Gisteren en vandaag een aanvraag binnen voor een bezichtiging. Beide op zaterdag in gepland dus we gaan het zien.
En? Verkocht?thewizard2006 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:12:
Nou op hoop van zegen. Gisteren en vandaag een aanvraag binnen voor een bezichtiging. Beide op zaterdag in gepland dus we gaan het zien.
Haha nee nog niet
We hadden zaterdag 2 bezichtigingen. Ging op zich wel goed denk ik. Het is nu afwachten of ze ook daadwerkelijk een bod gaan doen (of een tweede keer langs willen komen). Maar even afwachten dus.
[ Voor 98% gewijzigd door -tom-562 op 07-03-2018 23:08 ]
Vaak bu'j te bang!
True thatPiet_Piraat7 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:51:
[...]
Woon 11 jaar in Arnhem maar vind Nijmegen toch echt leuker
Zachte G in Nijmegen? Dan heb je denk ik nog nooit echt Nijmeegs gehoordnare man schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:59:
[...]
Dat is wel een mooie omschrijving ja. Arnhem is wel wat 'rauwer', en heeft (is dat een gevolg, of een oorzaak?) ook meer pauperwijkennare man schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:29:
Meer van een bepaalde sfeer.
Het is allemaal wat blijer, wat 'linksiger', wat studentikozer.
Vaak bu'j te bang!
Zij adverteren ermee een fixed price te hanteren (van 1286 euro) bij de verkoop van je huis, ongeacht de verkoopwaarde.. Gezien die waarde op het moment hoger is, lijkt dit een aantrekkelijk aanbod (ipv b.v. 2% van de verkoopsom, die altijd hoger ligt).. Wat is jullie ervaringen hiermee?
Is dit aantrekkelijk? Of is het juist aantrekkelijker om een verkoop- en aankoopmakelaar te pakken bij 1 partij (ivm de combi-korting die je dan kan krijgen?)
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Zelfs als het 1% is dan is het nog meer dan 1286.. dan moet je het verkopen onder de 128.600.. dat levert het op het moment altijd wel op! Dat klinkt als een scherp aanbod als ik zo rondlees.. maar mis ik iets??
Dit is wel een beetje een uitgekauwd onderwerp. Zoek in dit topic even op makelaarsland en je vindt al je antwoorden. Ik zou het wel zo doen, maar een ander niet.ID-College schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:40:
Is dit aantrekkelijk? Of is het juist aantrekkelijker om een verkoop- en aankoopmakelaar te pakken bij 1 partij (ivm de combi-korting die je dan kan krijgen?)
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik heb goeie ervaring met een andere clubje. Geen idee of ik dat hier zo mag zeggen maar ik was totaal €800 kwijt. Zij hebben alle papier werk gedaan, professionele fotos gemaakt waar ik zeer over te spreke ben. En de makelaar is hier thuis geweest. Ik heb zelf de rondleidingen gedaan de bemiddeling is weer cia mijn makelaar gegaan. Is mij prima bevallen maar had dan ook wel een huis waar ik wist dat deze goed op de markt zou liggen. Huis verkocht in 4 dagen.ID-College schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:40:
Wij zijn ook aan het zoeken naar een nieuw huis.. Op dit moment zijn we een beetje aan het zoeken. We hebben nog geen aankoopmakelaar in de arm genomen want we orienteren wat.. Onlangs kreeg ik wel een e-mail binnen die ging over het verkopen van je huis via makelaarsland.
Zij adverteren ermee een fixed price te hanteren (van 1286 euro) bij de verkoop van je huis, ongeacht de verkoopwaarde.. Gezien die waarde op het moment hoger is, lijkt dit een aantrekkelijk aanbod (ipv b.v. 2% van de verkoopsom, die altijd hoger ligt).. Wat is jullie ervaringen hiermee?
Welk clubje was dat dan?Ottovw schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:47:
[...]
Ik heb goeie ervaring met een andere clubje. Geen idee of ik dat hier zo mag zeggen maar ik was totaal €800 kwijt. Zij hebben alle papier werk gedaan, professionele fotos gemaakt waar ik zeer over te spreke ben. En de makelaar is hier thuis geweest. Ik heb zelf de rondleidingen gedaan de bemiddeling is weer cia mijn makelaar gegaan. Is mij prima bevallen maar had dan ook wel een huis waar ik wist dat deze goed op de markt zou liggen. Huis verkocht in 4 dagen.
Ik heb er al vaker over gepost dus bij deze nog maar een keer danID-College schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:40:
[...]makelaarsland?[...]
Ik heb inmiddels heel wat huizen bezichtigd (zelf nu 2x een woning gekocht en veel met vrienden en familie op pad geweest) en blijf me telkens weer verbazen over het hele verkoopproces. Misschien kijk ik er anders naar dan anderen, maar dit is in ieder geval mijn visie:
Huizen zoek je op Funda. Leuk dat al die makelaars A4'tjes in de etalage hebben hangen en woningen op de eigen website te koop aanbieden. Voor mij is het startpunt toch ècht Funda. In de advertenties op Funda zie ik dan de volgende zaken waar ik me enorm aan kan storen:
• Brakke foto's
• Onlogische foto volgorde waardoor het vaak moeilijk te volgen is waar ergens in de woning de foto is genomen. Is dit nu die extra kamer beneden of een slaapkamer boven?
• Brakke plattegronden; ik wordt helemaal kriebelig van de plattegronden die als foto zijn toegevoegd waar standaard enorme witranden omheen zitten waardoor ik op mijn 27" monitor feitelijk naar een plattegrondje van zit te kijken zo groot als een pakje boter.

Vervolgens een afspraak maken voor een bezichtiging en wordt je standaard rondgeleid door een man in een pak die vaak bar weinig weet over de woning. Tijdens de bezichtiging kom je er dan vaak achter dat de plattegrond niet klopt (heel vaak meegemaakt dat er deuren ingetekend staan die er niet zijn, of andersom). Vragen zoals 'is de vloer geisoleerd' en 'wanneer is dit verbouwd' heeft men vaak geen antwoord op.
Voor mij is dan echt de vraag wat de meerwaarde is van een makelaar? De onderhandelingen bij het bieden? Misschien... Voor mij is het een feit dat 90% van de verkoop van mijn woning afhankelijk is van Funda. Dáár kijken mensen, dáár wordt hun interesse gewekt. Door (via Makelaarsland) dit proces zelf in de hand te houden kon ik ervoor zorgen dat echt àlles aan mijn woningpresentie goed was. Ik kan dat tenslotte ook veel beter dan een of andere kerel van middelbare leeftijd
Vervolgens zelf mensen rondleiden en het bieden/onderhandelen aan Makelaarsland overlaten.
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Prima ervaring met Makelaarsland. Alles snel en correct geregeld bij de verkoop van ons huis, voor een goede prijs. Foto's heb ik wel laten doen door een professionele fotograaf. Uiteindelijk is ons huis niet op funda verschenen omdat het al voor die tijd was verkocht, dus met bezichtigingen etc. heb ik geen ervaring.ID-College schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:40:
Wij zijn ook aan het zoeken naar een nieuw huis.. Op dit moment zijn we een beetje aan het zoeken. We hebben nog geen aankoopmakelaar in de arm genomen want we orienteren wat.. Onlangs kreeg ik wel een e-mail binnen die ging over het verkopen van je huis via makelaarsland.
[ Voor 9% gewijzigd door Spacecowboy op 06-03-2018 12:30 ]
HENG HENG
Ik heb een aanvulling erop die sowieso heel veel waard is: AMEN!Harrie_ schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:11:
[...]
Ik heb er al vaker over gepost dus bij deze nog maar een keer dan. Ik heb absoluut goede ervaringen met Makelaarsland! Voorwaarde is natuurlijk dat je er niet voor terugdeinst om zelf mensen rond te leiden...
Ik heb inmiddels heel wat huizen bezichtigd (zelf nu 2x een woning gekocht en veel met vrienden en familie op pad geweest) en blijf me telkens weer verbazen over het hele verkoopproces. Misschien kijk ik er anders naar dan anderen, maar dit is in ieder geval mijn visie:
Huizen zoek je op Funda. Leuk dat al die makelaars A4'tjes in de etalage hebben hangen en woningen op de eigen website te koop aanbieden. Voor mij is het startpunt toch ècht Funda. In de advertenties op Funda zie ik dan de volgende zaken waar ik me enorm aan kan storen:
• Brakke foto's
• Onlogische foto volgorde waardoor het vaak moeilijk te volgen is waar ergens in de woning de foto is genomen. Is dit nu die extra kamer beneden of een slaapkamer boven?
• Brakke plattegronden; ik wordt helemaal kriebelig van de plattegronden die als foto zijn toegevoegd waar standaard enorme witranden omheen zitten waardoor ik op mijn 27" monitor feitelijk naar een plattegrondje van zit te kijken zo groot als een pakje boter.![]()
Vervolgens een afspraak maken voor een bezichtiging en wordt je standaard rondgeleid door een man in een pak die vaak bar weinig weet over de woning. Tijdens de bezichtiging kom je er dan vaak achter dat de plattegrond niet klopt (heel vaak meegemaakt dat er deuren ingetekend staan die er niet zijn, of andersom). Vragen zoals 'is de vloer geisoleerd' en 'wanneer is dit verbouwd' heeft men vaak geen antwoord op.![]()
Voor mij is dan echt de vraag wat de meerwaarde is van een makelaar? De onderhandelingen bij het bieden? Misschien... Voor mij is het een feit dat 90% van de verkoop van mijn woning afhankelijk is van Funda. Dáár kijken mensen, dáár wordt hun interesse gewekt. Door (via Makelaarsland) dit proces zelf in de hand te houden kon ik ervoor zorgen dat echt àlles aan mijn woningpresentie goed was. Ik kan dat tenslotte ook veel beter dan een of andere kerel van middelbare leeftijd![]()
Vervolgens zelf mensen rondleiden en het bieden/onderhandelen aan Makelaarsland overlaten.
Nee, maar zonder gekkigheid. Vooral het argument van het bezichtigen is waar. Tegenargument is veelal dat het je wel wat meer tijd kost, en dat is waar, maar het kan ook meer resultaat opleveren. Als jij mensen enthousiasmeert, dan zie je dat denk ik ook terug in de bieding(en).
d0s schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:35:
[...]
Kleine update van mijn geschil met mijn 'ex-koper'.
Brief is 18 januari aangetekend verstuurd en op 20 januari ontvangen door de koper.
Tot op heden nog geen reactie, waar we stiekem toch wel op hadden gehoopt.
Koper heeft tot a.s. zaterdag (vrijdag dus, gezien 15 dagen) de tijd om nog te reageren en anders zal er toch een rechter aan te pas moeten komen.
Lindenholt is hier het toverwoord.thewizard2006 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:23:
[...]
Ok dan begrijp ik ook gelijk de grote interesse inderdaad. 218k voor 140m2 in nijmegen is niet heel duur lijkt mij
Daar krijg je inderdaad nog heel wat huis voor je geld, maar ik wordt daar toch niet warm van net als alles aan die kant of in de buurt van het Maas-Waalkanaal (Dukenburg, Hatert, NBO). Zou dan nog eerder in Malden of Beuningen gaan kijken. Maar goed, net een appartement bij het Kronenburgerpark gekocht dus nvt. Heb sowieso het idee dat er vanuit Lindenholt veel mensen doorschuiven richting de Vinexwijk in Nijmegen-Noord.
sterkte! Ik ben wel erg benieuwd naar de uitkomst, of de zaak doorgaat en wat de rechter gaat oordelen, zeker gezien mediation niet veel gaat brengen.
Hulde dat je doorzet!
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Je hebt ook zelfverkopen.nl. Zij bieden allerlei pakketten aan, maar zo op het eerste oog is digimakelaar net iets aantrekkelijker geprijst.
Ik lees wat gemengde verhalen maar bottom line komt het erop neer dat je e.e.a. zelf moet doen. Dat vind ik niet erg
Dat hangt af van jouw makelaar - welke afspraken heb je daarmee gemaakt? En wat bedoel je met " echt te koop staat"? Waarschijnlijk wil je weten wanneer het kant en klaar op Funda staat of een andere website?rappeldoorn schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:43:
Nu willen wij graag weten hoe lang het gemiddeld duurt voordat je huis ook echt te koop staat nadat je de toezegging aan de makelaar gedaan hebt.
Ook in dat geval kan alleen jouw makelaar het juiste antwoord geven. Die betaal je daarvoor namelijk. Standaard, nadat de fotograaf klaar is en foto's heeft opgestuurd naar de makelaar en jullie het eens zijn over het ontwerp en de tekst, zal het geheel misschien twee weken vergen. Tenzij je de tekst eerst driemaal wijzigt, dan duurt het langer.
Dit is Ervaringen in het verkopen van je woning, dus ja - je zit goed als je ervaringen wilt horen :-)Hallo ik hoop dat ik op dit Forum goed zit.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Een half jaar geleden waren wij begonnen met de huizenjacht maar na een aantal teleurstellingen hadden we besloten om voorlopig niet te verhuizen. Niet veel later was ik begonnen met het aanpassen van de zolder. Schotten verplaatsen naar achter en berging erachter maken. 2 dagen na het slopen van die schotten vonden we onze nieuwe woning. Toen hadden we met sneltreinvaart de zolder opgeknapt en de rest van het huis zo goed als mogelijk opgeknapt.
Door tijd gebrek de tuin helaas niet meer kunnen opknappen, en we hopen dat we de woning voor 1 mei verkocht hebben want dan krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning.
Nu nog eventjes duimen
Ziet er mooi uit het nieuwe huis!
Ik zou wel een trapleuning maken dat viel me meteen op bij het zien van de foto's.
Huidige huis ziet er op de foto's redelijk tot goed uit. Wel wat dingen die ikzelf aan zou willen pakken als ik het zou kopen. Zoals de tuin en toilet, badruimte. Maar zeker een huis met potentie.
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
De tuin, tja... Die moet flink aangepakt worden, daar hadden we helaas geen tijd meer voor.
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.