Hij heeft het doorgehaald op verzoek van de koper. Het is volgens de makelaar gebruikelijk bij geen financieringsvoorbehoud icm datum van passeren op korte termijn.JvS schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:43:
[...]
Er staat in wat jij wilt dat erin staat (en waar de koper mee akkoord is). Als jij binnen twee weken zekerheid wilt, kan je erin zetten dat ze voor 1feb 10% aanbetalen. Ik zie niet helemaal wat dit te maken zou moeten hebben met wel/geen voorbehoud financiering.
Je kan er uiteraard wel over onderhandelen, maar ik vind het gek dat je makelaar het uitzichzelf doorhaalt. Hij werkt toch in jouw belang?
Ik zou het er mooi in willen hebben staan. Als ze zo zeker van hun zaak zijn, dan kunnen ze toch ook wel die zekerheid aan jou geven.d0s schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:23:
[...]
Hij heeft het doorgehaald op verzoek van de koper. Het is volgens de makelaar gebruikelijk bij geen financieringsvoorbehoud icm datum van passeren op korte termijn.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Leuk, zo'n makelaar die optreedt namens de verkoper maar zonder overleg met zijn opdrachtgever dingen doorhaalt op verzoek van koper
Ik zie werkelijk niet in waarom je als verkoper geen bankgarantie of waarborgsom zou eisen, ook niet bij heel korte levertijden. Je maakt het verhaalsrisico van de koper tot je eigen probleem, dat moet je nooit doen.

Ik zie werkelijk niet in waarom je als verkoper geen bankgarantie of waarborgsom zou eisen, ook niet bij heel korte levertijden. Je maakt het verhaalsrisico van de koper tot je eigen probleem, dat moet je nooit doen.
[ Voor 14% gewijzigd door nare man op 18-01-2018 17:34 ]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Ik heb het als koper ook verzocht ivm geen financieringsvoorbehoud en oplevering binnen 6 weken maar die verkoopmakelaar wilde er absoluut niet aan meewerken. Gezien de laatste paar pagina's in dit topic nog te begrijpen ook wel.d0s schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:23:
[...]
Hij heeft het doorgehaald op verzoek van de koper. Het is volgens de makelaar gebruikelijk bij geen financieringsvoorbehoud icm datum van passeren op korte termijn.
Ook ik ga onze woning verkopen, ik heb besloten om zelf de woning te verkopen zonder tussenkomst van een makelaar. Inmiddels dit weekend het huis te koop aangeboden op Huispedia en Facebook, we hebben zelfs al kijkers gehad. Gezien ik het huis pas vorig jaar heb aangeschaft heb ik alle correcte maten en omschrijvingen nog, deze heb ik herschreven en aangevuld met alles wat we hebben verbouwd. Inmiddels zijn er een aantal goede foto's gemaakt en heb ik deze verwerkt in een 'boekje'.
Binnenkort wil ik het ook via zo'n 'thuismakelaar' het huis op Funda plaatsen. Welke ervaringen hebben jullie daar mee, en welke site raden jullie hierbij aan?
Op mijn shortlist staan:
Binnenkort wil ik het ook via zo'n 'thuismakelaar' het huis op Funda plaatsen. Welke ervaringen hebben jullie daar mee, en welke site raden jullie hierbij aan?
Op mijn shortlist staan:
- Makelaarsland.nl
- Huisportaal.nl
- Mijnhuismakelaardij.nl
- Mijnhuisverkoopikzelf.nl
Even het volgende. We gaan verhuizen naar onze nieuw gekochte woning.
Huidige woning staat in de verkoop (en is verkocht onder voorbehoud)
Nieuwe woning heeft nieuwe energiecontract (onder naam van partner), want gasloos e.d.
Huidige woning heeft energiecontract welke looptijd is verlopen, dus maandelijks opzegbaar.
Wat doen we hiermee? Opzeggen op het moment dat "onder voorbehoud" is afgelopen lijkt me het meest verstandig? Maar dat is ~2 weken voor passeren.
Of eerder opzeggen?
Huidige woning staat in de verkoop (en is verkocht onder voorbehoud)
Nieuwe woning heeft nieuwe energiecontract (onder naam van partner), want gasloos e.d.
Huidige woning heeft energiecontract welke looptijd is verlopen, dus maandelijks opzegbaar.
Wat doen we hiermee? Opzeggen op het moment dat "onder voorbehoud" is afgelopen lijkt me het meest verstandig? Maar dat is ~2 weken voor passeren.
Of eerder opzeggen?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
@FiXeR.nl Goede ervaringen met Makelaarsland. Let wel: Ik had daar een 'eigen makelaar' die ik maar 1x gesproken heb, verder wel vaak (telefonisch en via e-mail) contact gehad waarbij ik een willekeurige medewerker te spreken kreeg die mijn vragen beantwoordde of dingen afhandelde. Er werd altijd zeer snel actie genomen, maar je moet er wel tegen kunnen dat je geen vast aanspreekpunt hebt (die heb je officieel dus wel, maar in de praktijk komt daar niets van terecht).
@kmf Ik zou het gewoon eerder opzeggen. Stél dat de koper de financiering niet rond krijgt dan sluit je toch gewoon een nieuw contract ergens af voor onbepaalde tijd. Er zijn energieleveranciers zat waar je een contract kunt afsluiten wat je de maand erop weer op kunt zeggen. Die leveranciers zijn in de regel wel ietsjes duurder maar lijkt me niet onoverkomelijk.
@kmf Ik zou het gewoon eerder opzeggen. Stél dat de koper de financiering niet rond krijgt dan sluit je toch gewoon een nieuw contract ergens af voor onbepaalde tijd. Er zijn energieleveranciers zat waar je een contract kunt afsluiten wat je de maand erop weer op kunt zeggen. Die leveranciers zijn in de regel wel ietsjes duurder maar lijkt me niet onoverkomelijk.
[ Voor 28% gewijzigd door Harrie_ op 22-01-2018 14:18 ]
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Na redelijk actief te zijn geweest in het topic "ervaringen met huis kopen" is het nu tijd om serieus aan de slag te gaan met het verkopen van ons oude huis. Ik heb even gekeken op vereniging Eigen Huis maar is er nog een andere goede sites met tips/informatie mbt het verkopen van je huis? Ik weet het, erg luie vraag, maar dit topic is te groot om helemaal door te spitten en ik zie geen optie om op reacties te filteren met 2 of meer "Thumbs Up".
Zo. Gisteren taxateur over de vloer gehad. Vandaag wordt sticker "verkocht onder voorbehoud" opgeplakt (waren ze gisteren vergeten).
Nu maar afwachten weer. We juichen niet te vroeg. Zolang de handtekeningen nog niet gezet zijn bij de notaris...
Nu maar afwachten weer. We juichen niet te vroeg. Zolang de handtekeningen nog niet gezet zijn bij de notaris...
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik vond de tips van Zelfverkopen.nl behoorlijk goed. Je kunt daar ook 'droogzwemmend' je huis te koop aanbieden, dat vond ik ook erg handig om de noodzakelijke informatie op een rijtje te krijgen.wian schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:35:
Na redelijk actief te zijn geweest in het topic "ervaringen met huis kopen" is het nu tijd om serieus aan de slag te gaan met het verkopen van ons oude huis. Ik heb even gekeken op vereniging Eigen Huis maar is er nog een andere goede sites met tips/informatie mbt het verkopen van je huis? Ik weet het, erg luie vraag, maar dit topic is te groot om helemaal door te spitten en ik zie geen optie om op reacties te filteren met 2 of meer "Thumbs Up".
Ik ben sinds afgelopen week in zee gegaan met zelfverkopen.nlFiXeR.nl schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:22:
Ook ik ga onze woning verkopen, ik heb besloten om zelf de woning te verkopen zonder tussenkomst van een makelaar. Inmiddels dit weekend het huis te koop aangeboden op Huispedia en Facebook, we hebben zelfs al kijkers gehad. Gezien ik het huis pas vorig jaar heb aangeschaft heb ik alle correcte maten en omschrijvingen nog, deze heb ik herschreven en aangevuld met alles wat we hebben verbouwd. Inmiddels zijn er een aantal goede foto's gemaakt en heb ik deze verwerkt in een 'boekje'.
Op mijn shortlist staan:
- Makelaarsland.nl
- Huisportaal.nl
- Mijnhuismakelaardij.nl
- Mijnhuisverkoopikzelf.nl
Het is voor ons nu afwachten op de taxatie van ons huis en dan kunnen wij hem te koop zetten. Het aanleveren van stukken gaat makkelijk via wetransfer en ben tot nu toe telefonisch 2x goed te woord gestaan.
Ik denk echter dat dit bij de andere partijen ook zo is. Zelfverkopen is wel wat goedkoper dan makelaarsland geloof ik. Betaal 750 euro voor het basispakket (zit eigenlijk alles in) en 150 euro extra voor plaatsen van 360 graden foto's, plattegrond en filmpje. (dus dat lijkt me wel handig). Ben je voor 900 euro klaar zeg maar.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Heeft iemand ervaring met aparte "koop constructies"? Wij krijgen pas eind dit jaar onze nieuwbouwwoning opgeleverd, en inmiddels heb ik het gevoel dat het komende voorjaar de beste tijd is om ons appartement te verkopen: rente is op z'n dieptepunt, gas wordt langzaam uitgefasseerd (betreft een oud karakteristiek pand, zeer slecht geïsoleerd) en adhv de opbrengst kunnen we gerichter budget bepalen van vloeren, keuken ed voor de nieuwe woning.
De ideale situatie zou zijn als een (particuliere) belegger het koopt, waarvan wij nog tot de oplevering van onze nieuwe woning kunnen huren. Of nu verkopen en over een half jaar opleveren, maar dan zit je wellicht met het risico dat de koper de financiering niet rond krijgt? Een andere oplossing is tijdelijk elders huren, maar volgens mij is dat voor een half jaar ook niet interessant. Wat zijn jullie ervaringen?
Locatie van het appartement is erg goed, appartementen in de omgeving worden snel verkocht.
De ideale situatie zou zijn als een (particuliere) belegger het koopt, waarvan wij nog tot de oplevering van onze nieuwe woning kunnen huren. Of nu verkopen en over een half jaar opleveren, maar dan zit je wellicht met het risico dat de koper de financiering niet rond krijgt? Een andere oplossing is tijdelijk elders huren, maar volgens mij is dat voor een half jaar ook niet interessant. Wat zijn jullie ervaringen?
Locatie van het appartement is erg goed, appartementen in de omgeving worden snel verkocht.
[ Voor 25% gewijzigd door Sport_Life op 25-01-2018 10:22 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
@Sport_Life ik lees even mee. Zit nl. in dezelfde situatie, al betreft het bij ons verkoop van een hoekwoning ipv appartement (dus kans dat een belegger koopt is wat kleiner denk ik).
Momenteel richten we ons op huis in de verkoop omstreeks september. Verwachte oplevering nieuwe woning is rond de jaarwisseling.
Momenteel richten we ons op huis in de verkoop omstreeks september. Verwachte oplevering nieuwe woning is rond de jaarwisseling.
Hoe gebruikelijk is dat eigenlijk, een taxatie voordat je je huis te koop zet. Ik heb mijn woning namelijk helemaal niet getaxeerd, dat mag de koper doen. Of doe je dat alleen zelf als je het lastig vind een prijs te bepalen?
[ Voor 23% gewijzigd door Shinji op 26-01-2018 17:43 ]
Hoeveel risico wil je lopen dat je het niet op tijd verkocht krijgt? Op dit moment is de markt zeer goed in bepaalde delen van nederland en zullen de prijzen omhoog gaan. Maar je weet het nooit zeker.Sport_Life schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:07:
Heeft iemand ervaring met aparte "koop constructies"? Wij krijgen pas eind dit jaar onze nieuwbouwwoning opgeleverd, en inmiddels heb ik het gevoel dat het komende voorjaar de beste tijd is om ons appartement te verkopen: rente is op z'n dieptepunt, gas wordt langzaam uitgefasseerd (betreft een oud karakteristiek pand, zeer slecht geïsoleerd) en adhv de opbrengst kunnen we gerichter budget bepalen van vloeren, keuken ed voor de nieuwe woning.
Nu verkopen en over 6 maanden overdracht is geen probleem met de financiering, normaal moet de koper binnen 4-6 weken de financiering rond krijgen daarna kan hij niet van de koop af. De meeste banken gaan daar ook wel in mee met een hypotheek offerte. Het risico met financiering is dus niet hoger dan met als je over 3 maanden zou verhuizen.
Snel verkopen, met latere overdracht is de veiligste optie. Maar je loopt dan mogelijke verhoging van de huizenprijzen mis ( en ook de mogelijke daling ).
Later verkopen is het risico van niet verkopen wat groter, wat gebeurt er als je 1e koper na 4 maanden de financiering niet rond krijgt en dus de koop ontbind heb je dan nog genoeg tijd om te verkopen?
zes maanden tot de oplevering is wel ongeveer de max., maar tegelijk is dat ook weer niet ongebruikelijk. Wel zul je dan een lagere opbrengst moeten accepteren, want je onderhandelingspositie is zwakker (lees: Een vergelijkbaar appartement die op hetzelfde moment in de verkoop gaat, maar die per direct op te leveren is zal in de regel meer opbrengen). Om teleurstellingen te voorkomen zou ik die zes maanden wel duidelijk melden; ik weet niet wat voor soort appartement is en waar ie staat, maar met appartementen in populaire studentensteden kun je toch een beetje rekening houden met de nieuwe aanwas van studenten. Papa en mama die een appartementje willen scoren voor hun telg, zullen een oplevering in september misschien nog net accepteren maar niet veel later
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Vandaag is ons huis in de verkoop gegaan. Spannend en nu maar afwachten. Denk dat we wat hoog in de markt zijn gaan zitten maarja niet geschoten...... 250k voor een 120m2 woning op 170m2 perceel uit 1969 in randstad van Rotterdam.
Huis van de buren was binnen een week verkocht voor 252k maar is wat netter afgewerkt en mooiere tuin.
Nu 800x bekeken en 30000 keer gevonden op funda. Geen idee of dat veel is
Huis van de buren was binnen een week verkocht voor 252k maar is wat netter afgewerkt en mooiere tuin.
Spannend! Heb je ook een funda linkje?thewizard2006 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:20:
Vandaag is ons huis in de verkoop gegaan. Spannend en nu maar afwachten. Denk dat we wat hoog in de markt zijn gaan zitten maarja niet geschoten...... 250k voor een 120m2 woning op 170m2 perceel uit 1969 in randstad van Rotterdam.
6 maanden is eigenlijk te kort, dat zou best case zijn voor ons nieuwbouw huis, maar ik verwacht iets langer. September zou dan wel een goede zijn. Vergelijkbare appartementen zijn er eigenlijk niet, wel qua grootte en onderhoudsstaat, maar niet qua ligging en uitstraling. Dat maakt het lastig.naitsoezn schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:55:
zes maanden tot de oplevering is wel ongeveer de max., maar tegelijk is dat ook weer niet ongebruikelijk. Wel zul je dan een lagere opbrengst moeten accepteren, want je onderhandelingspositie is zwakker (lees: Een vergelijkbaar appartement die op hetzelfde moment in de verkoop gaat, maar die per direct op te leveren is zal in de regel meer opbrengen). Om teleurstellingen te voorkomen zou ik die zes maanden wel duidelijk melden; ik weet niet wat voor soort appartement is en waar ie staat, maar met appartementen in populaire studentensteden kun je toch een beetje rekening houden met de nieuwe aanwas van studenten. Papa en mama die een appartementje willen scoren voor hun telg, zullen een oplevering in september misschien nog net accepteren maar niet veel later
Ik heb mijn appartement in januari 2017 verkocht en geleverd op 1 september. Dit aan iemand die het wil gaan verhuren. Meteen bedongen dat ik het wil blijven huren totdat ik eruit ga als mijn nieuwbouw klaar is. Hij wilde echter wel een einddatum van de huur, die hebben we (dacht ik ruim) gesteld op 1 mei 2018.Sport_Life schreef op zondag 28 januari 2018 @ 08:47:
[...]
6 maanden is eigenlijk te kort, dat zou best case zijn voor ons nieuwbouw huis, maar ik verwacht iets langer. September zou dan wel een goede zijn. Vergelijkbare appartementen zijn er eigenlijk niet, wel qua grootte en onderhoudsstaat, maar niet qua ligging en uitstraling. Dat maakt het lastig.
Maar de aannemer die aan het bouwen is schiet niet op en lopen nu al 5 maanden achter op de planning die bij verkoop als worst is voorgehouden (oktober 2017 opleveren, mag nu blij zijn met eind maart maar geen garantie). Ze blijven uiteraard binnen de werkbare dagen dus ik mag van hen (samen met de toekomstige buren) niet zeuren. Maar het komt erop neer dat ik vermoedelijk 1 mei niet ga halen om uit mijn appartement te zijn, gelukkig mag ik nog wel iets langer blijven zitten.
Zou ik het bij nader inzien weer zo doen? Ik denk het niet. Redenen is dat (voor mij) de huur 2x hoger is dan wat ik als eigenaar moest betalen (hypo+VvE), de onzekerheid of de constructie inderdaad voorkomt dat ik 2x moet verhuizen en een klein beetje ook de wat lagere opbrengst. Maar het heeft ook voordelen, het geld is inmiddels binnen, OBK is allang afgelost en ik weet mijn besteedbaar bedrag wat eerder. Echter vindt ik op dit moment de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Het was goedkoper geweest het appartement bijvoorbeeld nog 2 maanden leeg te laten staan. Maar dat is persoonlijk.
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Jazeker
https://www.funda.nl/koop...-40438740-lingestraat-64/
zag dat de maten van de plattegrond van de begane grond er nog niet bij staan dus dat moet ik nog ff regelen.
Er staan nog 2 huizen in onze straat die te koop staan maar beide zijn al verkocht onder voorbehoud. Daarom hebben we de prijs wat hoger ingezet. Mochten we na een maand nog geen serieuze interesse hebben dan gaan we de prijs wellicht wat verlagen. Maarja hoor continue dat het een goede markt is zeker voor dit soort huizen/deze prijsklasse dus ben benieuwd. Merk wel dat alles net ff wat spannender is geworden
[ Voor 37% gewijzigd door thewizard2006 op 29-01-2018 08:11 ]
@thewizard2006 de verdiepingen in de plattegrond zijn 180 graden gedraaid tov de begane grond, lijkt mij ook niet de bedoeling. En ik zou de volgende keer toch een fotograaf inhuren, dat helpt toch aardig met verkopen. Op basis van de eerste foto's zou ik dit al direct links laten liggen.
[ Voor 38% gewijzigd door Tsurany op 29-01-2018 08:14 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja stom zegTsurany schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:13:
@thewizard2006 de verdiepingen in de plattegrond zijn 180 graden gedraaid tov de begane grond, lijkt mij ook niet de bedoeling. En ik zou de volgende keer toch een fotograaf inhuren, dat helpt toch aardig met verkopen. Op basis van de eerste foto's zou ik dit al direct links laten liggen.
We hebben een fotograaf langs laten komen. Wat is voor jou de reden om dit links te laten liggen en een ander huis niet? Heb je daar wellicht een voorbeeld van?
[ Voor 16% gewijzigd door thewizard2006 op 29-01-2018 08:31 ]
De normale foto's zien er onscherp uit, dat kijkt al niet prettig. Dan nog twee verticale foto's die aan elkaar geplakt zijn, ook dat kijkt niet fijn. En de 3d foto's zijn echt enorm wazig, daar is geen detail in te zien. Het licht werkt ook niet mee waardoor je overbelichte stukken hebt in je foto's terwijl andere delen veel te donker zijn. De fotograaf vond dit acceptabel?thewizard2006 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:29:
[...]
Ja stom zegTnx
We hebben een fotograaf langs laten komen. Wat is voor jou de reden om dit links te laten liggen en een ander huis niet? Heb je daar wellicht een voorbeeld van?
En qua plattegrond stijl wijk je ook af van de "Funda standaard", is dat een bewuste keuze? In ieder geval niet handig om als enige af te wijken, als mensen massaal door de beschikbare huizen klikken is dit iets wat niet snel zal helpen. Daarnaast mis ik een deel van de maten, die zie ik enkel als ik uitzoom. Duurde even voordat ik daar zelf achter was, dat helpt ook niet mee in het beoordelen.
Volgens mij is dit hetzelfde huis als nr 68 maar op de foto's ziet nr 68 er ruimer en frisser uit. Tevens is de plattegrond is direct duidelijk.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik begrijp wat je bedoeld. Het was voor ons een keuze en acceptabel genoeg. De verticale foto's zie je bijna overal, zeker van zaken als een toilet. Of bedoel je er wat anders mee?Tsurany schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:39:
De normale foto's zien er onscherp uit, dat kijkt al niet prettig. Dan nog twee verticale foto's die aan elkaar geplakt zijn, ook dat kijkt niet fijn. En de 3d foto's zijn echt enorm wazig, daar is geen detail in te zien. Het licht werkt ook niet mee waardoor je overbelichte stukken hebt in je foto's terwijl andere delen veel te donker zijn. De fotograaf vond dit acceptabel?
Mee eens dat de 3D foto's niet mooi zijn. Echter zie ik dit meer als een extra omdat mensen, als het goed is, vooral naar de normale foto's kijken.
Ik ben zelf ook geen fotograaf en heb er geen kaas van gegeten (en dat blijkt wellicht) maar omdat we toch wat haast hadden met het aanbieden en we geen invloed hebben op het weer is hier een compromis gesloten. Tuurlijk wil je een heldere dag waar de zon niet vol naar binnen schijnt maar zeker in deze periode is het gewoon lastig (aan de andere kant kan het weer snel te donker zijn). Maar goed, dat is een beetje het verhaal achter de foto's. Kan het beter? Uiteraard. Vinden wij het goed genoeg? Voor nu wel. Wellicht dat we nog later wat aanpassen als blijkt dat het toch wat minder loopt als we verwachten.
De plattegrond heb ik zelf gemaakt en inderdaad wat foutjes in gemaakt. Doe het ook niet dagelijks dus fijn dat ze zijn opgevallen bij jou. Ik ga daar mee aan de slag om te kijken of ik ze wat beter kan maken. Geen bewuste keus geweest om het anders te doen maarja anders valt toch juist op heEn qua plattegrond stijl wijk je ook af van de "Funda standaard", is dat een bewuste keuze? In ieder geval niet handig om als enige af te wijken, als mensen massaal door de beschikbare huizen klikken is dit iets wat niet snel zal helpen. Daarnaast mis ik een deel van de maten, die zie ik enkel als ik uitzoom. Duurde even voordat ik daar zelf achter was, dat helpt ook niet mee in het beoordelen.
Ik zie dat dit komt omdat ik het in de nieuwe editor heb gemaakt en die op Funda staan lijken in de oude editor gemaakt te zijn.
Mee eens. Ik vind hun huis ook gewoon wat mooier en netter. Deze is echter al verkocht dus we hoeven daar niet mee te concurreren.Volgens mij is dit hetzelfde huis als nr 68 maar op de foto's ziet nr 68 er ruimer en frisser uit. Tevens is de plattegrond is direct duidelijk.
Opzich vind ik de foto's nog wel meevallen. Krijg een prima indruk van het huis. Mocht je dit verkopen voor 250K kan je spreken van de hoofdprijs. Maar in deze markt zou ik niet gek kijken als je het krijgt.thewizard2006 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:08:
[...]
Jazeker
https://www.funda.nl/koop...-40438740-lingestraat-64/
zag dat de maten van de plattegrond van de begane grond er nog niet bij staan dus dat moet ik nog ff regelen.
Er staan nog 2 huizen in onze straat die te koop staan maar beide zijn al verkocht onder voorbehoud. Daarom hebben we de prijs wat hoger ingezet. Mochten we na een maand nog geen serieuze interesse hebben dan gaan we de prijs wellicht wat verlagen. Maarja hoor continue dat het een goede markt is zeker voor dit soort huizen/deze prijsklasse dus ben benieuwd. Merk wel dat alles net ff wat spannender is geworden
Het huis van de buren was binnen 1 week verkocht voor 6k boven de vraagprijs. Uiteraard wel een wat mooier huis etc maarja die is nu niet meer beschikbaar. Doel is ook niet om de volle mep er voor te krijgen trouwens. Alles boven de 235k-240k is een meevaller zeg maar.Lekkerboeie86 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:53:
[...]
Opzich vind ik de foto's nog wel meevallen. Krijg een prima indruk van het huis. Mocht je dit verkopen voor 250K kan je spreken van de hoofdprijs. Maar in deze markt zou ik niet gek kijken als je het krijgt.
Wat ik bedoel is dat twee verticale foto's naast elkaar in een enkele foto geplakt worden. Dat lijkt mij nergens voor nodig. Maar in de huidige markt zal dit niet een groot probleem zijn, was de markt voor de verkopers lastiger dan kan dit zo wat kijkers kosten.thewizard2006 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:08:
[...]
Ik begrijp wat je bedoeld. Het was voor ons een keuze en acceptabel genoeg. De verticale foto's zie je bijna overal, zeker van zaken als een toilet. Of bedoel je er wat anders mee?
Mee eens dat de 3D foto's niet mooi zijn. Echter zie ik dit meer als een extra omdat mensen, als het goed is, vooral naar de normale foto's kijken.
Ik ben zelf ook geen fotograaf en heb er geen kaas van gegeten (en dat blijkt wellicht) maar omdat we toch wat haast hadden met het aanbieden en we geen invloed hebben op het weer is hier een compromis gesloten. Tuurlijk wil je een heldere dag waar de zon niet vol naar binnen schijnt maar zeker in deze periode is het gewoon lastig (aan de andere kant kan het weer snel te donker zijn). Maar goed, dat is een beetje het verhaal achter de foto's. Kan het beter? Uiteraard. Vinden wij het goed genoeg? Voor nu wel. Wellicht dat we nog later wat aanpassen als blijkt dat het toch wat minder loopt als we verwachten.
Opvallen kan positief of negatief zijnDe plattegrond heb ik zelf gemaakt en inderdaad wat foutjes in gemaakt. Doe het ook niet dagelijks dus fijn dat ze zijn opgevallen bij jou. Ik ga daar mee aan de slag om te kijken of ik ze wat beter kan maken. Geen bewuste keus geweest om het anders te doen maarja anders valt toch juist op he
Ik zie dat dit komt omdat ik het in de nieuwe editor heb gemaakt en die op Funda staan lijken in de oude editor gemaakt te zijn.
Niet direct, maar mensen kijken wel naar die prijs en zien dat een netter huis voor een lagere prijs te koop stond. Dat geeft toch een twijfel bij veel mensen.Mee eens. Ik vind hun huis ook gewoon wat mooier en netter. Deze is echter al verkocht dus we hoeven daar niet mee te concurreren.
Funda kan blijkbaar geen verticale foto's plaatsen. Voor ruimtes zoals een toilet of badkamer (waar je niet alles in 1 breed shot kan krijgen zonder groot hoek) is dat dus wel nodig.Tsurany schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:43:
Wat ik bedoel is dat twee verticale foto's naast elkaar in een enkele foto geplakt worden. Dat lijkt mij nergens voor nodig. Maar in de huidige markt zal dit niet een groot probleem zijn, was de markt voor de verkopers lastiger dan kan dit zo wat kijkers kosten.
Wij doen het via zelfverkopen.nl dus we doen heel veel zelf. Zo ook de plattegrond. Zelf zou ik geen positief of negatief gebruiken maar eerder anders. Dat gezegd hebbende is het mij niet echt opgevallen dat er een "Funda standaard" is. Met regelmaat verschillende plattegronden voorbij zien komen. Belangrijkste voor mij was dat het eenvoudig en duidelijk was.Opvallen kan positief of negatief zijnDoet je makelaar dit niet voor je?
Maarja als je een huis nodig hebt dan ga je echt wel kijken ook in het achterhoofd houdend dat je wellicht een lager bod kan doen. Huizen zijn gewoon zo lastig te vergelijken met elkaar ben ik wel achter. En datzelfde geldt voor kopers. Daar heb je ook zoveel smaken, voorkeuren, mogelijkheden etc.Niet direct, maar mensen kijken wel naar die prijs en zien dat een netter huis voor een lagere prijs te koop stond. Dat geeft toch een twijfel bij veel mensen.
Kleine update van mijn geschil met mijn 'ex-koper'.
Brief is 18 januari aangetekend verstuurd en op 20 januari ontvangen door de koper.
Tot op heden nog geen reactie, waar we stiekem toch wel op hadden gehoopt.
Koper heeft tot a.s. zaterdag (vrijdag dus, gezien 15 dagen) de tijd om nog te reageren en anders zal er toch een rechter aan te pas moeten komen.
[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 29-01-2018 15:50 ]
Wat vreemd zeg dat je helemaal niks hoort. Sommige mensen denken misschien serieus dat het probleem dan vanzelf verdwijnt of zo.d0s schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:35:
[...]
Kleine update van mijn geschil met mijn 'ex-koper'.
Brief is 18 januari aangetekend verstuurd en op 20 januari ontvangen door de koper.
Tot op heden nog geen reactie, waar we stiekem toch wel op hadden gehoopt.
Koper heeft tot a.s. zaterdag (vrijdag dus, gezien 15 dagen) de tijd om nog te reageren en anders zal er toch een rechter aan te pas moeten komen.
Inderdaad, en dat is ook precies de reden dat ik het nu 100% zeker ga doorzetten. Ik wind me er ook enorm over op dat iemand maar denkt dat ze dit zo kunnen flikken zonder dat het gevolgen heeft.
Dan heb ik het nog geeneens over de 'contractbreuk', maar over de stotende onbeschoftheid om na 3 brieven niks te laten weten.
Dan heb ik het nog geeneens over de 'contractbreuk', maar over de stotende onbeschoftheid om na 3 brieven niks te laten weten.
[ Voor 25% gewijzigd door d0s op 29-01-2018 20:42 ]
Naja het zal me ook niets verbazen als die mensen totaal in de stress zitten te "schuilen" tot jij het opgeeft uiteraard. Maar het lijkt inderdaad onbeschoft. Ik zou gewoon doorgaan.d0s schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:41:
Inderdaad, en dat is ook precies de reden dat ik het nu 100% zeker ga doorzetten. Ik wind me er ook enorm over op dat iemand maar denkt dat ze dit zo kunnen flikken zonder dat het gevolgen heeft.
Ik ben benieuwd hoe het gaat. Bij al die mega-succesvolle verhalen die ik hoor, is er meestal sprake van iemand die zijn woning Scherp/Normaal (nog steeds enorm hoge prijs) in de markt zet en dat er dan 30 gegadigden komen die je dan op inschrijving een bod laat doen.thewizard2006 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:20:
Juist door scherp te zitten, veel mensen werven en die tegen elkaar uitspelen. Dan heb je de markt geforceerd binnen een week een keus te maken. Lijkt mij ideaal en lijkt me de betere tactiek. Maar ik ben benieuwd.
Mjah, dit huis staat naast jouw huis. Duidelijk zichtbaar van (veel) betere kwaliteit. Niet alleen door de afwerking, maar ook door de presentatie.thewizard2006 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:12:
[...]
Het huis van de buren was binnen 1 week verkocht voor 6k boven de vraagprijs. Uiteraard wel een wat mooier huis etc maarja die is nu niet meer beschikbaar. Doel is ook niet om de volle mep er voor te krijgen trouwens. Alles boven de 235k-240k is een meevaller zeg maar.
Maar zoals gezegd, dit is een verkopersmarkt dus alles is mogelijk. Ik ben heel benieuwd wat je ervoor gaat kunnen krijgen!
[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 29-01-2018 21:09 ]
Stuur minimaal een briefje met een korte reden waarom de koop niet door kon gaan, voordat alles uit de hand loopt. Helaas hebben sommige mensen dat blijkbaar niet door.JvS schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:02:
[...]
Naja het zal me ook niets verbazen als die mensen totaal in de stress zitten te "schuilen" tot jij het opgeeft uiteraard. Maar het lijkt inderdaad onbeschoft. Ik zou gewoon doorgaan.
Success @d0s, als ik jou was geweest, zou ik precies hetzelfde gedaan hebben.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik vindt de foto's als ze gemaakt zijn door een profesionele fotograaf wel teleurstellend en ik zou daar als verkoper ook niet tevreden mee zijn. Ik dacht in eerste instantie dat jij de foto's zelf had gemaakt. Maar goed als jij tevreden bent dan is het natuurlijk prima.thewizard2006 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:29:
[...]
Ja stom zegTnx
Afgelopen vrijdag is bij ons een fotograaf langs geweest en de eerste RAW indruk was erg goed.
Hopelijk kan ik binnenkort ook een linkje delen.
Na eindelijk verhuisd en gesetteld te zijn, ook kort mijn ervaring met het kopen en verkopen van ons huis/hizen:
Verkoop hebben we met behulp van Makelaarsland gedaan (appartement, 2011, 85M2, westkant Utrecht). Eigenlijk nog voordat het officieel te koop stond, werden wij al benaderd door een investeerder, die direct de vraagprijs wilde betalen (€250.000). Gelijk mee akkoord gegaan, want dat scheelt ons ook weer de hele heisa met kijkers, foto's maken etc. Uiteindeljk allemaal vlekkeloos gelopen. Verkoopcontract getekend, bankgarantie afgegeven door koper, en uiteindelijk in december vorig jaar de overdracht gedaan.
Bij de koop hebben we ook relatief geluk gehad. Twee huizen bekeken die we eigenlijk toch te klein vonden, dus geen bod op gedaan. Derde huis voldoende aan onze volledige eisenlijst. Er was veel animo voor, maar alleen mogelijkheid tot kijken op vaste tijdstippen. Eerste moment zat mijn vriendin in het buitenland voor d'r werk, dus ik ben toen alleen gaan kijken. 's avonds direct een bod gedaan in overleg met m'n vriendin. Uiteindelijk nog wat heen en weer geboden, en zijn we 20k boven de vraagprijs uitgekomen. Wat voor de verkopers de doorslag gaf is de snelheid waarmee we konden handelen.
Uiteindelijk liep het toch nog bijna spaak op de tijd die het duurde voordat de bank de offerte rondga. Allemaal kutsmoezen als "ja nee erg druk collega's ziek". Vooral de laconieke houding van de bank "ja in het ergste geval verstrijkt de financieringstermijn en dan hebben jullie pech. Kopen jullie toch een ander huis?" vond ik echt stuitend tot en met...
Uiteindelijk in overleg met verkopers toch er uit kunnen komen, en afgelopen 25 december zijn we in ons nieuwe huis getrokken.
Tips:
- Reageer snel, handel snel
- Communiceer duidelijk
- Weet vooraf wat je kan lenen
- Stel jezelf een maximaal bedrag wat je wil uitgeven aan een huis. Als je gaat bieden ben je snel geneigd alles uit de kast te halen om toch maar dat huis te kunnen krijgen. Stel jezelf een limiet, en hou je er aan.
- Neem geen maximale hypotheek. Wat de bank je voorspiegelt is leuk, maar gewoon een beetje vrolijk kunnen leven is belangrijker.
Verkoop hebben we met behulp van Makelaarsland gedaan (appartement, 2011, 85M2, westkant Utrecht). Eigenlijk nog voordat het officieel te koop stond, werden wij al benaderd door een investeerder, die direct de vraagprijs wilde betalen (€250.000). Gelijk mee akkoord gegaan, want dat scheelt ons ook weer de hele heisa met kijkers, foto's maken etc. Uiteindeljk allemaal vlekkeloos gelopen. Verkoopcontract getekend, bankgarantie afgegeven door koper, en uiteindelijk in december vorig jaar de overdracht gedaan.
Bij de koop hebben we ook relatief geluk gehad. Twee huizen bekeken die we eigenlijk toch te klein vonden, dus geen bod op gedaan. Derde huis voldoende aan onze volledige eisenlijst. Er was veel animo voor, maar alleen mogelijkheid tot kijken op vaste tijdstippen. Eerste moment zat mijn vriendin in het buitenland voor d'r werk, dus ik ben toen alleen gaan kijken. 's avonds direct een bod gedaan in overleg met m'n vriendin. Uiteindelijk nog wat heen en weer geboden, en zijn we 20k boven de vraagprijs uitgekomen. Wat voor de verkopers de doorslag gaf is de snelheid waarmee we konden handelen.
Uiteindelijk liep het toch nog bijna spaak op de tijd die het duurde voordat de bank de offerte rondga. Allemaal kutsmoezen als "ja nee erg druk collega's ziek". Vooral de laconieke houding van de bank "ja in het ergste geval verstrijkt de financieringstermijn en dan hebben jullie pech. Kopen jullie toch een ander huis?" vond ik echt stuitend tot en met...
Uiteindelijk in overleg met verkopers toch er uit kunnen komen, en afgelopen 25 december zijn we in ons nieuwe huis getrokken.
Tips:
- Reageer snel, handel snel
- Communiceer duidelijk
- Weet vooraf wat je kan lenen
- Stel jezelf een maximaal bedrag wat je wil uitgeven aan een huis. Als je gaat bieden ben je snel geneigd alles uit de kast te halen om toch maar dat huis te kunnen krijgen. Stel jezelf een limiet, en hou je er aan.
- Neem geen maximale hypotheek. Wat de bank je voorspiegelt is leuk, maar gewoon een beetje vrolijk kunnen leven is belangrijker.
HENG HENG
Tsja, mooi, maar je had ook kunnen zeggen: goh, leuk bod, maar ik heb indicatie uit de markt dat er fors boven de vraagprijs geboden gaat worden en dan gewoon op funda zetten.
Toen ik mijn appartement op Facebook zette (Rotterdam, dus even overspannen markt) kreeg ik ook meteen een bod van de vraagprijs, maar ik ben blij dat ik daar niet in ben mee gegaan. Op funda gezet, open dagen door laten gaan en uiteindelijk kwam de Facebook-bieder terug met een bod 20k boven de vraagprijs.
Toen ik mijn appartement op Facebook zette (Rotterdam, dus even overspannen markt) kreeg ik ook meteen een bod van de vraagprijs, maar ik ben blij dat ik daar niet in ben mee gegaan. Op funda gezet, open dagen door laten gaan en uiteindelijk kwam de Facebook-bieder terug met een bod 20k boven de vraagprijs.
Bij mijn vriendin lieten de investeerders per ongeluk hun excel sheetje liggen.... zag je precies wat ze maximaal wilde betalen
en wat hun extra kosten waren en hoe ze het terug wilde verdienen...
Investeerders willen zelden betalen wat de mogelijke marktprijs is, dus daar zal ik in ieder geval niet snel aan verkopen.
Investeerders willen zelden betalen wat de mogelijke marktprijs is, dus daar zal ik in ieder geval niet snel aan verkopen.
Hierbij ook onze foto's. Ik vind deze zelf wat mooier overkomen.thewizard2006 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:29:
[...]
Ja stom zegTnx
https://www.funda.nl/koop...676-karel-doormanlaan-76/
Ja vind ik ook. Zijn inderdaad wat lichter ook.TheJason schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:44:
[...]
Hierbij ook onze foto's. Ik vind deze zelf wat mooier overkomen.
Ik kijk het een paar weken aan en als het dan niet lukt (3 a 4 weken) kan ik altijd nog een nieuwe fotograaf langs laten komen. Is dan wel extra duur maarja dat is dan leergeld zullen we maar zeggen.
Andere optie is uiteraard wat zakken in de prijs. Maarja hij staat pas sinds zaterdag te koop dus om nu na 3 dagen al paniekvoetbal te gaan spelen
Volgens mij had je makelaar wat problemen met een vastzittende Shift toetsTheJason schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:44:
[...]
Hierbij ook onze foto's. Ik vind deze zelf wat mooier overkomen.
Ja dat viel mij ook al op. Ik zal hem adviseren een nieuw toetsenbord te gaan kopen 

Ja dat kan ik mij ook goed voorstellen. Moet ook vast wel goedkomenthewizard2006 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:46:
[...]
Ja vind ik ook. Zijn inderdaad wat lichter ook.
Ik kijk het een paar weken aan en als het dan niet lukt (3 a 4 weken) kan ik altijd nog een nieuwe fotograaf langs laten komen. Is dan wel extra duur maarja dat is dan leergeld zullen we maar zeggen.
Andere optie is uiteraard wat zakken in de prijs. Maarja hij staat pas sinds zaterdag te koop dus om nu na 3 dagen al paniekvoetbal te gaan spelen
[ Voor 77% gewijzigd door TheJason op 30-01-2018 10:49 ]
Ja, had gekund, maar we wilden vooral zonder gedoe verkopen. Dus geen kijkers en al dat gemekker.nare man schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:33:
Tsja, mooi, maar je had ook kunnen zeggen: goh, leuk bod, maar ik heb indicatie uit de markt dat er fors boven de vraagprijs geboden gaat worden en dan gewoon op funda zetten.
Het was sowieso al een flink end boven de aankoopprijs, dus voor het geld “hoefde” het niet.
HENG HENG
Helemaal mee eens. Sommige foto's zijn volgens mij gewoon niet eens helemaal goed scherp gesteld. Als je dat al niet eens kan als "professionele" fotograaf...TheJason schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:52:
[...]
Ik vindt de foto's als ze gemaakt zijn door een profesionele fotograaf wel teleurstellend en ik zou daar als verkoper ook niet tevreden mee zijn. Ik dacht in eerste instantie dat jij de foto's zelf had gemaakt.
Zo, de krabbels zijn gezet, voor ons nieuwe huis en ons (nog) huidige huis..
Vooral de gang van zaken met de bank voor de nieuwe hypotheek vond ik zo ontzettend jaren 90.. Een heel onduidelijk en ondoorzichtig proces dat lang duurt. Een paar dagen nadat men had aangegeven dat de bankgarantie rond zou zijn kregen we opeens een formulier toegezonden met de officiele aanvraag hiervan.
Verder waren we met Aegon in gesprek, en plots kregen we op de mail een formulier van DELA die we moeten invullen, tenminste, toen ons adviespersoon ons daar op attendeerde lepelde we de formulieren uit ons spam filter.
Anyway, blij dat het geregeld is.
Voor ons huidige huis heeft iemand de vraagprijs geboden, dus we kunnen vrij gunstig verkopen.
Vooral de gang van zaken met de bank voor de nieuwe hypotheek vond ik zo ontzettend jaren 90.. Een heel onduidelijk en ondoorzichtig proces dat lang duurt. Een paar dagen nadat men had aangegeven dat de bankgarantie rond zou zijn kregen we opeens een formulier toegezonden met de officiele aanvraag hiervan.
Verder waren we met Aegon in gesprek, en plots kregen we op de mail een formulier van DELA die we moeten invullen, tenminste, toen ons adviespersoon ons daar op attendeerde lepelde we de formulieren uit ons spam filter.

Voor ons huidige huis heeft iemand de vraagprijs geboden, dus we kunnen vrij gunstig verkopen.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Noch Aegon, noch DELA, noch je hypotheekadviseur kunnen er natuurlijk iets aan doen dat er mails in je spamfilter belanden, hè..._Apache_ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:23:
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Dat was mijn ervaring ook. Totaal ondoorzichtig proces. nergens een duidelijke procesbeschrijving of iets van dien aard. Er is eigenlijk ook niet zoiets als een centrale partij waar je terecht kan voor zulke zaken..._Apache_ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:23:
Zo, de krabbels zijn gezet, voor ons nieuwe huis en ons (nog) huidige huis..
Verder waren we met Aegon in gesprek, en plots kregen we op de mail een formulier van DELA die we moeten invullen, tenminste, toen ons adviespersoon ons daar op attendeerde lepelde we de formulieren uit ons spam filter.![]()
HENG HENG
Dat hangt sterk af van de door jouw gekozen bank. En natuurlijk of je rechtstreeks zaken doet met de bank of dat dit via een adviseur loopt. Ik weet dat een aantal banken een online proces hebben voor het volgen van een hypotheekaanvraag, dat moet het proces heel inzichtelijk maken.Spacecowboy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:16:
[...]
Dat was mijn ervaring ook. Totaal ondoorzichtig proces. nergens een duidelijke procesbeschrijving of iets van dien aard. Er is eigenlijk ook niet zoiets als een centrale partij waar je terecht kan voor zulke zaken...
Vinden adviseurs alleen niet zo leuk aangezien zij gebaat zijn bij een ondoorzichtig proces.
Ik bedoel het hele proces van huis kopen, van bieden, tot aan het daadwerkelijk tekenen van de akte bij de notaris.Tsurany schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:42:
[...]
Dat hangt sterk af van de door jouw gekozen bank. En natuurlijk of je rechtstreeks zaken doet met de bank of dat dit via een adviseur loopt. Ik weet dat een aantal banken een online proces hebben voor het volgen van een hypotheekaanvraag, dat moet het proces heel inzichtelijk maken.
Vinden adviseurs alleen niet zo leuk aangezien zij gebaat zijn bij een ondoorzichtig proces.
HENG HENG
Dan schakel je toch iemand in die zowel aankoopmakelaar als financieel adviseur is? Voor een leuk bedrag regelt hij van begin tot eind alles voor je en vertelt je precies wat je moet doen op welk moment.Spacecowboy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:18:
[...]
Ik bedoel het hele proces van huis kopen, van bieden, tot aan het daadwerkelijk tekenen van de akte bij de notaris.
Nee tuurlijk, maar ergens - via de adviseur of via Aegon zelf - een headsup dat er een vragenlijst mijn kant op gaat komen had wel weer drie dagen onnodige vertraging voorkomen.Jiffy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:57:
[...]
Noch Aegon, noch DELA, noch je hypotheekadviseur kunnen er natuurlijk iets aan doen dat er mails in je spamfilter belanden, hè...
Het was een enquete die weinig te maken leek te hebben met een hypotheek aanvraag. Zelfs als hij niet in het technische spam filter terecht was gekomen, had ik deze ook nog wel kunnen afdoen als niet relevant / reclame..
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
"per ongeluk"... uh-huVandread schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:37:
Bij mijn vriendin lieten de investeerders per ongeluk hun excel sheetje liggen....
Bizarre reactie inderdaad. Want een financieringsvoorbehoud is echt een overschat product voor een koper die z'n huiswerk op orde heeft. Financieringsvoorbehoud laten lopen =/= de koop annuleren.Spacecowboy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:26:
Daar heb je een aankoopmakelaar voor. En de functie van de notaris is ook expliciet om iedereen bij te staan in het hele proces. De notaris is per definitie neutraal (en persoonlijk aansprakelijk), dus kijkt niet naar wie de rekening oppakt.Spacecowboy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:18:
[...]
Ik bedoel het hele proces van huis kopen, van bieden, tot aan het daadwerkelijk tekenen van de akte bij de notaris.
Nou dit was zo knullig en lag op een plek waar je het makkelijk uit het oog verliest, dus ik weet wel zeker dat ze het vergeten waren. Grappig om te zien, ze gingen dus verbouwen, in 2en splitsen en 2 keer verhuren (let wel.... was een en-suite appartement met 1 slaapkamer, dus werden 2 kleine hokjes om vervolgens dik ervoor te vangen.
Dat is dan één van de redenen waarom je een aankoopmakelaar kunt inschakelen: die kan je namelijk vertellen wat er wanneer gebeurt. Kost je wel geld, uiteraard, maar je betaalt nu eenmaal voor de kennis die je zelf niet hebt.Spacecowboy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:18:
[...]
De notaris kun je uiteraard óók vragen stellen, maar die zal/kan normaliter alleen algemene informatie verstrekken. Daarbij komt dat de notaris afhankelijk is van informatie/documenten die door derden moeten worden toegezonden. Jouw notaris kan dus hooguit zeggen dat je hypotheekopdracht nog niet is ontvangen, maar waaróm die nog niet is ontvangen, of hoe lang het nog gaat duren voordat die stukken door de bank alsnog verstuurd worden: geen idee. Dat is praktische informatie die alleen de bank en de hypotheekadviseur kan verstrekken.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Yep mee eens. Iemand die heel snel wilt zijn en daarmee 'de markt' denkt af te snijden, zal dat doen omdat hij/zij bang is dat 'de markt' hem/haar gaat overbieden. Daar moet je dus alleen voor gaan als je zelf ook snel wilt en bereid bent het potentiele (vele) geld hiervoor te laten liggen.nare man schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:33:
Half mee eens. Voor de winst op het huis hoeft het niet. En huizen zijn uiteraard niet perse om winst mee te maken, maar om lekker in te wonenSpacecowboy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:52:
[...]
Ja, had gekund, maar we wilden vooral zonder gedoe verkopen. Dus geen kijkers en al dat gemekker.
Het was sowieso al een flink end boven de aankoopprijs, dus voor het geld “hoefde” het niet.
Maar uiteindelijk kan je zelf het best alles afwegen. Als je tevreden bent is het goed natuurlijk.
Ben het wel een beetje met @Spacecowboy eens. Als je, naar jou idee, een goede prijs krijgt, en je hebt geen zin om het hele traject lang mee te maken, moet je gewoon 'ja' zeggen. Wij hebben ook zoiets gedaan met ons huis. We kregen een eerste bod wat hoger was dan wat we minimaal wilden hebben en hebben toen eigenlijk ook gelijk ja gezegd. Scheelde ons heel veel werk, want onze makelaar raadde ons aan om onze Earthrise (posterbehang) van de muur te halen, omdat dat nogal een liefhebbers dingetje was. Dan hadden we dat behang van de muur moeten halen en die muur weer moeten laten spacken...JvS schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:17:
[...]
Half mee eens. Voor de winst op het huis hoeft het niet. En huizen zijn uiteraard niet perse om winst mee te maken, maar om lekker in te wonen. Maar je volgende huis heeft ook die prijsstijging meegemaakt. Dus het is best lekker als je dat deels kunt overbruggen met meer winst uit je verkochte huis
.
Maar uiteindelijk kan je zelf het best alles afwegen. Als je tevreden bent is het goed natuurlijk.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Vraagje aan de verkopers hier; wat zijn voor jullie beweegredenen om voor de ene bieder te gaan en niet voor de ander? Wij gaan morgen kijken naar een huis waar al op is geboden. Van de makelaar begreep ik dat de bieders onder voorbehoud hadden geboden dat eerst hun eigen huis verkocht zou zijn. Dat nadeel hebben mijn vriendin en ik dan weer niet; we komen uit een huurappartement. Welke factoren zijn voor jullie doorslaggevend geweest?
Nou, iemand die iets minder biedt, maar wel zonder financieringsvoorbehoud én die zorgt dat hij binnen 3 dagen de 10% borg heeft gelapt, zou ik interessant vinden.
Voor de rest is het all bets are off. Gewoon de hoogste bieder waar je zaken mee wilt doen zou ik zeggen.
Voor de rest is het all bets are off. Gewoon de hoogste bieder waar je zaken mee wilt doen zou ik zeggen.
Ik heb met mijn makelaar bewust de keuze gemaakt juist zo'n koper te willen en de vraagprijs (te) hoog in te zetten. Binnen vier dagen beet en deze week overgedragen.JvS schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:17:
[...]
Yep mee eens. Iemand die heel snel wilt zijn en daarmee 'de markt' denkt af te snijden, zal dat doen omdat hij/zij bang is dat 'de markt' hem/haar gaat overbieden. Daar moet je dus alleen voor gaan als je zelf ook snel wilt en bereid bent het potentiele (vele) geld hiervoor te laten liggen.
Mijn ervaring (als koperPiet_Piraat7 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:24:
Vraagje aan de verkopers hier; wat zijn voor jullie beweegredenen om voor de ene bieder te gaan en niet voor de ander? Wij gaan morgen kijken naar een huis waar al op is geboden. Van de makelaar begreep ik dat de bieders onder voorbehoud hadden geboden dat eerst hun eigen huis verkocht zou zijn. Dat nadeel hebben mijn vriendin en ik dan weer niet; we komen uit een huurappartement. Welke factoren zijn voor jullie doorslaggevend geweest?
Het was alleen nog even spannend, nadat ons bod geaccepteerd was, ging de wettelijke bedenktijd in van 2 (of 3?) werkdagen in. Nadat deze verlopen waren, hadden de andere potentiële kopers nog 1 kans om de koop te accepteren voor hun bod, binnen een week (en dan zonder voorbehoud van verkoop eigen woning). Gelukkig hadden ze al na 1 dag besloten de koop niet door te laten gaan
Vaak bu'j te bang!
Huh, wat?-tom-562 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:21:
Het was alleen nog even spannend, nadat ons bod geaccepteerd was, ging de wettelijke bedenktijd in van 2 (of 3?) werkdagen in. Nadat deze verlopen waren, hadden de andere potentiële kopers nog 1 kans om de koop te accepteren voor hun bod, binnen een week (en dan zonder voorbehoud van verkoop eigen woning).
Was er twee maal een voorlopig koopcontract getekend voor dezelfde woning?
Yep, dat is vrij gebruikelijk als de eerste "kopers" onder voorbehoud hebben gekocht.De Rikster schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:44:
[...]
Huh, wat?
Was er twee maal een voorlopig koopcontract getekend voor dezelfde woning?
Bij onze woning hadden de eerste kopers afgehaakt, ze zouden er ook voor kunnen kiezen om het voorbehoud te laten vervallen en het huis dan alsnog te kopen, gelukkig voor ons is dit niet gebeurd, wij waren namelijk de tweede kopers, en inderdaad is er een koopcontract opgesteld terwijl er nog een koopcontract liep.
In onze koopovereenkomst werd wel een referentie gelegd naar de eerste koopovereenkomst, waarbij vermeld werd dat onze koopovereenkomst werd ontbonden als de eerste kopers direct door zouden gaan met de aankoop.
Soms wordt de bedenktijd van de tweede kopers formeel afgewacht eerdat de eerste kopers de kans krijgen om hier op te acteren (zoals hierboven bij Tom lijkt te zijn), in ons geval was dat wat minder formeel en had de makelaar de eerste kopers al ingelicht toen we een serieus bod geplaatst hadden.
[ Voor 18% gewijzigd door RomeoJ op 01-02-2018 22:04 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Precies! Overigens had de verkopende makelaar direct al door laten schemeren (toen het bod geaccepteerd was) dat de andere kopers voor 99,9% zeker afzagen van de koop.
Vaak bu'j te bang!
Nee. Dat is zéér ongebruikelijk.RomeoJ schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:00:
[...]
Yep, dat is vrij gebruikelijk als de eerste "kopers" onder voorbehoud hebben gekocht.
Nou dat is zeker niet 'vrij gebruikelijk' en naar mijn weten zwaar in strijd met de NVM-richtlijnen.RomeoJ schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:00:
[...]
Yep, dat is vrij gebruikelijk als de eerste "kopers" onder voorbehoud hebben gekocht.
Dus dat maakt toch niks uit als 2e koper?De Rikster schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:24:
[...]
Nou dat is zeker niet 'vrij gebruikelijk' en naar mijn weten zwaar in strijd met de NVM-richtlijnen.
Vaak bu'j te bang!
Ik ben uiteindelijk voor Huisportaal gegaan, tot nu toe bevalt het goed. Goed bereikbaar, fijne service en het systeem wat ze gebruiken werkt goed.
Vandaag is mijn huis op Funda verschenen. Inmiddels 2 bezichtigingen gepland, hopelijk nog wat meer interesse de komende week. We proberen alle bezichtigingen in het weekend van 10 & 11 februari te plannen. We willen de kijkers dan tot en met woensdag de 14e geven (ligt aan het aantal reacties) om eventueel een bod neer te leggen. We willen graag een beetje de vaart er in houden namelijk.
Ik zal jullie op de hoogte houden in dit topic.
Vandaag is mijn huis op Funda verschenen. Inmiddels 2 bezichtigingen gepland, hopelijk nog wat meer interesse de komende week. We proberen alle bezichtigingen in het weekend van 10 & 11 februari te plannen. We willen de kijkers dan tot en met woensdag de 14e geven (ligt aan het aantal reacties) om eventueel een bod neer te leggen. We willen graag een beetje de vaart er in houden namelijk.
Je hebt vandaag (vrijdag) je huis op funda gezet en nu al 2 bezichtigingen? Eindhoven is ook wel een populaire regio denk ik toch?FiXeR.nl schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:04:
Ik ben uiteindelijk voor Huisportaal gegaan, tot nu toe bevalt het goed. Goed bereikbaar, fijne service en het systeem wat ze gebruiken werkt goed.
Vandaag is mijn huis op Funda verschenen. Inmiddels 2 bezichtigingen gepland, hopelijk nog wat meer interesse de komende week. We proberen alle bezichtigingen in het weekend van 10 & 11 februari te plannen. We willen de kijkers dan tot en met woensdag de 14e geven (ligt aan het aantal reacties) om eventueel een bod neer te leggen. We willen graag een beetje de vaart er in houden namelijk.Ik zal jullie op de hoogte houden in dit topic.
Wij hebben dus sinds vorige week zaterdag ons huis te koop staan. We hebben redelijk hoog ingezet qua vraagprijs maar ook met het idee dat mensen ook lager kunnen bieden + 2 huizen in ons rijtje zijn de afgelopen weken binnen 1-3 weken verkocht en we van veel mensen om ons heen horen dat dit soort woningen erg in trek zijn.
We hebben echter nog 0 bezichtigingen/aanvragen. Uiteraard moeten we niet na minder dan een week al zenuwachtig worden maar had wel een klein beetje gehoopt op een beetje animo.
Naja we hebben afgesproken dat we het 3 weken aankijken en dan evalueren of we gaan zakken in vraagprijs (en hoeveel dan) en of we wellicht nieuwe foto's gaan laten maken.
[ Voor 3% gewijzigd door thewizard2006 op 02-02-2018 12:24 ]
Een te duur huis in prijs verlagen werkt volgens mij niet goed. Funda werkt vooral goed als je op pagina 1 te vinden bent. Verlaag je de prijs na 3 weken, dan ben je al behoorlijk weggezakt in de resultaten. In deze markt zorgt een lage prijs voor veel biedingen, waardoor je uiteindelijk boven de vraagprijs uitkomt.thewizard2006 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:22:
[...]
Je hebt vandaag (vrijdag) je huis op funda gezet en nu al 2 bezichtigingen?
Wij hebben dus sinds vorige week zaterdag ons huis te koop staan. We hebben redelijk hoog ingezet qua vraagprijs maar ook met het idee dat mensen ook lager kunnen bieden + 2 huizen in ons rijtje zijn de afgelopen weken binnen 1-3 weken verkocht.
We hebben echter nog 0 bezichtigingen/aanvragen. Uiteraard moeten we niet na minder dan een week al zenuwachtig worden maar had wel een klein beetje gehoopt op een beetje animo.
Naja we hebben afgesproken dat we het 3 weken aankijken en dan evalueren of we gaan zakken in vraagprijs (en hoeveel dan) en of we wellicht nieuwe foto's gaan laten maken.
Uiteraard spelen er verschillende factoren.orf schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:25:
Een te duur huis in prijs verlagen werkt volgens mij niet goed. Funda werkt vooral goed als je op pagina 1 te vinden bent. Verlaag je de prijs na 3 weken, dan ben je al behoorlijk weggezakt in de resultaten. In deze markt zorgt een lage prijs voor veel biedingen, waardoor je uiteindelijk boven de vraagprijs uitkomt.
Nog een andere optie is als het goed is dat je het een en ander kan kopen op funda. Dus een pakket aanschaffen waardoor je standaard op pagina 1 staat bijv. Zoals dit https://www.zelfverkopen....n/funda-toppositie-maand/
Echter in deze markt speelt schaarste ook dus daar is ook weer wat van te zeggen. Er zijn zat verhalen van mensen die hoog inzetten en ook zo hoog verkopen. Daartegen over staan ook weer zat verhalen van mensen die laag in zetten en door overbieden er meer uithalen. Het blijft erg lastig om te bepalen.
[ Voor 17% gewijzigd door thewizard2006 op 02-02-2018 12:31 ]
Volgens de plattegrond kom je in het trapportaal via het toilet?FiXeR.nl schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:04:
Vandaag is mijn huis op Funda verschenen. Inmiddels 2 bezichtigingen gepland, hopelijk nog wat meer interesse de komende week. We proberen alle bezichtigingen in het weekend van 10 & 11 februari te plannen. We willen de kijkers dan tot en met woensdag de 14e geven (ligt aan het aantal reacties) om eventueel een bod neer te leggen. We willen graag een beetje de vaart er in houden namelijk.Ik zal jullie op de hoogte houden in dit topic.
Ja, sinds vanochtend online. Inmiddels staat de teller op 3. Het is (naar horen zeggen) een gekkenhuis op de woningmarkt in Eindhoven. Ik heb begrepen dat alles onder 300k zo'n beetje direct verkocht wordt voor boven de vraagprijs.thewizard2006 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:22:
[...]
Je hebt vandaag (vrijdag) je huis op funda gezet en nu al 2 bezichtigingen? Eindhoven is ook wel een populaire regio denk ik toch?
Hahaha, nu je het zegt! Nog niet gezien. Die deur staat verkeerd inderdaad, het is niet zo dat je door het toilet naar boven moet.flam schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:47:
[...]
Volgens de plattegrond kom je in het trapportaal via het toilet?
Verklaar je nader? Ik heb hier in de omgeving genoeg voorbeelden waar dit wel gebruikelijk is…
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Uiteraard heeft ons nieuwe huis ook een prijsstijging gehad, maar een stuk minder dan ons vorige huis. We gingen van een zeer gewilde locate en type woning, naar een minder gewilde locatie/woning. Die zijn relatief gezien wat goedkoper. Met de winst die we hebben gemaakt hebben we een leuke aanbetaling kunnen doen waardoor onze LTV ook nog eens onder de 90% zat. Dat rekende ook weer door in het rentepercentage wat de bank ons voorschotelde, dus al met al hebben we met relatief weinig effort een best aardige deal kunnen maken.JvS schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:17:
[...]
Yep mee eens. Iemand die heel snel wilt zijn en daarmee 'de markt' denkt af te snijden, zal dat doen omdat hij/zij bang is dat 'de markt' hem/haar gaat overbieden. Daar moet je dus alleen voor gaan als je zelf ook snel wilt en bereid bent het potentiele (vele) geld hiervoor te laten liggen.
[...]
Half mee eens. Voor de winst op het huis hoeft het niet. En huizen zijn uiteraard niet perse om winst mee te maken, maar om lekker in te wonen. Maar je volgende huis heeft ook die prijsstijging meegemaakt. Dus het is best lekker als je dat deels kunt overbruggen met meer winst uit je verkochte huis
.
Ik denk dat als ik inderdaad via pinda was gegaan, ik er nog 20k meer uit kunnen halen. Maar ook door persoonlijke omstandigheden (ik lag rond die tijd een aantal weken in het ziekenhuis), hebben we hiervoor gekozen.
HENG HENG
Huis dinsdag op funda gezet en gisteren de eerste kijkmiddag. Hierbij zijn 34 mensen langs geweest en hebben 18 mensen gevraagd om informatie toe te zenden. Eerste biedingen zijn ook al binnen waarbij al meer dan de vraagprijs is geboden. Maandag ook nog 5 bezichtigingen dus ben benieuwd hoe komende week loopt en wat het wordt.
Snap ik ook wel (heb je funda link bekeken), voorheen kocht je voor dat geld in een leuke buurt in Den Haag nog wat leuks, nu gaan de single starters noodgedwongen naar zulke appartementenTheJason schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:31:
Huis dinsdag op funda gezet en gisteren de eerste kijkmiddag. Hierbij zijn 34 mensen langs geweest en hebben 18 mensen gevraagd om informatie toe te zenden. Eerste biedingen zijn ook al binnen waarbij al meer dan de vraagprijs is geboden. Maandag ook nog 5 bezichtigingen dus ben benieuwd hoe komende week loopt en wat het wordt.
[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 03-02-2018 15:11 ]
Funda linkje (members only?)TheJason schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:31:
Ik blijf het ongelofelijk vinden dat de markt nog steeds zo krap is/blijft. Vrienden van ons zoeken in de categorie 300k/500k bij ons in de buurt, en daar komt gewoon geen enkel huis vrij. Als er al een huis vrijkomt, zijn het bovenstaande taferelen.
HENG HENG
Voor een dergelijke prijs voor een appartement in zo'n regio is dat niet heel verrassend toch?
Ik zie hier dagelijks koopovereenkomsten binnenkomen, al jaren, en ben deze clausule nog nóóit tegengekomen. Collega's die ik met je uitspraak heb geconfronteerd zijn ook, op z'n zachtst gezegd, hoogst verbaasd.RomeoJ schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:51:
[...]
Verklaar je nader? Ik heb hier in de omgeving genoeg voorbeelden waar dit wel gebruikelijk is…
Dat ik 'm niet ben tegengekomen wil uiteraard niet zeggen dat het niet kán, maar het geeft wél aan dat het een ongebruikelijke clausule is.
Dus als jij "genoeg voorbeelden" hebt, zou ik die vanuit beroepsmatige interesse gráág willen zien.
Volgens mij heeft @RomeoJ het over de NVM No Risk Clausule, zie bijv https://www.nvm.nl/actuee...j_20160609_noriskclausule. Als eerste koper hebben wij hem onlangs op laten nemen.
Dat is geen enkel probleem. Ik heb het relevante deel uit onze koopovereenkomst als quote hieronder toegevoegd. In mijn kennissenkring soortgelijke ontbindende voorwaarden, en waar deze discussie mee begon: waarschijnlijk ook in dezelfde strekking van toepassing bij @-tom-562.Jiffy schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 19:12:
[...]
Ik zie hier dagelijks koopovereenkomsten binnenkomen, al jaren, en ben deze clausule nog nóóit tegengekomen. Collega's die ik met je uitspraak heb geconfronteerd zijn ook, op z'n zachtst gezegd, hoogst verbaasd.
Dat ik 'm niet ben tegengekomen wil uiteraard niet zeggen dat het niet kán, maar het geeft wél aan dat het een ongebruikelijke clausule is.
Dus als jij "genoeg voorbeelden" hebt, zou ik die vanuit beroepsmatige interesse gráág willen zien.
Ik heb nooit het idee gehad dat dit een bijzondere situatie was, ook de personen in mijn kennissenkring die hier ook mee in aanraking kwamen heb ik nog nooit gehoord over een rare of bijzondere, ongebruikelijke situatie.
quote: Koopovereenkomstartikel 21
21.1 Koper is bekend met het feit, dat verkoper reeds met een derde partij een koopovereenkomst heeft
gesloten voor de onderhavige woning.
De overeenkomst met deze derde partij is gesloten onder de ontbindende voorwaarde dat deze derde partij
het recht heeft de overeenkomst te ontbinden in het geval de eigen woning niet is verkocht per een
vastgestelde periode.
Zolang deze periode niet is verstreken heeft verkoper het recht de onderhavige woning te verkopen aan een
andere partij.
Wel heeft verkoper in dat geval de verplichting de derde partij gedurende 48 uur nadat koper en verkoper
deze koopovereenkomst beiden hebben ondertekend de gelegenheid te bieden om af te zien van het recht op
ontbinding in verband met het niet verkopen van de eigen woning.
Verkoper ontbindt alsdan de koopovereenkomst welke is gesloten tussen verkoper en koper RomeoJ.
Inmiddels gesprek gehad met de makelaar voor het verkopen van onze woning. Betreft de courtage, de makelaar geeft aan 1% tot de vraagprijs en 10% op het bedrag boven de vraagprijs.
Stel, de vraagprijs is 150k EUR en de woning wordt voor 175 k EUR verkocht. Dan betalen wij 1500 + 2500 = 4000 EUR.
Is dit normaal tegenwoordig? Ik vindt 10% aan hoge kant, maar weet niet wat acceptabel is. Wij dachten misschien toch voor zo'n bonus constructie gaan ipv een vaste bedrag, zodat de makelaar gemotiveerd blijft en het maximum uithaalt.
Stel, de vraagprijs is 150k EUR en de woning wordt voor 175 k EUR verkocht. Dan betalen wij 1500 + 2500 = 4000 EUR.
Is dit normaal tegenwoordig? Ik vindt 10% aan hoge kant, maar weet niet wat acceptabel is. Wij dachten misschien toch voor zo'n bonus constructie gaan ipv een vaste bedrag, zodat de makelaar gemotiveerd blijft en het maximum uithaalt.
@Jixnax het is voor beide kanten geen gek idee, echter valt of staat het met de vraagprijs. Voor hem is het interessant een lage vraagprijs te kiezen, voor jou juist om een hoge vraagprijs te kiezen.
En daarmee maak je de tactiek "laag vragen, overspannen markt laten corrigeren" voor jou heel duur.
Ik zou gewoon een vaste prijs afspreken.
Ik zou gewoon een vaste prijs afspreken.
Vind het zelfs een lage prijs. Heb 4 makelaars laten komen en slechts een bood de mogelijkheid voor een vast courtage, de andere drie:Jixnax schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:52:
Inmiddels gesprek gehad met de makelaar voor het verkopen van onze woning. Betreft de courtage, de makelaar geeft aan 1% tot de vraagprijs en 10% op het bedrag boven de vraagprijs.
1,3% incl btw + 15% boven vraagprijs
1,51% incl btw zonder additionele bonus
1,85% excl. btw + 20% boven vraagprijs
Vergeet ook niet te vragen naar de opstartkosten en of er nog andere additionele kosten zijn. Oh, en alles incl. btw want vaak is de prijs excl. btw.
Bij ons kwamen meerdere makelaars met 1,21% incl btw, zonder bonus.
Je wilt in eindhoven alle bezichtigingen in DAT weekend doen? Misschien niet de meest handige timing hoewel in die hoek het waarschijnlijk rustig is.FiXeR.nl schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:04:
Is een goede woning zeker voor die prijs, en best nette buurt dus zal wel vrij snel weg gaan. Zijn ook veel expats die daar nu een woning kopen omdat huren voor hun vaak heel erg duur is.
Succes in ieder geval.
[ Voor 10% gewijzigd door Shadowhawk00 op 04-02-2018 21:02 ]
Ik vind het prijzig.Jixnax schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:52:
3 makelaars langs gehad. Duurst was 3500, 2.750 waren de andere 2. Daar nog 2.500 van kunnen maken. Lijkt mij ook een redelijke prijs voor een makkelijk te verkopen appartement.
Makelaars die nu nog ex BTW durven vragen zouden keihard aangepakt moeten worden.wian schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:54:
[...]
Vind het zelfs een lage prijs. Heb 4 makelaars laten komen en slechts een bood de mogelijkheid voor een vast courtage, de andere drie:
1,3% incl btw + 15% boven vraagprijs
1,51% incl btw zonder additionele bonus
1,85% excl. btw + 20% boven vraagprijs
Vergeet ook niet te vragen naar de opstartkosten en of er nog andere additionele kosten zijn. Oh, en alles incl. btw want vaak is de prijs excl. btw.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Je doet alsof heel Eindhoven massaal een grote bende is met Carnaval. Dat valt echt wel meeShadowhawk00 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:00:
[...]
Je wilt in eindhoven alle bezichtigingen in DAT weekend doen? Misschien niet de meest handige timing hoewel in die hoek het waarschijnlijk rustig is.
Is een goede woning zeker voor die prijs, en best nette buurt dus zal wel vrij snel weg gaan. Zijn ook veel expats die daar nu een woning kopen omdat huren voor hun vaak heel erg duur is.
Succes in ieder geval.
Zijn hier verkopers die te maken hebben met hun volgende woning nog in aanbouw?
Mijn aanstaande woning is nu 3 maanden in aanbouw. Verwachte oplevering is dit najaar. Dat duurt dus nog wel even en bovendien is de opleveringsdatum in dit stadium nog behoorlijk onzeker.
Onze huidige woning (goede markt: meestal 20 bezichtigingen eerste week en kort daarna verkocht) moeten we nog verkopen. Nu zitten we ons af te vragen wat een beetje slim is qua timing. Gevoelsmatig willen we het wel graag in gang zetten, dan ben je er van af. We willen echter liever niet tussen twee huizen in op een camping bivakkeren en dus een mooi aansluitende overdrachtsdatum.
Hebben jullie wel eens een flexibele overdrachtsdatum onderhandeld? Of een hele late overdrachtsdatum? Verzwakt dat de onderhandelingspositie heel erg?
Mijn aanstaande woning is nu 3 maanden in aanbouw. Verwachte oplevering is dit najaar. Dat duurt dus nog wel even en bovendien is de opleveringsdatum in dit stadium nog behoorlijk onzeker.
Onze huidige woning (goede markt: meestal 20 bezichtigingen eerste week en kort daarna verkocht) moeten we nog verkopen. Nu zitten we ons af te vragen wat een beetje slim is qua timing. Gevoelsmatig willen we het wel graag in gang zetten, dan ben je er van af. We willen echter liever niet tussen twee huizen in op een camping bivakkeren en dus een mooi aansluitende overdrachtsdatum.
Hebben jullie wel eens een flexibele overdrachtsdatum onderhandeld? Of een hele late overdrachtsdatum? Verzwakt dat de onderhandelingspositie heel erg?
Anoniem: 922281
Nou, als koper zou ik in elk geval denken "maak van JOUW probleem niet MIJN probleem".. Plus, als je huidige woning zo courant is zou ik me daar niet zo'n zorgen over maken. Gewoon in de verkoop gooien een maand of 3-4 voor de oplevering van het nieuwe huis.nozem schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:06:
Zijn hier verkopers die te maken hebben met hun volgende woning nog in aanbouw?
Probeer te verkopen aan een vastgoedpartij, die vinden een late oplevering meestal geen probleem omdat die naar de lange termijn kijken. Wij hebben verkocht in oktober en hoeven pas 1 maart het appartement op te leveren. Scheelt een half jaar in een tijdelijke woning of op de camping.
[ Voor 3% gewijzigd door DutchAddick op 06-02-2018 16:09 ]
Als de markt zo goed is, dan kun je de woning beter pas te koop zetten zodra de oplevering van je nieuwe huis wat meer vaste vorm begint te krijgen. Dan hoef je niet te werken met hele lange opleverdata (dat schrikt mensen af) en waarschijnlijk pak je nog een waardestijging ook.
[ Voor 7% gewijzigd door nare man op 06-02-2018 16:19 ]
Geen. Je kan je huis namelijk niet mondeling verkopen, dat moet schriftelijk.
https://bieb.knab.nl/hypo...st-wanneer-is-dit-bindend
https://bieb.knab.nl/hypo...st-wanneer-is-dit-bindend
Dat hangt ervanaf wat je allemaal gaat uitbesteden om het af te rondenT.E schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:15:
Ik heb mijn woning mondeling verkocht zonder makelaar.
Welke kosten heb ik nu precies als verkoper?
Ik viste ook het vragenlijstje van de notaris uit mijn spambox. Het is meestal niet zo slim om word-documenten met macro's te versturen...Jiffy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:57:
[...]
Noch Aegon, noch DELA, noch je hypotheekadviseur kunnen er natuurlijk iets aan doen dat er mails in je spamfilter belanden, hè...

Dan liever een gebruiksonvriendelijke PDFje in een apart mailtje voor de zekerheid.
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.