Bedankt voor de feedback. Dat klinkt dan inderdaad als een betere optiecooper87 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:06:
[...]
"Mwah". Mijn ervaring is anders. Mijn huis staat ook te koop bij Makelaarsland en qua onderhandelingen met potentiele kopers is het ellende. Ik werd terug gebeld door de makelaar en ze dacht dat ik de koper was ipv de verkoper... pas na 5 minuten viel het kwartje. Daar hoef je echt niet veel van te verwachten. Ze hebben hun poen natuurlijk al binnen voordat jij op Funda staat, dus het maakt niet echt uit hoe erg ze hun best nog doen, maar dit was wel heel erg.
Verder geven ze ook waardeloos advies over hoe je moet reageren op biedingen en reageren ze niet altijd op de door mij gewenste en aangegeven manier. Een voicemailtje inspreken bij de kopers vind ik nou niet echt heel overtuigend.
Maar goed, if you pay peanuts, you get monkeys. Geen probleem verder, bij de volgende biedingen doe ik gewoon zelf de onderhandelingen ipv via dat Makelaarsland grietje.
Na 2 dagen bezichtigingen nu een bod gekregen van iets boven de vraagprijs, maar onder mijn droomprijs.
Vreemd genoeg zijn er van de 9 enthousiaste bezichtigingen op de 1e dag geen biedingen geweest, maar van de minder enthousiaste op de 2e dag weer wel een bod.
Even over nadenken. Maandag en dinsdag zijn er weer bezichtigingen gepland. Woensdag beslissen denk ik.
Vreemd genoeg zijn er van de 9 enthousiaste bezichtigingen op de 1e dag geen biedingen geweest, maar van de minder enthousiaste op de 2e dag weer wel een bod.
Even over nadenken. Maandag en dinsdag zijn er weer bezichtigingen gepland. Woensdag beslissen denk ik.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik zal wel heel moe zijn... want ik begrijp echt niet wat je wilt zeggen?Señor Sjon schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:13:
***members only***
Jouw kopers moeten een bod doen zonder te weten wat jouw vraagprijs is of zo?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Members only:
Inloggen
[ Voor 7% gewijzigd door Carnoustie op 16-10-2017 07:41 ]
kmf schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:19:
Ik zal wel heel moe zijn... want ik begrijp echt niet wat je wilt zeggen?
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Dat vind ik een rare reden. Is dat wat jij er van maakt of is dat wat zij letterlijk zeggen? Taxatie is objectvergelijking. Als er geen vergelijkbare transacties zijn om die koopsom te verantwoorden zal ook een niet-lokale taxateur er moeite mee hebben.Señor Sjon schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:59:
***members only***
PSN: Kjujay
Nee, ik ken de inner workings van het wereldje.
Lol je denkt toch niet echt dat ze in je woonplaats stelselmatig de prijzen laag houden. Met welk doel? Ik zou daar melding van maken 
Ik zou serieus iedere opdrachtgever blij willen maken maar soms kan het gewoon niet als er geen bruikbare referenties zijn om het te bewijzen. Sterkte in ieder geval, ik weet hoe zenuwslopend het kan zijn.
Ik zou serieus iedere opdrachtgever blij willen maken maar soms kan het gewoon niet als er geen bruikbare referenties zijn om het te bewijzen. Sterkte in ieder geval, ik weet hoe zenuwslopend het kan zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Kju op 16-10-2017 16:22 ]
PSN: Kjujay
Hoi ons huis staat nu te koop op Funda .
Mijn vraag is wat en of hoe zouden jullie dit delen, ik ga niet heel Facebook volplempen met diverse linkjes die dan ook weer gedeeld worden. Dus we zaten zelf aan 1 link te denken, wat raden jullie aan?
edit: removed link
Mijn vraag is wat en of hoe zouden jullie dit delen, ik ga niet heel Facebook volplempen met diverse linkjes die dan ook weer gedeeld worden. Dus we zaten zelf aan 1 link te denken, wat raden jullie aan?
edit: removed link
[ Voor 28% gewijzigd door Pinin op 02-11-2017 13:33 ]
www.casarodriguillo.com
Bij het verkopen van mijn huis afgelopen jaar heb ik beide gedeeld op facebook.
Het is natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen maar de Funda link word veel makkelijker gedeeld door de mensen, en ook het bekijken gaat via die link wat beter imo.
Dus wil je maar met 1 van de 2 werken lijkt mij de Funda link verreweg het beste.
Het is natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen maar de Funda link word veel makkelijker gedeeld door de mensen, en ook het bekijken gaat via die link wat beter imo.
Dus wil je maar met 1 van de 2 werken lijkt mij de Funda link verreweg het beste.
NB ZO 12xRec Twinpeak 365
Ik zou voor funda gaan. Voor mijn gevoel zitten er veel dubbele foto's in maar een klein verschil in perspectief. Ik moest wel een beetje lachen om die foto's met het ontbijt op het balkon. Ik snap dat die makelaars dat allemaal willen, want hip enzo, maar een grind dak is nou niet iets wat ik dan snel zou gebruikenPinin schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:21:
Hoi ons huis staat nu te koop op Funda https://www.funda.nl/koop...is-49322389-blechtekum-4/
maar ook op kijkmijn huis https://www.helpmee.nl/vi...w-vennep/?promoter=225217
Mijn vraag is wat en of hoe zouden jullie dit delen, ik ga niet heel Faceboek volplempen met diverse linkjes die dan ook weer gedeeld worden. Dus we zaten zelf aan 1 link te denken, wat raden jullie aan?
aan de andere kant, je rijdt naar ikea, haalt voor een paar tientjes van die houten vlonders, kiept die over dat grind en je hebt een heel hip, modern en happening balkonnetje waar je kan ontbijten
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Dat dak van grind is niet bedoeld om op te lopen, is van de carport.muffstuff schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:01:
[...]
....maar een grind dak is nou niet iets wat ik dan snel zou gebruiken
www.casarodriguillo.com
Ik doelde meer als foto om het uitzicht te tonen.Pinin schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:06:
[...]
Dat dak van grind is niet bedoeld om op te lopen, is van de carport.
Iemand ervaring met het volgende? Wij hebben onlangs ons huis verkocht binnen 24 uur in de stille verkoop. Bij de tweede bezichtiging kwam al een mooi bod, waarmee we tevreden waren. Zelf hebben we een nieuwbouwhuis gekocht, welke in januari 2019 opgeleverd zal worden. Wij zullen dus even moeten huren.
De drie dagen bedenktijd zijn vorige week donderdag afgelopen, en kopers hebben aangegeven er vol voor te gaan en dat de financiering geen probleem is (iemand in de familie is hypotheekadviseur, wonen bij één van de ouders omdat hun huis al verkocht is/was).
Echter hebben wij nog niks van een taxatie oid gehoord. Ook onze makelaar geeft aan dat het op hun wachten is, echter ze hebben (in onze ogen) steeds minder tijd om de financiering te regelen. Iemand hier ervaring mee? Of is dit normaal?
De drie dagen bedenktijd zijn vorige week donderdag afgelopen, en kopers hebben aangegeven er vol voor te gaan en dat de financiering geen probleem is (iemand in de familie is hypotheekadviseur, wonen bij één van de ouders omdat hun huis al verkocht is/was).
Echter hebben wij nog niks van een taxatie oid gehoord. Ook onze makelaar geeft aan dat het op hun wachten is, echter ze hebben (in onze ogen) steeds minder tijd om de financiering te regelen. Iemand hier ervaring mee? Of is dit normaal?
Dat is hun probleem, niet het jouwe. Misschien betalen ze het huis wel contant (zonder hypotheek) en hoeft er niet getaxeerd te worden. Of ze lenen slechts 40 % van het aankoopbedrag en hebben een hypotheeknemer die dat zonder taxatie doet (of op basis van de WOZ waarde). Sowieso zijn er geen/weinig hypotheeknemers die zo ver vooruit een offerte maken die dusdanig lang geldig is; dus misschien wachten ze er wel mee tot volgend jaar zomer.peterrrr schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:45:
Iemand ervaring met het volgende? Wij hebben onlangs ons huis verkocht binnen 24 uur in de stille verkoop. Bij de tweede bezichtiging kwam al een mooi bod, waarmee we tevreden waren. Zelf hebben we een nieuwbouwhuis gekocht, welke in januari 2019 opgeleverd zal worden. Wij zullen dus even moeten huren.
Je moet je er niet druk om maken, want dit is iets voor de kopers en niet voor de verkoper. Als de ontbindende voorwaarden verlopen kun je er vanuit gaan dat het rond is. Uiteindelijk is het pas echt rond als je bij de notaris zit.
Intussen is ons huis verkocht 'onder voorbehoud van financiering'.
Ik wil de mensen die hier wat tips hebben gegeven bedanken voor de input. Niet alle tips waren even nuttig, maar ten eerste waardeer ik dat mensen willen meekijken en meedenken en ten tweede kijkt een buitenstaander heel anders tegen je huis aan dan jezelf. Nu maar alles inpakken en klaar maken voor de verhuizing!
Ik wil de mensen die hier wat tips hebben gegeven bedanken voor de input. Niet alle tips waren even nuttig, maar ten eerste waardeer ik dat mensen willen meekijken en meedenken en ten tweede kijkt een buitenstaander heel anders tegen je huis aan dan jezelf. Nu maar alles inpakken en klaar maken voor de verhuizing!
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Idem.elhopo schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:49:
Intussen is ons huis verkocht 'onder voorbehoud van financiering'.
Hier een mooi bod, boven vraagprijs.
www.casarodriguillo.com
Inmiddels zijn we al weer even verder. Nog steeds behoorlijk onzeker hier. Financieringstermijn kopers verloopt op 27 november, en nog steeds geen taxateur gezien (en/of afspraak gemaakt). Tegen de makelaar aangehouden, echter geeft die aan dat dit echt vanuit de kopers moet komen. Die hadden aangegeven dit binnen 2 weken te realiseren (loopt nog 4 dagen). Zijn wij nerveus of is dit gewoon betrekkelijk laat geregeld door de kopers? Huis gaat over per 5 maart 2018.peterrrr schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:45:
Wel alle documentatie inmiddels gekregen van de notaris (geregeld door de kopers).
Beide van harte gefeliciteerd!Pinin schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:52:
[...]
Idem.
Hier een mooi bod, ver boven vraagprijs.
Moeten jullie er "snel" uit?
Snel is relatief, maar hoezo?
www.casarodriguillo.com
Tja, ik wil dat de overdracht snel gebeurd. en ga dus een maand of twee huren
www.casarodriguillo.com
Idd gefeli met de verkoop beide!
Ik zit in dezelfde situatie, medio 2018 gaan we in onze nieuwbouwwoning, tot die tijd duimen dat alles blijft zoals het is.. Huren zie ik niet zo zitten in de randstad. Misschien zetten we hem in de winter wel extra hoog in de markt, je weet maar nooit.
Waarom nu al verkopen en gaan huren? Bang dat de markt instort of kreeg je de financiering anders niet rond?peterrrr schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:45:
Ik zit in dezelfde situatie, medio 2018 gaan we in onze nieuwbouwwoning, tot die tijd duimen dat alles blijft zoals het is.. Huren zie ik niet zo zitten in de randstad. Misschien zetten we hem in de winter wel extra hoog in de markt, je weet maar nooit.
[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 01-11-2017 22:54 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Financiering nieuwe woning is reeds in orde, het is meer 100% zekerheid en bang dat ik straks het huis voor een veel lagere prijs verkoop.Sport_Life schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:52:
Idd gefeli met de verkoop beide!
[...]
Waarom nu al verkopen en gaan huren? Bang dat de markt instort of kreeg je de financiering anders niet rond?
Niet bang zijn. Je kent de situatie van de verkopers niet, dus je kunt er niets uit afleiden dat ze nog niet met een taxateur zijn gekomen. En bovendien: je kunt er toch niets aan veranderen.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Ik zou ook voor funda gaan. Overigens wat ik vorig jaar gedaan heb met de verkoop van ons huis is een facebook advertentie geplaatst. Heeft me in totaal iets van 30 euro gekost waarbij je de doelgroep behoorlijk specifiek kunt benaderen. Ook mensen buiten je eigen netwerk dus.Pinin schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:21:
Hoi ons huis staat nu te koop op Funda https://www.funda.nl/koop...is-49322389-blechtekum-4/
Mijn vraag is wat en of hoe zouden jullie dit delen, ik ga niet heel Faceboek volplempen met diverse linkjes die dan ook weer gedeeld worden. Dus we zaten zelf aan 1 link te denken, wat raden jullie aan?
De uiteindelijke kopers van ons huis hebben ook via de facebook advertentie onze woning gevonden.
Wat vinden jullie van het volgende huis:
https://www.funda.nl/49391286
Kennissen van mij hebben dit 7/8 weken geleden in de verkoop gedaan.
De makelaar heeft eerst enkele weken geprobeerd het te verkopen buiten funda om omdat hij dacht dat er genoeg animo voor zou zijn, maar dit is dus niet gelukt.
Nu staat het 6 weken op funda en valt de interesse toch een beetje tegen, maar enkele bezichtigingen tot nu toe.
-Is 6 weken nog kort en is het gewoon geduldig zijn?
-Enkele foto's zijn niet helemaal top, bijvoorbeeld van dat washok met al die flessen. Maar dit lijkt mij ook weer niet zo'n groot punt dat je geen interesse in het huis zou hebben?
-Lijkt de vraagprijs ook in orde? Nu al zakken qua prijs is niet echt verstandig?
Alvast dank voor de input.
De makelaar heeft eerst enkele weken geprobeerd het te verkopen buiten funda om omdat hij dacht dat er genoeg animo voor zou zijn, maar dit is dus niet gelukt.
Nu staat het 6 weken op funda en valt de interesse toch een beetje tegen, maar enkele bezichtigingen tot nu toe.
-Enkele foto's zijn niet helemaal top, bijvoorbeeld van dat washok met al die flessen. Maar dit lijkt mij ook weer niet zo'n groot punt dat je geen interesse in het huis zou hebben?
-Lijkt de vraagprijs ook in orde? Nu al zakken qua prijs is niet echt verstandig?
Ik vind de vraagprijs behoorlijk hoog! En 2 onder 1 kapper? Tja, ik zou het als koper classificeren als rijtjeswoning. Officieel misschien niet, maar ik zie weinig voordelen, behalve de oprit en de garage.voil schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:15:
Nr 14 en 17 (vergelijkbaar) hadden een vraagprijs van ca 10-15k lager en zijn binnen 2 weken verkocht, iets grotere kavel, iets mooier van binnen (imo).
Positieve aan het hele verhaal is dat de huizenprijzen zelfs in die regio al enorm de pan uit rijzen (400k voor een "rijtjeswoning" in een dorp......)
Succes
[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 05-11-2017 14:24 ]
Als ik dit soort dingen zie denk ik alleen maar, laat de boel maar klappen. 4 ton voor een 1000 en 1 rijtjeshuis, met alle respect hoor. Maar dit gaat toch helemaal nergens meer over. In een plaatst die ik voor het eerst ook hoor. 4 fucking ton? Buitenkant ziet er naar mijn mening behoorlijk somber uit, beetje 70'er jaren uitstraling.voil schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:15:
Maar goed, de markt is compleet verziekt, dus het zal wel verkopen
Even inhoudelijk, ruim de waskamer op voor de foto's sleur er van mij part alle meuk er uit, ik vind de foto erg rommelig overkomen. Gebruik even een hoge druk straal voor die oprit en zorg dat de buren er dan niet op staan.
Wat mij opvalt is dat de boeidelen geverfd moeten worden en dat de zijkant van de dakkapel ook al jaren geen doekje heeft gezien. Ik wordt niet enthousiast van de donkerbruine kozijnen aan de binnenkant en krijg geen heel duidelijk beeld van de verschillende kamers. De hoge vraagprijs in combinatie met zes slaapkamers op 144 M2 maakt 't ook niet beter. Op zich dus met een paar potjes verf en nieuwe foto's op te lossen
En trek die tuin leeg. Grasmat erin en het oogt veel ruimer.
Precies dit. Daarom is goedkoop achteraf duurkoop. Zo'n "makelaar" van Makelaarsland heeft wel 200 woningen onder zich en heeft totaal geen binding met die woningen omdat hij/zij ze nog nooit heeft gezien. Zelfs de verkopers zien ze nooit. Voor die 2000 euro meer zou ik altijd een lokale makelaar nemen die wel service verleend en naar mijn idee altijd een betere verkoopprijs moet kunnen halen als een Makelaarsland...cooper87 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:06:
[...]
"Mwah". Mijn ervaring is anders. Mijn huis staat ook te koop bij Makelaarsland en qua onderhandelingen met potentiele kopers is het ellende. Ik werd terug gebeld door de makelaar en ze dacht dat ik de koper was ipv de verkoper... pas na 5 minuten viel het kwartje. Daar hoef je echt niet veel van te verwachten. Ze hebben hun poen natuurlijk al binnen voordat jij op Funda staat, dus het maakt niet echt uit hoe erg ze hun best nog doen, maar dit was wel heel erg.
Verder geven ze ook waardeloos advies over hoe je moet reageren op biedingen en reageren ze niet altijd op de door mij gewenste en aangegeven manier. Een voicemailtje inspreken bij de kopers vind ik nou niet echt heel overtuigend.
Maar goed, if you pay peanuts, you get monkeys. Geen probleem verder, bij de volgende biedingen doe ik gewoon zelf de onderhandelingen ipv via dat Makelaarsland grietje.
Een gratis tip voor als je jouw woning wilt verkopen in de regio Nijmegen: https://www.klarenbeekvastgoed.nl/
Ik ben zelf erg tevreden over hun dienstverlening en enthousiasme.
[ Voor 6% gewijzigd door Sunri5e op 06-11-2017 16:36 ]
Beetje lastig te beoordelen, wat zijn de prijzen in de regio? Het is niet in een grote stad dus naburige dorpen zijn ook je concurenten. Je het al wel kijkers gehad dus de woning is niet veel te duur anders kwamen er helemaal geen kijkers.voil schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:15:
Gewoon even zelf op funda kijken wat vergelijkbare woningen in een straal van 10-20km kosten en kijken of dat een beetje overeen komt.
Ach mensen betalen 6 ton voor een benedenwoning in amsterdam dus dan valt 4ton voor een tussenwoning best wel mee. Vind het ook vrij duur maar location he. Het is wel dichtbij utrecht en amsterdam dus sta je minder lang in de file ofzo.muffstuff schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:47:
[...]
Als ik dit soort dingen zie denk ik alleen maar, laat de boel maar klappen. 4 ton voor een 1000 en 1 rijtjeshuis, met alle respect hoor. Maar dit gaat toch helemaal nergens meer over. In een plaatst die ik voor het eerst ook hoor. 4 fucking ton? Buitenkant ziet er naar mijn mening behoorlijk somber uit, beetje 70'er jaren uitstraling.
Maar goed, de markt is compleet verziekt, dus het zal wel verkopen
Even inhoudelijk, ruim de waskamer op voor de foto's sleur er van mij part alle meuk er uit, ik vind de foto erg rommelig overkomen. Gebruik even een hoge druk straal voor die oprit en zorg dat de buren er dan niet op staan.
Maar persoonlijk vond ik de foto's wel goed eigenlijk. Het is het washok natuurlijk staan daar spullen om mee te wassen. Geeft alleen maar aan dat je daar die spullen ook makkelijk kwijt kan en dat de huidige bewoners beetje normaal kunnen nadenken.
Maar goed misschien ben ik daar wat anders in dan anderen, ik wil een huis waar ik spullen handig in kwijt kan.
[ Voor 34% gewijzigd door Shadowhawk00 op 05-11-2017 22:07 ]
Probleem is wel dat als dit soort eengezinswoningen al zo duur zijn, waar moeten mensen met een modaal inkomen dan wonen? Dat je in de grote steden 600k betaald voor een benedenwoning is een keuze, en dan betaal je voor een bepaalde luxe (locatie). Ik ken het dorp toevallig en ken mensen die er jaren geleden een vrijstaande woning hebben gekocht, omdat de prijzen in dat dorp relatief laag waren. Dan kies je bewust voor een mindere locatie, maar heb je wel de vrijheid van een betaalbare vrijstaande woning. Let wel, dit is mijn (stadse) mening.
Los daarvan denk ik - vergeleken met eerder verkochte woningen in betere staat - dat de vraagprijs 15k te hoog is.
Los daarvan denk ik - vergeleken met eerder verkochte woningen in betere staat - dat de vraagprijs 15k te hoog is.
[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 05-11-2017 22:27 ]
Ik vind de vraagprijs ook erg hoog. Je zult (met 2-en) een aardig salaris mee naar huis moeten nemen wil je dit kunnen bekostigen en dan heb je nog 'maar' een 2-kapper met een relatief kleine tuin...voil schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:15:
Verder natuurlijk een hoop slaapkamers en dus oppervlakte maar de vraag is of kopers daar naar op zoek zijn? Een gezin met 4 kinderen is al lang niet meer de standaard dus uiteindelijk wil je die oppervlakte niet in je slaapkamers hebben zitten maar juist in je woonkamer / keuken etc. Dus wat krijg je voor 4 ton? Een woning met een relatief kleine benedenverdieping, een hoop kleine slaapkamers, een kleine badkamer...
No offense naar je kennissen maar ik raak niet direct gecharmeerd van deze woning in combinatie met de prijs.
[ Voor 27% gewijzigd door Harrie_ op 06-11-2017 17:21 ]
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Hier is het razend snel gegaan.
12 oktober huis op Funda
17 oktober open-dag/uurtje
17e wegens grote interesse direct besloten tot inschrijving
19 oktober 2e bezichtiging van 1 van kijkers 17e (had afspraak al gemaakt voor de opendag)
21e sluiting inschrijving met meerdere boden boven vraagprijs en 1 ook nog zonder enig voorbehoud
21e besluit genomen en koop mondeling gesloten
26e getekend voor verkoopcontract
25% stijging in 2,5 jaar tijd
Overdracht zal 11 december plaats vinden, 1 december krijgen we sleutel huurhuis (gaan 14 maanden huren ter overbrugging voor nieuwbouw bewuste keus)
12 oktober huis op Funda
17 oktober open-dag/uurtje
17e wegens grote interesse direct besloten tot inschrijving
19 oktober 2e bezichtiging van 1 van kijkers 17e (had afspraak al gemaakt voor de opendag)
21e sluiting inschrijving met meerdere boden boven vraagprijs en 1 ook nog zonder enig voorbehoud
21e besluit genomen en koop mondeling gesloten
26e getekend voor verkoopcontract

Overdracht zal 11 december plaats vinden, 1 december krijgen we sleutel huurhuis (gaan 14 maanden huren ter overbrugging voor nieuwbouw bewuste keus)
[ Voor 3% gewijzigd door Osxy op 06-11-2017 19:24 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ik vind de ingang van de werkkamer boven de garage nogal "creatief" opgelost:voil schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:15:
https://www.funda.nl/koop...de-kockstraat-24/#foto-12
en
https://www.funda.nl/koop...ockstraat-24/#plattegrond (kijk op de 1e verdieping!)
Dat er voor zo'n vreemde oplossing überhaupt een bouwvergunning verkregen is, vind ik apart.
edit:
nu, anderhalve week later, bekijk ik de woning opnieuw en stel vast, dat de foto van de ongelukkige trapoplossing uit de funda-presentatie verdwenen is. Ok, op de plattegrond kan de geoefende kijker het euvel nog steeds zien, maar voor de leek kan dit uitdraaien op een weggegooide middag (+benzine) na een teleurstellende bezichtiging. Niet goed!
[ Voor 24% gewijzigd door Vanoverdegrens op 15-11-2017 22:52 ]
Wat is daar precies positief aan?Sport_Life schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:23:
[...]
Positieve aan het hele verhaal is dat de huizenprijzen zelfs in die regio al enorm de pan uit rijzen (400k voor een "rijtjeswoning" in een dorp......)
Het commentaar is geschreven aan de verkopers. Voor hen is de huidige woningmarkt positief. In 2011 had je dit huis aan de straatstenen niet kwijt gekund, dan kun je nog zover zakken met de prijs, men wil er gewoon niet wonen, omdat er genoeg alternatieve woningen te koop stonden.
Verbaasd me niet zoveel. Welke regio?Osxy schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:21:
Hier is het razend snel gegaan.
Keerpunt is dat ik zelf ook een (nieuwbouw)huis ga betrekken die ook de hoofdprijs heeft gekost, dus we schieten er met z'n allen weinig mee op. Ga er maar vanuit dat jouw nieuwbouwhuis ook 25% is gestegen in dezelfde periode, dus ik hoop voor je dat je goedkoper bent gaan wonen anders verlies je er op
[ Voor 54% gewijzigd door Sport_Life op 06-11-2017 21:49 ]
Wow! goed gezien, ik had dat vanmiddag helemaal gemist. Mega-relaxte oplossing als je 's nachts moet pissen of bezopen terug komt van de kroegVanoverdegrens schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:45:
[...]
Ik vind de ingang van de werkkamer boven de garage nogal "creatief" opgelost:
https://www.funda.nl/koop...de-kockstraat-24/#foto-12
en
https://www.funda.nl/koop...ockstraat-24/#plattegrond (kijk op de 1e verdieping!)
Dat er voor zo'n vreemde oplossing überhaupt een bouwvergunning verkregen is, vind ik apart.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Haha, WTF. Ik moest ff een minuutje kijken om überhaupt door te hebben hoe dit in elkaar zat. Lekker veilig...
Hier geef je zelf al aan, dat die torenhoge prijzen slechts voor "uitstappers" en "downgraders" positief zijn. Per saldo zijn ze gewoon negatief, behalve voor kredietverstrekkers (en overheid).Sport_Life schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:37:
Keerpunt is dat ik zelf ook een (nieuwbouw)huis ga betrekken die dat ook de hoofdprijs heeft gekost, dus we schieten er met z'n allen weinig mee op. ...
En het verlinkte huis zal zelfs onder de huidige omstandigheden niet echt een "makkie voor de hoofdprijs" gaan worden. Die rare trap/kameringangconstructie spant imho de kroon. Mag zoiets in NL wel? In Dld. kun je het waarschijnlijk vergeten, want trappen(/huizen) moeten aan flink wat normen voldoen. (wel zo veilig)
Regio Alkmaar.Sport_Life schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:37:
[...]
Het commentaar is geschreven aan de verkopers. Voor hen is de huidige woningmarkt positief. In 2011 had je dit huis aan de straatstenen niet kwijt gekund, dan kun je nog zover zakken met de prijs, men wil er gewoon niet wonen, omdat er genoeg alternatieve woningen te koop stonden.
[...]
Verbaasd me niet zoveel. Welke regio?Ik ga volgend jaar verkopen dus houd alvast de buurt een beetje in de gaten
. Afgelopen maand is een woning naast ons verkocht voor 75k boven de vraagprijs (getaxeerde waarde).
Keerpunt is dat ik zelf ook een (nieuwbouw)huis ga betrekken die ook de hoofdprijs heeft gekost, dus we schieten er met z'n allen weinig mee op. Ga er maar vanuit dat jouw nieuwbouwhuis ook 25% is gestegen in dezelfde periode, dus ik hoop voor je dat je goedkoper bent gaan wonen anders verlies je er op
We hebben een duurder huis gekocht. Ben niet zo bang voor eventuele waardedaling van dit huis, zijn absoluut niet van plan dit huis snel te verlaten. Daarnaast stoppen we direct de overwaarde in de nieuwe woning waardoor een eventuele daling direct (deels?) word geannuleerd.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Dat is natuurlijk heerlijk en ik heb me ook enorm verbaast. Wij zaten op ruim 30% in 1 jaar.Osxy schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:21:
25% stijging in 2,5 jaar tijd.
www.casarodriguillo.com
Blijf hier toch wel zenuwachtig.
Onze aspirant kopers hebben tot 22 november (dan loopt voorbehoud financiering af) om eventueel van de koop af te zien i.v.m. financiering. Borgsom moet dan gestort worden voor 29 november (of bankgarantie).
Bouwkundige keuring is inmiddels 4 weken gedaan, en taxatie zou vrij snel door hun geregeld worden. Echter tot op heden nog steeds geen taxateur gezien. Ook de makelaar heeft er inmiddels 2 keer achteraan gebeld, en ze geven aan dat het binnenkort geregeld wordt. Reden om me zorgen te maken? Ben benieuwd naar jullie ervaringen...
Een vriend van me had onlangs dat 3 dagen voor de deadline van voorbehoud pas de taxatie geregeld was.
Onze aspirant kopers hebben tot 22 november (dan loopt voorbehoud financiering af) om eventueel van de koop af te zien i.v.m. financiering. Borgsom moet dan gestort worden voor 29 november (of bankgarantie).
Bouwkundige keuring is inmiddels 4 weken gedaan, en taxatie zou vrij snel door hun geregeld worden. Echter tot op heden nog steeds geen taxateur gezien. Ook de makelaar heeft er inmiddels 2 keer achteraan gebeld, en ze geven aan dat het binnenkort geregeld wordt. Reden om me zorgen te maken? Ben benieuwd naar jullie ervaringen...
Een vriend van me had onlangs dat 3 dagen voor de deadline van voorbehoud pas de taxatie geregeld was.
Ik vind het een vreemd verhaal, waarom niet laten taxeren? Dat moet voor elke bank toch gebeuren en er zitten geen specifieke eisen aan. Enkel bij een enorm verbouwingsplan kan het zo zijn dat je daar niet direct mee kan beginnen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik probeer hier ook achter te komen, echter kan je niks totdat deze termijn is verstreken. Zou overigens een afwijzingsbrief van een hypotheekverstrekker zonder enige taxatie voldoende zijn?Tsurany schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:03:
Ik vind het een vreemd verhaal, waarom niet laten taxeren? Dat moet voor elke bank toch gebeuren en er zitten geen specifieke eisen aan. Enkel bij een enorm verbouwingsplan kan het zo zijn dat je daar niet direct mee kan beginnen.
Nee, dat zou betekenen dat iedereen er onderuit kan komen door gewoon geen aanvraag in te dienen. Zo simpel werkt het niet.peterrrr schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:08:
[...]
Ik probeer hier ook achter te komen, echter kan je niks totdat deze termijn is verstreken. Zou overigens een afwijzingsbrief van een hypotheekverstrekker zonder enige taxatie voldoende zijn?
Je moet gewoon afwachten, meer kan je niet.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja denk het wel. Als je het op basis van je salaris niet kunt, is een taxatieverslag niet nodig.peterrrr schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:08:
[...]
Ik probeer hier ook achter te komen, echter kan je niks totdat deze termijn is verstreken. Zou overigens een afwijzingsbrief van een hypotheekverstrekker zonder enige taxatie voldoende zijn?
Het niet hebben van het verslag op zich is natuurlijk geen goede reden om geen hypo af te kunnen sluiten.
Met gestrekt been.
22 november is nog bijna twee weken weg, waarom zoveel stress?
Ik ben op zoek naar een beetje advies. Ben van plan om mijn appartement in Amsterdam te verkopen (samenwonen en ga dan een jaartje huren). Gesproken met een makelaar die de buurt goed kent en het was op zich een prettig gesprek. Maar zij vragen wel 1,5% van de uiteindelijke verkoopprijs, wat zal neerkomen op toch zeker 4000 euro. Dan wordt er ook nog 495 euro in rekening gebracht voor het 'presentatiepakket'. Persoonlijk vind ik dit bij elkaar een flinke som geld.
De woning zal sowieso wel voor een goede prijs worden verkocht, de vraag is nu of die zeg maar 5000 euro het waard is om deze makelaar in te schakelen. Misschien hebben jullie daar ideeën over?
De woning zal sowieso wel voor een goede prijs worden verkocht, de vraag is nu of die zeg maar 5000 euro het waard is om deze makelaar in te schakelen. Misschien hebben jullie daar ideeën over?
Wat kan die makelaar voor jou doen dat een goedkopere makelaar niet kan? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij de enige makelaar is die de betreffende buurt kent. Benader dus gewoon meerdere lokale makelaars voor een offerte.
Dat vraag ik me dus ook afTsurany schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:39:
Wat kan die makelaar voor jou doen dat een goedkopere makelaar niet kan? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij de enige makelaar is die de betreffende buurt kent. Benader dus gewoon meerdere lokale makelaars voor een offerte.
Als het in Amsterdam is en als we de nieuwsberichten moeten geloven is je huis al verkocht voordat het op funda staat. Waarom zal een makelaar zoveel moeten krijgen?
Gewoon een vast laag bedrag afspreken of zelf doen met makelaarsland.
Misschien hoef je niet eens bezichtigingen te doen en is het al verkocht
Meesten geven drie opties. Vast bedrag, courtage of combinatie hiervan
Gewoon een vast laag bedrag afspreken of zelf doen met makelaarsland.
Misschien hoef je niet eens bezichtigingen te doen en is het al verkocht
Meesten geven drie opties. Vast bedrag, courtage of combinatie hiervan
[ Voor 10% gewijzigd door kmf op 15-11-2017 13:06 ]
Dan blijkt dat die 1.5% ook nog excl. BTW was op de eindfactuur.brainovic schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:33:
Ik ben op zoek naar een beetje advies. Ben van plan om mijn appartement in Amsterdam te verkopen (samenwonen en ga dan een jaartje huren). Gesproken met een makelaar die de buurt goed kent en het was op zich een prettig gesprek. Maar zij vragen wel 1,5% van de uiteindelijke verkoopprijs, wat zal neerkomen op toch zeker 4000 euro. Dan wordt er ook nog 495 euro in rekening gebracht voor het 'presentatiepakket'. Persoonlijk vind ik dit bij elkaar een flinke som geld.
waarvan je een groot deel weer kan aftrekken via je belastingaangifte, dus het is uiteindelijk netto minder duur dan hier gesteld. Besef ook dat een internet makelaar geen bezichtigingen doet en nauwelijks onderhandeld maar meer een doorgeefluik is.
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Nee het is wel inclusief BTW. Dat dan weer wel...
Ik lees eigenlijk overal dat courtagekosten niet aftrekbaar zijn
Ik lees eigenlijk overal dat courtagekosten niet aftrekbaar zijn
@Bockelaar Je mag provisie niet aftrekken bij je belastingaangifte. Staat expliciet op de website van de belastingdienst vermeld.
Zeker. Alleen kosten voor verkrijging van de financiering, niet voor verkrijging van de woning.
Daarom zijn kosten van een hypotheekadviseur wel aftrekbaar en van een makelaar niet.
Daarom zijn kosten van een hypotheekadviseur wel aftrekbaar en van een makelaar niet.
ah was dat het, mea culpa
Wij hebben enkele makelaars over de vloer gehad en die zaten rond de 1,21 incl btw exclusief foto's. Uiteindelijk gekozen voor een makelaar die ook enkele keren (met spoedbrainovic schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:33:
[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 15-11-2017 22:54 ]
Was dit ook in Amsterdam?Sport_Life schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:48:
[...]
Wij hebben enkele makelaars over de vloer gehad en die zaten rond de 1,21 incl btw exclusief foto's. Uiteindelijk gekozen voor een makelaar die ook enkele keren (met spoed) meegegaan is naar een bezichtiging voor een bestaande woning, contact was altijd prima. Uiteindelijk nieuwbouw gekocht dus voor de aankoop geen makelaar nodig gehad.
Graag jullie advies:
Mijn vriendin en ik hebben wonen nu al 2,5 jaar in een mooie woning, we hoeven niet weg, maar we hebben z'n mooi nieuwbouw project gezien waar we beide opslag 'verliefd' op zijn. Nu hebben we in deze 2,5 jaar mooi wat waarde toegevoegd aan het huis en deze overwaarde willen we dan ook gebruiken voor ons nieuwbouw huis, van veel mensen met ervaring met nieuwbouw kost dit gewoon heel veel! Er gaat best een groot bedrag weg door makelaarskosten, notariskosten etc. Nu ken ik een geval via via die hun huis zelf verkocht hebben via Facebook(zonder makelaar). Zijn er mensen op dit forum die daar ook ervaring mee hebben en zo ja wat zijn je ervaren pro's en con's, want voor zover ik het zie bespaard het beide partijen zoveel geld!
Mijn vriendin en ik hebben wonen nu al 2,5 jaar in een mooie woning, we hoeven niet weg, maar we hebben z'n mooi nieuwbouw project gezien waar we beide opslag 'verliefd' op zijn. Nu hebben we in deze 2,5 jaar mooi wat waarde toegevoegd aan het huis en deze overwaarde willen we dan ook gebruiken voor ons nieuwbouw huis, van veel mensen met ervaring met nieuwbouw kost dit gewoon heel veel! Er gaat best een groot bedrag weg door makelaarskosten, notariskosten etc. Nu ken ik een geval via via die hun huis zelf verkocht hebben via Facebook(zonder makelaar). Zijn er mensen op dit forum die daar ook ervaring mee hebben en zo ja wat zijn je ervaren pro's en con's, want voor zover ik het zie bespaard het beide partijen zoveel geld!
De enige die een besparing heeft ben jij zelf want kopers hoeven nooit per se een aankoopmakelaar te hebben. In ons geval hebben we het eerst op Facebook geprobeerd. 3 bezichtigingen en uiteindelijk voor ons een acceptabel bod. Helaas ging ons aan te kopen huis niet dor dus toen de deal af geblazen. Uiteindelijk 4 6 maanden later door een makelaar laten verkopen (we hadden een ander huis aangekocht) en dan zie je dat dat toch sneller gaat. opbrengst was ook hoger maar of dat aan de makelaar lag of aan de gewijzigde markt omstandigheden...
Ik zou het gewoon proberen via FB (eventueel met het inkopen van wat advertentie ruimte er bij). Als er dan niks op af komt alsnog naar een makelaar. Koop OVK's etc. kan je prima online vinden en zijn goed aan te passen bij een 'standaard transactie'
Ik zou het gewoon proberen via FB (eventueel met het inkopen van wat advertentie ruimte er bij). Als er dan niks op af komt alsnog naar een makelaar. Koop OVK's etc. kan je prima online vinden en zijn goed aan te passen bij een 'standaard transactie'
Waarschijnlijk besparen kopers wel geld omdat ze de woning voor minder geld van een verkoper zonder makelaar kunnen kopen dan van één met
.
[ Voor 220% gewijzigd door Sport_Life op 30-06-2020 00:12 ]
Tof dat je een mooi huis gevonden hebt! Als je echt het maximale eruit wilt halen kun je inderdaad kiezen voor zelf verkopen. Het andere uiterste is een makelaar alles laten doen. Maar heb je wel eens gekeken naar de "online makelaars"? Denk aan Makelaarsland o.i.d., je kunt dan wel profiteren van hun platform en je krijgt ook basic juridische hulp (wat zeker bij verkoop wel fijn is) en zo duur is het niet. Voor 800-1000 euro ben je wel klaar. Scheelt een hoop stress.SirMemeAlot schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:19:
Graag jullie advies:
Daar ben ik me ook zeker van bewust. Ik kan het bedrag van het nieuwbouw huis nu volledig lenen, alle overwaarde van het vorige huis wil ik gebruiken voor keuken, badkamer, tuin, vloer etc. Dat is een behoorlijk bedrag en daarnaast hebben we nog een beetje spaargeld. Onze gedachten is alles wat we kunnen besparen is mooi meegenomen. 2500/3500 euro besparen is toch weer een vloer op de beneden verdieping bijvoorbeeld.Sport_Life schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:10:
[...]
Onderschat de kosten niet die bij een nieuwbouwhuis komen. Wij zitten op ongeveer 20% van de VON met meerwerk. Die paar duizend euro die je eventueel bespaart is relatief weinig.
Daarbij in de tijd dat jouw woning meer waard is geworden is de prijs van de nieuwbouw woning ook gestegen, dus die overwaarde die je op papier hebt is eigenlijk niets waard tenzij je kleiner gaat wonen.
De online makelaar staat ook zeker op de kaart, maar wat ik dacht is dat ik het eerst zelf kan proberen via Facebook, mocht dit niet lukken kan ik de online makelaar alsnog inschakelen om ook een funda pagina te krijgen. Als ik het zo online lees lijkt het zelf verkopen goed te doen, ik ben dan alleen meer benieuwd naar ervaringen of dit ook zo ervaren wordt of dat het inderdaad een hoop stress is.pprs schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:38:
[...]
Tof dat je een mooi huis gevonden hebt! Als je echt het maximale eruit wilt halen kun je inderdaad kiezen voor zelf verkopen. Het andere uiterste is een makelaar alles laten doen. Maar heb je wel eens gekeken naar de "online makelaars"? Denk aan Makelaarsland o.i.d., je kunt dan wel profiteren van hun platform en je krijgt ook basic juridische hulp (wat zeker bij verkoop wel fijn is) en zo duur is het niet. Voor 800-1000 euro ben je wel klaar. Scheelt een hoop stress.
Zo ben ik bijvoorbeeld ook een Execute only/hypotheek adviseur aan het uitzoeken. Een Execute only kost bijvoorbeeld 500 euro, waar een hypotheek adviseur al snel 1800 tot wel 3000 euro kan kosten.
Laat duidelijk zijn dat dit niet nodig is om het huis te financieren, maar dat het gewoon mooi meegenomen is als het lukt en we dit geld elders kunnen besteden.
Hier zelfs geen taxatie en van een bouwkundige keuring zagen ze ook af. Ze rekten wel heel lang het moment van het officieel tekenen (lastig te bereiken volgens de makelaar etc) en een paar dagen voordat de deadline voor voorbehoud van financiering afliep wilden ze een weekje uitstel. Ik begon me steeds meer zorgen te maken en was al bang om weer van voor af aan moeten te beginnen en dat we binnenkort dubbele kosten zouden hebben. Dat weekje extra op aanraden van onze makelaar toch maar gegeven en een paar dagen later was het dan gelukkig wel rond. Ik kan niet wachten tot we bij de notaris zitten binnenkort!peterrrr schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:59:
Blijf hier toch wel zenuwachtig.
Top. Hier nog steeds even spannend. Nog helemaal niks gehoord van de kopers en/of eventuele taxatie.redrohX schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:26:
[...]
Hier zelfs geen taxatie en van een bouwkundige keuring zagen ze ook af. Ze rekten wel heel lang het moment van het officieel tekenen (lastig te bereiken volgens de makelaar etc) en een paar dagen voordat de deadline voor voorbehoud van financiering afliep wilden ze een weekje uitstel. Ik begon me steeds meer zorgen te maken en was al bang om weer van voor af aan moeten te beginnen en dat we binnenkort dubbele kosten zouden hebben. Dat weekje extra op aanraden van onze makelaar toch maar gegeven en een paar dagen later was het dan gelukkig wel rond. Ik kan niet wachten tot we bij de notaris zitten binnenkort!
We zien het volgende week wel weer....
Verwijderd
zelf verkopen is prima te doen. Denk alleen goed na over overnames. Het gemakkelijkste is als je dit allemaal goed in kaart brengt en dat er geen onduidelijkheid is. Dingen laten opmaken gewoon door de notaris laten doen. Meeste wijst zich vanzelf.SirMemeAlot schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:21:
[...]
Daar ben ik me ook zeker van bewust. Ik kan het bedrag van het nieuwbouw huis nu volledig lenen, alle overwaarde van het vorige huis wil ik gebruiken voor keuken, badkamer, tuin, vloer etc. Dat is een behoorlijk bedrag en daarnaast hebben we nog een beetje spaargeld. Onze gedachten is alles wat we kunnen besparen is mooi meegenomen. 2500/3500 euro besparen is toch weer een vloer op de beneden verdieping bijvoorbeeld.
[...]
De online makelaar staat ook zeker op de kaart, maar wat ik dacht is dat ik het eerst zelf kan proberen via Facebook, mocht dit niet lukken kan ik de online makelaar alsnog inschakelen om ook een funda pagina te krijgen. Als ik het zo online lees lijkt het zelf verkopen goed te doen, ik ben dan alleen meer benieuwd naar ervaringen of dit ook zo ervaren wordt of dat het inderdaad een hoop stress is.
Zo ben ik bijvoorbeeld ook een Execute only/hypotheek adviseur aan het uitzoeken. Een Execute only kost bijvoorbeeld 500 euro, waar een hypotheek adviseur al snel 1800 tot wel 3000 euro kan kosten.
Laat duidelijk zijn dat dit niet nodig is om het huis te financieren, maar dat het gewoon mooi meegenomen is als het lukt en we dit geld elders kunnen besteden.
Members only:
Inloggen
Heeft er hier iemand ervaring met Funda & op welke pagina je woning wordt geplaatst. Ik heb mijn woning hierop laten plaatsen maar hij staat de eerste dag al halverwege (Pagina 6 vd 10 ). Dit werkt dus blijkbaar niet zoals Marktplaats waarbij het altijd oud naar nieuw is maar misschien op basis van wat je betaald? Of meer obv Facebook tijdlijn principe populaire woningen eerst?
Zie hier: https://help.funda.nl/hc/...g-op-basis-van-relevantiebart.kraai schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:44:
Heeft er hier iemand ervaring met Funda & op welke pagina je woning wordt geplaatst. Ik heb mijn woning hierop laten plaatsen maar hij staat de eerste dag al halverwege (Pagina 6 vd 10 ). Dit werkt dus blijkbaar niet zoals Marktplaats waarbij het altijd oud naar nieuw is maar misschien op basis van wat je betaald? Of meer obv Facebook tijdlijn principe populaire woningen eerst?
De vraag is hoeverre dit relevant is voor de verkoop aangezien mensen vaak specifiek zoeken op kenmerken of al een zoekopdracht hebben en enkel naar de nieuwe huizen kijken.
Ik heb dat ook vastgesteld. De ene nog duurder dan de andere. Uiteindelijk in zee gegaan met de makelaar die 0,8% ex rekende tot de geadviseerde vraagprijs en 10% ex over alles daarboven.mathy_ schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:06:
***members only***
Een hele som duiten, zeker, maar hij heeft het huis binnen no-time verkocht en uiteindelijk heb ik zelfs na aftrek van zijn kosten meer dan een ton winst gemaakt.
Had ik dat zelf ook kunnen doen? Vast wel. Had ik dan ook zoveel winst gemaakt? Misschien. Had het mij dan veel tijd en stress gekost? Zeker. Heb ik er spijt van? Nee, geen moment. Gewoon lekker voor je laten doen en zodra je in je nieuwe huisje zit er niet meer aan denken .
Pagina 6 van 10 impliceert al bepaalde zoekcriteria. Ik denk dat er geen twee huizenzoekers te vinden zijn met dezelfde criteria. Bovendien zullen de écht serieuze zoekers gewoon een zoekopdracht ingesteld hebben staan waardoor ze een notificatie met jouw huis krijgen. De ranking zou me echt niet kunnen boeien als ik m'n huis op Funda zetbart.kraai schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:44:
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Nope, maar wel weer lekker slim voor funda.. blijkbaar kost plaatsen van plattegrond,360 foto's en filmpje ook voor de makelaar weer extra doekoes. Daarmee kom je dus hoger, zit wel een meerwaarde aan maar hoop idd dat degene die zoeken de advertentie toch wel vinden.
Vanmiddag gehoord dat de kopers komende woensdag (16.30) een taxateur sturen. Is wel echt last minute (de termijn loopt 's-avonds af om 23:59), maar wel blij dat het nu gaat gebeuren...peterrrr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:04:
[...]
Top. Hier nog steeds even spannend. Nog helemaal niks gehoord van de kopers en/of eventuele taxatie.
We zien het volgende week wel weer....
Tis vrij normaal dat er uitstel word gevraagd.peterrrr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:42:
[...]
Vanmiddag gehoord dat de kopers komende woensdag (16.30) een taxateur sturen. Is wel echt last minute (de termijn loopt 's-avonds af om 23:59), maar wel blij dat het nu gaat gebeuren...
Hou er maar vast rekening mee !
Heb een nieuwbouwwoning gekocht die nog gebouwd moet worden, bouw start januari 2018 en oplevering zal ergens begin 2019 zijn.
Voor de hypotheek moest ik verkoopopdracht huidige woning hebben en staat deze dus in de stille verkoop en zal de woning waar ik nu in woon volgend jaar las in de actieve verkoop gaan en op funda enz geplaatst worden.
Nu heeft de makelaar een koper gevonden die bereid is om zeer lang te wachten, maar weet niet of het verstandig is om de woning al zo lang van te voren te verkopen.
Het is een zeer courant huis in een gewilde buurt en de prijzen zullen waarschijnlijk alleen maar hoger worden verwacht ik en als het huis in de actieve verkoop staat, zijn er natuurlijk veel meer geinteresseerden en daardoor ook een betere prijs.
Twijfel nu wat te doen, dacht eraan om nu alleen akkoord te gaan als het bod minimaal 105% is van de vraagprijs en er geen uiterste datum afgesproken wordt om te voorkomen dat ik de huidiige woning uit moet.
Vind het niet erg om voorlopig te wachten met de verkoop, overwaarde heb ik ook niet meegenomen in de nieuwe hypotheek.
Krijg er natuurlijk wel zekerheid voor terug, maar zou zuur zijn als ik er volgend jaar veel meer voor had kunnen krijgen. Daarentegen kunnen de prijzen natuurlijk ook weer gaan zakken.
Misschien heeft iemand hier advies wat ik het beste kan doen?
Voor de hypotheek moest ik verkoopopdracht huidige woning hebben en staat deze dus in de stille verkoop en zal de woning waar ik nu in woon volgend jaar las in de actieve verkoop gaan en op funda enz geplaatst worden.
Nu heeft de makelaar een koper gevonden die bereid is om zeer lang te wachten, maar weet niet of het verstandig is om de woning al zo lang van te voren te verkopen.
Het is een zeer courant huis in een gewilde buurt en de prijzen zullen waarschijnlijk alleen maar hoger worden verwacht ik en als het huis in de actieve verkoop staat, zijn er natuurlijk veel meer geinteresseerden en daardoor ook een betere prijs.
Twijfel nu wat te doen, dacht eraan om nu alleen akkoord te gaan als het bod minimaal 105% is van de vraagprijs en er geen uiterste datum afgesproken wordt om te voorkomen dat ik de huidiige woning uit moet.
Vind het niet erg om voorlopig te wachten met de verkoop, overwaarde heb ik ook niet meegenomen in de nieuwe hypotheek.
Krijg er natuurlijk wel zekerheid voor terug, maar zou zuur zijn als ik er volgend jaar veel meer voor had kunnen krijgen. Daarentegen kunnen de prijzen natuurlijk ook weer gaan zakken.
Misschien heeft iemand hier advies wat ik het beste kan doen?
Hoeveel zekerheid wil je en hoeveel ben je bereid daarvoor te betalen? Persoonlijk denk ik dat de prijzen niet snel zullen zakken, gezien de rente verwachting en de enorme vraag. Maarja ik kan er ook naast zitten en zelf veel verliezen als straks alles in elkaar stort!
Bij onze hypotheek verstrekker was overigens een (eenzijdig door de makelaar ) ondertekende verkoopopdracht voldoende. Mogen zelf bepalen wanneer we gaan verkopen (of verhuren...).
Bij onze hypotheek verstrekker was overigens een (eenzijdig door de makelaar ) ondertekende verkoopopdracht voldoende. Mogen zelf bepalen wanneer we gaan verkopen (of verhuren...).
[ Voor 88% gewijzigd door Sport_Life op 17-11-2017 22:41 ]
Mag uiteraard ook zelf bepalen wanneer ik verkoop, maar vroeg me af of het verstandig om al zo lang van te voren te verkopen.
Ook gezien de krapte op de huizenmarkt en de lage rente denk ik ook niet dat de prijzen zullen dalen, eerder omgekeerd en om het dan zo snel aan de eerste te verkopen, weet niet of dat verstandig is.
Denk dat ik maar gewoon hoog inzet en afwacht wat het uiteindelijke bod gaat worden, alleen hoe hoog is redelijk?
Als het niet doorgaat gaat de woning gewoon over een jaar in de actieve verkoop.
Ook gezien de krapte op de huizenmarkt en de lage rente denk ik ook niet dat de prijzen zullen dalen, eerder omgekeerd en om het dan zo snel aan de eerste te verkopen, weet niet of dat verstandig is.
Denk dat ik maar gewoon hoog inzet en afwacht wat het uiteindelijke bod gaat worden, alleen hoe hoog is redelijk?
Als het niet doorgaat gaat de woning gewoon over een jaar in de actieve verkoop.
Zojuist gebeld door de makelaar. Taxatie gaat wel door, maar kopers willen 2 weken uitstel hebben.peterrrr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:42:
[...]
Vanmiddag gehoord dat de kopers komende woensdag (16.30) een taxateur sturen. Is wel echt last minute (de termijn loopt 's-avonds af om 23:59), maar wel blij dat het nu gaat gebeuren...
Makelaar gaf zelf aan dat ze dit eigenlijk nog nooit had meegemaakt (in dit stadium), echter wel het advies om die 2 weken te geven.
Ze was gebeld door hun financieel adviseur met dit verzoek. Kopers missen volgens hem (het is familie van elkaar) nog 2 documenten:
- Taxatierapport van onze woning (komt vanmiddag)
- Jaarcijfers eigen bedrijf 1 van de 2 (geen idee of dit mevrouw of meneer is)
Wellicht ben ik wat naïef, maar als je al meer dan 6 weken de tijd hebt om deze 2 missende zaken te regelen zal dit dan binnen twee weken lukken?
En is het handig om de leveringsdatum ook met twee weken op te schuiven?
Grandisimo schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:06:
[...]
Tis vrij normaal dat er uitstel word gevraagd.
Hou er maar vast rekening mee !
Dussssssspeterrrr schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:06:
[...]
Zojuist gebeld door de makelaar. Taxatie gaat wel door, maar kopers willen 2 weken uitstel hebben.
Makelaar gaf zelf aan dat ze dit eigenlijk nog nooit had meegemaakt (in dit stadium), echter wel het advies om die 2 weken te geven.
Ze was gebeld door hun financieel adviseur met dit verzoek. Kopers missen volgens hem (het is familie van elkaar) nog 2 documenten:
- Taxatierapport van onze woning (komt vanmiddag)
- Jaarcijfers eigen bedrijf 1 van de 2 (geen idee of dit mevrouw of meneer is)
Wellicht ben ik wat naïef, maar als je al meer dan 6 weken de tijd hebt om deze 2 missende zaken te regelen zal dit dan binnen twee weken lukken?
En is het handig om de leveringsdatum ook met twee weken op te schuiven?
Raar verhaal van die makelaar “in dit stadium”
Juist in dit stadium !
Ik zie dit dagelijks gebeuren en loopt in 99% van de gevallen altijd goed af.
Ik zou de leveringsdatum lekker laten staan want dat geeft weer extra rompslomp met zich mee.
Het is niet gangbaar in de particuliere markt, maar je zou ook een soort van 'eerste keus' aan kopers kunnen verkopen. Dat je nu een prijs afspreekt die onder voorbehoud is dat er tegen de tijd dat je écht eruit moet nog geen hoger bod ligt (waarbij je dan bijvoorbeeld een termijn van een half jaar of drie maanden voor overdracht afspreekt ofzo). En dat als er dan wél een hoger bod ligt, dat kopers dan het recht krijgen om dat bod te matchen en zo alsnog je woning kunnen kopen.
Genoeg mitsen en maren die je contractueel goed moet regelen, maar als kopers eager genoeg zijn zou er misschien wel iets te regelen vallen
[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 22-11-2017 19:53 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Tnx is idd ook nog een optie om te overwegen.naitsoezn schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:45:
[...]
Het is niet gangbaar in de particuliere markt, maar je zou ook een soort van 'eerste keus' aan kopers kunnen verkopen. Dat je nu een prijs afspreekt die onder voorbehoud is dat er tegen de tijd dat je écht eruit moet nog geen hoger bod ligt (waarbij je dan bijvoorbeeld een termijn van een half jaar of drie maanden voor overdracht afspreekt ofzo). En dat als er dan wél een hoger bod ligt, dat kopers dan het recht krijgen om dat bod te matchen en zo alsnog je woning kunnen kopen.
Genoeg mitsen en maren die je contractueel goed moet regelen, maar als kopers eager genoeg zijn zou er misschien wel iets te regelen vallen
Heb nu de makelaar gemaild dat ik er pas serieus over na wil denken als er 105% van de vraagprijs geboden wordt en dat de overdracht pas plaats kan vinden 4 weken na de overdracht van mijn nieuwe woning, anders wordt het over 1 jaar in de actieve verkoop.
Wacht zijn reactie wel af of er dan nog steeds interesse is, ben benieuwd.
Als de prijzen meer dan 5% stijgen heeft de koper geluk natuurlijk, maarja heb ik wel mijn zekerheid gekregen.
Thnks. We wachten wederom af....Grandisimo schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:38:
[...]
[...]
Dusssssss
Juist in dit stadium !
Ik zou de leveringsdatum lekker laten staan want dat geeft weer extra rompslomp met zich mee.
Wat zijn jullie ervaringen met conversiepercentages op Funda? Kom nu rond de 2,2% uit tussen gevonden en bekeken.
~21,5k gevonden
~500 bekeken
Staat er net sinds een uur of 10:00 vandaag maar wil het een beetje monitoren (aangezien de makelaar érg hoog heeft ingezet op de vraagprijs mi).
~21,5k gevonden
~500 bekeken
Staat er net sinds een uur of 10:00 vandaag maar wil het een beetje monitoren (aangezien de makelaar érg hoog heeft ingezet op de vraagprijs mi).
Dude, hij staat er twee uur op. ff relax
Ik maak me ook niet druk, was gewoon even benieuwd waar anderen op uitkwamen. Zit 5,5% boven de verwachte opbrengst met de vraagprijs en vond dat nogal gewaagd van de makelaar.
Het zijn ook gekke tijden. Ik weet niet waar je woont maar in de grote steden is een vraagprijs momenteel niet snel te hoog. En als hij dat wel blijkt te zijn: onderhandelen kan altijd.
Ik was zelf ook nogal sceptisch ten opzichte van de vraagprijs die mijn makelaar wilde hanteren maar heb hem de vrije hand gegeven en uiteindelijk heeft hij de hut voor 20k boven die vraagprijs verkocht (en die vraagprijs lag al ruim 80k boven de prijs waarvoor ik de hut in 2011 had gekocht)
Ik was zelf ook nogal sceptisch ten opzichte van de vraagprijs die mijn makelaar wilde hanteren maar heb hem de vrije hand gegeven en uiteindelijk heeft hij de hut voor 20k boven die vraagprijs verkocht (en die vraagprijs lag al ruim 80k boven de prijs waarvoor ik de hut in 2011 had gekocht)
In het altijd mooie (behalve op de dag dat de foto's gemaakt worden uiteraard) Assendelft:nare man schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:12:
Het zijn ook gekke tijden. Ik weet niet waar je woont maar in de grote steden is een vraagprijs momenteel niet snel te hoog.
https://www.funda.nl/koop...76400-saendelverlaan-156/
Heb een transactie-overzicht gekregen van vergelijkbare woningen in de wijk en uiteindelijk valt het wel mee denk ik, de overburen hebben drie weken geleden verkocht voor €307.100,- binnen tien dagen met een vraagprijs van €300.000,- De verkoopprijs van vergelijkbare huizen gaat hier elke drie maanden bijna €5000,- omhoog het afgelopen jaar.En als hij dat wel blijkt te zijn: onderhandelen kan altijd.
Heb een hele relaxte makelaar en ben het zelf ook nogal dus maak me niet zo snel druk.
Die ben je zo kwijt, zo dicht bij Amsterdam en alles ziet er degelijk uit van binnen en van buiten.De Rikster schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:18:
[...]
In het altijd mooie (behalve op de dag dat de foto's gemaakt worden uiteraard) Assendelft:
https://www.funda.nl/koop...76400-saendelverlaan-156/
[...]
Heb een transactie-overzicht gekregen van vergelijkbare woningen in de wijk en uiteindelijk valt het wel mee denk ik, de overburen hebben drie weken geleden verkocht voor €307.100,- binnen tien dagen met een vraagprijs van €300.000,- De verkoopprijs van vergelijkbare huizen gaat hier elke drie maanden bijna €5000,- omhoog het afgelopen jaar.
Heb een hele relaxte makelaar en ben het zelf ook nogal dus maak me niet zo snel druk.
Zo, ons huis staat op funda, je kan nog niet doorklikken want ze hebben een storing blijkbaar:
https://www.funda.nl/koop/barendrecht/straat-wesdijkleede/
Enige huis wat er te koop staat momenteel (deze link doet het nu nog niet):
https://www.funda.nl/koop...-86830887-wesdijkleede-5/
Hopelijk gaat die snel weg, dat zou mij heel wat kopzorgen schelen
//edit
Leuk die storing, bij de helft van de mensen doet die het wel, bij de andere niet. Bij mij doet hij het in de app wel, maar in browser niet, bij mijn vrouw andersom.
De eerste link doet het niet (vanuit zoekresultaten), de tweede wel:
https://www.funda.nl/koop...navigateSource=resultlist
https://www.funda.nl/koop/barendrecht/straat-wesdijkleede/
Enige huis wat er te koop staat momenteel (deze link doet het nu nog niet):
Hopelijk gaat die snel weg, dat zou mij heel wat kopzorgen schelen
//edit
Leuk die storing, bij de helft van de mensen doet die het wel, bij de andere niet. Bij mij doet hij het in de app wel, maar in browser niet, bij mijn vrouw andersom.
De eerste link doet het niet (vanuit zoekresultaten), de tweede wel:
https://www.funda.nl/koop...navigateSource=resultlist
[ Voor 36% gewijzigd door Shinji op 24-11-2017 11:27 ]
Zojuist vernomen dat de financiering rond is bij onze kopers :-)Grandisimo schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:38:
[...]
[...]
Dusssssss
Juist in dit stadium !
Geen moment twijfel gehad !peterrrr schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:17:
[...]
Zojuist vernomen dat de financiering rond is bij onze kopers :-)
Proficiat....!
Eerste vier bezichtiging staan gepland, vandaag 1 en vrijdag 3
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.