Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 37 ... 205 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 22:27
Doe ook wat aan je kitranden in je badkamer. Niet dat iemand het daar op zal laten lopen, maar de algemene eerste indruk komt het niet ten goede.

Ik vind de inrichting hier en daar ook wat gedateerd en eenvoudig, zoals bijvoorbeeld de standaard (gele!) opdekdeuren en de vloeren/trap. Ik denk niet dat de meeste mensen er zo in zouden trekken zonder er iets aan te doen. Dat schrikt wellicht sommige mensen af. Is overigens mijn eigen mening, wellicht denkt een ander hier anders over :)

[ Voor 60% gewijzigd door cooper87 op 21-09-2017 14:43 ]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:11

Wailing_Banshee

You're Next

Señor Sjon schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:53:
[...]

Tuin op NNW, geen doorgang naar achter, maar alleen via de garage
Ik zie toch echt wel een poort aan de achterkant? En als ik foto 32 kijk, lijkt er wel degelijk een gangetje achter die tuinen te lopen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Ik heb meer naar de kadastertekening gekeken. De rijwoningen zullen wel voor een achterpad zorgen. Maar bij een 2/1 kap is een zijpad altijd wel wenselijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-09 11:52
Er is wel een poort aan de achterkant, maar die gebruiken we nooit. Aangezien het een 2 onder 1 kap is, hebben we geen recht van overpad. Hierdoor mogen we denk ik officieel het achterpad niet gebruiken, maar daar zal niemand moeilijk over doen denk ik.

Wat betreft de keuken: Ja, die is 19 jaar oud. Als mensen die willen vervangen dan kan dat natuurlijk. Alles werkt, maar wat terecht wordt opgemerkt is die niet meer mega nieuw. Het lijkt me dat de volgende bewoners die gewoon kunnen vervangen. Dit is ook wel ingecalculeerd in de prijs, samen met de vloer van de woonkamer. De makelaar heeft hiervoor een prijs bepaald, die ik wellicht zelfs wat laag vind, maar ik vermoed dat iedereen dat van zijn / haar eigen huis zal vinden.

Zaken als kitrandjes heb ik al aangepast, en ik denk niet dat iedereen de foto's op Funda met een vergrootglas gaat bekijken, voor mij geeft een echte bezichtiging altijd een veel betere indruk dan wat je ziet op Funda. Helaas blijven die echte bezichtigingen nog even uit.

Natuurlijk zou ik kunnen zakken met de prijs, maar om dat nu al te doen, terwijl het huis er nog geen drie weken op staat is misschien wat overdreven. Ik ben bang dat gewoon maar even afwachten het devies is. Ik denk dat ik na de open huizendag wellicht een betere indruk heb, en als daar niets zinnigs uitkomt moet ik maar eens met de makelaar overleggen.

@Kju:

Dit is inderdaad de prijs die de makelaar adviseerde. De buurt is een mix van oude en nieuwe huizen, en dit rijtje huizen is een beetje een geval apart. Voor de rest staan er veel oudere rijtjeshuizen in deze buurt, wat je verhaal van de prijs verklaart.

[ Voor 8% gewijzigd door elhopo op 21-09-2017 15:21 ]

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:47

Kju

kmf schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:05:
[...]

Hoe staat de markt in Den Haag ervoor dan op dit moment? Er zijn nog redelijk "te koop"-huizen in den haag zo te zien. Een maandje geleden zag ik alleen "verkocht"-huizen op funda.
In een notedop: Iedereen lijkt gek te zijn geworden... :X
elhopo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:32:
[...]

In Harderwijk.

https://www.funda.nl/koop...49376230-piet-heinlaan-7/

Sinds 1 september 37.289 x gevonden en 3.973 keer bekeken. Aan die aantallen ligt het lijkt me niet. Ach, misschien maar gewoon geduld hebben, de makelaar kan natuurlijk niet mensen van straat trekken en naar binnen slepen.
Heel vluchtig gekeken maar het gros van verkochte woningen zit rond of onder de NHG-grens. Als je dan te koop en verkocht met elkaar gaat vergelijken lijkt het alsof jouw prijsklasse is die het in deze buurt niet zo goed doet. Heel snel gespiekt naar de prijzen in de straat, is dit de vraagprijs die je makelaar adviseerde?

PSN: Kjujay

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Kju schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:19:
[...]

In een notedop: Iedereen lijkt gek te zijn geworden... :X
Ik ben benieuwd. Na de open dag gaat mijn woning op de markt (ik heb geen zin in open huizen)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju

Kju

elhopo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:19:
[...]
@Kju:

Dit is inderdaad de prijs die de makelaar adviseerde. De buurt is een mix van oude en nieuwe huizen, en dit rijtje huizen is een beetje een geval apart. Voor de rest staan er veel oudere rijtjeshuizen in deze buurt, wat je verhaal van de prijs verklaart.
Dan hoop ik dat hij gelijk heeft want als ik op straatniveau keek waren de vraagprijzen lager, de koopsommen lager en zijn die tussen 2014 en eind 2016 niet gestegen...Maar goed, hij is degene met plaatselijke kennis :)
kmf schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:21:
[...]

Ik ben benieuwd. Na de open dag gaat mijn woning op de markt (ik heb geen zin in open huizen)
Zonde. Er worden veel deals op open huizendagen gesloten. Een stuk minder kopers op de markt tegen de tijd dat jij dan te koop gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Vergeef me dat ik niet het topic heb doorgelezen en wellicht al eerder gevraagd is:

Normaliter is de lente -zover ik weet- een goede tijd om je huis te koop te zetten en niet na de vakantie periode en dus in voor de herfstperiode, lees NU.

Nu de huizenmarkt flink tekeer gaat, en huizen boven vraagprijs verkocht worden vraag ik me af of dat nog steeds geldt of maakt het werkelijk niets (meer) uit.

btw, er hoeft geen nieuw huis gekocht te worden, enkel verkocht

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Afhankelijk van de locatie is er een dusdanige schaarste dat het op dit moment niet heel veel uit hoeft te maken. Ik zou een ieder nu wel aanraden om goed op te letten en een makelaar te nemen die bereid is om een vraagprijs te hanteren die ca. 8 tot 10% boven de beoogde koopsom zit.
De meeste makelaars willen op dit moment graag undersellen en prijzen ongeveer op de beoogde koopsom.Dat is lekker makkelijk, weinig bezichtigen, aansturen op een inschrijving. Het is dan geen kunst om boven de vraagprijs te verkopen maar ze benadelen de verkoper daarmee omdat er eigenlijk meer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Kju schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:41:Ik zou een ieder nu wel aanraden om goed op te letten en een makelaar te nemen die bereid is om een vraagprijs te hanteren die ca. 8 tot 10% boven de beoogde koopsom zit.
Zo heeft een makelaar toch ook weinig bezichtigingen, dus waarom doen ze dit dan niet standaard? En is het ook niet erg moeilijk/gevaarlijk om zo hoog in te zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 22-09-2017 14:00 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 20:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Pinin schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:53:
[...]
Zo heeft een makelaar toch ook weinig bezichtigingen, dus waarom doen ze dit dan niet standaard? En is het ook niet erg moeilijk/gevaarlijk om zo hoog in te zetten?
Als koper wil je wel graag het idee hebben dat je goed onderhandeld hebt (krijg je door een lagere prijs dan de vraagprijs) en verder vergemakkelijkt dat het verkrijgen van een hypotheek.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Pinin schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:53:
[...]

Het is aan de makelaar om daar de juiste balans in te vinden.Het is natuurlijk wel afhankelijk van locatie en object. Er zijn nog genoeg locaties waar de markt gewoon nog op slot zit.

Om maar twee recente voorbeelden te geven van vorige maand:
Woning A, verwachte transactieprijs € 215.000, vraagprijs € 250.000, opbrengst € 240.000
Woning B, verwachte transactieprijs € 235.000, vraagprijs € 250.000, opbrengst € 260.000
En dat is echt niet zo gekomen omdat ik te laag heb ingeschat. Er is schaarste in de buurt, de taxaties komen niet eens rond, kopers komen met eigen geld voor het verschil wat ze niet willen financieren, alleen maar omdat ze daar willen wonen.

[ Voor 34% gewijzigd door Kju op 22-09-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ok, thx

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 22:38
Señor Sjon schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:48:
Ik heb meer naar de kadastertekening gekeken. De rijwoningen zullen wel voor een achterpad zorgen. Maar bij een 2/1 kap is een zijpad altijd wel wenselijk.
Bij deze woning icm onderhoudsvrije achtertuin zou ik liever een bredere berging willen dan een looppad. Verder zou je inderdaad de woning wat kunnen "moderniseren" qua kleurgebruik.

Wij hebben ook gekozen voor een brede schuur ipv een pad. Dat pad ga ik straks hooguit 1x per maand gebruiken voor een kliko.
Dan heb ik liever een grotere berging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kju schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:03:
[...]

Het is aan de makelaar om daar de juiste balans in te vinden.Het is natuurlijk wel afhankelijk van locatie en object. Er zijn nog genoeg locaties waar de markt gewoon nog op slot zit.

Woning A, verwachte transactieprijs € 215.000, vraagprijs € 250.000, opbrengst € 240.000
Woning B, verwachte transactieprijs € 235.000, vraagprijs € 250.000, opbrengst € 260.000
En dat is echt niet zo gekomen omdat ik te laag heb ingeschat. Er is schaarste in de buurt, de taxaties komen niet eens rond, kopers komen met eigen geld voor het verschil wat ze niet willen financieren, alleen maar omdat ze daar willen wonen.
Interessant. Taxateur (anders dan verkoopmakelaar ivm aanvraag nieuwe hypotheek voor nieuwbouw) taxeerde ons appartement op 280k. Verkoopmakelaar wil in gaan zetten op 275k. We gaan pas voorjaar 2018 te koop zetten, maar eigenlijk moet de vraagprijs dus boven de 300k?
We betaalden zelf 218k een jaar of 6 geleden en dat was toen al vrij hoog, maar we wilden het graag hebben omdat de ligging uniek is.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 22-09-2017 14:35 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kju

Kju

Als zowel de makelaar als de taxateur vinden dat het 275-280k op moet brengen dan zou ik gewoon 299k vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Kju schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:03:
[...]

Dat gaat over den haag? Is er met deze gekkenmarkt nog sprake van 'slechte' wijken dan volgens jou? Gaan Schilderswijk, Laakkwartier niet minder snel?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju

Kju

Dat voorbeeld is inderdaad in Den Haag maar dan wel in een gewilde buurt. In de wijken waarin men over het algemeen een lager salaris heeft en er overwegend goedkopere appartementen van 100k tot 150k te koop staan lopen de woningen in die prijsklasse over het algemeen ook prima maar zal het moeilijker zijn om een woning boven de NHG grens te verkopen. Degenen die er wel willen wonen kunnen het niet betalen en degenen die wel de duurdere woningen kunnen betalen willen er niet wonen omdat ze voor dat geld ook in een aanmerkelijk betere buurt kunnen wonen..

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Ons huis staat nu 2 dagen op Funda, is 1.195x bekeken en aankomende week is er al een inloop bezichtiging gepland. Ik heb het idee dat het binnen 2 weken wel verkocht is.
Voor de andere verkopers in de Randstad, hadden jullie vooraf al ingedachte voor welk bedrag de woning gelijk weg mag, of was de strategie meer wachten tot wat een gek er voor geeft?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• Freee!!

Freee!!

Deacon schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:03:
Ons huis staat nu 2 dagen op Funda, is 1.195x bekeken en aankomende week is er al een inloop bezichtiging gepland. Ik heb het idee dat het binnen 2 weken wel verkocht is.
Voor de andere verkopers in de Randstad, hadden jullie vooraf al ingedachte voor welk bedrag de woning gelijk weg mag, of was de strategie meer wachten tot wat een gek er voor geeft?
Mijn strategie is meer van wachten wat de gek ervoor geeft, maar een bod van de vraagprijs (of hoger) is "verkocht".

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 22:58
Voor de verkopende deelnemers aan de open huizendag, hoe pakken jullie dat aan?
Hulptroepen om rondleidingen te geven of met een boekje aan de keukentafel en de geïnteresseerde loopt zelf maar rond?

[ Voor 0% gewijzigd door miles op 26-09-2017 07:15 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:40

Saffie_time

Why use this? 42!

miles schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 06:40:
Hulptroepen om rondleidingen te geven of met een boekje aan de keukentafel en de geïnteresseerde loopt zelf maar rond?
Ik zou geen hulptroepen in roepen ervoor. Jij kent de woning en er is niemand die zo enthousiast erover kan vertellen als jijzelf.
Mocht het zo druk worden dat er geen tijd en ruimte is om mensen een rondleiding te geven dan lekker op eigen initiatief en snelheid het huis laten ontdekken en met vragen bij jou komen na afloop.
Zorg wel dat je met minimaal 2 bent zodat iemand de deur kan open maken als je even in gesprek bent. Niets zo vervelend als een gesprek meermaals moeten afbreken om andere kijkers binnen te laten.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elhopo
miles schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 06:40:
Ik heb al dranghekken en verkeersregelaars georganiseerd...

Nee, maar even serieus, we zien wel hoe druk het wordt. Mijn vrouw doet open en zet de mensen in de woonkamer met evt een bakje koffie ofzo. Als het erg druk wordt dan leid ik de mensen wel in groepjes rond en beantwoord ik vragen maar het liefst wil ik zoveel mogelijk iedereen individueel aandacht geven, maar dat is natuurlijk totaal afhankelijk van hoe druk het gaat worden. In geen geval laat ik mensen zelf door het huis lopen.

Wellicht is het mega afgezaagd, maar zou een appeltaart bakken daadwerkelijk helpen?

Overigens komen er vandaag nog kijkers, dus wie weet is de open huizendag niet eens meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Alles wat mensen een 'thuis' gevoel geeft moet je gewoon doen. Verwarming lekker behaaglijk, open haard (als je die hebt) opstoken, lekker geurkaarsje aan (neutrale geur), iets lekkers bij de thee, bloemetje op tafel. Er zijn maar weinig mensen die puur op ratio een huis kopen, uiteindelijk is het toch een gevoel (en vaak beslist de vrouw)....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
F1 kwalificatie opzetten en de vrouwen rondsturen? O-) Die maken toch vaak de koopbeslissing. :P

Goed, optant 1 (veel te laag bod) en optant 2 (verkeerde huis gekocht) zijn afgehaakt. Gisteravond zijn nr 3 en 4 geweest. Goed om de pr0n tuinverlichting te showen (Schiphol is er niks bij), maar ik snap niet zo goed waarom men in het donker wil rondkijken. :? Natuurlijk wil men geen vrij van werk nemen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

Señor Sjon schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:13:
F1 kwalificatie opzetten en de vrouwen rondsturen? O-) Die maken toch vaak de koopbeslissing. :P

Goed, optant 1 (veel te laag bod) en optant 2 (verkeerde huis gekocht) zijn afgehaakt. Gisteravond zijn nr 3 en 4 geweest. Goed om de pr0n tuinverlichting te showen (Schiphol is er niks bij), maar ik snap niet zo goed waarom men in het donker wil rondkijken. :? Natuurlijk wil men geen vrij van werk nemen, etc.
Als je al een tijdje huizen aan het kijken bent is het irritant om er steeds vrij voor te moeten nemen. Dan kan 's avonds voor een eerste bezichtiging wel goed zijn om de ruimte etc te beoordelen. Een 2e of 3e bezichtiging zou ik wel overdag doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Daarom doe ik niet mee met open huizen. Als ik zelf wil rondleiden, dan had ik wel 1000 euro bespaard en met makelaarsland oid in zee gegaan
Señor Sjon schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:13:maar ik snap niet zo goed waarom men in het donker wil rondkijken. :? Natuurlijk wil men geen vrij van werk nemen, etc.
Kijken of er 's avonds geparkeerd kan worden voor de deur. Of er geen geluidsoverlast is in de avond?
Kijk, overdag zal iedereen wel op school/aan het werk zijn. Pas 's avonds wordt er geleefd.
Dus al is de hele straat leeg en fluisterstil in huis, 's avonds kan het compleet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
kmf schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:41:
Daarom doe ik niet mee met open huizen. Als ik zelf wil rondleiden, dan had ik wel 1000 euro bespaard en met makelaarsland oid in zee gegaan
Zo dacht ik er ook over. Blijkt echter dat bijna de helft van de mensen die met de makelaar komt kijken niet komt opdagen. Niet mijn probleem wat tijd betreft, want daar heb ik een makelaar voor, maar misschien werkt het vrij binnen kunnen komen toch prettiger voor een aantal mensen. Die wil ik dan op de open huizen dag de gelegenheid geven toch binnen te komen. Het uiteindelijke doel is natuurlijk wel de verkoop van de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

miles schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:10:
[...]

Zo dacht ik er ook over. Blijkt echter dat bijna de helft van de mensen die met de makelaar komt kijken niet komt opdagen. Niet mijn probleem wat tijd betreft, want daar heb ik een makelaar voor, maar misschien werkt het vrij binnen kunnen komen toch prettiger voor een aantal mensen. Die wil ik dan op de open huizen dag de gelegenheid geven toch binnen te komen. Het uiteindelijke doel is natuurlijk wel de verkoop van de woning.
Voor mij is het een perfect moment om even snel wat huizen te bekijken waar ik over twijfel. Niet mee doen betekent dus dat je twijfelende kijkers kan mislopen.

Ik heb inmiddels al 20+ huizen bekeken, ik ga niet voor elk huis vrij nemen. En mijn vriendin moet dan ook nog vrij nemen, niet praktisch. Open huizen dag is dus echt de beste optie voor ons.

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 26-09-2017 10:16 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-09 15:04
Ik ga even een situatie schetsen. Deze is gelukkig nog niet aan de orde, maar mocht het zo ver komen dan wil ik tijdig voorbereid zijn en m'n opties uitgezocht hebben.

Momenteel wonend in een koophuis, tijd geleden een koop-/aannemingsovereenkomst getekend voor een nieuwbouwwoning (projectbouw). Bouw is nog niet gestart, maar onlangs heeft bij de notaris eigendomsoverdracht plaatsgevonden, dus ingeschreven in openbare registers. Inmiddels zijn we dus begonnen met aflossen en betalen van rente voor de hypotheek op de nieuwbouwwoning.

Deze dubbele lasten zijn nu te dragen, maar door o.a. werkloosheid is er een kleine kans die deze last niet meer te dragen zal zijn. Los van het (eerder) verkopen huidige woning en tijdelijk huren, of inwonen bij ouders, etc. ben ik nu specifiek de optie aan het onderzoeken van doorverkoop van de nieuwbouwwoning en dus behoud van onze huidige woning.

Je kunt volgens mij 2 varianten onderscheiden:
  • Doorverkoop na oplevering (waarbij je natuurlijk de verkoop best al wel rond kunt maken een x-aantal maanden voor daadwerkelijke oplevering)
  • Doorverkoop voor oplevering
Bij Optie 1 zal de oplevering door de aannemer aan ons zijn, dus niet aan "onze" kopers. Die mogen er bij wijze van spreken op dag 2 mee aan de slag. Bij deze optie komt het er natuurlijk wel op neer dat wij alsnog gedurende de hele bouw met dubbele lasten zitten. Dus... laat deze optie even zitten.

Optie 2 is waar ik wat wijzer over probeer te worden. Het betreft volgens mij een situatie zoals bedoeld in Woningborg Alg. Voorwaarden Artikel 21 Lid 2.
Voordat de woning aan de Verkrijger is opgeleverd, kan hij de voor hem uit de overeenkomst voortvloeiende rechten en verplichtingen slechts aan een derde overdragen, indien de Ondernemer deze derde als Verkrijger aanvaardt en tussen de Verkrijger en de derde een akte wordt opgemaakt. Een dergelijke contractsoverneming heeft de in de wet geregelde gevolgen (artikel 6:159 BW 3)). Aan de in dit lid bedoelde toestemming van de Ondernemer kunnen door hem voorwaarden worden verbonden.
Allereerst moet dus uitgezocht worden of de ontwikkelaar/aannemer (de 'Ondernemer') hier aan meewerkt. Ik zou zelf niet weten waarom niet, mits deze hiervoor geen extra kosten moet maken. En zo wel, dan zal dit vermoedelijk aan ons worden doorgeschoven.

Verder zijn wij reeds eigenaar, dus kunnen zelf de in aanbouw zijnde woning te koop zetten. Dus daar komen makelaarskosten aan onze kant om de hoek kijken.

Daarnaast zullen we waarschijnlijk notariskosten kwijt zijn voor o.a. de 'akte' waarover in het artikel wordt gesproken.

Met deze constructie draag je dus daadwerkelijk de overeenkomst tussen ons en de aannemer over aan een derde (incl. alle rechten en verplichtingen) en zal die derde vanaf dat moment de bouwtermijnen gaan betalen etc.

Los van het feit of de kosten die we zouden maken met deze constructie opwegen tussen het wegvallen van de (dubbele) hypotheeklast en of het (in aanbouw zijnde) huis überhaupt genoeg zal opleveren ben ik gewoon benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze opzet. Uit eerste hand, of uit professioneel oogpunt, of anders.

Nogmaals... ik hoop dat het allemaal niet zo ver gaat komen, maar ik ben zoekende naar de haken & ogen van bovenstaande. Ook belastingtechnisch zal dit nog wel wat voeten in de aarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Bakkenist schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:05:

Nogmaals... ik hoop dat het allemaal niet zo ver gaat komen, maar ik ben zoekende naar de haken & ogen van bovenstaande. Ook belastingtechnisch zal dit nog wel wat voeten in de aarde hebben.
Kijk ook even na wat de afspraken met de gemeente zijn. Soms is er een anti speculatiebeding opgenomen. Zie ook deze betrouwbare bron:

Wikipedia: Antispeculatiebeding

Hierdoor kan het je een hoop geld kosten om er vanaf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
elhopo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:35:
[...]

Kijk ook even na wat de afspraken met de gemeente zijn. Soms is er een anti speculatiebeding opgenomen.
Oh, die vergat ik nog te noemen ja. Er is geen antispeculatiebeding van toepassing.

[ Voor 23% gewijzigd door Bakkenist op 26-09-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
elhopo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:35:
[...]

Kijk ook even na wat de afspraken met de gemeente zijn. Soms is er een anti speculatiebeding opgenomen. Zie ook deze betrouwbare bron:

Wikipedia: Antispeculatiebeding

Hierdoor kan het je een hoop geld kosten om er vanaf te komen.
Dit ja, ken meerdere kennissen die het project pas na 3 jaar mochten verkopen anders volgde er een boete.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Goed, nummer 3 is het geworden. Deze week concept en begin volgende week uiterlijk krabbel. Het waren 11 fantastische dagen in dit topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Señor Sjon schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:25:
Goed, nummer 3 is het geworden. Deze week concept en begin volgende week uiterlijk krabbel. Het waren 11 fantastische dagen in dit topic. :P
Gefeliciteerd! Nu hopen dat ze niet terugkrabbelen, maar dat gebeurt volgens mij niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:17

Griffin

Is mythical

Ben zoekende... zie Griffin in "Ervaring met huis kopen - Deel 8"

Dus ook verkopen. De makelaar ziet geen problemen om het huis snel verkocht te krijgen. Eerst kijken of het huis wat we op het oog hebben echt goed gaat zijn en dan eerst koop afronden/akkoord krijgen en dan ons huis zsm verkopen.

Eerst huis kopen is niet spannend vergeleken bij het kopen van een 2e huis en dan ook je huidige huis verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De eerste keer duurde het een halfjaar voordat ik twee bezichtigingen had (2009-2010), dat was nu binnen een halve week geregeld. Maar ja, presenteren doet begeren en ik betaal liever de makelaar 100 euro meer als ie ook wat meerwaarde geeft. Overigens heb ik wel altijd gekeken of ik dubbele lasten zou kunnen dragen mocht er een discrepantie tussen koop en verkoop zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 26-09-2017 14:41 ]

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 08:39
elhopo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:35:
[...]

Gefeliciteerd! Nu hopen dat ze niet terugkrabbelen, maar dat gebeurt volgens mij niet vaak.
Bedenktermijn zit er bij mij nu ook op. Terugkrabbelen gebeurt volgens mij maar heel zelden, maar ik heb het onlangs in mijn directe omgeving nog meegemaakt, dus ik ben toch blij dat mijn kopers niet zijn afgehaakt.
Andere biedingen zaten weliswaar in de buurt, maar de vraag of zij 2 weken later nog steeds willen is niet zeker en de glans van een nieuw huis op funda ben je kwijt als je kopers afhaken.

• kmf
  • Niet online

kmf

keko12 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:21:
[...]

Bedenktermijn zit er bij mij nu ook op. Terugkrabbelen gebeurt volgens mij maar heel zelden, maar ik heb het onlangs in mijn directe omgeving nog meegemaakt, dus ik ben toch blij dat mijn kopers niet zijn afgehaakt.
Andere biedingen zaten weliswaar in de buurt, maar de vraag of zij 2 weken later nog steeds willen is niet zeker en de glans van een nieuw huis op funda ben je kwijt als je kopers afhaken.
het gaat volgens mij niet eens zo zeer om de bedenktermijn van 3 dagen na het tekenen van de koopovereenkomst.

Maar de tijd van "bod geaccepteerd" tot "koopovereenkomst ondertekend" kan dus vrij lang zijn. En in principe kunnen ze dan in die periode nog terugkrabbelen.

Bij mijn aankoop heb ik zelf ook anderhalve week gewacht alvorens te tekenen zodat de bouwkundige keuring valt binnen de 3 dagen bedenktijd na tekenen ;)
(vertraging kwam doordat verkopend partij een gepland onderhoudspunt niet in de koopakte had opgenomen,maar wel toegezegd. )

Nu ben ik verkoper en ga ik er maar voor zorgen dat de koopovereenkomst zsm geregeld kan worden.

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 11:01
Sinds afgelopen dinsdag bezig met de verkoop van de woning van een overleden familielid. Hieronder staan de Funda statistieken tot nu toe, de woning staat in een (klein) dorp in Brabant en er staan weinig vergelijkende objecten in deze prijsklasse te koop.

Datum Gevonden Bekeken Conversie
26-9-2017 5426 1091 20%
27-9-2017 2943 792 27%
28-9-2017 815 317 39%

Ben dus redelijk verbaasd dat er in beginsel zoveel mensen het huis 'bekeken' hebben, helaas nog geen bezichtiging. We gaan a.s. zaterdag meedoen met de open huizen dag dus hopen erop dat er ook wat mensen komen kijken, spannend! De conversie ratio gaat omhoog dus wellicht dat er mensen zijn die de link aan het doorsturen zijn of bookmarked hebben, zelf hebben we geen links doorgestuurd via social media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Zo. Net de fotoshoot gehad. Inclusief 360 foto's en filmpjes. Wat een gedoe was dat. Ik ben weken bezig geweest om alles leeg te maken. En nog steeds was het niet leeg genoeg. Kinderstoel en allerlei zaken werden in de wc gepropt tot de foto's zijn genomen...

Volgende week in de verkoop waarschijnlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 29-09-2017 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

kmf schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:36:
Zo. Net de fotoshoot gehad. Inclusief 360 foto's en filmpjes. Wat een gedoe was dat. Ik ben weken bezig geweest om alles leeg te maken. En nog steeds was het niet leeg genoeg. Kinderstoel en allerlei zaken werden in de wc gepropt tot de foto's zijn genomen...

Volgende week in de verkoop waarschijnlijk.
Succes ermee.

* Freee!! heeft het huis (onder voorbehoud) verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Zo. Gisteren de open huizendag gehad, en voor mijn gevoel flink wat mensen over de vloer gehad. Volgens de makelaar zijn we de koplopers, voor wat het waard is. We hebben 9 bezichtigingen gehad, waarbij er naar mijn mening best wat serieuze mensen tussen zaten. We hebben het net kunnen redden, waarbij mensen soms heel even onder het genot van een handje pepernoten moesten wachten, maar we wilden toch iedereen individueel aandacht geven.

Er waren toch wel wat mensen tussen die het juist fijn vonden om wat informeler langs te kunnen komen en ook van de bewoners te horen hoe alles zit en wanneer bepaalde zaken vervangen zijn. Hopelijk hebben we wat mensen aan het denken kunnen zetten en zit er een koper bij!

Nog meer mensen die met de open dag mee hebben gedaan? en hoe beviel / ging het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 11:01
Er zijn uiteindelijk vijf stellen over de vloer geweest, staat sinds afgelopen dinsdag te koop. Ben vooral benieuwd wat de response gaat zijn wanneer de makelaar deze stellen vandaag/morgen gaat opbellen of ze dan nog een keer langs willen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:27
elhopo schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:09:
Nog meer mensen die met de open dag mee hebben gedaan? en hoe beviel / ging het?
Wij stonden sinds dinsdag op Funda en hebben afgelopen zaterdag ook meegedaan.
Uiteindelijk zijn er 22 "groepen" over de vloer gekomen en hebben we ook al diverse biedingen mogen ontvangen.
We hadden wel verwacht dat er wat aanloop zou zijn, er was ook vooraf al door mensen gevraagd om een bezichtiging in te plannen. Maar dit hadden we uiteraard alleen maar durven dromen, in totaal denk ik 30 minuten zonder mensen in het huis geweest.
En om 15:00 kwam er nog iemand terug voor een tweede bezichting en om meteen een bod te doen.

Moet zeggen dat ik er in het begon nogal tegenop zag, ik ben ook niet zo'n "verkoper". Maar uiteindelijk vond ik het erg leuk om te doen, het enthousiasme van mensen helpt natuurlijk ook. :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Als je zoveel kijkers krijgt en direct biedingen, staat je huis dan niet voor een te lage prijs te koop?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:27
jelmervos schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:07:
Als je zoveel kijkers krijgt en direct biedingen, staat je huis dan niet voor een te lage prijs te koop?
Dat is iets wat bij mij ook wel door het hoofd spookte, voordeel is wel dat we nu zowel het segment tot 200.000 en boven 200.000 meekregen in de zoekresultaten.
Echter hebben we vooraf drie makelaars laten komen en ze kwamen alle drie met dezelfde verkoopprijs.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Fanatix schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:37:
[...]

Dat is iets wat bij mij ook wel door het hoofd spookte, voordeel is wel dat we nu zowel het segment tot 200.000 en boven 200.000 meekregen in de zoekresultaten.
Echter hebben we vooraf drie makelaars laten komen en ze kwamen alle drie met dezelfde verkoopprijs.
Makelaars proberen de prijzen te drukken. Jij als verkoper wil de hoogste prijs voor je woning. Als mijn woning zo snel biedingen zou krijgen zou ik de prijs verhogen.

En dat geneuzel over prijssegmenten is meer iets voor tijdens een kopersmarkt, daar zitten we nu niet in.

[ Voor 8% gewijzigd door jelmervos op 02-10-2017 08:42 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Fanatix schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:37:
[...]

De prijs is een gevoelskwestie, geen absolute wetenschap. Natuurlijk kan je wel wat vergelijken, maar bijna geen enkel huis is hetzelfde. De makelaar loopt altijd het risico dat de klus niet doorgaat als een ander een hogere opbrengst beloofd. Als ze trouwens alle drie met een zelfde prijs komen dan zou mij dat een vreemd gevoel geven, maargoed...

Hoe tegenstrijdig het misschien klinkt, de makelaar is niet gebaat bij de hoogste prijs voor jou. Als jij 5.000 moet zakken en je hebt bijvoorbeeld een courtage van 1,2% dan scheelt dat de makelaar 60 euro. Als hij daardoor het huis veel sneller verkoopt dan zal hij het denk ik niet nalaten. De makelaar is meer gebaat bij een zo snel mogelijke verkoop.

Wel mooi, zo snel al een bod. Gefeliciteerd in ieder geval. Als de prijs voor jou goed is dan is het toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Wij hebben zaterdag 11 bezichtigingen gehad. Gelukkig waren we met z'n tweeën thuis want de bezichtigingen liepen achter elkaar door.
Enthousiaste mensen allemaal.
Ik hoop dat er iets uit gaat komen.
Op voorhand had ik er ook niet zo'n zin in, maar eigenlijk was het hartstikke leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
thafusion schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:19:
Er zijn uiteindelijk vijf stellen over de vloer geweest, staat sinds afgelopen dinsdag te koop. Ben vooral benieuwd wat de response gaat zijn wanneer de makelaar deze stellen vandaag/morgen gaat opbellen of ze dan nog een keer langs willen komen?
Waarom zou jouw makelaar hen bellen om te vragen of ze nog een keer langs willen kopen?

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Deacon schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:03:
Update: 02/10 huis is verkocht onder voorbehoud.

Vrijdag 22/09 in de markt gezet, Donderdag 28/09 de inloopbezichting met 40+ potentiële kopers, vandaag maandag 2/10 biedingen gesloten, huis verkocht.

25% stijging in 7 jaar tijd.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 13:07
Hallo,

Wij hebben ons huis een paar weken geleden verkocht. Het betreft een huis waarbij wij een lease ketel hebben. Tijdens het tekenen van het koopcontract hebben wij het volgende erin laten vermelden:

artikel 7 Feitelijke levering/ Overdracht aanspraken
7.1. De feitelijke levering en aanvaarding vindt plaats op het moment van het ondertekenen van de akte van levering zoals
weergegeven in artikel 4.l,Tenzij tussen verkoper en koper een ander trjdstip is overeengekomen, vrij van huur-, lease- enlof
huurkoopovereenkomsten met uitzondering van de volgende overeenkomsten welke door koper gestand worden gedaan:

Koper neemt het leasecontract van de CV-ketel over.

Daarnaast hebben we een lijst met zaken het volgende aangegeven:

Onderhoudscontracten
Zijn u onderhoudscontracten en/of garantiebepalingen bekend van zaken die mee verkocht Ja
worden?
Zijn daarvan contracten en/of garantieregelingen overdraagbaar aan de koper? Ja
(voorbeelden: GIW garantie, cv ketelonderhoudsabonnement, garantie keukenapparatuur, boiler)
Nadere bijzonderheden:

CV lease contract + onderhoudscontract bij Gaswacht. (€ 34,00 per maand)

Verder heeft onze makelaar voor het tekenen van de koopovereenkomst aangeven dat het een lease ketel betreft , en dat de kopers her contract moeten overnemen. Ze hadden dus nog drie dagen om onder de koopovereenkomst uit te komen.

Je raadt het al... de beste mensen hebben een nieuwe cv ketel gekocht en aangeven het contract niet te willen overnemen.

Dit mag toch niet ? Hoe sterk sta ik hierin?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Possible schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:33:
Hallo,

Verder heeft onze makelaar voor het tekenen van de koopovereenkomst aangeven dat het een lease ketel betreft , en dat de kopers her contract moeten overnemen. Ze hadden dus nog drie dagen om onder de koopovereenkomst uit te komen.

Je raadt het al... de beste mensen hebben een nieuwe cv ketel gekocht en aangeven het contract niet te willen overnemen.

Dit mag toch niet ? Hoe sterk sta ik hierin?
Niet sterk. Zij kunnen gewoon van de koopovereenkomst afzien.

Een lijst van zaken met vinkjes bij "ter overname" is niet verplicht om ook echt af te nemen (laminaat bv). Als de koper daar van afziet dan kan je mooi dat zelf deinstalleren. Zal vast wel hetzelfde zijn met leasecontracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@kmf

De koopovereenkomst is dus al getekend he.. paar weken geleden al. De bovengenoemde punten staan ook in de koopovereenkomst vermeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Possible op 02-10-2017 22:55 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Possible schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:53:
@kmf

De koopovereenkomst is dus al getekend he.. paar weken geleden al. De bovengenoemde punten staan ook in de koopovereenkomst vermeld.
Je schreef dat ze nog 3 dagen had om onderuit te komen? In het geval dat het weken geleden is het pech voor hun dan. Hebben ze mooi 2 cv ketels.

[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 02-10-2017 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
kmf schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:59:
[...]

Je schreef dat ze nog 3 dagen had om onderuit te komen? In dat geval is het pech voor hun dan. Hebben ze mooi 2 cv ketels.
Wat ik ermee bedoelde is dat de makelaar mondeling heeft aangeven dat het een lease contract betrof. (Dit is ook rechtsgeldig toch als ze moeilijk gaan doen) In dat geval hadden ze nog drie dagen de tijd om er onderuit te komen.

De reden dat ik het vraag is omdat ik op internet veel verhalen lees over de koopovereenkomsten dat kopers niet verplicht zijn om het over te nemen. We hebben het er dus nu exepliet in laten zetten + de kosten van het lease contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Deacon schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:45:
[...]

Update: 02/10 huis is verkocht onder voorbehoud.

Vrijdag 22/09 in de markt gezet, Donderdag 28/09 de inloopbezichting met 40+ potentiële kopers, vandaag maandag 2/10 biedingen gesloten, huis verkocht.

25% stijging in 7 jaar tijd.
Funda linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Possible schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:03:
[...]

Wat ik ermee bedoelde is dat de makelaar mondeling heeft aangeven dat het een lease contract betrof. (Dit is ook rechtsgeldig toch als ze moeilijk gaan doen) In dat geval hadden ze nog drie dagen de tijd om er onderuit te komen.

De reden dat ik het vraag is omdat ik op internet veel verhalen lees over de koopovereenkomsten dat kopers niet verplicht zijn om het over te nemen. We hebben het er dus nu exepliet in laten zetten + de kosten van het lease contract.
Even om zaken helder te krijgen:

Voorlopig koopcontract is getekend en hierin staat dat er een lease contract is op de cv ketel?
Daarna zijn er minimaal 3 werkdagen verstreken (of 5 inclusief een weekend)?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Saffie_time schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:35:
[...]

Even om zaken helder te krijgen:

Voorlopig koopcontract is getekend en hierin staat dat er een lease contract is op de cv ketel?
Daarna zijn er minimaal 3 werkdagen verstreken (of 5 inclusief een weekend)?
Het voorlopig koopcontract is in juni al getekend ja. Daarin staat dus ook dat het een woning betreft met een lease ketel. Wij hebben dus voor de zekerheid een extra regel in laten zetten dat de koper het lease contract overneemt. En in de lijst met zaken het bedrag genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Possible schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:45:
[...]

Het voorlopig koopcontract is in juni al getekend ja. Daarin staat dus ook dat het een woning betreft met een lease ketel. Wij hebben dus voor de zekerheid een extra regel in laten zetten dat de koper het lease contract overneemt. En in de lijst met zaken het bedrag genoemd.
Het voorlopig koopcontract is dus getekend (met daarin opgenomen dat er een lease ketel aanwezig is, zonder bedrag te noemen).
Er zijn > 3 dagen verstreken => koop is definitief!

Nu wil je koop contract aanpassen / aanvullen door een extra passage op te nemen.
Waarom?! Wat voor meerwaarde biedt het jou (of de verkoper)?

Volgens mij geef jij ze nu juist zelf de opening om onder de koop uit te komen aangezien je opnieuw het koopcontract wil laten ondertekenen (en volgens mij dus ook weer 3 dagen bedenktijd weggeeft).

Ik zou persoonlijk gewoon van het voorlopige koopcontract uitgaan en bij de overdracht de gegevens van de lease afgeven. Ze zijn daar immers zelf mee akkoord gegaan. Dat ze nu zelf een nieuwe ketel hebben gekocht, is niet jouw probleem maar hun eigen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@BastaRhymez

Het voorlopig koopcontract is inderdaad getekend en er hoeft ook helemaal niks veranderd te worden. De woning is ook definitief verkocht. Overdracht is op 1 november. Het bedrag van de cv lease staat er ook netjes in vermeld. Het enige wat ik mij af vraag is: die mensen hebben toch geen poot om op te staan?

[ Voor 12% gewijzigd door Possible op 03-10-2017 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Wat staat er NU in het getekend koopcontract EN de lijst van zaken? Staat de ketel ter overname gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
DIt:

7.1. De feitelijke levering en aanvaarding vindt plaats op het moment van het ondertekenen van de akte van levering zoals
weergegeven in artikel 4.l,Tenzij tussen verkoper en koper een ander trjdstip is overeengekomen, vrij van huur-, lease- enlof
huurkoopovereenkomsten met uitzondering van de volgende overeenkomsten welke door koper gestand worden gedaan:

Koper neemt het leasecontract van de CV-ketel over

En:

Onderhoudscontracten
Zijn u onderhoudscontracten en/of garantiebepalingen bekend van zaken die mee verkocht Ja
worden?
(voorbeelden: GIW garantie, cv ketelonderhoudsabonnement, garantie keukenapparatuur, boiler)
Nadere bijzonderheden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Possible schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:36:
DIt:

Koper neemt het leasecontract van de CV-ketel over

En:

Onderhoudscontracten
worden?
Nadere bijzonderheden:

Is toch duidelijk? Als kopers hiervoor hebben getekend (en de bedenktijd is voorbij) kunnen ze alsnog afzien van de koop. Kost ze alleen wel 10% van de koopsom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 21:20
lekker je makelaar die discussie laten voeren, daar betaal je hem voor. Die heeft vast al vaker met dit bijltje gehakt en heeft er een stuk minder emotie bij dan jij! :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Possible schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:27:
@BastaRhymez

Het voorlopig koopcontract is inderdaad getekend en er hoeft ook helemaal niks veranderd te worden. De woning is ook definitief verkocht. Overdracht is op 1 november. Het bedrag van de cv lease staat er ook netjes in vermeld. Het enige wat ik mij af vraag is: die mensen hebben toch geen poot om op te staan?
Als het contract niet wordt gewijzigd, dan hebben ze geen poot om op te staan nee.
Pas jij het contract wel aan (om zaken toe te voegen* zoals je zelf aangaf) dan geef je ze wel opnieuw 3 dagen bedenktijd volgens mij. Het contract wordt immers "aangepast" en men kan dan her overwegen om van de koop af te zien als ze het daar niet mee eens zijn.

Mijn advies: geen nieuw contract opstellen en de rest lekker door de makelaar laten afhandelen.

* al is het maar een bedrag toevoegen dan betreft het al een contact wijziging, waardoor de bedenktijd opnieuw gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Wat je eerst zou moeten vaststellen is of het lease-contract wel kan worden overgenomen.

De wet bepaalt namelijk, dat voor contractsoverneming een 'akte' nodig is (in dit geval de koopovereenkomst van de woning) en de medewerking van de wederpartij bij het over te nemen contract (dat is dus het bedrijf waarvan in dit geval de cv-ketel wordt geleased). Zie art. 6:159 BW.

Als de wederpartij bij het contract uitdrukkelijk aangeeft dat zij niet meewerkt aan contractsoverneming, dan kan het contract niet overgaan. De verkoper moet dan gewoon het contract opzeggen en de koper moet zelf (als hij dat wil) een nieuw contract aangaan. Hoogstens betaalt verkoper dan nog een paar maanden voor de leaseketel nadat hij al geen eigenaar meer is van de woning (als het leasecontract niet op korte termijn kan worden opgezegd).

Als de leasemaatschappij van de ketel wel wil meewerken aan de contractsovername, dan geldt dat de koopovereenkomst van de woning een geldige titel vormt waarop de verkoper overname van het contract door koper kan afdwingen (als hij dat zou willen). Ik kan me ook voorstellen dat verkoper gewoon zelf het contract opzegt op de kortst mogelijke termijn en de boel lekker laat zitten.

Het enige dat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of de betreffende passage (artikel 7.1) bij ondertekening van de koopovereenkomst al aanwezig was (dan staat verkoper sterk) of dat die eerst nadien (éénzijdig) door verkoper ingevuld en dat bij ondertekening van de koopovereenkomst slechts mondeling is gemeld dat het om een leaseketel ging. In dat laatste geval staat verkoper een stuk zwakker.

[ Voor 10% gewijzigd door nare man op 03-10-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Zo. Mijn huis staat vanochtend om 7(?) uur online. Makelaar belde om 14:00 om te vertellen dat we al 3 bezichtigen hebben op woensdag.

Vrouwtje had iemand foto's zien nemen van de makelaarsbord.

Dus ben benieuwd. 1 goed bod is genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:02
BastaRhymez schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:08:
[...]

Als het contract niet wordt gewijzigd, dan hebben ze geen poot om op te staan nee.
Pas jij het contract wel aan (om zaken toe te voegen* zoals je zelf aangaf) dan geef je ze wel opnieuw 3 dagen bedenktijd volgens mij. Het contract wordt immers "aangepast" en men kan dan her overwegen om van de koop af te zien als ze het daar niet mee eens zijn.

Mijn advies: geen nieuw contract opstellen en de rest lekker door de makelaar laten afhandelen.

* al is het maar een bedrag toevoegen dan betreft het al een contact wijziging, waardoor de bedenktijd opnieuw gaat lopen.
Volgens mij heb je een van de posts van @Possible verkeerd geïnterpreteerd: hij overweegt helemaal niet om er iets bij te zetten maar geeft alleen aan dat hij destijds (dus in juni denk ik) bewust de passage over het leasecontract heeft laten opnemen. Er is dus geen sprake van het aanpassen van het contract of het toevoegen van nog meer regels/passages lijkt mij ;)

Verder eens met de mededeling; laat de makelaar het maar oppakken! .. Ik blijf me verbazen over hoeveel mensen iemand betalen voor een dienst en vervolgens zelf nog een berg gedoe moeten verwerken die gewoon onder de werkzaamheden van zo'n makelaar zou moeten vallen. Gewoon op je strepen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Laatst online: 08-09 18:15

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Sport_Life schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:10:
[...]

Imo is die foto van de ingezoomde kranen van de badkamer een misser. Je ziet de kalk aan de kraan hangen :P. Tekst op Funda komt mij ook niet heel professioneel over. Mij als koper interesseert het me niets wat de huidige eigenaren ervan vinden. Komt eerder wanhopig over: een goed huis verkoopt zichzelf ;)

Overall gezien valt mij op dat keuken, sanitair en vloer redelijk eenvoudig is, als er verderop een woning staat die wat beter is uitgerust zou ik daar voor gaan. Dus dan zou je ca 20k lager moeten zitten als een huis dat van binnen wel alles netjes heeft.
Ik zie inderdaad een huis met aardig wat werk, de keuken is sober ,de vloeren, de muren en de trap moeten aangepakt worden.

Met het sanitair zou ik dan wel weer prima kunnen werken.
De vraagprijs van 319.000 is volgens mij wel redelijk conform voor regio midden nederland

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Den Haag. Gisteren online, nu 5 bezichtigingen gepland. Is dat veel, of valt dat mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

kmf schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:30:
Den Haag. Gisteren online, nu 5 bezichtigingen gepland. Is dat veel, of valt dat mee?
Valt mee.

Veel.

Who cares? :P Je hebt je hut te verkopen, vertrouw gewoon op je makelaar in de eerste paar weken ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:55
Hartstikke prima toch! Het is geen gekkenwerk in Den Haag zoals in Amsterdam binnen de ring, daar plannen ze sowieso geen bezichtigingen. Daar mag je 1 moment met zijn allen komen kijken als er voor die tijd nog niet overboden is haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Tja. Ik weet natuurlijk niet of het bovengemiddeld of juist slecht is. Maar uiteindelijk heb je maar 1 goed bod nodig.

Misschien dat er op maandag en dinsdag nog een paar bezichtigingenafspraken bij komen. Is gepland op woensdag namelijk. Liever hebben we dat alles met 1-2 bezichtigingsdagen geregeld is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 115% gewijzigd door Sport_Life op 30-06-2020 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Sport_Life schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:42:
[...]

Waar in Den Haag? (mag ook via pm). Over het algemeen is Den Haag een gekkenhuis, mits het huis er goed uitziet en locatie prima is.
Geen 10k aan gevonden en 2k aan gezien. 1e dag 9400 : 750, 2e dag 9300:580

Wel mensen gezien die even een foto van het makelaars of hebben gemaakt en door portiek hadden gegluurd.

[ Voor 30% gewijzigd door kmf op 09-10-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
kmf schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 06:50:
[...]

***members only***

Wel mensen gezien die even een foto van het makelaars of hebben gemaakt en door portiek hadden gegluurd.
Met mijn niet-deskundige mening kan ik alleen maar zeggen dat het er netjes uitziet en de prijs volgens mij ook oké is. Laakkwartier is echter niet de populairste buurt en daar is je prijs ook naar. Het ziet er zodoende goed uit. Dus vijf bezichtigingen lijkt me best prima en dat zullen er zeker nog een aantal meer worden. En laat je niet gek maken door de Amsterdamse verhalen van tientallen bezichtigingen. Nog maar 2 jaar geleden had je in handjes mogen knijpen als je na een week of 2 vijf bezichtigingen gepland zou hebben (en toen werden huizen ook verkocht). En zoals hierboven al gezegd is, je hebt maar 1 goed bod nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

kmf schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 06:50:
[...]

***members only***

Buurt is idd iets minder, dus ik zou geen wonderen verwachten. Hoewel prijs wel erg gunstig is voor starters die elders niet meer kunnen kopen.

Goede vve is wel erg fijn, erfpacht weer mínder.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 08-10-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:09:
[...]

Buurt is idd iets minder, dus ik zou geen wonderen verwachten. Hoewel prijs wel erg gunstig is voor starters die elders niet meer kunnen kopen.

Goede vve is wel erg fijn, erfpacht weer mínder.
Die erfpacht zou ik niet mee zitten, die is toch eeuwigdurend afgekocht?

Het mooie aan jouw pand is dat het nieuw en netjes is, maar locatie is alles en die is in dit geval helaas niet positief. Voor 225-250 heb je in Rijswijk ook een leuk appartement en dat is voor veel mensen toch een betere keuze.

225 is natuurlijk een vrij forse prijs voor multiculti Laakkwartier met een bar er tegenover die om de haverklap op last van de politie wordt gesloten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Wolly schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:28:
[...]
225 is natuurlijk een vrij forse prijs voor multiculti Laakkwartier met een bar er tegenover die om de haverklap op last van de politie wordt gesloten :'(
Dat valt echt wel mee.

Ook in Rotterdam zie je dat appartementen in 'slechte' buurten voor de hoofdprijs gaan: in Vogelaarwijken als het Oude Noorden, Oude/Nieuwe Westen, Spangen, zelfs op Zuid gaan de instapklare appartementen van 250/300k+ als warme broodjes over de toonbank.

Dat heeft een aantal oorzaken. De woningnood in de grote steden is hoog. Het is een woningtype waar mensen niet verwachten met hun gezin oud te worden. Mensen die zulke woningen kopen vinden de nabijheid van voorzieningen belangrijker. Bovendien is er een steeds grotere woningvraag in de grote steden van hoogopgeleide buitenlandse kenniswerkers/expats, die vaak uit nóg grotere steden komen en helemaal niet zo'n probleem hebben met een 'gekleurde' wijk. En dan is er ook nog de concurrentie van beleggers die zo'n pand kopen om te verhuren of ouders die het voor studerende kinderen kopen.

225k lijkt mij voor Den Haag en voor deze woning een prima prijs. Erfpacht is geen issue, dat is al eeuwigdurend afgekocht (en ook zonder erfpacht ben je in een bovenwoning nooit eigenaar van de grond onder het complex).

(En Rijswijk en Den Haag zijn natuurlijk geen concurrerende markten. Mensen die een hip stadsappartement zoeken in Den Haag zoeken echt niet in Rijswijk en vice versa.)

[ Voor 11% gewijzigd door nare man op 09-10-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

[...]

Het mooie aan jouw pand is dat het nieuw en netjes is, maar locatie is alles en die is in dit geval helaas niet positief. Voor 225-250 heb je in Rijswijk ook een leuk appartement en dat is voor veel mensen toch een betere keuze.

De buren hebben met 20m2 minder voor 220k verkocht binnen 2 dagen.

Als de locatie alles is, en de kopers hebben dezelfde criteria als ik 15 jaar geleden, dan is dit juist een goede locatie :+
Relatief goedkoop in den haag, maar snelwegen in de buurt. 2-3 supermarkten, winkelcentra op loopafstand. Centrum binnen 10 minuten ov of fiets.

Ik ben benieuwd hoe het met ons zal lopen. Momenteel staat de bezichtingenafspraak op 6. Laten we hopen op een expat met hoge budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

nare man schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:40:
[...]

Dat valt echt wel mee.

Ook in Rotterdam zie je dat appartementen in 'slechte' buurten voor de hoofdprijs gaan: in Vogelaarwijken als het Oude Noorden, Oude/Nieuwe Westen, Spangen, zelfs op Zuid gaan de instapklare appartementen van 250/300k+ als warme broodjes over de toonbank.
Als je dit nog niet eens zo heel lang geleden (jaar of 3) had gepost had iedereen je voor gek verklaard... :D .
[...]

Ik had niet gezien dat de erfpacht is afgekocht, dus dat scheelt een hoop. Alhoewel ik liever een appartement op eigen grond heb dan op eeuwigdurend afgekocht erfpacht, hoe dan ook schrikt het toch kopers af. Zodra de huizenmarkt instort zijn dit wel zaken die waardeverminderend werken denk ik.

Rijswijk zou ik inderdaad niet vergelijken met dit appartement, alhoewel de prijzen daar ook omhoog schieten.

Vraag me wel af waar het heengaat met de huizenprijzen in deze regio, ga volgend jaar mijn appartement te koop zetten op een hele goede locatie (nabij internationale organisaties), grote kans dat er een expat met een koffer geld langskomt. Aan de andere kant kan de markt ook weer volledig instorten als de rente hard gaat stijgen. Wel spannend dus.

[ Voor 56% gewijzigd door Sport_Life op 09-10-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Het is heel jammer dat Funda niet de definitieve energielabel heeft opgepikt. Deze is namelijk A ipv de huidige B wat op Funda staat.

In de tekst staat weer wel A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Dat heeft geen enkele invloed op de waarde/prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

nare man schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:01:
Dat heeft geen enkele invloed op de waarde/prijs.
Wel voor de zoekresultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk200
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-11-2024
Gisteren online 30K aan gevonden en 2,6K aan gezien in een dag . En 6 afspraken .
Verwacht vandaag ook wel telefoon vooral s'avonds is er nog heel veel bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:31
Ik ben erg benieuwd waarom sommige mensen hier een internetmakelaar boven een traditionele makelaar verkiezen. Puur de kosten? Het is namelijk bewezen dat een goede traditionele makelaar gemiddeld de woning voor een hoger bedrag verkoopt dan een internetmakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Waar is dat bewezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakkenist
Is in een laboratorium onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Het zijn imho voornamelijk "wij van wc-eend"-onderzoekjes. Hou gewoon rekening dat bij verkoop via een internetmakelaar vaak alleen sprake is van een advertentiedienst en dat er in veel gevallen geen sprake is van een bemiddeling maar alleen de dienst als doorgeefluik. Als het dan gaat om het vergelijken van resultaten van advisering en onderhandeling door een traditionele makelaar met (het afnemen van voornamelijk alleen de advertentiedienst van) een internetmakelaar vind ik het appels met peren vergelijken. Vergelijk een makelaar die bemiddelt met een makelaar die bemiddelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk200
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-11-2024
Heb daar ook over na gedacht toch voor makelaar gekozen.
Zet het toch beter in de markt dan dat ik het zelf had gedaan denk ik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Ik heb m'n woning ook zelf verkocht maar ik ben zelf makelaar en de volgende keer dat ik m'n huis verkoop zal ik het toch niet meer zelf doen. Het zijn kleine dingen maar het blijft fijn als iemand je ontzorgt waar je zelf misschien te perfect wil zijn of juist niet serieus genoeg bent en kandidaten een onafhankelijk aanspreekpunt hebben waar ze lekker het huis af kunnen zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Verkocht in een nog iets mindere periode en wel via makelaar gedaan.
Deze had voor ons het voordeel dat er mensen kwamen kijken bij huis A en daar niet tot aankoop over zijn gegaan. Dan is de makelaar om te roepen: Kijk ik heb ook nog huis B voor u in de aanbieding met een leuk verkooppraatje erbij.
Als je een goeie makelaar hebt, heeft hij snel genoeg door wat voor soort huis mensen zoeken en willen en of er dus nog iets anders in zijn map zit wat aangeboden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik heb mijn appartement ook laten verkopen door een lokale makelaar.

Hij heeft mij een vraagprijs aangeraden die ik zelf aanvankelijk veel hoog vond, maar ik heb besloten om hem te volgen. Hij kent de markt immers beter dan ik. Uiteindelijk heeft hij de woning weten te verkopen voor 20k boven die vraagprijs (en daarmee meer dan 100k boven de prijs waarvoor ik de woning 6 jaar geleden had gekocht).

Als ik het verkoopproces zelf had gedaan, dan had ik daarvoor een - achteraf bezien - veel te lage vraagprijs gehanteerd. De makelaar is zijn courtage dus meer dan waard geweest.

Bovendien had het mij dan ontzettend veel tijd en energie gekost, want er zijn tientallen bezichtigingen geweest en onderhandelingen met meerdere partijen. Daar heb ik vanwege een drukke eigen baan ook gewoon de tijd en de energie niet voor.

[ Voor 12% gewijzigd door nare man op 11-10-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik heb ons appartement in Utrecht zelf verkocht via een internetmakelaar (makelaarsland). Nou doen die nog een hoop meer dan goedkopere aanbieders doen maar rondleidingen doen, foto's maken en een leuke tekst schrijven kan ik zelf ook wel.
Wij hadden ook de tijd (dit is 2,5 jaar geleden) dus dat het wat langer duurde omdat het niet via een gewone makelaar ging vonden we niet erg. En het scheelt gewoon een hoop geld. Ik denk niet dat een makelaar ons appartement voor een hoger bedrag verkocht zou hebben.
In deze tijd zou ik er helemaal geen gewone makelaar voor inschakelen. Op funda zetten en 1 bezichtingsdag plannen zou genoeg moeten zijn. Nu hoeft de tekst niet eens leuk te zijn, de foto's niet optimaal, het verkoopt toch wel.

Als ik ons huidige huis zou verkopen schakel ik denk ik wel een makelaar in. We wonen nu niet meer in Utrecht dus zullen er meerdere bezichtigingen nodig zijn. Ook is mijn werk nu een stuk verderop waardoor ik geen rondleidingen tussen de middag meer kan geven. Dus voor het gemak zou ik nu wel een makelaar kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Het hangt ook af van de courtage. Makelaarsland kost volgens mij rond de 1250 euro? Ik had nu een makelaar voor 2900, maar dat is inclusief alle fundazooi, foto’s, maar ook twee volgeplande bezichtigingsdagen met 35 afspraken en hij was steeds aanwezig bij dingen zoals een taxatie ed en echt goed bereikbaar. Ik vond het de meerprijs zeker waard. Stiekem kost het namelijk veel tijd en energie. Al twijfelde ik vooraf wel heel erg. (Overigens ook Utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Wij hadden Makelaarsland net voor de prijsverhoging ingeschakeld, was toen 995,-
Het klopt inderdaad dat het veel tijd en energie kost. Maar ja, als je geld wilt besparen houd dat ook in dat je meer zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:17
Makelaarsland doet samen met jou ook een prijsbepaling en verkoopstrategie, dus qua fysieke makelaar zit daar niet zoveel verschil in.

Het is dus puur tekst schrijven, fotos maken en rondleiding wat je zelf moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 22:27
R.van.M schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:28:
Makelaarsland doet samen met jou ook een prijsbepaling en verkoopstrategie, dus qua fysieke makelaar zit daar niet zoveel verschil in.

Het is dus puur tekst schrijven, fotos maken en rondleiding wat je zelf moet doen.
"Mwah". Mijn ervaring is anders. Mijn huis staat ook te koop bij Makelaarsland en qua onderhandelingen met potentiele kopers is het ellende. Ik werd terug gebeld door de makelaar en ze dacht dat ik de koper was ipv de verkoper... pas na 5 minuten viel het kwartje. Daar hoef je echt niet veel van te verwachten. Ze hebben hun poen natuurlijk al binnen voordat jij op Funda staat, dus het maakt niet echt uit hoe erg ze hun best nog doen, maar dit was wel heel erg.

Verder geven ze ook waardeloos advies over hoe je moet reageren op biedingen en reageren ze niet altijd op de door mij gewenste en aangegeven manier. Een voicemailtje inspreken bij de kopers vind ik nou niet echt heel overtuigend.

Maar goed, if you pay peanuts, you get monkeys. Geen probleem verder, bij de volgende biedingen doe ik gewoon zelf de onderhandelingen ipv via dat Makelaarsland grietje.
Pagina: 1 ... 37 ... 205 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.