Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 36 ... 209 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nextware schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:07:
Daar zijn wel foto's van gemaakt, maar zoals altijd moeten we hier dus continue achter de makelaar aanbellen. De foto's zijn op haar kosten gemaakt, maar staan dus weer niet online.
Dat ze ueberhaupt de moeite wil nemen om mensen rond te leiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
harmen1987 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:56:
[...]
Wij hoorden we dit minder dan een week voor de overdracht, dus nog geen reden voor paniek ;)
Ondertussen de afrekening ontvangen, ik vond het wel vrij laat, maar aangezien we geen geld hoeven overmaken o.i.d. is er niets aan de hand.

Aankomende vrijdag is de overdracht, en het hele huis staat ondertussen in dozen. De verhuizer komt woensdag om de gehele bende alvast in ons nieuwe garage te zetten. Van ons nieuwe huis krijgen we 1 augustus de sleutel, dus nog even overbruggen.

Pfff, ik zal blij zijn als het donderdag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Hoe zullen jullie het volgende bedingen met een makelaar? Ik wil een makelaar zowel als aankoop als verkoopmakelaar inzetten. Maar dan wel zodanig dat ik enkel pas ga verkopen als er een onderhandeling of zelfs sluitend koopakkoord is.

We hebben een huis op het oog maar daar moet flink op afgedongen worden. En als die koop niet doorgaat willen we ook niet verkopen. (Ter illustratie: in onze straat 3 huizen binnen 2 maanden verkocht. Gemiddeld verkooptijd 3 dagen tegen hoger dan vraagprijs)

We willen gewoon niet "gedwongen" worden om een huis te nemen waar we niet volledig achter staan

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan koop je toch gewoon eerst en zet je je eigen huis dan pas in de verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb een ietwat hoge overwaarde. Dan zal ik dit via een overbruggingskrediet moeten financieren wat weer niet lekker gaat zonder verkoopcontract. En dat bedrag gewoon als hypotheek bij lenen zal zo'n 0,5% extra hypotheek betekenen.

Want ipv een hypotheek van 30% van vraagprijs wordt het dan een hypotheek van 70% van vraagprijs...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:07
*O* *O* *O*
Gisteravond bezichtiging in onze woning gehad. De kijkers hebben op de oprit al een bod gedaan. Dit gisteravond besproken en gelijk bevestigd.

Makelaar belt nu net terug dat de kopers de koop hebben bevestigd. Nu het voorlopige koopcontract in orde gaan brengen. Zal vermoedelijk ergens volgende week gebeuren.

Huis staat nu 10 maanden in de verkoop is voor 19k onder de originele vraagprijs.

De kopers willen ook zsm passeren (ze huren nu een woning). Dus als het een beetje meezit, zijn we in september volledig van de woning af *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Hoppa, huis weg, de overdracht ging heel soepel. Eerst een inspectie, daana even tekenen bij de notaris.

Nu kan ik dit topic ook uit mijn bookmarks halen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:23
Vanaf volgende week gaat onze hut ook de verkoop in. Nieuwe woning al gekocht, dus hopelijk gaat hij relatief rap zodat we van ons overbrugginskrediet afkunnen. Er zijn net twee gelijkwaardige woningen in de wijk verkocht dus we hebben goede hoop.

Ik moet zeggen dat het wel even een wake-up call voor me was om de makelaar aan huis te hebben, veel verbeterpunten gekregen en 'tips' (lees: instructies) om het huis aantrekkelijker te maken. Vooral veel kleine klusjes (draadjes wegwerken, leuningen vastzetten, hier en daar een verfje) maar we hebben ook besloten om een groot deel van onze boedel alvast in opslag te doen. Met een kleine van 2 en eentje in de buik heb je een huis vol met spullen die niet in gebruik zijn maar ook niet wegkunnen, en aangezien het huis geen zolder of vliering heeft staat het er maar te staan. Dus gaan alle hobbyspullen en boekenkasten alvast weg. Ik moet zeggen dat het wel een hoop gaat uitmaken, het huis in in principe in prima staat en netjes onderhouden maar dan zie je het er ook aan af. De moeite dus wel waard.

Nu nog even met de makelaar overleggen over de vraagprijs - we hadden met hem afgesproken een stukje onder de vraagprijzen van de andere woningen die te koop stonden te gaan zitten, maar nu die zo snel gegaan zijn vraag ik me af of we ons dan niet tekort doen. Of maar gewoon zien en kijken hoe er geboden wordt? Zelfs in de omgeving Assen begint de verkoopprijs een heel eind richting de vraagprijs te klimmen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 17:59

Goverman

not loaded

Misschien een ietwat domme vraag, maar...

Gisteren is ons huis overgedragen aan de nieuwe eigenaar. Wij waren daar niet bij, we hadden al een machtiging afgegeven. Ik heb de notaris daarna gebeld met de vraag of alles goed is verlopen en dat was het geval. Ook vroeg ik of ik nog een kopie van de akte zou krijgen. De notaris zei hierop dat dat niet gebruikelijk was. Het is voor het eerst dat ik een huis heb verkocht, dus vandaar de vraag: is dit inderdaad gebruikelijk?

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:54

PoweRoy

funky!

Goverman schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:07:
Misschien een ietwat domme vraag, maar...

Gisteren is ons huis overgedragen aan de nieuwe eigenaar. Wij waren daar niet bij, we hadden al een machtiging afgegeven. Ik heb de notaris daarna gebeld met de vraag of alles goed is verlopen en dat was het geval. Ook vroeg ik of ik nog een kopie van de akte zou krijgen. De notaris zei hierop dat dat niet gebruikelijk was. Het is voor het eerst dat ik een huis heb verkocht, dus vandaar de vraag: is dit inderdaad gebruikelijk?
Jup, ligt geheel aan notaris. Sommige geven wel afschrift en sommige niet. Je hebt er niks aan dus je mist het niet.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:38

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Dr. Strangelove schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:02:
[ ... ] maar we hebben ook besloten om een groot deel van onze boedel alvast in opslag te doen.
Dat is inderdaad het verstandigste wat je kunt doen naar mijn mening, zo hebben wij ook drie maanden lang alles weggedaan wat weg kon, alles opgeknapt - de kleine dingen, net als jij - en de grote kasten en bijzettafeltjes, bloempotten en snuisterijen alvast ingepakt en opgeslagen in de garage. Ongelooflijk hoe een woning daarvan opknapt en veel beter toonbaar wordt. Je ziet het ook meteen aan de foto's, de woning is veel toegankelijker.
[ ... ] Of maar gewoon zien en kijken hoe er geboden wordt? Zelfs in de omgeving Assen begint de verkoopprijs een heel eind richting de vraagprijs te klimmen.
Ik ben het met je eens, als je niet onder water staat en niet op honderd euro een verkoop MOET afmaken omdat je anders moeilijke toeren uit moet halen, neem het gewoon zoals het komt. Geeft een heel stuk rust ook bij onderhandelingen, als de tegenpartij toch nog wat eraf wil nadat jij een eindbod hebt neergelegd kun je rustig roepen dat het een eindbod was, geen uitnodiging tot verder onderhandelen.

Het kan natuurlijk ook tegen je gaan werken, maar ik heb zelfs hardop gelachen tegen de kopers en gezegd dat de prijs alleen vandaag gold: morgen was het duizend euro meer.
Binnen tien minuten waren we toen rond want dat wilden ze toch niet laten lopen.

Tsja. YMMV :-)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 13:48

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij gaan volgend jaar ons appartement te koop zetten! Er zijn diverse makelaars langsgekomen en zij pakken gelijk de rekenmachine en berekenen [gemiddelde vraagprijs m2 prijs] x vloeroppervlak WOZ beschikking = vraagprijs. Nu is het zo dat de WOZ waarde gebaseerd is op een oppervlakte die zeker 5m2 kleiner is dan de werkelijke oppervlakte. Met een m2 prijs boven de 3k tikt dat behoorlijk aan! Ik wil dus eigenlijk de oppervlakte opnieuw laten meten conform NEN2580 en dit aanpassen in het BAG. Niet om mijn eigen makelaar te beinvoeden (die zet de prijs neer die wij willen), maar wel voor kopers die gelijk het register erop natrekken waar het dus foutief staat.. Veel particulieren zien BAG als heilig helaas... Kan dat?

Overigens is het pand enkele jaren geleden gesplitst in meerdere appartementen/huisnummers, mogelijk heeft de toenmalige aannemer geschoven met oppervlaktes ;).

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 06-08-2017 16:30 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:33
Sport_Life schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:23:
Wij gaan volgend jaar ons appartement te koop zetten! Er zijn diverse makelaars langsgekomen en zij pakken gelijk de rekenmachine en berekenen [gemiddelde vraagprijs m2 prijs] x vloeroppervlak WOZ beschikking = vraagprijs. Nu is het zo dat de WOZ waarde gebaseerd is op een oppervlakte die zeker 5m2 kleiner is dan de werkelijke oppervlakte. Met een m2 prijs boven de 3k tikt dat behoorlijk aan! Ik wil dus eigenlijk de oppervlakte opnieuw laten meten conform NEN2580 en dit aanpassen in het BAG. Niet om mijn eigen makelaar te beinvoeden (die zet de prijs neer die wij willen), maar wel voor kopers die gelijk het register erop natrekken waar het dus foutief staat.. Veel particulieren zien BAG als heilig helaas... Kan dat?

Overigens is het pand enkele jaren geleden gesplitst in meerdere appartementen/huisnummers, mogelijk heeft de toenmalige aannemer geschoven met oppervlaktes ;).
Ja, vierkante meters maken uit. Ik weet echter niet ok welke grootte het gaat, maar je vraagprijs is niet alleen op de meters gebaseerd, maar ook op de verdere staat, wat erin zit enz. Bij mij zat er ook een verschil in van 111 vs 114, dat boeide echter niet... (al zal een verschil tussen 99 vs 102 wel veel uitmaken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
nextware schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:05:
*O* *O* *O*
Gisteravond bezichtiging in onze woning gehad. De kijkers hebben op de oprit al een bod gedaan. Dit gisteravond besproken en gelijk bevestigd.

Makelaar belt nu net terug dat de kopers de koop hebben bevestigd. Nu het voorlopige koopcontract in orde gaan brengen. Zal vermoedelijk ergens volgende week gebeuren.

Huis staat nu 10 maanden in de verkoop is voor 19k onder de originele vraagprijs.

De kopers willen ook zsm passeren (ze huren nu een woning). Dus als het een beetje meezit, zijn we in september volledig van de woning af *O* *O*
Kleine update: overdracht staat nu gepland op 18 september *O*
Bedenktijd in het voorlopig koopcontract is ook al verstreken.

De buurt waar we eerst woonden, wordt nu echt een Belgische enclave. Onze oude achterburen waren Belgen, verderop in de straat komen Belgen wonen, ons huis is gekocht door Belgen. En nu hoorde ik gisteren van onze oude buurman dat er achter hem ook weer Belgen komen wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn woning staat te koop in Amsterdam, loopt nog geen storm, maar sommige foto's waren nog een beetje te donker, dit heb ik nu aangepast en ben benieuwd...

Ik hoef niet weg, maar het zou wel fijn als er snel een koper zou zijn zodat ik verder kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

keko12 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:44:
[...]

Ja, vierkante meters maken uit. Ik weet echter niet ok welke grootte het gaat, maar je vraagprijs is niet alleen op de meters gebaseerd, maar ook op de verdere staat, wat erin zit enz. Bij mij zat er ook een verschil in van 111 vs 114, dat boeide echter niet... (al zal een verschil tussen 99 vs 102 wel veel uitmaken).
volgens kadaster 69m2, dus ja :+. Heb gevraagd of ze t kunnen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertvanoosten
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-10 13:30
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:26:
Ook mijn woning staat te koop in Amsterdam, loopt nog geen storm, maar sommige foto's waren nog een beetje te donker, dit heb ik nu aangepast en ben benieuwd...

Ik hoef niet weg, maar het zou wel fijn als er snel een koper zou zijn zodat ik verder kan kijken.
linkje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31
Amsterdam blijft me verbazen... Wat een geld voor een flatje aan de snelweg... :X

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATS schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:14:
[...]

Amsterdam blijft me verbazen... Wat een geld voor een flatje aan de snelweg... :X
Lekker denigrerend |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertvanoosten
Waar gaan vergelijkbare appartementen van de buren voor weg?

Ik ben zelf niet in Amsterdam woonachtig dus ben niet bekend met de prijzen, maar 5000 per m2 vind ik persoonlijk vrij fors. Zeker als daar ook VVE en Erfpacht bijkomen. Maar zoals gezegd; als de buren voor dezelfde prijzen verkocht worden, waarom niet :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als ik zie dat appartementen in de buurt voor ~250k bijna allemaal 1 slaapkamer extra hebben en veelal groter zijn (en woningen met 1 slaapkamer minder in hetzelfde complex voor 100k minder), dan lijkt het me eerlijk gezegd een beetje aan de prijs, maar jah: Het is Amsterdam dus het zal wel verkopen.

[ Voor 16% gewijzigd door naitsoezn op 07-08-2017 15:26 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
DeBolle schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:05:
[...]

Dat is inderdaad het verstandigste wat je kunt doen naar mijn mening, zo hebben wij ook drie maanden lang alles weggedaan wat weg kon, alles opgeknapt - de kleine dingen, net als jij - en de grote kasten en bijzettafeltjes, bloempotten en snuisterijen alvast ingepakt en opgeslagen in de garage. Ongelooflijk hoe een woning daarvan opknapt en veel beter toonbaar wordt. Je ziet het ook meteen aan de foto's, de woning is veel toegankelijker.

[...]

Ik ben het met je eens, als je niet onder water staat en niet op honderd euro een verkoop MOET afmaken omdat je anders moeilijke toeren uit moet halen, neem het gewoon zoals het komt. Geeft een heel stuk rust ook bij onderhandelingen, als de tegenpartij toch nog wat eraf wil nadat jij een eindbod hebt neergelegd kun je rustig roepen dat het een eindbod was, geen uitnodiging tot verder onderhandelen.

Het kan natuurlijk ook tegen je gaan werken, maar ik heb zelfs hardop gelachen tegen de kopers en gezegd dat de prijs alleen vandaag gold: morgen was het duizend euro meer.
Binnen tien minuten waren we toen rond want dat wilden ze toch niet laten lopen.

Tsja. YMMV :-)
Tjsa, zeker YMMV. Bij de aankoop van onze nieuwe woning zat ik aan de andere kant, toen we een bod uitbrachten en de verkoper me vertelde dat als ik 15k meer bood hij de tweede bezichtiging van een andere kijker zou afzeggen. Eyeball to eyeball en ik zat er dichtbij maar ik heb niet geknipperd. Twee dagen later heeft de verkoper alsnog ons originele bod geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bertvanoosten schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:22:
[...]

Waar gaan vergelijkbare appartementen van de buren voor weg?

Ik ben zelf niet in Amsterdam woonachtig dus ben niet bekend met de prijzen, maar 5000 per m2 vind ik persoonlijk vrij fors. Zeker als daar ook VVE en Erfpacht bijkomen. Maar zoals gezegd; als de buren voor dezelfde prijzen verkocht worden, waarom niet :)

Succes!
Thanks!

Het is inderdaad redelijk fors, maar bij de buren staat b.v. deze te koop: http://www.funda.nl/koop/...-en-lommerplantsoen-89-b/

Het appartement is verder heel nieuw en hoeft verder eigenlijk niks aan te gebeuren. Het is misschien wel aan de snelweg, maar de dubbele pui zorgt dat je er nagenoeg geen last van hebt.

Verder is het ook vooral een prima investering. Als je dit wil verhuren kan je 1400 euro vragen, dat in combinatie met de waardestijging in de toekomst, is natuurlijk een hele mooie investering!

In de buurt heb je inderdaad meerdere appartementen die ook voor 230/240 gaan met ongeveer evenveel m2. Echter zie je dat daar echt veel wordt overboden en de uiteindelijke verkoopprijs een stuk hoger.

De vraagprijs is net iets hoger dan het taxatierapport, maar uiteindelijk is het echt gekkenwerk hier in Amsterdam, ook in Bos en Lommer. De makelaar adviseerde deze prijs, dus ik ben daar in mee gegaan. Ik heb verder ook geen haast, zoals gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 21:19
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:27:
[...]

Thanks!

Het is inderdaad redelijk fors, maar bij de buren staat b.v. deze te koop: http://www.funda.nl/koop/...-en-lommerplantsoen-89-b/

Het appartement is verder heel nieuw en hoeft verder eigenlijk niks aan te gebeuren. Het is misschien wel aan de snelweg, maar de dubbele pui zorgt dat je er nagenoeg geen last van hebt.

Verder is het ook vooral een prima investering. Als je dit wil verhuren kan je 1400 euro vragen, dat in combinatie met de waardestijging in de toekomst, is natuurlijk een hele mooie investering!

In de buurt heb je inderdaad meerdere appartementen die ook voor 230/240 gaan met ongeveer evenveel m2. Echter zie je dat daar echt veel wordt overboden en de uiteindelijke verkoopprijs een stuk hoger.

De vraagprijs is net iets hoger dan het taxatierapport, maar uiteindelijk is het echt gekkenwerk hier in Amsterdam, ook in Bos en Lommer. De makelaar adviseerde deze prijs, dus ik ben daar in mee gegaan. Ik heb verder ook geen haast, zoals gezegd.
Het verschil is dat die andere mensen waarschijnlijk expres een lagere vraagprijs op funda zetten. Met het doel om veel interesse te kweken en dan uiteindelijk nog een hoog bod krijgen.

Het staat nu ook al 1,5 week op funda en je hebt het nog niet verkocht. Voor Amsterdam is dat echt heel lang. Sowieso krijg je bijna al je views in de eerste 3 dagen dat het online staat. Als je toen slechte foto's had en een hoge prijs dan weet ik niet of het wel zo goed gaat verkopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:43:
[...]

Het verschil is dat die andere mensen waarschijnlijk expres een lagere vraagprijs op funda zetten. Met het doel om veel interesse te kweken en dan uiteindelijk nog een hoog bod krijgen.

Het staat nu ook al 1,5 week op funda en je hebt het nog niet verkocht. Voor Amsterdam is dat echt heel lang. Sowieso krijg je bijna al je views in de eerste 3 dagen dat het online staat. Als je toen slechte foto's had en een hoge prijs dan weet ik niet of het wel zo goed gaat verkopen.
"Slechte foto's" wil ik het niet noemen, Foto's die voor verbetering vatbaar waren.

Als het niet wordt verkocht is het ook goed. Dan blijf ik nog even, daarnaast heb ik wel al 5 bezichtigingen aanvragen van mensen die pas na de vakantie kunnen!

Wat is je bron dat de eerste drie dagen op Funda de meeste views zijn? Views is niet alles, er hoeft maar één geïnteresseerde te zijn, verder is 8 dagen in deze buurt helemaal niet zo heel spannend. De meeste woningen worden pas in 2 maanden verkocht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31
Zo is het niet bedoeld. Maar, het ís een flatje (2 kamers, geen aparte keuken of entree is een flatje, geen flat) aan de snelweg (dat is het uitzicht zoals te zien is op de foto's), toch? Ik begrijp niet dat iemand daar een kwart miljoen voor neer zou willen leggen. Dat heb ik betaald voor een ruime eengezinswoning met voor, achter en zijtuin in een rustige wijk op loopafstand van het groen. En dat is ook gewoon in de randstad. Dat is niet denigrerend naar de (huidige) eigenaar wat mij betreft; het etaleert vooral mijn stijgende verbazing over de huizenmarkt in Amsterdam.

[ Voor 3% gewijzigd door ATS op 07-08-2017 16:01 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATS schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:00:
[...]

Zo is het niet bedoeld. Maar, het ís een flatje (2 kamers, geen aparte keuken of entree is een flatje, geen flat) aan de snelweg (dat is het uitzicht zoals te zien is op de foto's), toch? Ik begrijp niet dat iemand daar een kwart miljoen voor neer zou willen leggen. Dat heb ik betaald voor een ruime eensgezinswoning met voor, achter en zijtuin. En dat is ook gewoon in de randstad. Dat is niet denigrerend naar de (huidige) eigenaar wat mij betreft; het etaleert vooral mijn stijgende verbazing over de huizenmarkt in Amsterdam.
Dankje voor je uitleg, zo komt het toch wat anders over. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:58:
[...]

"Slechte foto's" wil ik het niet noemen, Foto's die voor verbetering vatbaar waren.

Als het niet wordt verkocht is het ook goed. Dan blijf ik nog even, daarnaast heb ik wel al 5 bezichtigingen aanvragen van mensen die pas na de vakantie kunnen!

Wat is je bron dat de eerste drie dagen op Funda de meeste views zijn? Views is niet alles, er hoeft maar één geïnteresseerde te zijn, verder is 8 dagen in deze buurt helemaal niet zo heel spannend. De meeste woningen worden pas in 2 maanden verkocht..
Misschien dat het door de vakantie inderdaad minder storm loopt.
Maar kijk maar eens bij je funda statistieken. Bij de meeste mensen worden ze de eerste paar dagen op funda 10x zo vaak bekeken als daarna.
Vooral omdat je in het begin bovenaan de zoekresultaten komt. En heel veel mensen ook elke dag kijken naar de nieuwe huizen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Toen het appartement van mijn vrouw op Funda kwam was de makelaar vergeten de foto's te uploaden. Het stond vrijdag t/m maandag zonder foto's op Funda. Ik heb zeer pissed off de makelaar verteld dat ik dat onacceptabel en onprofessioneel vond en 500 euro korting op zijn courtage gekregen, en ik had toen al het gevoel dat ik hem daar makkelijk mee weg heb laten komen. Hijzelf ook vermoed ik.

Eerste dagen zijn key IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:58
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:27:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Dr. Strangelove schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:17:
Toen het appartement van mijn vrouw op Funda kwam was de makelaar vergeten de foto's te uploaden. Het stond vrijdag t/m maandag zonder foto's op Funda. Ik heb zeer pissed off de makelaar verteld dat ik dat onacceptabel en onprofessioneel vond en 500 euro korting op zijn courtage gekregen, en ik had toen al het gevoel dat ik hem daar makkelijk mee weg heb laten komen. Hijzelf ook vermoed ik.

Eerste dagen zijn key IMHO.
Konden ze hem niet op nieuw plaatsen?
Mijn buren hadden ongeveer het zelfde verhaal, die is een week van Funda gegaan, en er daarna weer als nieuw opgekomen.

[ Voor 28% gewijzigd door mathy_ op 07-08-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:43

Sandyman538

SandstorM [148839]

[...]
Dat kun je toch zelf ook in je funda statistieken bekijken. Van onze eigen woning dag 1: 2200x bekeken, dag 2: 550x bekeken, dag 3: 350x bekeken, dag 4: 250x bekeken, daarna een dag of 10 rond de 150x per dag bekeken.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]
Het is hier al vaker langsgekomen, en de makelaars / 'professionals' in dit topic bevestigen het vziw ook. Heeft vnl te maken met het feit dat veel woningzoekenden niet elke dag al het aanbod doornemen, maar (nadat ze door het aanbod zijn gescrolled) een alert zetten op nieuw aanbod. En die 'lurkende' woningzoekenden zijn in de meerderheid tov de 'incidentele' zoekers :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterBlue
  • Laatst online: 09-10 10:07
Ik heb nog even nagezocht. Toen mijn appartement in Amsterdam Zuidoost op Funda via Makelaarsland kwam, had ik de eerste dag 18 aanvragen voor een bezichtiging en de eerste week totaal 34.
De tweede week kwamen er nog 14 aanvragen binnen en daarna druppelde het binnen. Uiteindelijk 5 mensen laten bezichtigen waarvan 2 een serieus bod hebben uitgebracht. Dit was in mei dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
mathy_ schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:07:

Konden ze hem niet op nieuw plaatsen?
Mijn buren hadden ongeveer het zelfde verhaal, die is een week van Funda gegaan, en er daarna weer als nieuw opgekomen.
De schade is dan al gedaan. Naar mijn mening kan je een woning slechts één keer nieuw op Funda zetten. Ook als je hem eraf haalt zijn er een hoop mensen die hem toch herkennen, tenzij je hem echt maanden later er weer opnieuw opzet. Ik heb dit zelf meerdere malen ervaren tijdens mijn zes maanden lange zoektocht naar een woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
RocketKoen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:09:
[...]

Misschien dat het door de vakantie inderdaad minder storm loopt.
Maar kijk maar eens bij je funda statistieken. Bij de meeste mensen worden ze de eerste paar dagen op funda 10x zo vaak bekeken als daarna.
Vooral omdat je in het begin bovenaan de zoekresultaten komt. En heel veel mensen ook elke dag kijken naar de nieuwe huizen.
Ik weet niet hoe dat in de rest van het land zit, maar bij ons in de regio (Zuidwest Brabant) begint het nu dus weer echt storm te lopen vanaf medio juli. De huizen vliegen nu bijna als warme broodjes over de toonbank. En sommige zijn verkocht boven de vraagprijs.

In de periode mei/juni is het wel heel erg rustig geweest, maar de laatste weken loopt het echt storm. Ik hou nog steeds een beetje de website van onze makelaar in de gaten, maar als ik zie wat er nu ineens allemaal als verkocht / verkocht OV staat, is dat de laatste weken echt enorm toegenomen.

Ook als je de Verkocht bordjes in de gaten houdt, zie je deze steeds meer in het straatbeeld opduiken. Zelfs al huizen die meer dan 3 jaar (!!) te koop staan, zijn nu ineens verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Rotterdam zijn we, althans boven de rivier, al op het punt dat er praktisch geen te koop-bordjes meer hangen.

De weinige woningen die op de markt komen worden letterlijk besprongen door minstens 20+ serieus geïnteresseerde kopers.

In mijn geval had ik na de eerste dag op Facebook 5 bezichtigingsafspraken en na de eerste dag op Funda nog eens 21.

Uiteindelijk hadden wij twee serieuze biedingen, beide 15k boven de vraagprijs van 350k. Een van die bieders heeft op de valreep zijn bod nog met 5k verhoogd en die heeft het appartement gekregen.

Maar ik ken ook voorbeelden uit andere wijken, waar het om hele woonhuizen gaat, waar iemand op de eerste dag 5 serieuze biedingen binnen had.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:12
Zelf ga ik over een paar maanden mijn woning ook te koop zetten. Ik dacht dit te doen via een internet makelijk zoals www.zelfverkopen.nl.

Heeft iemand hier ervaringen mee? en voor degene die het via een volwaardige makelaar doen, wat is jullie beweegreden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 21:46
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:55:
[...]

De schade is dan al gedaan. Naar mijn mening kan je een woning slechts één keer nieuw op Funda zetten. Ook als je hem eraf haalt zijn er een hoop mensen die hem toch herkennen, tenzij je hem echt maanden later er weer opnieuw opzet. Ik heb dit zelf meerdere malen ervaren tijdens mijn zes maanden lange zoektocht naar een woning.
Ik denk dat het totaal vergeten de foto's te uploaden makkelijker te herstellen is dan slechte foto's vervangen door betere.

Als mensen nu de woning "herkennen" zullen ze zien dat er nu wél foto's bij staan, dus ik denk dat die vervolgens ook wel bekeken worden.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
De vlek breidt zich gewoon uit denk ik. Als er in de randstad niets meer te vinden is dan ga je steeds verder weg kijken.
R.van.M schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:45:
Zelf ga ik over een paar maanden mijn woning ook te koop zetten. Ik dacht dit te doen via een internet makelijk zoals www.zelfverkopen.nl.

Heeft iemand hier ervaringen mee? en voor degene die het via een volwaardige makelaar doen, wat is jullie beweegreden hiervoor?
Geen ervaring mee. Maar het ziet er prima uit.
Je moet wel zelf een hoop doen. Maar als je daar tijd en zin in hebt kun je wat kosten besparen.

Het is wel heel belangrijk dat je op funda goede foto's hebt en een plattegrond. Als je dat zelf kan. En anders kun je daar alsnog iemand voor inhuren. Ik heb in ieder geval wel gezien dat een makelaar hebben nog geen garantie is voor goede foto's. De betere makelaars besteden dat deel zelfs gewoon uit aan een echte fotograaf.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, goede kwaliteit foto's maken en dito plattegrond en beschrijving. Zorg gewoon dat het er profi uitziet.

Uit mijn straat is mij een voorbeeld bekend van iemand die zijn appartement via zelfverkopen binnen één dag voor de vraagprijs had verkocht, dus het hoeft totaal niet aan een snelle verkoop in de weg te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
R.van.M schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:45:

Ik heb 2 jaar geleden ons appartementje verkocht via Makelaarsland.nl
Ging top.

En zo ken ik nog 2 stellen die ook via M'land hebben verkocht. Werkt gewoon goed, als je een beetje objectief je eigen huis kunt laten zien aan vreemden. Beetje sociaal flexibel zijn en kunnen presenteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar verder hebben investeerders daar totaal geen boodschap aan en dat is wel de markt wat het waarschijnlijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02
Heeft iemand ervaring met het verkopen van een woning met een verouderde badkamer? De voegen/kitranden zijn versleten en er zijn wat tegels kapot. 1 tegel in de vloer en 1 rond het bad.

We wonen in Capelle aan den IJssel dus ik verwacht wel veel animo van starters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 11-10 00:08

Kju

Als dat het enige is dan zou ik het wel netjes laten maken :)

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Jaded schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:55:
Heeft iemand ervaring met het verkopen van een woning met een verouderde badkamer? De voegen/kitranden zijn versleten en er zijn wat tegels kapot. 1 tegel in de vloer en 1 rond het bad.

Simpel te fixen dus gewoon repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Jaded schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:55:

Die kitranden is eenvoudig te fixen.
Het verwijderen van de tegels is ook iets wat je, met enige voorzichtigheid, best goed zelf kunt doen. Dan ziet je badkamer er gewoon weer netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Bart ® schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:29:
[...]

Gewoon die van 6 euro doen, met zo'n label heb ik vorige maand ook mijn huis verkocht.
Het energielabel stelt echt niks meer voor.
Moest 1 euro betalen en binnen 10 minuten was het label binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

keko12 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:40:
[...]

Het energielabel stelt echt niks meer voor.
Moest 1 euro betalen en binnen 10 minuten was het label binnen. :)
Waar dan? €6 was toch zo'n beetje minimum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:37

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

kmf schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:42:
[...]

Waar dan? €6 was toch zo'n beetje minimum?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RnXKHlB.png

Ik had hem hier voor 2 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Bart ® op 09-08-2017 20:56 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Sjeesh... dat is wel de absolute Action-prijs zeg. Nog niet eerder tegengekomen. Die ga ik ook gebruiken dan. Bedankt.

rateringgebouwenbeheer is met 2 G trouwens.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dan is ie flink duurder geworden, eind 2015 was ie 1 euro 😋
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/eVGBpv/Screenshot_20170810_080625.png

[ Voor 25% gewijzigd door jelmervos op 10-08-2017 09:11 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• p2w
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-12-2024

p2w

Dhr. Hurenkamp
Hurenkamp Advies

Deze kostte mij op 17 juli 1 euro.

• Burton
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 08:53
Ik zit ook midden in het verkoopproces van mijn appartementje (https://www.funda.nl/koop...ester-stulemeijerlaan-20/). Afgelopen dinsdag mocht ik naar de makelaar om daar de koopovereenkomst te tekenen. Nu een paar weken duimen en hopen dat de koper de financiering rond krijgt.

Dat hele energielabel is in mijn ogen een grote wassen neus. Het complex stamt uit 1950 en dat zorgt er (blijkbaar) voor dat je energielabel nooit hoger dan C kan komen. Sterker nog, in één van de begeleidende filmpjes wordt uitgelegd dat ventilatie erg belangrijk is voor een goed leefklimaat. Als je dan aangeeft dat er mechanische ventilatie is, dan zakt het energielabel gelijk een heel punt lager.

Daarnaast is het voor mijn gevoel echt een moetje en is die boete de enige stok achter de deur zodat verkopers het ook écht aanvragen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de "deskundigen" :)

• Dr. Strangelove
Zo, gisteren de verhuizers op bezoek gehad en een groot deel van de boedel is weg. Nu moeten we met het restant het huis een beetje strak aankleden. En een hoop kleine klusjes.

Positief is dat er de afgelopen twee weken twee identieke huizen in de straat heel snel verkocht zijn. Onze makelaar heeft opgezocht voor hoeveel ze gingen en op basis daarvan hebben we besloten de vraagprijs met 10k te verhogen. We shall see. Ik mik erop om het over twee weken op funda te zetten.

• keko12
p2w schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:25:
Dhr. Hurenkamp
Hurenkamp Advies

Deze kostte mij op 17 juli 1 euro.
Ik had ook hurenkamp bovenin de lijst staan (eigenlijk slechts 83 cent + 17 cent BTW).

• p2w
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-12-2024

p2w

Ja klopt, ik kon de btw alleen niet terugvorderen helaas:)

• keko12
Ik noem het vooral omdat er kennelijk voor meneer of mevrouw Hurenkamp nog steeds een verdienmodel in die 83 cent zit. :)

• kmf
  • Niet online

kmf

keko12 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:21:
Ik noem het vooral omdat er kennelijk voor meneer of mevrouw Hurenkamp nog steeds een verdienmodel in die 83 cent zit. :)
1 vm voor 5 euro de maand. 1 php script dat automatisch valideert en mailt. Klaar. Passieve inkomen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:57

vanDaal

-ismeereentje

vanDaal schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:44:
[...]

Bedankt voor de feedback. We zijn uiteindelijk voor optie A gegaan. Geen courtage, maar een vaste prijs afgesproken van 7200 (zonder opstartkosten). Ja, belachelijk veel geld, maar in dit segment betaal je nou eenmaal meer voor alles, ook voor een makelaar. Belangrijkste reden was om voor de makelaar te kiezen waar we de verwachting bij hebben dat hij het onderste uit de kan gaat halen. En daarmee verdien je het ook terug. Als hij in staat is om 10K meer te onderhandelen dan een andere makelaar, dan is het die extra kosten al waard.

Deze week al 10+ bezichtigingen, dus tot nu toe gaat het goed :+
Een update hier. Ons huis heeft zes weken te koop gestaan en dit weekend tekenen we de voorlopige koopovereenkomst 8)

Uiteindelijk nog steeds blij met de gekozen optie A, vanwege twee redenen:
  1. We hebben bijna 30 bezichtigingen gehad, maar uiteindelijk maar één bieding. Ik ben blij dat we niet al die bezichtigingen zelf hebben hoeven doen :z
  2. We hadden de vraagprijs redelijk aan de bovenkant van de markt neergezet. Dus daarmee verwachtten we wel een bod onder de vraagprijs en daarmee een biedingsspel. Achteraf gezien schatten we in dat het dankzij de makelaar is dat de uiteindelijke prijs ongeveer 5K hoger is komen te liggen dan wanneer we het zelf hadden gedaan. Met name het openingsbod van onze kant dat hij adviseerde, hadden we zelf nooit aangedurfd.
Nu maar eens gaan kijken op welke manier we de overwaarde (200K+ in 6 jaar 8)7 ) het beste kunnen besteden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:40
Afgelopen dagen twee verkoopmakelaars over de vloer gehad om de verkoop van onze woning te bespreken. Ik vond de kosten nogal hoog, vooral omdat ze beide denken het huis binnen 2 weken kwijt te zijn. Het is een huis van 6 jaar oud met een hoog afwerkingsniveau in de prijsklasse van 270-275k.

De ene makelaar zit op 3600 euro en de andere voor 3900 euro. Als je hem zo snel kwijt denkt te zijn, dan had ik een coutage van 0.75 of 1% verwacht. Dus niet meer dan 2750. Ben ik nou knieperig of vragen die makelaars tegenwoordig veel meer dan een jaar of 6 geleden.

Owja regio is Apeldoorn.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

GAEvakYD schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:19:
Afgelopen dagen twee verkoopmakelaars over de vloer gehad om de verkoop van onze woning te bespreken. Ik vond de kosten nogal hoog, vooral omdat ze beide denken het huis binnen 2 weken kwijt te zijn. Het is een huis van 6 jaar oud met een hoog afwerkingsniveau in de prijsklasse van 270-275k.

De ene makelaar zit op 3600 euro en de andere voor 3900 euro. Als je hem zo snel kwijt denkt te zijn, dan had ik een coutage van 0.75 of 1% verwacht. Dus niet meer dan 2750. Ben ik nou knieperig of vragen die makelaars tegenwoordig veel meer dan een jaar of 6 geleden.

Owja regio is Apeldoorn.
Als je niet meer dan 2750 wilt betalen, dan moet je dat gewoon zeggen. Als ze niet willen, zoek je een andere. Desnoods doe je het verkoop zelf met makelaarsland of zo.

Of is voor die prijzen het uitgebreide funda-pakket inbegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertvanoosten
Het ligt er inderdaad o.a. aan wat wel/niet inbegrepen is.

Daarnaast is alles onderhandelbaar, zo ook de makelaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:48
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:40
bertvanoosten schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:32:
Het ligt er inderdaad o.a. aan wat wel/niet inbegrepen is.

Daarnaast is alles onderhandelbaar, zo ook de makelaar!
Hier zit dan alles bij in. Foto's, Funda etc. Denk dat ik inderdaad maar eens ga onderhandelen. Ik vind makelaars altijd net keukenverkopers. Gladde mannetjes.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanDaal schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:11:
[...]
Nu maar eens gaan kijken op welke manier we de overwaarde (200K+ in 6 jaar 8)7 ) het beste kunnen besteden....
Ik neem aan dat je bekend bent met de bijleenregeling? Zoveel mogelijkheden om dat geld eens lekker uit te geven zijn er niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zo, de hut staat erop. Vanmorgen groot gedonder gehad met de makelaar, die op vacantie is en zijn secretaresse de boel op Funda heeft laten zetten. Daar was dus iets niet goed gegaan, data van een ander huis bij onze foto's. Nu klopt het in elk geval allemaal. Geen leuke start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Wat is jullie ervaring wat betreft het aantal afspraken vanaf het moment dat je woning op de NVM-database staat? (Randstad/Utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Dat is volkomen afhankelijk van huis, buurt, staat, presentatie, media etc. Dat zijn te veel variabelen om je te vast te klampen aan ervaringen van anderen. Die vraag kan je liever aan je makelaar stellen.

[ Voor 24% gewijzigd door Kju op 04-09-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Als ik mijn huis verkoop via bijv zelfverkopen.nl of makelaarsland hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik mijn huidige hypotheek mee kan nemen naar mijn volgende woning (spaar/aflossingsvrij). Regelt bijv zelfverkopen.nl dat, moet ik dat met de hypotheekshop regelen (waar ik hem heb afgesloten) of met de hypotheek verstrekker zelf (DBV) of eerder een notaris?

Het idee is om het huis via een internet makelaar te koop te zetten. Zodra dit is verkocht (dus de deal is gesloten en de koop kan niet meer ontbonden worden etc) dan willen we gaan bieden/kijken voor een nieuw huis. Hier willen we onze huidige hypotheek (spaar/aflossingsvrij) meenemen en de rest financieren via de huidige geldige constructies (annuïtair/lineair).
Maar in welke fase heb ik die dan nodig. Als ik namelijk mijn huis verkoop heb ik die adviseur (hypotheekshop bij onze huidige woning maar dat kan net zo goed een willekeurige andere zijn neem ik aan) niet nodig lijkt mij. Dit wordt allemaal geregeld dan door zelfverkopen.nl

Wil ik een huis gaan kopen dan kan ik wel weer een adviseur inwinnen (standaardpakket is geloof ik 3k bij de hypotheekshop) maar dat is wellicht al te laat in het traject?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
thewizard2006 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:24:
Als ik mijn huis verkoop via bijv zelfverkopen.nl of makelaarsland hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik mijn huidige hypotheek mee kan nemen naar mijn volgende woning (spaar/aflossingsvrij). Regelt bijv zelfverkopen.nl dat, moet ik dat met de hypotheekshop regelen (waar ik hem heb afgesloten) of met de hypotheek verstrekker zelf (DBV) of eerder een notaris?
Dat zul je inderdaad met je hypotheekadviseur van je nieuwe huis moeten regelen. Overigens is het zo dat je de echte hypotheek niet mee kunt nemen ( Dat is immers het recht van onderpand op jouw woning ), maar je kan de voorwaarden van je oude hypotheek wel meenemen.

Dat heeft overigens geen enkele invloed op het verkoopproces. Pas bij de overdracht ( of eigenlijk iets voor de overdracht ) zullen alle documenten van de oude en de nieuwe hypotheek bij de notaris beschikbaar moeten zijn. Die zullen door de geldverstrekker aan de notaris aangeleverd worden ( Mits die door jouw hypotheekadviseur natuurlijk juist zijn geïnstrueerd ;) )

Bij de overdracht van jouw oude huis naar de nieuwe eigenaren zal namelijk door de notaris het hypotheekrecht opgeheven dienen te worden, en daarvoor heeft hij toestemming van de bank nodig ( en waarschijnlijk een sloot geld om de bank tevreden te stellen ).

Bij de overdracht van jouw nieuwe huis op jouw naam vestigt te notaris opnieuw hypotheekrecht op de woning waardoor hij ook toestemming krijgt van de bank om het geld dat ze naar de notaris gestort hebben over te maken naar de oude eigenaar.

Het is aan de geldverstrekker om aan de notaris aan te geven welke transacties hij onder welke voorwaarden mag doen. Jij maakt daarover weer afspraken met de geldverstrekker via de hypotheekadviseur. zelfverkopen.nl komt bij dit proces dus ook niet ten sprake.

[ Voor 25% gewijzigd door Woy op 06-09-2017 14:36 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Maar als ik mijn huidige huis verkoop dan betaal ik eigenlijk als het ware mijn hypotheekschuld af/terug waardoor mijn huidige hypotheek op 0 komt te staan. Als ik nu pas over 8 maanden een nieuw huis heb gevonden en hier met de hypotheekadviseur over ga praten hoe we dit kunnen financieren hoe kom ik dan aan die voorwaarden van mijn oude/huidige hypotheek.
Moet ik dat bij de verkoop ergens vast laten leggen dat ik die later weer wil gaan inzetten voor een nieuw huis (overbruggingstijd) en bij wie? Ik weet namelijk ook nog helemaal niet wie mijn hypotheek adviseur gaat worden. Misschien stap ik wel rechtstreeks naar een hypotheekverstrekker die mijn oude hypotheek (voorwaarden) wil en kan overnemen. Maar dan moet ik eerst ergens geregeld hebben dat dit überhaupt kan/gewaarborgd wordt en dat hij niet wordt "afgesloten" zodra ik mijn huis heb verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
thewizard2006 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:38:
Maar als ik mijn huidige huis verkoop dan betaal ik eigenlijk als het ware mijn hypotheekschuld af/terug waardoor mijn huidige hypotheek op 0 komt te staan. Als ik nu pas over 8 maanden een nieuw huis heb gevonden en hier met de hypotheekadviseur over ga praten hoe we dit kunnen financieren hoe kom ik dan aan die voorwaarden van mijn oude/huidige hypotheek.
Moet ik dat bij de verkoop ergens vast laten leggen dat ik die later weer wil gaan inzetten voor een nieuw huis (overbruggingstijd) en bij wie? Ik weet namelijk ook nog helemaal niet wie mijn hypotheek adviseur gaat worden. Misschien stap ik wel rechtstreeks naar een hypotheekverstrekker die mijn oude hypotheek (voorwaarden) wil en kan overnemen. Maar dan moet ik eerst ergens geregeld hebben dat dit überhaupt kan/gewaarborgd wordt en dat hij niet wordt "afgesloten" zodra ik mijn huis heb verkocht.
Ja als je nu je huis verkoopt zul je dat in ieder geval ook met jouw geldverstrekker afstemmen dat het bedrag afgelost gaat worden i.v.m. verkoop van jouw woning. Dan kun je ook bespreken wat de voorwaarden zijn voor het meenemen van dezelfde hypotheekvoorwaarden. Dat zal niet in alle gevallen mogelijk zijn, maar dat is afhankelijk van het hypotheekproduct wat je afgesloten hebt.

Wat is eigenlijk de reden dat je die zo graag mee wil nemen? Het is volgens mij niet zo dat de rente de laatste tijd erg gestegen is, dus het is de vraag of het überhaupt voordelig is?

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 06-09-2017 14:47 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Woy schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:44:
[...]

Ja als je nu je huis verkoopt zul je dat in ieder geval ook met jouw geldverstrekker afstemmen dat het bedrag afgelost gaat worden i.v.m. verkoop van jouw woning. Dan kun je ook bespreken wat de voorwaarden zijn voor het meenemen van dezelfde hypotheekvoorwaarden. Dat zal niet in alle gevallen mogelijk zijn, maar dat is afhankelijk van het hypotheekproduct wat je afgesloten hebt.

Wat is eigenlijk de reden dat je die zo graag mee wil nemen? Het is volgens mij niet zo dat de rente de laatste tijd erg gestegen is, dus het is de vraag of het überhaupt voordelig is?
In mijn geval dus DBV bedoel je (degene die de zak geld aan mij leent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een oude spaar- of bankspaarhypotheek wilt meenemen dan zul je moeten voldoen aan de voorwaarden voor fiscaal geruisloos overdragen. Via google is daarover genoeg te vinden.

Een van de belangrijke voorwaarden is dat het opgebouwde saldo op de (bank)spaarrekening niet mag worden uitbetaald aan de geldnemer. Het moet van de ene hypotheekverstrekker naar de andere worden overgedragen.

Als je dus je oude woning verkoopt en de hypotheek aflost vóórdat je een nieuwe hypotheek aangaat, moet de oude hypotheekverstrekker het opgebouwde saldo dus gewoon aanhouden en niet aan jou uitkeren. Op zich geen probleem, maar je moet het wel vooraf allemaal goed vast (laten) leggen.

Als je een goede hypotheekadviseur hebt, is dit proces geen probleem, maar als je het zelf zou doen is het een vrij complex proces dat erg nauw luistert.

Het duurt overigens ook vrji lang. In mijn geval incasseert de oude hypotheekverstrekker nog twee maanden de inleg omdat de nieuwe hypotheekverstrekker de fiscale overdracht nog niet heeft geaccordeerd. In die tussentijd heb je al geen hypotheek meer bij de oude bank, maar betaal je daaraan nog wel de premie, omdat het opgebouwde saldo daar nog wel geparkeerd staat.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2017 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

thewizard2006 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:47:
[...]

In mijn geval dus DBV bedoel je (degene die de zak geld aan mij leent).
In jouw geval Reaal. DBV heeft zichzelf/z'n portefeuille jaren geleden verkocht aan reaal. https://www.reaal.nl/klan...erzicht-oude-verzekeraars

Misschien handig om in ieder geval eerst te vragen of ze wel willen oversluiten?
Je hoeft niet te wachten tot je daadwerkelijk een nieuw huis koopt voordat je een hypotheekadviseur in handen neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als het inderdaad gaat om je fiscale rechten voor een SEW/KEW mee te nemen zoals @Verwijderd aangeeft is het inderdaad verstandig om nu al met een hypotheekadviseur te gaan praten ( Waarschijnlijk heb je destijds nog een product met provisie afgesloten, dus kan je gewoon naar gratis naar de adviseur die het destijds afgesloten heeft, want dan hoort het onderhoud en advies gewoon nog binnen die provisie ). Als het puur gaat om de voorwaarden van de geldverstrekker ( DBV in jouw geval ) gaat zou ik ze gewoon eens bellen wat daar de voorwaarden voor zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Woy op 06-09-2017 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat had ik nog even moeten verduidelijken wellicht. Mijn post ziet op de fiscale overgangsrechten die je hebt als je vóór 1 januari 2013 een eigenwoningschuld had. Als je de oude hypotheek met behoud van HRA wilt meenemen naar een nieuwe woning dan moet je aan de voorwaarden van dat regime voldoen.

Is de fiscaliteit je onverschillig dan kun je het wellicht sneller met de hypotheekverstrekker zelf opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Mijn huisje staat sinds vanochtend op funda en beide kijkdagen zitten bijna vol gaf de makelaar net aan.
Wat is wijsheid: dubbele afspraken of een (lange) wachtlijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

keko12 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:08:
Mijn huisje staat sinds vanochtend op funda en beide kijkdagen zitten bijna vol gaf de makelaar net aan.
Wat is wijsheid: dubbele afspraken of een (lange) wachtlijst?
Wat zegt de makelaar?
Voor de "er zijn andere kapers"-gevoel: dubbele afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
kmf schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:09:
[...]

Wat zegt de makelaar?
Voor de "er zijn andere kapers"-gevoel: dubbele afspraken.
De afspraken zijn al strak gepland (20 minuten, aansluitend).
Hij geeft aan dat beide opties kunnen. Tegelijk bezoeken zorgt voor irritaties bij de kijkers. Wachtlijst zorgt voor irritatie omdat je niet kunt kijken, maar de ander rustig. Hij vind dubbel een optie, maar weet dat niet iedere verkoper het wil (als koper vond ik het ook wel irritant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

keko12 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:13:
[...]

Hij geeft aan dat beide opties kunnen. Tegelijk bezoeken zorgt voor irritaties bij de kijkers. Wachtlijst zorgt voor irritatie omdat je niet kunt kijken, maar de ander rustig. Hij vind dubbel een optie, maar weet dat niet iedere verkoper het wil (als koper vond ik het ook wel irritant).
Het ligt aan hoe ze het verwerken. Als er een andere makelaar/stagiair is die rondleid, dan is het geen probleem. Als ie tegelijkertijd twee partijen gaat rondleiden, dan is dat geen goed idee.

Tenminste, bij 1 huis die ik ging kijken werd er dubbel geboekt, maar er waren ook 2 makelaars aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
keko12 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:13:
[...]

Gewoon net als hier in Amsterdam natuurlijk, met z'n 30-en tegelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Kies toch voor enkel. Er zit al een overlap in de afspraken. Er komt een derde middag met inloop waarbij van te voren bekend is dat er eind van de middag een bod moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er destijds ook voor gekozen om elke bezichtiger een eigen time slot te geven (21 bezichtigingen in 2 dagen). Dan krijg je toch wel wat overlap, maar de individuele bezichtigers hebben nog wel het gevoel dat de makelaar alleen voor hen even de tijd neemt. Een mooie balans tussen potentiële kopers niet irriteren en toch het gevoel bij ze opwekken dat er meer kapers op de kust zijn.

Heeft uitstekend gewerkt, woning is voor 20k boven de vraagprijs verkocht.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:20:
Ja, dat had ik nog even moeten verduidelijken wellicht. Mijn post ziet op de fiscale overgangsrechten die je hebt als je vóór 1 januari 2013 een eigenwoningschuld had. Als je de oude hypotheek met behoud van HRA wilt meenemen naar een nieuwe woning dan moet je aan de voorwaarden van dat regime voldoen.

Is de fiscaliteit je onverschillig dan kun je het wellicht sneller met de hypotheekverstrekker zelf opnemen.
Ok tnx hier kan ik wel wat mij. Wij hebben idd HRA (hypotheek van 232000) en wil dit in zijn geheel meenemen/overzetten.
Dan kan ik gewoon het beste naar (in mijn geval) de hypotheekshop gaan en dat pakket aanschaffen (van 3k) met de mededeling dat het volgende speelt en ze mij daar bij moeten helpen.

Dat ik niets met het gespaarde geld mag doen was mij inderdaad al bekend. Als je dat laat uitbetalen vervalt het zeg maar. Er was eerst (nog steeds?) sprake van onder water staan waardoor ik dacht dit met dit spaardeel op te kunnen vangen maar dat is niet handig.

Nu nog hopen dat we ons huis voor een leuke prijs kwijt kunnen. Vind het heel lastig in te schatten. Wil de hypotheek er uit halen dus wil rond de 239000 gaan zitten. Als ik ga zoeken in de buurt en ga vergelijken is het heel lastig om te bepalen of we hiermee goed zitten.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
thewizard2006 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:07:
[...]
Ok tnx hier kan ik wel wat mij. Wij hebben idd HRA (hypotheek van 232000) en wil dit in zijn geheel meenemen/overzetten.
Dan kan ik gewoon het beste naar (in mijn geval) de hypotheekshop gaan en dat pakket aanschaffen (van 3k) met de mededeling dat het volgende speelt en ze mij daar bij moeten helpen.
Voor je oude hypotheek is de oude hypotheekadviseur waarschijnlijk verplicht om jou gratis advies te geven bij het onderhoud daarvan. Destijds was het in ieder geval gebruikelijk dat advies gewoon inbegrepen was bij het product. Tegenwoordig mag dat niet meer, maar voor oude producten blijft het recht op "gratis" advies wel behouden. Ik zou dus eerst gewoon een keer een afspraak inplannen waar je hypotheekadviseur je de mogelijkheden uitlegt. Voor het afsluiten van je nieuwe hypotheek zal je inderdaad advieskosten moeten betalen.

• thewizard2006
Woy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:23:
[...]

Voor je oude hypotheek is de oude hypotheekadviseur waarschijnlijk verplicht om jou gratis advies te geven bij het onderhoud daarvan. Destijds was het in ieder geval gebruikelijk dat advies gewoon inbegrepen was bij het product. Tegenwoordig mag dat niet meer, maar voor oude producten blijft het recht op "gratis" advies wel behouden. Ik zou dus eerst gewoon een keer een afspraak inplannen waar je hypotheekadviseur je de mogelijkheden uitlegt. Voor het afsluiten van je nieuwe hypotheek zal je inderdaad advieskosten moeten betalen.
Ik ben al eens langs geweest bij hun voor een gratis consult. Er spelen/speelde echter zoveel zaken dat er nog teveel vragen onbeantwoord waren gebleven (zoals deze). Later ben ik ook nog een keer naar de hypotheker geweest en daar kwamen weer andere zaken aan het licht (bijv van het spaardeel niet gebruiken voor restschuld etc).
Het is jammer dat alles zo ingewikkeld is gemaakt dat je er zelf vrijwel niet meer uit kan komen je en je verplicht allerlei mannetjes moet gaan inschakelen. En ik heb het niet zo op dat hele makelaars/hypotheek gebeuren. Krijg nooit echt het idee dat ze er zitten om jou echt te helpen zonder er zelf eerst maximaal van te profiteren :)

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 08:46
Wij hebben ons huis te koop gezet begin deze maand. In de eerste twee weken hebben we 4 kijkers gehad, waarvan er twee op het laatste moment hebben afgezegd. één van de andere twee kijkers kwam zelfs tot bieden, maar na een tweede keer kijken zag hij dat er huurwoningen achter ons huis stonden, en dat was voor hem een dealbreker. Sindsdien is het stil, en hebben we geen bezichtigingen meer gepland staan.

Mijn vraag is of andere mensen dit wellicht herkennen, of dat mensen misschien wachten voor de open huizendag ofzo? Door de gekte op de huizenmarkt had ik gewoon wat meer drukte verwacht. Ik heb nog geen linkje toegevoegd, omdat ik geen idee heb of dat in dit topic gebruikelijk is, maar zelf vind ik ons huis niet heel vreemd ofzo, op de wat kleine achtertuin na dan.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Kju

Kju

Ik ben wel benieuwd waar je huis dan staat :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
Hier staat ie net 6 dagen te koop, wel gelijk twee kijkers waarvan één oriënterend en de ander zou een voorstel doen gisteren, maar is toch voor een andere woning gegaan. Op Funda is in die zes dagen tot heden dik 16.500x getoond en bijna 1.600x aangeklikt (waarvan bijna 800x de eerste dag). Ik kan me niet voorstellen dat het dan bij 2 kijkers in de eerste week blijft (2/1 kap @ 400k).

Aan de andere kant zal men ook gaan richten op de 30e en dan privé een tweede bezichtiging vermoed ik.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Kju

Kju

Ik heb niet het idee dat men op de 30e wacht. Hooguit dat makelaars bezoekers zo veel mogelijk naar die 30e proberen te leiden.

Jij zat toch in Den Haag @Señor Sjon ?

• Señor Sjon
20km zuidelijker, een eiland verder. ;)

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:38
Wat is er de 30ste?

Edit: oh, de open huizendag zeker. Nvm :)

En nee, ik kan me niet voorstellen dat een serieuze koper afwacht tot de open huizendag.

[ Voor 95% gewijzigd door cooper87 op 21-09-2017 13:03 ]

• kmf
  • Niet online

kmf

Kju schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:24:
Ik heb niet het idee dat men op de 30e wacht. Hooguit dat makelaars bezoekers zo veel mogelijk naar die 30e proberen te leiden.

Jij zat toch in Den Haag @Señor Sjon ?
Hoe staat de markt in Den Haag ervoor dan op dit moment? Er zijn nog redelijk "te koop"-huizen in den haag zo te zien. Een maandje geleden zag ik alleen "verkocht"-huizen op funda.

• elhopo
Kju schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:00:
Ik ben wel benieuwd waar je huis dan staat :)
In Harderwijk.

https://www.funda.nl/koop...49376230-piet-heinlaan-7/

Sinds 1 september 37.289 x gevonden en 3.973 keer bekeken. Aan die aantallen ligt het lijkt me niet. Ach, misschien maar gewoon geduld hebben, de makelaar kan natuurlijk niet mensen van straat trekken en naar binnen slepen.

[ Voor 13% gewijzigd door elhopo op 01-10-2017 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
elhopo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:32:
[...]

In Harderwijk.

Sinds 1 september 37.289 x gevonden en 3.973 keer bekeken. Aan die aantallen ligt het lijkt me niet. Ach, misschien maar gewoon geduld hebben, de makelaar kan natuurlijk niet mensen van straat trekken en naar binnen slepen.
Zo op het eerste gezicht zie ik geen enorme missers of afknappers. Gewoon geduld hebben, denk ik dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

In Harderwijk.

Tuin op NNW, geen doorgang naar achter, maar alleen via de garage en een serie huurwoningen erachter. Dat maakt mensen helaas toch wat huiverig denk ik.

• elhopo
Señor Sjon schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:53:
[...]

Tuin op NNW, geen doorgang naar achter, maar alleen via de garage en een serie huurwoningen erachter. Dat maakt mensen helaas toch wat huiverig denk ik.
Dat zou best kunnen, helaas kunnen we er weinig aan veranderen. Zelf hebben we er eigenlijk geen problemen mee, maar maak dat maar eens duidelijk aan potentiële kopers. Ach, uiteindelijk zullen we het wel verkopen, maar tegen welke prijs is natuurlijk de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

In Harderwijk.

Imo is die foto van de ingezoomde kranen van de badkamer een misser. Je ziet de kalk aan de kraan hangen :P. Tekst op Funda komt mij ook niet heel professioneel over. Mij als koper interesseert het me niets wat de huidige eigenaren ervan vinden. Komt eerder wanhopig over: een goed huis verkoopt zichzelf ;)

Overall gezien valt mij op dat keuken, sanitair en vloer redelijk eenvoudig is, als er verderop een woning staat die wat beter is uitgerust zou ik daar voor gaan. Dus dan zou je ca 20k lager moeten zitten als een huis dat van binnen wel alles netjes heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 21-09-2017 14:15 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 209 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.