4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
"op verzoek" kan op basis van inlossing, maar ook door een nieuw taxatierapport aan te leveren.
Munt heeft inderdaad prima voorwaarden op dit punt.
[ Voor 8% gewijzigd door t_captain op 12-05-2017 16:14 ]
Alleen als de LTV is veranderd door aflossing. Niet door waardestijging van het huis.Axente schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:00:
[...]
Lijkt dat MUNT niet moeilijk is hierover en geen taxatie verlangt. (kan natuurlijk in praktijk anders zijn)
Vorige week vrijdag was de koop al mondeling rond, afgelopen week het koopcontract getekend. Komende dinsdag is de bedenktijd voorbij.
Uiteindelijk voor 185.000 verkocht, de vraagprijs was 190.000. Niet verkeerd imho.
Nu een tijdje van de markt af geweest en via andere makelaar (die het samen met de oude makelaar wil gaan proberen voor dezelfde eerder afgesproken courtage) opnieuw in de verkoop.
Gisteren online gekomen en direct 2 verzoeken tot bezichtiging ontvangen.
Ik weet ook dat kijkers geen kopers zijn maar het lijkt dat deze makelaar meer/beter in ons segment van kopers zit.
Eens kijken of we het nu wel kwijt kunnen komen.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Wij hebben hetzelfde probleem.
Het huis is nu van Funda afgehaald, en we hebben het even in de stille verkoop, om het mogelijk over een jaar weer te proberen.
[removed]
Huizen die net op de markt zijn ging het allemaal zo snel. Je moest de ochtend dat het op funda komt al een afspraak regelen, anders was het verkocht voordat je kon bezichtigen.
Of er waren zo veel geïnteresseerden dan de onderhandelingen meer een overbiedingswedstrijd waren.
Bij huizen die al lang op funda staan, zit een hoop crap. Huizen waarvan de vraagprijs veel te hoog is. Of waar echt rare dingen in zitten waardoor niemand ze wil (ik had er een met een meterkast in de badkamer). Maar er zitten soms nog pareltjes tussen. Mensen die flink in hun vraagprijs zijn gezakt. Of waar je met onderhandelen nog flink wat van de prijs af kan krijgen.
Het huis dat ik uiteindelijk heb gekocht was verkocht onder voorbehoud. Maar de koper kreeg de financiering niet rond. Toen is het op funda weer terug in de verkoop gegaan. Maar omdat het er al maanden op stond was er bijna geen interesse meer.
Verwijderd
Een serieuze (potentiële) koper kijkt toch ook even of het huis eerder te koop heeft gestaan (is meestal eenvoudig te zien). Als ik een huis langs zie komen dat al eerder op Funda stond denk ik "nou, dan zullen ze er nu toch echt van af willen".Rob-T6 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:53:
Op een gegeven moment lijkt het er op dat je huis gewoon te lang te koop staat.
Wij hebben hetzelfde probleem.
Het huis is nu van Funda afgehaald, en we hebben het even in de stille verkoop, om het mogelijk over een jaar weer te proberen.
Dat woningen lang te koop staan hoeft niet vreemd te zijn, overigens. Als er weinig vraag is (hoge segment, of aarbevingsgebied) is het logisch. Als het echter een courante woning is in een segment waar vraag naar is, zal de prijs gewoon te hoog zijn.
Klopt, en dat is ook het probleem geweestRocketKoen schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:12:
Het huis dat ik uiteindelijk heb gekocht was verkocht onder voorbehoud. Maar de koper kreeg de financiering niet rond. Toen is het op funda weer terug in de verkoop gegaan. Maar omdat het er al maanden op stond was er bijna geen interesse meer.
Of woningen in de buurt welke net een streepje voor hebben die daarna te koop komen en als vergelijking gebruikt worden.
Lang te koop staan kan inderdaad een hoop redenen hebben, wij hebben voor een groot deel gewoon pech gehad.....Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:20:
[...]
Een serieuze (potentiële) koper kijkt toch ook even of het huis eerder te koop heeft gestaan (is meestal eenvoudig te zien). Als ik een huis langs zie komen dat al eerder op Funda stond denk ik "nou, dan zullen ze er nu toch echt van af willen".
Dat woningen lang te koop staan hoeft niet vreemd te zijn, overigens. Als er weinig vraag is (hoge segment, of aarbevingsgebied) is het logisch. Als het echter een courante woning is in een segment waar vraag naar is, zal de prijs gewoon te hoog zijn.
Aan animo was opzich geen gebrek, meer last van diverse andere factoren.
(huizen in de straat welke te koop komen met iets meer tuin, of een uitbouw, mensen die het huis tegen een bodemprijs verkopen omdat ze er vanaf willen, kopers met financieringsproblemen)
Al met al ben je dan zo per geval een maand of 2 tot 6 verder, en staat het gewoonweg te lang te koop waardoor het buiten het kader van de zoekende koper gaat vallen.
Domweg stellen dat de vraagprijs te hoog is is ook aanname.
Wij hebben in totaal een stuk of 5 geïnteresseerde gehad, waarbij er dan 3x iemand is gegaan voor een ander huis in de straat (uitbouw / tuin / ligging en prijs) en 1 toch is afgehaakt om onbekende reden, en 1 de financiering niet kreeg.
= totaal ruim een jaar verder.
Verwijderd
Tsja. Als je voor hetzelfde geld (of ietsje meer) een vergelijkbaar huis kan kopen met een aanbouw, grotere tuin of betere ligging, dan blijf ik bij mijn aanname dat jouw prijs daarmee waarschijnlijk aan de hoge kant is.Rob-T6 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:48:
[...]
...
Lang te koop staan kan inderdaad een hoop redenen hebben, wij hebben voor een groot deel gewoon pech gehad.....
Aan animo was opzich geen gebrek, meer last van diverse andere factoren.
(huizen in de straat welke te koop komen met iets meer tuin, of een uitbouw, mensen die het huis tegen een bodemprijs verkopen omdat ze er vanaf willen, kopers met financieringsproblemen)
Al met al ben je dan zo per geval een maand of 2 tot 6 verder, en staat het gewoonweg te lang te koop waardoor het buiten het kader van de zoekende koper gaat vallen.
Wij hebben in totaal een stuk of 5 geïnteresseerde gehad, waarbij er dan 3x iemand is gegaan voor een ander huis in de straat (uitbouw / tuin / ligging en prijs) en 1 toch is afgehaakt om onbekende reden, en 1 de financiering niet kreeg.
= totaal ruim een jaar verder.
Heb je redenen om aan te nemen dat dit soort "buitenkansjes" (wat het dus niet zijn, want het is al 3x gebeurd) bij jou in de buurt in de toekomst niet meer op de markt komen? Een denkfout die veel verkopers maken is dat ze denken dat er altijd wel "een gek' langskomt die het voor hun prijs koopt, als je maar lang genoeg wacht. Wat natuurlijk nooit gaat gebeuren zolang er betere aanbiedingen te vinden zijn.
Dan blijft dat de vraag.
Per saldo is het zo, en lagen wij ook qua vraagprijs in de buurt van de WOZ.
Huis met tuin is voor € 15k boven hun woz waarde verkocht, en daar zal al 10k tussen.
Met uitbouw weet ik niet zo.
We gaan het beleven over een tijdje.
En als er zoveel woningen zijn die interessanter zijn vanwege bepaalde eigenschappen of een bepaalde prijsstelling vraag je gewoon teveel voor een (snelle) verkoop. Kennelijk is het prijsverschil tussen jouw huis en een huis met een uitbouw of met meer tuin te klein om voor jouw huis te kiezen. Dan willen ze allemaal iets meer uitgeven om toch die uitbouw of die tuin erbij te krijgen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
WOZ moet je echt niet aanhouden als uitgangspunt. Dit zegt niet veel over de uiteindelijke waarde van het huis. Als er echt huizen verkocht worden voor minder, maar met meer waar voor je geld..... Tja, dan is het toch echt de vraag of je eigen huis niet een te hoge vraagprijs heeft. Zeker voor een snelle verkoop.Rob-T6 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:15:
Als die buitenkansjes voor meer, of veel minder worden verkocht...
Dan blijft dat de vraag.
Per saldo is het zo, en lagen wij ook qua vraagprijs in de buurt van de WOZ.
Huis met tuin is voor € 15k boven hun woz waarde verkocht, en daar zal al 10k tussen.
Met uitbouw weet ik niet zo.
We gaan het beleven over een tijdje.
EDIT.
Precies wat @Tsurany dus zegt

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-05-2017 11:54 ]
Klopt,
Alleen het is niet dat ik mijn gelijk hoef te halen hier, maar ik geef alleen aan dat het soms niet zo zeer aan de vraagprijs ligt, als wel pech.
Het probleem is dus dat de meeste kopers deze redenatie volgen als er een huis lang te koop staat, waardoor het een 'self fulfilling prophecy' wordt.
Ik geef alleen mij ervaring op de reactie dat van Saffie
Kortom, dat is deels ons aanvalsplan ook. Even alles op een laag pitje, en van Funda ed. af.Saffie_time schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:33:
Huis van vriendin heeft een tijdje te koop gestaan met 0 bezichtigingen in ruim een half jaar.
Nu een tijdje van de markt af geweest en via andere makelaar (die het samen met de oude makelaar wil gaan proberen voor dezelfde eerder afgesproken courtage) opnieuw in de verkoop.
Gisteren online gekomen en direct 2 verzoeken tot bezichtiging ontvangen.
Ik weet ook dat kijkers geen kopers zijn maar het lijkt dat deze makelaar meer/beter in ons segment van kopers zit.
Eens kijken of we het nu wel kwijt kunnen komen.
Dan straks strategie opnieuw bekijken.
(Zelfreflectie over hoogte van de vraagprijs hebben we genoeg gedaan.
Het huis met grotere tuin stond dus voor € 25K meer te koop, met uitbouw ook voor ruim € 25 K meer
Huis wat te goedkoop verkocht is, had ook nog een aantal 'klus'punten. Afwerking was slecht en zat direct naast een appartementen gebouw. Is alleen verkocht aan een startend stel, op de een maximale hypotheek capaciteit.
Iets verder in de wijk staat een vergelijkbaar huis qua inhoud, maar idd iets meer tuin te koop voor weer € 25k meer, maar dan bieden vanaf, voor zover dat werkt.
Of een huis met ca. 25m2 tot 30 m2 minder gebruiksoppervlakte
... zo blijf je bezig.)
Uitbouw, 10k a 20k waardeverschil. Betere tuin (qua orientatie, vorm of perceelgrootte), ook een waardeverschil van enkele duizenden tot enkele tienduizenden euro's. Die factoren horen gewoon in je vraagprijs terug te komen. Je post suggereert dat je deze verschillen niet voldoende in de vraagprijs had verrekend. Gevolg is dat geinteresseerden gaan voor het vergelijkbaar geprijsde huis wat ze leuker vinden. Geld kan imho al deze factoren oplossen, omdat je met een lagere vraagprijs in een andere vijver terecht komt. Een vijver waarin de concurrerende woningen minder aantrekkelijk zijn.Rob-T6 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:48:
[...]
Lang te koop staan kan inderdaad een hoop redenen hebben, wij hebben voor een groot deel gewoon pech gehad.....
[...]
Wij hebben in totaal een stuk of 5 geïnteresseerde gehad, waarbij er dan 3x iemand is gegaan voor een ander huis in de straat (uitbouw / tuin / ligging en prijs) [...]
Die 5 geinteresseerden, waren dat 5 kijkers of 5 mensen die na een bezichtiging doorzetten (2e bezichtiging, bieding, etc)?
Verwijderd
Als je consequent verliest van andere woningen in je straat of buurt dan is je vraagprijs te hoog. Zeker in deze markt; even ervan utigaande dat je niet woont in het aardbevingsgebied of in een notoir krimpgebied.
En drie andere verkopen die vóór jou gaan kun je niet meer afdoen als 'maar dat waren buitenkansjes'. Drie andere huizen vormen een bestendig verkooppatroon, daar kun je een marktprijs uit afleiden en kennelijk zit jouw woning daarboven.
Heb je de woning al eens door een goede taxateur laten taxeren? Dus niet even wat natte-vingerwerk van een makelaar die de opdracht wil binnenhalen, maar een gevalideerd taxatierapport waarbij de verkoopprijzen en eigenschappen van die andere woningen goed in kaart gebracht zijn. Dat kan ook verhelderend zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2017 12:25 ]
De gratis waardebepaling van een makelaar is inderdaad niet heel betrouwbaar. Ik heb wel eens gehoord van mensen die meerdere makelaars lieten komen en in zee gingen met degene die de waarde het hoogst inschatte
Zoals gemeld, we hebben even een afkoelingsperiode.
Het is ook niet consequent verliezen, het loopt ook niet heel snel in het dorp.
De straat /wijk van ca. 250 tot 300 woningen, is een mix van redelijk wat duur (nieuwbouw van 300K +) en goedkoop (nieuwbouw tot 200K), en een klein midden segment. (nieuwbouw tussen 200 & 300K)
De dure woningen zijn heel hard gedaald, en de goedkope gaan als warme broodjes. Ons huis is een midden segment zoals dat zo mooi heet, maar als de dure woningen opeens zakken richting de € 240K / 250K is het voor veel mensen toch te proberen om daarvoor te gaan. De goedkope zijn nauwelijks gedaald tot gelijk gebleven. Deze hebben alleen wel een flink minder gebruiksoppervlak van 20 tot 30 m2 in de woning.
Qua bezichtigingen totaal een 15 verschillende stellen binnen gehad, waarvan 5 voor een 2e en soms een 3e keer.
Van de 5, 1x overeenstemming gehad, maar deze koper kreeg geen financiering.
Zo'n traject is zenuwslopend en duurt gewoon lang. Hier ben je zomaar 6 maanden aan kwijt.
Geruststellingen en beloftes, uitstel vragen etc.
Bij 2 van de 5 kwam er na de 2e bezichtiging een huis in de straat te koop zoals gemeld, en dan werd het toch afwegen blijkbaar voor die mensen. Kan ik me voor mijzelf ook goed voorstellen. Is wel balen helaas voor ons.
Bij de prijsbepaling is het niet geweest dat we voor de hoogste gingen, maar de makelaar met het beste gevoel. We hebben 5 makelaars gehoord, en allemaal in deze range qua vraagprijs en zaten al niet hoog tov overige woningen.
Taxatie was 2 jaar ervoor op € 245K (is beduidend meer dan de vraagprijs)
Ligging ed is geen probleem (tuin op het zuiden, hele dag zon). Voor en achter geen directe buren.
Als laatste is er ook net een nieuwbouwproject gestart, dus weer andersoortige concurrentie.
Tenslotte na onze eigen verhuizing hebben we nu het huis in de tijdelijke verhuur. Hierdoor hebben we even rust, en herbezinnen we ons weer op de prijs. De mensen in het huis zijn blij dat ze een huis hebben, en kunnen voorlopig niets anders als huren (redenen zijn verder privé).
En tuurlijk, je raak het huis op een gegeven moment gerust wel kwijt, maar of dat het uiteindelijk doel moet zijn om het tegen een dumpprijs kwijt te raken....
Dus ja. We maken nu even pas op de plaats en kijk even een poosje de kat uit de boom in de buurt.
We hebben nu geen spoed / haast met de verkoop. De rust in het gezin hiermee is ook van belang.
Dus voor mij klaar voor nu
(Heel epistel geworden ondertussen, maar om aan te geven dat het het niet altijd zwart wit is dat je te veel vraag, want dat is nogal snel het antwoord als een huis lang te koop staat.)
En toch blijf ik van mening dat je teveel vraagt en zie ik geen enkele argumentatie waarom dat niet zo is.Rob-T6 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:40:
(Heel epistel geworden ondertussen, maar om aan te geven dat het het niet altijd zwart wit is dat je te veel vraag, want dat is nogal snel het antwoord als een huis lang te koop staat.)
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Gooi er even een Funda linkje overheen. Dan weten we waar we over pratenRob-T6 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:40:
Heren,
Zoals gemeld, we hebben even een afkoelingsperiode.
Het is ook niet consequent verliezen, het loopt ook niet heel snel in het dorp.
De straat /wijk van ca. 250 tot 300 woningen, is een mix van redelijk wat duur (nieuwbouw van 300K +) en goedkoop (nieuwbouw tot 200K), en een klein midden segment. (nieuwbouw tussen 200 & 300K)
De dure woningen zijn heel hard gedaald, en de goedkope gaan als warme broodjes. Ons huis is een midden segment zoals dat zo mooi heet, maar als de dure woningen opeens zakken richting de € 240K / 250K is het voor veel mensen toch te proberen om daarvoor te gaan. De goedkope zijn nauwelijks gedaald tot gelijk gebleven. Deze hebben alleen wel een flink minder gebruiksoppervlak van 20 tot 30 m2 in de woning.
Qua bezichtigingen totaal een 15 verschillende stellen binnen gehad, waarvan 5 voor een 2e en soms een 3e keer.
Zo'n traject is zenuwslopend en duurt gewoon lang. Hier ben je zomaar 6 maanden aan kwijt.
Bij 2 van de 5 kwam er na de 2e bezichtiging een huis in de straat te koop zoals gemeld, en dan werd het toch afwegen blijkbaar voor die mensen. Kan ik me voor mijzelf ook goed voorstellen. Is wel balen helaas voor ons.
Bij de prijsbepaling is het niet geweest dat we voor de hoogste gingen, maar de makelaar met het beste gevoel. We hebben 5 makelaars gehoord, en allemaal in deze range qua vraagprijs en zaten al niet hoog tov overige woningen.
Taxatie was 2 jaar ervoor op € 245K (is beduidend meer dan de vraagprijs)
Ligging ed is geen probleem (tuin op het zuiden, hele dag zon). Voor en achter geen directe buren.
Als laatste is er ook net een nieuwbouwproject gestart, dus weer andersoortige concurrentie.
Tenslotte na onze eigen verhuizing hebben we nu het huis in de tijdelijke verhuur. Hierdoor hebben we even rust, en herbezinnen we ons weer op de prijs. De mensen in het huis zijn blij dat ze een huis hebben, en kunnen voorlopig niets anders als huren (redenen zijn verder privé).
En tuurlijk, je raak het huis op een gegeven moment gerust wel kwijt, maar of dat het uiteindelijk doel moet zijn om het tegen een dumpprijs kwijt te raken....
Dus ja. We maken nu even pas op de plaats en kijk even een poosje de kat uit de boom in de buurt.
We hebben nu geen spoed / haast met de verkoop. De rust in het gezin hiermee is ook van belang.
Dus voor mij klaar voor nu
= ook mening zonder achtergrond, en juist het punt dat we nu in de afkoelingsperiode voor onszelf zittenTsurany schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:45:
[...]
En toch blijf ik van mening dat je teveel vraagt en zie ik geen enkele argumentatie waarom dat niet zo is.
StealthyPeanut schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:48:
[...]
Gooi er even een Funda linkje overheen. Dan weten we waar we over praten.
Verwijderd
Tip: volgende keer niet instemmen met meer dan zes weken voorbehoud a priori en als de koper uitstel vraagt, hooguit éénmaal twee weken.Rob-T6 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:40:
Iemand die je langer aan het lijntje houdt gaat die financiering gewoon niet krijgen.
Dan houdt het wel een beetje op. Stel, tegen het eind van deze periode komt je koper om verlenging. Heeft hij dan de twee of drie afwijzingen, waarmee hij zou kunnen ontbinden?
Zo ja -> waarschijnlijk niet financierbaar. Misschien als je een stuk van de transactieprijs afslaat, maar dat zijn dure oplossingen.
Zo nee -> je kunt ook kiezen om de clausule te laten verlopen en de boete van 10% te claimen.
Zijn bankgarantie was overigens al wel binnen. dus dan verwacht ik dat het met de rest ook wel goed komt.
www.degroot-it.nl
Word wel een druk gedoe allemaal, de kopers van ons huis moeten 8 juni uit de woning en dat is de dag dat ze onze sleutel willen hebben en krijgen.
Van de nieuwe woning weten we niet wanneer we daar in kunnen, ligt er aan wanneer de vrouw van de verkopende partij een huurwoning weet te vinden. Eerst maar bij mn ouders in.
Dat wordt opschieten jawildcardxl schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:35:
Deze week horen wij of de koper de financiering rond heeft gekregen, lijkt me erg sterk dat dit niet lukt daar hun eigen woning voor 145k is verkocht en ze die van mij voor 162k kopen.
Word wel een druk gedoe allemaal, de kopers van ons huis moeten 8 juni uit de woning en dat is de dag dat ze onze sleutel willen hebben en krijgen.
Van de nieuwe woning weten we niet wanneer we daar in kunnen, ligt er aan wanneer de vrouw van de verkopende partij een huurwoning weet te vinden. Eerst maar bij mn ouders in.

Wij ontvangen de sleutel op 28-07 en moeten onze sleutel op 01-08 inleveren. Mooi een weekend om alles over te verhuizen naar de garage en ons tijdelijke stekkie! Moet zeker goedkomen
Wij hebben dus 2 weken. Moet makkelijk lukken. Week voor 01-09 alle kasten etc al uit elkaar draaien. Dan kunnen we 1 sept zsm over.
Mooie van die overdracht is dat nu alle spullen al uitgezocht kunnen worden , en wat weg kan , ook eindelijk weggegooid word
www.degroot-it.nl
Het mooie is dat mijn broertje op dit moment bij mijn ouders in zit en morgen de sleutel krijgt van zijn nieuwe woning.StealthyPeanut schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:01:
[...]
Dat wordt opschieten ja.
Wij ontvangen de sleutel op 28-07 en moeten onze sleutel op 01-08 inleveren. Mooi een weekend om alles over te verhuizen naar de garage en ons tijdelijke stekkie! Moet zeker goedkomen.
Vanaf morgen dus 4 weken lang als een idioot aan de gang en daarna twee weken op vakantie.
Die 4 weken was een tikje aan de korte kant. Twee erbij is niet onredelijk, zeker omdat de eerste screening kennelijk al is geweest (getuige de bankgarantie).degroot schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:48:
Mijn koper gaf toevallig gisteren aan dat hij ook nog 2 weken verlenging wilt. Hij had 4 weken ( leek mij trouwens al erg kort). Maar zijn dossier ligt nu ter goedkeuring bij de bank. Dat moet door 2 mensen gebeuren. Na goedkeuring door persoon 1 gaat dossier voor goedkeuring naar persoon 2. Daar staat per goedkeuring 5 dagen voor. Ik heb hem dus die 2 weken extra gegeven.
Zijn bankgarantie was overigens al wel binnen. dus dan verwacht ik dat het met de rest ook wel goed komt.
Ik heb mijn appartement in Nijmegen Zuid zelf verkocht. Een geïnteresseerde kwam kijken voor een woning boven mij maar die was al verkocht. Ik sprak deze persoon aan en zei dat mijn huis binnenkort ook te koop komt.
3 weken later en een flinke schoonmaak actie verder kwamen ze weer langs en vroegen waarom ze niks konden vinden op Funda, dat was simpelweg nog niet geregeld.
Ik heb ze zelf laten kijken en lang verhaal kort: ze namen 'm de volgende dag en voor de vraagprijs.
De woningmarkt is ook in Nijmegen moordend op het moment (ook huur).
Nu had ik wel mazzel met die woning boven mij die kijkers trok maar ik denk serieus dat als je een nette presentatie maakt en je huis op funda (als dat kan) / marktplaats zet dat je 'm ook zonder makelaar kan verkopen.
Wel is het handig om een reële prijs te achterhalen, dit kan ook via VEH.
Ik heb 2 makelaars over de vloer gehad die zonder een euro te betalen al een verwachte prijs noemden.
Ik heb een verkoop contract van vereniging eigen huis gebruikt en de nodige uurtjes gespendeerd om zaken uit te zoeken en dat is prima gegaan.
Al met al geen maandsalaris waard om een makelaar in te schakelen vind ik, uiteraard verschilt dit per situatie! maar in "hot zones" zou ik het eerst zelf proberen.
De tijd dat de makelaar er hard aan moet trekken en die 2~3~4k gerechtigd is, is denk ik toch wel voorbij.
[ Voor 3% gewijzigd door Gman op 17-05-2017 13:09 ]
Tenzij je dankzij de makelaar de woning 5k hoger in de markt had gezet en dat er ook voor gekregen hadGman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:08:
De tijd dat de makelaar er hard aan moet trekken en die 2~3~4k gerechtigd is, is denk ik toch wel voorbij.
Blijft lastig te zeggen...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety
Of bijvoorbeeld met het plan komt een open huizendag te houden en zo ipv 12x een uur te bezichtigen eenmalig 2 uur. Uiteindelijk extra winst voor de makelaar maar het betekend ook maar 1x zorgen dat alles opgeruimd is, hond de deur uit, zelf de deur uit etc.harmen1987 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:29:
[...]
Tenzij je dankzij de makelaar de woning 5k hoger in de markt had gezet en dat er ook voor gekregen had
Klopt zeker.harmen1987 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:29:
[...]
Tenzij je dankzij de makelaar de woning 5k hoger in de markt had gezet en dat er ook voor gekregen had
Maar in mijn geval riepen allebei de makelaars "130~132,5 is een reël verkoop bedrag" en heb 'm zelf verkocht voor 135.
Als ze dat een rëeel verkoopbedrag vonden, en hem daarom voor 140 in de markt hadden gezet, hadden die makelaars dat ook gehaald neem ik aan?Gman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:36:
[...]
Klopt zeker.
Maar in mijn geval riepen allebei de makelaars "130~132,5 is een reël verkoop bedrag" en heb 'm zelf verkocht voor 135.
la_fusion schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:58:
[...]
Of bijvoorbeeld met het plan komt een open huizendag te houden en zo ipv 12x een uur te bezichtigen eenmalig 2 uur. Uiteindelijk extra winst voor de makelaar maar het betekend ook maar 1x zorgen dat alles opgeruimd is, hond de deur uit, zelf de deur uit etc.
Dit dus allebei.harmen1987 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:29:
[...]
Wij zitten ook in dit traject en hebben nu besloten 3000 euro aan een makelaar te betalen die een kijkdag (met op moment van kijken 2 makelaars in het huis, afspraken om de 30 min, dus de druk voor de kijkers lichtjes opvoeren) met na afloop biedingen organiseerd. Ik verwacht dat die makelaar het geld dubbel en dwars opbrengt en daarbij heb ik er verder geen omkijken naar.
Zoals al aangegeven huis van vriendin al een hele tijd (maand of 5) in de verkoop gehad. Uit verkoop gehaald omdat er 0 bezichtigingen waren in die periode. In overleg met makelaar besloten dat we samen een tweede makelaar erbij zouden gaan betrekken.
Huis is maandag weer online gekomen (voor dezelfde vraagprijs met dezelfde foto's bij een andere makelaar) en aan bezichtigingen geen gebrek!
Gisteren 1ste bezichtiging gehad.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Wellicht zijn ze zelf enorm handig en hebben ze genoeg financiele middelen om het eea op te pakken(bijv doordat ze veel kleiner gaan wonen oid). De reden dat ze het zo snel willen doen is om de kijkdag niet door te laten gaan omdat ze bang zijn dat er dan iemand anders mee aan de haal gaat. Kan een slim spel zijn..Saffie_time schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 07:53:
Hmmm.
Zoals al aangegeven huis van vriendin al een hele tijd (maand of 5) in de verkoop gehad. Uit verkoop gehaald omdat er 0 bezichtigingen waren in die periode. In overleg met makelaar besloten dat we samen een tweede makelaar erbij zouden gaan betrekken.
Huis is maandag weer online gekomen (voor dezelfde vraagprijs met dezelfde foto's bij een andere makelaar) en aan bezichtigingen geen gebrek!
***members only***
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Een makelaar is er ook om je huis te verkopen. Niet om de beste prijs te krijgen.Gman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:36:
[...]
Klopt zeker.
Ik heb het volgens mij gelezen in Freakonomics, dat makelaars die hun eigen huis verkopen daar gemiddeld een maand langer over doen. Maar dat ze ook 5% meer krijgen. En dat is best snel verdiend.
Waarom twijfel? Weg ermee, je wil het toch verkopen? dit is toch een uitstekend startpunt? Snap die aarzeling niet, wat kan jou het schelen wat ze met die stapel stenen doen na de overdracht? Enige belangrijke punt is dat je het bedrag krijgt wat je ervoor wil hebben, en dat lijkt nu te gaan gebeuren, zonder voorbehoud. Ik zeg: doen
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Verwijderd
We gaan er gas op geven.
Blijft wel een raar idee dat het eerst zo lang te koop heeft gestaan en 0,00 reacties en nu is het op internet zetten en verkocht. Snap ook niet waar dat verschil in zit maar ga me er ook niet meer al te druk om maken
Thnx all!
Maandag voorlopig koopcontract tekenen.
Damn dat ging snel.
Welke regio? Hier in Amsterdam zijn de meeste zo gek om over te bieden op de vraag prijs.BP14 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:00:
Hoe zit het met de te koop aangeboden huizen. Worden de prijzen via de makelaar hoog aan gehouden omdat ze weten dat er toch onderhandeld gaat worden? Als ik bijvoorbeeld een huis van 229.500 tegen kom, zou ik er dan nog veel af kunnen krijgen? hoe gaat zo iets normaal? Ben hier nl helemaal niet bekend mee.
Verwijderd
Valt in z'n algemeenheid niks over te zeggen. Kijk dus wat er in de buurt te koop staat en wat er verkocht is (kadaster), dan krijg je een beetje een beeld.BP14 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:00:
Hoe zit het met de te koop aangeboden huizen. Worden de prijzen via de makelaar hoog aan gehouden omdat ze weten dat er toch onderhandeld gaat worden? Als ik bijvoorbeeld een huis van 229.500 tegen kom, zou ik er dan nog veel af kunnen krijgen? hoe gaat zo iets normaal? Ben hier nl helemaal niet bekend mee.
Verwijderd
Alsnog te algemeen. Ik kan me voorstellen dat de prijzen in een populaire wijk van een vanuit de Randstad goed bereikbare plaats, zoals Zwolle, behoorlijk hard zijn, d.w.z. dat beginnen op 20% onder de vraagprijs daar weinig zin heeft.BP14 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:09:
Overijssel
Daarentegen kan ik me voorstellen dat het in een verder weg gelegen en minder aantrekkelijke plaats zoals Almelo anders ligt.
(Hoewel daar natuurlijk wel altijd wat te doen is
Staat er sinds vrijdag op.
Wordt een spannende tijd
Zeker gezien ons bod geaccepteerd is op onze gewenste woning.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dit is heel kenmerkend voor de huidige situatie op de huizenmarkt. Ik zie veel op funda voorbij komen dat een paar jaar terug niet aan de straatstenen kwijt te raken was en nu wordt op hetzelfde huis met dezelfde vraagprijs 20k erboven geboden. Door meerdere kijkers. Gelukkig hebben we zelf ook een goudmijntje zegmaar (leuk appartement in populaire buurt), nu alleen nog een nieuwe woning vinden... Alles wat leuk is is binnen een dag weg of gewoon zo duur dat het niet meer in verhouding staat tot de waarde die ik eraan geef (500k voor een bovenwoning van 135m2Saffie_time schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 07:53:
Hmmm.
***members only***

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 20-05-2017 23:21 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Je kan dat gegeven dus ook in je voordeel gebruiken.Sport_Life schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:18:
[...]
Dit is heel kenmerkend voor de huidige situatie op de huizenmarkt. Ik zie veel op funda voorbij komen dat een paar jaar terug niet aan de straatstenen kwijt te raken was en nu wordt op hetzelfde huis met dezelfde vraagprijs 20k erboven geboden. Door meerdere kijkers. Gelukkig hebben we zelf ook een goudmijntje zegmaar (leuk appartement in populaire buurt), nu alleen nog een nieuwe woning vinden... Alles wat leuk is is binnen een dag weg of gewoon zo duur dat het niet meer in verhouding staat tot de waarde die ik eraan geef (500k voor een bovenwoning van 135m2).
Nadat ik er tegenaan liep dat alle leuke appartementen binnen een week boven de vraagprijs waren verkocht ben ik op funda gaan kijken naar dingen die er al >3 maanden op stonden.
Bij de meeste werd al snel duidelijk waarom ze niet waren verkocht... Maar ik heb er nu wel een pareltje aan overgehouden. Waar ik op mijn gemak 2x kon bezichtigen en voor onder de vraagprijs heb kunnen kopen.
In dit geval was het huis ook snel verkocht nadat hij op funda kwam. Maar de koper kreeg de financiering niet rond. Dan komt het huis weer beschikbaar, maar dan sta je ondertussen wel op pagina 10 van funda.

[ Voor 93% gewijzigd door Ero-Sensei op 23-05-2017 13:24 ]
Eehhhhhh. Vrijdag op Funda. Eerste bezichtiging al gehad.Fiber schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:50:
Ik schat eind volgende week verkocht boven de vraagprijs...
Vandaag de eerste hoos (11 bezichtigingen in twee uur).
Morgenochtend de tweede lichting (9 stuks in twee uur).
De mensen van de eerste bezichtiging heeft vandaag vraagprijs geboden.
Hoewel ik terughoudend was qua verkoop (2011 1,5 jaar te koop gehad) ben ik toch positiever gestemd.
Dus misschien ga je toch gelijk krijgen
sbruynis schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:37:
[...]
Hoewel ik terughoudend was qua verkoop (2011 1,5 jaar te koop gehad) ben ik toch positiever gestemd.
Dus misschien ga je toch gelijk krijgen
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Verwijderd
Het belangrijkste is, waarom willen ze na 5 jaar al verkopen?Ger schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:48:
***members only***
Bij een prijsklasse van ongeveer 2 ton ben je toch al snel 10k kwijt aan koop en verkoopkosten.
Uitgesmeerd over 5 jaar is dat €167/maand.
In 5 jaar hadden ze ook ongeveer €10k moeten besteden (of reserveren) aan onderhoud. Als ze dat niet gedaan hebben mag je dat bedrag gerust van de verkoopprijs aftrekken.
De afschrijftermijn voor een keuken is max 20 jaar. Voor een badkamer 30. Voor een CV ketel 10 jaar.
Dus daar maar je ook voor 5 jaar van de waarde aftrekken als er niets aan is gebeurd.
Voor de rest kunnen de huizenprijzen wel genoeg zijn gestegen om de afschrijvingen goed te maken. Maar winst maken op een huis waar niks aan is gedaan lijkt me niet realistisch.
Heeft onze prijs aanzienlijk verhoogt (ook al is hier een overspannen markt)
Is dat belangrijk voor de waarde?RocketKoen schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:18:
[...]
Het belangrijkste is, waarom willen ze na 5 jaar al verkopen?
Reden is dat ze destijds niet veel verder hadden gedacht dan: leuk huis, willen we hebben. Gezinsuitbreiding gekregen en verkeken op onderhoud aan een huis van die leeftijd.
Dat is idd een andere optie, maar betekent volledig eigen geld en er is praktisch geen spaargeld. Hypotheek krijg je daar niet zomaar op.sbruynis schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 19:07:
En investeren door middel van een dakopbouw?
Heeft onze prijs aanzienlijk verhoogt (ook al is hier een overspannen markt)
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Maar die filters kunnen wel heel selectief zijn wat dat betreft en zeggen weinig zonder de details van de woning te kennen..... Als je echt zeker wilt zijn, zou ik zoals nare_man zegt, er een taxatie tegenaan gooien... Dan heb je voor ~200/300 euro zekerheid.
De vraag over 'waarom zo snel verkopen' zou relevant kunnen zijn voor de verkoopbaarheid, onder het mom van: als hullie er 'zo snel' vanaf willen, waarom zouden toekomstige kopers dan niet beter nadenken en die woning juist links laten liggen. Ik zeg niet dat dit hier het geval is, maar de vraag is imho niet helemaal irrelevant.
[ Voor 33% gewijzigd door naitsoezn op 24-05-2017 19:35 ]
Nou. Als een huis te klein is geworden door gezinsuitbreiding is dat een prima reden om te verhuizen.Ger schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 19:15:
[...]
Is dat belangrijk voor de waarde?
Reden is dat ze destijds niet veel verder hadden gedacht dan: leuk huis, willen we hebben. Gezinsuitbreiding gekregen en verkeken op onderhoud aan een huis van die leeftijd.
Maar anders is het waarschijnlijk goedkoper om het huis op te knappen.
Ik denk dat je voor de prijs van de makelaar en de restschuld, het huidige huis een nieuwe badkamer, keuken en noodzakelijk onderhoud kan krijgen.
Verhuizen is niet een oplossing om onder een dure investering in je huis uit te komen. Het is zelfs duurder.
Een nieuw huis hebben we al aangekocht en daarvan krijgen we begin juli de sleutel. Voor ons huidige huis zijn we met de makelaar de laatste voorbereidingen aan het treffen... Huizen in onze wijk gaan ontzettend hard. 20 bezichtigingen binnen een week, gevolgd door een aantal biedingen zijn eerder regel dan uitzondering. We hopen dat de gekte op de woningmarkt nu in ons voordeel uitpakt...
Gelukkig hebben we niet de hoofdprijs voor verkoop van ons huidige huis nodig voor financiering van het nieuwe huis. Maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als we die gaan krijgen...
[ Voor 7% gewijzigd door Goverman op 25-05-2017 22:55 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Die mannen klikken elke mirgen ff door de aanvragen heen.. "ok, goed, prima, mooi, ok, goed' - 36 euro in 30 seconden binnen. Label is op dit moment een wassen neus.Sunri5e schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:10:
Sinds een aantal jaar moet je een definitief energielabel aanvragen en deze moet je leveren bij de overdracht van je woning. Nu lopen de prijzen nogal uiteen. Van 6 euro tot 200 euro. Ik zie geen verschil. Alleen mijn vraag is wat is addertje onder het gras bij die van 6 euro? Daar kan zo'n deskundige toch helemaal niets op verdienen?
ping 127.212.23.124
36 euro? Ik zie ze staan voor 6 euro. Daar gaat dan nog de btw vanaf. Prima dat het in 30 seconden kan maar dan moet er daarna ook nog een factuur opgesteld worden...pjottum schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:20:
[...]
Die mannen klikken elke mirgen ff door de aanvragen heen.. "ok, goed, prima, mooi, ok, goed' - 36 euro in 30 seconden binnen. Label is op dit moment een wassen neus.
Sorry, maar mijn goed ok, etc was de klik die gedaan wordt.Sunri5e schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:22:
[...]
36 euro? Ik zie ze staan voor 6 euro. Daar gaat dan nog de btw vanaf. Prima dat het in 30 seconden kan maar dan moet er daarna ook nog een factuur opgesteld worden...
Dus elke klik 6 euro.
Rest gaat automatisch natuurlijk ...
Ik had hem trouwens voor 5 euro.
[ Voor 4% gewijzigd door pjottum op 27-05-2017 12:30 ]
ping 127.212.23.124
Gewoon die van 6 euro doen, met zo'n label heb ik vorige maand ook mijn huis verkocht.Sunri5e schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:10:
Sinds een aantal jaar moet je een definitief energielabel aanvragen en deze moet je leveren bij de overdracht van je woning. Nu lopen de prijzen nogal uiteen. Van 6 euro tot 200 euro. Ik zie geen verschil. Alleen mijn vraag is wat is addertje onder het gras bij die van 6 euro? Daar kan zo'n deskundige toch helemaal niets op verdienen?
Cunning linguist.
Dat begrijp ik. Maar wat is het verdienmodel? Verkopen ze mijn gegevens door aan isolatiebedrijven?Bart ® schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:29:
[...]
Gewoon die van 6 euro doen, met zo'n label heb ik vorige maand ook mijn huis verkocht.
Geen idee. Maar alles wat een goedkope tent kan doen, kan een dure tent ook doen. Dus is er geen reden om voor een duur bedrijf te kiezen, tenzij je graag van je geld af wil.Sunri5e schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:52:
[...]
Dat begrijp ik. Maar wat is het verdienmodel? Verkopen ze mijn gegevens door aan isolatiebedrijven?
Cunning linguist.
[ Voor 20% gewijzigd door Sethro op 27-05-2017 20:40 ]
Er zijn wat mensen die hun stats hebben gepost in dit topic.Sethro schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:38:
Onze woning staat sinds vandaag op Funda. Vlakbij centrum Den Haag. Eerste Funda stats zijn ook zichtbaar. Heb alleen moeite deze te interpreteren. Wat kun je ongeveer per dag verwachten aan 'bekeken' en welke conversie kun je verwachten? Maw. zijn er ergens gemiddelden, spreiding, etc beschikbaar?
Wat voor huis verkoop je? (Linkje?) Nabij centrum den Haag verkoopt nogal goed momenteel namelijk :-)Sethro schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:38:
Onze woning staat sinds vandaag op Funda. Vlakbij centrum Den Haag. Eerste Funda stats zijn ook zichtbaar. Heb alleen moeite deze te interpreteren. Wat kun je ongeveer per dag verwachten aan 'bekeken' en welke conversie kun je verwachten? Maw. zijn er ergens gemiddelden, spreiding, etc beschikbaar?
Daar hopen we natuurlijk op.thejoker80 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 07:00:
[...]
Wat voor huis verkoop je? (Linkje?) Nabij centrum den Haag verkoopt nogal goed momenteel namelijk :-)
http://www.funda.nl/koop/...-49264038-staringkade-32/
Feedback op advertentie is natuurlijk welkom!
[ Voor 6% gewijzigd door Sethro op 28-05-2017 07:14 ]
Ben je zo kwijt. Ziet er netjes uit en goed oppervlakte. Prijs is niet eens zo hoog. Wij verkochten 2 jaar geleden voor 295k in de Jacob Catsstraat, bij jou om de hoek. Binnen een week de vraagprijs. Was een benedenwoning van 95m2 maar wel met een flinke tuin voor Haagse begrippen (11 x 5).Sethro schreef op zondag 28 mei 2017 @ 07:14:
[...]
Daar hopen we natuurlijk op.
Hier even onze ervaring over de afgelopen maanden met het verkopen via een internetmakelaar (makelaarsland).
Het leek mij wel leuk om dit eens op papier te zetten en ook voor onszelf even terug te kijken hoe dit is bevallen.
Wij hebben bewust gekozen om eerst ons huis te verkopen en dan pas te kopen.
In onze woonplaats is de markt ongezond snel op het moment. Huizen worden verkocht voordat ze op funda komen en makelaars spelen hierop in door facebook als followers first in te zetten.
Het was daarom ook wel wat risicovol om eerst te verkopen, maar dit woog voor ons niet op tegenover het risico van dubbele woonlasten aan de andere kant.
We hebben de markt de maanden voor de verkoop gevolgd en daarom besloten de verkoop via makelaarsland te doen. We vonden dit de gok waard. We hadden uit interesse al wat huizen bekeken en de lokale makelaars deden naar ons idee helemaal geen moeite meer om een huis te verkopen, vandaar deze keuze.
Met in ons achterhoofd waarom zouden we daar zoveel voor betalen...
Na vergelijken online mij Makelaarsland terecht gekomen. Wat de doorslag gaf was dat je hier toch een eigen makelaar toegewezen krijgt, dit voelde voor ons gewoon iets fijner en vanwege de ervaringen op internet en in onze omgeving.
Korte situatieschets:
Onze woning bertreft een maisonettewoning in de omgeving Rotterdam. Binnen onze gemeente zijn relatief weinig betaalbare huizen (minder dan 2ton) en appartementen dun gezaaid. De markt is volledig op hol geslagen, waardoor er vele geïnteresseerden zijn voor slecht een paar huizen.
De eerste dag funda leverde gelijk 4 bezichtigingen op. De eerste twee weken werden een gekkenhuis. Uiteindelijk hebben we 10 bezichtigingen gehad en enkele tweede bezichtigingen.
Binnen de eerste week lagen er drie concrete openingsbiedingen. Na het afronden van de eerste week.contact gehad met onze makelaar van makelaarsland.
We hebben uiteindelijk gekozen voor verkoop bij inschrijving. Iedereen kreeg nog een kans om finaal bod neer te leggen.
Uiteindelijk hebben we verkocht voor 5000 boven de vraagprijs op een vraagprijs net onder de 2 ton.
Iets dat wij niet verwacht hadden, maar wel de situatie in de huidige markt weergeeft.
Zoals ik al zei het is een.gekkenhuis in onze gemeente.
We hebben inmiddels na veel pro actief makelaars benaderen en direct op facebook reageren ook een ander huis gekocht.
Onze ervaring met verkopen via makelaarsland/internetmakelaar:
Positief:
-In een snelle markt lijkt dit goed te werken.
-goed zicht op interesse na bezichtigingen.
-zelf bezichtigingen doen is leuk en je steekt er wat van op voor wanneer je zelf gaat kijken.
-vanuit ML hadden wij een vaste makelaar als aanspreekpunt, dit werkte erg prettig.
-prijs tov traditionele makelaar.
Negatief:
-tijd tijd tijd, er gaat echt veel tijd in zitten. Documenten verzamelen, bezichtigingen plannen en begeleiden.
-contact met makelaar blijft wat afstandelijk, maar is ook wel logisch.
-sommige verhalen van kijkers waren behoorlijk triest (scheidingen en kinderen in het spel), merkte dat ik dat nog wel eens vervelend vond om mee te nemen.
Zouden wij dit weer doen:
Ja zeker!
Simpelweg omdat tegenwoordig alles uit eigen zak betaalt moet worden, lees niet meer meegenomen kan worden in de hypotheek, is het een fijne keuze.
Ja het vraagt meer tijd, maar is ook wel erg leuk om te doen. Het contact met de koper is hierdoor vanaf moment 1 al goed en verloopt lekker soepel. Waardoor ook de formaliteiten snel geregeld zijn.
Uiteindelijk hebben wij nu een paar bezichtigingen bij een traditionele makelaar gedaan en ons verbaasd hoe weinig die weten over huizen die ze verkopen in de huidige markt. Voor ons was initieel de prijs de eerste reden om naar een internetmakelaar te stappen, maar is het proces ons goed bevallen.
Mocht iemand vragen hebben hierover, van harte welkom. Vond het zinvol om onze ervaring eens neer te pennen iig.
Helemaal niks op aan te merken. Met de markt in Den Haag krijg je het volgende week waarschijnlijk druk.Sethro schreef op zondag 28 mei 2017 @ 07:14:
[...]
Lol, eens... Gisteren is ons huis ook op funda gezet. In 1 dag bijna 13000 keer gevonden en ruim 1200 keer bekeken.RocketKoen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:08:
[...]
Helemaal niks op aan te merken. Met de markt in Den Haag krijg je het volgende week waarschijnlijk druk.

Het is overigens dit appartement.
Over de foto's zijn we niet echt tevreden. Het is net even te slordig en snel gedaan, alsof men wat lakser wordt "wordt toch wel verkocht, maak je niet druk", dat idee. Vonden wij niet echt netjes, maar daar zijn we uit gekomen. De vele 360 graden views zijn wel goed.
Erg apart om ons eigen huis zo onpersoonlijk te zien, zonder onze spulletjes en vooral ook erg schoon (we hebben een jongedame rondkruipen, need to say more?)
In ieder geval, hopelijk gaat het allemaal snel nu.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Dure buurtGoverman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 00:01:
[...]
Lol, eens... Gisteren is ons huis ook op funda gezet. In 1 dag bijna 13000 keer gevonden en ruim 1200 keer bekeken.. De makelaar had donderdag in gedachten voor bezichtigingen. Hopelijk snel daarna de vraagprijs van 225000 of zelfs nog wat meer...
![]()
Het is overigens dit appartement.
Over de foto's zijn we niet echt tevreden. Het is net even te slordig en snel gedaan, alsof men wat lakser wordt "wordt toch wel verkocht, maak je niet druk", dat idee. Vonden wij niet echt netjes, maar daar zijn we uit gekomen. De vele 360 graden views zijn wel goed.
Erg apart om ons eigen huis zo onpersoonlijk te zien, zonder onze spulletjes en vooral ook erg schoon (we hebben een jongedame rondkruipen, need to say more?)
In ieder geval, hopelijk gaat het allemaal snel nu.
De foto's zouden even nabewerkt moeten worden om de witbalans te corrigeren.
Ach ja, in bos en lommer betaal je dan weer 325 voor zo'n appartement.RocketKoen schreef op maandag 29 mei 2017 @ 07:27:
[...]
Dure buurtIk heb net 100k minder betaald voor 71m2 (in een andere buurt).
De foto's zouden even nabewerkt moeten worden om de witbalans te corrigeren.
Ja, dat is meteen een compleet andere stadmuffstuff schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:09:
[...]
Ach ja, in bos en lommer betaal je dan weer 325 voor zo'n appartement.
In centrum Londen kreeg je er 2 miljoen voor
Niets. Je kan gewoon achterover gaan leunen. Komt helemaal goed. Aanbod in Voorburg is laag en de vraag is enorm. Ik ken iemand die 2 jaar geleden in jouw straat een benedenwoning met 42K verlies (tov 2007) heeft moeten verkopen. Dat is nu wel anders.Sethro schreef op zondag 28 mei 2017 @ 07:14:
[...]
Ik heb nog niet zo lang geleden gekocht in Voorburg. Net voor de markt weer los ging. Ik betaalde 465K met een oorspronkelijke vraagprijs van 510K. Die heeft 8 maanden te koop gestaan. 2 huizen verderop ging 2 weken geleden voor 600K de markt op en was binnen een week weg. Was wel een hoekhuis en in betere staat, maar het gaat mij meer om het tempo waarin dat soort huizen weg gaan.
Ik heb natuurlijk duurder teruggekocht dus betaal daar ook de hogere marktprijs. Heb wel de indruk dat er in dat segment minder gekte is.Pierre Sec schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:37:
[...]
Niets. Je kan gewoon achterover gaan leunen. Komt helemaal goed. Aanbod in Voorburg is laag en de vraag is enorm. Ik ken iemand die 2 jaar geleden in jouw straat een benedenwoning met 42K verlies (tov 2007) heeft moeten verkopen. Dat is nu wel anders.
Ik heb nog niet zo lang geleden gekocht in Voorburg. Net voor de markt weer los ging. Ik betaalde 465K met een oorspronkelijke vraagprijs van 510K. Die heeft 8 maanden te koop gestaan. 2 huizen verderop ging 2 weken geleden voor 600K de markt op en was binnen een week weg. Was wel een hoekhuis en in betere staat, maar het gaat mij meer om het tempo waarin dat soort huizen weg gaan.
Makelaar belde overigens net, hij heeft donderdagmiddag en dinsdagochtend gereserveerd voor bezichtigingen. Ging vrij hard dus hij heeft besloten donderdag met twee makelaars te komen zodat er twee bezichtigingen tegelijkertijd kunnen plaatsvinden. Anders ging het niet passen. Dinsdagochtend nu ook al bijna vol. Gaat lekker zo en met zoveel bezichtigingen zitten er vast kopers tussen.
Nog tips?
[ Voor 4% gewijzigd door Sethro op 29-05-2017 20:02 ]
Verwijderd
Gaat om dit huis: http://www.funda.nl/koop/...redikherenkerkhof-10-bis/
Feedback is welkom!!
P.s: heb er zelf ook een site voor gemaakt. Hebben anderen daar ervaring mee? En ook daar is feedback zeer welkom
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2017 21:29 ]
Met die drukte kun je er bijna een open huis van makenSethro schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:55:
[...]
Ik heb natuurlijk duurder teruggekocht dus betaal daar ook de hogere marktprijs. Heb wel de indruk dat er in dat segment minder gekte is.
Makelaar belde overigens net, hij heeft donderdagmiddag en dinsdagochtend gereserveerd voor bezichtigingen. Ging vrij hard dus hij heeft besloten donderdag met twee makelaars te komen zodat er twee bezichtigingen tegelijkertijd kunnen plaatsvinden. Anders ging het niet passen. Dinsdagochtend nu ook al bijna vol. Gaat lekker zo en met zoveel bezichtigingen zitten er vast kopers tussen.
Nog tips?
Als er erg veel belangstelling is kun je overwegen om een datum te noemen waarop een bod binnen moet zijn. En dat je eventueel in onderhandeling gaat met het beste bod.
Een vriend had op zo'n huis geboden. Die kreeg toen op de deadline een telefoontje dat hij niet het hoogste bod had. Maar dat hij "nog een kans kreeg" om een eindbod te plaatsen. Hij bood meteen de vraagprijs. Maar de andere bieders hadden blijkbaar hetzelfde bericht gekregen en die deden een hoger bod.
De makelaar mocht niet zeggen hoe hoog. Maar hij liet wel vallen dat het "not even close" was.
Dure buurtVerwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:25:
Vrijdag mijn huis te koop gezet. Eerste dag 5000 kijkers op Funda. Dag 4 nog 350. Ben erg benieuwd wat dat nou gaat opleveren. Maar spannend is het wel in elk geval.
Gaat om dit huis: http://www.funda.nl/koop/...redikherenkerkhof-10-bis/
Feedback is welkom!!
Ik neem aan dat je iedereen op de open dag laat komen ipv losse bezichtigingen. Voor jou gaat het verhaal hierboven ook wel op. Al loopt het in dit segment misschien minder hard.
Op de advertentie is iig niets aan te merken.
[ Voor 19% gewijzigd door RocketKoen op 29-05-2017 21:31 ]
Verwijderd
Maar ik heb geen idee hoe lang ik zal moeten wachten.
Heb even gekeken en huizen hier in de buurt verkopen binnen een week of 2 gemiddeld.
Maar er zijn er ook die 3 maanden te koop staan. Geen peil op te trekken

Maar op 2 huizen tegelijk bieden en tekenen en dan 1 maar met een drogreden afzeggen schiet mij nogal in het verkeerde keelgat.
@DeBolle Je hebt gelijk, gewoon weer van voor af aan de molen instappen en kijken wat we ervan kunnen maken. Hoe frustrerend ook...
[ Voor 27% gewijzigd door Saffie_time op 29-05-2017 22:01 ]
Saffie_time schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:39:
***members only***
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Ach, ik weet natuurlijk de details niet, maar de huidige markt is op veel locaties één waar je als koper niet moet terugdeinzen voor dit soort zaken. Verkopers bedienen zich immers ook van dergelijke 'vieze' spelletjes. Het is gewoon een zeer zakelijke transactie, als je het 'netjes' wil spelen sta je momenteel sowieso vaak al op achterstand.Saffie_time schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:53:
Mee eens als je een beetje een goede reden hebt.
Maar op 2 huizen tegelijk bieden en tekenen en dan 1 maar met een drogreden afzeggen schiet mij nogal in het verkeerde keelgat.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.