Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 33 ... 209 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:08
JBplap schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:51:
[...]

Aangezien de huizen prijzen nu nog (flink) stijgen, is het dan niet verstandig om juist wat maanden te wachten? En zo dus een hogere prijs te krijgen.
Tenzij je er zelf van overtuigd bent dat we nu weer op de top zijn natuurlijk.
Tsja, het blijft natuurlijk een gok of de prijs blijft stijgen en de rente laag blijft.
Op een bepaald moment moeten we toch de verkoop in gaan zetten, voor ons gevoel is de periode voor de zomervakantie een goed moment.
Ik dacht trouwens dat een hypotheek offerte 6 mnd geldig is en had geen idee van de hoge kosten van verlengen. Misschien inderdaad toch nog iets langer uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 16:38
Sinds afgelopen zaterdag staat ons huis ook Funda.

Om het huis verkoopgereed te maken (en omdat het sowieso nodig was) hebben we buiten al het schilderwerk laten doen, ook de schuur en dakgoten. De dakgoten zijn volledig nagekeken op lekkage, op één plek is er een reparatie uitgevoerd.

Aan de binnenkant hebben we het schilderwerk op de 1e verdieping laten doen. De begane grond is niet per sé nodig plus de glaskozijnen kleuren mee met de toog en deurkozijnen. Dit is nogal smaakgevoelig m.i.

Uiteraard wel wat plekjes her en der aangezien we 2 kinderen hebben en die nogal tekeer kunnen gaan. Niets wat niet op te lossen is met wat plamuur en een emmer latex.

Verder was het vooral bende ruimen en tig ritjes naar de stort.

Voor de geinteresseerden:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De eerste statistieken konden we vandaag inzien:
code:
1
2
3
4
Datum   Producten   Gevonden    Bekeken Conversie
22-4-2017   Presentatie Pakket  6771    943 13,93
23-4-2017   Presentatie Pakket  3489    265 7,60
24-4-2017   Presentatie Pakket  3332    174 5,22

Wat mij betreft prima statistieken, zeker gezien de meivakantie begonnen is en er toch een hoop mensen weg zijn.

We hebben al een volgend huis op het hoog, echter staan we onder water en moeten we hier dus eerst een krabbel voor hebben.

We zijn heel erg benieuwd, we zitten in een gewilde buurt en het gros van de huizen verkoopt enorm snel.

[ Voor 14% gewijzigd door LiquidSmoke op 24-04-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:51

Fiber

Beaches are for storming.

Leuk huisje, goede foto's. Ziet er veel ruimer uit dan het in werkelijkheid is denk ik... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Fiber schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:06:
Leuk huisje, goede foto's. Ziet er veel ruimer uit dan het in werkelijkheid is denk ik... :)
Dat valt gelukkig mee, we hebben de fotograaf speciaal gevraagd om dit niet te doen Het is een enorme tegenvaller als iets veel kleiner is dan op de foto.

We zijn er bewust van dat het 'maar' 83m2 is, dit is echter wel excl zolder, aangezien dit alleen bergruimte is,

Zelf stonden we er ook van te kijken wat we aan ruimte hebben toen we al het kinderspeelgoed en overige zooi uit de weg hadden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Yes! Gisteren een berichtje ontvangen dat de financiering van de kopers definitief rond is! Nu dus officieel verkocht.

Of kan er nog iets zijn waar het op stuk loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als er verder geen ontbindende voorwaarde zijn , dan niet idd! gefeliciteerd!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

degroot schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:47:
Als er verder geen ontbindende voorwaarde zijn , dan niet idd! gefeliciteerd!
Dan kan er nog steeds van alles mis gaan. Alleen dan zullen ze waarschijnlijk, conform koopovereenkomst, een vergoeding moeten betalen. Standaard is dat 10%, het bedrag dat ook als waarborgsom wordt afgegeven bij de notaris.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Tsurany schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:51:
[...]

Dan kan er nog steeds van alles mis gaan. Alleen dan zullen ze waarschijnlijk, conform koopovereenkomst, een vergoeding moeten betalen. Standaard is dat 10%, het bedrag dat ook als waarborgsom wordt afgegeven bij de notaris.
Uiteraard. Maar het enige o.v. was de financiering, dus het kan vanaf nu alleen maar beter worden :).

Of ik ontvang € 22.450 (ging het maar zo makkelijk :o ) of mijn huis is verkocht. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Miss_80 schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:35:
[...]

Voor ons is de dag redelijk goed verlopen. 8 koppels langs geweest Drie daarvan kunnen we op voorhand al afschrijven denk ik zo gezien de wensen die ze hebben. Blijven er 5 potentiele kopers over, maar ik vind het lastig om in te schatten op zo'n dag. Wait and see
Drie weken later en we hebben gisteren mondeling akkoord op een bod. Daarmee is ook het tweede huis verkocht en zijn we volledig vrij. Nou maar hopen dat we ook op korte termijn een leuk huis vinden, want de kopers willen er voor 1 aug in... O-) lijkt te gaan uitdraaien op drie keer verhuizen in 1 jr, bleh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 08:56

Saffie_time

Why use this? 42!

Miss_80 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:43:
[...]

Drie weken later en we hebben gisteren mondeling akkoord op een bod. Daarmee is ook het tweede huis verkocht en zijn we volledig vrij. Nou maar hopen dat we ook op korte termijn een leuk huis vinden, want de kopers willen er voor 1 aug in... O-) lijkt te gaan uitdraaien op drie keer verhuizen in 1 jr, bleh
Tja beter een keer vaker moeten verhuizen en ergens korter/tijdelijk moeten zitten dan met dubbele lasten zitten.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
klopt, al hadden we nu een hele luxe positie dat er 2 bieders waren. Een lager bod, maar flexibele opleverdatum en 1 met een hoger bod maar dan wel voor augustus opleveren. Uiteindelijk heeft mijn vriend voor het laatste gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:24
LiquidSmoke schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:38:
Sinds afgelopen zaterdag staat ons huis ook Funda.

...
Leuk, heb bij je om de hoek gewoond, voor de nieuwe flats er stonden. :+

Foto's zijn netjes. Tuinen zijn ook groter daar dan ik dacht. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
chaoscontrol schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:31:
[...]

Leuk, heb bij je om de hoek gewoond, voor de nieuwe flats er stonden. :+

Foto's zijn netjes. Tuinen zijn ook groter daar dan ik dacht. :)
Zo zie je maar, de wereld is maar klein ;)
De grote tuinen zijn hier niet vanzelfsprekend alleen de strook van huizen uit eind zestig hebben dit.

Vandaag de eerste bezichtiging gehad, er werd om half tien gebeld of twaalf uur mogelijk was.

De timing kon niet slechter; ik heb maandag 'de knip' gehad en moet nog rustig aan doen en mijn vrouw ligt met 40 graden koorts op bed. Daarbij zijn onze twee kinderen nogal opstandig vandaag.

Uiteindelijk de schouders eronder gezet en de bezichtiging is door gegaan. Potientele kopers waren erg positief, mede doordat we een lekker ruime schuur hebben. Zij doet iets met fotografie en kon zichzelf daar wel vinden.

En dat nadat ze al meerdere huizen gezien hebben vanochtend :)

De makelaar belt ze vrijdag terug, we zijn heel erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Stel niet te hoge verwachtigingen , dan kan het alleen maar meevallen.
Ik heb 2x kijkers gehad die voor de 2e keer kwamen kijken ( gelijk daags na 1e bezichtiging ) maar uiteindelijk voor een ander huis kozen.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miles
Saffie_time schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:09:
[...]

Tja beter een keer vaker moeten verhuizen en ergens korter/tijdelijk moeten zitten dan met dubbele lasten zitten.
Deze opmerking snap ik niet en klopt volgens mij ook niet.
M'n huidige hypotheek ligt rond 800/900 euro waarvan een deel spaarhypotheek is. Het deel dat ik spaar komt vrij als m'n huis verkocht is. Zolang het niet verkocht is komt een deel van de door ons te betalen hypotheek dus in deze spaarpot.
Als ik ergens een huisje in een vakantiepark moet huren ben ik afhankelijk van het seizoen zeker 300 euro per week kwijt, plus kosten voor opslag van Mn inboedel, extra reiskosten naar het werk/school/clubjes en het ongemak.
Volgens mij kan ik beter enkele maanden dubbele lasten hebben dan nu snel te verkopen en dan ergens tijdelijk te gaan zitten voor heel veel geld.

Of je moet in een huis/regio zitten wat slecht verkoopbaar is/waar slecht verkocht wordt. Dan wordt het verhaal misschien weer anders.
Maar stellig beweren dat dubbele lasten vermeden moeten worden is kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
degroot schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:29:
Stel niet te hoge verwachtigingen , dan kan het alleen maar meevallen.
Ik heb 2x kijkers gehad die voor de 2e keer kwamen kijken ( gelijk daags na 1e bezichtiging ) maar uiteindelijk voor een ander huis kozen.
We zijn er bewust van dat één bezichting niet veel zegt, ondanks dat er veel enthousiasme was.

Het is vooral lastig dat we eerst een krabbel nodig hebben voordat we verder kunnen. Ondertussen zijn we zelf ook aan het bezichtigen omdat we toch de opties nodig hebben mochten we wél snel het huis verkopen.

Ik las van een andere tweaker dat er 15 bezichtigingen geweest waren maar het huis nog niet verkocht was... Ook dat lijkt mij frustrerend. En na 15 keer alles opruimen en met honden en kinderen het huis uit komt je dat ook de keel uit denk ik.

Het is een turbulente markt, we wachten het gewoon af!
miles schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:31:
[...]

Deze opmerking snap ik niet en klopt volgens mij ook niet.
M'n huidige hypotheek ligt rond 800/900 euro waarvan een deel spaarhypotheek is. Het deel dat ik spaar komt vrij als m'n huis verkocht is. Zolang het niet verkocht is komt een deel van de door ons te betalen hypotheek dus in deze spaarpot.
Als ik ergens een huisje in een vakantiepark moet huren ben ik afhankelijk van het seizoen zeker 300 euro per week kwijt, plus kosten voor opslag van Mn inboedel, extra reiskosten naar het werk/school/clubjes en het ongemak.
Volgens mij kan ik beter enkele maanden dubbele lasten hebben dan nu snel te verkopen en dan ergens tijdelijk te gaan zitten voor heel veel geld.

Of je moet in een huis/regio zitten wat slecht verkoopbaar is/waar slecht verkocht wordt. Dan wordt het verhaal misschien weer anders.
Maar stellig beweren dat dubbele lasten vermeden moeten worden is kort door de bocht.
Dan moet je spaarpot wel groot genoeg zijn om die dubbele lasten te kunnen dragen. Ik zou dat op dit moment geen 3 maanden volhouden. Wanneer je overwaarde hebt kun je met een overbruggingskrediet de lasten dragen, dit gaat uiteraard niet op als je onder water staat.

Wij houden er serieus rekening mee dat we tijdelijk moeten gaan huren voordat we iets anders kopen, al is het maar omdat we ons droomhuis nog niet gevonden hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door LiquidSmoke op 26-04-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
LiquidSmoke schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:34:
[...]

Ik las van een andere tweaker dat er 15 bezichtigingen geweest waren maar het huis nog niet verkocht was... Ook dat lijkt mij frustrerend. En na 15 keer alles opruimen en met honden en kinderen het huis uit komt je dat ook de keel uit denk ik.

Het is een turbulente markt, we wachten het gewoon af!

[...]
Ook dat was bij mij. 15 reguliere bezichtigingen gehad ( gelukkig soms wel 4 op een keer , en dan weer 2 of 3). Maar uiteindelijk met de open-huizen dag ook 15 kijkers over de vloer gehad , en toen was het bingo.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
degroot schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:19:
[...]

Ook dat was bij mij. 15 reguliere bezichtigingen gehad ( gelukkig soms wel 4 op een keer , en dan weer 2 of 3). Maar uiteindelijk met de open-huizen dag ook 15 kijkers over de vloer gehad , en toen was het bingo.
De open-huizen dag hebben we helaas gemist, toen was de schilder nog bezig.

Wel een paar keer gemerkt dat er een auto stopt voor de deur en dan weer door rijd. Toch wel apart, al die mensen die naar binnen koekeloeren :o

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidSmoke op 26-04-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
LiquidSmoke schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:34:
[...]

Dan moet je spaarpot wel groot genoeg zijn om die dubbele lasten te kunnen dragen. Ik zou dat op dit moment geen 3 maanden volhouden. Wanneer je overwaarde hebt kun je met een overbruggingskrediet de lasten dragen, dit gaat uiteraard niet op als je onder water staat.

Wij houden er serieus rekening mee dat we tijdelijk moeten gaan huren voordat we iets anders kopen, al is het maar omdat we ons droomhuis nog niet gevonden hebben.
Mijn punt is dat huren ook veeeeeel kost. Hier boven Amsterdam liggen de huurwoningen bepaald niet voor het oprapen. Dan kom je gauw op een camping of de vrije sector uit, dat is veel kostbaarder dan Mn eigen huis twee of drie maanden extra aanhouden.

Wij moesten trouwens bij de hypotheekaanvraag voor onze nieuwbouwwoning bewijzen dat we een bepaalde periode (weet zo nu niet meer exact hoe lang 6 mnd of jaar) dubbele lasten kunnen dragen. Anders geen hypotheek. Huidige huis was/is ook nog niet in de verkoop. Nieuwbouwtraject duurt lang.

[ Voor 15% gewijzigd door miles op 26-04-2017 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiquidSmoke
miles schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:53:
[...]

Mijn punt is dat huren ook veeeeeel kost. Hier boven Amsterdam liggen de huurwoningen bepaald niet voor het oprapen. Dan kom je gauw op een camping of de vrije sector uit, dat is veel kostbaarder dan Mn eigen huis twee of drie maanden extra aanhouden.

Wij moesten trouwens bij de hypotheekaanvraag voor onze nieuwbouwwoning bewijzen dat we een bepaalde periode (weet zo nu niet meer exact hoe lang 6 mnd of jaar) dubbele lasten kunnen dragen. Anders geen hypotheek. Huidige huis was/is ook nog niet in de verkoop. Nieuwbouwtraject duurt lang.
Ja oké, regio is zeker een punt en particulier huren is inderdaad onbeschoft duur waar je ook woont.

Wij proberen aanvaarding in 3-4 maanden te overleggen met een eventuele koper en moeten dan als een speer zelf iets gaan zoeken. Als daar inderdaad ook 3-4 maanden aanvaarding op zit dan moeten we het toch echt een maandje ergens anders zoeken. Uiteraard een hele andere situatie dan bij jou, wij gaan sowieso voor bestaande bouw.

Ideaal zou zijn als we iets tegenkomen wat leeg staat en snel de sleutel kunnen krijgen. Ik heb liever een maand dubbele lasten dan (particulier) huren en mijn boeltje 2x te moeten verhuizen. }:O

De statistieken van Funda weer bekeken:

DatumGevondenBekekenConversie
22-4-2017677194313,93
23-4-201734892657,60
24-4-201741552576,19
25-4-201732571805,53
26-4-201722821958,55
27-4-2017161169,94

Grappig, de conversie gaat omhoog. Geen idee of het mensen zijn die een directe link gebruiken of het huis ook daadwerkelijk opgeslagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:17
Ons huis staat ondertussen ook al 8 maanden te koop. Al wel iedere maand kijkers gehad, maar daar is tot op heden niks uitgekomen. Ook geen 2e bezichtiging.

De makelaar (als we die al te pakken krijgen) snapt er ook niks van. De prijs van onze woning (2 onder 1 kap) is al laag vergeleken met soortgelijke woningen.

De reden dat mensen niet verder gaan is ook niet hetzelfde. De ene vindt de keuken te klein, de andere vindt de tuin niks, etc.

We willen er echt vanaf, want we zijn al naar onze nieuwe woning verhuist. We overwegen al om een andere makelaar in de arm te nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

nextware schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:10:
Ons huis staat ondertussen ook al 8 maanden te koop. Al wel iedere maand kijkers gehad, maar daar is tot op heden niks uitgekomen. Ook geen 2e bezichtiging.

De makelaar (als we die al te pakken krijgen) snapt er ook niks van. De prijs van onze woning (2 onder 1 kap) is al laag vergeleken met soortgelijke woningen.

De reden dat mensen niet verder gaan is ook niet hetzelfde. De ene vindt de keuken te klein, de andere vindt de tuin niks, etc.

We willen er echt vanaf, want we zijn al naar onze nieuwe woning verhuist. We overwegen al om een andere makelaar in de arm te nemen..
Een Funda linkje zou leuk zijn...

Sterker nog, je zou hem in je sig. kunnen zetten...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Fiber schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:24:
[...]

Een Funda linkje zou leuk zijn...

Sterker nog, je zou hem in je sig. kunnen zetten...
Je hebt gelijk. Hierbij de link naar Funda.

[ Voor 5% gewijzigd door nextware op 04-05-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wellicht eens proberen om je huis op een Vlaamse Funda variant te krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:21

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Mijn (biased) mening:

Toilet beneden (laten) opknappen
Tuin voor (laten) leeg trekken, rijtje buxus, worteldoek en grind.
Her en der het bruin overschilderen met wit.

You Only Get Once Chance to Make a First Impression.

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik snap niet hoe makelaars zulk slecht werk kunnen leveren. Foto's zijn matig (slechte impressie hal, voortuin lijkt een wildernis) en de plattegrond is slecht en enkel als image ingevoegd.

Ik denk dat velen de volgende punten als "probleem" zien.
- Toilet beneden sterk verouderd
- Bakstenen muur beneden (niet meer van deze tijd)
- Keuken oogt verouderd
- Trap donker en vlekkerig
- Voortuin enorm vol
- Muren en tegels in tuin vol groene aanslag

Wat ik persoonlijk nog wel het meest kwalijke vind is het broddelwerk van de makelaar met betrekking tot de technische staat van de advertentie. Een plattegrond moet direct aanklikbaar zijn en duidelijk de staat van de badkamer weergeven. Dat kost enorm weinig tijd en levert zoveel meer op. De plattegrond in zijn huidige kleur past perfect bij het huis, veel bruin en beige. Daarnaast zou elke makelaar standaard 3D foto's op moeten leveren, ook dat is tegenwoordig echt geen luxe meer.

Ik zou sowieso de plattegronden updaten, de tegels en muren schoonspuiten, de trap schilderen en de hal beter op de foto zetten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:50
@nextware ik vind de slechte foto's nog wel meevallen eigenlijk. De bakstenen muur beneden en de wc vallen wel direct op en kunnen echt een opknapbeurt gebruiken.

Is de locatie ook niet bepalend voor het geringe aantal bezichtigingen? Behoorlijke uithoek daar in Zeeland aan de grens..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
ElMacaroni schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:52:
...
Tuin voor (laten) leeg trekken, rijtje buxus, worteldoek en grind.
...
Ook even mijn (biased) mening:

Grind zou voor mij dan weer een reden zijn om een huis niet te kopen. Grind is zwaar irritant om weg te halen. Je blijft de rest van de tijd dat je er woont grind tegen komen (tenzij je de boel betegeld).
Ik vind grind dan ook een erg lelijke manier om je tuin mee te vullen.

Ik zou het bij flink snoeien houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:50
de prijs is inderdaad voor een 2-onder-1-kapper niet slecht. De achtertuin is prima!
- bakstenen muur: gooi er 15-18€/m2 stucadoor tegenaan en laat die strak trekken, daarna lciht kleurtje erop
- Tegel de toilet opnieuw
- schilder beneden de plinten en kozijnen in een lichte kleur zodat al dat bruin weg is
- schilder de trap lichte kleur
- snoei de voortuin kort
- als je toch bezig bent met verf: schilder de studeerkamer en logeerkamer de wanden even wit, die zien er nu uit alsof beide de afgelopen 100 jaar een rookhol zijn geweest :)
Mensen zien nu niet de mogelijkheden maar zien de berg werk (en geld!) die ze er nog in moeten stoppen, dat is voor velen teveel werk en moeite.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 07:59:
@nextware ik vind de slechte foto's nog wel meevallen eigenlijk. De bakstenen muur beneden en de wc vallen wel direct op en kunnen echt een opknapbeurt gebruiken.

Is de locatie ook niet bepalend voor het geringe aantal bezichtigingen? Behoorlijke uithoek daar in Zeeland aan de grens..
We hebben toch iedere maand wel bezichtigingen gehad. Alleen krijgen we van iedereen verschillende zaken te horen waarom ze niet verder gaan.

Maar waar ik me het meest aan stoor is dat wij zélf continue achter de makelaar aan moeten bellen / mailen, etc. Zo hebben we ook meegedaan aan de open huizen dag van 1 april jl. Hierin twee bezichtigingen gehad. Maar we kregen dus pas na 2,5 week een reactie van de makelaar nadat we zelf maar weer eens hadden gebeld of ze onderhand iets had gehoord..

De locatie valt wel mee. De laatste jaren komen heel veel Belgen in deze regio wonen. Dus misschien is de tip om ons huis op een BE Funda site te zetten niet zo'n heel slechte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 08:56

Saffie_time

Why use this? 42!

Als je zo'n slecht gevoel hebt bij de makelaar kan je 2 zaken doen.

1. Hem uitnodigen voor een gesprek en uitspreken wat je verwacht van de makelaar. Hierbij ook gewoon heel duidelijk aangeven: hoe, wat, wanneer je commutatie/actie van hem verwacht. Daarbij duidelijk aangeven dat indien hij dit niet kan of doet je een andere makelaar in de arm gaat nemen.

2. Per direct een andere makelaar in de arm nemen en deze gedag zeggen.

Persoonlijk zou ik altijd eerst voor optie 1 gaan maar die keuze is aan jullie.

Ps.
Aangezien jullie al in het nieuwe huis zitten, is er nog iets van aankleding in het oude huis aanwezig of staat het helemaal leeg? Indien helemaal leeg is dat voor sommige mensen ook lastig omdat ze dan niet kunnen zien hoe het ingericht zou kunnen zijn. En dus hoe groot of klein iets is.
Afwerking in een leeg huis ziet er ook vaak slechter uit dan dat er nog meubels in staan omdat je alles ziet.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een makelaar waar je achteraan moet bellen doet zijn werk niet goed. Zoek een andere makelaar.

Hopelijk is die dan ook eerlijk tegen je en zal hij zeggen dat je even wat knaken moet spenderen om je huis wat aantrekkelijker te maken; want nu is het nogal ouderwets en ongezellig (met alle respect hoor, maar zo denken kopers). Op zijn minst moet je:

- beneden die bakstenen muur strak trekken;
- een 'warmer' vloertje leggen i.p.v. die kille witte tegels; en
- de keuken en wc even een tijdreis laten maken van de jaren '70 naar 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:54
Ben het helemaal met je eens dat het huis in de huidige staat niet erg aantrekkelijk is, maar om het beetje netjes en modern te krijgen ben je ook een lading geld verder. Is ook maar de vraag of zich dat uitbetaalt tov gewoon scherp in de markt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad moeilijk te zeggen. Aan de andere kant, als het huis al 8 maanden te koop staat, wat zelfs voor Zeeland aan de lange kant is in de huidige markt, dan zou ik aannemen dat 'die ene gek' gewoon niet meer komt, en die 10k er misschien toch maar tegenaan gooien.

Huizen kopen is toch iets emotioneels; mensen kunnen vaak echt niet door inrichting / sfeer heen kijken, dus moet die inrichting / sfeer zo neutraal / 'fris' mogelijk zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 00:08

Kju

Volgens mij valt het gewoon in het beeld wat ik krijg van de omgeving. Er staan 14 twee onder 1 kappers te koop waarvan grofweg de helft langer dan drie maanden. In de afgelopen 12 maanden zijn er 13 verkocht. Specifiek op bouwperiode 6 te koop, 3 verkocht. Van die 6 die te koop staan, staan 5 al 2 maanden of langer te koop. Er is geen één onder bod, optie of onder voorbehoud verkocht.

Members only:

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Kju schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:07:
Volgens mij valt het gewoon in het beeld wat ik krijg van de omgeving. Er staan 14 twee onder 1 kappers te koop waarvan grofweg de helft langer dan drie maanden. In de afgelopen 12 maanden zijn er 13 verkocht. Specifiek op bouwperiode 6 te koop, 3 verkocht. Van die 6 die te koop staan, staan 5 al 2 maanden of langer te koop. Er is geen één onder bod, optie of onder voorbehoud verkocht.

***members only***
We hebben vandaag de makelaar besproken. Daarbij ook enkele tips aangedragen die hierboven werden gegeven. Dus we gaan kijken of we de woning wat kunnen opknappen op bepaalde punten. Dus bijvoorbeeld saucen, schilderen, etc. Hiervan worden dan (op kosten van de makelaar) nieuwe foto's gemaakt en deze worden dan online geplaatst.

We wonen inderdaad al in onze nieuwe woning (sinds bijna 3 weken). Dus de oude woning staat leeg. Alle aankleding (kasten, foto's, etc zijn weg)

Voor wij het kochten stond de woning bijna een jaar leeg. Die hebben we destijds ook voor een hoger bedrag gekocht waar wij het nu voor proberen te verkopen. Het huis staat dus inderdaad onder water. Maar we kochten het huis (2008) ook net voor het begin van de crisis.

[ Voor 6% gewijzigd door nextware op 04-05-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Er zijn ook styling bureautjes die je huis weer leuk en modern aan kunnen kleden. Kost wat maar dan verkoopt het vaak wel een stuk vlotter. Maar dan nog zou je bovengenoemde tips over stuccen, verven, witten, tegelen, tuin bijwerken, etc. eerst moeten (laten) uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, mijn Britse huis is verkocht. En aangezien ik voorlopig niets nieuws koop en het huis hypotheekvrij was, opeens een sloot geld op mijn betaalrekening :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 10:13
Er is al een hoop over gezegd maar wil er aan toevoegen dat het alleen veel tijd kost maar niet direct geld. Je kan de steenstrips in de woonkamer goedkoop laten stucen. Doe een primer over de tegels in de WC zowel de wand als vloer. Nieuwe wc bril en een nieuw rekje etc. Daar knapt het voor weinig al op. Zorg er ook voor dat je de balken op zolder ook wit. De zolder lijkt dan direct groter. De voortuin alles kaal snoeien nu lijkt het alsof je totaal geen zon binnen krijgt in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:35
Wat is ongeveer jullie ervaring met het aantal views wat je op funda haalt tijdens de eerste dag? Ons huis is vandaag online gegaan en de counters staan om 10:00 's ochtends alweer op 4k gewonden en 750 bekeken. Is dat hoopgevend of hebben alle huizen dergelijke stats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

De eerste drie dagen heb je de meeste views, daarna zal het vrij snel inzakken naar 15 tot 50 views per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 29-09 10:06
Bedenktijd van ons appartement is inmiddels afgelopen week verlopen, dus we hebben verkocht, yay *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 21:19
vosss schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:41:
Bedenktijd van ons appartement is inmiddels afgelopen week verlopen, dus we hebben verkocht, yay *O*
Ook geen voorbehouden meer?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 29-09 10:06
RocketKoen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:56:
[...]

Ook geen voorbehouden meer?
Nee, maar dat was er sowieso al niet. Enige was die 3 dagen bedenktijd na tekenen koopakte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Kju schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:43:
De eerste drie dagen heb je de meeste views, daarna zal het vrij snel inzakken naar 15 tot 50 views per dag.
Ik heb ook geen idee van de waarde van 1 view., "bekeken". Is het een unieke visit, of een page view, of iets anders. De teller loopt leuk op, >1200 inmiddels. Maar uiteindelijk tellen de berichten in de mailbox van de makelaar, en niet de stats van Funda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Met bekeken bedoelen ze het aantal keer dat daadwerkelijk door is geklikt naar de woning. Je woning staat op één pagina die is opgedeeld in tabs, het blijft één pagina. Dezelfde persoon kan ook meerdere keren op je woning klikken, die tellen elke keer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Kleine update.

Vrijdagmorgen op Funda.

DatumGevondenBekeken
5-5-2017 (Vrijdag)90741696
6-5-2017 (Zaterdag)3820408
7-5-2017 (Zondag)3985275

Je hebt dus een enorme toeloop op dag 1, die al binnen enkele dagen bekoelt. Kennelijk bestaat een groot deel van de traffic uit funda-verslaafden die alles aanklikken wat nieuw is :)

Belangrijker: de conversie van Funda kijkers naar real-life kijkers. Op Funda zo'n 2400 views. Bij het openen van de zaak vanmorgen, kon de makelaar vier bezichtigingsanvragen inplannen. Toen ze daarmee bezig waren, kwamen telefonisch de volgende aanvragen binnen. Vooralsnog hebben we dus 4 bezichtigingen staan en daarna een open huis voor kijkers die zich deze week melden.

Het definitieve getal laat nog even op zich wachten, maar een conversie van 2400 views naar 5 a 10 bezichtigingsaanvragen is aannemelijk.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

t_captain schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:44:
Je hebt dus een enorme toeloop op dag 1, die al binnen enkele dagen bekoelt. Kennelijk bestaat een groot deel van de traffic uit funda-verslaafden die alles aanklikken wat nieuw is :)
Dat is toch wat iedereen die een huis zoekt doet? Je hebt je zoekopdracht staan en elke dag krijg je een keurig overzicht van alle nieuwe huizen die in je zoekopdracht passen. Dan even snel doorkijken of er wat bij zit via de mobiele site of de app en dat bewaren om 's avonds uitgebreid te bekijken thuis.

Althans dat is hoe ik het doe :) Helaas vallen enorm veel huizen snel af nadat je een paar foto's verder bent of de streetview hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat die 1e dag statistiek bestaat uit veel woningzoekenden, maar ook een grote groep recreatieve funda-surfers. Voor iedereen die van plan (en bij machte) is om een huis te kopen, hoeveel zijn er die graag een huis zouden willen kopen?

Een stat die ik heel erg mis van Funda zijn de counters van 2e, 3e, 4e views door dezelfde gebruiker. Ik denk dat in die groep namelijk de echte geinteresseerden naar boven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

t_captain schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:00:
Ik denk dat die 1e dag statistiek bestaat uit veel woningzoekenden, maar ook een grote groep recreatieve funda-surfers. Voor iedereen die van plan (en bij machte) is om een huis te kopen, hoeveel zijn er die graag een huis zouden willen kopen?

Een stat die ik heel erg mis van Funda zijn de counters van 2e, 3e, 4e views door dezelfde gebruiker. Ik denk dat in die groep namelijk de echte geinteresseerden naar boven komen.
Kan je wel zien hoeveel mensen het huis een keer bewaard hebben en bij hoeveel mensen hij nog in de bewaarde huizen lijst staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Nope

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nee, je krijgt slechts de "gevonden" en "bekeken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is wel erg matig dan, dat lijken me juist belangrijke statistieken. Ook iets waar de makelaar wat mee kan door (anoniem) een uitnodiging tot bezichtiging te sturen bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Tsurany schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:01:
Dat is wel erg matig dan, dat lijken me juist belangrijke statistieken. Ook iets waar de makelaar wat mee kan door (anoniem) een uitnodiging tot bezichtiging te sturen bijvoorbeeld.
Dan is funda zo al zijn bezoekers kwijt.
Ik had bijvoorbeeld wel 60 huizen "bewaard". Uiteindelijk heb ik maar bij 6 een bezichtiging aangevraagd.
Maar ik zit er echt niet op te wachten om actief door makelaars benaderd te worden.

Daarnaast wil je niet constant bezichtigingen van mensen die niet eens genoeg interesse hadden om zelf op de "plan een bezichtiging" knop te klikken. Daar is de openhuizendag voor.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik vermoed dat makelaars uitgebreidere stats hebben. Maar als consument moet je het met die twee getallen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Valt mee. Verder dan gevonden, bekeken en contact kom ik ook niet hoor ;) Hooguit dat ik een csv kan maken. Hou ook rekening dat Funda ook niet zomaar cookies mag plaatsen en dat het ook moeilijk is om betrouwbaar terugkerende bezoekers te meten.
Wat je eventueel in de gaten kan houden bij woningen die wat langer te koop staan, is of de views niet ineens omhoog schieten. Elk bezoek aan de pagina telt mee, dus ook als één persoon meerdere keren komt kijken kan het dat je bijvoorbeeld twee keer zo veel views hebt dan normaal op zo'n dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Tsurany schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:01:
t_captain schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:21:
Ik vermoed dat makelaars uitgebreidere stats hebben. Maar als consument moet je het met die twee getallen doen.
Klopt, makelaars hebben deze intell wel voor handen. Mijn makelaar kon me bijvoorbeeld namelijk precies vertellen hoe vaak ons huis als favoriet was opgeslagen.

Wat de makelaars dus pertinent niet kunnen, is een persoon/account linken aan deze gegevens vanuit Funda (iets met vertrouwlijke informatie) dus een uitnodiging sturen voor een bezichtiging gaat dan niet lukken.

Kju schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:32:
Valt mee. Verder dan gevonden, bekeken en contact kom ik ook niet hoor ;) Hooguit dat ik een csv kan maken. Hou ook rekening dat Funda ook niet zomaar cookies mag plaatsen en dat het ook moeilijk is om betrouwbaar terugkerende bezoekers te meten.
Wat je eventueel in de gaten kan houden bij woningen die wat langer te koop staan, is of de views niet ineens omhoog schieten. Elk bezoek aan de pagina telt mee, dus ook als één persoon meerdere keren komt kijken kan het dat je bijvoorbeeld twee keer zo veel views hebt dan normaal op zo'n dag.
Neem maar aan dat Funda echt wel heel diepgaande analyses uitvoert op de data die ze voor handen hebben. Het tracken van ingelogde gebruikers is het meest simpele, maar uiteraard is er meer data die te gebruiken is en met enige zekerheid een visitor-trail kan extraheren uit diverse logs en andere databronnen.

[ Voor 35% gewijzigd door RomeoJ op 08-05-2017 13:46 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Weer een typisch voorbeeldje van hoe makelaars hun eigen praktijken in stand kunnen houden.... Gelukkig komen er steeds meer alternatieven die dat hele zooitje makelaars gewoon buitenspel zet :)

@RomeoJ daar zijn natuurlijk altijd oplossingen voor te bedenken. Bijvoorbeeld een "houd me op de hoogte" knop waarbij bezoekers via een opt-in systeem aan kunnen geven anonieme updates te willen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

@Tsurany wij hebben ons huis 2x extra onder de aandacht gebracht door nieuwe foto's toe te voegen aan de verkooppagina van ons huis.
Iedereen die het huis als favoriet had aangemerkt, kreeg dus een update binnen en werd het huis weer kostenloos onder de aandacht gebracht.

Was overigens door onze makelaar uitgevoerd door een opmerking van mij, dit is niet iets wat ze zelf bedacht hadden en begreep zelfs dat ze het nu vaker toepassen ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RomeoJ schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:49:
@Tsurany wij hebben ons huis 2x extra onder de aandacht gebracht door nieuwe foto's toe te voegen aan de verkooppagina van ons huis.
Iedereen die het huis als favoriet had aangemerkt, kreeg dus een update binnen en werd het huis weer kostenloos onder de aandacht gebracht.

Was overigens door onze makelaar uitgevoerd door een opmerking van mij, dit is niet iets wat ze zelf bedacht hadden en begreep zelfs dat ze het nu vaker toepassen ;)
Hoe is dat dan gebeurt? Ik sla vaak huizen op maar krijg nooit informatie als ze van prijs of status veranderen. Ik snap dat de advertentie bijgewerkt word maar krijgen mensen ook echt een notificatie binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Tsurany schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:46:
Weer een typisch voorbeeldje van hoe makelaars hun eigen praktijken in stand kunnen houden.... Gelukkig komen er steeds meer alternatieven die dat hele zooitje makelaars gewoon buitenspel zet :)
Ik hou vvan getalletjes, dus ik zou graag veel meer statistieken hebben. En ik weet zeker dat Funda wel een redelijk goed beeld heeft van welke gebruiker voor de 2e/3e keer je woning opent. Als nerd zou ik zulke stats superleuk vinden.

Verder heb ik geen enkele behoefte om mijn makelaar buiten spel te zetten. Funda is het platform van NVM, dus hun primaire gebruikersgroep is evident. Mijn makelaar zie ik als een ingehuurde specialist, net veel anders dan mijn financieel planner of de garage waar mijn auto in onderhoud is. Ik heb een klus te vergeven, in dit geval een commerciele klus, en daarvoor huur ik iemand in. Kost een paarduizend euro, maar verdient zichzelf hopelijk (meer dan) terug in de verkoop en in de ontzorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@t_captain het grootste probleem is dat die club van de NVM elkaar aan het werk houd op deze manier. Je moet perse via een aangesloten makelaar je huis verkopen. Alternatieven op Funda werken in een normale markt gewoon niet.

Funda richt zich dan ook volledig op makelaars, niet op verkopers. Je bent dus volledig overgeleverd aan je makelaar en zijn kwaliteiten. Zelf heb je amper informatie en kan je niet zomaar je advertentie aanpassen.

Je moet het dus wel uitbesteden en daar houd ik niet van, ik wil in ieder geval de keuze hebben (een deel van) de verkoop in eigen hand te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 20:53
Ons huis staat sinds vrijdag op funda, en het is een beetje gekkenhuis:
  • Op donderdag stond het in het uitwisselingssysteem van het NVM, dus donderdag avond de eerste "kijkers" als aan de deur.
  • Vrijdag overdag nog meer mensen die spontaan langs kwamen.
  • Zondag een stel aan de deur gehad, die ook even wilde kijken.
  • Vanmorgen weer 2 kijkers aan de deur.
Vrijdag avond zelf een eerste bezichtiging gedaan met mensen die in de straat wonen maar huren, zij gingen van het weekend op vakantie en konden anders pas over een week komen. Na een kort rondje door het huis gelijk de vraagprijs geboden 8)7.

Vandaag, dinsdag en woensdag in totaal meer dan 10 bezichtigingen, en dan zijn er nog mensen die geen afspraak hebben gemaakt..

code:
1
2
3
4
5
Datum       Gevonden    Bekeken
05/05/2017  5012        2882
06/05/2017  1651        622
07/05/2017  1845        454
08/05/2017  656         141

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Tsurany: Je hebt de afgelopen jaren steeds meer van die makelaars waarbij je zelf je dienstverlening kan samenstellen. Verder is het relative belang van Funda afgenomen.

@Erkel: je conversie van >50% op dag 1 en nog steeds 25% op dag 3 zijn erg hoog. Dat kan verschillende dingen suggereren:

- je huis staat in een "kort lijstje". Als je bijvoorbeeld de enige betaalbare woning te koop hebt in een dorp waarin alles >350k kost, zal je huis vaak opduiken in lijstjes met 1 resultaat. Dan haal waarschijnlik je een hogere click-through dan als je 1 van de 150 tussenwoningen in <grote plaats> te koop hebt staan.

- maar ook de "gevonden" is behoorlijk goed. ik denk dat jouw woning dus in een "groot marktsegment" (populaire prijsklasse en plaats) zit. Met die ene woning in een dorp haal je waarschijnlijk 50% conversie, maar niet de 5000x "gevonden".

Al met al denk ik dat je je huis tenminste 5% te laag in de verkoop hebt gedaan. Ook het wanhopige gedragg van de spontane kijkers wijst in die richting.

Heb je een linkje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Tsurany schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:51:
[...]

Hoe is dat dan gebeurt? Ik sla vaak huizen op maar krijg nooit informatie als ze van prijs of status veranderen. Ik snap dat de advertentie bijgewerkt word maar krijgen mensen ook echt een notificatie binnen?
Yup, je zal de notificaties dan wel uitgezet hebben, want ik ontvang van alle bewaarde huizen een notificatie bij wijzigingen aan de prijs, foto's, verkoop, etc..
Zie: https://www.funda.nl/mijn/e-mailnotificatie/

Wat ook kan is dat jij de huizen opslaat zonder dat je ingelogd bent? In dat geval slaat hij je bewaarde huizen volgens mij in een lokale cookie op en geldt bovenstaande natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
t_captain schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:15:
@Tsurany: Je hebt de afgelopen jaren steeds meer van die makelaars waarbij je zelf je dienstverlening kan samenstellen. Verder is het relative belang van Funda afgenomen.

@Erkel: je conversie van >50% op dag 1 en nog steeds 25% op dag 3 zijn erg hoog. Dat kan verschillende dingen suggereren:

- je huis staat in een "kort lijstje". Als je bijvoorbeeld de enige betaalbare woning te koop hebt in een dorp waarin alles >350k kost, zal je huis vaak opduiken in lijstjes met 1 resultaat. Dan haal waarschijnlik je een hogere click-through dan als je 1 van de 150 tussenwoningen in <grote plaats> te koop hebt staan.

- maar ook de "gevonden" is behoorlijk goed. ik denk dat jouw woning dus in een "groot marktsegment" (populaire prijsklasse en plaats) zit. Met die ene woning in een dorp haal je waarschijnlijk 50% conversie, maar niet de 5000x "gevonden".

Al met al denk ik dat je je huis tenminste 5% te laag in de verkoop hebt gedaan. Ook het wanhopige gedragg van de spontane kijkers wijst in die richting.

Heb je een linkje? :)
Members only:

De vraagprijs kan je toch niet beoordelen aan de hand van wat je hierboven zegt, zonder de strategie van de makelaar te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Erkel schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:29:
[...]

***members only***

De vraagprijs kan je toch niet beoordelen aan de hand van wat je hierboven zegt, zonder de strategie van de makelaar te weten?
Members only:

Stel dat je huis 10k of 15k duurder was geweest. Dan waren er ongetwijfeld nog steeds genoeg belangstellenden. Je zou misschien een aantal belangstellenden kwijtraken, namelijk mensen die bij je huidige vraagprijs aan de grens van hun moghelijkheden zitten. Maar in de huidige markt kan ik me niet voorstellen dat de geinteresseeerden en bloc zouden weglopen.

Je CTR (funda: "conversie") zou waarschijnlijk een stukje lager liggen (je huis is iets minder een buitenkans). En ik vermoed dat mensen wat meer geneigd zouden zijn om via de normale paden te gaan in plaats van buiten de makelaar om spontaan langs te gaan. Alles wijst in de richting dat kopers jouw woning beschouwen als een buitenkans en daarom zo snel mogelijk willen toeslaan.

Tip: ga niet in op mensen die buiten je makelaar om zaken willen doen. Bedank ze voor hun enthousiasme en verwijs ze naar je makelaar. Als verkoper is je optimale onderhandelingspositie als alle kopers met elkaar concurreren. Met shortcuts proberen kopers zich juist aan die situatie te onttrekken. Breng de boodschap vriendelijk. Ik zou het uitleggen als volgt: "ik wil graag verkopen aan iemand die voldoende heeft kunnen nadenken en straks echt blij is met mijn huis en de prijs, ik wil die niet wil niet overhaast zaken doen".

Ik denk dat bij dergelijke hoeveelheden belangstelling je makelaar het huis bij opbod moet verkopen.

[ Voor 19% gewijzigd door t_captain op 08-05-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
t_captain schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:39:
[...]

***members only***

Stel dat je huis 10k of 15k duurder was geweest. Dan waren er ongetwijfeld nog steeds genoeg belangstellenden. Je zou misschien een aantal belangstellenden kwijtraken, namelijk mensen die bij je huidige vraagprijs aan de grens van hun moghelijkheden zitten. Maar in de huidige markt kan ik me niet voorstellen dat de geinteresseeerden en bloc zouden weglopen.

Je CTR (funda: "conversie") zou waarschijnlijk een stukje lager liggen (je huis is iets minder een buitenkans). En ik vermoed dat mensen wat meer geneigd zouden zijn om via de normale paden te gaan in plaats van buiten de makelaar om spontaan langs te gaan. Alles wijst in de richting dat kopers jouw woning beschouwen als een buitenkans en daarom zo snel mogelijk willen toeslaan.
Wat je hier in de buurt veel ziet, is dat Haarlem, wat erg in trek is, nu te duur begint te worden voor veel mensen, dus die gaan in Vijfhuizen en Hoofddorp kijken. Wij hebben zelf een aantal keer een bod gedaan op een huis in hoofddorp, en die gingen allemaal 10-20k boven de vraagprijs weg (prijsklasse 300k). Zoals ik het zelf zie hebben we de goede strategie gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RomeoJ schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:26:
[...]

Yup, je zal de notificaties dan wel uitgezet hebben, want ik ontvang van alle bewaarde huizen een notificatie bij wijzigingen aan de prijs, foto's, verkoop, etc..
Zie: https://www.funda.nl/mijn/e-mailnotificatie/

Wat ook kan is dat jij de huizen opslaat zonder dat je ingelogd bent? In dat geval slaat hij je bewaarde huizen volgens mij in een lokale cookie op en geldt bovenstaande natuurlijk niet.
Aaah, die staat inderdaad uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 22:14
Ik bied mijn woning aan :) (Haarlem)
Donderdag foto's maken. Hierna heeft de makelaar nog wat tijd nodig om leuke tekst op te maken etc.
M.a.w. volgende week op Funda.
Daarnaast vandaag de makelaar een bod laten doen op onze gewenste woning (Beverwijk). Dit gezien de prijs/kwaliteitverhouding nog betaalbaar is.
Dit is een "nieuwbouwwoning"uit 2001, t.o.v. onze jaren 30 bovenwoning met dakopbouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
sbruynis schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Donderdag foto's maken. Hierna heeft de makelaar nog wat tijd nodig om leuke tekst op te maken etc.
Daarnaast vandaag de makelaar een bod laten doen op onze gewenste woning (Beverwijk). Dit gezien de prijs/kwaliteitverhouding nog betaalbaar is.
Dit is een "nieuwbouwwoning"uit 2001, t.o.v. onze jaren 30 bovenwoning met dakopbouw ;)
Haarlem, dan kan je wel de hoofdprijs vragen denk, gaat als een malle als ik dat zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
@Erkel
97 m2 op 1e en 2e verd. 3 SK, badkamer 2017 met rainshower, balkon ca. 11 m2.
Makelaar stelt vraagprijs op € 250.000,-- k.k.
Hoorde van reeds verhuisde buren dat op somige momenten tussen de 10 en 30 % wordt overboden (is natuurlijk gerelateerd aan hoogte van de vraagprijs).
Maar inderdaad, de makelaar die ons beoogde huis verkoopt verwachtte een verkoop binnen 1 week 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
sbruynis schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:57:
@Erkel
97 m2 op 1e en 2e verd. 3 SK, badkamer 2017 met rainshower, balkon ca. 11 m2.
Makelaar stelt vraagprijs op € 250.000,-- k.k.
Hoorde van reeds verhuisde buren dat op somige momenten tussen de 10 en 30 % wordt overboden (is natuurlijk gerelateerd aan hoogte van de vraagprijs).
Maar inderdaad, de makelaar die ons beoogde huis verkoopt verwachtte een verkoop binnen 1 week 8)
Zoals ik het nu bij ons zie gaan, redden wij de verkoop ook binnen een week. Vandaag en morgen nog bezichtingen. Wat ook wel "fijn" is, voor onze hypotheek aanvraag moesten we onze eigen woning laten taxeren, dus we weten nu hoeveel eigen geld mensen mee moeten nemen als ze een bod doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
Wij hebben vorig jaar een tweede hypotheek gevestigd waar wij een taxatie voor nodig hadden.
Echter raakt deze taxatie bij lange na het bedrag niet wat de vraagprijs wordt (15% verschil!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
In een snel oplopende markt (i.e. ruime financieringsmogelijkheden en uitputtende voorraad aan leuke huizen) lopen taxaties achter de feiten aan. Je kunt betogen dat de transactieprijs (of tenminste het 1-na-hoogste bod) de marktwaarde weerspiegelt.

Maar de taxaties kijken terug naar eerdere verkopen en blijven daardoor vaak wat lager.

Is dat geen zorg voor het financieringsvoorbehoud? Stel dat je een woning te koop zet voor 250; er is enorme belangstelling en de koper biedt uiteindelijk 265. Gaat deze koper ooit een taxatie krijgen in de buurt van de 265, of gaan er relatief veel kopers afvallen vanwege de hoeveelheid eigen middelen die de bank eist (tussen 101% en koopsom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig had ik het daar eergisteren nog over met de taxateur die mijn huidige (te verkopen) woning heeft bepaald.

Het belangrijkste deel van de taxatie is zeker de verkoopprijs en looptijd van reeds verkochte woningen, maar er wordt ook waarde toegekend aan de toekomstige verwachtingen.

Dat wordt alleen niet zo hard gekwantificeerd als historische gegevens; maar in het taxatierapport staat zeker wel dat de taxateur verwacht dat de woning vanwege de marktontwikkelingen heel snel (laagste categorie: 0-3 maanden) zal worden verkocht en dat de prijzen nog zullen stijgen. Er zit ook een SWOT-analyse in, ook daarin komt dat wel tot uitdrukking.

De vraag blijft natuurlijk wel of een hypotheekverstrekker dat ook zo oppakt. Die zijn oerconservatief en heel voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:15:
Toevallig had ik het daar eergisteren nog over met de taxateur die mijn huidige (te verkopen) woning heeft bepaald.

Het belangrijkste deel van de taxatie is zeker de verkoopprijs en looptijd van reeds verkochte woningen, maar er wordt ook waarde toegekend aan de toekomstige verwachtingen.

Dat wordt alleen niet zo hard gekwantificeerd als historische gegevens; maar in het taxatierapport staat zeker wel dat de taxateur verwacht dat de woning vanwege de marktontwikkelingen heel snel (laagste categorie: 0-3 maanden) zal worden verkocht en dat de prijzen nog zullen stijgen. Er zit ook een SWOT-analyse in, ook daarin komt dat wel tot uitdrukking.

De vraag blijft natuurlijk wel of een hypotheekverstrekker dat ook zo oppakt. Die zijn oerconservatief en heel voorzichtig.
De hypotheekverstrekker kijkt in het hele taxatierapport eigenlijk vooral naar het regeltje: Marktwaarde.

Als je je huis voor meer weet te verkopen dan de marktwaarde is dat natuurlijk fijn. Maar dat betekent wel dat de kopers het verschil niet kunnen lenen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zo werkt het in de praktijk wel inderdaad. Dat is natuurlijk ook logisch, want historische verkoopprijzen zijn objectief; maar toekomstverwachtingen kwantificeren is heel arbitrair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:57
Heeft er iemand ervaring van het verkopen van je huis met de "slimmer kopen "regeling ? Volgens de partij waarvan wij het destijds gekocht hebben moeten er behoorlijk wat centjes terug wat volgens ons nooit kan kloppen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Laatst online: 14:47

Wuursj

want worst is al bezet

sbruynis schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Ha dat gaat wel goed komen!
Zo veel collega's die aan het zoeken zijn... Als je je makelaar wilt omzeilen én snel van je woning af wilt, stuur maar even een PM ;)

Ik dank mijn intuïtie nog wekelijks op mijn blote knieen dat me de huidige heksenketel bespaard is gebleven. Paar jaar geleden gekocht en denk dat ik nu zo'n 70-80k aan waardevermeerdering zou kunnen cashen. Naast dat euro verhaal, konden we toen ook redelijk relaxt bezoekingen doen en onderhandelen. Als ik de verhalen hoor is dat nu toch meer achterin de rij aansluiten.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Galaxis schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:15:
Heeft er iemand ervaring van het verkopen van je huis met de "slimmer kopen "regeling ? Volgens de partij waarvan wij het destijds gekocht hebben moeten er behoorlijk wat centjes terug wat volgens ons nooit kan kloppen...
Dat is ongeveer hetzelfde als "koopgarant".
Er is 1 addertje. Je moet kopen en verkopen voor de taxatiewaarde.

Een belangrijk verschil met koopgarant is dat die regeling de woningbouw verplicht om je huis terug te kopen als jij weg wilt.

De andere claims die ze maken, over volledige HRA krijgen ondanks lagere maandlasten, kan ik zo niet voor je checken. Dat klinkt ook te mooi om waar te zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
@Wuursj
Heb helaas een overeenkomst getekend dat ik niet om de makelaar heenkom :)

Kleine update: woning vandaag gefotografeerd, volgende week in de verkoop.
Ons bod op de nieuwe woning is afgewezen, maar er is een tegenbod op tafel gelegd.
We zijn in ieder geval on speaking terms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
sbruynis schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:31:
@Wuursj
Heb helaas een overeenkomst getekend dat ik niet om de makelaar heenkom :)

Kleine update: woning vandaag gefotografeerd, volgende week in de verkoop.
Ons bod op de nieuwe woning is afgewezen, maar er is een tegenbod op tafel gelegd.
We zijn in ieder geval on speaking terms.
Dat is ook het doel van een eerste bod.
Als ze niet reageren was het te laag. Als ze je 1e bod accepteren dan was het te hoog :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
RocketKoen schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:10:
[...]

Dat is ongeveer hetzelfde als "koopgarant".
Er is 1 addertje. Je moet kopen en verkopen voor de taxatiewaarde.

Een belangrijk verschil met koopgarant is dat die regeling de woningbouw verplicht om je huis terug te kopen als jij weg wilt.

De andere claims die ze maken, over volledige HRA krijgen ondanks lagere maandlasten, kan ik zo niet voor je checken. Dat klinkt ook te mooi om waar te zijn.
Onze regels van "slimmer kopen ' lijken niet eens op koopgarant helaas. Als er iemand is met veel verstand ervan kan ik wel wat gegevens toe sturen via PM. Onder andere de waarden en het contract met de regelingen en bepalingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Galaxis schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:53:
[...]

Onze regels van "slimmer kopen ' lijken niet eens op koopgarant helaas. Als er iemand is met veel verstand ervan kan ik wel wat gegevens toe sturen via PM. Onder andere de waarden en het contract met de regelingen en bepalingen.
Wat dan? Wat ik op "slimmerkopen.nl" zie komt redelijk overeen.
Alle usual suspects.
- Dat je 100% van het onderhoud moet betalen.
- Dat het percentage van de winst bij overwaarde dat de woningbouw krijgt, hoger is dan het percentage korting.
- Verkoopprijs = marktwaarde volgens een taxatie.

Wat ik nog aan nieuw verschil heb gezien is dat je moet loten. Bij koopgarant is het gewoon wie het eerste komt (en aan de voorwaarden voldoet).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
RocketKoen schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:08:
[...]

Alle usual suspects.
- Dat het percentage van de winst bij overwaarde dat de woningbouw krijgt, hoger is dan het percentage korting.

Wat ik nog aan nieuw verschil heb gezien is dat je moet loten. Bij koopgarant is het gewoon wie het eerste komt (en aan de voorwaarden voldoet).
Zoals ik al vertelde, onze slimmer kopen regeling is compleet anders , ook wat jij hierboven schetst. Op verzoek kan ik documenten aanleveren. De woningstichting waarvan wij het hebben gekocht heeft er een geheel eigen draai aan gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
misschien wel handig als je regeling deelt, aangezien deze compleet anders is dan de "standaard"regeling.
hoe wil je advies krijgen van mensen die de regeling niet kennen en deze ook niet wordt gedeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 22:50
of gewoon niet piepen. Je hebt destijds met een regeling van de woningbouw voor een goede prijs, met afgedekt risico, een woning gekocht. Had je ook gepiept als de woning 50% in waarde was gedaald? Je gaat toch bewust bij de koop een overeenkomst aan? Of zet je blind je handtekening en denk je dat dat toch niet vast ligt?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Gisteren een eerste, oriënterend gesprek gehad met een makelaar over de verkoop van mijn huis. De eerste taxatie zat iets lager dan gehoopt en hij gaf een aantal verbeterpunten en -puntjes aan (waarvan één belangrijke helaas onhaalbaar is zolang het huis bewoond wordt). Ook was hij heel duidelijk in zijn tarieven (fixed price) en alles inclusief BTW.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
RocketKoen schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:08:
[...]

Alle usual suspects.

Ik heb de regeling even bekeken op http://www.slimmerkopen.nl/slimmerkopen/Wat-is-slimmerkopen

Het lijkt vrij simpel. Je kocht indertijd en huis met taxatiewaarde T en korting K voor het bedrag T-K.

De woningstichting heeft een terugkooprecht voor de huidige taxatieprijs, minus een afslag ter compensatie van de korting die je ooit hebt genoten. EDIT Het rekenvoorbeeld geeft aan dat de woningstichting zichzelf een hoger deel van de waardestijging toekent dan pro rato de korting (ik zie een factor 1.5).

In dat geval een rekenvoorbeeld:
- taxatie oorspronkelijk 150.000
- korting bij aankoop 20% = 30.000

- investering nieuwe keuken 10.000
- investering energiebesparing 5.000

- taxatie nu, as is: 200.000
- taxatie nu, na correctie voor je nieuwe keuken en energiebesparing: 190.000

"belastbare" waardeaangroei: 150 --> 190 = 40k. Met daarover een factor van 1.5 * 20% = 30% voor de woningstischting.

Als mijn manier van lezen klopt, zou de terugkoopprijs als volgt ontstaan:
* taxatiewaarde 200.000
* minus: oorspronkelijk verleende korting 30.000 euro.
* minus: waarde-aangroei over deze korting 12.000 euro.
Zou een terugkoopprijs opleveren van 162.000 euro.

Een probleem is dat momenteel veel huizen op gewilde plekken (en Eindhoven wordt de laatste tijd ook steeds vaker in dat lijstje genoemd) boven de taxatiewaarde verkopen. Vooral in het betaalbare segment waar Slimmer Kopen zich op richt. Door het terugkooprecht ben je dat voordeel kwijt.

Het huis zou op de vrije markt misschien voor 210.000 verkopen bij een taxatiewaarde van 200k). Je korting van 30k vertaalt zich dan in een verkoopopbrengst die 48k lager is.

[ Voor 15% gewijzigd door t_captain op 12-05-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vrijdagmorgen (1 week geleden) op Funda
Members only:
.

DatumGevondenBekeken
5-5-2017 (Vrijdag)90741696
6-5-2017 (Zaterdag)3820408
7-5-2017 (Zondag)3985275
8-5-2017 (maandag)3573389
9-5-2017 (Dinsdag)3269242
10-5-2017 (Woensdag)2375193
11-5-2017 (Donderdag)1854154

Het beeld dat de traffic vooral een korte flits van een tot enkele dagen is, wordt nog steeds onderschreven door de getallen. Na enkele dagen zak je op alle stats behoorlijk omlaag (gevonden, getoond en conversie).

De oogst van 1 week Funda was zo'n 3300 views. De makelaar heeft er 19 aanvragen voor bezichtiging aan overgehouden, een conversie van funda views naar kijkers van 175:1.

Inmiddels de eerste 5 bezichtigingen gehad, plus de eerste korte 2e bezichtiging. Twee van de vijf kijkers hebben mondeling aangegeven dat ze een bod willen doen. Nog twee hebben aangegeven dat ze graag met partner willen terugkomen op het open huis aanstaande maandag. Dat geeft een conversie van kijken naar bieden ~50% (hoewel de getallen nu zo klein worden dat er geen statisctische waarde aan gehecht kan worden).

Met alle statistische onzekerheden opgeteld (FWIW), moet je dus 3000 keer afgebeeld worden in een Funda resultatenlijst om er een bieding aan over te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Heeft iemand ervaring met een taxatie na een grondige verbouwing van de woning of dit zinvol is voor je hypotheek, omdat je hier door misschien onder de 90% marktwaarde kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De algemene wijsheid is dat een verbouwing minder aan woningwaarde oplevert dan hij heeft gekost (natuurlijk afhankelijk van het soort verbouwing, de locatie van je woning en hoe scherp je de kosten weet te beheersen).

Als 90% LTV het doel is, is inlossen dus effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
t_captain schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:27:
De algemene wijsheid is dat een verbouwing minder aan woningwaarde oplevert dan hij heeft gekost (natuurlijk afhankelijk van het soort verbouwing, de locatie van je woning en hoe scherp je de kosten weet te beheersen).

Als 90% LTV het doel is, is inlossen dus effectiever.
De verbouwing gebeurt op dit moment ook voor het woongenot en update naar deze tijd.
Woning uit 1977 en hier veranderd het volgende aan:
- enkelglas --> dubbelglas (bruin glas wordt mat glas)
- Kap + vloer isoleren
- E-installatie compleet veranderd ( stopcontacten op 1,5m1 hoog)
- Nieuwe keuken
- Vloerverwarming beneden
- Compleet gestuct vanwege in vrezen installatie en granol op de muren
- Trap kaal gemaakt van de vloerbedekking naar traprenovatie.

edit. Ik snap dat dit natuurlijk niet 1 op 1 terug komt in de waarde van de taxatie maarja denk misschien kan ik er toch nog voordeel uit halen met de hypotheek :+

[ Voor 8% gewijzigd door Axente op 12-05-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind je berichten lastig leesbaar, je bedoelt denk ik na met naar soms?

Wat wil je precies weten? Mijn huis is na verbouwing meer waard geworden waardoor ltv flink gedaald is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ingrijpende verbouwing, klinkt als 40 a 50k. Kun je de verbouwing betalen zonder je lening te verhogen? Dan is de kans aanzienlijk dat je onder de 90% LTV gaat. Kwestie van hertaxeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Axente schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:04:
Heeft iemand ervaring met een taxatie naar een grondige verbouwing van de woning of dit zinvol is voor je hypotheek, omdat je hier door misschien onder de 90% marktwaarde kan komen?
Bij een grote verbouwing is het zeker zinvol.
Maar kijk wel eerst of je bij een lagere LVT ook wel een lagere hypotheekrente krijgt. Dat is lang niet altijd zo voor lopende hypotheken. En als je er lagere rente door krijgt moet je daar vaak zelf voor aan de bel trekken.
En dan kun je meteen kijken wat voor taxatie ze willen voor die nieuwe marktwaarde. Vooral of een NWWI keuring vereist is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
JvS schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:36:
Ik vind je berichten lastig leesbaar, je bedoelt denk ik na met naar soms?

Wat wil je precies weten? Mijn huis is na verbouwing meer waard geworden waardoor ltv flink gedaald is.
Ja klopt na ipv naar (al aangepast in mijn post).
t_captain schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:37:
Ingrijpende verbouwing, klinkt als 40 a 50k. Kun je de verbouwing betalen zonder je lening te verhogen? Dan is de kans aanzienlijk dat je onder de 90% LTV gaat. Kwestie van hertaxeren.
Klopt in die range zit het ook zie mijn lijstje hierboven. Ja verbouwing gebeurt op dit moment en zal op z'n 50k uitkomen.
RocketKoen schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:47:
[...]

Bij een grote verbouwing is het zeker zinvol.
Maar kijk wel eerst of je bij een lagere LVT ook wel een lagere hypotheekrente krijgt. Dat is lang niet altijd zo voor lopende hypotheken. En als je er lagere rente door krijgt moet je daar vaak zelf voor aan de bel trekken.
En dan kun je meteen kijken wat voor taxatie ze willen voor die nieuwe marktwaarde. Vooral of een NWWI keuring vereist is.
Dankje! Geloof dat dit normaal automatisch gaat als er x afgelost is ik zit namelijk bij MUNT.

edit. Heb al hierover gemaild met mijn aankoopmakelaar die belt mij hier morgen over.

[ Voor 3% gewijzigd door Axente op 12-05-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Probeer de laatste (?) editie van de consumentengids te bemachtigen. Staat een overzicht in van hoe banken omgaan met LTV dalingen.

EDIT: Online! https://www.consumentenbo...ente-opslag-hypotheek#no5

[ Voor 24% gewijzigd door t_captain op 12-05-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
t_captain schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:56:
Probeer de laatste (?) editie van de consumentengids te bemachtigen. Staat een overzicht in van hoe banken omgaan met LTV dalingen.

EDIT: Online! https://www.consumentenbo...ente-opslag-hypotheek#no5
Lijkt dat MUNT niet moeilijk is hierover en geen taxatie verlangt. (kan natuurlijk in praktijk anders zijn)
Pagina: 1 ... 33 ... 209 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.