Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 32 ... 209 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
stickyfish schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:29:
Ja, balen. Al hoewel ik ook niet echt op veel had gerekend. Inderdaad de hele vrijdag bezig geweest om de laatste klusjes te doen, tuin op orde, alles goed poetsen. En dan zit je daar de halve zaterdag te koekeloere totdat er hopelijk eindelijk iemand komt.

Gelukkig staat het huis nog niet zo lang te koop (3 maanden) maar we hebben helemaal nog geen een bezichtiging gehad. Terwijl iedereen zegt dat het zo'n leuk huis is. Toch wordt de brochure vaak aangevraagd, maar uiteindelijk blijft het daar bij. Vraag me af of mensen niet meer op tussenwoningen zitten te wachten of zo.
In deze markt in 3 maanden geen enkele bezichtiging gehad voor jouw huis? Dan moet er echt meer aan de hand zijn.... prijs, advertentie, foto's, staat huis.... of locatie natuurlijk, als deze heel erg bijzonder is.

In deze markt is 3 maanden zonder bezichtiging echt enorm lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:43

Fiber

Beaches are for storming.

Wellicht is de vraagprijs voor jouw tussenwoning gewoon te hoog...? Arcen is natuurlijk wel een krimpregio volgens mij, veel starters trekken daar weg. Je koopt daar een mooie hoek of tweekapper met garage voor ruim onder de twee ton.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:03

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

StealthyPeanut schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:54:
[...]
In deze markt in 3 maanden geen enkele bezichtiging gehad voor jouw huis? Dan moet er echt meer aan de hand zijn.... prijs, advertentie, foto's, staat huis.... of locatie natuurlijk, als deze heel erg bijzonder is.

In deze markt is 3 maanden zonder bezichtiging echt enorm lang.
Klopt, geen enkele bezichtiging. Behalve van een persoon die huizen opkoopt in Arcen. Die wilde het huis wel kopen maar wat ze er toen voor boden vonden we op dat moment nog te laag.

Vraagprijs is 169.000 euro. Huis is goed onderhouden, moderne keuken, benedenverdieping helemaal opgeknapt, nette keuken,nette wc, alles gestuct. Zolder geisoleerd en 4e slaapkamer gemaakt met schuifkast. Trappen helemaal opgeknapt en geschilderd. Leuke onderhoudsvrije tuin. 3 ruime slaapkamers en een kleine slaapkamer. Enige wat echt minder is is de badkamer, die moet een keer vervangen worden.

Locatie zou kunnen. Straat is heel smal en dat gaf in het verleden problemen met parkeren. Tegenwoordig moet je aan een kant op de stoep parkeren en is het probleem eigenlijk niet meer aanwezig.

Advertenties en foto zou een ander ding kunnen zijn. Mijn makelaar is niet bij de NVM aangesloten. Sta dus wel op funda, maar niet heel uitgebreid en met maar een foto. De brochure zou beter kunnen, maar geloof niet dat die het probleem is. Foto's zouden beter kunnen maar zijn volgens mij ook niet super slecht. De site van de makelaar is wel een probleem, die is echt drama. Maar dat ben ik dit moment aan het oplossen.
Fiber schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:03:
Wellicht is de vraagprijs voor jouw tussenwoning gewoon te hoog...? Arcen is natuurlijk wel een krimpregio volgens mij, veel starters trekken daar weg. Je koopt daar een mooie hoek of tweekapper met garage voor ruim onder de twee ton.
Vraagprijs lijkt me niet heel gek. Hebben 2 makelaars op bezoek gehad en die kwamen beide met dezelfde prijs. Hoe het precies zit met wegtrekkende starters weet ik niet, er zijn genoeg mensen die hier blijven. Heb de huizen nog eens bekeken maar onder de 2 ton krijg je echt niet heel veel soeps hier hoor. Er staat best het e.e.a. te koop onder de 2 ton i.d.d. maar de meeste huizen is wel wat. Of ze zijn kleiner, moeten helemaal opgeknapt worden, zijn slecht onderhouden of hebben een gekke indeling. Maar als je alleen naar prijs gaat kijken dan kan ik me voorstellen dat mensen denken dat ons huis te duur is.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Onderstaande is bedoeld als opbouwende kritiek :).

Je zegt het zelf al eigenlijk: maar 1 foto op Funda. De allerbelangrijkste website die bestaat op gebied van huizen verkoop.

En niet eens makkelijk door te linken naar de juiste website. Het kost al teveel moeite om een huis te bekijken waar alleen een voorgevelfoto van op Funda staat.

En als je dan op de website van de makelaar komt..... tja. Een brochure downloaden om goed foto's te kunnen kijken is gewoon niet meer van deze tijd en het oogt allemaal erg amateurish.

En als je dan ook nog moet concurreren met het volgende huis:

http://www.funda.nl/koop/arcen/huis-49066828-laakweg-35/

Dan wordt het een erg moeilijk verhaal. Waarom deze makelaar? Internet is de allerbelangrijkste tool om een huis te verkopen anno 2017 en het lijkt erop dat deze makelaar daar niets om geeft....

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-04-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:43

Fiber

Beaches are for storming.

Eens met bovenstaande. In Utrecht of zo boeit dat allemaal niet meer, daar verkoopt alles toch wel, maar in een regio waar je wat meer moeite moet doen om je woning te verkopen tellen bovenstaande dingen zeker mee. En ik mis een plattegrond.

Best leuk huis verder hoor, in Utrecht zouden ze in de rij staan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

StealthyPeanut schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:59:
Je zegt het zelf al eigenlijk: maar 1 foto op Funda. De allerbelangrijkste website die bestaat op gebied van huizen verkoop.

En niet eens makkelijk door te linken naar de juiste website. Het kost al teveel moeite om een huis te bekijken waar alleen een voorgevelfoto van op Funda staat.

En als je dan op de website van de makelaar komt..... tja. Een brochure downloaden om goed foto's te kunnen kijken is gewoon niet meer van deze tijd en het oogt allemaal erg amateurish.

En als je dan ook nog moet concurreren met het volgende huis:

http://www.funda.nl/koop/arcen/huis-49066828-laakweg-35/

Dan wordt het een erg moeilijk verhaal. Waarom deze makelaar? Internet is de allerbelangrijkste tool om een huis te verkopen anno 2017 en het lijkt erop dat deze makelaar daar niets om geeft....
Kritiek kan ik wel tegen hoor :)
Ben blij dat jullie meedenken.

Toch denk ik dat de presentatie van funda niet het grootste probleem is. Afgelopen 3 maanden is er zeker 25x een brochure verstuurd. Dus mensen vinden het wel. Daarnaast is het huis veel gepromoot via FB en in het plaatselijke krantje. Verwacht toch dat eventuele kopers uit het dorp komen en die bereiken we echt wel.

Niet makkelijk doorlinken ben ik het niet mee eens, als je het huis op Funda aanklikt hoef je maar op de link van de makelaar te klikken en dan ben je er.

Klopt, de website van de makelaar is een drama. Maar zoals gezegd dat is binnenkort opgelost. Ik ben bezig met een nieuwe site. Tevens is de site ook een reden geweest om voor haar te kiezen. Heb een deal kunnen maken. Ik een makelaar zijn een nieuwe site. Dus geen kosten voor mij.

Ik begrijp dat je dat huis aanhaalt als concurrentie. Maar dat huis is echt een drama. Daar moet vanbinnen echt alles aan gebeuren en is een stuk kleiner als ons huis. Bovendien geen garage. Staat ook niet voor niks al heel lang te koop (4 maanden bij deze makelaar en daarvoor al een hele lange tijd bij een andere makelaar).

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Fiber schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:08:
Eens met bovenstaande. In Utrecht of zo boeit dat allemaal niet meer, daar verkoopt alles toch wel, maar in een regio waar je wat meer moeite moet doen om je woning te verkopen tellen bovenstaande dingen zeker mee. En ik mis een plattegrond.

Best leuk huis verder hoor, in Utrecht zouden ze in de rij staan.
Zie mijn verhaal hierboven. Plattegrond kan ik nog wel maken idd. Zou ik ook fijn vinden.

Thx, dat is ook wat iedereen zegt. Leuk huis voor een starter. Ziet er goed uit. Hoef je niet veel aan te doen. Ben je zo kwijt.

Natuurlijk heb ik ook wel nagedacht over het hele funda verhaal, en heb al gekeken naar andere manieren om ons huis er beter op te krijgen. Maar vraag me af of dat echt het probleem is. Andere makelaar hoeft van mij niet, want over de makelaar an sich ben ik wel tevreden.

[ Voor 9% gewijzigd door stickyfish op 01-04-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik had er tot 11:30 vandaag ook echt een hard hoofd in. Totdat om 11:30 de deurbel ging , daarna is die nog 15x gegaan en vertrok de laatste kijker om 14:45. Heel opvallen dat tussen 12:00 en 13:00 er niemand was ( natuurlijk allemaal lunchen). We hebben vorige week besloten om mee te doen , maar het is me allezins meegevallen. Op een gegeven moment krijg je er ook een beetje een handigheidje in.

Toch wel blij dat we mee gedaan hebben , ondanks dat ik het in het begin helemaal niet zag zitten. Ik denk dat hier wel een koper tussen zit.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Beter, ik was al blij geweest met een kijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:00
Fiber schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:03:
Als de hoekwoning 25K! Goedkoper is ga je je tussenwoning Natuurlijk niet snel verkopen. En dan de woning met 1 foto op Funda. Wil je dan wel verkopen?

Pak je verlies en kies een nieuwe makelaar. Weet niet of je erg kan zakken maar geef je weinig kans met deze vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ja , een makelaar die fotos niet direct op funda plaatst , is natuurlijk wel een ouderwetse makelaar.
Ikzelf haakte al vrij snel af bij huizen waar ik de fotos niet van op funda kon zien.
Aan de andere kant moet ik je ook gelijk geven in de FB promotie. Ook dat heb ik gedaan , en daar komen ontzettend veel aanvragen op af. Ook zag ik de leads op funda gigantisch stijgen na de start van de FB promotie, en weer zakken als deze was afgelopen.

Maar, Je hebt wel gewoon een nette woning. Enkel de badkamer zou ik vernieuwen ( ff snel gezien zo). Dus dat je nog geen bezichtigingen hebt gehad in 3 maanden tijd is wel raar.

Een makelaar speelt in de wat mindere gebieden toch nog steeds een grotere rol dan in de randstad. Daar kan je heel goed uit de voeten met zwartwit 280x320px fotos met korrelige iso 1600 fotos en een advertentie enkel in het weekkrantje. zelfs dan ben je je huis binnen 1 week kwijt

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23
7 foto's extern. Geen vermelding op Funda behalve wat de spider verzamelt.
Er zit pas echt informatie in de brochure. Als mensen zo ver komen dat ze daar op klikken.
In de brochure zit je van met foto's van formaat postzegel. Tekst in het rood en roze. En ik kom overal spelfouten tegen. Dat zou in groep 7 al worden afgekeurd.

Ik vind het niet heel vreemd dat niemand is komen kijken.
- Zorg dat het huis minstens fatsoenlijk op funda komt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Tja , ik zou wel graag met een makelaar in onderhandeling gaan die niet eens een fatsoenlijke brochure kan opmaken :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

degroot schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:02:
Tja , ik zou wel graag met een makelaar in onderhandeling gaan die niet eens een fatsoenlijke brochure kan opmaken :)
Die pak je inderdaad wel op zijn contracten. Als je dat een beetje handig aanpakt bij zo'n kluns, betaalt hij je nog 1,5% over de prijs van de woning die hij voor je verkocht heeft >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:13
Ons huis staat nu 3 op maanden op Funda en we hebben 1 bezichtiging gehad. Gisteren alleen een verdwaalde toerist bij de open huizen dag.

Ik snap dat ons huis wellicht een wat lastiger object is om te verkopen door de kleine tuin en het ontbreken van een garage, maar dit valt toch wel wat tegen. Vooral als je alle cowboy verhalen hoort uit de grote steden.

Vandaag maar eens wat budget tegen een Facebook campagne aan gooien.

[ Voor 5% gewijzigd door cooper87 op 05-04-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:16
@cooper87 kleine tuin zou mijn afknapper idd zijn bij zo een relatief grote gezinswoning. Verder netjes, maar ook erg witjes...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
caspervc schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:19:
@cooper87 kleine tuin zou mijn afknapper idd zijn bij zo een relatief grote gezinswoning. Verder netjes, maar ook erg witjes...
Klopt ja, tijdens de inrichting was ik nog single ;) Het is in elk geval neutraal en een eventuele koper kan het gemakkelijk een kleurtje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 17:16
cooper87 schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:22:
[...]

Klopt ja, tijdens de inrichting was ik nog single ;) Het is in elk geval neutraal en een eventuele koper kan het gemakkelijk een kleurtje geven.
En wat ik ook mis is hoe je met de auto bij het huis komt en waar je kan parkeren. En waar is de (bak)fietsenschuur?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
caspervc schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:27:
[...]

En wat ik ook mis is hoe je met de auto bij het huis komt en waar je kan parkeren. En waar is de (bak)fietsenschuur?
Het ligt aan een doodlopende straat maar er is voldoende parkeergelegenheid op een paar meter loopafstand. Er is geen schuur, wel een berging in het huis, daar staan onze fietsen (zie plattegrond). Een koper zou eventueel iets in de tuin kunnen zetten voor opslag, daar hebben wij niet voor gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
stickyfish schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:14:
[...]

Kritiek kan ik wel tegen hoor :)
Ben blij dat jullie meedenken.

Toch denk ik dat de presentatie van funda niet het grootste probleem is. Afgelopen 3 maanden is er zeker 25x een brochure verstuurd. Dus mensen vinden het wel. Daarnaast is het huis veel gepromoot via FB en in het plaatselijke krantje. Verwacht toch dat eventuele kopers uit het dorp komen en die bereiken we echt wel.
25x brochure betekent dus eigenlijk: 25x je huis bekeken...... waarvan er nog een aantal afvallen doordat de makelaar, jij of goede bekenden even de brochure downloaden... in 90 dagen. Dat is echt heel erg weinig. Na de eerste week op Funda zit ik op +2000 x bekeken van mijn advertentie (dus echt erop geklikt). Na de eerste dag was die 1300. Dit zegt niks over wie erop klikt en is geen maatstaf, maar 25 in 3 maanden is erg weinig. En daar hielden wij maar 4 bezichtigingen aan over.
Niet makkelijk doorlinken ben ik het niet mee eens, als je het huis op Funda aanklikt hoef je maar op de link van de makelaar te klikken en dan ben je er.
Zie het inderdaad. Maar besef jezelf wel dat elke klik er 1 teveel is. En dan kom je vanaf een strakke website als Funda uit op een website die door iemand in de brugklas tijdens ICT in elkaar is gezet. (Met alle respect). Ook die brochure jongens..... kom op. Met 1 avondje prullen kan iedereen het hier 10x beter dan wat er op die website staat. De makelaar komt bij mij vooral erg lui over.
Klopt, de website van de makelaar is een drama. Maar zoals gezegd dat is binnenkort opgelost. Ik ben bezig met een nieuwe site. Tevens is de site ook een reden geweest om voor haar te kiezen. Heb een deal kunnen maken. Ik een makelaar zijn een nieuwe site. Dus geen kosten voor mij.
Het verkopen van jouw huis in ruil voor een nieuwe website bouwen? Is dat wel de juiste reden om een makelaar te kiezen?
Ik begrijp dat je dat huis aanhaalt als concurrentie. Maar dat huis is echt een drama. Daar moet vanbinnen echt alles aan gebeuren en is een stuk kleiner als ons huis. Bovendien geen garage. Staat ook niet voor niks al heel lang te koop (4 maanden bij deze makelaar en daarvoor al een hele lange tijd bij een andere makelaar).
Dat moet van alles aan gebeuren..... maar is een hoekhuis met ruimere tuin en €24.000 lagere vraagprijs. Voor dat geld kan je een hoop doen in huis :).

Mijn advies:
Zoek een andere NVM makelaar en zorg dat je op Funda een strakke advertentie krijgt. Laat ook de foto's door een fotograaf maken.

[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 02-04-2017 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
cooper87 schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:14:
Ons huis staat nu 3 op maanden op Funda en we hebben 1 bezichtiging gehad. Gisteren alleen een verdwaalde toerist bij de open huizen dag.

Ik snap dat ons huis wellicht een wat lastiger object is om te verkopen door de kleine tuin en het ontbreken van een garage, maar dit valt toch wel wat tegen. Vooral als je alle cowboy verhalen hoort uit de grote steden.

***members only***

Vandaag maar eens wat budget tegen een Facebook campagne aan gooien.
Jij betaalt meer VVE bijdrage voor je tuin dan de meeste mensen voor hun appartement.
Daarnaast ben ik wel heel benieuwd wat de doelgroep is in je blok. Want een huis met 4 slaapkamer = gezin waarvan de kinderen voorlopig nog thuis wonen. Dus jonge kinderen. Dan heb je een afgesloten gezamenlijke tuin, wat ideaal is als je jonge kinderen hebt die je graag dichtbij houdt. En dan is het ingericht als een paleistuin waar oma de vogeltjes kan voeren.

Verder is er met je huis niks mis. Het is alleen te ver van Rotterdam of om echt te profiteren van de opleving in de markt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Wackmack schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:38:
[...]
Als de hoekwoning 25K! Goedkoper is ga je je tussenwoning Natuurlijk niet snel verkopen. En dan de woning met 1 foto op Funda. Wil je dan wel verkopen?

Pak je verlies en kies een nieuwe makelaar. Weet niet of je erg kan zakken maar geef je weinig kans met deze vraagprijs.
Voor de open huizen dag hadden we de prijs omlaag gegooid naar 160. Geen effect. Veel verder zakken kan en wil ik niet.
degroot schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:55:
Ja , een makelaar die fotos niet direct op funda plaatst , is natuurlijk wel een ouderwetse makelaar.
Ikzelf haakte al vrij snel af bij huizen waar ik de fotos niet van op funda kon zien.
Aan de andere kant moet ik je ook gelijk geven in de FB promotie. Ook dat heb ik gedaan , en daar komen ontzettend veel aanvragen op af. Ook zag ik de leads op funda gigantisch stijgen na de start van de FB promotie, en weer zakken als deze was afgelopen.
Ik moet zeggen dat ik wel meer makelaars zie die maar een foto op funda hebben. Als ik zelf zoek naar woningen laat ik me er niet door afschrikken eerlijk gezegd. Maar kan me voorstellen dat andere mensen dat wel hebben.
Maar, Je hebt wel gewoon een nette woning. Enkel de badkamer zou ik vernieuwen ( ff snel gezien zo). Dus dat je nog geen bezichtigingen hebt gehad in 3 maanden tijd is wel raar.
Klopt, badkamer moet vernieuwd worden, voor de rest zijn alle grote klussen wel gedaan.
Een makelaar speelt in de wat mindere gebieden toch nog steeds een grotere rol dan in de randstad. Daar kan je heel goed uit de voeten met zwartwit 280x320px fotos met korrelige iso 1600 fotos en een advertentie enkel in het weekkrantje. zelfs dan ben je je huis binnen 1 week kwijt
Hier varieert het heel erg, sommige huizen zijn in 3 dagen weg en andere staan echt jaren te koop.
RocketKoen schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:57:
7 foto's extern. Geen vermelding op Funda behalve wat de spider verzamelt.
Er zit pas echt informatie in de brochure. Als mensen zo ver komen dat ze daar op klikken.
In de brochure zit je van met foto's van formaat postzegel. Tekst in het rood en roze. En ik kom overal spelfouten tegen. Dat zou in groep 7 al worden afgekeurd.

Ik vind het niet heel vreemd dat niemand is komen kijken.
- Zorg dat het huis minstens fatsoenlijk op funda komt.
Er stond wel degelijk meer info op funda, maar die is weggehaald voor de promotie van de open dag. Spreek de makelaar zometeen en zal iig vragen om dat terug te plaatsen.

Spelfouten verbaast me eerlijk gezegd, dan moet ik mijn vrouw op haar vingers tikken, dat was haar afdeling namelijk :P

Tsja, dat roze, dat is nu eenmaal de huisstijl. Zal eens kijken of ik haar zover kan krijgen dat ik een nieuw ontwerp mag maken voor de brochures.
degroot schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:02:
Dan ken je de makelaar duidelijk nog niet. Dat zit wel goed.
StealthyPeanut schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:33:
[...]
25x brochure betekent dus eigenlijk: 25x je huis bekeken...... waarvan er nog een aantal afvallen doordat de makelaar, jij of goede bekenden even de brochure downloaden... in 90 dagen. Dat is echt heel erg weinig. Na de eerste week op Funda zit ik op +2000 x bekeken van mijn advertentie. En daar hielden wij maar 4 bezichtigingen aan over.
Nee, dit zijn echt brochures die naar geinteresseerde mensen zijn verstuurd door de makelaar. Dus geen gedownloade brochures van de site.
[...]
Zie het inderdaad. Maar besef jezelf wel dat elke klik er 1 teveel is. En dan kom je vanaf een strakke website als Funda uit op een website die door iemand in de brugklas tijdens ICT in elkaar is gezet.
Haha, ja klopt. Website is drama. Maar goed, dat is binnenkort opgelost.
[...]
Het verkopen van jouw huis in ruil voor een nieuwe website bouwen? Is dat wel de juiste reden om een makelaar te kiezen?
Dat was natuurlijk niet de enige reden.
[...]
Dat moet van alles aan gebeuren..... maar is een hoekhuis met ruimere tuin en €24.000 lagere vraagprijs. Voor dat geld kan je een hoop doen in huis :).
Ruimere tuin valt volgens mij wel mee. Maar voor 24.000 euro kun je idd veel doen, maar daar kom je daar echt niet mee weg. Bovendien is zowel de woonkamer als de slaapkamers een stuk kleiner en geen vaste trap naar zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
RocketKoen schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:43:
[...]

Jij betaalt meer VVE bijdrage voor je tuin dan de meeste mensen voor hun appartement.
Daarnaast ben ik wel heel benieuwd wat de doelgroep is in je blok. Want een huis met 4 slaapkamer = gezin waarvan de kinderen voorlopig nog thuis wonen. Dus jonge kinderen. Dan heb je een afgesloten gezamenlijke tuin, wat ideaal is als je jonge kinderen hebt die je graag dichtbij houdt. En dan is het ingericht als een paleistuin waar oma de vogeltjes kan voeren.

Verder is er met je huis niks mis. Het is alleen te ver van Rotterdam of om echt te profiteren van de opleving in de markt.
Een tientje per maand is een hoge VVE? Het is 120 per jaar he, niet per maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
cooper87 schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:51:
[...]

Een tientje per maand is een hoge VVE? Het is 120 per jaar he, niet per maand ;)
Ah... Daar heb ik inderdaad overheen gelezen. Bijna iedereen heeft de VVE bijdrage per maand staan.
€10,-/maand lijkt een stuk lager dan €120,-/jaar

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
stickyfish schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:44:
[...]

Spelfouten verbaast me eerlijk gezegd, dan moet ik mijn vrouw op haar vingers tikken, dat was haar afdeling namelijk :P

Tsja, dat roze, dat is nu eenmaal de huisstijl. Zal eens kijken of ik haar zover kan krijgen dat ik een nieuw ontwerp mag maken voor de brochures.

Dan ken je de makelaar duidelijk nog niet. Dat zit wel goed.

Nee, dit zijn echt brochures die naar geinteresseerde mensen zijn verstuurd door de makelaar. Dus geen gedownloade brochures van de site.
Ik vraag me hardop af of je de brochure wel hebt gelezen en bekeken? Kritisch dan he? Die vrouw verdient haar geld hiermee en behartigt jouw belangen, maar als ze met zo'n brochure op de proppen komt zou ik niet eens opstartkosten betalen. Ze heeft duidelijk ook zelfs foto's gemaakt. Veel te donker en totaal niet ruimtelijk.

Download de brochure eens opnieuw en wat is dan jouw eerste indruk?

Dat hij 25x is opgestuurd (dus die mensen hadden echt interesse) maar niemand heeft een bezichtiging ingepland.....dat zegt toch ook genoeg over de brochure dan?

We leven in 2017 en dan worden huizen niet meer verkocht met brochures maar via een superstrakke advertentie met adembenemende foto's welke ervoor zorgen dat mensen haast wel MOETEN komen kijken.

En als er nu een nieuwe website komt, dan is het te laat. De eerste week is het belangrijkste voor een huis. Mensen die het huis al hebben bekeken zijn afgehaakt. Dus je aast alleen op nieuwe mensen die in Arcen een huis zoeken. Tussen het overige aanbod wat er al op staat. Wordt een erg moelijk verhaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

StealthyPeanut schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:58:
[...]

Ik vraag me hardop af of je de brochure wel hebt gelezen en bekeken? Kritisch dan he? Die vrouw verdient haar geld hiermee en behartigt jouw belangen, maar als ze met zo'n brochure op de proppen komt zou ik niet eens opstartkosten betalen. Ze heeft duidelijk ook zelfs foto's gemaakt. Veel te donker en totaal niet ruimtelijk.

Download de brochure eens opnieuw en wat is dan jouw eerste indruk?
Ben het met je eens dat het niet de mooiste/beste brochure ever is. Maar als ik hem open zie ik een duidelijke foto van het huis, belangrijke info zoals prijs, bouwjaar en oppervlakte e.d. zijn snel zichtbaar.
Dat hij 25x is opgestuurd (dus die mensen hadden echt interesse) maar niemand heeft een bezichtiging ingepland.....dat zegt toch ook genoeg over de brochure dan?
Het kan zeker iets over de brochure zeggen, maar ik geloof niet dat dat de enige oorzaak is. Ze heeft meedere huizen te koop staan met eenzelfde brochure, en die hebben wel allemaal al bezichtigingen gehad, ook op de open huizen route.

Bovendien weet ik van een aantal mensen de reden dat ze niet komen kijken. Dat zijn allemaal normale redenen (te kleine woonkamer, te klein perceel, geen plaats voor mijn bus).
We leven in 2017 en dan worden huizen niet meer verkocht met brochures maar via een superstrakke advertentie met adembenemende foto's welke ervoor zorgen dat mensen haast wel MOETEN komen kijken.

En als er nu een nieuwe website komt, dan is het te laat. De eerste week is het belangrijkste voor een huis. Mensen die het huis al hebben bekeken zijn afgehaakt. Dus je aast alleen op nieuwe mensen die in Arcen een huis zoeken. Tussen het overige aanbod wat er al op staat. Wordt een erg moelijk verhaal zo.
Moeilijk verhaal was het al :'(
Spreek haar vandaag nog en dan ga ik met haar overleggen wat te doen. Andere foto's heb ik zelf ook al aan zitten denken idd. En misschien toch op de e.o.a. manier beter op funda zien te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:12

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Vriendelijke omgang met een bekende, aardige makelaar verkoopt niet. Het is een zakelijke transactie en moet ook op die manier worden benaderd, van beide zijden.

Stel je je eens voor dat je koper bent, hoe zou jij de makelaar vinden? En wat is dan de conclusie als verkoper?

In alle redelijkheid, laat niet zo over je heen lopen. Pak het nu serieus op en verdedig die makelaar niet steeds. JIJ wil verkopen. Met jouw momentele installing gaat dat niks worden en gooi je je geld weg.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 17:00

St@m

@ Your Service

Is wel grappig, jij komt hier klagen dat je geen bezichtigingen krijgt. Iedereen geeft tips (Funda, normale brochure. Precies wat ik ook dacht), en jij zegt dat dat het niet is.

Serieus, die brochure.. rare zinnen, spelfouten, rood roze en groene letters, slechte foto's.. dit verkoopt toch niet. (En dat blijkt)

En dat hoekhuis inderdaad.. 25k goedkoper en op de foto's ziet het er netjes uit.

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 02-04-2017 11:44 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 22:06
Tijdens de zoektocht naar ons huis hebben we vele huizen bekeken (op Funda) via de telefoon. Ik heb dus hetzelfde gedaan bij jouw huis en heb daarbij grote moeite om de foto's op de makelaarswebsite te openen. De eerste foto (die ook op Funda staat) is erg donker, waardoor het huis op mij niet postief overkomt. Ik was benieuwd naar de tuin, maar ik dacht even dat ik op Marktplaats belandt was: je wilt de tuinset en de tuinbank verkopen??

De keuken is (denk ik) niets mis mee, maar bekijk de (enige) foto eens? Ik kijk naar een slecht gemaakte foto waardoor de keuken heel donker lijkt. Bovendien zie ik daadwerkelijk niets van de keuken, want de foto wordt gevuld met een witte muur.

Ik lees hier dat er ook een brochure zou moeten zijn, maar ik heb geen link gezien. Omdat ik n.a.v. de berichten hier toch nieuwsgierig ben, even op de pc geopend. En dat komt inderdaad over als een hobby-makelaar. En dat heeft eigenlijk helemaal niets met de kwaliteit van het huis zelf te maken, maar werkt bij mij toch afschrikwekkend: "Wat is er mis mee??".

De foto's daar zijn ook met een telefoon gemaakt? "Heerlijke doorzon-woonkamer", op de foto's echter niks van te merken..

Ik snap best dat je de makelaar een leuke mevrouw vindt*, maar wil je je huis verkopen of niet? In alle reacties hier ga je ook in verweer, wat er op lijkt dat je het zelf niet meer ziet. Volgens mij heeft daadwerkelijk niemand een positieve noot achtergelaten over de platasing en presentatie, terwijl je dit zelf wel blijft verdedigen. Hoezo zouden wij anders zijn dan potentiele kopers?

Mijn inziens is er met het huis zelf weinig mis, maar valt alles om met de presentatie.

* ik had de foto nog niet gezien ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:24
Ik heb het ook even bekeken en een hoop fotos op Funda zijn wel goed genoeg maar niet perfect. Het ergste zijn wel die instagram foto's met zo'n witte lijn door het midden om 2 nutteloze dingen tegelijk te laten zien. Mooie radio en bowling pin hoor, krijg ik die erbij? :?

Ik zou paar tientjes tegen een fotograaf aangooien om echte foto's te maken. Los van de kwaliteit heeft zo'n verkoop fotograaf een stuk meer zicht op wat je in beeld zou moeten brengen.

Nu heb je weer een vertekend beeld natuurlijk omdat iedereen in dit topic nu views genereert. :+

[ Voor 11% gewijzigd door chaoscontrol op 02-04-2017 11:54 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Zoek eens op google naar huizen in Arcen en kijk waar je op uit komt....

Huis kopen Arcen
https://www.google.nl/sea...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

Huizen te koop Arcen en omgeving
https://www.google.nl/sea...1j0i8i13i30k1.nfdxt59ljKc

Als je dan al niet op de eerste 3 pagina's staat heb je als website gefaald. Het valt me dan nog mee dat 25 mensen de brochure hebben aangevraagd.

Eens met hierboven. Prima huis, slechte presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 17:00

St@m

@ Your Service

chaoscontrol schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:52:
Ik heb het ook even bekeken en een hoop fotos op Funda zijn wel goed genoeg maar niet perfect. Het ergste zijn wel die instagram foto's met zo'n witte lijn door het midden om 2 nutteloze dingen tegelijk te laten zien. Mooie radio en bowling pin hoor, krijg ik die erbij? :?

Ik zou paar tientjes tegen een fotograaf aangooien om echte foto's te maken. Los van de kwaliteit heeft zo'n verkoop fotograaf een stuk meer zicht op wat je in beeld zou moeten brengen.

Nu heb je weer een vertekend beeld natuurlijk omdat iedereen in dit topic nu views genereert. :+
Kijk dit zegt al genoeg :p mensen weten niet eens om welk huis het gaat :+

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:24
St@m schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:56:
[...]

_O-

Ik nam te snel genoegen met wat ik zag blijkbaar. Nu ik het juiste huis gezien heb weet ik niet eens meer wat ik moet zeggen. :P

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
De meeste punten zijn wel al genoemd op @stickyfish zijn huis. Het huis is namelijk niets mis mee voor dat geld, maar onderschat inderdaad de presentatie niet. Dit is inderdaad niet fatsoenlijk te bekijken via een mobiel apparaat. Ik wil de statistieken van Funda wel eens zien, maar ik gok dat meer dan de helft voor de orientatie gewoon zijn mobiel gebruikt (zo ging het hier wel in ieder geval).

Als je dan wat leuks ziet kan je altijd je laptop nog pakken om beter naar de foto's te kijken (wat bij deze presentatie geen nut heeft, want de foto's zijn vrij klein en onduidelijk). Ik snap niet dat mensen dat nog steeds onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:00
sorted.bits schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:07:
De meeste punten zijn wel al genoemd op @stickyfish zijn huis. Het huis is namelijk niets mis mee voor dat geld, maar onderschat inderdaad de presentatie niet. Dit is inderdaad niet fatsoenlijk te bekijken via een mobiel apparaat. Ik wil de statistieken van Funda wel eens zien, maar ik gok dat meer dan de helft voor de orientatie gewoon zijn mobiel gebruikt (zo ging het hier wel in ieder geval).

Als je dan wat leuks ziet kan je altijd je laptop nog pakken om beter naar de foto's te kijken (wat bij deze presentatie geen nut heeft, want de foto's zijn vrij klein en onduidelijk). Ik snap niet dat mensen dat nog steeds onderschatten.
Is dat wel zo, hoe kan een tussenwoning 20/25K duurder zijn dan een hoekwoning? Dat kan ik een normale markt niet. De hoekwoning zag er namelijk prima. Je wilt niet meer zakken dan 160K. Dat kan, misschien kan je niet méér zakken ivm je restschuld.

Het gevolg is dat je huis helaas niet verkocht wordt.
99% kiest toch voor de hoekwoning omdat die veel goedkoper is en een betere ligging? Of ben ik nou gek?

Sorry maar dit heeft geen zin en dat blijkt ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Goed, we hebben inmiddels een bod uitgebracht op een huis.

Aankoopmakelaar had ik maandag al gemaild dat we dat wilde doen. Dinsdag gebeld, geen tijd gehad om er naar te kijken, donderdag nog gemaild dat er vrijdag een bod moest liggen en toen ie vrijdag over de vloer was voor de verkooppapieren na te lopen en tekenen etc had ie er nog niet naar gekeken.

We hebben dus zelf maar een bod gedaan. Ergo: we hebben nu geen aankoopmakelaar, want hij geeft aan ik heb dat huis niet gezien, je kan bellen voor wat advies, maar de aankoop kan ik niet volledig begeleiden. Nouja whatever.

Specifieke zaken waar we op moeten letten? Bod is gedaan onder voorbehoud financiering en bouwkundige keuring. Verkoop eigen woning is geen ontbindende voorwaarde.

Stel de verkoper komt met een tegenbod en stel we komen tot een akkoord; wat moet ik dan allemaal regelen zelf wat normaal gesproken een aankoopmakelaar zou doen?

Hypotheek regelen heb ik een ander mannetje voor; dat komt zeker goed.

Specifieke zaken die we goed in de gaten moeten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
vosss schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:36:
Goed, we hebben inmiddels een bod uitgebracht op een huis.

Aankoopmakelaar had ik maandag al gemaild dat we dat wilde doen. Dinsdag gebeld, geen tijd gehad om er naar te kijken, donderdag nog gemaild dat er vrijdag een bod moest liggen en toen ie vrijdag over de vloer was voor de verkooppapieren na te lopen en tekenen etc had ie er nog niet naar gekeken.

We hebben dus zelf maar een bod gedaan. Ergo: we hebben nu geen aankoopmakelaar, want hij geeft aan ik heb dat huis niet gezien, je kan bellen voor wat advies, maar de aankoop kan ik niet volledig begeleiden. Nouja whatever.

Specifieke zaken waar we op moeten letten? Bod is gedaan onder voorbehoud financiering en bouwkundige keuring. Verkoop eigen woning is geen ontbindende voorwaarde.

Stel de verkoper komt met een tegenbod en stel we komen tot een akkoord; wat moet ik dan allemaal regelen zelf wat normaal gesproken een aankoopmakelaar zou doen?

Hypotheek regelen heb ik een ander mannetje voor; dat komt zeker goed.

Specifieke zaken die we goed in de gaten moeten houden?
Een aankoopmakelaar helpt je met een huis vinden.
Daarna met onderzoek doen om tot de beste prijs te komen. En beoordelen of de VVE gezond is (indien van toepassing).
Voor je onderhandelen
Koopcontract nakijken of alles er goed in staat. Hier moet je vooral opletten dat de ontbindende voorwaarden er goed in staan en je alle documenten hebt gehad die genoemd worden.

Wat jij nog moet doen is de taxatie en bouwkundige inspectie regelen. Die heb je nodig voor je hypotheek aanvraag. Maar dat doe je pas nadat je akkoord hebt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
RocketKoen schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:44:
[...]

Daarna met onderzoek doen om tot de beste prijs te komen. En beoordelen of de VVE gezond is (indien van toepassing).
Voor je onderhandelen
Koopcontract nakijken of alles er goed in staat. Hier moet je vooral opletten dat de ontbindende voorwaarden er goed in staan en je alle documenten hebt gehad die genoemd worden.

Wat jij nog moet doen is de taxatie en bouwkundige inspectie regelen. Die heb je nodig voor je hypotheek aanvraag. Maar dat doe je pas nadat je akkoord hebt.
Ok dank je. Eigenlijk valt het dus wel mee wat een aankoopmakelaar doet. Taxatie en bouwkundige inspectie regelen daar zal ie me vast wel wat telefoonnummers van kunnen overhandigen zodat dat gedaan kan worden. :)

Overigens had ie wel nog een mail gestuurd met wat info over huizen in de buurt die onlangs verkocht zijn, maar toen hadden we ons bod al gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

DeBolle schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:54:
Vriendelijke omgang met een bekende, aardige makelaar verkoopt niet. Het is een zakelijke transactie en moet ook op die manier worden benaderd, van beide zijden.

Stel je je eens voor dat je koper bent, hoe zou jij de makelaar vinden? En wat is dan de conclusie als verkoper?

In alle redelijkheid, laat niet zo over je heen lopen. Pak het nu serieus op en verdedig die makelaar niet steeds. JIJ wil verkopen. Met jouw momentele installing gaat dat niks worden en gooi je je geld weg.
Wij hebben deze makelaar als eens gehad als verkopende makelaar en heb dat als prima en prettig ervaren.
St@m schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:29:
Is wel grappig, jij komt hier klagen dat je geen bezichtigingen krijgt. Iedereen geeft tips (Funda, normale brochure. Precies wat ik ook dacht), en jij zegt dat dat het niet is.
Serieus, die brochure.. rare zinnen, spelfouten, rood roze en groene letters, slechte foto's.. dit verkoopt toch niet. (En dat blijkt)
Nee, ik zeg niet dat dat het niet is, maar het kan niet het enige zijn. Hoe verklaar je dan dat andere huizen van mijn makelaar wel bezichtigingen krijgen met dezelfde manier van presenteren?
En dat hoekhuis inderdaad.. 25k goedkoper en op de foto's ziet het er netjes uit.
Ja, op de foto's ziet het er netjes uit. Maar staat niet voor niks al meer dan een jaar te koop.
StealthyPeanut schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:52:
Zoek eens op google naar huizen in Arcen en kijk waar je op uit komt....

Huis kopen Arcen
https://www.google.nl/sea...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

Huizen te koop Arcen en omgeving
https://www.google.nl/sea...1j0i8i13i30k1.nfdxt59ljKc
Als je dan al niet op de eerste 3 pagina's staat heb je als website gefaald. Het valt me dan nog mee dat 25 mensen de brochure hebben aangevraagd.
[/quote]

Dat kan en moet zeker beter. Al moet ik wel zeggen dat een andere makelaar uit het dorp ook pas op de 3e pagina naar voren komt en die verkoopt ook gewoon veel woningen. Dus blijkbaar komen ze toch vooral via huizenzoeksites bij de makelaar terecht.
St@m schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:56:
[...]
Lol, tsja, de link staat er gewoon bij he..... kan ik ook niks aan doen dat andere personen niet goed kijken/lezen :9
Wackmack schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:23:
[...]
Is dat wel zo, hoe kan een tussenwoning 20/25K duurder zijn dan een hoekwoning? Dat kan ik een normale markt niet. De hoekwoning zag er namelijk prima. Je wilt niet meer zakken dan 160K. Dat kan, misschien kan je niet méér zakken ivm je restschuld.

Het gevolg is dat je huis helaas niet verkocht wordt.
99% kiest toch voor de hoekwoning omdat die veel goedkoper is en een betere ligging? Of ben ik nou gek?

Sorry maar dit heeft geen zin en dat blijkt ook wel.
Nogmaals, dat huis staat niet voor niks al meer dan een jaar te koop en ze hebben het niet voor niets beter toonbaar gemaakt. Zo op het eerste gezicht lijk het heel wat, maar ik weet van mensen die het huis kennen dat het niet te vergelijken valt met ons huis.

Zoals ik ook al eerder aangaf hebben 2 onafhankelijk makelaars het huis op deze verkoopprijs geschat. Mag aannemen dat ze weten waar ze het over hebben en dat die prijs dus niet zo vreemd is.

Nee, veel meer zakken kan en wil ik niet. Helaas.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:12

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

OK, ik geef het op, succes verder. Bij iedere opmerking van wie dan ook geef je er blijk van tevreden te zijn en niets te willen wijzigen. Je lijkt nog niet toe aan verkoop.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hoe verklaar je dan dat andere huizen van mijn makelaar wel bezichtigingen krijgen met dezelfde manier van presenteren?
Courante huizen zullen zelfs verkocht kunnen worden zonder funda-add, foto's en scherpe vraagprijs. Bij iets minder courante huizen zijn dit echter wel belangrijke dingen, en dan kan een goede makelaar (die dit alles wel netjes kan regelen) wel degelijk het verschil maken. Maar goed...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
vosss schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:56:
[...]

Ok dank je. Eigenlijk valt het dus wel mee wat een aankoopmakelaar doet. Taxatie en bouwkundige inspectie regelen daar zal ie me vast wel wat telefoonnummers van kunnen overhandigen zodat dat gedaan kan worden. :)

Overigens had ie wel nog een mail gestuurd met wat info over huizen in de buurt die onlangs verkocht zijn, maar toen hadden we ons bod al gedaan :+
gewoon googlen op taxatie + je stad.
Zelfde met een notaris. Als je die mag kiezen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
vosss schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:36:
Wij hebben geen aankoop makelaar gehad, vonden we zonde van het geld.
RocketKoen schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:44:
[...]
Klopt, maar zelf op Funda kijken is tegenwoordig ook prima te doen. Wel zeggen menen soms dat je via een aankoopmakelaar 'sneller toegang hebt' tot nieuwe woningen.
Voor je onderhandelen
Wat je ook zelf kan doen
Dat deed onze hypotheek adviseur. Was standaard NVM(?) contract
Ook hierbij kan je zelf opzoek gaan of informeren bij de hypotheek adviseur

Aankoopmakelaar is IMHO met alle informatie op internet zonde van het geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Nouja hij vroeg ook niet veel. Ik geloof 4% tussen vraagprijs en koopprijs.

Met het bod wat wij gedaan hebben zou ie er 360 euro voor vangen. Met waar we hopelijk op uit gaan komen slechts 200 euro.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

DeBolle schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:48:
OK, ik geef het op, succes verder. Bij iedere opmerking van wie dan ook geef je er blijk van tevreden te zijn en niets te willen wijzigen. Je lijkt nog niet toe aan verkoop.
Thx. Komt uiteindelijk goed. Ben het niet eens met je conclusie dat ik overal mee tevreden ben en dat ik niks wil wijzigen. Daar sta ik zeker voor open en ga ik ook met de makelaar bespreken. Ben het alleen niet met jullie eens dat het alleen daar aan ligt. Maar goed, daar zijn we het geloof ik niet over eens, en dat mag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp7935
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:59
Ik mis persoonlijk een echt goede foto van de keuken en de badkamer. Ik kijk daar altijd even naar. Ook had ik het idee dat niet alle ruimtes gefotografeerd zijn wat wel jammer is. En ik zag zo gauw geen plattegrond. Ik weet dat sommigen dat gezeur vinden maar mij helpt dat laatste echt om het huis meer voor me te halen. Verder moeten al je foto's ook op Funda, dat kijkt lekkerder. Ik had na het kijken op de site niet het idee dat ik genoeg had gezien van het huis om mijn interesse te wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Miss_80 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:17:
Nadat mijn huis binnen een week verkocht was hebben we vandaag open huis voor mijn vriend zijn woning. Ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Komende uren toch wel een beetje spannend
Voor ons is de dag redelijk goed verlopen. 8 koppels langs geweest Drie daarvan kunnen we op voorhand al afschrijven denk ik zo gezien de wensen die ze hebben. Blijven er 5 potentiele kopers over, maar ik vind het lastig om in te schatten op zo'n dag. Wait and see

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
stickyfish schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:36:
[...]

Thx. Komt uiteindelijk goed. Ben het niet eens met je conclusie dat ik overal mee tevreden ben en dat ik niks wil wijzigen. Daar sta ik zeker voor open en ga ik ook met de makelaar bespreken. Ben het alleen niet met jullie eens dat het alleen daar aan ligt. Maar goed, daar zijn we het geloof ik niet over eens, en dat mag natuurlijk.
Ik begrijp het ook wel; jij bent emotioneel verbonden aan dit huis. Wij niet. Wij geven onze kritische en objectieve blik, maar jij hebt overal een gedachte bij. Maar juist daarom is het wel erg belangrijk om dit goed op je in te laten werken. Het zijn immers ONZE eerste indrukken... zo ook bij een potentiële koper.

Kijk eens objectief naar de foto's van jouw woning?

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/fms4mwi8l/IMG_72431484066807.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/nk8rjfejp/Got.png

Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/ruwe3e22l/GOT2.png

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/jrc4aghff/GOT3.png

Nodigt jou dit nou echt uit om eens een kijkje te gaan nemen? Vergelijk dit eens met een foto als deze;

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/078/449/344_2160.jpg

Een goede fotograaf maakt in deze tijd met internet en FUNDA een enorm verschil. Misschien wel HET verschil om te komen kijken of juist niet..... De teksten zijn dan nog eigenlijk van minder belang. Als je per se bij deze makelaar wilt blijven zou ik zeggen;

- Betere Funda advertentie
- Betere foto's
- Betere brochure
- Betere vindbaarheid
- Wat is haar Plan Van Aanpak om deze woning verkocht te krijgen?

Ik heb het gevoel dat de makelaar totaal niet het onderste uit de kan haalt. De foto's zijn juist het kijkje in huis om mensen te triggeren en naar jouw huis te trekken...... En dat gebeurt nu gewoon niet.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-04-2017 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:25
Één vd redenen dat we ons huis nog niet te koop hebben staan is dat we te veel zooi hebben wat tot slechte foto's leidt en wat ook geen goede reclame is tijdens een bezichtiging. Ik heb liever een opgeruimd huis wat de eerste dag meteen representatief is dan nu al snel iets online gooien. De foto's hierboven lijken inderdaad een veel te gehaaste en niet doordachte aanpak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
pirke schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:13:
Één vd redenen dat we ons huis nog niet te koop hebben staan is dat we te veel zooi hebben wat tot slechte foto's leidt en wat ook geen goede reclame is tijdens een bezichtiging. Ik heb liever een opgeruimd huis wat de eerste dag meteen representatief is dan nu al snel iets online gooien. De foto's hierboven lijken inderdaad een veel te gehaaste en niet doordachte aanpak.
Het huis is netjes opgeruimd. Alleen de foto's zijn slecht.
- Slecht belicht. Een prof neemt een extra lamp mee. Jij zelf zou kunnen wachten tot er een keer mooi licht op een ruimte staat.
- Haaks op de ruimte indeling ipv iets van perspectief
- Onlogische beeldverhoudingen. Voor een smalle ruimte als een toilet of hal is een smalle foto logisch. Maar voor een badkamer toch niet.
Ik zie ook vaak het trucje om 2 smalle foto's naast elkaar te plakken.
- Lage resolutie. Ik zie pixels en dit is niet 2004. De grootste foto is 0,18MP

Daarnaast zijn er nog wat trucjes die ik makelaars zie gebruiken:
- Groothoeklens gebruiken. Dan lijkt de ruimte groter.
- Foto maken terwijl je de camera in een hoek van de kamer houdt, met de achterkant tegen de muur. Zo komt de hele ruimte op de foto en valt het stuk achter de fotograaf niet weg.

En wat ik tegenwoordig steeds meer zie zijn die 360 graden foto's.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

hp7935 schreef op maandag 3 april 2017 @ 07:26:
Ik mis persoonlijk een echt goede foto van de keuken en de badkamer. Ik kijk daar altijd even naar. Ook had ik het idee dat niet alle ruimtes gefotografeerd zijn wat wel jammer is. En ik zag zo gauw geen plattegrond. Ik weet dat sommigen dat gezeur vinden maar mij helpt dat laatste echt om het huis meer voor me te halen. Verder moeten al je foto's ook op Funda, dat kijkt lekkerder. Ik had na het kijken op de site niet het idee dat ik genoeg had gezien van het huis om mijn interesse te wekken.
Alle ruimtes staan i.i.g. in de brochure met een foto. Betere foto's is inderdaad geen luxe. Plattegrond is idd wel een goed idee.
StealthyPeanut schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:07:
[...]
Ik begrijp het ook wel; jij bent emotioneel verbonden aan dit huis. Wij niet. Wij geven onze kritische en objectieve blik, maar jij hebt overal een gedachte bij. Maar juist daarom is het wel erg belangrijk om dit goed op je in te laten werken. Het zijn immers ONZE eerste indrukken... zo ook bij een potentiële koper.

Kijk eens objectief naar de foto's van jouw woning?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nodigt jou dit nou echt uit om eens een kijkje te gaan nemen? Vergelijk dit eens met een foto als deze;

[afbeelding]

Een goede fotograaf maakt in deze tijd met internet en FUNDA een enorm verschil. Misschien wel HET verschil om te komen kijken of juist niet..... De teksten zijn dan nog eigenlijk van minder belang. Als je per se bij deze makelaar wilt blijven zou ik zeggen;

- Betere Funda advertentie
- Betere foto's
- Betere brochure
- Betere vindbaarheid
- Wat is haar Plan Van Aanpak om deze woning verkocht te krijgen?

Ik heb het gevoel dat de makelaar totaal niet het onderste uit de kan haalt. De foto's zijn juist het kijkje in huis om mensen te triggeren en naar jouw huis te trekken...... En dat gebeurt nu gewoon niet.
Eens. De foto die je laat zien is i.d.d. vele malen beter en uitnodigender. We hebben afgesproken om de prijs nog wat te laten zakken en foto's te laten maken door een fotograaf. Tevens zijn we weer in contact met de partij die de woning wil overnemen voor de verhuur.
pirke schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:13:
Opgeruimd was het zeker tijdens het nemen van de foto's. Gehaast en niet doordacht zou zeker kunnen. De makelaar is geen fotograaf. Dat gaan we dus in ieder geval veranderen.
RocketKoen schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:41:
[...]

Het huis is netjes opgeruimd. Alleen de foto's zijn slecht.
- Slecht belicht. Een prof neemt een extra lamp mee. Jij zelf zou kunnen wachten tot er een keer mooi licht op een ruimte staat.
- Haaks op de ruimte indeling ipv iets van perspectief
- Onlogische beeldverhoudingen. Voor een smalle ruimte als een toilet of hal is een smalle foto logisch. Maar voor een badkamer toch niet.
Ik zie ook vaak het trucje om 2 smalle foto's naast elkaar te plakken.
- Lage resolutie. Ik zie pixels en dit is niet 2004. De grootste foto is 0,18MP

Daarnaast zijn er nog wat trucjes die ik makelaars zie gebruiken:
- Groothoeklens gebruiken. Dan lijkt de ruimte groter.
- Foto maken terwijl je de camera in een hoek van de kamer houdt, met de achterkant tegen de muur. Zo komt de hele ruimte op de foto en valt het stuk achter de fotograaf niet weg.

En wat ik tegenwoordig steeds meer zie zijn die 360 graden foto's.
Het opruimen was i.d.d. niet het probleem. Onbekwaamheid in het maken van foto's wel.
De fotograaf die we nu op het oog hebben maakt foto's voor enkele grote makelaarskantoren hier in de regio, dat moet dus wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
stickyfish schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:05:
[...]

Alle ruimtes staan i.i.g. in de brochure met een foto. Betere foto's is inderdaad geen luxe. Plattegrond is idd wel een goed idee.

[...]

Eens. De foto die je laat zien is i.d.d. vele malen beter en uitnodigender. We hebben afgesproken om de prijs nog wat te laten zakken en foto's te laten maken door een fotograaf. Tevens zijn we weer in contact met de partij die de woning wil overnemen voor de verhuur.

[...]

Opgeruimd was het zeker tijdens het nemen van de foto's. Gehaast en niet doordacht zou zeker kunnen. De makelaar is geen fotograaf. Dat gaan we dus in ieder geval veranderen.

[...]

Het opruimen was i.d.d. niet het probleem. Onbekwaamheid in het maken van foto's wel.
De fotograaf die we nu op het oog hebben maakt foto's voor enkele grote makelaarskantoren hier in de regio, dat moet dus wel goed zitten.
Pas heel erg op met partijen die je woning verhuren...
Ik ben in mijn zoektocht 2 huizen tegengekomen die verhuurd waren onder de leegstandwet.
Bij 1 was een bezichtiging niet mogelijk omdat de huurder weigerde om mee te werken.
Bij de andere was enorme schade veroorzaakt door de huurder. 2 kranen die lekten. 1 was helemaal afgesloten en bij de douche was de douchekop eraf (hing alleen een slang). Laminaat was helemaal krom van de waterschade. Keukenkastjes stuk enz.

Ik zou het maar in 2 situaties doen:
1) Je gaat het permanent verhuren en ziet je huis als vastgoedinvestering.
2) Je verhuurt het onder de leegstandwet aan iemand die je kent en vertrouwt. En waar je af en toe langs kan komen zorgen dat het huis in verkoopbare staat blijft.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
vosss schreef op zondag 2 april 2017 @ 19:10:
Nouja hij vroeg ook niet veel. Ik geloof 4% tussen vraagprijs en koopprijs.

Met het bod wat wij gedaan hebben zou ie er 360 euro voor vangen. Met waar we hopelijk op uit gaan komen slechts 200 euro.

:)
Even mezelf quoten :P

We hebben akkoord gegeven voor de aankoop en met dat akkoord had de aankoopmakelaar 0 euro verdient :P

Gewilde jonge buurt en zeer veel interesse in het huis en meerdere biedingen binnen gekregen. Omdat wij de eerste met een bod waren zijn ze als eerste bij ons teruggekomen met een tegenbod. Vraagprijs en dan inclusief alle roerende zaken. Om te voorkomen dat andere kapers op de kust een kans zouden krijgen hebben we geen tegenbod meer gedaan. Uiteindelijk zaten we met ons bod 9K onder de vraagprijs zonder roerende zaken.

Hiephoi we hebben een huis gekocht *O*

=edit=
En ik zie nu pas dat dit het topic is voor ervaringen met het VERkopen van je woning en niet het KOPEN van je woning :o

Nouja, ons appartement moet nog verkocht worden, dus die ervaring zal ik dan verder hier wel delen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

RocketKoen schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:08:
[...]

Ik ben in mijn zoektocht 2 huizen tegengekomen die verhuurd waren onder de leegstandwet.
Bij 1 was een bezichtiging niet mogelijk omdat de huurder weigerde om mee te werken.
Bij de andere was enorme schade veroorzaakt door de huurder. 2 kranen die lekten. 1 was helemaal afgesloten en bij de douche was de douchekop eraf (hing alleen een slang). Laminaat was helemaal krom van de waterschade. Keukenkastjes stuk enz.

2) Je verhuurt het onder de leegstandwet aan iemand die je kent en vertrouwt. En waar je af en toe langs kan komen zorgen dat het huis in verkoopbare staat blijft.
Wellicht heb ik me niet goed uitgedrukt. Die partij koopt de woning voor verhuur/investering. Ik heb er na de verkoop dus verder niks meer mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]
Ik zou daar nog een 3) aan toe willen voegen:
3) Je verhuurt het (onder leegstandswet uiteraard) via iemand die je door en door vertrouwt, bv de verkoopmakelaar die je om een goede reden in de arm genomen hebt en een goede reputatie heeft.

Wij hebben ons huidige huis ook gekocht waar destijds huurders in zaten, die huurders zaten er omdat de verbouwing van hun nieuwe huis uitgelopen was en waren erin gezet door de verkopend makelaar (uiteraard in overleg met de verkopers). Geen enkel probleem mee gehad, zowel niet tijdens de bezichtigingen als tijdens de extra bezichtigingen na de koop (taxatie, bouwkundige keuring, etc). En het huis was keurig netjes opgeleverd.

Tijdelijk verhuur hoeft dus écht niet zo zwart-wit te zijn, maar áls je het doet moet je het wel aan de juiste partij doen: Iemand die het als doorreis-woning naar de volgende tijdelijke woning ziet zal het wss minder netjes achter laten dan iemand die het echt als noodoplossing ziet (bv als tussenoplossing tussen oplevering oude en oplevering nieuwe woning).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

naitsoezn schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:46:
[...]

Ik zou daar nog een 3) aan toe willen voegen:
3) Je verhuurt het (onder leegstandswet uiteraard) via iemand die je door en door vertrouwt, bv de verkoopmakelaar die je om een goede reden in de arm genomen hebt en een goede reputatie heeft.

Wij hebben ons huidige huis ook gekocht waar destijds huurders in zaten, die huurders zaten er omdat de verbouwing van hun nieuwe huis uitgelopen was en waren erin gezet door de verkopend makelaar (uiteraard in overleg met de verkopers). Geen enkel probleem mee gehad, zowel niet tijdens de bezichtigingen als tijdens de extra bezichtigingen na de koop (taxatie, bouwkundige keuring, etc). En het huis was keurig netjes opgeleverd.

Tijdelijk verhuur hoeft dus écht niet zo zwart-wit te zijn, maar áls je het doet moet je het wel aan de juiste partij doen: Iemand die het als doorreis-woning naar de volgende tijdelijke woning ziet zal het wss minder netjes achter laten dan iemand die het echt als noodoplossing ziet (bv als tussenoplossing tussen oplevering oude en oplevering nieuwe woning).
Zie ook mijn bericht hierboven. Ik ga het zelf niet verhuren, daar heb ik geen zin in.
Partij die wellicht interesse heeft koopt het om te verhuren en als investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Brochure is klaar na wat kleine foutjes en aanpassingen en komt later deze week online.

Eerste serieus geïnteresseerde al binnen gehad, terwijl er nog geen verkoopbord staat en officieel dus ook nog niet in de verkoop staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 15:51
Na 8! jaar eindelijk ons appartementje verkocht.
1 juni vindt de overdracht plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:43
ronnym schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:11:
Na 8! jaar eindelijk ons appartementje verkocht.
1 juni vindt de overdracht plaats
8 jaar?!?!?

Dat is wel een hele lange tijd geweest.
Gefeliciteerd in ieder geval!
Heeft het appartement ook in de tussentijd leeg gestaan? En heeft het nog een beetje opgebracht wat jullie wilde?
[...]

Ik denk dat het allemaal ligt aan wie je als huurder toelaat, wat de huurprijs is en wat jezelf ervan verwacht.
Wij verhuren op dit moment ook onder de leegstandswet, maar dat zijn relatief nette mensen.
Wel zelf mee in contact gekomen en deze mensen hadden hiervoor een koophuis wat ze moesten verkopen om persoonlijke redenen.
Ook hebben wij in het huurcontract staan dat wij er eens in de maand een ronde mogen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 15:51
Rob-T6 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:20:
[...]

8 jaar?!?!?

Dat is wel een hele lange tijd geweest.
Gefeliciteerd in ieder geval!
Heeft het appartement ook in de tussentijd leeg gestaan? En heeft het nog een beetje opgebracht wat jullie wilde?

[...]

Ik denk dat het allemaal ligt aan wie je als huurder toelaat, wat de huurprijs is en wat jezelf ervan verwacht.
Wij verhuren op dit moment ook onder de leegstandswet, maar dat zijn relatief nette mensen.
Wel zelf mee in contact gekomen en deze mensen hadden hiervoor een koophuis wat ze moesten verkopen om persoonlijke redenen.
Ook hebben wij in het huurcontract staan dat wij er eens in de maand een ronde mogen lopen.
Het is ruim 8 jaar ja.

Gelukkig heb ik het 4 keer kunnen verhuren.

1e huurder: Oude mensen die een tijdelijk huis nodig hadden i.v.m. nieuwbouw van hun appartement ( via de makelaar geregeld )

2e huurder: Dochter van een kennis. Ken haar als van kinds af aan en dacht haar te vertrouwen. Veel gezienk gehad en moet nog ruim € 600,- krijgen van haar. ( ze zocht zelf contact met me op)

3e huurder: mijn eigen zusje. Ze is terug naar me ouders gegaan omdat ze geen werk meer had. ( zelf aangeboden )

4e huurder: vrienden van onze oude buren. Gingen voor het eerst samenwonen en wilde niet gelijk een huis kopen. ( Via Leegstandwet )

Kopers zijn een oud stelletje waarvan de man slecht ter been is. Hun zoon neemt hun huis over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:13
stickyfish schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:15:
[...]

Zie ook mijn bericht hierboven. Ik ga het zelf niet verhuren, daar heb ik geen zin in.
Partij die wellicht interesse heeft koopt het om te verhuren en als investering.
Verwacht dan zeker niet de hoofdprijs. Zulke vastgoedhandelaren willen het onderste uit de kan halen en zo 20 a 25k onder je vraagprijs bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 11:09
stickyfish schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:05:
[...]
[...]
[...]
Veel makelaren gebruiken gespecialiseerde fotografen zoals www.zien24.nl daar knalt een fotograaf per dag 2 tot 4 huizen/appartement erdoor en weten heel goed wat ze doen, dat bieden ze dan bij het opstartpakket erbij.
Ik zou je makelaar uberhaupt adviseren zo'n toko te gebruiken in plaats van dat zelfdoe gepruts.

Wat rekent de makelaar normaliter voor startup en courtage? Zal echt geen moer moeten zijn zonder echte Funda, zonder pro foto's en met een pruts site....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 09:43
Idd een goede fotograaf is onmisbaar in deze tijd. En je krijgt maar een kans voor een goede indruk te maken. Ik zou echt niet beknibbelen op 100 euro. Dat is een investering die zich dubbel en dwars terug verdient. Iedereen die dat advies in de wind slaat is just being ignorant

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Murrays schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:41:
[...]
Verwacht dan zeker niet de hoofdprijs. Zulke vastgoedhandelaren willen het onderste uit de kan halen en zo 20 a 25k onder je vraagprijs bieden.
Nee, hoofdprijs zeker niet. Maar zo slecht als jij het schets was het ook niet. Ze hadden in een eerder stadium al aangegeven dat ze interesse hadden en hebben toen een bod gedaan. Dat vonden wij op dat moment nog te laag omdat het toen pas net in de verkoop stond en we met een ander huis bezig waren als nu. Nu zou ik het er voor weg willen doen maar op dit moment hadden ze geen interesse aangezien ze net wat anders gekocht hadden. Inmiddels ook te horen gekregen dat het huis waar we een oogje op hadden 2 verschillende biedingen heeft ontvangen en dus zo goed als weg is. Dus dat is wel jammer.
Vandread schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:44:
[...]
Veel makelaren gebruiken gespecialiseerde fotografen zoals www.zien24.nl daar knalt een fotograaf per dag 2 tot 4 huizen/appartement erdoor en weten heel goed wat ze doen, dat bieden ze dan bij het opstartpakket erbij.
Ik zou je makelaar uberhaupt adviseren zo'n toko te gebruiken in plaats van dat zelfdoe gepruts.

Wat rekent de makelaar normaliter voor startup en courtage? Zal echt geen moer moeten zijn zonder echte Funda, zonder pro foto's en met een pruts site....
Ze heeft zo'n partij en als je wilt kun je daar gebruik van maken. Mijn makelaar rekent geen opstartkosten. Courtage dacht ik 1,3 of zo.
loewie1984 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:21:
Idd een goede fotograaf is onmisbaar in deze tijd. En je krijgt maar een kans voor een goede indruk te maken. Ik zou echt niet beknibbelen op 100 euro. Dat is een investering die zich dubbel en dwars terug verdient. Iedereen die dat advies in de wind slaat is just being ignorant
Zoals gezegd gaan we dat nu ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Dacht even een definitief energielabel aan te vragen; ligt die website er uit nondeju }:|

=edit=
Uiteindelijk toch gelukt.

Die statistieken van Funda, is daar +/- 30% conversie een beetje gangbaar of is dat laag of juist hoog?

[ Voor 44% gewijzigd door vosss op 06-04-2017 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Vanmorgen net afspraak gemaakt met de fotograaf voor maandag, belt net de makelaar op, morgen bezichtiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
@vosss Funda en conversie? Wat versta je onder conversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Markprinsen schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:25:
@vosss Funda en conversie? Wat versta je onder conversie?
Conversie = gevonden / bekeken.

Dus het percentage dat heeft doorgeklikt op de advertentie, nadat deze in het overzicht kwam.
vosss schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:50:
Dacht even een definitief energielabel aan te vragen; ligt die website er uit nondeju }:|

=edit=
Uiteindelijk toch gelukt.

Die statistieken van Funda, is daar +/- 30% conversie een beetje gangbaar of is dat laag of juist hoog?
Ik weet niet wat gemiddeld is. Mijn gegevens waren;

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/n82jy8xqh/2017-04-07_1046.png

En het huis stond dinsdagochtend op Funda -> donderdagavond verkocht.

[ Voor 47% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-04-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Zoiets was het bij mij ook. gemiddelde conversie is bij mij nu 18%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
En zo zie je maar; 1e indruk is het allerbelangrijkste.

Genoeg mensen die zeggen; Zet je huis op een iets hogere vraagprijs; er kan altijd nog wat vanaf! Dat zijn huizen die vaker maanden lang te koop staan. De scherpe vraagprijs zorgt voor veel volk en druk bij de kopers. Prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Onze woning ook verkocht! De open-huizen dag heeft hier wel de doorslag in gegeven.
Onze woning heeft 5 weken op Funda gestaan. Vanavond gaan we het koopcontract tekenen.
Denk ook dat het te maken heeft wanneer je een huis plaatst. Als we ons huis 1 week voor de open-huizen dag te koop hadden gezet , dan waren we er binnen 1 week vanaf geweest.

In totaal 16 bezichtigingen gehad voor de openhuizendag
en 15 tijdens de opendag.

We wilden eerst niet mee doen met de openhuizendag, Maar het heeft uiteindelijk wel tot onze koper geleidt.

Mijn conversie lag ergens tussen de 12%. Maar als ik de facebook campagne aanslingerde , dan zat ie weer een paar dagen op 25 tot 35%.

[ Voor 9% gewijzigd door degroot op 07-04-2017 11:16 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Kun je als verkopende partij ook nog van de verkoop afzien, als er nog geen koopakte is getekend?

Edit

Net gevonden. Niet rechtsgeldig zonder ondertekende overeenkomst.

https://www.nvm.nl/actuee...4_rechtsgeldigheidverkoop

[ Voor 48% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-04-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 01:11
Korte vraag hoe zit het met taxatierapport voor verkoop van onze woning. Kun je vooraf tegen zo' n taxateur zeggen van dit is ongeveer de richtprijs welke wel willen gaan vragen hou daar rekening mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 00:08

Kju

Waarom wil je een taxatierapport maken om te verkopen?

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
KoRnboy112 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:19:
Korte vraag hoe zit het met taxatierapport voor verkoop van onze woning. Kun je vooraf tegen zo' n taxateur zeggen van dit is ongeveer de richtprijs welke wel willen gaan vragen hou daar rekening mee?
Daar willen ze vaak best rekening mee houden. Als het niet meer dan een procent ofzo afwijkt van de waarde waar ze anders op uit zouden komen. Dat is vooral van toepassing als iemand koopt en maximaal moet lenen.

Maar koper moet een taxatie laten doen. Niet de verkoper. Alle hypotheekverstrekkers eisen dat de koper als opdrachtgever op het taxatierapport staat. En dan de taxateur niets te maken heeft met de verkoop van de woning.

Als je verkoopt dan helpt je makelaar je met de vraagprijs bepalen. Die zal geen te lage prijs willen bepalen, want de meeste mensen vragen 2 of 3 makelaars om langs te komen. En degene die het meeste geld belooft wint de opdracht meestal.
En als hij te veel geld beloofd dan komt er niemand kijken omdat de prijs te hoog is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
RocketKoen schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 14:42:
[...]

Daar willen ze vaak best rekening mee houden. Als het niet meer dan een procent ofzo afwijkt van de waarde waar ze anders op uit zouden komen. Dat is vooral van toepassing als iemand koopt en maximaal moet lenen.

Maar koper moet een taxatie laten doen. Niet de verkoper. Alle hypotheekverstrekkers eisen dat de koper als opdrachtgever op het taxatierapport staat. En dan de taxateur niets te maken heeft met de verkoop van de woning.

Als je verkoopt dan helpt je makelaar je met de vraagprijs bepalen. Die zal geen te lage prijs willen bepalen, want de meeste mensen vragen 2 of 3 makelaars om langs te komen. En degene die het meeste geld belooft wint de opdracht meestal.
En als hij te veel geld beloofd dan komt er niemand kijken omdat de prijs te hoog is.
Bij ons is het noodzakelijk voor de nieuwe hypotheek dat we een taxatie laten doen; volgens mij hoeft dat dan niet gevalideerd ofzo te zijn.

Dit is wat de hypotheekadviseur van Rabobank ons mailde:

De taxatie is nu al benodigd om de verwachte opbrengst van jullie woning zo goed mogelijk te kunnen bepalen. Zodra je de woning daadwerkelijk in de verkoop gaat zetten is het niet nodig opnieuw te laten taxeren.
De koopsominformatie van de postcode via het kadaster is, net als de WOZ-waarde niet nauwkeurig genoeg om te gebruiken voor dit doel.

We hebben tijdelijk 2 hypotheken i.v.m. aankoop nieuwbouw woning. Mogelijk dat onze oude woning met een kleine rest schuld verkocht zal worden. Vind het wel vreemd omdat de huizenprijzen 1 jaar later ook anders zullen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
KoRnboy112 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 14:59:
[...]

Bij ons is het noodzakelijk voor de nieuwe hypotheek dat we een taxatie laten doen; volgens mij hoeft dat dan niet gevalideerd ofzo te zijn.

Dit is wat de hypotheekadviseur van Rabobank ons mailde:

De taxatie is nu al benodigd om de verwachte opbrengst van jullie woning zo goed mogelijk te kunnen bepalen. Zodra je de woning daadwerkelijk in de verkoop gaat zetten is het niet nodig opnieuw te laten taxeren.
De koopsominformatie van de postcode via het kadaster is, net als de WOZ-waarde niet nauwkeurig genoeg om te gebruiken voor dit doel.

We hebben tijdelijk 2 hypotheken i.v.m. aankoop nieuwbouw woning. Mogelijk dat onze oude woning met een kleine rest schuld verkocht zal worden. Vind het wel vreemd omdat de huizenprijzen 1 jaar later ook anders zullen zijn..
Oh ja, daar had ik helemaal niet aan gedacht.
Als je de (over)waarde van je nog niet verkochte huis gebruikt voor de hypotheek van je nieuwe huis dan heb je inderdaad een taxatie nodig.
Als je dat niet doet dan schat de bank de waarde veel lager in.

Maar weet je zeker dat die geen NWWI keuring nodig heeft? Dat moet namelijk wel altijd voor de aankoop hypotheek. Kost ook maar €40 extra ofzo.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
RocketKoen schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:39:
[...]
Oh ja, daar had ik helemaal niet aan gedacht.
Als je de (over)waarde van je nog niet verkochte huis gebruikt voor de hypotheek van je nieuwe huis dan heb je inderdaad een taxatie nodig.
Als je dat niet doet dan schat de bank de waarde veel lager in.

Maar weet je zeker dat die geen NWWI keuring nodig heeft? Dat moet namelijk wel altijd voor de aankoop hypotheek. Kost ook maar €40 extra ofzo.
Ik zal maandag even informeren bij vereniging eigen huis. Dan weet ik het ook zeker, stond op een website van zo'n taxatie bureau dat t niet nodig was voor verkoop van woning.. maar nog een keer checken kan zoiezo geen kwaad.

Denk je dat de taxatie kosten mee te financieren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
KoRnboy112 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:49:
[...]

Ik zal maandag even informeren bij vereniging eigen huis. Dan weet ik het ook zeker, stond op een website van zo'n taxatie bureau dat t niet nodig was voor verkoop van woning.. maar nog een keer checken kan zoiezo geen kwaad.

Denk je dat de taxatie kosten mee te financieren zijn?
Je kan het beter bij je hypotheekverstrekker (via je adviseur) vragen. Die bepaalt de eisen aan de taxatie.
En je kan je kosten niet meefinancieren. Maximaal 101% van de waarde (of koopsom) van je nieuwe huis.
Wat je mee kan meefinancieren is een verbouwing aan het nieuwe huis. En soms ook de restschuld van je oude huis. De kosten voor verkoop en aankoop moet je uit eigen zak betalen.
Je kan een deel wel weer aftrekken van de belasting.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Woning binnen twee dagen verkocht. Uiteindelijk voor 15k meer te koop gezet dan de makelaar aanraadde, en verkocht voor 11k meer dan de makelaar had ingeschat.

Blijkbaar klopt het toch wat ik al langer roep, dat mensen ouwe meuk waar nog veel aan moet gebeuren overvalueren en daarom niet verkocht krijgen, en dat een lekkere frisse woning veel interessanter is voor een hoop mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:51
BFmango schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:40:
Woning binnen twee dagen verkocht. Uiteindelijk voor 15k meer te koop gezet dan de makelaar aanraadde, en verkocht voor 11k meer dan de makelaar had ingeschat.

Blijkbaar klopt het toch wat ik al langer roep, dat mensen ouwe meuk waar nog veel aan moet gebeuren overvalueren en daarom niet verkocht krijgen, en dat een lekkere frisse woning veel interessanter is voor een hoop mensen.
Volledig mee eens! Wellicht weegt het mee dat de verkoop van 2 startklare woningen(dus echt alleen even schilderen) en de koop van een niet startklare woning(keuken/woonkamer/badkamer) daar aan meehelpen maar de verkoop ging enorm vlot en de woning die we gekocht hebben moest behoorlijk wat inleveren op de vraagprijs. Dit ook gezien bij vrienden waarbij het enorm lastige onderhandelingen zijn geweest omdat de mensen niet in wilde zien dat het huis van onder tot boven overhoop moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:16
Het is vast al vaker gevraagd, maar kan het even niet terug vinden in dit topic.

Wij hebben onze woning verkocht en de overdracht zal later dit jaar plaatsvinden. Wij hebben tevens al een nieuw huis gekocht die we in dezelfde periode gaan betrekken. Nu gaan we de kleine restschuld die we hebben aflossen middels het opgebouwde kapitaal in het bankspaarproduct en spaargeld.
Heeft iemand toevallig ervaring met deze situatie? Is het bedrag van het bankspaarproduct bijvoorbeeld direct beschikbaar bij de overdracht of moet ik dit tijdelijk voorschieten middels een persoonlijke lening? Moet ik de bank hierover inlichten of gaat dit "vanzelf"? Ik wil me vast inlezen voordat ik de adviseur ga bellen, dus zoek ervaringsdeskundigen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waar betaal je je adviseur dan wel voor?

Maar in principe wordt dit geregeld via de notaris en de bank. Notaris geeft het passeren door en de bank zal de financiele afhandeling regelen

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:16
Tsurany schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:45:
Waar betaal je je adviseur dan wel voor?

Maar in principe wordt dit geregeld via de notaris en de bank. Notaris geeft het passeren door en de bank zal de financiele afhandeling regelen
Terecht punt. Ik vind het echter zelf fijn om vooraf te weten waar het over gaat.

Voorschieten van de restschuld hoeft dus niet, mooi! Moet ik de bank, van mijn huidige hypotheek, nog inlichten over de restschuld of maakt het de bank niets uit, zolang ik maar de hypotheek aflos (spaargeld dan wel persoonlijke lening)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nuker schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:58:
Moet ik de bank, van mijn huidige hypotheek, nog inlichten over de restschuld of maakt het de bank niets uit, zolang ik maar de hypotheek aflos (spaargeld dan wel persoonlijke lening)?
Zolang je het verschil zelf betaald maakt het de bank natuurlijk niets uit.

Als je de spaarhypotheekpolis af wil kopen dan lijkt het mij wel handig om dit van te voren aan de bank te vertellen zodat zij daar rekening mee kunnen houden. Zij moeten dan immers ook de waarde van die polis berekenen zodat ze kunnen doorgeven dat jij nog bedrag X moet bijbetalen bij de notaris of dat je bedrag Y uitgekeerd krijgt etc. Zij kunnen natuurlijk niet weten wat jij met die polis wil doen, je kan hem ook meenemen naar de financiering voor een ander huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 15:25

PoweRoy

funky!

JeroenE schreef op woensdag 12 april 2017 @ 06:54:
[...]
Zolang je het verschil zelf betaald maakt het de bank natuurlijk niets uit.

Als je de spaarhypotheekpolis af wil kopen dan lijkt het mij wel handig om dit van te voren aan de bank te vertellen zodat zij daar rekening mee kunnen houden. Zij moeten dan immers ook de waarde van die polis berekenen zodat ze kunnen doorgeven dat jij nog bedrag X moet bijbetalen bij de notaris of dat je bedrag Y uitgekeerd krijgt etc. Zij kunnen natuurlijk niet weten wat jij met die polis wil doen, je kan hem ook meenemen naar de financiering voor een ander huis.
Inderdaad bij ons ook. Wij gaan waarschijnlijk ook de spaarpot van de spaarhypotheek gebruiken om de rest schuld af te betalen. (Zijn nog wel aan t narekenen om het evt mee te nemen).

Je moet het op tijd aangeven bij de hypotheekverstrekker (of waar je het spaarpotje hebt staan). Ons werd aangeraden om de aanvraag in te dienen 1 maand voor de sleuteloverdracht, zodat de waarde het actueelste is. Dan, als ze het goedkeuren, kan je het bedrag gebruiken om af te lossen van de hypotheek door de notaris doen. (Fortis ASR en ABN)

Als je dat niet doet, kan je de schuld eerst voorschieten O-)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzara
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 17:29
BFmango schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:40:

Dat dacht ik ook. We hebben (hadden) hier een appartement in de verkoop, en om het in makelaarstaal te zeggen, 'de keuken en badkamer behoeven enige modernisering'.

We hebben een verkoopmakelaar in de hand genomen. Deze had een verkoopprijs in gedachte die mij vrij hoog leek, maar onze hypotheekadviseur (die ook de huidige prijs per m^2 kan inzien) leek het heel redelijk.

We hebben 't binnen een week verkocht (onder voorbehoud van financiering), met 30K boven onze vraagprijs. Twee bieders die erg dicht bij elkaar zaten (en een derde en vierde die rond de vraagprijs zaten).

Ik heb het hier over hartje Utrecht, waar het een absoluut gekkenhuis is. Dan nog, zo ver over de vraagprijs die zo dicht op de huidige prijs/m^2 zit was wel een positieve verrassing (en de enige reden dat ik blij ben dat we niet eerst een ander huis gekocht hebben).

Ter illustratie, we hebben dit appartement 12 jaar geleden gekocht, in die andere tijd dat 't een absoluut gekkenhuis was, en dit appartement desalniettemin al maanden te koop stond. Het ziet er nu wel *veel* beter uit.

[ Voor 0% gewijzigd door Syzara op 12-04-2017 14:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 00:08

Kju

Besef natuurlijk wel dat de situatie die je schetst heel anders is dan een paar jaar geleden en dat er nogal wat makelaars zijn die niet weten dat extrapoleren ook omhoog kan ;)

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PoweRoy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:06:
Ons werd aangeraden om de aanvraag in te dienen 1 maand voor de sleuteloverdracht, zodat de waarde het actueelste is.
In principe kan je van een spaarhypotheekpolis precies uitrekenen wat de waarde op ieder moment is. De waardeopbouw veranderd alleen als de rente wijzigt (en je premie dan natuurlijk ook). Dus nu kan je de afkoopwaarde over 3 jaar ook al uitrekenen.

Wellicht wil men dat dan niet officieel bevestigen omdat het "niet zeker" is in de zin dat jij ook kan stoppen met betalen, iemand overlijdt, de rente toch wijzigt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzara
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 17:29
Kju schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:42:
Besef natuurlijk wel dat de situatie die je schetst heel anders is dan een paar jaar geleden en dat er nogal wat makelaars zijn die niet weten dat extrapoleren ook omhoog kan ;)
Een paar jaar geleden probeerde onze bovenbuurman zijn goed onderhouden appartement te verkopen en dat is hem destijds niet gelukt voor een redelijke prijs. Aangezien hij wel al een andere woning had gekocht, heeft hij 't appartement in de verhuur gedaan. Hij zou het nu *makkelijk* kunnen verkopen!

De makelaar heeft zelf toegegeven dat hij zich wel even achter de oren heeft gekrabd over de vraag of 'ie de verkoopprijs nou zo slecht had ingeschat ;) Ik denk het eerlijk gezegd niet; het zat heel dicht bij de recente verkoopprijs van vergelijkbare objecten in de buurt (waarvan hij ons vantevoren ook een lijst had gegeven, btw).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

stickyfish schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:16:
Vanmorgen net afspraak gemaakt met de fotograaf voor maandag, belt net de makelaar op, morgen bezichtiging :)
Tsja, zo snel kan het gaan. Maandag bod ontvangen en nieuwe afspraak gemaakt. Vandaag zijn ze voor de 2e keer komen kijken en hebben we meteen de deal rondgemaakt. Verkocht dus! Nu zelf wat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:08
Onze nieuwbouwwoning wordt begin december opgeleverd.
Er moet dan nog een en ander in huis gebeuren door derden. Helaas heeft december aardig wat vrije dagen.
We denken per februari over te kunnen. (We willen niet tijdelijk in andere woning, eerdere huizen in ons project werden weken niet opgeleverd ivm geen nutsvoorzieningen beschikbaar oid dus we willen voor onszelf een soort marge inbouwen)

Ons huidige huis (starterswoning, populaire buurt) moet nog in de verkoop.
We zitten een beetje te dubben wanneer we het hele circus gaan starten.
We hebben eerder al contact met enkele makelaars gehad.

Als we het per mei te koop zetten moeten de kopers nog acht maanden wachten. Lijkt me best wel lang.
Hoe zit het met de hypotheek van de kopers, kunnen zij nu iets afsluiten voor een huis dat pas in februari beschikbaar is of geeft dat voor hen extra hoge kosten.
En als een koper in 2017 mijn huis koopt dat in 2018 overgedragen wordt, heeft de koper dan met hypotheekregels van 2017 of 2018 te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
miles schreef op zondag 16 april 2017 @ 07:56:
Er moet dan nog een en ander in huis gebeuren door derden. Helaas heeft december aardig wat vrije dagen.
We denken per februari over te kunnen. (We willen niet tijdelijk in andere woning, eerdere huizen in ons project werden weken niet opgeleverd ivm geen nutsvoorzieningen beschikbaar oid dus we willen voor onszelf een soort marge inbouwen)

Als we het per mei te koop zetten moeten de kopers nog acht maanden wachten. Lijkt me best wel lang.
Hoe zit het met de hypotheek van de kopers, kunnen zij nu iets afsluiten voor een huis dat pas in februari beschikbaar is of geeft dat voor hen extra hoge kosten.
En als een koper in 2017 mijn huis koopt dat in 2018 overgedragen wordt, heeft de koper dan met hypotheekregels van 2017 of 2018 te maken?
Ik weet niet of de nieuwe regels gelden als de hypotheek na 1 jan passeert.
Maar een hypotheekofferte is meestal 3 maanden geldig. Als je niet binnen 3 maanden gaat passeren dan heb je 2 opties:
1) Offerte laten verlengen. Niet bij alle hypotheekverstrekkers mogelijk. Niet onbeperkt, maar 8 maanden moet lukken. Maar dit kost wel flink wat geld. De hypotheekverstrekker vindt het namelijk niet leuk als je nu al de rente vast zet en pas over een lange tijd gaat betalen. Bij mij kost het 0,2% van de hoofdsom per maand.
2) Wachten met de hypotheekaanvraag tot de overdracht dichterbij is. Dan moet je of heel zeker zijn van je zaak, of een heel lang voorbehoud financiering nemen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 07:47

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

miles schreef op zondag 16 april 2017 @ 07:56:

Je kunt ook je woning wel eerder verkopen maar afspreken met de kopers dat je de woning eventueel nog een aantal maanden (terug)huurt.

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13
Atomic2005 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:00:
[...]

Je kunt ook je woning wel eerder verkopen maar afspreken met de kopers dat je de woning eventueel nog een aantal maanden (terug)huurt.
Helaas is er alleen niemand die zo een constructie met zijn volle verstand aangaat. Enorm risico voor de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
DaTimMan schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:07:
[...]

Helaas is er alleen niemand die zo een constructie met zijn volle verstand aangaat. Enorm risico voor de koper.
Plus no way dat de bank daar mee akkoord gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap