Wackmack schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:38:
[...]
Als de hoekwoning 25K! Goedkoper is ga je je tussenwoning Natuurlijk niet snel verkopen. En dan de woning met 1 foto op Funda. Wil je dan wel verkopen?
Pak je verlies en kies een nieuwe makelaar. Weet niet of je erg kan zakken maar geef je weinig kans met deze vraagprijs.
Voor de open huizen dag hadden we de prijs omlaag gegooid naar 160. Geen effect. Veel verder zakken kan en wil ik niet.
degroot schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:55:
Ja , een makelaar die fotos niet direct op funda plaatst , is natuurlijk wel een ouderwetse makelaar.
Ikzelf haakte al vrij snel af bij huizen waar ik de fotos niet van op funda kon zien.
Aan de andere kant moet ik je ook gelijk geven in de FB promotie. Ook dat heb ik gedaan , en daar komen ontzettend veel aanvragen op af. Ook zag ik de leads op funda gigantisch stijgen na de start van de FB promotie, en weer zakken als deze was afgelopen.
Ik moet zeggen dat ik wel meer makelaars zie die maar een foto op funda hebben. Als ik zelf zoek naar woningen laat ik me er niet door afschrikken eerlijk gezegd. Maar kan me voorstellen dat andere mensen dat wel hebben.
Maar, Je hebt wel gewoon een nette woning. Enkel de badkamer zou ik vernieuwen ( ff snel gezien zo). Dus dat je nog geen bezichtigingen hebt gehad in 3 maanden tijd is wel raar.
Klopt, badkamer moet vernieuwd worden, voor de rest zijn alle grote klussen wel gedaan.
Een makelaar speelt in de wat mindere gebieden toch nog steeds een grotere rol dan in de randstad. Daar kan je heel goed uit de voeten met zwartwit 280x320px fotos met korrelige iso 1600 fotos en een advertentie enkel in het weekkrantje. zelfs dan ben je je huis binnen 1 week kwijt
Hier varieert het heel erg, sommige huizen zijn in 3 dagen weg en andere staan echt jaren te koop.
RocketKoen schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:57:
7 foto's extern. Geen vermelding op Funda behalve wat de spider verzamelt.
Er zit pas echt informatie in de brochure. Als mensen zo ver komen dat ze daar op klikken.
In de brochure zit je van met foto's van formaat postzegel. Tekst in het rood en roze. En ik kom overal spelfouten tegen. Dat zou in groep 7 al worden afgekeurd.
Ik vind het niet heel vreemd dat niemand is komen kijken.
- Zorg dat het huis minstens fatsoenlijk op funda komt.
Er stond wel degelijk meer info op funda, maar die is weggehaald voor de promotie van de open dag. Spreek de makelaar zometeen en zal iig vragen om dat terug te plaatsen.
Spelfouten verbaast me eerlijk gezegd, dan moet ik mijn vrouw op haar vingers tikken, dat was haar afdeling namelijk
Tsja, dat roze, dat is nu eenmaal de huisstijl. Zal eens kijken of ik haar zover kan krijgen dat ik een nieuw ontwerp mag maken voor de brochures.
Dan ken je de makelaar duidelijk nog niet. Dat zit wel goed.
StealthyPeanut schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:33:
[...]
25x brochure betekent dus eigenlijk: 25x je huis bekeken...... waarvan er nog een aantal afvallen doordat de makelaar, jij of goede bekenden even de brochure downloaden... in 90 dagen. Dat is echt heel erg weinig. Na de eerste week op Funda zit ik op +2000 x bekeken van mijn advertentie. En daar hielden wij maar 4 bezichtigingen aan over.
Nee, dit zijn echt brochures die naar geinteresseerde mensen zijn verstuurd door de makelaar. Dus geen gedownloade brochures van de site.
[...]
Zie het inderdaad. Maar besef jezelf wel dat elke klik er 1 teveel is. En dan kom je vanaf een strakke website als Funda uit op een website die door iemand in de brugklas tijdens ICT in elkaar is gezet.
Haha, ja klopt. Website is drama. Maar goed, dat is binnenkort opgelost.
[...]
Het verkopen van jouw huis in ruil voor een nieuwe website bouwen? Is dat wel de juiste reden om een makelaar te kiezen?
Dat was natuurlijk niet de enige reden.
[...]
Dat moet van alles aan gebeuren..... maar is een hoekhuis met ruimere tuin en €24.000 lagere vraagprijs. Voor dat geld kan je een hoop doen in huis

.
Ruimere tuin valt volgens mij wel mee. Maar voor 24.000 euro kun je idd veel doen, maar daar kom je daar echt niet mee weg. Bovendien is zowel de woonkamer als de slaapkamers een stuk kleiner en geen vaste trap naar zolder.
"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan