Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Was me ook opgevallen. Ben al bezig.Fiber schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:22:
Je 2D plattegronden zijn veel te klein... (Op mijn Macbook Air, OS X 10.11.3, Safari 9.0.3)
Appartementsrecht is vanwege de ondergrondse garagegang met gemeenschappelijke deur en containerruimte. Voor de rest: Locatie, locatie, locatieKrisp schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:32:
[...]
Eerlijk gezegd viel ik van de ene verbazing in de andere na het zien van de prijs. Ja, de woning is groot, maar ik ken exemplaren die ik meer inspirerend vind. Maar waarom het appartementsrecht?Het is een hoop geld, en ik zie voor deze huizen eigenlijk geen toegevoegde waarde. Het is een hoekhuis, zonder veel overlap met de buren.
Wellicht ken ik de markt in Voorburg niet goed genoeg, maar voor zover ik weet is de omgeving Den Haag niet heel duur.
Zit ik er dan zo erg naast?
PSN: Kjujay
Wow! Die prijs voor dit huisKju schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:00:
Nou, hij staat er eindelijk op.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Misschien een beetje offtopic maar ik heb het inmiddels te druk om m'n eigen website bij te houden en moet het nu gaan uitbesteden. (ik loop zelfs enorm achter met de wordpress updates) Ik twijfel eigenlijk tussen twee aanbieders. Het is uiteindelijk een template die ze honderd keer opnieuw verkopen maar ik heb niet veel keus. Welke partij zouden jullie als verkoper/koper/tweakers als betere partij aanmerken als je kijkt naar de referenties: OGOnline of Housenet

Nee hoor. Maar als de vloer, badkamers en keuken waren bijgewerkt naar niveau 2016 zou de vraagprijs, geloof het of niet, nog veel hoger zijn geweestWackmack schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:48:
[...]
Wow! Die prijs voor dit huisWeet wel dat de locatie veel bepalend is maar hier in Apeldoorn zou je hier max 250/300K voor krijgen. Voor dat geld zou je toch een mooie keuken en badkamer en vloer verwachten of zeg ik heel wat geks?
Laten we het nou ook niet overdrijvenWackmack schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:48:
[...]
Wow! Die prijs voor dit huisWeet wel dat de locatie veel bepalend is maar hierin Apeldoorn zou je hier max 250/300K voor krijgenn. Voor dat geld zou je toch een mooie keuken en badkamer en vloer verwachten of zeg ik heel wat geks?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Kennelijk is Den Haag net zo duur als Utrecht tegenwoordig.Kju schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:42:
[...]
Appartementsrecht is vanwege de ondergrondse garagegang met gemeenschappelijke deur en containerruimte. Voor de rest: Locatie, locatie, locatie
Voorbeeld: http://www.funda.nl/koop/...7729-prof-fischerlaan-39/
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ik help het je hopen. Heb even zitten kijken op Funda, maar voor een kleine zes ton heb je toch best nog wel wat concurrentie in die omgeving. Niet allemaal rechtstreeks vergelijkbaar, maar toch wel een aantal huizen die qua sfeer en warmte een stuk hoger op mijn denkbeeldige lijstje zouden komen. Vooral je tuin en terrassen komen erg kil en nat over, wat ook niet zo gek is op het noordwesten in de winter, maar het lijkt sowieso een kale boel.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Oke, overdreef een beetje maar schrok van de prijs maar het is blijkbaar marktconform.naitsoezn schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:54:
[...]
Laten we het nou ook niet overdrijvenIn Apeldoorn zijn er momenteel welgeteld vijf huizen met >200m2 van minder dan 300k te koop. Veel meer huizen in Apeldoorn met >200m2 kosten meer dan 400k / 500k
Aha, duidelijk. Hopelijk is die snel verkocht. Zijn er al mensen geïnteresseerd?Kju schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:53:
[...]
Nee hoor. Maar als de vloer, badkamers en keuken waren bijgewerkt naar niveau 2016 zou de vraagprijs, geloof het of niet, nog veel hoger zijn geweest
In Den Haag zijn ook plekken met Amsterdamse prijzen hoorKrisp schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:57:
[...]
Kennelijk is Den Haag net zo duur als Utrecht tegenwoordig.
Voorbeeld: http://www.funda.nl/koop/...7729-prof-fischerlaan-39/
Drie weken voorbereiding en nog niet tevreden. Aan die winter kon ik niet vele doen, dat begrijpt men heus wel. Tegen de tijd dat het mooi weer is zal ik wel nieuwe foto's laten maken als het nog te koop staat.Fiber schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:03:
[...]
Ik help het je hopen. Heb even zitten kijken op Funda, maar voor een kleine zes ton heb je toch best nog wel wat concurrentie in die omgeving. Niet allemaal rechtstreeks vergelijkbaar, maar toch wel een aantal huizen die qua sfeer en warmte een stuk hoger op mijn denkbeeldige lijstje zouden komen. Vooral je tuin en terrassen komen erg kil en nat over, wat ook niet zo gek is op het noordwesten in de winter, maar het lijkt sowieso een kale boel.
Het is sinds vanmorgen online. Maar ik heb maar 1 koper nodig hoor...Wackmack schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:08:
[...]
Oke, overdreef een beetje maar schrok van de prijs maar het is blijkbaar marktconform.
[...]
Aha, duidelijk. Hopelijk is die snel verkocht. Zijn er al mensen geïnteresseerd?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik kan niet echt iets aanmerken op je advertentie, maar wat apart dat het appartementsrecht is, met een VVE, al die kosten die ik juist niet meer zou willen hebben bij wat verder een woonhuis is.Kju schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:00:
Nou, hij staat er eindelijk op.
Members only:
Misschien een beetje offtopic maar ik heb het inmiddels te druk om m'n eigen website bij te houden en moet het nu gaan uitbesteden. (ik loop zelfs enorm achter met de wordpress updates) Ik twijfel eigenlijk tussen twee aanbieders. Het is uiteindelijk een template die ze honderd keer opnieuw verkopen maar ik heb niet veel keus. Welke partij zouden jullie als verkoper/koper/tweakers als betere partij aanmerken als je kijkt naar de referenties: OGOnline of Housenet
En ja, je zit inderdaad in een duur gebied
Wij hebben dinsdagavond nog een adviesgesprek gehad voor wat betreft financiering van een nieuw huis. Was erg positief. We hebben een huis op het hoog, moet nog wel behoorlijk wat aan verbouwd worden dus zullen een laag bod doen op het moment dat ons huis verkocht is, maar wel goede hoop. Daarom zijn we zelf nu 5000 gezakt, zodat we in een ander filtergebied komen binnen Funda etc. Hopelijk daardoor wat meer geïnteresseerden.
Tnx. Ja die VVE is niet ideaal maar zeker geen nadeel. Het zijn grote woningen en je bent er zeker van dat het buitenonderhoud goed verloopt, met name bij de buren. Ik zie vaak genoeg grote woningen waar men vergeten is te sparen voor onderhoud en de kozijnen al rotten terwijl de buren het keurig op peil hebben. Of dat de daken moeten worden vervangen of dat het maanden duurt voordat een buurman een lekkage verhelpt. Of dat de buurman niet verzekerd bleek te zijn voor brand of aansprakelijkheid...Pathogen schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:04:
[...]
Ik kan niet echt iets aanmerken op je advertentie, maar wat apart dat het appartementsrecht is, met een VVE, al die kosten die ik juist niet meer zou willen hebben bij wat verder een woonhuis is.
En ja, je zit inderdaad in een duur gebiedIk vind het ook een hoge prijs, maar in jouw regio ben je absoluut geen uitzondering. Een voormalig collega van me heeft daar ook een huis gekocht, voor ruim 450k, en dat is een jaren '30 huis, geen praktisch nieuw gebouw...
[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 04-03-2016 00:00 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Het huis van onze buren (praktisch vergelijkbaar met de onze, paar plussen en minnen die tegen elkaar wegvallen) is in december voor 50k meer van de hand gegaan dan waarvoor wij ons huis bijna twee jaar geleden gekocht hadden. En dat terwijl de vraagprijs identiek was aan de vraagprijs van onze woning twee jaar terug (wij hebben ietsje minder dan de vraagprijs kunnen bedingen, onze nieuwe buren hebben ruim boven de vraagprijs gekocht)Sport_Life schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:57:
Huizenprijzen schieten inmiddels weer de pan uit, buurman vraagt bijna 20% /60k meer dan waar hij het in 2011 voor gekocht heeft!! Ben heel benieuwd... En nee, geen Amsterdam, maar wel een andere grote (rand) stad.

Het tekenen van de koopovereenkomst hoeft inderdaad niet bij de notaris; daar teken je de leveringsakte.console schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:48:
Wij hebben de koopakte op laten maken bij een lokale makelaar en nu moeten wij (verkopers) en kopers dit ondertekenen. Dit hoeft niet via de notaris te gaan lijkt mij, maar moet ook gewoon kunnen bij één van ons thuis? Koper heeft het al doorgelezen (samen met adviseur ga ik vanuit) en is akkoord met hoe deze er nu bij ligt.
http://www.funda.nl/koop/...9766531-groenestraat-339/
Niet mijn huis, maar wel een huis dat al zeker 15 jaar in de bouwfase zit.
4 jaar geleden zag het er zo uit en wilde hij het niet verkopen.
Zie je de waterschade boven dat raam?
[ Voor 31% gewijzigd door Jelte op 13-03-2016 13:38 ]
Direct een andere vraag voor de mensen die zelf hun huis verkopen.. op dit moment krijgt een potentiele koper nog maar 102% van de laagste waarde(koopwaarde/taxatiewaarde) en bij het ontbreken van genoeg eigen inleg zorgt dit mogelijk voor het afketsen van een mogelijke koop. Bij het zelf verkopen heb je een vraagprijs 'bedacht' maar hoe ga je hier tijdens de onderhandeling nu mee om?
Je wil natuurlijk een zo hoog mogelijk bedrag ontvangen voor je huis maar als het huis te duur wordt ten opzichte van de taxatiewaarde heb je hier uiteindelijk niets aan. Is daar zonder daadwerkelijke taxatie nog een schatting van te maken?
Daar moet je niet mee omgaan. Je moet gewoon het meeste eruit proberen te slepen. De taxatie is een semi-wassen neus. De waarde wordt namelijk bepaald door de verkoper en de koper samen. Alleen in hele bizarre gevallen zal een taxateur onder de verkoopprijs taxeren.la_fusion schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:43:
Je moet er van houden met zo'n huis, zelf vind ik het mooi om te zien maar daar heb je het dan ook wel mee gehad
Direct een andere vraag voor de mensen die zelf hun huis verkopen.. op dit moment krijgt een potentiele koper nog maar 102% van de laagste waarde(koopwaarde/taxatiewaarde) en bij het ontbreken van genoeg eigen inleg zorgt dit mogelijk voor het afketsen van een mogelijke koop. Bij het zelf verkopen heb je een vraagprijs 'bedacht' maar hoe ga je hier tijdens de onderhandeling nu mee om?
Je wil natuurlijk een zo hoog mogelijk bedrag ontvangen voor je huis maar als het huis te duur wordt ten opzichte van de taxatiewaarde heb je hier uiteindelijk niets aan. Is daar zonder daadwerkelijke taxatie nog een schatting van te maken?
Ik zou er simpelweg totaal geen rekening mee houden in onderhandeling met normale bedragen (tenzij iemand 400k biedt op een huis dat in 2013 voor 200k verkocht is, zonder extreme redenen enzo).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Als je een schatting wil zou je natuurlijk ook gewoon 3 makelaars kunnen uitnodigen en ze vragen wat ze denken dat het opbrengt.la_fusion schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:43:
Je moet er van houden met zo'n huis, zelf vind ik het mooi om te zien maar daar heb je het dan ook wel mee gehad
Wat bedoel je trouwens met 'dat het huis te duur wordt'? Bedoel je dat je verwacht dat jij je koper zo ver krijgt dat hij zwaar boven de marktprijs gaat zitten en geen hypotheek krijgt, omdat het lager getaxeerd wordt?
Wat een on-ge-looflijk lelijk ding zeg. Alsof een volkomen verkeerd begrepen interpretatie van de Amsterdamse school samen met de Efteling een bastaard heeft gekregen. Verbazend dat de openbare ruimte verpest mag worden met zoveel gruwelijkheid.Jelte schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:34:
Wat vinden jullie hiervan dan?
http://www.funda.nl/koop/...9766531-groenestraat-339/
Niet mijn huis, maar wel een huis dat al zeker 15 jaar in de bouwfase zit.
4 jaar geleden zag het er zo uit en wilde hij het niet verkopen.
[ Voor 7% gewijzigd door nare man op 15-03-2016 12:15 ]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Dat kan je pas zeggen als de taxatie is gedaan. Maar DAT je er angst voor hebt is nogal loos. Dat zie je dan toch? Die taxatie gebeurt zeer snel na het komen tot een koopovereenkomst. Worst case als je koper veel te veel heeft geboden, kom je met de koper overeen dat je de verkoopprijs verlaagt naar de taxatiewaarde zodat hij die *1,02 kan lenen....la_fusion schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:45:
Ik ga uit in mijn geval van een taxatie van 4 jaar geleden van 172k met een mogelijke verkoop richting de 190k nu. Er is wel wat verbeterd maar niet zo spannend veel. Nu verwacht ik nu wel een hogere taxatiewaarde maar ik ben inderdaad bang dat het huis lager dan die 190k getaxeerd wordt. In hoeverre is dat gegronde angst?
Lijkt me een totaal fictieve situatie, maar als je er angs voor hebt, kan je er ook een fictieve oplossing tegenover zetten. Zo is er geen enkel risico, alleen een kans dat je er wellicht meer voor krijgt,
Het is de koper die een taxatie moet laten doen voor zijn geldverstrekker. Als er een koopovereenkomst ligt voor bedrag x, dan moet de taxateur van goede huize komen om daar ineens een paar procent onder te gaan zitten.la_fusion schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:45:
Ik ga uit in mijn geval van een taxatie van 4 jaar geleden van 172k met een mogelijke verkoop richting de 190k nu. Er is wel wat verbeterd maar niet zo spannend veel. Nu verwacht ik nu wel een hogere taxatiewaarde maar ik ben inderdaad bang dat het huis lager dan die 190k getaxeerd wordt. In hoeverre is dat gegronde angst?
Wat doet jou vermoeden dat je huis lager wordt getaxeerd dan de verkoopwaarde? Of andersom gezegd, wat doet je vermoeden dat je er meer voor gaat krijgen dan de marktwaarde? Een koper kijkt toch ook naar vergelijkbare panden en naar de marktwaarde? Die gaat heus niet zomaar te veel betalen...
We gaan het zien
nu maar eens heel hard nadenken over een vraagprijs en spullen opruimen en hier en daar eventjes wat bijwerken met een likje verf om dan vervolgens zelf alvast de foto's te gaan maken.
Wij hebben ons appartement in 4 dagen verkocht, de woningmarkt in onze omgeving is echt absurd. Alles verkoopt als een malle... Nu het volgende probleem, het vinden van een leuke woning. Die worden dus ook voor onze neus verkocht
Hier is de markt wat lastiger; de meeste appartementen in de buurt van waar ik zit hebben zeker een half jaar tot een jaar te koop gestaan. Nou heb ik gelukkig nog niet meteen haast, maar toch, geen fijn vooruitzicht.
Nog een tip: maak gebruik van een statief en maak drie foto's vanuit hetzelfde perspectief:icemotion schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:03:
Nah ik heb al de nodige tips opgezocht voor het maken van de foto'sliggend, zorgen dat het mooi licht oogt etc. Gaat goed komen.
Hier is de markt wat lastiger; de meeste appartementen in de buurt van waar ik zit hebben zeker een half jaar tot een jaar te koop gestaan. Nou heb ik gelukkig nog niet meteen haast, maar toch, geen fijn vooruitzicht.
- één onderbelicht
- één normaal belicht
- één overbelicht
Deze drie gooi je over elkaar in photoshop en hierdoor kun je met wat photoshop skills er voor zorgen dat alle facetten goed in de foto naar voren komen:
- buiten: mooi heldere licht, niet over/onder belicht
- binnen: het beste van de drie foto's combineren
(...)
Liefst plaats ik een clausule in de verkoopacte die ons 6 maanden de tijd geeft na verkoop, om zelf een huis te zoeken. Uiteraard met de toevoeging dat het huis eerder kan worden overgedragen zodra wij een huis vinden.
Zou zo'n clausule een groot probleem zijn voor potentiële kopers?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Het is een nadelige voorwaarde voor kopers, dat zullen ze dan terug willen zien in de prijs...Fornoo schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:31:
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Genoeg kopers te vinden die dat geen bezwaar vinden (zoek maar eens in het koperstopic naar bereidstellingsprovisie), dus zo vreemd is het niet. Uiteraard wel met de opmerking van ons vraagteken hierboven inachtnemendTsurany schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:37:
Zou jij een huis kopen als de verkoper er nog 6 maanden in blijft zitten? Ik echt niet, enorme onzekerheid in combinatie met extra risico.
Definieer "genoeg" want dat zal echt niet de meerderheid zijn denk iknaitsoezn schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:52:
[...]
Genoeg kopers te vinden die dat geen bezwaar vinden (zoek maar eens in het koperstopic naar bereidstellingsprovisie), dus zo vreemd is het niet. Uiteraard wel met de opmerking van ons vraagteken hierboven inachtnemend
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Eén. Meer heb je niet nodig om een huis te verkopen
Ik zou zelf zo'n clausule niet opnemen, elke potentiële koper die er op afhaakt is er 1.
Van wat ik weet van de markt in Groningen zijn gemoderniseerde schipperswoningen erg geliefd, dus waarschijnlijk kan je zonder al te veel problemen wel iemand vinden die met die voorwaarde akkoord wilt gaan. Maar je kan volgens mij ook prima eerst zelf een huis kopen, en dan je huis in de verkoop zetten: volgens mij kan je je huis waarschijnlijk binnen een paar week of sneller verkopen.Fornoo schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:31:
Wij willen wellicht gaan verhuizen in 2016. Liefst door ons eigen huis eerst te verkopen (gemoderniseerde arbeiders woning, of schipperswoning zoals ze dat zeggen in Groningen). Daarna willen we een andere woning kopen.
Liefst plaats ik een clausule in de verkoopacte die ons 6 maanden de tijd geeft na verkoop, om zelf een huis te zoeken. Uiteraard met de toevoeging dat het huis eerder kan worden overgedragen zodra wij een huis vinden.
We kunnen ook vrij flexibel zijn hoor.
Ik heb het gedaan en geen moment spijt gehad. Huis gekocht in april maar wilde eerst nog rustig op vakantie en zaken voorbereiden toen in oktober pas de overdracht.Tsurany schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:37:
Zou jij een huis kopen als de verkoper er nog 6 maanden in blijft zitten? Ik echt niet, enorme onzekerheid in combinatie met extra risico.
Wel wat extra eisen gesteld maar mede hierdoor was de koop zo rond omdat er niet gehuurd hoefde te worden door de verkopers. Als je beide geen haast hebt is dat best te doen.
Moet er wel bij opmerken dat ik uit een huurwoning kwam als ik een huis te verkopen heb zou ik niet zo makkelijk zijn ivm dubbele lasten.
6 maanden is eigenlijk net niks. Van het moment dat jij met je potentiële koper om de tafel gaat, tot het moment dat de overdracht een feit is zit zo 2-3 maanden. Dat werkt 2 kanten op, dus jouw 6 maanden kan vrij krap zijn om iets te vinden als je nog niet weet wat je wilt inclusief het regelen, terwijl het voor de kopende partij niet heel erg veel langer is.Fornoo schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:31:
Daarnaast loop je het risico dat de woning die jij koopt ook gewoon niet snel beschikbaar is. Vooral als die bewoners naar nieuwbouw gaan kan het soms een tijdje duren en kunnen zij misschien ook een flexibele datum gaan vragen. Jouw verkoop kan dan een probleem worden.
Andersom is trouwens ook mogelijk, als je een huis koopt kan een van de ontbindende voorwaarden de verkoop van je huidige woning zijn. Als jouw woning erg courant is, maar je toch een beetje zenuwachtig wordt van alles kan dat voor zowel de verkopers als voor jou een prima oplossing zijn. Er kan zelfs een bedrag bij staan dat jij minimaal moet krijgen voor je huidige woning om de koop door te laten gaan.
Uiteindelijk zijn het ook gewoon mensen. Sommige mensen zijn bereid mee te denken en vragen staat vrij!
Tweede bezoekers zijn volgens mij tevens de mensen die al twee keer eerder met de makelaar zijn komen kijken, maar kwamen dit keer onder een schuilnaam?
Lonestander schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:05:
Afgelopen weekend is ons huis te koop komen te staan op funda:
http://www.funda.nl/koop/...s-49698185-kerkstraat-11/
Afgelopen dinsdag de eerste bezichtiging gehad, vandaag een tweede (andere personen) en dinsdag een derde (weer andere volgens mij).
Op zich verbaasde het ons dat we zo snel bezichtingen gepland kregen, maar het is natuurlijk ook kerstvakantie waarin mensen tijd hebben om te bezichtigen.
Hopelijk wordt het ook snel serieus.
Hebben jullie nog eventueel tips betreffende de presentatie of andere op/aanmerkingen?
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Ik had mijn huis er woensdag opgezet, dus verwachtte eigenlijk geen kijkers zaterdag. Had koffie en de laptop klaarstaan om thuis te werken. Van 11:10 tot 14:45 was het aan één stuk door kijkers. Ik heb de tel niet bijgehouden. Om 14:45 kon ik mijn koude koffie weggooien en eindelijk een sigaret roken. Echt megadruk!Kurkentrekker schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:00:
Ben even benieuwd, zijn hier nog mensen die mee hebben gedaan met de open-huizen dag? Volgens de persberichten natuurlijk een groot succes, maar hoor her en der dat er juist weinig deelnemende woningen waren, omdat het toch wel verkoopt.
Zomaar uit interesse: hoe weet je dat dit dezelfde mensen betreft? Of heb je bij de eerdere makelaars-rondleidingen van een afstandje uit de auto gekeken wie het warenSypheron schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:03:
Tweede bezoekers zijn volgens mij tevens de mensen die al twee keer eerder met de makelaar zijn komen kijken, maar kwamen dit keer onder een schuilnaam?Wellicht om even de animo te peilen of om familie het huis te laten zien, maar geeft ons in ieder geval wel aan dat ze serieus geïnteresseerd zijn.
Varieert. Bij ons had één woning geen bezichtiging, één woning 3, één woning 5 en één woning 16 bezichtigingen. Bij die laatste moet ik wel vermelden dat het vooral aan de buurt ligt (45 woningen in de hele buurt nog maar te koop waarvan bijna de helft al onder voorbehoud is verkocht).Kurkentrekker schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:00:
Ben even benieuwd, zijn hier nog mensen die mee hebben gedaan met de open-huizen dag? Volgens de persberichten natuurlijk een groot succes, maar hoor her en der dat er juist weinig deelnemende woningen waren, omdat het toch wel verkoopt.
Huh? Bezoekers zijn toch bezoekers? Je snapt toch wel dat NVM nooit op zaterdagmiddag al bezoekers kan hebben geteld en dat de spinmachine volop draait?Sypheron schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:03:
Tweede bezoekers zijn volgens mij tevens de mensen die al twee keer eerder met de makelaar zijn komen kijken, maar kwamen dit keer onder een schuilnaam?Wellicht om even de animo te peilen of om familie het huis te laten zien, maar geeft ons in ieder geval wel aan dat ze serieus geïnteresseerd zijn.
De tweede kijkers hadden hun gegevens achtergelaten, maar ik kon de achternaam niet goed lezen. Dus ik heb het telefoonnummer gegoogled en toen kwam ik bij dezelfde achternaam uit als de potentieel kopers. Lang leve Facebook en de namen hadden een gezichtValorian schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:54:
[...]
Zomaar uit interesse: hoe weet je dat dit dezelfde mensen betreft? Of heb je bij de eerdere makelaars-rondleidingen van een afstandje uit de auto gekeken wie het waren
Ik begrijp volgens mij niet geheel wat je bedoeld?Kju schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:02:
[...]
Huh? Bezoekers zijn toch bezoekers? Je snapt toch wel dat NVM nooit op zaterdagmiddag al bezoekers kan hebben geteld en dat de spinmachine volop draait?
We zijn vanmiddag een prijs overeengekomen met de kopers, de makelaar maakt voor het weekend de concept akte op en dan kunnen we als het goed is begin volgende week tekenen!
Uiteindelijk mooi rond de prijs uitgekomen die we er voor wilden hebben, dus we zijn erg tevreden!
Vanavond nieuw gesprek gehad bij de Rabobank en ook de financiering van de nieuwe woning ziet er allemaal goed en probleemloos uit. Nog even geduld hebben tot de koop "definitief" is en dan kunnen we zelf ook gaan tekenen.
Optie 3: geef geen antwoord. Hoe lang heb je nog tot het verlopen van de ontbindende voorwaarden? Kun je het antwoorden rekken tot daarna (want je was druk, afwezig, in het buitenland, kon niet reageren)?
Ik snap even niet wat het verlopen/uitstellen van de ontbindende voorwaarden van de verkoop te maken heeft met de aankoop van je nieuwe huis?
Als je er zeker van bent dat ze niet vóór het verlopen met een afwijzing komen, kun je met een gerust hart "nee" zeggen. Daarnaast kun je nog zeggen dat de hypotheek slechts rond hoeft te zijn op de datum van de overdracht en niet per se eerder.
Lol ik had niet door dat je letterlijk een tweede bezoeker bij jezelf bedoelde. Waarschijnlijk te snel gelezen. Iets met haastige makelaars enzoSypheron schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:55:
[...]
Ik begrijp volgens mij niet geheel wat je bedoeld?
We zijn vanmiddag een prijs overeengekomen met de kopers, de makelaar maakt voor het weekend de concept akte op en dan kunnen we als het goed is begin volgende week tekenen!![]()
Uiteindelijk mooi rond de prijs uitgekomen die we er voor wilden hebben, dus we zijn erg tevreden!
Vanavond nieuw gesprek gehad bij de Rabobank en ook de financiering van de nieuwe woning ziet er allemaal goed en probleemloos uit. Nog even geduld hebben tot de koop "definitief" is en dan kunnen we zelf ook gaan tekenen.
Een taxatie is niet vereist voor het aanvragen van een offerte. Als hij op inkomen of bkr of schuldlast (of verzin maar) wordt afgewezen komt er geen offerte. Als de hypotheekadviseur er al van uit zou gaan dat het wel ok zal zijn met de waarde zal hij pas kosten voor taxatie willen maken als er een offerte is.Sen schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:42:
Members only:
Zelf laat ik klanten ook pas taxeren als er al een offerte ligt (tenzij het een Rabobank hypotheek moet worden)
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Of gebruik de HDR functie van je camera. Dan is dit gelijk goed geregeld.Freelance schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:30:
[...]
Nog een tip: maak gebruik van een statief en maak drie foto's vanuit hetzelfde perspectief:
- één onderbelicht
- één normaal belicht
- één overbelicht
Deze drie gooi je over elkaar in photoshop en hierdoor kun je met wat photoshop skills er voor zorgen dat alle facetten goed in de foto naar voren komen:
- buiten: mooi heldere licht, niet over/onder belicht
- binnen: het beste van de drie foto's combineren
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik wacht ook nog op hun reactie op mijn eerste afhoudende reactie. Dus daar was ik ook mee bezig.HuHu schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:58:
1 afwijzing is tegenwoordig voldoende, tenzij anders afgesproken in het koopcontract.
Optie 3: geef geen antwoord. Hoe lang heb je nog tot het verlopen van de ontbindende voorwaarden? Kun je het antwoorden rekken tot daarna (want je was druk, afwezig, in het buitenland, kon niet reageren)?
Ik heb een overwaarde in het huis zitten (door extra aflossen afgelopen jaren) die ik nodig heb bij de aankoop van het nieuwe huis. En de bank wil die alleen meenemen als de ontbindende voorwaarden zijn verlopen.Ik snap even niet wat het verlopen/uitstellen van de ontbindende voorwaarden van de verkoop te maken heeft met de aankoop van je nieuwe huis?
Allereerst moet je niet vergeten dat de kopers ook mensen zijn. Die zitten waarschijnlijk nu ook in de rats over of ze uitstel krijgen of niet. Ik vind 8 weken overigens al aardig, dan nu nog 4 weken erbij is wel fors.Sen schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:42:
Members only:
Maar je kunt altijd in gesprek gaan met de kopers om toch even uit te zoeken wat er nu aan de hand is.
Als we even negatief kijken, dan zijn mensen lui. Waarom ze laat zijn? Misschien gewoon laksheid of niet begrepen wat er moest gebeuren.
Jij zit nu in een lastig parket om dat de vrijblijvend te groot is. Ze kunnen over 4 weken dus inderdaad met een afgewezen offerte aankomen en het huis van de buren kopen.
Die vrijblijvendheid kun je vrij makkelijk er vanaf krijgen door er financiële consequenties aan te hangen. Dus zet bijvoorbeeld een boete bedrag van 100 euro per werkdag op elke dag dat zij te laat zijn in die 4 weken als er toch een afwijzing komt. 4 weken = 20 werkdagen = 2000 euro. Als ze dan op de 1ste dag een afwijzing binnenkrijgen, dan laten ze die niet 2 weken rondzwerven voordat ze hem jou sturen, dan heb je die ook dezelfde dag nog!
Kopen ze het huis gewoon? Dan is er niks aan de hand en kun jij ook gewoon door.
Die boete kun je daarna ook weer gebruiken om de verkopers van je nieuwe huis een stukje schadeloos te stellen als het hele verhaal fout gaat.
Overigens kun je dit vaker toepassen. Als bijvoorbeeld de overdracht heel kritisch komt, dan kun je ook een boeteclausule inbouwen. Stel je hebt 5 dagen de tijd voor de overdracht, omdat daarna je zelf een huis koopt met dat geld. Dan kun je prima een boete van een paar duizend euro erop zetten als ze na een bepaalde datum de overdracht doen, helemaal als je bij de verkoop namelijk af hebt gesproken dat prijs X akkoord is, maar dan wel voor die datum.
Het gaat er niet om, om de koper uit te kleden of klem te zetten. Maar om een klein beetje motivatie en commitment te krijgen van de koper.
Ik zou een dergelijke regel eigenlijk wel netjes vinden in elk koopcontract. Als je op de financiering 'afhaakt', dan mag daar best een vergoeding tegenover staan. Een paar honderd euro, zodat je als verkoper even uit eten kunt en je huis weer opnieuw schoon kunt laten maken voor de volgende ronde kijkers.
Nou als je bij de Rabo eerst moet oriënteren, dan een adviesgesprek, dan nog dossier compleet maken en dan nog een paar keer heen en weer voor aanvullende stukken kan het met gemak 4 weken zijn voordat je van Rabo een offerte krijgt als het een drukke periode is. Maar dan heb je wel al een offerte die finaal akkoord is.Bockelaar schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:42:
een offerte krijgen duurt toch geen 4 weken Kju?
Binnen 6 dagen tijd ons huis verkocht, voor vraagprijs ook nog eens. Aan een stel met 2 kinderen, flinke overwaarde op hun eigen huis. Gesprekken gehad bij een tussenpersoon, het leek dus allemaal te kloppen en voorspoedig te gaan. Totdat ik werd gebeld door de makelaar afgelopen zaterdag. De kopers kregen de financiering niet rond, anderhalve week voor het verstrijken van de deadline omtrent de financiering.
Reden: Mevrouw heeft een BKR registratie staan omtrent hypotheekachterstand een aantal jaar geleden. Blijkt dat ze dit niet nodig vonden om te vermelden want ze dachten dat dit niet van belang was
Nu begint alle ellende weer opnieuw, weer bezichtigingen, weer onderhandelen en weer extra kosten. En zelf nog niet verder kunnen met een nieuwe start. Het is maar goed dat ik zelf nog geen nieuw onderkomen heb, was een mooie uitdaging geweest.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Dat er mensen wel komen kijken, maar niet zullen kopen, daar moet je mee leren leven. Wij hadden een appartement en dat van een flink aantal buren (allemaal groter) stond ook te koop bij dezelfde makelaar. Dan nam men regelmatig ook ons huis mee in de ronde van bezichtigingen. De eerste keer ging overal een poetsdoek overheen en werd het helemaal mooi gemaakt, maar later, toen dat soort bezichtigingen vaak afhaakten omdat het toch te klein was, deden we er niet meer zo veel moeite voor. Wel even een beetje opruimen, maar dat was het dan ook. Zeker bij zo'n eerste bezichtiging vallen bepaalde zaken toch niet zo op bij de kijker. Tenzij er natuurlijk smurrie op de ramen zit en het een groot slagveld is op het aanrecht, maar in dat geval is het helemaal niet erg om af en toe eens op te ruimen.Rob-T6 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:59:
Members only:
Ik zag er ook het voordeel wel van in, we gingen steeds meer zooi weggooien en verkopen die we niet mee wilden verhuizen, het huis is 4 maanden lang ontzettend opgeruimd en netjes geweest, omdat we iedere twee weken wel een keer een kijkronde hadden. En helemaal aan het eind, dan hoef je weinig meer schoon te maken want alles is al netjes
ik kom me hier ook maar even melden gezien ik over 2 a 3 weken ook ga beginnen met het verkopen van mijn woning. het is voor mij de eerste keer dat ik een woning ga verkopen en ben er nog niet helemaal uit of ik een makelaar nodig heb. zoals ik het zelf even inschat kan ik het zelf ook prima, je moet alleen nog een partij voor Funda vinden, maar die zijn er zat.
het grootste probleem waar ik mee zit is hoe ik de vraagprijs zal formuleren.
tegenwoordig staan hier in de buurt ongeveer de helft van de huizen te koop met ''Bieden vanaf''
ik vond dat toen ik dit huis kocht al een vreemde manier van verkopen, maar ik vraag me af of mensen hier ervaring hebben met het op die manier insteken van de vraagprijs?
het enige voordeel lijkt me namelijk dat je minder last heb van onzin biedingen die ver beneden vraagprijs zijn.
Wie zegt dat? Ik zou me er persoonlijk niks aantrekken van iets als "bieden vanaf". Ik bepaal zelf wel wat ik het huis waard vind, en basseer daar mijn bieding op. En dat zal bijna iedereen doen...Denniz0229 schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:32:
het enige voordeel lijkt me namelijk dat je minder last heb van onzin biedingen die ver beneden vraagprijs zijn.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Denk je echt dat je veel onzinbiedingen krijgt? Het is Marktplaats niet, het gaat echt om een huis. Mensen die bieden komen dus minstens één keer kijken, en daarmee kun je er al van uit gaan dat men toch minstens geïnteresseerd is om serieus met je te praten. Uiteindelijk is jouw doel om zoveel mogelijk geld voor je woning te krijgen, maar als jij zegt 'bieden vanaf', en de koper vindt dat het niet waard, dan kunnen er twee dingen gebeuren: of hij biedt alsnog wat hij het wel waard vindt (of een openingsbod zodat hij uit zal komen op een prijs die hij het waard vindt), of hij zal niet bieden. Dat laatste wil je eigenlijk niet, iedere opening om in gesprek te komen met mensen die serieus overwegen om je huis te kopen, wil je benutten denk ik. Tenzij je zo'n gewild object hebt in hartje randstad ofzo, dan wil je misschien de opportunisten buiten houden omdat je daar een dagtaak aan kunt hebben.Denniz0229 schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:32:
het grootste probleem waar ik mee zit is hoe ik de vraagprijs zal formuleren.
tegenwoordig staan hier in de buurt ongeveer de helft van de huizen te koop met ''Bieden vanaf''
ik vond dat toen ik dit huis kocht al een vreemde manier van verkopen, maar ik vraag me af of mensen hier ervaring hebben met het op die manier insteken van de vraagprijs?
* - Het concept zou kunnen werken als iedereen zich eraan zou houden, maar dat is gewoon niet zo (leert de ervaring
Ik heb een aantal adviseurs gesproken en deze zeggen dat je de levensverzekering af kunt kopen, en het bedrag wat wordt uitgekeerd kunt gebruiken voor een eventuele restschuld. Nu heb ik vandaag Conservatrix gebeld en de meneer aan de telefoon vertelde mij dat de verzekering alleen uitkeert aan de einde van de looptijd?
Of ik en die adviseurs hebben het fout, of de meneer aan de telefoon heeft het niet bij het rechte eind. Iemand hier toevallig ervaring mee?
Bieden vanaf zie ik dan ook als laatste redmiddel om direct aan te geven hoe ver je wil zakken als verkoper.
Ik had een spaarlevenverzekering welke gekoppeld was aan de hypotheek. Ik heb deze gebruikt voor een restschuld, maar er zitten wel enkele addertjes onder het gras.console schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:33:
Iemand hier ervaring met het afkopen van een Levensverzekering die gekoppeld is aan een hypotheek? Ik zit nu bij Conservatrix met een 'het natuurlijk garantieplan' levensverzekering. Nu staat er in de voorwaarden dat je de verzekering af kunt kopen of premievrij maken.
Ik heb een aantal adviseurs gesproken en deze zeggen dat je de levensverzekering af kunt kopen, en het bedrag wat wordt uitgekeerd kunt gebruiken voor een eventuele restschuld. Nu heb ik vandaag Conservatrix gebeld en de meneer aan de telefoon vertelde mij dat de verzekering alleen uitkeert aan de einde van de looptijd?
Of ik en die adviseurs hebben het fout, of de meneer aan de telefoon heeft het niet bij het rechte eind. Iemand hier toevallig ervaring mee?
- Over het rendement moet belasting worden betaald (dus alles boven je inleg). In mijn geval was de inleg iets lager als de uitkering.
- Je kunt de verzekering pas stopzetten als je hypotheek is stopgezet. Hierdoor heb je het geld later (in mijn geval duurde het ongeveer 1,5 maand na passeren van mijn oude woning). Je kunt de uitkering dus niet rechtstreeks gebruiken voor financiering van je restschuld.
Ik weet niet of dit voor andere levensverzekering/polisvormen hetzelfde is. IANAFA
Yep, ik sloeg al die "bieden vanaf" huizen mooi over. Stel gewoon je vraagprijs goed en hoop dat ie geboden wordt.la_fusion schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:20:
Wat betreft het 'bieden vanaf', betekend voor mij dat ik sowieso niet onder dat bedrag ga bieden maar vaak dan ook totaal geen interesse in dat huis heb. Reden hiervoor is dat ik een bieden vanaf prijs alleen zou gebruiken als dat ook mijn minimum was, vanuit mezelf kijkend zou een lager bod dus ook geen zin hebben. Daarnaast moet je huis toch wel populair zijn als je boven die 'bieden vanaf' prijs gaat zitten. Waarom is het anders een vanaf prijs? Als ze er meer voor willen hebben, dan moeten ze vanaf dat bedrag gaan zitten.
Bieden vanaf zie ik dan ook als laatste redmiddel om direct aan te geven hoe ver je wil zakken als verkoper.
Gister ochtend om 10 uur wordt ik gebeld door de makelaar dat de koper 2 afwijzingen heeft en dat hij de koop gaat ontbinden. Dus het huis weer de verkoop. Vriendin was naar huis gegaan om alles weer verkoop klaar te maken (en te balen).
Om 4 uur gister wordt ik gebeld door de makelaar dat de koper de afwijzingen niet gaat aanleveren en de koop gewoon door gaat.
Dus eindelijk kan ik uit dit topic (of zijn we 10% rijker)
1 Augustus sleuteloverdracht! Vanaf 25 mei kunnen we zelf de financieringsaanvraag gaan doen voor het nieuwe huis, nu nog even een paar daagjes wachten totdat hun bedenktijd voorbij is uiteraard.
Wij hebben een levenhypotheek welke volgens Nationale Nederlanden wel belastingvrij kan worden uitgekeerd als het wordt gebruikt voor de restschuld (in ons geval NHG hypotheek). Daarnaast kan deze in ons geval wel bij passeren worden uitgekeerd omdat zowel polis als hypotheek bij Nationale Nederlanden lopen. Dus dit kan dus blijkbaar erg verschillen per situatie, ik zou het daarom voorleggen aan je hypotheek adviseur/behartiger.CodeIT schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:38:
[...]
Ik had een spaarlevenverzekering welke gekoppeld was aan de hypotheek. Ik heb deze gebruikt voor een restschuld, maar er zitten wel enkele addertjes onder het gras.
- Over het rendement moet belasting worden betaald (dus alles boven je inleg). In mijn geval was de inleg iets lager als de uitkering.
- Je kunt de verzekering pas stopzetten als je hypotheek is stopgezet. Hierdoor heb je het geld later (in mijn geval duurde het ongeveer 1,5 maand na passeren van mijn oude woning). Je kunt de uitkering dus niet rechtstreeks gebruiken voor financiering van je restschuld.
Ik weet niet of dit voor andere levensverzekering/polisvormen hetzelfde is. IANAFA
PS verzekering is aangemeld als KEW en loopt 11 jaar, dus standaard zou je hem niet mogen laten uitkeren. Volgens onze adviseur had de regering eind vorig jaar een nadere uitleg aan de wettekst gegeven opdat deze kapitalen wel voor restschuld mogen worden gebruikt
PPS staat ook hier: https://www.eigenhuis.nl/...or-vrijstelling-belasting
[ Voor 14% gewijzigd door jurjen_g op 15-04-2016 19:26 ]
Mijn makelaar zei dat hij het via een andere weg heeft gekregen. Geen idee over het hoe en wat maar dat zal me ook een worst zijn.Kornalt schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:39:
Hoe gaat hij het nu betalen dan? Of heeft hij zoveel eigen geld dat hij geen hypotheek nodig heeft?
De meeste kopers zullen ook niet zomaar dat huis kopen natuurlijkSen schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:28:
[...]
Mijn makelaar zei dat hij het via een andere weg heeft gekregen. Geen idee over het hoe en wat maar dat zal me ook een worst zijn.
Is er een inschatting te maken met hoeveel zo'n erfpacht de prijs zou dempen?
aangezien je in principe alleen het huis koopt zou ik denken aan niet meer dan de herbouwwaarde?Grotbewoner schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:37:
Uit interesse: heeft er iemand hier (misschien een makelaar?) ervaring met het verkopen van huizen met erfpacht? Kennissen van mij denken aan het verkopen van hun huis (een luxe villa met geweldige uitzichten), wat zij destijds goedkoop hebben kunnen kopen, maar waar wel een erfpacht van 1500,- per maand betaald moet worden.
Is er een inschatting te maken met hoeveel zo'n erfpacht de prijs zou dempen?
of anders denk ik 350.000 euro minder ( ongeveer 1500 euro per maand als last)
Ik heb zelf nog nooit een huis gekocht of verkocht; ik ben nog jong. Maar met mijn boerenverstand denk ik "wie wil er nu een huis kopen waar je nog 1500 euro per maand 'huur' voor moet betalen?". Aan de andere kant kan je het natuurlijk gewoon als vaste last zien, maar volgens mij is erfpacht zo zeldzaam geworden dat dit onbekende fenomeen veel kopers zal afschrikken.DaTimMan schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:38:
[...]
aangezien je in principe alleen het huis koopt zou ik denken aan niet meer dan de herbouwwaarde?
of anders denk ik 350.000 euro minder ( ongeveer 1500 euro per maand als last)
ik had zelf ook al het idee dat het niet zoveel uitmaakt, maar altijd fijn om even te kijken wat anderen er van denken.
wat mij opviel is dat veel huizen die net 1 categorie hoger in prijs vallen het veel gebruiken op funda.
dus dan is het bieden vanaf 225k, om zo te zorgen dat de zoekers tot 225k het huis evengoed nog zien.
als ze dan bijvoorbeeld een vraagprijs hanteren van 240k mis je dat deel natuurlijk.
dit maakt voor mijn huis niet zoveel uit, ik zit qua prijs niet op het randje van een schaal.
ik ga mijn huis te koop zetten voor 170k en heb als bodem 160k wat ik er minimaal voor wil vangen.
als ik de markt hier goed heb bekeken moet ik dan wel redelijk aantrekkelijk zijn i.v.m. wat er nog meer te koop staat hier in de buurt.
verder is mijnhuisverkoopikzelf.nl volgens mij de goedkoopste optie om puur een funda plaatsing te krijgen.
iemand hier toevallig ervaring mee?
zijn er verder nog verrassingen/problemen die je tegenkomt als je je huis zelf verkoopt waar ik rekening mee dien te houden?
Kleine tip bij het zelf verkopen en de koopakte.. Veelal is dit gratis door de notaris te doen indien de koper daar ook de levering laat plaatsvinden. Op die manier hoef je je niet zelf druk te maken over de geldigheid etc. voor mij was het niet zo'n probleem maar ik kan mij voorstellen dat dat voor andere wel het geval is.
ik dacht heel even dat je me in de zeik namla_fusion schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:28:
Afhankelijk van wat je nodig hebt kun je ook kijken op ikbenarie.nl
Kleine tip bij het zelf verkopen en de koopakte.. Veelal is dit gratis door de notaris te doen indien de koper daar ook de levering laat plaatsvinden. Op die manier hoef je je niet zelf druk te maken over de geldigheid etc. voor mij was het niet zo'n probleem maar ik kan mij voorstellen dat dat voor andere wel het geval is.
maar zal even vergelijken wat goedkoper is, per maand betalen is wel leuk natuurlijk als het binnen een paar maanden verkocht wordt, maar anders wat minder denk ik.
heb verder geen moeite om zelf de koopakte te maken.
dat is simpelweg invullen van een standaard nvm modelcontract waar nog een bijlage bij zit zodat elke aap hier uit zou moet komen
zo ver als ik hem nu even heb doorgenomen is het nog hetzelfde als 2 jaar terug toen ik het huis kocht.
Het huis zelf is de afgelopen weken al leeggehaald en tot aan de overdracht zal de koopster het huis 'huren'.
Snap niet helemaal de opmerking maar helaas is het volgende hoofdstuk begonnen de borgsom is niet gestort,naitsoezn schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:32:
[...]
De meeste kopers zullen ook niet zomaar dat huis kopen natuurlijk
Bij ons is de kogel door de kerk, we gaan ons huis te koop zetten. Nu mini-Meekoh er is begint het toch wel irritant te worden om met maxi-cosi + luiertas + boodschappen en weet ik veel wat nog meer naar de 3e verdieping te sjouwen zonder lift
Dus afspraken gemaakt met 3 verschillende makelaars. Ben benieuwd naar waar ze mee op de proppen komen en niet geheel onbelangrijk wat die grap gaat kosten!
Tegelijk zijn we al een beetje aan het rondkijken voor het nieuwe huis, vrouwlief wil in een bepaalde wijk wonen (want daar wonen al haar vriendinnetjes ook) alleen daar staat niet vaak iets te koop

Computer says no
20*350ZO45°
De paar keer dat ik een huis heb gekocht werden alleen de gezamelijke zaken gezamelijk gedaan en de rest apart.Richard schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:09:
Echter werd dit in bijzijn van de kopers gedaan (die moesten nog blijven voor testament/samenlevingscontract). Nu zal ik wel heel erg Nederlands/Dutch zijn; maar dat is toch niet netjes?
Aan de andere kant, als er alleen wordt gevraagd of je rekening nummer klopt dan is dat misschien ook weer wat om daar voor te moeten wachten tot de andere partij klaar is. het ligt misschien ook aan de lay-out van de kamer. Zit je naast elkaar en kan je dus makkelijk op het papier kijken of zit je aan verschillende eindes van een 4 meter lange tafel en is dat dus niet mogelijk etc.
Heb je er nog wat van gezegd?
Aangezien kopende partij natuurlijk "moest blijven zitten" voor hun testament/samenlevingscontract (<-- aanname) was dit wellicht de enige juiste manier.JeroenE schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:10:
[...]
De paar keer dat ik een huis heb gekocht werden alleen de gezamelijke zaken gezamelijk gedaan en de rest apart.
Ik heb er niets van gezegt; maar ik vond het "op zijn minst vreemd"; mijn vrouw zei meteen buiten "Het is toch niet zo netjes om een eindafrekening met de kopers erbij te moeten voorzien van een paraaf?" Aangezien ik haar feilloos aanvoel had ik meteen bij het ter tafel komen van onze afrekening kunnen melden aan de Notaris aangezien zei hetzelfde standpunt had.Aan de andere kant, als er alleen wordt gevraagd of je rekening nummer klopt dan is dat misschien ook weer wat om daar voor te moeten wachten tot de andere partij klaar is. het ligt misschien ook aan de lay-out van de kamer. Zit je naast elkaar en kan je dus makkelijk op het papier kijken of zit je aan verschillende eindes van een 4 meter lange tafel en is dat dus niet mogelijk etc.
Heb je er nog wat van gezegd?
20*350ZO45°
We hebben een Siemens inbouw espresso apparaat met een paar krasjes op het zilverkleurige plastic front. Weet iemand een manier om dit onzichtbaar bij te werken? Foto zal ik morgen plaatsen.
Verwijderd
Voor dit soort gevallen heb je nu precies een makelaar. Die behoedt je als het goed is voor dit soort risicovolle acties.la_fusion schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:28:
Ondanks de reacties op de foto's hier is mijn huis zo goed als definitief verkocht. Een aantal weken geleden eigenlijk al maar doordat de koopster in scheiding ligt diende zij eerst wat papieren bij de rechtbank te hebben liggen voor ze kon tekenen. Al met al ongeveer 2 maanden te koop gestaan en verkocht voor 97% van de vraagprijs zonder enige interventie van een makelaar. Slechts wat hulp van internetmakelaar ikbenarie.nl
Het huis zelf is de afgelopen weken al leeggehaald en tot aan de overdracht zal de koopster het huis 'huren'.
Photoshop? Echt, ik weet natuurlijk niet precies in welk segment je verkoopt, en of dit echt het centerpiece van de woning is, maar een paar krasjes op een inbouwapparaat zal niemand een woning voor laten schieten. Zeker niet als deze voldoet aan de wensen van de potentiële koper. Zelf heb ik redelijk wat woningen bezocht, en dit zijn echt niet de details waar op gelet wordt. Wat veel belangrijker is, is dat de potentiële koper zichzelf er ziet wonen. Krassen op een apparaat (zelfs al zou het ding geen koffie maar Senseo uitspuwen), zullen iemand dan echt niet tegenhouden. Maak je niet druk en laat ze lekker zitten, 99% kans dat je er niemand over hoort.Vaevictis_ schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:05:
Weet niet of mijn vraag in dit topic thuis hoort, maar we gaan ons huis verkopen (we hebben al nieuwbouw gekocht). Nu willen we het huidige huis zo goed als mogelijk opknappen.
We hebben een Siemens inbouw espresso apparaat met een paar krasjes op het zilverkleurige plastic front. Weet iemand een manier om dit onzichtbaar bij te werken? Foto zal ik morgen plaatsen.
Nee shoppen lijkt me geen goed idee. Dan laat ik het het zitten en ga eerst die dingen fixen die echt vervangen moeten worden. Zoals een kapotte plint en blauwe vloertegels in de WC's en badkamer :-). Die laatste ga ik gewoon schilderen.Kurkentrekker schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:20:
[...]
Photoshop? Echt, ik weet natuurlijk niet precies in welk segment je verkoopt, en of dit echt het centerpiece van de woning is, maar een paar krasjes op een inbouwapparaat zal niemand een woning voor laten schieten. Zeker niet als deze voldoet aan de wensen van de potentiële koper. Zelf heb ik redelijk wat woningen bezocht, en dit zijn echt niet de details waar op gelet wordt. Wat veel belangrijker is, is dat de potentiële koper zichzelf er ziet wonen. Krassen op een apparaat (zelfs al zou het ding geen koffie maar Senseo uitspuwen), zullen iemand dan echt niet tegenhouden. Maak je niet druk en laat ze lekker zitten, 99% kans dat je er niemand over hoort.
Wie heeft er trouwens ervaring met het professioneel laten reinigen van een sisal trap bekleding?
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.