Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 220 221 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:24
@Hielko Alles kan, maar dat suggereert toch een forse overwaarde op de woning die al in bezit is. En die moet je normaal gesproken nog verkopen.

• Youri93
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:01
Thomg schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:37:
[...]

Mijn vriend moest ook iets laten varen. Die is getrouwd met iemand buiten de EU die nog niet genaturaliseerd is. Bij hypotheekadviseur was dit geen probleem en konden ze prima tot 4 ton lenen, in de praktijk wilde geen enkele bank meewerken en kon het loon van de vrouw niet meegenomen worden. Erg zuur.
Ik had een vergelijkbare situatie. Vrouw heeft tijdelijke verblijsvergunning met einddatum (5 jaar); wel vast arbeidscontract. Daardoor vielen bijna alle geldverstrekkers af. Uiteindelijk nog wel kunnen kiezen uit Lloyds, Rabo en ING. Dat waren de enige opties. Heeft vlak voor tijd nog veel stress opgeleverd.

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online
Marcel a schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 18:23:
[...]

Maar wat heb je daar dan aan? Als je een huis koopt moet je normaal gesproken je eigen huis nog verkopen en heb je in eerste instantie een hypotheek nodig voor de volledige aankoopprijs.
Dat moet een bank aandurven. Dat kan je van te voren precies vaststellen. Waarom dan 35%
Mijn vriendin en ik hebben dat ook gedaan. Op de max wat mijn vriendin op 1 hypotheek kon krijgen. (Werkt parttime).
In principe wisten we makkelijk een hypotheek konden krijgen op mijn salaris alleen.. dus het was meer voor het geval ik tussentijds om zou vallen.
(Ok was ook af te dekken met eerder afsluiten van olv, maar voor voorbehoud van 50% financiering is voor verkopers vaak een verwaarloosbaar risico)
Pagina: 1 ... 220 221 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.