Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 217 218 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:34

Crazy D

I think we should take a look.

IceM schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 08:20:
[...]

Ik heb een vrij "makkelijk" huis. Het ziet er af uit, alles is in goede staat en goed onderhouden. Het 2 tot 3 keer kijken en dan een startbod doen en onderhandelen is hoe ik het huizen kopen ken, maar dat is tegenwoordig niet meer. Kopers weten dat ook. En eerlijk, ik weet ook niet goed wat je bij een 2e bezichtiging in mijn huis nogmaals moet zien, dus ik snap best dat mensen met maar 1 keer kijken een bod durven doen. Er zijn 3D foto's, je kunt digitaal door mijn huis lopen en alles bekijken. Dingen waar je na het kijken nog over twijfeld kun je op die manier best goed nogmaals bekijken achter de computer om zo zeker te zijn dat je het huis graag wil.
Een 2e keer let je op andere dingen. De 1e keer wordt je verliefd, de 2e keer valt dat ene onhandige hoekje je op, of die zinloze ruimte naast die trap, of je probeert (na de 1e verliefdheid, foto's kijken thuis, plattegrond een beetje inschetsen hoe je zou willen inrichten) rond te lopen met het gevoel dat het van jou is. Een huis moet niet alleen "een leuk huis zijn" het moet ook prettig voelen. Diverse huizen gezien die echt wel leuk waren, maar niet als "mijn huis" voelden. Maar dat gevoel komt niet altijd bij de 1e bezichtiging, zeker niet als er een beetje druk op staat omdat 15 minuten later de volgende mensen komen (of bij een open huizen dag er sowieso meerdere mensen rondlopen). En soms natuurlijk wel en dan kan 1 bezichtiging ook voldoende zijn.

Maar goed iedereen is natuurlijk anders.

Exact expert nodig?

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:20
Nemean schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 02:03:
[...]

Funda dacht: € 299.000 - € 361.000
Huispedia: € 311.000 - € 362.000
Wij hoopte op: € 350.000 :+
Aangeboden op Funda voor: €320.000
Verkocht voor: €370.000 +/-

We hadden de woning overigens een heel stuk goedkoper aangeschaft.

[...]

Fijn zeg, ben erg benieuwd! Duim nog steeds mee. :*)
Holy damn, 50K overboden? Wat een markt..

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:51
Nemean schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 02:03:
[...]

Funda dacht: € 299.000 - € 361.000
Huispedia: € 311.000 - € 362.000
Wij hoopte op: € 350.000 :+
Aangeboden op Funda voor: €320.000
Verkocht voor: €370.000 +/-

We hadden de woning overigens een heel stuk goedkoper aangeschaft.

[...]

Fijn zeg, ben erg benieuwd! Duim nog steeds mee. :*)
En wat was vooraf de inschatting van de makelaar? Zat dat nog een beetje in lijn met de verkoopprijs?

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Nemean

3:16

Rubbergrover1 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 10:48:
[...]

En wat was vooraf de inschatting van de makelaar? Zat dat nog een beetje in lijn met de verkoopprijs?
Makelaar dacht dat 325 de max zou zijn, maar de taxateur dacht tussen de 340 ~ 350.

• Paralize_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:06
Crazy D schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 10:18:
[...]

Een 2e keer let je op andere dingen. De 1e keer wordt je verliefd, de 2e keer valt dat ene onhandige hoekje je op, of die zinloze ruimte naast die trap, of je probeert (na de 1e verliefdheid, foto's kijken thuis, plattegrond een beetje inschetsen hoe je zou willen inrichten) rond te lopen met het gevoel dat het van jou is. Een huis moet niet alleen "een leuk huis zijn" het moet ook prettig voelen. Diverse huizen gezien die echt wel leuk waren, maar niet als "mijn huis" voelden. Maar dat gevoel komt niet altijd bij de 1e bezichtiging, zeker niet als er een beetje druk op staat omdat 15 minuten later de volgende mensen komen (of bij een open huizen dag er sowieso meerdere mensen rondlopen). En soms natuurlijk wel en dan kan 1 bezichtiging ook voldoende zijn.

Maar goed iedereen is natuurlijk anders.
Toen wij in 2015/2016 1e x op huizenjacht waren hebben we best een aantal woningen na de 2e X bezichtigen met. De rolmaat mee en soms een aannemer, toch afgezegd.

Als de gekte toen net zo was als nu (afgelopen jaren) hadden we heel ergens anders gewoond :+)
Pagina: 1 ... 217 218 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.