Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 215 216 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09:33
Precies nee heb je ja kun je krijgen. Een huis wat langer te koop staat wordt er niet aantrekkelijker door. En je weet ook niet hoe snel de dubbele lasten om de hoek komen kijken.

Sommige huizen staan gewoon echt te duur in de markt en kopers zijn niet gek. Die vragen allemaal de recente verkoopprijzen op uit de buurt en die weten prima dat huis x 25 meter verder op voor 25k minder is verkocht. Gezien de rente standen begint de betaalbaarheid ook een dingetje te worden

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Een makelaar is overigens verplicht (vanuit de overheid zelfs) elk bod direct door te geven aan verkoper. Of hij het nou te laag vind of je uitlacht, een bod is een bod en hij MOET dat doorgeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Navi op 05-01-2026 22:20 ]

• Paralize_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-01 18:09
Toke_gt schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:29:
[...]

Dat laatste is precies wat hier tegen de verkopend makelaar is gezegd.
Dat is precies wat ik 4 jaar geleden zei tegen de verkopers (heb daar hier weleens over geschreven)

Kreeg ‘t huis toen wel. Ligt er heel erg aan hoe omhoog de verkopers zitten.

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14:45
@Paralize_nl niet alleen dat, het is gewoon bluf. Goed bluffen is het halve werk in onderhandeling.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-01 15:56
Marcel a schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:11:
@Paralize_nl niet alleen dat, het is gewoon bluf. Goed bluffen is het halve werk in onderhandeling.
Precies, en dan is het jammer om niet te kunnen controleren hoe transparant de makelaar is naar zijn/haar klant.
Ik zou als verkopende partij ook van die opmerking; ik zou 10k onder VP bieden, willen weten.
Mocht de woning na x tijd nog niet verkocht zijn, is dat altijd een punt om aan te grijpen.

Overigens zou ik het bod als potentiële koper, en ik het die woning waard vind, ook gewoon officieel indienen.

PSN: Flix20-NL

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14:45
Waarom zou een makelaar dat niet doorgeven aan de klant?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Orkaan schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:49:
... Gezien de rente standen begint de betaalbaarheid ook een dingetje te worden
De rente is toch relatief stabiel de afgelopen 2 jaar? Tussen de 3 en 4%. Zie nu dat het 3,65% is ongeveer, dat is dezelfde rente die ik bijna 2 jaar geleden heb afgesloten.

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09:33
Oh valt mee dan, dacht dat ie al verder was doorgestegen.

• warzaw
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:54
Orkaan schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:09:
Oh valt mee dan, dacht dat ie al verder was doorgestegen.
Is allemaal makkelijk terug te vinden, terugblik en vooruitblik ;): https://www.hypotheek-ren...theekrente-verwachtingen:
2025: Er was in 2025 nauwelijks beweging in de vaste rentes (10, 20 en 30 jaar). Alleen de variabele rente daalde met ruim 1,5%, dankzij eerdere renteverlagingen van de ECB. De verwachting is dat dit dalingspotentieel nu grotendeels is benut.
Verwachting hypotheekrente 2026: De 10-jaars hypotheekrente met NHG zal waarschijnlijk tussen de 3% en 4,5% liggen, afhankelijk van inflatie en ECB-beleid.

Renteontwikkeling 2025: In 2025 bleef de rente grotendeels stabiel. Alleen de variabele rente daalde fors door verlagingen van de ECB.

Invloedrijke factoren: De belangrijkste invloeden zijn de ECB-beleidsrente, inflatie, kapitaalmarktrente en geopolitieke spanningen.

Drie scenario’s voor 2026: pessimistisch: stijging naar 4,5%, optimistisch: daling naar 3% of neutraal: stabilisatie rond 3,5–4%

Advies: Maak je keuze voor een rentevaste periode niet alleen op basis van voorspellingen, maar ook op basis van jouw persoonlijke situatie en risicobereidheid.

[ Voor 62% gewijzigd door warzaw op 06-01-2026 16:18 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:56

The Third Man

The Third Jellyfish

@warzaw dat leest ook wel echt alsof ze de verwachting door ChatGPT hebben laten schrijven. Bevat geen wezenlijke informatie over wat de komende jaren zouden kunnen brengen, meer een soort 'ken vriezen, ken dooien'.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Daarvoor hebben ze die verwachting van 3-4,5% natuurlijk al gegeven. Die scenario's zijn dan de marge daar tussen.
Het is inderdaad wel wat generiek, in 1 jaar zal er niet zoveel veranderen.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:07

Crazy D

I think we should take a look.

Paralize_nl schreef op zondag 4 januari 2026 @ 19:01:
Hopelijk worden de vraagprijzen weer gewoon de vraagprijzen dan. Als men continu maar verwacht 10.000den euro’s boven de vraagprijs te krijgen en het dus niet krijgen, moeten ze of een lager bod accepteren of van de markt halen en over het algemeen realistische vraagprijzen gaan vragen.
Tjah dat is het nooit geweest. 5 jaar geleden ook een bod op een huis. Vrij vertaald "eigenlijk willen we meer". Ja uh, verhoog je vraagprijs dan naar wat je echt wilt 8)7 En dat was 17 jaar geleden ook al zo.... Probleem is dat er geen regels zijn. Ik weet dat het ondoenlijk is, maar het zou bv mooi zijn dat als iemand een bod uitbrengt van de vraagprijs, dat je dat niet mag weigeren (wel als er hogere biedingen zijn maar niet als het het enige bod is). Ik snap, onmogelijk, maar dat zou mensen wel dwingen om echte vraagprijzen op te geven. Misschien zou er iets kunnen zijn dat verschil tussen vraagprijs en verkoopprijs belast wordt. Eens kijken hoe snel de vraagprijzen realistischer worden als je 20% van die "winst" moet inleveren :P

Maar goed, dat zie je op marktplaats ook. "Bieden vanaf 20 euro". Dus je biedt 20 euro. Tegenbod: 25 euro. Zet dan bieden vanaf 25 :X |:(

Exact expert nodig?

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:43
Nou, ik mag me ook melden hier. Sinds vannacht staat mijn huis op Funda, ben erg benieuwd. Instapklare starterswoning / gezinswoning. Ik hoop (stiekem verwacht) dat het snel verkocht wordt. Ben wel benieuwd naar jullie mening over de presentatie van de woning:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

...

• Hoepla33
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14:09
IceM schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 05:08:
Nou, ik mag me ook melden hier. Sinds vannacht staat mijn huis op Funda, ben erg benieuwd. Instapklare starterswoning / gezinswoning. Ik hoop (stiekem verwacht) dat het snel verkocht wordt. Ben wel benieuwd naar jullie mening over de presentatie van de woning:

***members only***
Netjes hoor. Ziet er allemaal zeer verzorgd uit. Die doorgaande weg zou voor mij persoonlijk een ding zijn, maar voor dit prijsniveau met deze ruimte en afwerking... die ben je zo kwijt.

Heel veel succes!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

***members only***
Ik heb geen idee van de huizenprijzen in Winterswijk, maar de presentatie is netjes. Ziet er sowieso uit als een verzorgde woning. Enige wat ik kan bedenken is dat een aangezichtsfoto uit de lente of zomer een leuke toevoeging zou zijn (als je die hebt). Het is nu allemaal erg kaal en ik denk dat wie wilgen prachtig zijn in bloei.

• rtownz251
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:18
Binnenkort komt mijn woning ook te koop en heb zojuist de afspraak voor de foto’s te laten maken met een week opgeschoven. Dit in verband met sneeuw en dan komt het toch allemaal wat anders over. Wat is jullie mening hierover? Wel/niet foto’s laten maken met sneeuw?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

rtownz251 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:49:
Binnenkort komt mijn woning ook te koop en heb zojuist de afspraak voor de foto’s te laten maken met een week opgeschoven. Dit in verband met sneeuw en dan komt het toch allemaal wat anders over. Wat is jullie mening hierover? Wel/niet foto’s laten maken met sneeuw?
Ik vind persoonlijk sneeuw er niet verkeerd uitzien. De evt. reflecties zorgen ervoor dat de ruimtes beter verlicht worden en het geeft wat charme. In elk geval een betere uitstraling dan grauw en regenachtig weer... Dus tja... wat is het alternatief?

Vul de te maken foto's evt. wat aan met een betaande foto van de tuin in het voorjaar of iets dergelijks.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij is het echt puur persoonlijk. De een zal het mooi vinden, de ander juist niet.

Ik zou mooie verse sneeuw wel op mijn foto's willen. Maar niet een stuk straat met half gesmolten bruine sneeuw, af een echt afgetrapte tuin. Dus als je het doet, zorg dat het er verzorgd uitziet.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:41
Crazy D schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:50:
[...]

Tjah dat is het nooit geweest. 5 jaar geleden ook een bod op een huis. Vrij vertaald "eigenlijk willen we meer". Ja uh, verhoog je vraagprijs dan naar wat je echt wilt 8)7 En dat was 17 jaar geleden ook al zo....
Nee, 17 jaar geleden werkte het in de regel nog op de oude manier. Dat de vraagprijs dus juist wel een realistische vraagprijs was en eigenlijk de top van wat de woning zou moeten kosten. En je daar (meetal) een bod onder deed. Zodat je met onderhandelingen ergens daar tussenin uitkwam.

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:59

***members only***
Foto 2 en 8 zijn het zelfde?
Op beide foto's lijkt je woonkamer ook enorm klein.

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:59
Geen foto's in de sneeuw maken.
Leuk voor als je een blokhut in Zweden verkoopt wellicht. In Nederland niet.

• Rubbergrover1
Ojjorz schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:11:
[...]

Ik heb geen idee van de huizenprijzen in Winterswijk, maar de presentatie is netjes. Ziet er sowieso uit als een verzorgde woning. Enige wat ik kan bedenken is dat een aangezichtsfoto uit de lente of zomer een leuke toevoeging zou zijn (als je die hebt). Het is nu allemaal erg kaal en ik denk dat wie wilgen prachtig zijn in bloei.
Ik denk dat deze tuin ook niet zo extreem groen is, dat dit veel uitmaakt. Ik denk juist dat de twee bomen in de achtertuin met herfstbladeren er mooi bij staan.

Ik vind het er allemaal goed verzorgd uitzien, binnen en buiten. En een prima presentatie. Ik vermoed dat jullie best veel tijd hebben gestoken in het netjes maken van de woning en van de tuin, zodat het er allemaal goed uitziet zonder dat het er uitziet alsof er niet gewoond wordt. Enige detail dat mij opvalt is dat op de 'straatfoto' 39 de put zo prominent in beeld is. Maar dat is dus echt een kleinigheid.

• Rubbergrover1
Foto's met sneeuw kunnen mooi zijn, maar laten ook meteen zien wanneer de foto's gemaakt zijn. Als de woning dan niet meteen verkocht wordt en wat langer te koop zou staan, dan zie je als kijker meteen dat de woning al een tijdje te koop staat. En dat je dus waarschijnlijk als koper een goede onderhandelingspositie hebt. Ik zou het dus alleen doen als de presentatie ook snel op Funda komt en de woning snel verkocht wordt. Anders zou ik alsnog ook foto's zonder sneeuw willen hebben.

• IceM
  • Laatst online: 12:43
Roadman schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:01:
[...]
Foto 2 en 8 zijn het zelfde?
Op beide foto's lijkt je woonkamer ook enorm klein.
Tnx, dat van die foto's was me nog niet opgevallen, heb het doorgegeven.

Wat betreft de woonkamer: het komt voor mij niet kleiner over als dat ik het beleef als ik in de ruimte sta. Het is ook geen mega woonkamer, die ruimte 4.5m bij 3.6. Ik heb wel een erg grote bank waardoor dit misschien kleiner lijkt dan dat het is.

Edit: makelaar gaf aan dat de dubbele foto's bewust zijn, een soort samenvatting van de woning in de eerste X foto's.

De eerste 4 bezichtigingen zijn inmiddels ingepland.

[ Voor 14% gewijzigd door IceM op 07-01-2026 12:22 ]

...

• Koldur
  • Nu online
Sowieso is het altijd beter om de foto's net even minder groot over te laten komen dan dat het in het echt is. Beter dan andersom in ieder geval, als je dan een huis binnenkomt en het tegenvalt, is de kans op een bod vrij klein.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Middag heren,

Zelf komt het wel steeds dichterbij dat mijn nieuwbouw opgeleverd wordt en ik serieuzer moet gaan nadenken over het verkopen van mijn huis. Met de kerst hebben mijn ouders me er op geattendeerd dat er ook een bedrijf is die huizen opkoopt, opknapt en doorverkoopt, NHM https://nationalehuizenmaatschappij.nl/. (En nee, dit is geen adje). Zelf zit ik een beetje in een unieke situatie dat het huis een rare indeling heeft en het huis nu erg ingericht is als een eenpersoonswoning waardoor de verkoop beter kan na verhuizing met volledige inrichting door een expert.

Zie hier meer info Ervaringen met het verkopen van je woning al een keer eerder naar geinformeerd :)

De taxatie staat op 400k, maar de makelaar heeft al ingefluisterd dat 420k een realistische ondergrens is waar meer te halen valt bij correcte inrichting en... Geluk natuurlijk :o
Het aanbod van NHM is op dit moment 405k, maar wel pending een bezichtiging waar ze uiteindelijk waarschijnlijk 400k zullen bieden (er is altijd wel wat, die 5k praten ze makkelijk eraf). De kosten die ik bespaar door met NHM in zee te gaan zijn zeker niet mals (ongeveer 10k, geen makelaarskosten, geen meubilair huur kosten en paar maanden korter dubbele lasten), zekerheid en complete ontzorging... is ook niet verkeerd. Maar ik vraag me hier vooral af, wat is jullie ervaring met dit soort bedrijven?

• Rubbergrover1
Thomg schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:34:
De kosten die ik bespaar door met NHM in zee te gaan zijn zeker niet mals (ongeveer 10k, geen makelaarskosten, geen meubilair huur kosten en paar maanden korter dubbele lasten), zekerheid en complete ontzorging... is ook niet verkeerd. Maar ik vraag me hier vooral af, wat is jullie ervaring met dit soort bedrijven?
De punten die je noemt zijn de belangrijke punten die maken dat zulke bedrijven ook een minder concurrerend bod kunnen uitbrengen. En waar hun winst natuurlijk ook in zit. Die voordelen komen dus dubbel en dwars terug in een lagere prijs die ze bieden. Je zult dus zeker niet het beste bod krijgen.

Het hangt er dus vooral van af hoeveel die zekerheid en ontzorging jou waard is.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:25
Thomg schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:34:
Middag heren,

Zelf komt het wel steeds dichterbij dat mijn nieuwbouw opgeleverd wordt en ik serieuzer moet gaan nadenken over het verkopen van mijn huis. Met de kerst hebben mijn ouders me er op geattendeerd dat er ook een bedrijf is die huizen opkoopt, opknapt en doorverkoopt, NHM https://nationalehuizenmaatschappij.nl/. (En nee, dit is geen adje). Zelf zit ik een beetje in een unieke situatie dat het huis een rare indeling heeft en het huis nu erg ingericht is als een eenpersoonswoning waardoor de verkoop beter kan na verhuizing met volledige inrichting door een expert.

Zie hier meer info Ervaringen met het verkopen van je woning al een keer eerder naar geinformeerd :)

De taxatie staat op 400k, maar de makelaar heeft al ingefluisterd dat 420k een realistische ondergrens is waar meer te halen valt bij correcte inrichting en... Geluk natuurlijk :o
Het aanbod van NHM is op dit moment 405k, maar wel pending een bezichtiging waar ze uiteindelijk waarschijnlijk 400k zullen bieden (er is altijd wel wat, die 5k praten ze makkelijk eraf). De kosten die ik bespaar door met NHM in zee te gaan zijn zeker niet mals (ongeveer 10k, geen makelaarskosten, geen meubilair huur kosten en paar maanden korter dubbele lasten), zekerheid en complete ontzorging... is ook niet verkeerd. Maar ik vraag me hier vooral af, wat is jullie ervaring met dit soort bedrijven?
Even teruggelezen naar je eerdere vragen en reacties. Ik zou je aanraden eerst die route te volgen (huis herinrichten met meubels om het wat meer als een gezinshuis of 2persoonshuis te laten ogen). Vraag een stylist om je daarbij te helpen, dat kan soms al met een paar slimme ingrepen of een kleurtje op de muur. Als dat dan niets oplevert, kun je het altijd nog aan een opkopende partij verkopen, maar hoewel geen ervaring weet ik wel zeker dat je daar geen goed bod van krijgt. Dat verlies zou ik niet op voorhand al nemen.
Misschien hebben wij hier ook wel wat tips voor je. Wat maakt dat je jouw huis als een 1p-huis vindt overkomen? En wat is daar dan eigenlijk het bezwaar tegen? Ik koop het huis, niet je spullen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Rubbergrover1 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:41:
[...]

Het hangt er dus vooral van af hoeveel die zekerheid en ontzorging jou waard is.
Preices. Het is gewoon verkoop. Dat doe je normaal aan particulieren en verkoop is wettelijk helemaal dichtgetimmerd. Je hebt alleen een partij die goed weet wat diens rechten zijn bij gebreken die je als 'non conform' kan zien. Maar in principe maakt het allemaal niet zo heel veel uit.

En wellicht ben ik het, maar wat is de verwachte realistische verkoopprijs als je niets aan het huis doet? Ik snap deze zin niet helemaal:
dat 420k een realistische ondergrens is waar meer te halen valt bij correcte inrichting en... Geluk natuurlijk
Wat mij betreft moet je alleen maar de business case maken en dan bepalen of je het de moeite waard vindt. Dus
- 425 opbrengst particuluar, 15k extra kosten
- 400 opbrengst , geen extra kosten

Dan kost dit in dit theoretische voorbeeld netto naar verwachting 10k en is het vervolgens gewoon nadenken of dat je de zekerheid en gebrek aan gedoe waard is. Zeker met meubels huren enzo lijkt me dat best een chille optie die mij best wel 10k waard zou zijn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Toke_gt schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:51:
[...]
Ik zou je aanraden eerst die route te volgen (huis herinrichten met meubels om het wat meer als een gezinshuis of 2persoonshuis te laten ogen). Vraag een stylist om je daarbij te helpen, dat kan soms al met een paar slimme ingrepen of een kleurtje op de muur. Als dat dan niets oplevert, kun je het altijd nog aan een opkopende partij verkopen, maar hoewel geen ervaring weet ik wel zeker dat je daar geen goed bod van krijgt. Dat verlies zou ik niet op voorhand al nemen.
Misschien hebben wij hier ook wel wat tips voor je. Wat maakt dat je jouw huis als een 1phuis vindt overkomen? En wat is daar dan eigenlijk het bezwaar tegen? Ik koop het huis, niet je spullen?
Nu ga je volledig voorbij aan de ontzorging en het gemak.

Volgens mij is vraag 1 eerst: Wil je ontzorgd worden en vind je dat het geld waard. Als het antwoord nee is, komt jouw advies om de hoek.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Toke_gt
JvS schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:58:
[...]
Nu ga je volledig voorbij aan de ontzorging en het gemak.

Volgens mij is vraag 1 eerst: Wil je ontzorgd worden en vind je dat het geld waard. Als het antwoord nee is, komt jouw advies om de hoek.
Ik had gekeken wat de oorspronkelijk behoefte was. Nu komt daar een ander idee bij op suggestie van de ouders. Dat voorstel kan prima zijn, maar het is wel een in de categorie ‘als het te mooi lijkt…’. Vandaar mijn suggestie om terug te gaan naar de oorspronkelijke gedachte (huis beter verkoopbaar maken).
Als @Thomg volledig ontzorgd wil worden, kan dat, maar je krijgt niet het beste bod van zo’n opkopende partij. Die 405K is een inschatting zonder bezichtiging. Ik denk dat hun bod na bezichtiging veel lager zal zijn als de taxatie 400K is.

[ Voor 7% gewijzigd door Toke_gt op 07-01-2026 13:07 ]

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Toke_gt schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:04:
[...]

Ik had gekeken wat de oorspronkelijk behoefte was. Nu komt daar een ander idee bij op suggestie van de ouders. Dat voorstel kan prima zijn, maar het is wel een in de categorie ‘als het te mooi lijkt…’. Vandaar mijn suggestie om terug te gaan naar de oorspronkelijke gedachte (huis beter verkoopbaar maken).
Als @Thomg volledig ontzorgd wil worden, kan dat, maar je krijgt niet het beste bod van zo’n opkopende partij. Die 405K is een inschatting zonder bezichtiging. Ik denk dat hun bod na bezichtiging veel lager zal zijn als de taxatie 400K is.
Taxatie is onderhand bijna 16 maanden oud, de waarde van de woning is ook wat meer waard geworden. Niet heel veel, maar 410k a 415k taxatie zou prima moeten lukken zonder onderhandse praktijkjes. Het bod is dus onder de taxatiewaarde van de woning.

Bedankt voor de feedback iig, lijken geen addertjes onder het gras te zitten. Simpele afweging dus.
Ik heb gevraagd of we wat met de 405k kunnen doen, dit moet eigenlijk meer zijn wil ik dat serieus overwegen (en ze überhaupt over de vloer hebben). Vrijdag komt de verkoopmakelaar en dan zullen we ook nog het 1 en ander doorbespreken. Dat is nog vrijwel vrijblijvend en kan ik altijd nog een keer poken wat hij verwacht het te kunnen verkopen.
Toke_gt schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:51:
[...]

Even teruggelezen naar je eerdere vragen en reacties. Ik zou je aanraden eerst die route te volgen (huis herinrichten met meubels om het wat meer als een gezinshuis of 2persoonshuis te laten ogen). Vraag een stylist om je daarbij te helpen, dat kan soms al met een paar slimme ingrepen of een kleurtje op de muur. Als dat dan niets oplevert, kun je het altijd nog aan een opkopende partij verkopen, maar hoewel geen ervaring weet ik wel zeker dat je daar geen goed bod van krijgt. Dat verlies zou ik niet op voorhand al nemen.
Misschien hebben wij hier ook wel wat tips voor je. Wat maakt dat je jouw huis als een 1p-huis vindt overkomen? En wat is daar dan eigenlijk het bezwaar tegen? Ik koop het huis, niet je spullen?
Helaas heeft iedereen die hier verstand van heeft gezegd dat het kopen van een huis ook sterk te maken heeft met hoe het aangekleed is. Men bied gewoon minder op een leeg huis of verkeerd ingericht huis.

Destijds de grootste genoemde problemen waren het gemis van een eettafel en stoelen, een 1persoonsbed ipv 2 persoonsbed en dat 2 kamers eigenlijk niet ingericht zijn (berging, leeg). Korte calculatie kwamen we eigenlijk al snel uit dat compleet laten inrichten de kosten er makkelijk uit zou moeten halen tov het zelf te moeten doen (goedkoper, maar niet vergelijkbare kwaliteit).

• Toke_gt
Thomg schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:54:
[...]
Helaas heeft iedereen die hier verstand van heeft gezegd dat het kopen van een huis ook sterk te maken heeft met hoe het aangekleed is. Men bied gewoon minder op een leeg huis of verkeerd ingericht huis.
Dat klopt natuurlijk, een aantrekkelijk ingericht huis verkoopt beter/sneller dan een huis waar je de mogelijkheden moeilijker van kunt inschatten..
Destijds de grootste genoemde problemen waren het gemis van een eettafel en stoelen, een 1persoonsbed ipv 2 persoonsbed en dat 2 kamers eigenlijk niet ingericht zijn (berging, leeg). Korte calculatie kwamen we eigenlijk al snel uit dat compleet laten inrichten de kosten er makkelijk uit zou moeten halen tov het zelf te moeten doen (goedkoper, maar niet vergelijkbare kwaliteit).
Dan zou ik wel iemand inhuren die de meubels voor je plaatst en wat tips geeft voor het beste eindresultaat, maar ik zou het niet door een opkoper laten verkopen. Die winst steek je liever in je zak, toch? Laat je goed adviseren door de verkoopmakelaar.

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Toke_gt schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:24:
[...]

Dat klopt natuurlijk, een aantrekkelijk ingericht huis verkoopt beter/sneller dan een huis waar je de mogelijkheden moeilijker van kunt inschatten..

[...]

Dan zou ik wel iemand inhuren die de meubels voor je plaatst en wat tips geeft voor het beste eindresultaat, maar ik zou het niet door een opkoper laten verkopen. Die winst steek je liever in je zak, toch? Laat je goed adviseren door de verkoopmakelaar.
Destijds werd deze gelinkt https://fullhousemeubelverhuur.nl/ en die vond ik een stuk beter dan waar de makelaar mee kwam (dozen ipv echte meubels). Voor zover ik kan zien is het een "all-in" deal. Ik zal nog wel updaten wat de makelaar vrijdag zegt.
Pagina: 1 ... 215 216 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.