Lastig.. Je weet.. bij mij pakte het super uit. Echter is dat natuurlijk geen gegeven. Wat wel een zekerheid is.. Is dat je mensen krijgt welke niet jouw oude Funda advertentie hebben gezien en dus nieuw potentieel. Ik zelf denk dat nu of januari niet heel veel uitmaakt. Wat wel uitmaakt is natuurlijk de voorwaarden. Zal nu eerder 8 weken worden (ivm. feestdagen). Dus ja, wellicht nieuw jaar, nieuwe kansen.Blauweregen schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:47:
Nu we het er samen over hebben twijfelen we toch weer over gewoon volgende week alweer opnieuw op funda.. zo lastig beslissen dit. Uitstellen tot januari betekent ook weer 6 weken vertraging en bijbehorende dubbele lasten natuurlijk 😑
Wat zouden jullie doen?
Ja, is zo idd.. pff vreselijk lastig dit. Denk objectief gezien dat januari ook de beste keuze is. Tegelijkertijd willen we er gewoon zsm vanaf, maarja.
Hier hetzelfde dilemma. Wij hebben besloten hem er nu gewoon op te laten staan en dan eerste werk week van januari eraf en weer terug plaatsen (iets gezakt in prijs).Blauweregen schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:46:
Ja, is zo idd.. pff vreselijk lastig dit. Denk objectief gezien dat januari ook de beste keuze is. Tegelijkertijd willen we er gewoon zsm vanaf, maarja.
Na relatief onverwachts een nieuw huis gekocht te hebben, staat sinds vandaag ons huis op Funda. Nog voor we verkoopmakelaars gesproken hadden, hadden we al een onderhands bod op ons huis binnen. Ondanks dat dit een redelijk bod leek, hebben we het toch afgeslagen, omdat beide makelaars dachten dat ons huis (behoorlijk) meer op zou kunnen leveren.
Nu staat ie dan op Funda en is het toch wel spannend allemaal. Ondanks dat de verwachting is dat ie snel verkocht zal zijn, moet ik het eerst zien gebeuren. Gelukkig hebben we niet heel veel haast, gezien we de sleutels van ons nieuwe huis pas medio april krijgen. Maar toch, spannend allemaal. Zo vaak verkoop je niet een huis (althans, wij niet
).
Nu staat ie dan op Funda en is het toch wel spannend allemaal. Ondanks dat de verwachting is dat ie snel verkocht zal zijn, moet ik het eerst zien gebeuren. Gelukkig hebben we niet heel veel haast, gezien we de sleutels van ons nieuwe huis pas medio april krijgen. Maar toch, spannend allemaal. Zo vaak verkoop je niet een huis (althans, wij niet
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
Dat zou ik als makelaar ook zeggen...1 heeft er in ieder geval een klant bijPressPlayOnTape schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:18:
Na relatief onverwachts een nieuw huis gekocht te hebben, staat sinds vandaag ons huis op Funda. Nog voor we verkoopmakelaars gesproken hadden, hadden we al een onderhands bod op ons huis binnen. Ondanks dat dit een redelijk bod leek, hebben we het toch afgeslagen, omdat beide makelaars dachten dat ons huis (behoorlijk) meer op zou kunnen leveren.
Mjah, het ligt iets genuanceerder. Beide makelaars kwamen onafhankelijk van elkaar met dezelfde verkoopprijs en verwachte opbrengst. En beide makelaars hebben we vooraf niet op de hoogte gesteld van het bod dat we al haddenTvanW schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:22:
[...]
Dat zou ik als makelaar ook zeggen...1 heeft er in ieder geval een klant bij
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
Waarom zet je ze niet even in de wacht? Bedankt voor het bod, we wachten even af wat de eerste week op funda oplevert. Of je doet een tegenbod die klinkt als 'als je deze prijs biedt halen we hem vandaag van de markt'. Ik zou een serieuze gegadigde niet zomaar afwimpelen tenzij ik heel erg zeker van mijn zaak zou zijn.
Makelaars roepen maar wat. Makelaars kunnen ook niet altijd voorspellen wat de interesse op dit moment voor jouw woning is.
Makelaars roepen maar wat. Makelaars kunnen ook niet altijd voorspellen wat de interesse op dit moment voor jouw woning is.
Helemaal mee eens. In dit topic helaas genoeg voorbeelden (waaronder ons huis) waarbij het toch anders loopt dan het rooskleurige plaatje dat geschetst werd door makelaars.Marcel a schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:57:
Waarom zet je ze niet even in de wacht? Bedankt voor het bod, we wachten even af wat de eerste week op funda oplevert. Of je doet een tegenbod die klinkt als 'als je deze prijs biedt halen we hem vandaag van de markt'. Ik zou een serieuze gegadigde niet zomaar afwimpelen tenzij ik heel erg zeker van mijn zaak zou zijn.
Hier nu a.s. vrijdag toch weer een bezichtiging.. afwachten maar weer.
We hebben ook aangegeven wat we, naar aanleiding van ons gesprek met de makelaars, verwachten voor ons huis te kunnen krijgen en of zij hun bod op die verwachting nog wilden aanpassen. Dat hebben ze toen niet gedaan. Wel hadden ze aangegeven graag op de hoogte te worden gehouden en ook de makelaar met wie we in zee zijn gegaan, heeft ze weer benaderd. Misschien dat ze nog terugkomen om weer een bod te doen. Misschien ook niet. De tijd zal het leren.Marcel a schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:57:
Ik moet er wel bij zeggen dat ons huis in een populaire wijk in Utrecht staat, waar huizen over het algemeen vrij snel verkocht zijn.
Maar goed, achteraf is het makkelijk een koe in de kont te kijken
De bezichtiging is alweer afgezegdBlauweregen schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:36:
[...]
Helemaal mee eens. In dit topic helaas genoeg voorbeelden (waaronder ons huis) waarbij het toch anders loopt dan het rooskleurige plaatje dat geschetst werd door makelaars.
Hier nu a.s. vrijdag toch weer een bezichtiging.. afwachten maar weer.
Ik vind het lastig hoor om de advertentie pas in januari opnieuw te plaatsen. Kerst is wellicht historisch gezien de periode waarin weinig wordt verkocht. Maar kerst is wel de periode dat mensen vrij hebben en op funda zouden kunnen zoeken. En als ze dan iets gevonden hebben dan kunnen ze het tijdens het kerstdiner met de familie bespreken en fotos rond laten gaan. Opnieuw plaatsen op funda lijkt mij ook wel wat maar om pas in januari te plaatsen... Nah.Blauweregen schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:46:
Ons huis vorig jaar vlak voor de kerst te koop gezet, drie weken later het bod gehad waarvoor het verkocht was. Was een huis met erfpacht en niet de beste wijk die er was. Dus is niet per se een slecht moment om een huis op Funda te zetten.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Juist met de kerst hebben mensen tijd om te kijken te overleggen wikken/wegen. Etc
De prijs zal echt wel een van de belangrijkste factoren zijn. Is het huis instapklaar? Of wat voor een huis is het
De prijs zal echt wel een van de belangrijkste factoren zijn. Is het huis instapklaar? Of wat voor een huis is het
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.