Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 212 213 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:53
Flix20 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:38:
Vind het persoonlijk puur verspilling. Alsof je bij thuiskomst en je kijkt in de brochure en ineens denkt 'ja, doe toch maar wel'
Vind ik niet. Ik vind het juist wel nuttig/handig. Ook als je even met familie of kennissen de woning wil bekijken. Zo'n brochure werkt dan toch anders dan een website.

Tegelijk denk ik dat veel brochures eigenlijk niet heel veel anders zijn dan een rechtstreekse kopie van de informatie over de woning die je ook al op de website hebt staan aangevuld met wat algemene info over de makelaar die ook op zijn website staan. Wat maakt dat het ook geen groot kapitaal hoeft te kosten.

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

fub

Onze verkoopmakelaar stelde een heel pakket samen met alle informatie. De strategie was om zo veel mogelijk onzekerheid weg te nemen, en dus kreeg iedereen die een bezichtiging wilde van te voren een PDF met alle informatie, tot de lijst met wat we achter wilden laten aan toe. Dat voelde toen heel voorbarig, maar die openheid van zaken van te voren heeft denk ik ook wel mensen over de streep getrokken omdat ze beslagen ten ijs kwamen en ze wisten dat er niet nog achteraf allerlei onderhandelingen nodig waren.

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:23
Rubbergrover1 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:07:
[...]

Vind ik niet. Ik vind het juist wel nuttig/handig. Ook als je even met familie of kennissen de woning wil bekijken. Zo'n brochure werkt dan toch anders dan een website.

Tegelijk denk ik dat veel brochures eigenlijk niet heel veel anders zijn dan een rechtstreekse kopie van de informatie over de woning die je ook al op de website hebt staan aangevuld met wat algemene info over de makelaar die ook op zijn website staan. Wat maakt dat het ook geen groot kapitaal hoeft te kosten.
De keren dat ik een brochure meekreeg vond ik het absoluut nutteloos.
De helft stond vol met reclame van de verkopend makelaar, dan nog info die je gewoon op Funda kan vinden.
En een hele pagina over het gezin van de huidige eigenaar, waarom die er zo enorm fijn woonde (goh, niemand zal zeggen dat het erg onplezierig was..) en wat de reden van de verhuizing was (fijn denk ik?).

Als ik een huis echt interessant vind dan ben ik die niet opeens vergeten. En als ik het met iemand wil bespreken dan stuur ik wel een linkje of bekijken we wel op mijn mobiel (die ik altijd wel bij mij heb).
Pagina: 1 ... 212 213 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.