Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 21 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:50

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik denk dat jullie een heel bijzonder beeld hebben van makelaars.

Iedereen kan met een heel verhaal aankomen met eigen ervaringen waarom een makelaar k*t/onzin is/oplichters zijn/ect. maar dan nog, als 30 man dat doet hier in het topic en er zijn 195.563 woningen verkocht (volgens Funda hierboven genoemd). dan is dat nog maar en euhm....bijzonder klein percentage.

Tuurlijk mogen jullie alemaal jullie mening hebben maar er word hier een partij gegeneraliseerd als een malle zeg!

Je kan je huis makkelijk zelf verkopen, en er ook een goede prijs voor krijgen. Maar er zijn legio goede redenen waarom een makelaar echt wel een toegevoegde waarde kan zijn voor denk 99% van de markt zelfs nog buiten de kosten en werktijden argumenten om die ik hoor. Denk aan bouwkundige en technische kennis, kennis van de markt, netwerk, juridische kennis.
Een nieuwbouwhuis/rijtjes huis verkopen is niet zo speciaal maar ik wens iedere DHZ-verkoper succes als een object wat complexer word ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoeveel procent van de objecten zou je "wat complexer" willen noemen?

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 06-12-2015 12:10 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ligt er aan waar je woont, ik woon in een dorp met een relatief oude kern en veel oudere woningen verspreid erom heen en ertussen veel nieuwere bouw uit verschillende periode en enkele nieuwbouwwijken eromheen.

Vrij uitdagend omdat het regelmatig voorkomt dat er geen of slechte referentie is qua waarde van panden, de staat wisselend is, verbouwd is, mensen hier veel waarde hechten aan ligging, ect.
Daarom kan ik gen exacte percentages noemen.

Hoe ik bij die 99% uit mijn vorige post dan kom, ik ken de lokale markt hier vrij goed. Het gebeurd hier iig weinig dat mensen zelf een woning verkopen en van dat deel komt een groot gedeelte uiteindelijk toch bij een makelaar terecht.

Overigens merk ik toch aan dat ik sommige verhalen die ik hier lees vrij bizar vind en de courtage prijzen echt aan de hoge kant vind.
De makelaars waar ik mee werk bieden een volledig transparant pakket qua kosten vooraf met alles duidelijk gespecifceert en prijzen inc. btw., flexibele werktijden, denken actief mee, tussentijdse evaluaties ed. dus ik heren een hoop bezwaren niet echt :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hier in Utrecht is het allemaal niet zo flexibel. Ik kon geeneen bezichtiging buiten kantoortijd doen. Daarnaast is zeker 80% van de huizen onder de 300.000 euro hier prima te vergelijken met referentiepanden. Bijna altijd zijn wijken en straten gebouwd met vergelijkbare huizen. En dat geldt voor hele grote stukken randstad.

Lastige objecten zou ik noemen boerderijen, grachtenpanden, penthouses, huizen gebouwd ver voor 1800, molens, oude scholen, huizen met een winkelpand etc. Zeg maar de echt bijzondere dingen. Alleen bij die objecten zie ik meerwaarde. De rest is prima te vermarkten doro gewoon goed op funda te staan vind ik :).

Als ik dat conretiseer naar mijn zoekgebied, dan zie ik op de 1e drie pagina's misschien 1 of 2 panden die daar voor mijn criteria aan voldoen. Een goeie verkoop krijg je mijns inziens door een goed aanbod, goed geadverteerd (neutrale tekst, aantrekkelijke foto's) voor een goede prijs. Alleen in bijzondere gevallen kan een makelaar daar meerwaarde boven bieden.

Ik kan me wel voorstellen dat je niet de rompslomp wilt. Isolatie in de kruipruimte laat ik ook aanleggen voor 700 euro omdat ik zelf niet drie dagen in de kruipruimte wil lopen kloten. Maar bij huizen verkopen heb ik dat gevoel minder. Ik besef me dat dat persoonlijk is en dat andere mensen daar graag voor betalen :). Alleen dat misplaatste hautaine 'jammer dat je geen makelaar kan betalen' vind ik echt ongepast. Verder is het gewoon voorkeur (en ervaring uit omgeving) of je dit nodig vindt of niet. :)

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 06-12-2015 12:44 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:00
JvS schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:43:
Alleen dat misplaatste hautaine 'jammer dat je geen makelaar kan betalen' vind ik echt ongepast.
Ik kwam toevallig van het weekend deze woning tegen en moest meteen hieraan denken na het lezen van jouw opmerking:

http://www.funda.nl/koop/...9674141-asperenstraat-57/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
tweakerdennis schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:02:
[...]

Ik kwam toevallig van het weekend deze woning tegen en moest meteen hieraan denken na het lezen van jouw opmerking:

http://www.funda.nl/koop/...9674141-asperenstraat-57/
Deze foto's zijn wel genomen door een professional, maar de advertentie ademt 'wanbetaler'. Deze mensen worden waarschijnlijk uit de woning gezet omdat ze de hypotheek niet betalen (dat zie je vaker als Nationaal Makelaars Collectief is betrokken volgens mij). Dan krijg je dus situaties waarbij men weigert km op te ruimen en de fotograaf er dus maar het beste van moet maken. Aangezien die man of vrouw ook maar is ingehuurd om foto's ts komen maken van wat er wordt aangetroffen en daar een vast bedrag voor krijgt, gaat die persoon heus niet opruimen, spullen verschuiven, etc.

Een bewoner die zijn huis niet uit wil, gaat echt veel uitmaken voor de prijs die er voor een huis te vangen is... Stel je eens voor dat je ook in die puinhoop moet bezichtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 14:11

Kju

De funda redesign is live. Geen onderscheid meer tussen NVM en de rest, behalve dan (vermoedelijk) als er gesorteerd is op relevantie.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Kju schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:49:
De funda redesign is live. Geen onderscheid meer tussen NVM en de rest, behalve dan (vermoedelijk) als er gesorteerd is op relevantie.
Inderdaad! Zelfs als ik op "relevantie" sorteer, staan er VBO huizen hoog in de lijst. Niet langer onderaan de laatste pagina, maar nu gewoon overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mij viel vooral de snappy UI op! Wauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Beter geworden, beetje meer als Jaap.nl ofzo qua look en feel.
Jammer dat de flexibiliteit qua vraagprijs weg is, je kon dit altijd op 'Anders' zetten.

Ook zou ik bij Funda nog wel een extra filteroptie willen zien 'Zolder'. Er zijn genoeg huizen die dat niet hebben bijv.

Ook handig als het zou kunnen: de Verkocht Onder Voorbehoud wegfilteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Lensent schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:00:
Ook handig als het zou kunnen: de Verkocht Onder Voorbehoud wegfilteren.
Ja, hoe vaak ik me daar niet aan heb gestoord toen ik nog actief op zoek was, echt niet te geloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Lensent schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:00:
Beter geworden, beetje meer als Jaap.nl ofzo qua look en feel.
Jammer dat de flexibiliteit qua vraagprijs weg is, je kon dit altijd op 'Anders' zetten.
Je kunt de URL gewoon aanpassen en zo een prijs-range opgeven: http://www.funda.nl/koop/amsterdam/123456-654321/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
In mijn opgeslagen zoekopdracht werkte dat vanmiddag niet, zal er nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:26
Irritant, je kan als verkoper niet aangeven welke 6 foto's er op het eerste scherm getoond worden. Dit zijn standaard de eerste 6 die je in je fotocollectie opgenomen hebt.
Mooi zou zijn als je de fotocollectie de standaard 'door-je-huis-loop-volgorde' kan laten en daar 6 uit kan aanvinken die je als opening wilt laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
"vroeger" kon je op Funda kiezen voor een soort afdrukvoorbeeld. Kon je mooi tekst, kenmerken en alle foto's in 1x naar pdf afdrukken.

Deze lijkt verdwenen. Iemand die die mogelijheid herontdekt heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Kju schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:49:
Al even hoor, alleen werd het gefaseerd ingevoerd.

Nu gaat funda naar mijn weten een hogere ranking geven als er 360graden foto's bij een huis staan en een filmpje (picture clips tellen dan niet mee).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
sapphire schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:02:
Ik denk dat jullie een heel bijzonder beeld hebben van makelaars.

Iedereen kan met een heel verhaal aankomen met eigen ervaringen waarom een makelaar k*t/onzin is/oplichters zijn/ect. maar dan nog, als 30 man dat doet hier in het topic en er zijn 195.563 woningen verkocht (volgens Funda hierboven genoemd). dan is dat nog maar en euhm....bijzonder klein percentage.

Tuurlijk mogen jullie alemaal jullie mening hebben maar er word hier een partij gegeneraliseerd als een malle zeg!

Je kan je huis makkelijk zelf verkopen, en er ook een goede prijs voor krijgen. Maar er zijn legio goede redenen waarom een makelaar echt wel een toegevoegde waarde kan zijn voor denk 99% van de markt zelfs nog buiten de kosten en werktijden argumenten om die ik hoor. Denk aan bouwkundige en technische kennis, kennis van de markt, netwerk, juridische kennis.
Een nieuwbouwhuis/rijtjes huis verkopen is niet zo speciaal maar ik wens iedere DHZ-verkoper succes als een object wat complexer word ;)
In theorie heb je natuurlijk gelijk. Er zullen ook vast wel goede makelaars zijn. Ik ben ze alleen nog niet tegen gekomen. Ik heb 1x in m'n leven een huis gekocht. Mijn aankoopmakelaar (was me aangeraden door de financieel adviseur) was een knoeier eersteklas. Het enige wat ie deed was mijn voorstel doorbellen naar de tegenpartij en mij vervolgens opbellen met het resultaat. En toen we uiteindelijk overeenstemming hadden bereikt (was geen lastige onderhandeling) maakte hij ook nog een fout met het doorgeven van de roerende zaken die ik wilde overnemen, waardoor de verkoper die meegenomen had.

Dan de verkoopmakelaar (van de tegenpartij dus). Bij de eerste bezichtiging vroeg ie meteen of ik al een hypotheekadviseur had. Anders wilde hij dat wel doen. Pardon? Je behartigt al de belangen van de verkoper, hoe kun je dan tegelijk ook mijn belangen behartigen? Echt, het zijn vieze smerige ratten. Hoor ik van bijna iedereen die ooit met een makelaar te maken heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

De belangen van twee partijen behartigen mag niet eens :| iig dat wil je niet eens als je serieus genomen wilt worden.

En verder ik heb trouwens al twee huizen gekocht, maar bij ons tweede huis was de verkiop makelaar ook rcht een flut kantoor. Daar ben ik ook niet de enige in, dat kantoor staat sowieso beroerd bekend.

Daarnaast ken en werknil veel met makelaars dus ken en zie hun werkwijze van dichtbij daarop zijn mijn ervaringen gebaseerd.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

sapphire schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:31:
[...]

Nu gaat funda naar mijn weten een hogere ranking geven als er 360graden foto's bij een huis staan en een filmpje (picture clips tellen dan niet mee).
Die ranking was er al tijden. Zowel op 360 als op film versus slideshow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een huis verkopen doe je niet met alleen foto's, natuurlijk zal het verschil maken in reacties maar uiteindelijk gaat koper eerst toch minimaal 2x zelf kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:02:
Een huis verkopen doe je niet met alleen foto's, natuurlijk zal het verschil maken in reacties maar uiteindelijk gaat koper eerst toch minimaal 2x zelf kijken
Ik had het na 1x wel gezien hoor. Begin van de avond bezichtigd (in de zomer, dus er was nog licht in het huis :)), volgende ochtend eens geworden over de prijs. In de tussentijd de foto's wel goed bestudeerd, omdat die samen met mijn indrukken van de bezichtiging toch een goed beeld vormden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurkentrekker schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:04:
[...]

Ik had het na 1x wel gezien hoor. Begin van de avond bezichtigd (in de zomer, dus er was nog licht in het huis :)), volgende ochtend eens geworden over de prijs. In de tussentijd de foto's wel goed bestudeerd, omdat die samen met mijn indrukken van de bezichtiging toch een goed beeld vormden.
Je bent geen 2e keer langs geweest samen met taxateur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:07:
[...]

Je bent geen 2e keer langs geweest samen met taxateur?
Die taxateur kon zijn werk prima zelf doen, daar had hij mij niet voor nodig. Waarom zou je met de taxateur mee moeten? Dat laat je toch doen als je de woning al gekocht hebt, zodat de hypotheekverstrekker weet dat je niet een veel te hoge prijs hebt betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Mijn koper is ook maar 1x geweest, ik als verkoper had een recent taxatierapport bij de woningopname gekregen..
Wat kan het de hypotheekverstrekker boeien als jij een woning voor zgn. te veel geld koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Lensent schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:31:
Mijn koper is ook maar 1x geweest, ik als verkoper had een recent taxatierapport bij de woningopname gekregen..
Wat kan het de hypotheekverstrekker boeien als jij een woning voor zgn. te veel geld koopt?
De hypotheekverstrekker wil niet dat het onderpand voor een lening van 3 ton, slechts 2,5 ton waard blijkt. Als hij het dan wil verkopen omdat jij de rente niet betaalt, dan zit hij met een gat van 50k... Daarom doe je die taxatie, en stellen veel hypotheekverstrekkers dit verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Logisch idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurkentrekker schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:30:
[...]

Die taxateur kon zijn werk prima zelf doen, daar had hij mij niet voor nodig. Waarom zou je met de taxateur mee moeten? Dat laat je toch doen als je de woning al gekocht hebt, zodat de hypotheekverstrekker weet dat je niet een veel te hoge prijs hebt betaald?
Je leert dingen dan, hij ziet elke dag woningen en je steekt er wat van op.

Of ben ik ouderwets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:15:
[...]

Je leert dingen dan, hij ziet elke dag woningen en je steekt er wat van op.

Of ben ik ouderwets?
Tsja, het was voor mij meer een verplicht nummertje, die taxatie. Ik had de woning al gekocht, kon toch niet meer terug, en het gebeurt dan ook nog eens onder werktijd. Dan besteed ik die vrije dag liever als ik de sleutel al heb :) Bovendien, de eventuele leerzame punten die zou je toch terug moeten vinden in het rapport wat zo'n taxateur voor je opstelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:40:
[...]

Tsja, het was voor mij meer een verplicht nummertje, die taxatie. Ik had de woning al gekocht, kon toch niet meer terug, en het gebeurt dan ook nog eens onder werktijd. Dan besteed ik die vrije dag liever als ik de sleutel al heb :) Bovendien, de eventuele leerzame punten die zou je toch terug moeten vinden in het rapport wat zo'n taxateur voor je opstelt?
Is per situatie misschien wel verschillend. Bij mij precies hetzelfde. Huis gekocht voor een goede prijs onder marktwaarde (info op funda was 5 jaar oud en achterhaald, huis kreeg geen kijkers meer en vrouw ging bijna dood). Taxatie was dus inderdaad een verplicht nummertje, ik heb gewoon een taxateur opgebeld en gezegd dat hij een huis moest taxeren en dat hij dat huis niet te hoog mocht taxeren.
Sowieso vind ik een taxateur eigenlijk maar gek. Ik bepaal wat dat huis waard is door er geld voor te beiden, als iemand vond dat het huis meer waard was had diegene maar meer moeten bieden.
Daarbij kwam nog dat ik het huis wel drie keer heb bekeken (i.v.m. de staat waarin het zich bevond en als onderdeel van mijn biedingstaktiek ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:15
Tehh schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:17:
[...]

Sowieso vind ik een taxateur eigenlijk maar gek. Ik bepaal wat dat huis waard is door er geld voor te beiden, als iemand vond dat het huis meer waard was had diegene maar meer moeten bieden.
De taxatie wordt voor zover ik weet niet gedaan om jou gerust te stellen dat je een goed bod hebt gedaan, maar voor de bank en de belastingdienst.

Voor de bank zodat ze weten waarvoor ze een hypotheek verstrekken en wat ze bij eventuele gedwongen verkoop aan opbrengst kunnen verwachten.
En voor de belastingdienst om te controleren of je wel over een reeel bedrag overdrachtsbelasting betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Uiteraard heb je gelijk, de taxatie zal doorgaans worden uitgevoerd t.b.v. de bank i.v.m. de waarde van het onderpand maar uiteindelijk zou de taxatie toch echt moeten dienen als waardering t.b.v. je aankoopbeslissing. In het grootste deel van de gevallen zal het verschil tussen marktwaarde en koopsom te verwaarlozen zijn maar het komt vaak genoeg voor dat er grote verschillen op kunnen treden. Over een periode van 5 tot 10 jaar corrigeert dat zich (behoudens een toevallige woningmarktcrisis :+) vanzelf wel en is 10% afwijking op 100k (hopelijk) nog te overzien maar 10% op 400k is toch andere koek, zeker als je bijvoorbeeld na een jaar ineens moet verkopen door scheiding of werkloosheid of iets anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
En toch is het in bepaalde gevallen gewoon zonde van het geld. Ik heb een vrij jong rijtjeshuis gekocht voor een normale prijs. Deze blijkt na drie SMS'jes naar het kadaster ook ongeveer te zijn wat de andere, identieke woningen in de straat in de afgelopen 3 jaar hebben gedaan. Ja, dan zou het in theorie zo kunnen zijn dat ik toch dat ene huis heb gekocht met brandschade, waar de keuken uit is gesloopt, volop in is gerookt, schimmel op de muren staat en een dubbele moord in is gepleegd, maar op de foto's op Funda is al te zien dat dit niet echt het geval lijkt. Iedereen met een beetje gezond verstand ziet dat ik een normale prijs heb betaal, maar nu moet ik dus een taxateur langs sturen die voor een paar honderd euro een rapport gaat zitten tikken waar in komt te staan wat ik al lang weet: de marktwaarde is ongeveer gelijk aan mijn koopprijs. En voilla, de taxateur komt inderdaad met een rapport op de proppen wat net iets boven de koopprijs ligt. Was geen rocket science, maar wel zonde van het geld. Niet omdat die man zijn werk niet goed gedaan heeft, maar het was gewoon overbodig. Daarbij vind ik, als de bank zonodig die bevestiging wil hebben, dan sturen ze zelf maar een taxateur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een wat ouder huis heb ik iemand meegenomen met kennis van zaken en die heeft later ook taxatierapport gemaakt omdat idd de bank dat wil hebben bij afsluiten van hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
[b][message=45403341,noline]Daarbij vind ik, als de bank zonodig die bevestiging wil hebben, dan sturen ze zelf maar een taxateur...
Je relaas volg ik prima maar nu draai je het even helemaal om. Jij wilt toch een lening van de bank? Het is niet zo dat de bank bij jou op e stoep staat of je alsjeblieft hun geld wil aanpakken. Logisch gezien is het dus heel redelijk dat als jij iets wilt van een ander dat er dan eisen gesteld kunnen worden, een daarvan is een taxatie maar er zijn ook eisen aan inkomen, orv en het feit dat ze rente vragen.
In het geheel heel normaal lijkt mij.

Als je dat allemaal niet wilt dan betaal je maar cash voor een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Wceend schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:37:
[...]

Je relaas volg ik prima maar nu draai je het even helemaal om. Jij wilt toch een lening van de bank? Het is niet zo dat de bank bij jou op e stoep staat of je alsjeblieft hun geld wil aanpakken. Logisch gezien is het dus heel redelijk dat als jij iets wilt van een ander dat er dan eisen gesteld kunnen worden, een daarvan is een taxatie maar er zijn ook eisen aan inkomen, orv en het feit dat ze rente vragen.
In het geheel heel normaal lijkt mij.

Als je dat allemaal niet wilt dan betaal je maar cash voor een huis.
Ik wil inderdaad graag een lening, maar er zijn zat banken die maar net zo graag die lening aan mij willen verstrekken. Wordt inmiddels weer volop reclame voor gemaakt op de radio, je krijgt een aardige adviseur in een mooi pak als je zo'n bank binnen loopt, etc. Bovendien maakt men een mooi rendement op deze leningen, die met de huidige regels en checks tamelijk laag in risico zijn. Dat beide kanten een aantal eisen stellen is bij zo'n zakelijke overeenkomst absoluut redelijk, maar ik had het hier specifiek over de eis van een taxatie bij een standaard rijtjeshuis met een prijs die vergelijkbaar is met andere objecten. Dan vind ik een paar honderd euro en een halve dag werk voor een taxateur gewoon zinloos. Eis of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
Kurkentrekker schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:51:
[...]
Dan vind ik een paar honderd euro en een halve dag werk voor een taxateur gewoon zinloos. Eis of niet.
Het is aftrekbaar van de belasting dus je merkt het zelf amper zou ik zeggen, zolang de bank dat wil vind ik het prima. Het is niet onredelijk naar mijn idee een risico opslag in de rente naar postcode zoals verzekeraars hanteren zou ik veel erger vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Als de bank het betaalt, verwerken ze dat alsnog in de eenmalige kosten of het rentetarief. Hoe je het ook went of keert, uiteindelijk betaal je het toch zelf. Enige voordeel is dat een bank wellicht lagere tarieven kan bedingen, omdat ze veel afnemen. Maar onze hypotheekadviseur wist voor ons ook goedkoop een taxatie te regelen; waarschijnlijk omdat hij ook veel zaken doet met de betreffende taxateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Wceend schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:07:
[...]

Het is aftrekbaar van de belasting dus je merkt het zelf amper zou ik zeggen, zolang de bank dat wil vind ik het prima. Het is niet onredelijk naar mijn idee een risico opslag in de rente naar postcode zoals verzekeraars hanteren zou ik veel erger vinden.
"Het is aftrekbaar dus je merkt het amper" is natuurlijk onzin. De tarieven zijn mede zo hoog omdát ze aftrekbaar zijn. Daarbij, ook al is het aftrekbaar, je moet nog steeds de heft betalen, en dat moet gewoon van echt geld wat ik wél merk.
Als de bank het betaalt, verwerken ze dat alsnog in de eenmalige kosten of het rentetarief. Hoe je het ook went of keert, uiteindelijk betaal je het toch zelf. Enige voordeel is dat een bank wellicht lagere tarieven kan bedingen, omdat ze veel afnemen. Maar onze hypotheekadviseur wist voor ons ook goedkoop een taxatie te regelen; waarschijnlijk omdat hij ook veel zaken doet met de betreffende taxateur.
Het ging mij er om dat de taxatie altijd verplicht is. Als hij niet meer verplicht wordt gesteld door de banken omdat het puur een administratieve handeling is in heel veel gevallen, dan hoeft niemand hem meer te betalen, ook de bank niet. Nu heb ik een paar honderd euro betaald om iemand langs te sturen en op te laten schrijven wat ik al lang wist, en iedereen met gezond verstand, een funda url en een sms naar het kadaster had kunnen beredeneren in nog geen 5 minuten: de prijs die ik voor de woning heb betaald is marktconform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:49
Kurkentrekker schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:51:
[...]
Dat beide kanten een aantal eisen stellen is bij zo'n zakelijke overeenkomst absoluut redelijk, maar ik had het hier specifiek over de eis van een taxatie bij een standaard rijtjeshuis met een prijs die vergelijkbaar is met andere objecten. Dan vind ik een paar honderd euro en een halve dag werk voor een taxateur gewoon zinloos. Eis of niet.
Maar wie gaat er dan onafhankelijk bepalen dat jij inderdaad een standaard rijtjeshuis hebt die vergelijkbaar is met andere objecten ? Want het kan ten slotte ook zijn dat jij een standaard prijs hebt betaald voor een huis dat een rot dak heeft en een verzakte fundering. En als een bank dan 200k aan jou leent en het onderpand maar 100k waard is zit er toch een aardig risico daar.

Oftewel je ontkomt niet aan een onafhankelijk onderzoek omdat dat de enige manier is om te zien of jouw huis inderdaad wel waard is wat je ervoor betaald hebt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:58:
Nu heb ik een paar honderd euro betaald om iemand langs te sturen en op te laten schrijven wat ik al lang wist, en iedereen met gezond verstand, een funda url en een sms naar het kadaster had kunnen beredeneren in nog geen 5 minuten: de prijs die ik voor de woning heb betaald is marktconform.
Jij weet het, maar het ECB gaat niet voor elke hypotheek die een bank op de balans heeft staan dit uitvoeren en je laat een slager ook zijn eigen vlees niet keuren.
Het is niet altijd 'voor de consument', maar de taxatie is uiteindelijk vooral belangrijk voor de bank en de achterliggende financiering. Helemaal met NHG interesseert het namelijk geen drol voor de bank wat de woning waard is, ze krijgen in 99% van de gevallen toch hun geld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:58:

[...]

Het ging mij er om dat de taxatie altijd verplicht is. Als hij niet meer verplicht wordt gesteld door de banken omdat het puur een administratieve handeling is in heel veel gevallen, dan hoeft niemand hem meer te betalen, ook de bank niet. Nu heb ik een paar honderd euro betaald om iemand langs te sturen en op te laten schrijven wat ik al lang wist, en iedereen met gezond verstand, een funda url en een sms naar het kadaster had kunnen beredeneren in nog geen 5 minuten: de prijs die ik voor de woning heb betaald is marktconform.
In jouw voorgestelde situatie: wie gaat dan de beslissing nemen om niet te taxeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:16
Ik weet niet, maar de taxateur van mijn aankoop is niet eens gaan kijken. Hij wilde graag het adres, en de aankoopprijs weten. En de papieren waren even later al binnen. Dat is een geruststelling voor de banken? Mij maakt het weinig uit, had dat papiertje nodig. Maar dat het een wassen neus is, lijkt me vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Dan had je scherper moeten onderhandelen over z'n tarief, als je daar een paar honderd euro voor betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 09:49
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:25:
Ik weet niet, maar de taxateur van mijn aankoop is niet eens gaan kijken. Hij wilde graag het adres, en de aankoopprijs weten. En de papieren waren even later al binnen. Dat is een geruststelling voor de banken? Mij maakt het weinig uit, had dat papiertje nodig. Maar dat het een wassen neus is, lijkt me vrij duidelijk.
Normaal gesproken maken ze toch echt wel een bezoek. Als dat in jouw geval niet is gebeurt lijkt het me dat je taxateur even niet volgens de regels aan het werken is. Het uiteindelijke bedrag dat ze opschrijven is inderdaad grotendeels een wassen neus, de controle dat het huis wel ongeveer in die prijsklasse valt echter niet. De prijs 5% meer of minder maken doen ze meestal zonder problemen, maar als je huis het echt niet waard is of juist veel meer waard is melden ze dat echt wel.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:16
HuHu schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:33:
Dan had je scherper moeten onderhandelen over z'n tarief, als je daar een paar honderd euro voor betaald hebt.
Ze hebben dat er niet bij verteld dat ze niet gaan kijken. Maar alle mensen die een sleutel hadden van het pand hebben de taxateur niet gezien of gesproken. En 5 uurtjes na aanvraag was het document binnen. Dus wellicht heeft hij de voordeur bekeken, maar binnen is hij 100% zeker niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:44:
[...]

Ze hebben dat er niet bij verteld dat ze niet gaan kijken. Maar alle mensen die een sleutel hadden van het pand hebben de taxateur niet gezien of gesproken. En 5 uurtjes na aanvraag was het document binnen. Dus wellicht heeft hij de voordeur bekeken, maar binnen is hij 100% zeker niet geweest.
Als het een NWWI taxatierapport is, dan moeten er foto's in zitten van zowel de buitenkant als de binnenkant.

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:03

Sen

<-->

Het is voor mij ook tijd geworden om op zoek te gaan naar een nieuw huis waar ik oud wil worden.

In 2010 dit huis gekocht en toen alles opnieuw gestuct en een nieuwe badkamer, toilet en keuken er in gezet.

Nu is er natuurlijk 5 jaar in geleefd en ik heb wel wat haarscheurtjes in muren en wat gaten en butsen.

Is het verstandig om alles te reparen en opnieuw te schilderen? Kosten 1000 tot 2000 euro.

Ik dacht er aan om mijn dak te gaan isoleren. Moet ik dit wel of niet doen? 1000 euro als ik het zelf doe.

Trap ben ik bezig om te renoveren afmaken met tapijt kost 400 euro met laminaat 1000 euro. Nu kale trap.

Boven is het nog enkelglas (wel overal rolluiken dus ik heb er geen last van) Kan ik vervangen voor kunstof kozijnen rond de 3500 euro. Moet ik dat doen en is houtnerf motief nodig dan?

Huizen in de straat verkopen wel redelijk snel, afgelopen jaar 3 huizen verkocht alle binnen een maand een verkocht onder voorbehoud op funda.

Gewenste verkoopprijs zou rond 245k moeten zijn. Maar mijn vraag is dus of het waard is om het te doen of dat je het bijna niet terug ziet in de verkoopprijs als je de kosten er af zou halen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sen op 10-12-2015 12:27 ]

• Kju

Kju

Ik zou je ten zeerste aanraden om een verkoopstylist langs te laten komen en die zal je dan vertellen wat je optisch (want dat is uiteindelijk) moet investeren om de woning te verkopen. Al dat andere, dat verdien je niet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Sen schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:20:
Het is voor mij ook tijd geworden om op zoek te gaan naar een nieuw huis waar ik oud wil worden.
Dat ouder worden gaat wel lukken ;)
In 2010 dit huis gekocht en toen alles opnieuw gestuct en een nieuwe badkamer, toilet en keuken er in gezet.

Nu is er natuurlijk 5 jaar in geleefd en ik heb wel wat haarscheurtjes in muren en wat gaten en butsen.

Is het verstandig om alles te reparen en opnieuw te schilderen? Kosten 1000 tot 2000 euro.
Nope, praktisch iedereen schildert zijn muren toch wel, gaten en butsen kun je beter wel 'camoufleren', tenzij je echt wilt gaan voor de 'turn key'-look, maar dan moet je huis ook in die doelgroep passen. Ik vermoed dat het een eengezinswoning is, dan zijn gebruikssporen wel normaal en anders zullen de nieuwe eigenaren die wel maken ;)
Ik dacht er aan om mijn dak te gaan isoleren. Moet ik dit wel of niet doen? 1000 euro als ik het zelf doe.

Trap ben ik bezig om te renoveren afmaken met tapijt kost 400 euro met laminaat 1000 euro. Nu kale trap.
Twijfel geval, de trap zou ik NIET bekleden. Want dat is echt smaak en de trap weer kaal maken kost meer moeite dan het bekleden. De zolder, als hij nu netjes is, dan is het goed, moet er nodig iets aan gebeuren dan is dat te overwegen.
Boven is het nog enkelglas (wel overal rolluiken dus ik heb er geen last van) Kan ik vervangen voor kunstof kozijnen rond de 3500 euro. Moet ik dat doen en is houtnerf motief nodig dan?
Nee, precies om de vraag die je nu stelt. Jij kijkt er misschien nog een paar maanden tegenaan, de nieuwe eigenaren nog JAREN. En deze aanpassingen mag je nu juist nog WEL meenemen in je hypotheek, ideaal dus voor nieuwe bewoners om zelf te doen.
Gewenste verkoopprijs zou rond 245k moeten zijn. Maar mijn vraag is dus of het waard is om het te doen of dat je het bijna niet terug ziet in de verkoopprijs als je de kosten er af zou halen.
Bij een 'onverkoopbaar' huis ontkom je er soms niet aan om de woning representatief te maken. Maar juist al deze aanpassingen zijn niet van belang voor de (algehele) presentatie van de woning.

Een offerte voor de kunststofkozijnen kan helpen bij de onderhandelingen met een potentiele koper. Als hij/zij zegt, dat kost 5.000 euro en jij hebt een offerte voor 3500 euro, dan maakt dat jouw zaak iets sterker.

Je zit een 'stap' boven de NHG, je denkt aan 245k, als dat reëel is, dan is dat prima. Bedenk wel dat de NHG op 231k zit. Stel nu even dat je met jouw 245k wat hoog zit en dat je dan wel die 'perfecte' staat moet hebben, dan kun je ook een online/budget verkoopmakelaar pakken en voor de max. NHG gaan verkopen.
Voor jou als verkoper maakt die NHG weinig uit, maar voor de kopers juist heel veel. 'Net' boven de NHG gaan zitten zorgt waarschijnlijk voor veel aanloop en biedingen van het max. NHG bedrag of er onder. Het is namelijk precies die 225k - 250k klasse woningen die op dit moment dus wat meer in de belangstelling staan, tot juli 2016 uiteraard.

Het zou jammer zijn als de woning nu 230k waard zou zijn en je na 10k investering er 240k voor wilt hebben, terwijl jouw doelgroep juist NHG kopers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Naar aanleiding van alle reacties (waarvoor dank!) aanpassingen gemaakt aan de verkooptekst & foto's.
Mochten jullie tijd/zin hebben, dan ben ik erg benieuwd naar jullie mening --> Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Ziet er heel goed uit, als er nog dingen zijn, dan zijn dat hooguit hele minuscule puntjes. In ieder geval geen zaken waardoor een geïnteresseerde zou afhaken. Wat ga je vragen voor de woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

In de crisis (2013) hebben wij ons huis gekocht: €370.000,-.
Jaren '20 woning waar de afgelopen 50 jaar niets aan gedaan was. We hebben er dus ruim 100.000 euro ingestoken. Al met al hebben we incl. kk ed rond de 5 ton aan uitgegeven.

De afgelopen twee maanden zijn er 3 woningen in onze wijk (jaren 20-30) verkocht. De verkoopprijzen weet ik natuurlijk niet, maar de vraagprijzen zaten tussen de 670 en 705 duizend euro. Vergelijkbare woningen.

Het lijkt echt weer de goede kant op te gaan en het lijkt erop dat wij een goede zet gedaan hebben.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Nu online
Galois schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:42:
De verkoopprijzen weet ik natuurlijk niet,[...]
Als je het wel zou willen weten: koopsom kan je voor 1,50 euro opvragen bij het kadaster, ongeveer een maand nadat er bij de notaris is gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Niek_ schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:32:
Naar aanleiding van alle reacties (waarvoor dank!) aanpassingen gemaakt aan de verkooptekst & foto's.
Mochten jullie tijd/zin hebben, dan ben ik erg benieuwd naar jullie mening --> Klik.
Beter. Ik zou "zorgen voor fors lagere maandelijkse energielasten" weglaten of vermelden wat de daadwerkelijke energieopbrengst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Ik zie hier vaak veel nuttige feedback op foto's langskomen, net bij het rondkijken kwam ik toevallig dit pareltje tegen... klik

Heeft iemand wel eens slechtere foto's gezien? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:39:
Ik zie hier vaak veel nuttige feedback op foto's langskomen, net bij het rondkijken kwam ik toevallig dit pareltje tegen... klik

Met deze topic-reek op FOK! kun je je prima vermaken: Opmerkelijke foto's van Funda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Deze kennen jullie toch ook wel..? http://www.foutehuizen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

HuHu schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:23:
[...]

Met deze topic-reek op FOK! kun je je prima vermaken: Opmerkelijke foto's van Funda.
Ha, leuke reeks inderdaad. Heb hem daar even neergezet.

@Kju: die is ook bekend inderdaad, wel erg sporadische updates alleen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:28
Niek_ schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:32:
Mooi huis! Als hij wat dichter bij Utrecht/Amersfoort had gestaan had hij op mijn shortlist gestaan. Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke vraagprijs.

----

Maandag komt de makelaar en de fotograaf hier langs. In 2008 dit appartement gekocht en we moeten nu iets zien te vinden waar we de komende 10-15 jaar in kunnen wonen en eventueel uitbreiden.. We hebben wel wat zaken aangepakt, maar niet al teveel. Ons huis is ideeal voor studenten, we zitten precies tussen het Zernike (campus Groningen) en de stad in, met 110m2 is het erg makkelijk om er 3 in te doen. Onze oude buren hebben het huis vorig jaar binnen 4 weken verkocht, ik hoop er iets meer voor te krijgen, want er zal toch een restschuld overblijven, en hoe minder hoe beter uiteraard.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:18
Ik heb medio oktober mijn appartement verkocht. De ontbindende voorwaarden voor financiering verlopen volgende week, maar ik begrijp van de koper dat eind deze week finaaal akkoord wordt verwacht.

Passeren bij notaris is nu nog gepland voor eind januari, maar met goedvinden van koper wil ik deze datum naar voren trekken. Dat scheelt me enkele honderden euro's rente, terwijl ik toch al niet meer in het appartement woon.

Hoeveel tijd heeft notaris normaal gesproken nog nodig tussen moment finaal akkoord en passeren? Ik wil proberen om al in 1e of 2e week van januari te passeren.

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
TweakersOnly schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:59:
Ik heb medio oktober mijn appartement verkocht. De ontbindende voorwaarden voor financiering verlopen volgende week, maar ik begrijp van de koper dat eind deze week finaaal akkoord wordt verwacht.

Passeren bij notaris is nu nog gepland voor eind januari, maar met goedvinden van koper wil ik deze datum naar voren trekken. Dat scheelt me enkele honderden euro's rente, terwijl ik toch al niet meer in het appartement woon.

Hoeveel tijd heeft notaris normaal gesproken nog nodig tussen moment finaal akkoord en passeren? Ik wil proberen om al in 1e of 2e week van januari te passeren.
Waarom vraag je het de notaris niet? Wij kunnen hier allemaal gaan roepen 2 weken, of 1 of 4 of wat dan ook. Als de notaris waar jij het regelt in 3 dagen kan, dan is het 3 dagen. Kan hij het in 2 weken, dan is dat het. Daar kunnen wij van alles van vinden, maar dat het niet door veranderen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

TheGhostInc schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:31:
[...]

Het zou jammer zijn als de woning nu 230k waard zou zijn en je na 10k investering er 240k voor wilt hebben, terwijl jouw doelgroep juist NHG kopers is.
Er zijn 2 makelaars langs geweest en die zeiden eigenlijk dat ik het makkelijke weinig geld kostende dingen moest doen.

De trap moest ik wel doen maar zo goedkoop mogelijk. De rest alleen een beetje bij schilderen maar niet alles opnieuw doen.

Nu was de waarde geschat op 200k en dan een vraagprijs van 210k door makelaar 1 en makelaar 2 zei heel stellig dat de waarde 225K is en hij een vanaf 225K prijs zou doen.

Als ik ga vergelijken met pas verkochte huizen in de straat en de prijs min extra's doe dan kom ik ook eerder op de 225k uit.

Maar door de absurde kosten (€3500+) van de makelaars die bij mij zijn geweest denk ik dat ik toch maar gewoon via internet het huis ga verkopen. Alleen nog bedenken wat de vraagprijs gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Lijken mij hele normale kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Ja ik vraag me af als ik zon pakket van Huysshop pak van 595 euro een fotograaf inhuur voor 200 euro (Dat zijn de kosten van de fotograaf die 1 van de makelaars ook zou pakken)

Dan zit ik alleen met de rondleidingen. Maar voor 3000 euro kan ik aardig wat rondleidingen laten doen door een freelance verkoper a 50 euro per uur. Of mis ik nu iets ?

Ik kan 1500 euro niet plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sen op 18-12-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Ik betaalde voor de verkoopmakelaar ±€2500, alles inclusief, met een vraagprijs van €180.000. Ik zie ook wel eens prijzen voorbij komen van verkoopmakelaar die makkelijk €1000 hoger liggen bij een vraagprijs die niet eens zo enorm veel van die van mij afwijken. Maar wat ze er dan extra voor doen? Mijn huis was ook binnen 2 maanden verkocht voor exact de prijs die we ervoor wilden hebben.

Hetzelfde geldt trouwens voor de hypotheekbemiddeling. Hypotheker vroeg €3000 + €1000 (OLV en AOV), een kleinere bemiddelaar bij mij in de buurt voor €2250 alles inclusief. Dat is toch even €1750 wat je zo in je eigen zak kunt houden.

Als je zo her-en-der een beetje goed rondkijkt bespaar je op de aan- en verkoop van huizen zo duizenden euro's zonder dat je ook maar ergens inboet op kennis of kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier in de gemeente hebben alle makelaars een minimum van ongeveer 2700 euro, excl funda en fotokosten, ongeacht verkoopprijs. Ontkom je dus niet aan tenzij je een internet, landelijk of buiten de gemeente makelaar doet. Helaas zie je die panden ook meteen veel langer te koop staan in onze categorie (appartementen). Eengezinswoningen (<300k) is geheel ander verhaal, dat is roofgoed en kun je net zo goed zelf verkopen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Sen schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:37:
[...]

Ja ik vraag me af als ik zon pakket van Huysshop pak van 595 euro een fotograaf inhuur voor 200 euro (Dat zijn de kosten van de fotograaf die 1 van de makelaars ook zou pakken)

Dan zit ik alleen met de rondleidingen. Maar voor 3000 euro kan ik aardig wat rondleidingen laten doen door een freelance verkoper a 50 euro per uur. Of mis ik nu iets ?

Ik kan 1500 euro niet plaatsen.
Waarschijnlijk heb je dan een betere taxatie en een professonal die voor je onderhandelt en zorgt dat alles goed op papier komt. Niet overal bieden ze meteen de vraagprijs ;). En dan kon het bedrag wat je denkt te besparen wel eens negatief kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Laatst online: 12-09 07:46
Wij hebben ons huis nu ongeveer 3 maanden te koop staan. Nu hebben we afgelopen 2 weken 2 bezichtigingen gehad van 1 en dezelfde persoon en ik heb vandaag een bod mogen ontvangen. Zo'n 7000 euro onder de vanaf prijs.

nu lijkt 7000 euro wel weinig, maar heb toch vriendelijk verzocht om een nieuw bod te doen.

Het blijven spannende tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Newjersey schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:21:
Wij hebben ons huis nu ongeveer 3 maanden te koop staan. Nu hebben we afgelopen 2 weken 2 bezichtigingen gehad van 1 en dezelfde persoon en ik heb vandaag een bod mogen ontvangen. Zo'n 7000 euro onder de vanaf prijs.

nu lijkt 7000 euro wel weinig, maar heb toch vriendelijk verzocht om een nieuw bod te doen.

Het blijven spannende tijden :)
Je had pro forma een tegenbod kunnen doen dat € 500,- lager is dan de vraagprijs.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 23:05:
Waarschijnlijk heb je dan een betere taxatie en een professonal die voor je onderhandelt en zorgt dat alles goed op papier komt. Niet overal bieden ze meteen de vraagprijs ;). En dan kon het bedrag wat je denkt te besparen wel eens negatief kunnen zijn.
Of je krijgt gewoon exact dezelfde ZZP-er die je anders direct had ingehuurd en nu via een bureau...
Heb je gezien hoeveel die topmannen van die banken of corporaties kregen? Dat moeten halfgoden zijn geweest... o wacht... blijkbaar is beloning en resultaat niet 1 op 1 gekoppeld ;)

In die zin ben ik wel voor transparantere tarieven, waarbij er best een variabel deel in kan zitten. Dus een setup fee, een maandelijkse fee en een verkoop fee. Misschien zelfs wel een prijs per bezichtiging (of de eerste x zitten in de maandelijkse prijs).
Newjersey schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:21:
Kijk uit dat je ze niet afschrikt. Het voordeel van een tegenbod is dat je daar een 'geldigheid' aan kunt hangen. Nu blijft het 'hangen' en kunnen ze over 2 maanden misschien nog een keer een bod doen. Overigens 500 euro eraf is ook weer niks...

Kijk ook even of je nog wensen hebt qua oplevermoment. Als zij er direct in willen kan dat soms een lagere of juist hogere prijs rechtvaardigen voor jou. Op die manier kun je onderhandelen over 2 assen en kom je een beetje los van 'elke euro die erbij komt is er 1', want zij zitten er exact andersom in. Stel dat een maandje eerder opleveren jou een maand dubbele lasten scheelt, dan kan dat goed 1.000 euro zijn, maar andersom kost een maandje vakantiepark ook zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
TheGhostInc schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:20:
[...]

Of je krijgt gewoon exact dezelfde ZZP-er die je anders direct had ingehuurd en nu via een bureau...
Heb je gezien hoeveel die topmannen van die banken of corporaties kregen? Dat moeten halfgoden zijn geweest... o wacht... blijkbaar is beloning en resultaat niet 1 op 1 gekoppeld ;)

In die zin ben ik wel voor transparantere tarieven, waarbij er best een variabel deel in kan zitten. Dus een setup fee, een maandelijkse fee en een verkoop fee. Misschien zelfs wel een prijs per bezichtiging (of de eerste x zitten in de maandelijkse prijs).

[...]

Kijk uit dat je ze niet afschrikt. Het voordeel van een tegenbod is dat je daar een 'geldigheid' aan kunt hangen. Nu blijft het 'hangen' en kunnen ze over 2 maanden misschien nog een keer een bod doen. Overigens 500 euro eraf is ook weer niks...

Kijk ook even of je nog wensen hebt qua oplevermoment. Als zij er direct in willen kan dat soms een lagere of juist hogere prijs rechtvaardigen voor jou. Op die manier kun je onderhandelen over 2 assen en kom je een beetje los van 'elke euro die erbij komt is er 1', want zij zitten er exact andersom in. Stel dat een maandje eerder opleveren jou een maand dubbele lasten scheelt, dan kan dat goed 1.000 euro zijn, maar andersom kost een maandje vakantiepark ook zoiets.
De potentiële koper wil er snel in, het liefst binnen 2 maanden. Ook is hij financieel onafhankelijk en heeft dus geen hypotheek nodig. Ik denk dat ik het maar ga spelen op het feit dat hij er snel in wil. Misschien is hij dan meer geneigd om een hoger bod te doen.

Ik denk dat ik morgen maar af wacht en anders donderdag een tegenbod ga doen met een geldigheid ervan. En het laten meewegen dat hij er snel in wil. Dat wil misschien wel eens helpen :)

thanks voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
TheGhostInc schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:20:
[...]

...................
Goede vaklui hebben het altijd druk.
Dacht je dat die voor minder dan 50 euro/uur ex een voet buiten hun kantoor zetten? Verwacht het niet. Misschien als je geluk hebt een makelaar in opleiding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Nou fotograaf en makelaar zijn langsgeweest, volgende week of de week erop gaat hij in de verkoop. Ik ben benieuwd. Huis in hetzelfde blok is gisteren verkocht, na 3 weken online gestaan te hebben, dus ik heb goede hoop.

--

Even een vraag voor de mensen die hier verstand hebben van hypotheken, ik ben wel bij mijn oude adviseur geweest etc, maar even dubbelchecken kan nooit kwaad. Zoals het er nu naar uitziet moeten we een restschuld van 22-25k op de huidige verkoop toenemen. Ik heb de woning in 2008 gekocht en helaas ga je koste koper + beetje bouw depot er niet meer uithalen. En dan is prijs van woning ook nog met een goede 12k gedaald..

Anyway, destijds heb ik de woning zonder NHG gekocht, ik had toen een wat lager salaris en met NHG was toen net niet mogelijk. Inmiddels is dat allemaal niet zo'n probleem, maar als je geen NHG hebt, mag je tot maximaal 115% van de aankoop van je nieuwe woning financieren volgens mij. Kan ik nu ook niet meer overstappen naar een hypotheek met NHG en toch mijn restschuld meefinancieren? We kijken nu in een prijsklasse die net tegen de huidige NHG grens aanzit en als ik daar nog NHG bij kan krijgen scheelt dat toch aardig.

Daarnaast is er nog iets dat ik beetje krom vind aan de situatie, hoe minder waard het huis is dat ik wil kopen, hoe minder restschuld ik mee kan financieren. Kortom, als ik een huis koop van 220k, dan is de maximale hypotheek incl restschuld 253k, zeg dat er 25k naar de restschuld moet, dan heb je nog 8k voor kostenkoper en moet je daar ongeveer 4-5k bijleggen. Maar als ik een huis koop van 200k, dan is de max maar 230, daar gaat 25k ook weer naar de restschuld, en blijft er maar 5k over, en dat zou betekenen dat ik 7-8k zelf bij moet leggen.. of zie ik dit verkeerd?

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Scr33x0r schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:17:
Nou fotograaf en makelaar zijn langsgeweest, volgende week of de week erop gaat hij in de verkoop. Ik ben benieuwd. Huis in hetzelfde blok is gisteren verkocht, na 3 weken online gestaan te hebben, dus ik heb goede hoop.

--

Even een vraag voor de mensen die hier verstand hebben van hypotheken, ik ben wel bij mijn oude adviseur geweest etc, maar even dubbelchecken kan nooit kwaad. Zoals het er nu naar uitziet moeten we een restschuld van 22-25k op de huidige verkoop toenemen. Ik heb de woning in 2008 gekocht en helaas ga je koste koper + beetje bouw depot er niet meer uithalen. En dan is prijs van woning ook nog met een goede 12k gedaald..

Anyway, destijds heb ik de woning zonder NHG gekocht, ik had toen een wat lager salaris en met NHG was toen net niet mogelijk. Inmiddels is dat allemaal niet zo'n probleem, maar als je geen NHG hebt, mag je tot maximaal 115% van de aankoop van je nieuwe woning financieren volgens mij. Kan ik nu ook niet meer overstappen naar een hypotheek met NHG en toch mijn restschuld meefinancieren? We kijken nu in een prijsklasse die net tegen de huidige NHG grens aanzit en als ik daar nog NHG bij kan krijgen scheelt dat toch aardig.

Daarnaast is er nog iets dat ik beetje krom vind aan de situatie, hoe minder waard het huis is dat ik wil kopen, hoe minder restschuld ik mee kan financieren. Kortom, als ik een huis koop van 220k, dan is de maximale hypotheek incl restschuld 253k, zeg dat er 25k naar de restschuld moet, dan heb je nog 8k voor kostenkoper en moet je daar ongeveer 4-5k bijleggen. Maar als ik een huis koop van 200k, dan is de max maar 230, daar gaat 25k ook weer naar de restschuld, en blijft er maar 5k over, en dat zou betekenen dat ik 7-8k zelf bij moet leggen.. of zie ik dit verkeerd?
Je bedragen gaan denk ik sowieso niet kloppen. De restschuldfinanciering is normaal een losse extra financiering voor 15 jaar. Daarbij zal voor 2016 het maximale financieringspercentage voor de nieuwe woning omlaag gaan naar 102%. Het totaal van de nieuwe financiering en de restschuldfinanciering mag dan in totaal niet meer dan 115% van de woningwaarde zijn (en bij NHG in totaal niet boven de grens 245.000)

Bij je voorbeeld van 220k huis mag je 220.000 * 1,02 = 224.400 lenen, verder kan dan de restschuld van 25.000 en je zit op een maximale lening van 249.400.
Bij 200.000 is de lening maximaal 204.000 plus dan 25.000 restschuld is 229.000 in totaal. Je zal dus sowieso een deel eigen geld moeten hebben de kosten koper.

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:06
Chakotay schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:39:

Bijna elk willekeurig zoeketje in België ;) zeker het lagere segment onder de 150.000 euro.

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Afgelopen weekend is ons huis te koop komen te staan op funda:
http://www.funda.nl/koop/...s-49698185-kerkstraat-11/

Afgelopen dinsdag de eerste bezichtiging gehad, vandaag een tweede (andere personen) en dinsdag een derde (weer andere volgens mij).

Op zich verbaasde het ons dat we zo snel bezichtingen gepland kregen, maar het is natuurlijk ook kerstvakantie waarin mensen tijd hebben om te bezichtigen.
Hopelijk wordt het ook snel serieus.

Hebben jullie nog eventueel tips betreffende de presentatie of andere op/aanmerkingen?

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

• Niek_
Lonestander schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:05:
Afgelopen weekend is ons huis te koop komen te staan op funda:
http://www.funda.nl/koop/...s-49698185-kerkstraat-11/

Afgelopen dinsdag de eerste bezichtiging gehad, vandaag een tweede (andere personen) en dinsdag een derde (weer andere volgens mij).

Op zich verbaasde het ons dat we zo snel bezichtingen gepland kregen, maar het is natuurlijk ook kerstvakantie waarin mensen tijd hebben om te bezichtigen.
Hopelijk wordt het ook snel serieus.

Hebben jullie nog eventueel tips betreffende de presentatie of andere op/aanmerkingen?
Vind het er netjes uit zien.
Even nieuwsgierig, hoe hebben ze de 2e foto gemaakt? Lijkt vanaf een wat hoger standpunt genomen te zijn?

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Niek_ schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:43:
[...]

Vind het er netjes uit zien.
Even nieuwsgierig, hoe hebben ze de 2e foto gemaakt? Lijkt vanaf een wat hoger standpunt genomen te zijn?
De 2de foto en foto 28 en 29 zijn gemaakt met behulp van een 8 meter hoge statief/stok waar de fotograaf de camera op had gemonteerd. Op ooghoogte had hij zijn tablet waarmee hij de camera mee kon bedienen.

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
patrickos85 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:15:
[...]
Zou je mij kunnen vertellen welke makelaar die 3 appartementen binnen weken verkocht had? Desnoods met DM. Dat zou ik op prijs stellen :)
Ik zoek nog een goede makelaar in Den Haag, dit sprong eruit, had je nog antwoord gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Vandread schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:56:
[...]

Ik zoek nog een goede makelaar in Den Haag, dit sprong eruit, had je nog antwoord gekregen?
Hey, uiteindelijk goed gekomen inderdaad, Bedankt voor de moeite. We hebben verkoop uitgesteld ivm zwangerschap van mijn vrouw :)

[ Voor 9% gewijzigd door patrickos85 op 28-12-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
patrickos85 schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:42:
[...]

Hey, uiteindelijk goed gekomen inderdaad, Bedankt voor de moeite. We hebben verkoop uitgesteld ivm zwangerschap van mijn vrouw :)
Uiteindelijk ook nog een geschikte makelaar gevonden voor in de toekomst?
(ik zoek voor mijn vriendin O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Vandread schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:24:
[...]

Uiteindelijk ook nog een geschikte makelaar gevonden voor in de toekomst?
(ik zoek voor mijn vriendin O-) )
Pfoe, tijdje geleden alweer. Uiteindelijk kregen we advies via mijn adviseur om makelaar Langezaal te nemen. Niet goedkoop, maar hij verkocht veel huizen in mijn buurt (mariahoeve) en kon goed inschatten qua verkoopprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Zo, hij staat erop: kijkers/kopers, komt u maar! ;)
Iemand op-/aanmerkingen? Hoor het graag.

[ Voor 13% gewijzigd door Niek_ op 05-01-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:44
Niek_ schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:22:
Vind zelf een plattegrond altijd heel fijn ;)

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 05-01-2016 09:42 . Reden: quote gecorrigeerd ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 15:29
Wij hebben overeenstemming bereikt over de prijs van ons huis met mijn broertje.
Ik heb al iets op papier gezet om dat te bevestigen.
Maar we zullen nu een 'voorlopig' koopcontract op moeten stellen.

Door wie zouden jullie dat laten doen? Makelaar die ook een taxatie moet maken (voor mijn broertje en voor ons voor het nieuwe huis) en dan een totaalprijs afspreken daarvoor? Of moet je daarvoor ook al naar de notaris?

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik zou gewoon een model-koopcontract (bijv NVM of andere downloadbare) pakken en die aanpassen naar believen, beiden invullen en ondertekenen en vervolgens die gewoon aanmelden bij notaris ter overdracht. Makelaar heeft hier niks mee van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Niek_ schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:22:
Klopt de positie op de kaart wel? Ik zie op de kaart namelijk niet het uitzicht op het park, dat je op de foto's wel hebt... Je positie op de kaart lijkt me cruciaal, omdat veel mensen via de kaart zoeken, of na het zoeken op de kaart gaan kijken of de tuin wel echt op het zuiden is, of er drukke wegen in de buurt zijn, etc, etc.

Je hebt prachtige foto's (ik zou wel dat watermerk er uit halen, tenzij dat in het tarief van de fotograaf zit), maar zonder plattegrond en met een incorrecte positie op de kaart denk ik dat je een kans hebt gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ons woning is in 4 weken tijd verkocht :). Nu loopt de termijn van voorbehoud financiering. Druk zoekende naar een nieuwe woning :)

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
GermanPivo schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:33:
[...]

Vind zelf een plattegrond altijd heel fijn ;)
Klopt als een bus. Makelaar is sinds vanochtend met zweet op z'n voorhoofd bezig...
Kurkentrekker schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:42:
[...]

Klopt de positie op de kaart wel? Ik zie op de kaart namelijk niet het uitzicht op het park, dat je op de foto's wel hebt... Je positie op de kaart lijkt me cruciaal, omdat veel mensen via de kaart zoeken, of na het zoeken op de kaart gaan kijken of de tuin wel echt op het zuiden is, of er drukke wegen in de buurt zijn, etc, etc.

Je hebt prachtige foto's (ik zou wel dat watermerk er uit halen, tenzij dat in het tarief van de fotograaf zit), maar zonder plattegrond en met een incorrecte positie op de kaart denk ik dat je een kans hebt gemist.
Locatie klopt ook, geld het zelfde voor als de plattegrond :(

Beiden bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Mooi modern huis. Alleen de keuken op een andere etage dan de woonkamer lijkt mij niet fijn. Je ziet het wel vaker tegenwoordig, maar het lijkt mij niet handig. En dan slapen op de tweede etage: Je krijgt vast een goede conditie van al dat traplopen... Op zich wel nuttig gebruik van de ruimte, en het zal vast wel wennen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:25
Niek_ schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:59:
[...]

Klopt als een bus. Makelaar is sinds vanochtend met zweet op z'n voorhoofd bezig...

[...]

Locatie klopt ook, geld het zelfde voor als de plattegrond :(

Beiden bedankt voor de reactie!
Mooie foto's, alleen zonde dat je op sommige kan zien dat het met een beste groothoek gemaakt is.
Zeker de foto met de zonnepanelen op het dak ....

Bij mijn huis zijn de foto's ook zo gemaakt hoor. Dit geeft alleen af en toe wel een verkeerd beeld vind ik. :/ maar het lijkt wel te moeten bij dit soort advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Alleen de foto van de zonnepanelen is met een groothoek gemaakt. Rest gewoon puur natuur zoals het hoort :) Kreeg anders de zonnepanelen er niet volledig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Ons appartement is zo goed als verkocht. Kopende partij heeft een final bod gedaan van 120000 en wij zijn akkoord gegaan. 5000 euro onder de vanaf prijs. Kopende partij kan uit eigen financiering betalen en gaf aan begin maart erin te willen. Geen probleem :)

Nu beginnen ze echter hele onbeleefde verzoeken te stellen. Ze willen binnen 2 weken erin. Het betreft een koper uit Israël die hier studeert en graag een eigen huis wil. Zijn vader zou alles financieren. Dit schijnt daar normaal te zijn.

Na veel heen en weer gebelt heb ik een voorstel gedaan voor 8 februari met behoud van de geboden prijs van 120000. Hopen dat ze hier nu mee akkoord gaan, en tijdelijke woonruimte zoeken, hypotheek voor een nieuw huis regelen etc.

Conclusie: stresss :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als ze dat willen vervroegen ga je toch de prijs ophogen? Jij gaat nu extra kosten moeten maken waardoor je er effectief op achteruit gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Newjersey schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:08:
Ons appartement is zo goed als verkocht. Kopende partij heeft een final bod gedaan van 120000 en wij zijn akkoord gegaan. 5000 euro onder de vanaf prijs.
Leg uit, dat was ook de tactiek??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Kju schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:19:
[...]

Leg uit, dat was ook de tactiek??
Nee, totaal niet. Aangezien de appartementenmarkt hier totaal op z'n gat ligt en we zo weinig kijkers heb gehad hebben we besloten om hiermee akkoord te gaan. Weg is weg, en kunnen we verder in het leven. Appartement is vrij klein en de muren komen regelmatig op me af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Tsurany schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:18:
Als ze dat willen vervroegen ga je toch de prijs ophogen? Jij gaat nu extra kosten moeten maken waardoor je er effectief op achteruit gaat.
Klopt, maar dit was wel te voorzien. Ben bang dat ik het appartement dan helemaal niet meer verkoop binnen nu en een paar maanden. En we willen verder in het leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Zo, net even door het huis geknald en de laatste prulletjes opgeruimd. Morgen voor het eerst kijkers. Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Morgen ook hier de eerste kijkers (twee keer zelfs), beide aangemeld op de eerste dag.. sindsdien geen aanvragen meer, maar dat zal wel normaal zijn?

Bij mij in het blok stond ook een zelfde appartement te koop, die is in 3 weken verkocht, dus ik heb maar goede hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Niet gelijk een open huis erbij aangemeld? Doe ik altijd binnen 1 of 2 weken erbij. Is vnl om hoger op Funda te komen maar genoeg woningen waar er toch wel mensen op afkomen..

Pagina: 1 ... 21 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.