Niek_ schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:21:
De woning is in 2008 opgeleverd onder GIW garantie en voorzien van alle gemakken van de huidige tijd en uiteraard volledig geïsoleerd en voorzien van het Politiekeurmerk. De luxe keuken met eiland is in 2012 geplaatst en in 2013 is de woning voorzien van zonnepanelen.
Dit stukje is hoogstwaarschijnlijk het enige dat ook maar iets toevoegt ten op zichtte van de foto's, plattegrond & kaart. Waarschijnlijk kun je het merkje op de oven lezen op een van de foto's
Maar ik zou ook nog even die GIW garantie checken, volgens de website had je 6 garantie, die is dus verlopen! Beetje jammer dus om te vermelden, OF je moet vermelden tot wanneer die garantie dan wel loopt.
Ik ga nu je tekst fileren, als je hem goed vond, lees dan niet verder, het kan ongezouten overkomen, maar dit soort tekst kom ik vaker tegen en is IMHO gewoon bagger, maar dat denk ik van veel advertenties.
De eerste alinea is denk ik noodzakelijk kwaad als inleiding, maar hoeveel kopers zullen denken: "Verrek, die woning ligt in Arnhem, dat had ik nou nooit gedacht, fijn dat het nog even in de tekst wordt genoemd"
Bruisend centrum? Gevarieerd park? Maar ik ben blij dat het een werkelijk fantastisch uitzicht is, die surrealistische uitzichten ben ik op uitgekeken.

Bedenk goed wat je wilt zeggen, je woning ziet er geschikt uit voor een gezin, zitten die te wachten op het centrum? Waar ligt de school bijvoorbeeld?
Carport voor 2 auto's? Op de foto's staat bij de buren een kleine auto, die past er misschien 2x, maar passen er ook 2 middenklassers? Je afvalbak kan er dan al niet meer staan. Hou het bij carport eventueel met 'anex overdekte entree' of zoiets.
NEFF inbouwapp. zoals? Zoals doe je niet als je daarna alles opnoemt. Overigens is je werkblad denk ik niet van NEFF?
Let sowieso op je zinsconstructies, een pui is (volgens mij) een onderdeel van de gevel, een pui 'van de woonkeuken naar de tuin' klinkt krom. Daarnaast kun je ook gewoon 'gehele glazen pui met deuren' zeggen. 'geheel' en 'glas' zijn beiden een attribuut van pui.
'De tuin is dan ...' gebruik je als er een bepaalde situaties is. Zoals wanneer er een beer in de tuin staat. De tuin is dan een dierentuin

. Ik snap wat je bedoelt, want je bedoelt dat ALS je de deuren open slaat, DAN is de tuin een verleng... Echter heb je het eerst over openslaande deuren.
'Badkamer voorzien' ? DE badkamer IS voorzien van ....
'diverse uitvalswegen als', dat moet dus ZOALS zijn. Ook bij dagelijkse voorzieningen, wat ik overigens makelaarstaal vind, google is het daarmee eens
Let ook op dat je niet dingen 2x vermeld, zoals fietsafstand naar het centrum.
Maar waar IK echt een hekel aan heb (dus heel persoonlijk) zijn al die superlatieven en bijvoeglijk naamwoorden om de tekst te 'pimpen'. Een paar: weids, royaal, ruim, zeer, praktisch, groot, fraai, prachtig.
Vooral over zaken niet die niet op het huis slaan.
Ook is het storend als je een kromme zin 'pimpt' met superlatieven. Het geeft aan dat je heel hard probeert je woning maar zo goed mogelijk aan te prijzen, maar de 'basis' niet klopt.
Hoe zou ik kijken naar (of wat me afvragen bij) jouw woning, als ik geïnteresseerd was:
Er staan 20? dezelfde woningen op een rij, welke 'versie' is het exact? Zijn er aanpassingen gemaakt door de eigenaar ten op zichtte van het standaard ontwerp? Voegen die waarde toe?
In jouw geval: zonnepanelen, nieuwe keuken en de rest kun je zelf invullen.
Dat zijn dus de onderdelen waar je nadruk op moet leggen. Foto van je panelen?
Waar hoef ik geen hulp bij:
Uitgebreide sfeerimpressies van de stad, wijk, buurt, uitzicht, bezienswaardigheden of voorzieningen. Soms is het wel handig om 'de dichts bij zijnde' supermarkt, school of bushalte aan te geven 'ter oriëntatie'. Je hoeft Arnhem niet te verkopen, de wijk eigenlijk ook al niet, hooguit de straat, als daar iets noemenswaardig mee is.
PS. Ik denk dat je een mooie woning hebt en volgens mij komt die verkoop goed, de tekst hoeft weinig 'recht' te praten, probeer dat dan ook niet

. Ik zou trouwens de foto van de tuin van boven schrappen, het geeft vooral aan hoe weinig privacy je hebt van de buren.
PSS. Had ik al gezegd dar dit positief bedoelt was? Zo niet: deze post is opbouwend bedoeld.