Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 19 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:54
Vandaag voor de 3e keer dezelfde persoon over de vloer gehad, maar nu met aankoopmakelaar erbij. Het viel mij alles mee!

Makelaar was ook positief over mijn huis en ik had een beetje het gevoel dat de makelaar het huis aan de koper aan het promoten was. Weet niet wat ze achteraf hebben besproken, maar dat hoop ik binnen nu en een paar dagen te horen in de vorm van een goed bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Koper is vrijdag einde vd dag via Makelaarsland verzocht binnen 2 werkdagen een notaris aan te leveren zodat de concept koopovereenkomst opgesteld kan worden.

Gisteren nog niets gehoord dus zou uiterlijk vandaag moeten. We wachten maar weer af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Een notaris kiezen is een formaliteit, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Op zich hoef je ook nog geen notaris gekozen te hebben om een koopovereenkomst op te stellen of zelfs te ondertekenen (zet je gewoon in je overeenkomst dat dat later nog bepaald wordt).

Je moet de kopers ook wel een beetje de tijd gunnen hoor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Als de verkopende makelaar vraagt dit binnen 2 werkdagen aan te leveren had ik dat zelf gewoon gedaan.

Maargoed, vandaag nog niks gehoord dus morgen afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
Lensent schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:58:
Als de verkopende makelaar vraagt dit binnen 2 werkdagen aan te leveren had ik dat zelf gewoon gedaan.

Maargoed, vandaag nog niks gehoord dus morgen afwachten..
Ik zou mij daar ook weinig van aantrekken. Het is nergens voor nodig om je daar nu al op vast te leggen. Het is natuurlijk wel zo netjes om dat dan aan de makelaar te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Idd, 2 werkdagen is net zo kort dat je echt geen normale prijsopgaves kunt krijgen.... Zelfs als je er al vanuit gaat dat koper direct in actie kan komen om notarissen in te schakelen... Duurde bij ons uiteindelijk ook een weekje ofzo, voordat we die info hadden. Zie het probleem ook niet zo eigenlijk....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Ok, helder. Wordt er gewoon nerveus van dat continue wachten ookal snap ik t wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greencap schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:16:
Een notaris kiezen is een formaliteit, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
Klopt!
Maar dan volgt een verwarrende zin:
Greencap schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:16:
Op zich hoef je ook nog geen notaris gekozen te hebben om een koopovereenkomst op te stellen ....
In vrijwel elk standaard verkoop-contract staat dat de koper de notaris mag uitzoeken (en betalen).
Als verkoper kies je dus geen notaris. Dat is ook geen probleem, wel de contracten tot op de letter goed lezen natuurlijk, maar verder geen probleem, het is een formaliteit.

** bovenstaande geldt niet voor andere zaken, zoals huwelijkse overeenkomsten **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Hoezo is dat dan verwarrend? Lensent (de verkoper) wacht met het opstellen van de koopovereenkomst tot de koper een notaris kiest. Ik geef juist aan dat hij daar niet op hoeft te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greencap schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:09:
Hoezo is dat dan verwarrend? Lensent (de verkoper) wacht met het opstellen van de koopovereenkomst tot de koper een notaris kiest. Ik geef juist aan dat hij daar niet op hoeft te wachten.
In dat geval heb je 100% gelijk.
De verkoper zal wel moeten aangeven dat de koper niet oneindig gaat dralen met de keuze voor een notaris, maar een weekje tot 2 weekjes kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 18:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:17:
[...]
In dat geval heb je 100% gelijk.
De verkoper zal wel moeten aangeven dat de koper niet oneindig gaat dralen met de keuze voor een notaris, maar een weekje tot 2 weekjes kan wel.
Of stel zelf een notaris voor. Toen ik een huis kocht, was ik wel blij met de voorgestelde notaris (op loopafstand van het huis dat ik kocht) in een plaats waar ik geen enkele notaris wist te vinden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Inmiddels is ook dit (uiteraard...) goed gekomen. Concept overeenkomst zit nu in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Vandaag het openingsbod ontvangen ~11% onder de vraagprijs. Ik wil ergens in het midden uit komen. Morgen dus een tegenbod doen, denk 2,5% onder de vraagprijs en overdracht wat later plaats laten vinden zodat ik zelf wat meer tijd heb om wat anders te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
silencedead schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:01:
Vandaag het openingsbod ontvangen ~11% onder de vraagprijs. Ik wil ergens in het midden uit komen. Morgen dus een tegenbod doen, denk 2,5% onder de vraagprijs en overdracht wat later plaats laten vinden zodat ik zelf wat meer tijd heb om wat anders te kopen.
Of je reageert: "Bedankt voor uw bod. Wij zijn best bereid tot onderhandelen, maar niet tot iedere prijs. Wij zien uw nieuwe bod graag tegemoet." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-12-2015
Hier helaas nog steeds geen antwoord op ons tegen bod. Nu alweer een week geleden.
Pff moet wel geduld hebben met de aankoopmakelaar van misschien onze koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Gister zoals gezegd ~2% lager tegenbod gedaan, koper deed hetzelfde en deed er ~2% bij. Ik weer ~2% gezakt met de melding dat de rek er nu toch echt uit is. Ik hoop vandaag weer antwoord te krijgen, maar voor het weekend gaan we er niet uitkomen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Bij ons gaat woensdag de definitieve koopovereenkomst getekend worden. Dan stuur ik een setje ri notaris voor verdere afhandeling.

Passeerdatum staat op 1 dec, ideaal mbt aflopen van bepaalde contracten zoals mn energie met welkomstbonus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Maandag a.s. weer een kijker... Duimduim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Het is toch altijd spannend om je huis te koop te zetten vind ik.
In mijn geval voelde het als een gezonde spanning om de boel weer netjes te maken voor een kijker, en daarna afwachten wat de makelaar als terugkoppeling gaf.
Gelukkig is het wederom snel gegaan! (Eerste huis 2 jaar terug binnen een week, nu na 2.5 weken)
Maar toch blijft het ergens wel een bevredigende periode, mits het niet te lang duurt natuurlijk.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Mijn huis is zojuist verkocht (onder voorbehoud financiering). Ondanks dat het openings bod bijna 11% onder de vraagprijs lag zijn we uiteindelijk rond het midden uitgekomen.

Ik ben tevreden met de uiteindelijke prijs, nu actie ondernemen voor een ander huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:46
silencedead schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:11:
Mijn huis is zojuist verkocht (onder voorbehoud financiering). Ondanks dat het openings bod bijna 11% onder de vraagprijs lag zijn we uiteindelijk rond het midden uitgekomen.

Ik ben tevreden met de uiteindelijke prijs, nu actie ondernemen voor een ander huis.
Het openingsbod zegt niet altijd waar je gaat eindigen, hooguit hoe het spel gespeeld gaat worden. In mijn geval begon de koper met een openingsbod waar je even bij moest gaan zitten (15% onder de vraagprijs die al scherp was) en hebben we uiteindelijk verkocht 5,5 % onder de vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:18

CeesKees

I rest my Kees

bartijn2 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:21:
Het is toch altijd spannend om je huis te koop te zetten vind ik.
In mijn geval voelde het als een gezonde spanning om de boel weer netjes te maken voor een kijker, en daarna afwachten wat de makelaar als terugkoppeling gaf.
Gelukkig is het wederom snel gegaan! (Eerste huis 2 jaar terug binnen een week, nu na 2.5 weken)
Maar toch blijft het ergens wel een bevredigende periode, mits het niet te lang duurt natuurlijk.
Zo! na twee jaar weer verkopen? Projectje, of grote verandering(en) in je leven?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm gisteren weer een kijker gehad, maar geen hoopvolle reactie. Ons appartement was niet echt waar hij naar op zoek was, maar door een suggestie van zijn ouders is hij toch gaan kijken. Desalniettemin niet meteen een "nee", maar het lijkt me sterk dat er wat uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

CeesKees schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:23:
[...]

Zo! na twee jaar weer verkopen? Projectje, of grote verandering(en) in je leven?
2x een grote verandering in het leven, eerste keer bedacht mijn toenmalige vriendin om toch niet samen te willen wonen met mij. (wel met een goede vriend van me).

En nu omdat ik met mijn huidige vriendin groter wil wonen met het oog op de toekomst. :*)

De eerste keer gelukkig zonder al te veel verlies verkocht, en deze keer met dikke vette winst :9~

[ Voor 10% gewijzigd door bartijn2 op 20-10-2015 16:26 ]

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

bartijn2 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:25:
[...]
2x een grote verandering in het leven, eerste keer bedacht mijn toenmalige vriendin om toch niet samen te willen wonen met mij.
Vervelend
(wel met een goede vriend van me).
Dubbelvervelend
En nu omdat ik met mijn huidige vriendin groter wil wonen met het oog op de toekomst. :*)
Gefeliciteerd
De eerste keer gelukkig zonder al te veel verlies verkocht, en deze keer met dikke vette winst :9~
Daar kom je heel netjes weg.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
Goed nieuws:

Na ruim 4 maanden is mijn appartement eindelijk verkocht!.

Sinds begin juni staat het appartement op funda, http://funda.nl/49499617/. Uiteindelijk ongeveer 8 bezichtigingen gehad.

Vraagprijs was 125.000 euro, verkocht voor 120.000 euro. Ben tevreden met het resultaat, ondanks dat er nu een restschuld ontstaat van 59.000 euro. Gelukkig kan ik de restschuld betalen met het spaarpotje bij de bankspaarhypotheek en eigen spaargeld.

We kunnen in ieder geval weer verder kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:57
Mooi dat je er positief over bent en dat je " het" kwijt bent. Mag ik vragen wat de redenen van toch zo'n relatief forse schuld zijn? (59k op 120k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
wienesroa schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:26:
Mooi dat je er positief over bent en dat je " het" kwijt bent. Mag ik vragen wat de redenen van toch zo'n relatief forse schuld zijn? (59k op 120k)
Zoals op de foto's op funda al te zien is, is het een klein appartement (56 vierkante meter) met slechts één slaapkamer. Ik heb altijd de bedoeling gehad om dit appartement na een jaar of 5 te verkopen.

Helaas kwam in 2008 de crisis, waardoor ik de vraagprijs in stappen heb moeten verlagen van 169.000 naar 125.000 nu.

Met de enorme restschuld zou het nog vele jaren duren, voor het appartement boven water staat. Tegelijkertijd zal de rente de komende jaren naar verwachting stijgen en zullen ook huizen duurder worden. Ik heb geen zin meer om daarop te wachten. Op een gegeven moment ga je je gewoon ergeren aan het gebrek aan ruimte.

Het is nu eenmalig slikken en het verlies nemen, maar ik denk dat mijn met huidige salaris/lage rente en de huizenprijzen daarna een heel aardig huisje kan kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakersOnly op 21-10-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:57
Dat is balen inderdaad. Gelukkig kan je het behappen. Veel success in het topic " Kopen van woning"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
TweakersOnly schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:56:
[...]

Zoals op de foto's op funda al te zien is, is het een klein appartement (56 vierkante meter) met slechts één slaapkamer. Ik heb altijd de bedoeling gehad om dit appartement na een jaar of 5 te verkopen.

Helaas kwam in 2008 de crisis, waardoor ik de vraagprijs in stappen heb moeten verlagen van 169.000 naar 125.000 nu.

Met de enorme restschuld zou het nog vele jaren duren, voor het appartement boven water staat. Tegelijkertijd zal de rente de komende jaren naar verwachting stijgen en zullen ook huizen duurder worden. Ik heb geen zin meer om daarop te wachten. Op een gegeven moment ga je je gewoon ergeren aan het gebrek aan ruimte.

Het is nu eenmalig slikken en het verlies nemen, maar ik denk dat mijn met huidige salaris/lage rente en de huizenprijzen daarna een heel aardig huisje kan kopen.
Groot gelijk heb je als je die mogelijkheid hebt, als je wacht tot je huis van 125k met 45k is gestegen is je volgende huis van nu 250k of meer (neem ik dan maar even aan omdat je groter gaat wonen) met 90k gestegen en ben je dus per saldo 45k extra kwijt. Als je ooit mooier wil gaan wonen zijn prijsdalingen altijd gunstig.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

TweakersOnly schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:09:
Goed nieuws:

Na ruim 4 maanden is mijn appartement eindelijk verkocht!.

Sinds begin juni staat het appartement op funda, http://funda.nl/49499617/. Uiteindelijk ongeveer 8 bezichtigingen gehad...
Best leuk en modern appartement met tuin voor 120k, maar 170k zou ik er ook nooit voor over hebben. En Roermond, dat is een krimp regio toch? Denk dat je daar lang had kunnen wachten tot de prijzen weer op het oude niveau liggen. Lijkt me inderdaad verstandig dat je nu je verlies genomen hebt, al is dat nooit fijn natuurlijk. Wel zo prettig als je weer door kan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Wij zijn ons aan het oriënteren om ons in 2010 gekochte appartement (143.000 euro WOZ 01-01-2009 156.000) te verkopen om een volgende stap te zetten in onze woon carrière. Nu heb ik 3 makelaars over de vloer gehad waarbij volgens hun de gemiddelde opbrengst ergens tussen de 135.000 en 138.000 euro zal liggen (WOZ 01-01-2014 135.000) Kortom we gaan verkopen met een restschuld. Nu is dat het probleem niet want die kunnen we opvangen.

Ik heb diverse advies verkooprijzen gekregen alleen 140.000+ echter de laatste makelaar adviseerde om het appartement te koop te zetten voor 139.500 euro en dan een smalle bandbreedte 1000-2000 euro aan te houden voor de onderhandelingen. Heeft iemand daar ervaring mee? hij beweerde op die manier zelfs wel eens voor de vraagprijs te verkopen. Grappig genoeg hadden we bij die makelaar het beste gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

WOZ waarde zegt sowieso niks. Als je snel wil verkopen moet je je huis direct zo scherp mogelijk in de markt zetten. Bij tussentijds verlagen als het verkopen onverhoopt niet lukt blijf je altijd achter de feiten aanlopen.

Overigens maakt het ook veel uit in welke regio je zit. Er zit een groot verschil tussen bijvoorbeeld Utrecht en Roermond of zo. In Roermond is het wel fijn als er nog een klein beetje onderhandel ruimte in je prijs zit. In Utrecht wordt er weer boven de vraagprijs verkocht als die scherp is. In Roermond vraag je dus 140k waar nog wat af kan, in Utrecht vraag je 135k waar wellicht nog wat bij komt. Ik noem maar wat, want hetzelfde aparte ment is in Utrecht in de juiste buurt waarschijnlijk toch al een ton meer waard.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
De waarde van een goed is de prijs die door vraag en aanbod tot stand komt.
WOZ waarde bepaling is ook zoiets, de gemeente doet een bod op basis van de eigenschappen en de eigenaar doet een tegenbod met argumenten.

Een te hoge WOZ waarde zou raar zijn, immers betaal je dan teveel belasting, een te lage WOZ waarde zal bij genoeg vergelijkbare transacties worden gecorrigeerd.

Daarmee is de WOZ waarde voor een huis vaak een mooie 'ondergrens' voor een huis.

Het is zeker geen exacte wetenschap, maar ik heb toch al heel vaak een woning voor verdacht dichtbij de WOZ waarde verkocht zien worden.

En in dit geval ook. 135k WOZ in 2014, vraagprijs ~140k met een beetje ruimte, corrigeer de WOZ voor de lichte prijsstijging en verlaag de vraagprijs met de ruimte en je komt volgens mij op exact hetzelfde bedrag uit. Voor een dergelijke woning is het niet gek dat de WOZ klopt.
Fiber schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:53:
Als je snel wil verkopen moet je je huis direct zo scherp mogelijk in de markt zetten.
Exact, prijs is het enige criterium dat elke woningzoeker altijid invult/bekijkt.
Daarnaast wil je zoveel mogelijk mensen hebben die interesse hebben. Liever een paar keer een bod moeten afwijzen omdat de prijs te laag is dan helemaal geen interesse.

De eerste keer dat je huis online komt is het moment waarop je de meeste kans maakt om indruk te maken op kopers. En kopers die denken nog 10% van een eerlijke prijs te halen zijn koopjesjagers, daar zou ik me niet teveel van aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Koopcontract is getekend en vanochtend bij de notaris afgegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:16
Vergeet niet dat als je nu je huis te koop , de huidige woz over de waarde per 1-1-2014 gaat. In mijn geval zat de koopprijs er ruim 25% onder. Het is dus geen mooie ondergrens van de waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
rik11 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 07:26:
Vergeet niet dat als je nu je huis te koop , de huidige woz over de waarde per 1-11-1-2014 gaat. In mijn geval zat de koopprijs er ruim 25% onder. Het is dus geen mooie ondergrens van de waarde
Ter aanvulling. De WOZ van mijn huis toen ik het kocht was 319.000. Ik heb het gekocht voor 235.000. Dat scheelt nogal.
De WOZ vergeleek het huis met huizen op vergelijkbare perceeloppervlak. Het is een arbeidershuisje wat toen een flinke onderhoudsachterstand had. Kortom het zegt zeker niet alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Het zegt zelfs steeds minder. Voorheen was een WOZ eigenlijk altijd een 'ondergrens' omdat mensen die een te hoge WOZ hadden er al snel bezwaar tegen maakten. Dat dit vervolgens om tientjeswerk ging maakte hen niet uit, het ging om het principe ;) .. Maar sinds de crisis merk ik om mij heen dat mensen vaak een te hoge WOZ ook gewoon 'zo houden' omdat het bezwaar maken niet veel oplevert en bij een verkoop een lagere WOZ ook kan leiden tot lagere biedingen omdat kopers zo'n WOZ ook weer meenemen als variabele om hun idee van marktwaarde mee te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 14:11

Kju

De WOZ-waarde is een grondslag voor belastingheffing. Niets meer of minder ;)

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Lensent schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:20:
Koopcontract is getekend en vanochtend bij de notaris afgegeven :)
Gefeliciteerd! Tijd voor de verhuisdozen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:01
Zo na een jaar een 3 weken is het appartement onder voorbehoud verkocht (http://www.funda.nl/koop/...eyneke-van-stuwestraat-6/). Vanochtend de akte getekend en nu gaat de bedenktijd en de financieringaanvraag lopen voor de koper.

Uiteindelijk uitgekomen op een prijs waarbij ik maar 5000,- op verlies draai (295000,- kk), maar dit verlies word opgevangen door het spaardeel in de spaarhypotheek. Al met al erg tevreden, gezien het feit dat het pand al langer te koop stond, ik een prijsverlanging heb doorgevoerd (oorspronkelijk 319000) en dan ook nog eens te maken heb gehad met een moeilijke markt (total op verkeken).

Qua bezichtigingen was daar overigens niets van te merken, zijn er tientallen geweest... het pand is ook nog een keer verkocht geweest maar konden de kopers de financiering niet rond krijgen.

Nu kunnen wij gelukkig verder, aangezien we een optie hebben op een nieuwbouw pand.

Het heeft even geduurd, en ook nog een wisseling van makelaar

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wicked-Game schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:40:
...en ook nog een wisseling van makelaar
Toevallig Hendriks, die vrij abrupt uit Utrecht en omgeving vertrok en alle dossiers zonder pardon of overleg overgedragen heeft aan collega-kantoren? Ben er zelf redelijk goed vanaf gekomen omdat mijn appartement al verkocht was, maar ik heb buren die hierdoor echt flink benadeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Kurkentrekker schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:09:
[...]

Toevallig Hendriks, die vrij abrupt uit Utrecht en omgeving vertrok en alle dossiers zonder pardon of overleg overgedragen heeft aan collega-kantoren? Ben er zelf redelijk goed vanaf gekomen omdat mijn appartement al verkocht was, maar ik heb buren die hierdoor echt flink benadeeld zijn.
Nope, ik had een makelaar waar ik niet tevreden over was, en na een jaar was ik er zo klaar mee dat ik bij diegene ben weg gegaan en naar een nieuwe makelaar ben gegaan. En die krijgt het binnen een paar weken voor elkaar het pand te verkopen (kan toeval zijn uiteraard).

Maar begrijp dat er een makelaar in Utrecht is geweest die dus zoiets heft gedaan? Mag aannemen dat elke verkoper bij die makelaar toch de melding had moeten krijgen dat de makelaar gingen stoppen en de dossiers desgewenst zou overdragen ipv zomaar over te dragen. Contractueel heb je ook een afspraak met de makelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Jelte schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:29:
[...]
Ter aanvulling. De WOZ van mijn huis toen ik het kocht was 319.000. Ik heb het gekocht voor 235.000. Dat scheelt nogal.
De WOZ vergeleek het huis met huizen op vergelijkbare perceeloppervlak. Het is een arbeidershuisje wat toen een flinke onderhoudsachterstand had. Kortom het zegt zeker niet alles :)
Uiteraard zijn unieke objecten veel lastiger. Het huis waarop ik reageerde was een woning waar er in dezelfde buurt gewoon nog veel meer van staan. Dan klopt zo'n WOZ waarde uiteraard al veel sneller, aangezien er meer transacties/waardebepalingen zijn.

Maar ook in jouw geval lijkt het verschil groter dan het IMHO is. De WOZ houdt vrij weinig rekening met de staat van het huis. Als jij het hebt over een flinke onderhoudsachterstand dan hebben we het niet over een likje verf meer. Tel het (fictieve commerciële) bedrag aan opknapwerk nu eens bij jouw aankoopprijs, dan denk ik dat je ineens weer in de buurt komt van je WOZ.

Anyhow, ook je WOZ waarde is duidelijk een stuk communicatie. ´Fictief' je WOZ-waarde hoog houden is hetzelfde als een hoge vraagprijs... ik weet niet of dat een goede strategie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Ik moest even wat kwijt naar aanleiding van een bezichtiging die we onlangs hebben gehad; wat heb je een hoop mensen die totaal nergens doorheen kunnen kijken zeg. Onvoorstelbaar bijna :)

We wonen in een appartement wat we aan het verkopen zijn, en hebben we zithoek aan de kant van een (half open) keuken geplaatst omdat deze hoek in de woonkamer het grootst was. Dan krijg je tijdens een bezichtiging de opmerking dat ze het huis niet willen kopen omdat ze het niet leuk vinden dat je vanuit de zithoek de keuken in kijkt... dan zet je toch je eigen bank aan de andere kant van de woonkamer neer?

Als het m'n eigen huis niet was wat in de verkoop stond, was zo'n opmerking bijna om te lachen zijn. Maar het gebrek aan eigen inzicht/verbeelding van mensen verbaast me telkens weer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Dat vind ik wel een erg kortzichtige reactie van de kijkers...
Linkje naar de woning op Funda? Ben wel benieuwd geworden nu.

Doe je de bezichtigingen zelf? Mogelijk dat ze een slechte smoes bedachten om te laten weten geen interesse te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vraag is dan wel of de zithoek verplaatsen voor hun een goede oplossing zou zijn. Als dat nu eenmaal de grootste hoek is dan is het voor die mensen wellicht geen optie om een kleinere zithoek te kiezen omdat ze dan ruimte tekort komen. Ik denk dat een groot stuk onbegrip ook voort komt uit het niet volledig communiceren over zulke zaken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb ze zelfs letterlijk verteld dat ik de kabels voor netwerk (digitale TV) en coax al heb doorgetrokken naar beide zijdes van de woonkamer, zodat de zithoek overal geplaatst kan worden. Gebrek aan communicatie zal het niet aan gelegen hebben in dit geval :) We doen de bezichtigingen niet zelf, buiten de open dagen natuurlijk.

Ik denk inderdaad dat ze iets als commentaar wilden geven om hun desinteresse door te geven.

Maar dit is ons appartementje :)
http://www.funda.nl/koop/...ent-49514309-drogerij-24/

Niet 100% af (badkamer en wc zijn nog origineel), maar dat was de keuze die we moesten maken: verbouwen en kinderen in dit huis krijgen, of verhuizen en kinderen in een toekomst-klaar huis (met tuin) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kapotlood op 29-10-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik snap wel wat ze bedoelen. Die zithoek zit daar wel ideaal en dan kijk je de keuken in. Zou voor mij een pluspunt zijn. Leuk en open appartement!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35

Sport_Life

Solvitur ambulando

joramoudenaarde schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:48:
Ik heb ze zelfs letterlijk verteld dat ik de kabels voor netwerk (digitale TV) en coax al heb doorgetrokken naar beide zijdes van de woonkamer, zodat de zithoek overal geplaatst kan worden. Gebrek aan communicatie zal het niet aan gelegen hebben in dit geval :) We doen de bezichtigingen niet zelf, buiten de open dagen natuurlijk.

Ik denk inderdaad dat ze iets als commentaar wilden geven om hun desinteresse door te geven.

Niet 100% af (badkamer en wc zijn nog origineel), maar dat was de keuze die we moesten maken: verbouwen en kinderen in dit huis krijgen, of verhuizen en kinderen in een toekomst-klaar huis (met tuin) :)
Voor dezelfde categorie mensen zou ik dat muurtje bij de pc en keuken een andere kleur geven.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Die indruk had ik ook… maar verven kunnen ze zelf ook, want welke kleur ik er ook tegenaan gooi, ze willen het toch altijd anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

joramoudenaarde schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:05:
Ik moest even wat kwijt naar aanleiding van een bezichtiging die we onlangs hebben gehad; wat heb je een hoop mensen die totaal nergens doorheen kunnen kijken zeg. Onvoorstelbaar bijna :)

We wonen in een appartement wat we aan het verkopen zijn, en hebben we zithoek aan de kant van een (half open) keuken geplaatst omdat deze hoek in de woonkamer het grootst was. Dan krijg je tijdens een bezichtiging de opmerking dat ze het huis niet willen kopen omdat ze het niet leuk vinden dat je vanuit de zithoek de keuken in kijkt... dan zet je toch je eigen bank aan de andere kant van de woonkamer neer?

Als het m'n eigen huis niet was wat in de verkoop stond, was zo'n opmerking bijna om te lachen zijn. Maar het gebrek aan eigen inzicht/verbeelding van mensen verbaast me telkens weer :/
Mjah, met het linkje erbij moet ik zeggen dat het niet alleen een kwestie is van 'ergens doorheen kijken' .... Je hebt maar één mogelijkheid om de zithoek bij het raam neer te zetten, en dan kijk je idd recht de keuken in. Zet je de zithoek 'om het hoekje' dan zit je ingeklemd tussen twee muren en een serre / inpandig balkon... Vind ik niet echt een gelijkwaardig alternatief,,. Wel zouden ze dit al op funda gezien kunnen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:46
True, maar je weet pas echt hoe zoiets er uit ziet als je het in het echt ziet. Ik kan me er iig wel iets bij voorstellen, bij de huidige opstelling is de keuken wel heel erg een onderdeel van de woonkamer. Maar waarschijnlijk zouden mensen die dat niet willen dat best kunnen oplossen met een kast die werkt als room divider oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
De zithoek kan wel aan de andere kant (waar nu de eettafel staat): buren van ons die hebben het wel zo gedaan namelijk. Het is inderdaad wat kleiner, maar de ruimte is er wel. Maar goed… dan nog is het vreemd dat de betreffende "klager" nu een appartement 2 deuren verder heeft gekocht die een wat kleinere woonkamer heeft. Dat is dan wel weer apart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

joramoudenaarde schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:53:
De zithoek kan wel aan de andere kant (waar nu de eettafel staat): buren van ons die hebben het wel zo gedaan namelijk. Het is inderdaad wat kleiner, maar de ruimte is er wel.
Je gaat dan ff voorbij aan het feit dat je hele huis dan anders ingedeeld is (o.a. geen direct licht in je zithoek meer), en daar moet je maar net op zitten te wachten ;) dat anderen het hebben gedaan, wil niet zeggen dat iedereen dat maar moet accepteren voor hun nieuwe woning :)

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 29-10-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Je hebt nog steeds direct zonlicht hoor, alleen zit je dan aan het balkon, toch? Het ging me er puur om dat ze geen 1% vermogen leken te hebben om een kamer zelf in te kunnen delen naar eigen wens. Je kan de woonkamer anders indelen (genoeg ruimte) namelijk. Dat ze iets niet goed vinden kan prima natuurlijk; je kan 't niet iedereen naar z'n zin maken ten slotte. Maar ik merk bij mezelf ook dat je gewoon door sommige muurkleuren of meubel-opstellingen heen moet kijken als je dat niet mooi vind. Zo moeilijk is dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
het heeft geen zin om te discussiëren met kijkers waarom ze het niet willen, als zij de muren niet wit genoeg vinden en jij wel ... of als zij de bank en plek minder vinden ..tja, het zij zo. Precies de reden waarom wij zeiden bij bezichtigingen "dank voor uw tijd, we gaan het laten bezinken" en later via de makelaar laten weten " nee, het wordt niet dat pand".

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Gister een telefoontje van de makelaar gehad dat de kopende partij de financiering rond heeft.
En vandaag is ook die ontbindende voorwaarde verlopen :*)

Passeren is pas op 29 januari, maar volgens mij kan er niks meer misgaan toch?
Tenzij het huis afbrand of de kopende partij overlijdt. (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Er kan altijd nog iets mis gaan: heb 't bij m'n ouders (ook met alle "onder voorbehoud van" veiligheidjes) zien gebeuren dat er een dag vóór oplevering nog onder de koop uitgekropen werd. Gelukkig een zeldzaam geval van wat ik begreep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Bij mij waren de zenuwen pas enigszins tot bedaren toen ik bij de notaris wegliep nadat het gepasseerd was. :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 18:40

Timple

bartijn2 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:10:
Gister een telefoontje van de makelaar gehad dat de kopende partij de financiering rond heeft.
En vandaag is ook die ontbindende voorwaarde verlopen :*)

Passeren is pas op 29 januari, maar volgens mij kan er niks meer misgaan toch?
Tenzij het huis afbrand of de kopende partij overlijdt. (toch?)
Of ze besluiten gewoon om toch niet te kopen en dan krijg jij de vastgestelde boete (meestal 10%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Timple;
Kan dat ook? Ik dacht dat in dat geval de 10% boete dan ook voor de weglopende koper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
joramoudenaarde schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:43:
@Timple;
Kan dat ook? Ik dacht dat in dat geval de 10% boete dan ook voor de weglopende koper is?
De boete is voor de weglopende koper en dat bedrag wordt uitbetaald aan de verkoper bij wie de koop niet doorgaat.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Ja dat kan inderdaad ook nog, maar dat zou ik opzich geen ramp vinden.

Het huis is nu binnen 2.5 week verkocht, als de weglopende partij de boete betaald zet de woning gewoon nogmaals te koop. :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

De verkopende partij dient het huis ook in de zelfde staat achter te laten als waar de koper voor getekend heeft. Als de verkopende partij ineens hun complete badkamer en keuken hebben eruit gesloopt, is dat niet meer volgens de koopovereenkomst en hoeft de koop niet door te gaan.

Zie artikel 10 van het een voorbeeld koopovereenkomst:
https://www.eigenhuis.nl/...ande-woning-model2014.pdf

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

joramoudenaarde schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:48:

De keuken zit naar mijn smaak op een wat gekke plek. Ik had het logischer gevonden als de keuken tegen de badkamer aan had gezeten. Dan had de eethoek op de huidige plek van de keuken kunnen staan en had je een ruime woonkamer gehad...

Wel een lekker moderne indeling verder, al vind ik de slaapkamers wat smal. Vooral de kleine slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Laatst online: 22-02-2022
Wij zaten zelf in een lastige positie. Ik ben iemand die veel overdenkt en plots werden we gebeld dat de financiering van persoon 'x' voor een nieuwbouwwoning niet doorging (tot 2x toe, wij waren 3e op de lijst) en wij waren dus de volgende op de wachtlijst. Dan moet je heel snel beslissen om het huis aan te kopen en je huidige huis te verkopen.

Uiteindelijk is de oude woning verkocht binnen 3 maanden zonder verlies maar wat was dat een spannende tijd zeg. Bizar veel kijkers ook en dan telkens weer de teleurstelling als de makelaar belt dat het hem niet is geworden.
Maar als je uiteindelijk de definitieve handtekening zet valt er wel een last van je af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:55
Nou, ik meld me hier ook eens.

Deze week ons huis in de verkoop gezet. Staat nu 3 dagen online, en daaruit kwamen (mijn inziens) maar 3 bezichtigingen. Moet dus nog wat aan de marketing gaan doen.

Gelukkig lees ik hier dat ik niet de enige ben die eerst koopt en dan pas verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leona1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-10-2023

Leona1981

Bunny phone home

Hier ook sinds afgelopen zaterdag huis te koop staan. Ander huis ook al gekocht terwijl we niet eens echt op zoek waren maar was echt een buitenkans en alles wat we meer zouden willen dan onze huidige woning dus we 'moesten' wel 😊

Vandaag makelaar gesproken en nu al 2 bezichtigingen ingepland staan. Eerste aanstaande vrijdag. Funda statistieken ook erg positief aldus de makelaar. Heel benieuwd hoe dit verder gaat verlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Een heel ander soort vraag: na verkoop zitten we 6 mnd zonder koopwoning.
Ik heb dan uiteraard geen recht op HRA.

Hoe ga ik dit stopzetten, of gebeurt dit automatisch? We zijn per 1-12 weg.

Inloggen via op MijnBelastingdienst.nl werkt niet, krijg een foutmelding (techn. storting?).
Iemand tips? Er bestaat in de Belastingsdienst Voorlopige Teruggaaf applicatie geen kopje met 'stopzetten HRA' dus hoe is het dan wel omschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Gewoon een nieuwe voorlopige aangifte doen en de te betalen hypotheekrente naar beneden bijstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 11:34
Reticulum schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:26:
Wij zaten zelf in een lastige positie. Ik ben iemand die veel overdenkt en plots werden we gebeld dat de financiering van persoon 'x' voor een nieuwbouwwoning niet doorging (tot 2x toe, wij waren 3e op de lijst) en wij waren dus de volgende op de wachtlijst. Dan moet je heel snel beslissen om het huis aan te kopen en je huidige huis te verkopen.

Uiteindelijk is de oude woning verkocht binnen 3 maanden zonder verlies maar wat was dat een spannende tijd zeg. Bizar veel kijkers ook en dan telkens weer de teleurstelling als de makelaar belt dat het hem niet is geworden.
Maar als je uiteindelijk de definitieve handtekening zet valt er wel een last van je af.
top dat je je huis verkocht hebt, ga zelf nu ook misschien naar zo'n situatie toe. Ik ben ook erg benieuwd of je na verkoop van je huis de overdracht hebt kunnen uitstellen tot de oplevering van je nieuwbouwwoning? Of ga je in de tussentijd iets huren ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:16
Je kan het ook door laten lopen als je nog komend jaar een nieuw huis koopt. Bij die koop heb je ook weer extra aftrekposten. Moet je alleen de maand december terugbetalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:24
Wij gaan waarschijnlijk ook onze woning te koop zetten. Volgende week heb ik een afspraak met de makelaar. Wat zijn tegenwoordig 'normale' tarieven? Ik kan mij voorstellen dat deze met de komst van partijen als Makelaarsland nu meer onder druk staan dan voor de crisis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:59
TLer schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:08:
Wij gaan waarschijnlijk ook onze woning te koop zetten. Volgende week heb ik een afspraak met de makelaar. Wat zijn tegenwoordig 'normale' tarieven? Ik kan mij voorstellen dat deze met de komst van partijen als Makelaarsland nu meer onder druk staan dan voor de crisis?
Hangt onder meer af van de verkoopprijs. Mijn verkochte woning (175000) was het courtage 1.4%. Vier makelaars langs gehad, laagste aanbod wat ik heb kunnen onderhandelen was 1.3%.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezzz
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
courtage hangt af van het kantoor/regio ed. Ik heb 2 jaar geleden 1,85 % betaald bij de verkoop van mijn huis. Dit kantoor is wat duurder maar betreft wel een groter kantoor met veel bekendheid in de regio. Wij hebben zelf bezichtigingen gehad in onze zoektocht met dat kantoor en die waren heel positief. Goede benadering en nabellen van de makelaar. Een 1 mans kantoor vroeg 1,5%. Ook met dat kantoor hebben wij een bezichtiging gehad en daar hebben wij niets meer van vernomen. Als hij dat ook met mijn potentiële kopers zou doen zou ik niet blij worden. Daarnaast is een 1-mans kantoor ook beperkt in zijn tijd met bezichtigingen. Het moet net passen. Als hij ziek is wordt er afgezegd. Bij een groter kantoor heb je daar naar mijn idee geen/minder last van. Mijn woning was uiteindelijk in 1 maand verkocht. Ik zeg niet dat het dat kleine kantoor niet was gelukt maar nu was ik er wel vanaf. Wellicht heb ik iets te veel betaald maar ik heb wel een goed gevoel aan de verkoop over gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:24
Dat zijn nog best wel stevige tarieven. Mijn woning verwacht ik op zo'n 350K op de markt te kunnen verkopen. Dan praat je toch heel snel over veel geld. Ik snap wel dat veel mensen voor een vast tarief kiezen dan bij Makelaarsland (ik weet dat je dan ook veel zelf moet doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 14:11

Kju

Courtage is afhankelijk van de te verwachten transactieprijs en de te verwachten tijdsbesteding met een opslag voor het nu cure no pay risico. Een makelaar moet genoegen nemen met 2500 tot 4500. Alles daarboven is diefstal. Alles er onder is beunhaas, ga dan liever naar Makelaarsland.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Ik ben nog steeds ZO blij dat we het zelf hebben gedaan via Makelaarsland.
Bij ons in de straat is zeker de helft dat te koop staat via dezelfde makelaar (Hoetink Makelaars).
Er zit totaal GEEN beweging in en hoor van meerdere kanten dat ze het zo druk hebben dat men het gewoon niet aan kan.

Sowieso, als van de 10 woningen die te koop staan er 8 bij 1 makelaar zitten kan ik me niet voorstellen dat je een eerlijke behandeling krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Barthezzz schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:27:
courtage hangt af van het kantoor/regio ed. Ik heb 2 jaar geleden 1,85 % betaald bij de verkoop van mijn huis. Dit kantoor is wat duurder maar betreft wel een groter kantoor met veel bekendheid in de regio. Wij hebben zelf bezichtigingen gehad in onze zoektocht met dat kantoor en die waren heel positief. Goede benadering en nabellen van de makelaar. Een 1 mans kantoor vroeg 1,5%. Ook met dat kantoor hebben wij een bezichtiging gehad en daar hebben wij niets meer van vernomen. Als hij dat ook met mijn potentiële kopers zou doen zou ik niet blij worden. Daarnaast is een 1-mans kantoor ook beperkt in zijn tijd met bezichtigingen. Het moet net passen. Als hij ziek is wordt er afgezegd. Bij een groter kantoor heb je daar naar mijn idee geen/minder last van. Mijn woning was uiteindelijk in 1 maand verkocht. Ik zeg niet dat het dat kleine kantoor niet was gelukt maar nu was ik er wel vanaf. Wellicht heb ik iets te veel betaald maar ik heb wel een goed gevoel aan de verkoop over gehouden.
Raar eenzijdig verhaal.

Het is toch wat je afspreekt bij een bezichtiging? Vaak wordt afgesproken dat de kijker nog even wat van zich laat horen. Als de kijker dat niet doet heeft hij zeker geen belangstelling en laat zich van de slechte kant zien.

Laat je niet in de luren leggen door de "voordelen" van een groot kantoor. Je heb daar altijd een secretaresse die de ballen er van af weet. En degene die vervangt bij ziekte of verlof is totaal niet geinformeerd. Is althans mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Laatst online: 22-02-2022
Marmo schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:55:
[...]

top dat je je huis verkocht hebt, ga zelf nu ook misschien naar zo'n situatie toe. Ik ben ook erg benieuwd of je na verkoop van je huis de overdracht hebt kunnen uitstellen tot de oplevering van je nieuwbouwwoning? Of ga je in de tussentijd iets huren ergens?
Thanks, zelf hebben we de luxe dat ik tot de overdracht van de nieuwe woning kosteloos in het huis van me schoonvader mag wonen.
Indien anders moet je wel rekening houden met de dubbele kosten of een regeling treffen met de kopers van uw huis.
Huren is vaak voor een jaar minimaal en dan vaak maandelijks opzegbaar. Als ze nog moeten beginnen met de bouw zou het ook een optie kunnen zijn.
Qua kosten zou ik van het ergste scenario uitgaan dan kan het alleen maar meevallen.
Heel veel succes met de koop en verkoop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Wicked-Game schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:40:
Zo na een jaar een 3 weken is het appartement onder voorbehoud verkocht (http://www.funda.nl/koop/...eyneke-van-stuwestraat-6/). Vanochtend de akte getekend en nu gaat de bedenktijd en de financieringaanvraag lopen voor de koper.

Uiteindelijk uitgekomen op een prijs waarbij ik maar 5000,- op verlies draai (295000,- kk), maar dit verlies word opgevangen door het spaardeel in de spaarhypotheek. Al met al erg tevreden, gezien het feit dat het pand al langer te koop stond, ik een prijsverlanging heb doorgevoerd (oorspronkelijk 319000) en dan ook nog eens te maken heb gehad met een moeilijke markt (total op verkeken).

Qua bezichtigingen was daar overigens niets van te merken, zijn er tientallen geweest... het pand is ook nog een keer verkocht geweest maar konden de kopers de financiering niet rond krijgen.

Nu kunnen wij gelukkig verder, aangezien we een optie hebben op een nieuwbouw pand.

Het heeft even geduurd, en ook nog een wisseling van makelaar
Net telefoontje gehad van de makelaar dat de koper zijn financiering al rond heeft. M.a.w. het is allemaal definitief! Erg snel gegaan de laatste weken, maar voor ons prettig zodat wij nu verder kunnen met ons droomhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Lensent schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:57:
Een heel ander soort vraag: na verkoop zitten we 6 mnd zonder koopwoning.
Ik heb dan uiteraard geen recht op HRA.

Hoe ga ik dit stopzetten, of gebeurt dit automatisch? We zijn per 1-12 weg.

Inloggen via op MijnBelastingdienst.nl werkt niet, krijg een foutmelding (techn. storting?).
Iemand tips? Er bestaat in de Belastingsdienst Voorlopige Teruggaaf applicatie geen kopje met 'stopzetten HRA' dus hoe is het dan wel omschreven?
Voor die ene maand zou ik mij niet druk maken. Het is veel werk om zo'n voorlopige teruggaaf weer opnieuw in te vullen en het loont de moeite niet. Houd er gewoon rekening mee dat je straks in het voorjaar wat terug moet betalen (omdat je nu een maand teveel aftrek hebt gekregen).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Ja, die 170e kom ik nog wel overheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Nou, nog meer gezelligheid vanuit hypotheekland.

Gisteren post gekregen van de ING (mijn hypotheekverstrekker) met daarin de eindnota.
Er is nu 3000e boete bij op gekomen omdat ik mijn hypotheek vervroegd aflos... dit zal ongetwijfeld in de voorwaarden staan maar heb hier verder niet meer aan gedacht.

Wij zullen het komende half jaar geen hypotheek nodig hebben en gaan daarna kijken waar we een nieuwe hypotheek zullen afsluiten.

Echter, in hoeverre is dat boetebedrag onderhandelbaar bij de ING of een bank in het algemeen?
Mijn hele familie zit met bijna al hun financiele producten bij de ING, letterlijk jaren trouwe klant. Ik verkoop mn huis, los alles af incl. inleg eigen geld en neem mogelijk een nieuwe hypotheek bij de ING af.

Zou in het kader van klantloyaliteit een bank nog bereid zijn dit door de vingers te zien? Ik ga er nog een belletje tegenaan gooien want als ik wordt gestraft voor de verkoop van mijn huis terwijl ik van plan was een hogere nieuwe hypotheek af te sluiten ga ik iig alles bij de ING weghalen. Waarom ING belonen nadat ik word gestraft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Lensent schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:11:

Gisteren post gekregen van de ING (mijn hypotheekverstrekker) met daarin de eindnota.
Er is nu 3000e boete bij op gekomen omdat ik mijn hypotheek vervroegd aflos... dit zal ongetwijfeld in de voorwaarden staan maar heb hier verder niet meer aan gedacht.

Wij zullen het komende half jaar geen hypotheek nodig hebben en gaan daarna kijken waar we een nieuwe hypotheek zullen afsluiten.

Echter, in hoeverre is dat boetebedrag onderhandelbaar bij de ING of een bank in het algemeen?
Mijn hele familie zit met bijna al hun financiele producten bij de ING, letterlijk jaren trouwe klant. Ik verkoop mn huis, los alles af incl. inleg eigen geld en neem mogelijk een nieuwe hypotheek bij de ING af.

Zou in het kader van klantloyaliteit een bank nog bereid zijn dit door de vingers te zien? Ik ga er nog een belletje tegenaan gooien want als ik wordt gestraft voor de verkoop van mijn huis terwijl ik van plan was een hogere nieuwe hypotheek af te sluiten ga ik iig alles bij de ING weghalen. Waarom ING belonen nadat ik word gestraft?
Ik zou even wachten met alles weghalen bij de ING. Bij de volgende (hogere) hypotheekaanvraag ook rustig bij de ING een offerte aanvragen en ze dan rustig vertellen dat het niet doorgaat tenzij ze iets doen aan die 3000 euro boete die je hebt moeten betalen. Dit natuurlijk onder voorwaarde dat ze een min of meer concurrerende offerte hebben, je moet je niet in eigen voet schieten. Als ze er niets mee doen, kan je altijd alsnog alles weghalen (en natuurlijk die hypothekaire lening elders afsluiten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
Het zijn weer wijze lessen voor een volgende keer iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
...Gisteren post gekregen van de ING (mijn hypotheekverstrekker) met daarin de eindnota.
Er is nu 3000e boete bij op gekomen omdat ik mijn hypotheek vervroegd aflos... dit zal ongetwijfeld in de voorwaarden staan maar heb hier verder niet meer aan gedacht.....
Ongetwijfeld? Dat bedrag is te groot om om zonder controle te betalen. Dus kijk eerst of het in de voorwaarden staat. Meestal is geen boete verschuldigd bij verkoop, maar bij bepaalde hypotheken wel in ruil voor korting of de hypotheekrente. Je hebt daar dus wel iets van teruggezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021

Kun je je hypotheek niet parkeren? Ik weet niet of je nu een bankspaar/aflossingsvrije/enz hyptoheek hebt die je nu niet meer mag afsluiten maar als je je hypotheek parkeert en later uitbreid kun je je oude hypotheekvorm voortzetten (eventueel zelfs tegen aangepast rente percentage). Voor het nieuwe deel moet je dan wel een annuïteiten of lineaire hypotheek nemen. Dit kan fiscaal voordeliger zijn.
En als je je hypotheek voortzet/uitbreid bij de ING op deze manier zullen ze de boete (waarschijnlijk) niet in rekening brengen.
Parkeren mag zo uit m'n hoofd 1 belastingjaar. Dat houd in dat als je je huis verkoopt in januari 2016 je tot december 2017 de tijd hebt om een nieuw huis te kopen. In jou geval heb je dus tot december 2016.

Wij hebben trouwens hetzelfde geintje (boete) gehad met Westland Utrecht bank met de hypotheek van mijn vrouw. Maar omdat WU geen nieuwe hypotheken verstrekt hebben we die bank nooit overwogen om onze nieuwe hypotheek bij af te sluiten.

Mocht ING niks willen doen, de boete is aftrekbaar, scheelt weer wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Ik ga met de familie om de tafel, die ons sowieso helpen ivm restschuld.
Ik gok dat we op korte termijn met de ING om tafel gaan zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:37
Lensent schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:52:
Ik ga met de familie om de tafel, die ons sowieso helpen ivm restschuld.
Ik gok dat we op korte termijn met de ING om tafel gaan zitten..
je hebt die boete geaccepteerd in ruil voor rentekorting (dacht 0,25%). waarom zouden ze de boete moeten herzien? je had prima de keuze voor een hogere rente zonder verkoopboete. of vind jij dat je als klant 3000 euro waard ben en ze zich niet aan de voorwaarden moeten houden? gevalletje lezen voor je tekent en begrijpen wat je leest. Dan hoef je ook niet achteraf te komen huilen dat de bank zo gemeen is en je alles weg gaat halen.

ps. als je een nieuwe hypotheek afsluit bij de ING vervalt je boete. wat je natuurlijk al wel weet.

wist je dat allemaal niet raad ik je aan om geen hypotheek te nemen, of de les te nemen en voortaan beter te lezen. het is geen broodje.

ik lees ook restschuld, weet je ook dat je in geval van restschuld de bank toestemming moet vragen om te verkopen? dat om de tafel zitten had je dus allang moeten doen.

[ Voor 8% gewijzigd door DaTimMan op 11-11-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Die boete is vrij normaal bij wat oudere hypotheken. Toen had je van die budgetvarianten waar je rentekorting kreeg in ruil voor dit soort voorwaarden. Je hebt hier dus ook al degelijk van geprofiteerd (want: al die jaren minder rente betaald). Dat bedrag dat je nu moet betalen is simpelweg boeterente (hetzelfde als wanneer je je rentevaste periode openbreekt of naar een andere hypotheekverstrekker gaat). Het lijkt me tamelijk onwaarschijnlijk dat ze dit laten schieten (tenzij je een nieuwe hypotheek bij ING afsluit, want dan is het hoe dan ook geen probleem).

Het is in ieder geval een constructie die tegenwoordig niet meer voorkomt, dus je hoeft hier bij je nieuwe hypotheek geen zorgen over te maken.

Je had dit kunnen omzeilen (bij de ING) door rentemiddeling aan te vragen (want de nieuwe voorwaarden bevatten deze clausule niet meer), maar ik geloof dat dit trucje sinds (heel) kort niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
DaTimMan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:13:
[...]

ik lees ook restschuld, weet je ook dat je in geval van restschuld de bank toestemming moet vragen om te verkopen? dat om de tafel zitten had je dus allang moeten doen.
Ik heb al voordat we gingen verkopen met mijn ING adviseur gezeten en geconcludeerd dat er een restschuld zou ontstaan.
Aangegeven dat we dit uit eigen middelen kunnen voldoen, wat ook nog steeds zo is.

Verder is er vanuit mijn ING contactpersoon nooit iets geroepen dat het niet zou kunnen of mogen oid.

Ik heb ook gewoon de eindnota dus hier zijn verder geen problemen.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

DaTimMan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:13:
[...]

gevalletje lezen voor je tekent en begrijpen wat je leest.
Klopt in principe
wist je dat allemaal niet raad ik je aan om geen hypotheek te nemen, of de les te nemen en voortaan beter te lezen. het is geen broodje.
Echter heeft de bank (in mijn geval SNS) het ook bij mij geflikt. Ik had wel degelijk gelezen en laten lezen, maar toch zit ik met die voorwaarde opgescheept van die boete, zonder dat ik er bewust voor getekend had.
Na analyse van wat er gebeurd is: Die rentekorting/boete constructie heeft slechts tijdelijk (ongeveer een jaar) in die hypotheken gezeten. De eerste offerte van de hypotheek bevatte die voorwaarde niet (ja, wel de normale boete bij te veel aflossen per jaar), en die heb ik uitgebreid gelezen. In de uiteindelijke versie die ik tekende was de voorwaarde aangepast met de extra clausule dat verkoop ook als te vroeg aflossen wordt gezien. De reden was dat ik naar een ander SNS filiaal en een andere SNS contactpersoon werd gestuurd, en die had gewoon de nieuwe voorwaarden uit de la getrokken. Uiteindelijk heb ik inderdaad ook geprofiteerd van een lagere rente, maar toendertijd had ik niet door dat die lagere rente mij dus xduizend euro ging kosten. Dan had ik namelijk naar een bank/hypotheekverstrekker kunnen gaan die die clausule niet had en wel een vergelijkbare rente bood.

Beter lezen, nogmaals lezen.. nogmaals laten lezen.. het is dus niet zwart/wit van je moet beter lezen, er werden op de hoogte van de bubbel echt spelletjes gespeeld... En ik heb die voorwaarden toendertijd echt ook laten lezen aan meerdere mensen om mij heen, het is inderdaad geen broodje.

Ik heb me er bij neergelegd, getekend is getekend en er zat rente korting in (in het huidige licht van rentestand verbleekt dat, maar goed...). Oversluiten/rentemiddeling/nieuwe rente halverwege de rentevasteperiode kostte me overigens ook omgerekend 20% van de gehele hypotheek (aan kosten en boetes), dus niet gedaan natuurlijk.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:37
Get!em schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:27:
[...]

Klopt in principe

[...]

Echter heeft de bank (in mijn geval SNS) het ook bij mij geflikt. Ik had wel degelijk gelezen en laten lezen, maar toch zit ik met die voorwaarde opgescheept van die boete, zonder dat ik er bewust voor getekend had.
Na analyse van wat er gebeurd is: Die rentekorting/boete constructie heeft slechts tijdelijk (ongeveer een jaar) in die hypotheken gezeten. De eerste offerte van de hypotheek bevatte die voorwaarde niet (ja, wel de normale boete bij te veel aflossen per jaar), en die heb ik uitgebreid gelezen. In de uiteindelijke versie die ik tekende was de voorwaarde aangepast met de extra clausule dat verkoop ook als te vroeg aflossen wordt gezien. De reden was dat ik naar een ander SNS filiaal en een andere SNS contactpersoon werd gestuurd, en die had gewoon de nieuwe voorwaarden uit de la getrokken. Uiteindelijk heb ik inderdaad ook geprofiteerd van een lagere rente, maar toendertijd had ik niet door dat die lagere rente mij dus xduizend euro ging kosten. Dan had ik namelijk naar een bank/hypotheekverstrekker kunnen gaan die die clausule niet had en wel een vergelijkbare rente bood.

Beter lezen, nogmaals lezen.. nogmaals laten lezen.. het is dus niet zwart/wit van je moet beter lezen, er werden op de hoogte van de bubbel echt spelletjes gespeeld... En ik heb die voorwaarden toendertijd echt ook laten lezen aan meerdere mensen om mij heen, het is inderdaad geen broodje.

Ik heb me er bij neergelegd, getekend is getekend en er zat rente korting in (in het huidige licht van rentestand verbleekt dat, maar goed...). Oversluiten/rentemiddeling/nieuwe rente halverwege de rentevasteperiode kostte me overigens ook omgerekend 20% van de gehele hypotheek (aan kosten en boetes), dus niet gedaan natuurlijk.
dat is wel zuur. echter als je het contract had gelezen dat je daadwerkelijk tekende had je het geweten.
( en op dat moment ook niets meer mee kunnen doen ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:22
Inmiddels hier een aantal weken verder en wel geteld 1 bezichtiging gehad.
In hetzelfde complex stonden afgelopen jaar nog 5 appartementen te koop, maar wel 6m2 kleiner en vaak zonder berging. Vraagprijs was daar dan ook €150.000 ipv de €157.000 die wij vragen.
Nu zitten wij te dubben wat te doen, vragen we te veel en moeten we zakken of zijn we gewoon te ongeduldig en moeten we afwachten tot er iemand langs komt?
Iemand tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Treur op 24-11-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:22
Treur schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:03:
Inmiddels hier een aantal weken verder en wel geteld 1 bezichtiging gehad. www.funda.nl/49520313
In hetzelfde complex stonden afgelopen jaar nog 5 appartementen te koop, maar wel 6m2 kleiner en vaak zonder berging. Vraagprijs was daar dan ook €150.000 ipv de €157.000 die wij vragen.
Nu zitten wij te dubben wat te doen, vragen we te veel en moeten we zakken of zijn we gewoon te ongeduldig en moeten we afwachten tot er iemand langs komt?
Iemand tips?
Door een vraagprijs op de grens (€150k) valt een woning in twee zoekcategoriën, zowel de tot en met als de vanaf. Dat kan al schelen.
Daarnaast, als de 5 appartementen al verkocht zijn, zou je de prijzen kunnen opvragen bij het kadaster, wellicht moesten zij allemaal nog flink zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik zou nog gewoon geduld hebben. 5 weken te koop is nog niet zo heel lang. Gemiddeld staan appartementen zeker zo'n 4 maanden te koop. Afhankelijk van de regio kan het nog langer zijn. Ik weet niet hoe populair Barneveld is?
Appartement ziet er super uit, je hebt wat goeds te verkopen, ik zou niet te snel zakken.

Bezoekers kunnen met pieken en dalen komen. Ons appartement heeft 8 maanden te koop gestaan. Eerste weekend was het open huis en hadden we 3 kijkers. Daarna maanden niks. Toen ineens weer 3 of 4 achter elkaar. Het zegt niks. Ik zou pas wat zakken als hij minimaal 3 maand te koop staat.
En dan naar de 150.000 want dan val je zoals celshof zegt in 2 categorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:22
celshof schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:36:
[...]
Door een vraagprijs op de grens (€150k) valt een woning in twee zoekcategoriën, zowel de tot en met als de vanaf. Dat kan al schelen.
Daarnaast, als de 5 appartementen al verkocht zijn, zou je de prijzen kunnen opvragen bij het kadaster, wellicht moesten zij allemaal nog flink zakken.
Wij verkopen bij dezelfde makelaar als onze oude buren, van hem en ons oude buren begrepen we dat destijds de vraagprijs was betaald. Dus flink gezakken zijn ze niet, maar initieel hadden ze wel een iets lagere prijs.
Dat van die 2 zoekcategoriën is wel een goede waar we zelf nooit bij stil hebben gestaan |:(
Kornalt schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:39:
Ik zou nog gewoon geduld hebben. 5 weken te koop is nog niet zo heel lang. Gemiddeld staan appartementen zeker zo'n 4 maanden te koop. Afhankelijk van de regio kan het nog langer zijn. Ik weet niet hoe populair Barneveld is?
Appartement ziet er super uit, je hebt wat goeds te verkopen, ik zou niet te snel zakken.

Bezoekers kunnen met pieken en dalen komen. Ons appartement heeft 8 maanden te koop gestaan. Eerste weekend was het open huis en hadden we 3 kijkers. Daarna maanden niks. Toen ineens weer 3 of 4 achter elkaar. Het zegt niks. Ik zou pas wat zakken als hij minimaal 3 maand te koop staat.
En dan naar de 150.000 want dan val je zoals celshof zegt in 2 categorieën.
5 Weken is inderdaad nog niet lang, maar onze oude buren hadden het op 1 na binnen een week verkocht. Dus vandaar dat wij zoiets hadden van doen wij nu iets verkeerd of hun iets heel erg goed
Huizen zelf verkopen erg snel vaak voor de vraagprijs, appartementen lijkt een beetje stil te liggen.
Maar misschien houden we teveel de verkoopsnelheid van ons oude buren in gedachten.

Dank voor je compliment! Zijn zelf ook nog altijd erg blij met ons appartement, maar merken dat we een kamer tekort komen. Vandaar dit te koop en opzoek naar iets met meer leefruimte. :)

Denk dat we voorlopig maar even terug in de afwachtende houding moeten(ben daar zo slecht in :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:22
Treur schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:22:
[...]

Wij verkopen bij dezelfde makelaar als onze oude buren, van hem en ons oude buren begrepen we dat destijds de vraagprijs was betaald. Dus flink gezakken zijn ze niet, maar initieel hadden ze wel een iets lagere prijs.
Dat van die 2 zoekcategoriën is wel een goede waar we zelf nooit bij stil hebben gestaan |:(

[...]

5 Weken is inderdaad nog niet lang, maar onze oude buren hadden het op 1 na binnen een week verkocht. Dus vandaar dat wij zoiets hadden van doen wij nu iets verkeerd of hun iets heel erg goed
Huizen zelf verkopen erg snel vaak voor de vraagprijs, appartementen lijkt een beetje stil te liggen.
Maar misschien houden we teveel de verkoopsnelheid van ons oude buren in gedachten.

Dank voor je compliment! Zijn zelf ook nog altijd erg blij met ons appartement, maar merken dat we een kamer tekort komen. Vandaar dit te koop en opzoek naar iets met meer leefruimte. :)

Denk dat we voorlopig maar even terug in de afwachtende houding moeten(ben daar zo slecht in :X )
Wacht dan inderdaad nog even rustig af. Als de vraagprijs is betaald voor de €150k appartementen, dan verwacht ik niet dat die kopers puur uit de t/m 150k categorie komen.
Pagina: 1 ... 19 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.