Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 2 3 ... 68 Laatste
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:27

Cheezus

Luiaard

quote:
ATS schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:32:
OK, dit is even lastig, omdat ik hier even geen bedragen wil noemen om begrijpelijke redenen... Ik hoop dat het te volgen is.

Ik loop hier wel tegen een nadeel op van het werken met een internetmakelaar, die ik me niet van te voren bedacht had. Ik vind het zelf doen van de rondleidingen niet erg, en ondanks de storm van kritiek hier op het resultaat :*) vond ik ook het zelf foto's maken en tekst schrijven geen probleem. Maar wat een nadeel is, is dat je direct bereikbaar bent voor de potentiële kopers, ook voor dingen die je liever via de makelaar laat lopen (zoals de biedingen). Dat zorgt voor een rommelige communicatie. Misschien had ik resoluut naar de makelaar moeten verwijzen voor het doen van een bod, maar het is best een lastige positie als iemand je persoonlijk belt op zo'n moment.
Vorige week heb ik m'n appartementje op 250m afstand van jou verkocht :P Aangezien ons appartement niet echt instap-klaar was te noemen kwamen er aardig wat bedrijven op af die het wilden kopen om op te knappen en te verhuren. Dergelijke partijen beheersen het onderhandelen natuurlijk nog een stuk beter en dat nadeel van de internetmakelaar werd ons toen ook duidelijk..
Toen we de prijs hadden verlaagd tot het laagste in het laakkwartier ging de verkoop gelukkig erg snel (gingen verhuizen dus wilden er gewoon van af) :P

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10-02 13:26
quote:
Cheezus schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:44:
[...]

Vorige week heb ik m'n appartementje op 250m afstand van jou verkocht :P Aangezien ons appartement niet echt instap-klaar was te noemen kwamen er aardig wat bedrijven op af die het wilden kopen om op te knappen en te verhuren. Dergelijke partijen beheersen het onderhandelen natuurlijk nog een stuk beter en dat nadeel van de internetmakelaar werd ons toen ook duidelijk..
Toen we de prijs hadden verlaagd tot het laagste in het laakkwartier ging de verkoop gelukkig erg snel (gingen verhuizen dus wilden er gewoon van af) :P
Mag ik vragen welke precies en onbeschaamd: voor hoeveel? Per DM mag natuurlijk ook :) Ik ben wel benieuwd hoe we in de markt liggen, en alle info is welkom. Hoe lang heeft het te koop gestaan? Het appartement schuin onder mij was in twee weken weg.

Wij hebben trouwens tot nu toe ook twee kijkers gehad die interesse hadden als potentieel verhuur object, maar dat waren volgens mij particulieren. Eentje had zelfs de potentieële toekomstige huurders al bij zich bij de bezichtiging :P

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• ATS
Update: de bieder heeft mijn eindbod dat geldig was tot gisteren avond op de valreep geaccepteerd! In plaats van open huis te houden, gaan we dus nu zelf op huizenjacht vandaag :D

Tijd te koop gestaan tot nu toe: een dag of 40. Dank voor de adviezen! Feestje in huize ATS...

ATS wijzigde deze reactie 05-04-2014 10:25 (14%)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

quote:
ATS schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:24:
Update: de bieder heeft mijn eindbod dat geldig was tot gisteren avond op de valreep geaccepteerd! In plaats van open huis te houden, gaan we dus nu zelf op huizenjacht vandaag :D
Gefeliciteerd maar wacht eerst maar tot dat alle ontbindende voorwaarden in het koopcontract verlopen zijn voordat je echt de champagne ontkurkt :)

Genoeg verkopers die van een koude kermis thuis kwamen omdat de koper het toch niet rond kreeg.

Slasher wijzigde deze reactie 05-04-2014 10:34 (10%)

• ATS
quote:
Slasher schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:33:
[...]

Gefeliciteerd maar wacht eerst maar tot dat alle ontbindende voorwaarden in het koopcontract verlopen zijn voordat je echt de champagne ontkurkt :)

Genoeg verkopers die van een koude kermis thuis kwamen omdat de koper het toch niet rond kreeg.
Ik weet het, en als we zelf tot een doen van een bod komen voordat ons huis definitief, onvoorwaardelijk verkocht is, dan zullen we dat bod dan ook moeten doen onder voorbehoud van het verkopen van onze eigen woning. Eerst nu snel het koopcontract tekenen en de onderhandelingen doen over wat hij wel en niet wil overnemen.

Maar toch een goed gevoel. *O*

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:46

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Vandaag een bod ontvangen op mijn woning. 90K terwijl het te koop stond voor 99K en we 2 maanden geleden zelf al 10K gezakt zijn en we toen al een verlies hadden van 30K (en de investeringen en kosten koper nog maar eens even niet meegeteld)

Bij de makelaar aangegeven dat we 96K wilden hebben, kwam de makelaar terug met een finaal bod van 93K.

Weet niet zo goed wat we moeten doen, je zit een beetje tussen hemel en hel in. Verkopen is heel gelukkig zijn maar veel geld moeten bijleggen wat zeer zuur is. Of niet verkopen en wie weet hoelang we hier nog zitten...

Als ik het 'zakelijk' bekijk, wij gaan voorlopig toch nergens anders naar toe (trekken terug in bij de ouders om onze wonden te likken en een nieuw spaarpotje op te bouwen) dus wat maakt een of twee maanden langer sparen uit. Andere kant doet het veel pijn om op een flat nota bene 50K af te schrijven. Dat zijn bedragen die je normaal op een huis afschrijft niet op een flatje van 80m2.

discogs

• hv08
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
quote:
loewie1984 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:31:
Als ik het 'zakelijk' bekijk, wij gaan voorlopig toch nergens anders naar toe (trekken terug in bij de ouders om onze wonden te likken en een nieuw spaarpotje op te bouwen) dus wat maakt een of twee maanden langer sparen uit. Andere kant doet het veel pijn om op een flat nota bene 50K af te schrijven. Dat zijn bedragen die je normaal op een huis afschrijft niet op een flatje van 80m2.
Ik weet het hele verhaal natuurlijk niet, maar als je nergens anders heen gaat, waarom willen jullie het dan verkopen? Als je de maandelijkse kosten kunt betalen kun je er toch blijven wonen?

• loewie1984

loewie1984

quote:
hv08 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:47:
[...]

Ik weet het hele verhaal natuurlijk niet, maar als je nergens anders heen gaat, waarom willen jullie het dan verkopen? Als je de maandelijkse kosten kunt betalen kun je er toch blijven wonen?
Het hele verhaal is dat we graag groter willen gaan wonen i.v.m. mogelijke gezinsuitbreiding. En dan zou men kunnen roepen dat dat ook prima gaat op een flat van 80m2. Maar niet voor ons. Plus ik wil een tuin, een garage etc. Een bbq in de zomer, niet constant shit hoeven opruimen en creatief omgaan met benutten van de beperkte ruimte.

discogs

• ATS
Het is lastig. Wij kunnen hier natuurlijk niet voor je bepalen of je die 3k verschil gewoon moet slikken of niet. Dat is uiteindelijk jouw afweging en jouw inschatting. Het heeft te maken met hoe graag je wil verkopen, hoe lang het al te koop staat, en hoe de markt verder in jouw omgeving is.

Ik heb zelf gemerkt dat zowel bij kopen als verkopen in mijn geval het hielp om de poot stijf te houden bij de prijs die wij wilden hebben en "nee" te durven zeggen tegen een lager bod. Maar, mijn situatie was wel anders dan de jouwe: ons appartement stond pas enkele weken te koop toen het biedspelletje begon. Aan de koop-kant hebben we de strategie gevolgd van het doen van een enkel, finale bod, en ons daar uiteindelijk aan gehouden, maar dat huis stond ook al twee jaar te koop en was al flink gezakt in prijs.

Ik vraag me wel net als hv08, af hoe slim het is om juist nu te verkopen en je terug te trekken om je "wonden te likken". Veel mensen verwachten dat we de bodem wel zo ongeveer bereikt hebben (ok, zie het huizenmarkt topic, niet iedereen ;) ). Waarom laag verkopen en dan straks weer hoog(er) kopen? Kan je dan niet beter blijven zitten waar je zit, en als een dolle door blijven sparen cq. aflossen? Of, zoals wij dus doen: nu je verlies pakken en de overstap maken naar een duurdere klasse huis? Dat laatste moet natuurlijk wel kunnen voor jullie, maar als het kan, lijkt het mij daar geen slechte tijd voor: goedkopere woningen zijn gedaald, maar duurdere woningen zijn nog veel verder gedaald, zowel absoluut als relatief.

ATS wijzigde deze reactie 18-04-2014 13:03 (4%)

• hv08
  • Nu online
Dat kan ik goed begrijpen (gezinsuitbreiding, tuin enz.), maarja, helaas kan niet altijd alles wat je wilt :). Jullie zullen er vast over nagedacht hebben, persoonlijk zou ik niet zo snel terug naar mijn ouders gaan, maar dat is voor iedereen anders.

Het is inderdaad wel een flinke afschrijving ja, je kunt voor jezelf uitrekenen hoeveel maanden je langer in het huis kan zitten voor die 3K verschil en of je verwacht het in die maanden te verkopen voor 96 (of meer).

hv08 wijzigde deze reactie 18-04-2014 13:04 (10%)

• loewie1984

loewie1984

@ATS dat is precies wat wij willen de overstap maken naar een duurder huis. Maar als we de restschuld mee zouden financieren in de hypotheek gaat dat niet. Dus moeten we eerst terug naar 0. Als we nu verkopen zitten we dus nog met een schuld van 20K die niet gedekt is door spaargeld of rendement van de hypotheek. Dat betekent op zijn minst 1 jaar sparen zonder huis/hypotheek om die 20K weg te werken.

@hv08 3K afschrijven is 1,5 maand sparen zonder huis/hypotheek en 6 maanden sparen in de situatie waar we nu in zitten. Ik verwacht niet dat er snel een nieuwe koper / geïnteresseerde langs komt.

Zuid-Limburg is sowieso een regio van krimp. Daarom verwacht ik dat het met de stijging van de huizen in de buurt ook wel mee valt. Ik kan iig van die 20K, 10K van mijn ouders lenen. Als ik dat over langere tijd mag aflossen kunnen we over 6 maanden de huizenmarkt weer op.

discogs

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 16:13
Als het kan vind ik het een slimme pragmatische oplossing om even terug te gaan naar je ouders. Natuurlijk is het niet leuk, maar het is wel een hele efficiënte manier om je probleem op te lossen. Uiteindelijk zal je volgende huis zowel in relatieve als in absolute cijfers waarschijnlijk op zn minst net zoveel in prijs gezakt zijn. Door nu een stap op de plaats te maken profiteer je daar straks ook weer van.

Dit zouden meer mensen moeten doen ipv verlamd te hopen en te wachten op een magisch herstel. Door de zure appel heen bijten, plannen maken en uiteindelijk kansen grijpen. d:)b

SW-0040-8191-9064

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20-02 20:05
Als je die 3k in een half jaar terugverdient zou ik het direct doen.

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• loewie1984

loewie1984

quote:
Thrackan schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:30:
Als je die 3k in een half jaar terugverdient zou ik het direct doen.
Hoe kan ik die terugverdienen, in deze markt verdien je niets terug. Tenzij je gaat kopen en dus die 3K eraf krijgt. Sparen is niet terugverdienen in mijn ogen..

discogs

• loewie1984

loewie1984

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

En verkocht

-O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O-

Even uitgerekend, op de aanschaf van mijn woning 33% afgeschreven aan verlies / waardedaling....

loewie1984 wijzigde deze reactie 23-04-2014 14:30 (3%)

discogs

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

En de belangrijkste vraag: Hoe is het met die 3k afgelopen? :P

• loewie1984

loewie1984

overbrugd, wij deden er 2 vanaf, zij kwamen 1 omhoog

discogs

• ATS
Definitief nu? Of is er nog bedenktijd en/of voorbehoud?

Bij ons duurt het allemaal wat langer dan gehoopt met de contracten helaas. We hebben nu wel overeenstemming over de inhoud van de contracten (koopcontract met onze koper, koopcontract met de verkoper van ons nieuwe huis, en overeenstemming over een terug-huur constructie met de koper van ons appartement zodat wij maar één keer hoeven te verhuizen in plaats van 2x). Maar we zijn het tenminste intussen eens... Pfff. Nu nog zorgen dat we een handtekening op het contract krijgen.

• loewie1984

loewie1984

2 mei (ver)koop contract tekenen, de persoon in kwestie tikt het cash af, er zijn dus geen ontbindende voorwaarden buiten de wettelijke bedenktijd van 3 dagen.

discogs

• ATS
Auch... :(

Onze "koper" weigert vooralsnog het koopcontract te tekenen. Hij wil eerst stukken van zijn accountant (het is een ondernemer) bij de bank hebben liggen. Eerder had hij gezegd dat de financieringsaanvraag de deur uit was, maar dat blijkt dus niet het geval. Vorige week is hij nog akkoord gegaan met de inhoud van het contract, met leverdata en data voor ontbindende voorwaarden (waaronder een voor financiering met NHG!)

Het begint er op te lijken dat onze verkoop in het water valt, of dat tenminste de afgesproken termijnen niet gehaald gaan worden. Dat betekent dat ook onze eigen koop van een ander huis in gevaar komt, en vervolgens ook de koop door die mensen. -O- Hij zegt dat hij het nog steeds wil kopen, maar ik wil intussen wel eens een handtekening zien...

ATS wijzigde deze reactie 30-04-2014 17:25 (7%)

• Pathogen
Als hij de ontbindende voorwaarden heeft aangeleverd die nodig zijn (onder voorbehoud van financiering bv) is een handtekening helemaal geen probleem, maar ondernemers komen blijkbaar nog steeds slecht aan een hypotheek...

• HyperTrophy
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
ach, zolang je nog geen andere koper hebt... waarom druk maken

• ATS
quote:
Thrackan schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:56:
Als hij de ontbindende voorwaarden heeft aangeleverd die nodig zijn (onder voorbehoud van financiering bv) is een handtekening helemaal geen probleem, maar ondernemers komen blijkbaar nog steeds slecht aan een hypotheek...
Dat heb ik hem uit geprobeerd te leggen: "daar zijn de ontbindende voorwaarden voor", maar helaas.
quote:
HyperTrophy schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:07:
We hebben inderdaad nog geen andere koper. Als we die wel zouden hebben, zou ik me minder druk maken. De koop van ons nieuwe huis hang namelijk af van de definitieve verkoop van ons appartement. En hetzelfde geldt voor de eigenaren van het huis wat wij willen kopen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

quote:
HyperTrophy schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:07:
Da's waar, maar er hangt een aankoop van een huis aan vast. Da's wel zuur.

• HyperTrophy
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
ja, het is net filerijden, remt de een, remmen er dertig anderen nog harder mee.

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
Is het "normaal" dat het tekenen van het koopcontract zo lang duurt? Begin van de maand gaf je al aan dat het verkocht is, nu kan de "koper" dus gewoon nog weglopen?

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

quote:
RemcoDelft schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:05:
Is het "normaal" dat het tekenen van het koopcontract zo lang duurt? Begin van de maand gaf je al aan dat het verkocht is, nu kan de "koper" dus gewoon nog weglopen?
Bij mij was het 3 werkdagen (aankoop huis)

• ATS
Nee, dat is (vziw) niet helemaal normaal. Maar tussen het bereiken van een mondelinge overeenkomst over de prijs en het er (in concept) liggen van het contract zijn er natuurlijk nog wel een paar stappen nodig: verkoopmakelaar moet in actie komen, koper en verkoper moeten personalia en kopieën ID bewijzen aanleveren, koper moet notaris selecteren, er moet overeenkomst komen over ontbindende voorwaarden en de data daarvoor, er moet een geplande overdrachtsdatum worden gevonden, beide partijen moeten de conceptaktes doornemen en akkoorderen, de definieve akte moet opgemaakt worden door de verkoopmakelaar, en dan moeten de partijen nog daadwerkelijk tekenen.

Al met al kan daar een hoop tijd in verloren gaan, vooral als de communicatie niet helemaal soepel loopt. We hadden vorige week akkoord over de conceptakte (met alle relevante data erin die dus ook weer afhangen van de data in het koopcontract voor ons nieuwe huis), maar dat is nog altijd geen getekende overeenkomst. En zelfs als hij getekend is: dan is er nog de bedenktijd. Het kan ook heel snel als zowel koper als verkoper hun spullen op orde hebben en doorpakken, en je een makelaar hebt die er ook achterheen zit. Laat ik het zo zeggen: ik zou mijn makelaar niet aanraden aan een ander. :-(

ATS wijzigde deze reactie 01-05-2014 12:36 (9%)

• Raoul.TLS
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:33
De koop is pas rond als alles binnen is.
Mensen kunnen ook onder uit door opzettelijk de financiering niet rond te laten komen.
Wilde 2 jaar geleden een auto kopen bij een dealer.
Voorlopig koopcontract getekend.
Toen zag ik een nieuwe auto voor goedkoper als de geen die bij de daler stond.
Toen de financiering niet door laten gaan.
Is niet netjes maar gelukkig kon ik er zo onderuit.
Een dealer had me ervoor ook opgelicht was onderweg en belde en toen had die hem verkocht.
Dus ik dacht tja jammer dan.
heb toen gezegd heb nog doorlopend credit van veel meer dan ik echt had.
En Studi financiering aflossing van veel meer dan het echt was.
En hypotheek maand lasten waren hoger.

En toen ging het vanzelf niet door. :)

Toen de ander auto gekocht nieuw die goedkoper was dan de auto bij de dealer. (auto van dealer had meer opties)

<GOT>DrOPje #2516

• Terpen Tijn
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 13:00
quote:
Raoul.TLS schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:35:
De koop is pas rond als alles binnen is.
Mensen kunnen ook onder uit door opzettelijk de financiering niet rond te laten komen.
Wilde 2 jaar geleden een auto kopen bij een dealer.
Voorlopig koopcontract getekend.
Toen zag ik een nieuwe auto voor goedkoper als de geen die bij de daler stond.
Toen de financiering niet door laten gaan.
Is niet netjes maar gelukkig kon ik er zo onderuit.
Een dealer had me ervoor ook opgelicht was onderweg en belde en toen had die hem verkocht.
Dus ik dacht tja jammer dan.
heb toen gezegd heb nog doorlopend credit van veel meer dan ik echt had.
En Studi financiering aflossing van veel meer dan het echt was.
En hypotheek maand lasten waren hoger.

En toen ging het vanzelf niet door. :)

Toen de ander auto gekocht nieuw die goedkoper was dan de auto bij de dealer. (auto van dealer had meer opties)
Feitelijk is dat gewoon fraude. Het is te hopen dat de verkoper hier niet zo'n 'klant' treft...

• Raoul.TLS
  • Laatst online: 14:33
Nou heb ongeveer gezegd dat aflossing ipv 310 per maand rond de 400 euro zat max.
Zei dat ik al een doorlopend krediet had. Was ook waar. Maar daar hadden we nog niets van opgenomen.
Had uiteindelijk maar 4K nodig.
Een beetje aangedikt. Maar goed. Wist de exacte bedragen niet toen ze het aan de telefoon vroegen.
En ze wilde toen inkomen van me vrouw niet bij optellen. (had nog geen paspoort)
Toen dacht ik ok in dat geval helpen ze zelf ook aan mee .
Want op inkomen van ons alle 2 was het wel gelukt.
Maar toen mocht haar inkomen er niet bij opgeteld worden toen ging het zeker niet door.
Ik zei ik vindt het een beetje krom me vrouw mag wel een huis hypotheek samen met mij nemen.
En jullie doen moeilijk bij een doorlopend krediet.
Een beetje flauw.
maar dacht mooi dan geef ik hun mooi de schuld waarom de financiering niet door is gegaan.

opgelost :)
Ik dealer gebeld en tja helaas gaat niet door vindt het zo jammer ....
Dan maar een goedkopere auto zoeken. die wel binnen mijn budget is.

Hahahahaahha

<GOT>DrOPje #2516

• Kju
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:40
quote:
ATS schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:34:
Nee, dat is (vziw) niet helemaal normaal. Maar tussen het bereiken van een mondelinge overeenkomst over de prijs en het er (in concept) liggen van het contract zijn er natuurlijk nog wel een paar stappen nodig: verkoopmakelaar moet in actie komen, koper en verkoper moeten personalia en kopieën ID bewijzen aanleveren, koper moet notaris selecteren, er moet overeenkomst komen over ontbindende voorwaarden en de data daarvoor, er moet een geplande overdrachtsdatum worden gevonden, beide partijen moeten de conceptaktes doornemen en akkoorderen, de definieve akte moet opgemaakt worden door de verkoopmakelaar, en dan moeten de partijen nog daadwerkelijk tekenen.

Al met al kan daar een hoop tijd in verloren gaan, vooral als de communicatie niet helemaal soepel loopt. We hadden vorige week akkoord over de conceptakte (met alle relevante data erin die dus ook weer afhangen van de data in het koopcontract voor ons nieuwe huis), maar dat is nog altijd geen getekende overeenkomst. En zelfs als hij getekend is: dan is er nog de bedenktijd. Het kan ook heel snel als zowel koper als verkoper hun spullen op orde hebben en doorpakken, en je een makelaar hebt die er ook achterheen zit. Laat ik het zo zeggen: ik zou mijn makelaar niet aanraden aan een ander. :-(
Het probleem met je makelaar is dat het geen makelaar is, maar dat was voor jou volgens mij ook het uitgangspunt, de makelaar diende alleen als toegang tot Funda. Het is een passieve advertentiedienst met berichtenservice en agendabeheer, dat beseffen velen niet als ze voor een internetmakelaar gaan. Met het oog op de dienst die je voor ogen had, was dit niet wat je verwacht had?

PSN: Kjujay | Tweakscrew PS4 Gaming Community

• ATS
Nee, hij adverteert met meer dan dat, en schijnt van de NVM ook meer te moeten bieden. Het klopt overigens dat ik op zoek was naar een makelaar waarbij ik lage kosten heb, en dus veel zelf moet doen. Dat is prima, maar dan moet je wel communiceren over wat je wel en niet gaat doen, en niet zonder overleg acties doen waar ik niet om gevraagd heb. Ik krijg de indruk dat e.e.a. bij bijvoorbeeld Makelaarsland beter geregeld is (het huis dat we aan het kopen zijn stond bij Makelaarsland).

Dus nee, het is niet wat ik verwacht had. Wat me vooral tegenstaat is hoe het proces gestructureerd is (of eigenlijk: het gebrek daarvan). Ik had verwacht gedurende het hele proces mijn zaken via een enkele heldere interface te kunnen volgen en regelen, en daarbij zelf de regie te houden. In plaats daarvan is het een bij elkaar geraapt zooitje van losse diensten die gebruikt worden, en raak je snel het overzicht kwijt. Ik snap dat niet zo goed: het lijkt mij voor een makelaar die via internet wil werken veel goedkoper om het proces optimaal te streamlinen voor zichzelf én de klant, zodat hij er minder werk aan heeft en er minder via mail of telefoon gecommuniceerd hoeft te worden.

Ik ben nog altijd van mening dat zaken als rondleidingen inderdaad prima zelf kunnen. Ik heb geen moment een makelaar gemist daarbij.

• Kju
Ik vind inderdaad ook dat je wel had mogen verwachten wat je schrijft. Het lijkt mij alleen niet dat, ondanks dat ze besparen op personeel, het voor die prijs te doen is als je processen goed wil regelen en het beheer van je systemen uitbesteed. In tegenstelling tot Makelaarsland is het volume waar je bij deze club over praat aanzienlijk lager. Bij Makelaarsland hebben ze een groter volume om praktisch dezelfde kosten over te verdelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Can I get an Amen?

Gisteren koop contract getekend, ontbindende voorwaarden geschrapt, meneer heeft geen hypotheek nodig. Tikt het cash af. Wel wettelijke bedenk termijn van 3 dagen, maar gaf aan hier geen gebruik van te gaan maken. Sterker nog, de woning was voor zijn zoon bedoeld, die nog 0,0 aan inboedel had. Gisterochtend na het tekenen van de overeenkomst door de woning heen gelopen (alles was bespreekbaar). Op de vaatwasser en de eetkamer stoelen na de complete inboedel meeverkocht, tot en met het serviesgoed de ketels de pannen en de tv in de woonkamer. Het bed, de kasten, you name it.

Das mooi want onze restschuld is daarmee 1/4de gekrompen.

Helemaal happy *O* *O* *O* *O* *O*

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hv08
  • Nu online
Goed nieuws!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
En vandaag is het voorbehoud van financiering van onze koper verlopen en is ons appartement dus officieel verkocht *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

^^ Congrats!

discogs

• stokmeister
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19:48
Heeft er iemand ervaring met het huis verkopen zonder makelaar?
Wij kunnen ons huis namelijk aan kennissen verkopen.
Ik vraag me af waar ik allemaal op moet letten en rekening mee moet houden, maar als ik hier op google, dan kom ik alleen maar van die sites tegen waar je zelf je huis op kan zetten, maar dat hoeft dus allemaal niet.

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Maak een net contract (bijvoorbeeld het standaard VEH-contract) en stuur dat op naar de notaris. Veel ingewikkelder is het niet. ;) Als je restschuld hebt, moet je natuurlijk ook met de bank overleggen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Kju
Uiteraard kan je een koopovereenkomst zelf maken mits je ervoor zorgt dat je kettingbedingen en erfdienstbaarheden goed opneemt in de koopovereenkomst en/of dat de niet standaardafspraken goed zijn weergegeven. Als je hier niet de vereiste kennis voor hebt of als de vorige zin als een vreemde taal overkwam zou ik je toch echt aanraden om externe hulp in te kopen. Je kan de onderhandse koopovereenkomst door een makelaar (ca. € 250,-) of door een notaris (ca. € 350,-) op laten maken. Daarmee leg je de aansprakelijkheid zoveel mogelijk bij een derde, uiteraard is e.e.a. afhankelijk van aanlevering van juiste informatie door jou.

• stokmeister
Oke, thanks.
Ik kon me bijna niet voorstellen dat het zo simpel was, maar dus toch.
Gelukkig geen restschuld maar overwaarde, er zijn ook veel spullen ter overname, maar dit zal ik met de kopers bespreken.
Het is een gewoon koophuis welke een jaar oud is, er is zitten verder geen ingewikkelde haken en ogen aan lijkt mij.
Ca 250 is nog wel te overzien qua kosten en je weet dan wel zeker dat het goed geregeld is.

• Figo112
  • Laatst online: 20-02 01:00
quote:
stokmeister schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:27:
Oke, thanks.
Ik kon me bijna niet voorstellen dat het zo simpel was, maar dus toch.
Gelukkig geen restschuld maar overwaarde, er zijn ook veel spullen ter overname, maar dit zal ik met de kopers bespreken.
Het is een gewoon koophuis welke een jaar oud is, er is zitten verder geen ingewikkelde haken en ogen aan lijkt mij.
Ca 250 is nog wel te overzien qua kosten en je weet dan wel zeker dat het goed geregeld is.
Gewoon bij de notaris laten doen. Je moet toch passeren bij de notaris waarom niet alles bij 1 partij.
De kosten zijn aftrekbaar en worden door de koper betaald.
Ik zou je eigen koopakte van vorig jaar meegeven, zodat de notaris relevante zaken kan overnemen.

• LePlatDuJour
  • Laatst online: 11-02 11:07

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Iemand nog tips bij deze woningpresentatie?

http://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-48816955-heidelaan-4

Grootste struikelblok is de ligging van het spoor aan de achtertuin. De prijs is er ook naar (naar Ermelose begrippen), maar toch kijkt men tot dusver liever wat verder...

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 10:54
Puur gevoelsmatig lijkt me je prijs aan de hoge kant, maar dat is 1 mening.

• merauder
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20-02 06:30
quote:
stokmeister schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:46:
Heeft er iemand ervaring met het huis verkopen zonder makelaar?
Wij kunnen ons huis namelijk aan kennissen verkopen.
Ik vraag me af waar ik allemaal op moet letten en rekening mee moet houden, maar als ik hier op google, dan kom ik alleen maar van die sites tegen waar je zelf je huis op kan zetten, maar dat hoeft dus allemaal niet.
Niet met verkopen, wel met kopen.

Ik heb mijn vorige huis destijds rechtstreeks van de vorige eigenaar gekocht. Ik had zelf echter wel hulp van een goede bekende die redelijk thuis was in de vastgoed waardoor alles goed gegaan is. Ik raad aan om een makelaar te nemen om de transactie te begeleiden. Het is namelijk enorm makkelijk om de tegenpartij in een enorme berenklem te laten trappen, al dan niet bewust.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

quote:
LePlatDuJour schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:17:

Grootste struikelblok is de ligging van het spoor aan de achtertuin. De prijs is er ook naar (naar Ermelose begrippen), maar toch kijkt men tot dusver liever wat verder...
Voor welke prijzen zijn vergelijkbare woningen recentelijk verkocht dan?

• LePlatDuJour
  • Laatst online: 11-02 11:07

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Woningen van zelfde type/bouwperiode/woonoppervlak en perceel doen *minimaal* 300k.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
quote:

Qua foto's:
Foto 3 oogt krap, niet "verrassend ruim". Dat komt denk ik doordat aan beide kanten van de foto je tegen een muur aankijkt. Dan helpt het ook niet dat ook nog de hoek van het orgel en een speaker in zicht staan om het visueel nog wat te versmallen.

Veel foto's ogen donker. Vooral de oudersslaapkamer is erg, maar ook de keuken, de studeerkamer en in mindere mate de woonkamer. Het gaat om jouw huis, niet om de buitenruimte die je prima kan zien. Beter de binnenkant licht en buiten overbelicht, dan de binnenkant donker en buiten mooi in zicht. De zolder is beter wat dat betreft, maar die oogt mij wat rommelig. Jammer dat het hoekje van een bedbank o.i.d. er nog op staat. Ik denk dat ik in die kamer even dat tapijt had weggehaald, en ook die plankjes achter het bed leeggeruimd of zelf er even afgehaald.

De foto's van de tuin zou ik even proberen opnieuw te maken de komende dagen: het wordt mooi weer, dan ziet het er misschien wat minder somber uit.

De plattegrond die je nu hebt is waardeloos. Zet er gewoon echte plattegronden op van elke etage, aan deze schets heb je niet zo heel veel.

Qua tekst:
De introductie is mij wat te breedsprakig, maar dat is wellicht smaak. De kenmerken komen niet overeen met de tekst. In de kenmerken staat "openbaar parkeren", maar de omschrijving zegt dat je een garage, carport en oprit met ruimte voor 3 á 4 auto's hebt. Wat is het nou?

Verder: wat mij betreft geen onaantrekkelijk huis. Prijsstelling heb ik geen zicht op, maar direct aan het spoor ís gewoon een nadeel, hoewel ik uit ervaring weet dat je er aan went (tenzij het een goederenlijn is?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

quote:
LePlatDuJour schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:43:
Woningen van zelfde type/bouwperiode/woonoppervlak en perceel doen *minimaal* 300k.
En gelijke afwerking, ligging? Je hebt transacties opgezocht?

Want je presentatie is niet fantastisch, maar als je 10% onder vergelijkbare huizen vraagt, zou je zeker wel aandacht moeten krijgen.

Ik denk dat je het met de verkeerde huizen vergelijkt. Of de verkeerde prijzen in je hoofd hebt zitten. Heb je het transactie overzicht van het kadaster van huizen in jouw rijtje? Als je die naast de index houdt en corrigeert voor afwerking, kan je een redelijke schatting maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stokmeister
quote:
Figo112 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:52:
[...]

Gewoon bij de notaris laten doen. Je moet toch passeren bij de notaris waarom niet alles bij 1 partij.
De kosten zijn aftrekbaar en worden door de koper betaald.
Ik zou je eigen koopakte van vorig jaar meegeven, zodat de notaris relevante zaken kan overnemen.
Ja dat is nog de makkelijkste oplossing denk ik.
Dit zal ik ook aan de kopers vertellen, deze mensen hebben namelijk nog nooit een huis gekocht of verkocht, dus kan ze hierin wel een beetje sturen zeg maar :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
Phew... nou, onze kopers hebben eindelijk, op de valreep toch nog getekend. Let wel: dat is dus op de dag dat de ontbindende voorwaarden in het contract dat ze zojuist getekend hebben ook aflopen. Rare gang van zaken, maar het voornaamste is dat ze getekend hebben.

We hebben de afgelopen weken behoorlijk in spanning gezeten. Het is erg frustrerend als je maar niets hoort, en bijna geen contact kan krijgen met de kopers. Eindelijk is dat vorige week gelukt (contact met de hypotheekadviseur van de koper), en vandaag dan op de valreep de handtekeningen. Morgen zouden onze eigen ontbindende voorwaarden voor ons nieuwe huis veropen, maar daar hadden we intussen twee weken extra voor gevraagd en gekregen. Dat gaat dus goedkopen... Pfff!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 15:15
ik wil je niet direct de put in praten maar als ze gisteren getekend hebben dan kunnen ze nog tot en met donderdag ontbinden zonder opgaaf van reden.
Hou dat dus even in het achterhoofd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
quote:
Wceend schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 07:50:
ik wil je niet direct de put in praten maar als ze gisteren getekend hebben dan kunnen ze nog tot en met donderdag ontbinden zonder opgaaf van reden.
Ja, dat besef ik me. Ik verwacht echter niet dat ze daar gebruik van zullen maken, maar mogelijk is het wel. We waren vooral bang dat de handtekening niet zou komen. Alleen als zij uiterlijk donderdag horen dat ze geen financiering gaan krijgen o.i.d. verwacht ik dat ze er gebruik van gaan maken.

Overigens kunnen wij vandaag of morgen ook nog ontbinden als we willen, aangezien ze later dan vijf dagen na ons getekend hebben:
quote:
21.2 De partij die deze koopovereenkomst als eerste ondertekent, doet dit onder voorbehoud dat hij uiterlijk op de VIJFDE werkdag nadat hij de koopovereenkomst ondertekend heeft (een kopie van) de door beide partijen ondertekende koopovereenkomst heeft ontvangen. Indien de partij die als eerste heeft ondertekend niet tijdig (een kopie van) de door beide partijen ondertekende koopovereenkomst heeft ontvangen, heeft deze partij het recht zich op het voorbehoud te beroepen, waardoor hij niet (meer) gebonden is. Dit recht vervalt als daar niet uiterlijk op de tweede werkdag nadat alsnog (een kopie van) de door beide partijen ondertekende koopovereenkomst is ontvangen, gebruik van is gemaakt.
Daar hebben we ook geen plannen voor trouwens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 15:15
goed afgedekt dus. In dat geval gefeliciteerd :)

• Boss
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 19-01 07:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

Aaarg... heb mijn appartement 6 weken in de verkoop staan en dolblij dat we nu al in onderhandeling met een koper zijn en er waarschijnlijk wel uit gaan komen met de prijs.

Maar nu werken de regels hier in de gemeente Delft tegen: gezien de combinatie verkoopprijs / inkomen koper kan hij geen huisvestigingsvergunning krijgen. Eerst moeten de 'minder bedeelden' de kans krijgen om deze woning te kopen.

Pas als het huis 13 weken te koop staat wordt er van deze regel afgeweken. :-/

Dat er in dezelfde prijsklasse in een straal van 3km nog 30 vergelijkbare woningen te koop staan is voor de gemeente geen reden om een uitzondering te maken.

Nu maar hopen dat de koper niet afhaakt...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Kju
Koper zal niet afhaken. Je kan ervan uitgaan dat dit z'n prijsklasse is en dat hij dan overal tegen hetzelfde probleem aanloopt.

• Pathogen
quote:

Je plattegrond (in de foto's) is onduidelijk.
De felgekleurde kamer is niet direct een afknapper maar is altijd een puntje van advies.

Verder geven de meeste foto's geen goed overzicht van hoe de kamer eruit ziet. Zelfde geldt eigenlijk voor de achtertuin.

Voor kamers: 2 foto's 180 graden tegenover elkaar genomen, waarbij je op beide foto's iets ziet wat je aan de andere foto kan linken. Als dat met 2 foto's niet lukt zou je 3 foto's met gelijke hoeken kunnen proberen, maar 2 is eigenlijk altijd beter.

Voor de achtertuin zou een overzicht vanaf je balkon/dakterras al een hoop verbeteren.

Je 2 keukenfoto's verschillen zo weinig van elkaar dat het niets toevoegt om er 2 te hebben.

Verder valt me nog op dat de horizon in sommige foto's scheef is.

• eamelink
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

eamelink

Droptikkels

quote:
Kju schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:02:
Koper zal niet afhaken. Je kan ervan uitgaan dat dit z'n prijsklasse is en dat hij dan overal tegen hetzelfde probleem aanloopt.
Ik verwacht dat van die overige 30 de meesten langer dan 13 weken te koop zullen staan...

Desalniettemin, als hij dit huis wil hebben dan zal hij vast wel 7 weken willen wachten.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hoe gaat de gemeente die regel handhaven? :P Je kunt alles regelen (inclusief een koopcontract), maar de datering van het koopcontract schuif je 7 weken op. Dat is ook ongeveer de tijd die het kost om een hypotheek te regelen, dus dan kun je in enkele weken tijd de hele overdracht doen. Dan ben je perfect om die regeling heen aan het werken.

Het enige wat de koper wel moet regelen is een adviseur en een verstrekker die willen werken met een (nog) ongedateerd contract, danwel een contract wat later getekend wordt.

• Rukapul
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Dit is toch een niet handhaafbare regel in deze vorm?

Je kunt nu een koopovereenkomst tekenen met levering over 7 weken. In principe kun je de woning op de markt houden. Tegelijkertijd wordt dat risico voor koper afgedekt door een hoge boeteclausule als je 'm toch zou verkopen aan een ander (niet anders dan bij regulier koopcontract).

Enige risico dat over blijft is voor koper dat hij na die 13 weken om de een of andere reden geen huisvestingsvergunning zou krijgen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

quote:
Rukapul schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:46:
Dit is toch een niet handhaafbare regel in deze vorm?
Ja die woonvergunningen zijn achterlijk. Als ik mijn huis verkoop, moet het zijn aan iemand die een binding heeft met Utrecht... Ik had dat, dus ik kon wel een vergunning krijgen (woon er al 13 jaar), maar ik vind het eigenlijk totaal gestoord dat de particuliere koopmarkt op die manier gereguleerd wordt...

• Rukapul
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
De regel zelf vind ik wel wat voor te zeggen, maar die discussie gaat hier te ver waaarschijnlijk. Het vreemde is dat in deze vorm met een beperkte tijd dat het maar te koop hoeft te staan dat het niet erg handhaafbaar lijkt. Ik vraag me dan ook af hoe de uitwerking van dit soort regels eruit ziet?

Kun je bijvoorbeeld een huis kopen en dan later zo'n vergunning aanvragen?

• AMDFreak
  • Laatst online: 20-02 20:36

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb sinds 11 maanden mijn thuis te koop staan..
Op de open huizen dag van afgelopen april 2014, zijn er twee mensen wezen kijken, waarvan een behoorlijk geintresseerd over kwam. Alleen vertelde ze dat haar penthouse verkocht was onder voorbehoud en dat ze in scheiding lagen. Verder een plezierige rondleiding gegeven.

Mijn makelaar heeft een week later contact met haar opgenomen, waarbij ze nogmaals aangaf in scheiding te zitten en niet eerder een huis te willen kopen nadat hun eigen huis definitief verkocht is (begrijpelijk), in dat gesprek gaf ze ook aan dat de woning per 1 juni opgeleverd zou worden.

Nu heeft deze zelfde mevrouw een 2de bezichtiging in geplant.. *spannend*, ik hoop stiekem dat ze een bod gaat doen.. en dit zal ik dan ook zeker met beide handen aangrijpen.

Iemand ervaringen als het gaat om 2de bezichtigingen? Het zegt natuurlijk niks.. maar aan de andere kant.. het geeft wel aan dat er nog steeds interesse is...

AMDFreak wijzigde deze reactie 21-05-2014 13:32 (4%)

15x Jinko 260Wp = 3900Wp @ SE4000 - Zuid 35 PV output

• BradKing
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19-02 15:03
quote:
Rukapul schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:58:
De regel zelf vind ik wel wat voor te zeggen, maar die discussie gaat hier te ver waaarschijnlijk. Het vreemde is dat in deze vorm met een beperkte tijd dat het maar te koop hoeft te staan dat het niet erg handhaafbaar lijkt. Ik vraag me dan ook af hoe de uitwerking van dit soort regels eruit ziet?

Kun je bijvoorbeeld een huis kopen en dan later zo'n vergunning aanvragen?
Het wordt eigenlijk door iedereen ondersteund in de cyclus van het huiskopen. Toen ik kocht in Delft moest ik ook een woonvergunning regelen, anders kwam ik door de makelaar niet eens in aanmerking, en, ook niet door de verkopende partij (Woonbron in deze). Ook de Hypotheek verstrekkers/agents en notaris lijken hier goed van op de hoogte te zijn.

Ik kreeg er nogal het gevoel bij dat het een regel was waar iedereen voldoende achterstaat om het gewoon te doen. De woonvergunning zelf is ook niet lastig te verkrijgen als je redelijke binding met de gemeente hebt lijkt het (ieg in Delft)..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
quote:
Wceend schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 07:50:
Donderdag is gekomen en gegaan, dus de verkoop is nu definitief. Geen onbindende voorwaarden meer, niets. Of de koper zijn financiering rond gaat krijgen, is niet meer (primair) mijn probleem. *O* *O* oOo oOo

Ik heb de makelaar maar opdracht gegeven om de status op Funda te veranderen naar "verkocht", en op Jaap heb ik hem zelf weggehaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Gefeliciteerd ATS.. ik hoop zelf ook zoiets te mogen zeggen binnenkort ;)

Ik zou zeggen geniet maar van een lekkere fles champagne vanavond ;)

• Metalrick
  • Laatst online: 15:36

Metalrick

tcpdump ninja

Zo, mijn huis staat nu ook op Funda, besloten om veel zelf te doen, behalve de foto's en plattegrond. Niet alle foto's waren even goed (badkamer bijvoorbeeld) maar ik denk dat het over het algemeen best goed eruit ziet.

Comments welkom :)

http://www.funda.nl/koop/...21241-kleine-inez-erf-29/

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

quote:
Metalrick schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 07:19:
Zo, mijn huis staat nu ook op Funda, besloten om veel zelf te doen, behalve de foto's en plattegrond. Niet alle foto's waren even goed (badkamer bijvoorbeeld) maar ik denk dat het over het algemeen best goed eruit ziet.

Comments welkom :)

http://www.funda.nl/koop/...21241-kleine-inez-erf-29/
Wat is "2.5 kamer"? :D En waar wil je die "eenvoudig te realiseren" derde kamer plaatsen? En omdat ik toch lekker aan het "zeuren" ben: Hij staat wel wat hoog in de markt (gelet op andere appartementen in dezelfde wijk, Ervenbuurt)?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

quote:
naitsoezn schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 08:38:
[...]

Wat is "2.5 kamer"? :D En waar wil je die "eenvoudig te realiseren" derde kamer plaatsen? En omdat ik toch lekker aan het "zeuren" ben: Hij staat wel wat hoog in de markt (gelet op andere appartementen in dezelfde wijk, Ervenbuurt)?
Het deel waar de keuken in zit is met weinig moeite om te bouwen naar een losse kamer, in sommige appartementen is dit al gedaan. (ben het er overigens wel mee eens dat 't raar staat :P)

Hoog in de markt is bewust gedaan, hebben zat tijd om te verkopen, eerst eens kijken hoe/of hierop gereageerd gaat worden.

• Rukapul
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
'Hoog in de markt' zetten is toch wel de meest kansloze strategie gebleken de afgelopen 5 jaar. En ja, dat is inclusief het 'we hoeven niet snel te verkopen' argument. Het probleem met deze strategie is dat de doorlooptijd langer is wat in een dalende markt ervoor zorgt dat je continu achter de feiten aanloopt (te duur blijft).

Ik heb niet gekeken hoeveel hoger je hebt ingestoken, maar je vergroot je kansen aanzienlijk door enigszins scherp in de markt te zetten en vervolgens daar in eerste instantie strak aan vast te houden. Potentiele kopers komen dan in elk geval kijken en gaan afhankelijk van de kwaliteit wel overstag als het echt zo goed is

Als dit niet werkt dan zul je eigenlijk binnen 2-3 weken al met een prijsverlaging moeten komen. Die prijsverlaging moet bovendien groter zijn dan de algemene prijsdaling in de markt. Daarom moet je snel zijn.

Rukapul wijzigde deze reactie 24-05-2014 09:19 (10%)

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

quote:
Rukapul schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:18:
'Hoog in de markt' zetten is toch wel de meest kansloze strategie gebleken de afgelopen 5 jaar. En ja, dat is inclusief het 'we hoeven niet snel te verkopen' argument. Het probleem met deze strategie is dat de doorlooptijd langer is wat in een dalende markt ervoor zorgt dat je continu achter de feiten aanloopt (te duur blijft).

Ik heb niet gekeken hoeveel hoger je hebt ingestoken, maar je vergroot je kansen aanzienlijk door enigszins scherp in de markt te zetten en vervolgens daar in eerste instantie strak aan vast te houden. Potentiele kopers komen dan in elk geval kijken en gaan afhankelijk van de kwaliteit wel overstag als het echt zo goed is

Als dit niet werkt dan zul je eigenlijk binnen 2-3 weken al met een prijsverlaging moeten komen. Die prijsverlaging moet bovendien groter zijn dan de algemene prijsdaling in de markt. Daarom moet je snel zijn.
Hoog is relatief, +- 5% boven de prijs waar vergelijkbare huizen in onze buurt de laatste tijd verkocht zijn. We hebben voor onszelf duidelijke "deadlines" gesteld voor zo'n beetje elk denkbaar scenario.

In onze buurt is het erg raar qua verkopen, sommige huizen staan een paar weken te koop voor ongeveer dezelfde prijs die wij vragen en zijn binnen no time verkocht, anderen staan voor een stuk minder en staan al meer dan 2 jaar te koop.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

quote:
Rukapul schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:18:

Ik had ooit bedacht om bij de verkoop eerst proberen het makelaarsadvies (altijd te hoog :P) proberen te krijgen, en dan per 6 weken de prijs aan te passen. Zeker nu de prijzen niet echt hard meer dalen, is het "je moet harder dalen dan de markt" (wat absoluut klopt!) niet meer zo lastig te halen.

Hét grote nadeel van die strategie is dat mensen je huis vooral bekijken als hij nieuw op de markt komt. Zit je dan met een te hoge vraagprijs, dan heb je kans dat mensen je huis mentaal afschrijven en bij opnieuw zien (dat herken je, huizen die je opnieuw ziet) denken "die ken ik al, hoefde ik niet, laat maar".

Dus ik ben het eens met Rukapul. Hoog in de markt zetten is de meest kansarme tactiek.

Metalrick: De enige die ik in de buurt zie die vergelijkbaar is en verkocht is deze:
http://www.funda.nl/koop/...inez-erf-13/omschrijving/

38 maanden te koop gestaan en een uiteindelijke vraagprijs van 115K. Dat zal niet de verkoopprijs geweest zijn uiteindelijk. Jij zit al 8% boven deze vraagprijs en je hebt een veel kleinere buitenruimte...

Wat snel verkoopt: http://www.funda.nl/koop/...nina-erf-56/fotos/#foto-1

vraagprijs 108k, 74 in plaats van 64 vierkante meters. Wel kaal, maar meestal vervang je vloeren en dergelijke toch.

Eigenlijk alles met een vraagprijs van 125 wat enigszins soepel verkoopt in de buurt is ook een stuk betere woning.

JvS wijzigde deze reactie 24-05-2014 09:51 (18%)

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

quote:
JvS schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:42:
[...]
Metalrick: De enige die ik in de buurt zie die vergelijkbaar is en verkocht is deze:
http://www.funda.nl/koop/...inez-erf-13/omschrijving/

38 maanden te koop gestaan en een uiteindelijke vraagprijs van 115K. Dat zal niet de verkoopprijs geweest zijn uiteindelijk. Jij zit al 8% boven deze vraagprijs en je hebt een veel kleinere buitenruimte...

Wat snel verkoopt: http://www.funda.nl/koop/...nina-erf-56/fotos/#foto-1

vraagprijs 108k, 74 in plaats van 64 vierkante meters. Wel kaal, maar meestal vervang je vloeren en dergelijke toch.

Eigenlijk alles met een vraagprijs van 125 wat enigszins soepel verkoopt in de buurt is ook een stuk betere woning.
Die laatste van 108k heeft geen parkeerplaats (in garage), heeft practisch geen keuken (zo'n standaard blok wat in huurwoningen zit), geen uitzicht en is verder helemaal kaal, mijn huis kan vrijwel direct betrokken worden.

Nu kan ik niet direct de waarde in geld uitdrukken voor een parkeerplek in een parkeergarage maar dat heeft wel invloed, net als het verschil tussen een kaal huis waar je, als je het goed wilt doen, een nieuwe keuken, badkamer en toilet in moet zetten, dan nog vloeren + muurafwerking of een huis waar je zo in kan.

http://www.funda.nl/koop/...-48067947-alouette-erf-2/

Dat huis stond amper te koop, nog een hogere vraagprijs dan wat ik vraag, minder m2, mindere ligging (ok, wel minder trappen lopen maar ook 0 uitzicht), terras is groter, maar niet zoals dat van mij op het zuid westen (eerder op het noord-oosten), badkamer + toilet zijn wel nieuwer.

Een gespiegelde kopie van mijn huis wat te koop staat is deze:

http://www.funda.nl/koop/...54634-filomeentje-erf-22/

(Let vooral op de mooi geshopte foto's :P)

Deze heeft zijn balkon op het noord oosten, daarmee slaapkamer op het zuid westen (oftewel, precies verkeerd om als je van licht houdt en niet al te warm wilt slapen).

Maar de tijd zal het leren, mocht er na een tijd 0 reacties zijn dan gaat er natuurlijk wel opnieuw gekeken worden naar de vraagprijs.

BTW, mijn buurman heeft 2 jaar geleden zijn huis (zelfde indeling en ligging als mijn huis) nog voor 135K verkocht, dit is alleen onderhands gegaan en imho iets te duur :P

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

quote:
AMDFreak schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:22:
Ik heb sinds 11 maanden mijn thuis te koop staan..
Op de open huizen dag van afgelopen april 2014, zijn er twee mensen wezen kijken, waarvan een behoorlijk geintresseerd over kwam. Alleen vertelde ze dat haar penthouse verkocht was onder voorbehoud en dat ze in scheiding lagen. Verder een plezierige rondleiding gegeven.

Mijn makelaar heeft een week later contact met haar opgenomen, waarbij ze nogmaals aangaf in scheiding te zitten en niet eerder een huis te willen kopen nadat hun eigen huis definitief verkocht is (begrijpelijk), in dat gesprek gaf ze ook aan dat de woning per 1 juni opgeleverd zou worden.

Nu heeft deze zelfde mevrouw een 2de bezichtiging in geplant.. *spannend*, ik hoop stiekem dat ze een bod gaat doen.. en dit zal ik dan ook zeker met beide handen aangrijpen.

Iemand ervaringen als het gaat om 2de bezichtigingen? Het zegt natuurlijk niks.. maar aan de andere kant.. het geeft wel aan dat er nog steeds interesse is...
2de bezichting is inmiddels geweest.

De makelaar belde mij direct na afloop van de bezichtiging. En volgens hem liggen de kaarten goed.
De vrouw had twee vriendinnen meegenomen en ze was meer bezig om mijn appartement in te richten dan dat ze bezig was met kijken vind ik de woning nog wel leuk.

Al met al positief nog. Helaas liet ze weinig tot niks los of er nog meerdere opties waren.

Maar ik hoop stiekem toch wel op een bod komende week.. :*) :*)

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11:34

Galois

1811 - 1832

quote:
AMDFreak schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:35:
[...]

De makelaar belde mij direct na afloop van de bezichtiging. En volgens hem liggen de kaarten goed.
De vrouw had twee vriendinnen meegenomen en ze was meer bezig om mijn appartement in te richten dan dat ze bezig was met kijken vind ik de woning nog wel leuk.

Al met al positief nog. Helaas liet ze weinig tot niks los of er nog meerdere opties waren.

Spannend is dat idd. Was bij ons ook zo. Bij de tweede bezichtiging was ze helemaal bezig met 'inrichten'. Maar liet verder niets los over evt. interesse.

Gelukkig kwam dag erna een bod!
Na 3 jaar te koop gestaan te hebben en 32.000 euro verlies (verkoopprijs 130.000), waren we toch erg blij!!

We hebben net een grote verbouwing achter de rug en zijn elke dag nog blij dat de verkoop gelukt is. Want in hetzelfde complex staan er nog steeds vele te koop...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Motrax
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Pfff zoveel verlies? Dat is even slikken...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• ATS
quote:
AMDFreak schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:35:
[...]
En? Bod gekregen?

Bij ons is het, ondanks dat de handtekening staat en de termijnen verlopen zijn nog altijd een beetje spannend: de waarborgsom of bankgarantie had er de 20e moeten zijn, maar woensdag middag kwam er een mail van de notaris langs (aan de koper, cc naar ons) met een aanmaning om de waarborgsom te storten of de bankgarantie te regelen. We zijn dus nog steeds niet helemaal op het droge; want als de koper straks toch besluit zijn verplichtingen niet na te komen, dan wordt het lastig om de boete te gaan innen. Daar is die som of garantie immers voor bedoeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Nee tot op heden nog niks vernomen :(

Had nog wel even contact gehad met de makelaar, die zei dat ik nog even geduld moest hebben aangezien haar huidige woning per 1 juni opgeleverd moest worden, dus ze zou druk bezig zijn met verhuizen e.d. (valt wat voor te zeggen).

Echter zie ik nu op Funda, dat de vermoedelijke concurrent, verkocht onder voorbehoud staat :/
Ik vrees het ergste dat zij toch voor een andere woning is gegaan. Alhoewel het zomaar kan zijn dat toevallig een ander persoon/stelletje de woning heeft gekocht.
Maandag ga ik de makelaar vriendelijk verzoeken om contact op te nemen met de beste mevrouw, hoe het staat met de interesse.. Want jullie begrijpen, de onzekerheid is verschrikkelijk :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wacht nu maar. Of het is verkocht, of ze komt terug met Eem bod. Aan beide dingen kan je niets doen.

En verkocht onder voorbehoud: meestal zijn de makelaars niet zo snel met dat op de site te plaatsen en vaak pas nadat er handtekeningen zijn gezet. Dus zie er niet meer in dat er is...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Klopt, maar het vervelende is gewoon, je kan helemaal niks doen.

Waar je ook zeker een punt hebt is dat makelaars nooit zo heel snel woningen op verkocht onder voorbehoud plaatsen. Ik ga maar van het ergste uit en dat is dat ze voor een andere woning heeft gekozen, die was qua vraagprijs € 4,5k hoger. en 4m2 groter.

Maar in die onzekerheid, zie je eigenlijk alles ;) ook de negatieve kanten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

1000 euro per m2 is in Utrecht zo'n 30-40% van de gangbare m2 prijs:). Dus dat zijn een cheape 4m2 :

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Zojuist een telefoontje gehad van de makelaar..
Mevrouw heeft van het weekend een mail verstuurd waarin ze vraagt om aanvullende stukken mbt de VVE. En dat ze wellicht daarna een bod kan gaan uitbrengen..

Qua VVE heb ik weinig te vrezen... Kortom het ziet er nog positief uit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

quote:
Motrax schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 10:41:
Pfff zoveel verlies? Dat is even slikken...
Afgelopen week 43,5 K overgemaakt naar de Notaris op een appartement van 80m2 in Geleen - Zuid Limburg. Destijds gekocht voor 127k hypotheek op 140k en uiteindelijk verkocht voor 94k. Vandaag verkoop tekenen bij de notaris.

Ik heb er gelukkig niet echt wakker van gelegen, maar het besef achteraf dat je de afgelopen 5 tot 6 jaar zo'n beetje al het geld wat je met zijn 2'en verdiend opzij hebt gezet omdat je wist dat de dag ging komen dat er afgerekend moest worden, smaakt toch wel een beetje bitter.

Wat je met zoveel geld allemaal kunt doen in en buiten huis... :(

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Auw.. dat moet pijn doen.. Snel vergeten! Maar gelukkig had je het spaargeld, want er zijn genoeg stellen die niet voldoende spaargeld hebben en daardoor noodgedwonen in hun kleine appartementje moeten blijven zitten..

Het is geen positieve ontwikkeling voor de doorstromers e.d.

Gelukkig zal mijn restschuld niet zo gigantisch hoog zijn, denk zelf zo'n 10k.. en de investering qua opknappen ben ik toch al kwijt cq afgeschreven in "wooncomfort".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pathogen
Restschuld is nooit fijn, ik kijk zelf ook tegen een money sink van 15-20k aan voor een appartement dat ik voor 125k heb gekocht. En daar heb ik met verbouwingen ook nog eens zo'n 15k in gestoken :P

Weet iemand een goed adres voor het maken van een onafhankelijke schatting van de verkoopwaarde?
Ik heb eerder een afspraak aangevraagd bij een bureau, maar die belden (waarschijnlijk, nummer was afgeschermd) precies toen het niet uitkwam en hebben daarna niks meer geprobeerd...

Pathogen wijzigde deze reactie 02-06-2014 15:08 (41%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kju
Ligt er aan welke omgeving.... en anders gewoon google: taxateur <regio>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Thrackan, ik zou Funda erbij pakken.. en kijken naar afwerking e.d.
Opzich is zoiets prima zelf in te schatten.

[update 03-6-2014]
Inmiddels zijn de stukken van de VVE door gemaild naar de beste mevrouw, ben benieuwd......
[/update 03-06-2014]

[update 05-6-2014]
Nog niks... :|
[/update 05-6-2014]

AMDFreak wijzigde deze reactie 05-06-2014 15:39 (49%)
Reden: Update status

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-02 21:15

nnk

Spreek uit: en en kaa

Ik doe sinds een paar weken ook mee! Verhuisd voor mijn werk naar Amsterdam, net mijn appartement in Eindhoven op Funda.nl gezet: http://www.funda.nl/koop/...6090-cassandraplein-5-32/

Er worden nogal veel vergelijkbare appartementen aangeboden (http://www.funda.nl/koop/...raat-cassandraplein/nr-5/), dus ik kon niet veel anders dan de vraagprijs lager zetten dan alle anderen.

Nog opmerkingen/tips op de presentatie (text/foto's) op Funda?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

quote:
AMDFreak schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:57:

[update 03-6-2014]
Inmiddels zijn de stukken van de VVE door gemaild naar de beste mevrouw, ben benieuwd......
[/update 03-06-2014]

[update 05-6-2014]
[/update 05-6-2014]
Rustig aan, ze komt vanzelf. Een huis kopen doe je niet 'even', daar neem je de tijd voor. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
quote:
nnk schreef op zondag 08 juni 2014 @ 17:39:
Ik doe sinds een paar weken ook mee! Verhuisd voor mijn werk naar Amsterdam, net mijn appartement in Eindhoven op Funda.nl gezet: http://www.funda.nl/koop/...6090-cassandraplein-5-32/

Er worden nogal veel vergelijkbare appartementen aangeboden (http://www.funda.nl/koop/...raat-cassandraplein/nr-5/), dus ik kon niet veel anders dan de vraagprijs lager zetten dan alle anderen.

Nog opmerkingen/tips op de presentatie (text/foto's) op Funda?
Stevige eur/m2 prijs incl erfpachtcanon. Voor iets minder 'luxe' is meer woonoppervlak te krijgen tegen dezelfde prijs lijkt me.

M'n voornaamste opmerking is dat de foto's verwarring wekken dat het mogelijk om de hoge flats zou gaan.

Tevens zou ik nooit 'onder de grond' schrijven terwijl je 'in de kelder' bedoelt ;)

• Pathogen
quote:
AMDFreak schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:57:

[update 03-6-2014]
[/update 03-06-2014]

[update 05-6-2014]
[/update 05-6-2014]
Zelf inschatten is aardig moeilijk. We hebben het appartement grondig verbouwd, waar ik zélf veel waarde aan hecht. Dat betekent wel dat er eigenlijk niets vergelijkbaars is.
Geen enkel appartement in het blok heeft badkamer+toilet bij elkaar getrokken, een nieuwe keuken en een nieuw aangelegd CV-systeem. Alleen, hoeveel maakt dat daadwerkelijk uit op ~55m2?

Helaas, ook bedrijf #2 dat met vrijblijvende taxaties adverteert weet dit niet waar te maken. Na uitleg van wat ik wil word ik gewoon niet meer teruggebeld.

• Heusje
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2015
Yeeh. En verkocht! Huisje in Diemen

Vlak voor de kerst op Funda geplaatst voor 259.000. Makelaar dacht dat we rond de 245.000 zouden kunnen uitkomen. Zelf dacht ik dat het wel wat minder zou worden.

Vanaf januari begonnen de bezichtigingen goed te lopen. Maar iedereen haakte af. Geen opmerkingen op de afwerkingen of zoiets maar vooral op de locatie... Diemen is nou eenmaal geen Amsterdam....

Halverwege maart 10.000 gezakt met het idee nieuwe kijkers aan te trekken op de Open Huizenroute van 5 april.

In diezelfde week kwam een stelletje dat in februari had gekeken toch nog een keer kijken. En een week later waren we eruit. Open Huizenroute gecancelled en op 2 juni overdracht gehad!

• Loev
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:26
//edit sorry verkeerde topic!

Loev wijzigde deze reactie 10-06-2014 11:24 (95%)

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11:34

Galois

1811 - 1832

quote:
Heusje schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:35:
Yeeh. En verkocht! Huisje in Diemen

Vlak voor de kerst op Funda geplaatst voor 259.000. Makelaar dacht dat we rond de 245.000 zouden kunnen uitkomen. Zelf dacht ik dat het wel wat minder zou worden.

Vanaf januari begonnen de bezichtigingen goed te lopen. Maar iedereen haakte af. Geen opmerkingen op de afwerkingen of zoiets maar vooral op de locatie... Diemen is nou eenmaal geen Amsterdam....

Halverwege maart 10.000 gezakt met het idee nieuwe kijkers aan te trekken op de Open Huizenroute van 5 april.

In diezelfde week kwam een stelletje dat in februari had gekeken toch nog een keer kijken. En een week later waren we eruit. Open Huizenroute gecancelled en op 2 juni overdracht gehad!
Gefeliciteerd!
Vraagprijs verlaagd naar 249 en voor hoeveel verkocht?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Heusje
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2015
quote:
Galois schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:57:
[...]

Gefeliciteerd!
Vraagprijs verlaagd naar 249 en voor hoeveel verkocht?
235. Exact het bedrag dat ik vantevoren in mijn hoofd had...

• Sebastiaan
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-02 12:20
quote:
Thrackan schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:22:
[...]

Zelf inschatten is aardig moeilijk. We hebben het appartement grondig verbouwd, waar ik zélf veel waarde aan hecht. Dat betekent wel dat er eigenlijk niets vergelijkbaars is.
Geen enkel appartement in het blok heeft badkamer+toilet bij elkaar getrokken, een nieuwe keuken en een nieuw aangelegd CV-systeem. Alleen, hoeveel maakt dat daadwerkelijk uit op ~55m2?

Helaas, ook bedrijf #2 dat met vrijblijvende taxaties adverteert weet dit niet waar te maken. Na uitleg van wat ik wil word ik gewoon niet meer teruggebeld.
Verbouwing zal er vooral van afhangen hoe het is gedaan. Of het dan iets oplevert hangt dan ook nog af van de gemaakte kosten. Bijvoorbeeld het samenvoegen van badkamer en toilet lijkt mij al een nadeel, alle bezoekers zitten dan tussen al je spullen in de badkamer. Als je 1 toilet hebt, zou het mijn voorkeur hebben om die los te hebben.

Een nieuwe keuken is ook erg smaakafhankelijk, als het toevallig iemand zijn smaak is heeft het meerwaarde, maar dat is erg persoonlijk. Ook de totale kosten van de verbouwing spelen erg mee, een keuken van 30k zal je er nooit uithalen op een appartement van 55m2.

Een cv-installatie zal men naar kijken, maar vervanging van de cv is in verhouding een redelijk kleine post, voor 1-1,5k heb je al een nieuwe, dus de meerwaarde is ook beperkt en hangt af van hoe nieuw dit nieuw is.

• Pathogen
Met de complete CV installatie bedoelde ik ook de leidingen door het hele huis :) Het is van een enkele buis nu een standaard dubbelbuis installatie geworden.

Het samenvoegen van toilet en badkamer is gebeurd omdat de "badkamer" daarvoor een douchecelletje van 1,20x1,20 was, met ingang via de keuken en dus vol in het zicht vanaf de galerij :P

Hierdoor kon de keukenruimte uitgebreid worden, omdat daar geen deuropening meer zit. De keuken is bewust neutraal uitgevoerd met licht hout en wit.

(Zo zie je maar, puur een beschrijving geven is meestal niet genoeg :) )

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Even weer een update van mijn kant.

10 juni heeft mevrouw een bod uitgebracht.
Einde van middag hebben wij een tegenvoorstel gedaan.

Vandaag 12 juni.. tot op heden niks gehoord op mijn tegenvoorstel.

Het vergt wel engelen geduld van mij zeg... :X

• Kju
of moet ze gewoon heel goed nadenken? Aangezien je gelijk een tegenvoorstel hebt gedaan zou ik denken dat jullie niet heel ver van elkaar zitten...

Pagina: 1 2 3 ... 68 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True